(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 10 آذر 1390- شماره 20087

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
حاشيه ها چگونه جاي متن مي نشينند؟ (يادداشت روز)
رد پا (گفت و شنود)
حمايت رئيس قوه قضائيه از مصوبه مجلس در كاهش روابط با انگليس
كيهان و خوانندگان
رئيس ستاد انتخابات كشور: آئين نامه انتخابات به زودي با اصلاحاتي ابلاغ مي شود
باهنر: استكبار به دنبال فتنه جديد در انتخابات مجلس است
مؤسسه تحقيقاتي «بروكينگز»سياست آمريكا در قبال ايران دچار تشتت است
انگليس باد كاشت و طوفان درو كرد (خبر ويژه)
يورو نيوز: اقتصاد اروپا چهار اسبه به سوي سقوط مي تازد (خبر ويژه)
آنچه آقاي نماينده در نطق خود فراموش كرده است! (خبر ويژه)
دنده عقب بي سروصداي مدعيان اصلاحات (خبر ويژه)



حاشيه ها چگونه جاي متن مي نشينند؟ (يادداشت روز)

مهندسي رفتار اصولگرايانه از كجا آغاز مي شود و ملاط اين مهندسي كدام است؟ از كجا ممكن است در اين چينش، خلل و اعوجاج افتد؟ و چگونه مي توان بنيان و هندسه اين بنا را مستحكم تر ساخت و سياست را عقلاني تر و آينده نگرتر كرد؟ اينها پرسش هايي است كه همواره در افق حركت اصولگرايان - به مثابه حاملان انقلاب و دلسوزان آن- قرار داشته اما امروز در سرفصل مهمي از تاريخ جهان كه روزگار در حال تغيير و نو شدن است، اهميتي مضاعف پيدا كرده است. جهان در آخرين سال از دهه 80 شمسي و اولين سال از دهه دوم ميلادي (1390-2011) آتشفشاني شد و زمين و زمانه استكبارزده از مركز خاورميانه و اعماق اروپا و آمريكا به جنبش درآمد تا حال و احوال غمبار خود را نو كند. «فرصت» ها و «مسئوليت» هاي مهم و بي سابقه اي از دل اين جنبش ها براي انقلاب اسلامي ايران پديدار شد و از آن سو فرعون ها كه ترديد ندارند اين اتفاق دامنه دار، متاثر از ايستادگي و الهام بخشي ايران است، نوك پيكان دشمني و عناد خود را متمركز تر از گذشته متوجه انقلاب اسلامي كرده اند. بدين ترتيب، خرد به هماهنگي فزون تر حاملان انقلاب و كاستن از حاشيه ها و هزينه ها و فرسايش ها در جهت تمركز بيشتر روي فرصت ها، مسئوليت ها و تهديدها حكم مي كند. پرسش اين است كه «همت» ها و «اراده»ها را چگونه بايد تراشيد تا متوازن شوند و با چه ملاطي بايد آنها را به هم پيوند داد تا خروجي اين مهندسي، ثبات و امنيت و پيشرفت كشور و مواجهه قدرتمندانه با مستكبران باشد؟
عبدالله ابن عباس صحابي خردمند و ژرف انديش پيامبر اعظم(ص) مي گويد امير مومنان علي عليه السلام نامه اي به من نوشت كه از هيچ سخني بعد از كلام رسول خدا به اندازه آن كلام سود نبردم. نامه 66 نهج البلاغه كه با اندكي تفاوت ذيل نامه 22 همين كتاب شريف آمده، چهار پنج سطر بيشتر نيست اما مي تواند به افق نگاه هر ديندار و سياستمدار اصولگرايي عمق بدهد. امير مومنان در اين مكتوب شريف مي فرمايد «اما بعد! آدمي از رسيدن به چيزي كه از او فوت نمي شد خوشحال مي شود و از فوت چيزي كه نصيب او نمي گرديد، اندوهناك مي شود. فلا يكن افضل ما نل ت من دنياك بلوغ لذّه او ش فاء غيظ و لكن اطفاء باطل او احياء حق. پس نبايد برترين برنامه و مقصد تو از دنيا، رسيدن به لذتي يا خالي كردن خشم و غضبي باشد بلكه همت تو بايد مصروف فرو نشاندن باطل يا زنده كردن حق شود. و بايد كه شادي تو براي چيزي باشد كه پيش فرستاده اي و اندوهت براي آن چيزي باشد كه بر جاي مي گذاري و همت تو بايد براي پس از مرگ باشد.» چينش تعاملات براساس «لذت يا خشم» (سياست معطوف به هيجان) همان چينش معوجي است كه حاشيه ها را به متن تحميل مي كند و فرصت ها را به خاكستر مي نشاند. خشت اول، همت ها و اراده هاست كه مي تواند معطوف به عقلانيت و دورانديشي و ايثار شود يا هر يك از اين سنگ بناها به سوي هيجان رئوس هر يك از اضلاع سياسي منحرف گردد. موضوعيت يافتن «تكاثر قدرت و ثروت» و راه اندازي باند و حلقه و حزب بر اين مبنا و سپس گشودن عقده ها و تسويه حساب با رفقا و رقبا به همين دليل، انحراف از اصول و اسراف در قبال نعمت ها و فرصت هاست، حال آن كه به تعبير مولاي متقيان آثار بهره مندي از نعمت بايد در رفتار مومنان و صالحان ديده شود.
امير مومنان در اين باره نيز ملاك و ميزان مشخصي را در ميان نهاده، آنجا كه خطاب به «حارث همداني» مي نويسد «بپرهيز از هر عملي كه صاحب خود را خشنود سازد اما براي عامه مسلمين ناخوش و زشت آيد. و بپرهيز از هر عملي كه در پنهان انجام شود و در آشكار، باعث شرمندگي شود. و بپرهيز از هر عملي كه وقتي از آن بپرسند، صاحب عمل انكار كند يا عذر بخواهد... و به صلاح آور هر نعمتي را كه خداوند به تو ارزاني داشته و آن را تباه مكن. و بايد اثر نعمتي كه خداوند به تو داده، در عمل تو ديده شود و بدان كه برترين مومنان، برترين آنها در بذل جان و مال و خاندان خويش است» (نامه 96 نهج البلاغه). تصور كنيد كه اگر هر يك از صاحبان منصب و نفوذ يا سلسله جنبانان حلقه هاي سياسي و بهره مندان از قدرت رسانه اي همين تقوا را در دو حوزه شخصي و جمعي بسط دهند، چه قدر از شاخ و برگ و خار و خس حاشيه ها هرس مي شود و مسير فرصت هاي خدمت و پيشرفت چه قدر هموار مي گردد. فرض كنيد رئيس جمهور و دولتمردان و مديران و رئيس مجلس و نمايندگان و شهرداران و استانداران و مديران رسانه اي ما هر كدام مراقب اين معنا باشند كه ميان خلوت و جلوت آنها، پرده اي نازك است و دير يا زود برداشته مي شود و بنابراين نبايد چنان كرد كه فرصت و نعمتي تباه شود و خداي نكرده شرمندگي و خسران آن بماند. آيا در اين صورت بسياري از معضلات برطرف نمي شود؟!
