(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 22 آذر 1390- شماره 20095

توكلي: سوالات كنكور 91 مفهومي خواهد بود
در بحث محيط زيست و امنيت زيست محيطي نوروزي: خودروسازان تعهد اجتماعي ندارند
دانشجوي كارشناسي ارشد با معدل كمتر از 14 مشروط است
شهرداري تهران جايزه متروپليس را كسب كرد
تجهيز 300 تاكسي در تهران به تبليغات
جلوگيري از خروج 3 ميليون ليتر سوخت قاچاق از كشور
دوشنبه شب خلخالي ها سردترين شب سال را پشت سر گذاشتند
تجمع فرهنگيان مقابل فرمانداري ميناب
در لرستان انجام شد كشف 157 كيلوگرم ترياك در پايه بتني تير برق
دستجردي: رئيسان دانشگاه هاي علوم پزشكي تمام وقت شدند
سهل انگاري دامدار سبب تلف شدن گله شد
حمله لشكر موريانه ها به اداره منابع طبيعي
تلفات انفجار در كارخانه فولاد يزد به 8 نفر رسيد
حكم اعدام 5 قاچاقچي مواد مخدر در كرمان
قطع دست سارق بانك در شيراز
دودكش جان مرد و زن خرم آبادي را گرفت



توكلي: سوالات كنكور 91 مفهومي خواهد بود

مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور با تاكيد بر اينكه به هيچ عنوان از ميان بخش هاي حذف شده سوالي در كنكور طرح نمي شود، گفت: سوالات كنكور 91 به صورت مفهومي طراحي مي شود.
حسين توكلي در گفت وگو با ايسنا، با تاكيد بر اينكه سوالات كنكور فقط از ميان منابع اعلامي طراحي مي شود، تصريح كرد: منابع سوالات در دفترچه راهنماي كنكور مشخص شده است.
وي با تاكيد بر اينكه از حذفيات كنكور و كتاب هاي كمك درسي و جانبي سوالي در كنكور 91 طرح نمي شود، خاطرنشان كرد: سوالات كنكور امسال همانند سال گذشته مفهومي است، البته مفهومي بودن سوالات به منزله دشوار بودن آن نيست.
مشاور عالي سازمان سنجش با تاكيد بر اينكه طراحي سوالات صددرصد از ميان منابع اعلام شده است، تصريح كرد: داوطلبان بايد با برنامه ريزي لازم و با توجه به توان علمي كه دارند خود را براي شركت در آزمون آماده كنند.
توكلي در خصوص تاثير 25 درصدي سوابق تحصيلي در كنكور 91، گفت: براساس تصميم كارگروه ماده 4 كنكور، مقرر شد، سوابق تحصيلي نمرات تراز شده دروس امتحانات نهايي سال سوم دبيرستان براي ديپلمه هاي نظام جديد براي گروه هاي آموزشي علوم رياضي و فني، تجربي، انساني و فرهنگ و معارف اسلامي كه از سال 84 به بعد ديپلم خود را دريافت كرده اند، 25 درصد تاثير داشته باشد.

 



