(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 22 آذر 1390- شماره 20095

افشاي دخالت اشغالگران در انفجار خونين عاشوراي كابل
اسلام آباد : پرواز هواپيماهاي آمريكايي را بر فراز پاكستان ممنوع مي كنيم
آغاز شمارش آرا در انتخابات شوراهاي سوريه
يورش شبانه پليس آمريكا به معترضان وال استريت در سانفرانسيسكو
مجلس مؤسسان تونس رئيس جمهور جديد را انتخاب كرد
تظاهركنندگان در يمن : دولت جديد بايد بركنار شود
اعتصاب سراسري عليه طرح رياضت اقتصادي در ايتاليا
هزينه تعطيلات خانواده اوباما بر دوش ماليات دهندگان آمريكايي
مدودف دستور رسيدگي مجدد به نتايج انتخابات را داد
تازه ترين جنايت آل خليفه پرتاب گاز اشك آور به خانه مخالفان
مذاكرات مالكي و اوباما در كاخ سفيد
پادشاه بحرين براي مهار اعتراض ها دست به دامن انگليس شد
چها رسوي پنج قاره



افشاي دخالت اشغالگران در انفجار خونين عاشوراي كابل

يك نماينده مجلس افغانستان فاش كرد، دستگاه هاي اطلاعاتي اشغالگران در حوادث خونين عاشوراي اين كشور دست داشتند.
به گزارش خبرگزاري فارس، «حفيظ منصور» گفت، مجريان حملات تروريستي عليه شيعيان در كابل و مزار شريف در روز عاشورا هرچند پاكستاني بودند، اما خاستگاه اصلي اين حملات، خارج از پاكستان قرار دارد. در حملات انتحاري فوق، بيش از 84 شيعه عزادار به شهادت رسيدند.
وي هدف اصلي طراحان اين حملات را رويارويي ايران و پاكستان دانست و گفت: ايجاد اختلاف ميان شيعه و سني در افغانستان، بخش كوچكي از اهداف اين حملات تروريستي بود. به اعتقاد كارشناسان، حمله عليه شيعيان در پاكستان كه به مدت سه دهه ادامه دارد، با مديريت سيا و موساد انجام مي شود.

 



اسلام آباد : پرواز هواپيماهاي آمريكايي را بر فراز پاكستان ممنوع مي كنيم

نخست وزير پاكستان با اعلام ادامه انسداد مسير تداركاتي ناتو در خاك اين كشور، از احتمال ممنوعيت پرواز هواپيماهاي آمريكايي بر فراز پاكستان نيز خبر داد.
به گزارش واحد مركزي خبر، «يوسف رضا گيلاني» با اشاره به خشم شديد مردم پاكستان نسبت به تجاوزات مكرر ناتو و آمريكا به خاك پاكستان اعلام كرد كه ممنوعيت پرواز هواپيماهاي آمريكايي در آسمان پاكستان را مورد بررسي قرار مي دهد، گيلاني افزود: مسير عبور كاميون هاي ناتو و آمريكا از پاكستان به افغانستان همچنان مسدود است و دولت در نظر ندارد كه اين مسير را بازگشايي كند.
خبر ديگر اين كه، تانكرهاي سوخت ناتو ديروز در بلوچستان پاكستان هدف حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفتند و 9 تانكر در آتش سوختند.

 



