(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 24 آذر 1390- شماره 20097

شاه عربستان براي كاهش اعتراضات داخلي 4 وزير كابينه را عوض كرد
هنيه از مرحله دوم تبادل اسرا در آينده نزديك خبر داد
در پي بحران اقتصادي بي سابقه هزاران پرتغالي به آنگولا و برزيل مهاجرت كردند
اختلاف آمريكا و روسيه بر سر سوريه شوراي امنيت را به تعطيلي كشاند
چها رسوي پنج قا ره
جشن و پايكوبي مردم عراق همزمان با خروج آخرين نظاميان اشغالگر
صهيونيست هاي افراطي يك مسجد رادر بيت المقدس به آتش كشيدند
با برگزاري تظاهرات گسترده مردم بحرين با جمعيت الوفاق اعلام همبستگي كردند
دبيركل حزب النهضه نخست وزير تونس شد
راهپيمايي بزرگ در شهرهاي يمن عليه دولت تحميلي سعودي ها
براي انتخاب 180 نماينده پارلمان 18 ميليون مصري پاي صندوق هاي رأي رفتند
حمله شبانه پليس آمريكا به معترضان وال استريت در بالتيمور



شاه عربستان براي كاهش اعتراضات داخلي 4 وزير كابينه را عوض كرد

شاه عربستان با بركناري و انتصاب وزيران جديد، دست به خانه تكاني در كابينه اين كشور زد.
به گزارش خبرگزاري ها «ملك عبدالله»با هدف كاهش اعتراضات داخلي ديروز چهار تن از وزيران اين كشور را بركنار و جايگزين آنان را تعيين كرد.
براساس اين گزارش، به دستور شاه عربستان، «خالد القصيبي» وزير اقتصاد بركنار و «محمد الجاسر» به جاي وي تعيين شد. الجاسر پيش از اين رئيس بانك مركزي بود و تعيين وي به اين سمت مي تواند اعتراضات مردمي به افزايش گراني ها را پاسخگو باشد.
شاه عربستان، همچنين «توفيق الربيعه» را به جاي «عبدالله زينل» وزير تجارت و «بندر بن حجار» را به جاي «فواد الفارسي (وزير حج) بر سر كار گمارد.اين گزارش حاكي است، خانه تكاني پادشاه عربستان، شامل وزارت آموزش و پرورش شد و چند مسئول نيز از كار بركنار و افراد جديدي به جاي آنها برگزيده شدند.

 



هنيه از مرحله دوم تبادل اسرا در آينده نزديك خبر داد

نخست وزير منتخب دولت فلسطين با اعلام اينكه مرحله دوم تبادل اسرا به زودي انجام مي شود، آنرا پيروزي براي مقاومت دانست.
به گزارش خبرگزاري فارس اسماعيل هنيه اظهار داشت، همزماني بيست وچهارمين سالروز تاسيس جنبش حماس با آغاز اجراي مرحله دوم تبادل اسرا با رژيم صهيونيستي تاكيدي بر درستي گزينه مقاومت و موفقيت آن است.
وي تصريح كرد كه دولت وي و جنبش حماس آماده استقبال از آزادگان فلسطيني است و تمامي برنامه هاي استقبال از آنها تدارك ديده شده و همه چيز مهياي استقبال از اين آزادگان است.
نخست وزير منتخب فلسطين اعلام كرد كه مرحله دوم تبادل اسرا 18 دسامبر (27 آذرماه) انجام خواهد شد و به نظر نمي رسد كه رژيم صهيونيستي در اجراي مرحله دوم كارشكني كند.

 



