(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 12 آذر 1390- شماره 20088

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
همايش بزرگ شيرخوارگان حسيني برگزار شد
جايگاه كربلا در نگاه حضرت امام(ره) - قسمت دوم كربلاي حسيني(ع) خط مبارزه
ابراز خشم مردم از «كارناوال نمايشي» چند سفير اروپايي در تهران
رئيس مجلس در گفت وگوي ويژه خبري سيما: رفتار انگليس قابل تحمل نيست ، بايد تكليف روشن شود
شناخت سيره نبوي بهترين راه شناخت امام حسين (ع)
مراسم وداع با پيكر پاك يك شهيد گمنام در يگان ويژه برگزار شد
ابوترابي: عربده كشي انگليس به دليل شكست در خاورميانه است
هشدار حداد عادل مراقب ورود افراد ناصالح به مجلس باشيم
تحليل لنكراني از انتخابات مجلس نهم طرفداران
مكتب ايراني با شعار كرامت انساني و فتنه گران با شعار اعتدال مي آيند
گفت و گوي تلفني احمدي نژاد و اردوغان



همزمان در 1500نقطه در ايران و 110شهر جهان
همايش بزرگ شيرخوارگان حسيني برگزار شد

گردهمايي بزرگ شيرخوارگان حسيني همزمان در 1500نقطه ايران و 110شهر از 5قاره دنيا با حضور مادران و فرزندان شيرخوارشان برگزار شد.
اين مراسم در مصلاي تهران با حضور بيش از 120هزارنفر از مؤمنين عزادار برگزار شد. اين همايش در تهران علاوه بر مصلي در مهديه تهران نيز منعقد گرديد.
گفتني است همزمان با برگزاري اين مراسم از ثبت ملي «آئين بزرگداشت حضرت علي اصغر(ع) در اولين جمعه ماه محرم» رونمايي شد.
همايش شيرخوارگان حسيني در سال گذشته در بيش از 800شهر ايران و 100شهر جهان برگزار شده بود كه با استقبال مردم اعم از مسلمان و غيرمسلمان روبرو گرديده بود.

 



جايگاه كربلا در نگاه حضرت امام(ره) - قسمت دوم كربلاي حسيني(ع) خط مبارزه

ابراهيم حاجي محمدزاده
به جرأت مي توان گفت سال ها قبل از پيروزي انقلاب اسلامي و درحالي كه سلطه بيگانگان و اختناق ديكتاتورها غبار غليظي از يأس و نااميدي در همه جا پراكنده بود، امام خميني(ره) به پيروزي انقلاب ايمان راسخ داشت و معتقد بود كه مي توان با الگو گرفتن از قيام حسيني(ع) و تكيه بر ايمان و اخلاص مستضعفان و محرومان به مبارزه با استكبار جهاني و مزدوران آنها برخاست. در آن دوران، مردم ايران با دو تجربه تلخ و ناكام روبرو بودند. تجربه قيام مشروطيت كه به دست روشنفكرنمايان وابسته به قدرت هاي بيروني به انحراف كشيده شده بود و تجربه نهضت ملي شدن صنعت نفت كه مصدق با كنار گذاشتن روحانيت و دوري از ارزش هاي اسلامي، آن را به كودتاي 28 مرداد و بازگشت دوباره شاه منجر كرده بود. از اين روي در طليعه انقلاب برخي از ترديدها در ميان شماري از نخبگان مطرح بود. به طور مثال، حسنين هيكل در ملاقاتي كه در پاريس با امام خميني دارد از ايشان سؤال مي كند، حركت اسلامي را در مقايسه با زمان پيامبر چگونه مي بينيد؟ و امام پاسخ مي دهند: حركت كنوني ايران نمونه اي از حركت صدر اسلام است كه در يك مدت كوتاهي تاثيري بسيار عميق و طولاني برجاي خواهد گذاشت.
حسنين هيكل با توجه به واقعيت هايي كه از قبل شاهد آن بوده با تعجب از گسترش انقلاب اسلامي سؤال مي كند. با وجود روحيه يأس و نااميدي كه در مردم ملاحظه مي شد گسترش اين حركت جديد از چه چيزي ناشي مي شود؟ حضرت امام در پاسخ سؤال او نه تنها با روشن بيني آينده انقلاب اسلامي در ايران بلكه آينده مسلمين (كه امروز پس از 33 سال) شاهد آن هستيم را چنين ترسيم مي كنند: «اين يأس در عموم كشورهاي اسلامي بود. براي اينكه تبليغات غربي و تبليغات اجنبي به قدري شديد شده بود كه تمامي اهالي مملكت اسلامي را تحت سيطره آنها برده بود و از اين جهت احتمال نجات در مردم اصلا وجود نداشت. حالا با اين حركت و نهضتي كه پيدا شد، احتمال آن است كه ساير ممالك هم متصل و ملحق بشوند. نه تنها احتمال، بلكه نزديك به اطمينان است، كه مسلمين از اين سيطره نجات يابند و از خداوند، نجات و تحقق آمال مسلمين را آرزو مي كنم.»
حسنين هيكل با اشاره به كودتاي 28 مرداد و وابستگي شاه به ابرقدرت ها و استكبار جهاني و... با احساس دلبستگي به انقلاب اسلامي و آرزوي موفقيت آن دغدغه هاي خود را اين گونه ترسيم مي كند «... چند سال قبل من شاه را در ايران ملاقات كردم. همه تصور مي كردند كه اوضاع تثبيت شده است سؤال اينست كه چرا اين وضع اتفاق افتاد؟ چگونه اتفاق افتاد؟ و اين توسعه عظيم جنبش از كجا ناشي مي شود؟ حضرت امام در پاسخ به علل شكست نهضت در سال 1332 و علل پيروزي انقلاب مي فرمايند:
«اين قدرت ناشي از اسلام است. در زمان كاشاني- مصدق اصل سياست بود. جنبه هاي سياسي جنبش قوي بود. در زمان كاشاني، هم به وي نوشتم و هم گفتم، كه بايد جنبه هاي ديني را توجه كنيد. نتوانستند و يا نخواستند ايشان به جاي تقويت جنبه هاي ديني و به جاي آنكه جهات ديني را به جهات سياسي غلبه بدهند، خودشان سياسي شدند، رئيس مجلس شدند، كه اشتباه بود. من گفتم كه بايد براي دين كار كنند نه آنكه سياسي بشوند. اما حالا جنبش در همه جهات، ديني است، اسلامي است، سياست هم داخل آن است، اسلام دين سياسي است، سياست در بطن اين جنبش است. خوب است حالا هم سري به ايران بزنيد و ببينيد از نزديك كه امروز چيست و آن روز چه بود...» (1)
حضرت امام از آغاز نهضت در قبل از 15خرداد 1342 قيام كربلا و عاشوراي حسيني را تنها راه مبارزه در تمامي ابعاد آن دانسته و مي فرمايند:
«... حضرت سيدالشهدا از كار خودش به ما تعليم كرد كه در ميدان وضع بايد چه جور باشد و در خارج ميدان وضع چه جور باشد. بايد آنهايي كه اهل مبارزه هستند چه جور مبارزه بكنند. و بايد آنهايي كه در پشت جبهه هستند چطور تبليغ بكنند. كيفيت مبارزه را، كيفيت اينكه مبارزه بين يك جمعيت كم با جمعيت زياد چطور باشد. كيفيت اينكه قيام در مقابل يك حكومت قلدري كه همه جا را در دست دارد. با يك عده معدود چطور بايد باشد، اينها چيزهايي است كه حضرت سيدالشهدا به ملت آموخته است و اهل بيت بزرگوار او و فرزند عاليقدر او به همه فهماند كه بعد از اينكه اين مصيبت واقع شد بايد چه كرد بايد تسليم شد؟ بايد تخفيف در مجاهده قائل شد؟ يا بايد همانطوري كه زينب- سلام الله عليها- در دنباله آن مصيبت بزرگي كه تصغر عنده المصائب (مصيبت ها پيش آن كوچك مي شود) ايستاد و در مقابل كفر و زندقه صحبت كرد و هرجا موقع شد مطلب را بيان كرد و حضرت علي بن الحسين-سلام الله عليه- با آن حال نقاهت، آن طوري كه شايسته است تبليغ كرد...» (2)
«... من در پاريس كه بودم بعضي خيرانديش ها مي گفتند كه نمي شود ديگر! وقتي كه نمي شود بايد چه كرد؟ بايد قدري [...] گفتم ما تكليف شرعي داريم عمل مي كنيم و مقيد به اين نيستيم كه پيش ببريم. براي اينكه آن را ما نمي دانيم، قدرتش را هم الان نداريم اما تكليف داريم. ما تكليف شرعي خودمان را عمل مي كنيم. من اينطور تشخيص دادم كه بايد اين كار را بكنيم، اگر پيش برديم، هم به تكليف شرعي عمل كرده ايم هم رسيده ايم به مقصد، اگر پيش نبرديم، به تكليف شرعي عمل كرده ايم، نتوانستيم، حضرت امير هم نتوانست، اين چيزي نيست. خوب، ما به اندازه قدرتمان مي توانيم كار بكنيم...»(3)
و با ايمان و عشق و دلدادگي عارفانه اي اعلام مي كنند كه روش مبارزه برگرفته از راه سالار شهيدان و وارث راه انبيا در هميشه تاريخ حرف روز مي باشد.
«... حالا ما بايد حرف روز بزنيم، حرف سيدالشهدا حرف روز است، هميشه حرف روز است، هميشه حرف روز را سيدالشهدا آورده و دست ما داده... همين هاست كه اين نهضت را پيش برده، اگر سيدالشهدا نبود، اين نهضت هم پيش نمي برد. سيدالشهدا همه جا هست: كل ارض كربلا. همه جا محضر سيدالشهدا است...» (4)
«بايد ببينيم رمز بقاي اين مذهب و بقاي ممالك اسلامي، ممالك شيعي چه بوده است. ما بايد آن رمز را حفظش بكنيم. يكي از رمزهاي بزرگي كه بالاترين رمز است قضيه سيدالشهدا است. سيدالشهدا- سلام الله عليه- مذهب را بيمه كرد، با عمل خودش اسلام را بيمه كرد، نگه داشت. و آن نهضتي كه آن بزرگوار كرد و شكست داد- ولو كشته شد. لكن شكست داد- بر اموي و ديگران، آن نهضت بايد حفظ بشود. اگر ما بخواهيم مملكتمان يك مملكت مستقلي باشد، يك مملكت آزادي باشد، بايد اين رمز حفظ شود...» (5)
«... بايد تا آخر اين مطلب باشد هيچ درش سستي نشود، تا وقتي كه ان شاءالله علم را به دست صاحب علم بدهند...» (6)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1) صحيفه امام ج5 ص 267 و 268
2) صحيفه امام ج17 ص 57
3) صحيفه امام ج8 ص10
4) صحيفه امام ج8 ص526
5) صحيفه امام ج11 ص97
6) صحيفه امام ج21ص4