مهندسي و معماري اصولگرايي، فاقد نقشه نيست كه هر كس بخواهد به دلخواه، آن را بسازد و شكل دهد. ساخته ها و معماري ها را لحظه به لحظه بايد با آن نقشه اصلي منطبق كرد و هر جا اعوجاج و سستي و كم گذاشتن در مصالح وجود دارد، همان موضع را بايد جبران كرد و از نو چيد. همچنان كه آجر به آجر اين بنا را نمي توان بدون شاقول چيد و بالا رفت، به همان نحو نمي توان بدون ملاطي كه اسباب چسبندگي اجزاست، معماري كرد. اينجا هم مناط و ملاك هاي مشخصي وجود دارد كه به هر ميزان مدنظر باشد، مقاومت بناي اصولگرايي را در برابر ارتعاش ها و تندبادها و اخلال ها و رخنه ها بيشتر مي كند. اين ملاك ها اگرچه آرمان و ايده آل محسوب مي شوند اما مصالح اصلي هستند و من باب مثال نمي توان گفت كه چون يافتن سيمان سخت است از خير آن مي گذريم و سراغ گچ و شن و ماسه مي رويم! كلام امير حكمت و كلام - علي بن ابيطالب عليه اسلام- را در اين باره مرور كنيم و ببينيم نوع تعامل سياستمداران خوب ما، چه قدر به اين استاندارد نزديك است. اگر نيست بايد جبران كرد و به مسير برگشت.
امام در خطبه 412- در برخي نسخه ها خطبه 502- نكته ظريفي مي فرمايد كه شايد گمشده و مغفول خيلي از ماهاست. «بدانيد خداوند سبحان همانا كساني را به عنوان اهل خير و ستون هايي براي حق و نگاهباناني براي طاعت قرار داده است. و براي شما در هر طاعتي، ياريگري از جانب خداوند سبحان است كه آن ياريگر بر زبان ها مي گويد و دل ها را استوار مي سازد. در آن (مدد الهي) كفايتي است براي كسي كه كفايت خواهد و درماني است براي هر كس كه شفا طلبد. و بدانيد كه بندگان خدا، علم او را پاس مي دارند و آنچه را بايد مصون بدارند، حفظ مي كنند و چشمه هاي او را مي شكافند و با ولايت و دوستي به هم مي پيوندند و با محبت يكديگر را ملاقات مي كنند و از جام سيراب كننده حكمت، همديگر را مي نوشانند و از چشمه محبت و معرفت يكديگر، سيراب بازمي گردند. شك و بدگماني در آنها ندارد و بدگويي و غيبت به سوي آنان نمي شتابد. آفرينش و اخلاق آنها بر اين مبنا منعقد شده است، پس بر همين مبنا به يكديگر محبت مي ورزند و طبق آن به يكديگر مي پيوندند- فعليه يتحابّون و به يتواصلون- بنابراين نسبت آنها با ساير مردم مانند دانه هاي برگزيده بذر است كه خوب آن را براي كشت برمي گزينند و غير آن را دور مي اندازند؛ آزمايش الهي آنها را متمايز و پاك ساخته است».
اخلاق، جوهر سياست اسلامي است هر چند كه زينت و زيور آن هم هست. اخلاق، قوام سياست ديني و ريشه و برگ و بار و بركت آن است. اگر متدينين پيش از انقلاب اسلامي، مكارم اخلاق را در حوزه رفتار شخصي جست وجو مي كردند، امروز در كنار خودسازي ضرورت دارد كه اين مكارم و فضايل در حوزه رفتار و تعاملات سياسي جمعي بسط پيدا كند. ما امروز از موضع اصولگرايي- بر دوش كشيدن مسئوليت سنگين انقلاب اسلامي- به جرعه جرعه نوشيدن دعاي مكارم الاخلاق امام زين العابدين(ع) محتاج تريم. «خداوندا بر محمد و خاندانش درود فرست و كفايت كن مرا نسبت به هر آنچه اهتمام به آن، مرا مشغول خود مي سازد. و مرا به كاري بگمار كه فردا از من درباره آن پاسخ مي خواهي... مرا عزت ببخش اما به كبر مبتلا مكن. و به عبادت خود وادار اما به خاطر عجب، فاسد و تباهش نكن. و خير را به دست من بر مردم جاري ساز و به خاطر منت نهادن، همان را نابود مكن. و اخلاق متعالي را به من ببخش اما از تفاخر مصون بدار... و مرا استوار بدار تا با هر كس كه درباره من بدخواهي مي كند، خيرخواهانه با او روبرو شوم و جزاي آن را كه از من كناره مي گيرد با خوبي بدهم... كسي را كه از من جدا مي شود، با پيوستن كفايتش كنم و با كسي كه بدگويي و غيبت مرا مي كند، به واسطه ياد نيكو از او مخالفت كنم... خداوندا بر محمد و خاندانش درود فرست و مرا در گسترش عدالت و كظم غيظ و فرو نشاندن آتش التهاب ها و پيوند دادن اهل جدايي و تفرقه، و كم شمردن خير در رفتار و گفتار خود حتي اگر زياد باشد و زياد شمردن بدي رفتار و گفتار خود حتي اگر كم باشد، به زيور صالحان بياراي و زينت پرهيزكاران را بر من بپوشان. و اين همه را به كمال برسان به واسطه دوام اطاعت و همراهي جماعت مومنان و راندن اهل بدعت و همه آنها كه از انديشه هاي من در آوردي (اختراعي) پيروي مي كنند... و مرا به واسطه پيوستن با هر كس كه از تو جدا شده و مفارقت از هر كس كه به سوي تو گرد آمده، امتحان نكن...».
سران گروه ها و طيف هاي اصولگرا اگر قرار است خدمتگزاران و صف شكنان و معبرگشاياني در تراز اصولگرايي باشند، ضرورتا بايد به فرهنگ بسيجي برگردند. «بسيجي يعني علي عليه السلام كه همه چيز خود را وقف اسلام كرده بود». اگر اقتضاي وضعيت جهان اسلام در روزگار معاصر و فرصت ها و تهديدهاي موجود، بسيجي شدن است، بايد اين چند سطر حكمت جاري بر زبان ولي امر مسلمين - ايده الله تعالي- را سرمشق و سرلوحه اتاق هاي تصميم سازي قرار داد: «بسيج، سياسي است اما سياست زده نيست، سياسي كار نيست، جناحي نيست. بسيج، مجاهد است اما بي انضباط و افراطي نيست. بسيج، عميقا متدين و متعبد است اما متحجر نيست، خرافي نيست. بسيج، با بصيرت است اما از خودراضي نيست. بسيج، اهل جذب است - گفتيم جذب حداكثري- اما اهل تسامح در اصول نيست، غيور است، پاسدار خطوط فاصل است. بسيج، طرفدار علم است اما علم زده نيست. بسيج، متخلق به اخلاق اسلامي است اما رياكار نيست. بسيج، در كار آباد كردن دنياست اما خود اهل دنيا نيست. اين شد يك فرهنگ».
تنظيم فهرست نامزدهاي انتخاباتي با همه اهميت و ضرورت، نبايد خوبان اضلاع جبهه اصولگرايي را از مهندسي اصلي اين جبهه و چينش دقيق جاذبه ها و دافعه ها و نيز ترسيم افق هاي مهم عملياتي در 3 مقياس ملي، منطقه اي و جهاني غافل كند.
محمد ايماني

