(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 5  آذر 1390- شماره 20082

مردم لبنان : سفير آمريكا را اخراج كنيد
حمله هوايي آمريكا در جنوب افغانستان جان 6 كودك را گرفت
ادامه اعتراض ها در يمن با وجود كناره گيري عبدالله صالح از قدرت
تجمع ميليوني در شهرهاي مصر زير بار حكومت نظاميان نمي رويم
نتانياهو: نگران رشد حركت هاي اسلامي در مصر هستيم
19 شهيد و 65 مجروح در سلسله انفجارهاي بصره
مخالفت روسيه با تحريم سوريه
سلمان رشدي جمهوري آذربايجان كشته شد
توافق خالد مشعل و محمود عباس براي پايان دادن به اختلاف ها
فعالان ضد صهيونيسم خواستار اخراج اولمرت از آلمان شدند
اعتصاب و تظاهرات در ايتاليا، يونان و پرتغال
ادامه تظاهرات بر ضد آل سعود در شرق عربستان
درخواست معترضان وال استريت در آمريكا مردم خريد از فروشگاه هاي بزرگ را تحريم كنند



مردم لبنان : سفير آمريكا را اخراج كنيد

مردم لبنان در پي افشاي جاسوسي آمريكا در لبنان خواستار اخراج سفير اين كشور از بيروت شدند.
به گزارش شبكه المنار، مردم لبنان پس از افشاي جاسوسي آمريكا در اين كشور و دستگيري جاسوسان آمريكايي از دولت اين كشور خواستند سفير آمريكا را از بيروت اخراج كند.مردم لبنان از دولت نجيب ميقاتي خواستند هرگونه فعاليت هاي مداخله جويانه آمريكا در بيروت را محكوم و سفير اين كشور را اخراج كند. عدنان منصور وزير خارجه لبنان نيز اعلام كرد كه مورا كانلي سفير آمريكا را احضار خواهد كرد تا درباره رفتارهاي دوگانه اين كشور و فعاليت هاي مداخله جويانه واشنگتن در امور داخلي بيروت از او توضيح بخواهد. مردم لبنان همچنين اعلام كردند كه دخالت هاي سفير آمريكا در لبنان تازگي ندارد و اين كشور بارها در امور لبنان مداخله كرده است.

 



حمله هوايي آمريكا در جنوب افغانستان جان 6 كودك را گرفت

شش كودك در حمله هوايي آمريكا به جنوب افغانستان، جان خود را از دست دادند.
به گزارش خبرگزاري مهر، جنگنده هاي آمريكايي ديروز منازل مردم را در استان قندهار بمباران كردند. اين حمله مرگ هفت تن، از جمله شش كودك را در پي داشت.در پي اين حمله«حامد كرزاي»، رئيس جمهور افغانستان، از فرمانده نيروهاي آمريكايي در افغانستان خواست در اين مورد توضيح دهد.
به گفته فرماندار شهرستان «ژيري»، كودكان مذكور در روستاي «سياه چاه» اين شهرستان مشغول بازي بودند كه هدف بمباران قرارگرفتند. علي رغم اينكه بارها فرماندهان اشغالگر به مقامات افغان قول دادند كه چنين حملاتي تكرار نخواهد شد، ولي غيرنظاميان همچنان هدف قرار مي گيرند. آمريكا علي رغم 11 سال جنگ در افغانستان، هنوز نتوانسته است در اين كشور ثبات ايجاد كند.

