(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 24 آذر 1390- شماره 20097

حديث دشت عشق
دايي و پيروزي در بدترين شرايط به هم رسيدند
اخبار كوتاه از فوتبال
جهت شركت در جام رياست جمهوري تيم ملي با 2 وزنه بردار راهي روسيه مي شود
سوپر ليگ كاراته تكرار فينال جام باشگاه هاي جهان در تهران
يك چهارم نهايي جام حذفي حريف استقلال در ياسوج مشخص مي شود
بازگشت به خانه بعد از 4 سال آلماني ها دوباره «مهدي» را صدا زدند
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «رضا فيروزي»
فرمانده علم و عمل

شهيد «رضا فيروزي» كشاورززاده اي زحمتكش بود.اين زحمت و روزي حلال، او را براي خدمت به خلق و تبليغ دين خدا آماده ساخته بود.او با انتخاب راه درست و حركت به سوي علوم و معارف اهل بيت(ع) در حوزه، از معرفت پلي به سوي عشق زد و زماني كه ديوسيرتان بعثي به بيشه زار شيران حقيقت يورش بردند، درصف مجاهدان قرارگرفت. پنج بار اعزام شد و 24 ماه در جبهه ها جانفشاني كرد. در عمليات بيت المقدس از ناحيه شكم مجروح گرديد. شهيد فيروزي در عمليات ها علاوه بر مسئوليت تبليغي، فرماندهي دسته را هم به عهده داشت و با مديريت و درايت، وظيفه خود را انجام مي داد. سرانجام در عمليات قادر به كاروان شهيدان پيوست و پيكرمطهرش در منطقه ماند تا آنكه گروه تفحص پيكر او را در تاريخ 20/12/74 به نجف آباد انتقال دادند و مشتي استخوان و پلاك بر روي دستان با كرامت مردم نجف آباد تشييع شد.
طلبه بسيجي شهيد «رضا فيروزي» سال 1343 در نجف آباد متولدشد و در 18/6/1364 در عمليات قادر به شهادت رسيد.

 



هفته شانزدهم ليگ برتر امروز به پايان مي رسد
دايي و پيروزي در بدترين شرايط به هم رسيدند

