(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 22 آذر 1390- شماره 20095

آموزش شنا توسط برخي مديران!
برقراري ارتباط تجاري اقتصادي بندرعباس با كشور غنا
ايران در كيهان
گردشگران 16 كشور جهان ميهمان ويژه تاسوعا و عاشوراي يزد
پتروشيمي هگمتانه تا پايان فصل كاري سال آينده به بهره برداري مي رسد
شهردار آبعلي استعفاء كرد
مديرعامل شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه 3 كشور:
ميزان خريد گندم از كشاورزان فارس 15 درصد كاهش يافت
كمبود زمين، سبب اجرا نشدن طرح مجتمع فرهنگي چالوس شد
برگزاري آزمون مفاهيم قرآني در استان مركزي
ايجاد 600 مدرسه هوشمند در آذربايجان غربي
استاندار اردبيل: آرد تحويلي به نانوايان سالم است
رزمايش طرح زمستاني راهداري در لرستان آغاز شد
استمداد راننده نمونه كشوري از مسئولان راهداري
بدهكاري 7 ميليارد توماني مشتركان آب و برق كيش
پرداخت كمك نقدي رئيس جمهور به مردم لردگان
به گفته معاون استاندار گلستاني ها روز به روز فقيرتر مي شوند



آموزش شنا توسط برخي مديران!

بحران مديريت و عدم توجه به منابع انساني، اقتصادي و مهم تر از همه مديريت زمان از جمله معضلاتي است كه متأسفانه به عنوان يك واقعيت تلخ گريبانگير بسياري از هموطنان و به ويژه مديران در بخش ها و قسمت هاي مختلف كشور شده است.
در اين بين استان هاي محروم و كمتر توسعه يافته از جمله استان ايلام بيش از ساير استان ها از اين معضل رنج مي برند.
در كنار بحران مديريت و عدم استفاده بهينه از امكانات و توجه به معضلات و مشكلات استان و شهروندان، متأسفانه همچنان فرهنگ تملق و چاپلوسي مزيد بر علت شده و مديران محترم را از انجام وظيفه اصلي كه همان خدمت صادقانه و بي منت است؛ دور كرده است. رهبر معظم انقلاب به عنوان تجسم و الگوي اسلام اصيل و ناب به مناسبت هاي مختلف همواره مديران را به استفاده درست از وقت و زمان و دوري از تملق و چاپلوسي توصيه كرده اند؛ نمونه بارز آن تذكري بود كه به يكي از نمايندگان خانه ملت فرمودند؛ «اين كار نه براي شما و نه براي ما خوب است».
از جمله اين موارد دور از اخلاق كه اخيرا در شهر ما ايلام روي داد مي توان به اين يك نمونه اشاره كرد.
در ايام دهه اول محرم كه مردم اين استان در عزاي سالار شهيدان سوگوار بودند، برخي از مديران استان براي محكم كردن پست مديريتي خود به «آموزش شنا» به يكي از نورچشمي هاي مديران اجرايي استان پرداختند.
اين مدير نورچشمي از چنان جايگاهي نزد ديگر مديران برخوردار بود كه آقايان روزي چند ساعت را به آموزش وي اختصاص مي دادند. اين در حالي است كه همين مديران براي حل معضل و مشكلات مردم منطقه با كمبود وقت، نداشتن فرصت و كارهاي مهم تري مواجه هستند.
ايلام- خبرنگار كيهان

 



استاندار هرمزگان تأكيد كرد
برقراري ارتباط تجاري اقتصادي بندرعباس با كشور غنا

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
استاندار هرمزگان گفت: ايران و غنا مي توانند پل ارتباطي بين آسياي مركزي و آفريقا ايجاد كنند.
ابراهيم عزيزي در ديدار با احمدحسن سفير غنا در ايران با بيان اين مطلب افزود: استان هرمزگان از استان هاي مهم واستراتژيك ايران است كه مي تواند از طريق بندرعباس ارتباط تجاري، بازرگاني و اقتصادي خوبي را با غنا برقرار كند.
وي با بيان اينكه صنعت كشتي سازي در بندرعباس داراي زيرساخت هاي مناسبي است، افزود: صنعت دريانوردي در هرمزگان داراي سابقه و ديرينه اي در خور اعتناست.
عزيزي با اشاره به برگزاري سومين اجلاس همكاري بين ايران و غنا طي سال هاي گذشته، گفت: تفاهمنامه هاي مربوط به آن اجلاس و حركت در روند عملي شدن آن مي تواند بسياري از خواسته هاي طرفين را در بحث افزايش ارتباطات و تعاملات تجاري و ديپلماتيك ميسر سازد. استاندار هرمزگان در پايان آمادگي اين استان را براي خواهر خواندگي بندرعباس و پايتخت كشور غنا اعلام كرد.