در بحث محيط زيست و امنيت زيست محيطي نوروزي: خودروسازان تعهد اجتماعي ندارند

در شرايطي كه تهران براي استقبال از پديده وارونگي هوا آماده مي شود، زنگ هشدار آلودگي هواي پايتخت ديروز به صدا درآمد.
به گزارش خبرگزاري ها صبح ديروز در ميزگرد «زنگ خطر آلودگي شهر تهران» كه با حضور مشاور معاون شهردار تهران در امور محيط زيست، مديرعامل ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران و همچنين مديرعامل شركت كنترل كيفيت هوا در شهرداري تهران برگزار شد مشكلات اصلي در كاهش نيافتن آلودگي هوا مورد بررسي قرار گرفت.
وحيد نوروزي، مشاور شهردار تهران در اين نشست با بيان اينكه خودرو و سوخت 2 متهم اصلي در آلودگي هواي تهران است، اظهار كرد: فاقد برنامه در زمينه كاهش آلودگي هوا هستيم.
مشاور شهردار تهران در امور محيط زيست با بيان اينكه تهران در زمينه آلودگي هوا فاقد برنامه است، گفت: اگر وضعيت آلودگي هوا به همين روش ادامه يابد وضعيت بحراني خواهيم داشت.
وي با تأكيد بر اين موضوع كه آلودگي هوا براي تهران است و نقش سوخت و خودرو نقش مهمي دارند گفت: هشدار مي دهيم تا از يك فاجعه انساني جلوگيري شود.
نوروزي افزود: خودروسازان براي اينكه استاندارد خودروهاي خود را از يورو 2 به يورو 3 ارتقاء دهند مقاومت زيادي انجام مي دهند براي اينكه مايل هستند هزينه كمتري در اين راستا صرف كنند و براي پوشاندن اين كم كاري خود تقصير را به گردن نوع سوخت انداختند و خواهان تغيير سوخت شده اند.
نوروزي با بيان اينكه حكايت سوخت و خودروسازان همانند حكايت مرغ و تخم مرغ شده است، گفت: خودروسازان تعهد اجتماعي در بحث محيط زيست و امنيت زيست محيطي ندارند.
نوروزي با بيان اينكه تعهد اجتماعي در قبال محيط زيست بدين معنا است كه مسئولان در قبال مردم احساس مسئوليت كنند گفت: تعهد اجتماعي نسبت به محيط زيست نگهداري چند قلاده آهو نيست.
وي با بيان اينكه دو خودروساز بزرگ كشور در جهت رعايت استانداردهاي زيست محيطي كاهلي مي كنند گفت: در سال 79 هنگامي كه پيشنهاد حذف خودرو سواري پيكان ارائه شد شركت سازنده خودرو غوغايي كرد هر چند امروزه خودروهايي به نام وانت پيكان و روآ توليد مي شوند اما حذف پيكان نيز تأثير چشمگيري در كاهش آلايندگي ها داشت.
مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران با بيان اينكه روز دوشنبه شاخص آلايندگي هوا به 106PSI رسيده است، گفت: قطعاً روز سه شنبه ميزان آلايندگي هوا افزايش خواهد يافت و احتمال اينكه ما با شرايط حادتر روبرو شويم وجود دارد.
رشيدي با بيان اينكه با شرايط حادي در تهران در زمينه آلودگي هوا روبرو خواهيم شد، اظهار كرد: اما نكته مهم تر اين است كه در بحث آلودگي ها بايد بتوانيم مديريت داشته باشيم تا بتوان شرايط سالمي را ايجاد كنيم.
به گفته رشيدي، براساس اعلام وزارت بهداشت در سال 89 براثر آلاينده هاي منواكسيدكربن، دي اكسيدكربن و ذرات معلق 4 هزار نفر فوت كردند.
وي ادامه داد: اولين آمار رسمي مربوط به ذرات معلق كه در سال 76 گزارش شد حاكي از اين بود كه 3 هزار و 800 نفر بر اثر ذرات معلق جان خود را از دست دادند.
مدير عامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران ادامه داد: در سال 89 وزارت بهداشت براثر مدل AQ برآورد و شبيه سازي كرد و اعلام كرد كه 4 هزار نفر براساس آلاينده هاي منواكسيدكربن، ذرات معلق و برخي از آلاينده ها جان خود را از دست داده اند.
به گفته رشيدي قطعاً آمار مرگ و مير از اين تعداد بيشتر است چرا كه با آزبست و ذرات معلق كمتر از 5/2 ميكرون را داريم كه غلظت آن بيشتر است و باعث مرگ و مير مي شود.

 



دانشجوي كارشناسي ارشد با معدل كمتر از 14 مشروط است

معاون آموزشي وزارت علوم معدل كمتر از 14 براي دانشجويان كارشناسي ارشد را مشروط اعلام كرد.
براساس ابلاغيه حسين نادري منش معاون آموزشي وزير علوم در صورتي كه يك دانشجوي كارشناسي ارشد در نيمسال آخر تحصيل حداقل 8 واحد درسي - بدون احتساب واحدهاي پايان نامه - انتخاب كرده و ميانگين كمتر از 14 كسب كند مشروط محسوب مي شود.
همچنين در صورتي كه تعداد واحدهاي درسي و پايان نامه دانشجوي كارشناسي ارشد در نيمسال آخر به حداقل 8 واحد رسيده باشد و دانشجو با احتساب نمرات دروس گذرانده شده و پايان نامه ميانگين كمتر از 14 كسب كند مشروط است.