آغاز شمارش آرا در انتخابات شوراهاي سوريه

سرويس خارجي-
رئيس كميته انتخابات سوريه با اعلام اينكه كار شمارش آرا در حوزه هاي انتخاباتي كشور آغاز شده اظهار داشت، اين انتخابات تغييري بي سابقه در فرآيند سياسي كشور به شمار مي رود.
به گزارش خبرگزاري ها «خلف العزاوي» در يك مصاحبه خبري اعلام كرد كه انتخابات در شرايطي آرام و كاملاً برنامه ريزي شده صورت گرفت و مراكز انتخاباتي با وجود امكاناتي مجهز و وسايل لازم براي رأي گيري شرايط كامل براي برگزاري هرچه بهتر اين انتخابات را دارا بودند.
رئيس كميته عالي انتخابات سوريه تأكيد كرد كه قانون انتخابات جديد تضمين ها و بندهاي كافي و جامعي درباره شفاف بودن روند انتخابات داراست و شهروندان سوري به راحتي توانستند در انتخابات شركت و به كانديداي خود رأي دهند. در اين انتخابات 42 هزار نامزد انتخاباتي براي به دست آوردن 17 هزار و 500 كرسي شوراهاي استاني، شهري و شهرداري در سراسر سوريه به رقابت پرداختند.
اين انتخابات از آن جهت كه همسو با تحركات مثبت اصلاحات در سوريه و در جهت برآوردن مطالبات جامعه برگزار شده است حايز اهميت است و نخستين گام عملي در جهت اجراي قانون انتخابات عمومي به شمار مي رود. قانوني كه سنگ بناي برگزاري فرآيند انتخابات در سوريه محسوب مي شود و ضامن برگزاري انتخابات در اين كشور و حق نامزدها در نظارت بر آن است.
قانون اداره مناطق بازتاب هاي بسيار مثبتي داشته و ناظران را بر آن داشته است كه اين قانون را عامل ايجاد تغييري مهم در زندگي شهروندان و بالا رفتن سطح خدمات رساني به شهروندان و توسعه واحدهاي اداري معرفي كنند.
اين قانون به شوراهاي محلي، براي اتخاذ هرگونه تصميمي در چارچوب محلي اختيار كامل مي دهد زيرا هدف از تدوين آن توسعه و پيشرفت اقتصادي و اجتماعي و خدمات رساني در سراسر سوريه است.
گفتني است در اين انتخابات كه پس از دستور بشار اسد رئيس جمهور سوريه براي تحقق اصلاحات در كشور صورت گرفته براي نخستين بار در حوزه هاي شمارش آرا دوربين هاي مداربسته قرار داده شده و عموم مردم در جريان مستقيم شمارش آرا قرار گرفتند.
قرار است پس از پايان شمارش آرا نتايج به كميته هاي فرعي در هر استان اعلام شود و پس از شمارش كلي نتايج به اطلاع عموم برسد.
همچنين از ديگر ويژگي هاي خاص انتخابات شوراي محلي سوريه استفاده از جوهر مخفي در انتخابات بود كه براي نخستين بار صورت مي گرفت.
در اين دوره از انتخابات نزديك به 15 ميليون نفر از جمعيت 23 ميليون نفري سوريه به پاي صندوق هاي رأي رفتند و آراي خود را به صندوق ها ريختند.

 



