(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 17 آذر 1390- شماره 20091

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
جايگاه كربلا در نگاه حضرت امام(ره) - قسمت پنجم
هياهو براي هيچ سفارت مجازي آمريكا راه اندازي شد!
جهاد منحصربفرد امام حسين(ع)
توضيحات سخنگوي دستگاه قضا درباره طرح وكيل خانواده
انتقاد انجمن اسلامي دانشجويان ايراني مقيم اروپا از سياست هاي منفعلانه وزارت خارجه
مقامات آمريكايي: هواپيماي سرنگون شده در ايران متعلق به سيا است
لوپوئن: ايده فرانسه براي تحريم نفت ايران «خام» و «شتاب زده» بود
رئيس كميته دفاعي مجلس: هذيان گويي باراك ناشي از وحشت صهيونيست هاست
نامه لاريجاني به احمدي نژاد: افزايش سرمايه شركت فناوري اطلاعات از محل سود سال 83 غيرقانوني است
گروهك تروريستي منافقين مجبور به خروج از عراق شد
رئيس جمهور قانون كاهش رابطه با انگليس را ابلاغ كرد
شرايط پذيرش سرباز هيئت علمي اعلام شد



جايگاه كربلا در نگاه حضرت امام(ره) - قسمت پنجم
شرط مبارزه سياسي الهي

ابراهيم حاجي محمدزاده
اين دو آيه شريفه را حضرت امام(ره) در بسياري از رهنمودهاي سياسي الهي خويش مورد استناد قرار داده اند؛ 1- «قل انما اعظكم بواحده ان تقوموا لله مثني و فرادي» (27 مرتبه) (1) 2- «ان تنصرو الله ينصركم و يثبت اقدامكم» (27 مرتبه) (2).
در آغاز اولين بيانيه سياسي كه از حضرت امام در تاريخ ثبت گرديده و اصل آن نيز در كتابخانه وزيري يزد نگهداري مي شود - 15 ارديبهشت 1323 - مي خوانيم: «قال الله تعالي قل انما اعظكم بواحده ان تقوموا لله مثني و فرادي. خداي تبارك و تعالي در اين كلام شريف از سرمنزل تاريك طبعيت تا منتهاي سير انسانيت را بيان كرده است و مهمترين موعظه هايي است كه خداي عالم از ميانه تمام مواعظ انتخاب فرموده و اين يك كلمه تنها راه اصلاح دو جهان است. قيام براي خداست كه ابراهيم خليل الرحمان را به سرمنزل خلت رسانده و از جلوه هاي گوناگون عالم طبيعت رهانده
خليل آسا در علم اليقين زن
نداي لااحب الافلين زن
قيام لله است كه موسي كليم را با يك عصا به فرعونيان چيره كرد و تمام تاج و تخت آنها را بر باد فنا داد و نيز او را به ميقات محبوب رسانده و به مقام صعق و صحو كشانده، قيام براي خداست كه خاتم النبيين- صل الله عليه و آله- را يك تنه بر تمام عادات و عقايد جاهليت غلبه داد و بتها را از خانه خدا برانداخت و جاي آن توحيد و تقوا را گذاشت و نيز آن ذات مقدس را به مقام قاب قوسين اوادني رساند. خودخواهي و ترك قيام براي خدا ما را به اين روزگار سياه رسانده و همه جهانيان را بر ما چيره كرد...» (3)
و در تفسير آيه ان تنصروالله در سال هاي پاياني عمر خويش مي فرمايند: «... ما بايد كه فكري بكنيم كه نصرت كنيم خدا را، ان تنصروالله ينصركم، جنگ نيست، انزوا هم نيست، پيشرفت نيست، شكست هم نيست، نصرت يك معنايي است كه در خود انسان بايد متحقق بشود. ما اگر چنانچه در همه جبهه ها پيروز بشويم، لكن به عنوان نصرت خدا نباشد، براي نصرت خودمان باشد، بخواهيم كه خودمان يك جايي را بگيريم، ما نصرت خدا را نكرديم و خدا هم آن وعده اي را كه داده اند، عمل نمي كنند، اگر عمل كنند يك عنايت خاصي است، ربطي به ما ندارد. آني كه وعده كرده است ان تنصروالله ينصركم و يثبت اقدامكم، آن اين است كه شما جبهه نصرت را باز كنيد، خدا هم باز ميكند. شما براي خدا كار كنيد، شما براي خدا پيش برويد، براي خدا زحمت بكشيد، براي خدا همه كارها را انجام بدهيد...» (4)
و در اوج جنگ با تمام ابرقدرت ها و مزدوران آنها به نوكري صدام خطاب به مسئولين جمهوري اسلامي رسيدن به مقام قيام براي خدا و نصرت الهي را در عمل اينگونه توضيح مي دهند.
«... تمام اين پيروزي ها و عدم پيروزي ها و سلطنت ها و ابرقدرتي ها و همه، گذر است، ما اين جا نشستيم، بلااشكال در صدسال ديگر از ما خبري نيست، گذشته است، رفته است، پيروز بشويم رفته است، شكست بخوريم رفته است، قدرت داشته باشيم رفته است، نداشته باشيم گذشته است. آنچه باقي است، آن است كه در پيش خودمان است، آنچه باقي مي ماند، ما و چيزهايي كه حمل مي كنيم به عالم ديگر است، ما بايد فكر اين معنا باشيم كه خدمت بكنيم، خدمتي كه براي ما سرمايه باشد براي آن جهان، زدن و پيروز شدن و فتح كردن همه اينها اگر آن بعد معنويش نباشد، همه اش شكست است بلكه آنهايي كه بيشتر در نظر مردم پيروزند، شكسته ترند. اين قدرت هاي بزرگي كه در عالم بوده است و هست و خواهد بود. اينها اگر آن بعدي كه آنها را به سعادت مي رساند نداشته باشند تمامش شكست است. چند روز خورد و خواب و جنايت و خيانت و بعدش تمام. اين جا بسته مي شود و در آن عالم باز مي شود، صحيفه ما باز مي شود همه اين عالم شهادت مي دهند براي ما، همه حاضرند...»(5)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) سوره سبا آيه 46 (اي رسول ما بگو من فقط به شما يك اندرز مي دهم: دو دو و به تنهايي براي خدا بپاخيزيد»
(2) سوره محمد(ص) آيه 7 (اگر خدا را ياري كنيد ياريتان مي كند و گام هايتان را استوار مي دارد)
(3) صحيفه امام ج 1 ص 21
(4) و (5)- صحيفه امام ج 19 ص 202

 



هياهو براي هيچ سفارت مجازي آمريكا راه اندازي شد!

