(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 7  آذر 1390- شماره 20084

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سردار وحيدي: براي دفاع از وجب به وجب خاك ايران بزرگ آماده ايم
ولي امر مسلمين در اجتماع پرشور بسيجيان: شعار امام بسيجيان از كاليفرنيا و نيويورك شنيده مي شود
نقاط زمينه ساز اختلاف درروابط قواي سه گانه احصاء شده است
حاشيه هاي نمايش اقتدار بسيجيان و تجديد پيمان با ولايت
حداد عادل: همه اصولگرايان در جبهه متحد حضور دارند
تحليلگر برجسته آمريكايي: گزارش آمانو سرشار از تناقض است
مأموريت مجلس براي پيگيري ارسال اسناد جنايات شيميايي آمريكا به شوراي امنيت
سردار سلامي: ترور ريشه در تفكرات سياسي مقامات آمريكايي دارد
يك نشريه آمريكايي: تحريم نفتي ايران قابليت اجرايي ندارد
بعد از 5 سال ناقوس كليساي سنت استپانوس به صدا درآمد
معاون ستاد كل نيروهاي مسلح: دشمن از فعاليت بسيجيان در عرصه سايبر به تنگ آمده است
معاون قرارگاه خاتم الانبياء: آنهايي كه مقابل ايران ايستاده اند ذليل مي شوند
معاون اول رئيس جمهور: اجناس را ارزان تر از زمان قبل از تحريم ها تهيه مي كنيم
معاون موسسه جهاني تقريب مذاهب اسلامي:
برخي شبكه هاي ماهواره اي بظاهرمذهبي مورد حمايت آمريكا هستند
برگزاري مراسم عزاداري اباعبدالله در بيوت مراجع تقليد
فرمانده نيروي انتظامي مهران: تردد انفرادي زائران عتبات عاليات از مرز مهران ممنوع است
نوجوان يزدي ربات فروشنده سخنگو ساخت
اخبار ادبي و هنري



سردار وحيدي: براي دفاع از وجب به وجب خاك ايران بزرگ آماده ايم

سردار احمد وحيدي در رزمايش 50 هزارنفري فداييان انقلابي جهان اسلام در بوشهر نسبت به هرگونه تعرض به ايران از سوي آمريكا و رژيم صهيونيستي هشدار داد.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در اين رزمايش خاطرنشان كرد: دشمن بايد به اين سؤال پاسخ دهد كه در صورت حمله به ايران خود را براي چه مدت نبرد و چه ميزان غرق شدن ناوها و كشتي هاي خود آماده كرده است.
وي افزود: آمريكا گمان نكند در افغانستان و عراق جنگي كرده، در عراق كه صدام عقب نشيني كرد و در افغانستان هم كه كسي نبود كه جنگي كند و در ويتنام نيز همه ديدند به چه وضعي دچار شدند.
وزير دفاع ادامه داد: آمريكا و متحدانش بدانند ايران چنان قوي است كه جنگي را نشان آمريكا مي دهد كه جنگيدن را ياد بگيرد و بداند جنگيدن و رزمنده يعني چه.
وحيدي تصريح كرد: آمريكا در تاريخ 60 سال بعد از جنگ دوم جهاني حدود 100 عمليات نظامي داشته اما در هيچ كدام جنگي نكرده اما ايران مجهز به سلاح ايمان و عقيده با ديگران فرق مي كند.
وزير دفاع گفت: رژيم صهيونيستي براي چه تهديد مي كند، خود را براي چند هزار موشك آماده كرده 10 هزار، 20 هزار، 50 هزار، 100 هزار، 150 هزار و يا بيشتر؟
وحيدي بيان كرد: رژيم صهيونيستي وقتي بخواهد تهديد خود عليه ايران اسلامي را عملي كند، رزمندگان بسيجي انتقام خون چند سال ظلم اين رژيم عليه ملت هاي مظلوم را مي گيرد. وي افزود: رژيم صهيونيستي هنوز انتقام صبرا و شتيلا و نوار غزه را پس نداده و در صورت حمله به ايران انتقام اين شهرها را از آنان مي گيريم، حال اگر آماده جنگيدن هستند جلو بيايند. وزير دفاع تاكيد كرد: بسيجيان جان بر كف ايران اسلامي در صورت حمله به اسرائيلي ها فرصت نفس كشيدن هم نمي دهند.
وحيدي گفت: توازن منطقه اي به ضرر اسرائيل به هم خورده چون شعارهايي كه در دنياي اسلام سر داده مي شود فضا را براي نفس كشيدن اسرائيل محدود مي كند.
وي گفت: ايران اسلامي با اتكا به بسيج و وجود رهبري آزادانديش و فرزانه و شجاع، مي رود تا وحدت امت اسلامي را به وجود بياورد و تمدن اسلامي بر پايه عقلانيت، علم و اخلاق و آزادي فلسطين از چنگال دشمنان را شاهد باشيم.
به گزارش سپاه نيوز، وزير دفاع با تبريك هفته بسيج گفت: پيام اين رزمايش در كنار آب هاي نيلگون خليج هميشه فارس اين است كه ما براي دفاع همه جانبه از وجب به وجب خاك ايران بزرگ آماده ايم.
وحيدي تاكيد كرد: پيام ديگر اين رزمايش اين است كه آب هاي خليج فارس و عمان تا زمان حضور بسيجيان هرگز نمي تواند محل سوءاقدام دشمن قرار گيرد.
وي گفت: تصور دشمنان اين است كه ملت ايران را تهديد مي كنند اما، بدانند ملت ايران تهديدپذير نيست به اين دليل كه بزرگترين ارزشش جهاد في سبيل الله است.
وزير دفاع اظهار داشت: به بركت انقلاب اسلامي، حضرت امام و مقام معظم رهبري ملت ايران تهديدپذير نيست.

 



ولي امر مسلمين در اجتماع پرشور بسيجيان: شعار امام بسيجيان از كاليفرنيا و نيويورك شنيده مي شود

