(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه اول دی 1390- شماره 20103

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تقديم به روح مطهر شهيد علي مرزبان خيابان انقلاب، سر «وصال»
كار گروه مشترك مجلس و دولت درباره تحريم ها تشكيل مي شود
پاسخ مستند رئيس دستگاه قضا به قطعنامه هاي حقوق بشري عليه ايران
راهكار مقابله با فتنه(2) عناصر سه گانه پيروزي شيعه
ثمره هاشمي: جلسه احمدي نژاد با ستاد انتخاباتي اش انتخاباتي نبود
ولايتي : با خروج نيروهاي آمريكايي همكاري هاي منطقه اي ايران افزايش مي يابد
حداد عادل: احتمال ارائه ليست هاي جداگانه در جبهه اصولگرايان بعيد است
ديدار نقدي با جانباز حسن زاده در فومن



تقديم به روح مطهر شهيد علي مرزبان خيابان انقلاب، سر «وصال»

حسين قدياني
22 بهمن اولين سال جنگ تحميلي، «علي آقا» همراه همسر و كودك هنوز شيرخواره اش «نرگس» از مبدأ ميدان امام حسين(ع) آمده بودند راهپيمايي. نرسيده به ميدان انقلاب، سر «وصال»، تراكم جمعيت، خيلي زياد شده بود. نرگس كوچك، كه تازه پا به 2 سالگي گذاشته بود، بنا مي كند گريه كردن. علي آقا، بچه را از مادر مي گيرد. دمي نگاهش مي كند، كمي برايش شكلك درمي آورد و دست آخر، نرگس را مي گذارد روي شانه هايش. حالا نرگس شده بود بلندقدترين آدم راهپيمايي. همه جا را مي ديد و با چشمانش مي خنديد و گاهي با دستان كوچكش، مي گرفت چشمان بابا را. انگار كه دوست داشت شيطنت كند. داد مي زد و مي خنديد و جيغ مي كشيد و مدام اين طرف و آن طرف مي گرداند سرش را. نرگس، روي شانه هاي بابا، داشت عشق دنيا را مي كرد. در همين حين، ناگهان فاطمه خانم به علي آقا مي گويد؛ خوب گوش كن! بچه داره بابا بابا مي كنه ها! راست مي گفت فاطمه خانم. اين اولين بار بود كه نرگس داشت بابا را بابا صدا مي كرد. پيرزني به فاطمه خانم گفت: ماشاءالله! چقدر هم شيرين است؛ رفتي خانه، حتماً يك اسپند برايش دود كن!
¤¤¤
22 بهمن دومين سال جنگ تحميلي، يك ماه از شهادت علي آقا در جبهه كردستان مي گذشت. خيابان انقلاب، سر «وصال»، ناگهان چشمان فاطمه خانم، باراني شد. چندتايي از قطرات اشك فاطمه خانم، از روي چادر، سر مي خورد پايين و يكي از دانه هاي اشك، مي رسد به دست نرگس. نرگس كه دست و چادر مادر را با هم گرفته بود، گفت: من كه از اين پايين، جايي رو نمي بينم. ماماني! گريه نكن، بغلم كن.
¤¤¤
چهارشنبه، يوم الله 9 دي سال 88 خيابان انقلاب، سر «وصال»، دختر شهيدي، عكس پدرش را در دست گرفته بود؛ بالاي بالا، بلند بلند. علي آقاي شهيد كه در نگاهش خنده داشت، حالا شده بود بلندقدترين مرد راهپيمايي.
¤¤¤
راستي علي آقا! عجب خنده اي دارد نگاه آخرينت...

 



در جلسه غيرعلني مجلس مقرر شد
كار گروه مشترك مجلس و دولت درباره تحريم ها تشكيل مي شود