وزارت خارجه آمريكا از راه اندازي سايتي با موضوع ايران، به عنوان سفارت مجازي كشورش خبر داد.
به گزارش خبرگزاري شينهوا، «ويكتوريا نولند» سخنگوي وزارت خارجه آمريكا روز سه شنبه در بيانيه اي رسما از راه اندازي سايتي بنام آنچه آن را «سفارت مجازي براي ايرانيان» خواند، خبر داد و مدعي شد كه هدف از اين اقدام از بين بردن شكاف موجود ميان ايرانيان و آمريكايي ها است.
نولند در اين بيانيه در لحني عوامفريبانه گفت: خرسندم كه از راه اندازي سفارت مجازي آمريكا در تهران با هدف ايجاد فرصت هاي جديد براي از بين بردن شكاف موجود ميان ايران و ايالات متحده خبر دهم، زيرا با توجه به قطع روابط ديپلماتيك واشنگتن-تهران، آمريكايي ها از فرصت گفتگو با شهروندان ايراني محروم هستند.
اين سفارت مجازي به ارايه بيانيه هاي سياسي آمريكا، اطلاعات درباره چگونگي صدور ويزا، چگونگي تحصيل در اين كشور، اخبار «راديو آمريكا» و لينك هايي به نهادهاي رسمي دولت آمريكا به دو زبان انگليسي و فارسي مي پردازد.
در پيام ويديويي هيلاري كلينتون، وزير امور خارجه اين كشور نيز كه بر روي اين وب سايت قرار گرفته، كلينتون ضمن دنبال كردن سياست ديرين آمريكا مبني بر جدا كردن ملت و دولت ايران از يكديگر مي گويد كه در نبود «مناسبات ديپلماتيك» ميان دو كشور «ما برخي فرصت هاي مهم را براي گفت وشنود با شما شهروندان ايراني از دست داده ايم.»
كلينتون كه دولت متبوعش فعاليت هاي صلح آميز جمهوري اسلامي ايران را بهانه اي براي اعمال تحريم هاي يك جانبه عليه ايران و تشويق ديگر دولت ها به پيروي از اين سياست در قبال تهران قرار داده است، دليل راه اندازي اين سفارت مجازي را استفاده از «فن آوري هاي نوين براي ايجاد پل و ارتقاي تفاهم بهتر بين دو كشور و مردم اين دو كشور» معرفي كرد.
در بخشي از اين وب سايت، در توضيح علت راه اندازي اين سفارت مجازي ضمن معرفي آن به عنوان «نمايندگي نزد مردم ايران» و اشاره به تسخير لانه جاسوسي آمريكا در ايران و نهايتا تعطيلي سفارت سابق اين كشور در ايران آمده است: « در حالي كه جهان از اين كه ما سفارتي را در تهران از دست داديم آگاهي دارد، آن چه ما در عمل از دست داديم چيزي به مراتب بيشتر از آن بود. ما روابط با مردم ايران، آگاهي از جامعه ايراني و دسترسي به آن و هزاران مورد تعامل ميان شهروندان آمريكايي و ايراني را از دست داديم.»
در عين حال در اين سفارت آنلاين تاكيد شده است كه «اين تارنما يك هيات رسمي ديپلماتيك نيست، يا يك سفارت واقعي آمريكا را كه به دولت ايران معرفي شده باشد نمايندگي نمي كند.»
آلن اير سخنگوي فارسي زبان وزارت امور خارجه آمريكا نيز در پيامي كه بر روي اين وب سايت قرار گرفته، براي پاسخگويي به هرگونه سوالات ايراني ها در مورد هر چيزي اعلام آمادگي كرده است.
براساس گزارش خبرگزاري فرانسه؛ وندي شرمن، مرد شماره سه وزارت امور خارجه آمريكا اين وب سايت را «كنفرانس خبري واشنگتن» معرفي كردو گفت كه آمريكا با وجود «اختلافات بسيار جدي با دولت ايران» درصدد گفت وگو با مردم عادي ايران است.
به باور صاحب نظران اين اقدام آمريكا را البته بايد در راستاي طرح تلفن سرخ كه چندي پيش از سوي پترائوس مطرح شده بود، تحليل و ارزيابي كرد.
بر پايه اين گزارش، ابتدا از سوي ديويد پترائوس، پيشنهاد برقراري يك خط تلفن اضطراري بين ايران و آمريكا براي تماس نيروهاي نظامي دو كشور در شرايط اضطراري مطرح شد؛ اين پيشنهاد آمريكايي ها كه در سطح ديپلماسي متعارف دنبال مي شد، با واكنش منفي ايران روبرو و پس از بحث هاي اوليه درباره آن، در عرصه رسانه ها به فراموشي سپرده شد. گام دوم واشنگتن اما در اين زمينه، ايجاد يك سفارتخانه مجازي بود. آمريكايي ها اين كار را در راستاي ديپلماسي عمومي و به عنوان ابزاري براي نفوذ بر مردم، مطرح كردند.
با اين همه برخي تحليلگران نيز بر اين عقيده اند كه با كوتاه شدن دست انگليس از ايران،واشنگتن تلاش هايش را براي برقراري رابطه با تهران افزايش داده است.
هدف از راه اندازي سفارت مجازي جاسوسي است
در همين زمينه نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، با اشاره به راه اندازي سفارت مجازي از سوي دولت آمريكا گفت: طبيعي است كه آمريكايي ها با اين اقدام خود، قصد جاسوسي دارند و مي خواهند با افرادي در كشور ارتباط داشته باشند.
حجت الاسلام حسين ابراهيمي در گفت وگو با ايسنا، تصريح كرد: با توجه به اينكه در اوايل انقلاب، اهداف جاسوسي آمريكايي ها در سفارت واقعي آنها كشف شد لذا آنها با راه اندازي سفارت مجازي، به دنبال رسيدن به اهداف جاسوسي خود هستند.
وي اين اقدام آمريكا را ادامه توطئه هاي گذشته دانست و گفت: اين اقدام آمريكايي ها موفق نخواهد بود.
به گفته وي، جمهوري اسلامي ايران مي تواند در فضاي سايبري اقداماتي را براي مقابله با اين توطئه ها انجام دهد.
اسماعيل كوثري هم اظهار داشت: دشمن همواره از هر وسيله اي براي دست يافتن به اهداف خود استفاده مي كند و راه اندازي سفارتخانه مجازي نيز از همين دست است و حتي ممكن است در كوتاه مدت هم آنها را به نتيجه مورد نظرشان برساند اما در بلندمدت تا زماني كه تصميم گيرندگان آمريكا رفتار و سياست هايشان را اصلاح نكنند و بخواهند به جاي برخورد صادقانه، با مردم دو پهلو رفتار كنند اين سبك كارها هم به نتيجه نمي رسد.
براساس اين گزارش رامين مهمان پرست سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان نيز پيش از اين در ارتباط با ابراز اميدواري كلينتون براي گشودن يك سفارت خانه مجازي در تهران از طريق اينترنت گفته بود: به نظر مي رسد دولت آمريكا دچار يك سردرگمي عميق در روابط بين المللي به خصوص با كشور قدرتمند و مستقلي همچون جمهوري اسلامي ايران شده است.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز چندي پيش با اشاره به اظهارات هيلاري كلينتون وزير امور خارجه آمريكا گفته بود: سخنان وزير امور خارجه آمريكا به قدري سست و بي اساس بود كه لزومي براي اظهارنظر درباره آن نمي بينم.
وي گفت: گويا خانم وزير ديپلماسي را با اسباب بازي اشتباه گرفته است و حرف هايي را زده كه در شأن مسئولان نيست. ديپلماسي براي دفاع از منافع ملي است و لوازم آرايش نيست.
وي تاكيد كرد: اين سخنان را من جدي نمي گيرم شما هم جدي نگيريد؛ ولي اگر امورات رئيس جمهور آمريكا با سفارت خانه هاي مجازي مي گذرد پس به آن دل خوش كند، ولي در كل نبايد سخنان مسئولان آمريكايي را جدي گرفت.
فيلتر سفارت مجازي آمريكا
بنابراين گزارش سايت سفارت مجازي آمريكا تنها چند ساعت پس از راه اندازي رسمي، فيلتر شد.
اين سايت كه با پيام رسمي كلينتون فعاليت رسمي خود را به صورت رسمي آغاز كرده بود، در اقدامي قاطع توسط جمهوري اسلامي ايران فيلتر شد.
در همين رابطه، پيش از اين رضا تقي پور وزيرارتباطات نيز درباره اظهارات وزير خارجه آمريكا مبني بر اينكه اين كشور قصد دارد سفارتخانه مجازي در ايران تاسيس كند و ايران از نظر سخت افزار و نرم افزاري چه ميزان آمادگي برخورد و مقابله با اين موضوع را دارد گفته بود: تجربه نشان داده است كه ما توان فني خوبي به خصوص در بحث هاي ارتباطات و فناوري اطلاعات داريم.
وي با تاكيد بر اين كه در اين زمينه تا به حال مشكلي نبوده كه ما نتوانيم حل كنيم، به خصوص در بحث هايي كه خواسته اند امنيت ملي ما را مورد تهديد قرار دهند، گفت: مثلا درباره حملات اينترنتي و ويروسي كه سال گذشته صورت گرفت و اين حملات مورد شناسايي قرار گرفتند.
وي با بيان اين كه «اين جنگي است كه به صورت خاموش و پنهان ادامه دارد و ما هر روز با اين حملات مواجه هستيم» ادامه داد: تاكنون توانسته ايم با اين حملات مقابله و آن ها را خنثي كنيم.

