(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 7  آذر 1390- شماره 20084

اعلام آمادگي حزب اسلامگراي مغرب براي تشكيل دولت ائتلافي
استقرار هزاران پليس در نجف و كربلا براي تامين امنيت عزاداران
سيدحسن نصرالله خطاب به مسلمانان لبنان: محرم را زنده نگه داريد
آغاز انتخابات پارلماني در مصر همزمان با گسترش اعتراض ها عليه نظاميان حاكم
معترضان وال استريت ضرب الاجل شهردار لس آنجلس را ناديده گرفتند
اعتراض مردم ايتاليا به سياست خصوصي سازي دولت
اندر بلندپروازي هاي شيخ دبي!
اجلاس مسئولان ليبي و مخالفان بشاراسد در اسلامبول براي براندازي نظام سوريه
پليس كره جنوبي تظاهرات ضدآمريكايي را به خشونت كشاند
فرياد هيهات منا الذله عليه آل سعود در شهرهاي شيعه نشين عربستان
درگيري پليس ضد شورش آلمان با فعالان محيط زيست
يورش نيروهاي آل خليفه به مراسم تشييع جنازه در پايتخت بحرين
اسلام آباد: در همكاري ها تجديدنظر مي كنيم
39 نفر در سومالي بر اثر حمله هوايي آمريكا كشته شدند



اعلام آمادگي حزب اسلامگراي مغرب براي تشكيل دولت ائتلافي

حزب اسلامگراي عدالت و توسعه براي تشكيل دولت ائتلافي در مغرب اعلام آمادگي كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، «عبدالله بن كران» دبيركل حزب عدالت و توسعه پس از اعلام پيروزي اين حزب در انتخابات پارلماني اخير، اظهار داشت: ما با ائتلاف براي دموكراسي و ديگر احزاب مغرب مذاكره براي تشكيل دولت آينده را آغاز كرده ايم.
براساس اين گزارش، «حزب استقلال» به رياست «عباس الفاسي» نخست وزير فعلي مغرب كه دومين حزب پيروز در اين انتخابات به شمار مي رود، آمادگي خود براي ائتلاف با اسلامگرايان براي تشكيل دولت آينده را اعلام كرد.انتخابات پارلماني مغرب با حضور 30 حزب و 7100 نامزد براي دستيابي به 395 كرسي مجلس روز جمعه گذشته برگزار و حزب اسلامگراي عدالت و توسعه توانست بيش از 100 كرسي را به دست آورد.

 



استقرار هزاران پليس در نجف و كربلا براي تامين امنيت عزاداران

دولت عراق براي حفظ امنيت عزاداران دهه محرم از حملات تروريستي ده ها هزار نفر از نيروهاي پليس و ارتش را در شهرهاي مقدس كربلا و نجف و ساير مناطق شهري و غيرشهري حساس مستقر كرد.
به گزارش واحد مركزي خبر، منابع امنيتي دولت بغداد اعلام كردند نيروهاي امنيتي شهر كربلا را به پنج منطقه امنيتي تقسيم و بيش از 14 هزار نيروي پليس از جمله 1000 پليس زن، در اين مناطق مستقر كرده اند. علاوه بر آن، تعداد مراكز ايست و بازرسي در كربلا افزايش يافته است. در نجف نيز «عبدالكريم مصطفي»، رئيس پليس اين استان اعلام كرد ده ها هزار نيروي پليس و ارتش در اين شهر مستقر شده اند و براي جلوگيري از هرگونه حمله تروريستي، در آماده باش كامل هستند. در ساير مناطق و محل هاي حساس عراق نيز تدابير ويژه اي به اجرا درآمده است.

 