حضرت آيت الله خامنه اي روز يكشنبه در اجتماع باشكوه هزاران نفر از اقشار نمونه بسيج سراسر كشور، بسيج را رهرو پرافتخار مكتب عاشورا، يادگار ماندگار و الهام بخش ملت ايران در تاريخ و حركتي از دل مردم و براي مردم خواندند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين اجتماع باشكوه بسيجيان با اشاره به عصبانيت زورگويان جهان از قدرت الگوسازي نظام اسلامي خاطرنشان كردند: امروز شعارهاي مردم مصر و تونس در نيويورك و كاليفرنيا تكرار مي شود و مردم مصر و تونس نيز به صراحت، حزب الله، حماس و جهاد را الگوي خود مي خوانند و همه مي دانند كه اين گروه ها نيز، درس استقامت و شكستن بت هاي استكبار را از معلم اول عصر جديد بشر، يعني امام بسيجي ملت ايران و ملت صبور و مقتدرش فرا گرفته اند.
فرمانده كل قوا در اين مراسم كه در محل سازمان بسيج مستضعفان برگزار شد با اشاره به تناسب «هويت و حقيقت بسيج با هويت محرم و عاشورا» افزودند: اباعبدالله الحسين(ع) و يارانش، با همه وجود و در اوج فداكاري و ايثار، براي اعتلاي كلمه حق و نجات خلق به ميدان آمدند و در تاريخ بذر «معرفت، بصيرت، اخلاص و موقع شناسي» پاشيدند و اين حقايق، زمينه ساز شكل گيري جريان فزاينده اي شد كه از ظهر عاشورا تا امروز و تا هميشه تاريخ بشر، رو به گسترش بوده است.
رهبر انقلاب اسلامي، بسيج را، حركتي برآمده از روح و حقيقت مكتب عاشورا برشمردند و خاطرنشان كردند: بسيج، حركتي مردمي است كه با حضور همه قشرها، از دل ملت و براي ملت تشكيل شده و در همه عرصه هاي دفاع، علم، هنر، سازندگي، سياست، فرهنگ، ياري مستضعفان، توليد، فناوري، ورزش، درخشش هاي بين المللي و در هر كار خير، حضوري پربركت داشته است.
رهبر انقلاب اسلامي، بسيج را يك مجموعه حزب الله واقعي ناميدند و در تبيين فرهنگ و تفكر بسيج خاطرنشان كردند: بسيج سياسي است اما «سياست زده، سياسي كار و جناحي» نيست. بسيج مجاهد است اما بي انضباط و افراطي نيست، عميقاً متدين و متعبد است اما متحجر و خرافي نيست، با بصيرت است اما از خودراضي نيست، اهل جذب حداكثري است اما غيور است و درباره اصول تسامح نمي كند، طرفدار علم است اما علم زده نيست، اخلاق اسلامي دارد اما اين اخلاقش رياكاري نيست، در آباد كردن دنيا فعال است اما خود اهل دنيا نيست.
حضرت آيت الله خامنه اي، فرهنگ بسيجي را مجموعه اي از معرفت ها، روش ها و منش هايي خواندند كه مي تواند مجموعه هاي عظيمي را در دل ملت ها بوجود آورد و تضمين كننده حركت مستقيم آنها باشد.
ايشان تأكيد كردند: بسيج تفكري است كه در خارج عينيت يافته و به واسطه فرهنگ و خصوصياتش، مي تواند تعيين كننده سرنوشت ايران و فراتر از ايران باشد.
رهبر انقلاب با اشاره به موج رو به گسترش بيداري و خيزش ملت هاي منطقه، استقامت و شكستن اسطوره هاي دروغين را درس بزرگ امام و ملت بسيجي ايران به ملت هاي جهان خواندند و با يادآوري شعارهاي مشابهي كه در شهرهاي مختلف آمريكا و كشورهاي منطقه شنيده مي شود افزودند: اين حقايق، نشان مي دهد كه تفكر و فرهنگ ملت ايران، عينيت يافته و الگوساز شده است.
حضرت آيت الله خامنه اي با تجليل از حركت هاي اسلامي رو به گسترش ملت هاي منطقه افزودند: كساني كه با حقيقت الهام بخش انقلاب اسلامي آشنا بودند، سي سال در انتظار اين خيزش پربركت بسر مي بردند و مستكبران عالم نيز سي سال از تصور بروز خيزشهاي الهام گرفته از انقلاب اسلامي بر خود مي لرزيدند و در وحشت بسر مي بردند اما اكنون جمهوري اسلامي به كانون اصلي حركت بيداري ملت ها تبديل شده و همين واقعيت، دشمنان را خشمگين كرده است.
رهبر انقلاب مرعوب كردن ملت ها و سران كشورها را روش اصلي قدرت طلبان جهاني خواندند و در تبيين بيشتر علت عصبانيت مستكبران از جمهوري اسلامي افزودند: ملت ايران پرده رعب و وحشت از مستكبران را كنار زد و به ملت ها نشان داد كه هيمنه زورگويان جهاني، صوري و ظاهري است و مي توان آنها را درهم شكست، به همين علت قدرت هاي ستم پيشه جهان از دست نظام اسلامي، عصباني و خشمگين اند.
حضرت آيت الله خامنه اي با رد تهمت هاي دستگاه سياسي تبليغات غرب مبني بر دخالت ايران در راه اندازي خيزش ملت ها افزودند: جمهوري اسلامي نيازي به اين كارها ندارد چرا كه بقا، ايستادگي و صداقت نظام اسلامي، به خودي خود الهام بخش و هدايتگر ملتهاست.
ايشان، تلاش قدرت هاي غربي را براي سركوب و منحرف كردن حركت اسلامي ملت هاي منطقه، تلاشي ناكام دانستند و تأكيد كردند: جريان آگاهي و بيداري اسلامي كه فعلاً در منطقه عربي شكل گرفته، دنيا را تحت تأثير قرار داده و حركت هايي كه در آمريكا و اروپا ديده مي شود نشان دهنده تغييرات عظيمي است كه دنيا در آينده شاهد آن خواهد بود.
رهبر انقلاب تأكيد كردند: حركت هاي اسلامي ملتها بدون شك ماندگار و پيش رونده است و با بيداري پي درپي ملت ها، دست نشاندگان استكبار يكي پس از ديگري از عرصه خارج مي شوند و شوكت و اقتدار اسلام روز به روز بيشتر خواهد شد.
حركت رو به پيشرفت ملت ايران در 32سال اخير و پيروزي ملت بر چالش هاي گوناگون دشمنان، نكته اي بود كه رهبر انقلاب با استناد به آن تأكيد كردند: ملت ايران با همين فرهنگ و آموزه ها، بسياري از ناممكن ها را ممكن كرده و با استمرار همين روحيه، پيروزي قطعي را نصيب خود خواهد كرد.
ايشان با اشاره به تلاش تازه دشمنان براي ايجاد چالش در مقابل ملت ايران افزودند: ملت ما با تكيه بر ايمان و استقامت و هوشياري، به غلبه بر تهديد و تحريم و اينگونه مسائل عادت كرده است و پروردگار به فضل خويش، پيروزي چنين ملتي و در نهايت پيروزي امت اسلامي و اسلام عزيز را مقدر كرده است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به لزوم آمادگي مردم و مسئولان در قضاياي گوناگون افزودند: مسئولان قدر اين ملت را بدانند و قواي سه گانه به بهترين وجه به وظايف خود عمل كنند.
اين مراسم با ورود رهبر معظم انقلاب اسلامي به ميدان و نواختن سرود جمهوري اسلامي ايران آغاز شد.
سپس حضرت آيت الله خامنه اي با حضور در يادمان شهدا و قرائت فاتحه، علو درجات شهداي عزت و سرافرازي ايران اسلامي را مسئلت كردند.
سان از نيروهاي حاضر در ميدان، قسمت ديگر برنامه حضور رهبر انقلاب در جمع واحدهاي نمونه بسيج اقشار بود.
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين جانبازان و ايثارگران عرصه دفاع و جهاد ايران اسلامي را مورد تفقد قرار دادند.
در اين مراسم سردار سرلشكر جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران با اشاره به برنامه تحول كمي و كيفي بسيج گفت: تغيير رويكرد بسيج به دفاع همه جانبه، تشكيل قرارگاه هاي جديد با هدف مقابله با جنگ نرم، تربيت و توانمندسازي همه اقشار بسيج، ايجاد شبكه هاي اجتماعي مدافعان انقلاب از جمله اقدامات انجام گرفته است.
سرلشكر جعفري افزود: محروميت زدايي با توسعه فعاليت هاي سازندگي بسيج و نيز حضور فعال در جهاد علمي از ديگر راهبردهاي بسيج تعريف شده است.
سردار نقدي فرمانده سازمان بسيج مستضعفان هم در گزارشي گفت: تقويت بنيه معنوي، زنده نگه داشتن روحيه دفاع و ايثار با استفاده از برنامه هاي فرهنگي نظير كاروان هاي راهيان نور، تمركز بر جهاد علمي و اقتصادي و راه اندازي نظام تربيتي با تعالي معرفت بصيرت و اخلاق بسيجيان از برنامه اين سازمان بوده است.
در اين مراسم همچنين از بسيجيان نمونه در بخش هاي مختلف دانشگاهي، فرهنگي، دانش آموزي و ورزشي تقدير شد و نمايش ميداني هم با الهام از كارنامه سي ساله بسيج در عرصه هاي مختلف به شكل زيبايي به اجرا درآمد.
تقدير سازمان بسيج از حضور رهبر انقلاب در جمع بسيجيان
سازمان بسيج مستضعفين طي بيانيه اي از حضور معنوي و با بركت رهبر معظم انقلاب اسلامي در ميان بسيجيان تقدير و سپاسگزاري كرد.
به گزارش روابط عمومي سازمان بسيج مستضعفين، در اين بيانيه آمده است: رهبر گرانقدر و سيد و مقتداي ما در هفتمين روز از هفته بسيج قدم بر ديدگان فرماندهان، مسئولان و بسيجيان سازمان بسيج مستضعفين نهادند و با حضور نوراني خود بار ديگر نور بصيرت و ولايت را در اين سازمان متجلي ساختند.
اين تشريف فرمايي معظم له به عنوان ميثاقي دوباره از جان بسيجيان با ايشان به يادگار خواهد ماند.
از خداوند متعال براي وجود مبارك سيد و مولايمان حضرت امام خامنه اي صحت، سلامتي و طول عمر با عزت و بركت مسئلت داريم.

