(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 5  آذر 1390- شماره 20082

معاون توانبخشي سازمان بهزيستي: محيط شهري مناسب 3ميليون معلول در كشور نيست
ورود موج جديد برف و سرما به كشور
تهران امشب يخ مي زند
وزارت بهداشت: عرضه قليان در قهوه خانه هاي قديمي همچنان ممنوع است
رئيس سازمان پاركها و فضاي سبز تهران: انگليس بايد ظرف 2 ماه خسارت را بپردازد
اختصاص 8هزار سهميه طرح ترافيك براي جانبازان
همكاري با شبكه هاي ماهواره اي فقط با مجوز وزارت ارشاد
برنامه امروز بازگشت حجاج
كارخانه ساچمه سازي در آتش سوخت
حوادث كوتاه از كشور
ارائه خدمات دندانپزشكي با يونيت سيار در مدارس كشور
تصادف محور آباده طشك ني ريز 8كشته بر جاي گذاشت
ورود 6 رام قطار جديد به شبكه متروي تهران
نشست زمين در كنار برج مسكوني
كلاهبردار ميليوني را شناسايي كنيد
شوهرفروشي اينترنتي!



معاون توانبخشي سازمان بهزيستي: محيط شهري مناسب 3ميليون معلول در كشور نيست

معاون توانبخشي و پيشگيري از معلوليت سازمان بهزيستي كشور تعداد معلولين شديد و بسيار شديد در كشور را حدود سه ميليون نفر اعلام كرد.
يحيي سخنگويي در گفت وگو با ايرنا افزود: يك ميليون و 200هزار نفر از معلولين كشور تحت پوشش اين سازمان هستند كه با احتساب اعضاي تحت پوشش خانواده هاي آنان، اين رقم به يك ميليون و 750هزار نفر مي رسد.
معاون توانبخشي و پيشگيري از معلوليت سازمان بهزيستي كشور در ادامه با تأكيد بر ضرورت مناسب سازي محيط شهري براي معلولان خاطرنشان ساخت: نامناسب بودن محيط شهري يكي از مهمترين مشكلات اين قشر از افراد جامعه است كه بايد در راستاي رفع اين چالش، گام هاي ارزنده اي برداشت.
وي با بيان اينكه همه دستگاه ها، نهادها و مردم بايد در مناسب سازي محيط شهري بكوشند، ادامه داد: با وجود تدوين و ابلاغ قانون مناسب سازي محيط شهري، اين قانون تاكنون به صورت كامل اجرايي نشده است كه بايد شهرداري ها در راستاي تحقق كامل اين مهم همت كنند.
دكتر سخنگويي تأكيد كرد: در مناسب سازي محيط شهري بايد معيارها و اصول استاندارد و زيباشناختي مورد توجه قرارگيرد.

 