در جلسه غيرعلني مجلس با نمايندگان دولت، بر تشكيل كارگروه مشتركي به منظور ارائه راهكارها براي مقابله با تحريم ها تأكيد شد.
پيش از اين اعلام شده بود كه مجلس شوراي اسلامي قصد دارد در جلسه غير علني با حضور مسئولان مربوطه موضوع تهديدها و تحريم ها و آثار آن بر كشور را مورد بررسي قرار دهد. اما در پايان جلسه علني روز چهارشنبه محمدرضا باهنر وقتي از آغاز جلسه غيرعلني و حضور مسئولان در اين جلسه خبر داد اعلام كرد در اين جلسه قرار است درباره مسائلي از جمله هدفمندي يارانه ها، مسائل اقتصادي روز و نوسانات نرخ ارز و طلا گفتگو شود و مسئولان مربوطه حاضر در جلسه توضيحاتي در اين باره به نمايندگان دهند و نمايندگان نيز در صورتي كه سؤال دارند نقطه نظرات خود را بيان كنند.
با اين حال محسن كوهكن سخنگوي هيئت رئيسه مجلس پس از پايان جلسه با حضور در جمع خبرنگاران گزارشي از جلسه غيرعلني و غيررسمي مجلس ارائه كرد و گفت: طي درخواستي كه برخي از نمايندگان مجلس از هيئت رئيسه داشتند از وزير اقتصاد و دارايي خواستيم در جلسه غير رسمي و غير علني آخرين وضعيت تحريم ها را تشريح كند.
وي درباره علت غيرعلني و غيررسمي بودن اين جلسه گفت: به اين دليل غيرعلني و غيررسمي برگزار كرديم كه مي خواستيم چارچوب هاي زماني تعيين شده و آيين نامه را رعايت نكنيم و در زمان كافي موضوع را بررسي كنيم.
كوهكن با بيان اينكه در جلسه غيرعلني مجلس وزير اقتصاد و نمايندگاني از وزارت خارجه حضور داشتند، تصريح كرد: طبق قرعه كشي كه انجام شد، برخي از نمايندگان سخنراني كرده و موضوعات را مطرح كردند اما با توجه به شرايط تحريم ها نمي توانيم همه موضوعات را مطرح كنيم چرا كه قصد داريم دست دولت را براي مقابله با تحريم ها باز نگه داريم.
سخنگوي هيئت رئيسه مجلس از تشكيل كارگروه مشترك مجلس و دولت براي بررسي راهكارهاي مقابله با تحريم ها خبر داد و گفت: به طور طبيعي نمايندگاني از كميسيون اقتصادي و كميسيون هاي مربوطه به اين كارگروه معرفي خواهند شد تا تدابير لازم را براي مقابله با تحريم ها اتخاذ كند.
خبرنگاري از كوهكن درباره مباحث مطرح شده در رابطه با ارز و سكه پرسيد كه وي گفت: هيچ بحثي در رابطه با ارز و سكه انجام نشد چرا كه دستور جلسه تنها به تحريم ها اختصاص داشت.
سيدمصطفي رضا حسيني هم با بيان اينكه جلسه غيرعلني چهارشنبه مجلس شوراي اسلامي براي آگاهي نمايندگان از آخرين وضعيت اقتصادي كشور و هماهنگي ميان دولت و مجلس در رابطه با تحريم ها برگزار شده بود، گفت: در اين جلسه نمايندگان سؤالاتي را از دولت در ارتباط با برنامه هاي وزارت امور خارجه در حوزه اقتصادي و در رابطه با جنگ اقتصادي كه كشورهاي غربي با افزايش تحريم ها به راه انداخته اند مطرح كرده اند.
نماينده مردم شهر بابك در مجلس شوراي اسلامي افزود: نمايندگان مجلس انتقاداتي را در رابطه با سياست دولت در حوزه هاي مقابله به مثل با دشمنان مطرح كردند، توضيحات نمايندگان دولت در برخي موارد قابل قبول و در بيشتر موارد نيز غيرقابل قبول بود. حسيني تصريح كرد: وزير اقتصاد، رئيس كل بانك مركزي، معاون وزير امور خارجه توضيحاتي را در رابطه با اقداماتي كه براي مقابله با تحريم ها تا امروز انجام شده و پيش بيني هايي كه براي آينده صورت گرفته است مطرح كردند.
وي با بيان اينكه احمد توكلي، كاظم دلخوش، فاضل موسوي، كريم شهرزاد نمايندگاني بودند كه در جلسه غير علني به بيان ديدگاههاي خود در رابطه با تحريم ها و فعاليتهاي اقتصادي دولت پرداختند، اظهار داشت: نمايندگان معتقد بودند حركت هاي دولت و برخي اظهارنظرهاي غيركارشناسانه باعث نوسانات شديد در بازار سكه و ارز شده است.
حسيني افزود: نمايندگان به سياستهاي كاري بانك مركزي اعتراض داشتند و افزايش قيمت ها را نتيجه اظهارات غيركارشناسي آنها در تريبون هاي عمومي عنوان كردند.
رضا حسيني يكي از مهمترين نتايج جلسه را هم نظري مسئولان دولتي با مجلس در رابطه با وجود مافياي اقتصادي و تجاري دانست و گفت: در اين جلسه هيچ يك از نمايندگان دولت و مجلس وجود مافياي اقتصادي در حوزه تجارت و اقتصاد و تاثير اين مافيا در افزايش و نوسانات شديد قيمت ها را رد نكردند و مقرر شد وزارت اقتصاد و بانك مركزي راهكارهايي را براي مقابله با اين مافيا بينديشند.
شهباز حسن پور عضو كميسيون اقتصادي مجلس نيز پيرامون مذاكرات نمايندگان با رئيس كل بانك مركزي، وزير اقتصاد و معاون وزير امور خارجه در جلسه غيرعلني چهارشنبه مجلس گفت: نمايندگان در اين جلسه نگراني شديد خود نسبت به وضعيت تورم، نوسانات بازار سكه و ارز را به اطلاع نمايندگان دولت رساندند.
وي با اشاره به اظهارات رئيس كل بانك مركزي گفت: رئيس كل بانك مركزي در اين جلسه غيرعلني با اشاره به سفر معاون خزانه داري آمريكا به منطقه و جلسات وي با مسئولان مالي امارات از اعزام دو هيئت بانك مركزي به كشورهاي منطقه جهت مذاكره درباره وضعيت ارتباطات بانكي و نرخ ارز خبر داد.
اين نماينده ا فزود: بدنبال شيطنت امارات و قطع رابطه اقتصادي ايران با اين كشور دو هيئت از بانك مركزي به كشورهاي منطقه براي مذاكره پيرامون وضعيت ارتباطات بانكي و نرخ ارز فرستاده شده اند.
بيكاران در اولويت
دريافت پروانه كسب
بهارستان نشينان همچنين روز گذشته در نخستين دستور كار جلسه علني بررسي طرح بيمه بيكاري و حمايت از بيكاران متقاضي كار را ادامه دادند و ماده 21 اين طرح را با 137 راي موافق، 3 راي مخالف و 7 راي ممتنع تصويب كردند كه براساس اين ماده كارفرمايان موظف شدند كه فهرست مشاغل بلاتصدي خود را به مراكز خدمات اشتغال محل اعلام كنند تا از سوي اين مراكز نيروهاي مورد نياز محل هاي شغلي مذكور به استثناء رده هاي شغلي كارشناسي و بالاتر با معرفي بيكاران متقاضي كار مشمول اين قانون تامين شود.
نمايندگان مجلس در ادامه بررسي طرح يك فوريتي بيمه بيكاري و حمايت از بيكاران متقاضي كار مواد 22 و 23 اين طرح را تصويب كردند.
وكلاي ملت در ماده 22 كه با 141 راي موافق، 4 راي ممتنع و بدون راي مخالف توسط نمايندگان تصويب شد، صندوق تامين اجتماعي و ساير صندوق هاي بازنشستگي را حسب مورد مكلف كردند كه درآمدهاي پيش بيني شده در اين قانون را به همراه ساير حق بيمه هاي موضوع ماده 28 قانون تامين اجتماعي و كسور بازنشستگي وصول و به حساب صندوق واريز نمايند.
