(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 24 آذر 1390- شماره 20097

حيف و ميل بيت المال در ساخت و سازهاي شهري چه كسي پاسخگو است؟
نصب دوربين در بازداشتگاه هاي كلانتري
دكتر صدر: بيمه ها بايد 70 درصد هزينه هاي دهان و دندان را بپردازند نه 3 درصد
ناييني: تا اطلاع ثانوي اعزام دانشجو به انگليس مسكوت مي ماند
آغاز عمليات اجرايي نصب نماد اصلي ميدان انقلاب
آمار كشته شدگان انفجار فولاد غدير يزد به 13 نفر رسيد
قاليباف: عاشورا بهترين فرصت تربيتي براي جامعه است
حوادث كوتاه از كشور
پرداخت وام بلاعوض 5 ميليوني به كمپ هاي مجاز ترك اعتياد
حاجي بابايي: بزرگترين هدف در سند تحول بنيادين فكور شدن دانش آموزان است
قاچاقچي مواد مخدر در آران و بيدگل اعدام شد
برخورد با فروشگاه هاي لباس زنانه داراي فروشنده مرد
واژگوني كاميون 6 تني در بزرگراه
جاسازي مواد مخدر در پاي مصنوعي
سارقان مغازه هاي يزد به دام افتادند
هاشمي: تعداد مدارس ورزش در كشور به 500 مدرسه افزايش مي يابد



حيف و ميل بيت المال در ساخت و سازهاي شهري چه كسي پاسخگو است؟

سرويس اجتماعي-
روز سه شنبه خبري در رسانه ها منتشر شد كه بخشي از نماد گنبدسازه ميدان انقلاب به دليل شباهت به نمادهاي صهيونيستي تخريب شده است.
نكته اي كه در اين ميان نبايستي از آن غافل شد اين است كه چرا مديريت شهري بدون توجه به هزينه هاي بالاي نصب و تخريب اين نمادها كه همه از بودجه بيت المال پرداخت مي شود اقدام به نصب نمادهاي صهيونيستي در يكي از مهمترين ميادين پايتخت مي كند.
سال گذشته نيز اعتراض مردم به استفاده مديريت شركت بهره برداري متروي تهران و حومه از نمادهاي فراماسوني در چند ايستگاه مترو باعث شد كه اين نمادها برچيده شوند. گشت و گذار در اخبار مصاديق فراوان ديگري را در اختيار قرار مي دهد كه در آنها مديريت شهري خيابان را آسفالت كرده و بعد از مدتي آن را تخريب و سپس بازسازي مي كند و اين دور باطل هزينه از جيب مردم همواره در حال تكرار است. به عنوان نمونه سال گذشته در مسير اتوبان امام علي مدرسه، پارك و كتابخانه هاي متعددي بنا شده و اين ساختمان هاي پرهزينه با آغاز گسترش اتوبان امام علي همه بايد تخريب شوند. شهرداري بايد به اين سوال پاسخ دهد كه مگر قبل از اجراي يك پروژه بزرگ شهري نظارتي بر مراحل طراحي و مهندسي آن صورت نمي گيرد كه اينگونه برخي از طرح ها بعد از بهره برداري با هزينه هاي هنگفت تخريب مي شوند و يا بعد از احداث مشخص مي شود كه طراحان با سوءاستفاده از حسن نظر مديران شهرداري اقدام به جانمايي نمادهاي شيطان پرستي، فراماسونري و صهيونيستي در اماكن مهم شهري مي كنند؟

 



نصب دوربين در بازداشتگاه هاي كلانتري

 



