(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه اول دی 1390- شماره 20103

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سايه بلند ايران بر نشست سران شوراي همكاري خليج فارس
رئيس جمهور: مرحله دوم هدفمندي يارانه ها امسال كليد مي خورد
آيت الله جنتي نماز جمعه اين هفته تهران را اقامه مي كند
همزمان با اربعين شهداي غدير احمدي نژاد با خانواده شهيد تهراني مقدم ديدار كرد
انتشار شماره جديد كيهان فرهنگي
مهمانپرست قطع مراودات تجاري ايران با امارات را رد كرد
با درخواست سازمان ملل اخراج منافقين از عراق 6 ماه به تاخير افتاد
تبعيض در شماره گذاري خودروهاي كشور
ايجاد موزه اشياي تاريخي در بقاع متبركه
جايگاه دوازدهم دنيا براي نانو فن آوري ايران
اختصاص 350 ميليون دلار به پروژه هاي آبرساني روستاهاي كشور
سال آينده 17 هزار آموزشيار حق التدريس جذب مي شوند
آيت الله كعبي: افرادي كه در فتنه سكوت كردند در ليست جبهه متحد اصولگرايي نخواهند بود
آيت الله مصباح يزدي خطاب به برخي مداحان: حداقل شعر خوب انتخاب كنيد!
دانشجويان كاشان هواپيماي عمود پرواز ساختند
اخبار ادبي و هنري



پايگاه خبري نشنال گزارش داد
سايه بلند ايران بر نشست سران شوراي همكاري خليج فارس

سرويس سياسي-
يك پايگاه غربي در تحليلي با اشاره به نشست دو روز پيش سران شوراي همكاري خليج فارس در رياض اعلام كرد كه سايه بلند ايران بر سر اين نشست كاملاً آشكار بود.
پايگاه خبري نشنال گزارش خود را با اظهارات «ملك عبدالله» پادشاه عربستان آغاز كرد كه گفت: «امنيت و ثبات ما تهديد شده است و بايد در برابر اين تهديد ها اقدام كنيم.» اين نخستين نشست سران كشورهاي اين منطقه، از زمان آغاز بهار عربي بود.
پادشاه عربستان گفت اين نشست در سايه چالش هايي برگزار شد كه نيازمند هوشياري و اتخاذ موضعي متحد است. تحليلگران مي گويند پادشاه عربستان هيچ جزئياتي از پيشنهاد خود مبني بر اتحاد ارائه نكرد اما تهديد اصلي پيش روي اين كشورها كاملاً مشخص است. «تئودور كاراسيك» تحليلگر مسائل خاورميانه مي گويد، مشكل تنش هاي فرقه اي در عراق، درگيري هاي داخلي در سوريه و بحران در مصر از جمله اين تهديدها هستند. با اين وجود، كاراسيك كه رئيس مركز تحقيقات خاورميانه و خليج فارس در دبي است مي گويد اگر اين تهديدها را رتبه بندي كنيم، ايران تهديد اصلي براي عربستان سعودي و شوراي همكاري خليج فارس است.
براساس اين گزارش سران كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس روز سه شنبه در پايان نشست خود بر نگراني هاي خود درباره ايران تأكيد كردند و از جمهوري اسلامي ايران خواستند دخالت در امور اين كشور را متوقف كند. با اين حال برخلاف پادشاه عربستان كه در اظهارات خود به هيچ وجه به طور مستقيم به نام ايران اشاره نكرد، شوراي همكاري خليج فارس در بيانيه پاياني خود به طور آشكار به نام ايران اشاره كرد. اين شورا در بيانيه خود به طور مستقيم از ايران خواست اين سياست ها و اقدامات خود را متوقف كند و از دخالت در امور داخلي اين كشورها خودداري كند. درخواست ملك عبدالله براي تدابير قويتر براي تضمين امنيت منطقه در حالي صورت گرفت كه اين كشور چند ماه پيش نيروهاي امنيتي خود را براي سركوب معترضان در بحرين به اين كشور اعزام كرده بود. با اين حال تحليلگران مي گويند اين اعتراضات داخلي در بحرين نبود كه كشورهاي عرب حاشيه خليج فارس را نگران كرده است بلكه در واقع تحركات ايران و نيز اقدامات غيرمستقيم ايران بود كه سران كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس را نگران كرده است.