 



ابراز خشم مردم از «كارناوال نمايشي» چند سفير اروپايي در تهران

سرويس سياسي-
سفرا و ديپلمات هاي اقليتي از كشورهاي اروپايي عصر پنجشنبه در اقدامي هماهنگ شده از سوي رژيم سلطنتي انگليس، كارناوال نمايشي در تهران به راه انداختند و از باغ قلهك و سفارت انگليس بازديد كردند.
به گزارش منابع خبري، عصر روز پنج شنبه سفيران و ديپلمات هاي برخي از كشورهاي حامي رژيم سلطنتي انگليس در اقدامي هماهنگ و از پيش طراحي شده با خودروهاي سياسي خود پشت در باغ قلهك حضور يافته و خواستار ورود به محوطه اين باغ شدند.
اين سفرا و ديپلمات ها كه از كشورهاي سوئيس، لهستان، مكزيك، چك، مجارستان، نيوزيلند، فنلاند، قبرس، يونان، بلغارستان، هلند، اسلواكي، روماني، تركيه، برزيل، استراليا، اتريش، بلژيك، ايتاليا، آلمان، ايرلند، اسپانيا، دانمارك و كرواسي بودند از مسئولان پليس ديپلماتيك مي خواستند وارد اين باغ شوند.
همراه اين گروه ديپلماتيك، خبرنگاران و عكاسان و تصويربرداران رسانه هاي غربي نيز در اقدامي از پيش طراحي شده حضور گسترده داشتند و خواستار ورود به باغ قلهك بودند.
در همين زمينه براساس گزارش هاي دريافتي رژيم سلطنتي انگليس براي ايجاد جنگ رواني با 25 تن از سفيران و ديپلمات هاي خارجي مستقر در ايران هماهنگ كرده بود تا در مقابل باغ قلهك جمع شوند.
مأموران پليس ديپلماتيك مستقر در مقابل باغ قلهك از ورود غيرقانوني اين ديپلمات ها جلوگيري كرده و اعلان كردند كه دستگاه هاي مسئول بايد مجوز لازم را صادر كنند و متأسفانه اين مجوز از سوي مقام هاي دولتي صادر شد.
در پي ايجاد جنگ رواني توسط رژيم سلطنتي انگليس مبني بر ورود سفرا و ديپلمات هاي كشورهاي خارجي به باغ قلهك و بازديد از وضعيت اين محل، سفرا و ديپلمات هاي اين كشورها با هماهنگي مسئولان مربوطه و در اختيار داشتن نامه هايي از وزارت امور خارجه كشورمان، وارد باغ قلهك شدند.
پليس ديپلماتيك در ابتداي امر از ورود سفرا و ديپلمات هاي كشورهاي خارجي جلوگيري كرد اما پس از حدود يك ساعت با هماهنگي هاي صورت گرفته اين ديپلمات ها وارد باغ قلهك شدند.
پليس ديپلماتيك از حضور خبرنگاران و تصويربرداران خارجي به باغ قلهك، جلوگيري به عمل آورد.
اين ديپلمات ها پس از حدود 45 دقيقه حضور در باغ قلهك از اين باغ خارج شدند و به سفارت انگليس واقع در خيابان جمهوري تقاطع فردوسي عزيمت كردند.
سفرا و ديپلمات هاي خارجي پس از بازديد از آخرين وضعيت باغ قلهك، وارد سفارت انگليس در خيابان فردوسي هم شدند تا از آخرين وضعيت اين سفارت نيز بازديد كنند.
يك منبع آگاه در اين باره گفت: سفير لهستان در كشورمان كه كشور متبوعش رياست دوره اي اتحاديه اروپا را برعهده دارد طي روزهاي چهارشنبه و پنج شنبه 3 جلسه اضطراري با حضور سفراي كشورهاي اروپايي در تهران، در محل سفارتخانه خود برگزار كرده و اين ديپلمات ها تصميم گرفتند تا از سفارت انگليس و باغ قلهك بازديد كرده و با جمع آوري مستندات گزارشي به اتحاديه اروپا ارسال كنند.
گزارش ها حاكي است بلافاصله پس از انتشار خبر حضور اين ديپلمات ها در باغ قلهك جمع زيادي از مردم و دانشجويان تهراني به سمت اين مكان حركت كردند اما زماني به باغ قلهك رسيدند كه ديپلمات هاي اروپايي اين مكان را ترك كرده بودند.
در همين رابطه «لوان جگريان» سفير روسيه در تهران خبر مربوط به حضورش در كارناوال نمايشي كه تعدادي از سفراي خارجي مقيم تهران به راه انداختند و از باغ قلهك و سفارت انگليس ديدن كردند، را تكذيب كرد و گفت كه در اين كارناوال حضور نداشته است.
«الكساندر لوكاشويچ» سخنگوي رسمي وزارت امور خارجه روسيه نيز اظهار كرد كه پس از حمله به سفارت انگليس در تهران، روسيه قصد ندارد ديپلمات هاي خود را از ايران خارج كند.
وي در يك نشست خبري در مسكو ضمن تأكيد بر مناسبات خوب تهران- مسكو گفت: حمله اي به نمايندگي ديپلماتيك روسيه صورت نگرفته است. ما با ايران داراي مناسبات خوب مبتني بر مشاركت، تاريخ مشترك و طرح هاي بزرگ همكاري هستيم و به اين دليل طرف روسي طبعاً به هيچ وجه قصد نداشته و ندارد چنين تدابيري را اتخاذ كرده و چنين اقداماتي را انجام دهد.
«هونگ لئي» سخنگوي وزارت خارجه چين نيز به دنبال شدت گرفتن جنگ رواني غرب عليه ايران تاكيد كرد كه كشورهاي غربي بايد از هرگونه اقدام احساسي عليه ايران بپرهيزند.
نروژ سفارتش در تهران را بازگشايي كرد
دولت نروژ سفارتش در تهران را يك روز پس از تعطيلي، بار ديگر بازگشايي كرد.
خبرگزاري فرانسه از اسلو گزارش داد: وزارت امور خارجه نروژ روز پنجشنبه در بيانيه اي اعلام كرد: نروژ ايران را مسئول امنيت سفارت و كاركنان ديپلماتيك مان در تهران مي داند.
نروژ روز سه شنبه در پي تجمعات اعتراض آميز در مقابل سفارت انگليس در تهران سفارتش در ايران را تعطيل كرد اما كاركنانش را از تهران خارج نكرد و اعلام كرد كه در حال ارزيابي شرايط است.
وزارت امور خارجه نروژ اعلام كرد در حالي كه سفارتش در تهران را بازگشايي مي كند، سفير ايران در اسلو را براي آن چه «محكوم كردن اقدام عليه سفارت انگليس و تاكيد بر ايمني سفارت و كاركنانش در ايران» خواند، احضار كرده است.
پس از تجمع دانشجويان كشورمان در سفارت انگليس و باغ قلهك در تهران، دولت لندن با جنگ رواني گسترده تلاش نمود سفراي خارجي مستقر در تهران را به نشانه اعتراض به اين اقدام تحريك به خروج از ايران نمايد.
واكنش ها به كارناوال نمايشي
در تهران
برخي فعالان سياسي اقدام سفرا و ديپلمات هاي كشورهاي اروپايي در به راه انداختن «كارناوال نمايشي» بازديد از باغ قلهك و سفارت انگليس را اقدام فريب كارانه و با هدف مظلوم نمايي دولت استعمارگر انگليس ارزيابي كردند.
«حجت الاسلام حسين ابراهيمي» نماينده مردم بيرجند و نائب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت وگو با فارس، با اشاره به اقدام برخي كشورهاي اروپايي و راه اندازي كارناوال نمايشي سياسي اظهار داشت: اين اقدام كشورهاي اروپايي احساسي، غيرمنطقي و مغاير با عرف ديپلماتيك بود كه براي خرسند كردن انگليسي ها انجام شد.
وي با بيان اينكه اقدام كشورهاي اروپايي در حمايت از انگليسي ها با واكنش منفي مردم مواجه خواهد شد، افزود: امروز آمريكا و هم پيمانانش از جمله انگليس قافيه را باخته اند و در تمامي كشورهايي كه دست نشانده داشتند قيام مردمي در حال انجام است. لذا انگليسي ها و آمريكايي ها چاره اي جز خروج از كشورهاي اسلامي و تن دادن به حقوق مسلمانان ندارند.
«فاطمه آليا» عضو كميسيون امنيت ملي مجلس نيز در اين باره گفت: حركت پنجشنبه برخي از كشورهاي اروپايي اگرچه به ظاهر يك ژست سياسي به شمار مي رفت اما در معنا انفعالي بود و نشان مي داد كه آنها دچار بن بست و گيجي سياسي شده اند.
«محمد كريم عابدي» عضو كميسيون امنيت ملي مجلس نيز با تأكيد بر اينكه سفرا حق ندارند حتي از كوچكترين قوانين وخط قرمزهاي يك كشور عبور كنند، گفت: گيجي انگليسي ها از اقدام مجلس دليل اقدام روز پنجشنبه سفراي خارجي بود.
«مرتضي تمدن»، استاندار و رئيس شوراي تامين استان تهران نيز تحركات روز پنجشنبه برخي از سفرا و ديپلمات هاي خارجي در تهران را مشكوك و سؤال برانگيز عنوان كرد.