در پي بحران اقتصادي بي سابقه هزاران پرتغالي به آنگولا و برزيل مهاجرت كردند

يورونيوز تأكيد كرد بحران بي سابقه اقتصادي و بيكاري مفرط در پرتغال، هزاران شهروند را از اين كشور فراري داد.
به گزارش ايرنا به نقل از يورونيوز، بحران عميق و بي سابقه اقتصادي و بيكاري گسترده در پرتغال باعث شده هزاران نفر از مردم شهرها و روستاهاي اين كشور اروپايي براي يافتن شغل به طور گسترده به كشورهاي ديگر مهاجرت كنند، به طوري كه اين امر شهرها و روستاها را با خطر «متروكه» شدن مواجه كرده است.
اين گزارش در ادامه افزود: در حال حاضر بيكاري و نبود كار هزاران جوان تحصيلكرده و عادي را وادار كرده ديار خود را ترك و براي يافتن كار به كشورهاي آمريكاي لاتين و حتي آفريقا مهاجرت كنند. يورونيوز با اعلام اينكه «در ميان مهاجران اشخاصي با مدارج علمي بالا نيز ديده مي شود» افزود: آنگولا و برزيل كشورهايي هستند كه غالباً از سوي اين مهاجران براي كسب كار و درآمد انتخاب مي شوند.به اعتقاد مردم پرتغال، در حال حاضر اروپا به دليل درگير بودن با يكي از بدترين بحران هاي اقتصادي خود، ديگر مكان مناسبي براي يافتن شغل محسوب نمي شود.
يورونيوز در ادامه با انتشار تصاويري از برخي روستاها و شهرهاي اين كشور اعلام كرد، شهرهاي پرتغال به طور آشكاري در شرف خالي شدن از سكنه و تبديل شدن به اماكن متروكه هستند.
بنابرگزارش سازمان آمار ملي پرتغال، نرخ بيكاري در اين كشور از 6/10 درصد در سال 2010 به 4/12 درصد در سه ماه اول سال جاري رسيد كه اين جهش طي سه دهه گذشته سابقه نداشته است. دولت پرتغال براي دريافت وام 78 ميليارد يورويي از اتحاديه اروپا و صندوق بين المللي پول مجبور به اجراي رياضت هاي سنگين اقتصادي به شكل افزايش ماليات و كاهش هزينه هاي بخش عمومي كرده است كه اين امر خشم مردم اين كشور را برانگيخته است.
دولت پرتغال پيش بيني كرده بيكاري طي سال هاي بعد نيز روند روبه رشد خود را حفظ خواهد كرد. 4/13 درصد، نرخي است كه به اعتقاد دولتمردان پرتغالي اين كشور در سال 2012 آن را تجربه خواهد كرد.
البته بحران اقتصادي محدود به پرتغال نيست چرا كه اين روزها بيشتر كشورهاي اروپايي در حال دست و پنجه نرم كردن با اين پديده هستند.
به عنوان مثال، پاريس و چند شهر فرانسه روز سه شنبه به دليل همين بحران و در اعتراض به سياست هاي رياضت طلبانه اقتصادي دولت «ساركوزي» شاهد برگزاري چندين تظاهرات بود.
اين تظاهرات كه با فراخوان اتحاديه هاي كارگري و در اعتراض به روش دولت در مهار بحران اقتصادي صورت گرفت با مشاركت هزاران نفر از مردم برگزار شد.
گزارش هاي دريافتي حاكي است معترضان به رغم بارش باران و سردي هوا چند ساعت مقابل ساختمان مجلس ملي فرانسه تجمع و عليه دولت شعار سر دادند.
از يونان نيز خبر مي رسد به رغم اجراي رياضت هاي سنگين اقتصادي اين كشور همچنان با كسري بودجه روبروست. به گزارش منابع خبري در يونان، ميزان كسري بودجه اين كشور به رغم كاهش هزينه هاي ادارات دولتي و افزايش ماليات ها طي 11 ماه گذشته، كه باعث شورش هاي گسترده اي هم شده، رقم بزرگ 21 ميليارد يورو است. اين درحالي است كه پيش بيني آتن مبلغ 16 ميليارد يورو را نشان مي داد.
گفتني است، درحالي كه اين روزها مسئله مهم بسياري از كشورهاي اروپايي عبور از بحران عميق اقتصادي است، برخي كشورهاي آسيايي همچون چين خود را آماده عرضه گسترده تر در عرصه هاي سياسي و اقتصادي مي كنند. در اين ميان و طي ماه هاي گذشته حتي خبرهايي از احتمال كمك چين به كشورهاي اروپايي براي برون رفت از اين بحران روي خروجي خبرگزاري ها رفت كه بازتاب زيادي داشت. اما ديروز روزنامه «مردم»، ارگان حزب حاكم چين آب پاكي را روي دستان اروپائي ها ريخت و اعلام كرد، چين حاضر نيست به اروپا براي مقابله با بحران بدهي كمك كند!به گزارش ايرنا، اين روزنامه رسمي همزمان با نشست راهبردي اقتصادي رهبران چين نوشت: رهبران چين از دو روز پيش براي تعيين نقشه راه سال 2012 پشت درهاي بسته در پكن گفت وگوهاي اقتصادي و مالي را آغاز كرده اند. پكن خواسته هاي خود را مطرح كرده است و اكنون نوبت اروپايي هاست.
در ادامه اين گزارش مي خوانيم: بحران اقتصادي نمي تواند زيان زيادي به چين برساند. وقت آن رسيده اروپايي ها به درخواست چين پاسخ داده و جايگاه كامل اقتصادي اين كشور را به رسميت بشناسند. تا زماني كه اروپايي ها تضمين صددرصدي درخصوص سرمايه گذاري چين در آن قاره را ندهند، از كمك مالي خبري نخواهد بود.اين روزنامه مهم چيني همچنين لغو تمام تحريم هاي تسليحاتي چين را نيز به عنوان يكي ديگر از شروط خود براي كمك به اقتصاد بحران زده اروپا اعلام كرد.