 



هيات عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قواي سه گانه اعلام كرد:
نقاط زمينه ساز اختلاف درروابط قواي سه گانه احصاء شده است

دبيرخانه هيات عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قواي سه گانه در گزارشي اعلام كرد: نقاط تماس در روابط قواي سه گانه كه زمينه بروز اختلاف و نياز به تنظيم روابط قوا در آنها وجود دارد، احصاء شده و با توجه به اولويت ها، نتايج رصد روابط قوا و درخواست هاي روساي محترم قوا، اهم آنها تعيين شده است.
بنا به اين گزارش ، هيات عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قواي سه گانه تاكنون 21 جلسه از جمله جلساتي با هر يك از روساي قوا تشكيل داده و درپي تعيين راهبردهاي ناظر بر فعاليت هيات، آيين نامه داخلي آن پس از بحث و بررسي در جلسات هيات، در 11 ماده به تصويب نهايي رسيده است.
در اين گزارش آمده است: در ماده 1 اين آيين نا مه، وظايف اصلي هيات، ارائه نظرات مشورتي در موارد حل اختلاف و تنظيم روابط قواي سه گانه، اهتمام به منتفي ساختن اختلاف در مراحل رسيدگي با توافق طرفين، شناسايي آسيب ها و ارائه راه حل هاي كلي، جامع و قاعده مند، رصد رفتار قوا به منظور انجام اقدامات پيشگيرانه قبل از بروز اختلاف و هم افزايي توانايي هاي قواي سه گانه تعيين شده است.
بر اساس ماده 7 آيين نامه، موارد حل اختلاف و تنظيم روابط قواي سه گانه با درخواست هر يك از روساي قوا و يا هيات عالي و ارجاع مقام معظم رهبري مدظله العالي در دستور كار هيات قرار مي گيرد.
مطابق ماده 9 آيين نامه نيز نظرها و راه حل هاي مهم مطروحه در جلسات هيات در خصوص موضوعات مورد بررسي به همراه استدلال هاي ارائه شده، به استحضار مقام معظم رهبري مي رسد.
دبيرخانه هيات عالي در گزارش خود مي افزايد، بر اساس ماده 3 آيين نامه، دبيرخانه هيات براي بررسي هاي كارشناسي مورد نياز و انجام امور اداري و اجرايي تشكيل گرديده است.
دبيرخانه هيات عالي همچنين خبر داد: نقاط تماس در روابط قواي سه گانه كه زمينه بروز اختلاف و نياز به تنظيم روابط قوا در آنها وجود دارد، احصاء شده و با توجه به اولويت ها، نتايج رصد روابط قوا و درخواست هاي روساي محترم قوا، اهم آنها تعيين شده است كه عبارتند از: نظام بودجه ريزي، ابلاغ مصوبات مجلس، مرزهاي تقنين و اجراء ، نظارت رئيس مجلس بر مصوبات دولت، راي اعتماد به وزيران، مسئوليت رئيس جمهور دراجراي قانون اساسي، وظايف و اختيارات معاونان رئيس جمهور و مسئوليت آنها در مقابل مجلس، مسئوليت رئيس جمهور درامور برنامه و بودجه و امور اداري و استخدامي و... كه اين موارد به تدريج در دستوركار قرار مي گيرند.
دبيرخانه هيات عالي در ادامه گزارش خود افزوده است: بررسي هاي كارشناسي در خصوص برخي از موضوعات فوق با استفاده از ظرفيت هاي كارشناسي قواي مقننه و مجريه انجام شده است و نتايج بررسي ها پس از تكميل، به منظور اتخاذ تصميم هاي مقتضي به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامي دامت بركاته تقديم خواهد شد.
دبيرخانه هيات عالي در پايان اعلام كرده است كه از نظر اساتيد، پژوهشگران، صاحب نظران و مراكز پژوهشي در موضوعات فوق استقبال مي كند.
قابل ذكر است رهبر معظم انقلاب اسلامي در حكمي در مرداد ماه سال جاري هياتي به رياست آيت الله سيد محمود هاشمي شاهرودي را براي بررسي و ارائه نظرات مشورتي در موارد حل اختلاف و تنظيم روابط قواي سه گانه تعيين كردند.

