(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 7  آذر 1390- شماره 20084

دستگيري يك تفرقه افكن اينترنتي
در ايام محرم با پيام ها و شمايل بدعت گذار برخورد مي شود
نصب 300 دوربين در 104 معبر ورودي طرح ترافيك
اداي نماز در سخت ترين شرايط
فضاي سبز تهران 100 كيلومتر افزايش يافت
افزايش 1/4 درصدي مرگ هاي ناشي از مصرف مواد مخدر
توضيح و گلايه دانشگاه پزشكي شهيد بهشتي
محل كارتن خواب ها را به 137 و 123 اطلاع دهيد
3 مجروح در برخورد پرايد با پژو زير پل كالج
سيگار هر 150 ثانيه در كشور يك قرباني مي گيرد
براي كنترل قيمت ها صورت گرفت بازديد تعزيرات حكومتي از فرودگاه تهران
حوادث كوتاه از كشور
كشف 150 هزار ليتر گازوئيل قاچاق در آب هاي خليج فارس
توقيف 4فروند قايق موتوري حامل بار قاچاق حوالي لارك
كشته و زخمي شدن 6 نفر در جزيره قشم
خودكشي مرد جوان قرچكي به 15 خانه خسارت وارد كرد



دستگيري يك تفرقه افكن اينترنتي

رئيس مركز اطلاع رساني پليس فتا با بيان اينكه يك فريب كار اينترنتي درصدد سوءاستفاده و اخاذي با استفاده از تصاوير يك زن بود گفت: پس از دستگيري اين فرد مقاصد سياسي وي براي ايجاد تفرقه ميان شيعيان و اهل سنت مشخص شد.
سرهنگ سيدمحسن ميربهرسي بيان كرد: براساس اطلاعات واصله از سوي سرهنگ سيدموسوي حسيني رئيس پليس فتاي استان فارس، فردي از طريق فضاي مجازي با جلب اعتماد و فريب خانمي اقدام به تهيه تصاوير نامناسب و نهايتا سوءاستفاده از وي كرد.
وي ادامه داد: اين فريب كار اينترنتي كه توانسته بود از طريق تهديد و ارعاب 17 ميليون تومان اخاذي كند با دريافت مشخصات عابربانك اين خانم همچنان به زيادي خواهي هاي خود ادامه داد تا اينكه اين زن فريب خورده به اجبار و به دليل شرايط نامناسب روحي و رواني مجبور به ترك كشور شد.
اين فرمانده انتظامي بيان داشت: در حالي كه اقدامات مجرمانه اين فريبكار اينترنتي پاياني نداشت فرد با تهديد خانواده اين خانم مبني بر انتشار تصاوير وي در فضاي مجازي قصد ادامه اخاذي هاي خود را داشت كه خوشبختانه با طرح شكايت از سوي خانواده فرد فريب خورده، پليس فتا وارد كار شد و با اقدامات خاص پليسي مجرم شناسايي و دستگير شد.
ميربهرسي ادامه داد: در بازجويي هاي انجام شده متهم به جرايم خود اعتراف كرد.
رئيس مركز اطلاع رساني پليس فتا گفت: اطلاعات شخصي جمع آوري شده از رايانه اين مجرم اينترنتي و همچنين رصد فضاي مجازي از سوي پليس سايبر مشخص كرد كه اين فرد باايجاد وبلاگ ها و وب سايت هاي ثبت شده خويش در پي ايجاد تفرقه ما بين اهل تسنن و شيعه بوده است و تلاشي گسترده در جهت تحريك هموطنان اهل سنت كشور داشته كه خوشبختانه قبل از حصول هر نتيجه اي در اين زمينه وي دستگير شد.
به گزارش فارس وي بيان داشت؛ طي اقدام به موقع پليس فتا جامعه اهل سنت كشورهاي تركيه، سوريه، عراق و انگليس از اين پليس تشكر كرده و اين حركت را موجب پاسداشت حرمت ها و همچنين حفظ حريم اعتقادي افراد برشمردند.