ورود موج جديد برف و سرما به كشور

سرويس شهرستان ها-
موج جديد برف و سرما و كولاك شديد استان هاي اردبيل، ايلام، گلستان، گيلان و استان كويري سمنان را درنورديد.
به گزارش خبرنگار كيهان در اردبيل، بارش برف همراه با كولاك شديد از بعد ازظهر روز پنجشنبه مشكلاتي را براي ساكنان اردبيل و برخي از شهرهاي اين استان فراهم كرد.
بارش برف همراه با كولاك عبور و مرور وسايط نقليه و حتي عابران پياده در سطح شهر اردبيل را با مشكل مواجه كرد. بارش برف در سطح شهر هر چند قابل توجه نبود ولي وزش باد بسيار سرد با سرعت 66 كيلومتر در ساعت عبور و مرور در معابر و گذرگاههاي اردبيل را مشكل كرده بود.
مسدود شدن راه ارتباطي 80 روستا در مشكين شهر
در شهرستان مشكين شهر بارش برف راه ارتباطي 80 روستاي منطقه را مسدود كرده و تلاش راهداران براي بازگشايي و برقراري عبور و مرور از اين راهها همچنان ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار ما از پارس آباد مغان، بارش برف در اين شهرستان كه گرمسيرترين منطقه استان اردبيل است زندگي عادي مردم را مختل كرده است. بارش برف در پارس آباد هر چند كه عبور و مرور در سطح شهر را مشكل كرد ولي موجب شادي كشاورزان شد كه كشت پاييزه خود را انجام داده بودند.
از بيله سوار مغان نيز خبر مي رسد كه بارش برف موجب خسارت به محصول سويا و پنبه شده است.
با بارش برف كه ارتفاع آن به بيش از 20 سانتي متر مي رسد بيله سوار مغان كاملاً چهره زمستاني به خود گرفته است.
لغو پروازهاي فرودگاه ايلام
مدير فرودگاه شهداي ايلام گفت: به دليل شرايط جوي نامساعد پروازهاي فرودگاه ايلام ديروز لغو شد.
مجتبي بياتي در گفت وگو با فارس در ايلام اظهار داشت: به واسطه بروز شرايط نامساعد جوي و بارش باران پروازهاي فرودگاه ايلام لغو شد.
وي ادامه داد: بارش شديد باران پروازهاي شماره 567 و 568 ديروز به فرودگاه شهداي ايلام را لغو كرد.
وي اضافه كرد: البته اين پروازها بعد از چند دقيقه تأخير در فرودگاه كرمانشاه به زمين نشست. حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش به همراه هيئت همراه در اين پرواز حضور داشت. حاجي بابايي قرار بود در نشست شوراي معاونان آموزش و پرورش ايلام شركت كند.
بارش برف استان كويري سمنان را سفيدپوش كرد
مدير كل هواشناسي استان سمنان نيز روز جمعه به ايرنا گفت: گزارش هاي رسيده از نقاط مختلف اين استان حكايت از بارش برف دارد و در مناطقي از جمله بسطام و شمال شهميرزاد همراه با كولاك برف است.
«مهرداد حسيني» افزود: به دنبال ورود سامانه بارشي و ريزش برف در اين استان دماي هوا در بيشتر نقاط استان سمنان تا 10 درجه كاهش يافت.
وي گفت: بيشترين ميزان بارش برف با 12 سانتيمتر در شهميرزاد بوده است كه دماي هواي اين شهر را تا منهاي شش درجه زير صفر كاهش داده است.
جاده هراز باز است
رئيس اداره راه و ترابري هراز با اشاره به اينكه محور هراز فعلاً باز است از بارش برف و كولاك شديد در اين محور خبر داد.
علي نوري پور ديروز در گفت وگو با فارس در شهرستان آمل اظهار داشت: برف و كولاك شديدي را در محور هراز شاهد هستيم كه در برخي نقاط ريزش سنگ و سنگريزه را به همراه دارد.
وي كه خود در منطقه پلور آمل مستقر بود، با اعلام اينكه فعلاً محور هراز باز است و تردد خودروها در آن جريان دارد گفت: از منطقه امامزاده هاشم به سمت تهران نيز داراي بار ترافيكي بسيار سنگيني است كه پيش بيني مي كنيم با توجه به افزايش تردد خودروها بر حجم اين ترافيك افزوده شود.
رئيس اداره راه و ترابري هراز با تاكيد بر اينكه مأموران راهداري و راهداران با آماده باش در اين محور در حال بازگشايي برخي مسيرهاي ارتباطي هستند، بيان داشت: دستگاه هاي ماشين سنگين راه بازكن و نمك پاش ها نيز در محور مواصلاتي هراز استقرار دارند.نوري پور خاطرنشان كرد: با توجه به افزايش بارش برف، باران، كولاك و ريزش سنگ و قلوه سنگ به سمت جاده، احتمال دارد از سوي مراجع ذيربط تردد در اين محور مسدود شود.
بارش بي سابقه برف
در آستارا
رئيس اداره هواشناسي آستارا از تداوم بارش برف سنگين در اين شهرستان خبر داد.
فرتوت نيا با اشاره به اينكه بارش برف در اين موقع از سال در 25 سال گذشته در آستارا بي سابقه بوده است، افزود: اين بارش به دنبال نفوذ هواي پرفشار و سرد از شمال و شمال غرب كشور و كاهش 4 تا 8 درجه اي دماي هوا صورت گرفته و علاوه بر بارش برف موجب مواج شدن شديد درياي خزر و وزش باد نيز شده است.
از گرگان نيز خبر مي رسد ريزش برف برخي مناطق اين شهرستان را در استان گلستان سفيدپوش كرد.
اداره كل هواشناسي گلستان اعلام كرد الگوهاي پيش يابي بيانگر نفوذ تدريجي سامانه باران زا و سرد از اوايل پنجشنبه شب مي باشد بطوري كه موجب بارندگي متناوب، ريزش برف در نواحي كوهستاني و سردسير، وزش باد و در پاره اي نقاط مه آلود شدن هوا خواهد شد و اين شرايط ناپايدار تا امروز تداوم دارد.