 



حاشيه هاي نمايش اقتدار بسيجيان و تجديد پيمان با ولايت

روز گذشته هزاران نفر از اقشار نمونه بسيج با ولي و مقتداي خود تجديد پيمان كردند. حضور اقشار و گروه هاي مختلف بسيجيان از سراسر كشور با هر قوم و نژاد و لهجه اي جذابيت خاصي به مراسم بخشيده بود.
¤ هر چند بارش برف در ابتداي حضور گروه هاي مختلف بسيجي شدت پيدا كرد، اما اين نيروها با انجام حركات ورزشي و خواندن اشعار حماسي، شوق و حرارت مضاعفي در ميدان ايجاد كرده بودند. شركت اقشار بسيجي در گروههاي سني مختلف نشان از حضور بسيجيان در همه آحاد جامعه را به تصوير مي كشيد.
¤ نيم ساعت به شروع مراسم رسمي، سردار محمدرضا نقدي فرمانده بسيج مستضعفين به همراه سردار علي فضلي فرمانده ميدان، از گروه هاي حاضر در ميدان سان ديدند.
¤ رهبر معظم انقلاب پس از ورود به ميدان، به شهداي انقلاب اسلامي اداي احترام كردند و سپس از 68 گروه بسيجي كه به نمايندگي از ميليون ها بسيجي سراسر كشور با رهبر و مقتداي شان ديدار مي كردند، سان ديدند.
¤ مقام معظم رهبري پس از اجراي كامل سان، جانبازان دفاع مقدس و فتنه 88 را مورد تفقد قرار دادند.
¤ گروه شش نفره بسيجيان ياسين با تلاوت آياتي از سوره نصر و ياسين آغازگر برنامه هاي همايش بزرگ بسيجيان بودند.
¤ رهبر انقلاب اسلامي در سخنان خود، بسيج را، حركتي برآمده از روح و حقيقت مكتب عاشورا برشمردند و خاطرنشان كردند: بسيج، حركتي مردمي است كه با حضور همه قشرها، از دل ملت و براي ملت تشكيل شده و در همه عرصه هاي دفاع، علم، هنر، سازندگي، سياست، فرهنگ، ياري مستضعفان، توليد، فناوري، ورزش، درخششهاي بين المللي و در هر كار خير، حضوري پربركت داشته است.
¤ اجراي نمايش فعاليت همه جانبه بسيجيان در عرصه هاي مختلف از جمله نقش دانش آموزان، پزشكان، دانشجويان، اساتيد، امدادگران، خبرنگاران، عكاسان، كارگران و ديگر گروه ها در دوران دفاع مقدس از قسمت هاي جالب و جذاب اين اجتماع بزرگ بود كه با سردادن اذان به نشانه وحدت همه آحاد جامعه در يك صف واحد به اوج زيبايي رسيد.
¤ پخش مستقيم مانور 50 هزار نفري بسيجيان در عرصه هاي نظامي و غيرنظامي دوران دفاع مقدس كه در فضاي ديگري از همايش بسيجيان اجرا مي شد، توانمندي و اقتدار بسيج را به تصوير مي كشاند.
¤ گروه هايي از كشورهاي مسلمان منطقه كه در جريان بيداري اسلامي قرار دارند نيز با حضور در اجتماع بزرگ بسيجيان با سر دادن شعارهاي «يا ايهاالمسلمون اتحدوا اتحدوا»، «بالروح و بالدم نفديك يا شهيد»،«كلا كلا آمريكا، كلا كلا اسرائيل»،«لاشرقيه، لاغربيه، اسلاميه اسلاميه»، «الشعب يريد، تحرير فلسطين» از شعارهاي گروه هاي اسلامي در اين نمايش بود.
¤ بخش ديگري از اين نمايش نيز به بيان اعتراضات مردم آمريكا و جنبش وال استريت پرداخت كه در انتهاي اين نمايش، اجراكنندگان با در دست داشتن پلاكاردهايي كه نشان از اعتراض 99 درصدي جامعه آمريكا به فرهنگ سرمايه داري داشت با سردادن شعار وحدت، به صورت نمادين با حركت به سوي قدس شريف و آزادي آن پايان يافت.
¤ تقدير از همسر بازنشسته شهيد «محمود احمدي تبار» مسئول اطلاعات عمليات سپاه علي ابن ابيطالب، دانشجوي جانباز فتنه «رامين رسولي مهربان»، حجت الاسلام والمسلمين «خسروپناه» از جامعه بسيجيان روحانيت، «يدالله بهتاش» رئيس شوراي مداحان و «اعظم السادات هاشمي»از بسيجيان پزشكي كشور، «محمدجواد نيك روش» مدير نشريه الهيات و «پيام فروزنده» بسيجي ورزشكار از ديگر حاشيه هاي اين همايش بود.
¤ تكواندوكاران قهرمان كشورمان نيز مدال هاي جهاني 2011 خود را به رهبر معظم انقلاب اسلامي تقديم كردند.

 



حداد عادل: همه اصولگرايان در جبهه متحد حضور دارند

عضو شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان بر حضور همه اصولگرايان در اين جبهه تاكيد كرد.
غلامعلي حداد عادل در گفت وگو با «مهر»، با بيان اينكه تمامي اصولگرايان در جبهه متحد اصولگرايان حضور دارند تصريح كرد: 8+7 براي اين نيست كه به چند تشكل توجه شده و بقيه تشكل هاي اصولگرا فراموش شوند، بلكه هر كه اصولگرا است مي تواند در عرصه انتخابات فعال باشد.
وي در ادامه افزود: اضلاع مختلف اصولگرا بايد با تلاش و همبستگي بتوانند وحدت ميان اصولگرايان را در انتخابات مجلس نهم محقق سازند.
عضو شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان همچنين خطاب به هيئت هايي كه وظيفه انتخاب نامزدها را جبهه متحد اصولگرايان برعهده دارند، گفت: اين هيئت ها بايد نگاهشان را فراتر از تشكل ها برده و افراد صالحي پيدا كرده و معرفي كنند.
نماينده تهران در مجلس افزود: با توجه به مجموعه عوامل داخلي و خارجي بايد كاري كنيم كه انتخابات به بهترين شكل برگزار شده و اصولگرايان پيروز انتخابات شوند.
حداد عادل در خصوص پيام همايش هاي اخير جبهه متحد اصولگرايان نيز گفت: اين همايش ها نشان مي دهد اصولگرايان حضور در صحنه انتخابات و فعاليت براي مديريت و سازماندهي انتخابات را يك وظيفه اسلامي و انقلابي مي دانند.

 