سيدحسن نصرالله خطاب به مسلمانان لبنان: محرم را زنده نگه داريد

سرويس خارجي -
دبيركل حزب الله لبنان از مردم لبنان خواست ماه محرم را زنده نگه دارند.
سيدحسن نصرالله در سخناني به مناسبت فرا رسيدن ماه محرم گفت، اول ماه محرم آغاز سال هجري قمري براي مسلمانان است و همه مسلمانان بايد با عزاداري و زنده نگه داشتن اين ماه مودت و محبت خود را به خاندان عصمت و طهارت(ع) ابراز كنند.
وي افزود، پيامبر اكرم(ص) بزرگ ترين پيامبران و انبيا و با كرامت ترين و نزديك ترين آنها به خداوند است و هيچ چيز و هيچ كس آن جايگاهي را كه ايشان پيش خداوند دارد، ندارد.
سيدحسن نصرالله گفت، خداوند اين خاندان و اهل اين خانه را برگزيد تا مودت و محبت به آنها را اجري براي بزرگ ترين پيامبر قرار داد كه نشان دهنده جايگاه، درجه، شرف، مقام عظيم واقعي و بزرگ آنها در نزد خداوند است.
دبيركل حزب الله لبنان تصريح كرد، لازم است در اين ايام حزن و اندوه در قلب هاي ما حاكم باشد و اين حزن بايد اظهار شود و نبايد مخفي بماند.
سيدحسن نصرالله اظهار داشت، آنچه در روز عاشورا روي داد در معيارهاي الهي، رسالتي، انساني، اخلاقي و شرعي بسيار عظيم است چرا كه خوني كه ريخته شد خون رسول الله(ص) بود و عشق به حسين و اصحاب حسين(ع) حب و عشق مودت به خاندان پيامبر است.
وي تاكيد كرد، براساس آيات و روايات مودت اهل بيت مستحب نيست بلكه واجب است و ناديده گرفتن و تخلف از آن ناديده گرفتن تكليف و دستور خداست.
دبيركل حزب الله لبنان همچنين گفت، خداوند و رسول خداوند و خاندان اهل بيت براي مسلمانان خواري نپسنديدند و شخصيت هاي با حميت و مردان صاحب غيرت كه ما را پرورانده اند هرگز به ما اجازه ندادند كه طاعت فرومايگان را بر كشته شدن شرافتمندانه ترجيح دهيم.

 



آغاز انتخابات پارلماني در مصر همزمان با گسترش اعتراض ها عليه نظاميان حاكم

نخستين انتخابات پارلماني مصر در ميان اعتراضات و تظاهرات گسترده عليه نظاميان حاكم از امروز در سراسر اين كشور آغاز شد.
به گزارش خبرگزاري ها، تظاهركنندگان در دومين هفته از اعتراضات خود و همزمان با آغاز انتخابات پارلماني به تحصن خود در ميدان التحرير و تظاهرات بر ضد حاكمان نظامي ادامه دادند.
بر اساس اين گزارش، معترضان كه خواستار كناره گيري نظاميان از قدرت و واگذاري آن به يك دولت نجات ملي هستند، برگزاري انتخابات در مصر را نوعي فريب افكارعمومي از سوي شوراي حاكم نظامي عنوان و بر ادامه تظاهرات تا سرنگوني آنان تاكيد كردند.
تظاهركنندگان مصري كه به اقدام شوراي نظامي در معرفي «كمال الخنزوري» از سران رژيم حسني مبارك ديكتاتور سابق معترض هستند، از هفته گذشته به تظاهرات مستمر براي جلوگيري از شكل گيري كابينه جديد دست زده اند. اين در حالي است كه شرايط نامناسب سياسي و اجتماعي مصر، نگراني هاي بسياري را درباره برگزاري انتخابات شفاف و عادلانه در اين كشور به وجود آورده است.
با وجود اين نظاميان حاكم بر مصر با تمديد زمان انتخابات اعلام كردند كه مصمم به برگزاري كامل و جامع آن در سراسر كشور هستند.
در همين حال ميدان التحرير قاهره كه 10 روز است دستخوش تظاهرات و تجمعات ضد دولتي است روز يكشنبه شاهد تجمع ميليوني شهروندان مصري بود كه يكصدا فرياد مرگ بر حاكمان نظامي را سر دادند.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، تظاهرات ميليوني «مشروعيت انقلابي» در شهر قاهره، اسكندريه، اسوان، اسيوط و سوئز برگزار شد و معترضان عليه شوراي عالي نظامي كشورشان شعار داده و خواهان واگذاري قدرت از نظاميان به نهادهاي مدني شدند.در همين حال تظاهراتي نيز در حمايت از شوراي نظامي مصر و برنامه اي كه براي تحويل قدرت در كشور تهيه كرده است برگزار شد اما تعداد آنها قابل توجه نبود.انتخابات پارلماني مصر كه از امروز به مدت دو روز در اين كشور برگزار مي شود، نخستين گام از تمرين دموكراسي پس از سرنگوني رژيم مبارك به شمار مي رود و در سه مرحله برگزار خواهد شد و قرار است دور دوم اين انتخابات روزهاي پنجم و ششم دسامبر (14 و 15 آذر) برگزار شود.از سوي ديگر كشور مصر كه در حال حاضر داراي سه نخست وزير است، دستخوش تظاهرات و ناآرامي هاي فراواني است. «عصام شرف» نخست وزير سابق تا به دست گرفتن امور توسط كمال الخنزوري همچنان بر مصر حكومت مي كند و «محمد البرادعي» نامزد انتخابات رياست جمهوري نيز از سوي بسياري از گروه هاي انقلابي به عنوان نخست وزير منتخب، تعيين شده است.
همچنين انقلابيون مصري با صدور بيانيه اي كه در پايگاه خبري «وال استريت را اشغال كنيد» منتشر شده است از مردم سراسر دنيا خواستند مانع از فعاليت سفارتخانه هاي مصر به دليل وابستگي آنها به نظاميان شوند.
آنها همچنين انقلابيون ديگر كشورها را به تحريم بخش هاي ديپلماتيك كشورشان با سفارتخانه هاي مصر دعوت كردند.

