(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 10 آذر 1390- شماره 20087

كره شمالي نسبت به وقوع جنگ هسته اي هشدار داد
انتقال 600 عضو القاعده به سوريه براي انجام عمليات تروريستي
يورش پليس آمريكا براي درهم شكستن مقاومت معترضان وال استريت
بزرگترين اعتصاب قرن انگليس را فلج كرد
استقرار 3 لشكر ارتش تركيه در مرز با سوريه
اعزام نيروهاي تازه نفس آل سعود براي سركوب معترضان در مناطق شيعه نشين
حمله طرفداران دولت نظامي مصربه انقلابيون در ميدان التحرير 90 مجروح برجاي گذاشت
تظاهرات ضد دولتي در سالگرد استقلال يمن عبدالله صالح بايد اعدام شود
تظاهرات عراقي ها عليه معاون اوباما اشغالگر را از كشور بيرون كنيد
رئيس جمهور سابق ساحل عاج را تحويل دادگاه كيفري لاهه دادند
وزير دفاع كويت مأمور تشكيل كابينه شد



كره شمالي نسبت به وقوع جنگ هسته اي هشدار داد

كره شمالي تأكيد كرد كه دخالت هاي فزاينده آمريكا در منطقه و برگزاري رزمايش هاي مشترك با كره جنوبي، باعث تشديد تنش ها و احتمال جنگ هسته اي مي شود.
به گزارش ايرنا، روزنامه «رودونگ سينمون» ارگان حزب كار كره شمالي روز گذشته اين مطلب را همزمان با سفر هيلاري كلينتون وزيرخارجه آمريكا به كره جنوبي منتشر كرد.
ارگان حزب كار كره شمالي با اشاره به برگزاري رزمايش اخير نيروي دريايي كره جنوبي در آب هاي مورد منازعه خاطرنشان كرد: اين كارها نتيجه اي جز تيرگي بيشتر روابط دو كره به دنبال ندارد.
مقام هاي كره جنوبي با جاه طلبي هاي نظامي درصدد رويارويي مسلحانه با كره شمالي و آغاز يك جنگ ديگر هستند.

 



انتقال 600 عضو القاعده به سوريه براي انجام عمليات تروريستي

منابع خبري از ورود 600 عنصر تروريستي القاعده به سوريه با كمك تركيه در روزهاي اخير خبر دادند.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري «الانتقاد» دولت تركيه در ادامه سياست خصمانه خود عليه سوريه اجازه داده است كه 600 عضو گروهك تروريستي القاعده از مرز اين كشور گذشته و وارد خاك سوريه شوند.براساس اين گزارش، منابع مطلع تأكيد كردند اين عناصر، همان كساني هستند كه در زندان گوانتانامو بودند و براي سرنگون كردن دولت معمر قذافي در ليبي به خدمت گرفته شده اند. پايگاه خبري الانتقاد با اشاره به اين موضوع كه اعضاي القاعده با اطلاع رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه وارد سوريه شده اند، يادآور شد 600 عضو گروهك القاعده به اين منظور وارد خاك سوريه شده اند تا آتش درگيري ها با ارتش را شعله ور نگاه دارند.

 