 



شهرداري تهران جايزه متروپليس را كسب كرد

مدير روابط عمومي شهرداري تهران گفت: شهرداري تهران برنده جايزه برترين شهرداري جهان از اجلاس متروپليس شد.
به گزارش ايسنا، نامدار صداقت در مراسم تقدير از برترين هاي پژوهش در حوزه مديريت شهري با اشاره به اينكه اجلاس متروپليس يك اجلاس معتبر جهاني است كه هر سه سال يكبار جايزه ويژه اي را به برترين شهرداري هاي جهان اعطا مي كند، افزود: اين جايزه جزو معتبرترين جوايز حوزه مديريت شهري است چرا كه هيئت داوران آن را شهرداران كلان شهرهاي جهان تشكيل مي دهد.
به گفته وي در دهمين نشست اجلاس متروپليس كه در برزيل برگزار شد و در رقابت ميان 162كلانشهر پايتخت، شهرداري تهران موفق به دريافت جايزه ويژه متروپليس براي ارتقاي كيفيت زندگي شهروندان و با تاكيد بر ابتكارات حوزه حمل و نقل عمومي شد.نامدار صداقت خاطرنشان كرد: شهرداري تهران در كنار شهرداري هاي كلان شهرهايي نظير مونترال، ملبورن، ريودوژانيرو، مكزيكوسيتي و سئول انتخاب شده است.

 



تجهيز 300 تاكسي در تهران به تبليغات

مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران از تجهيز 300 تاكسي در سطح شهر تهران به تبليغات خبر داد و گفت: تلاش مي كنيم تاكسي ها ماهيانه 80 هزار تومان از اين محل درآمد كسب كنند.
محمد احمدي بافنده با اشاره به طرح آزمايشي تبليغات تاكسي هاي پايتخت گفت: هنوز سهم شركتهاي تاكسيراني، سازمان زيباسازي، شركت واسطه و سازمان تاكسيراني در تبليغات مشخص نشده است اما به زودي تاكسيرانها سهم يك دومي خود را از محل تبليغات مي گيرند و تلاش مي كنيم ماهيانه 80 هزار تومان از اين محل درآمد داشته باشند.
وي ادامه داد: براساس توافق با پليس راهور در فاز نخست بايد هزار تاكسي مجهز به تبليغات مي شدند كه تاكنون 300 تاكسي داراي تبليغات هستند.
احمدي بافنده در پاسخ به اين پرسش كه چرا مبلغي كه به رانندگان تهراني بابت تبليغات داده مي شود نسبت به ساير شهرها كمتر است گفت: خبري از تبليغات تاكسي در ساير شهرها ندارم اما اين سهم براساس قانون و مصوبه شورا داده مي شود.
به گزارش مهر طرح تبليغات بر روي تاكسيها به منظور جبران هزينه هاي رانندگان تاكسي ناشي از اجرايي شدن طرح هدفمندي يارانه ها و آزادسازي قيمت سوخت اجرايي شد و از اواخر تابستان اين طرح به صورت آزمايشي در برخي خطوط منطقه 5، 3 و 2 و تاكسي هاي منتهي به ميدان آزادي اجرا مي شود.