 



تهران امشب يخ مي زند

مديركل هواشناسي استان تهران از ادامه بارش هاي پراكنده در نيمه شرقي استان تهران خبر داد و گفت: با عبور سامانه بارشي فردا آسمان پايتخت نيمه ابري گاهي ابري همراه با وزش باد است.
مهندس محسن جباري در گفت وگو با خبرگزاري ايسنا افزود: كاهش دما در تهران آغاز شده و پيش بيني مي شود كه دماي هوا به زير صفر برسد.
بنا به اين گزارش سازمان هواشناسي كشور نيز براي نوار شمالي كشور، ارتفاعات البرز، دامنه هاي جنوبي البرز، تهران شمال شرق و شمال غرب ابرناكي، بارش برف و باران و وزش باد را پيش بيني كرد.
در اين مدت بارش ها در سواحل شمالي كشور شدت بيشتري خواهد داشت و درياي خزر مواج خواهد بود.
امروز در نيمه شمالي كشور بارش برف به طور پراكنده ادامه خواهد داشت و از بعدازظهر به تدريج از تراكم ابرها كاسته مي شود.
اين سازمان همچنين از كاهش قابل ملاحظه دماي هوا در سه روز آينده خبر داد.

 



وزارت بهداشت: عرضه قليان در قهوه خانه هاي قديمي همچنان ممنوع است

مسئول دبيرخانه كنترل دخانيات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: وزارت بهداشت عرضه قليان را در قهوه خانه هاي قديمي همچنان مانند ساير اماكن عمومي ممنوع و آن را براي سلامتي مضر مي داند.
«خديجه محصلي» در گفت وگو با ايرنا افزود: قهوه خانه هاي قديمي كه از سال هاي دور داراي مجوز عرضه قليان هستند از نظر وزارت بهداشت جزو اماكن عمومي محسوب مي شوند و براساس قانون جامع كنترل دخانيات، فعاليت آنان مبني بر عرضه قليان، قانوني نيست.
وي بدون اشاره به تفاوت قهوه خانه هاي قديم و جديد درباره افزايش مصرف قليان در ميان جمعيت نوجوان كشور گفت: قليان يك ماده دخاني است كه اثرات مخرب آن بر روي سلامت افراد بيش از سيگار است و وزارت بهداشت وظيفه حفظ سلامت مردم را به عهده دارد.
محصلي ادامه داد: براساس آخرين بررسي هاي كشوري در سال 86، 1/26 درصد نوجوانان 13 تا 15 سال كشور قليان مصرف مي كنند و اين رقم اكنون افزايش فوق العاده اي يافته است.
وي درباره گرايش زنان به مصرف قليان در كشور گفت: با توجه به اينكه در فرهنگ ايراني، سيگار كشيدن زنان عملي ناشايست و قبيح محسوب مي شود، شركت هاي توليدكننده مواد دخاني از اين فرصت سوءاستفاده كرده و با نگرشي مبني بر اينكه كشيدن قليان، تفريحي سالم در بين خانواده هاست، زنان را براي مصرف اين ماده دخاني ترغيب مي كنند. اين مقام مسئول در وزارت بهداشت تصريح كرد: بيشترين مصرف كنندگان قليان در قهوه خانه ها، سفره خانه هاي سنتي و مراكز تفريحي، پسران و دختران جوان هستند كه بايد با همكاري ساير دستگاه هاي ذيربط براي حذف و ممنوعيت عرضه اين ماده دخاني اقدامات اساسي و سريعي انجام شود.