در بخش ديگري از اين گزارش با اشاره به خروج نظاميان آمريكا از عراق آمده است: ترس كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس از اين است كه با خروج آمريكا از عراق، ايران جاي اين كشور را پر كند و بر دامنه قدرت و نفوذ خود بيافزايد.
نشنال در ادامه گزارش خود به نقل از «خالد الميزاني» پژوهشگر دانشگاه كمبريج كشورهاي حوزه خليج فارس ترجيح مي دهند براي دفاع از منافع خود در برابر اقدامات ايران به زور متوسل نشوند. از طرف ديگر، تمايل اين كشورها به تشديد تحريم هاي اقتصادي ايران بسيار كم است به ويژه اينكه امارات عربي متحد در عمل يكي از شركاي تجاري ايران است و مناسبات تجاري بسيار قوي با اين كشور دارد.
نماينده مجلس اردن: بايد به ايران نزديك شد
روزنامه القدس العربي به نقل از يك نماينده مجلس اردن نوشت: در شرايط كنوني نزديك شدن به ايران قدرت مهم منطقه خاورميانه ضرورت دارد. به گزارش نسخه اينترنتي امروز روزنامه القدس العربي، خليل عطيه در مصاحبه با اين روزنامه افزود اردن نبايد منتظر بماند بلكه بايد فوراً به ايران نزديك شود و در شرايط سخت كنوني دستيابي به تفاهم با تهران به سود منافع اساسي ملي امان خواهد بود.
وي تصريح كرد: در همين چارچوب پيشنهاد مي كند كه وزير امور خارجه اردن ديداري از تهران داشته باشد. خليل عطيه گفت كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس در تصميم گيري هايشان آزاد هستند اما ما اردني ها بايد در فكر حفظ منافع ملي خود باشيم و اساساً نداشتن روابط سياسي نزديك با ايران بازيگر بزرگ اين منطقه غيرعاقلانه است. وي افزود ايران كشوري برادر در چارچوب مفاهيم اسلامي است و هيچ حكمتي در دور ماندن از اين كشور وجود ندارد. اين روزنامه افزود به نظر مي رسد در روزهاي آينده پيشنهادهاي بيشتري از سوي نمايندگان ديگر مجلس اردن درباره لزوم نزديك شدن به ايران، جنبش حماس و سوريه مطرح شود به ويژه كه شوراي همكاري خليج فارس به موضوع پيوستن اردن به اين شورا بي توجهي كرد و اين در حالي است كه ابتدا خود اين شورا اين موضوع را پيشنهاد كرده بود.
اظهارات اين نماينده پارلمان اردن در حالي مطرح مي شود كه «سعود الفيصل» وزير خارجه رژيم سعودي به بزرگنمايي ادعاي خطر جمهوري اسلامي ايران براي منطقه مشغول است.
وي در گفت وگو با روزنامه الشرق الاوسط در پاسخ به سؤالي در مورد طرح تلاش براي ترور سفير عربستان در واشنگتن اظهار داشت: ما در اين باره يادداشت كاملي براي سازمان ملل ارسال كرديم. اين مسئله شرم آور است.
وي افزود: در عرف اسلامي به فرستاده حتي بيشتر از فرزند احترام گذاشته مي شود. به ويژه كه آنها ديپلمات هايي هستند كه ارتباطي به هيچ كشمكشي ندارند. به خصوص كه در يك كشور ديگر باشند. اين كار تعرض به حاكميت يك كشور نيست، بلكه تعرض به حاكميت دو كشور است. وي اضافه كرد، اين اقدام غيرقابل قبول و برخلاف قوانين بين المللي است.