 



معترضان وال استريت ضرب الاجل شهردار لس آنجلس را ناديده گرفتند

معترضان وال استريت بي توجه به ضرب الاجل مقامات آمريكايي اعلام كردند به حضور در خيابان ها ادامه مي دهند.
به گزارش خبرگزاري «آسوشيتدپرس» معترضان وال استريت در لس آنجلس پس از دريافت ضرب الاجل شهردار اين شهر مبني بر تخليه ميادين و جمع آوري چادرها، همچنان در خيابان ها حضور دارند.
اين گزارش مي افزايد، تهديدهاي پليس و شهرداري لس آنجلس عليه اعضاي جنبش ضد سرمايه داري «وال استريت را اشغال كنيد» تنها باعث شده معترضان براي مقابله با حملات احتمالي پليس و نيروهاي امنيتي به دنبال يافتن راهكار باشند. آنها نگران از حمله پليس، در حال بررسي راه هاي مختلف براي مصون ماندن از آسيب گلوله گازاشك آور و اسپري فلفل هستند.
پليس لس آنجلس به دنبال اعلام ضرب الاجل (روز دوشنبه) هيچ اشاره اي به نحوه برخورد با معترضان و جمع آوري چادرهاي آنها نكرده است.
پليس آمريكا پيش از اين بارها با تعيين يا بدون تعيين ضرب الاجل اقدام به سركوب معترضان و جمع آوري چادرهاي آنها كرده است. در اين ميان شمار زيادي از مردم نيز بازداشت يا مجروح و حتي كشته شده اند.
خشونت هاي پليس طي 73 روز عمر جنبش تسخير وال استريت به حدي بالا بوده كه سر و صداي بسياري از مردم و رسانه ها و فعالان حقوق بشر در سرتاسر دنيا را نيز بلند كرده است. در اين ميان شايد روزي نباشد كه رسانه ها فيلمي درباره خشونت هاي پليس در برخورد با معترضان منتشر نكنند.
تاكنون آمار دقيقي از شمار بازداشتي ها منتشر نشده است اما با توجه به نامه يكي از معترضان به اوباما، كه متن آن از چشم تيزبين عكاسان خبري دور نمانده تاكنون بيش از 4000 نفر از مردم دستگير شده اند.
بنا به اعلام سايت رسمي جنبش تسخير وال استريت، اين جنبش 26 شهريور ماه با هدف سرنگوني نظام سرمايه داري اعلام موجوديت كرده و فاقد رهبري مشخص است. به گفته معترضان تاكنون صدها تشكل و گروه از اقشار مختلف جامعه آمريكا به اين جنبش پيوسته اند و روز به روز بر تعداد معترضان افزوده مي شود. عدالت اجتماعي، دريافت ماليات از يك درصد ثروتمند، پايان جنگ، ايجاد شغل، دموكراسي واقعي، پايان خشونت پليس، آزادي زندانيان معترض و... از جمله درخواست هاي معترضان است كه با شعار «ما 99 درصديم» به دنبال آنها هستند. معترضان معتقدند، تمام مشكلات امروز غرب و آمريكا، ناشي از حاكميت ده ها ساله نظام ظالمانه سرمايه داري است بنابراين بايد يك نظام عدالت محور را جايگزين آن كرد.