يورش پليس آمريكا براي درهم شكستن مقاومت معترضان وال استريت

پليس آمريكا براي درهم شكستن مقاومت سرسختانه اعضاي جنبش تسخير لس آنجلس، بار ديگر به مراكز تجمع آنها يورش برد.
پس از انتشار اخبار بازگشت مجدد اعضاي جنبش تسخير لس آنجلس و برپايي چادرها در پارك شهر پليس شهر صبح روز چهارشنبه با اتوبوس، خودروهاي پليس و موتورسيكلت به منطقه اعزام و اين بار شديدتر از روز قبل اقدام به جمع آوري چادرها و دستگيري معترضان كرد. فيلادلفيا نيز همزمان شاهد تحولات مشابه و سركوب گسترده معترضان بود.
به نوشته سايت اينترنتي شبكه تلويزيوني «سي ان ان»، در نخستين ساعات روز چهارشنبه پليس لس آنجلس و فيلادلفيا شروع به جمع آوري چادرهاي معترضان و دستگيري كساني كرد كه حاضر به ترك محل نبودند.
براساس اين گزارش پليس لس آنجلس ساعت 30/12 پس از نيمه شب و با ده ها خودرو به سمت تالار شهر محل تجمع اعضاي جنبش سرمايه داري «وال استريت را اشغال كنيد» حركت كرد و در حين انجام «عمليات پاكسازي»، 200 نفر را دستگير كرد.
به گفته رئيس پليس لس آنجلس، 1400 افسر پليس در اين عمليات شركت داشتند. اين «عمليات» درست يك روز پس از حملاتي صورت گرفت كه طي آن شماري از اعضاي جنبش «تسخير لس آنجلس» بازداشت و چادرها پاره و جمع آوري شد. معترضان روز سه شنبه ساعاتي پس از خروج نيروهاي پليس بار ديگر خود را به محل رسانده و اقدام به برپايي چادرها كرده بودند.
از نكات جالب توجه در اين باره اظهارات پليس آمريكاست كه طي آن به رغم دستگيري 200 معترض مدعي شد «عمليات پاكسازي به آرامي و بدون خشونت صورت گرفت».
در فيلادلفيا نيز پليس 40 معترض را دستگير و با خودروهاي مخصوص به بازداشتگاه منتقل كرد.
پليس فيلادلفيا اعلام كرد، براي اطمينان از عدم بازگشت معترضان، پليس در چندين خيابان و پارك همچنان حضور خواهد داشت. از زمان آغاز جنبش تسخير وال استريت (26 شهريور) در نيويورك تاكنون، پليس با پشتيباني رسانه هاي آمريكايي به كرات اقدام به حمله و سركوب معترضاني مي كنند كه با شعار «ما 99 درصديم» خواستار عدالت اجتماعي و رفع تبعيض در جامعه آمريكا هستند. معترضان تمام بدبختي هاي خود را از حاكميت نظام سودمحور سرمايه داري مي دانند. با وجود اين كه جنبش تاكنون 5 كشته، صدها مجروح و هزاران زنداني داده و همه روزه با تهديد و ارعاب روبه روست بر ادامه اعتراض ها تاكيد مي كند.
بنا به اعلام رهبران جنبش ساير شهرهاي آمريكا همچنان شاهد تحصن و اعتراض هاي ضدسرمايه داري است و پليس آمريكا نيز در سرتاسر اين كشور نيز قصد حمله به چادرها و پاكسازي پارك ها و ميادين شهر را دارند.

 



2 ميليون و 600 هزار كارگر و كارمند دست از كار كشيدند
بزرگترين اعتصاب قرن انگليس را فلج كرد

