(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 10 آذر 1390- شماره 20087

حديث دشت عشق
فرار از قعر جدول پيروزي با تراكتور به استقبال دربي مي رود
اخبار كوتاه از فوتبال
دعوت از 13 قايقران به اردوي تيم ملي روئينگ
هيچكس زيرنظر ولاسكو جرات حاشيه سازي ندارد
داورزني: اختلافي دراردوي تيم ملي ديده نمي شود
برزگر سرمربي تيم ملي تركيه در المپيك لندن
خواندني از ورزش ايران
وزنه برداري جام باشگاه هاي آسيا - ازبكستان
3مدال طلاي ديگر به ملي حفاري رسيد
تيم هاي ملي كشتي ايران با 13 كشتي گير در لندن
رئيس فدراسيون پزشكي ورزشي اعلام كرد
احتمال غير مجاز شناخته شدن سيگار، قهوه و نسكافه در لندن



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «غلامعلي فلاح»
ازكاشان تا كربلا

شب هاي انقلاب خواب را از چشمانش مي گرفت و به تكثير و پخش اعلاميه ها و بيانات امام (ره) و شعارنويسي مشغول بود. دريكي از درگيري ها در خيابان فاضل عراقي كاشان با شجاعت تمام در مقابله با نيروهاي شاه ايستادگي مي كرد و يك تنه با يكي از مأموران مزدور گلاويز شد و بي سيم او را خرد كرد تا از مطلع گشتن بقيه مأموران جلوگيري كند كه درهمين اثنا دستگير و دو ماه درزندان قم بازداشت و شكنجه شد.
او وارد حوزه علميه كاشان شد و به كسب معارف پرداخت. سيزده بار داوطلبانه به جبهه هاي نور عليه ظلمت عزيمت نمود. در مرتبه دوازدهم با شهامت تمام به طرف تير بار دشمن كه آتش روي بچه ها مي ريخت مي رود و با نارنجك آن را خاموش مي كند. در راه شش تير به او اصابت مي كند و بي هوش به زمين مي افتد. عراقي ها كه فكر مي كنند زنده نيست پا روي سينه اش مي گذارند و رد مي شوند. هنگامي كه به هوش مي آيد احساس مي كند دست ندارد درحالي كه دستش به پوستي بنده بود، آن را جمع مي كند و به پشت خط مي آيد. براي آخرين بار عازم جبهه مي شود و درعمليات خيبر بر پيمان خود با محبوب باقي مي ماند و به كاروان شهدا مي پيوندد.
طلبه بسيجي شهيد «غلامعلي فلاح»، سال 1341 دركاشان متولد شد و در 5/12/1362 درعمليات خيبر (جزيره مجنون) به شهادت رسيد.

 