 



در ايام محرم با پيام ها و شمايل بدعت گذار برخورد مي شود

سازمان زيباسازي شهر تهران در آستانه برگزاري ايام سوگواري اباعبدالله الحسين از هيئت هاي مذهبي، تكايا و حسينه ها خواست تا از اكران پيام ها، شمايل و تصاوير ائمه معصومين(عليه السلام) و يا هرگونه بدعتي كه به چهره اسلام خدشه وارد مي كند، خودداري كنند.
به گزارش روابط عمومي سازمان زيباسازي شهر تهران، سيد محمد جواد شوشتري، مديرعامل اين سازمان با بيان اينكه طي ماه گذشته نظام نامه اي براي ساماندهي وضعيت تكايا و هيئت هاي مذهبي با هدف جلوگيري از اغتشاشات بصري به آنها ارسال شده است، گفت: سازمان زيباسازي با اكران هرگونه پيام، عبارت، تمثال و يا كاري كه در فرآيند برگزاري ايام سوگواري سالار شهيدان در فضاي شهر بدعت ايجاد كند، برخورد خواهد كرد.
دكتر شوشتري با اشاره به موارد مورد تاكيد در نظام نامه ارسالي به هيئت هاي مذهبي گفت: نحوه نصب داربست ها به گونه اي كه براي عابران مزاحمت ايجاد نكند و آسيب هاي جاني نداشته باشد، جلوگيري از اسراف و اتلاف انرژي در نورپردازي و استفاده از وسايل گرمازا، بكارگيري شرايط ايمني در نورپردازي، استفاده از عناصر و وسايلي كه با هويت و فرهنگ ايراني و اسلامي ما همخواني دارد و در نهايت جلوگيري از ايجاد اغتشاش بصري در برپايي هيئت هاي مذهبي از جمله اين موارد است.
وي با بيان اينكه سازمان زيباسازي در ايام محرم براي آنكه شهر چهره اي عزادار به خود بگيرد از فضاهاي تبليغات تجاري كاسته و به تبليغات فرهنگي مربوط به مراسم سوگواري افزوده است، گفت: علاوه بر اين از شركت هاي تبليغاتي خواسته ايم تبليغات تجاري خود را در ماه محرم (به خصوص دهه اول ماه محرم و دهه آخر ماه صفر) متناسب با اين ايام اكران كنند تا شهر رنگ و بوي حسيني به خود بگيرد.
مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران تأكيد كرد: همچنين در بخشنامه اي از معاونت خدمات شهري مناطق 22 گانه خواسته شده تا نهايت همكاري را با هيئت هاي مذهبي در برپايي هرچه باشكوه تر مراسم سوگواري اباعبدالله الحسين داشته باشد.

 



نصب 300 دوربين در 104 معبر ورودي طرح ترافيك

معاون حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران از نصب 300 دستگاه دوربين در 104 معبر ورودي محدوده طرح ترافيك خبر داد.
به گزارش فارس سيدجعفر تشكري هاشمي گفت: مديريت شهري پايتخت به منظور در اختيار گذاشتن تجربيات خود در زمينه طرح هاي ترافيكي و گسترش حمل و نقل عمومي به كلان شهرها آمادگي كامل دارد.
كاهش ورود غيرمجاز به طرح ترافيك به 30 هزار خودرو
وي با اشاره به نصب 300 دستگاه دوربين در 104 معبر ورودي محدوده طرح ترافيك، اضافه كرد: شبكه گسترده فيبر نوري اين امكان را به ما داده كه اطلاعات مورد نظر به راحتي به مركز كنترل ترافيك منتقل شود و به اين ترتيب تعداد تخلفات ورود غيرمجاز به محدوده طرح ترافيك از روزانه 170 هزار خودرو در زمستان سال گذشته به روزانه كمتر از 30 هزار خودرو در حال حاضر كاهش پيدا كرده است.
معاون شهردار تهران با تاكيد بر اين كه تكنولوژي مدرن پلاك خوان به خوبي بومي سازي و به درستي به كار گرفته شده، اعلام كرد: وقتي مردم به اين اطمينان برسند كه امكانات و تجهيزات فني كه در خدمت آنها قرار دارد قابل اعتماد است، خود را با آن تكنولوژي تطبيق مي دهند و خوشبختانه شهروندان به سيستم كنترل مكانيزه محدوده ترافيك باور داشته و خود را با آن وفق داده اند.