سناريوي ساختگي آمريكا درباره تلاش ايران براي ترور سفير عربستان در حالي همچنان توسط مقامات سعودي دنبال مي شود كه رسانه ها و محافل غربي با مضحك دانستن اين سناريو بارها تحليل كردند كه هدف از اين كار جبران شكست در خاورميانه و انتقام از بيداري اسلامي كه منشأ آن انقلاب اسلامي ايران است، مي باشد.

 



در جمع پرشور مردم ورامين
رئيس جمهور: مرحله دوم هدفمندي يارانه ها امسال كليد مي خورد

رئيس جمهور گفت: همه يارانه ها را در اختيار مردم قرار خواهيم داد چرا كه آنان بهتر مي دانند چگونه و در كجا آن را هزينه كنند.
به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاري فارس، دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان صبح چهارشنبه در راستاي دور چهارم سفرهاي استاني هيئت دولت در جمع پرشور مردم ورامين با اشاره به اجراي طرح هدفمندي يارانه ها گفت: در گذشته مصرف فراوان، بي عدالتي، بهره وري و كيفيت پايين و فاصله طبقاتي بالايي را تجربه كرديم از اين رو قرار شد بخشي از اين مشكلات با هدفمندي اصلاح و جبران شود.
رئيس جمهور با بيان اينكه يك سال از اجراي طرح هدفمندي يارانه ها مي گذرد اضافه كرد: مسئولان مربوطه گزارش هايي را در خصوص اجراي اين طرح ارائه داده اند كه به فضل الهي و مشاركت ملت ايران دستاوردهاي بزرگي در اين زمينه حاصل شده است.
وي با تاكيد بر اينكه اگر هدفمندي يارانه ها اجرا نمي شد همين امسال فقط براي واردات بنزين بايد 15ميليارد دلار به كشورهاي ديگر پرداخت مي كرديم تا در ازاي آن بنزين وارد كنيم، گفت: امروز اين مبلغ در خدمت سازندگي كشور قرار دارد و ما شروع به صادرات بنزين كرديم كه تا سال آينده نيز يكي از صادركننده هاي اصلي بنزين خواهيم بود.
احمدي نژاد دستاورد ديگر هدفمندي يارانه ها را كاهش فاصله طبقاتي عنوان كرد و گفت: جمعيت زيادي در كشور به نيازهاي اوليه خود محتاج بودند اما در مقابل كساني بودند كه 30 الي 40 برابر ديگران از يارانه ها استفاده مي كردند امروز مقدار فاصله ها كم شده و با اجراي كامل طرح هدفمندي يارانه ها فاصله هاي طبقاتي به حداقل مي رسد.
رئيس جمهور تصريح كرد: دولت اين فرصت را ايجاد كرد تا مردم در مديريت اقتصادي و يارانه ها مشاركت كنند؛ دولت قبلا خود يارانه ها را تقسيم مي كرد و اينكه به چه كسي چقدر يارانه بدهد اما با اجراي اين طرح دولت خود را كنار كشيد از اين رو حق هركس در جيب خودش است.
وي با تاكيد بر اينكه طي 2 تا 3 مرحله ديگر همه يارانه ها را در اختيار مردم قرار مي دهيم اضافه كرد: تجربه نشان داد وقتي حق مردم در جيب خود مردم باشد آنها بهتر مي دانند كه چگونه هزينه كنند از اين رو تلاش داريم طي سال جاري مرحله دوم هدفمندي يارانه ها را اجرا كنيم.
