(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 5  آذر 1390- شماره 20082

حديث دشت عشق
آرژانتين هم برابر واليبال ايران زانو زد
اخبار كوتاه از فوتبال
آغاز رقابت هاي وزنه برداري باشگاه هاي آسيا
ملي حفاري بدون مدال آوران جهاني به تاشكند رفت
آغاز اردوي تيم ملي كشتي فرنگي
پايان هفته چهاردهم ليگ برتر با تساوي تراكتورسازي و راه آهن
استقلال از مدعيان فاصله گرفت
سفر سرپرست فدراسيون كاراته به استانبول
برتري مدعيان در هفته سوم ليگ هندبال



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «رضا محمدنژاد»
تنها چيزي كه طلب مي كرد شهادت بود
او فردي شوخ طبع بود و در پايگاه بسيج فعاليت بسيار گسترده اي داشت و در مسجد مظلوم، كم حرف و شوق فراواني در رسيدگي به امور مردم داشت. او ارتباط صميمي و به يادماندني با بچه ها و بزرگان مسجد و پايگاه داشت. ايثار و از جان گذشتگي اش منحصر به فرد بود. در كوچه و خيابان وقتي قدم مي زد و يا از مدرسه مي آمد به محض اينكه مشاهده مي كرد پيرزن و يا پيرمردي نياز به كمك دارد با خواهش و تمنا كمكش مي كرد.
در تشييع جنازه شهدا زار زار گريه مي كرد و زير تابوت شهدا با آنها زمزمه مي كرد و بچه هاي بسيج مي گفتند تنها چيزي كه از شهدا طلب مي كرد شهادت بود و بس. بچه ها گاهي با او شوخي مي كردند و مي گفتند تو كجا و شهادت كجا، او با لبخند مي گفت روزي فرا مي رسد كه همين شماها زير جنازه من براي همين حرفها تاسف بخوريد. عاقبت اين بسيجي مومن پس از چندين ماه مبارزه و جهاد و حضور 7 سال در جبهه هاي غرب و جنوب در منطقه عملياتي حاج عمران در مورخ 17/6/1365 با تركش خمپاره به شهادت رسيد.

 



ادامه غول كشي
 آرژانتين هم برابر واليبال ايران زانو زد

تيم ملي واليبال كشورمان كه با دو پيروزي شيرين برابر تيم هاي بزرگ صربستان و لهستان عنوان شگفتي ساز دوازدهمين دوره مسابقات جام جهاني را به خود اختصاص داده بود بامداد ديروز در پنجمين ديدار برابر تيم ملي واليبال آرژانتين به پيروزي رسيد.
شاگردان خوليو ولاسكو كه در ديدارهاي گذشته برابر ژاپن، صربستان و لهستان به پيروزي رسيده بودند و نتيجه ديدار برابر كوبا را به حريف واگذار كرده بودند، بامداد ديروز در گروه A رقابت هاي جام جهاني در شهر اوساكاي ژاپن به مصاف تيم ملي آرژانتين رفتند و در پايان با نتيجه 3 بر 2 (15 بر 25- 25 بر 21-24 بر 26، 25 بر 16 و 15 بر 12) حريف نامدار خود را شكست دادند تا پس از صربستان و لهستان اين سومين غول بزرگ واليبال جهان باشد كه برابر ايران زانو مي زند.
ملي پوشان كشورمان كه به واسطه پيروزي برابر لهستان از روحيه بالايي برخوردار بودند بازي را خوب شروع نكردند و در گيم اول با اختلاف 10امتياز نتيجه را به حريف واگذار كردند اما در گيم دوم شرايط كاملاً فرق كرد و شاگردان ولاسكو با انجام بازي حساب شده و كم اشتباه توانستند نتيجه گيم نخست را جبران كنند و با نتيجه 25 بر 21 حريف خود را شكست دهند.
در گيم سوم بازيكنان تيم ملي واليبال كشورمان مي توانستند پيروز ميدان باشند چرا كه بارها امتيازات عقب افتاده را جبران كردند و در امتياز 24 هم با حريف برابر شدند اما در نهايت با دو اشتباه فردي اين گيم را با نتيجه 24 بر 26 به آرژانتين واگذار كردند.
در گيم چهارم اما همه چيز به سود ايران بود و شاگردان خوليو ولاسكو با اختلاف چند امتيازي از حريف خود پيش رفتند و تا امتياز 15 اختلاف پنج امتيازي را با آرژانتيني ها حفظ كردند و در ادامه اين اختلاف را بيشتر كردند و 20 بر 12 از حريف نامدار خود پيش افتادند و در نهايت نيز موفق شدند اين گيم را 25 بر 16 از حريف ببرند تا كار به گيم پنجم كشيده شود. اتفاقي كه در ديدار برابر لهستان هم رخ داد.
آرژانتيني ها گيم پنجم را با روحيه شروع كردند و امتياز اول را هم گرفتند اما اين ايران بود كه ابتكار عمل را در دست گرفت و در ادامه اين گيم از حريف پيش افتاد و تا پايان اين برتري را حفظ كرد و در نهايت با نتيجه 15 بر 12 حريف خود را شكست داد. در پايان اين ديدار حمزه زريني به عنوان بهترين بازيكن زمين انتخاب شد.
لازم به يادآوري است كه تيم ملي واليبال ايران در ديدار بعدي خود فردا در شهر فوكوئوكا به مصاف آمريكا مي رود.
جدول رده بندي رقابت هاي جام جهاني در پايان روز پنجم به شرح زير است:
1- روسيه (12امتياز)، 2- برزيل (12امتياز)، 3- ايتاليا (11امتياز)، 4- لهستان (10امتياز)، 5- ايران (9 امتياز)،6- كوبا (9امتياز)،7- آرژانتين (9امتياز)، 8- آمريكا (6امتياز)، 9- صربستان (3امتياز)، 10- مصر (3امتياز)، 11- ژاپن (2امتياز)، 12- چين (يك امتياز)
نحوه محاسبه امتيازها
¤ تيم برنده با نتيجه 3 بر صفر و 3 بر يك (3امتياز)
¤ تيم برنده با نتيجه 3 بر 2 (2 امتياز)
¤ تيم بازنده با نتيجه 3 بر2 (يك امتياز)
¤ تيم بازنده با نتيجه 3 بر صفر و 3 بر يك (صفر امتياز)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