 



ايران در كيهان

اعطاي تسهيلات
تبريز- خبرنگار كيهان: 15 هزار ميليارد ريال تسهيلات به متقاضيان مسكن مهر در آذربايجان شرقي عطا شد.
«احمدعلي رضا بيگي» استاندار آذربايجان شرقي گفت: 5 هزار ميليارد ريال در شهرهاي زير 25 هزار نفر و 10 هزار ميليارد ريال در شهرهاي بيش از آن، اعطا شده است.
وي در نشست شوراي مسكن آذربايجان شرقي، از احداث 16 هزار واحد مسكن مهر در 250 هكتار از اراضي «شهر جديد سهند» خبر داد و افزود: از 240 هزار واحد مسكن روستايي استان بيش از 91 هزار واحد توسط بنياد مسكن نوسازي شده است.
در ادامه اين نشست عنوان شد: 83 هزار واحد مسكن مهر در آذربايجان شرقي در حال احداث است.
آبرساني در سلماس
¤ عمليات اجرايي آب شرب شهرستان سلماس، ازمحل سد 9 دي شروع شده است.
فرماندار شهرستان سلماس در ديدار نقي كريمي مديرعامل آب منطقه اي آذربايجان غربي، گفت: براي اين طرح در سال آينده 80 ميليارد ريال پيشنهاد شده است.
مرتضي نظري افزود: امسال براي مطالعه و خريد لوله اتصالات حدود 8 ميليارد و 200 ميليون ريال اختصاص داده شده است.
كريمي نيز از اجراي طرح آبياري قطره اي در اراضي سلماس خبر داد. وي گفت: 2200 هكتار از زمين هاي شهرستان، تحت پوشش آبياري قطره اي قرار مي گيرد.
تسهيلات مشاغل خانگي
شاهرود- خبرنگار كيهان: فرماندار شاهرود در نشست بررسي روند جذب تسهيلات مشاغل خانگي كه در محل فرمانداري اين شهر برگزار شد گفت: باتوجه به اينكه سهميه تسهيلات شهرستان شاهرود مبلغ 56 ميليارد و 504 ميليون ريال است تاكنون 793 طرح به مبلغ 26 ميليارد و 779 ميليون ريال به بانك ها ارسال شده است.
وي از دستگاه هاي اجرايي شهرستان خواست تا در راستاي جذب باقيمانده تسهيلات ارسال پرونده ها به بانك ها اقدام كنند.
احداث 2 هزار واحد مسكن
¤ فرماندار شاهرود در نشست شوراي مسكن اين شهرستان با بيان اينكه دو هزار و 4 واحد مسكن سنتي ساز توسط شركت هاي تعاوني در حال احداث است گفت: پيشرفت فيزيكي اين واحدها تا 90 درصد مي رسد. بندرآبادي تصريح كرد اداره مسكن و شهرسازي، با همكاري اداره تعاون، ثبت اسناد، بانك مسكن و اتحاديه تعاوني هاي مسكن مساعدت لازم را جهت تسهيل در اخذ صورتجلسه تفكيكي و صدور دفترچه اقساط و فروش اقساطي انجام دهند.
تشكيل كانون هاي علمي
گرگان- خبرنگار كيهان: معاون توسعه و مديريت منابع انساني استاندار گلستان خواستار تشكيل كانون هاي علمي جديد در گلستان شد.
علي اكبر سوخته سرايي اظهار داشت: كانون توتون، مديريت سيلاب، موضوعات مربوط به خشكسالي و ماهيان خاوياري از جمله تقاضاهايي است كه بر آن اصرار داريم.