 



رد پا (گفت و شنود)

گفت: سال 1359 عوامل ضد انقلاب در حمله به سفارت جمهوري اسلامي ايران در لندن دو ديپلمات ايراني را به شهادت رساندند.
گفتم: دولت انگليس اگر هيچي ندارد ولي در عوض خيلي «رو» دارد!
گفت: اسناد منتشر شده نشان مي دهد مسئولان سفارت كشورمان خبر حمله ضد انقلاب را يك روز قبل كتباً به وزارت خارجه انگليس اعلام كرده و پليس لندن قول داده بود از سفارت ايران محافظت خواهد كرد.
گفتم: از دولتمرداني كه تخم و تركه دزدان دريايي هستند چه انتظاري داري؟!
گفت: معاون وقت پليس لندن بعد از بازنشستگي در خاطرات خود نوشته است كه حمله مخالفان جمهوري اسلامي به سفارت ايران با هماهنگي پليس انگليس- اسكاتلنديارد- بود و دو ديپلمات ايراني به دستور رئيس پليس به قتل رسيدند.
گفتم: تازه با اينهمه خباثت چه ادعاهايي دارند؟! يارو در نامه اي به دوستش نوشته بود، با هيچ باران و برف و آب پرفشاري، رد پايت از كوچه پاك نمي شود. آخه مرتيكه چرا پاهاتو نمي شوري؟!

 