 



رئيس مجلس در گفت وگوي ويژه خبري سيما: رفتار انگليس قابل تحمل نيست ، بايد تكليف روشن شود

رئيس مجلس شوراي اسلامي رفتارهاي موذيانه انگليس را براي ملت ايران غيرقابل تحمل دانست و گفت بايد تكليف روشن شود.
علي لاريجاني به مناسبت روز مجلس در برنامه تلويزيوني گفت وگوي ويژه خبري سيما با اشاره به موضوع و ديدگاه مجلس در خصوص اقدامات دولت انگليس تصريح كرد: طبيعي است كه انگليس در مقابل ايران رفتاري نشان مي دهد كه بگويد ما يك كشور مهمي هستيم چرا كه نمي خواهد از امپراطوري سوخته خود دست بردارد اما مشكل از اينجا شروع مي شود كه رفتار دولت انگليس درچند دهه گذشته براي ملت ايران قابل توجيه و قابل هضم نبوده است.
رئيس مجلس اضافه كرد: پيش از انقلاب اسلامي اين كشور منابع ايران را غارت و به ملت ايران ظلم كرد، البته آمريكا نيز ظلم هاي ديگري به كشور ما وارد كرد اما در يك دوره اي نماينده اين كشور از ما عذرخواهي كرد و گفت كه در كودتاي رضاخان دست داشتيم اما انگليس حتي اين كار را هم نكرد.
لاريجاني با بيان اينكه پس از انقلاب اسلامي هم كشور انگليس رفتار ماجراجويانه اي نسبت به ايران دنبال مي كرد، گفت: البته كارهاي ديپلماتيك آنها حالت كابويي آمريكايي نداشت و رفتارهاي ماجراجويانه و موذيانه انگليس لاي زرورق پيچيده شده بود و خيلي مشخص نبود.
وي با تأكيد بر اينكه انگليس همواره به منافع ملي ملت ايران دست اندازي كرده است، تصريح كرد: با تمام اين فشارها و رفتارهاي موذيانه ملت ايران تاكنون اين كشور را تحمل كرده و حتي اين كشور در ايران سفارت داشت اما حتي با داشتن سفارت هم براي منافع ما مشكلي ايجاد مي كرد و ماجراجويي هايي در اين زمينه داشت.
رئيس مجلس اضافه كرد: اين حق مجلس بود كه رفتارهاي انگليس را ارزيابي كند و سطح روابط را با اين كشور كاهش دهد؛ اين يك اقدام قانوني است و در روابط ديپلماتيك هر كشوري مي تواند اين كار را انجام دهد اما عصبانيت آنها كه از روز اول از خود نشان دادند، موجه نبود و بسياري از حرف هايشان صحيح نبود.
وي با اشاره به رفتار روز گذشته دانشجويان در سفارت انگليس گفت: البته پس از اين اقدام دانشجويان، انگليسي ها اقدامات ناشيانه اي سامان دادند و تندروي كردند، از جمله اينكه متوسل به شوراي امنيت شدند تا اقدام دانشجويان را محكوم كنند؛ بدون اينكه بگويند خودشان چه كرده اند.
رئيس مجلس با تأكيد بر اينكه موضع مجلس اين است كه كارهاي كشور براساس قانون انجام شود، گفت: اينكه سفير خود را فراخوانده اند، خب بكنند؛ چقدر ايران بايد در مقابل اين رفتارهاي انگليس و حرف هايش صبر كند و چگونه افكار عمومي توجيه شود كه انگليس هم در كشور ما حضور داشته باشد و هم موذيانه به اين انقلاب جفا كند.
«بايد تكليف روشن شود، اگر كشوري مي خواهد رفتار ديپلماتيك با كشوري داشته باشد، بايد آداب ديپلماتيك داشته باشد، نه اينكه از چارچوب هاي ديپلماتيك استفاده كند و در كشوري سفارت داشته باشد و پس از آن با استفاده از سفارت خود دشمني را با اين كشور سازماندهي كنند و در لفافه رفتار سياسي موذيانه برخورد كنند».
لاريجاني در بخش ديگري از اين گفت وگو در پاسخ به سوالي درخصوص مشاركت مردم در انتخابات و اهميت آن گفت: حضور و مشاركت مردم 2 تاثير مهم دارد كه يكي در بدو كار است لذا هر چه حضور مردم بيشتر باشد، بسياري از انجام رفتارهاي ناثوابي كه برخي كشورها از خود نسبت به ايران نشان مي دهند، مايوس خواهند شد و دست از ماجراجويي بر خواهند داشت. حضور مردم در انتخابات هميشه نقش بازدارنده براي موجودات سياسي بدجنس داشته است.
وي تاثير دوم را «موثر بودن حضور مردم در سرنوشت كل كشور» عنوان و تصريح كرد: به تعبير رهبرمعظم انقلاب كار مجلس ريل گذاري براي ساير قوا است يعني اگر حضور مردم جدي باشد و انتخابات قوي صورت گيرد، سرنوشت كشور تا حد زيادي به وسيله وكلايشان تدوين مي شود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه سخنان خود در گفت وگوي ويژه خبري شبكه دوم سيما درباره وظيفه مسئولان براي برگزاري باشكوه انتخابات مجلس نهم گفت: مسئولان بايد تلاش كنند كه انتخابات درست و مطابق قانون برگزار شده و براي همه افراد در شهرهاي مختلف اطمينان بخش باشد.
وي نظارت دقيق دستگاه هاي نظارتي از جمله شوراي نگهبان را موجب افزايش اطمينان بخشي به جامعه دانست و در ادامه بر رسيدگي هر چه سريعتر قوه قضائيه به تخلفات قبل و حين برگزاري انتخابات تاكيد كرد و گفت كه اين رسيدگي سريع صيانت از آرا را بيشتر نمايان مي كند، لذا مسئولان بايد تدبير كنند كه اين امر به صورت دقيق اجرا شود.
نقش موثر رسانه ها در برگزاري صحيح انتخابات نكته ديگري بود كه رئيس مجلس با اشاره به آن گفت: رسانه ها بايد با اطلاع رساني به موقع در امر انتخابات مشاركت كنند.
لاريجاني رفتار كانديداها را نيز موثر ارزيابي كرد و با تاكيد بر اين نكته كه ميدان رقابت انتخابات ميدان زد و خوردهاي سياسي نيست، خاطر نشان كرد: انتخابات ميداني براي معرفي درست كانديداهاست و كساني كه گاها به دنبال تخريب هستند، در واقع مردم را مايوس مي كنند و توهين برخي افراد به سايرين نيز جنجال سازي هاي كاذب بوده و براي كسي فضاي سياسي درست نمي كند.
جلسات مشترك سران قوا موضوع ديگر اين گفت وگوي ويژه خبري بود كه لاريجاني با اشاره به منظم تر شدن جلسات مذكور در مقاطع اخير گفت: هر چه روابط قوا در سطوح مختلف بيشتر شود، فهم مشترك از مسائل دقيق تر شده و اگر اختلافي هم وجود داشته باشد، در اين جلسات حل مي شود و اگر هم حل نشود، در سيستم قانون اساسي رهبري براي رفع اين اختلافات هستند كه اخيرا نيز نهادي را مامور اين موضوع كرده اند.
«در جلسات اخير راجع به تخلف سنگين مالي 3000 ميلياردي تصميمات خوبي گرفته شد».
وي اين جمله را گفت و در ادامه با اشاره به مصمم بودن هر سه قوه براي رسيدگي كامل به اين فساد بزرگ مالي تاكيد كرد: كسي نبايد احساس كند پرده صيانت شده اي براي او وجود دارد، لذا هر كس در هر مقامي بايد پرونده اش مورد بررسي قرار بگيرد و دست دادستان كل كشور نيز در اين پرونده باز باشد.
وي بررسي مسائل منطقه اي و بين المللي در جلسات سران قوا را نيز مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: اين مباحث به تصميم گيري درست تر در سطوح پايين تر كمك مي كند.
لاريجاني با اشاره به حركت هاي بغض آلود اخير نسبت به ايران گفت: اگر به رفتارهاي اخير غرب نسبت به ايران توجه كنيم، مي بينيم كه اخيرا در ايران اتفاق خاصي نيفتاده كه حساسيت غرب را بالا ببرد و اين رفتارها از جمله صدور قطعنامه حقوق بشر عليه ايران و قطعنامه عليه مسئله هسته اي و همچنين ماجراي مضحك ترور سفير عربستان همگي نشان مي دهد كه اين، فشارها به صورت ظاهري نسبت به ايران را زياد مي كند و اگر توجه كنيم، مي فهميم كه اخيرا اتفاقي نيفتاده الا مسائلي كه در منطقه رخ مي دهد و بيداري كه كشورهاي منطقه درگير آن هستند و تغييراتي كه يك به يك در اين كشورها در حال رخ دادن است.