فرار از قعر جدول پيروزي با تراكتور به استقبال دربي مي رود
<
br>هفته پانزدهم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور روز جمعه هفته جاري با ديدار سرخپوشان تهراني و تبريزي در ورزشگاه آزادي تهران آغاز مي شود، ديداري كه در آن امير قلعه نويي و حميد استيلي رودرروي هم مي ايستند.
هفته پانزدهم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر باشگاه -هاي كشور با انجام دو ديدار در روز جمعه و هفت مسابقه در روز شنبه هفته پيش رو پيگيري مي شود كه ديدار پرسپـوليس و تراكتورسازي را مي توان مهمترين ديدار اين هفته دانست.
سرخپوشان تهراني كه پس از دوراني سخت، در هفته هاي اخير نتايج خوبي را كسب كرده اند، به سه امتياز اين بازي نياز دارند تا به جمع مدعيان ليگ نزديك تر شوند اما حريف سرخپوش تبريزي آنها هم مي خواهد با يك پيروزي شيرين در ورزشگاه آزادي به ناكامي دو هفته اخيرش پايان داده و موقتاً به رده دوم ليگ صعود كند.
يكي از نكات مهم اين ديدار تقابل امير قلعه نويي و حميد استيلي دو مربي جوان ليگ ايران است. قلعه نويي در دوره هاي گذشته ليگ چهار عنوان را با استقلال و سپاهان كسب كرده ولي حميد استيلي جوان در آرزوي كسب جام با پيروزي است. البته اين دو مربي به خاطر نتايج اخير تيم هاي شان تحت فشار هواداران قراردارند و پيروزي در بازي جمعه مي تواند روابط آنها را با هواداران بهتر از گذشته كند.
پيروزي درحالي تراكتورسازي قرارمي گيرد كه قرار است هفته آينده در ورزشگاه آزادي به مصاف استقلال برود و برگزار كننده هفتاد و سومين دربي شهر تهران اين بار درجام حذفي باشد. به گفته استيلي پيروزي در اين بازي مي تواند زمينه آشتي دوباره با هواداران پيش از شهرآورد تهران را فراهم آورد، اتفاقي كه وقوع آن نياز به صرف تلاشي بيشتر از آنچه براي شكست سايپاي البرز و ذوب آهن به كار رفت دارد.
درديگر ديدار روز جمعه ملوان و سايپـا در انزلي به مصاف هم مي روند، دو تيمي كه به ترتيب پانزدهم و چهاردهم جدول ليگ هستند. تيم جوان پورغلامي كه در اين فصل نتايج خوبي كسب نكرده و بايد دراين ديدار پيروز شود تا از رده پانزدهم جدول نجات يافته و به رده هاي بالاتر صعود كند اما از دست دادن امتياز در ورزشگاه خانگي آنها را به جمع فانوس بدستان ملحق خواهد كرد. سايپا هم كه روزهاي خوبي را با صالح پشت سرنمي گذارد نيز شرايطي مانند ملوان دارد و از دست دادن امتياز دراين بازي آنها را به جمع سه تيم قعرنشين اضافه مي كند.
برنامه هفته پانزدهم رقابت هاي ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
جمعه: 11/9/90
¤پيروزي -تراكتورسازي تبريز (ساعت 15)
¤ملوان بندرانزلي - سايپا البرز (ساعت 15/15)
شنبه: 12/9/90
¤ مس سرچشمه -مس كرمان (ساعت 15)
¤ نفت تهران - صنعت نفت آبادان (ساعت 15)
¤ شهرداري تبريز - استقلال تهران (ساعت 15/15)
¤ ذوب آهن اصفهان - فجرشهيد سپاسي شيراز (ساعت 15/15)
¤ صباي قم- داماش گيلان (ساعت 15/15)
¤ شاهين بوشهر- سپاهان اصفهان (ساعت 15/15)
¤ فولاد خوزستان - راه آهن شهرري (ساعت 30/15)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