شانزدهمين هفته از مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاههاي كشور عصر امروز با ديدار راه آهن شهرري - پيروزي به اتمام مي رسد، ديداري حساس و تعيين كننده براي دو تيمي كه روزهايي سخت و بحراني را پشت سر مي گذارند.
زمانيكه قرعه كشي مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاههاي كشور برگزار شد همه به دنبال اين بودند كه ببينند بازي پيروزي و راه آهن چه زماني برگزار مي شود. براي فوتبالدوستان خيلي جالب بود كه رويارويي علي دايي را با حميد استيلي و حبيب كاشاني شاهد باشند، ديداري كه بدون شك مي توانست بازي فصل باشد اما دست روزگار بازي فصل را به يك ديدار به مانند 16 بازي ديگر دو تيم در نيم فصل اول ليگ برتر مبدل كرد كه سه امتياز بيشتر ندارد.
حبيب كاشاني و حميد استيلي خيلي زود، زودتر از آنچه هواداران اين تيم فكرش را مي كردند با پيروزي وداع كردند تا اين تيم در ديدار با علي دايي كه هنوز مدعي است در پايان فصل گذشته به او اجحاف شده و ناچار به جدايي از سرخپوشان شده است، با هدايت محسن عاشوري به ميدان برود، آنهم در بدترين شرايط ممكن و كمتر از يك هفته پس از باخت در دربي .73
تيم دست پرورده استيلي و كاشاني عصر پنج شنبه در حال و هوايي كه عنوان شد به مصاف راه آهن مي رود، راه آهني كه دستكمي از پيروزي ندارد و با بحران دست به گريبان است. اين تيم با پيروزي فجر سپاسي شيراز مقابل شهرداري تبريز با 14 امتياز به رده هفدهم جدول سقوط كرده و تنها دو امتياز با انتهاي جدول فاصله دارد. آيا براي راه آهن و علي دايي شرايطي بدتر از اين هم مي توان متصور شد؟ آيا اين راه آهني است كه مي خواست مدعي باشد؟
بدون ترديد در بازي عصر پنج شنبه نه پيروزي از سه امتياز مي گذرد و نه راه آهن، پيروزي كه بيشتر تيمهاي بالادستي اش در هفته شانزدهم شكست خورده يا مساوي كرده اند در مصاف با راه آهن به دنبال سه امتياز است تا فاصله خود را با بالانشينان كم كند. از سوي ديگر راه آهن با يك پيروزي مي تواند تا رتبه چهاردهم جدول صعود كند. پس با اين شرايط بديهي است نه دايي در بازي روز پنج شنبه پاپس مي كشد نه عاشوري. بايد تا عصر پنج شنبه منتظر ماند و ديد زور كداميك به ديگر مي رسد.
البته اين تنها ديدار معوقه از هفته شانزدهم است و ساير ديدارها كه روزهاي پنج شنبه و جمعه برگزار مي شود، آغاز هفته هفدهم خواهد بود كه شايد مهم ترين آن ديدار صباي قم برابر فجر سپاسي باشد، ديداري كه مي تواند تا حدودي تكليف بالاي جدول را مشخص كند .
ساير ديدارهاي هفته هفدهم روزهاي شنبه و دوشنبه هفته آينده برگزار مي شود .
پنج شنبه 24/9/90
¤ صباي قم ـ فجر سپاسي ( ساعت15)
¤ ذوب آهن ـ مس كرمان ( ساعت15)
جمعه 25/9/90
¤ ملوان انزلي ـ تراكتورسازي( ساعت15)
¤ مس سرچشمه ـ سپاهان ( ساعت15)
¤ صباي قم ـ فجر سپاسي ( ساعت15)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