 



جهاد منحصربفرد امام حسين(ع)

يكي از نكته هايي كه در اين ايام خوب است به آن توجه بشود اين است كه ما از اين حادثه عاشورا بهترين درسي كه مي توانيم براي زندگيمان و براي ادامه انقلابمان بگيريم چه هست؟ مقام معظم رهبري فرمودند درس مهمي كه از عاشورا مي گيريم اين است كه انسان هميشه آماده انجام تكليف باشد، هر چند تكليف اقتضا كند كه خطرهاي بزرگي را تحمل كنيم، حتي اگر بزرگترين خطرها، يعني خطر جان و ناموس باشد. تعبير ايشان اين بود كه هنگامي كه شرايط مناسب باشد بايد اقدام به كارهاي خطرناك هم كرد. اما منظور از شرايط مناسب چه هست؟ در چه شرايطي امام حسين(ع) اقدام به چنين كاري كرد كه مقام معظم رهبري فرمودند در شرايط مناسب هر مسلماني بر او واجب است كه چنين اقدامي را انجام بدهد؟
امام حسين(ع) در مقابل دشمناني قيام كرد تا به شهادت رسيد. مقابله كردن با دشمن كه تحت عنوان جهاد واقع مي شود در اسلام بارها اتفاق افتاده است؛ در زمان خود پيغمبر اكرم(ص) جنگ هاي زيادي اتفاق افتاد، اميرالمؤمنين(ع) هم جنگهايي با قاسطين و مارقين و ناكثين داشت، برادرش امام حسن(ع) هم با همان قوم جنگيد. خصوصيت جنگ سيدالشهداء(ع) چه بود كه مي فرمايد وقتي شرايط مناسبي باشد بايد چنين اقدامي كرد؟
در جهادي كه با كفار و مشركين انجام مي گيرد، تناسبي بين مجاهدين و رزمندگان اسلام با طرف مقابل و دشمنان در نظر گرفته مي شود. اگر جمعيت كفار و مشركين، عده و عده شان خيلي زياد باشد و مسلمانها در حال ضعف باشند، در چنين شرايطي اقدام به جنگ نخواهد شد. اين همان شرايطي است كه سالها پيغمبر اكرم(ص) با مشركين داشتند و با معاهدات و پيمان عدم تعرض سپري كردند. اما در واقعه عاشورا چيز عجيبي مي بينيم سيدالشهداء(ع) با چند نفر از خانواده و فرزندانش، برادرش و چند نفر از اصحاب در مقابل دست كم سي هزار نفر قرار گرفتند. آيا در باب جهاد، ما هيچ نوع جهادي داريم كه حتي اگر دشمن دهها و صدها و هزارها برابر هم باشد باز هم بايد اقدام به جنگ كرد؟ ما در انواع جهادي كه در كتابهاي فقهي ذكر شده چنين جهادي سراغ نداريم. پس اين كار سيدالشهداء(ع) از چه مقوله اي بود؟ اين چه جور جهادي است؟ كدام شرايط بود كه ايجاب مي كرد چنين حركتي انجام بگيرد و مقام معظم رهبري مي فرمايند اگر اين شرايط براي ديگران هم واقع بشود واجب است همان كار را انجام بدهند؟ همين سيدالشهداء(ع) ده سال در زمان معاويه اين وضع را تحمل كرد و لشكركشي نكرد. اين شرايط چه بود كه در زمان يزيد اتفاق افتاد؟اين را بايد در يك مقوله ديگري جستجو كرد. بله مي توان در طرح مسائل جهاد در فقه به گونه اي تجديدنظر كرد و اگر فقها اجازه بدهند بر اقسام جهاد افزود.
ما در اقسام جهاد، يك جهاد ابتدايي با مشركين داريم كه طبق فتواي بسياري از فقها منوط به حضور امام معصوم و اذن اوست. آن جهاد براي دعوت كفار به اسلام است كه بعد از اينكه حقانيت اسلام بر ايشان اثبات شد، اگر عناد ورزيدند و زير بار حق نرفتند امام معصوم اگر صلاح بداند دستور جهاد مي دهد. يك قسم جهاد هم داريم كه جهاد با اهل بغي است، با كساني كه در داخل حكومت اسلامي سر به شورش برمي دارند. يك قسم جهاد هم داريم كه دفاع است. اگر كسي به كشورهاي اسلامي حمله كرد و به اصطلاح، كيان اسلامي به خطر افتاد بايد همه مسلمانها سعي كنند آن خطر را برطرف كنند و دفاع كنند، شبيه جنگي كه هشت سال بر ما تحميل شد و خداي متعال به بركت فداكاريهاي مردم ما اين توفيق را به ايشان داد كه حتي نگذارند يك وجب از خاك ما به دست دشمن بيفتد. جا دارد يك قسم ديگري هم بر جهاد بيفزاييم- هرچند كه اصطلاح معروف نيست - و آن دفاع از ارزش هاي اسلامي است. اگر خطري متوجه دين مسلمانان شد، اينجا چطور عكس العملي بايد نشان داد؟
جهاد براي حفظ ارزش هاي اسلامي
مي دانيم احترام مسلمانان در مقابل كافر به اين نيست كه از فلان پدر و مادر متولدشده؛ احترامش به خاطر اسلام اوست. در واقع در موارد دفاع از جان و مال و ناموس مردم، هم اسلام مع الواسطه به اين دفاع ارزش بخشيده است؛ يعني مسلمانها كه جانشان و مال و زمينشان محترم است، اين احترامش بالعرض است؛ احترام بالذات مال اسلام است. حالا اگر خود اسلام به خطر افتاد، خود اسلام عزيزتر است يا مسلماني كه بواسطه اسلام عزت پيدا كرده است؟ خود اسلام عزيزتر است يا خاكي كه به بركت نام اسلام عزت پيدا كرده است؟ اگر دفاع از كساني كه بالعرض احترام پيدا كرده اند واجب است، احترام از چيزي كه ارزش بالذات دارد واجب نيست؟ در روايات زيادي وارد شده كه اگر خطري متوجه جانت شد، مالت را فداي جان كن. اما اگر خطري متوجه دينت شد، فرمود «اجعل نفسك دون دينك» (بحار/74/ص63) جان فداي دين. هركاري كه مي شود انجام داد تا خطر را از دين رفع كرد اين كار را بايد انجام داد، اگر با مال است با مال، اگر با بيان است با بيان، اگر با سياست است با سياست، اگر با قرارداد است با قرارداد، اگر خون تو خطر دين را دفع مي كند خون را بايد داد و افتخار كرد. البته دفع خطر هميشه با جان دادن نيست. مقام معظم رهبري فرمودند هر مسلماني بايد اقدام كند، خواه مستلزم خطري باشد و خواه نباشد. يعني راه هاي مختلف را بايد بررسي كرد. از هر راهي مي شود، خطر را بايد دفع كرد. آخرين راه، كاري است كه سيدالشهداء(ع) كرد.
خيانت بزرگان اسلام به اسلام
