(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 24 آذر 1390- شماره 20097

تنها حوزه علميه اسلامشهر به سختي نفس مي كشد
كتابت قرآن مجيد با رسم الخط نستعليق در همدان
پژواك
برگزاري دوازدهمين جشنواره سراسري شعر علوي بهمن ماه در مازندران
برگزاري سوگواره عكس محرم در تبريز
تجليل از 150 حافظ قرآن تبريز
اجراي نمايش حر بن يزيد رياحي در اراك
كاهش 20درصدي تلفات تصادفات در استان اصفهان
رشد 2 برابري آثار ارسال شده به ششمين جشنواره نامه اي به امام رضا(ع)
سكانس بيداري سمنان منتخبان خود را معرفي كرد
اختصاص 25 ميليارد ريال براي آسفالت راه هاي روستايي كلاله
بحران خشكسالي همچنان كاشان را تهديد مي كند
آمل ميزبان نهمين سوگواره تعزيه مازندران شد
«روز خدا» و «جزيره گنج» در جزيره كيش كليد خورد
انتقاد استاندار هرمزگان از جذب نشدن اعتبارات ملي در استان
كمك مالي مردم نايين به عتبات عاليات



تنها حوزه علميه اسلامشهر به سختي نفس مي كشد

مدرسه علوم قرآني امام جعفر صادق(ع) اسلامشهر كه به عنوان تنها حوزه علميه شهرستان اسلامشهر، در مجاورت پايتخت كشور اسلامي ايران از آن ياد مي شود، با مشكلات عديده اي دست و پنجه نرم مي كند و نيازمند حمايت ها و كمك هاي حاميان دين مي باشد.
در اين ميان روي سخن با اشخاص خير و نهادهايي است كه درد دين دارند؛ آن نهادهاي فرهنگي كه مسئوليت رسيدگي به مسائل فرهنگي و ديني شهر را دارند، دقيقا در كجاي جريان فرهنگي اين شهرستان ايستاده اند كه از وضعيت ناراحت كننده حوزه علميه اسلامشهر بي خبر مانده اند؟
- اداره اوقاف اسلامشهر، موقوفات اين شهرستان را صرف كدام كار خير مهمي مي كند كه سهمي از آن به مدرسه علوم اسلامي اسلامشهر نمي رسد؟ مگر در نظام اسلامي كاري مهم تر ازتوسعه مدارس ديني و گسترش آموزش هاي اسلامي هم وجود دارد؟
- سازمان تبليغات اسلامي دقيقا چه وظايفي به عهده دارد؟ همين كه يك مجموعه تجاري بزرگ در مركز اسلامشهر براي يكي از زيرمجموعه هاي اين سازمان باشد كافي است و يا اينكه در كنار اين كارهاي اقتصادي ضرورت دارد كه به ياري تنها مدرسه علوم ديني اسلامشهر هم بشتابد و بيشتر از گذشته از اين مركز نوبنياد حمايت كند؟
- شهرداري اسلامشهر كه در سال ميليون ها تومان پول بي زبان را صرف تيم فوتبال اين شهرستان مي كند، آيا بهتر نيست بخش بيشتري از آن را براي تربيت 50 طلبه كه قرار است حجت مسلماني مردم باشند خرج كند؟
- فرمانداري اسلامشهر در كنار همه وعده هايي كه به زمين و زمان مي دهد، چه مي شود اگر دست كم وعده اي براي تهيه بخشي از نيازهاي اين حوزه خرج كند؟ و ديگر نهادهايي كه اگر بخواهند مي توانند سهمي در اين پايگاه مهم فرهنگي داشته باشند.
خبرنگار كيهان
در چهاردانگه اسلامشهر

 