بيش از 5/2 ميليون نفر از كارمندان و كارگران انگليسي در اعتراض به سياست هاي اقتصادي لندن دست از كار كشيدند.
يكي از بزرگترين اعتصاب هاي انگليس ديروز در حالي اين كشور را زمين گير كرد كه از همان نخستين ساعات آغاز، بسياري از رسانه ها و تحليلگران نتايج آن را براي لندن فاجعه بار خواندند.
روز چهارشنبه 2 ميليون و600 هزار كارگر و كارمند به دعوت بيش از 30 اتحاديه صنفي و كارگري انگليس به جاي حاضر شدن در سر كارهاي خود در خانه ها ماندند تا به نوشته سايت خبري «ونكور سان» هزاران مدرسه، بيمارستان، فرودگاه، بندر و دانشگاه تعطيل يا نيمه تعطيل شوند.
هزاران نفر از معترضان نيز همزمان در چندين شهر انگليس با به دست گرفتن دست نوشته هايي با مضمون «حق وحقوق مرا بده» عليه برنامه هاي اقتصادي دولت راهپيمايي كردند.
بي بي سي در اين باره نوشت: وزير دارايي انگليس با تاكيد بر انجام گفت وگو اعلام كردند معترضان با اعتصاب چيزي به دست نخواهند آورد.
معترضان از دولت انگليس افزايش حقوق و دستمزد و پذيرفتن شروط خود را خواستارند.
خبرگزاري فرانسه نيز نوشت از هر 10 مدرسه 9 مدرسه دولتي بسته شده و بيمارستان هاي انگليس نيز با حداقل كاركنان فعاليت مي كنند.
گفتني است، دولت ائتلافي ديويد كامرون، نخست وزير انگليس به دنبال هماهنگ كردن سن بازنشستگي كاركنان بخش عمومي با بازنشستگي دولتي هستند كه اين اقدام خشم اتحاديه هاي كارگري را برانگيخته است.
وزير اقتصاد انگليس يك روز قبل از آغاز اين اعتصاب از معترضان خواست آن را لغو كنند.
ديويد كامرون نيز با محكوم كردن اقدام معترضان گفت: دولت با اجراي رياضت هاي اقتصادي به دنبال حل كسري بودجه است.
به گزارش ايسنا رهبر يكي از اتحاديه هاي كارگري انگليس با رد درخواست هاي مقامات دولتي گفت: ما بزرگترين اعتصاب انگليس از سال 1926 تاكنون را رقم خواهيم زد.
گفتني است، انگليس همزمان با مواجه شدن با اين اعتصاب بزرگ، درگير تجمعات ضدسرمايه داري با عنوان «لندن را اشغال كنيد» نيز هست. اعضاي جنبش ضد سرمايه داري انگليس مدت هاست در دو نقطه از شهر لندن چادر زده و عليه دولت شعار مي دهند. چند ماه پيش نيز شهرهاي مختلف انگليس به خصوص لندن شاهد شورش هاي خونيني بود كه با خشونت هاي كم سابقه پليس موقتا سركوب شد.
خبر آخر اينكه، يكي از رهبران اتحاديه صنفي و كارگري انگليس موسوم به «تي يوسي» با اعلام اينكه تمام اعضا به طور قاطع به برگزاري اين اعتصاب راي داده اند افزود: بخش هاي آموزش، بهداشت و درمان، خدمات عمومي، سازمان مهاجرت و مرزباني، حمل و نقل، شهرداري ها و شوراهاي محلي، كتابخانه ها، موزه ها و... از همان آغاز به شدت تحت تاثير اعتصاب قرار گرفتند. نخستين كاركنان كه دست به اعتصاب زدند، كاركنان سازمان مهاجرت و مرزباني مستقر در فرودگاهها و بنادر انگليس بودند كه از نيمه شب اعتصاب 24 ساعته خود را آغاز كردند.
به گزارش ايرنا، مناطق مختلف انگليس ديروز شاهد برگزاري بيش از 30 هزار تجمع كوچك و بزرگ از سوي معترضان بود تا بدين ترتيب خشم خود از سياست هاي اقتصادي دولت به ويژه در بخش صندوق هاي بازنشستگي را انعكاس دهند. دولت پيش بيني كرده اين اعتصاب 500 ميليون پوند به دولت خسارت وارد مي كند.
شبكه تلويزيوني «اسكاي نيوز» نيز با برگزاري يك نظرسنجي نوشت: 60درصد مردم انگليس از برگزاري اين اعتصاب حمايت كردند.
در حالي كه انگليس براي فشار آوردن به جمهوري اسلامي ايران تلاش مي كرد، بزرگترين اعتصاب كه از سال 1926 به اين طرف سابقه نداشته، چرخ اقتصاد را از كار انداخت و اين كشور را فلج كرد.


 