رويانيان :جوي به آلودگي فضاي حاكم بر فوتبال نديده ام
مديرعامل باشگاه پيروزي ضمن انتقاد از گزارشگر ديدار تيم هاي استقلال ــ شاهين بوشهر گفت: در 30 سالي كه من در صنوف مختلف به كشورم با افتخار خدمت كرده ام جوي به آلودگي فضاي حاكم بر فوتبال نديده ام.
محمد رويانيان ضمن انتقاد شديد از برخي برنامه هاي تلويزيوني و همچنين گزارشگر ديدار تيم هاي استقلال و شاهين بوشهر اظهار داشت در جريان اين بازي برخي از تماشاگران كه معلوم هم نيست جزو هواداران استقلال باشند در جريان بازي به توهين به سرمربي تيم ما پرداختند.نكته قابل تامل اين بود كه گزارشگر بازي در اين لحظات سكوت معناداري كرد تا توهين آنها به سرمربي تيم ما به وضوح از گيرنده هاي تلويزيوني شنيده شود و بعد هم با خنده اي معنادار به گزارش خود ادامه داد! آنگاه همان فرد در برنامه اي به ريشه يابي مشكلات اخلاقي پرداخته و آن را ناشي از فقر فرهنگي مي داند! آيا انجام چنين كاري منافات با ادعاهاي ايشان در خصوص پرداختن به مشكلات اخلاقي ندارد؟ پس معني فقر فرهنگي چيست؟در مجموع در 30 سالي كه من در صنوف مختلف به كشورم با افتخار خدمت كرده ام جوي به آلودگي فضاي حاكم بر فوتبال نديده ام.
تغييرات در كادر فني تيم فجرسپاسي
مديرعامل باشگاه فجرسپاسي شيراز ضمن اعلام اينكه تا به امروز حدود چهار ميليارد تومان براي عقد قرارداد با بازيكنان اين تيم هزينه شده است، گفت: به احتمال بسيار زياد در جلسه عصر شنبه(امروز) هيئت مديره باشگاه تصميم به تغيير كادر فني اتخاذ خواهد شد. جعفر جعفري در خصوص تغيير در كادرفني اين تيم اظهار داشت: كلانتري براي صعود تيم به رقابت هاي ليگ برتر زحمات زيادي كشيده است و ما نيز به اندازه كافي در اين فصل به وي فرصت داده ايم. در جلسه عصر شنبه (امروز) هيئت مديره باشگاه يكي از موضوعات مهمي كه به دقت مورد بررسي قرار مي گيرد انجام تغيير در كادر فني است و به احتمال بسيار زياد ما شاهد تغييراتي در كادر فني تيم فجرسپاسي شيراز خواهيم بود.
بازگشت ترابيان به كميته روابط بين الملل
سرپرست پيشين تيم ملي فوتبال كشورمان پس از قطع همكاري با اين تيم مجددا مسئوليت كميته روابط بين الملل فدراسيون فوتبال را برعهده گرفت.
عباس ترابيان كه حدود سه ماه پيش به واسطه مشغله زياد از فعاليت در كميته روابط بين الملل فدراسيون فوتبال كناره گيري كرده بود، بازهم مسئوليت اين كميته را برعهده گرفت.