رويانيان: به ما فرصت دهيد
محمد رويانيان مديرعامل باشگاه پيروزي گفت: هر زمان كه سرمربي مورد نظرمان را انتخاب كرديم بلافاصله آن را به صورت رسمي انتخاب خواهيم كرد. وي ضمن تشكر از رسانه ها و مطبوعات خاطرنشان كرد: از رسانه ها مي خواهيم براي اينكه شرايط مساعدي در انتخاب سرمربي داشته باشيم، از گمانه زني درباره نام سرمربي پيروزي خودداري كنند و به ما اين فرصت را بدهند تا در فضايي آرام سرمربي مان را انتخاب كنيم. پيروزي تيم بزرگي است، بنابراين نمي خواهيم به صورت شتابزده عمل كنيم. وي در پايان گفت: به محض توافق و انعقاد قرارداد نام سرمربي را از طريق سايت باشگاه به صورت رسمي اعلام خواهيم كرد.
نكونام باز هم گلزني كرد
دور رفت از مرحله سوم رقابتهاي فوتبال «كوپا دل ري» با پيروزي تيمهاي رئال مادريد و اوساسونا و گلزني جواد نكونام براي سرخپوشان «پامپلونا» پيگيري شد. تيم فوتبال رئال مادريد در اولين ديدار خود بعد از شكست 3 بر يك در ال كلاسيكو مقابل تيم دسته دومي «پونفرادينا» به ميدان رفت و ميزبان خود را با نتيجه 2 بر صفر شكست داد. در اين ديدار «خوزه كالخون» و «كريس رونالدو» گلهاي رئال را به ثمر رساندند .در ديگر ديدار اين مرحله اوساسونا در زمين آلمريا با نتيجه 3 بر يك به برتري رسيد. در اين ديدار كه در آن دو بازيكن آلمريا از زمين بازي اخراج شدند، جواد نكونام هافبك ايراني اوساسونا در دقيقه 30 از روي نقطه پنالتي گل دوم تيمش را به ثمر رساند.
محروميت يك جلسه اي اكبرپور
مهاجم تيم فوتبال تراكتورسازي تبريز به دليل توهين به داور ديدار اين تيم مقابل پيروزي از سوي كميته انضباطي فدراسيون فوتبال محروم و جريمه نقدي شد. سياوش اكبرپور در جريان ديدار پيروزي - تراكتورسازي تبريز گل برتري و سه امتيازي تيمش را وارد دروازه سرخپوشان تهراني كرد اما در جريان بازي الفاظي زشت را خطاب به داور به كار برد كه از چشم دوربينهاي تلويزيوني دور نماند.مهاجم تيم فوتبال تراكتورسازي كه در جريان آن بازي از جريمه داور درامان مانده بود با بررسي كه از سوي كميته انضباطي صورت گرفت، يك جلسه از همراهي تيم تبريزي محروم و به پرداخت 30 ميليون ريال جريمه نقدي محكوم شد.
دايي: نتيجه دروغ و عوام فريبي مشخص شد
سرمربي راه آهن مي گويد تا زماني كه كارهايمان پايه اش دروغ و عوام فريبي باشد نتيجه اش همين چيزي مي شود كه در پيروزي مي بينيم. دايي درباره حرف هاي استيلي و تناقضي كه اين حرف ها با صحبت هاي ابتداي فصل كاشاني داشت گفت: فهم و شعور مردم ما خيلي بالاست. آقايان از يك طرف مي گفتند ما با هيچ مربي اي مذاكره نداشتيم اما از يك طرف ديگر مي بينيم كه استيلي مي گويد آقايان به بيك زاده مي گويند برو بهترين بازي ات را انجام بده و بعد به تيم ما بيا. چطور مي شود اين ضد و نقيض گويي را باور كرد. كاري كه از ابتدا پايه اش بر دروغ و عوام فريبي بوده نتيجه اش همين مي شود.
احتمال جدايي قاسمپور از داماش
سرمربي تيم فوتبال داماش گيلان با اشاره به اينكه بازي تيمش با شاهين تنها به دليل برگزاري آن در جام حذفي حساس است نه حضور فردي خاص، گفت: اگر مشكلات مالي حل نشود، ممكن است خود من نيز به كار با داماش ادامه ندهم. ابراهيم قاسمپور با اشاره به تاثير منفي مسائل مالي روي تيم داماش خاطرنشان كرد: بي انگيزه شدن بازيكنان يكي از تاثيرات اين مشكلات است، اگر اين روند ادامه داشته باشد و تا نيم فصل اين مشكلات حل نشود، ممكن است من نيز به كار با داماش ادامه ندهم و تكليفم را بعد از پايان نيم فصل مشخص كنم.سرمربي تيم داماش در پايان در مورد تاثير اختلافاتش با فيروز كريمي بر ديدار داماش - شاهين بوشهر گفت: من كار خودم را انجام مي دهم و ايشان هم كار خودش را و كاري به هم نداريم. ضمن اينكه در اين سالها نه در فوتبال و نه در زندگي شخصي ام تا فردي پا روي دمم نگذاشته، كاري به او نداشته ام. من صحبتي كردم و اسمي از فردي نبردم اما اگر به كريمي برخورده، حتما مشكلي داشته است كه اين حرفها را به خودش نسبت داده است.
سانتوس منتظر بارسلونا در فينال جام باشگاه هاي جهان
تيم فوتبال سانتوس با پيروزي بر قهرمان ژاپن به فينال جام باشگاه هاي جهان راه يافت . قهرمان آمريكاي جنوبي در مرحله نيمه نهايي جام باشگاه هاي جهان در ژاپن پذيراي كاشيوا ريسولز ژاپن بود و در پايان با برتري 3 بر يك راهي فينال شد . در اين ديدار نيمار، بورگس و سيلوا براي نماينده برزيل گلزني كردند و ساكاي تنها توانست يكي از گل هاي خورده را جبران كند. در ديگر ديدار نيمه نهايي اين رقابتها امروز بارسلونا قهرمان اروپا، به مصاف السد قهرمان قطر آسيا مي رود. در صورت پيروزي بارسلونا مقابل السد و راهيابي به فينال، قرار گرفتن نيمار مقابل تيمي كه مدت ها خواهان جذب او بوده مي تواند جذاب باشد، ضمن اين كه در دوئل مسي - نيمار فرصت مناسبي براي اثبات صحت و سقم ادعاي پله خواهد بود تا مشخص شود چه كسي بهترين بازيكن جهان است.