وي بيان داشت: ستاد فرآوري هاي نوين مرتبط با صنايع چوب و كاغذ، ستاد فناوري هاي نانو، شركت هاي دانش بنيان و مباحث مربوط به تجاري سازي، پارك هاي علم و فناوري، پارك ويژه علم و فناوري تخصصي بخش كشاورزي و منابع طبيعي مرتبط با استان گلستان، ستاد گياهان دارويي، تشكيل كانون هاي جديد، راه اندازي دانشگاه در استان از جمله اين موارد است.
تعمير اساسي اسكله ها
بندرعباس- خبرنگار كيهان: معاون مهندسي عمران اداره كل بنادر و دريانوردي استان هرمزگان گفت: كار تعميرات اساسي اسكله 4 تا 20 بندر شهيد رجايي براي اولين بار در ايران توسط مهندسان داخلي صورت گرفته است.
عباس كمالي افزود: كار تعميرات اساسي اين اسكله ها به ترتيب اولويت خرابي از سال 86 با اعتباري بالغ بر بيش از 52 ميليارد ريال شروع شد.
افتتاح پروژه هاي درماني
اصفهان- خبرنگار كيهان: 7 پروژه عمراني با هزينه اي بالغ بر 10ميليارد ريال در مركز آموزشي درماني الزهرا(س) اصفهان افتتاح شد كه مهمترين آنها بخش جراحي منتخب (VIP) با 27 تخت بستري و بخش مراقبت-هاي ويژه منتخب با 8تخت است كه در فضايي به مساحت 885 مترمربع واقع و به كليه تجهيزات رفاهي جهت بيماران و همراهان بيمار مجهز شده است.
همچنين بازسازي بخش هاي جراحي اعصاب و همودياليز و افتتاح دفتر گروه هاي آموزشي، دفتر آموزش سلامت و دفتر نسيم مهر نيز از ديگر پروژه هاي افتتاح شده در اين مركز بود.
رونمايي از سايت
بابل- خبرنگار كيهان: طي مراسمي با حضور مسئولين محلي از سايت پرتال خبري وصال آنلاين سپاه بابل رونمائي شد.
در اين مراسم فرمانده سپاه ناحيه بابل گفت: بايد به تعداد 1700 شهيد گرانقدر شهرستان بابل 1700 وبلاگ راه اندازي شود و بايد با تمام توان به مقابله با دشمن در عرصه جنگ نرم پرداخت.
همچنين ساختمان جديد حوزه بسيج حضرت امير(ع) در بخش بند پي شرقي بابل در زميني به مساحت 250مترمربع و با هزينه اي بالغ بر 135 ميليون تومان با همكاري سازمان بسيج مهندسي لشكر 25 كربلا و بسيج سازندگي احداث شد.
400 هيئت عزاداري
ورامين- خبرنگار كيهان: رئيس سازمان تبليغات اسلامي ورامين گفت در ماه هاي محرم و صفر بيش از 300 روحاني در امر تبليغ فعالند. حجت الاسلام والمسلمين رضا غلامي افزود: در منطقه ورامين بيش از 350 مسجد و 400 هيئت وجود دارد كه به برگزاري مراسم عزاداري سيدالشهداء مي پردازند.
توزيع
44 ميليون پاكت شيردر مدارس
¤ مديركل آموزش و پرورش استان تهران در مراسم زنگ شير مدارس كه در مدرسه مريم قرچك برگزار شد گفت: هر روز 44 ميليون پاكت شير در مدارس توزيع مي شود. رحيم زماني افزود: در سطح استان تهران بيش از 620 هزار دانش آموز داريم كه شير دريافت مي كنند. به گفته وي 85 درصد شير توزيعي بين دانش آموزان از نوع شيرهاي پاستوريزه است.

