(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 22 آذر 1390- شماره 20095

حديث دشت عشق
خيرمقدم به آقاي پرتغالي استقلال به دنبال قطعي كردن قهرماني نيم فصل
اخبار كوتاه از فوتبال
تمايلي به مربيگري در تركيه ندارم برزگر: متعلق به ايرانم اما مي گويند كاري از دستم برنمي آيد
مسابقات كشتي آزاد آزمايشي المپيك جعفري قهرمان شد ، لشكري به مدال برنز رسيد
معرفي مربيان تيم هاي ملي كاراته تا پيش از مسابقات انتخابي
انتخاب مربيان داخلي تيم ملي قايقراني آب هاي آرام
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «حاجي كاظمي»
تيربار بعثي ها از كار افتاد و حاجي به خاك !
از وقتي طلبه شد سير و سلوك معنويش اوج گرفت. در حوزه نجف آباد وقم كسب علم و دانش كرد و در جبهه ها به تكميل مباني عاشقي پرداخت. شب عمليات لباس تميز مي پوشيد، آرايش مي كرد و شب حنابندان او بود. همرزمانش تعريف مي كنند: شهيد كاظمي با تيمي از رزمندگان حركت كرد، بايد دوشكاي عراقي ها را خاموش مي كرد، به هرحال تيربار عراقي ها از كار افتاد و حاجي بر خاك.
دوستانش مي گفتند: يادمان نمي آيد موقع نماز شب خواب باشد. نوعا نمازشب مي خواند و صداي اذان كه مي آمد آماده براي نماز صبح مي شد.او در درس و بحث هم خيلي جدي بود، فرصت ها را غنيمت مي شمرد، مطالعات قوي داشت و عمل به فرامين امام(ره) را واجب مي دانست. گردان انبياي لشكر نجف اشرف هنوز خاطراتش را به ياد دارد.
طلبه بسيجي شهيد «حاجي كاظمي» سال 1342 در نجف آباد متولد شد و در 28/7/1362 در عمليات والفجر 4 به شهادت رسيد.

 



خيرمقدم به آقاي پرتغالي استقلال به دنبال قطعي كردن قهرماني نيم فصل

شانزدهمين هفته از مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور در حالي امروز با ديدار استقلال- صنعت نفت آبادان پيگيري مي شود كه آبي پوشان تهران حتي با يك امتياز قهرماني خود در نيم فصل اول مسابقات را قطعي خواهند كرد.
هفته شانزدهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور از ساعت 15:16 امروز (سه شنبه) با ديدار تيمهاي استقلال و صنعت نفت آبادان در ورزشگاه آزادي تهران پيگيري مي شود. استقلال كه در حال حاضر با يك بازي كمتر نسبت به مدعيان اصلي قهرماني فاصله اي سه امتيازي با نفت تهران، نزديكترين تعقيب كننده خود در صدر جدول دارد.استقلال در بهترين شرايط خود طي چند سال اخير كه صدرنشيني مقتدرانه در ليگ برتر و صعود به مرحله نيمه نهايي جام حذفي را به دنبال داشته است به مصاف صنعت نفت آبادان مي رود، آن هم با يك هدف و انگيزه؛ كسب امتياز براي مسجل شدن قهرماني نيم فصل.
آبي پوشان تهراني كه در بازي برگشت فصل گذشته شكست 6 بر 2 را به زردپوشان آباداني تحميل كردند در ديدار عصر سه شنبه حريف آباداني را متفاوت از سال گذشته پذيرايي خواهند كرد. اين تيم كه با غلامحسين پيرواني به بن بست رسيد از هفته گذشته باب همكاري با مربي پرتغالي را آغاز كرده است كه در رزومه اش حضور در باشگاه هايي چون پورتو و منچستريونايتد ديده مي شود.
از قضا آغاز همكاري «خوزه آلبرتو كاستا» با باشگاه صنعت نفت آبادان مصادف شده است با يكي از دشوارترين ديدارهاي اين تيم در ليگ برتر، بازي با صدرنشين با انگيزه مسابقات. كاستا كه ميراث دار تيم هشتم جدول ليگ برتر با پنج پيروزي، پنج تساوي و پنج شكست است، بهتر است در مصاف با صدرنشين ليگ نمايشي درخور توجه با تيم صنعت نفت داشته باشد، چرا كه در غير اين صورت تماشاگران آباداني كه به كمتر از پيروزي رضايت نمي دهند، خيلي زود عليه او جبهه خواهند گرفت.
استقلال 33 امتيازي در مصاف با نفت 20امتيازي جاسم كرار و خسرو حيدري را قطعاً به همراه نخواهد داشت و مجتبي جباري، ستاره اين روزهاي آبي پوشان نيز حضورش در اين بازي حتمي نيست. با اين شرايط پرويز مظلومي كه لقب «ژنرال دربي ها» را براي خود انتخاب كرده است، كاري آسان در مصاف با برزيلي هاي ليگ برتر نخواهد داشت.
برنامه ادامه ديدارهاي هفته شانزدهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به اين شرح است:
سه شنبه-22/09/90
¤ استقلال- نفت آبادان (ساعت 15:16)
پنجشنبه- 24/09/90
¤ راه آهن - پيروزي (ساعت 15:16)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