فدراسيون فوتبال ايران نامه اعتراض به فيفا نوشت
فدراسيون فوتبال ايران به دليل برنامه ريزي نامناسب در مرحله دوم مقدماتي جام جهاني 2014 به فيفا نامه اعتراض نوشت. روز گذشته مسئولان فدراسيون فوتبال به دليل برنامه ريزي نامناسب فيفا و AFC در مرحله دوم مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل نامه اي را بابت اعتراض به اين برنامه ريزي و تجديد نظر نسبت به اين برنامه نوشت و به فيفا ارسال كرد. در مرحله دوم مقدماتي جام جهاني كه تاريخ بازي ها مشخص است، فاصله بازي ها 48ساعت است و اين مسئله با توجه به وضعيت پروازي در قاره آسيا و نبود برخي پروازهاي مستقيم تيم ملي ايران با مشكلاتي براي آماده شدن روبرو مي شود. مسابقات مرحله دوم مقدماتي جام جهاني خرداد سال آينده برگزار مي شود.
قلعه نويي: شايد تراكتورسازي قبلا 15جام گرفته
كه حالا برخي ناراضي اند؟!
سرمربي تيم فوتبال تراكتورسازي گفت: شايد تراكتورسازي قبلا 15-10 جام دريافت كرده كه برخي ها هم اكنون ناراحت هستند.
امير قلعه نويي پس از تساوي يك بر يك تراكتورسازي برابر راه آهن عنوان كرد: راه آهن به جز موقعيت پنالتي صحنه خاص ديگري روي دروازه ما نداشت. نيمه اول بازي جذاب و ديدني شاهد نبوديم و تماشاگران راضي نبودند اما در نيمه دوم شرايط متفاوت شد و توانستيم بازي بهتري به نمايش بگذاريم. قلعه نويي در پاسخ به اين سؤال كه چرا حضور تماشاگران در ورزشگاه كم شده، يادآور شد: شايد تراكتورسازي قبلا 15- 10 جام دريافت كرده كه هم اكنون از اين جايگاه ناراضي هستند و هواداران جايگاه چهارم و پنجمي را نمي خواهند! من تعجب مي كنم كه شما اين سؤال را مي پرسيد. تراكتورسازي رو به پيشرفت است و نمي دانم كه چرا نمي گذاريد كار خود را انجام دهيم. ما اگر زيبا بازي نمي كرديم آيا مي توانستيم 28 گل بزنيم.
برهاني: كجاي دنيا بازيكني كه خوب بازي مي كند را تعويض مي كنند؟
مهاجم استقلال درباره ناراحتي اش پس از تعويض شدن گفت: تلاش خودم را مي كنم و نمي دانم كجاي دنيا بازيكني كه زحمت مي كشد را هميشه تعويض مي كنند. آرش برهاني پس از پيروزي 3 بر 2 استقلال برابر شاهين در مورد ناراحتي اش پس از تعويض گفت: تلاش خودم را مي كنم و نمي دانم چرا تعويض مي شوم. بايد در مورد اين موضوع با مظلومي صحبت كنم. كجاي دنيا بازيكني را كه زحمت مي كشد هميشه تعويض مي كنند. در بازي با صبا هم خيلي خوب بودم و تعويض شدم و مقابل شاهين هم همين اتفاق افتاد.