 



رئيس سازمان پاركها و فضاي سبز تهران: انگليس بايد ظرف 2 ماه خسارت را بپردازد

رئيس سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري تهران گفت: سفارت انگليس بايد ظرف2 ماه خسارت تعيين شده را بپردازد و در صورت تخطي مجدداً به دادگاه شكايت مي كنيم.
به گزارش ايسنا علي محمد مختاري افزود: كميسيون ماده هفت چندي پيش به دليل تكرار تخلف سفارت انگلستان و قطع مجدد 30اصله درخت ديگر، علاوه بر 310 اصله درختي كه در گذشته قطع كرده بود، تشكيل جلسه داد.
وي افزود: در آن جلسه جريمه اي كه بابت قطع 310 اصله درخت در نظر گرفته شده بود به سه برابر افزايش يافت و در حال حاضر سفارت انگليس بايد جريمه يك ميليارد و 600 ميليون توماني را ظرف دو ماه آينده بپردازد.
مختاري يادآور شد: علاوه بر اين، در حالي كه برابر قانون، غرس دو برابر محيط بن درختاني كه از بين رفته بر عهده خاطيان است، اما اعضاي كميسيون ماده هفت سفارت انگلستان را به غرس سه برابر محيط بن درختان در همان محدوده اي كه درختان قطع شده، موظف كرده است.
رئيس سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري تهران يادآور شد: اعمال ماده چهار اصلاح لايحه قانوني حفظ و گسترش فضاي سبز بر عهده دادگاه است كه بايد به شكايت شهرداري تهران از سفارت انگليس در اين خصوص رسيدگي كند.

 



اختصاص 8هزار سهميه طرح ترافيك براي جانبازان

معاون اجرايي سازمان حمل و نقل و ترافيك شهر تهران با تكذيب خبر لغو سهميه طرح ترافيك گروهي از جانبازان تهراني گفت: شهرداري همانند سال گذشته 8هزار سهميه طرح ترافيك تحويل بنياد شهيد داده است.
به گزارش مهر وحيد نوروزي در پاسخ به اين پرسش كه گروهي از جانبازان تهراني نسبت به لغو سهميه طرح ترافيك سال 90 ويژه جانبازان 25 تا 35 درصد اعتراض كرده اند گفت: بنده اين خبر را تكذيب مي كنم، به هيچ عنوان شهرداري به طور مستقيم به جانبازان سهميه نمي دهد.
وي افزود: شهرداري همانند سال گذشته هشت هزار سهميه ويژه جانبازان به بنياد شهيد تحويل مي دهد و اين بنياد شهيد است كه اسامي جانبازان را براي صدور سهميه اعلام مي كند.
معاون اجرايي سازمان حمل و نقل و ترافيك شهر تهران اظهار داشت: همچنين سهميه رايگان طرح ترافيك ويژه جانبازان 70 درصد تا ابد پابرجاست.
نوروزي گفت: ما خاك پاي جانبازان هستيم و هيچگاه چنين محدوديت هايي را براي اين عزيزان قائل نشده و نخواهيم شد در ضمن اگر اين عزيزان مشكلي داشتند با شماره 1888 تماس بگيرند.

 



فرمانده ناجا خبر داد
همكاري با شبكه هاي ماهواره اي فقط با مجوز وزارت ارشاد

فرمانده نيروي انتظامي گفت: گروه هاي موسيقي و مستندسازان تنها با دريافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مي توانند با شبكه هاي ماهواره اي خارجي رسمي و غيرفارسي همكاري داشته باشند.
به گزارش ايسنا سردار اسماعيل احمدي مقدم درباره فعاليت و همكاري برخي خوانندگان زيرزميني داخل كشور با شبكه هاي ماهواره اي گفت: شبكه هاي ماهواره اي خصوصا شبكه هاي فارسي زبان كه عمدتا از منابع مالي سرويس هاي اطلاعاتي دشمن تغذيه مي شوند با اهداف خاص و براي ايجاد تغييرات فرهنگي، اثرگذاري سياسي و گاها به عنوان اتاق فرمان اغتشاشات در داخل استفاده مي شوند.
وي افزود: معمولا شبكه هاي ماهواره اي كار عمليات رواني را برعهده دارند و آن شبكه هايي كه عمليات رواني انجام نمي دهند اهداف بلندمدت براي تغيير روش زندگي و ترويج فرهنگ غربي را پيگيري مي كنند.
فرمانده ناجا با بيان اينكه اساسا همكاري با اين شبكه ها ممنوع است گفت: با افرادي كه با اين شبكه ها همكاري مي كنند برخورد مي شود و همكاري با شبكه هاي خارجي رسمي و غيرفارسي نيز منوط به دريافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است. وي تصريح كرد: مستندسازان يا گروه هاي موسيقي تنها با دريافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مي توانند با اين شبكه هاي خارجي همكاري داشته باشند.