دكتر صدر: بيمه ها بايد 70 درصد هزينه هاي دهان و دندان را بپردازند نه 3 درصد

رئيس سازمان نظام پزشكي كشور گفت: مردم بايد كمتر از 30 درصد هزينه هاي درماني در حوزه بهداشت دهان و دندان را بپردازند و لازم است بيمه ها بقيه هزينه ها را پرداخت كنند.
دكتر شهاب الدين صدر ديروز، در سومين همايش دندانپزشكي سراسر كشور در هتل المپيك تهران افزود: در شرايط فعلي مردم حدود 90 درصد هزينه هاي سلامت در حوزه دهان و دندان را مي پردازند.
وي با بيان اين كه اين مسئله فشار عظيمي را در بخش پيشگيري و درمان بيماري هاي دهان و دندان به مردم وارد كرده است گفت: پرداخت هزينه هاي دندانپزشكي جزو سومين گروه هاي درماني پرهزينه در كشور است.
صدر با بيان اين كه بيمه ها فقط دو تا سه درصد از هزينه هاي بخش بهداشت دهان و دندان را مي پردازد تصريح كرد پرداخت هزينه هاي درماني از سوي بيمه ها امري الزامي است چرا كه بايد هزينه هاي درماني تحميل شده بر مردم به كمتر از 30 درصد كاهش يابد.
به گزارش ايرنا رئيس سازمان نظام پزشكي كشور اظهار داشت: در صورتي كه بيمه ها مشاركت پررنگ و جدي را در پرداخت هزينه هاي درماني در بخش دهان و دندان داشته باشند 50 درصد از اين بار مالي كه بر عهده مردم است به طور چشمگيري كم مي شود.
صدر با بيان اين كه اكنون به ازاي هر سه هزار نفر يك دندانپزشك فعال است، گفت: در شرايط كنوني 25 هزار دندانپزشك در كشور وجود دارد اما توزيع اين نيروها براي ارائه خدمات مختلف در كشور به درستي صورت نگرفته است.

 



ناييني: تا اطلاع ثانوي اعزام دانشجو به انگليس مسكوت مي ماند

مدير كل بورس و امور دانشجويان خارج وزارت علوم از مسكوت ماندن اعزام دانشجويان ايراني به انگليس تا اطلاع ثانوي خبر داد.
«حسن مسلمي ناييني» ديروز در گفت وگو با ايرنا افزود: در تازه ترين جلسه اي كه با حضور 19 نفر از مديران موسسات مجاز اعزام دانشجو با كشور انگلستان تشكيل يافت، قرار شد تا اطلاع ثانوي روند اعزام دانشجويان ايراني متقاضي تحصيل در دانشگاه هاي انگليس مسكوت باقي بماند.
وي درباره دلايل اتخاذ اين تصميم گفت: نبود رايزن علمي و نمايندگان رسمي جمهوري اسلامي ايران در انگليس براي سرپرستي دانشجويان و ارايه خدمات به آنها، عدم امكان اخذ ويزا در داخل كشور ايران براي دانشجوياني كه خواهان تحصيل در انگليس هستند و همچنين نگراني خانواده ها در مورد مشكلات ارسال ارز براي فرزندانشان كه متقاضي اعزام هستند مهم ترين دلايل مسكوت ماندن روند اعزام دانشجو به اين كشور بوده است.
مسلمي همچنين از برخورد قاطعانه و شديد با موسساتي كه بدون مجوز و به صورت غيرقانوني، نسبت به اعزام دانشجويان ايراني به انگليس اقدام كنند، خبر داد.

 