چنين نيست كه اگر كساني چندسال ايمان آوردند، مبارزه كردند، زندان رفتند، در جنگها شركت كردند، ديگر بيمه شده اند و خطري آنها را تهديد نمي كند. انسان تا زنده هست و نفس مي كشد خطر انحراف برايش هست. گذشته درخشان هيچ ضمانتي براي آينده ندارد، همچنان كه براي اصحاب پيغمبر نداشت.
كار ائمه در صدر اسلام و درمقابل هجمه هايي كه عليه اسلام واقعي انجام گرفت و بعضي هايش هم از طرف كفار و خارج از مرزها حمايت و رهبري مي شد، از يك طرف، تبليغ مثبت و بيان حقايق اسلام بود و از طرف ديگر، افشاكردن چهره منافقين، ولي اين كارها هم به آساني انجام نمي گرفت. آن خون دلهايي كه علي(ع) خورد همان تدبيري بود كه براي بقاي اسلام كرد. خطر آن روز را با آن تدبير بيست و پنج ساله اش دفع كرد؛ حتي آن وقتي كه مسلمان ها عليه خليفه سوم جمع شدند و تصميم بر كشتن او گرفتند اميرالمومنين(ع) توسط امام حسن و امام حسين عليهما السلام مشك آب برايش فرستاد، اينها همان تدبيرهايي است كه براي بقاي اسلام كرد . علي(ع) در زمان حكومتش مي نالد از اينكه كساني عالم نما بر كرسي فتوا و قضاوت تكيه زده اند و برخلاف ما انزل الله حكم مي كنند. اينها چه كساني بودند؟ كفار و مشركين بودند؟ همين هايي بودند كه در ركاب پيغمبر در جنگها شركت داشتند. مگر آن هايي كه شمشير بر روي علي(ع) كشيدند كه بودند؟ طلحه ها و زبيرها و ديگران با آن سوابق درخشانشان به روي علي(ع) شمشير كشيدند. زبير كسي بود كه پيغمبر براي شمشيرش دعا كرد؛ اما همين شمشير به روي علي(ع) كشيده شد. بعد از چند روز كه از حكومت حضرت گذشت، شمشير به روي او كشيد تا در جنگ جمل كشته شد. تاريخ، اين صحنه ها را فراوان ديده و خواهد ديد.
ما تاريخ امام حسين(ع) را هم درست بلد نيستيم؛ فقط تاريخ ده روز عاشورايش را بلد هستيم. بعد از شهادت امام حسن(ع) تا واقعه عاشورا، امام حسين(ع) چه كار مي كرد؟ به تعبير امروز، بزرگترين كار امام حسين(ع) در اين ده سال، كادرسازي، تبليغ، روشنگري و افشاگري بود، خطرها را براي مردم تبيين مي كرد، خواه در سخنراني هاي عمومي در منا يا در جاهاي ديگر در ايام حج، خواه به صورت خصوصي و محرمانه با اشخاصي كه موثر بودند، نامه مي نوشت و دعوتشان مي كرد. اگر اين فعاليت ها در آن دوران نبود، امام حسين(ع) موفق نمي شد همين حركت را در عاشورا انجام بدهد و اين بركات بر آن مترتب بشود.
ويژگي قيام امام حسين(ع)
اما ويژگي قيام امام حسين(ع) و شرايط آن زمان چگونه بود؟ شما ببينيد نسل دوم و سوم انقلاب امام حسين(ع) نسل جواني از مسلمانها بودند؛ اينها پيغمبر را نديده بودند، معاويه هم يكي از شخصيت هاي برجسته زمان حكومت خلفا بود كه از طرف آنها حكومت شام را داشت، پول فراوان و انواع وسايل تبليغ را هم در اختيار داشت، با هدايا هم آن چنان ديگران را آبستن كرده بود كه كسي جرات مخالفت با معاويه را نداشت. امام حسين(ع) ده سال خون دل خورد و تك تك با كساني كه اميدي به هدايتشان داشت گوشه و كنار نشست و آنها را ارشاد كرد، ولي اينها با آن ابزاري كه در دست معاويه بود تكافو نمي كرد تا اينكه زمان يزيد فرا رسيد. امام حسين(ع) جز اين راهي نديد كه با شهادت خودش چهره بني اميه را افشا كند. صحبت جنگ و جهاد نبود تا بگوييم چند نفر با چند نفر مي جنگند. اگر اين بود، وقتي ديد در مقابل او سي هزار نفر هستند، چرا اقدام به جنگ كرد؟ قرآن مي گويد تا دو برابر، حداكثر ده برابر. پس هفتاد نفر بايد حداكثر در مقابل هفتصد نفر باشد. چرا در مقابل سي هزار نفر ايستاد و جنگيد؟ چون اين جهاد رسمي نبود، اين شهادت، ابزاري بود براي افشاگري. اين يك نوع ديگر از جهاد است، جهاد براي حفظ ارزشهاست، براي حفظ دين است نه حفظ دينداران و اموال و متعلقاتشان.
اگر شرايطي پيش آمد كه در آن شرايط چهره منافقين و دشمنان اسلام را جز با كشته شدن نمي توان افشار كرد بايد چنين كاري كرد. حساب اين نيست كه ما بسنجيم جمعيت ما چقدر است و مخالفين چقدر هستند. بايد ببينيم با چه راهي مي شود خطر را از اصل دين برطرف كرد.
اينكه مي گوييم اگر خطري متوجه دين شود، به چه معناست؟ سخنراني امام كه فرمودند: اي مشهد، اي قم، اي نجف، اعلام خطر مي كنم، من براي اسلام اعلام خطر مي كنم، يعني چه؟ امام از چه مي ترسيد؟ يعني مي ترسيد در راديو يا در مأذنه ها به جاي اشهد ان لااله الاالله بگويند خدا دو تاست؟ مگر شاه مي گفت خدا دوتاست؟ مگر در كاخ هايش هر سال مراسم عزاداري برگزار نمي كرد؟ چند تا حكم بود كه آمريكا دستور داده بود كه اينها را بايد اجرا بكني و اين احكام خلاف اسلام بود؛ امام دادش بلند شد و گفت اعلام خطر مي كنم. چه خطري اسلام را تهديد مي كرد، جز تعطيل احكام اسلام؟ اگر روزگار ديگري- كه خدا نياورد چنين روزي را- باز بنا گذاشته شد كه احكام اسلام تعطيل بشود، به هر بهانه اي يا قرائت نويني عرضه شد يا گفتند تاريخ اجراي اين احكام ديگر گذشته و يا گفتند با حقوق بشر سازگار نيست يا گفتند با آزادي نمي سازد، به هر دليلي اگر بنا گذاشته شد كه باز احكام اسلام تعطيل بشود، همان كاري را بايد كرد كه امام كرد و امام درسي را كه از امام حسين(ع) فرا گرفته بود عملي كرد.
سخنراني حضرت آيت الله مصباح يزدي (دامت بركاته) در جمع پيش كسوتان انقلاب- مشهد مقدس- 13/11/1384
زلال بصيرت روزهاي پنجشنبه منتشر مي شود.