تحليلگر برجسته آمريكايي: گزارش آمانو سرشار از تناقض است

در ادامه واكنش ها به گزارش آژانس پيرامون برنامه هسته اي كشورمان، گرت پورتر تحليلگر برجسته آمريكايي در تازه ترين مقاله خود از برخي جنبه هاي فني گزارش اخير آمانو عليه ايران به شدت انتقاد كرد و آن را «سراسر متناقض» خواند.
اين تحليلگر برجسته آمريكايي در مقاله خود مي نويسد: تضاد در اتهامات مطرح شده در گزارش آژانس بين المللي انرژي اتمي عليه ايران بخوبي ديده مي شود. بسياري از تندروهاي واشنگتن كه درباره تسليحات كشتار جمعي عراق داستان سرايي كرده بودند، حالا به صحنه بازگشته اند و اتهامات جديد عليه ايران در خصوص تسليحات هسته اي مطرح مي كنند اما برخي از اين اتهامات نيز مانند مسئله عراق بي پايه و اساس است.
وي افزود: يك بازرس سابق آژانس بين المللي انرژي اتمي ادعاي جديد آژانس را مبني بر اين كه ايران يك اتاق انفجار براي آزمايش قطعات بمب هسته اي ساخته، رد كرده است. آژانس ادعا مي كند يك دانشمند خارجي به نام ويچسلاو دانيلنكو در ساخت اين اتاقك به ايران كمك كرده است، اما اين فرد در مصاحبه با ارديو آزاد اروپا كه روز جمعه پخش شد، ادعاي آژانس را به كلي رد كرده است.
گرت پورتر در ادامه با اشاره به تناقض هاي گزارش آمانو در مورد اتاقك هاي فلزي نوشت: رابرت كلي، بازرس سابق آژانس نيز ادعاهاي آژانس را درباره چنين اتاقكي باطل دانسته و آن را منحرف كننده خوانده است. كلي مهندس هسته اي كه سربازرس آژانس در عراق بود و الان نيز محقق ارشد در موسسه پژوهش هاي صلح استكهلم است، در مصاحبه با شبكه اخبار واقعي گفت كه اتاقكي كه به گفته آژانس براي جا دادن 70 كيلوگرم مواد منفجره ساخته شده است، براي آزمايش هيدروديناميك يك بمب هسته اي قابل استفاده نيست، زيرا قدرت مواد منفجره بمب هسته اي خيلي بيش از ظرفيت اين اتاقك است. وي افزود: انجام دادن آزمايش هيدروديناميك در يك كانتينر داخل ساختمان ديوانگي محض است.
به نوشته اين تحليلگر مسائل استراتژيك، آژانس و ديپلمات هاي ناشناس به اين نتيجه رسيده اند كه يك دانشمند هسته اي شوروي سابق كه رسانه ها اسمش را دانيلنكو ذكر كرده اند، به ساخت اتاقك در سايت پارچين كمك كرده است، اما ادعاهاي آنها با هم و با اسناد كار دانيلنكو در ايران مغايرت دارد. آژانس انكار نمي كند كه دانيلنكو در واقع يك متخصص در زمينه نانو الماس است. با اين وجود، در گزارش آژانس از ارتباط اين فرد با اتاقك پارچين صحبت شده است. دانيلنكو در مصاحبه با راديو آزاد اروپا گفت كه او هيچ تخصصي در زمينه تسليحات هسته اي ندارد. وي افزود: من اصلا از فيزيك هسته اي چيزي نمي دانم.

 



مأموريت مجلس براي پيگيري ارسال اسناد جنايات شيميايي آمريكا به شوراي امنيت

كاظم جلالي از مأموريت كميسيون سياست خارجي مجلس به فلاحت پيشه براي اجراي قانون ارسال اسناد جنايات شيميايي صدام، آمريكا و كشورهاي اروپايي عليه ايران به شوراي امنيت خبر داد.
سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي كه در حاشيه جلسه ديروز اعضاي كميسيون متبوعش در جمع خبرنگاران گفت وگو مي كرد، به ارائه گزارشي از اين جلسه پرداخت و اظهار داشت: در اين جلسه لايحه الحاق دولت جمهوري اسلامي ايران به كنوانسيون لغو ضرورت تصديق رسمي اسناد دولتي بيگانه مصوب 1961 ميلادي مورد بحث و بررسي قرار گرفت و كارشناسان مربوطه در اين زمينه توضيحاتي را به كميسيون ارائه دادند. وي افزود: همچنين در اين جلسه مقرر شد وزارتخانه ها و سازمان هاي مرتبط با اجراي قانون احقاق حقوق جانبازان و بازماندگان شهداي شيميايي جنگ تحميلي به كميسيون امنيت ملي فراخوانده شوند.
سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در ادامه تصريح كرد: با توجه به اينكه پرونده ايالات متحده آمريكا در تخطي از پيمان منع اشاعه سلاح هاي شيميايي در شوراي امنيت سازمان ملل متحد مطرح است، دستگاه هاي فوق موظفند طبق قانون، اسناد جنايات شيميايي صدام، آمريكا و كشورهاي اروپايي عليه مردم و رزمندگان ايراني را به شوراي امنيت ارسال كنند.
به گفته وي، متأسفانه عليرغم گذشت 3 سال از تصويب اين قانون، تاكنون دستگاه هاي مذكور نسبت به احقاق حقوق ايرانيان در محاكم و محافل بين المللي به وظيفه خود عمل نكرده اند.
اين نماينده مجلس در بخش ديگري از گفت وگوي خود با خبرنگاران پارلماني متذكر شد: از آن سال تاكنون، ساليانه مبلغ 10 ميليارد ريال در رديف بودجه سنواتي براي اجراي قانون به تصويب رسيده و ابلاغ شده اما در عمل قانون مذكور اجرا نشده است.
كاظم جلالي همچنين گفت: ما معتقديم با ملاحظه اسناد جنايات صدام و حركت هاي غربي در حالي كه عليه ايران قطعنامه هاي واهي صادر شده، مي تواند قطعنامه اي عملياتي عليه آمريكا صادر شود.
وي در خاتمه از مأموريت كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي به حشمت الله فلاحت پيشه براي پيگيري اين موضوع به عنوان طراح و رئيس كميته روابط خارجي كميسيون متبوعش خبر داد.

 



سردار سلامي: ترور ريشه در تفكرات سياسي مقامات آمريكايي دارد

جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تاكيد كرد كه ترور ريشه در تفكرات سياسي مقامات آمريكايي دارد.
سردار «حسن سلامي» روز يكشنبه با اشاره به اظهارات اخير نمايندگان كنگره آمريكا درباره درخواست ترور نيروهاي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و از جمله سرلشكر سليماني گفت: مطرح شدن ترور فرماندهان سپاه پاسداران به طور رسمي از سوي نمايندگان كنگره آمريكا نشان دهنده ماهيت واقعي مقامات آمريكايي است كه پيش از اين نيز براي جهانيان آشكار شده بود. وي در گفت وگو با ايرنا، افزود: اين موضوع نشان دهنده آن است كه مقامات آمريكايي خود از حاميان تروريسم در جهان هستند و سخن گفتن در اين زمينه از سوي آنها امري عادي است.
سردار سلامي يادآور شد: اظهارات مقامات آمريكايي در اين زمينه همچنين نشان دهنده خصوصيات و چهره واقعي مقامات آمريكايي است.

 



يك نشريه آمريكايي: تحريم نفتي ايران قابليت اجرايي ندارد

هفته نامه آمريكايي فوربس طي گزارشي تحريم نفتي عليه كشورمان را ژست سياسي كشورهاي غربي دانست كه قابليت اجرايي ندارد.
اين هفته نامه آمريكايي با اشاره به موضوع تحريم نفتي ايران از سوي برخي از كشورهاي اروپايي نوشت: چنين چيزي هرگز به ايران ضربه نمي زند زيرا اين كشور در واقع نفتي را به اروپا صادر نمي نمايد.
بنابراين گزارش، ايران هيچ گونه خط انتقال مستقيم نفت به كشوري را ندارد و نفت صادراتي ايران توسط نفتكش هاي ناوگان اين كشور صادر مي گردند.
همچنين صادرات نفت ايران در مجموع روزي 3/2 ميليون بشكه در روز است و اروپا كمتر از بيست درصد آن را خريداري مي كند. با توجه به موارد ذكر شده ايران با كمك نفتكش هايش قادر است نفت خام خود را به هر جا كه مي خواهد انتقال دهد و ميزاني كه اروپا خواهان خريد آن نيست را به سمتي ديگر روانه سازد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، فوربس در جايي ديگر با انتقاد از سياستمداران اروپايي نوشت: اينها تنها باعث سرگرداني دلالان نفتي در عرصه اقيانوس ها خواهد شد و تاسفي براي سياستمداران خودخواه اروپايي به همراه دارد زيرا بر اين باورند كه اقدامي بزرگ را انجام داده اند. اين هفته نامه در خاتمه اضافه كرد: اقدام اتحاديه اروپا در تحريم نفتي ايران تنها ژستي سياسي است كه هيچ فايده اي نداشته و اجرايي نيست.