كتابت قرآن مجيد با رسم الخط نستعليق در همدان

همدان- خبرنگار كيهان:
حسين رنجبران معلم بازنشسته همداني براي بار دوم موفق به تحرير قرآن مجيد با رسم الخط نستعليق شد.
وي در ماه مبارك رمضان 1386 براي اولين بار شروع به كتابت قرآن مجيد با خط نستعليق كرده و آنرا در 490 صفحه در قطع رحلي و به ابعاد 3A در ماه مبارك رمضان سال 1387 (سال نوآوري و شكوفايي) به پايان رساند.
اين معلم با ذوق همداني براي بار دوم در ماه مبارك رمضان سال 1389 شروع به كتابت قرآن باز هم به خط نستعليق كرد و آن را در ماه مبارك رمضان سال 1390 به پايان رسانيد و هم اكنون هم آماده صحافي است.
يادآوري مي شود، حسين رنجبران متولد سال 1325 اهل همدان و بازنشسته آموزش و پرورش ناحيه 2 اين شهرستان است.
وي در سال 1365 موفق به اخذ مدرك ممتاز و در سال 1386 موفق به اخذ مدرك فوق ممتاز از انجمن خوشنويسان ايران شد.
رنجبران يكي از شاگردان استاد اميرخاني است و مدت 21 سال است كه مدرس انجمن خوشنويسان ايران شعبه همدان است.

 



پژواك

ارسال 150 اثر به جشنواره خليج فارس
گرگان- خبرنگار كيهان: معاون فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گلستان اعلام كرد: بيش از 150 اثر به دبيرخانه شعر و مشاعره خليج فارس ارسال شده است.
ابوالحسن امامي هدف از برگزاري اين جشنواره را، بسترسازي زيرساخت هاي انسجام و همبستگي و تقويت روحيه عزت طلبي و خودباوري ملي و ارتقاء احساس استقلال فرهنگي در سال جهاد اقتصادي عنوان كرد. جشنواره خليج فارس، در دو بخش شعر و مشاعره برگزار مي شود.
برگزاري نمايشگاه عكس در يزد
يزد- خبرنگار كيهان: نمايشگاه عكس با عنوان حرم در يك نگاه به همت روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد برپا شد.
در اين نمايشگاه 30 قطعه عكس نفيس در ابعاد 40*40 با موضوع جلوه هاي معماري، اجتماعي و فرهنگي حرم مطهر امام رضا(ع) در معرض ديد علاقه مندان درآمد.
باجناقلار آماده پخش شد
كارگردان سريال «باجناقلار 3» اعلام كرد تاكنون صداگذاري، تدوين و همچنين ساخت موسيقي 15 قسمت از آن به اتمام رسيده است و قرار است به زودي براي قرار گرفتن در نوبت پخش به تهران ارسال شود كه فكر مي كنم تا قبل از پايان سال جاري پخش آن آغاز شود. محمدباقر پيران با اشاره به اينكه ساخت اين سريال پيش از زمان مقرر آماده شده است، افزود: براساس تعهد ما به صدا و سيما مقرر بود اين سريال بهمن ماه تحويل سازمان شود كه خوشبختانه باتوجه به روند خوب كار، با اينكه خودمان نيز فكر مي كرديم تصويربرداري اين مجموعه تا آبان ماه ادامه داشته باشد، اما اين كار اواخر شهريور ماه به اتمام رسيد و هم اكنون در مرحله مونتاژ است.
كسب مقام نخست شعر آئيني
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: يك فرهنگي گنبدي كه در جشنواره «گلدسته هاي سپيد» ايلام شركت كرده بود در رشته شعر نو مقام اول را كسب كرد. به گزارش روابط عمومي آموزش و پرورش گنبدكاووس، اين جشنواره به منظور ارتقاي سطح ادب و فرهنگ، ترويج ادبيات و شعر آئيني و تقويت نثر ادبي در هفته اول آذر ماه در ايلام برگزار شده است. «امير آخوندي» از شهرستان گنبدكاووس موفق به كسب رتبه اول در رشته شعر نو ششمين جشنواره سراسري شعر آئيني و داستان نويسي گلدسته هاي سپيد شد. در اين جشنواره كه بيش از 2700 نفر شركت كرده بودند، مريم اصلاني از استان مركزي و سيده فاطمه صداقتي نيا از كهگيلويه و بويراحمد نيز در بخش شعر اين جشنواره موفق به كسب عناوين دوم و سوم شدند.
برگزاري نمايشگاه عكس عاشورا
اراك- خبرنگار كيهان: نمايشگاه عكس با عنوان «جلوه هاي عاشورا» در حسينيه حضرت خديجه شهر مامونيه برگزار شد. رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي زرنديه گفت: در اين نمايشگاه 30 اثر از هنرمندان عكاس زرنديه، در زمينه عزاداري مردم اين شهرستان در ايام محرم و صفر سالهاي گذشته، به مدت 10 روز در معرض ديد بازديدكنندگان قرار گرفت.
برگزاري نمايش تعزيه در جاسك
بندر جاسك- خبرنگار كيهان: به همت گروه هاي تعزيه حسينيه هاي امام جعفر صادق و سيدالشهداي بندر جاسك نمايش تعزيه خواني اجرا شد.
قاسم زاده سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي جاسك هدف از برگزاري نمايش تعزيه را آشنايي جوانان با فرهنگ عاشورا و زنده نگه داشتن نهضت عاشورا و تقويت روحيه شهادت و ايثار دانست و گفت: تعزيه هنري تاثيرگذار و بيانگر آلام دردها- رشادت ها و سلحشوري هاي ياران اباعبدالله الحسين(ع) و هنري همزاد مذهب تشيع است.
برگزاري نمايشگاه عكس محرم در جاسك
¤ نمايشگاه عكس محرم در محل حسينيه امام جعفر صادق بندر جاسك برگزار شد.
قاسم زاده سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد جاسك هدف از برگزاري اين نمايشگاه را ماندگاري نهضت بزرگ عاشورا دانست و افزود: امام حسين در عاشورا با جوانمردي خود درس آزادگي به ما آموخت و باعث شد اين نهضت تا هميشه تاريخ جاودان و ماندگار شود.
برپايي نمايشگاه هنر مفهومي در اراك
اراك- خبرنگار كيهان: رئيس حوزه هنري استان مركزي، از برپايي دومين نمايشگاه «هنر مفهومي» با موضوع «كل يوم عاشورا و كل ارض كربلا» در فرهنگسراي آيينه اراك خبر داد.
سينا دلشادي گفت: اين نمايشگاه به همت حوزه هنري استان مركزي، از 17 آذر ماه به مدت 13 روز، در نگارخانه فرهنگسراي آيينه اراك برگزار مي شود و آثار به نمايش درآمده در اين نمايشگاه در حيطه «هنر مفهومي» به عنوان مقوله اي جديد و جذاب توليد شده و حاصل تلاش هنرمندان متعهد استان مركزي است.