حمايت رئيس قوه قضائيه از مصوبه مجلس در كاهش روابط با انگليس

آيت الله صادق آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي از مصوبه مجلس پيرامون كاهش روابط با انگليس حمايت كرد.
رئيس قوه قضاييه روز چهارشنبه در جلسه هفتگي خود با مسئولان عالي قضايي به اقدامات اخير اتحاديه اروپا اشاره كرد و گفت: در روزهاي اخير اتحاديه اروپا و كشورهاي غربي خصوصا انگليس، اقداماتي را عليه ايران به عمل آوردند كه تشديد تحريم ها عليه ايران و بحث تحريم بانك ها آن هم به صورت يكجانبه و بدون اجماع بين المللي يكي از آنهاست.
آيت ا... آملي لاريجاني تاكيد كرد: در طول 30 سال گذشته كشور ما نشان داده راهي را كه انتخاب كرده با اقتدار و استواري ادامه مي دهد و هيچگاه هم مغلوب و مقهور زورگويي هاي كشورهاي غربي نخواهد شد.
رئيس دستگاه قضايي فشارهاي وارد شده را عمدتا براساس منافع غربي ها و نه بر اساس ادعاهاي حقوق بشري و يا روابط معقول دو جانبه ميان دولت ها دانست و افزود: پشت پرده ادعاهاي حقوق بشري غرب، امروز از هر روز ديگري آشكارتر شده است.
چرا كه در خود كشورهاي غربي و در خود آمريكا و اروپا بر مردم ظلم هايي مي شود كه فريادشان بلند است و در مقابل، برخورد پليس آنجا و برخوردهاي رسانه اي آنها با مردمشان خيلي روشن است.
رئيس قوه قضاييه افزود: ملت ما راه خود را به سوي قله هاي كمال انتخاب كرده و با استواري در اين مسير گام برمي دارد و هيچگاه اعتنايي به اين تحريم ها نخواهد كرد و البته غربي ها هم به خوبي مي دانند كه جهان كنوني طوري نيست كه به كشورهاي غربي منحصر باشد، بنابراين حربه تحريم حتما حربه كندي است.
آيت ا... آملي لاريجاني با حمايت از مصوبه مجلس شوراي اسلامي در كاهش روابط با انگليس گفت: اين تصميم بسيار بجا بود. تصميمي كه در واقع خواست ملت هم هست و هر كشوري هم كه بخواهد با كشور عزيز و مقتدر ما برخورد موهنانه داشته باشد حتما پاسخش همين پاسخ محكم است.
آيت ا... آملي لاريجاني با ابراز اميدواري نسبت به اين كه «كشورهاي غربي به سر عقل بيايند و روابط خودشان را براساس روابط معقول دوجانبه و نه روابط قرن نوزدهمي و مطابق توهم هاي قديم استعماري تعريف و استوار كنند» اظهار داشت: ايران نشان داده كه كشوري منطقي و خواسته هايش نيز خواسته هايي عقلاني و انساني است و ما مطمئنيم كه ايران در اين مسير حتما به طرف قله هاي كمال خواهد رفت و با دفاعي كه از ارزش هاي الهي و انساني دارد همچنان پيشتاز و الگويي براي كشورهاي منطقه خواهد بود.
رئيس قوه قضاييه به حوادث سوريه نيز اشاره كرد و گفت: سوريه همواره در جبهه مقاومت عليه رژيم صهيونيستي پيشتاز بوده و نسبت به فلسطين مظلوم و حماس و حزب الله بهترين كمك ها را داشته است و حال آمريكايي ها و اروپايي ها براي منحرف كردن اذهان جهانيان از حوادثي كه در كشورهاي خاورميانه و شمال آفريقا در حال روي دادن است، بحث سوريه را تشديد كردند و افرادي را در درون سوريه تحريك مي كنند.
آيت الله آملي لاريجاني به حملات اخير آمريكا به پاكستان نيز اشاره كرد و گفت: متاسفانه اين نخستين بار نيست كه آمريكا اين كشور را مورد هجوم قرار مي دهد و اين بار نيز در حملاتي بي صدا و خاموش عده اي از نيروهاي مسلح پاكستان را قتل عام كردند. ما از اين جهت بسيار متاسفيم و از دولت پاكستان هم توقع داريم كه عكس العمل متناسب و قاطعي نشان بدهند و اجازه ندهند كه آمريكا پاكستان را خانه خود بداند و چنين برخوردي با نيروهاي مسلح اين كشور مسلمان داشته باشد.
رئيس قوه قضاييه همچنين در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به ايام محرم و عاشوراي حسيني مصيبت عاشورا را قله و اوج مقابله حق و باطل دانست و افزود: البته موازات حق و باطل از اول تاريخ بوده و تا انتهاي تاريخ هم ادامه خواهد داشت، اما تقابل حق و باطل در هر روزگاري به نحو خاصي تجلي مي كند و تجلي اين تقابل در هر زماني به شكلي است و عاشورا نقطه اوج اين تقابل بود.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضاييه، در ادامه جلسه مسئولان عالي قضايي، درباره راهكارهاي گسترش خدمات و فناوري هاي نوين اطلاعات و ارتباطات در قوه قضاييه و تامين شرايط، ساختارها و بودجه هاي متناسب بحث و بررسي شد و تصميمات لازم اتخاذ گرديد.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ جنايت و ظلم و ستم انگليس خبيث از گذشته هاي دور در ذهن مردم نجيب ايران هر روز تداعي و مرور مي شود. با طرح مزدورانه انگليس بخش اعظم شمال ايران در زمان دولت نالايق قاجار به روسها بخشيده شد و سالها غارت نفت ايران توسط انگليس و سپس نقش انگليس و آمريكا در كودتاي 28 مرداد 32 كه 25 سال خفقان و سفاكي رژيم وابسته شاه را به ايران تحميل كرد بر كسي پوشيده نيست و تلاش براي به ثمر نرسيدن انقلاب در سالهاي 56 و 57 پشتيباني مالي و نظامي و از جمله اهداي تسليحات شيميايي به صدام در جنگ تحميلي برگ ديگري از جنايات اين رژيم عليه ملت ايران است. تلاش براي صدور قطعنامه هاي غيرقانوني و ناجوانمردانه در شوراي امنيت و سازمان ملل به بهانه تلاش ايران براي دستيابي به سلاح هسته اي. تلاش ويژه در فتنه 88 و... از ديگر ظلم هاي اين دولت مكار عليه ملت ماست.
مراد بختياري
¤ از اقدام انقلابي مجلس شوراي اسلامي در زمينه كاهش روابط با انگليس كه به منزله برادر استكبار جهاني آمريكا و صهيونيسم عمل مي كند ، موجب خوشحالي تمام ظلم ستيزان جهان شد تقدير و تشكر مي شود.
7624---0935
¤ ضمن تقدير و تشكر از اقدام شجاعانه مجلس شوراي اسلامي در تقليل روابط ديپلماتيك با دولت استعماري انگليس، پيشنهاد مي كنيم چنانچه اين دولت تفرقه افكن دست از سياست هاي خباثت انگيز خود برنداشت روابط في مابين به سطح پايين تر كاهش پيدا كند تا براي اين كشور و ديگران درس عبرت بشود.
گودرزي از اصفهان
¤ با كمال تاسف 91 نماينده به طرح كاهش روابط با انگليس راي مخالف دادند، اينها چه توجيهي براي اين عمل خود دارند؟ آيا اينها حافظ منافع ما هستند يا انگليس؟اگر امكان دارد نام اين نمايندگان را منتشر كنيد.
6971---0913 و اسلامي
¤ با روشنگري كيهان در ستون يادداشت روز 8/9/90 اگر با حسن نيت نيز به قرارداد هوايي بين قطر و وزارت راه و شهرسازي نگاه كنيم يك سوال همچنان باقي است كه چطور يك وزارتخانه عريض و طويل اين اطلاعات را به هنگام عقد تفاهم نامه به وزير مربوط ارائه نداده و واقعا اگر اين موضوع به اجرا درآيد چه كسي پاسخگوي عواقب آن خواهد بود و عزت و اقتدار و امنيت كشورمان و مسائل اقتصادي بازيچه چه چيز قرار گرفته و با چه هزينه اي بايد به پاك كردن اصل مسئله پرداخت.
طالعي
¤ اين باور در زمان دفاع مقدس و در بين رزمندگان جان بر كف نيز وجود داشت كه بسيجي شهيد جبهه و مظلوم شهر است.
8847---0919
¤ كشور بزرگي مثل ايران نبايد نفت خام استخراج شده خود را به كشورهاي غربي بفروشد بلكه بايد به عنوان يك رقيب وارد عرصه توليد محصولات و فرآورده هاي نفتي بشويم و به جاي نفت خام مواد اوليه به دست آمده از پالايش نفت و صنعت پتروشيمي را با ارزش افزوده بالا به كشورهاي صنعتي بفروشيم.
7649---0913
¤ روشي كه تركيه در پيش گرفته الهام گرفته از روباه پير است، كارهاي ضد اسلامي به نام اسلام. دولت تركيه هر لحظه به رنگي در مي آيد و شبيه منافقين عمل مي كند با دشمنان اسلام قراردادهايي منعقد و با مسلمين نيز از در ديگري وارد مي شود. شايسته است در روابط با آنها نيز تجديدنظر شود.
7976---0937
¤ جمعه چهارم آذرماه با پرواز شماره 7450 كيش اير به تهران آمدم. متاسفانه خانم هاي مهماندار هواپيما در بدحجابي سنگ تمام گذاشته بودند. به نظر مي رسد قوانين مربوط به رعايت حجاب و عفاف به گروه پرواز اين شركت ابلاغ نشده باشد.
2163---0917
¤ طبق بخشنامه شماره 4501/3/53011 تاريخ 15/7/90 بنياد شهيد استان خوزستان به استناد قانون مديريت خدمات كشوري و بند الف ماده 44 قانون برنامه پنجم بايد 8 سال به سنوات خدمت فرزندان شاهد اضافه شود ولي آموزش و پرورش خوزستان نسبت به اجراي اين قانون تعلل مي ورزد از وزير محترم آموزش و پرورش براي حل مشكل استمداد مي كنيم.
6488---0916
¤ از شركت ملي فولاد ايران و ديگر متوليان امر بازنشستگان درخواست مي شود به وضعيت ناهنجار حقوق بازنشستگان صنعت فولاد رسيدگي عاجل نمايند. انصافا با توجه به سختي شغل پس از سپري كردن بهترين ايام عمر با حقوق 450 هزار تومان مي توان زندگي كرد؟! متاسفانه حقوق آبان ماه نيز به علت مشكل مالي سازمان تنها 75 هزار تومان به حسابمان واريز شده است؟ شما را به خدا به داد ما برسيد.
جمعي از بازنشستگان صنعت فولاد ايران
¤ دستگاهها و سازمان ها به خيلي از پيام هاي مردمي كه در اين ستون درج مي شود پاسخ نمي دهند. پيشنهاد مي كنم كيهان هر ماه يك بار سازمان ها و مسئولين راكه از دادن جواب طفره مي روند معرفي نمايد.
1277---0914
¤ ضمن تشكر از واليباليست هاي كشورمان كه در مسابقات جهاني حضور پيدا كرده اند عرض مي كنم چرا مسئولين امر به اين جوانان گوشزد نمي كنند كه زنجير طلا براي مردان حرام است.
1698---0935
¤ چرا همسران شاغل آزادگان و جانبازان از هيچگونه حقوقي اعم از مرخصي تحصيلي، افزايش سنوات و مدرك، حذف كسورات بيمه و ماليات و... برخوردار نيستند؟ از مسئولين امر درخواست رسيدگي دارم.
6785---0912
¤ با توجه به توسعه روزافزون شهر اصفهان و كثرت جمعيت و زياد شدن خودروها، شايسته است بروشور و كاتالوگ نشاني و اطلاعات كامل جايگاه هاي سوخت گيري گاز سي ان جي در شهر و استان اصفهان براي اطلاع عموم دارندگان خودروهاي گازسوز و دوگانه سوز چاپ و در جايگاه ها توزيع شود.
محمود بليغيان- اصفهان
¤ از دولت محترم و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي درخواست مي شود نسبت به وضع قوانين و مقررات محكم و مستدل در مورد عدم مجوز تبديل اراضي كشاورزي به مسكوني اقدام نمايند. متاسفانه اگر روند فعلي تداوم يابد در چند سال آينده بايد فاتحه كشاورزي شمال را خواند و نسبت به واردات كل برنج كشور دست به دامن هندوستان و... شد. كيهان هم درباره روند فعلي كشاورزي و تبديل اراضي مطالب گوناگون و مختلفي بنويسد شايد فرجي شود.
جمعي از هموطنان مازندراني
¤ مي خواستم از طريق اين ستون از مسئولان و دست اندركاران صفحه معارف روزنامه تشكر كنم. بنده از مطالب اين صفحه بهره زيادي مي برم و در سر كلاس نيز براي دانش آموزان استفاده مي برم.
2301---0912
¤ خودروهاي جانبازان زير 70% فاقد آرم مخصوص جانبازي است. در نتيجه از محل هاي مخصوص پارك خودرو جانبازان به دليل اين كه جريمه مي شويم نمي توانيم استفاده بكنيم. درخواست داريم مسئولين امر اين مشكل را حل بكنند.
4596---0912
جوابيه روابط عمومي شهرداري منطقه 2
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 17/8/1390 در خصوص احداث تجاري در خيابان 22 گيشا به آگاهي مي رساند: ملك فوق در مجاورت بوستان گفت وگو و مشرف به گذر جانبي بوستان مي باشد و با توجه به موقعيت ملك و اخذ مجوز لازم تبديل به يك رستوران شده است.
 