 



ادامه اعتراض ها در يمن با وجود كناره گيري عبدالله صالح از قدرت

مردم يمن با برگزاري تظاهرات گسترده در صنعا و ديگر شهرها به كناره گيري ديكتاتور يمن راضي نشدند و اعلام كردند كه وي بايد محاكمه شود.
به گزارش خبرگزاري ها به نقل از شبكه الجزيره، مردم يمن با وجود امضاي طرح شوراي همكاري از سوي علي عبدالله صالح در رياض به تظاهرات خود ادامه دادند و تاكيد كردند كه فريب اين طرح آمريكايي-سعودي را نخواهند خورد.
تظاهركنندگان برخي از احزاب مخالف را به سبب سازش با عبدالله صالح و ناديده گرفتن خون انقلابيون كه بر زمين ريخته شده جنايتكار خواندند.
مردم يمن شعار مي دادند «ديكتاتور بايد محاكمه شود» «پاسخ خون شهدا با علي عبدالله صالح است» «مصونيت قضايي هرگز» اين در حالي است كه مزدوران حكومتي و طرفداران علي عبدالله صالح با تظاهركنندگان درگير شدند و به طرز وحشتناكي به مردم حمله كردند كه بر اثر آن در صنعا پنج نفر كشته و 30 نفر زخمي شدند.
علي عبدالله صالح پس از حدود 9 ماه تظاهرات مردمي در يمن در نهايت پذيرفت كه قدرت را به معاونش واگذار كند. عبدالله صالح 69 ساله براي بيش از 30 سال رييس جمهور يمن بوده است.
از زمان آغاز اعتراضات مخالفان در يمن صدها تن كشته و هزاران تن زخمي شده اند.
ديكتاتور يمن بارها اعلام كرد كه از قدرت كناره گيري مي كند ولي اين تصميم را عملي نكرد تا اينكه با شرط داشتن مصونيت قضايي طرح شوراي همكاري خليج فارس را پذيرفت.
براساس توافق نامه امضا شده، انتظار مي رود عبدربه منصور هادي، معاون عبدالله صالح، دولت اتحاد ملي را تشكيل دهد و مقدمات برگزاري انتخابات رياست جمهور را در مدت 90 روز فراهم كند.در اين توافق نامه همچنين پيش بيني شده است كه عبدالله صالح بعد از امضاي اين سند، به مدت سه ماه سمت رياست جمهوري افتخاري يمن را برعهده خواهد داشت كه مقامي تشريفاتي است.

 