 



برگزاري دوازدهمين جشنواره سراسري شعر علوي بهمن ماه در مازندران

ساري -خبرنگاركيهان:
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران گفت: دوازدهمين جشنواره سراسري شعر علوي با حضور علوي سرايان، بهمن ماه سال جاري دراستان برگزار مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين عباسعلي ابراهيمي افزود: جشنواره شعر علوي داراي جايگاه ويژه اي نزد شعرا و دلباختگان اهل بيت عصمت و طهارت در كشورمان است و دريافت سروده هاي كيفي ازسراسر كشور نشان از اين حقيقت دارد.
وي گفت: جشنواره شعر علوي، ميعادگاه شاعران عاشق است و پرداختن به سيره علمي و عملي حضرت علي (ع) و زندگي پربركت آن حضرت مي تواند كار بسيار ماندگاري براي شعرا باشد.
وي در ادامه درباره جشنواره امسال گفت: تاكنون 764 اثر از 218 شاعر به دبيرخانه جشنواره ارسال شده است كه با توجه به استقبال انجام شده آثار دريافتي افزايش خواهد يافت.
گفتني است: دوازدهمين جشنواره سراسري شعر علوي درسه بخش شعر بزرگسال، شعر كودك و نوجوان، شعر بومي و محلي مازندراني و در قالب هاي كلاسيك،سنتي، نيمايي، سپيد و آزاد برگزار مي شود. شعر انتظار نيز بخش ويژه اين جشنواره محسوب مي شود.