يورش شبانه پليس آمريكا به معترضان وال استريت در سانفرانسيسكو

پليس آمريكا با حمله شبانه به چادرهاي معترضان وال استريت در «سان فرانسيسكو» 55 نفر را راهي بازداشتگاهها كرد.
به گزارش خبرگزاريها، «سانفرانسيسكو» روز يكشنبه شاهد حملات دهها پليس ضد شورش اين شهر بود كه به نوشته خبرگزاري آسوشيتدپرس، پس از دستگيري 55 معترض و جمع آوري چادرها آرام گرفت.
براساس اين گزارش، معترضان مدت ها بود مقابل ساختمان بانك مركزي اين شهر تجمع كرده با شعار «ما 99درصديم» عليه حاكميت نظام سرمايه داري و تبعات آن موضع گرفته بودند.
پليس سانفرانسيسكو با تاييد اين خبر اعلام كرد، برپايي غيرقانوني چادر و بي توجهي به هشدارها، چراغ سبزي شد براي حمله و ضرب و شتم معترضان!
هفته گذشته نيز پليس آمريكا 85 نفر از معترضان در اين شهر را كه در ميدان «جاستين هرمان» تجمع كرده بودند، بازداشت كرده بود.
همزمان با اين حمله سايت معترضان وال استريت با انتشار بيانيه اي با عنوان «تسخير هرگز نمي ميرد؛ سركوب ما را قويتر مي كند» به انتقاد از عملكرد مقامات و پليس آمريكا از برخورد با معترضاني پرداخت كه «به آرامي و بدون خشونت خواستار احقاق حقوق اوليه خود» هستند.
در اين بيانيه آمده، آن يك درصد اقليت تصور مي كند جنبش تسخير تمام شده است. ما هنوز اينجا هستيم. حتي اگر گماشتگان آنها يك درصد به تجمعات ما حمله و حقوق ما را تضييع كنند، ما باز رشد خواهيم كرد. ما جنبشي ساخته ايم كه با گاز اشك آور، بولدوزر، گلوله يا موانع فلزي متوقف نمي شود. معترضان وال استريت در سرتاسر كشور راههاي ادامه حضور را يافته اند. ما مناطق عمومي براي تجمع را از دست نمي دهيم. هنوز چادرهاي ما در واشنگتن دي سي، بويس، اوكلاهماسيتي، بوفالو، ميامي، چپل هيل، كليولند، پراويدنس، بالتيمور، اورلاندو، نشويل، پيتسبورگ، پنساكولا، لكسينتون، نيوارك، گينزويل، پوئريا، اوژن، راچستر، اورلاندو، تاكوما، رنو، چارلوت، نيوهاون، هوستون، آستين، تامپا، لوئيز وايل و جاهاي ديگر پابرجاست. در برخي شهرها ما حتي اقدام به برپايي كلبه هايي كرده ايم. جنبش «اشغال مينه سوتا» بزودي در ميدان «پيپل» تجمع كرده و اقدام به تسخير مجدد محل خواهد كرد. مبارزه براي حقوق مساوي و عدالت اجتماعي ادامه دارد.
اين سايت همچنين از برنامه جنبش براي تسخير كليه بنادر سواحل غربي آمريكا به نشانه اعتراض و ايجاد اخلال در امور تجاري شركت هاي چندمليتي فعال در اين كشور خبر داد.
گفتني است، مقامات آمريكايي مدتي است به طور هماهنگ و شبانه اقدام به برنامه ريزي و انجام حملات خشونت بار شبانه به چادرهاي معترضان مي كنند. اين حملات پس از آن در دستور كار قرار گرفت كه اميدها براي نااميدكردن معترضان به وسيله سرماي زمستان و قطع ژنراتورهاي برق از بين رفت. در حال حاضر هزاران نفر از معترضان به نظام سرمايه داري بازداشت و مجروح شده و در اين بين پنج نفر نيز جان خود را از دست داده اند. پليس گروهي از بازداشتي ها را با دريافت وثيقه آزاد كرده و به آنها نسبت به شركت مجدد در اعتراض ها هشدار داده است.
شدت خشونت هاي پليس آمريكا تا حدي است كه در دهم دسامبر (19آذر) همزمان با روز جهاني حقوق بشر، معترضان اين كشور از سازمان هاي بين المللي حقوق بشر تقاضاي كمك كردند.
قيام ضدسرمايه داري وال استريت كه از 26 شهريورماه در شهر نيويورك آغاز شده تاكنون موفق به جذب اقشار گوناگون جامعه آمريكا شده است.
سربازان بازگشته از جنگ عراق و افغانستان و نيروهاي پليس تنها بخشي از اعضاي تشكيل دهنده اين جنبش هستند كه اكنون به كل اروپا سرايت كرده است.
از سوي ديگر يافته هاي نظرسنجي پايگاه خبري بلومبرگ نيز نشان مي دهد، مردم آمريكا از نامزدهاي جمهوريخواه و دموكرات اين كشور كاملا نااميد شده و معتقدند آنها قادر به حل بحران اقتصادي نيستند. بيشتر شركت كنندگان در اين نظرسنجي، انتخاب مجدد اوباما به عنوان رئيس جمهور را عامل منفي براي بازارهاي آمريكا تلقي كرده اند.
آخرين خبر اينكه، پايگاه اطلاع رساني جنبش جهاني مالزي با انتشار مقاله اي نارضايتي ها از آمريكا را عاملي براي فروپاشي امپراتوري آمريكا خواند.
«ديويد سوانسون» آمريكايي در اين مقاله نوشت: اعتراضات مردمي ( وال استريت) روند فروپاشي قدرت آمريكا را سرعت بخشيده است. سياست هاي نظامي و اشغالگري هاي اين كشور، نه تنها مردم آمريكا بلكه مردم تمام دنيا را خشمگين كرده است.
در ادامه اين مقاله آمده: نيروهاي نظامي آمريكا اكنون در بسياري از كشورهاي جهان حضور دارند به گونه اي كه اين امر باعث تصور ذهني بد مردم اين كشورها از آمريكا شده است. از سوي ديگر سربازان آمريكايي نيز از اين وضع راضي نيستند. اين نارضايتي هاي عمومي مي تواند باعث فروپاشي امپراتوري آمريكا شود.