 



جلوگيري از خروج 3 ميليون ليتر سوخت قاچاق از كشور

تايباد- خبرنگار كيهان:
فرماندار تايباد از كشف 3ميليون ليتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون اين شهرستان خبر داد.
محمد عارف عارفي ديروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اين تعداد كاميون كه تحت عنوان حلال صنعتي در حال خروج از كشور به مقصد افغانستان بود با توجه به عدم سنخيت كالاي در حال صدور و مصرف آن در كشور افغانستان نمونه گيري و مشخص شد كه سوخت يارانه دار خارج از شبكه توزيع در حال قاچاق به كشور افغانستان است.
وي افزود: با كشف سوخت قاچاق در محموله هاي سوختي خروجي از كشور 109 دستگاه تريلي ترانزيت حامل مواد سوختي كه اظهارنامه كالاي خروجي را به گمرك دوغارون ارائه كرده بودند نمونه گيري و مشخص شد كه 95 دستگاه تانكر حامل سوخت يارانه دار بوده است.
وي بيان كرد: براساس تصميم ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز كشور مقرر شد كه سوخت قاچاق به ارزش 2 ميليون و 600 هزار ريال به شركت ملي توليد و پخش فرآورده هاي نفتي تحويل و به چرخه سوخت كشور بازگردانده شود.

 



دوشنبه شب خلخالي ها سردترين شب سال را پشت سر گذاشتند

اهالي شهرستان خلخال در استان اردبيل يكشنبه شب با تحمل سرماي 18درجه زير صفر سردترين شب سال را پشت سر گذاشتند.
به گزارش ايرنا، «فرامرز فرض الله پور» رئيس اداره هواشناسي خلخال گفت: برودت هوا در طول يكشنبه شب و بامداد دوشنبه به 18درجه زير صفر كاهش يافت كه اين سرما از آغاز زمان بارش هاي برف و شروع فصل سرما در خلخال پائين ترين درجه برودت ثبت شده در اين اداره مي باشد.
به دنبال بارش برف در شهر خلخال كه ارتفاع آن 17 سانتيمتر از سوي اداره هواشناسي خلخال اعلام شد با قطع بارش و صاف شدن هوا دماي هوا از اواخر روز يكشنبه شروع به كاهش گذاشت.
كاهش 20درجه اي هوا مشكلاتي را براي شهروندان خلخال به همراه داشت و به دنبال اين كاهش هوا آب لوله كشي برخي از واحدهاي تجاري و مسكوني يخ زده و نيز بروز يخ بندان در سطح خيابان ها و معابر عمومي رانندگان خودروها را به استفاده از زنجير چرخ در سطح شهر واداركرد.

 



تجمع فرهنگيان مقابل فرمانداري ميناب

گروهي از فرهنگيان ميناب در پي حادثه آفريني اخير خودروي حامل قاچاق سوخت و مرگ پنج معلم در اين شهرستان با تجمع در برابر فرمانداري خواستار رسيدگي به وضعيت موجود شدند.
به گزارش فارس از بندرعباس در پي بروز يكي از تلخ ترين حوادث جاده اي هرمزگان، طي روزهاي شنبه و يك شنبه گذشته و مرگ پنج معلم جوان در شهرستان ميناب كه علت اصلي آن برخورد يك وانت حامل قاچاق سوخت با خودروي حامل درگذشته گان اين حادثه ذكر شده است، موجي از اعتراضات به قاچاقچيان سوخت در اين شهرستان در ميان مردم به راه افتاده است.
در همين راستا از ديروز جمع قابل توجهي از فرهنگيان در ميناب با سه خواسته محوري مقابله جدي با قاچاق سوخت، مقابله جدي با تردد خودروهاي حامل اتباع افاغنه و پاكستاني در سطح جاده هاي شهرستان و برخورد جدي با عبور و مرور خودروهاي فاقد پلاك در شهرستان در جلوي فرمانداري تجمعي آرام را برگزار كرده اند.
امام جمعه شهر ميناب نيز به تجمع كنندگان پيوست.
ميرزا حسين معتمدي فر كه خود در تريبون جمعه يكي از منتقدان وضعيت قاچاق در شهرستان بوده است، خطاب به فرهنگيان اظهار داشت: درد شما درد من نيز هست.وي گفت: در اين مورد و در راستاي تحقق خواسته هاي فرهنگيان كه خواسته هاي مردم نيز است بايد كاري عملي صورت گيرد.