 



اداي نماز در سخت ترين شرايط

اين روزها كه ميدان التحرير قاهره به مكاني براي مبارزه با ظلم و زورگويي تبديل شده است، مسلمانان مصري كوچكترين فرصت براي اداي فريضه نماز را از دست نمي دهند.
به گزارش رسانه هاي مصر، نمازگزاران مصري حتي در انبوه گازهاي اشك آور و شليك گلوله اين فريضه الهي را در ميدان التحرير بجاي آورده و سرنگوني حاكمان ظالم را از خداوند خواستارند.
يك عكاس مصري با ثبت تصاويري از تعدادي از نمازگزاران مصري كه چشم و بيني خود را براي جلوگيري از نفوذ گاز اشك آور پوشانده و به جماعت نماز مي خوانند، عزم آنها را براي برپايي حكومت اسلامي در آن كشور نشان مي دهد.

 



فضاي سبز تهران 100 كيلومتر افزايش يافت

معاون شهرسازي شهردار تهران گفت: 100 كيلومتر مربع از وسعت تهران كاسته شده و به پهنه سبز اختصاص يافته است.
به گزارش ايسنا هيربد معصومي با بيان اينكه تهران نخستين شهري است كه در طرح جامع خود حدود 100 كيلومتر مربع از وسعت خود را كاسته و به پهنه فضاي سبز اضافه كرده است.
وي ادامه داد: يكي از وظايف طرح هاي جامع اين است كه سرانه هاي مورد نياز شهر در حوزه هاي مختلف را به اندازه كافي در طرح بگنجاند و در طرح جامع تهران نيز، اين مقصود دنبال شده است.معصومي در عين حال، به اهميت مقوله فضاي سبز در پايتخت اشاره كرد و افزود: شوراي شهر تهران اخيرا در قالب طرحي، به شهرداري تاكيد كرد كه فضاهايي كه در طرح تفصيلي قديم تهران كاربري فضاي سبز، پاركينگ و تجهيزات شهري دارد را در طرح تفصيلي جديد نيز، با همان كاربري لحاظ كند.
معاون شهرسازي شهردار تهران با بيان اينكه در اين صورت، سرانه فضاي سبز بيش از آنچه براساس استاندارد در طرح جامعه پيش بيني شده است، خواهد بود، خاطرنشان كرد: شهرداري تهران بايد اين كاربري ها را تا پايان سال 95 حفظ كرده و طي اين مدت نسبت به تملك آنها اقدام كند.

 



پزشكي قانوني اعلام كرد
افزايش 1/4 درصدي مرگ هاي ناشي از مصرف مواد مخدر

سازمان پزشكي قانوني از افزايش 1/4 درصدي مرگ ناشي از مصرف مواد مخدر خبر داد.
سازمان پزشكي قانوني كشور اعلام كرد: در هفت ماهه نخست امسال دو هزار و 169 نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند كه اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل كه تعداد فوتي هاي مواد مخدر دو هزار و 84 نفر بود، 1/4 درصد افزايش يافته است.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان پزشكي قانوني كشور، از كل آمار فوتي هاي سوءمصرف مواد مخدر در هفت ماهه نخست سال جاري دو هزار و 37 نفر مرد و 132 نفر زن بودند، در حالي كه تعداد زنان فوت شده بر اثر اعتياد در هفت ماهه نخست سال گذشته 105 نفر و تعداد مردان فوت شده يك هزار و 979 نفر بوده است.
براساس اين گزارش بيشترين فوتي هاي سوءمصرف مواد در نيمه نخست امسال با عدد 595 نفر مربوط به استان تهران است و پس از آن استان اصفهان با 228 و فارس با 158 فوتي در رتبه هاي بعدي قرار دارند.

 