 



گردشگران 16 كشور جهان ميهمان ويژه تاسوعا و عاشوراي يزد

يزد- خبرنگار كيهان:
در ايام محرم امسال، گردشگران 16 كشور جهان ميهمان ويژه مراسم تاسوعا و عاشوراي حسيني در استان يزد بودند.
امسال گردشگراني از كشورهاي اروپايي، آسيايي و آفريقايي همچون آلمان، فرانسه، سوئيس، هلند، ايرلند، انگليس، نروژ، چك، ژاپن، كره، اتريش، چين، اسپانيا، استراليا، هنگ كنگ، آفريقاي جنوبي و عمدتا با مذاهبي غير از اسلام در مراسم تاسوعا و عاشوراي يزد و نخل برداري و تعزيه خواني شهرستان تفت شركت كردند، و بعضي از آنها چنان تحت تاثير قرار گرفتند كه اشك در چشمانشان حلقه زده بود.
سيدحسين حسيني، مدير مؤسسه آواي عرشيان، از اعزام يك روحاني مسلط به زبان انگليسي با اين كاروان خبر داد و خاطرنشان كرد: تشريح حادثه كربلا و فلسفه قيام اباعبدالله(ع) و ارتباط آن با حوادث روز جهان و آشنايي با مكتب اسلام ناب محمدي از برنامه هايي بود كه امسال به صورت چهره به چهره و در قالب ارائه بسته هاي فرهنگي همچون بروشور و سي دي به زبان لاتين صورت گرفت. وي افزود: شركت گردشگران در مراسم سينه زني، روضه خواني و به هم زدن آش نذري امام حسين در يزد از ديگر برنامه هايي بود كه مورد توجه گردشگران قرار گرفت.
اين برنامه با حمايت مسئولان استان، سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و براي سومين سال متوالي است كه با حضور گردشگران خارجي در مراسم تاسوعا و عاشوراي حسيني در استان يزد برگزار مي شود.

 



به همت مديران اجرايي
پتروشيمي هگمتانه تا پايان فصل كاري سال آينده به بهره برداري مي رسد

همدان -خبرنگاركيهان:
نماينده مردم همدان و فامنين درمجلس شوراي اسلامي گفت: با همت دولت اجراي پروژه پتروشيمي هگمتانه تا پايان فصل كاري سال 91، به پايان مي رسد.
سيد محمد كاظم حجازي درگفت وگو با خبرنگاران افزود: علي رغم اعلام 90 درصد پيشرفت فيزيكي پتروشيمي هگمتانه درسال گذشته، اين پروژه به علت كمبود منابع هنوز به بهره برداري نرسيده است.
وي ادامه داد: با پيگيري هايي كه انجام داديم موفق به اخذ مصوبه هيئت دولت جهت تامين مابقي وجه اعتبارمورد نياز شديم كه اين مصوبه به بانك مركزي ابلاغ شده و مانعي جهت تخصيص منابع وجود ندارد.
حجازي گفت: در صورتي كه منابع مالي بانك به موقع تخصيص يافته و به دست استان برسد، پتروشيمي هگمتانه اواخر فصل كاري سال 91، تكميل و افتتاح خواهد شد.
وي يادآور شد: ميزان منابع جديد مصوب شده براي پروژه مذكور،حدود 9ميليارد تومان است.

 



شهردار آبعلي استعفاء كرد

آبعلي- خبرنگار كيهان:
پس از استعفاي رئيس شوراي اسلامي شهر آبعلي شهردار اين شهر نيز استعفا كرد.
چندي قبل رضا اسماعيلي از سمت رئيس شوراي اسلامي شهر آبعلي استعفاء و پس از گذشت مدتي جعفر پرج شهردار اين شهر نيز استعفا داد.
در حال حاضر شهر فاقد شهردار است و تا لحظه تنظيم خبر شهرداري فاقد سرپرست است. اميد مي رود شوراي شهر اين بار در انتخاب شهردار شخصي را براي اين مهم برگزيند.

 



مديرعامل شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه 3 كشور:
ميزان خريد گندم از كشاورزان فارس 15 درصد كاهش يافت

شيراز- خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه سه كشور از پرداخت 328 ميليارد تومان به گندم كاران فارس خبر داد.
«سيد غفار رضوي پور» گفت: دولت 900 هزار تن گندم از گندم كاران فارس به نرخ هر كيلو 360 تومان خريده است و بهاي آن را به ميزان 328 ميليارد تومان به كشاورزان پرداخت كرد.
وي اظهار داشت: فارس از لحاظ خريد دولتي گندم رتبه دوم كشور و از لحاظ ميزان توليد گندم رتبه اول كشور را داراست.
وي افزود: بخش عمده اي از گندم توليدي فارس توسط كارخانجات فرآوري و تبديل به آرد شده و سپس به تمامي استان هاي كشور صادر مي شود.
وي گفت: ميزان خريد گندم در فارس نسبت به سال گذشته 15 درصد كاهش يافته است اما كيفيت آن نسبت به سال قبل تقريبا مشابه بوده و تفاوتي نكرده است.
وي با بيان اينكه خريد گندم چند روزي است در فارس به اتمام رسيده است افزود: عمده خريد گندم در فارس از كشاورزان مرودشتي و شيرازي بوده است.