تجمع ميليوني در شهرهاي مصر زير بار حكومت نظاميان نمي رويم

ميليون ها مصري با تجمع در ميدان التحرير قاهره و شهرهاي بزرگ اين كشور بر عزم خود براي سرنگوني حكومت نظاميان تأكيد كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، ميليون ها مصري روز جمعه در اعتراض به حاكمان نظامي اين كشور بار ديگر در «ميدان التحرير» قاهره تجمع كرده و بر ادامه مبارزه تا سرنگوني «سپهبد طنطاوي» و شوراي عالي نيروهاي مسلح از قدرت هم قسم شدند. براساس اين گزارش، در تجمع مردم مصر كه با عنوان «جمعه حق شهيدان» برگزار شد، معترضان اعلام كردند تا زماني كه قدرت به يك «دولت نجات ملي» و غير نظامي منتقل نشود، ميدان التحرير را ترك نخواهند كرد.
معترضان مصري روز جمعه را «آخرين فرصت» براي نظاميان مصر براي كناره گيري از قدرت و جلوگيري از ريخته شدن هر چه بيشتر خون افراد بي گناه عنوان كردند.
اين در حالي است كه شوراي عالي نيروهاي مسلح مصر با اعزام نيروهاي ضد شورش و زرهپوش و نفربر و ايجاد موانع فيزيكي بسيار زياد در اطراف ميدان التحرير، وزارت كشور و ساختمان هاي مهم دولتي، قاهره را تبديل به يك شهر جنگي كرده است. همچنين پليس و نيروهاي امنيتي با تيراندازي با گلوله هاي جنگي و پرتاب گاز اشك آور و سمي، روز پنجشنبه سه تن را كشتند و تعدادي را مجروح كردند.
آخرين آمار ارائه شده در مورد قربانيان حوادث هفته اول قيام بزرگ مردم مصر عليه نظاميان بيش از 52 نفر كشته و 2210 نفر زخمي برآورد مي شود. نخستين هفته از انقلاب دوم مردم مصر در حالي سپري مي شود كه معترضان كه خواستار انتقال قدرت از شوراي نظامي حاكم به غيرنظاميان هستند، وعده هاي «محمد حسين طنطاوي»، رئيس شوراي عالي نيروهاي مسلح در مورد انتقال سريع قدرت را ناكافي دانسته و بر تجمع و ادامه اعتراضات تأكيد دارند. معترضان با پرتاب سنگ و بطري هاي آتش زا به مقابله با نظاميان و پليس كه آنها را با گلوله هاي واقعي هدف قرار مي دهند، به مقابله برخاسته اند.
در همين حال براي نخستين بار در تاريخ مصر «شيخ الازهر» از خواسته هاي مردم براي واگذاري قدرت به غير نظاميان حمايت كرد.
«احمد الطيب» شيخ الازهر در بيانيه اي خطاب به مقامات نظامي مصري از آنها خواست، كشتن هموطنان مصري خود را متوقف كنند و تظاهرات مسالمت آميز آنها را به خاك و خون نكشند.
نماينده شيخ الازهر در ميدان التحرير كه به امامت وي نماز جمعه برگزار شد، در خطبه هاي نماز اعلام كرد: احمدالطيب از قيام مردم مصر حمايت و براي پيروزي آن دعا مي كند.