 



اختلاف آمريكا و روسيه بر سر سوريه شوراي امنيت را به تعطيلي كشاند

جلسه نشست شوراي امنيت سازمان ملل به دليل نزاع روسيه و آمريكا بر سر تحر

 



چها رسوي پنج قا ره

لشگر بيكاران در انگليس
براساس اعلام اداره آمارهاي ملي انگليس تعداد بيكاران در انگليس در سه ماهه منتهي به ماه اكتبر 2011 حدود 128هزار نفر افزايش يافت و به اين ترتيب رقم كل بيكاران به دو ميليون و 640هزار نفر رسيد.
اين رقم از سال 1994 ميلادي تاكنون يك ركورد به شمار مي رود.
همكاري نظامي با ناتو
تل آويو با رزمايش هاي گسترده در آسمان هاي خارجي و ميزباني نيروي هوايي خارجي براي آموزش در پايگاه هايش، به دنبال افزايش همكاري نظامي با نيروي هوايي ناتو است.
تحليلگران معتقدند جلب حمايت ناتو از سوي رژيم صهيونيستي به دليل نگراني اين رژيم از وقوع انقلاب هاي عربي در منطقه است.
وزير خارجه فاسد
وزير خارجه رژيم صهيونيستي به اتهام فساد اخلاقي و مالي مورد بازجويي قرار گرفت.
از آويگدورليبرمن درباره مسائلي از جمله تقلب، كلاهبرداري، پولشويي و آزار و اذيت جنسي بازجويي شد.
موشه كاتساو هشتمين رئيس رژيم صهيونيستي نيز كه به دليل آزار جنسي يك زن به 7 سال حبس محكوم شده هفته پيش وارد زندان شد تا دوران محكوميت خود را سپري كند.
هزينه هاي نظامي هند
هزينه هاي نظامي هند طي سال هاي 2011 تا 2017ميلادي به بيش از 100ميليارد دلار خواهد رسيد.
بخش عظيمي از اين هزينه ها صرف خريد سلاح هاي جديد و توسعه زيرساخت هاي دفاعي كشور هند مي شود.
همكاري هاي مشترك آلمان و كويت
در ديدار رئيس جمهور آلمان با امير كويت درباره مناسبات دوجانبه و همكاري هاي مشترك دو كشور بحث و گفت وگو شد.
رئيس جمهور آلمان در سفر منطقه اي خود به كشورهاي حوزه خليج فارس درباره روابط دوجانبه و راه هاي گسترش آن با اين كشورها بحث و تبادل نظر خواهد كرد.

 