 



اعتراض مردم ايتاليا به سياست خصوصي سازي دولت

هزاران ايتاليايي در اعتراض به واگذاري شبكه هاي آب و فاضلاب اين كشور توسط دولت به بخش خصوصي تظاهرات كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، هزاران شهروند ايتاليايي شنبه در رم عليه واگذاري بخش هاي حساس از جمله شبكه آب و فاضلاب به بخش خصوصي تظاهرات كردند. تظاهركنندگان از دولت «ماريو مونتي» خواستند كه آب آشاميدني مردم را مثل يك كالا با سرمايه داران معامله نكند. دولت ايتاليا كه با كسري بودجه مواجه است، بخش هاي حساس دولتي را نيز در ازاي دريافت وجه، به سرمايه داران واگذار مي كند. هم اكنون حدود 10 ميليون ايتاليايي از دسترسي آسان به آب آشاميدني محروم هستند و 20 درصد جمعيت اين كشور نيز تحت پوشش شبكه سراسري آب قرار ندارند. مجلس ايتاليا در سال 2009 قانون واگذاري مديريت آب به بخش هاي خصوصي را امضا كرد.

 



اندر بلندپروازي هاي شيخ دبي!

تعريف مي كنند كه، شيخ دبي كه مثل بقيه شيخ هاي اماراتي بلندپروازي هايش بي پايان است، در حال ساخت «مجمع الجزايري» است كه شكل كره زمين و پنج قاره اش را دارد!
حالا، اين «مجمع الجزاير» زاييده فكر جناب «شيخ محمد بن راشد المكتوم»، از 300 جزيره كوچك و بزرگ تشكيل شده كه شكل نقشه دنيا را دارند و اندازه هر كدام بين 23 تا 84 هزار متر مربع، ارتفاعش از سطح دريا بين 50 تا 100 متر و قيمتش هم از 15 ميليون تا 45 ميليون دلار است! محل اين «مجمع الجزاير» مصنوعي هم كه اسمش را «جهان» گذاشته اند و 40 هزار كارگر درگير ساختش هستند، 4 كيلومتري ساحل منطقه «جميرا» در نزديكي «جزيره نخل» است. ظاهرا، قرار است 80 هزار نفر در 8000 آپارتمان اين «كره آبي» كه در نهايت 50000 سكنه خواهد داشت، زندگي كنند، و البته، نقشه اين «مجمع الجزاير» كه طراحش فردي به اسم «لوئيس آجيميل» آمريكايي است، خيلي پيچيده تر و بلندپروازانه تر از نقشه «جزيره نخل» است و ميليونرهاي دنيا هم براي خريدن جزايرش- كه هنوز تكميل نشده- دست و پا مي شكنند! جناب شيخ دبي اميدوار است مجمع الجزايرش باعث شود تا اسم دبي در همه جا بدرخشد. ظاهرا، جنون پول داري شيخ هاي اماراتي پاياني ندارد. چندي قبل هم «حمد بن حمدان آل نهيان»، از اعضاي ميلياردر خاندان حاكم «ابوظبي» كه از فرط پولداري نمي داند چه بكند، 22 ميليارد دلار خرج كرد تا اسمش را به طول و عرض سه و يك كيلومتر در ساحل شني جزيره خصوصي اش حك كنند، فقط براي اين كه اسمش از فضا هم ديده شود و ماهواره ها تصاويرش را مخابره كنند!
¤ سرويس خارجي كيهان

 



روزنامه ديلي تلگراف فاش كرد
اجلاس مسئولان ليبي و مخالفان بشاراسد در اسلامبول براي براندازي نظام سوريه