دنيزلي سرمربي پيروزي مي شود؟!
دنيزلي كه اين روزها از وي به عنوان يكي از گزينه هاي مربيگري تيم فوتبال پيروزي هم ياد مي شود، از بازگشت به دنياي مربيگري خبر داده است.دنيزلي در گفتگو با روزنامه حريت اظهار داشت: براي آخرين بار به دنياي مربيگري بازگشته ام اما معلوم نيست كه براي چه مدت كار خواهم كرد. از اين مربي كه سابقه هدايت تيمهاي گالاتاسراي و فنرباغچه را هم دارد پرسيده شد آيا امكان دارد هدايت تيم بشيكتاش را برعهده بگيرد. دنيزلي در اين خصوص اظهار داشت: بشيكتاش تيم خوبي است و خوب هم بسته شده است و اين موضوع خيلي اهميت دارد. من به اين تيم بازمي گردم. ذكر اين نكته نيز ضروري است كه روز گذشته يكي از اعضاي كميته فني پيروزي مدعي شد كه مذاكرات با اين مربي ترك براي آمدن به ايران آغاز شده است.
تصميم سازمان ليگ در برگزاري جام حذفي درست بود
رئيس سازمان ليگ درباره برنامه هاي اعلام شده از سوي ليگ قهرمانان آسيا صحبت كرد . عزيزمحمدي در اين باره گفت: با اعلام برنامه هاي كنفدراسيون فوتبال آسيا مشخص شد كه برنامه ريزي ما براي برگزاري ديدارهاي جام حذفي و حتي برگزاري فينال اين جام در بهمن ماه درست بوده است، چرا كه پس از پايان سال، آنقدر برنامه ها فشرده هستند كه مجالي براي برگزاري ديدارهاي حذفي نيست.
استقبال گسترده ژاپني ها از بارسلونا
تيم فوتبال بارسلونا پس از پشت سر گذاشتن يك هفته رويايي و پيروزي در ال كلاسيكوي رفت براي انجام ديدارهاي خود در جام جهاني باشگاه ها وارد ژاپن شد. حضور صدها فوتبال دوست ژاپني كه با پرچم و لباس بارسلونا در فرودگاه در انتظار ورود ستاره هاي بارسلونا بودند از نكات جالب توجه بود. خبرنگاران و عكاسان زيادي هم براي پوشش خبري و تصويري ورود تيم بارسلونا به ژاپن در فرودگاه حضور داشتند. بارسلونا روز پنج شنبه در مرحله نيمه نهايي جام جهاني باشگاه ها به مصاف السد قطر، قهرمان آسيا مي رود.
قهرماني بوكا پس از سه سال
تيم فوتبال بوكاجونيورز سه سال پس از آخرين قهرماني در ليگ آرژانتين يكشنبه شب با 43 امتياز قهرمان آرژانتين شد. اين تيم در حالي به اين عنوان رسيد كه در 19 بازي هيچ شكستي نخورد و با 12 پيروزي و هفت مساوي و كسب 43 امتياز بالاتر از تمامي تيم هاي آرژانتين به قهرماني رسيد. اين تيم آلبوبويز را با نتيجه يك بر صفر پشت سر گذاشت و به مقام قهرماني دست يافت.
مهدوي كيا امروز مقابل زيدان و رونالدو
مهدي مهدوي كيا امروز با پيراهن هامبورگ مقابل بازيكنان افسانه اي فوتبال جهان به ميدان خواهد رفت. تيم ستارگان فوتبال جهان كه بازيكناني چون زين الدين زيدان، ديديه دروگبا و رونالدو را به عنوان سفيران حسن نيت در اختيار دارد، امروز در ايمتچ آرنا با اسطوره هاي باشگاه هامبورگ ديدار مي كند. بازيكناني چون مهدي مهدوي كيا، آنتوني يبوآ، زي روبرتو، يورگ آلبرتز، سرگئي باربارز، استيگ تافتينگ، ريچارد گولز و مانفرد كالتز در تيم ستارگان هامبورگ امروز با تيمي متشكل از زيدان، رونالدو، پاول ندود، كريستين كارمبئو و ديديه دروگبا بازي خواهند كرد.
حضور بوناچيچ در جمع سرخپوشان درهاله اي از ابهام
لوكابوناچيچ كه بعدازظهر ديروز در محل سازمان ليگ برتر حضور يافته بود، در خصوص مذاكره خود با باشگاه پيروزي گفت: هنوز هيچ چيز مشخص نيست و با مسئولان باشگاه پيروزي به توافق نرسيده ام.مديربرنامه هاي بوناچيچ كه او را در محل سازمان ليگ برتر همراهي مي كرد نيز اظهارنظري دقيق در اين باره نداشت و تاكيد كرد، توافق نهايي بين لوكا و مديران پيروزي حاصل نشده است.
دستور داده اند داماش واگذار شود
عابديني مديرعامل داماش در خصوص آخرين وضعيت اين باشگاه گفت: حاضريم باشگاه داماش را واگذار كنيم اما هيچ تشكيلاتي حاضر نيست اين باشگاه را در اختيار بگيرد؛ نه هيئت فوتبال، نه اداره كل تربيت بدني و نه هيچ نهاد ديگري. اين در حالي است كه به ما دستور داده اند باشگاه داماش را واگذار كنيم اما خواهاني پيدا نكرده است. باشگاه داماش چكي دست مردم ندارد اما تعهدات قراردادي دارد كه بايد تا آخر فصل به آن عمل شود.
7 بهمن آخرين فرصت ارسال مدارك
رئيس سازمان ليگ در نامه اي به چهار باشگاه حاضر در رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا تاكيد دارد حداكثر تا 7 بهمن 90 همه مدارك و فرم هاي مرتبط را تهيه كرده و پكيج كامل باشگاه ها را كه شامل ثبت بازيكنان و كادرفني و سرپرستي به همراه سي دي و دي وي دي مدارك را براي ارسال به كميته روابط بين الملل فدراسيون فوتبال و سازمان ليگ تحويل دهند.