 



مجلس مؤسسان تونس رئيس جمهور جديد را انتخاب كرد

مجلس ملي مؤسسان تونس رئيس جمهور موقت اين كشور را انتخاب كرد.
به گزارش شبكه خبري «الجزيره»، اعضاي مجلس مؤسسان تونس در نشستي برمبناي توافق سه حزب پيروز در انتخابات پارلماني، روز دوشنبه «منصف المرزوقي» را به عنوان رئيس جمهور موقت برگزيد.
براساس اين گزارش، انتخاب المرزوقي به پست رياست جمهوري در حالي صورت گرفت كه پيش از آن اعضاي مجلس ملي مؤسسان تونس رأي به تصويب قانون اساسي موقت اين كشور داده بودند.
اين گزارش حاكي است، قانون اساسي موقت تونس با موافقت 141 رأي مثبت، 37 رأي منفي و 39 رأي ممتنع روز يكشنبه تصويب شد و تا زمان برگزاري انتخابات عمومي در سال آينده ميلادي مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
رئيس جمهور جديد تونس كيست؟
منصف المرزوقي دبير كل حزب تجمع براي جمهوري داراي مدرك دكتراي پزشكي است و در هفتم ژوئيه سال 1945 ميلادي در تونس به دنيا آمده است.
وي از فعالان سياسي و مخالفان رژيم «بن علي» ديكتاتور سرنگون شده تونس بود و تحصيلات عاليه خود را در دانشگاه استراسبورگ فرانسه گذرانده است.
المرزوقي در سال 1994 به دليل انتقاد از حكومت استبدادي بن علي به حبس محكوم شد و پس از چهار ماه انفرادي به دليل فشارهاي بين المللي و دخالت «نلسون ماندلا» از زندان آزاد شد. دبير كل حزب تجمع براي جمهوري به عنوان يكي از سه حزب پيروز در انتخابات مجلس ملي مؤسسان تونس از ائتلاف با النهضه در ماه گذشته استقبال كرده بود.

 



تظاهركنندگان در يمن : دولت جديد بايد بركنار شود

سرويس خارجي -
مردم يمن با تاكيد بر اينكه دولت جديد قادر به حل بحران يمن نيست تظاهرات كردند و اظهار داشتند كه حلقه فشار بر دولت را تنگ تر خواهند كرد.
تظاهركنندگان يمني با برگزاري راهپيمايي در شهرهاي صنعا، تعز، عدن، الجديده و ديگر شهرهاي اين كشور بار ديگر بر تحقق خواسته هايشان تا سرنگوني نظام حاكم تاكيد كردند.
مردم يمن اظهار داشتند كه دولت جديد يمن به نخست وزيري «محمد سالم باسندوه» قادر به حل بحران يمن و مطالبات مردم و انقلابيون نيست و بايد راهكار اساسي در پيش گرفته شود.
تظاهركنندگان بر حق تعيين سرنوشت به دست خود مردم تاكيد و افزودند، دولت يمن بايد از مردم و نه طرفداران علي عبدالله صالح تشكيل شود.
گفتني است نيمي از وزراي حاضر در دولت باسندوه از هواداران علي عبدالله صالح هستند و وزارتخانه هاي كليدي را به دست گرفته اند.
جوانان انقلابي يمن نيز به دولت باسندوه هشدار دادند كه اگر دولت جديد خواسته هاي آنها را عملي نكند عليه اين دولت قيام خواهند كرد.
انقلابيون يمن همچنين در تظاهرات خود شعار «برائت از دولت» سردادند.
يكي از رهبران جوانان يمن با تاكيد بر مخالفت انقلابيون با دولت باسندوه گفت، عربستان با تشكيل اين دولت قصد دارد انقلاب يمن را به شكست بكشاند.
وي افزود: عربستان هيچ گاه با انقلاب هاي مردمي در منطقه همراهي نداشته و از سرايت انقلاب يمن به داخل عربستان مي ترسد از اين رو دولت جديد كه نيمي از وزراي آن را عوامل رژيم ديكتاتور علي عبدالله صالح تشكيل مي دهند براي شكست انقلاب يمن روي كار آمده است.
از سوي ديگر سخنگوي دولت يمن ديكتاتور اين كشور را در كشتار مردم يمن تبرئه كرد و گفت، علي عبدالله صالح پيش از انتخاب رئيس جمهور جديد از قدرت كناره گيري نخواهد كرد.