 



آغاز رقابت هاي وزنه برداري باشگاه هاي آسيا
ملي حفاري بدون مدال آوران جهاني به تاشكند رفت

رقابت هاي وزنه برداري باشگاه هاي آسيا از روز گذشته آغاز شد.
123 وزنه بردار از 11 كشور ايران، افغانستان، كره جنوبي، تايلند، قرقيزستان، پاكستان، فلسطين، قطر، تاجيكستان، تركمنستان و ازبكستان در اين رقابت ها حضور دارند. تيم ملي حفاري نيز به عنوان نماينده ايران همراه با هشت وزنه بردار در اين رقابتها شركت كرده است. نكته جالب اينكه اين تيم از سه وزنه بردار مدال آور خود در رقابتهاي جهاني پاريس يعني كيانوش رستمي، سجاد انوشيرواني و سعيد محمدپور بهره نخواهد برد.
بعد از جام جهاني وزنه برداري، اين نخستين رقابت هاي بين المللي وزنه برداري است و ورزشكاران آسيايي كه در جام جهاني غايب بودند و يا نتوانستند به نتيجه مطلوب دست پيدا كنند فرصت دارند كه در اين رقابت ها توانايي هاي خود را به نمايش بگذارند.

 



آغاز اردوي تيم ملي كشتي فرنگي

مرحله دوم اردوي تيم ملي كشتي فرنگي براي شركت در رقابت هاي آزمايشي لندن از صبح ديروز در خانه كشتي تهران آغاز شد.
اين دومين مرحله از اردوي تيم ملي براي حضور قدرتمندانه در المپيك 2012 لندن است و در پايان اين اردو شش كشتي گير منتخب از جمله حميد سوريان روز 15 آذرماه راهي مسابقات آزمايشي لندن مي شوند. اين نخستين اردوي تيم ملي در زمان سرپرستي حجت الله خطيب بر فدراسيون كشتي است و محمد بنا سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي نيز اعلام كرده است برنامه هاي اين تيم طبق برنامه دنبال مي شود.
علاوه بر دعوت نفرات موردنظر كادر فني نزديك به 18 كشتي گير برتر رقابت هاي قهرماني كشور در سقز نيز به اين اردوي دو هفته اي دعوت شده اند تا بر تجارب آنها افزوده شود.

 



پايان هفته چهاردهم ليگ برتر با تساوي تراكتورسازي و راه آهن
استقلال از مدعيان فاصله گرفت

پرونده هفته چهاردهم رقابت هاي ليگ برتر روز پنج شنبه با برگزاري دو ديدار بسته شد.
در ادامه رقابت هاي هفته چهاردهم ليگ برتر روز پنجشنبه دو ديدار در شهرهاي تبريز و تهران برگزار شد كه طي آن جدال تيم هاي تراكتورسازي و راه آهن به تساوي رسيد و استقلال برابر شاهين به برتري دست يافت. در تبريز، تراكتورسازي و راه آهن شهر ري به تساوي يك - يك رسيدند تا دو تيم به تقسيم امتياز رضايت دادند. در اين بازي ابتدا تيم راه آهن با گلي كه حسين كاظمي در دقيقه 42 از روي پنالتي به ثمر رساند از ميزبان خود پيش افتاد اما با گل دقيقه 1+90 توسي رودريگوئز كار دو تيم به تساوي كشيده شد.
در تهران تيم هاي استقلال و شاهين بوشهر برگزار كننده آخرين ديدار از هفته چهاردهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور بودند. اين بازي كه در حضور كمتر از 10 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادي تهران برگزار شد در پايان به برتري 3 بر 2 تيم استقلال انجاميد.
در يك روز سرد پاييزي كه سكوهاي ورزشگاه آزادي باز هم خالي از تماشاگر بود، دو تيم استقلال و شاهين برگزار كننده ديداري جذاب و تماشايي بودند. در نيمه اول اين بازي چهره هاي شاخص ميدان وحيد طالب لو، دروازه بان تيم شاهين و داور بودند. طالب لو كه بارها دروازه خود را مقابل مهاجمان شاهين نجات داده بود، در دقيقه 1+45 مرتكب خطايي شد كه روي همين خطاي پشت محوطه جريمه استقلال توسط مجتبي جباري به گل رسيد.در اينكه حركت وحيد طالب لو خطا بود يا نبود و اينكه چرا داور در دقايق ابتدايي نيمه اول به دنبال خطاي مهدي اميرآبادي روي حميدي به سود تيم شاهين اعلام خطاي پنالتي نكرد، ابهاماتي وجود داشت اما هر چه بود استقلال 45 دقيقه نيمه اول را با پيروزي پشت سر گذاشت.
استقلال در نيمه دوم نيز برتري خاصي نسبت به تيم شاهين نداشت اما در دقيقه 54 باز هم به گل رسيد. در دقيقه 53 فرهاد مجيدي آهنگ دروازه تيم شاهين را كرد و با زرنگي يك پنالتي را از مدافعان تيم شاهين گرفت. با گلزني مجتبي جباري از روي نقطه پنالتي در دقيقه 54 بازي 2 بر صفر شد و استقلال در آستانه دستيابي به يك پيروزي ديگر قرار گرفت.
شاهين پس از اين گل فشار زيادي روي دروازه استقلال نياورد تا نتيجه را تغيير دهد اما در دقيقه 64 توسط مسعود نظرزاده يكي از گل هاي خورده را جبران كرد. رحمتي در مهار شوت سركش نظرزاده عاجز ماند تا تيم شاهين اميدوار به تغيير نتيجه شود.
تيم فيروز كريمي در فاصله 2 دقيقه مانده به پايان بازي توسط لك چيرا كار را به تساوي كشاند. ارسال ايوان پتروويچ از جناح چپ دروازه استقلال را مدافع پيش تاخته شاهين به تور دروازه چسباند و بازي را مساوي كرد. پس از اين گل استقلال حملاتي روي دروازه شاهين داشت تا اينكه در دقيقه 5+90 توسط ستاره بازي مجتبي جباري به گل سوم رسيد و سه امتياز ارزشمند را از آن خود كرد.