 



كمبود زمين، سبب اجرا نشدن طرح مجتمع فرهنگي چالوس شد

ساري- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي چالوس گفت: كمبود زمين از عوامل عمده عملياتي نشدن مجتمع فرهنگي و هنري اين شهر بوده است.
به گزارش روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران، محمد شريفي افزود: ساخت مجتمع فرهنگي در چالوس از طرح هاي مصوب نخستين سفر هيئت دولت به استان مازندران است.
وي گفت: به رغم اينكه در مرحله نخست اجراي اين طرح حدود دو ميليارد ريال اعتبار درنظر گرفته شد، ولي به نبود زمين مناسب، اجراي طرح هنوز آغاز نشده است.
شريفي اظهار داشت: در دور سوم سفرهاي استاني دولت خدمتگزار، با مشخص شدن قطعه زميني در حاشيه رودخانه چالوس، كلنگ ساخت اين مجتمع طي مراسمي با حضور مسئولان به زمين زده شد كه به علت واقع شدن در حريم رودخانه ادامه ساخت آن با مخالفت برخي از مسئولان نهادهاي مرتبط مواجه شد.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي چالوس گفت: درحال حاضر با رايزني هاي صورت گرفته، قطعه زميني در اطراف بوستان سنگي اين شهر مكان يابي شده است.
شريفي ابراز اميدواري كرد: در سايه دور چهارم سفرهاي استاني دولت خدمتگزار به مازندران، عمليات اجرايي اين طرح آغاز شود.

 



برگزاري آزمون مفاهيم قرآني در استان مركزي

اراك -خبرنگاركيهان:
آزمون تخصصي درك مفاهيم قرآن كريم در 10 شهر استان مركزي برگزار شد.
مسئول برگزاري مسابقات قرآني گفت: شركت كنندگاني كه بالاي 80 امتياز كسب كنند به مسابقات استاني و سپس كشوري راه مي يابند.
حسيني افزود؛ ميزان شركت كنندگان در اين آزمون نسبت به سال گذشته 34 برابر بود.
به گفته وي، ازمجموع 6 هزار و 800 شركت كننده درآزمون تخصصي درك مفاهيم قرآن كريم، حدود 4هزار و 500 نفر مدرك كارداني و بالاتر دارند.

 



ايجاد 600 مدرسه هوشمند در آذربايجان غربي

اروميه- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان آموزش و پرورش آذربايجان غربي گفت: در حال حاضر 600 مدرسه هوشمند در آذربايجان غربي موجود است.
ولي سمرقندي افزود: طبق برنامه ريزي هاي انجام شده تا پايان سال تحصيلي 91-90 در صورت تامين اعتبار لازم در استان 1500 مدرسه هوشمند ايجاد مي شود.
وي با اشاره به پوشش كامل مدارس شهري به شبكه اينترانت ملي اظهار كرد: در روستاهاي استان نيز اقدامات و رايزني هايي با مخابرات صورت گرفته است تا 415 مجتمع روستايي با دو هزار و 866 واحد تحت پوشش به اينترانت ملي متصل شوند.
وي گفت: در سفر اخير وزير آموزش و پرورش به استان 20 ميليارد ريال به موضوع هوشمندسازي مدارس اختصاص يافت.
سمرقندي اظهار كرد: مدارسي كه مديران و عوامل اجرايي آنها در اين زمينه آموزش ديده اند و فضاي آموزشي و كارگاه هاي آماده در اين زمينه دارند در اولويت اجراي طرح راه اندازي مدارس هوشمند هستند.
وي اقدامات انجام گرفته در زمينه مدارس هوشمند را نيز مورد اشاره قرار داد و افزود: پارسال 422 اثر در زمينه توليد محتوا در استان توليد شد و امسال نيز پيش بيني مي شود كه دو هزار و 500 اثر در اين زمينه توليد شود كه باز مستلزم طي دوره هاي آموزشي توسط معلمان و مديران است.