 



هما اعلام كرد
برنامه امروز بازگشت حجاج

هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران برنامه امروز پروازهاي بازگشت زائران خانه خدا را در روز شنبه 5/9/90 از دو فرودگاه جده و مدينه بدين شرح اعلام كرد:
مدينه- تهران:
شماره پرواز 2362 شامل كاروانهاي 17001- 22138- 49003- 50001 ساعت ورود به تهران 35:19
شماره پرواز 2364 شامل كاروانهاي 17329- 49001- 49003- 49008- 49013- 50001 ساعت ورود به تهران 50:20
جده- اصفهان:
شماره پرواز 2124 شامل كاروانهاي 13433- 13441- 13464 ساعت ورود به اصفهان 05:10
شماره پرواز 2126 شامل كاروانهاي 13047- 13368- 13429- 50001 ساعت ورود به اصفهان 00:15
جده- يزد:
شماره پرواز 2130 شامل كاروانهاي 34012- 34181- 50001 ساعت ورود به يزد 10:2 بامداد فردا
شماره پرواز 2128 شامل كاروانهاي 34003- 34014- 34137- 50001 ساعت ورود به يزد 50:5 بامداد فردا
براساس اين گزارش، واحد اطلاع رساني اداره كل روابط عمومي هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران، با شماره 46625151 آماده پاسخگويي به سؤالات هموطنان در زمينه روز و ساعت پروازهاي حجاج بيت الله الحرام است.

 



كارخانه ساچمه سازي در آتش سوخت

سرويس اجتماعي-
يك كارخانه ساچمه سازي در شرق تهران بامداد ديروز به علت نامعلومي دچار آتش سوزي شد و خسارت هنگفتي به بار آورد.
با تماس ساكنان خيابان هفدهم غربي در خيابان اتحاد تهرانپارس و اعلام مشاهده دود و شعله از درون يكي از كارخانه هاي اين منطقه ماموران ايستگاه هاي 92 و 56 آتش نشاني در محل حادثه حاضر شدند.
واحد كياني، افسر آماده منطقه 3 عمليات آتش نشاني تهران كه در محل حضور داشت در اين باره گفت: با رسيدن به آدرس مورد نظر مشاهده شد كارخانه ساخت ساچمه تفنگ بادي كه انباشته از مواد خام براي ساخت قوطي هاي ساچمه، مقدار زيادي سرب خام و تعدادي دستگاه ساخت ساچمه بود به مساحت 500 مترمربع در دو طبقه كاملاً شعله ور بود.
وي افزود: آتش نشانان بلافاصله عمليات خود را براي خاموش كردن اين آتش سوزي بزرگ آغاز كردند و پس از قطع برق و گاز كارخانه، به سرعت خود را به دستگاه تنفسي مجهز كرده و به كانون آتش نزديك شدند.
كياني در مورد چگونگي عمليات مهار اين آتش سوزي اظهار داشت: نيروهاي آتش نشاني با استفاده از رشته لوله آبرسان از سه جهت مختلف براي مهار آتش شروع به عمليات كردند. البته در اين ميان گروهي از آنان نيز از طريق پشت بام كارخانه مجاور شروع به بريدن سقف شيرواني محل كردند تا راه براي خروج دود و گازهاي سمي باز شود.
افسر آماده منطقه 3 آتش نشاني علت بروز اين حادثه را منوط به بررسي و اظهارنظر كارشناسان اين سازمان ذكر كرد و افزود: آتش نشانان پس از مهار كامل آتش، لكه گيري و تخليه دود از داخل ساختمان اين كارخانه و همچنين ايمن سازي و دادن تذكرات ايمني سرانجام پس از 4 ساعت تلاش به كار خود خاتمه دادند.