 



تمايلي به مربيگري در تركيه ندارم برزگر: متعلق به ايرانم اما مي گويند كاري از دستم برنمي آيد

سرمربي پيشين تيم ملي كشتي آزاد گفت: متعلق به ايران هستم و اگر بتوانم كاري كنم دريغ نخواهم كرد، اما به عقيده دوستان ديگر كاري از دست من برنمي آيد.
منصور برزگر درباره سفرش به تركيه براي هدايت تيم ملي كشتي آزاد اين كشور گفت: ترك ها خيلي تمايل داشتند مربيگري تيم ملي آزاد اين كشور را در بازيهاي المپيك قبول كنم و پيشنهاد خوبي هم ارائه كردند و من شرايط خودم را مطرح كردم.
وي ادامه داد: مسابقات قهرماني كشور تركيه را از نزديك ديدم و به آنها گفتم خيلي ايراد دارند. زمان زيادي تا المپيك باقي نمانده و من هم نمي توانم آبروي خودم را هزينه كنم. آبروي من، آبروي كشتي ايران است. گفتم اگر مي خواهند موفق باشند بهتر است قراردادي 3، 4 ساله داشته باشيم تا بتوانيم تغييرات اساسي ايجاد كنيم، اما در اين زمان چند ماهه تا المپيك نمي توان كاري كرد.
سرمربي سابق تيم ملي كشتي آزاد افزود: شرايط را مطرح كرديم و چندين جلسه داشتيم. قرار است بعد از بازگشت تيم تركيه از مسابقات آزمايشي لندن تصميم نهايي را اعلام كنند. من اعلام كردم در كمتر از 3-4 سال كاري نمي توان كرد به خصوص در كشتي آزاد كه خيلي دچار افت شده اند.
برزگر در پاسخ به اين سؤال كه چند درصد احتمال دارد سرمربي تركيه شود گفت: از نظر آنها كار تمام شده و اگر شرايط من را بپذيرند مي روم؛ هرچند كه خودم تمايل زيادي به اين كار ندارم.
وي تصريح كرد: در 7 المپيك سرمربي تيم ملي بوده ام كه 2 المپيك اعزام نشديم و المپيك سئول هم به دلايلي در آخرين لحظه من را نبردند. به هر حال در 4 المپيك به عنوان سرمربي حضور داشتم و 2 المپيك هم خودم به عنوان كشتي گير حاضر بودم.
دارنده نشان نقره المپيك در پاسخ به اين سؤال كه آيا دوست نداشت هدايت تيم ملي ايران را در لندن به عهده مي گرفت عنوان كرد: براي من فرقي نمي كند.
برزگر در اين باره كه اگر به وي پيشنهاد شود، نيز گفت: بستگي دارد اين پيشنهاد از سوي چه كسي باشد؛ شايد قبول كنم. به اين موضوع فكر نكرده ام و نمي توانم در اين مورد صحبت كنم. فعلاً ترك ها به من پيشنهاد داده اند كه تيمشان را در المپيك هدايت كنم و از سوي مسئولان ورزش كشور خودمان پيشنهادي نداشته ام. من متعلق به ايران و كشتي ايران هستم و اگر بتوانم كاري كنم دريغ نخواهم كرد، اما به نظر مي رسد به عقيده دوستان ديگر كاري از دست من براي كشتي كشورم برنمي آيد.