 



سفر سرپرست فدراسيون كاراته به استانبول

دومين دوره رقابت هاي كاراته جام باشگاه هاي جهان در حالي از صبح امروز آغاز مي شود كه سرپرست فدراسيون كاراته كشورمان براي حضور در اين مسابقات بامداد ديروز راهي استانبول شد.
چهار تيم ايراني حاضر در اين مسابقات طي يكي، دو روز گذشته راهي استانبول شده بودند و صادق فرجي، سرپرست فدراسيون كاراته نيز بامداد ديروز راهي تركيه شد. فرجي قرار است در اين سفر ضمن تماشاي مسابقات، با مسئولان فدراسيون جهاني كه در استانبول حضور دارند نيز ديدار و گفتگو كند. تيم هاي فولاد مباركه سپاهان، مناطق نفت خيز جنوب، دانشگاه آزاد اسلامي و گلساران رشت، چهار نماينده ايران در اين مسابقات هستند به ديدار رقباي خود مي روند.
در اين مسابقات تيم هايي از 60كشور جهان حضور دارند كه تركيه ميزبان مسابقات با 18تيم بيشترين نماينده را دارد. مسابقات به صورت تيمي پنج نفره برگزار خواهد شد.

 



برتري مدعيان در هفته سوم ليگ هندبال

روز نخست از هفته سوم رقابت هاي هندبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور با برتري تيم هاي مس كرمان، ثامن الحجج(ع) سبزوار و فولاد اكسين خوزستان پيگيري شد.
هفته سوم از رقابت هاي هندبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور پنجشنبه شب با برگزاري سه ديدار در استان هاي كرمان، خوزستان و خراسان آغاز شد در اين هفته يكي از شگفتي هاي ليگ برتر رقم خورد. تيم فولاد اكسين خوزستان در دومين مسابقه خود در چارچوب رقابت هاي هندبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور مقابل تيم نيروي زميني ارتش به برتري رسيد تا به اين ترتيب در غياب تيم هاي مدعي اصفهاني، به صدر جدول برسد.
در اين هفته تيم ثامن الحجج(ع) سبزوار با برتري مقابل ميهمان خود، شهرداري زرند كرمان عنوان صدرنشيني را از اين تيم گرفت و خود نيز به رده دوم صعود كرد. تيم مس كرمان هم برابر تيم نوين سپاهان اصفهان به نخستين برد خود دست يافت. در اين هفته قرار بود مهمترين دربي ليگ برتر بين دو تيم فولاد مباركه سپاهان اصفهان و ذوب آهن اصفهان برگزار شود كه به دليل حضور اين دو تيم در رقابت هاي جام باشگاه هاي آسيا اين ديدار به تعويق افتاد.نتايج كامل اين هفته از مسابقات ليگ برتر هندبال باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
¤فولاد نوين سپاهان اصفهان23- مس كرمان24
¤ثامن الحجج سبزوار24- شهرداري زرند كرمان19
¤نيروي زميني ارتش34- فولاد اكسين خوزستان38
رده بندي ليگ برتر تا اين زمان به اين شرح است:1- فولاد اكسين خوزستان 4امتياز،2- ثامن الحجج(ع) سبزوار 4امتياز،3- مس كرمان 3امتياز و...

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14