 



جهت شركت در جام رياست جمهوري تيم ملي با 2 وزنه بردار راهي روسيه مي شود

تيم ملي وزنه برداري ايران با دو وزنه بردار، ساعت 4 بامداد روز جمعه 25 آذر، تهران را به مقصد مسكو ترك مي كند تا به تورنمنت وزنه برداري جام رياست جمهوري روسيه برود.
سعيد محمدپور در دسته 94 كيلوگرم و بهادر مولايي در دسته 105+ كيلوگرم دو وزنه برداري هستند كه به همراه كوروش باقري، سرمربي تيم ملي وزنه برداري پس از ورود به روسيه با يك پرواز داخلي راهي شهر بلگورود، محل برگزاري اين تورنمنت مي روند تا در اين رقابتها كه طي روزهاي 26 و 27 آذر برگزار مي شود شركت كنند.
رقابتهاي جام رياست جمهوري روسيه در بخش مردان در 3 وزن 64، 105 و 105+ كيلوگرم برگزار مي شود و نفرات برتر اين اوزان به ترتيب 5، 3 و 2 هزار دلار پاداش دريافت خواهند كرد.
مسئولان برگزاري مسابقات براي ركوردشكني در حركات يك ضرب و دو ضرب 3 هزار دلار و براي ركوردشكني مجموع نيز 6 هزار دلار پاداش در نظر گرفته اند. اين در حالي است كه به دليل اعلام استارت ليست مسابقات دو وزنه بردار كشورمان، هيچ شناختي از حريفان خود ندارند.
گفتني است رقابتها جام رياست جمهوري روسيه روز يكشنبه 27 آذر به پايان خواهد رسيد اما به دليل عدم وجود پرواز، نفرات اعزامي كشورمان روز چهارشنبه 30 آذر به كشور باز مي گردند.

 



سوپر ليگ كاراته تكرار فينال جام باشگاه هاي جهان در تهران

رقابت هاي كاراته سوپر ليگ باشگاه هاي كشور روز جمعه با تكرار فينال جام باشگاههاي جهان در سالن شهيد افراسيابي تهران پيگيري خواهد شد.
هفته دوم از دور برگشت رقابتهاي كاراته سوپر ليگ باشگاههاي كشور روز جمعه با انجام هشت ديدار در سالن شهيد افراسيابي تهران پيگيري مي شود. در مهمترين ديدارهاي اين هفته مناطق نفت خيز جنوب كه در دور رفت نتايج ضعيفي كسب كرده و در آغاز دور برگشت خود را تا مكان پنجم بالا كشيده است در دو بازي سخت به مصاف دانشگاه آزاد و فولاد سپاهان مي رود. نفت و فولاد در بازي فينال جام باشگاههاي جهان چندي پيش به مصاف هم رفتند كه فولاد برنده آن بازي شد و حالا اين دو تيم بايد همان ديدار را در سوپر ليگ كاراته تكرار كنند. نفتي ها هفته گذشته در غياب مهران بهنام فر و با حضور علي كتيرايي تمرينات خوبي را در اهواز پشت سر گذاشتند و نيك مي دانند كه اگر مي خواهند در كورس قهرماني باقي بمانند بايد هر دو بازي را به سود خود خاتمه دهند.
اما دانشگاه آزاد كه با 24 امتياز خانه سوم جدول را در اختيار دارد با تمام توان به ميدان مي آيد تا جايگاه خود را حفظ كند. اما فولاديها كه با 30 امتياز در صدر جدول حاشيه امنيت دارند براي تثبيت ششمين قهرماني خود به مصاف نفت مي روند، مهدي دليخاني، ابراهيم حسن بيگي، امير اميري و مجيد خسروي كه در جام باشگاههاي جهان مبارزات خوبي به نمايش گذاشتند روز جمعه نيز در تركيب تيم اصفهاني قرار خواهند گرفت.