 



در لرستان انجام شد كشف 157 كيلوگرم ترياك در پايه بتني تير برق

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
ماموران نيروي انتظامي لرستان محموله 157 كيلو و 300 گرمي ترياك را كه در داخل پايه بتني تير برق جاسازي شده بود كشف كردند.
فرمانده انتظامي لرستان ظهر يكشنبه در كنفرانس خبري افزود: مواد مخدر جاسازي شده در داخل پايه هاي بتني تير برق، هنگامي كه با استفاده از يك دستگاه خاور از شرق كشور به لرستان حمل شده بود با تلاش ماموران پس از حدود 100 كيلومتر تعقيب و مراقبت كشف و ضبط شد.
سرتيپ كاظم عليزاده اضافه كرد:يك دستگاه بنز خاور حامل محموله مواد مخدر و يك دستگاه سواري پژو كه به عنوان پيشرو با فاصله 25 كيلومتر پيشاپيش خاور حامل مواد مخدر حركت مي كرد نيز توقيف شدند.
سرهنگ عليزاده با بيان اين مطلب كه سه عضو اين باند دستگير شده اند، گفت: سردسته باند از قاچاقچيان اسلحه و مهمات است كه هفته گذشته با سپردن قرار وثيقه از زندان ايلام آزاد شده است.
سرهنگ عليزاده با بيان اين مطلب كه امسال با كشف اين محموله مقدار مواد مخدر كشف شده توسط نيروي انتظامي لرستان به مرز دو تن و 60 كيلوگرم رسيده و تعداد 3هزار و 830 نفر در رابطه با تهيه، توزيع و مصرف مواد مخدر دستگير شده اند.

 



دستجردي: رئيسان دانشگاه هاي علوم پزشكي تمام وقت شدند

وزير بهداشت با اشاره به قانون تمام وقتي اعضاي هيئت علمي دانشگاه هاي علوم پزشكي گفت: دستورالعمل تمام وقتي به دانشگاه هاي ابلاغ شده است و براساس آن تمام روساي دانشگاه هاي علوم پزشكي تمام وقت هستند.
دكتر مرضيه وحيددستجردي ديروز در حاشيه شصت و هشتمين اجلاس روساي دانشگاه ها، در پاسخ به مهر درباره وضعيت فعلي تمام وقتي رئيسان دانشگاه هاي علوم پزشكي گفت: تمام رئيسان دانشگاه هاي علوم پزشكي خوشبختانه تمام وقت هستند.
وي گفت: در اين ابلاغيه تاكيد شده است، كه كل هيئت رئيسه دانشگاه بايد تمام وقت جغرافيايي شوند.
وحيددستجردي افزود: البته در اين دستورالعمل آورده ايم كه وقتي اين افراد در شرايط جديد بدون مطب مي شوند، بايد در بيمارستان ها براي آنها كلينيك داير شود تا بيماران را با تعرفه دولتي درمان كنند از همين رو با توجه به تعداد زياد اساتيد دانشگاه امكان ايجاد كلينيك در بيمارستان ها وجود ندارد از همين رو از بخشي از مطب هاي پزشكي هم استفاده خواهيم كرد.
وي گفت: ما از پزشكاني كه حاضر باشند مطب خودشان را به عنوان كلينيك ويژه مورد استفاده قرار دهند، استقبال مي كنيم. اين مطب يا كلينيك بايد با تعرفه دولتي اداره شود و شرط ديگر نيز اين است كه اگر بيمار نياز به بستري پيدا كرد بايد بيمار را به بيمارستان دولتي ارجاع دهند و در آنجا بستري شود.
وزير بهداشت تاكيد كرد: تمام رئيسان دانشگاه ها تمام وقت هستند و با اين برنامه همكاري دارند و نمي توانند خارج از اين برنامه فعاليت كنند.
وي با اشاره به بار مالي «تمام وقتي» اعضاي هيئت رئيسه دانشگاه هاي علوم پزشكي، گفت: ما براي اينكه اين تكليف قانوني را تنها براي ستاد دانشگاه ها اجرايي كنيم احتياج به 107 ميليارد تومان اعتبار داريم كه هنوز يك ريال از اين موضوع به ما تعلق نگرفته است و همه اعضاي هيئت رئيسه و روساي دانشگاه هاي علوم پزشكي براساس دستورالعمل وزارت بهداشت با همان تعرفه قبلي مشغول به كار هستند.