 



بعد از 5 سال ناقوس كليساي سنت استپانوس به صدا درآمد

تبريز- خبرنگار كيهان:
زنگ ناقوس كليساي سنت استپانوس جلفا پس از گذشت 5 سال، بار ديگر به صدا درآمد.
برج ناقوس كليسا، در طول اين مدت تحت مرمت و بازسازي قرار داشت و براي آن 200 ميليون ريال هزينه شد. اين برج آخرين بار در زمان عباس ميرزا وليعهد، مرمت شده بود.
كليساي سنت اسپتانوس كه جزو فهرست ميراث جهاني يونسكو است در 26 كيلومتري غرب جلفاي منطقه آزاد ارس در «صومعه قرمز» يا قريه «قيزيل وانگ» واقع است و از زيباترين كليساهاي دنيا شناخته مي شود.

 



معاون ستاد كل نيروهاي مسلح: دشمن از فعاليت بسيجيان در عرصه سايبر به تنگ آمده است

معاون ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: مقاومت بسيجيان در مقابل هجمه هاي دشمنان در فضاي سايبري آنها را به ستوه آورده و سبب شده است كه دشمنان از خود عكس العمل ضدفرهنگي نشان دهند.
سرتيپ سيدمحمد حجازي در حاشيه برگزاري مراسم ويژه بسيج كه به مناسبت فرمان امام خميني مبني بر سالگرد ايجاد ارتش 20 ميليوني در اصفهان برگزار شده بود، در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به اين سوال كه با توجه به تهديدات جنگ نرم و هجمه هاي اخير دشمنان با قصد تضعيف روحيه بسيجيان، بسيجيان چه وظيفه اي در مقابل اين تهديدات سايبري دارند، اظهار داشت: بسيجيان ما در اين راستا فعاليت هاي خوبي در مقابله با دشمنان كردند كه نمونه آن همان جنگ سايبري است كه موجب ناخشنودي آنهاست.
وي افزود: دليل اين همه فشارها و هجمه هاي وارده اين است كه از اقدامات بسيجيان به تنگ آمده و اين عكس العملي است كه آنها نسبت به اقدامات بسيجيان از خود نشان مي دهند.
وي با تاكيد به اينكه شهرهاي اسلامي حاكي از رويش بسيج در عرصه ها است، ادامه داد: وظيفه بسيج تبعيت از فرمايش امام، رهبري، حفظ وحدت و هوشياري در مقابل دشمن و مقابله با تهديدات نرم است.
حجازي اضافه كرد: آنها با نااميدي از جنگ نظامي به جنگ نرم رو آورده و به اقدامات ضد فرهنگي و ايجاد جبهه جديد، قصد متوقف كردن مسير انقلاب را دارند كه در اين ميان وظيفه بسيجيان هوشياري و مقابله با تهديد جنگ نرم است.

 



معاون قرارگاه خاتم الانبياء: آنهايي كه مقابل ايران ايستاده اند ذليل مي شوند

همدان- خبرنگار كيهان:
معاون بازرسي قرارگاه خاتم الانبياي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، گفت: همه آنهايي كه مقابل انقلاب اسلامي ايران ايستادند، ذليل مي شوند.
سرتيپ محمدجعفر اسدي در همايش 6 هزار نفري بسيجيان شهرستان همدان افزود: وضعيت كنوني آمريكا و ديگر كشورهاي غربي شاهدي بر ذلت آنها مقابل انقلاب ماست چرا كه وضعيت 50-40 سال پيش آنها قابل مقايسه با الآن نيست كه ايران اسلامي كشورهايي مثل فرانسه و انگليس و شرق و غرب را از اوج به زير كشيده است.
وي نقش بسيجيان را در دوران دفاع مقدس بسيار مهم خواند و گفت: مرام بسيجي ايستادن در مقابل همه سختي ها در راستاي آرمان هاي امام، انقلاب و رهبري است.
اسدي تأكيد كرد: امروز بسيجيان در جنگ نرم نيز پيشقدم هستند و اگر تجاوزي نظامي صورت بگيرد، با فداكاري و ايثار در صحنه حاضر مي شوند.

 



معاون اول رئيس جمهور: اجناس را ارزان تر از زمان قبل از تحريم ها تهيه مي كنيم

همدان-خبرنگاركيهان:
معاون اول رئيس جمهور گفت: تحريم هاي غرب بي اثر است و ما اجناس مورد نياز كشور را حتي ارزان تر از زمان قبل از تحريم تهيه مي كنيم.
محمدرضا رحيمي در نشست شوراي اداري استان همدان افزود: ما توانسته ايم تحريم ها را دور بزنيم و كالاهايي را كه مشمول تحريم غربي هاست پايين تر از قيمت هاي قبلي آن خريداري كنيم.
وي ادامه داد: هدف دشمن از اعمال تحريم ها، گران شدن اجناس و ايجاد نارضايتي در مردم است تا به مقاصد خود برسد اما به كوري چشم دشمنان و شادي ملت ايران، اعلام مي كنم كه ما آنها را دور زده ايم.
رحيمي اعلام كرد: الان 75 درصد ثروت دنيا در دست آمريكايي هاست و نيز 85 درصد ثروت ايالات متحده در اختيار 6 درصد جمعيت يهودي آن كشور است كه اكثر آنها هم صهيونيست هستند.
وي اضافه كرد: آن 6 درصد صهيونيست افراد را به مناصب مي رسانند و يا آنها را برمي دارند و لذا نمايندگان مجلس و روساي جمهوري آمريكا از خود اختياري ندارند و تصميماتي مثل تحريم، بر آنها تحميل مي شود، اين در حالي است كه سردمداران آمريكا از دموكراسي براي ما دم مي زنند.
رحيمي با اشاره به هفته بسيج، افزود: هيچ سازمان و تشكيلاتي به اندازه بسيج در حفظ و نگهداري جمهوري اسلامي نقش نداشته است و مثل كوه از نظام حمايت مي كند.
وي يادآور شد: بسيج براي دولت و مردم نه زحمتي دارد و نه خرجي و هزينه اي براي آن صرف مي شود بلكه وجود آن بركت و شرافت براي كشور در برداشته است.
براساس همين گزارش طي مراسمي با حضور معاون اول رئيس جمهور به طور همزمان 11هزار و 286واحد مسكن مهر در استان همدان به بهره برداري رسيد در اين مراسم رحيمي گفت: مسكن يكي از موضوعاتي است كه آمريكا را به زمين زد اما يكي از شاخص هاي توسعه در كشور ما به شمار مي رود. وي افزود: امسال در استان زنجان جشن خانه دار شدن اهالي آن منطقه برگزار خواهد شد.
بنابر همين گزارش جهت احداث 11 هزار و 286 واحد مسكن مهر در 9 شهرستان استان همدان كه از سال 88 آغاز شده، 82 ميليارد و 800 ميليون ريال اعتبار و 112 هكتار زمين اختصاص يافته است.
كلنگ زني ايستگاه راه آهن تهران-همدان- كردستان
معاون اول رئيس جمهور در سفر به استان همدان، كلنگ احداث ساختمان ايستگاه راه آهن تهران- همدان- سنندج را به زمين زد.
محمدرضا رحيمي در مراسم آغاز عمليات اجرايي اين پروژه، اعلام كرد: با توجه به عقب بودن كشور از توسعه ريلي، دولت دهم قصد دارد تا با اتصال همه مناطق كشور به راه آهن، اين عقب ماندگي تاريخي را جبران كند.
وي افزود: در همين راستا، همه مراكز استان ها در آينده به راه آهن سراسري كشور متصل خواهند شد.
وي ادامه داد: محور راه آهن تهران-همدان-سنندج تا پايان دولت دهم به بهره برداري خواهد رسيد و براي اجراي آن، يك هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري لازم است.
معاون اول رئيس جمهور خاطر نشان ساخت: دولت سرمايه گذاري هنگفتي را جهت توسعه خطوط ريلي هم به صورت فاينانس و هم از منابع داخلي انجام داده است.
وي يادآور شد: براي احداث هفت هزار و 500 كيلومتر راه آهن در كشور، نياز به 22 هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري داريم. البته بايد توجه داشت كه در اين بخش هرچه سرمايه گذاري شود، با درآمد آن، باز مي گردد.
علي نيكزاد وزير راه و شهرسازي نيز گفت: ايستگاه راه آهن تهران-همدان-سنندج طي 24 ماه ساخته مي شود و براي آن 37 ميليارد تومان اعتبار پيش بيني شده است.
وي افزود: راه آهن تهران- همدان، هم اكنون داراي 70 درصد پيشرفت فيزيكي است.
بنابر همين گزارش همچنين با حضور رحيمي معاون اول رئيس جمهور، راه چهار خطه ملاير- توره، 95 كيلومتر از راه اصلي همدان-بيجار و راه روستايي به طول 60 كيلومتر افتتاح شد و كلنگ توسعه باند فرودگاه همدان نيز به زمين زده شد.