يك روزنامه غربي از نشست هاي سري مخالفان نظام سوريه با مسئولان جديد ليبي در شهر اسلامبول با حضور مقامات تركيه به منظور اقدام عليه نظام سوريه خبر داد.
به گزارش شبكه خبري العالم، روزنامه ديلي تلگراف چاپ انگليس نوشت، در اين نشست كه روز جمعه در اسلامبول برگزار شد مقامات جديد ليبي به شورشيان سوري پيشنهاد كمك تسليحاتي ارائه كردند.
يك منبع ليبيايي كه در جلسه حضور داشت به روزنامه ديلي تلگراف گفت، برنامه هايي براي ارسال سلاح و اعزام جنگجويان ليبيايي به سوريه وجود دارد و در هفته هاي آينده شاهد مداخله نظامي در سوريه خواهيد بود.
وي افزود، مقامات ليبي به مخالفان سوري پيشنهاد ارسال پول، سلاح و همچنين آموزش افراد را ارائه كرده اند.
اين منبع تأكيد كرد، پيشنهادهاي مسئولان ليبي جدي است و نخستين محموله سلاح از طريق مصراته به سوريه حمل مي شود.
وي همچنين تصريح كرد، به غير از سلاح هاي سبك، سلاح هاي سنگين، موشك هاي پيشرفته و حتي تانك در دستان مردم ليبي است و به راحتي مي توان اين تسليحات را به سوريه انتقال داد.
گفتني است شوراي انتقالي ليبي مخالفان سوري را به رسميت شناخته و پيشنهاد برقراري منطقه پرواز ممنوع را در سوريه داده و همچنين اعلام كرده كه كنترل اين منطقه در دست اتحاديه عرب باشد.
اين در حالي است كه وليد المعلم وزير خارجه سوريه اتحاديه عرب را به اقدام براي بين المللي كردن مسئله سوريه و باز كردن راه دخالت هاي خارجي در اين كشور متهم كرد.
وي تصريح كرد، اتحاديه عرب از هويت عربي خارج شده و در امور داخلي سوريه دخالت مي كند كه اين مسئله نقض ماده هشتم منشور اتحاديه عرب است.
وزير خارجه سوريه افزود، ما مطمئنيم كه همه كشورهاي عربي مخالف دخالت بيگانه در امور داخلي كشورهاي عربي هستند براي همين اميدواريم اتحاديه عرب بيانيه اي منتشر سازد كه اين موضع را تأييد كند.
اتحاديه عرب در 24 نوامبر در اقدامي غير منتظره و در حالي كه دمشق در حال همكاري با كميته عربي اتحاديه عرب بود مشاركت دمشق در نشست هاي اين اتحاديه را تعليق كرد و از كشورهاي عربي خواست سفراي خود را از دمشق فرا بخوانند.
اتحاديه عرب همچنين پيش نويس تحريم سوريه را تهيه كرد، براين اساس تبادل تجاري و همكاري هاي بانكي با سوريه متوقف مي شود ولي كالاهاي اساسي مردم سوريه از اين تحريم ها مستثني است.
اين پيش نويس توسط وزراي اقتصاد و دارايي كشورهاي عربي در قاهره تهيه و تنظيم شده است.
در همين رابطه بحرين و قطر از شهروندان خود خواستند از سفر به سوريه خودداري كنند از سوي ديگر ناظران سياسي اظهار داشتند كه تحريم سوريه بيش از سوريه اتحاديه عرب را تحت تاثير قرار خواهد داد و براي خود كشورهاي عربي زيان آور خواهد بود. همچنين شهروندان اردني در حمايت از نظام سوريه و دخالت اتحاديه عرب و آمريكا در اين كشور تظاهرات كردند و پرچم آمريكا و رژيم صهيونيستي را به آتش كشيدند.
شهروندان اردني با تجمع در برابر سفارت آمريكا در امان شعارهاي ضد آمريكايي سر مي دادند و پلاكاردهايي در دست داشتند كه روي آنها نوشته شده بود: «دست از سر سوريه برداريد»، «دخالت خارجي در سوريه ممنوع است»، «نه ساركوزي نه اردوغان»، تظاهركنندگان همچنين شعارهايي عليه اتحاديه عرب سر دادند.

 



پليس كره جنوبي تظاهرات ضدآمريكايي را به خشونت كشاند

تظاهرات ضدآمريكايي در پايتخت كره جنوبي با مداخله نيروهاي امنيتي، به خشونت كشيده شد و در اين زد و خورد، 40 تن از افسران پليس زخمي شدند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، اعتراضات عليه توافقنامه تجاري سئول- واشنگتن شنبه در حالي وارد پنجمين روز خود شد كه اين اعتراضات به درگيري شديد ميان معترضان و نيروهاي پليس انجاميد. مردم خواستار لغو اين توافقنامه هستند و مي گويند توافقنامه امضا شده، فقط نفع آمريكا را تامين مي كند، و اثرات آن بر كره جنوبي، منفي است و باعث افزايش بيكاري و لطمه خوردن كشاورزان و تاجران جزء مي شود.
تظاهرات ديروز كه حدود 2500 تن شركت داشتند، با يورش پليس مواجه شد. طي اين درگيري 40 نيروي پليس از جمله يك فرمانده آنها زخمي شدند.
از سه شنبه گذشته مردم هر روزعليه توافقنامه فوق در خيابان هاي سئول تظاهرات مي كنند.
تصويب توافقنامه مذكور در پارلمان نيز به بروز تشنج و درگيري ميان نمايندگان موافق و مخالف انجاميده بود.