آغاز عمليات اجرايي نصب نماد اصلي ميدان انقلاب

سرويس اجتماعي-
سازمان زيباسازي شهر تهران عمليات اجرايي نصب نماد جديد ميدان انقلاب را آغاز كرد.
به گزارش روابط عمومي سازمان زيباسازي شهر تهران، سيدمحمدجواد شوشتري، مديرعامل اين سازمان با بيان اينكه نصب نماد جديد پس از ساخت به زودي نصب خواهد شد، گفت: نماد جديد ميدان انقلاب اسلامي داراي چند وجه و گويش متنوع است كه هر وجه آن مضامين انقلاب اسلامي و روايتي از وقايع و اتفاقات آن است.
دكتر شوشتري با اشاره به بناي گنبدي مترو در وسط ميدان انقلاب و وزني كه مي تواند تحمل كند، گفت: با توجه به وضعيت فيزيكي سازه گنبد، پرسوناژ محيط و وجود ايستگاه مترو، طرح مورد نظر داراي سازه اي محكم اما توخالي است كه از نظر وزن سبك خواهد بود.
وي با بيان اين كه مهمترين ويژگي نماد جديد ميدان انقلاب روايت هاي آن از وقايع انقلاب است، گفت: طرح، ساختاري چند وجهي دارد كه به شكل هرم از بالا به پايين مكعب هاي به هم پيوسته را نمايش مي دهد. به گونه اي كه در اطراف اضلاع مكعب ها، طرح هايي در قالب نقش برجسته وقايع مهم انقلاب از جمله قيام مردم، همراهي نظاميان با انقلابيون و يا سخنراني معروف حضرت امام خميني(ره) و همچنين نقش زنان در انقلاب اسلامي آمده است.

 



آمار كشته شدگان انفجار فولاد غدير يزد به 13 نفر رسيد

مديركل پزشكي قانوني استان يزد گفت: آمار كشته شدگان حادثه انفجار فولاد غدير يزد همچنان در حال افزايش است و با درگذشت سه نفر ديگر شمار كشته شدگان به 13 نفر رسيد.
علي سليمان پور در گفت وگو با مهر اظهار داشت: تا ظهر روز سه شنبه تعداد تلفات كشته شدگان حادثه انفجار كوره فولاد غدير يزد به 10 نفر رسيده بود اما ديروز با فوت سه نفر ديگر از مجروحان، شمار كشته شدگان اين حادثه تلخ به 13 نفر رسيد.
وي افزود: در اين حادثه در مجموع 19 نفر كشته و زخمي شدند كه شمار كشته شدگان در ابتدا پنج نفر و شمار مجروحان 14 نفر بود. سليمان پور ادامه داد: به علت شدت جراحات سوختگي در برخي مصدومان، طي روزهاي گذشته آمار كشته شدگان به 13 نفر و آمار مصدومان به 6 نفر رسيده است. وي ادامه داد: برخي ديگر از مصدومان نيز در شرايط نامساعدي به سر مي برند و سوختگي تعدادي از آنها بسيار شديد است.
سليمان پور عنوان كرد: سوختگي مصدوماني كه تاكنون جان خود را در بيمارستان سوانح سوختگي يزد از دست داده اند، به طور 100 درصدي بوده است.
در پايان شيفت كاري يكشنبه شب، بر اثر حادثه اي كه هنوز علت آن در دست بررسي است، انفجاري مهيب در كوره بخش نورد فولاد غدير رخ داد و 19 نفر از 23 كارگر مشغول در اين بخش كشته و زخمي شدند.

 



قاليباف: عاشورا بهترين فرصت تربيتي براي جامعه است

شهردار تهران در ديدار از نمايشگاه خيمه خورشيد گفت: علاوه بر اينكه به جنبه هاي احساسي و عاطفي عاشورا نياز داريم بايد به ابعاد معرفتي و شناختي عاشورا نيز توجه كنيم.
به گزارش مهر، دكتر محمد باقر قاليباف، شامگاه سه شنبه در حاشيه بازديد از نمايشگاه «خيمه خورشيد» آن را يك كار جديد و خلاقانه برشمرد و گفت: موضوع تربيت، آموزش و معنويت از مهمترين دغدغه هاي ما در شهرداري تهران است، چرا كه تلاش ما در حوزه كالبدي شهر نيز به دليل آن است كه بتوانيم آرامش روح و روان و ارتقاي معنويت را براي شهروندان شهر خود فراهم كنيم.
وي با اشاره به رويكرد شهرداري تهران در ارتقاي فعاليت هاي فرهنگي و مذهبي در شهر افزود: يكي از بهترين فرصت هايي كه براي جامعه ما در حوزه تربيتي و تاسي به فرهنگ عميق اسلامي وجود دارد ايام محرم و صفر مخصوصا تاسوعا و عاشورا است.