انتخاب نخست وزير
جديد مصر
از سوي ديگر به دنبال ادامه اعتراضات مردمي، شوراي عالي نيروهاي مسلح براي برون رفت از بحران موجود «كمال البحنزوري» را به عنوان نخست وزير جديد مصر انتخاب كرد. كمال الجنزوري كه از تكنوكرات هاي قديمي مصر به شمار مي رود و قبلاً در زمان رژيم مبارك يك بار به عنوان نخست وزير در بين سال هاي 1996 تا 1999 انجام وظيفه كرده است، هم اكنون 78 سال سن دارد و انتخاب وي با مخالفت گسترده مردم روبرو شده است.
برخي از احزاب، گروه ها و جريان هاي سياسي مصر از جمله جنبش ششم آوريل، الوفد، الثوره و ائتلاف شباب مصر، با انتخاب نخست وزير جديد مخالفت و اعلام كردند كه وي از مهره هاي رژيم گذشته است و لياقت حكومت بر مردم را ندارد.
در همين حال شوراي عالي نيروهاي مسلح در اقدام تاكتيكي ديگري، با صدور بيانيه اي، مراتب تأسف و عذرخواهي شديد خود را در مورد حوادث اخير ميدان التحرير كه به كشته و مجروح شدن تعداد زيادي از مردم مصر منجر شد، اعلام كرد.
اين شورا از راه اندازي يك بيمارستان نظامي براي درمان مجروحان درگيري هاي اخير در اطراف ميدان التحرير خبر داد و اعلام كرد، با وجود همه اينها، «شبكه خبري الجزيره» به نقل از جوانان انقلابي مصر اعلام كرد كه عذرخواهي شوراي عالي نيروهاي مسلح به دليل كشتار مردم پذيرفتني نيست. ناظران سياسي مصر مي گويند نظاميان راهي جز انتقال قدرت به غيرنظاميان ندارند.

 



نتانياهو: نگران رشد حركت هاي اسلامي در مصر هستيم

ادامه تظاهرات مردم مصر براي سرنگوني نظاميان و تمايل آنها براي برقراري يك حكومت اسلامي موجب نگراني عميق رژيم صهيونيستي شده است.
به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از پايگاه اينترنتي «البشير»، حضور گسترده مردم مصر در ميدان التحرير و برپايي نمازجمعه در كنار تظاهرات خياباني، رژيم اشغالگر را به وحشت انداخته است.
براساس اين گزارش، «بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي در نشست پارلمان (كنست) با اشاره به اينكه، موج اسلامگرايي مصر و ديگر كشورهاي عربي را فرا گرفته است، گفت: حركت هاي اسلامگرايانه مخالف اسرائيل است و همين باعث نگراني است و لازم است كه سياست اسرائيل متناسب با اين واقعيت تنظيم شود. وي همچنين گفت كه دومين نگراني ادامه حملات اسلامگرايان به منافع اسرائيل در مصر است.