بيانيه باشگاه پيروزي در آستانه ديدار با تراكتورسازي
باشگاه فرهنگي ورزشي پيروزي در بيانيه اي از هواداران ميليوني اين تيم براي حضور پرشور در ديدارهاي آتي سرخپوشان بويژه مصاف با تراكتورسازي و استقلال دعوت به عمل آورد در بخشي از اين بيانيه آمده : حضور تك تك شما هواداران انرژي مضاعفي است كه به ساق هاي سرخپوشان تزريق خواهد شد و اراده آنها را براي تحقق آرزوها مستحكم مي كند. امروز كه بازيكنان تيم پيروزي به لطف پروردگار از دشواري هاي ابتداي فصل گذشته اند براي صعود در ليگ برتر و خيز برداشتن به سمت تكرار عنوان قهرماني چشم به حضور پرشور و ياري شما همراهان هميشگي دارند.
رونالدو رئيس كميته برگزاري جام جهاني برزيل
پايگاه خبري گلوبو اسپورت برزيل خبر داد كه احتمالا رونالدو ستاره سابق فوتبال برزيل، رياست كميته محلي برگزار كننده رقابت هاي جام جهاني 2014 را بر عهده خواهد گرفت. رونالدو در صورت قبول رياست كميته برگزار كننده جام جهاني برزيل قدم در راه ميشل پلاتيني و فرانتس بكن باوئر خواهد گذاشت كه برگزاري جام جهاني 1998 فرانسه و 2006 آلمان را بر عهده داشتند.
معمارزاده در كميته انضباطي
از سوي كميته فني باشگاه و با درخواست سرمربي تيم، ميثاق معمارزاده به كميته انضباطي اين باشگاه احضار شد. وي در كميته انضباطي به دليل عملكرد خود در بازي با سپاهان و اظهارات نادرست درباره كادر فني و مسايل مديريتي باشگاه پاسخگو شد.
قلعه نويي: ميلياردها تومان هم بدهند از تبريز نمي روم
امير قلعه نويي سرمربي تراكتورسازي پيش از بازي فردا برابر پيروزي گفت: من افتخار مي كنم كه در اين تيم هستم و هم خودم و هم خانواده ام از شرايط تبريز راضي هستيم و خدا هم كمك مي كند نتايج خوبي كسب كنيم. اگر الان ميلياردها پول بدهند من اين تيم را ترك نمي كنم چون پيراهن تراكتور الان ناموس ورزشي من است و بايد به اين پيراهن وفادار باشم.
آمادگي وليد علي براي پاسخگويي به شكايت استقلال در فيفا
وليد علي هافبك كويتي الكويت در فصل نقل و انتقالات به استقلال پيوست، اما زياد در اين تيم دوام نياورد و به دليل اختلاف با مسئولان اين باشگاه تهران را ترك كرد و به باشگاه سابقش برگشت. روزنامه الانباء كويت اعلام كرد، استقلال شكايتي را بر عليه وليد علي تنظيم كرده و به فيفا ارائه داده است. آن ها معتقدند كه وليد علي به تعهدات خود در قبال باشگاه عمل نكرده و بايد تمام هزينه هايي را كه براي او شده به باشگاه بازگرداند. اين روزنامه كويتي همچنين نوشت كه باشگاه الكويت هم بيكار ننشسته است و يادداشت حقوقي را تنظيم كرده و در اختيار وليد علي گذاشته است كه در صورت احضار به كميته انضباطي فيفا، آن را ارائه دهد.
احتمال حضور دروگبا در گالكسي
چنانچه ديويد بكهام تصميم نهايي خود را براي بازي در اروپا بگيرد، به احتمال فراوان «ديديه دروگبا» جاي اين بازيكن را در تيم لس آنجلس گالكسي خواهد گرفت. ديديه دروگبا، مهاجم ساحل عاجي تيم فوتبال چلسي، پيشنهاد تمديد قرارداد آبي پوشان استمفوردبريج را رد كرده و به نظر مي رسد به يكي از باشگاه هاي قطري يا روسي بپيوندد.اين در حالي است كه مدير برنامه هاي سنگالي اين بازيكن از احتمال حضور دروگبا در گالكسي خبر داده است.وي اظهار داشت: گالكسي يك گزينه است مثل خيلي تيم هاي ديگر.
آنژي ماخاچ كالاي روسيه هم با شرايط مالي خوب يك گزينه محسوب مي شود البته نه من و نه ديديه هنوز پيشنهادي از آنها دريافت نكرده ايم.ديويد بكهام قرار است با حضور در پاريسن ژرمن به حضور پنج ساله خود در آمريكا پايان دهد و از اين رو احتمال حضور دروگبا در گالكسي قوت گرفته است.
يك مربي ارمنستاني به كادر فني پيروزي اضافه شد
پس از اين كه سعيد عزيزيان با تصميم استيلي از سمت مربي دروازه بان هاي پيروزي كنار گذاشته شد، ديروز اين باشگاه با هاروت كه اهل ارمنستان است، براي اين پست قرارداد امضا كرد. هاروت فصل گذشته مربي دروازه بان هاي تيم فوتبال راه آهن بود. او كارش را از امروز در پيروزي آغاز كرد.