 



حوادث كوتاه از كشور

انهدام باند قاچاق
كيش-خبرنگاركيهان: فرمانده نيروي انتظامي جزيره كيش از انهدام يك باند بين المللي موادمخدر در اين جزيره خبر داد و گفت: از اين باند 31 كيلوگرم ماده مخدر از نوع شيشه كشف و دو نفر از اعضاي اين باند بين المللي دستگير شدند. سرهنگ عزيز الله ملكي افزود: طي عمليات جداگانه مقدار 20 كيلوگرم حشيش و 10 كيلوگرم ترياك، يك قبضه سلاح كمري از قاچاقچيان كشف و چند نفر در اين رابطه دستگير شدند.
كشف محموله لباس قاچاق
ماكو، اروميه- ايرنا: فرمانده نيروي انتظامي ماكو گفت: با تلاش ماموران دايره مبارزه با قاچاق كالا و ارز نيروي انتظامي ماكو از يك دستگاه تريلر 157 گوني انواع لباس خارجي كشف و ضبط كرد.
سرهنگ مجيد احمدي تعداد لباس هاي كشف شده را 19 هزار و 413دست انواع كت و شلوار، كاپشن و لباس هاي خارجي اعلام كرد و افزود: ارزش كالاهاي قاچاق كشف شده 13 ميليارد ريال است در اين رابطه سه نفر به اتهام قاچاق دستگير و با تشكيل پرونده تحويل مقامات قضايي شدند.
متلاشي كردن باند سارقان
قائم شهر-خبرنگاركيهان:فرمانده انتظامي شهرستان قائم شهر گفت در پي وقوع چندين فقره سرقت داخل خودروها در نقاط مختلف شهر، ماموران انتظامي با هماهنگي مقام قضايي طي يك عمليات غافلگيرانه با ورود به مخفيگاه هاي اين باند تعداد چهار نفر از اعضاي اين باند به همراه دو نفر از همدستانشان دستگير كردند. سرهنگ حبشي تصريح كرد متهمان با تشكيل پرونده تحويل مرجع قضايي شهرستان قائم شهر شدند.

 



پرداخت وام بلاعوض 5 ميليوني به كمپ هاي مجاز ترك اعتياد

رئيس مركز توسعه پيشگيري سازمان بهزيستي كشور از پرداخت وام 5 ميليون توماني به صورت بلاعوض به صاحبان كمپ هاي درماني اعتياد خبر داد و گفت: اين مبلغ تا پايان سال جهت ارتقاء سطح خدمات كمپ ها پرداخت خواهد شد.
نفريه پرداخت وام بلاعوض به صاحبان كمپ هاي درماني مجاز را از جمله برنامه هاي سازمان بهزيستي عنوان كرد و افزود: در چند ماه آينده به هر كمپ درماني مجاز مبلغ 5 ميليون تومان به صورت وام بلاعوض پرداخت خواهد شد.
رئيس مركز توسعه پيشگيري سازمان بهزيستي كشور گفت: اين مبلغ جهت افزايش سطح خدمات به كمپ هاي مجاز پرداخت مي شود، به طوري كه حدود 500 ميليون تومان براي اين امر از سوي ستاد مبارزه با مواد مخدر اختصاص داده شده است.
وي اضافه كرد: افزايش كمپ هاي مجاز در كشور از جمله سياست هاي سازمان بهزيستي است كه در همين راستا در سال جاري تعدادي از كمپ هاي غيرمجاز با همكاري سازمان بهزيستي و ارائه مدارك و استانداردهاي لازم مجوز كمپ مجاز را دريافت كرده اند.
نفريه بيان داشت: از سال 87 تا به امروز افزايش كمپ هاي مجاز در كشور از جمله برنامه هاي اصلي بوده كه در حال حاضر حدود 280 كمپ مجاز در كشور فعال است و در كنار اين كمپ هاي مجاز، متأسفانه كمپ هاي غيرمجاز نيز فعاليت مي كنند.
وي عنوان كرد: بنا داريم با همكاري صاحبان كمپ هاي غيرمجاز اين مراكز را به مراكز درماني مجاز تبديل كنيم و در همين راستا همكاري هاي خوبي در آينده صورت خواهد گرفت.