 



19 شهيد و 65 مجروح در سلسله انفجارهاي بصره

انفجار سه بمب در بصره عراق، 19 شهيد و 65 مجروح برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، منابع امنيتي و پزشكي در بصره، دومين شهر بزرگ عراق، اعلام كردند؛ انفجار همزمان يك بمب كنار جاده اي و يك موتورسيكلت بمب گذاري شده در بازار «الحراميه» مركز بصره، مردم و نيروهاي پليس را به محل انفجار كشاند و در همين زمان، بمب كنار جاده اي سوم منفجر شد. شمار كل شهداي اين حادثه 19 تن و مجروحان نيز 65 نفر اعلام شد. براساس گزارش منابع رسمي، يك افسر ارشد پليس عراق و يك سرتيپ ارتش اين كشور و شماري سرباز نيز از جمله شهداي اين عمليات تروريستي هستند.
در ميان مجروحان نيز تعدادي پليس و سرباز ديده مي شوند.انفجارهاي تروريستي مذكور خونين ترين عمليات تروريستي از هفت مهر تاكنون در اين كشور است. در هفتم مهر دو انفجار كنار جاده اي به شهادت 32 نفر و جراحت 71 نفر ديگر در منطقه «اور» واقع در حوالي بغداد انجاميده بود. 12 آبان گذشته نيز سه انفجار در بصره رخ داده بود و شهادت حداقل 9 نفر و جراحت 37 تن ديگر را در پي داشته است.
طبق آمارهاي رسمي در عراق طي ماه اكتبر (10 مهر تا 10 آبان) 258 عراقي در عمليات تروريستي مختلف جان خود را از دست داده اند.
كارشناسان پيش بيني مي كنند حملات تروريستي طي ماه هاي آتي افزايش يابد.
نيروهاي آمريكايي بايد تا 11 دي خاك عراق را ترك كنند. يك روزنامه اردني هفته گذشته با انتشار سندي، فاش كرد حملات تروريستي در عراق با حمايت پشت پرده آمريكا و رژيم صهيونيستي صورت مي گيرد.

 



مخالفت روسيه با تحريم سوريه

در پي پايان مهلت اتحاديه عرب براي سوريه دولت روسيه مخالفت خود را با تحريم دمشق اعلام كرد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، سخنگوي وزارت خارجه روسيه در يك كنفرانس مطبوعاتي اعلام كرد، مسكو با هرگونه اعمال فشار، تحريم و صدور قطعنامه عليه سوريه مخالف است.
الكساندر لوكاشويچ تصريح كرد: آنچه در مرحله كنوني به آن نياز داريم قطعنامه و تحريم عليه سوريه نيست بلكه گفت وگو بين سوري ها است.
گفتني است اتحاديه عرب در ادامه مواضع مغرضانه اش عليه سوريه با تهديد اين كشور به اعمال تحريم هاي اقتصادي تا عصر روز گذشته به دمشق فرصت داد تا درباره شرايط ورود ناظران به اين كشور تصميم گيري كند.
پيش از اين اتحاديه عرب از بشار اسد خواسته بود تا با ورود 500 ناظر اين اتحاديه براي بررسي شرايط اين كشور با سوريه موافقت كند كه با مخالفت دمشق روبه رو شد.
نماينده مصر در اتحاديه عرب اعلام كرد اگر دولت سوريه با شرط اتحاديه عرب موافقت نكند شوراي اجتماعي و اقتصادي اتحاديه عرب امروز تشكيل جلسه خواهد داد تا اعمال تحريم هاي اقتصادي عليه سوريه را بررسي كند.
عبدالوهاب گفت كه اين تحريم ها مي تواند شامل تعليق پروازها به سوريه و نيز توقف مبادلات با بانك مركزي اين كشور باشد.
اعضاي اتحاديه عرب اخيرا عضويت سوريه در اين اتحاديه را به حالت تعليق درآوردند و از دولت سوريه خواستند تا به توافق نامه با اتحاديه عرب براي توقف خشونت عليه معترضان عمل كند.
از سوي ديگر، يك منبع آگاه سوري كه خواست نامش فاش نشود گفت: دولت سوريه براي اعزام ناظران اتحاديه عرب به دمشق شروطي تعيين كرده كه اگر اتحاديه عرب اين شروط را قبول كند دولت سوريه با اعزام ناظران موافقت خواهد كرد.
وي افزود، دولت دمشق 18 مورد تعديل را در ارتباط با خواست اتحاديه عرب ازجمله احترام به حاكميت اين كشور و اطلاع از بازديدهاي ناظران اين اتحاديه براي تامين امنيت مطرح كرده است.
سوريه باتوجه به تبليغات رسانه اي در ماه هاي اخير همواره بر اطلاع رساني درست نسبت به وقايع اين كشور تاكيد داشته و يكي از اهداف اعزام هيئت مزبور اطلاع از اين مسائل است.
در همين رابطه يك پايگاه خبري غربي در گزارشي از جزئيات تكان دهنده دخالت غربي ها در سوريه پرده برداشت.
پايگاه خبري «گلوبال ريسرچ» اظهار داشت، يك گروه موسوم به «ارتش سوريه آزاد» از مخالفان دولت سوريه تشكيل شده كه از حمايت نظامي و مالي آمريكا و انگليس برخوردار است و هدف اين ارتش ايجاد اغتشاش، آشوب و خشونت هاي بيشتر در سوريه است.