 



دعوت از 13 قايقران به اردوي تيم ملي روئينگ

13 قايقران روئينگ براساس نتايج رقابت هاي انتخابي به اردوي تيم ملي مردان دعوت شدند.
رقابت هاي انتخابي تيم ملي روئينگ مردان در 2رده سني جوانان و بزرگسالان برگزار شد و پس از بررسي ركوردهاي قايقرانان از سوي مربيان و با تصويب هيئت رئيسه فدراسيون، 13 قايقران به اردوي تيم ملي دعوت شدند، بر اين اساس، شب گذشته در نشست هيئت رئيسه فدراسيون اسامي زير تاييد شدند:
رده سني بزرگسالان: محسن شادي، افشار حيدري، خشايار عباس آبادي، اسماعيل اصغري، فرزاد كربلايي، عاقل حبيبيان، حسن جهانيان و وحيد جوهري.
رده سني جوانان: حامد خدري، امير رهنما، محمدرضا قنديان، محمد حمزه نتاج و عماد شادمان
اردوي تيم ملي مردان رده سني جوانان در بندر گناوه و تمرينات تيم بزرگسالان دراردوي بندر لنگه از 2هفته آينده آغاز خواهد شد. تيم ملي روئينگ ارديبهشت آينده رقابت هاي انتخابي المپيك را پيش رو دارد.

 



هيچكس زيرنظر ولاسكو جرات حاشيه سازي ندارد
داورزني: اختلافي دراردوي تيم ملي ديده نمي شود

سرپرست فدراسيون واليبال ايران گفت: هيچ درگيري و اختلاف در اردوي تيم ملي واليبال در ژاپن رخ نداده و معتقدم هيچكس زير نظر ولاسكو جرات حاشيه سازي ندارد.
محمدرضا داورزني درخصوص شايعه اختلاف دراردوي تيم ملي واليبال ايران پس از شكست برابر چين اظهارداشت: اين موضوع را قوياً تكذيب مي كنم و معتقدم كه شرايط در ژاپن بسيار مساعد است. ملي پوشان درتلاش هستند تا زير نظر ولاسكو درادامه مسابقات نتايج خوبي كسب كنند. تمام كارهاي تيم ملي زيرنظر ولاسكو انجام مي شود و به نظرم كسي كه زير نظر ولاسكو كار مي كند جرات حاشيه سازي نخواهد داشت.
سرپرست فدراسيون واليبال ايران درخصوص علت شكست ايران برابر چين تصريح كرد: درابتداي بازي به غرورمان باختيم و در ادامه نتيجه را به ترس مان واگذار كرديم. البته نبايد فراموش كنيم در روزي كه ما به چين باختيم برزيلي ها هم نتيجه را به صربستان واگذار كردند.
داورزني عنوان كرد: واليبال ما بايد اين فراز و نشيب ها را تجربه كند تا ذهنيت بازيكنان آماده تر از گذشته شود. بازيكنان نبايد فكر كنند كه با 4پيروزي همه چيز تمام شده است و جام را فتح كرده اند.
وي افزود: شب قبل از بازي با چين ولاسكو بازيكنان را جمع كرد و به آنها گفت كه به هيچ وجه از پيش برنده نيستيد. با توجه به اينكه چين هم روز قبل از بازي با ايران نتيجه را به حريف خود واگذار كرده بود موجب شد تا حريف را دست كم بگيريم و بازنده با چين باشيم.
سرپرست فدراسيون واليبال ايران خاطرنشان كرد: پس از شكست برابر چين ولاسكو جلسه اي را با بازيكنان برگزار كرد و درحال حاضر بازيكنان شرايط خوبي دارند. تيم ما در بهترين حالت اگر چين را شكست مي داد مي توانست چهارم شود، اما اكنون در مكان ششم قرار دارد.