 



اعتصاب سراسري عليه طرح رياضت اقتصادي در ايتاليا

اتحاديه هاي كارگري ايتاليا در اعتراض به وضعيت وخيم اقتصادي اعتصاب سرتاسري برگزار كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، كارگران عضو اتحاديه هاي كارگري ايتاليا ديروز در اعتراض به برنامه هاي رياضت طلبانه اقتصادي دولت «ماريو مونتي»، نخست وزير جديد اين كشور دست از كار كشيدند.
اين اعتصاب پس از اظهارات يكشنبه «مونتي» در ديدار با مقامات ارشد اتحاديه هاي مهم كارگري ايتاليا صورت گرفت كه طي جلسه اي بر ادامه تصويب و اجراي برنامه هاي رياضت اقتصادي تأكيد كرد.
پس از برگزاري اين جلسه «سوزانا كاموسو» رهبر اتحاديه كارگري «سي جي آي ال» در جمع خبرنگاران حاضر شده و از برنامه اتحاديه ها براي برگزاري اين اعتصاب خبر داده بود. وي به خبرنگاران درباره اظهارات نخست وزير گفته بود كه «مونتي» به صورت موردي و جزئي به خواسته هاي ما نگاه مي كند و به دنبال پيگيري تقاضاهاي كارگران نيست.
رهبر اتحاديه كارگري «سي آي اس ال» نيز در اين باره اظهار داشت: ما با اين بخش از اظهارات نخست وزير كه مي گويد ايتاليا در بحران عميقي فرو رفته موافقيم اما ادامه روند اجراي سياست هاي رياضت طلبانه را هم قبول نداريم.
اصلاحات اقتصادي شديداً سيستم حقوق بازنشستگي ايتاليا را تحت تأثير قرار داده و در برخي قسمت ها نيز ماليات ها را افزايش مي دهد. طبق برنامه جديد دولت، مردم براي خانه هايشان نيز بايد ماليات نسبتاً زيادي پرداخت كنند.
گفتني است، ايتاليا يكي از كشورهاي اصلي و مهم اتحاديه اروپا محسوب مي شود اما شدت بحران به حدي است كه اين كشور را هم تحت تأثير قرار داده است. چندي پيش «سيلويو برلوسكني» نخست وزير سابق ايتاليا به خاطر همين بحران مجبور به كناره گيري از قدرت شد. اين بحران همچنين در حال منزوي كردن انگليس، اخراج يونان از منطقه يورو و از همه مهمتر مواجه كردن كشورهاي اروپايي با شورش ها و بحران هاي اجتماعي بيشتر است. بسياري معتقدند جهان طي سال هاي آتي شاهد تحولات بزرگي در حوزه اقتصادي و سياسي خواهد بود.
فروپاشي نظام سرمايه داري، فروپاشي اتحاديه اروپا و مرگ پول واحد يورو از جمله اين تحولات است كه اين روزها به كرات از سوي شخصيت هاي اقتصادي و سياسي مطرح بين المللي بيان مي شود.