 



فرياد هيهات منا الذله عليه آل سعود در شهرهاي شيعه نشين عربستان

همزمان با ماه محرم، هزاران نفر از مردم شرق عربستان در مراسم تشييع جنازه يك شهيد، شعار «هيهات منا الذله» سر دادند.
به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از پرس تي وي، مراسم تشييع جنازه شهيد «منيب العدنان» جوان عربستاني، به تظاهرات ضد دولتي بر عليه آل سعود تبديل شد.
براساس اين گزارش، در اين تظاهرات كه در يكي از استان هاي شرقي عربستان برگزار شد، شركت كنندگان، شعار «هيهات منا الذله» را به پيروي از سيدالشهدا در روز عاشورا سر دادند.
اين گزارش مي افزايد، معترضان با سر دادن شعارهايي مانند «غير از خدا در مقابل هيچ فرد ديگري زانو نمي زنيم و قيام، قيام بر ضد ديكتاتورها، خواهان قصاص مسببان حوادث اخير در شرق عربستان شدند.
گزارش هاي دريافت شده حاكي است، نيروهاي امنيتي سعودي در اين مراسم تلاش كردند تا با تحريك عزاداران آن را به سوي درگيري سوق دهند، اما مراسم تشييع جنازه به صورت مسالمت آميز برگزار شد.
نيروهاي امنيتي سعودي هفته گذشته در جريان سركوب و حمله به تظاهرات مسالمت آميز ساكنان منطقه «القطيف» در شرق عربستان پنج جوان را به ضرب گلوله به شهادت رسانده و ده ها تن ديگر را مجروح كردند.
شهيد منيب العدنان و علي قريريص دوتن از جوانان شيعي چند روز پيش در حين تشييع پيكر دو جوان ديگر، به ضرب گلوله آل سعود به شهادت رسيده بودند.
در همين حال شيخ «نمرالنمر» امام و خطيب مسجد امام حسين(ع) در شهر العواميه در مراسم ختمي كه بعد از تشييع پيكرهاي اين دو شهيد برگزار شد، تأكيد كرد: ما از مطالبات خود درباره دستيابي كامل به حقوق مشروع خويش صرف نظر نمي كنيم، حتي اگر به شهادت ما منجر شود.
همچنين 171 فعال عربستاني در استان القطيف، اتهام رژيم سعودي مبني بر مزدوري آنها براي خارج و برانگيختن فتنه مذهبي در اين كشور را رد و تأكيد كردند: علت حوادث كنوني در استان القطيف، تعلل مقامات حاكم بر عربستان در اجراي خواسته ها و حقوق مشروع مردم اين منطقه است.
به گزارش العالم، فعالان و شخصيت هاي سياسي عربستان، با امضاي بيانيه اي اقدامات خشونت باري كه به شهادت پنج تن و زخمي شدن شمار ديگري انجاميد را محكوم كردند.
فعالان سعودي در اين بيانيه، بر اهميت خويشتنداري و مخالفت با استفاده از خشونت و گلوله عليه اعتراضات مسالمت آميز تأكيد كردند.

 