 



برزگر سرمربي تيم ملي تركيه در المپيك لندن

منصور برزگر، سرمربي تيم ملي كشتي آزاد تركيه مي شود.
منصور برزگر سرمربي سابق تيم ملي كشتي آزاد و يكي از پرافتخارترين مربيان تاريخ كشتي ايران صبح ديروز عازم تركيه شد تا مذاكرات نهايي را براي هدايت تيم ملي كشتي آزاد اين كشور در المپيك لندن انجام دهد.
پس از اين كه ترك ها به برزگر پيشنهاد سرمربيگري تيم كشورشان را دادند، وي خواسته هاي خود را مطرح كرد كه فدراسيون تركيه با خواسته هاي وي موافقت كرد. البته برزگر باز هم اين پيشنهاد را نهايي نكرد و به ترك ها اعلام كرد كه بايد كشتي گيران و مسابقات ترك ها را از نزديك ببيند و پس از آن تصميم نهايي را بگيرد.
در همين رابطه، برزگر عازم تركيه شد تا از نزديك وضعيت كشتي آزاد اين كشور را بررسي كند كه در صورت توافق نهايي، وي در المپيك 2012 لندن هدايت تيم ملي كشتي آزاد تركيه را بر عهده خواهد گرفت.
برزگر كه به همراه تيم ملي ايران افتخارات چشمگيري به دست آورده، مدرس فدراسيون جهاني نيز بوده است. آخرين حضور وي در تيم ملي ايران به مسابقات جهاني 2006 چين برمي گردد كه ايران را نايب قهرمان جهان كرد. پس از آن، برزگر به دلايلي همكاري اش را با فدراسيون كشتي ايران قطع كرد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ با تصميم كادر فني و مسئولان تيم شهرداري ملاير، فريدون قنبري كشتي گير مسن كرمانشاهي كه مدال طلاي آسيا را دركارنامه خود دارد و در وزن 96 كيلوگرم براي ملايري ها كشتي مي گرفت، به دليل عدم توجه به قانون برگزاري مسابقات برابر تيم خونه به خونه بابل و ترك تشك درحين مسابقه از اين تيم كنار گذاشته شد.
¤ سيدجلال يحيي زاده عضو كميته تربيت بدني مجلس با اشاره به اين كه قرار بود روز سه شنبه عباسي وزير ورزش و جوانان دركميسيون فرهنگي به سوالات نمايندگان پاسخ دهد، گفت: با رايزني هاي انجام شده با نماينده متقاضي سوال از وزير ورزش و جوانان و پس گرفتن سؤال از جانب نماينده، موجب شد سؤال از وزير به جلسه آينده كميسيون فرهنگي موكول شود.
¤ صادق گودرزي، كشتي گير وزن 74 كيلوگرم كشورمان بدنبال پيوستن به تيم زادگاه خود شهرداري ملاير است.گودرزي كه با تيم تله كابين گنجنامه همدان براي حضور در رقابت هاي كشتي آزاد ليگ برتر باشگاه هاي كشور به توافق رسيده بود،بدليل برخي مشكلات از اين تيم جدا شد.

 