استقرار 3 لشكر ارتش تركيه در مرز با سوريه

منابع اطلاعاتي رژيم صهيونيستي اعلام كردند كه دولت تركيه سه لشكر زرهي در مرز با سوريه مستقر كرده و نيروي دريايي و هوايي خود را به حالت آماده باش درآورده است.
اين خبر را روزنامه الرياض چاپ عربستان به نقل از منابع اطلاعاتي اسرائيل منتشر كرده است.
اين درحالي است كه ارتش لبنان، حزب الله مقاومت و دولت اردن نيز در مرز با سوريه نيروهاي نظامي خود را به حالت آماده باش در آورده اند. اين منابع همچنين افزودند كه اسرائيل نيز در مرزهاي خود با لبنان و سوريه به حال آماده باش درآمده است.
يك روزنامه روسي نيز در گزارشي با اشاره به افزايش فشارهاي غرب عليه دمشق نوشت، فرمانده نظامي انقلابيون ليبي اكنون در مرزهاي مشترك تركيه و سوريه مستقر شده است.
از سوي ديگر روسيه و چين در تازه ترين مواضع خود نسبت به سوريه كشورهاي غربي و عربي را از دخالت در امور سوريه برحذر داشته و نسبت به هرگونه حمله نظامي هشدار دادند.
همچنين 300 شخصيت سياسي و حزبي از سراسر دنيا نشستي در بيروت برگزار و هرگونه دخالت خارجي در سوريه را محكوم كردند.
به گزارش ايسنا در اين نشست كه با عنوان نشست عربي بين المللي براي مخالفت با دخالت خارجي در سوريه برگزار شد شركت كنندگان با محكوم كردن تبليغات رسانه اي خصمانه عليه سوريه اعلام كردند كه اقدامات اخير عليه سوريه در راستاي سوءاستفاده از خواسته هاي به حق مردم سوريه است و تنها به طرح استعماري- اسرائيلي كه هدف آن نابودي سوريه و اعراب است، كمك مي كند.
شركت كنندگان با صدور بيانيه اي با محكوم كردن دخالت هاي خارجي در امور داخلي سوريه آورده اند، دخالت خارجي در امور سوريه به هر شكلي غيرقابل قبول است و اين نوع اقدامات شيوه ديگري از تلاش ها براي اشغال سرزمين هاي عربي و اسلامي است كه در جاهاي ديگري همانند فلسطين، عراق، لبنان، ليبي، سودان و سومالي اجرا شده است.
حزب الله لبنان نيز با صدور بيانيه اي هرگونه دخالت خارجي در امور داخلي سوريه را محكوم و اعلام كرد كه برخي توطئه گران با همدستي برخي از كشورهاي عربي و كشورهاي غربي درصدد انتقام گرفتن از مقاومت هستند.
همچنين وزير خارجه لبنان تأكيد كرد كه بيروت تحريم هاي اتحاديه عرب عليه سوريه را نمي پذيرد و اين محدوديت ها را اجرا نخواهد كرد.
وزيرخارجه برزيل نيز هشدار داد دخالت نظامي در سوريه پيامدهاي ويرانگري به دنبال خواهد داشت.
رئيس كانون وكلاي سوريه نيز با اشاره به اجراي طرح هاي آمريكايي صهيونيستي عليه سوريه از سوي كشورهاي عربي تأكيد كرد كه دمشق آمادگي مقابله با سناريوهاي دشمن را دارد.
بيرگول آيمان گولر معاون حزب جمهوري خواه خلق تركيه نيز طي اظهاراتي اعلام كرد كه رسانه هاي غربي درباره رويدادهاي سوريه حقايق را منعكس نمي كنند و در اين كشور دست به توطئه مي زنند.
گفتني است روز گذشته كميته فني و اجراي تحريم ها عليه سوريه به رياست قطر و با حضور نمايندگان كشورهاي اردن، الجزاير، عربستان، سودان، عمان، مصر و مغرب براي پيگيري تحريم ها عليه سوريه برگزار شد.
منابع رسمي سوريه اعلام كردند كه روز گذشته طي يك عمليات نيروهاي امنيتي سوريه چهار تروريست را كشتند و 17 نفر ديگر را دستگير كردند.



 