 



شناخت سيره نبوي بهترين راه شناخت امام حسين (ع)

اصل اوّل اين است كه حسين بن علي بن أبيطالب (ع) از پيغمبر محسوب مي شود و آن وجود نوراني هم از حسين بن علي است كه فرمود: حس ين م نّي و أنا م ن حس ين(1). اين سخني است كه همه ما شنيده ايم و مي دانيم. پيام اين سخن آن است كه اگر كسي حسين بن علي (ع) را خواست بشناسد، بهترين راه شناخت او،رسول اكرم و سنّت و سيرت نبوي است. اگر كسي پيغمبر را خوب شناخت، حسين بن علي را مي شناسد؛ زيرا حسين بن علي از پيغمبر است و پيغمبر از حسين بن علي است.
تحقّق رسالت پيامبر اكرم (ص) در دو حوزه « جهاني » و « منطقه اي »
اصل دوّم آن است كه ذات أقدس له پيغمبر را در دو جبهه معرفي كرد؛ يكي جبهه جهاني بودنش، يكي جبهه منطقه اي و محلّي داشتنش. جبهه جهاني بودن پيغمبر آن است كه فرمود: او براي بشريت رحمت است؛ خواه مسلمان، خواه كافر. فرمود: و ما ارسلناك لا كافّهً ل لنّاس (2)، ما ارسلناك لا رحمهً ل لعالمين (3). فرمود: اين سفره نبوّت كه گسترده شد؛ پيام آزادي، پيام امنيّت، پيام عدالت، پيام صداقت، جاهليّت زدائي، غبار روبي صنم و وثن پرستي، مبارزه با نظام سلطه، حمايت از محرومان، دستگيري مستضعفان، صله رحم، وفاي به عهد درآن هست؛ اينها جزء منطقه هاي عمومي اسلام است.
فرمود: شخص چه مسلمان باشد، چه كافر؛ بايد به پدر و مادرش احترام بكند. چه مسلمان باشد، چه كافر بايد به عهدش عمل بكند.اينكه مي بينيد نظام اسلامي با كشورهاي غير مسلمان پيمان مسالمت آميز دارند، ميثاق بين الملل دارند، كنوانسيون دارند، تفاهم دارند؛ اينها جزء بخش هاي بين المللي اسلام است.
استفاده انديشمندان غربي از معارف غني اسلام
اگر شنيده ايد كه ماركس و ا نگلس آمدند، احياناً پيامي دادند به عنوان فداكاري براي نجات محرومان از فقر، اين را از كنار سفره اسلام گرفتند. آن روز هر كس قدرت داشت، غارت مي كرد و گرنه ستمديده بود ! آن روز بر اساس:قد افلح اليوم من استعلي(4) عمل مي شد. آن قد افلح اليوم من استعلي را رسول گرامي زدود؛ قد افلح من تزكّي(5)را آورد، قد افلح من زكّاها (6) را آورد، جاهليّت را از بين برد، غارتگري را از بين برد، بي امني را به امنيّت تبديل كرد و مانند آن؛ اينها يك سلسله بركاتي است كه بشر از آن استفاده كرده است.
اينطور نيست كه جناب ماركس و ا نگلس از خود آزاديخواهي يا امنيّت طلبي يا حمايت از محرومان را ياد گرفته باشند ! اينها آمدند، در كنار سفره اسلام نشستند، ديدند اين حرف ها را پيغمبر گفته، علي بن أبيطالب گفته. اين جنبه هاي انساني را گرفتند، جنبه هاي الهي را رها كردند. عبادت را، خدا پرستي را، اعتقاد را، قيامت را، بهشت و جهنّم را، اينها را (معاذ الله) رها كردند، بعد به سراغ همان بخش هاي امنيّتي، آزادي، استقلال، حمايت از محرومان رسيدند و گرنه نه غرب آن روز، از اين معارف طرفي بسته بود و نه شرق از اينها با خبر بود.
اسلام كه آمد، هم امپراطوري ايران را در هم شكست، آن را به صلح و امنيّت دعوت كرد؛ هم امپراطوري روم را در هم كوبيد، آن را به صلح و امنيّت دعوت كرد. دو بلوك شرق و غرب را با قدرت مركزي حجاز آشنا كرد؛ فرمود: خواه مسلمان، خواه كافر نه ستم بكن، نه ستم بپذير ! آن نظام جاهلي را كاملاً عوض كرد؛ سخن رسمي عرب خشن غارتگر قبل از اسلام اين بود: انصر اخاك ظال ماً او مظلوماً. الآن شما در اسرائيل همين را مي بينيد، در دولتمردان آمريكا همين را مي بينيد، در بسياري از بخش هائي كه آمريكا سلطه دارد همين را مي بينيد. حرف عرب جاهلي غارتگر خشن آن روز اين شعار رسمي بود كه افراد قبيله ات را كمك بكن؛ چه ظالم باشد، چه مظلوم.اين مانيفيست آنها بود؛ انصر اخاك ظال ماً او مظلوماً. قبيله ات را ياري كن، قوم و خويش ات را حمايت كن؛ چه ظالم باشد، چه مظلوم. اين قانون اساسي و رسمي جاهليّت كهن بود.
وقتي اسلام آمد، قد افلح اليوم من استعلاي فرعون را گذاشت كنار، انصر اخاك ظال ماً او مظلوماً را گذاشت كنار، فرمود: انصر المظلوم اخاك ام غ ير اخيك. فرمود: به فكر مظلوم باش؛ چه برادرت باشد، چه غير برادر ! با ظالم در ستيز باش؛ چه برادرت باشد، چه غير برادر ! اين شعار منحوس زميني را به آن سروش طاهر آسماني تبديل كرد. لذا بسياري از افراد در عين حال كه مسلمان نيستند، از اين معارف، طرفي بستند و مي بندند و دارند استفاده مي كنند. شما مي بينيد رهبر كوبا وقتي نام مبارك امام راحل را در عصري كه ايشان زنده بود در اتاق مخصوصش مي شنيد، سلام گرم نظامي مي داد. مي گفت: اين شخص و اين شعارش و اين برنامه اش براي من كمونيست قابل تقديس است؛ او مرد آزاد آزاديخواه است !