وزنه برداري جام باشگاه هاي آسيا - ازبكستان
3مدال طلاي ديگر به ملي حفاري رسيد

در روز دوم رقابت هاي وزنه برداري جام باشگاه هاي آسيا 3 مدال طلاي ديگر به ملي حفاري رسيد.
در دومين روز رقابت هاي وزنه برداري جام باشگاه هاي آسيا كه به ميزباني تاشكند درحال برگزاري است، سهراب مرادي وزنه بردار شايسته كشورمان در وزن 85 كيلوگرم 3مدال طلاي ديگر را براي تيم ملي حفاري، نماينده كشورمان دراين رقابت ها به ارمغان آورد و در مجموع حركات نيز 3كيلوگرم بيشتر نسبت به كيانوش رستمي در رقابت هاي قهرماني جهان 2011 پاريس به ثبت رساند.
سهراب مرادي درآغاز رقابت هاي دسته 85 كيلوگرم در حركات يكضرب با مهار وزنه 177 كيلويي به مدال طلا رسيد.
درحركات دو ضرب نيز مرادي پس از اينكه در همان حركت اول با مهار وزنه 208 كيلويي مدال طلايش را قطعي كرد، دوبار به ركورد جهان كه 219 كيلوگرم بود حمله كرد كه درمهار آن ناموفق بود تا به اين ترتيب ضمن كسب 2 مدال طلاي ديگر در دو ضرب و مجموع، 3 كيلوگرم نسبت به مجموع كيانوش رستمي در رقابت هاي قهرماني جهان 2011 پاريس، وزنه بيشتري را به ثبت برساند.

 



تيم هاي ملي كشتي ايران با 13 كشتي گير در لندن

تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي ايران با 13 كشتي گير براي شركت در رقابت هاي آزمايشي المپيك لندن 15 آذرماه راهي انگليس خواهند شد.
تيم هاي ملي كشتي ايران از سوي فدراسيون جهاني كشتي به مسابقات كشتي المپيك آزمايشي لندن دعوت شده اند. اين مسابقات و اردوي مشترك با حضور بيش از 35 كشور مطرح دنيا روزهاي 17 تا 20 آذرماه در شهر لندن برگزار مي شود تركيب تيم هاي ملي كشتي ايران به شرح زير است:
كشتي آزاد:
55 كيلوگرم: فرزاد جعفري
60 كيلوگرم:سيداحمد محمدي
66 كيلوگرم:مصطفي حسين خاني
74 كيلوگرم:صادق گودرزي
84 كيلوگرم:احسان لشگري
96 كيلوگرم:حامد طالبي زرين كمر
120 كيلوگرم: جابر صادق زاده
سرمربي:غلامرضا محمدي مربيان:محسن كاوه و ابراهيم مهربان
كشتي فرنگي:
55 كيلوگرم: سامان عبدولي
60 كيلوگرم:حميد سوريان
66 كيلوگرم:اميد نوروزي
74 كيلوگرم:محسن قاسمي
84 كيلوگرم:ايران نماينده اي ندارد
96 كيلوگرم:قاسم رضايي
120 كيلوگرم: بشير باباجان زاده
سرمربي:محمد بنا
مربيان:جمشيد خيرآبادي و حميدرضا اسماعيل نژاد

 



رئيس فدراسيون پزشكي ورزشي اعلام كرد
احتمال غير مجاز شناخته شدن سيگار، قهوه و نسكافه در لندن

رئيس كميسيون پزشكي ورزشي كميته ملي المپيك درباره اقدامات صورت گرفته در اين كميسيون براي ورزشكاران المپيكي گفت: ما جلسات هفتگي با رئيس و دبيركل كميته داريم.
همه ورزشكاراني كه موفق به كسب سهميه شده اند را معاينه مي كنيم. در فاصله 8 ماه مانده تا المپيك پيش بيني حدود 45 ورزشكار در بخش انفرادي در المپيك لندن را داريم. تعدادي از معاينه ها از ورزشكاران تمام شده و ما منتظر آغاز مرحله دوم معاينات هستيم. برخي از ورزشكاران به دارو و برخي به جراحي نياز دارند. لطفعلي پور كاظمي دبير ستاد ملي مبارزه با دوپينگ درباره اجلاس پاريس گفت: در اين اجلاس درباره ليست داروهاي 2012 بحث شد و پيشنهاداتي براي سال 2013 ارائه شد. كافئين و نيكوتين قرار است آزمايشي در المپيك لندن مورد بررسي قرار بگيرد تا ببينيم آيا تاثيري در افزايش نيروي ورزشكاران دارند يا نه. بايد ديد آيا سيگار، قهوه و نسكافه بخشي از دوپينگ هست يا نه. قرار است در المپيك لندن اين مسئله به طور آزمايشي بررسي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14