جشن و پايكوبي مردم عراق همزمان با خروج آخرين نظاميان اشغالگر

همزمان با خروج آخرين گروه هاي نظامي آمريكايي از عراق صدها عراقي پرچم هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي را در فلوجه به آتش كشيدند.
به گزارش خبرگزاري ها، صدها تن از مردم عراق در فلوجه با شركت در جشن هاي موسوم به «مقاومت بر عليه اشغالگران» با حمل پرچم كشورشان و سر دادن شعارهايي خروج نيروهاي آمريكايي را جشن گرفتند. شهروندان فلوجه در مراسم جشن خود، پرچم هاي آمريكا و اسرائيل را نيز به آتش كشيدند.
جشن هاي خروج اشغالگران كه با حمايت نيروهاي مسلح عراق در فلوجه از ديروز آغاز شد، سه روز ادامه خواهد داشت و از عزم و اراده مردم عراق براي آباد كردن كشورشان پس از خروج نيروهاي آمريكايي حكايت مي كند. فلوجه در سال 2004 شاهد جنگ هاي خونيني بين افراد مسلح و نيروهاي آمريكايي بود كه منجر به كشته و زخمي شدن تعداد بيشماري از غيرنظاميان شد.
خروج آخرين نظامي آمريكايي از استان بابل
مسئولان و اهالي استان بابل عراق، خروج آخرين نظامي آمريكايي از پايگاه نظامي «كالسو» در اين استان را پيروزي بزرگي براي ملت عراق دانستند. حسن الطائي رئيس كميته امنيتي استان بابل در گفت وگو با شبكه خبري «العالم» اظهار داشت: نيروهاي عراقي، رسما پايگاه آمريكايي كالسو را تحويل گرفتند و اين آخرين پايگاه اشغالگران در استان بابل بود و ديگر هيچ نظامي آمريكايي در اين استان حضور ندارد.
از سوي ديگر، افزايش بي رويه شمار كاركنان سفارت آمريكا در بغداد، شك و ترديدهايي را در افكارعمومي برانگيخته است و برخي آن را نوعي اشغالگري عنوان مي كنند و خواستار هوشياري دولت در اين مورد هستند.
در همين حال «مقتدا صدر» رهبر جريان صدر از سفر «نوري مالكي» نخست وزير عراق به واشنگتن انتقاد كرد و خواستار در نظر گرفتن احساسات مردم در نفرت از اشغالگران آمريكايي شد.
رهبر جريان صدر در پاسخ به سوال يكي از طرفدارانش درباره سفر مالكي به آمريكا گفت: سفر مالكي به واشنگتن، بي احترامي به خون هايي است كه به دليل اشغالگري و حضور نظاميان آمريكايي بر زمين ريخته شده است.
نخست وزير عراق روز يكشنبه در سفري دو روزه عازم آمريكا شده بود و مقتدا صدر پيش از سفر به او پيشنهاد داده بود، آن را لغو كند. همچنين هزاران نفر از مردم شهرهاي مختلف استان «دياله» (شمال شرق بغداد) در واكنش به تصميم روز دوشنبه برخي اعضاي شوراي استانداري دياله مبني بر تبديل اين منطقه به يك اقليم جدا (فدراليته) دست به تظاهرات زدند و بر وحدت كامل كشورشان تاكيد كردند.
طرح تجزيه عراق كه قرار است از استان دياله كه پايگاه منافقين در آن قرار دارد، آغاز شود، طرحي بعثي است كه از سوي عربستان و قطر حمايت مالي و سياسي مي شود و هدف آن تجزيه عراق است.

 



صهيونيست هاي افراطي يك مسجد رادر بيت المقدس به آتش كشيدند

صهيونيست هاي افراطي با حمله به مسجدي در قدس اشغالي اين مكان مقدس را به آتش كشيدند.
شماري از شهرك نشينان افراطي روز گذشته مسجدي را در قدس اشغالي به آتش كشيدند.
اين آتش سوزي به يكي از اتاق هاي مسجد آسيب بسياري وارد كرد. هتك حرمت اماكن مقدس مسلمانان در اراضي اشغالي 48 در حالي صورت مي گيرد كه مسئولان رژيم صهيونيستي هيچ اقدامي براي مقابله با صهيونيست هاي تندرو انجام نمي دهند.
رژيم صهيونيستي نه تنها به مقابله با اقدامات تجاوزكارانه صهيونيست ها نمي پردازد بلكه خود ارتكاب اينگونه اقدامات را تشويق مي كند به عنوان مثال مقامات اين رژيم اخيرا در تازه ترين اقدام نژادپرستانه خود پخش اذان در مساجد را ممنوع كرده اند.
همچنين، دو نماينده صهيونيست با قصد اهانت به مسجدالاقصي روز گذشته از باب المغاربه وارد مسجدالاقصي شدند.اين نمايندگان هدف از اين اقدام تنش زا را اعتراض به بسته شدن باب المغاربه اعلام كردند چرا كه بستن اين در مانع ورود يهوديان به مسجد الاقصي مي شود.