 



توضيحات سخنگوي دستگاه قضا درباره طرح وكيل خانواده

سخنگوي قوه قضاييه با اشاره به طرح وكيل خانواده كه هم اكنون در مجلس است تاكيد كرد كه اگر اين طرح جامع و كافي نباشد دستگاه قضايي بايد طرحي را به تصويب برساند كه منافع مردم، وكلا و دستگاه قضايي در آن تامين شود.
حجت الاسلام غلامحسين محسني اژه اي درباره طرح وكيل خانواده گفت: اگر اشخاص حد خود را در جامعه نشناسند ناخواسته از حق تجاوز كرده و نه تنها خود بلكه ديگران را نيز به زحمت خواهد انداخت كه در اين صورت پرونده هاي بسياري در دستگاه قضايي ايجاد خواهد شد.
دادستان كل كشور تصريح كرد: كاري كه دستگاه هاي قضايي و رسانه ها بايد انجام دهند اين است كه آگاهي مردم درباره حقوقشان را افزايش دهند تا مردم نسبت به حقوقشان آشنا شوند.
وي ادامه داد: آشنايي افراد با حقوقشان در جامعه مي تواند از آموزش و پرورش شروع شود.
محسني اژه اي در رابطه با بالا بردن آگاهي مردم نسبت به حقوقشان گفت: هر فردي نمي تواند به صورت تخصصي با حقوق قضايي آشنا شود و از حق خود دفاع كند كه در اين صورت وجود وكيل در جامعه ضروري است.
محسني اژه اي در خصوص تعرفه وكلا، معيار قانوني تعرفه ها و نحوه محاسبه تعرفه توسط وكلا افزود: حق وكيل به شكل متعارف بايد پرداخت شود و دسترسي وكيل نيز به موكل آسان باشد همچنين وكيل بايد حد و حدود خود را بشناسد و مبالغ سنگيني از موكل مطالبه نكند.
سخنگوي قوه قضاييه در ادامه تصريح كرد: وكيل بايد از حقيقت و واقعيت دفاع كند يعني آنچه را كه موكل از آن آگاه نيست دفاع كند به ميزاني كه حق به او اجازه دهد نه اين كه وكيل به هر نحوي در صدد رفع اتهام از موكل خود برآيد.
دادستان كل كشور به باشگاه خبرنگاران گفت: اگر بتوان وكلاي خانواده را در كشور رواج دهيم به نفع مردم و جامعه خواهد بود چرا كه در غير اين صورت يافتن زبان گفت وگو بين خانواده ها و وكيل بسيار مشكل است.
وي به مطرح بودن طرح وكيل خانواده در مجلس اشاره كرد و اظهار داشت: اين طرح در مجلس مطرح بوده و قوه قضاييه نيز نظرات خود را اعلام كرده است و اگر اين طرح جامع و كافي نباشد دستگاه قضايي بايد طرحي جامع را به تصويب برساند تا منافع مردم، وكلا و دستگاه قضايي تامين شود.
سخنگوي قوه قضاييه با بيان اين كه عدم آشنايي مردم به حقوق خود باعث خواهد شد تا ورود پرونده ها به دستگاه قضايي كشور بيشتر از گذشته نمود پيدا كند، گفت: اگر مردم به منافع خود آشنا باشند در زمان مراجعه به دستگاه قضايي مسائل را به سهولت حل و فصل خواهند كرد ولي اگر مردم به حقوق خود آشنا نباشند در محاكم قضايي با وجود اشتباهات در مسايل حقوقي، قاضي ممكن است كه دادخواست آنان را رد كند.
محسني اژه اي به عدم رعايت تعرفه قانوني توسط وكلا اشاره و خاطرنشان كرد: با آموزش حقوق مردم در رسانه ها مي توان مطمئن بود كه وضعيت حقوقي آنان در جامعه ارتقاء خواهد يافت.