خون شهداي انقلاب اسلامي ايران، عامل بيداري ديگر ملت ها
شما خاندان معظّم شاهد بدانيد بركت خونهاي فرزندان شما باعث تظاهرات ميليوني غرب است عليه دولت بوش ! شما بالأخره سنّتان كم نيست؛ يا 70 ساليد، يا 60 ساليد، بالأخره عمري را گذرانديد. شما اين تاريخ را بخوانيد كه آيا در 60 سال قبل، 50 سال قبل، 40 سال قبل، 30 سال قبل، قبل از انقلاب اسلامي آيا در غرب يك چنين تظاهراتي بود، تظاهرات ميليوني مردم نقش داشت يا خون هاي پاك فرزندان شما،مردم غرب را بيدار كرد ! مگر آنها تظاهرات فرياد خيز داشتند؟! مگر آنها در برابر دولت بزرگ غرب مي ايستادند؟!
الآن در بسياري از كشورها تظاهراتي شبيه تظاهرات مردم ايران هست. آنها يك تظاهراتي در حد تشييع جنازه داشتند ! آرام حرف زدن، جلوي سفارت رفتن، پارچه نويسي كردن و اعتراض ظريف ! امّا خروش، فرياد، غريو، با پليس درگير بودن، آدمك بوش را به آتش كشيدن، پرچم آمريكا را به آتش كشيدن، اينها را از بچه هاي شما ياد گرفتند؛ اين معناي صدور انقلاب است، اين معناي تأثير خون شهيدان است، اين معناي فرياد شهداء است كه به غرب رفته !
شرق را هم شما مي بينيد اينطور است؛ مگر اين كشورهاي آسياي ميانه را نديديد، مگر تظاهرات آنها را نديديد، مگر تاريخ اينها را نخوانديد، اينها قبل از انقلاب اسلامي اينطور نبودند ! بسياري از شماها بعد از پيروزي انقلاب مكه رفتيد، برخي از شماها قبل از پيروزي انقلاب هم مكه رفتيد؛ شما مگر مكه و مدينه را نديده بوديد، آن خانه هاي حلبي ساز كنار حرم مطهر را نديده بوديد؟! به بركت انقلاب اسلامي تمام مكه و مدينه عوض شد؛ و گرنه اين سرمايه داران دلار نفتي عربستان سعودي اين پول ها را در خارج بلوكه مي كردند. اينها كه حاضر نبودند براي مردمشان چيزي خرج كنند ! شايد معمّرين شما كه قبل از انقلاب مكه مي رفتند به يادشان باشد؛ براي سادات شيعه نخاوله كمك جمع مي كردند ! الآن وضع مالي اينها به جائي رسيده است كه براي خودشان مراكز خيري دارند، صندوق خيري دارند. ما فقيري به نام شيعه در حجاز نداريم ! اينها محصول خون شهداي شماست.
شما بايد بلند نظر باشيد، ايران را تنها نبينيد؛ البتّه مسئولان بايد بيش از گذشته كار بكنند، مردم ودولت بايد بيش از گذشته به شما احترام بكنند؛ امّا اينها روي كارهاي فرعي است. آن كارهاي اصلي اين است كه جهاني فكر بكنيد، ببينيد اينكه پيغمبر فرمود: حسين از من است من از حسينم؛ پيغمبر جهاني است، حسين چگونه جهاني است؛ فرزندان ما كه راهيان راه حسينند، چه جوري جهاني شدند! حالا روشن مي شود كه بچه هاي شما جهاني شدند و شما هم در كنار سفره آنها داريد زندگي مي كنيد.
صبغه جهاني و بين المللي پيامبر اكرم (ص) و سيّد الشهداء (ع)
اينكه وجود مبارك پيغمبر فرمود: حسين از من است من از حسينم؛ يعني من جهاني ام، حسين هم جهاني است. من براي مسلمان نافعم، براي يهودي نافعم، براي مسيحي نافعم، براي زرتشت نافعم، براي كمونيست و ماركسيست هم نافعم؛ پيغمبر اينطور است ! اين همه بركات علمي و عملي كه در فضاي لائيك پديد آمده، اينها از كنار سفره پيغمبر گرفتند. شما تاريخ اين مردم را بخوانيد؛ قبل از اسلام را بخوانيد، بعد از اسلام را بخوانيد، ببينيد كه اينها بخش انساني را گرفتند، متأسفانه الهي را رهاكردند !
حسين بن علي هم اين است. شما چند شب قبل اين فيلم را ديديد كه در كليساي مسيحي ها حسين، حسين بود ! سينه زني بود، اشك ريزي بود، مثل مداحي هائي كه در حسينيّه هاي ماست.آنها هم سينه زني دارند، مرثيه خواني دارند، ناله دارند؛ ارمني اند! ارمني ها رفتند به تبعيّت از حسين بن علي از استقلالشان دفاع كردند. اينكه مي بينيد ارمني سينه مي زند، دختر ارمني نذر مي كند،اين ديگر مربوط به قصّه كهن نيست ! اينها سالانه در ايام محرّم در بخش هاي خودشان عزاداري دارند، نوحه داري دارند، غذا مي دهند، گريه مي كنند و سينه مي زنند براي حسين بن علي !
بيانات حضرت آيت الله العظمي جوادي آملي (مدظلّه العالي) در ديدار با خانواده هاي معظّم شاهد شهرستان آمل و مسئولان بنياد شهيد استان مازندران به مناسبت ايام سوگواري امام حسين (ع)
آمل ، حسينيه ارشاد؛ اسفند 1381
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) بحار الأنوار/ 45/ 314 (2) سبأ/ 28 (3) انبياء/ 107
(4) طه/ 64 (5) أعلي/ 14 (6) شمس/ 9
شماره بعدي خوان حكمت روز چهارشنبه منتشر مي شود.