رئيس ستاد انتخابات كشور: آئين نامه انتخابات به زودي با اصلاحاتي ابلاغ مي شود

رئيس ستاد انتخابات كشور گفت: آئين نامه انتخابات اصلاحاتي نياز داشت و هيئت دولت آن را اصلاح كرده است و اين آئين نامه به زودي ابلاغ مي شود.
به گزارش فارس از اصفهان، سيد صولت مرتضوي ظهرديروز در نشست خبري در جمع خبرنگاران با اشاره به اينكه بخشي از فرآيند انتخابات در اين دوره به صورت مكانيزه و از طريق رايانه برگزار مي شود، اظهار داشت: راي گيري حدود 10 درصد از حوزه هاي انتخاباتي ما به صورت آزمايشي و الكترونيكي است.
وي با بيان اينكه تمهيدات لازم و مقدمات كافي براي برگزاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي فراهم شده است، تصريح كرد: آئين نامه انتخابات اصلاحاتي نياز داشت و هيئت دولت آن را اصلاح كرده است و به زودي آيين نامه انتخابات ابلاغ مي شود.
انتخابات در اوج عزت و اقتدار و امنيت برگزار مي شود
وي با بيان اينكه ملت ايران اجازه بروز و ظهور فتنه گران در عرصه انتخابات را نمي دهد، اظهار داشت: از داوطلبان اين دوره از انتخابات درخواست مي شود از رفتارهايي كه موجب تنش مي شود، خودداري كنند.
اين مسئول با اشاره به اينكه تمام رفتارهاي داوطلبان انتخابات زير نظر است اما تخلفات انتخاباتي اين دوره نسبت به سنوات قبل همچون تبليغات زود هنگام و استفاده از امكانات و تجهيزات دولتي براي تبليغات به شدت كاهش يافته است، بيان داشت: كمترين تخلف انتخاباتي نبايد انجام شود و رسانه ها بايد همواره به اين موضوع بپردازند و تخلفات انتخاباتي را گوشزد كرده تا داوطلبان رفتارهاي خلاف قانون انجام ندهند.
مرتضوي با بيان اينكه گزارش تخلفات انتخاباتي در زمان مقرر رسيدگي مي شود، گفت: دستگاه قضائي شعبه هايي در حوزه هاي مختلف براي برخورد با تخلف هاي انتخاباتي داير مي كند.
وي گفت :پيش بيني مي شود بيش از 850 هزار نفر در مراحل اجرايي برگزاري انتخابات حضور داشته باشند .

 



باهنر: استكبار به دنبال فتنه جديد در انتخابات مجلس است

نايب رئيس جبهه پيروان خط امام و رهبري تصريح كرد استكبار جهاني به دنبال فتنه جديدي در انتخابات مجلس نهم است.
محمدرضا باهنر كه در جمع دبيران استان ها و شهرستان هاي جبهه پيروان خط امام و رهبري سخن مي گفت، با اشاره به انتخابات آينده مجلس اظهار داشت: انتخابات آينده مجلس اولين انتخابات بعد از فتنه سال 88 است كه هزينه هاي زيادي را آن انتخابات به نظام تحميل كرد، نامحرمان و كساني كه مدعي حمايت از راه امام بودند امتحان خود را مردود شدند، مردم هزينه هايي كه فتنه گران به بار آوردند را در 9 دي پاسخ گفتند.
وي افزود: 9 دي نشان از وحدت پرصلابت مردم متدين بود كه عمق بصيرت خود را نشان دادند.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تحولات منطقه تصريح كرد: فشار غربي ها عليه ايران هر روز بيشتر مي شود و اين مسئله دلايل گوناگوني دارد، بيداري اسلامي زلزله عجيبي را به وجود آورده و ديكتاتورهاي وابسته به غرب را ساقط كرد و بيانات مقام معظم رهبري و رهنمودهاي معظم له در همايش بيداري اسلامي بهترين تحليل براي اتفاقات منطقه است.
باهنر در ادامه درباره طراحي غرب براي انتخابات آينده مجلس، تاكيد كرد: استكبار جهاني پس از شكست در انتخابات سال 88 تلاش مي كند، انتخابات را سرد كند و به دنبال فتنه جديدي هستند.
وي ادامه داد: آمريكايي ها تحركات جديدي را عليه ايران به راه مي اندازند تا موضوع وال استريت را تحت پوشش قرار دهند.
نايب رئيس جبهه پيروان خط امام و رهبري تاكيد كرد: اهميت انتخابات آينده مجلس بيش از انتخابات هاي گذشته است، جامعتين مستقيم در صحنه حضور دارند تا همه اصولگرايان را زير چتر خود جمع كنند، از سوي ديگر نيز استكبار و مجموعه جريان فتنه و انحرافي در مقابل جريان اصولگرايي هستند، خيز برداشته اند تا مجلس را تصاحب كنند.
باهنر بيان داشت: جريان انحرافي حلقه قدرت، ثروت و فساد را در كشور به راه انداخته و تمام تلاش خود را براي تصاحب كرسي هاي مجلس انجام مي دهد.
وي در پايان تاكيد كرد: تنها چتر بلند شده مورد قبول اصولگرايان، جبهه متحد اصولگرايي با محوريت جامعتين است.