 



هزينه تعطيلات خانواده اوباما بر دوش ماليات دهندگان آمريكايي

پيش بيني مي شود سفر خانواده رئيس جمهور آمريكا به هاوايي حدود 100هزار دلار هزينه در برداشته باشد.
به گزارش برنا به نقل از راشاتودي، «باراك اوباما» رئيس جمهور آمريكا به كنگره اين كشور اعلام كرد قصد دارد همراه همسر و دو دخترش براي تعطيلات سال جديد راهي هاوايي شود.
هزينه پيش بيني شده براي اين سفر 100 هزار دلار ارزيابي شده كه بر دوش ماليات دهندگان آمريكايي خواهد بود و اگر «اوباما» نيز خانواده اش را در اين سفر همراهي كند، اين هزينه ها افزايش خواهند يافت.
هزينه سفر هوايي سال گذشته «ميشله اوباما» بانوي اول آمريكا بالغ بر 63هزار دلار اعلام شد.
تابستان سال جاري رئيس جمهور آمريكا و همسرش با دو جت اختصاصي و در فاصله كمتر از 4 ساعت به تعطيلات رفتند كه اين مسئله موجي از انتقادات را در جامعه آمريكا برانگيخت.
چندي قبل نيز يك منبع آگاه در كاخ سفيد از هزينه هاي سرسام آور 400 هزار دلاري سفر بانوي اول آمريكا به اسپانيا پرده برداشت.

 



مدودف دستور رسيدگي مجدد به نتايج انتخابات را داد

رئيس جمهور روسيه در واكنش به اعتراضات در مناطق مختلف اين كشور نسبت به وقوع تقلب در انتخابات پارلماني، دستور بررسي تخلف در انتخابات را صادر كرد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، «ديميتري مدودف» دستور بررسي تخلف هاي احتمالي در انتخابات پارلماني اخير روسيه را صادر كرد. مدودف پس از دو روز سكوت در مورد اعتراضات خياباني در «مسكو» و «سن پترزبورگ»، يكشنبه در پايگاه اينترنتي خود به اين تظاهرات اشاره كرد و نوشت: من شعارها و سخنراني هاي انجام شده در اين تظاهرات را قبول ندارم. با اين حال، وي دستور بررسي تخلف احتمالي را صادر كرد. مدودف مشخص نكرد چه كساني بايد تخلفات احتمالي را بررسي كنند.
«ولاديمير پوتين» نخست وزير روسيه، تاكنون درباره تظاهرات مخالفان عليه نتايج انتخابات، اظهارنظر رسمي نكرده است. هر چند «ديميتري پسكوف» سخنگوي وي در بيانه اي گفت دولت به ديدگاه هاي معترضان احترام مي گذارد و سخن آنان را مي شنود. در انتخابات دوماي روسيه حزب طرفدار پوتين توانست نيمي از آرا را كسب كند و به اكثريت نسبي دست يابد. هر چند آراي حزب «روسيه واحد» نسبت به دوره گذشته حدود 14 درصد كاهش پيدا كرده است.
مداخله فرانسه
«آلن ژوپه» وزير خارجه فرانسه با بيان اين كه دولت مسكو نبايد مانع برگزاري تظاهرات در روسيه شود، دستگيري معترضان توسط پليس روسيه را محكوم كرد. ژوپه گفت: آزادي بيان در روسيه بايد محترم شمرده شود و تشديد دستگيري ها غيرقابل قبول است.
خبرگزاري ايسنا نيز به نقل از بخش مطبوعاتي دفتر رئيس جمهوري آمريكا اعلام كرد، دولت واشنگتن در جريان انتخابات پارلماني روسيه، بيش از 9 ميليون دلار براي حمايت از روند انتخابات در روسيه هزينه كرده است.
هر چند نهاد مذكور از ارائه پاسخ مثبت به خبرنگاران در مورد اعطاي كمك مذكور به مخالفان حزب حاكم روسيه طفره رفت، ولي كارشناسان مي گويند وجوه مزبور در اختيار مخالفان قرار گرفته است.