 



انتقاد انجمن اسلامي دانشجويان ايراني مقيم اروپا از سياست هاي منفعلانه وزارت خارجه

اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان اروپا خواستار ايجاد تغييرات بنيادين در وزارت خارجه شد.
اين اتحاديه ديروز با انتشار بيانيه اي به انتقاد از كاركردهاي خنثي و منفعلانه نمايندگي ها و سفارتخانه هاي ايران در خارج از كشور پرداخت و نوشت:«سالهاست كه وزارت خارجه و سفارتخانه هاي تحت مديريت آن در بسياري از موارد نقشي مينيماليستي ايفا مي نمايند. تعريف «سفارت ايران»، به عنوان «نماينده بروكراسي داخل براي هموطنان خارج» جا افتاده و تعريف ماموريت فرهنگي سفارت در حد آشنا نمودن مردم كشور ميزبان با سه تار، فلزكاري، قورمه سبزي و چند فيلم كذايي تقليل يافته است.»
اين اتحاديه با اشاره به اينكه تجربه سال ها حضور در خارج از كشور باعث شده دغدغه هاي جدي درباره عملكرد دفاتر نمايندگي ايران پيدا كند، در ادامه بيانيه خود سوال كرده است كه آيا آنچه ملت ما را در دهه هاي اخير در جهان بي نظير كرده، مواردي مانند صنايع دستي است؟!
اتحاديه دانشجويان اروپا با اشاره به اينكه هم اكنون سفارتخانه هاي ايران قادر به دفاع از انقلاب و رفتارهاي هجومي و فعالانه نيستند، تاكيد كرده كه با ماشين هاي لوكس و ادبيات محافظه كارانه نمي توان طرز فكر علوي و پيام حسيني را به جهان منتقل نمود. در ادامه اين بيانيه با اشاره به اينكه مكانيزم هاي فعلي نظارت بر سفارتخانه هاي ايران نياز به بازنگري جدي دارد، جعفربن ابي طالب(ع) را سمبل سفير واقعي مسلمان خوانده كه با وجود تنها بودن در محيط دشمن نه فقط از آنها تاثير نپذيرفت بلكه بر آنها تاثير گذاشت.
در پايان اين بيانيه آمده است:
حقيقتا آنچه كه اكنون در بسياري از سفارتخانه هايمان داريم، از كارايي شايسته اي جهت دفاع و تامين منافع عاليه «انقلاب اسلامي» ملت ايران، هزاران هزار شهيد عظيم الشأن آن و منافع سياسي، اقتصادي و فرهنگي آن در اين مقطع، برخوردار نمي باشد و نياز به بازنگري جدي دارد.

 



مقامات آمريكايي: هواپيماي سرنگون شده در ايران متعلق به سيا است

مقامات آمريكايي مي گويند كه هواپيماي بدون سرنشيني كه در ايران سرنگون شده، از هواپيماهاي ناوگان ضدرادار آژانس اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) بوده است كه سال ها از طريق يك پايگاه آمريكايي در افغانستان به جاسوسي از ايران مي پرداخته است.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس به نقل از مقامات آمريكايي كه به نام آن ها اشاره اي نكرد، گزارش داد: هواپيماي بدون سرنشين ضدرادار RQ170 سيا هم چنين براي نظارت بر محل اقامت اسامه بن لادن - رهبر پيشين القاعده- در پاكستان پيش از حمله ماه مه مورد استفاده قرار گرفته است.
به گفته اين مقامات، آمريكا پايگاه «شينداد» در افغانستان را با هدف حضوري بلندمدت در آن جا به منظور انجام عمليات هاي شناسايي و حتي عمليات هاي ويژه در ايران در صورت ضرورت برپا كرده است.
اين مقامات كه به شرط فاش نشدن نامشان حاضر به گفت وگو در اين باره شدند، گفتند كه با وجودي كه مجوز هيچ ماموريت خاصي در رابطه با ايران داده نشده است اما نيروي نظامي آمريكا برنامه هايي احتمالي را براي اين گونه عمليات هاي پنهاني دارد.
پيش تر نيز فرماندهي نيروهاي بين المللي كمك به برقراري امنيت در افغانستان (ايساف) در بيانيه اي اعلام كرده بود كه هواپيماي بدون سرنشيني كه «ايراني ها به آن اشاره مي كنند ممكن است يك هواپيماي شناسايي بدون سرنشين آمريكايي باشد كه در غرب افغانستان پرواز مي كرده است.»
بنابر گزارش خبرگزاري آلمان، براساس اين بيانيه اپراتورهاي اين هواپيما پس از خارج شدن از كنترل و مفقود شدن آن در هفته گذشته در حال «كار كردن براي تشخيص موقعيت آن» بوده اند.
مقامات سازمان اطلاعات مركزي آمريكا «سيا» هم اذعان كردند: هواپيماي بدون سرنشين آمريكايي كه در حريم هوايي ايران سرنگون شد از نوع هواپيماهاي جاسوسي بوده است.
شبكه خبري سي ان ان اعلام كرد، آنها گفته اند كه اين هواپيما كه هفته گذشته در ايران سقوط كرد، بخشي از عمليات شناسايي سيا بود.
در همين زمينه شبكه تلويزيوني راشاتودي با اشاره به ماجراي سقوط هواپيماي جاسوسي فوق سري آمريكا بدست نظاميان ايران اعلام كرد اين ماجرا آنقدر براي آمريكا اهميت پيدا كرده است كه فاكس نيوز تصريح كرد ايراني ها به فناوريهاي فوق محرمانه آمريكا دسترسي پيدا كرده اند. شبكه تلويزيوني سي ان ان از اين بابت ابراز نگراني كرد كه دستيابي ايران به فناوريهاي موجود در اين هواپيما در نهايت به ضرر آمريكا تمام خواهد شد.
جيم ميكلاشويسكي تحليلگر ام اس ان بي سي در پنتاگون نيز در اين باره هشدار داد كه ايران با سقوط اين هواپيما مي تواند از دوربين هاي داراي فناوري هاي پيشرفته نصب شده در اين هواپيما و حسگرها و فناوري هاي شناسايي آن استفاده كند.
افسر سابق سيا: سرنگوني هواپيماي امريكا در ايران
درس خوبي به واشنگتن داد
افسر سابق دستگاه جاسوسي آمريكا تصريح كرد سرنگوني هواپيماي جاسوسي آمريكا در ايران درس خوبي به واشنگتن داده كه توان ايران را دست كم نگيرد.
فيليپ جرالدي گفت: سقوط هواپيماي بدون سرنشين آمريكا در ايران بسيار مهم است. بايد توجه داشت كه امريكا به عمليات مخفيانه براي جمع اوري اطلاعات در داخل ايران مبادرت مي كند. حركت هواپيماي بدون سرنشين امريكايي در حريم هوايي ايران، اقدامي جنگي است. اين اقدام بسيار تهاجمي و بسيار پرمخاطره است.
جرالدي تاكيد كرد سقوط اين هواپيما حاوي اين پيام براي ارتش آمريكا است كه بايد محتاط تر باشد و بداند كه توانايي نظامي ايران براي دفاع از اين كشور بسيار بيشتر از حدي است كه مقامات آمريكايي تصور مي كنند. اين رويداد، درس خوبي براي آمريكا است كه هواپيماهاي بدون سرنشين خود را به كشورهاي مختلف جهان مي فرستد. مقامات امريكايي بايد بدانند كه اين سياست چندان خردمندانه نيست.