 



سلمان رشدي جمهوري آذربايجان كشته شد

رافق تقي كه به علت توهين به پيامبر اكرم به سلمان رشدي جمهوري آذربايجان مشهور بود به قتل رسيد.
بنابه گزارش مطبوعات جمهوري آذربايجان ، رافق تقي كه به سلمان رشدي جمهوري آذربايجان مشهور بود ، ديروز در بيمارستان مرد. رافق تقي در يازدهم نوامبر در يكي از ايستگاه هاي بزرگراه خطايي باكو از طرف شخص نامعلومي مورد حمله قرار گرفت و در اثر ضربات چاقو به شدت مجروح شد و به بيمارستان منتقل گرديد.
عادل صلاح اف پزشك معالج رافق تقي ، در مصاحبه با آپا اعلام كرد كه ديروز ساعت 15/20 وضعيت رافق تقي ناگهان وخيم شد و به بخش مراقبت هاي ويژه منتقل شد ولي به رغم تلاش هاي پزشكي رافق تقي فوت نمود. به گفته معاون بيمارستان علت دقيق فوت رافق تقي بعد از مشخص شدن نتايج آزمايش ها اعلام خواهد شد.

 



توافق خالد مشعل و محمود عباس براي پايان دادن به اختلاف ها

جنبش هاي فتح و حماس براي تشكيل دولت وحدت ملي، پايان اختلافات و تلاش براي اجراي روند آشتي ملي به توافق رسيدند.
به گزارش خبرگزاري قدس، خالد مشعل رئيس دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) و محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين در ديدار خود در قاهره بر تشكيل دولت وحدت ملي، ادامه راه مقاومت در برابر رژيم صهيونيستي تاكيد كردند.
مشعل پس از اين ديدار در كنفرانس مطبوعاتي مشترك به خبرنگاران اظهار داشت كه «پرونده شكاف داخلي مختومه شده و من به ملت و امت مان اطمينان مي دهم كه ما صفحه جديد و مهمي را در عرصه مشاركت ملي فلسطيني باز كرده ايم.»
محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين نيز اظهار داشت كه «اصولا اختلافي ميان ما وجود ندارد و ما توافق كرديم كه با يك مسئوليت واحد و به صورت مشترك با هم فعاليت كنيم.»
طرفين در اين ديدار ضمن توافق بر سر پايان دادن به مسئله بازداشت شدگان سياسي، راهكارهاي خروج از بحران كنوني در سايه بن بست مذاكرات سازش را مورد بررسي قرار دادند و روز 22 ماه دسامبر آتي را زمان برگزاري نخستين نشست مسئولان سازمان آزادي بخش فلسطين و تعيين برنامه يكپارچه و اجراي آشتي ملي تعيين كردند و همچنين بر روي برگزاري انتخابات پارلماني و رياستي در (ارديبهشت ماه) تاكيد كردند.
نمايندگان فتح و حماس همچنين تاكيد كردند كه ديدار مذكور زمينه ساز ديدارهاي متعدد ديگر ميان دو جنبش فتح و حماس براي رفع موانع و فراهم ساختن زمينه تشكيل دولت انتقالي توافقي و بسترسازي براي برگزاري انتخابات و بازسازي غزه و تقويت آشتي اجتماعي و يكپارچه سازي نهادهاي وابسته به تشكيلات خودگردان فلسطين خواهد بود.
در اين ديدار همچنين آينده تشكيلات خودگردان و اوضاع قدس سازمان آزادي بخش فلسطين و اصلاح ساختار آن و نيز تسريع روند اصلاح شوراي ملي فلسطين مورد بحث قرار گرفت و مسئله آرام سازي و حمايت از مقاومت مردمي و تقويت و تشريك مساعي ميان طرف هاي ذيربط نيز از ديگر مسائل مورد بحث اين نشست بود.اين ديدار در حالي صورت گرفت كه رژيم صهيونيستي تهديد كرد در صورت تشكيل دولت وحدت ملي بين فتح و حماس دارايي هاي تشكيلات خودگردان را مسدود خواهد كرد.

 



فعالان ضد صهيونيسم خواستار اخراج اولمرت از آلمان شدند

شماري از فعالان ضد صهيونيست و طرفدار فلسطين در آلمان در اعتراض به سفر ايهود اولمرت نخست وزير سابق رژيم صهيونيستي به اين كشور تظاهرات كردند.
به گزارش خبرگزاري قدس، در حالي كه ايهود اولمرت نخست وزير سابق رژيم صهيونيستي روز پنجشنبه در كنيسه يهوديان در شهر بوخوم آلمان در حال سخنراني بود عده اي از تظاهركنندگان در بيرون از كنيسه تظاهرات كردند و عليه وي شعار دادند.تظاهركنندگان شعار مي دادند قاتل فلسطيني ها بايد از كشور اخراج شود. اولمرت جنايتكار است و بايد محاكمه شود. دولت آلمان بايد جنايتكار اسرائيلي را اخراج كند.
فعالان ضد صهيونيست و طرفدار فلسطين اظهار داشتند اولمرت مسئول جنايات غزه است و كودكان فلسطيني را قتل عام كرده و نبايد به كشور آلمان دعوت مي شد.
تظاهركنندگان همچنين هدف از اين اقدام را اعتراض به محاصره غزه و جنايات رژيم صهيونيستي اعلام كردند.

 