 



سهل انگاري دامدار سبب تلف شدن گله شد

سهل انگاري دامدار پلدختري سبب تلف شدن دام هاي خود شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از پلدختر، سهل انگاري دامدار پلدختري به دليل نگهداري سموم كشاورزي در انبار علوفه سبب مسموميت گله اش شد.
صبح ديروز مسئولان امور دام جهاد كشاورزي و دامپزشكي شهرستان پلدختر با اطلاع از تلف شدن 15 راس دام در روستاي چاله هلوش از توابع پلدختر براي بررسي و تحقيق از علت مرگ به محل حادثه اعزام شدند.
در بررسي به عمل آمده توسط ماموران دامپزشكي و جهاد كشاورزي، علت تلف شدن گله استفاده از علوفه آلوده به سموم كشاورزي كه در محل انبار نگهداري شده تشخيص داده شده است. مدير جهاد كشاورزي پلدختر با تاييد اين خبر به فارس گفت: نيروهاي دامپزشكي و امور دام جهاد كشاورزي پلدختر ضمن بازديد اقدامات لازم را به عمل آوردند و با تجويز دارو و مشاوره از تلف شدن بقيه دام ها جلوگيري به عمل آورند.

 



حمله لشكر موريانه ها به اداره منابع طبيعي

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
موريانه به ساختمان، اسناد و اموال اداره كل منابع طبيعي لرستان خسارت سنگين وارد ساخت.
مديركل منابع طبيعي لرستان با اشاره به اينكه قدمت ساختمان اين اداره كل به حدود نيم قرن مي رسد، گفت: موريانه علاوه بر ساختمان به پوشه هاي حاوي اسناد اراضي استان از جمله مدارك اراضي ملي متعلق به دولت، جاده ها، ارتفاعات، جنگل، مراتع، اراضي و... آسيب رسانده است.
مهندس عليرضا احمدوندي اضافه كرد: موريانه حتي به لوازم اداري نظير ميز، صندلي و كمدها خسارت وارد كرده است.وي گفت: مبارزه شيميايي با موريانه انجام گرفته اما از آنجا كه كلني اين موجودات در زيرزمين است نه تنها مؤثر نبوده بلكه به دنبال هر بار مبارزه، آنها مسير حمله را تغيير مي دهند و مبارزه شيميايي با اين موجودات كارساز نيست.مديركل منابع طبيعي لرستان گفت: به دليل كمبود نيرو و بالا بودن حجم اسناد، مكانيزه كردن آنها بسيار زمان بر بوده و در معرض خطر نابودي حمله موريانه قرار دارند.وي اظهار داشت: آسيب وارده به ساختمان اين اداره كل توسط موريانه به حدي است كه انگشتان دست در شكاف هاي ايجاد شده در ديوارها فرو مي روند.

 



تلفات انفجار در كارخانه فولاد يزد به 8 نفر رسيد

مديركل پزشكي قانوني استان يزد گفت: تعداد تلفات انفجار فولاد يزد به هشت نفر رسيد.
علي سليمان زاده در گفتگو با مهر اظهار داشت: يكي ديگر از مصدومان حادثه انفجار كارخانه فولاد غدير يزد به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد و به اين ترتيب آمار كشته شدگان اين انفجار به هشت نفر رسيد.
وي افزود: در حادثه يك شنبه شب كارخانه فولاد غدير يزد، هفت نفر كشته شدند كه اجساد آنها به پزشكي قانوني ارجاع شد و امروز يك نفر ديگر از 12 مصدوم اين حادثه به علت شدت جراحات جان خود را از دست داد.
وي يادآور شد: پنج نفر از كشته شدگان در دم در محل حادثه و سه نفر ديگر در بيمارستان جان خود را از دست دادند.
سليماني زاده يادآور شد: از مجروحان نيز دو نفر به صورت سرپايي مداوا و ترخيص شدند، دو نفر ديگر دچار سوختگي 45درصدي هستند و 10 نفر از آنها نيز دچار سوختگي صددرصدي شده اند.
وي ادامه داد: تاكنون دو نفر از فوتي هاي اين حادثه به نام هاي ايرج مهاجري و خدارحم اوليازهي شناسايي و به خانواده هايشان تحويل داده شدند.
يك شنبه شب بر اثر حادثه اي كه علت آن هنوز مشخص نيست، انفجاري در كارخانه فولاد غدير يزد رخ داد كه در اثر اين حادثه در مجموع 19 نفر كشته و زخمي شدند.
اين شركت متعلق به بخش خصوصي است و مديران آن هم اكنون در بازداشت به سر مي برند.