 



معاون موسسه جهاني تقريب مذاهب اسلامي:
برخي شبكه هاي ماهواره اي بظاهرمذهبي مورد حمايت آمريكا هستند

معاون موسسه جهاني تقريب مذاهب اسلامي گفت: برنامه هاي پخش شده از برخي شبكه هاي ماهواره اي نظير اهل بيت و كانالي كه براي اهل تسنن برنامه پخش مي كند با حمايت آمريكا و مشخصا سازمان جاسوسي سيا اداره شده و تنها هدفشان ايجاد اختلاف بين شيعه و سني است.
حجت الاسلام والمسلمين «سيدحامد علم الهدي» عصر شنبه در نشست علماي شيعه و سني منطقه سيستان در زابل اظهار داشت: در اين برهه رسانه هاي غربي منكرات را ترويج مي كنند و فيلم هايي پخش مي شود تا بر فكر و روح مردم بويژه جوانان تاثير گذارد.
به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي سيستان و بلوچستان وي بيان كرد: با وجود هجمه بي رحمانه دشمنان، جوانان مسلمان دنيا هوشيارند و به طور مثال مصريان با عشق و علاقه در ميدان التحرير جمع مي شوند و با برپايي نماز جمعه و جماعت بر عليه دولت آمريكا شعار مي دهند.
حجت الاسلام والمسلمين علم الهدي بر توسعه نشست هاي علماي اهل سنت و شيعه تاكيد كرد و گفت: وقتي تاريخ اسلام را مرور مي كنيم، درمي يابيم كه علماي بزرگ اسلام حتي در حوزه هاي علميه با هم در ارتباط بوده اند و وحدت و همدلي آنان نيز در زمان حاضر بين عامه مردم ادراك شده و صميميت به دفعات قابل مشاهده است.
همچنين امام جمعه زابل در اين مراسم گفت: دشمن خوب مي داند از چه راهي وارد شده و بين علماي تشيع و تسنن تفرقه ايجاد كند.
حجت الاسلام والمسلمين سيد «كاظم طباطبايي» افزود: علما در فرهنگ سازي و نهادينه كردن وحدت مسئوليت خطيري دارند و تنها با داشتن بصيرت مي توانند مشعل دار هدايت بشريت باشند.
اين نشست با هدف تحكيم اخوت ديني بين شيعه و سني براي ترويج همبستگي و وحدت اسلامي با موضوع نقش علما در بيداري اسلامي در زابل برگزار شده است.

 



برگزاري مراسم عزاداري اباعبدالله در بيوت مراجع تقليد

همزمان با آغاز دهه اول محرم الحرام، مراسم سوگواري و عزاداري حضرت اباعبدالله الحسين(ع) با حضور عاشقان اهل بيت در بيوت مراجع تقليد در شهر مقدس قم برگزار مي شود.
به گزارش رسا، مراسم سوگواري حضرت اباعبدالله با حضور حضرات آيات ناصر مكارم شيرازي، حسين وحيد خراساني، سيدموسي شبيري زنجاني، لطف الله صافي گلپايگاني، حسين نوري همداني، عبدالله جوادي آملي، سيدعبدالكريم موسوي اردبيلي و حضرت آيت الله جعفر سبحاني در بيوت اين مراجع برگزار مي شود.
اين گزارش حاكي است، مراسم سوگواري در بيت آيت الله مكارم شيرازي از ساعت 10 صبح با سخنراني وعاظ و مداحي مداحان اهل بيت(ع) از روز يكشنبه در مدرسه علميه اميرالمومنين عليه السلام برقرار است.
دفتر آيت الله صافي گلپايگاني نيز اعلام كرد: همچون سنوات گذشته مجلس عزاداري دهه اول محرم را در بيت اين مرجع تقليد، واقع در خيابان انقلاب، كوچه شماره شش از ساعت 10 صبح با حضور اين مرجع تقليد برگزار خواهد كرد.
مجلس سوگواري اباعبدالله همزمان با بازگشت آيت الله نوري همداني از مسكو، از روز گذشته از ساعت 10 صبح در بيت اين مرجع تقليد برگزار شد.
دفتر آيت الله وحيد خراساني با حضور اين مرجع تقليد، مجلس سوگواري حضرت سيدالشهدا(ع) را از روز يكشنبه آغاز مي كند.
لازم به ذكر است، دفاتر ديگر مراجع تقليد نيز اعلام كردند كه مراسم سوگواري در بيوت اين مراجع برگزار مي شود.
گفتني است هر ساله در دهه اول محرم و به مناسبت ايام سوگواري شهادت سيد و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) دروس حوزه هاي علميه تعطيل مي شود و طلاب و روحانيان براي فعاليت هاي تبليغي به اقصي نقاط ايران سفر مي كنند.