اعتصاب و تظاهرات در ايتاليا، يونان و پرتغال

اعتصاب و تظاهرات سه كشور پرتغال، ايتاليا و يونان كه گرفتار بحران اقتصادي در اروپا هستند را فلج كرد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، مردم كشورهاي پرتغال، ايتاليا و يونان در اعتراض به شرايط سخت معيشتي و رياضت تحميلي دولت دست به اعتصاب و تظاهرات زدند. پرتغال پنجشنبه شاهد اعتصاب كاركنان بخش هاي تجاري و خدمات عمومي بود و همين مسئله باعث فلج شدن فعاليت هاي عادي اين كشور به ويژه در بخش حمل و نقل گرديد. دولت «ليسبون» قرار است در ازاي دريافت يك بسته كمك اقتصادي 78ميليارد پوندي (معادل 104 ميليارددلار) از اقتصادهاي برتر اتحاديه اروپا طرح رياضت اقتصادي را به اجرا گذارد. همين مسئله مردم اين كشور را خشمگين كرده است. مردم در شرايط فعلي از ركود شديد اقتصادي و كسري بودجه رنج مي برند.براثر اين اعتصاب كه با راهپيمايي در خيابان هاي ليسبون نيز همراه بود، 470پرواز بين المللي لغو شده و حدود يك ميليون مسافر سرگردان شدند. متروي ليسبون طي پنجشنبه كاملا تعطيل بود. فعاليت در بخش هايي چون ادارات دولتي، مدارس، دفاتر پست، بخش جمع آوري زباله هاي شهري و ديگر بخش هاي مربوط به ارائه خدمات عمومي نيز شديداً دچار اختلال شد.
در ايتاليا نيز عليه سياست هاي اقتصادي دولت تظاهرات صورت گرفت و اين اعتراضات در شهر «ناپل» به خشونت كشيده شد. طي حمله پليس به معترضان در اين شهر، شش نفر مجروح و هفت نفر ديگر نيز بازداشت شدند.
اين دومين بار است كه با روي كار آمدن «ماريو مونتي»، نخست وزير جديد، ايتاليا دچار ناآرامي مي شود. هفته گذشته نيز در سراسر ايتاليا راهپيمايي هاي مشابه برگزار شده بود. مردم ايتاليا نيز به رياضت هاي اقتصادي تحميلي از جانب اتحاديه اروپا معترض هستند.
دانشگاهيان در نامه اي خطاب به شهروندان رم نوشتند: ما به دولت جديد مونتي اعتمادي نداريم و به همه آنهايي كه احساس مي كنند جزو 99درصد هستند، مي گوييم كه به خانه فرستادن برلوسكني كافي نيست، ما معتقد هستيم كه دولت مونتي تمام تدابيري را كه بانك مركزي اروپا خواسته است به اجرا مي گذارد.
پايتخت يونان نيز پنجشنبه صحنه درگيري معترضان با پليس بود. يوناني ها هم به شرايط وخيم معيشتي و سياست هاي تحميلي اتحاديه اروپا اعتراض دارند. شهروندان يوناني مي گويند ميزان ماليات ها بسيار بالاست و آنها حتي قادر به پرداخت هزينه هاي قبوض برق نيستند. دولت يونان حتي براي پرداخت بدهي هاي خارجي خود، بر مسكن نيز ماليات ويژه بسته است. كاركنان اداره برق به نشانه مخالفت با سياست رياضت اقتصادي دولت و ماليات ويژه و اضطراري مسكن، مركز الكترونيكي اداره برق را كه دستور قطع برق شهروندان را صادر مي كند، از چند روز پيش به اشغال خود در آورده بودند كه صبح پنجشنبه با حمله نيروهاي امنيتي مجبور به ترك اين مكان شدند.

 