اعزام نيروهاي تازه نفس آل سعود براي سركوب معترضان در مناطق شيعه نشين

منابع خبري از افزايش نيروهاي رژيم آل سعود در مناطق شيعي نشين شرق اين كشور در ماه محرم خبر دادند.
به گزارش «پرس تي وي»، با آغاز ماه محرم و ناتواني نيروهاي امنيتي براي جلوگيري از تظاهرات و ناآرامي ها در استان «الشرقيه»، وزارت كشور عربستان كه «شاهزاده نايف بن عبدالعزيز» وليعهد جديد تصدي آن را برعهده دارد، اقدام به اعزام نيروهاي بيشتري به اين منطقه كرده است.
برپايه اين گزارش، نيروهاي نظامي آل سعود روز سه شنبه در حالي به شهر «القطيف» اعزام شدند كه اين شهر و ديگر شهرهاي استان الشرقيه از جمله العواميه و صفوي، طي روزهاي اخير صحنه درگيري و تظاهرات ضددولتي بود.
مأموران رژيم آل سعود طي هفته گذشته در واكنش به تظاهرات مسالمت آميز مردم شيعه، آنان را با گلوله هاي واقعي مورد اصابت قرار داده و پنج تن از جوانان شيعي را به شهادت رساندند. اين در حالي است كه معترضان عربستاني ضمن انتقاد از «تبعيض سازماندهي شده» در اين كشور، معتقدند به دليل اين كه خواهان آزادي و برابري بيشتري هستند، مورد هدف قرار مي گيرند.
از سوي ديگر با وجود اينكه مقامات سعودي از پنجم ماه مارس و در پي آغاز تظاهرات در استان الشرقيه كه در آن معترضان خواستار آزادي زندانيان سياسي شدند تاكنون، برگزاري هرگونه تجمع عمومي را ممنوع اعلام كرده اند، اما مردم منطقه دست از اعترضات برنداشته اند و به تظاهرات شبانه روي آورده اند.
همچنين سازمان ديدبان حقوق بشر در ماه اكتبر سال جاري، از مقامات سعودي خواست تا به دستگيري مستبدانه معترضان صلح جو، خويشاوندان افراد تحت تعقيب و فعالان حقوق بشر، پايان دهد.
بستن حسينيه شيعيان
نيروهاي امنيتي عربستان در سومين روز ماه محرم، بزرگترين حسينيه شهر الاحساء در منطقه الشرقيه را بدون دليل بستند.
به گزارش فارس به نقل از شبكه خبري «راصد»، نيروهاي امنيتي عربستان سه شنبه شب اقدام به محاصره و تعطيلي حسينيه «بوخليفه» كه از ابتداي سال جاري ميلادي راه اندازي شده بود كردند.
اقدام عربستان در حالي صورت مي گيرد كه شيعيان منطقه، فعاليت هاي گسترده اي را براي عزاداري اباعبدالله الحسين(ع) در ماه محرم تدارك ديده اند و اين اقدام مي تواند در راستاي وارد كردن فشارهاي مضاعف بر اهالي منطقه ارزيابي كرد.
شيعيان الاحساء نيز گفتند كه نيروهاي آل سعود طي سال هاي گذشته، به بهانه هاي واهي مساجد، حسينيه ها و حوزه هاي علميه موجود در شرق عربستان را تعطيل كرده اند.

 