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري كلاهبردار 620 ميليون ريالي
تايباد- خبرنگار كيهان: فرمانده نيروي انتظامي شهرستان تايباد گفت، سه نفر سودجو با اطلاع از وضعيت خانوادگي يك مجرم با مراجعه به پدر اين خانواده با دادن وعده هاي واهي از وي 620 ميليون ريال كلاهبرداري كردند. حيدري مقدم افزود: با شكايت مالباخته پليس 3 متهم مزبور را دستگير و با صدور حكم قضايي روانه زندان شدند.
اعتراف به 30 فقره سرقت
اصفهان- خبرنگار كيهان: فرمانده نيروي انتظامي شهرستان اصفهان گفت: به دنبال چند فقره سرقت موتورسيكلت و لوازم داخلي خودروها در سطح اين شهرستان ماموران نيروي انتظامي موفق شدند فردي را به نام «حميد -غ» شناسايي و دستگير كنند. سرهنگ محمدعلي بختياري افزود: ماموران از مخفيگاه اين متهم يك دستگاه موتورسيكلت مسروقه كشف كردند و متهم در بازجويي هاي پليس به 30 فقره سرقت اعتراف كرد
كشف كارگاه توليد شيشه
سنندج- فارس: جانشين فرمانده نيروي انتظامي استان كردستان گفت: به دنبال تحقيقات ماموران مبارزه با مواد مخدر سنندج يك كارگاه توليد شيشه در اين شهرستان شناسايي شد و ماموران در اين رابطه 4 نفر را دستگير كردند.
محمد قنبري افزود: اين باند چهار نفره كه سه نفر آنان بومي و يك نفر غيربومي هستند داراي تحصيلات بالاي علمي در حوزه شيمي و اقتصاد هستند. به گفته وي در اين كارگاه روزانه حدود 500 گرم شيشه توليد و توسط اعضاي باند توزيع مي شد.
امحاي مواد غذايي غيرمجاز
آستارا- فارس: مسئول بهداشت محيط شبكه بهداشت و درمان آستارا از كشف و جمع آوري بالغ بر يك تن مواد غذايي و بهداشتي غيرمجاز از سطح واحدهاي صنفي اين شهرستان خبر داد وگفت: حدود 500 كيلوگرم انواع مواد غذايي و 500 كيلوگرم انواع لوازم بهداشتي و آرايشي غيرمجاز كشف و ضبط شده است.
مجيد ميرزايي افزود: اتمام تاريخ انقضا، نداشتن پروانه بهداشتي، تقلبي بودن و فاسد شدن مواد غذايي و بهداشتي از جمله دلايل غيرمجاز بودن آنها بوده است.
به گفته وي، پس از جمع آوري، تمام اقلام غيرمجاز در محوطه شبكه بهداشت و درمان آستارا معدوم و پرونده 17 نفر از صاحبان اماكن صنفي به مراجع قضايي ارجاع داده مي شود.
دستگيري سارقان موتور
دشتستان- فارس: فرمانده انتظامي شهرستان دشتستان از متلاشي شدن باند سرقت موتورسيكلت در دشتستان خبر داد و گفت: با تلاش مامورين پليس آگاهي دشتستان، تعداد هفت دستگاه موتورسيكلت مسروقه اين باند كشف شد.
محمودزاده افزود: دو نفر سارق در اين رابطه دستگير و با صدور قرار قضايي روانه زندان شدند.
سانحه مرگبار رانندگي
خرم آباد- فارس: برخورد يك دستگاه كاميون بنز با يك دستگاه خودروسواري پژو در 30 كيلومتري محورخرم آباد به پلدختر منجر به كشته شدن سه عضو يك خانواده و مجروح شدن يك نفر ديگر شد. در اين سانحه دو كودك و پدر اين خانواده در دم جان باختند و همسر وي به شدت مجروح شد.

 



به همت وزارت بهداشت و درمان صورت مي گيرد
ارائه خدمات دندانپزشكي با يونيت سيار در مدارس كشور