توضيح و گلايه دانشگاه پزشكي شهيد بهشتي

در پي درج خبري به نقل از سرپرست دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي، توضيح همراه با گلايه اي از سوي اين دانشگاه به كيهان ارسال شده است كه متن آن را مي خوانيد؛
مديرمسئول محترم روزنامه كيهان
سلام عليكم
احتراما در پاسخ به مطلب مندرج در آن روزنامه وزين، در صفحه 15 روز يكشنبه مورخ 6/9/90 تحت عنوان «اظهارات عجيب سرپرست دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي» به استحضار مي رساند:
همانطور كه در متن خبر مذكور نيز اشاره شده است سخنان رياست دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي درخصوص بيماراني است كه همه گونه خدمات پزشكي و درماني مورد نياز را دريافت نموده و حتي بعضا بصورت رايگان درمان شده اند ولي با توجه به اينكه بي سرپناه بوده و يا مبتلا به بيماري عفوني خطرناك هستند از خانواده طرد شده و كسي مسئوليت آنها را به عهده نمي گيرد به بيان ديگر بيماراني هستند كه در بخش هاي ويژه بستري مي شوند و درمان هاي لازم روي آنها صورت مي گيرد ولي زماني كه موقع بازتواني آنان مي رسد كسي مسئوليت آنها را نمي پذيرد و همانطور كه در متن خبر نيز اظهار شده است بايد آسايشگاه هايي براي اين افراد ايجاد شود تا تخت هاي مراقبت هاي ويژه در اختيار افراد ديگري كه واقعا نيازمند خدمات تخصصي هستند قرار گيرد در اكثر خبرگزاري هاي ديگر نيز به همين مطلب اشاره شده است ولي متاسفانه خبرنگار آن روزنامه برداشت ناصحيح از موضوع داشته و همين برداشت نادرست خود را در رو تيتر و تيتر خبر استفاده كرده است.
خواهشمند است با توجه به اهميت موضوع و جهت روشن شدن اذهان عمومي دستور فرماييد بر اساس قانون مطبوعات نسبت به درج جوابيه فوق در اسرع وقت در آن روزنامه و در همان صفحه اقدام لازم به عمل آيد.
كيهان: همانگونه كه در توضيح دانشگاه پزشكي شهيد بهشتي و نيز در متن خبر كيهان آمده است، دغدغه رئيس محترم آن دانشگاه، اشغال تخت هاي ICU و CCU از سوي بيماراني بوده است كه نياز تخصصي به آن ندارند و سخني درباره خودداري مسئولان مربوطه از بستري كردن بي سرپناه و نيازمند به تخت هاي تخصصي مورد اشاره در ميان نبوده است. كيهان ضمن پذيرش اشتباه ناشي از غفلت در انتخاب تيتر براي اظهارات آقاي دكتر حسن ابوالقاسمي، از ايشان و ساير همكاران محترمشان پوزش مي خواهد.

 



محل كارتن خواب ها را به 137 و 123 اطلاع دهيد

سازمان پزشكي قانوني از مردم خواست كه با توجه به برودت هوا، براي جلوگيري از هرگونه حادثه تلخي محل كارتن خواب ها را به شهرداري يا اورژانس اجتماعي بهزيستي اطلاع دهند.
جابر قره داغي مديركل تشريح و صحنه جرم سازمان پزشكي قانوني با هشدار درخصوص مرگ كارتن خواب ها به علت شدت سرما و برودت هوا از شهروندان تهراني خواست كه در صورت مشاهده كارتن خواب ها در اطراف محل زندگي خود، براي پيشگيري از سرمازدگي و مرگ اين افراد، مي توانند با شماره هاي 137 (شهرداري) و 123 (اورژانس اجتماعي بهزيستي) تماس بگيرند و مراتب را به شهرداري يا بهزيستي اعلام كنند.
وي افزود: هر ساله با سرد شدن هوا، كارتن خواب ها و بي خانمان هايي كه در معرض سرماي شديد قرار مي گيرند، دچار سرمازدگي و در برخي موارد با مرگ مواجه مي شوند كه نظاير آن در سال هاي گذشته به سازمان پزشكي قانوني ارجاع شده است.
قره داغي درخصوص اماكني كه بي خانمان ها در آنجا شب را سپري مي كنند، گفت: كارتن خواب ها و بي خانمان ها كه عمدتا داراي اعتياد به مواد مخدر يا بيماران رواني مزمن هستند، در خرابه هاي ساختماني، پارك ها يا حاشيه بزرگراه ها و خيابان ها زندگي مي كنند.
وي با اشاره به فعاليت دستگاه هاي حمايتي افزود: براي پيشگيري از بروز سرمازدگي كارتن خواب ها، نهادهاي اجتماعي و حمايتي نظير شهرداري و بهزيستي با پيش بيني امكانات و اقامتگاه هاي شبانه، از بروز چنين حوادثي جلوگيري مي كنند.
ساماندهي 678 كارتن خواب در پايتخت
فرمانده يگان انتظامي و اجرائيات شهرداري پليس پيشگيري پايتخت از جمع آوري و ساماندهي 678 كارتن خواب در شهر تهران طي شبانه روز گذشته خبر داد.
سرهنگ غلامرضا سجادي فرمانده يگان انتظامي و اجرائيات شهرداري پايتخت، از اجراي طرح جمع آوري معتادان كارتن خواب ها و افراد بي خانمان (دردو نوبت صبح و بعدازظهر) در شهر تهران خبر داد. در اين راستا 678 نفر جمع آوري و ساماندهي شدند.
فرمانده يگان انتظامي اجرائيات شهرداري پليس پيشگيري پايتخت ادامه داد: متهمان براي انجام اقدامات اوليه و ساماندهي به گرمخانه هاي «لويزان»، «ياسر»، «خاوران»، «شفق» و «اسلامشهر» تحويل داده شدند.
به گزارش مهر سرهنگ سجادي با اشاره به اين كه اين اقدام پليس پايتخت رضايتمندي مسئولان محلي و شهروندان شهر تهران را به همراه داشته، بيان داشت: تداوم اين طرح ها تا پاكسازي كامل شهر تهران ادامه خواهد داشت.