 



مسابقات كشتي آزاد آزمايشي المپيك جعفري قهرمان شد ، لشكري به مدال برنز رسيد

در پايان رقابت هاي كشتي آزمايشي المپيك 2012 آزادكاران با كسب يك مدال طلا و يك مدال برنز به كار خود در اين مسابقات پايان دادند.
رقابت هاي كشتي آزاد آزمايشي المپيك لندن در سالن مجموعه «اكسل» لندن برگزار شد كه از بين سه نماينده ايران، فرزاد جعفري و احسان لشكري به ترتيب صاحب مدال طلا و برنز شدند.
نماينده ايران، فرزاد جعفري و احسان لشكري به ترتيب صاحب طلا و برنز شدند.
در وزن 55 كيلوگرم فرزاد جعفري پس از استراحت در دور نخست در دور دوم و در مرحله نيمه نهايي مقابل «آدرين حاجداك» از لهستان با نتيجه 4 بر صفر و 2 بر صفر پيروز شد. وي در ديدار فينال نيز «اسكوبودو» آمريكايي را در دو تايم با نتيجه 7 بر 3 شكست داد و صاحب مدال طلا شد.
احسان لشكري در وزن 84 كيلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل «جيم اسپينال» از پورتوريكو با نتيجه 2 بر صفر و 3 بر صفر پيروز شد اما در مرحله نيمه نهايي مقابل «سوسلان كتسويف» از روسيه با نتيجه يك بر صفر، يك بر يك و صفر بر يك مغلوب شد. وي در ديدار رده بندي در دو تايم «جكوب هربرت» كشتي گير آمريكايي دارنده مدال نقره جهان را با نتيجه 4 بر صفر مغلوب كرد و به مدال برنز دست يافت.
همچنين مصطفي حسين خاني در وزن 66 كيلوگرم در دور اول مقابل «جبرئيل حسن اف» از آذربايجان با نتيجه يك بر صفر و 2 بر صفر مغلوب شد و با توجه به شكست اين كشتي گير مقابل حريف آمريكايي از دور رقابت ها كنار رفت.
سيداحمد محمدي، صادق گودرزي، حامد طالبي زرين كمر و جابر صادق زاده كشتي گيران اوزان 60، 74، 96 و 120 كيلوگرم كشورمان به علت حضور ديرهنگام در سفارت انگليس در تهران و پس از تعطيلي اين سفارت اين كشور در ايران نتوانستند راهي اين رقابت ها شوند.