 



يك چهارم نهايي جام حذفي حريف استقلال در ياسوج مشخص مي شود

مرحله يك چهارم نهايي مسابقات فوتبال جام حذفي باشگاههاي كشور امروز با برگزاري دو ديدار در شهرهاي ياسوج و رشت پيگيري مي شود تا چهره دو تيم ديگر راه يافته به مرحله نيمه نهايي اين رقابتها مشخص شود.
در ياسوج تيم شهرداري اين شهر كه در مرحله يك شانزدهم نهايي تيم مطرح تراكتورسازي را در ورزشگاه خانگي اش شكست داده، ميزبان فولاد خوزستان است. شاگردان مجيد جلالي كه امسال عزم خود را براي قهرماني در جام حذفي و آسيايي شدن جزم كرده اند، قطعا كار سختي را برابر تنها نماينده تيمهاي دسته اولي و تماشاگران متعصبي كه دارد، پيش رو خواهند داشت.
برنده اين ديدار در مرحله نيمه نهايي حريف استقلال، فاتح دربي 73 است كه اين تيم مي تواند شگفتي ساز مسابقات جام حذفي باشد يا مردان با انگيزه جلالي.
در شهر باران هم داماش گيلان ميزبان شاهين بوشهر است. داماش كه طي هفته هاي اخير در ليگ جام حذفي نتايج خوبي را با قاسمپور كسب كرده است، هفته گذشته در ورزشگاه خانگي شكست تلخي را برابر نفت تهران تجربه كرد. اين تيم در مصاف با شاهين بوشهر به دنبال جبران آن شكست و البته راهيابي به جمع چهار تيم برتر جام حذفي است.
داماشي ها كه سال 1386 تجربه فيناليست شدن در جام حذفي را با نام پگاه دارند، امسال مي خواهند موفقيت تيمهاي گيلاني را در جام حذفي ادامه داده و با نفرات مطرحي كه دارند، شانس آسيايي شدن را بدست آورند.
تيم شاهين اما حال و روز چندان مساعدي ندارد، اين تيم كه در فصل جاري حاشيه ها و انتصابات زيادي را در بخش مديريتي و كادرفني تجربه كرده است به دنبال آن است كه روند پيروزي هاي خود را در جام حذفي ادامه دهد اما بدون شك كاري دشواري در خانه داماش پيش رو دارد.
البته بايد به اين نكته اشاره كرد كه جنگ لفظي هفته هاي گذشته ابراهيم قاسمپور، سرمربي داماش گيلان با فيروز كريمي، سرمربي شاهين بوشهر و انتقادهايي كه اين دو مربي از هم داشتند، حساسيت اين مسابقه را بيشتر كرده است.