 



حاجي بابايي: بزرگترين هدف در سند تحول بنيادين فكور شدن دانش آموزان است

وزير آموزش و پرورش تاكيد كرد: سند تحول بنيادين آموزش و پرورش از اساسي ترين و محكمترين اسناد علمي و پژوهشي كشور براي ارتقاي قدرت تفكر و خلاقيت دانش آموزان است.
«حميدرضا حاجي بابايي» ديروز در مراسم نواختن زنگ نمادين پژوهش در هنرستان دخترانه آزادگان افزود: اين سند حاصل تلاش 500 پژوهشگر است كه اجراي آن تحول اساسي در آموزش و پرورش ايجاد مي كند.
وي با بيان اينكه، تغيير رويكرد در شيوه هاي آموزشي و ارتقاي تفكر و خلاقيت دانش آموزان از اهداف تدوين اين سند است گفت: در اين سند به فكور كردن دانش آموزان مي انديشيم و لازمه اين كار، افزايش تمرين در دانش آموزان است تا با فكر و انديشه خود، جامعه را متحول كنند.
وي با بيان اينكه «مهارت و زندگي» و «كار و فناوري» دو درس جديد پايه ششم ابتدايي خواهد بود، افزود: سال گذشته، طرح جابرين حيان در شش هزار مدرسه ابتدايي اجرا شد و دانش آموزان ابتدايي، طرح ها و اختراعات خيره كننده اي ارائه كردند.
كامران دانشجو وزير علوم، تحقيقات و فناوري هم در اين مراسم از تجهيز پارك علم و فناوري دانشگاه تهران براي انجام پژوهش ها و تحقيقات ويژه دانش آموزان تا پايان سال جاري خبر داد.
وي تاكيد كرد: در نظر داريم تمام پارك هاي علم و فناوري كشور كه تعداد آنها به 29 مركز مي رسد را به امكانات متناسب با پژوهش دوره دانش آموزي تجهيز كنيم.
دانشجو افزود: در اين صورت دانش آموزان مي توانند با انجام پروژه هاي تحقيقاتي، نتايج اقدامات خود را به صورت عيني و ملموس در اين پارك ها مشاهده كنند.
دانشجو توضيح داد: پيش از اين، پارك علم و فناوري سمنان و شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان به صورت پايلوت به امكاناتي متناسب با پژوهش هاي دانش آموزي تجهيز شدند كه اين كار با استقبال خوبي همراه بود.
وزير علوم در حاشيه اين مراسم نيز در گفت وگو با خبرنگاران از حذف كنكور تا سال 93 خبر داد و گفت: براساس تصميم كار گروه ماده 4، كنكور در سال 93 بايد حذف شود.
وي در توضيح بيشتر افزود: از امسال حذف تدريجي كنكور با تاثير 25 درصدي مثبت سوابق تحصيلي داوطلبان كنكور با همكاري وزارت آموزش و پرورش آغاز شده است و تا سال 93 كنكور حذف خواهد شد.

 



قاچاقچي مواد مخدر در آران و بيدگل اعدام شد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
قاچاقچي مواد مخدر در آران و بيدگل به جرم حمل و نگهداري كراك و حشيش با حكم قضايي به دار مجازات آويخته شد.
فرمانده انتظامي شهرستان آران و بيدگل با بيان اين مطلب گفت: اين قاچاقچي كه «مرتضي-خ» نام دارد در سال 1387 به جرم حمل و نگهداري 639 گرم كراك و 12 گرم حشيش توسط پليس مبارزه با مواد مخدر اين فرماندهي دستگير شده بود.
سرهنگ علي بابايي افزود: سرانجام اين قاچاقچي براساس حكم دايره اجراي احكام كيفري دادسراي عمومي انقلاب شهرستان در محوطه زندان به دار مجازات آويخته شد.