حمله طرفداران دولت نظامي مصربه انقلابيون در ميدان التحرير 90 مجروح برجاي گذاشت

درگيري طرفداران دولت نظامي با تظاهركنندگان در ميدان التحرير مصر 90 زخمي برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري ها، با پايان يافتن مرحله اول انتخابات پارلماني مصر در روز سه شنبه، تعدادي از طرفداران دولت كه برخي فروشندگان دوره گرد و اراذل و اوباش آنها را همراهي مي كردند، با پرتاب سنگ و بمب هاي آتش زا به افراد متحصن در ميدان التحرير قاهره حمله كردند.
به گزارش «رويتر» به نقل از شاهدان عيني، افراد مهاجم از بمب هاي آتش زا، سنگ و بطري براي حمله به تحصن كنندگان استفاده كردند و برخي از آنها قبلا به دستفروشي و شرارت در ميدان التحرير مبادرت كرده بودند.
براساس اين گزارش، در درگيري ميان معترضان مصري و طرفداران دولت نظامي 90 نفر زخمي شدند كه بسياري از آنها در خود ميدان التحرير و توسط پزشكان داوطلب مستقر مداوا شدند.
تحصن كنندگان كه براي دومين هفته متوالي در ميدان التحرير به سر مي برند خواهان كناره گيري دولت نظامي حاكم در مصر و واگذاري قدرت به غيرنظاميان هستند.
«محمد البرادعي» نامزد انتخابات رياست جمهوري مصر در واكنش به حمله طرفداران دولت نظامي به معترضان ميدان التحرير، اين اقدام را محكوم كرد و گفت: اراذل و اوباش به معترضان در ميدان التحرير حمله ور مي شوند و رژيمي كه نمي تواند از شهروندان خود حمايت كند، مانند حكومتي است كه در اداي وظايف خود شكست خورده است.
در همين حال مسئولان فرودگاه قاهره سه شنبه شب يك شهروند استراليا را كه در تلاش براي قاچاق تجهيزات جاسوسي و فيلم هاي وقايع اخير ميدان التحرير بود، پيش از سفر به عربستان سعودي بازداشت كردند.
ارسال گاز اشك آور آمريكايي
گازهاي اشك آوري كه آمريكا در اختيار نظاميان مصري قرار مي دهد تاكنون باعث مرگ چندين معترض در اين كشور شده است.
يك پايگاه اينترنتي جديد در مصر اسنادي را منتشر كرده است كه نشان مي دهد وزارت كشور مصر 5/7 تن گاز اشك آور ساخت آمريكا را در روزهاي اخير دريافت كرده است و محموله دوم نيز 14 تن است كه در روزهاي آينده به دست دولت مصر خواهد رسيد و ميزان دريافتي دولت مصر از اين گازها را در يك هفته به 21 تن مي رساند.
اين گازها كه باعث اختلال در دستگاه عصبي و سموم آن در بدن جمع مي شود براساس اسناد به دست آمده، بر ضد معترضان مصري به صورت گسترده از سوي نظاميان مورد استفاده قرار گرفته است.
با اين حال آمريكا كه ادعاي دموكراسي و طرفداري از آزادي پس از سرنگوني حسني مبارك در مصر دارد، همچنان به صادرات گازهاي اشك آور و سمي به اين كشور ادامه مي دهد. درهمين حال كاركنان بندر «الادبيه» در شهر سوئز مصر از تحويل محموله گازهاي اشك آور خودداري كردند.تاكنون چندين تن از تظاهركنندگان مصري به علت استنشاق گاز اشك آور پرتاب شده از سوي نظاميان جان خود را از دست داده اند و به گفته يك پزشك متخصص بيماري هاي تنفسي در مصر، اين گازها، متفاوت از گازهاي اشك آوري است كه در 28 ژانويه از سوي دولت عليه معترضان به كار گرفته شده بود.
آمريكا بزرگترين تأمين كننده سلاح مصر است و سالانه يك ميليارد دلار به نظاميان اين كشور صادرات ابزار سركوب دارد.
نتايج شمارش آراء در مصر
با انتشار نتايج شمارش آراي مرحله نخست انتخابات پارلماني مصر در 9 استان، نامزدهاي اسلامگرا وابسته به جماعت اخوان المسلمين و حزب آزادي و عدالت، گوي سبقت را ربودند و در صدر قرار گرفتند.
براساس اين نتايج، حزب آزادي و عدالت (حزبي كه پس از پيروزي انقلاب مصر توسط اعضاي اخوان المسلمين تشكيل شد) در نهايت اكثريت آرا را به دست آورد.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، يك منبع وابسته به اخوان المسلمين اعلام كرد كه فهرست حزب آزادي و عدالت نيمي از آراي شمارش شده را در استان هاي اسكندريه، اسيوط، بحرالاحمر به خود اختصاص داده است.
همچنين در قاهره، فهرست انتخاباتي حزب آزادي و عدالت از ديگر احزاب مصري پيشي گرفت و در استان «الفيوم» نيز نامزدهاي حزب آزادي و عدالت صدرنشين شدند. در شهرهاي «اسيوط، نصر و دمياط» نيز نامزدهاي اسلامگرا پس از شمارش آرا در صدر قرار گرفتند.
از سوي ديگر ميليون ها مصري كه در خارج از اين كشور حضور دارند، با حضور در سفارتخانه هاي خود در خارج، در انتخابات شركت كردند و شوراي نظامي مصر با صدور بيانيه اي اعلام كرد كه براساس آماري كه از يكصد سفارتخانه در خارج دريافت كرده است، ميزان اقبال مصري هاي مقيم در خارج به انتخابات پارلماني بين 60 تا 70 درصد است.اين در حالي است كه منابع آگاه مصري به نقل از مسئولان انتخابات اعلام كردند كه نتايج نهايي در ماه ژانويه (بهمن ماه) اعلام خواهد شد.