بهداشت و درمان براي رسيدگي به سلامت دندان هاي دانش آموزان با «يونيت سيار» در مدارس سراسر كشور حاضر مي شود.
محمد حسين خوشنويسان رئيس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت گفت: خدمات دندانپزشكي با يونيت سيار دندانپزشكي در مدارس كشور ارائه مي شود.
وي در حاشيه مراسم دومين همايش كاردانان بهداشت دهان كه در دانشكده دندانپزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران برگزار شد، گفت: خدمات دندانپزشكي بسيار گسترده است و ما اگر بخواهيم تعداد آن را بگوييم چيزي در حدود 400 قلم خدمات مي شود.
وي افزود: بيمه ها اين خدمات را به دليل اينكه بار مالي بسياري را در بردارند خيلي مايل نيستند اين خدمات را يكجا پوشش بدهند و ما پيشنهادمان اين بود كه اگر اين مسئله امكانپذير نيست ما از خدمات پيشگيري پايه شروع كنيم و بعد انشاءالله اين روند را گسترش بدهيم به ديگر خدمات دندانپزشكي كه به ترتيب مي تواند از اهميت بيشتري برخوردار باشد.
خوشنويسان با اشاره به پوسيدگي 5 دندان كودكان در بدو ورود به مدرسه طبق آمار سال 83 گفت: آمار جديد برطبق سرشماري جديد در آينده نزديك اعلام خواهد شد.
وي با توصيه به مسواك دندان ها دوبار در روز و استفاده از نخ دندان توسط دانش آموزان گفت: كودكان از ابتداي 6 سالگي كه وارد مدرسه مي شوند بايد از دهانشويه فلورايد استفاده كنند كه با كمك وزارت بهداشت در اختيار آموزش و پرورش گذاشته شده است.

 



تصادف محور آباده طشك ني ريز 8كشته بر جاي گذاشت

مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي فارس اعلام كرد: در تصادف دو دستگاه خودروي سواري پرايد در جاده آباده- طشك شهرستان ني ريز، هشت نفر جان خود را از دست دادند.
به گزارش دريافتي ايرنا، اين مركز با بيان اينكه افزون بر كشته شدن هشت نفر، چهار نفر نيز مصدوم شدند، افزود: اين تصادف حوالي عصر پنجشنبه به اطلاع اورژانس 115 ني ريز رسانده شد كه آمبولانس هاي اين مركز به محل اعزام شدند.
اورژانس فارس اعلام كرد: مصدومان پس از مداوا در محل حادثه به بيمارستان منتقل شدند.
علت اين حادثه اعلام نشده است. شهرستان ني ريز در شرق استان فارس و مجاور محورهاي ارتباطي منتهي به استان كرمان است.

 



ورود 6 رام قطار جديد به شبكه متروي تهران

6 رام قطار جديد مترو شامل 42 دستگاه واگن از صبح امروز وارد شبكه متروي تهران مي شود.
به گزارش ايسنا معاون ترافيك شهردار تهران افزود: با ورود هر قطار، ظرفيت شبكه مترو 25هزار نفر افزايش مي يابد و با افزايش اين 6 قطار جديد، مجموعاً 150هزار مسافر در روز به ظرفيت جابجايي متروي تهران اضافه خواهد شد.
مهندس سيدجعفر تشكري هاشمي افزود: از اين 42دستگاه واگن، 14 واگن از نوع آلومينيومي است و 28 واگن ديگر نيز ساخت داخل كشور بوده و تمامي قسمت هاي آن از جمله اتاق، تجهيزات داخلي و دستگاه هاي تهويه مطبوع در ايران ساخته شده است.وي با اشاره به اين كه در آستانه آغاز سال تحصيلي نيز حدود 550 هزار نفر به ظرفيت ناوگان حمل و نقل عمومي اضافه شده بود، اظهار كرد: با احتساب 150 هزار نفر ظرفيت جديد، از اول مهر ماه سال جاري تاكنون مجموعاً حدود 700 هزار نفر به ظرفيت اتوبوسراني و متروي تهران اضافه شده است.

 



نشست زمين در كنار برج مسكوني

فرو نشست زمين در مجاورت ساختمان يك برج مسكوني موجب نگراني و وحشت ساكنان اين مجتمع 15طبقه شد.
به گزارش فارس چهارشنبه شب در منطقه شهران، بلوار كوهسار زمين در مجاورت ساختمان يك برج مسكوني نشست كرد كه با اقدام آتش نشانان از بروز خطر احتمالي و خسارت جلوگيري شد.
در پي رخداد اين حادثه ساكنان مجتمع در تماس با سامانه 125 از آتش نشاني درخواست كمك كردند كه ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران هم بلافاصله نيروهاي آتش نشاني ايستگاه 74 را روانه محل حادثه كرد.
به گفته فريدون قاضي فرمانده آتش نشانان ايستگاه 74، بر اثر نشست زمين گودالي به قطر 4 متر و عمق بيش از 5 متر در كنار ديوار ساختمان اين برج به طور ناگهاني پديدار شد.
وي افزود: چون گودال ايجاد شده دقيقا در كنار اين مجتمع بود بنابراين هر لحظه امكان بروز خطر ريزش و آسيب احتمالي به ديوارهاي اين برج مسكوني وجود داشت.
قاضي تصريح كرد: آتش نشانان با ايمن سازي و كشيدن نوار هشداردهنده در اطراف محل حادثه و ارائه تذكرات ايمني به ساكنان و همچنين درخواست حضور عوامل بحران شهرداري در محل حادثه به منظور بررسي ميزان خطر احتمالي براي ساختمان و ساكنان آن، به ماموريت خود پايان دادند.