 



بازگشت به خانه بعد از 4 سال آلماني ها دوباره «مهدي» را صدا زدند

مهدي مهدوي كيا در ديدار خيريه و دوستانه تيم منتخب هامبورگ مقابل ياران رونالدو و زيدان نمايش بسيار خوبي داشت و يك پاس گل هم داد.
در اين ديدار كه در حضور بيش از 24 هزار تماشاگر ورزشگاه «ايمتك» شهر هامبورگ برگزار شد كاپيتان اسبق تيم ملي با شماره هفت در تركيب اصلي تيم منتخب هامبورگ به ميدان رفت.
او در همان دقايق اوليه بازي بار ديگر ارزشهاي خود را ثابت كرد. مهدي در دقيقه هشت بازي پاس گل نخست تيمش را براي «ملادن پتريچ» مهيا كرد، پتريچ هم سانتر زيباي مهدي را با يك ضربه سر چكشي زيبا وارد دروازه «فابين بارتز»كرد.در اين ديدار بار ديگر بعد از چهار سال نام مهدي از سوي هواداران هامبورگ در ورزشگاه خانگي اين تيم به گوش مي رسيد، او بازهم با پيراهن شماره هفت براي تيم سابقش بازي كرد.
كيا در 45 دقيقه نخست بازي كه در ميدان بود عملكرد بسيار خوبي داشت و در بين دو نيمه تعويض شد. اين ديدار با نتيجه 5 بر 4 به سود ياران رونالدو و زيدان به پايان رسيد.
گلهاي اين ديدار را ملادن پتريچ (8)، زي روبرتو (18)، تومانس رينكون (63) و هيونگ مين سون (89) براي هامبورگ و دروگبا (22)، رونالدو (27)، خوان كاپدويا (39)، ميشل سالگادو (59) و لوئيز فيگو (72) براي تيم ياران زيدان و رونالدو به ثمر رساندند.
جايزه بهترين بازيكن آسيا
در موزه هامبورگ
مهدو ي كيا در مراسمي كه قبل از برگزاري اين ديدار برگزار شد جايزه بهترين بازيكن سال آسيا در سال 2003 را به موزه باشگاه هامبورگ اهدا كرد. مهدوي كيا كه در سال 2003 بهترين بازيكن سال آسيا شد به دليل هشت سال حضور در هامبورگ وفاداري اش را به اين تيم نشان داد و اين جايزه ارزشمند را تقديم باشگاه سابقش كرد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤«كارستن هاستينگ» دانماركي براي سرمربيگري تيم ملي رويينگ و «گابور چابو» مجارستاني براي هدايت تيم ملي آب هاي آرام امروز به ايران مي آيند تا پس از جلسه اي با احمد دنيامالي رئيس فدراسيون قايقراني هدايت تيم ملي روئينگ و آب هاي آرام مردان ايران را برعهده بگيرند.
¤ ورزشكاراني كه سهميه ورودي المپيك كسب كرده اند براي پاداش هفت ميليون توماني خود ماليات دادند. كميته ملي المپيك چند روز پيش از اهداي پاداش هفت ميليون توماني به ورزشكاراني كه تاكنون سهميه ورودي المپيك 2012 لندن را بدست آورده اند، خبر داد. ورزشكاراني كه براي دريافت پاداشهاي خود به فدراسيونها مراجعه كردند مبلغي حدود شش ميليون و سيصد هزار تومان دريافت كرده اند.صادق گودرزي آزادكار وزن 74 كيلوگرم كشورمان با تاييد اين خبر گفت: به من اعلام كردند به اين جايزه 10 درصد ماليات تعلق گرفته است و تنها اين مبلغ به من پرداخت شد.
¤اولين مرحله از تمرينات ملي پوشان معلول تيم وزنه برداري ايران پس از بازگشت از رقابتهاي آيواز از 25 آذر تا 16 دي ماه برگزار خواهد شد.
¤ سفر مجتبي ولي پور، ملي پوش 19 ساله تيم ملي كشورمان كه قرار بود امروز به منظور برپايي اردويي 40 روزه عازم كشور چين شود و تمرينات آماده سازي خود را براي حضور در مسابقات انتخابي المپيك در دانشگاه تربيت بدني «تسينگ هوا» و زير نظر مربيان صاحبنام و حرفه اي چيني پيگيري كند به دليل آماده نشدن به موقع رواديد سفرش به چين به تعويق افتاد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14