درگيري پليس ضد شورش آلمان با فعالان محيط زيست

صدها فعال محيط زيست در آلمان در اعتراض به برنامه هاي هسته اي اين كشور با پليس ضدشورش درگير شدند.
فعالان محيط زيست در مناطق مختلف آلمان شنبه در اعتراض به انتقال پسماندهاي هسته اي فرانسه به كشورشان خود را به ريل هاي قطار بستند. معترضان پس از شنيدن خبر نزديك شدن قطار حامل اين پسماندهاي خطرناك همچنين اقدام به چيدن سنگ و مانع هاي ديگر روي ريل هاي قطار كردند. همزمان صدها پليس ضد شورش و سواره نظام آلماني با يورش به جمع معترضان اقدام به ضرب و شتم و دستگيري آنها كردند.
گروهي از كشاورزان معترض نيز كه انتقال اين پسماندها را براي زندگي خود مضر مي دانند به نشانه اعتراض با تراكتورهاي خود راهپيمايي كرده و خواستار توقف برنامه هاي هسته اي دولت شدند.
يكي از سخنگويان «فعالان صلح سبز» در واكنش به برنامه هاي هسته اي آلمان، ضمن فريبكارانه خواندن آن بر ادامه اعتراض ها تا رسيدن به هدف مطلوب، تاكيد كرد. وي گفت: دولت از ميزان بالاي تشعشعات راديو اكتيو در اين پسماندها كاملا آگاه است اما همچنان خواستار انتقال آن به منطقه «گورلبن» است.
محل نگهداري از اين پسماندها نيز يك معدن قديمي سنگ نمك است كه به هيچ وجه براي اين كار مناسب و ايمن نيست.
واحد مركزي خبر نيز ضمن انتشار اين خبر نوشت: دولت آلمان براي جلوگيري از هرگونه اخلال در روند انتقال اين پسماندها، بيش از 10 هزار مامور پليس به محل اعزام كرده است.
سخنگوي پليس آلمان نيز در پاسخ به علت استقرار اين تعداد مامور پليس گفت: مسير طولاني ريل قطار باعث شد اين تعداد نيرو براي بررسي كل خط راه آهن مستقر شوند.
به گفته معترضان، قطار حامل يازده كانتينر پسماند هسته اي با ميزان پرتوزايي بالا است و وقوع هرگونه سانحه مي تواند خطرات جدي و جبران ناپذيري براي مردم و محيط زيست به همراه داشته باشد.پيش از اين به دنبال اعتراض هاي مشابه صدراعظم آلمان مجبور به تعطيلي هشت نيروگاه هسته اي در اين كشور شد.

 



يورش نيروهاي آل خليفه به مراسم تشييع جنازه در پايتخت بحرين

سرويس خارجي-
مراسم تشييع جنازه يك شهيد بحريني با حمله نيروهاي امنيتي آل خليفه به خشونت كشيده شد و ده ها نفر از شهروندان بحريني مجروح و بازداشت شدند.
صدها نفر از شهروندان بحريني كه براي تشييع جنازه «عبدالنبي كاظم العاقل» 44 ساله در حسينيه العباسيه حضور يافته بودند مورد هجوم نيروهاي امنيتي آل خليفه قرار گرفتند و در نتيجه اين يورش تعدادي مجروح شدند.
ماموران امنيتي و پليس بحرين با گاز اشك آور و گلوله هاي جنگي به شركت كنندگان در مراسم تشييع پيكر شهيد بحريني حمله كردند كه تعدادي از عزاداران را مجروح و عده ديگر را دستگير كردند.
نيروهاي امنيتي همچنين اعضاي خانواده كاظم العاقل را دستگير كردند و به مكان نامعلومي انتقال دادند.
مزدوران آل خليفه روز چهارشنبه با دو دستگاه خودرو به جمعيت معترضان حمله كردند كه طي آن كاظم العاقل به شهادت رسيد و عده ديگري مجروح شدند.
نيروهاي امنيتي بحرين همچنين به زنان و كودكان شركت كننده در اين مراسم حمله كردند كه بسياري از زنان، كودكان و افراد مسن دچار خفگي شدند.
اين يورش هاي وحشيانه به معترضان در حالي صورت مي گيرد كه دولت بحرين اعلام كرده كه از اتفاقات اخير درس گرفته و از ارتكاب خشونت نسبت به شهروندان بحريني خودداري مي كند.
در همين رابطه «لكال احمد» وزير امور كابينه بحرين در گفت وگو با شبكه بي بي سي گفت، اشتباهاتي در گذشته داشته ايم كه تلاش خواهيم كرد اوضاع را درست كنيم و ملت مان را متحد سازيم. وي در مورد استقرار نيروهاي نظامي عربستان سعودي در بحرين با طفره رفتن از پاسخگويي به اين سؤال اظهار داشت، نيروهاي نظامي سعودي برخوردي با معترضان نداشته اند فقط در مراكز دور از محل اعتراضات مستقر شده اند.