 



مراسم وداع با پيكر پاك يك شهيد گمنام در يگان ويژه برگزار شد

مراسم پرشكوه وداع با پيكر پاك يك شهيد گمنام در محل استقرار يگان ويژه برگزار شد.
خيابان پيروزي و سه راه تختي پنج شنبه ميزبان يكي از سبك بالان عاشقي بود كه بدون هيچ نام و نشاني به مقصد يگان ويژه تشييع شد.
اين مراسم با مداحي يكي از مداحان اهل بيت كار خود را از ساعت 30.7 دقيقه بامداد در مسجد حضرت امام محمد تقي (ع) آغاز كرد.
با مسدود شدن مسير پيروزي و نهايتاً بسته شدن بزرگراه بسيج براي دقايقي پيكر اين شهيد گمنام با حضور سردار سيد مجتبي فرمانده يگان ويژه پاسداران ناجا به محل صبحگاه يگان هاي ويژه مشايعت شد.
در اين مراسم جمعيتي بالغ بر دو هزار نفر حضور داشتند كه در آن حضور پررنگ زنان و مرداني كه به عشق شهدا در كنار نيروهاي يگان ويژه جمع شده بودند غير قابل گذشت بود.
گفتني است پس از عزاداري و برپايي نماز ميت پيكر شهيد گمنام دفاع مقدس با همراهي مردم، نيروهاي يگان ويژه و برخي از فرماندهان ارشد نيروي انتظامي به خاك سپرده شد.

 



ابوترابي: عربده كشي انگليس به دليل شكست در خاورميانه است

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت كه عربده كشي دولت انگليس مقابل ايران به واسطه شكست هايي است كه اين كشور طي سال هاي اخير در منطقه متحمل شده است.
حجت الاسلام سيدمحمد حسن ابوترابي عصر پنج شنبه در مراسم گراميداشت ياد و خاطره 50 شهيد شهرك خور در ساوجبلاغ اظهار داشت: امروز انگليس و آمريكا از عراق و مصر سيلي مي خورند و همين امر باعث حركات خصمانه آنهاست. وي افزود: پيروزي ملت مصر باعث شكست اسرائيل است و چون اسرائيل وابسته به انگليس است، اين كشور احساس شكست كرده و دست به اقدامات خصمانه مي زند.
ابوترابي فرد ادامه داد: در سال هاي قبل از انقلاب خاورميانه يكي از مناطق امن براي غارت ثروت هاي مادي و معنوي ملت ها بود.
وي يادآور شد: استكبار قصد داشت در قلب دنياي اسلام يك رژيم وابسته به استكبار را مستقر كند و در كوتاهترين زمان اين نقشه را آماده اجرا كرد.
نايب رئيس مجلس تصريح كرد: ناكامي هاي مكرر انگليس در سال هاي اخير عامل برخي مسائل اخير و حركات خصمانه شده است.
آيت الله حسن ممدوحي عضو مجلس خبرگان نيز در گفت وگو با فارس با اشاره به اقدام دانشجويان در تسخير سفارت انگليس در تهران، اظهار كرد: اين اقدام دانشجويان برخاسته از اراده توده هاي ملت ايران است. وي تصريح كرد: حركت دانشجويان به انگليسي ها فهماند كه مردم از تقلب ها و توطئه هاي آنان به تنگ آمده اند و ديگر ايادي اين كشور مستبد را در كشور خودشان تحمل نمي كنند.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم تاكيد كرد: اين خشم انقلابي ملت بزرگ ايران بود كه در طول سال ها خاموش مانده بود و يك مرتبه خروشيد. وي با اشاره به اين كه درخواست اخراج سفير انگليس از ايران از اراده مردم شكل گرفته است، افزود: البته حراست از سفارتخانه يك كشور بيگانه به عهده حاكميت كشور است اما اين موضوع از ارزش عمل خودجوش دانشجويان نمي كاهد.
ممدوحي با اشاره به اخراج سفير و ديپلمات هاي ايراني از انگليس ادامه داد: ملت ايران در آرزوي قطع روابط خود با انگليس به سر مي برد و اينگونه اقدامات در اراده ملت خللي ايجاد نمي كند.

 