 



تازه ترين جنايت آل خليفه پرتاب گاز اشك آور به خانه مخالفان

در تازه ترين جنايت آل خليفه، يك نوزاد شيرخواره كه تنها پنج روز داشت در حمله نيروهاي رژيم به منطقه اي در نزديكي ميدان لؤلؤ به شهادت رسيد.
به گزارش خبرگزاري مهر، اين نوزاد پنج روزه كه ساجده فيصل نام داشت بر اثر پرتاب گاز اشك آوربه منزلش و استنشاق گاز سمي دچار خفگي شد و به شهادت رسيد.
ساجده كه لقب كوچكترين شهيد انتفاضه مردم بحرين را به خود اختصاص داد در حالي به شهادت رسيد كه هنوز گواهي تولد براي وي صادر نشده بود.
پدر ساجده از نظامياني بود كه به دليل شليك نكردن به مردم معترض در بحرين توسط دستگاه آل خليفه به زندان افتاده بود و زماني كه از زندان آزاد شد به وي خبر دادند كه نوزاد وي كشته شده است.
يكي از اعضاي خانواده ساجده اظهار داشت كه گاز اشك آور به داخل منزل و نزديكي گهواره اين كودك اصابت كرده و باعث كشته شدن وي شده است.
ساجده پنجاه و چهارمين شهيد بحريني است كه در اعتراضات مردمي عليه آل خليفه به شهادت مي رسد و هشتمين شهيدي است كه به خاطر گاز اشك آور جان خود را از دست مي دهد.
رژيم آل خليفه به واسطه حمايت صريح دولت آمريكا از دولت بحرين شيوه هاي دردناكي از سركوب مردم بي دفاع را به نمايش گذاشته است.
اين در حالي است كه پادشاه بحرين براي جلب حمايت انگليس از حوادث اين كشور راهي لندن شده است تا نظر مقامات انگليس را براي كمك به اين كشور و سركوب مخالفان جلب كند.
سفر حمدبن عيسي آل خليفه پادشاه بحرين اولين سفرش پس از سركوب خشونت آميز تظاهرات مخالفان در بحرين است.
وزارت خارجه انگليس با انتشار بيانيه اي در مورد سفر پادشاه بحرين اظهار داشت كه مايل است به بحرين براي انجام اصلاحات كمك كند.
گفتني است سفر پادشاه بحرين به انگليس به دور از چشم رسانه ها انجام شده و بحرين و انگليس اعلام كرده اند كه مايل نيستند اين سفر رسانه اي شود.
از سوي ديگر رئيس جمعيت الوفاق بحرين اظهار داشت كه رژيم آل خليفه ترور اعضاي جمعيت الوفاق را در دستور كار خود قرار داده است.
رئيس جمعيت الوفاق به تلاش براي ترور شيخ حسين ديهي از اعضاي جنبش اشاره و افزود، مزدوران رژيم آل خليفه با استفاده از سلاح هاي سرد و گرم به انقلابيون و به ويژه شيعيان حمله مي كنند تا اين شخصيت هاي انقلابي را از ميان بردارند.ابراهيم المدهون عضو جمعيت الوفاق نيز اظهار داشت كه انقلابيون بحرين از طريق مراجعه به سازمان هاي حقوقي بين المللي درصدد هستند تا آل خليفه را به دليل جنايات بي شمارش به دادگاه هاي بين المللي بكشانند.
همچنين جمعيت الوفاق اعلام كرد كه در آستانه سفر هيئت كميسارياي عالي حقوق بشر سازمان ملل به بحرين مردم اين كشور فردا تظاهرات گسترده برگزار مي كنند.

 