وكلاي ملت در ماده 24 نيز مقرر كردند كه قانون بيمه بيكاري مصوب 26 شهريورماه سال 1369 از تاريخ لازم الاجرا شدن اين قانون لغو شده و بيمه شدگاني كه تاريخ وقوع بيكاري آنان قبل از تاريخ مذكور باشد نيز تحت شمول مقررات اين قانون قرار مي گيرند.
بهارستان نشينان مصوب كردند، بيكاران متقاضي كار و خانواده و افراد تحت تكفل آنان، در مدت دريافت كمك هزينه بيكاري تحت پوشش خدمات درماني بيمه تامين اجتماعي و در صورت دارا بودن سابقه ساير بيمه هاي درماني، تحت پوشش همان بيمه درماني قرار مي گيرند، صندوق بيمه بيكاري و بيكاران متقاضي كار موظف است هزينه هاي ناشي از اجراي اين تبصره را به خدمات درماني مربوط بپردازد.
نمايندگان مجلس در ماده 27 طرح مذكور مقرر كردند بيكار متقاضي كار بايد حداقل يك سال داراي كارت بيكاري بوده و در انتظار كار باشد.
مجلس با 145 راي موافق، صفر راي مخالف و 3 راي ممتنع از 196 نماينده حاضر در جلسه ماده 28 را هم تصويب كرد كه طبق مصوبه مجلس تشخيص و معرفي بيكاران مشمول اين قانون كه درخواست و مدارك خود را به مراتب خدمات اشتغال واحدهاي تعاون، كار و رفاه اجتماعي تحويل داده اند برعهده وزارت كار، تعاون و رفاه اجتماعي است.
بهارستان نشينان در ماده 29 نيز مقرر كردند بيماران مشمول اين قانون در اخذ پروانه هاي كسب و كار موافقت اصولي و تاسيس واحدهاي اقتصادي از دستگاه هاي اجرايي ذيربط با معرفي واحد تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان در اولويت قرار دارند و دستگاه هاي ذيربط در محدوده اختيارات خود موافقت اصولي و پروانه كسب و كار براي مشمولان اين قانون ارائه كنند.
همچنين طبق مصوبه مجلس در ماده 30 كه با 141 راي موافق 1 راي مخالف و 4 راي ممتنع به تصويب رسيد، مراكز كاريابي دولتي يا خصوصي مكلف شدند كليه افراد متقاضي كار را جهت حرفه آموزي و كسب مهارت هاي فني به مراكز آموزش اعم از مراكز آموزشي سازمان فني و حرفه اي، كارخانجات و آزاد معرفي كنند همچنين مراكز آموزش مذكور مكلف اند نسبت به حرفه آموزي و كسب مهارت هاي فني متقاضيان كار اقدام نمايند. تا براساس نياز بازار كار آموزش هاي لازم را كسب كنند.
اعتراض يك نماينده به اظهارنظر معاون حقوقي رئيس جمهور
در همين راستا نادر قاضي پور نماينده مردم اروميه نيز در تذكر آئين نامه طرح بيمه بيكاري و حمايت از بيكاران متقاضي كار را از شاهكارهاي مجلس هشتم دانست و اظهار داشت: اخيرا معاون حقوقي رئيس جمهور كه مناسب است به امور منزل بپردازد، اظهاراتي خارج از حوزه اختياراتش مطرح كرده و در مصاحبه خود به نمايندگان و طرح بيمه بيكاري معترض شده است لذا بهتر است معاونت حقوقي رئيس جمهور بداند هزينه و بار مالي اين طرح كم تر از پرداخت يارانه به ايرانيان مقيم خارج از كشور است؛ با عددي كه آقاي احمدي نژاد مي پردازد.
اين نماينده مجلس در بخش ديگري از سخنانش تاكيد كرد كه دولت در امور مجلس دخالت نكند.
در ادامه محمدرضا باهنر نايب رئيس اول مجلس كه در غياب لاريجاني رياست ساعتي از جلسه را برعهده داشت، گفت: در طرح هاي مختلف ممكن است دولت نظراتي داشته باشد و مي تواند نظراتش را بيان كند لذا بهتر است اجازه دهيد طرح، روال قانوني خودش را طي كند و اگر اشكال و ايرادي داشت شوراي نگهبان آن را برطرف كند.
نمايندگان مجلس در دستور كار بعدي خود نيز، بررسي ماده 28 طرح بهبود مستمر محيط كسب و كار را كه در جلسه اخير علني مجلس براي دومين بار مراعا مانده بود را ضمن بررسي با 137 راي موافق، 1 راي مخالف و 11 راي ممتنع تصويب كردند.
علي لاريجاني پس از تصويب آخرين ماده از طرح يك فوريتي بهبود مستمر محيط كسب و كار در رابطه با اين طرح گفت: بنده از اينكه يك سال است روي اين طرح كار شده و مركز پژوهش ها، كميسون هاي جهاد اقتصادي و اصل 44 و همچنين اتاق بازرگاني توانستند يك كار مشترك را انجام دهند، تشكر و قدرداني مي كنم و برخلاف برخي اظهارنظرها درباره طرح بهبود كسب و كار كه دقيق نبود، هدف از اين طرح اين بود كه فضاي كسب و كار در كشور را تسهيل كند.
سوال از رئيس جمهور
به 6 كميسيون ارجاع شد
عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي از ارجاع طرح سوال از رئيس جمهور به كميسيون هاي برنامه و بودجه اقتصادي، فرهنگي، امنيت ملي، عمران و اصل 90 قانون اساسي مجلس خبر داد.
حسين سبحاني نيا عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در جمع خبرنگاران پارلماني با اعلام اين خبر اظهار داشت: طرح سوال از رئيس جمهور كه با 79 امضا به هيئت رئيسه مجلس رسيده بود به 6 كميسيون مجلس ارجاع شد و كميسيون هاي مذكور ظرف يك هفته بايد طرح سوال از رئيس جمهور را بررسي و گزارش آن را ارائه دهند.
وي افزود: در صورتي كه سوال كنندگان از پاسخ هاي داده شده در كميسيون ها توسط نمايندگان دولت قانع نشوند گزارش كميسيون به هيئت رئيسه مجلس ارائه مي شود و طبق ماده 197 آيين نامه اين گزارش در صحن اعلام مي شود و به رئيس جمهور ارسال خواهد شد.
وي خاطرنشان كرد: پس از آن رئيس جمهور بايد ظرف مدت يك ماه در صحن علني مجلس حضور و پاسخگوي نمايندگان باشد.
عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي گفت: مهلت يك هفته اي كميسيونهاي مجلس از سه شنبه آغاز شده است. در پاسخ به اين سوال كه محورهاي طرح سوال از رئيس جمهور چيست، گفت: مباحث مربوط به هدفمندي يارانه ها، بحث دوركاري، مسائل اقتصادي كشور، پرونده هاي عمراني از جمله مواردي است كه در طرح سوال از رئيس جمهور به آن اشاره شده است.
سبحاني نيا در پاسخ به اين سوال كه در صورتي كه نمايندگان امضاي خود را از اين طرح پس بگيرند چه اتفاقي خواهد افتاد، گفت: همان طور كه در اصلاح آيين نامه تصويب كرديم، طرح هاي استيضاح وزيران پس از اعلام وصول امكان پس گرفتن امضا از آنها وجود ندارد و در مورد طرح سوال از رئيس جمهور هم همين روال وجود دارد و پس از آنكه سوال به كميسيون ها ارجاع شد ديگر امكان پس گرفتن امضا وجود ندارد.
روز گذشته همچنين عليرضا سليمي نماينده مردم محلات، بهمن محمدي نماينده مردم فريدن و فريدون شهر و حسن تاميني نماينده مردم رشت از ناطقين ميان دستور صحن علني بهارستان بودند.