 



كلاهبردار ميليوني را شناسايي كنيد

سرويس اجتماعي-
پليس آگاهي از مردم خواست تا با اطلاعات خود در شناسايي فردي كه با جعل شناسنامه و چك مبلغ 17ميليون تومان از حساب بانكي يكي از شهروندان سرقت كرده كمك كنند.
24 مهر، مرد 44ساله اي با مراجعه به كلانتري 153 شهرك ولي عصر طي شكايتي اعلام كرد: من دو حساب مختلف در دو شعبه از يكي از بانك هاي دولتي دارم. امروز متوجه شدم از دو حساب بانكي ام با دو چك، مبلغ 17ميليون تومان برداشت شده است در حالي كه من هيچ چكي با اين مبالغ برداشت شده به هيچ فردي نداده ام.
با تشكيل پرونده مقدماتي در كلانتري 153، شاكي به دادسراي ناحيه 18 تهران معرفي و با دستور جعفري نسب، بازپرس شعبه ششم اين دادسرا پرونده براي رسيدگي تخصصي به اين شكايت و شناسايي و دستگيري متهم ناشناس به پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ ارجاع شد.
كارآگاهان براي بررسي هاي بيشتر به دو شعبه بانك مورد نظر كه مالباخته در آنجا حساب داشته مراجعه كردند كه طي آن معلوم شد يك نفر ناشناس با به دست آوردن اطلاعات لازم از مشخصات هويتي، نوع حساب بانكي و دسته چك مالباخته، همچنين اطلاع از ميزان موجودي اين دو حساب؛ دسته چك هاي وي را جعل و در دو زمان جداگانه در يك روز به دو شعبه ديگر از همان بانك دولتي رفته و با شناسنامه جعلي (با مشخصات صاحب حساب) اقدام به برداشت 17ميليون تومان از اين دو حساب كرده است.
در بررسي هاي صورت گرفته از دوربين مداربسته هر دو بانكي كه متهم ناشناس از آن شعبات مبالغ ميليوني از حساب هاي مالباخته برداشت كرده بود، در زمان حضور در بانك و لحظه برداشت مبالغ از حساب مالباخته تصاويري از اين متهم كه مرد جواني است، به دست آمد.
سرهنگ كارآگاه علي اكبر اسدي، رئيس پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ در اين باره گفت: با انتشار بدون پوشش تصوير متهم در جرايد از شهرونداني كه از هويت واقعي و مخفي گاه اين فرد اطلاع دارند يا از اين متهم شكايتي دارند درخواست مي شود به پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي يا شعبه ششم دادسراي ناحيه 18 تهران مراجعه يا با شماره تلفن هاي 51055459 يا 51055138 تماس بگيرند.

 



شوهرفروشي اينترنتي!

يك زن آمريكايي در اينترنت شوهرش را به فروش گذاشته است.
به گزارش مشرق، اين خانم در اين اطلاعيه فروش نوشته است: «اين شوهر به هيچ چيزي نياز ندارد و شوهر كاملا بي دردسري است و فقط بايد هر دو يا سه ساعت آب و غذا به او بدهيد. البته يك اينترنت بسيار قوي و پرسرعت هم بايد در اختيار او بگذاريد و علتش اين است كه ايشان عادت دارد كه روزانه 7 تا 8 ساعت پاي بازيهاي كامپيوتري جنگي بنشيند و بدين جهت هم هست كه اين شوهر را به فروش گذاشته ام!!»
نكته قابل توجه اين است كه اين خانم در پايان نوشته است كه فروش شوهرش فقط يك شوخي است و با اين كار سعي كرده كه شوهرش را متوجه اشتباهش كند! با اين وجود چند پيشنهاد خريد به وي داده شده است و خريداران دست بردار هم نيستند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14