ادامه تظاهرات بر ضد آل سعود در شرق عربستان

مردم عربستان در اعتراض به كشته شدن چهار تن از جوانان در منطقه الشرقيه روز جمعه تظاهرات اعتراض آميز برگزاركردند.
به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از شبكه خبري «العالم»، در حمله وحشيانه روز چهارشنبه نظاميان آل سعود به تظاهرات مسالمت آميز مردم در شهر «القطيف» دو نفر شهيد و پنج تن از جمله يك زن زخمي شدند.
براساس اين گزارش، با اوج گيري تظاهرات مردمي در استان نفت خيز الشرقيه، نيروهاي سركوبگر آل سعود به حال آماده باش درآمده و با استقرار در پشت بام ساختمان هاي مرتفع در اطراف ميدان مركزي شهرهاي القطيف و العواميه به سوي معترضان تيراندازي مي كنند.
همچنين نيروهاي امنيتي سعودي با برپايي پست هاي ايست و بازرسي در مناطق حساس شرق اين كشور اقدام به بازداشت و ضرب و شتم جوانان به جرم مخالفت با حكومت عربستان در روز جمعه كردند.
گزارش هاي دريافتي حاكي است، هزاران شهروند سعودي روز پنجشنبه با تشييع پيكر دو شهيد در شهر القطيف عليه حكومت آل سعود شعار دادند و بر مواضع خود در مقابله با سركوبگري تأكيد كردند.
از سوي ديگر با وجود آنكه نيروهاي امنيتي سعودي با استقرار تجهيزات سنگين نظامي، شهر القطيف را به محاصره خود درآورده اند، اما ساكنان آن بدون ترس و واهمه در تظاهرات مسالمت آميز تشييع پيكر دو جوان شركت و انزجار خود را از جنايت هاي آل سعود ابراز كردند.
اين در حالي است كه دولت عربستان در اقدامي فريبكارانه و براي جلوگيري از گسترده تر شدن اعتراضات مردمي، به شهيد شدن دو جوان 26 و 29 ساله در القطيف اعتراف كرد، اما اعلام كرد كه آنها بر اثر اصابت گلوله افراد ناشناس كشته شدند.
دولت عربستان پيش از اين كشته شدن افراد را در تظاهرات تكذيب مي كرد.
معترضان مي گويند: با توجه به اينكه خواهان آزادي و برابري اجتماعي بيشتر هستند، هدف تهاجم نيروهاي امنيتي قرار مي گيرند و بدون هيچ گونه اغماضي بازداشت مي شوند.
شرق عربستان سعودي، طي ماه هاي گذشته، شاهد تظاهرات ضد دولتي مردم اين كشور بوده است كه خواستار اصلاحات در قوانين حقوق بشري، آزادي بيان و همچنين آزادي زندانيان سياسي هستند.
نايف وليعهد جديد عربستان كه با حفظ سمت وزارت كشور را نيز به عهده دارد با اتخاذ سياست مشت آهنين، كوچكترين خواسته مخالفان دولت را با شديدترين نحو ممكن سركوب و زندان هاي عربستان را مملو از افراد مخالف آل سعود كرده است.

 



درخواست معترضان وال استريت در آمريكا مردم خريد از فروشگاه هاي بزرگ را تحريم كنند

معترضان وال استريت از شهروندان آمريكايي خواستند براي به زانو درآوردن دولت فاسد اين كشور خريد از فروشگاه ها و شركت هاي بزرگ اين كشور را تحريم كنند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، معترضان وال استريت آمريكا خطاب به 99درصد از مردم اين كشور، از آنها خواستند براي به زانو درآوردن دولت فاسد «باراك اوباما» و از قدرت به زير كشيدن يك درصد حاكم، از فروشگاه ها و شركت هاي بزرگ آمريكايي كالا نخرند.معترضان وال استريت در شبكه هاي اجتماعي خود در اينترنت خطاب به مردم نوشتند: ايده ما ساده است؛ هدف ما حمله به سياست هاي دولت فاسد اوباماست. روزي فرا مي رسد كه حاكمان در مقابل خواسته هاي ما تسليم شوند.
طرح تحريم خريد در حالي مطرح مي شود كه نرخ بيكاري در آمريكا به 9درصد رسيده است و ركود اقتصادي بازارهاي اين كشور را آزار مي دهد. آمارهاي غيررسمي نرخ بيكاري را كه سال گذشته تنها به دو درصد مي رسيد، بسيار بالاتر نشان مي دهد.
پيوند دو جنبش
به گزارش واحد مركزي خبر، با گسترش اعتراضات دانشجويي، اين جنبش با جنبش وال استريت پيوند مي خورد و دانشجويان اعلام كرده اند كه به جنبش وال استريت پيوسته اند.
در همين حال، دانشجويان دانشگاه «ديويس» در ايالت كاليفرنيا امروز در محوطه اين دانشگاه دست به تجمع زده اند و اعلام كرده اند كه امروز و فردا را سر كلاس درس نمي روند.
اين تجمع و تعطيلي كلاس ها در واكنش به اقدامي است كه پليس آمريكا هفته گذشته عليه دانشجويان معترض انجام داد و به صورت آنها اسپري فلفل پاشيد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14