 



پاسخ مستند رئيس دستگاه قضا به قطعنامه هاي حقوق بشري عليه ايران

رئيس قوه قضائيه طي سخناني در روز چهارشنبه قطعنامه اخير با محتواي حقوق بشري عليه ايران را تكراري و سراسر دروغ و برگرفته از شعارهاي كذايي ضدانقلاب دانست.
آيت الله صادق آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي با تسليت شهادت امام سجاد(ع) به اقدامات اطلاعاتي آمريكا عليه ايران اشاره كرد و گفت: تمام اقدامات اخير آمريكا از جمله ارسال هواپيماي فوق مدرن جاسوسي و نيز نفوذ جاسوسان به كشور با قدرت و اقتدار جوانان اين سرزمين به شكست انجاميد و جاسوسان اين كشور نيز دستگير شدند و نتوانستند به اهدافشان برسند.
وي تأكيد كرد: متأسفانه سران استكباري آمريكا براين باورند كه در هر كجاي دنيا كه بخواهند مي توانند اعمال قدرت كنند و كسي در مقابلشان نخواهد ايستاد تا جايي كه براي جاسوسي به كشوري مانند ايران هواپيما مي فرستند و بعد هم در كمال وقاحت خواستار برگرداندن آن مي شوند، در حالي كه گويا هنوز نمي دانند ايران كشوري قدرتمند است كه مردمش با تمام ايمان و قدرت الهي به ميدان آمده و هرگز به زانو در نخواهند آمد همان طور كه بيش از 30 سال است در مقابل هرگونه توطئه اي ايستادگي كرده است.
آملي لاريجاني بااشاره به همراهي برخي مجامع بين المللي با آمريكا عليه دولت و ملت ايران در صدور قطعنامه، اين مجامع بين المللي را ابزار دست قدرت هاي بزرگ دانست و تأكيد كرد: مجامع بين المللي هر روز تحت تأثير قدرت هاي استكباري خوابي عليه ايران مي بينند اما ملت هاي بيدار و هوشيار هرگز تابع قطعنامه هاي فرمايشي مجامع بين المللي نيستند و با مطالعه و بررسي شعارها و اهداف ملت ها و دولت هاي جهان، فرمايشي و سفارشي بودن اين قطعنامه ها را تشخيص مي دهند.
رئيس قوه قضائيه قطعنامه اخير با محتواي حقوق بشري عليه ايران را، قطعنامه اي «تكراري و سراسر دروغ و نيز برگرفته از شعارهاي كذايي ضد انقلاب اسلامي ايران» توصيف كرد و افزود: در اين قطعنامه مواردي همچون رواج خشونت و تبعيض عليه زنان، استفاده از مجازات هاي ظالمانه مانند شلاق و قطع عضو، اعدام هاي دسته جمعي و پنهان، اعدام براساس جرايم فاقد تعريف دقيق و صريح قضايي، اعدام در ملأ عام و اعدام زير سن قانوني مطرح شده است كه طرح چنين مسائلي آن هم از سوي يك مجمع رسمي و نهاد بين المللي عجيب است.
آملي لاريجاني تأكيد كرد: سؤال ما اين است كه آيا يك مجمع عمومي بين المللي و نهاد رسمي جهاني نبايد روش هاي مشخص و معقولانه اي براي جمع آوري اطلاعات خود داشته باشد و آيا واقعاً آنچه در مفاد اين قطعنامه آمده برگرفته از تحقيق هاي دقيق و مستند بوده است؟ يا هر چه را كه از سوي ضد انقلاب و گروه ها و افراد ضد مردم ايران مطرح شده در قطعنامه گنجانده و تصويب كرده اند؟
رئيس قوه قضائيه سپس به تشريح برخي موارد ذكر شده در قطعنامه صادر شده عليه ايران پرداخت و گفت: در قطعنامه ادعا شده كه در ايران اعدام هاي دسته جمعي مخفيانه صورت مي گيرد كه با قاطعيت اعلام مي كنم چنين مسئله اي كذب محض است. گرچه ما در صدور احكام اعدام ها ترسي از مجامع تحت سلطه استكبار نداريم با اين حال اعلام مي كنيم كه ما اعدام هاي مخفيانه نداريم و اگر مقصود اين است كه برخي اعدام ها در ملأ عام نيست؛ گفته درستي است اما اعدام نكردن در ملأ عام تفاوت دارد با اين كه كساني به صورت مخفيانه و بدون اطلاع بستگان در گوشه اي اعدام شوند.
وي افزود: اگر آنها واقعاً اطلاع دارند كه در نقطه اي چنين اعدام هايي به صورت مخفيانه انجام شده اعلام كنند تا ما در مورد صحت آن تحقيق كنيم.
رئيس قوه قضائيه تصريح كرد: تمام احكام اعدام ها به دفتر رئيس قوه قضائيه منعكس مي شود و جاي تعجب است كه چگونه يك نهاد رسمي و بين المللي چنين دروغ هاي آشكاري را مطرح مي كند.
وي درباره اعدام هاي در ملأ عام گفت: هيچ اعدامي موجب دلخوشي ما نيست اما براساس قانون و شريعت اسلامي برخي اعدام ها براساس قوانين و آراي قضات رسيدگي كننده و با انجام تشريفات قانوني بايد در ملأ عام باشد چرا كه ما تابع نص قرآن و اسلام هستيم و آنچه در اين قطعنامه عليه اعدام هاي در ملأ عام آمده است در واقع مخالفت صريح با اساس و نص اسلام و قرآن دارد و انتظار ما اين بود كه تمام كشورهاي اسلامي عليه اين قطعنامه موضع گيري كنند چرا كه موارد مطرح شده نه عليه ايران كه زير سؤال بردن پايه ها و اركان اسلام است.
رئيس قوه قضائيه با اشاره به اين كه هيچ مسلمان و هيچ كشور اسلامي نمي تواند نصوص صريح اسلام را انكار كند، تأكيد كرد: مشخص است كه دعوا تنها بر سر ايران نيست بلكه مشكل آنان با اسلام است و ما سؤال مي كنيم كه مگر قصاص يا اعدام در ملأ عام اجراي حدود نيست و آيا اين مسئله در قرآن تصريح نشده است.