مذاكرات مالكي و اوباما در كاخ سفيد

نخست وزير عراق با رئيس جمهور آمريكا در واشنگتن ديدار و در مورد مناسبات اقتصادي، سياسي و نظامي في ما بين، با وي گفت وگو كرد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، در حالي كه آخرين نظاميان آمريكايي خاك عراق را ترك مي كنند، «نوري مالكي» در كاخ سفيد ديروز با «باراك اوباما» ديدار و با وي در مورد مناسبات في ما بين، پس از عقب نشيني گفت وگو كرد. نيروهاي آمريكايي طبق قرارداد امنيتي بغداد - واشنگتن، بايد تا 11 دي خاك عراق را ترك كنند.
در ديدار مالكي با اوباما در مورد وضعيت سياسي آمريكا در عراق پس از عقب نشيني و همكاري هاي اقتصادي و نظامي صحبت شد.
مالكي همچنين، در ضيافت شامي كه توسط «هيلاري كلينتون» وزيرخارجه آمريكا، ترتيب داده شده بود حاضر شد و با وي در مورد شمار ديپلمات ها و كارمندان سفارت آمريكا در عراق كه بزرگترين سفارت در روي كره زمين محسوب مي شود، گفت وگو كرد.
در همين حال، فراكسيون «دولت قانون» در مجلس عراق كه وابسته به مالكي است، اعلام كرد كه عراق نمي تواند خود را از حمايت آمريكا بي نياز ببيند.
«ابراهيم جعفري» رئيس ائتلاف ملي عراق نيز گفت كه تقريبا نوعي اجماع بين تمام گروه هاي عراقي مبني بر كمك گرفتن از مربيان آموزشي آمريكايي وجود دارد و واشنگتن نيز نسبت به موضع عراق مبني بر خودداري از اعطاي مصونيت به مربيان،متقاعد شده است.
تعداد كارمندان سفارت آمريكا در بغداد، 15 هزار نفر اعلام شده است. علاوه بر آن، حدود 6000 نظامي آمريكايي نيز در عراق مي مانند.

 



پادشاه بحرين براي مهار اعتراض ها دست به دامن انگليس شد

پادشاه بحرين براي جلب حمايت بيشتر دولت انگليس در سركوب اعتراضات مردمي با نخست وزير انگليس در لندن ديدار كرد.
در پي گزارش «جيمي باودن» سفير سابق انگليس در بحرين درباره نقض حقوق بشر در اين كشور، حمدبن عيسي آل خليفه به لندن رفت تا با طرف انگليسي درباره رفع تيرگي روابط و بهبود مناسبات ديدار و گفت وگو كند.
پادشاه بحرين در ديدار با ديويد كامرون نخست وزير انگليس از وي خواست براي آرام كردن اوضاع در كشورش از حمايت لندن برخوردار شود.نخست وزير انگليس نيز در اين ديدار اظهار داشت كه مايل است براي انجام اصلاحات و گذار به نظامي دموكراتيك به بحرين كمك كند.
سفر پادشاه بحرين نخستين سفر حمدبن عيسي آل خليفه پس از سركوب خشونت آميز تظاهرات مخالفان در بحرين است.
ناظران سياسي منطقه مي گويند كه پايه هاي رژيم آل خليفه به قدري سست شده كه كمك هاي انگليس هم كارساز نخواهد بود.

 



چها رسوي پنج قاره

پرچم فلسطين در يونسكو
پرچم فلسطين در مقر سازمان آموزشي، علمي و فرهنگي ملل متحد (يونسكو) به اهتزاز درآمد.
عضويت فلسطين در يونسكو در حالي صورت گرفت كه اسرائيل و آمريكا به شدت با عضويت فلسطين مخالفت كردند و حتي واشنگتن در اعتراض به يونسكو بودجه سالانه اين سازمان را قطع كرد.
اسرائيل منزوي
تزيپي ليوني وزير خارجه سابق و رئيس حزب كاديماي رژيم صهيونيستي اعتراف كرد كه اسرائيل از هر زمان ديگر منزوي تر شده است.
وي اظهار داشت با توجه به بيداري اسلامي در منطقه، تل آويو بايد چاره اي بينديشد تا از اين انزواي منطقه اي و جهاني بيرون بيايد.
رسوايي اخلاقي حاكمان عرب
مشاور سياسي رئيس جمهور سوريه حاكمان عرب و مسئولان كشورهاي حوزه خليج فارس را به انتشار فيلم هاي رسوايي هاي اخلاقي آنها تهديد كرد.
بثينه شعبان بعد از سوزان مبارك همسر حسني مبارك دومين فردي است كه حاكمان عرب را به انتشار فيلم هاي ضداخلاقي آنها تهديد مي كند.
آلمان صادركننده اسلحه به جهان عرب
نمايندگان كليساهاي آلمان از دولت اين كشور خواستند صدور اسلحه به كشورهاي عربي به ويژه عربستان، مصر و امارات را متوقف كند.
دولت آلمان قصد فروش حدود 270 تانك جنگي پيشرفته لئوپارد را به عربستان دارد كه اين تانك ها براي سركوب اعتراضات مردمي در شهرها به كار خواهد رفت.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14