 



3 مجروح در برخورد پرايد با پژو زير پل كالج

سرويس اجتماعي-
بر اثر برخورد پرايد با پژو زير پل كالج 3 زن مجروح و روانه بيمارستان شدند.
مسئول روابط عمومي اورژانس تهران با اعلام اين خبر افزود: عوامل اورژانس درساعت 23 شب شنبه از وقوع حادثه اي در خيابان انقلاب زير پل كالج مطلع شدند كه پس از اعزام 2 دستگاه آمبولانس به محل حادثه امدادگران اورژانس با 3 زن روبرو شدند كه داخل خودروي سواري حبس شده بودند.
عباسي با بيان اينكه عوامل اورژانس دو نفر از افراد حبس شده را از داخل خودرو خارج كردند گفت: يكي ديگر از سرنشينان اين خودرو كه خانمي 25ساله بود داخل خودرو گرفتار شده بود كه نيروهاي اورژانس پس از تماس با آتش نشاني و رعايت كليه اصول ايمني وي را با كمك امدادگران آتش نشاني از خودرو خارج كردند.
وي با بيان اينكه سه مصدوم اين حادثه با دو دستگاه آمبولانس به بيمارستان سينا منتقل شدند، گفت: حال زن 25 ساله به علت ضربه به سر و كمر نامساعد گزارش شده است.

 



سيگار هر 150 ثانيه در كشور يك قرباني مي گيرد

ايراني ها براي دود كردن سالانه 54 ميليارد نخ سيگار، 14 هزار ميليارد ريال هزينه مي كنند تا در هر دو و نيم دقيقه (150 ثانيه) يك ايراني جان به جان آفرين تسليم كند!
«ابوالفضل جارياني» عضو «كميته هم پيماني مبارزه با بيماري هاي تنفسي» افزود براساس آمار موجود سيگار عامل مرگ روزانه 576 و سالانه 210 هزار و 240 ايراني است.
سيگار در جهان هم سالانه چهار و نيم ميليون نفر تلفات مي گيرد كه براساس برآورد سازمان جهاني بهداشت تا سال 2030 ميلادي اين رقم به 20 ميليون نفر در سال خواهد رسيد.
به گزارش ايرنا، به گفته عضو «كميته هم پيماني مبارزه با بيماري هاي تنفسي» 25 درصد جمعيت مردان و دو و نيم درصد جمعيت زنان كشور سيگاري هستند كه در مجموع، 15 درصد جمعيت كشور را سيگاري ها تشكيل مي دهند كه البته اطرافيان فرد سيگاري را هم كه «سيگاري هاي غيرفعال» ناميده مي شوند، بايد به جمعيت سيگاري ها افزود.
جارياني مي گويد: هر سيگاري در كشور ماهانه بطور متوسط 25 پاكت سيگار دود مي كند كه اين مسئله زنگ خطري براي سلامت افراد جامعه است. به گفته جارياني از مجموع 54ميليارد نخ سيگاري كه سالانه در كشور مصرف مي شود، 43درصد آن قاچاق و بقيه توليد داخلي است.