وي عمده اعدام هاي صورت گرفته در ايران را مربوط به جرايم مواد مخدر و درصد بسيار كمي از آن را مربوط به قصاص دانست و با اشاره به اين كه جمهوري اسلامي ايران در مسئله مقابله با مواد مخدر در واقع سپر بلاي كشورهاي ديگر شده است، گفت: آمريكا و اروپا با تمام ادعاهاي خود به افغانستان لشكر كشيدند ولي نه تنها توليد مواد مخدر، در اين كشور صفر نشد، بلكه به پنجاه برابر افزايش پيدا كرد و جمهوري اسلامي بنابر اصول اسلامي، انساني و اخلاقي خود به مقابله با ترانزيت مواد مخدر مي پردازد و جوان هاي اين كشور در اين راه كشته مي شوند تا جوان هاي كشورهاي آمريكا و اروپا گرفتار بلاي مواد مخدر نشوند ولي با ناسپاسي عليه ايران قطعنامه صادر مي شود كه چرا مجرمان مواد مخدر را اعدام مي كنيد، آيا اين مسئله انصاف است.
رئيس قوه قضاييه تاكيد كرد: در مقابله و برخورد با سوداگران مرگ هم جوان هاي ما كشته مي شوند و هم قطعنامه عليه ما صادر مي شود كه چرا سوداگران مرگ را اعدام مي كنيد و همين مسئله جمهوري اسلامي ايران را به اين سمت مي كشاند كه گويا بايد در اين مسئله تجديدنظري صورت گيرد.
آيت الله آملي لاريجاني قصاص را حق طبيعي و شرعي اولياي دم دانست و گفت: با اين حال قصاص نيز در كشور ما بسيار كم انجام مي شود و در بسياري از موارد اولياي دم از حق طبيعي خود مي گذرند و قصاص صورت نمي گيرد و اينطور هم نيست كه موضوع قصاص تعريف دقيق و صريح نداشته باشد. چرا كه در قانون مجازات اسلامي كه برگرفته از اصل اسلام است، تاكيد شده است كه هر كس جنايتي عليه كسي در نفس يا اجزاي بدن داشته باشد؛ حكمش قصاص است.
رئيس قوه قضائيه با اشاره به اين كه در جمهوري اسلامي ايران اعدام هاي امنيتي «شايد در طول سال يك مورد هم نداشته باشيم» به موضوع ادعايي تبعيض وسيع جنسيتي عليه زنان در جمهوري اسلامي پرداخت و گفت: ملاك سنجش و يا تفاوت ميان انسان ها در اسلام عمل صالح و تقرب الي الله است و زن و مرد بودن در اين جهت دخالتي ندارد و در اين مسئله تفاوت است با مكتب ليبرالي كه سعادت انساني را متكي به فهم بشر مي داند و قائل به استقلال انسان در اتخاذ معيارهاي اخلاقي رفتار و كردار است. اسلام كل جامعه بشري را با هم مي بيند و اگر در مسئله اي مانند ميراث بعضي امور ميان زن و مرد تفاوت قائل است، اما در مقابل حق نفقه را برعهده مرد مي داند هرچند همسر او شاغل باشد.
وي اين ادعا را كه مجموعه قوانين موضوعي در ايران به نفع زنان نيست، نادرست خواند و تاكيد كرد: در حالي كه در برخي كشورهاي همسايه ايران زنان از ابتدايي ترين حقوق خود نيز محروم بوده و حتي حق شركت در انتخابات را ندارند اما زنان ايراني در دانشگاه ها، ادارات و تمام مراكز اجتماعي، سياسي، اقتصادي حضور دارند و در پست هايي چون وزارت، وكالت، قضاوت و بسياري از مشاغل ديگر فعاليت مي كنند.
رئيس قوه قضائيه صدور چنين قطعنامه هايي و طرح مسائلي مانند تبعيض عليه زنان را برگرفته از برخوردهاي دوگانه و هميشگي غرب نسبت به ايران دانست و گفت: در همين منطقه كشوري هست كه مردمش فرياد مي زنند كه ما مي خواهيم هركداممان يك راي داشته باشيم اما اجازه اين كار را نمي دهند و در مقابل عليه ايران كه تقريبا هر سال در آن انتخابات برگزار مي شود؛ قطعنامه صادر مي كنند. گرچه گوش ما به اين حرف هاي تكراري بدهكار نيست ولي كاش قدرت هاي بزرگ به وجدان هاي بيدار دنيا پاسخ دهند كه چرا بايد براحتي ارزش هاي اخلاقي و انساني را كنار بگذارند و چنين تبعيض هايي را قائل شوند.
لاريجاني در پايان به سخنان مقام معظم رهبري درخصوص لزوم حضور دين در تمام عرصه هاي زندگي اشاره كرد و با تاكيد بر اين كه جدايي ناپذيري دين از سياست اصل پذيرفته شده و سنگ بناي محكمي در جمهوري اسلامي است، گفت: متاسفانه اين شعار اصيل قرآني و اسلامي كه در سند سياسي ايران يعني قانون اساسي نيز بر آن تاكيد كرده گاهي كمرنگ شده و افرادي با گرايش هاي ليبرالي اين موضوع را نشانه گرفته بودند اما قطعا ملت ما اين پشتوانه عظيم يعني دين را از دست نمي دهد و اسير زرق و برق هاي ليبرالي نمي شود. آن هم مكتبي ليبرالي كه نتيجه اش برخورداري 99 درصد در مقابل يك درصد است.
پس از سخنان رئيس قوه قضائيه مسئولان عالي قضايي به بررسي راهكارهاي پيشگيري از وقوع جرايم مواد مخدر، پرداختند.
در اين جلسه كه فرمانده نيروي انتظامي و مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر نيز حضور داشتند، آيت الله آملي لاريجاني از تشديد برخورد با جرايم مواد مخدر خبر داد و از همه نهادها و ارگان ها خواست در زمينه پيشگيري از وقوع جرايم مواد مخدر با قوه قضائيه همكاري كنند. رئيس قوه قضائيه خواستار برخورد جدي با گلوگاه هاي ورود و يا توليد مواد مخدر صنعتي و برخورد قاطع، سنگين و سريع با لابراتوارها و كارگاه هاي توليد اين مواد شد.
همچنين در اين جلسه رئيس قوه قضائيه بر ضرورت اطلاع رساني به جامعه و خانواده ها نسبت به مضرات مصرف مواد مخدر صنعتي و آثار سوء آن از طريق صدا و سيما و رسانه ها تاكيد كرد.