 



برگزاري سوگواره عكس محرم در تبريز

تبريز- خبرنگار كيهان:
نخستين سوگواره عكس محرم به منظور تعميق و توسعه فرهنگ عاشورايي در بين كودكان و نوجوانان، برگزار شد.
مديركانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آذربايجان شرقي با اعلام خبر فوق گفت: يكي از اهداف عمده اين سوگواره، آشنايي كودكان و نوجوانان با فرهنگ عاشورا و ثبت سوگواري هاي اين ايام از نگاه كودكان و نوجوانان بود.
حجت الاسلام والمسلمين ابراهيمي افزود: «محرم و مدرسه»، «محرم و مسجد» و «محرم و دستجات عزاداري» و نيز «محرم و خانواده» از موضوعات سوگواره عكس محرم بود.
وي تصريح كرد: كودكان و نوجوانان 7 تا 18 سال، با عكس هاي خود در سوگواره عكس محرم شركت كردند.
مديركانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آذربايجان شرقي خاطر نشان كرد: اين كانون در شب تاسوعاي حسيني، سوگواره اصغران اكبر را با حضور كودكان و نوجوانان در تبريز، برگزار كرد.

 



تجليل از 150 حافظ قرآن تبريز

تبريز- خبرنگار كيهان:
طي مراسمي در فرهنگ سراي قرآن تبريز از 150 حافظ قرآن كريم تجليل شد.
به گزارش كيهان، حافظان قرآن، اعضاي مهد قرآن آذربايجان شرقي مي باشند كه به مناسبت ميلاد امام رضا(ع)، سرود ميلاد امام رضا را با همخواني آياتي از كلام الله مجيد اجرا كردند و به آنان هداياي متبرك حرم آن امام بزرگوار و لوح تقدير اهدا شد.

 



اجراي نمايش حر بن يزيد رياحي در اراك

اراك- خبرنگار كيهان:
نمايش حر بن يزيد رياحي كاري از گروه نمايش سقا تا 30 آذر ماه در فرهنگسراي آينه اراك اجرا مي شود.
اين نمايش به نويسندگي دكتر محمود عزيزي و كارگرداني سينا دلشادي با حمايت فرهنگسراي آينه، شهرداري اراك، حوزه هنري، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي و انجمن نمايش استان مركزي به مدت ده شب اجراي عموم خواهد داشت.
اين نمايش به داستان معروف توبه «حرابن يزيد رياحي» و پيوستن او به سپاه حضرت اباعبدالله الحسين(ع) و شهادت ايشان اشاره دارد وليكن از زاويه جديدي به شخصيت وي و ترديدهاي او مي پردازد.

 



كاهش 20درصدي تلفات تصادفات در استان اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
رئيس پليس راهور استان اصفهان گفت: از زمان اجراي مرحله اول قانون جديد راهور ميزان كشته هاي تصادفات در راه هاي شهري و برون شهري استان 20درصد كاهش يافته است.
«سرهنگ حسين غلامي» با اشاره به افزايش جريمه هاي رانندگي از اول دي ماه اظهار داشت: هدف پليس از افزايش جريمه، كسب درآمد نيست بلكه بيشتر بحث بازدارندگي آن مد نظر است.
وي پيش بيني كرد با اجراي مرحله دوم قانون جديد راهور ميزان تلفات در تصادفات شهري و برون شهري تا 60درصد كاهش يابد.
رئيس پليس راهور استان اصفهان، افزايش جريمه هاي رانندگي را بيشتر مربوط به تخلفات حادثه ساز همچون عبور از چراغ قرمز، عبور از ورود ممنوع، رانندگي با حالت مستي و استعمال مواد روانگردان و حركات مارپيچ ذكر كرد و اظهار داشت: علاوه بر جريمه، نمره منفي هم به متخلفان داده مي شود.
وي گفت: در قانون جديد راهور كه از اول دي ماه اجرايي خواهد شد خودروهايي كه از شيشه دودي استفاده مي كنند مبلغ 50 هزار تومان، براي كساني كه از خودروي خود جهت ميوه فروشي به كارگيري مي كنند مبلغ 40 هزار تومان درنظر گرفته شده و موتورسيكلت سواران فاقد كلاه ايمني هم مي بايست 30 هزار تومان جريمه پرداخت كنند.