 



با برگزاري تظاهرات گسترده مردم بحرين با جمعيت الوفاق اعلام همبستگي كردند

سرويس خارجي-
مردم بحرين در پاسخ به فراخوان جمعيت وفاق ملي تظاهرات گسترده اي با نام ملت پيروز خواهد شد برگزار و جنايات آل خليفه را محكوم كردند.
معترضان بحريني با برگزاري تظاهرات در منامه و ديگر شهرها و روستاهاي اين كشور بر خواسته خود مبني بر سرنگوني نظام آل خليفه تاكيد كردند.
تظاهركنندگان در حالي كه شعارهايي عليه حكومت آل خليفه سر مي دادند دخالت بيگانگان در اين كشور را محكوم و از مجامع بين المللي خواستند جلوي اين دخالت ها را بگيرند.
معترضان بحريني همچنين سفر پادشاه بحرين به انگليس و دخالت اين كشور در امور داخلي بحرين را محكوم كردند.
يكي از فعالان بحريني در اين باره گفت، ملت بحرين قيام كردند تا كرامت خود را به دست آورند ولي با برخورد وحشيانه و سركوب و تجاوزات روبه رو شده اند.
وي افزود، در انقلاب كشورهاي ديگر نيروهاي بيگانه دخالت نكردند ولي در انقلاب مردم مظلوم بحرين، عربستاني ها دخالت كردند و در مقابل مردم ايستادند و به كشتار پرداختند.
مردم بحرين تاكيد كردند كه نيروهاي متجاوز عربستان بايد هر چه زودتر از كشور بحرين خارج شوند.
اين تظاهرات گسترده به دعوت جمعيت الوفاق كه بزرگترين جمعيت شيعي مخالف رژيم بحرين است برگزار شد.
رئيس امور زنان و كودكان در جمعيت الوفاق نيز از سخنرانان اين تجمع بزرگ مردمي در منامه بود.
وي ادامه پايمردي و تحركات مسالمت آميز مردمي را دليلي براي پيروزي ملت بحرين دانست و بر مسالمت آميز بودن حركت انقلابي بحريني ها تاكيد كرد.
رئيس امور زنان و كودكان جمعيت الوفاق تاكيد كرد كه حل بحران در بحرين تنها براساس تشكيل دولت انتقالي خواهد بود و ناديده گرفتن جانفشاني هاي شهداي انقلاب به ضرر دولتمردان خواهد بود.

 



دبيركل حزب النهضه نخست وزير تونس شد

رئيس جمهور جديد تونس، دبيركل حزب اسلامگراي النهضه را مكلف به تشكيل دولت جديد اين كشور كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، در بيانيه اي كه از سوي دفتر رياست جمهوري تونس در روز چهارشنبه صادر شد، «المنصف المرزوقي» (رئيس جمهور) «حمادي الجبالي» دبيركل حزب النهضه را مكلف به تشكيل كابينه جديد كرد.
براساس اين گزارش، حمادي الجبالي 62 ساله كه 15 سال از عمر خود را در زندان هاي رژيم بن علي گذرانده است، بايد تا چند روز آينده، اعضاي كابينه خود را معرفي كند.
دبيركل حزب اسلامگراي النهضه كه حزب وي اكثريت آرا را در نخستين انتخابات مجلس ملي مؤسسان درتونس به خود اختصاص داده است، در حال حاضر رايزني خود را با دو حزب پيروز به پايان رسانده است و پيش بيني مي شود، اعضاي دولت به زودي انتخاب شوند.
از سوي ديگر، منابع آگاه در ائتلاف پيروز انتخابات تونس فاش كردند كه رئيس بخش مطالعات شبكه الجزيره به عنوان وزير امور خارجه اين كشور تعيين شده است.
بر پايه گزارش هاي دريافتي از رويتر، «رفيق عبدالسلام» داماد «راشد الغنوشي» رهبر حزب النهضه، اين كشور كه هم اكنون رئيس بخش مطالعات شبكه الجزيره است، قرار است به عنوان وزير امور خارجه تونس، تعيين شود.
اين منابع همچنين فاش كردند كه قرار است «علي العريض» از مسئولان ارشد حزب النهضه به عنوان وزير كشور آينده تونس انتخاب و معرفي شود. گفته مي شود، «نورالدين الجبيري» سخنگوي رسمي حزب النهضه سمت دادگستري را بر عهده خواهد داشت.