 



تظاهرات ضد دولتي در سالگرد استقلال يمن عبدالله صالح بايد اعدام شود

مردم يمن با برگزاري تظاهرات در سالگرد استقلال كشورشان بار ديگر بر محاكمه ديكتاتور يمن و ديگر سران اين حكومت تاكيد كردند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، مردم يمن با برگزاري تظاهرات و تجمع وسيع در ميدان هاي التغيير و الحريه چهل و چهارمين سال استقلال كشورشان را جشن گرفتند و اعلام كردند كه علي عبدالله صالح جنايتكار و سارق است و بايد به خاطر جناياتش محاكمه و اعدام شود.
منابع آگاه در دولت يمن نيز اعلام كردند كه عبدالله صالح در مقابل امضاي طرح شوراي همكاري خليج فارس خواستار خارج كردن اموال خود به خارج از يمن شده است و تنها در صورت اين اقدام با امضاي طرح پيشنهادي شوراي همكاري خليج فارس موافقت كرده است.
به گفته اين منابع ديكتاتور يمن بيش از يك ميليارد ريال يمني و حدود پنج ميليون دلار آمريكا از خزانه عمومي برداشت و به خارج ارسال كرده است. منابع اقتصادي در اين باره مي گويند كه اوضاع مالي يمن بسيار وخيم است و اين به دليل برداشت از بودجه يمن است.
در شهر الذمار نيز تظاهركنندگان با سر دادن شعار قاتل بايد محاكمه شود خواستار محاكمه صالح و نزديكانش شدند.
از سوي ديگر منابع مطلع نظامي اعلام كردند كه كميته اي نظامي و بي طرف ظرف روزهاي آينده در يمن تشكيل خواهد شد.
اين منابع افزودند، عبدربه منصور هادي معاون علي عبدالله صالح پس از تشكيل دولت وحدت ملي اقدام به تشكيل كميته اي نظامي خواهد كرد كه متشكل از چهار تن از فرماندهان بي طرف تحت امر وي خواهد بود.

 



تظاهرات عراقي ها عليه معاون اوباما اشغالگر را از كشور بيرون كنيد

هزاران عراقي در اعتراض به ورود معاون رئيس جمهوري آمريكا به بغداد در شهرهاي مختلف عراق تظاهرات كردند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، ديروز هزاران تن از شهروندان عراقي در بغداد، بصره و نجف اشرف عليه سفر «جوزف بايدن» معاون باراك اوباما به بغداد تظاهرات كردند. مردم در اعتراض به سفر بايدن كه شب چهارشنبه و به طور غيرمنتظره صورت گرفت، وي ر ا «سفير شرارت» خواندند و از بايدن خواستند فوراً عراق را ترك كند.
مرگ بر آمريكا و اسرائيل، برو بيرون اي اشغالگر، هرگز هرگز آمريكا و دولت (بغداد) بايد بايدن صهيونيست را از عراق خارج كند، از ديگر شعارهاي مردم در اين تظاهرات بود.
بر روي پلاكاردهاي مردم نيز نوشته شده بود:ما مخالف سفر پي درپي بايدن به عراق هستيم چون اين سفرها چيزي عايد عراق نمي كند و فقط در خدمت منافع آمريكاست.
طبق گزارشات رسيده، بايدن در اين سفر با مقامات عراقي ديدار و در مورد ادامه همكاري ميان طرفين پس از خروج نيروهاي آمريكايي از عراق گفت وگو كردند.
در همين حال، «علي الدباغ»، سخنگوي دولت عراق گفت: اين كشور قصد دارد توافقنامه اي را با ناتو در مورد آموزش نيروهاي عراقي توسط نظاميان كشورهاي عضو ناتو امضا كند.
استفاده از سلاح هسته اي
يك كارشناس امورخاورميانه به شبكه «پرس تي وي» گفت، آمريكا از سلاح هاي تاكتيكي هسته اي در عمليات نظامي خود عليه عراق و افغانستان استفاده كرده است.
«پيتر آير» گفت: سلاح هاي تاكتيكي هسته اي حداقل يك بار در عراق و چندين بار در كوه هاي «تورا بورا» افغانستان مورد استفاده قرار گرفته اند.
آير خاطرنشان كرد بمب اتمي استفاده شده در منطقه «تورا بورا» افغانستان چنان قوي بود كه در واقع منطقه را به لرزه در آورد.
اين تحليلگر استفاده از اين چنين سلاح هاي مرگبار توسط ارتش آمريكا را نقض آشكار كنوانسيون ژنو دانست و بر محاكمه رؤساي جمهور آمريكا به خاطر ارتكاب جنايات جنگي تاكيد كرد.