 



مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران خبر داد
رشد 2 برابري آثار ارسال شده به ششمين جشنواره نامه اي به امام رضا(ع)

ساري- خبرنگاركيهان:
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران گفت: زندگي مردم ايران اسلامي با نام و ياد هشتمين شمس ولايت پيوند خورده است.
حجت الاسلام والمسلمين عباسعلي ابراهيمي به كيهان گفت: ششمين جشنواره سراسري نامه اي به امام رضا(ع) درمقايسه با سال هاي گذشته از رشد كمي و كيفي خوبي برخوردار بود و تعداد آثار ارسالي به جشنواره با رشد دوبرابري همراه بود.
وي افزود: برنامه ريزي براي جشنواره هفتم هم اكنون آغاز شده و اميدواريم اين جشنواره مورد اقبال طيف وسيعي از مردم قرارگيرد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران گفت: اين جشنواره از معدود جشنواره هايي است كه دبيرخانه آن در طول سال فعال است و علاوه بر اطلاع رساني مناسب، ارتباط عوامل اجرايي جشنواره با مخاطبان قطع نمي شود.
ابراهيمي افزود: زندگي مردم ايران اسلامي با نام و ياد هشتمين شمس ولايت پيوند خورده و روح ولايت پذيري را در كالبد آنان دميده است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران با بيان اينكه اين جشنواره موجب تقويت روحيه مذهبي، اشاعه فرهنگ اصيل ولايي و دفاع از مقام ولايت مي شود، افزود: زمينه سازي شكوفايي استعدادهاي فرهنگي، هنري، مذهبي و نخبه پروري در كنار ايجاد روحيه نشاط درجامعه از جمله اهداف اين جشنواره است.

 



سكانس بيداري سمنان منتخبان خود را معرفي كرد

سمنان- خبرنگار كيهان:
در مراسم اختتاميه جشنواره فيلم بسيج استان سمنان سكانس بيداري از 13 اثر در بخشهاي مختلف تقدير شد. منتخبين جشنواره به شرح ذيل جوايز خود را دريافت كردند:
بخش داستاني: از فيلم هاي يك اتفاق ساده (فيروزآبادي) و بازديد (آزاد قدرتي و محسن محموديان) با اهدا لوح تقدير و جايزه نقدي تقدير شد و تنديس جشنواره و جايزه نقدي بهترين فيلم داستاني به فيلم فصل سوم (بابايي) اهدا شد.
بخش مستند: از فيلم هاي گمگشتگان (عبدوس)، نامه هاي ماندگار (خانم حاجي زاده مقدم) شهيد رجب بيگي (مطهري نژاد) و معيري تا آسمان (صبوري) با اهدا لوح تقدير و جايزه نقدي تقدير شد و تنديس جشنواره و جايزه نقدي بهترين فيلم حنابندان (فيروزآبادي) اهدا شد.
بخش نماهنگ: از نماهنگ هاي خداحافظ (نجفي) و اشك شقايق (بابايي) با اهدا لوح تقدير و جايزه نقدي تقدير شد و تنديس جشنواره و جايزه نقدي بهترين نماهنگ به نماهنگ خرمشهر (خانم زينب همتيان) اهدا شد.
بخش انيميشن: در اين بخش تنديس جشنواره و جايزه نقدي بهترين انيميشن به انيميشن به همين سادگي (نجفي) اهدا شد.
بهترين تصويربرداري: در اين بخش جشنواره و جايزه نقدي بهترين تصويربرداري به «عارف جعفري» براي فيلم آسمان آبي اهدا شد.

 



مديركل راه و ترابري گلستان خبر داد
اختصاص 25 ميليارد ريال براي آسفالت راه هاي روستايي كلاله