 



لوپوئن: ايده فرانسه براي تحريم نفت ايران «خام» و «شتاب زده» بود

هفته نامه فرانسوي لوپوئن ايده فرانسه درباره تحريم خريد نفت ايران را «شتابزده» و «خام» توصيف كرد.
اين ارزيابي اي است كه آرمين عارفي در مقاله اي براي لوپوئن كه در تاريخ 12 آذر 1390 (3 دسامبر 2011) منتشر شده، ارائه كرده است.
عارفي از قول تيري كوويل، استاد اقتصاد و پژوهشگر مسائل ايران در موسسه روابط بين المللي و راهبردي فرانسه مي نويسد: «فرانسه براي ممنوعيت خريد نفت ايران كمي شتاب زده رفتار كرد زيرا فرانسه برخلاف همسايگانش تقريبا چيزي از ايران نمي خرد».
بنا بر اين گزارش، كوويل ادامه داده است: «چنين ايده اي به شدت منجر به كاهش عرضه و در نتيجه افزايش بهاي نفت خام خواهد شد. اقتصاد جهاني كه اكنون بعلت بحران بدهي ضربه خورده است نمي تواند بهبود يابد. تهران همچنين مي تواند روي حمايت پايدار متحدانش در شوراي امنيت سازمان ملل حساب كند. چين و روسيه با هر گونه تحريم ايران مخالفت مي كنند. به اين ترتيب آنها از هر گونه اقدام تنبيهي در سطح جهاني عليه تهران پيشگيري خواهند كرد».
كوويل اين ايده ها را ناشي از نوعي سردرگمي در سياست غرب نسبت به ايران ارزيابي كرده و گفته است: «سردرگمي و ابهام بسياري درباره موضع غرب در برابر ايران وجود دارد. آيا آنها مي خواهند جمهوري اسلامي را به تغيير عقيده درباره برنامه هسته اي اش وادار كنند؟ يا اينكه مي خواهند مردم را به تغيير رژيم سوق دهند»؟
اين در حالي است كه آمارها نشان مي دهد برخي كشورهاي اتحاديه اروپا به هيچ وجه قادر به صرف نظر كردن از نفت ايران نيستند.
لويي ايمبرت روز جمعه 11 آذر 1390 (2 دسامبر 2011) درباره آخرين آمار واردات نفت اروپا از ايران نوشت: «بنا بر گزارش ماهانه كميسيون اروپا، تحريم هاي نفتي مشترك مي تواند هزينه برخي كشورهايي كه از لحاظ اقتصادي شكننده هستند، همانند اسپانيا ، يونان و ايتاليا كه به ترتيب 6/14 درصد، 14 درصد و 1/13 درصد نفت خام خود را از ايران وارد مي كنند، افزايش دهد. تاثير چنين تحريم هايي روي اقتصاد ايران نيز ترديدهايي برانگيخته است زيرا اين كشور ممكن است مشتريان جديدي در آسيا كه بيشتر نفت خود را نيز در اين منطقه به فروش مي رساند پيدا و زيان خود را در اروپا جبران كند».
بنا بر آمار وزارت انرژي امريكا ، اتحاديه اروپا در شش ماهه اول سال 2011 ، 18 درصد صادرات نفتي ايران را مصرف كرده است. چين 22 درصد، ژاپن 14 درصد ، هند 13 درصد و كره جنوبي 10 درصد نفت صادراتي ايران را خريداري مي كنند. اين كشورها به هيچ وجه اعلام نكرده اند كه قصد دارند خريد نفت از ايران را كاهش دهند.

 



رئيس كميته دفاعي مجلس: هذيان گويي باراك ناشي از وحشت صهيونيست هاست

رئيس كميته دفاعي مجلس، هذيان گويي باراك را ناشي از وحشت صهيونيست ها از قدرت نظامي ايران دانست.
غلامرضا كرمي رئيس كميته دفاعي مجلس در گفت وگو با فارس، با اشاره به ادعاي يك رسانه غربي مبني بر آماده بودن سپاه پاسداران و خارج كردن موشك هاي دوربرد از انبارهاي موشكي، اظهار داشت: در شرايط كنوني هيچ احساسي براي اينكه در شرايط خاص و جديد نظامي قرار گرفته باشيم، نداريم و اينكه گفته شده نيروهاي مسلح ايران به خاص آماده باش شده اند، درست نيست.
وي افزود: طبق دكترينال دفاعي و استراتژي نظامي جمهوري اسلامي ايران، تمامي نيروهاي مسلح اعم از نيروهاي سه گانه ارتش، چندگانه سپاه پاسداران و نيروهاي مقاومت بسيج بايد در حالت آمادگي دفاعي قرار داشته باشند و شرايط فعلي نيز از اين قاعده مستثني نيست.
كرمي گفت: جمهوري اسلامي خواهان صلح در منطقه و جهان است و به هيچ مكاني حمله نظامي نخواهد كرد اما اگر تجاوزي به خاك جمهوري اسلامي ايران صورت بگيرد، تمامي نيروهاي مسلح ايران براي هجمه همه جانبه به دشمن متجاوز اقدام خواهند كرد.
رئيس كميته دفاعي مجلس گفت كه در صورت تجاوز به خاك ايران، موشك هاي دوربرد ايران به وظيفه خود عمل خواهند كرد اما در شرايط كنوني آنها هيچ وظيفه اي ندارند.
كرمي در واكنش به ادعاي وزير جنگ رژيم اشغالگر قدس مبني بر اينكه پاسخ ايران به اسرائيل براي اين رژيم خطرناك نخواهد بود، گفت: همين كه ايهود باراك به هذيان گويي افتاده نشان از وحشت صهيونيست ها از قدرت نظامي ايران است.
وي افزود: اگر روزي تجاوزي به ايران صورت بگيرد، آن روز باراك و دوستانش خواهند ديد اولين موشك دوربرد ايران طوري تل آويو را به لرزه درخواهد آورد كه وحشت تمامي سرزمين هاي اشغالي را به خود بگيرد و تمامي صهيونيست ها براي نجات جان خود سرزمين هاي اشغالي را ترك كنند.