 



معرفي مربيان تيم هاي ملي كاراته تا پيش از مسابقات انتخابي

سرپرست فدراسيون كاراته با اعلام خبر برگزاري مسابقات كاراته قهرماني آزاد كشور و انتخابي تيم ملي از انتخاب كادر فني تيم ملي اين رشته ورزشي قبل از برگزاري مسابقات خبر داد.
محمدصادق فرجي ضمن اعلام اين خبر افزود: تا زمان برگزاري مسابقات كاراته قهرماني آسيا و رقابت هاي قهرماني جهان فاصله زيادي باقي است اما فدراسيون قصد دارد با انتخاب مربيان تيم ملي در تمامي رده هاي سني برنامه ريزي خود براي حضور موفق در مسابقات فوق را آغاز كند.
سرپرست فدراسيون كاراته با اشاره به اين كه از «كانكاسيس» و «اسكالانته» رئيس و دبير كميته داوران فدراسيون جهاني كاراته دعوت شده تا براي برگزاري كلاس هاي آموزشي ارديبهشت سال آينده به ايران سفر كنند، افزود: «كانكاسيس» در جريان برگزاري كلاس داوري در امارات در گفت وگو با داوران اعزامي كشورمان تاكيد داشته كه فدراسيون كاراته ايران طوري برنامه ريزي مي كند تا مسابقات انتخابي تيم ملي در همان زماني كه او در كشور بسر مي برد، برگزار شود تا داوراني كه در كلاس آموزشي زيرنظر او شركت كرده اند بتوانند در مسابقات انتخابي قضاوت كنند و او نحوه قضاوت آنها را از نزديك ببيند.
قابل ذكر است رقابت هاي انتخابي تيم ملي كاراته جهت حضور در مسابقات قهرماني جهان و آسيا 6 و 7 بهمن ماه در زنجان برگزار خواهد شد.

 



انتخاب مربيان داخلي تيم ملي قايقراني آب هاي آرام

مربيان داخلي تيم هاي ملي آب هاي آرام ايران معرفي شدند.
پس از لغو حكم تمامي مربيان و برگزاري مسابقات تست انتخابي تيم ملي، مربيان داخلي تيم هاي ملي مشخص شدند.
ايرج اقليمي و انوش عباسي مربيان تيم ملي كاياك بزرگسالان، تيم اعزامي به المپيك و تيم زير 23سال خواهند بود. الياس اقليمي و علي جاويد مربي تيم ملي كانوي مردان، سيروان احمدي مربي كانوي بانوان، حسين ملكي و علي جمشيدي مربي تيم جوانان پسران و رعنا بهلولي مربي تيم جوانان دختران خواهند بود. همچنين عرفان كرمي به عنوان آناليزور تيم هاي ملي آبهاي آرام انتخاب شد.
همچنين اعضاي هيئت رئيسه فدراسيون قايقراني تصويب كردند كه در ابتدا و انتهاي هر مرحله از اردو ورزشكاران در تست آكادمي حضور يابند و نتايج نيز پس از تحليل توسط آناليزور تيم ملي در اختيار مربيان قرار گيرد. مربيان تيم ملي نيز موظف شدند برنامه تمريني ماهانه خود و گزارش هفتگي وضعيت ورزشكاران را به كميته آبهاي آرام ارائه دهند. در ادامه جلسه نيز مقرر شد اردوهاي زمستاني تيم ملي خارج از تهران برگزار گردد و محل آن نيز در جلسات آينده هيئت رئيسه مشخص شود.
در اين جلسه در خصوص مربيان خارجي نيز قرار شد كه بعد از حضور مربيان مجارستاني و بلغاري در تهران و مذاكره با آنها اين مربيان نيز با كادر فني تيم هاي ملي همكاري كنند.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ برنامه هاي آماده سازي تيم هاي ملي واترپلو براي حضور قدرتمند در مسابقات ليگ جهاني، قهرماني آسيا و رقابت هاي قهرماني جوانان جهان با انتخاب يك مربي سرشناس اروپايي كه هفته آينده وارد تهران مي شود، آغاز خواهد شد.
¤ ملي پوشان تيم تنيس روي ميز معلولان براي حضور در رقابت هاي تنيس روي ميز منطقه آسيا و اقيانوسيه امروز عازم هنگ كنگ خواهند شد. اين رقابتها از اين منظر داراي اهميت است كه برترين هاي هر كلاس، به صورت مستقيم سهميه حضور در رقابت هاي پارالمپيك لندن را دريافت مي كنند.
¤ هادي ساعي در فهرست 21نفره انتخابي كميسيون ورزشكاران كميته بين المللي المپيك قرار گرفت. اين انتخابات در طول برگزاري بازيهاي المپيك لندن 2012 در دفاتر راي گيري مستقر در دهكده بازيها و شهرهايي كه مسابقات فوتبال در آن برگزار مي شود صورت خواهد گرفت كه از بين 21 ورزشكار فقط 4ورزشكار مي توانند به كميسيون ورزشكاران IOC راه يابند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14