 



راهكار مقابله با فتنه(2) عناصر سه گانه پيروزي شيعه

ما مي توانيم از آموزه هاي ديني و آيات صريح قرآن براي تحليل مسائل اجتماعي و حتي براي پيش بيني حوادث اجتماعي بهره بگيريم؛ چون ممكن است باز هم كساني به خاطر اين كه ما دين خاصي داريم با ما به مبارزه برخيزند. همچنان كه با توجه به قرائني كه محققان ارائه كرده اند دشمنان اسلام و به خصوص آمريكا، از اوائل پيروزي انقلاب درصدد بودند كه ببينند چه چيزي موجب شد محاسباتشان غلط از آب در بيايد. چون قطعاً آنها باور نمي كردند كه رژيم شاه به اين زودي ساقط شود و بعد از آن رژيمي كه در رأس آن فردي روحاني قرار گرفته در اين كشور سر كار بيايد. آنها نهضت امام(ره) را بازي بچه گانه اي تلقي مي كردند كه چند تا آخوند جمع شده اند تا سر و صدايي راه بيندازند و با آمريكا مبارزه كنند! ولي طولي نكشيد كه ديدند بايد اين نظام را باور كنند. چون هر ترفندي به كار بردند، هر چه گفتند تا سه ماه ديگر، تا شش ماه ديگر اين رژيم ساقط مي شود و از بين مي رود، ديدند خير؛ روزبه روز ريشه اش قوي تر مي شود؛ هيچ خطري هم آن را تهديد نكرد؛ حتي جنگ هم فايده نكرد. لذا شايد هنوز يك سال از پيروزي انقلاب نگذشته بود كه دستگاه هاي آكادميك و نهادهاي اطلاعاتي آمريكا سخت درصدد بر آمدند كه اين مسأله را از نظر علمي و جامعه شناسي تحليل كنند كه چه عاملي موجب شد ايران بتواند به چنين پيروزي اي دست پيدا كند و تفاوت اين انقلاب با انقلاب هاي ديگري كه به سرعت شكست خورد، چه بود؟
استحاله انقلاب هاي مردمي توسط غربي ها
در عالم اسلام، قبل از ايران انقلاب هاي ديگري حتي به نام دين و به كمك دين انجام گرفت. از جمله دو انقلاب مهم، يكي در مصر و ديگري در الجزاير اتفاق افتاد. امپراتوري فرانسه با تصويب قانوني الجزاير را جزو خاك فرانسه اعلام كرده بود. مردم الجزاير هم قيام كردند و پس از مبارزاتي پيروز شدند و به استقلال رسيدند. مصر تقريباً همين وضع را داشت؛ رژيم شاهنشاهي ملك فاروق با انقلابي به نام دين و به كمك متدينين ساقط شد و رژيم جمهوري بر سر كار آمد. تحولاتي هم در اين دو كشور ايجاد شد؛ ولي زمان زيادي طول نكشيد كه استعمارگران توانستند اهداف خود را در قالب نظام جديد سياسي مصر و الجزاير تأمين كنند. يكي از مهم ترين آنها جريان جنگ شش روزه كشورهاي عربي با اسرائيل بود. در اوج اقتدار عبدالناصر و با وجود پيمان نظامي مصر با شوروي و سلاح هاي فراواني كه دريافت كرده بود و همچنين اتحاد با سوريه و اردن و تشكيل جمهوري عربي متحده، اعراب عليه اسرائيل وارد جنگ شدند، اما ظرف شش روز شكست خوردند. بعد از مرگ عبدالناصر طولي نكشيد كه انورسادات جانشين او شد و با اسرائيل صلح كرد و بعد از او هم حسني مبارك است كه ابزاري است در دست آمريكا و صد درصد به نفع اسرائيل كار مي كند؛ تا جايي كه حتي حاضر نمي شود كانالي براي غزه باز كند كه نان و آبي به مردم آنجا برساند.
اين همان كشور اسلامي انقلابي است كه مردم آن به نام اسلام و به نام ارزش هاي اسلامي قيام كردند و استقلال پيدا كردند و سال ها با انگليس و فرانسه جنگيدند. منظور اين است كه دشمنان، معدود انقلاب هايي را كه به نام دين در كشورهاي اسلامي اتفاق افتاد به سرعت استحاله كردند و نه تنها آن كشورهاي انقلابي نتوانستند بر غرب غالب شوند، بلكه آلت دستي براي آنها شدند؛ فقط اسم حكومت از سلطنتي به جمهوري عوض شد؛ ولي هم چنان ابزاري براي آمريكا است و درست در جهت اهداف اسرائيل كار مي كند.
غربي ها فكر مي كردند نتيجه انقلاب ايران هم مثل مصر خواهد شد؛ حكومت سلطنتي به جمهوري تبديل مي شود، نظام جديدي با قانون اساسي جديد؛ ولي آنها در آن نفوذ مي كنند و عناصرش را مي خرند و به كمك آنها اهدافشان را تأمين خواهند كرد؛ فقط اسم نظام عوض بشود، خيلي مهم نيست. شايد خود آنها هم بدشان نمي آمد كه بگويند ما تحولي ايجاد كرديم و در اين كشور دموكراسي بر پا شده است. اگر كساني به خاطر داشته باشند، شعارهايي كه در دوران انقلاب سفيد داده مي شد از اين قبيل بود.
عناصر سه گانه پيروزي شيعه
اما وقتي ديدند انقلاب اسلامي ايران با انقلاب مصر و الجزاير و نظائر آنها فرق دارد بودجه سنگيني را براي تحقيق در اين زمينه اختصاص دادند كه سرّ پيروزي ايران چه بود. در همان سال هاي اوليه بعد از پيروزي انقلاب يكي از كارهايي كه كردند اين بود كه به دانشجويان ايراني كه در آمريكا در رشته هاي مختلف علوم انساني درس مي خواندند، موضوعاتي راجع به امامت، تشيع، انقلاب، ولايت فقيه و مباحثي از اين قبيل كه جديداً مطرح شده بود، را به عنوان رساله پيشنهاد مي دادند و اهتمام زيادي براي شناختن شيعه و عناصر اصلي فكري شيعه داشتند. بعضي از اين دانشجويان از آمريكا به ايران مي آمدند تا در باره اين موضوعات تحقيق كنند. چون استاد به آنها گفته بود بايد در اين زمينه تحقيق كنيد؛ در غير اين صورت رساله شان را قبول نمي كردند. بعضي از اين دانشجويان به خود بنده هم مراجعه كردند.چند مركز مهم شيعه شناسي در اسرائيل تأسيس شد كه كار آنها هنوز هم ادامه دارد و بودجه سنگيني هم براي اين كار اختصاص دادند. نتيجه مشترك همه اين تحقيقات اين بود كه در اين انقلاب سه عنصر وجود دارد كه به واسطه آنها با انقلاب هاي ديگر متفاوت است: يكي مسأله اعتقاد شيعه به امامتي است كه منتهي به قيام عاشورا مي شود و با عزاداري براي سيدالشهداء(ع) روحيه شهادت طلبي را ترويج مي دهد؛ ديگري مسأله مهدويت و اعتقاد به وجود امام زماني است كه روزي خواهد آمد و مشكلات را حل خواهد كرد. اين انديشه هميشه شيعه را با اميد، فعال و با نشاط نگه مي دارد؛ و سرانجام عامل اصلي كه عامل قريب پيروزي اين انقلاب است، مسأله ولايت فقيه است.
دشمنان نظام اسلامي در نتيجه تحقيقات خود فهميدند كه براي شكست دادن اين انقلاب بايد با تمام قوا با اين سه عنصر مبارزه كنند؛ لذا هم از لحاظ فكري و هم از لحاظ عملي شروع به فعاليت كردند؛ شخصيت هاي اسلامي را مورد طعن و تهمت قرار دادند؛ به همه توهين كردند تا رسيدند به شخص پيغمبر اكرم (ص) و اين اواخر كار به قرآن سوزي هم كشيده شد. آيا اين قرائن كافي نيست كه ما باور كنيم و لا يزالون يقات لونكم حتّي يردّوكم عن دين كم؟ وقتي من طلبه كه در خانواده اي مذهبي و در محيط ديني بزرگ شده ام اين مسأله را درست باور نمي كردم، شما از دانشجويي كه در دانشگاه علوم سياسي و حقوق خوانده توقع داريد باور كند كه آمريكايي ها دشمن دين ما هستند؟
كج راهه ها!
اغلب مردم تصور مي كنند اينها نفت ما را مي خواهند؛ ما هم بايد ببينيم چگونه با آنها معامله كنيم كه هم منافع آنها تأمين شود و هم ما كمتر ضرر كنيم و اين همه جنگ و كشتار هم نباشد؛ آنها اگر منافعشان تأمين شود، با دين ما كاري ندارند؛ همچنان كه با دين مردم عربستان كاري ندارند!
اين گرايش از اوائل انقلاب در بسياري از سياست مداران ما وجود داشت و هنوز هم هست. بسياري باور نمي كنند كه اينها دشمن دين ما هستند؛ بلكه تصور مي كنند اختلاف بر سر منافع مادي است و اگر آنها منافعشان تأمين شود كاري با ما ندارند. ما هم بايد با زرنگي كاري كنيم كه هم منافع آنها تأمين شود و هم منافع ما. دنيا اين گونه اقتضا مي كند. البته آمريكايي ها باور نمي كنند كه ما منافعشان را تأمين كنيم؛ لذا ما بايد به آنها ضمانت بدهيم كه منافعشان تأمين مي شود؛ آن وقت آنها با انرژي هسته اي ما هم موافقت خواهند كرد. اصل اين است كه ما در ميدان سياست چگونه با آنها بازي كنيم.
بسياري از سياستمداران ما اينگونه فكر مي كنند؛ قرائني هم هست كه در طول اين سه دهه بعضي از آنها با عوامل آمريكايي ارتباط پنهاني داشته اند و هر روز هم اسناد بيشتري در اين زمينه كشف مي شود. اين تفكر يكي از مقدمات مهمي بود كه زمينه را براي فتنه فراهم كرد. كساني گفتند تا كي ما بايد بر سر مسائلي با آمريكايي ها شاخ به شاخ شويم؟! بياييم مسائلمان را با هم حل كنيم! حدود بيست سال پيش بعضي از اشخاصي كه در حوزه ديپلماسي كشور كار مي كردند و حتي ملبس به لباس روحانيت بودند به خود من مي گفتند كه ما تا كي بايد با آمريكا بجنگيم؟! بايد فرمولي پيدا كنيم كه مشكلاتمان را حل كنيم! اين مسأله تازه اي نيست.
سخنراني حضرت آيت الله مصباح يزدي (دام ظله) دربيستمين نشست عمومي انجمن فارغ التحصيلان مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) -قم- 10/10/1389
زلال بصيرت روزهاي پنج شنبه منتشر مي شود.