 



مؤسسه تحقيقاتي «بروكينگز»سياست آمريكا در قبال ايران دچار تشتت است

مؤسسه تحقيقاتي بروكينگز به ناكامي هاي دولت اوباما در قبال ايران اشاره كرد و نوشت: سياستهاي آمريكا در قبال ايران دچار نوعي تشتت شده است.
در اين مقاله كه توسط «ولي نصر» نگاشته شده، آمده است: مدت زمان زيادي نيست كه دولت اوباما در ابتداي روي كارآمدن خود اعلام كرد در مقايسه با سياستهاي دولت بوش كه ناكام بود در تعامل با ايران به موفقيت هايي دست يافته است. وي مي افزايد: با اين وجود، امروز بايد چنين نتيجه گيري كرد كه سياست هاي آمريكا در قبال ايران دچار نوعي تشتت و بي نظمي است.
نويسنده اين مقاله ادامه مي دهد: دولت آمريكا در ميداني خالي به پيروزي رسيده در حالي كه جسارت ايران بيشتر شده است و از طرفي جبهه متشكل از جامعه بين الملل و آمريكا نيز كه زماني متحد بود، اينك دچار تفرقه است.
ولي نصر كه عضو مشاوران وزارت خارجه آمريكا هم هست در ادامه مي نويسد: تحريم هاي اقتصادي كه سازمان ملل عليه ايران تصويب كرد به طور كامل اجرا نشد و اقدامات يكجانبه اي هم كه از سوي آمريكا و كشورهاي عضو اتحاديه اروپا اتخاذ شد آنچنان كه انتظار مي رفت موفقيت آميز نبود.
به گزارش ايرنا، نويسنده اين مقاله همچنين اذعان داشته است كه تحريم ها نتوانسته جمهوري اسلامي ايران را وادار به تغيير در موضعش در قبال برنامه هاي هسته اي كند.

 



انگليس باد كاشت و طوفان درو كرد (خبر ويژه)

«اگر مصدق امروز بود و حمله دانشجويان به سفارت انگليس را مي ديد، حتما به انگليسي ها مي گفت هر كس باد بكارد طوفان درو مي كند».
داريوش سجادي همكار نشريات زنجيره اي و مقيم خارج كشور با درج اين مطلب در فيس بوك، به غرولند برخي عناصر اپوزيسيون پرداخت كه ماجراي هجوم دانشجويان معترض به سفارت انگليس را طبق معمول اين جريان، از پله دوم شروع كرده اند.
سجادي آنها را نيروهاي تحت امر MI6 توصيف كرده و مي نويسد: من نمي دانم چرا هميشه براي برخي بشردوست و مبادي آداب، هميشه و فقط مرغ همسايه غازه؟ و وقتي دولت آمريكا با مشاركت همين انگلستان بدون هيچ مجوز قانوني و علي رغم مخالفت صريح سازمان ملل با ادعاي دروغ وجود سلاح هاي كشتار جمعي اقدام به تهاجم نظامي و اشغال يك كشور مي كنند (عراق) ارزني طبع لطيف ايشان مكدر نشده و اعتراض به وحشيانه بودن چنين رفتاري نمي كنند و به تاسي از اين منطق كه هر چه آن خسرو كند شيرين بود دچار ثقل سامعه و غمض عين مي شوند اما همين دوستان امروز به طرفه العيني كنوانسيون وين شناس شده و شديدا معترض رفتار دانشجويان مي شوند؟!

 



يورو نيوز: اقتصاد اروپا چهار اسبه به سوي سقوط مي تازد (خبر ويژه)

چشم انداز اقتصادي اروپا، انگلستان و آمريكا روز به روز تيره تر مي شود.
وزراي دارايي منطقه پولي يورو روزهاي سه شنبه و چهارشنبه در بروكسل گرد هم آمدند تا اين واحد ارزي را از بحران فزاينده خارج كنند. اما «يورونيوز» در جمع بندي نشست، راه پيش روي اتحاديه اروپا را «كور» توصيف كرد و گفت: «آيا ما شاهد واپسين نفس هاي يورو هستيم؟ هرچند، بنظر مي رسد منطقه يورو چهاراسبه بسوي سقوطي فاحش مي تازد، اما رهبران كشورهاي عضو مصرند كه براي اجتناب از فاجعه هرچه بتوانند، مي كنند. يك ماه پس از توافق بر روي تقويت صندوق ثبات اروپا، وزراي دارايي منطقه يورو همچنان براي يافتن سرمايه لازم براي آن در تلاشند. متقاعدكردن سرمايه داران براي كمك به صندوق اضطراري اروپا آسان نيست. اين مسئله، همراه با اندكي كه در صندوق موجود است، افق را در صورت سقوط اقتصاد كشورهاي عمده تر اروپا تاريك مي كند.»
رسانه رسمي اتحاديه اروپا افزود: در حال حاضر، موجوي صندوق اضطراري بالغ بر 40 ميليارد يورو است. تنها براي نجات ايتاليا و اسپانيا به يك هزار ميليارد يورو نياز است. برخي كارشناسان مي گويند در اين شرايط سرمايه داران مايل به خطركردن پولشان نيستند. برخي معتقدند در بهترين شرايط، به حداقل دو هزار ميليارد يورو احتياج است كه با موجودي كنوني بسيار فاصله دارد. يك تريليوني كه درباره آن صحبت مي شود هم جاي ترديد دارد. نقش بانك مركزي نيز كه در بلندمدت كمك نخواهد كرد، بازار را بيشتر دچار ترديد و تردد مي كند. ديگر جاي اعتماد باقي نمانده است. جلب اعتماد مجدد، دشوار خواهد بود. برخي مي گويند صندوق كمك هاي اتحاديه اروپا ديگر كافي نيست و اقدامات عاجل ديگري بايد مترتب شود.»
گزارش ها حاكي از آن است كه بحران با شدت تمام به جزيره انگليس سرايت كرده است به نحوي كه اين كشور ديروز بزرگترين اعتصاب 30 سال گذشته خود را با شركت بيش از 2 ميليون و600 هزار كارمند تجربه كرد.
2 ميليون و600 هزار نفر از كارمندان بخش هاي خدماتي انگليس ديروز در اعتراض به برنامه اصلاحات اقتصادي دولت بزرگترين اعتصاب 3 دهه اخير را برگزار كردند و عملا اين كشور را به حالت نيمه تعطيل درآوردند. در اين اعتصاب بزرگ كارمندان دانشگاهها، بيمارستانها، مدارس، ماموران كنترل مرزها و همچنين تعداد زيادي از اعضاي اتحاديه هاي كارگري شركت داشتند. بنابر اعلام دولت انگليس، اعتصاب ديروز دست كم 500 ميليون پوند به اقتصاد اين رژيم خسارت وارد كرده است.
اين اعتصاب در اعتراض به افزايش سن بازنشستگي به 67 سال و كاهش حقوق هاي پرداختي صورت گرفت.
جورج آزبورن، وزير خزانه داري كه گزارش وضعيت اقتصادي انگليس را در پارلمان قرائت مي كرد گفت رشد اقتصادي اين كشور كمتر از آن ميزاني خواهد بود كه پيشتر تخمين زده شده بود و كاهش خواهد يافت. طبق گزارش وي، قرار است تا سال 2017 نيز 000/710 نفر از كاركنان دولت شغل خود را از دست دهند.
آزبورن گفت كه دولت ناچار است هزينه هاي بخش عمومي را كاهش دهد. ميزان استقراض دولت نيز بيشتر از رقمهاي پيش بيني شده خواهد بود و بيكاري نيز افزايش خواهد يافت.
به گزارش بي بي سي، تعداد بيكاران انگليس در سال آينده به 8 ميليون و700 هزار نفر خواهد رسيد.
يكي از اعضاي سنديكاي اداره مهاجرت و كنترل فرودگاههاي انگليس به يورو نيوز مي گويد: «اعضاي اين سنديكا هيچ چاره اي جز شركت در اعتصاب نديده اند. اين نخستين بار طي 30 سال گذشته است كه اين اتحاديه كاركنان خود را به اعتصاب دعوت مي كند. اين وضعيت مايه تاسف است. ما نمي خواستيم دست به اين كار بزنيم اما صداي ما تاكنون شنيده نشده و فكر مي كنيم با اين كار صداي اعتراض مان شنيده مي شود.»
يورونيوز افزود: اين اعتصاب كه 24 ساعته اعلام شده بود نزديك به 90 درصد از مدارس را به تعطيلي كشاند. مسئولان بيمارستانهاي دولتي نيز مجبور شدند جراحي هاي غيراورژانسي را كه قرار بود در اين روز انجام شود، لغو و يا به تعويق بياندازند.
در همين حال و در حالي كه باراك اوباما گفته بود «آمريكا براي حل بحران يورو در كنار اروپا ايستاده است»، روزنامه نيويورك تايمز در گزارشي نوشت: «اوباما و تيم سياستگذار وي معتقدند براي اقتصاد متزلزل آمريكا هيچ تهديدي بزرگتر از اروپاي بي ثبات وجود ندارد. باراك اوباما مي گويد اگر اروپا در موقعيت متزلزلي قرار گيرد يا با چالش هاي بيشتري روبرو شود، روند اشتغال زايي در خاك آمريكا هم براي ما بسيار دشوارتر خواهد شد.»
روز گذشته در حالي كه شركت اي ام آر- شركت بزرگي كه شركت امريكن ايرلاين از زيرمجموعه هاي آن است- در آمريكا اعلام ورشكستگي مي كرد، موسسات ارزيابي و اعتبارسنجي بزرگ جهان اقدام به تنزل اعتبار برخي شركت هاي آمريكايي كردند. موسسات مالي مانند بانك آمريكا، موسسه مالي «گلدمن ساخس»، «باركلي پي ال سي» و «سيتي گروپ» از جمله موسسات و بانك هايي هستند كه براساس برآورد موسسه اعتبارسنجي «استاندارد اندپور» دچار تنزل اعتبار مالي شده اند. اين موسسه پيش از اين هم اعتبار مالي آمريكا را يك مرتبه كاهش داده بود. ميزان بدهي هاي دولت آمريكا هفته گذشته، يكبار ديگر ركورد شكست و به رقم بي سابقه 15هزار ميليارد دلار رسيد.