 



استاندار اردبيل: آرد تحويلي به نانوايان سالم است

اردبيل- خبرنگاركيهان:
استاندار اردبيل برسالم بودن آرد تحويلي به نانوايان و وارد نشدن گندم آلوده به چرخه مصرف تاكيد كرد.
سيدحسين صابري درجلسه كار گروه سلامت گفت: بازرسان بهداشتي و كارشناسان سازمان جهاد كشاورزي با تلاش خود مانع از ورود جنس نامرغوب گندم و يا مشكوك به بيماري فوزاريوم شدند كه تلاش آنها قابل تقدير است.
وي افزود: چنانچه زارعين درتناوب كشت خود اصولي عمل كنند دريك سال مي توان از يك زمين زراعي دو محصول برداشت كرد اين تناوب كشت مي تواند هم در صرفه جويي و پايين آوردن هزينه ها و هم جلوگيري از برخي آفات و بيماري ها موثر باشد.
وي گفت: مراقبت از گندم در وقت داشت و برداشت لازم و ضروري است به طوري كه در فصل برداشت، حتي يك دانه گندم دشت مغان مبتلا به بيماري فوزاريوم نبودند ولي چون برخي از زارعين محصول خود را در محلي به غير از سيلوهاي استاندارد نگهداري كرده بودند گندم هاي مشكوك، شناخته شده و از چرخه مصرف خارج شد.

 



رزمايش طرح زمستاني راهداري در لرستان آغاز شد

خرم آباد- خبرنگاركيهان:
استقرار اكيپ هاي راهداري، پليس راه، نيروهاي امداد و نجات، هلال احمر، اورژانس 115 و امداد خودرو با اجراي طرح رزمايش زمستاني اين نيروها در خرم آباد آغاز شد.
در مراسم اعزام نيروهاي شركت كننده در طرح زمستاني، سرتيپ كاظم عليزاده فرمانده انتظامي لرستان با اشاره به حضور فعال همه دستگاه ها در اجراي اين طرح، با تأكيد بر لزوم تلاش همگان در اجراي قوانين و مقررات به منظور تأمين آرامش و امنيت، گفت: شب نخوابي عزيزان پليس راه، امداد و نجات، اكيپ هاي مستقر و گشت هاي سيار و راهدارخانه ها كه يك نفر در طول 1100كيلومتر مأموريت دارد همه براي ايجاد امنيت و آرامش مردم و سلامت تردد آنان در محورهاست. اما شرط به ثمر نشستن همه اين زحمات اين است كه مردم هم قوانين و مقررات را رعايت كنند و به هشدارهاي پليس و تابلوهايي كه اداره راه و ترابري نصب كرده است توجه كامل داشته باشند.
فرمانده انتظامي لرستان گفت: طرح زمستاني از 16 آذر آغاز و به مدت 13هفته تا 25اسفند ماه ادامه دارد.

 



استمداد راننده نمونه كشوري از مسئولان راهداري

راننده اتوبوس نمونه كشوري كه بر اثر ريزش كوه دچار مصدوميت و شكستگي يك پايش شد؛ هم اكنون در بستر بيماري خانه نشين شده و در پيچ و خم گرفتاري ها و معضلات زندگي از مسئولان استمداد مي كند.
سليمان ناظريان 39 ساله درباره وقوع اين حادثه به خبرنگار ما گفت: مورخه 17 آبان سال جاري ساعت 3 بامداد با 23 مسافر در حال بازگشت از تهران به تنكابن در منطقه نرسيده به پليس راه چالوس دچار ريزش كوه شدم. طوري كه در اين ريزش بر اثر پرتاب تعداد زيادي سنگ هاي ريز و درشت به اتوبوس، علاوه بر خسارت مالي، ساق پاي راستم شكسته شد و هم اكنون نيز با گذراندن دوره درمان با دستگاه فيكسر در بستر بيماري خانه نشين شده ام.
وي با بيان اينكه به اتوبوس اينجانب 20 ميليون تومان خسارت وارد شده و ماهيانه نيز مبلغ 5/5 ميليون تومان قسط بابت اتوبوس پرداخت مي كنم؛ افزود: با اينكه طبق گزارش پليس راه در اين خسارت صددرصد راهداري مقصر است؛ اما متأسفانه تاكنون كسي احوالم را نپرسيده و درصدد جبران خسارات برنيامده است.
ناظريان با بيان اينكه از سوي مسئولان ناجا در سال 88 با 18 سال سابقه به عنوان راننده نمونه كشوري انتخاب شده است؛ اظهار داشت: از مديران و مسئولان وزارت راه و شهرسازي و به ويژه راهداري انتظار مي رود؛ از آنجا كه برخلاف تذكرات راهور با برداشت هاي بي رويه از حاشيه جاده و كوه و قرار ندادن علائم هشداردهنده باعث بروز اين حادثه شدند؛ لذا خسارات وارده را جبران كنند.
تنكابن- خبرنگار كيهان