 



ثمره هاشمي: جلسه احمدي نژاد با ستاد انتخاباتي اش انتخاباتي نبود

دستيار ارشد رئيس جمهور درخصوص نشستي كه احمدي نژاد چندي پيش با اعضاي ستاد انتخاباتي خود داشت گفت: در آن نشست اصلا بحث انتخابات مطرح نبود.
مجتبي ثمره هاشمي دستيار ارشد رئيس جمهور درخصوص نشست خبري آتي احمدي نژاد، اظهار داشت: اطلاعي از زمان برگزاري نشست خبري رئيس جمهور ندارم.
ثمره هاشمي همچنين درخصوص نشستي كه رئيس جمهور چندي پيش با اعضاي ستاد انتخاباتي خود داشت و سوالي مبني بر اينكه آيا آن نشست انتخاباتي بوده است، تاكيد كرد: در آن نشست، اصلا بحث انتخابات مطرح نبود و بيشتر پاسخ به سوالات بود و فعلا برنامه اي براي ادامه آن نداريم.
دستيار ارشد رئيس جمهور كه با فارس مصاحبه كرده همچنين درخصوص پاسخ ايران به درخواست آمريكا مبني بر استرداد جاسوس سيا، گفت: اين درخواست هم مثل درخواست پس دادن پهپاد جاسوسي بود و پاسخ ايران هم اعلام خواهد شد.