 



راهپيمايي بزرگ در شهرهاي يمن عليه دولت تحميلي سعودي ها

سرويس خارجي-
انقلابيون يمني با برگزاري تظاهرات در شهرهاي مختلف تاكيد كردند كه دولت جديد برآمده از ملت نيست و به آن اعتماد ندارند.
مردم يمن روز گذشته تظاهرات كردند و اظهار داشتند دولت جديد ارتباطي با ملت ندارد و نماينده ملت نيست، بلكه از طرف رژيم عربستان و شوراي همكاري خليج فارس به مردم تحميل شده است.»
تظاهركنندگان در حالي كه شعارهايي عليه نظام علي عبدالله صالح و دولت جديد به رياست «محمد باسندوه» سر مي دادند تاكيد كردند، به دولتي كه با طرح شوراي همكاري خليج فارس روي كار آمده اعتماد ندارند.
انقلابيون يمني تصريح كردند، انقلاب چيزي نيست كه رژيم و مخالفان بتوانند آن را بين خود تقسيم كنند. مردم براي ايجاد كشوري مدني براساس عدالت، برابري و رعايت حقوق بشر قيام كرده اند.
مردم يمن همچنين اظهار داشتند، دولت جديد در شرايطي روي كار آمده كه هنوز نظاميان در خيابان ها مستقر هستند و نيروهاي امنيتي و افراد مسلح طرفدار عبدالله صالح با معترضان درگير مي شوند.
از سوي ديگر در حالي كه انقلابيون يمن تشكيل دولت جديد با حضور دست نشانده هاي عبدالله صالح را رد مي كنند واشنگتن و رياض اعلام كردند كه از اين دولت حمايت مي كنند.
سخنگوي وزارت خارجه آمريكا گفت، تشكيل دولت جديد گام مهمي در روند سياسي و انتقالي يمن به شمار مي آيد.
رياض نيز اعلام كرد كه از دولت جديد يمن حمايت مي كند و در صورتي كه دولت جديد نيازمند كمك هاي فوري به ويژه در بخش توليدات نفتي باشد از آن دريغ نخواهد كرد.
همچنين وزير كشور يمن روز گذشته دستور آزادي تمام زندانيان انقلابي در بند زندان هاي عبدالله صالح را كه طي تظاهرات اخير دستگير شده بودند صادر كرد.
يك فعال حقوقي يمني در اين باره گفت، مطمئن نيست كه دولت يمن تمام انقلابيون را آزاد كند.

 



براي انتخاب 180 نماينده پارلمان 18 ميليون مصري پاي صندوق هاي رأي رفتند

دومين مرحله از انتخابات پارلماني مصر با حضور 3400 نامزد در 9 استان اين كشور برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري ها، در دومين مرحله از انتخابات پارلماني مصر پس از انقلاب مردمي و سرنگوني «حسني مبارك» ديكتاتور اين كشور براي تعيين 180 كرسي مجلس (الثعب) از ديروز آغاز و تا پايان وقت اداري امروز خاتمه خواهد يافت.
بر اساس اين گزارش، مرحله دوم انتخابات پارلماني مصر در استان هاي «الجيزه، المنوفيه، الشرقيه، اسماعيليه، بني سويف، سوئز، البحيره، سوهاج و اسوان» با حضور 18 ميليون و 92 هزار نفر واجد شرايط در 4000 و 89 حوزه انتخابيه برگزار شد.
وزارت كشور مصر اعلام كرد: 78 درصد از مصري هاي ساكن خارج از اين كشور واجد شرايط براي رأ گيري هستند. دور دوم انتخابات مصر تحت تدابير شديد امنيتي ارتش، پليس و نيروهاي امنيتي برگزار شد و انتظار مي رود مانند مرحله اول در اين مرحله نيز حزب آزادي و عدالت (شاخه سياسي جماعت اخوان المسلمين) اكثريت رأي استان ها را به خود اختصاص دهد.اين درحالي است كه در مرحله اول انتخابات پارلماني مصر كه در روزهاي 28 و 29 نوامبر سال جاري ميلادي در 9 استان برگزار شد احزاب اسلامگرا به خصوص اخوان المسلمين پيروزي چشمگيري را با كسب 50 درصد آرا به خود اختصاص دادند.
قرار است مرحله سوم انتخابات پارلماني مصر در ماه ژانويه سال 2012 برگزار شود. انتخابات پارلماني مصر در سه مرحله برگزار مي شود.
از سوي ديگر رسانه هاي گروهي مصر به نقل از شوراي عالي نيروهاي مسلح اعلام كردند: از زمان وقوع انقلاب در اين كشور تاكنون، 20 هزار و 103 زنداني سياسي آزاد شده اند.برپايه اين گزارش، اكثر اين زندانيان با توسل حكومت حسني مبارك ديكتاتور سابق اين كشور به قانون «حالت فوق العاده» بازداشت و بدون محاكمه زنداني شده بودند.
اين درحالي است كه بسياري از انقلابيون مصر، دولت فعلي اين كشور را متهم به بازداشت و ضرب و شتم مخالفان خود در تظاهرات اخير در ميدان التحرير مي كنند و خواستار آزادي زندانيان سياسي بازداشت شده هستند.