 



بدهكاري 7 ميليارد توماني مشتركان آب و برق كيش

كيش- خبرنگار كيهان:
در كيش مشتركان، بيش از هفت ميليارد تومان به شركت آب و برق اين جزيره بدهكار هستند.
رئيس شركت آب و برق كيش در اين زمينه اختلاف شديدي با بعضي از بازاري ها و اماكن عمومي بر سر بدهي آب و برق مصرفي پيدا كرد.
در اين حادثه نيروي انتظامي وارد عمل شد تا اين اختلافات منجر به درگيري فيزيكي طرفين نشود. دزفولي گفت: هزينه نگهداري و تعميرات نيروگاه كيش بسيار سنگين است و طي يك سال گذشته تا به امروز، مشتركان ما بيش از هفت ميليارد تومان به شركت آب و برق بدهكار هستند كه بيشترين سهم اين رقم بدهي اماكن عمومي- بازارها- سازمان منطقه آزاد كيش و شركت ها و ادارات تابع آن هستند.
به گزارش خبرنگار ما، اگر اين اشتباهات و محاسبات تنها روي 20 قبض باشد، رقمي بالغ بر 10 ميليارد تومان مي شود. حال چرا شركت آب و برق كيش در طول اين يك سال نتوانسته مطالبات خود را وصول كند، جاي بحث طولاني دارد.

 



پرداخت كمك نقدي رئيس جمهور به مردم لردگان

شهركرد- خبرنگاركيهان:
مديركل كميته امداد امام خميني استان چهارمحال و بختياري گفت: در سفر چهارم هيئت دولت به استان مبلغ 560ميليون ريال با هدف كمك به مناطق محروم «ساطع» و «دود را» اختصاص يافت.
ابوالقاسم رستگار افزود: اين مبلغ بين 280 خانوار توزيع شد و به هرخانوار مبلغ دو ميليون ريال كمك نقدي پرداخت شد.
گفتني است؛ مناطق محروم «ساطع» و «دودرا» از توابع شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختياري است.

 



به گفته معاون استاندار گلستاني ها روز به روز فقيرتر مي شوند

گرگان- خبرنگار كيهان:
معاون برنامه ريزي استاندار گلستان گفت: با ادامه روند فعلي رشد اقتصادي در استان، مردم اين استان روز به روز فقيرتر مي شوند.
به گزارش خبرنگار ما استاندار گلستان گفت: سرانه درآمد توليد ناخالص ملي استان در سال 94 به 74 ميليون ريال مي رسد در حالي كه بايد به يك ميليارد و 470 ميليون ريال برسد.
جواد قناعت افزود: همچنين در سال 94 براساس برآورد، ميزان درآمد استان به 130 هزار ميليارد ريال مي رسد كه اين مقدار بايد به 260 هزار ميليارد ريال برسد.
در همين راستا معاون برنامه ريزي استانداري گلستان گفت: با ادامه روند فعلي رشد اقتصادي در استان گلستان، مردم اين استان روز به روز فقيرتر مي شوند.
رضا غلامي افزود: درآمد سرانه يكي از شاخص هاي مهم در اندازه گيري ميزان رفاه است كه متأسفانه در استان از سال 79 تاكنون اين شاخص همواره كمتر از متوسط كشوري است.
به گزارش خبرنگار ما وي عنوان كرد: مردم گلستان به لحاظ اقتصادي فقير هستند و اين روند در صورت ادامه تا سال 94 تشديد خواهد شد. غلامي اعلام كرد: تا سال 94 و پايان برنامه پنجم ميزان درآمد سرانه در كشور به 11 ميليون و 800 هزار تومان مي رسد؛ ولي اين ميزان در استان بالغ بر 7 ميليون و 400 هزار تومان خواهد بود.
وي افزود: اين آمارها بدون احتساب ميزان درآمدهاي نفتي است كه در اين صورت آمار كشور بسيار بالاتر از اين ميزان مي شود.
معاون برنامه ريزي گلستان ادامه داد: براي اينكه بتوانيم اين فاصله را كمتر كنيم نيازمند ايجاد 8 هزار ميليارد تومان افزايش توليد ناخالص داخلي علاوه بر شرايط كنوني هستيم.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14