 



آنچه آقاي نماينده در نطق خود فراموش كرده است! (خبر ويژه)

«امام حسين(ع) با قيام خود به همه تاريخ و آيندگان اين درس بزرگ را داد كه نمي توان علي رغم خواست مردم بر آنها حكومت كرد و حاضر نشد خواست به حق خود را به مردم تحميل كند كه اين آموزه بزرگ قيام كربلاست.»
آقاي جمشيد انصاري نماينده مدعي اصلاحات از زنجان با بيان مطلب فوق در نطق ميان دستور جلسه علني چهارشنبه مجلس شوراي اسلامي، گفت: «امام حسين(ع) به ما آموخت كه در امر حكومت هيچكس نه به نام خدا، نه به نام عدالت و نه حتي به نام مصلحت نمي تواند خواست خود را به مردم تحميل كند.»
اظهارات ايشان درباره درس آموزي از قيام امام حسين عليه السلام و ضرورت تن دادن به خواست و رأي مردم در حالي است كه انگار نه انگار جبهه مدعي اصلاحات در جريان فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88، به طور آشكار و بي پرده با دشمنان تابلودار نظام نظير بهايي ها، منافقين، ماركسيست ها، سلطنت طلب ها ائتلاف كرده بود. آيا از نظر ايشان منافقين و بهايي ها و ماركسيست ها و سلطنت طلب ها- نستجيربالله- پيرو امام حسين عليه السلام بوده اند؟ ظاهرا آقاي انصاري ترجيح مي دهد اين واقعيت غيرقابل انكار را هم ناديده بگيرد كه جبهه متبوع ايشان، در جريان فتنه 88 در هماهنگي كامل و اعلام شده با سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا و انگليس و اسرائيل بوده است و حتي يك نمونه- تاكيد مي شود كه حتي يك نمونه- از اقدامات اين جبهه را نمي توان آدرس داد كه بيرون از فرمول رسما اعلام شده مثلث مورد اشاره صورت پذيرفته باشد. انتظار از اين نماينده مدعي اصلاحات آن بود كه با اين همه ابراز ارادت به امام حسين(ع)، نظر خود را درباره اهانت جبهه متبوع خويش به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسين(ع) در روز عاشورا اعلام مي كرد و مثلا مي گفت: برخلاف ميرحسين موسوي، اهانت كنندگان به عاشوراي حسيني(ع) را «مردمان خداجوي»! نمي داند و يا دست كم اعلام مي كرد كه با آن عده از مدعيان اصلاحات كه هم اكنون به آمريكا و انگليس و اسرائيل گريخته اند مرزبندي دارد و يا حذف قيد «اسلامي» از گزاره «جمهوري اسلامي ايران» را محكوم مي كند، يا اهانت به حضرت امام(ره) را خيانت مي داند و يا...
نماينده ياد شده توضيح نمي دهد كه اگر جبهه متبوع ايشان نيز آنگونه كه وي ادعا مي كند به رأي و نظر مردم اعتقاد دارد، چرا همصدا با دشمنان بيروني اسلام و انقلاب و نظام به جاي پاسداشت حضور 85 درصدي مردم در انتخابات رياست جمهوري دهم و تن دادن به خواست و نظر آنها كه ترجمان «جمهوريت» نظام است، به دروغ شاخدار «تقلب در انتخابات»!! كه به قول تاج زاده، عضو مركزيت جبهه اصلاحات، در انتخابات جمهوري اسلامي ايران غيرممكن است روي آوردند؟!
نماينده زنجان در نطق ميان دستور خود به ضعف اقتصادي دولت اشاره كرده و آن را به حساب اصولگرايان نوشته است و باز هم فراموش كرده كه اولا؛ اگرچه انتقاداتي به دولت كنوني هست ولي خدمات عمراني، اقتصادي و علمي اين دولت و حمايت آن از محرومان و مستضعفان صدها برابر دولت هاي سازندگي و اصلاحات بوده است و برخي از پلشتي ها نيز از سوي كساني است كه با جبهه مدعي اصلاحات همخوان و همصدا هستند و اقدامات آنان قبل از همه با اعتراض و انتقاد شديد اصولگرايان روبرو شده است. ثانيا؛ جناب انصاري به خاطر نياورده است كه در مجلس اصلاحات وقتي سخن از رسيدگي به معيشت مردم در ميان بود آقاي مزروعي نماينده مدعي اصلاحات مجلس ششم- كه اكنون به بلژيك پناهنده شده است- پشت تريبون رفت و با كمال وقاحت به تمسخر مردم پرداخت و گفت «در ايران اگر مرگ موش هم توزيع كنند، مردم براي گرفتن آن صف مي كشند»! و آن ديگري از جبهه اصلاحات، مردم فقير را با تمسخر به «لشكر قابلمه به دست ها تشبيه كرد»! و... اين واقعيات كه تماما مضبوط و موجود است و قابل انكار نيست، بنابراين اگر نماينده محترم زنجان با اين همه وطن فروشي و خيانت جبهه اصلاحات موافق نيست- كه انشاءالله نيست- چرا عليه آن موضعي نگرفته و نمي گيرد و اگر موافق است- كه انشاءالله نباشد- بهتر است شعور و حافظه مردم را دست كم نگيرد و چنانچه موافق بوده و حالا پشيمان است- كه انشاءالله باشد- چاره آن توبه به درگاه خدا و عذرخواهي از مردم است.