 



حمله شبانه پليس آمريكا به معترضان وال استريت در بالتيمور

پليس آمريكا به معترضان وال استريت در «بالتيمور» حمله و شماري از آنها را بازداشت كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، درست يك روز پس از اشغال بنادر سواحل غربي آمريكا از سوي اعضاي جنبش ضدسرمايه داري «وال استريت را اشغال كنيد» كه باعث توقف فعاليت هاي تجاري آنها شد، خبر مي رسد پليس «بالتيمور» شبانه به معترضان اين شهر حمله و اقدام به جمع آوري چادرها كرده است.
شبكه خبري «فاكس نيوز» در اين باره نوشت: معترضان «بالتيمور را اشغال كنيد» كه بيش از 10 هفته بود در نزديكي پارك شهر اقدام به برپايي چادر و تحصن شبانه روزي كرده بودند، روز سه شنبه با اقدامات پليس مجبور به ترك محل شدند!
اين شبكه آمريكايي در ادامه گزارش خود نوشت: ساعت 30:3 صبح به وقت محلي نيروهاي مجهز و ضدشورش پليس با رساندن خود به ميدان «مك كلدين» معترضان را وادار به ترك محل كردند!
رويتر نيز با تكرار همين خبر اعلام كرد، پس از جمع آوري معترضان وال استريت از اين منطقه، (بالتيمور) خبر مي رسد، اختلالات ايجاد شده در اين شهر و همچنين بنادر سواحل غربي آمريكا برطرف شده است!
به نوشته رويتر، اردوگاههاي معترضان در نيويورك، لس آنجلس، سانفرانسيسكو و ديگر شهرهاي بزرگ آمريكا طي هفته هاي گذشته با عمليات پليس آمريكا به شكل دستگيري صدها نفر و جمع آوري چادر جمع شده است.
ادعاهاي رسانه هاي غربي در مورد جمع شدن چادرها و جهت دهي گزارش ها به شكلي كه تصور شود «جنبش ضد سرمايه داري» سركوب شده در حالي صورت مي گيرد كه معترضان وال استريت هدف اصلي از تصرف هفت بندر غربي آمريكا را پاسخ به همين ادعاها اعلام كرده بودند.
سايت «وال استريت را اشغال كنيد» كه در مقابل تحريف واقعيات در رسانه هاي غربي راه اندازي شده در اين باره گزارش داد: براي اثبات اين كه برخلاف ادعاي مقامات و رسانه هاي آمريكا جنبش زنده است، بنادر سواحل غربي آمريكا براي چند ساعت تصرف شد.
اين سايت همچنين از برگزاري جشن تولد سه ماهگي جنبش در 17دسامبر (شنبه هفته آينده) خبر داده است. معترضان ضمن اعلام فراخوان براي پيوستن تمام مردم آمريكا به جنبش قصد دارند در اين روز اقدام به برگزاري تجمعات گسترده در سرتاسر اين كشور كنند.در بيانيه اي هم كه از سوي معترضان وال استريت منتشر شده دهها شهر نام برده شده كه برخلاف اظهارات مقامات آمريكايي چادرها در آن همچنان پابرجاست.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14