 



براي كنترل قيمت ها صورت گرفت بازديد تعزيرات حكومتي از فرودگاه تهران

سازمان تعزيرات حكومتي استان تهران براي كنترل قيمت ها از فرودگاه مهرآباد بازديد كرد.
در چهارچوب سياست هاي سازمان تعزيرات حكومتي و دفاع از حقوق شهروندان در جهت كنترل و نظارت بر قيمت ها، گشت مشتركي با همكاري نمايندگان تعزيرات حكومتي و بازرسان اداره بازرگاني جهت بازرسي از فرودگاه مهرآباد برگزار شد.
اين گزارش حاكي است، در اين بازرسي ها كه رئيس شعبه 14 تعزيرات حكومتي تهران در آن حضور داشت از پاركينگ حجاج و 20 واحد صنفي فرودگاه مهرآباد بازديد و ضمن ارائه تذكرات لازم براي 5 واحد متخلف به دليل گرانفروشي پرونده تخلفاتي تشكيل و متخلفان به پرداخت جزاي نقدي محكوم شدند.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف علائم شيطان پرستي
اراك - خبرنگار كيهان: فرمانده نيروي انتظامي ساوه گفت: در بازرسي از يك واحد صنفي در اين شهرستان تعداد يك هزار و 295 حلقه لوح فشرده غيرمجاز و 84 عدد انواع علائم شيطان پرستي توسط ماموران نيروي انتظامي كشف و ضبط شد. سرهنگ مصطفي ويسمه اي افزود: اين واحد صنفي پلمب و متصدي آن به مراجع قضايي تحويل داده شد.
دستگيري سارق احشام
فرمانده نيروي انتظامي شازند گفت: سارقان كه قصد سرقت احشام روستاهاي اين شهرستان را داشتند با مشاهده ماموران نيروي انتظامي به كوه هاي اطراف شازند متواري شدند. سرگرد چگيني افزود: با اعزام دو اكيپ گشت پياده، پس از دو ساعت تعقيب و گريز يكي از سارقان دستگير شد. به گفته وي اين سارق به 9 فقره سرقت احشام با همدستي سه متهم فراري اعتراف كرد.

 



كشف 150 هزار ليتر گازوئيل قاچاق در آب هاي خليج فارس

فرمانده درياباني هرمزگان اعلام كرد: ماموران اين درياباني بيش از 150هزار ليتر گازوئيل قاچاق در محدوده آب هاي خليج فارس كشف كردند.
سرهنگ محمدمراد ايزدي، ضمن اعلام اين مطلب به خبرنگار ايرنا اظهار داشت: طي دو روز گذشته، براي تشديد اقدامات كنترلي و حفظ و حراست از مرزهاي آبي كشور و مبارزه با قاچاقچيان سوخت، ماموران پايگاه درياباني بندرعباس و قشم با بهره گيري از منابع اطلاعاتي طي دو مرحله عمليات موفق به شناسايي و توقيف سه محموله بزرگ قاچاق سوخت شدند.
وي با بيان اينكه در همين راستا 13 نفر از قاچاقچيان سوخت دستگير شدند، افزود: ماموران پايگاه درياباني بندرعباس پس از اطلاع از خروج دو فروند لنج حامل سوخت قاچاق از ساحل جزيره قشم به سمت عمق دريا، موفق به انجام يك عمليات ضربتي در ساحل اين جزيره و توقيف شناورهاي متخلف شدند.
سرهنگ ايزدي تصريح كرد: ماموران پس از توقيف، در بازرسي از شناورهاي مذكور موفق به كشف 120 هزار ليتر گازوئيل قاچاق شدند كه در همين راستا، هشت نفر قاچاقچي سوخت دستگير و جهت سير مراحل قانوني تحويل مقام هاي قضايي استان شدند.
وي با اشاره به ديگر كشفيات ماموران درياباني استان خاطر نشان كرد: ماموران پايگاه درياباني قشم نيز طي يك مرحله عمليات ديگر در آب هاي اين شهرستان موفق به توقيف يك فروند لنج و كشف 31 هزار و 500 ليتر سوخت قاچاق شدند كه در اين رابطه پنج نفر متهم دستگير شدند.

 



توقيف 4فروند قايق موتوري حامل بار قاچاق حوالي لارك

قشم- خبرنگار كيهان:
عمليات غافلگيركننده نيروهاي درياباني شهرستان قشم، توقيف تعداد چهار فروند قايق موتوري حامل بار قاچاق در حوالي جزيره لارك- قشم را در پي داشت.
سرهنگ عبدالله لشكري فرمانده پايگاه درياباني شهرستان قشم به خبرنگار ما گفت: در اين عمليات غافلگيركننده، تعدادي تلويزيون، كولر گازي، پارچه، لوازم آرايشي و بهداشتي غيراستاندارد، لاستيك خودرو و پوشاك به ارزش 450 ميليون ريال كشف و ضبط شد.
وي اظهار داشت: هشت متهم به همراه كالاهاي مكشوفه به دادگستري قشم منتقل شدند.
لشكري تصريح كرد: پايگاه درياباني قشم با چشم هايي تيزبين از آب هاي خليج فارس و تنگه هرمز مراقبت مي كنند و اين پايگاه تمام تلاش و كوشش خود را در برخورد با پديده قاچاق به كار بسته و به شدت با آن مقابله مي كند.