هشدار حداد عادل مراقب ورود افراد ناصالح به مجلس باشيم

عضو شاخص جبهه متحد اصولگرايان هشدار داد بايد مراقب باشيم كه آدم هاي ناصالح وارد مجلس نشوند.
غلامعلي حداد عادل، در دومين مجمع عمومي كانون تربيت اسلامي كه با حضور اعضاي اين كانون در مسجد نور تهران برگزار شد، با اشاره به انتخابات مجلس نهم اظهار داشت: در انتخابات پيش رو بايد تلاش شود كه مردم با شوق و ذوق و با بصيرت هرچه بيشتر در انتخابات شركت كنند چرا كه آمريكايي ها و دشمنان همواره منتظر بوده و هستند كه مردم از انتخابات استقبال نكنند. به همين جهت آنها همواره شعار دموكراسي را سر دادند اما هميشه در دموكراسي از انقلاب ما ضربه خورده اند و وقتي كه يك بار در انتخابات دوم شوراها درصد مشاركت مردم آن هم در تهران اندكي پايين بود ديديم كه چطور دشمنان ما ذوق كرده بودند.
عضو شاخص جبهه متحد اصولگرايان ادامه داد: بايد تلاش كنيم تا پيروزي هايي كه از سال 81 تاكنون نصيب اصولگرايان شده است تداوم يابد؛ مردم در 10 سال گذشته اصولگرايان را انتخاب كرده اند و بصيرت خود را نشان داده اند در واقع از حوادث سال 76 به بعد به اين نتيجه رسيده اند كه بايد به چه جرياني اعتماد كنند. حداد عادل تاكيد كرد: بايد اين سرمايه اعتماد را حفظ كنيم و شرط آن نيز اين است كه دچار تفرقه نشويم؛ به همين دليل بايد تلاش كنيم كه اصولگرايان چند پاره نشوند كه البته بايد اعتراف كنم كه در اين زمينه به توفيق كامل نرسيده ايم و دوستان ما در جبهه پايداري به شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايي ملحق نشده اند. وي تاكيد كرد: احساس مي كنيم رقباي اصلاح طلب ما تلاش مي كنند تا اصولگرايان به وحدت نرسند و اين نيز يك امر بديهي است كه از موضع گيري هاي آنها در روزنامه هايشان و در مجلس و در جاهاي ديگر مشاهده مي شود.
حداد عادل گفت: اگر گله اي نيز نسبت به هم داريم كه ممكن است بجا باشد بايد فكر كنيم كه آيا جدايي ما منجر به پيروزي جرياني نمي شود كه هيچ فرصتي براي هيچ كس باقي نمي گذارد؟!
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: بعد از دوران مجلس ششم تا مدتي احساس مي شد كه آقايان به نتايج جديدي رسيده اند و در حرف هايي كه در دوران اصلاحات و در مجلس ششم مي زنند تجديدنظر كرده اند اما در انتخابات سال 88 ديديم كه وقتي فرصت مناسبي براي حضور در رقابت ها يافته اند، حرف هايي بدتر از حرف هاي اواخر دهه 70 به زبان آوردند بنابراين اتفاقات گذشته بايد براي ما مايه عبرت شود و باور كنيم كه خطر جدي است. وي اظهار داشت: هرچند برخي از دوستان ما طور ديگري فكر مي كنند اما من به شخصه نگراني خاصي ندارم و معتقدم كه كل اصولگرايان در سراسر كشور به درجه اي از بصيرت و هوشياري رسيده اند كه مي توانند انتخابات را به حول و قوه الهي خوب اداره كرده و مجلس صالح و كارآمدي پديد بياورند.
عضو شاخص جبهه متحد اصولگرايان در ادامه با بيان اينكه به اين كشور بسيار خدمت شده و در هيچ زماني مانند امروز حاكميت ايران اسلامي تا اين اندازه در تصميم گيري ها مستقل نبوده است، گفت: بايد مراقب باشيم كه آدم هاي ناصالح وارد مجلس نشوند؛ مجلس براي خيلي ها جاذبه دارد و افرادي هستند كه در فعل وانفعالات مادي ثروت هايي را اندوخته اند و آن را در تبليغات انتخاباتي هزينه مي كنند.
وي ادامه داد: در طي سه دوره اخير پرونده هايي را ديده ام كه شخصي يك ميليارد تومان خرج تبليغات كرده است در حالي كه جمع حقوق دوران نمايندگي شايد به اين رقم نرسد؛ شايد اين افراد با اين هزينه هاي سنگين به دنبال آن هستند كه نتيجه تبليغات خود را پس از انتخابات به صورت اضعاف مضاعف برداشت كنند.

 



تحليل لنكراني از انتخابات مجلس نهم طرفداران
مكتب ايراني با شعار كرامت انساني و فتنه گران با شعار اعتدال مي آيند

عضو شوراي مركزي جبهه پايداري گفت طرفداران مكتب ايراني در انتخابات آتي با شعار كرامت انساني حاضر مي شوند.
كامران باقري لنكراني در جمع دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي بيرجند با اشاره به انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: اين موضوع را بايد مهم و جدي تلقي كنيم و براي آن وقت و اهميت قائل شويم.
وي تصريح كرد: در دانشگاه ها بايد به انتخابات به عنوان يك موضوع مهم توجه شود و در اين باره جلساتي داشته باشند و روي معيارها و شاخص ها بحث كنند.
عضو شوراي مركزي جبهه پايداري گفت: وقتي درباره مجلس شوراي اسلامي صحبت مي كنيم در حقيقت درباره موتور توسعه و پيشرفت و عدالت كشور صحبت مي كنيم كه مسير اجرايي كشور را ريل گذاري مي كند.
باقري لنكراني ادامه داد: يكي از مهم ترين اتفاقاتي كه در انتخابات آتي رقم خواهد خورد بايد مجلسي باشد كه الگوي ايراني اسلامي پيشرفت را باور كند.
وي افزود: كسي بايد به مجلس برود كه فردا دغدغه اش اين نباشد كه فرماندار، بخشدار و دوست و فاميل عوض كند بايد كسي به مجلس راه پيدا كند كه كشور را در مسير پيشرفت اسلامي پيش ببرد و نگاه برخاسته از عدالت محوري و پاك دوستي داشته باشد.
عضو شوراي مركزي جبهه پايداري با بيان اينكه بايد گروه انحرافي را به عنوان يك گروه مهم تلقي كنيم، ادامه داد: هر كس اسلام منهاي روحانيت را دنبال كند آن را به عنوان يك انحراف خطرناك و جدي تلقي مي كنيم.
باقري لنكراني با بيان اينكه در انتخابات آينده تمامي گروه هاي سياسي اميد بسته اند كه حضور پيدا كنند، افزود: اصلاح طلبان، گروه هاي انحرافي و قدرت طلبان و ديگر گروه ها در انتخابات آتي حضور دارند كه با پرچم هاي پيچيده در انتخابات شركت مي كنند.
وي گفت: آنهايي كه طرفدار فتنه هستند سعي مي كنند در اين انتخابات با شعارهاي اعتدال حضور يابند و طرفداران مكتب ايراني با شعار كرامت انساني حضور پيدا مي كنند و بنابراين انتخابات آتي پيچيده خواهد بود و هنر ما اين است كه ريشه ها را مشخص كنيم.

 



گفت و گوي تلفني احمدي نژاد و اردوغان

رئيس جمهور اسلامي ايران و نخست وزير تركيه به صورت تلفني با يكديگر گفتگو كردند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، رئيس جمهوري اسلامي ايران و نخست وزير تركيه به صورت تلفني با يكديگر گفتگو كردند.
محمود احمدي نژاد و رجب طيب اردوغان در اين تماس تلفني ضمن احوالپرسي با يكديگر، براي دو ملت آرزوي سلامتي و بهروزي كردند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14