 



نامه لاريجاني به احمدي نژاد: افزايش سرمايه شركت فناوري اطلاعات از محل سود سال 83 غيرقانوني است

رئيس مجلس شوراي اسلامي طي نامه اي خطاب به رئيس جمهور مصوبه دولت درباره افزايش سرمايه شركت فناوري اطلاعات از محل سود عملياتي سال 1383 را مغاير قانون اعلام كرد.
علي لاريجاني در نامه اي به شماره 52374 هـ/ب، خطاب به محمود احمدي نژاد، مصوبه دولت در خصوص افزايش سرمايه شركت فناوري اطلاعات را غيرقانوني خواند و اعلام كرد: افزايش سرمايه شركت فناوري اطلاعات از محل سود عملياتي سال 1383، مغاير قانون است.
به گزارش فارس، در اين نامه آمده است: بازگشت به رونوشت تصويب نامه هيات محترم وزيران به شماره 150761/ت 47117هـ مورخ 30/7/1390، موضوع: «تجويز افزايش سرمايه شركت فناوري اطلاعات»، متعاقب بررسي ها و اعلام نظر مقدماتي «هيات بررسي و تطبيق مصوبات دولت با قوانين» و مستندا به صدر ماده واحده و تبصره (4) الحاقي به «قانون نحوه اجرا اصول 85 و 138 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و اصلاحات بعدي» و ماده (10) آئين نامه اجرايي آن، مراتب متضمن اعلام نظر قطعي جهت اقدام لازم در مهلت مقرر قانوني و اعلام نتيجه به اين جانب ابلاغ مي گردد.
بديهي است پس از انقضاي يك هفته مهلت مقرر در قانون، آن بخش از مصوبه كه مورد ايراد قرار گرفته است، ملغي الاثر خواهد بود.
«از آنجا كه سود شركت هاي دولتي جزء درآمد عمومي دولت بوده و طبق مواد (10، 11 و 13) قانون محاسبات عمومي كشور مصوبه 1366، علاوه بر ضرورت واريز و تمركز يافتن در حساب هاي خزانه داري كل، هرگونه دخل و تصرف در آن نيز منوط به حكم قانون است، عليهذا، متن مصوبه كه بدون تصريح به ضرورت انجام تشريفات قانوني مذكور، افزايش سرمايه شركت فناوري اطلاعات را از محل سود عملياتي سال 1383، تجويز مي نمايد، مغاير قانون است.»

 



گروهك تروريستي منافقين مجبور به خروج از عراق شد

سخنگوي ويژه گروهك تروريستي منافقين در امور پادگان اشرف، با قبول خروج ذلت بار منافقين از خاك عراق مدعي شد: ما از حقوق قانوني خود براي پناهندگي در عراق چشم پوشي خواهيم كرد و از اين كشور خارج خواهيم شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني هابيليان (خانواده شهداي ترور كشور) وي در گفت وگو با سايت عراقي شفق در عين حال كه مسئله خروج منافقين از عراق را پذيرفت، اعلام كرد: شرايط ما براي خروج تا پايان سال جاري مساعد نيست و از دولت عراق مي خواهيم براي اجراي خروج، به طرح سازمان ملل و اتحاديه اروپا در مورد انتقال و اسكان نيروهاي موجود در اشرف نيز توجه داشته باشد.
او گفت: سازمان ملل و اتحاديه اروپا به زمان بيشتري نياز دارند و ما نيز از حكومت عراق مي خواهيم براي خروج ساكنان پادگان اشرف در زمان بندي مشخص، با ما همكاري داشته باشند.
پيش از اين سركرده منافقين و همسر وي بارها با تاكيد بر حق خودساخته منافقين براي ماندن در عراق اعلام كرده بودند تحت هر شرايطي در عراق خواهند ماند و از اين كشور خارج نخواهند شد.

 



رئيس جمهور قانون كاهش رابطه با انگليس را ابلاغ كرد

محمود احمدي نژاد قانون كاهش رابطه با رژيم سلطنتي انگليس را ابلاغ كرد.
طرح كاهش رابطه با انگليس با راي قاطع وكلاي ملت در جلسه علني 29 آبان ماه گذشته مجلس شوراي اسلامي تصويب شد كه به موجب آن وزارت امور خارجه موظف است از تاريخ لازم الاجرا شدن اين قانون ظرف 2 هفته روابط سياسي جمهوري اسلامي ايران با رژيم سلطنتي انگليس را به سطح «كاردار» تنزل دهد.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي پس از تاييد قانون كاهش رابطه با انگليس توسط شوراي نگهبان اين قانون را در روز سه شنبه هشتم آذرماه براي اجرا به رئيس جمهور ابلاغ كرد.
براساس ماده يك قانون مدني رئيس جمهور موظف است پس از ابلاغ قوانين به وي از سوي رئيس مجلس، ظرف 5 روز از تاريخ ابلاغ، قانون را براي اجرا به دستگاههاي اجرايي ذيربط ابلاغ كند.
دو روز پس از تصويب كاهش رابطه با انگليس در مجلس و همزمان با ابلاغ آن از سوي لاريجاني جمعي از دانشجويان با تجمع در مقابل سفارت انگليس در تهران، سفارتخانه مذكور را در اعتراض به مواضع خصمانه بريتانيا عليه كشورمان براي ساعاتي تصرف كردند.
به گزارش فارس، محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري ديروز قانون كاهش رابطه سياسي با رژيم سلطنتي انگليس را براي اجرا به وزارت امور خارجه ابلاغ كرد.

 



شرايط پذيرش سرباز هيئت علمي اعلام شد

معاون احضار و اعزام سازمان وظيفه عمومي ناجا شرايط پذيرش سرباز هيئت علمي را تشريح كرد.
سرهنگ رحمان عليدوست افزود: مطابق قانون، دانشجويان و فارغ التحصيلان داراي مدارك كارشناسي ارشد و بالاتر غيرغايب مي توانند براي ارائه درخواست خدمت به «سرباز هيات علمي» به دانشگاه ها مراجعه كنند.
معاون احضار و اعزام سازمان وظيفه عمومي ناجا ادامه داد: پس از انجام سير مراحل جذب از طريق دانشگاه هاي محل درخواست و تاييد يكي از وزارتخانه هاي علوم، تحقيقات و فناوري يا بهداشت درمان و آموزش پزشكي يا دانشگاه هاي آزاد اسلامي، امام صادق(ع) و شاهد و تاييد نهايي ستاد كل نيروهاي مسلح و ارسال اسامي آنان به سازمان وظيفه عمومي، اين افراد در مرداد ماه سال بعد به يكي از مراكز آموزشي اعزام مي شوند.
به گزارش ايسنا عليدوست خاطرنشان كرد: كارت پايان خدمت اين دسته از مشمولان پس از انجام تعهد كامل صادر و به آنان تعلق مي گيرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14