 



حكم اعدام 5 قاچاقچي مواد مخدر در كرمان

حكم اعدام 5 قاچاقچي مواد مخدر از سوي شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامي كرمان صادر شد.
به گزارش ايسنا و به نقل از دادگستري استان كرمان، رئيس شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامي كرمان در اين باره گفت: «مهدي»، «مجتبي»، «امين»، «محمدمهدي» و «سهراب» 5 نفري هستند كه به جرم مشاركت در حمل 783 كيلو و پانصد گرم ترياك و 195 كيلوگرم مرفين به اعدام محكوم شده اند.
فرج الله كارگر افزود: اين گروه كه ترياك را در 96 كيسه و مرفين را در 182 بسته آماده بارگيري جهت حمل به تهران كرده بودند، با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگير شدند.
وي ادامه داد: اين باند مواد را از شهرهاي شرقي كشور تحويل گرفته و در واحد سرايداري يك مدرسه مخفي كرده بودند و زماني كه يك دستگاه تريلر براي جاسازي مواد مخدر به مدرسه رفته بود، همگي دستگير شدند.
رئيس شعبه دوم دادگاه انقلاب ادامه داد: از اين باند 3 دستگاه خودروي سواري، يك دستگاه وانت، يك دستگاه تريلر و يك دستگاه موتورسيكلت كشف و ضبط شده و اين افراد علاوه بر مجازات اعدام، به مصادره اموال ناشي از جرم ارتكابي نيز محكوم شده اند.
وي افزود: حكم اعدام اين 5 نفر در دادستاني كل كشور نيز تاييد شده است.

 



قطع دست سارق بانك در شيراز

شيراز- خبرنگار كيهان:
دادستان عمومي و انقلاب شيراز از اجراي حكم قطع دست دو سارق در زندان عادل آباد شيراز خبر داد.
«علي القامي مهر» با بيان اينكه اجراي احكام مربوط به حد سارقان در دستور كار قرار دارد گفت: در اين راستا حكم قطع دست يك سارق به اتهام محاربه از طريق مشاركت در دو فقره سرقت مسلحانه از بانك هاي شيراز در زندان عادل آباد اجرا شد.
وي اظهار داشت: حكم مربوط به قطع پاي اين سارق نيز مدتي پيش به اجرا درآمده بود.
وي در ادامه از اجراي حكم قطع دست يك سارق ديگر خبر داد و گفت: اين سارق از سوي دادگاه خنج به قطع دست محكوم شده بود كه اين حكم در زندان مركزي شيراز اجرا شد.

 



دودكش جان مرد و زن خرم آبادي را گرفت

يك زن و مرد ميانسال در خرم آباد به علت بي احتياطي در استفاده از بخاري گازي جان خود را از دست دادند.
به گزارش ايسنا ماموران كلانتري 15 خرم آباد از يك مورد مرگ مشكوك در محله اي از اين شهر مطلع شدند و با حضور در محل حادثه مشخص شد يك زن و مرد ميانسال داخل منزل شان فوت كرده اند.
براساس همين گزارش با حضور كارشناسان اداره گاز و بررسي هاي لازم، مشخص شد خروجي لوله بخاري روي پشت بام فاقد كلاهك بوده كه به علت برگشت دود و گاز به فضاي خانه هر دو تن فوت كرده اند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14