 



رئيس جمهور سابق ساحل عاج را تحويل دادگاه كيفري لاهه دادند

رئيس جمهور پيشين ساحل عاج را با انتقال به هلند تحويل مقام هاي دادگاه بين المللي كيفري لاهه دادند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، لوران گباگبو كه از سوي دستگاه قضايي كشورش و دادگاه بين المللي كيفري با اتهام نقض حقوق بشر و جنايات جنگي روبه روست در هلند تحويل دادگاه بين المللي كيفري دادند.
اتهام هايي كه به گباگبو وارد شده مربوط به دوران بحران چندين ماهه سياسي پس از برگزاري انتخابات رياست جمهوري در پايان نوامبر 2010 بازمي گردد.
دادگاه بين المللي كيفري مي گويد در جنگ قدرت ميان گباگبو و رقيبش «آلاسان اوتارا» بر سر رياست جمهوري در ساحل عاج 3000 نفر كشته شدند. گباگبو در آوريل گذشته پس از درگيري هاي خونين در ابيجان دستگير شد. يك ماه بعد اوتارا، پيروز انتخابات به عنوان رئيس جبهه جديد اين كشور آفريقايي سوگند ياد كرد و در ادامه از دادگاه بين المللي كيفري درخواست كرد درباره جنايت هاي صورت گرفته در جريان مناقشه هاي داخلي بررسي كند. كارشناسان سازمان ملل متحد از هواداران گباگبو و همچنين جنگجويان اوتارا به دليل جرايم سنگين شان به شدت انتقاد دارند.
مارك ترنر سخنگوي وزارت خارجه آمريكا در اين باره گفت، گباگبو به علت نقض حقوق بشر بايد محاكمه شود.

 



وزير دفاع كويت مأمور تشكيل كابينه شد

پادشاه كويت وزير دفاع اين كشور را مأمور تشكيل كابينه جديد كرد.
به گزارش شبكه خبري «الجزيره»، «جابر مبارك الصباح» وزير دفاع به دنبال استعفاي كابينه شيخ ناصرمحمد الصباح مأمور تشكيل كابينه شد.
بر اساس اين گزارش، گفته مي شود با اعلام تشكيل كابينه جديد كويت، مجلس الامه (پارلمان) منحل و انتخابات پارلماني زود هنگام برگزار خواهد شد.
بحران سياسي كويت كه با استعفاي كابينه شيخ ناصر محمدالصباح در روز سه شنبه به اوج خود رسيده بود پس از ماه ها با دخالت پادشاه اين كشور و كناره گيري نخست وزير قبلي روبه سوي آرامش نهاد. نخست وزير سابق كويت كه تا زمان تشكيل كابينه جديد همچنين امور كشور را به دست خواهد داشت برادرزاده پادشاه به شمار مي رود و تاكنون سه بار مأمور تشكيل كابينه شده بود، اما اين بار به خاطر اوج گيري مخالفت هاي سياسي و به خصوص برخي نمايندگان طرفدار عربستان، ترجيح داد كه كناره گيري كند.
گفتني است جابر مبارك الصباح نخست وزير جديد كويت در كابينه قبلي اين كشور سمت هايي مانند معاون اول نخست وزير و وزارت دفاع را بر عهده داشته است. كويت كه داراي منابع غني نفت و موقعيت جغرافيايي بي نظيري در حاشيه خليج فارس است، پس از اشغال از سوي صدام دچار تلاطم اقتصادي و سياسي گسترده اي شد كه پس از استقرار نيروهاي آمريكايي در پايگاه نظامي آن ثبات و امنيت آن در خطر قرار گرفته است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14