 



تنش در روابط آمريكا و پاكستان
اسلام آباد: در همكاري ها تجديدنظر مي كنيم

دولت اسلام آباد در واكنش به كشته شدن نظاميان پاكستاني در حمله هلي كوپترهاي ناتو اعلام كرد كه در مناسبات و همكاري هاي خود با ناتو و آمريكا تجديدنظر مي كند.
به گزارش خبرگزاري ها، دولت پاكستان 11 سال پس از ائتلاف با آمريكا و ناتو، رسما اعلام كرد كه در اين همكاري تجديدنظر مي كند. اين تصميم اسلام آباد پس از آن اتخاذ شد كه هلي كوپترهاي ناتو شنبه با نفوذ به خاك پاكستان در مناطق مرزي افغانستان، يك پاسگاه بازرسي ارتش پاكستان را هدف قرار دادند و 28 نظامي اين كشور را كشتند.
در پي اين حمله، به دستور «يوسف رضا گيلاني» نخست وزير پاكستان، كميته دفاعي اين كشور براي تجديدنظر در مورد روابط پاكستان و آمريكا تشكيل داد.
«حنا رباني» وزير خارجه پاكستان نيز در تماس تلفني با «هيلاري كلينتون» وزير خارجه آمريكا، به وي و دولت آمريكا اعلام كرد كه ظرف 15 روز پايگاه هوايي آمريكا در پاكستان موسوم به پايگاه «شمس» را تخليه كند.
رباني به كلينتون تاكيد كرد كه حمله شنبه گذشته ناتو به خاك پاكستان، نقض قوانين بين المللي است. كلينتون هم در اين گفت وگوي تلفني تنها به ابراز تاسف بسنده كرد.
احزاب پاكستاني از جمله «جنبش متحده قومي»، «جنبش عدالت»، «جمعيت علماي پاكستان» و «مسلم ليگ شاخه نواز» هم از دولت اسلام آباد خواستند از ائتلاف با آمريكا خارج شود. ژنرال «حميد گل» رئيس سابق بخش امنيتي ارتش پاكستان نيز گفت: دولت پاكستان نمي تواند فقط نظاره گر اين گونه حوادث باشد. وي از اسلام آباد خواست مسير تداركات لجستيكي آمريكا و ناتو در افغانستان، كه از خاك پاكستان مي گذرد را ببندد.«رفيعه زكريا» تحليلگر پاكستاني نيز گفت مردم اين كشور حمله ناتو را يك حمله اشتباهي نمي دانند.شبكه «بي بي سي» نيز پيش بيني كرد، بزودي همكاري هاي دوجانبه ناتو و پاكستان متوقف خواهد شد.
«آصف علي زرداري» رئيس جمهوري پاكستان نيز حمله مذكور را شديدا محكوم كرد و آن را غيرقابل تحمل دانست.
رسانه هاي ملي پاكستان نيز ديروز خبر دادند، اين كشور تصميم گرفته است در كنفرانس بن شركت نكند. در اين كنفرانس كه با هدف تقويت صلح در افغانستان اواخر آذر برگزار مي شود، نمايندگاني بيش از 90 كشور جهان حضور خواهند داشت.

 



39 نفر در سومالي بر اثر حمله هوايي آمريكا كشته شدند

هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا ده ها تن را در سومالي به خاك و خون كشيدند.
به گزارش «پرس تي وي» به نقل از سران قبيله اي سومالي، در حملات جديد هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكايي به مناطق جنوب سومالي در نزديكي اقيانوس هند 39 تن كشته و ده ها تن ديگر مجروح شدند.
بر پايه اين گزارش، اين حملات در نزديكي شهر بندري و راهبردي «كيسمائو» در حدود 500 كيلومتري موگاديشو، پايتخت سومالي انجام گرفت.
حملات آمريكا در خاك سومالي در حالي همچنان قرباني مي گيرد كه اين كشور با بحران خشكسالي نيز مواجه است و قحطي و بيماري هاي گوناگون جان هزاران تن ديگر را در ماه هاي اخير گرفته است.
واشنگتن ماه گذشته اذعان كرد حملات هوايي مرگبار خود را از پايگاهي در اتيوپي انجام مي دهد.
سومالي ششمين كشوري است كه هدف حمله هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكايي قرار مي گيرد. ارتش آمريكا تاكنون در كشورهاي افغانستان، پاكستان، عراق و يمن نيز با استفاده از اين هواپيماها صدها تن را به كام مرگ كشيده است.
گفتني است به دنبال سرنگوني محمد زياد باره ديكتاتور سابق سومالي به دست فرماندهان نظامي، اين كشور از سال 1991 فاقد يك دولت مركزي و كارآمد بوده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14