 



ولايتي : با خروج نيروهاي آمريكايي همكاري هاي منطقه اي ايران افزايش مي يابد

علي اكبر ولايتي در ديدار با معاون رئيس جمهور هند، خروج نيروهاي آمريكايي از منطقه را فرصتي مناسب براي بازنگري در همگرايي كشورها و افزايش همكاريهاي ايران دانست.
مشاور بين الملل مقام معظم رهبري در ملاقات با «حامد انصاري» معاون رئيس جمهور هند با اشاره به موج بيداري اسلامي و تاثيرات آن در منطقه، بر لزوم همكاري بيشتر دو كشور تاكيد نمود و گفت: با توجه به موقعيت ژئوپلتيك افغانستان، كنفرانس بن 2 و خروج نيروهاي آمريكايي از عراق، بازنگري در برنامه هاي توسعه منطقه اي ضرورت دارد.
علي اكبر ولايتي با اشاره به اشتراكات فرهنگي و تمدني دو كشور ايران و هند تاكيد كرد: دو كشور مي توانند نقش موثر و تعيين كننده اي در برقراري صلح و امنيت و توسعه كشورهاي منطقه، بخصوص در غرب آسيا داشته باشند.
ولايتي همچنين موضع گيري اخير هند در رابطه با تحولات منطقه و مسايل هسته اي را نشانه هايي از روند مثبت سياست خارجي هند دانست.
حامد انصاري، معاون رئيس جمهور هند نيز در اين ديدار، با تاكيد بر افزايش سطح روابط دو كشور گفت: ما در يك منطقه زندگي مي كنيم و هرگونه ناامني، منافع منطقه اي ما را به خطر مي اندازد. لذا بايد در جهت صلح و ثبات منطقه تلاش هاي مشتركي انجام دهيم.
وي پذيرش دعوت رئيس دانشگاه «عليگر» از سوي مشاور مقام معظم رهبري را به عنوان يك گام سازنده در توسعه روابط فرهنگي دو كشور قلمداد كرد.
شايان ذكر است علي اكبر ولايتي، از روز دوشنبه به دعوت دانشگاه عليگر هند، جهت رونمايي از يك نسخه نفيس از نهج البلاغه كه در قرن ششم نوشته شده، در دهلي نو به سر مي برد.

 



حداد عادل: احتمال ارائه ليست هاي جداگانه در جبهه اصولگرايان بعيد است

عضو كميته داوري جبهه متحد اصولگرايان گفت: احتمال ارائه ليست هاي جداگانه در جبهه اصولگرايان بسيار بعيد است.
غلامعلي حداد عادل رئيس كميسيون فرهنگي مجلس و عضو كميته داوري جبهه متحد اصولگرايان در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا وحدت ميان اصولگرايان و دو جبهه پايداري و جبهه متحد اصولگرايان در انتخابات آتي مجلس به سرانجام مي رسد؟ اظهار داشت: الان هم وحدت تا حدود زيادي تامين است و اين طور نيست كه ما و جبهه پايداري رودروي هم باشيم و ان شاءالله وحدت از اين هم بهتر خواهد شد.
عضو كميته داوري جبهه متحد اصولگرايان همچنين درخصوص احتمال ارائه ليست جداگانه از اين دو جبهه خطاب به فارس تاكيد كرد: اميدوارم ليست جداگانه اي از اين 2 جبهه ارائه نشود و البته احتمال زياد هم مي دهم كه ليست جداگانه اي ارائه نشود.
حسن غفوري فرد نيز دراين رابطه گفت: به هر حال يك منشور توسط بزرگان اصولگرا و افراد مورد اعتماد و اطمينان مردم تحت عنوان منشور اصولگرايي تدوين و تصويب شده و هركس در چارچوب آن عمل كند، در قالب اصولگرايي قرار مي گيرند.
وي تاكيد كرد: ما در آستانه انتخابات بايد موجبات اتحاد و همدلي در چارچوب راه ولايت و منشور اصولگرايي را فراهم كرده و دلسوزان اصولگرا در تلاش براي جلوگيري از انشقاق هستند.
نماينده مردم تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در مجلس شوراي اسلامي افزود: ما اميدوار به اتحاد همه گروه هاي اصولگرا هستيم.
غفوري فرد در پايان با تاكيد بر اينكه اكثريت بدنه اصولگرايان و چهره هاي شاخص اين جريان سياسي علاقه مند به وحدت هستند، گفت: اميدواريم در انتخابات با همدلي وارد شده و با ارائه يك ليست از كانديداهاي ولايت مدار، كارآمد، توانمند و اصولگرا بتوانيم اعتماد مردم را بيش از گذشته جلب كنيم.
سيدكمال سجادي دبير كل جامعه اسلامي كارمندان نيز تاكيد كرد: در اين شرايط جبهه اصولگرايي بايد با هوشياري و حفظ اتحاد وارد صحنه شده و مقدمات انتخاباتي پرشور و حداكثري را فراهم كنند.
سجادي با تاكيد بر اينكه جريان اصلاحات به دليل ساختارشكني، هنجارشكني، پشت كردن به مردم و همه خسارت هاي مادي و معنوي كه به نظام و مردم زده است بايد عذرخواهي كنند، گفت: آنها با ايجاد و همراهي در فتنه 88 به حيثيت نظام ضربه بزرگي زده اند، بنابراين قبل از اينكه بخواهند به صحنه انتخابات وارد شوند بايد رسما از ملت بزرگ ايران عذرخواهي كنند.
سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري با تاكيد بر اينكه هيچكس از جريان اصلاحات دعوت به حضور در انتخابات نكرده است، گفت: البته آنها بدون دعوت هم به صحنه خواهند آمد. لذا شاهد هستيم كه برخي از سردمداران اين جريان دچار توهمات هستند و فكر مي كنند كه هنوز در بين مردم جايگاهي دارند.
سجادي خطاب به مقامات قوه قضائيه گفت: مسئولان قوه قضائيه بايد هر چه زودتر به اتهامات كساني كه در فتنه 88 نقش جدي ايفا كردند و هم راستا با دشمن عليه نظام و مردم قدم برداشتند، رسيدگي كند، چرا كه عدم رسيدگي قاطع و به موقع موجب گستاخي و طلبكاري اين مدعيان شده است.
وي تاكيد كرد: برخي از گروه ها و اعضاي اين جريان كاملا هماهنگ با استراتژي ضدانقلاب و آمريكا حركت مي كنند و هدف اصلي آنها اين است كه مشاركت مردم را در انتخابات مجلس نهم پايين بياورند.

 



ديدار نقدي با جانباز حسن زاده در فومن

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با جانباز محمدحسن حسن زاده در شهرستان فومن ديدار كرد.
به گزارش فارس از فومن، سرتيپ محمدرضا نقدي عصر سه شنبه با حضور در منزل جانباز كربلايي محمدحسن حسن زاده با اين خانواده شهيد بسيجي ديدار كرد.
بنابراين گزارش در حادثه تروريستي سامرا از كاروان اعزامي گيلان هفت نفر مجروح شدند و سه نفر به شهادت رسيدند كه شهيده زهرا دقيقي از بسيجيان شهرستان فومن همسر جانباز 70 درصد محمدحسن حسن زاده از جمله اين شهدا است.
گفتني است ، محمدحسن حسن زاده نيز در اين حادثه مجروح شده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14