 



برخورد با فروشگاه هاي لباس زنانه داراي فروشنده مرد

رئيس پليس امنيت اخلاقي ناجا از برخورد با فروشگاه هاي لباس زنانه، داراي فروشنده مرد خبر داد.
به گزارش ايسنا سردار احمد روزبهاني در حاشيه همايش عفاف، حجاب، امنيت فردي و اجتماعي با بيان اينكه جمع آوري تجهيزات ماهواره اي در تهران متوقف نشده است، گفت: با اجراي اين طرح برخي خانواده ها خود تجهيزات ماهواره اي را تحويل دادند.
وي گفت: گشت هاي امنيت اخلاقي همانند سابق در تمام نقاط كشور فعال هستند و در اين راستا نيرو تربيت مي شود.
به گفته رئيس پليس امنيت اخلاقي ناجا پوشش، عفاف و حجاب هم براي زنان و هم براي مردان است و همه را در برمي گيرد.
روزبهاني تصريح كرد: با فروشگاه هاي لباس زنانه، داراي فروشنده مرد برخورد مي شود و بايد اصناف، اتحاديه ها، سازمان ها و نهادها در اين راستا به وظايف خود عمل كنند.
وي با بيان اينكه در برخي موارد تذكرها و جريمه ها بازدارنده نيست گفت: نمايندگان مجلس بايد قانون را در رابطه با اين مسائل پررنگ تر كنند و نياز است در قوانين بازنگري شود و برخورد با هنجارشكني ها پررنگ تر شود.

 



واژگوني كاميون 6 تني در بزرگراه

واژگوني كاميون 6 تني در مسير جنوب به شمال بزرگراه كردستان در زير پل ملاصدرا موجب آسيب ديدگي راننده آن شد.
ناتواني راننده كاميون 6 تن در هدايت آن هنگام پيچيدن زير پل بزرگراه موجب واژگون شدن اين وسيله نقليه سنگين و آسيب ديدگي راننده آن شد. با اطلاع رساني رخداد اين حادثه رانندگي به سامانه 125 بلافاصله آتش نشانان ايستگاه 34 ساعت 45/6 دقيقه بامداد امروز به سوي محل واژگوني كاميون در مسير جنوب به شمال بزرگراه كردستان، زير پل ملاصدرا حركت كردند.
مسعود نجف قلي زاده فرمانده آتش نشانان گفت: با واژگون شدن اين خودرو سنگين هنگام پيچيدن زير پل بزرگراه، راننده آن دچار آسيب ديدگي شد كه پيش از رسيدن آتش نشانان با كمك شهروندان به مركز درماني منتقل شده بود.
وي افزود: آتش نشانان با اجراي عمليات ايمن سازي و جلوگيري از نشت گازوئيل از بروز آتش سوزي احتمالي پيشگيري و با رسيدن عوامل راهور به محل حادثه، كاميون واژگون شده را با بكارگيري جرثقيل به حالت عادي برگردانده و آن را از حاشيه بزرگراه به پاركينگ منتقل كردند.