گنبدكاووس- خبرنگاركيهان:
مديركل راه و ترابري استان گلستان از اختصاص اعتبار 25 ميليارد ريالي براي آسفالت راه هاي روستايي كلاله خبر داد.
«جوان شورابي» درجلسه شوراي اداري كلاله گفت: در سال جاري براي زيرسازي و آسفالت راه هاي روستايي شهرستان كلاله، 25 ميليارد ريال از محل اعتبارات ملي و 6 ميليارد ريال نيز از محل اعتبارات استاني تصويب شده است.
معاون عمراني استاندارگلستان نيز دراين جلسه افزود: بهره برداري از فرودگاه كلاله اتفاق مهمي براي اين شهرستان است كه دراين ارتباط به فرمانداران منطقه تأكيد شده است كه در جهت بهره برداري اصولي و بهينه در اين مورد برنامه ريزي و مشاركت لازم را داشته باشند.
«عبدالرضا دادبود» با بيان اينكه سرمايه گذاري بخش خصوصي در پروژه هاي مرتبط با زيرساخت هاي توسعه از جمله رويكردهاي استان است، اظهارداشت: 85 درصد از اجراي پروژه راه آهن اينچه برون و 100 درصد از اجراي پروژه بندرخواجه نفس را بخش خصوصي انجام مي دهد.

 



بحران خشكسالي همچنان كاشان را تهديد مي كند

كاشان- خبرنگار كيهان:
مديركل مديريت بحران استان اصفهان گفت: با وجود بارندگي اخير، بحران خشكسالي كاشان و برخي از شهرستانهاي اين استان را همچنان تهديد مي كند.
منصور شيشه فروش در جلسه مديريت بحران در فرمانداري ويژه اين شهرستان اظهار داشت: براي پيشگيري از سيل و خشكسالي بيش از 25 طرح در كاشان اجرا شده است.
وي، ميزان اعتبارات خشكسالي و سيل سال گذشته شهرستان كاشان را 7ميليارد تومان اعلام و خاطرنشان كرد: با اختصاص اين ميزان اعتبارات اقدامات پيشگيرانه انجام شده منجر به كاهش 54درصدي حوادث خشكسالي و سيل در سال جاري شده است.
وي با اشاره به مطلوب بودن بارندگي اخير در استان اصفهان افزود: با وجود افزايش 30درصدي بارندگي پاييز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در حال حاضر آب آشاميدني 11 روستاي شهرستان كاشان با تانكر آبرساني مي شود.
وي تصريح كرد: براي رفع مشكل بي آبي روستاهاي كاشان اعتباراتي به صورت اضطراري از طريق استانداري براي رفع مشكلات بخش هاي تأمين آب آشاميدني شهري و روستايي و زون بندي شبكه هاي شهري اختصاص داده شده است. شيشه فروش با اشاره به اينكه نزولات اخير جوي نبايد اين ذهنيت را تداعي كند كه خشكسالي پشت سر گذاشته شده، بيان كرد: هم اكنون نيز آب آشاميدني حدود 125 روستا در سطح استان اصفهان با تانكر آبرساني مي شود.
مديركل مديريت بحران استان اصفهان همچنين مشكلات نشست زمين ناشي از افت آب هاي آشاميدني زيرزميني و بحران نفوذ آب هاي شور درياچه نمك به منابع آب زيرزميني را از جمله مشكلات بحران آب كاشان ذكر كرد و گفت: در اين ارتباط همايش علمي بحران آب و ارائه راهكارهاي علمي براي جلوگيري از اين بحران اواخر آذرماه در دانشگاه كاشان برگزار مي شود.
وي با تأكيد بر ادامه فعاليت هاي ستاد مديريت خشكسالي شهرستان كاشان از اجراي سند راهبردي مديريت خشكسالي خبر داد.

 



آمل ميزبان نهمين سوگواره تعزيه مازندران شد

آمل- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي آمل از برگزاري نهمين سوگواره تعزيه استان مازندران در اين شهرستان خبر داد.
محمد محمدي با اشاره به سوگواره تعزيه استاني كه همه ساله در شهرستان آمل با حضور گروه هاي تعزيه از شهرهاي مختلف استان مازندران در شهرستان آمل برگزار مي شود، اظهار داشت: در بهمن ماه سال جاري شهرستان آمل ميزبان نهمين سوگواره تعزيه استان مازندران است.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان آمل خاطر نشان كرد: زمان و جزئيات دقيق برپايي نهمين سوگواره تعزيه استان مازندران از طريق پايگاه اطلاع رساني اين اداره، اداره كل متبوع و رسانه هاي محلي انجام مي شود.
محمدي يادآور شد: ارسال فراخوان از سوي دبيرخانه دائمي سوگواره به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستانها براي اطلاع رساني لازم به گروه هاي تعزيه انجام و يا ارسال مي شود.
وي يادآور شد: هشتمين سوگواره تعزيه استان مازندران به مدت چهار روز بهمن ماه سال گذشته در آمل برگزار شده بود.
وي با بيان اينكه در ايام عزاداري سرور و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) مجوز 6 مجلس شبيه خواني در آمل صادر شده است، تصريح كرد: اين مجالس توسط شش گروه شبيه خوان در شهرستان آمل و روستاهاي همجوار اجرا شد.