 



طي دو حادثه رانندگي روي داد
كشته و زخمي شدن 6 نفر در جزيره قشم

قشم- خبرنگار كيهان:
برخورد دو موتورسيكلت و يك خودروسواري با موتورسيكلت ديگر در يك روز، جمعه بدي را با دو كشته و چهار مجروح براي مردم جزيره قشم رقم زد.
بنا به همين گزارش، در سانحه تصادف موتورسيكلت با خودرو پرايد، راننده 12 ساله موتور به اتفاق همراه 14 ساله اش دچار شكستگي در نواحي سر و پاهايشان شدند.
مصدومان حادثه اول پس از تأخير يك ساعته اورژانس قشم براي رسيدن به محل تصادف، به بيمارستان فاطمه زهرا(س) منتقل شدند.در حادثه اي ديگر در روستاي دولاب قشم، طي برخورد دو موتورسوار با يكديگر، راكب يكي از موتورها به دليل به سر نداشتن كلاه ايمني در دم جان باخت و صاحب موتور ديگر نيز به همين دليل دچار ضربه مغزي شد و پيش از انتقال به بيمارستان جان داد.
گفتني است علاوه بر بي احتياطي راكبان موتورسوارها، اورژانس قشم نيز كه مركز آنها تنها 1500 متر با محل وقوع حادثه فاصله دارد، در رسيدگي به حادثه ديدگان تعلل كرد و با تأخير يكساعته به محل بروز تصادف رسيد.

 



خودكشي مرد جوان قرچكي به 15 خانه خسارت وارد كرد

مرد جواني كه با همسر خود درگيري لفظي پيدا كرده بود، با باز كردن شير گاز خوراك پزي قصد خودكشي داشت كه منجر به انفجار خانه خودش و تخريب 25 تا 100 درصدي 15 خانه شد.
به گزارش خبرنگار مهر، حدود ساعت 15 و 45 دقيقه عصر شنبه به مأموران سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قرچك اطلاع داده شد كه انفجار مهيبي در حد فاصل ميدان فرديس تا ميدان شهيد ستاري و در مجتمع مسكوني ثامن الحجج(ع) روي داده است.
مأموران آتش نشاني به سرعت خود را به ساختمان مذكور رساندند و متوجه شدند كه مرد جواني شير گاز را باز كرده و بعد از چند دقيقه در حالي كه گاز فضاي خانه را پر كرده بود، كبريت را مشتعل كرده و باعث انفجار دستگاه گاز خوراك پزي و به تبع آن خانه مسكوني خودش شده كه اين انفجار به گفته مسئول آتش نشاني قرچك باعث تخريب 25 تا 100 درصدي حداقل 15 خانه در اطراف اين واحد مسكوني شده است.
داوود مهدي زاده كه در صحنه حادثه حضور داشت، به خبرنگار مهر گفت: ديوارهاي سمت حياط خلوت اين واحد مسكوني فرو ريخته و تنها ستون هاي آن باقي مانده و تا شعاع 50 متري اين واحد، يا دچار تخريب ديوارها شده اند و يا شيشه هاي آنها فرو ريخته است.
اين گزارش حاكي است، كليه وسايل و ملزومات درون خانه اي كه انفجار در آن صورت گرفته، به طور كامل در آتش سوخته و تلفات جاني به غير از زخمي شدن 6 نفر كه به بيمارستان 15 خرداد ورامين منتقل شده اند، وجود نداشته است.
همسايه هاي اين واحد منفجر شده نيز اظهار داشتند: حدود نيم ساعت تا 45 دقيقه قبل از اين حادثه، وقتي تهديدهاي مرد جوان را ديديم، با پليس 110 تماس گرفتيم و موضوع را اطلاع داديم اما مأموران در محل حاضر نشدند كه در نهايت منجر به اين حادثه دلخراش شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14