 



جاسازي مواد مخدر در پاي مصنوعي

اصفهان- خبرنگار كيهان:
قاچاقچي حرفه اي در شاهين شهر كه از پاي مصنوعي خود براي جاسازي و جابجايي مواد مخدر استفاده مي كرد دستگير شد.
فرمانده انتظامي شهرستان شاهين شهر و ميمه با بيان اين مطلب اظهار داشت: در پي كسب خبري مبني بر تهيه و توزيع مواد مخدر در يكي از مناطق شهرستان، در نهايت يكي از توزيع كنندگان مواد مخدر به نام «حسين-ن» در اين منطقه دستگير و مقدار 320 گرم ترياك از وي كشف شد. سرهنگ غلامعباس بلفكه افزود: در تحقيقات صورت گرفته از اين متهم وي به خريد مواد مخدر از يك قاچاقچي حرفه اي به نام «اكبر- ب» اقرار كرد. فرمانده انتظامي شهرستان شاهين شهر اظهار داشت: با اقرار صريح متهم اين قاچاقچي حرفه اي كه در پوشش مسافرت هاي خانوادگي اقدام به توزيع مواد بين خرده فروشان مي كرد، شناسايي و در عملياتي ويژه به همراه همسرش دستگير شد. وي اضافه كرد: در بازرسي از اين قاچاقچي حرفه اي، مقدار يك كيلو و 190 گرم ترياك از داخل پاي مصنوعي وي كشف شد.
بلفكه گفت: در اين عمليات مقدار يك كيلو و 540 گرم ترياك كشف شد و متهمان به همراه پرونده تحويل مراجع قضايي شدند.

 



سارقان مغازه هاي يزد به دام افتادند

يزد: خبرنگار كيهان:
فرمانده انتظامي استان يزد از دستگيري سارقان مغازه با 70 فقره سرقت مغازه هاي داراي درب سكوريت خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ امان اللهي گفت: به دنبال وقوع سرقتهاي متعدد مغازه در سطح استان يزد، موضوع در دستور كار مأموران آگاهي قرار گرفت.
وي گفت: مأموران آگاهي در اجراي گشت زني و ايست بازرسي از كليه محلهاي وقوع سرقت بازديد كردند و با تحقيقات همه جانبه در نهايت يكي از سارقان بنام عطا 18ساله اهل افغانستان شناسايي شد كه نامبرده به محض مشاهده مأموران اقدام به فرار كرد و با تعقيب و گريز دستگير شد.
وي ادامه داد: در بازجويي ها وي اعتراف كرد كه تاكنون 70 فقره سرقت از مغازه هايي كه داراي درب سكوريت بودند داشته است و اين سرقتها را در شهرستانهاي يزد، صدوق و مهريز انجام داده است.
با اعترافات وي دو نفر از همدستانش نيز بنامهاي مهدي 27 ساله و عباس 19 ساله نيز شناسايي و دستگير شدند.
از سارقان مقدار متنابهي اموال مسروقه و مبلغ 55 ميليون ريال وجه نقد و مقاديري موادمخدر از نوع ترياك و شيره ترياك كشف شد.

 



هاشمي: تعداد مدارس ورزش در كشور به 500 مدرسه افزايش مي يابد

قائم مقام تربيت بدني وزارت آموزش و پرورش از افزايش 9 برابري تعداد مدارس ورزش كشور در سال جاري خبر داد.
كيومرث هاشمي قائم مقام تربيت بدني وزارت آموزش و پرورش با بيان اين كه در سال تحصيلي گذشته تنها 60 مدرسه ورزش در كل كشور فعاليت مي كردند گفت: اما در سال تحصيلي جاري تعداد مدارس ورزش به 500 مورد افزايش يافته است.
وي در گفت وگو با مهر افزود: تعداد مدارس ورزش در هر استان يكسان نيست و به آنها سهميه هاي متفاوتي براي ايجاد مدارس ورزش اختصاص داده ايم كه البته امكان توسعه بيش از آن سهميه نيز وجود دارد.
هاشمي با بيان اين كه مدارس ورزش تنها از دو نوع هيئت امنايي و غيردولتي تشكيل مي شوند، گفت: شوراي عالي آموزش و پرورش امكان راه اندازي اين طرح را در مدارس دولتي نداده است، چرا كه مسئولان اين مدارس هزينه هاي اين كلاس ها را بايد خود تامين كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14