 



دنده عقب بي سروصداي مدعيان اصلاحات (خبر ويژه)

شماري از عناصر وابسته به جريان اپوزيسيون تحريم انتخابات را ناممكن و بلاموضوع اعلام كردند.
محمدصادق جوادي حصار (مدير نشريه توقيف شده توس و عضو حزب اعتمادملي) در گفت وگو با راديو فردا تاكيد كرد: ما نمي توانيم نسخه واحدي براي كل كشور درباره ترك يا عدم شركت در انتخابات بپيچيم. در برخي شهرها شركت در انتخابات، منطقه اي و قومي و تعيين كننده است. بايد در بعضي از حوزه هاي اينگونه اي به اجتهاد خود مردم بگذاريم و كانديداهايي كه منتسب به جريان اصلاح طلب هم هستند اگر خودشان تصور مي كنند فارغ از آرم و تابلوي اصلاح طلبي به صورت ويژه مي توانند از نظارت استصوابي بگذرند و راي هم بياورند و احساس مي كنند مي توانند اين كار را بكنند هيچ مانعي برايشان وجود ندارد.يعني اگر كساني مي توانند از مميزي ها رد شوند دليلي وجود ندارد براي عدم شركت شان. مي توانند شركت كنند در انتخابات راي بياورند.
مرتضي كاظميان از اعضاي گروهك ملي-مذهبي كه در پاريس اقامت دارد دراين باره گفت: متاسفانه وقتي كه احزاب و جريانهاي حامي جنبش سبز امكان ارتباط ندارند با لايه هاي مختلف اجتماعي، طبيعتا امكان اتخاذ يك راهبرد مشابه وجود نخواهد داشت. بنابراين يك اتفاقاتي ممكن است خارج از آن راهبرد اصلي تحريم در شهرهاي حاشيه اي يا حتي در شهرهاي بزرگ صورت بگيرد. ولي من فكر مي كنم مهمترين وجه اين است كه كنشگران اصل را بگذارند بر استفاده از موقعيت انتخاباتي براي بسط خودشان و همينطور گسترش شبكه هاي منتقد و معترض موجود.
علي افشاري نيز به راديو فردا گفت: نياز هست اين عدم شركت در انتخابات معناي سياسي مشخص و صريحي پيدا كند كه در اين خصوص از ناحيه اصلاح طلبان تاكنون با خلأ روبرو هستيم. به نظر من، در انتخابات پيش رو، تحريم فعال با چند چالش مواجه است. يك چالش اين است كه اين تحريم زماني مي تواند دعوت به تحريم فعال بشود كه بشود آن را ثابت كرد و مستند كرد و نشان داد. و اگر نشود چنين كاري را كرد طبيعتا استفاده از آن مناسب نيست. مساله ديگر اين است كه واقعا جامعه آماده هست كه به اين فراخوان پاسخ مثبت بدهد و بعد هم اين در شرايطي كه اگر يك جنبش فراگير راه نيافتد، حول تحريم فعال انتخابات و تحريم هدفمند و معنادار آن، اين سوال مطرح است كه آيا دعوت به اين فراخوان باعث نمي شود همين شكاف هايي كه الان درون جريان اقتدارگرا به وجود آمده كمرنگ تر شود؟ اين مساله مطرح است كه اگر در فضاي انتخابات نشود يك جنبش قوي را سامان داد، به هر حال تشديد اختلافات در درون جناح اقتدارگرا بيشتر به صلاح است. يعني هرچقدر مجلس آينده غير يكدست تر شود و منازعات و دعواها در درونش بيشتر باشد به لحاظ تاكتيكي كمك مي كند به هموار شدن مسير ما در ايران. اين نكته را هم بايد در نظر بگيريم كه راهبرد انتخابات محور اپوزيسيون، در فضاي كنوني كشور از گذشته در حاشيه قرار گرفته است.
وي افزود: يكي از دلايلي كه تحريم فعال را دشوار مي كند غيرسياسي بودن رقابت هاي انتخاباتي در برخي از مناطق كشور و شهرهاي كوچك است. به نظر من نيروهاي اپوزيسيون ضمن اين كه در اين انتخابات مهندسي شده و غير آزاد(!) و فرمايشي نبايد شركت كنند و بيشتر سعي كنند آن راه حل خودشان، راهبرد سياسي خودشان را تبليغ كنند ولي به هر حال اين انتخاب را بايد به خود مردم سپرد و به خود افراد كه اگر فضا را مساعد ديدند شركت كنند و يك نسخه واحدي براي همه بخش هاي جامعه تجويز نكرد. به نظر من تحريم فعال در انتخابات مجلس خيلي بخت موفقيت ندارد.
اين اظهارات از سوي وابستگان اپوزيسيون پس از آن ادا مي شود كه برخي اصلاح طلبان تصريح كرده اند حتما در انتخابات شركت كنند. اين طيف معتقدند تحريم صريح انتخابات به معناي وارد شدن در راه بن بستي است كه اپوزيسيون طي 3 دهه گذشته رفته و عملا در مقابل مردم قرار گرفته است و بنابراين بايد در چارچوب نظام ماند. برخي از افراطيون منافق نيز معتقدند بدون حضور در انتخابات نمي توان پروژه القاي تقلب را بازسازي كرد اما مسئله اين است كه برخلاف انتخابات رياست جمهوري، امكان انگيزش آن چناني وجود ندارد ضمن اينكه ماجراي سال 88 نيز، ساختارشكنان آشوب طلب را تبديل به چوپان دروغگو كرده است.
در همين حال به تازگي سعيد رضوي فقيه از مشاركتي هاي فراري و مقيم پاريس در مصاحبه با راديو فردا گفته است: جبهه مشاركت و همه اصلاح طلبها بايد ارزيابي درست و واقع بينانه اي از شرايط سياسي ايران مي داشتند در چنين شرايطي وضعيت خود را مشخص مي كردند و اگر مي خواستند در داخل نظام به فعاليت مسالمت آميز سياسي و قانوني بپردازند تكليفشان مشخص بود و اگر هم مي خواستند با خروج از نظام به عنوان اپوزيسيون كل حاكميت فعاليت بكنند باز هم بايد راهكارهاي ديگري را اتخاذ مي كردند و آماده پذيرفتن هزينه هاي بيشتري مي شدند. اين بلاتكليفي كه در جبهه مشاركت و بقيه نيروهاي اصلاح طلب وجود داشت و دارد باعث شده كه آنها از تصميم گيري جدي در نحوه برخورد با حكومت ناكام باشند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14