 



فرمانده نيروي انتظامي مهران: تردد انفرادي زائران عتبات عاليات از مرز مهران ممنوع است

فرمانده انتظامي شهرستان مهران گفت: تردد انفرادي زوار عتبات عاليات از مرز مهران ممنوع است.
«صيدعباس هواسي» ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در ايلام با بيان مطلب فوق اظهار داشت: زوار تنها بايد در قالب كاروان هاي مجاز حج و زيارت از مرز مهران تردد كرده و به مقصد كشور عراق عزيمت كنند.
وي اضافه كرد: با توجه به قوانين موجود امكان سفر و تردد انفرادي براي زائران حسيني به كشور عراق وجود ندارد. بر اين اساس مرزبانان جمهوري اسلامي از هرگونه تردد به كشور عراق به صورت انفرادي ممانعت مي كنند.
فرمانده انتظامي شهرستان مهران از زائران عتبات عاليات خواست در صورت تمايل با استفاده از كاروان هاي زيارتي به كشور عراق سفر كنند.
مرز بين المللي مهران پس از فروپاشي رژيم سابق عراق در سال 82 دوباره بازگشايي شده و اكنون مورد استقبال زائران و تجار دو كشور ايران اسلامي و عراق قرار گرفته است.
خروجي بين المللي و تجاري مهران در 90 كيلومتري جنوب شهر ايلام قرار دارد.

 



نوجوان يزدي ربات فروشنده سخنگو ساخت

يزد-خبرنگاركيهان:
مخترع نوجوان يزدي موفق به ساخت رباتي شده كه مي تواند فروشندگي را به صورت هوشمند انجام دهد.
مهران مرشديان دانش آموز مخترع مقطع پيش دانشگاهي شاهد يزد موفق به ساخت رباتي شده كه مي تواند فروشندگي را به صورت هوشمند انجام دهد.
به گزارش خبرنگار ما اين ربات هوشمند نسبت به نمونه هاي خارجي متمايز شده به گونه اي كه مي تواند جايگزين انسان شود و در فروشگاه ها يا درسلف دانشگاه ها نيز استفاده شود و كار فروشندگي را با حداكثر بازده انجام دهد، به طوريكه با پرداخت پول و حتي كشيدن كارت مي توان از دستگاه خريد كرد و مابقي پول را به همراه رسيد پس گرفت.
برپايه اين گزارش اين سيستم قابليت شناسايي خودكار اسكناس هاي جديد كه وارد چرخه اقتصادي مي شود و ارزهاي خارجي و پول هاي غير رايج ايران را دارد و نيز از قابليت خود برنامه ريز برخوردار است.
همچنين بنابراين گزارش اين ربات هوشمند مي تواند كالاهايي را كه تاريخ انقضاي آنها رسيده است به كاربر تحويل ندهد و حتي قابليت سخن گفتن را دارد كه براي افراد كم سواد و نابينا بسيار مفيد است.
از ديگر ويژگي هاي اين سيستم دارا بودن دزدگير ماهواره اي است كه اجازه نمي دهد؛ دستگاه را به طور غير مجاز جابجا كرد.
به گفته اين مخترع نوجوان، براي جابجايي ربات مورد نظر حتما بايد از قبل با مركز خدمات يا مدير سيستم هماهنگ شود وگرنه سيستم غير فعال مي شود، حتي دستگاه مي تواند آدرس موقعيت خود و يا مشكلي كه برايش پيش آمده را نيز اعلام كند.
بنابر اين گزارش اين نوجوان يزدي امسال به عنوان مخترع برتر استان نيز معرفي شده است.
گفتني است؛ اختراع فوق به شماره 71711 مورخ 9/7/90 دراداره ثبت اختراعات كشور به ثبت رسيده است.

 



اخبار ادبي و هنري

من و سينماگر اسرائيلي مشكلي نداريم!
يك كارگردان سينما در گفت وگو با نشريه «تايمز» هند همكاري خود با يك سينماگر اسرائيلي را بدون هيچ مشكلي ارزيابي كرد!
وي كه به همراه يك فرد صهيونيست به داوري جشنواره هاي سينمايي در گوآي هند مشغول است، در توصيف همكاري خود با فرد ياد شده گفت: ما سياستمدار نيستيم و هيچ مشكلي در كار با يكديگر نداريم.
اين كارگردان سينما در ادامه افزود: در سينما خط كشي هاي عالم سياست معنا ندارد.
وي توضيح نداد كه براي تنفر از جنايات صهيونيست ها، چرا حتماً بايد در كسوت سياستمدار قرار داشت؟! وي قبلاً در برنامه هفت شبكه سوم سيما، مردم ايران را عقده اي خطاب كرده بود!
يك روزنامه انگليسي:
آزارهاي جنسي، كابوس «جولي» است
يك روزنامه انگليسي فاش كرد، آزارهاي جنسي در دوران جواني، كابوس ها و از تلخي هاي زندگي آنجلينا جولي است.
ديلي ميل از قول بازيگر مشهور هاليوود نوشت: من دختر بدي هستم و تنها شانس من اين است كه بعد از دوران تاريك جواني و دوران خطرناكي كه سپري كردم، اكنون زنده ام.
افشاگري يك شبكه ماهواره اي
عليه «فارسي وان» و «من و تو»
مدير يك شبكه فارسي زبان ماهواره اي گفت كه شركت هاي بزرگ ايراني به شبكه هاي من و تو و فارسي وان، آگهي نمي دهند.
«مهران-ع» همچنين تأكيد كرد: [ اين شبكه ها] از لحاظ بيزينسي تا الان پول كلاني را از دست داده اند. معلوم مي شود كه رابرت مرداك صاحب شبكه فارسي وان هدف خاصي دارد و از طرف دولت هايي حمايت مي شود وگرنه سهامداران و شركاي وي اجازه نمي دهند كه وارد بيزينسي شود كه به جاي سود ضرر مي دهد.
خزاعي: سيمرغ زرين جديد
جاي سيمرغ زرين نگاه ملي را نمي گيرد
دبير سي امين دوره جشنواره فيلم فجر گفت: تمام جوايزي كه سال هاي گذشته در بخش هاي مختلف به فيلم ها اهدا شده است، امسال نيز ارايه مي شود و علاوه بر آنها، امسال جايزه سيمرغ زرين ويژه دبير به فيلمي با رويكرد «اخلاق، آگاهي و اميد» ارايه مي شود.
محمد خزاعي در گفت وگو با فارس درباره ارايه سيمرغ زرين جشنواره فيلم فجر كه سال گذشته به بهترين فيلم از «نگاه ملي» اهدا شد، گفت: در جشنواره امسال به گونه اي عمل خواهيم كرد كه تمام جوايز بخش هاي مختلف جشنواره كه سالهاي گذشته به فيلم ها اهدا شده است، امسال نيز ارايه شود.
وي در ادامه افزود: امسال علاوه بر اهداي سيمرغ زرين به بهترين فيلم از نگاه ملي، سيمرغ زرين جايزه ويژه دبير به فيلمي با رويكرد «اخلاق، آگاهي و اميد» ارايه خواهد شد.
وي درباره رونمايي سيمرغ زرين در اختتاميه جشنواره سال گذشته توسط دبير جشنواره و وعده اهداي آن به تمام فيلم ها به جاي سيمرغ بلورين گفت: روي اين جايزه سيمرغ زرين كار مي كنيم و به زودي اعلام خواهد شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14