 



«روز خدا» و «جزيره گنج» در جزيره كيش كليد خورد

كيش- خبرنگار كيهان:
تله فيلم هاي روز خدا و جزيره گنج با حضور معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان منطقه آزاد كيش و امام جمعه جزيره كليد خورد.
براساس اين گزارش تله فيلم «روز خدا» با موضوعي از دلاورمردي هاي هشت سال دفاع مقدس به كارگرداني بشير آزادپور و تله فيلم جزيره گنج نيز با موضوع اخلاقي و اجتماعي به كارگرداني حجت الله سيفي همچنين فيلم كوتاه نيمكت خالي با موضوع شهداي گمنام هشت سال دفاع مقدس به كارگرداني جانباز رضا ايرانمنش در جزيره كيش كليد خورد.
طي مراسمي كه به همين مناسبت كه مديركل صدا و سيماي كيش نيز حضور داشت: حجت الاسلام زكريايي فيلم هاي ساخته شده درباره شهداي گمنام را ارزشمند و مهم خواند و آن را جزو بركات پنج شهيد گمنام جزيره كيش دانست.

 



انتقاد استاندار هرمزگان از جذب نشدن اعتبارات ملي در استان

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
استاندار هرمزگان گفت خلا بزرگي براي پيگيري و جذب اعتبارات ملي در سطح استان مشاهده مي شود.
ابراهيم عزيزي در نشست شوراي برنامه ريزي هرمزگان با بيان اين مطلب افزود: 85درصد اعتبارات به صورت ملي و تنها 15درصد به صورت استاني توزيع مي شود و مديران بايد توان خود را بر روي جذب اعتبارات ملي متمركز سازند.
وي خاطرنشان كرد: اگر مديران دغدغه هاي خود را به صورت مستمر به وزارتخانه متبوعه برده و اراده خويش را بر گرفتن بودجه هاي ملي متمركز سازند شاهد كارهاي بزرگي در سطح استان خواهيم بود. عزيزي گفت: ارتباط خوب، مؤثر، كارآمد و كاربردي مديران با وزارتخانه ها مي تواند بسياري از مشكلات را از درگاه ملي حل كند. در نشست شوراي برنامه ريزي استان چگونگي توزيع 220ميليارد ريال اعتبارات فرهنگي استان تشريح شد. اختصاص 180ميليارد ريال به امور هزينه اي و حدود 40ميليارد ريال به فعاليت هاي عمراني از ويژگي هاي توزيع اعتبارات فرهنگي استان است.

 



كمك مالي مردم نايين به عتبات عاليات

نايين- خبرنگار كيهان:
مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات نايين از كمك 71ميليون ريالي خيرين و هيئت هاي مذهبي اين شهر به عتبات عاليات خبر داد.
مجيد حسن زاده گفت: در دهه اول محرم خصوصاً تاسوعا و عاشوراي حسيني توسط نيكوكاران و هيئت هاي مذهبي شهرستان مبلغ هفتاد و يك ميليون و دويست و چهل هزار ريال وجه نقد جمع آوري و به حساب ستاد عتبات عاليات استان اصفهان واريز شد.
وي افزود: مبلغ جمع آوري شده براي بازسازي حرم مطهر ائمه اطهار(ع) در عتبات عاليات هزينه خواهد شد.
وي ادامه داد تاكنون هشت محموله تريلر سيمان و سراميك از سوي مردم نيكوكار نايين به ستاد عتبات عاليات ارسال شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14