احمدي نژاد با بيان اينكه عده اي با اجراي طرح هدفمندي يارانه ها مخالف بودند و سر راه آن سنگ اندازي مي كردند اظهار داشت: دشمنان جوسازي هاي بسياري مي كردند تا ملت ايران را از اين كار بزرگ منصرف كنند از اين رو امروز بسيج شده اند تا فضاي اقتصادي كشور را متلاطم جلوه دهند تا از اين راه هم به نفع خود، سوءاستفاده كنند و هم مانع از ادامه حركت تكميلي طرح هاي تحولي و پيشرفت ملت ايران شوند. از اين رو ملت ايران هوشيار باشند چرا كه بسياري از شايعه ها ساخته اين دو گروه است.
رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه كشور باثبات است و هيچ مشكل خاصي وجود ندارد گفت: در حال حاضر ذخاير ارزي كشور بسيار زياد است تا حدي كه در طول تاريخ ايران به اين اندازه نبوده است. همچنين ذخيره طلا در كشور تا اين اندازه نداشته ايم كه اگر به آن اضافه نشود تا 15 سال هم مصرف كنيم باز هم طلا داريم؛ نبايد گذاشت كه عده اي با دلال بازي به اقتصاد كشور ضربه زده و با خالي كردن جيب هاي مردم جيب خود را پر كنند.
احمدي نژاد در ادامه سخنان خود به گزارشي از سفرهاي گذشته هيئت دولت به ورامين اشاره و اضافه كرد: طي 3 سفر مصوباتي از سوي هيئت دولت براي شهرستان ورامين ارائه شده كه برخي از آنها انجام شده برخي در دست اجرا و براي بعضي از آن مصوبات هنوز اقدامي صورت نگرفته است كه در جلسه هيئت دولت اين موارد را مورد بررسي قرار خواهيم داد و اگر موانع يا كمبود بودجه اي وجود داشته باشد آنها را برطرف مي كنيم.
آمادگي دولت
براي استان شدن ورامين
رئيس جمهوري در ديدار با نماينده ولي فقيه در شهرستان ورامين گفت: دولت آماده است طرح استان شدن ورامين را مصوب كند.
به گزارش خبرگزاري فارس از جنوب استان تهران، آيت الله سيدمرتضي گلپايگاني در ديدار با محمود احمدي نژاد با بيان برخي نارسايي هاي موجود در منطقه ورامين خواستار تصويب استان خرداد به مركزيت ورامين شد. رئيس جمهور در اين ارتباط گفت: اگر شهرستان هاي پيشوا و پاكدشت آماده باشند به ورامين بپيوندد دولت آماده است طرح استان شدن ورامين را مصوب كند.
رئيس جمهور با حضور در شهرستان ورامين از نزديك با مردم اين شهرستان ديدار كرد و آنها نيز به بيان مشكلات و مسائل خود با رئيس جمهور پرداختند.
به گزارش ايرنا قرار است اعضاي دولت امروز با قشرهاي مختلف مردم شرق تهران به صورت چهره به چهره ملاقات كرده و به مشكلات آنان رسيدگي كنند.
تمام تلاش هاي غرب
در جنگ سايبري عليه ايران
ناكام بوده است
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: تمام تلاش هاي غرب در جنگ سايبري عليه جمهوري اسلامي ايران ناموفق و ناكام بوده است.
سرتيپ پاسدار احمد وحيدي در حاشيه ديدار چهره به چهره هيئت دولت با مردم ورامين در پاسخ به سوال ايرنا مبني بر چگونگي توازن قدرت در جنگ سايبري ميان غرب و ايران گفت: ارتش سايبري جمهوري اسلامي ايران تاكنون بخوبي عمل كرده و شكار هواپيماي جاسوسي بدون خلبان آمريكا (پهپاد) نمونه اي از پيروزي هاي سايبري كشور است.
پروژه هاي مصوب در ورامين
تا پايان دولت دهم اجرا مي شود
استاندار تهران گفت : با عزم دولت ، تمام پروژه هاي مصوب در سفرهاي استاني در شهرستان ورامين تا پايان دولت دهم اجرا مي شود.
مرتضي تمدن ديروز در حاشيه ديدار چهره به چهره مردم ورامين با هيئت دولت در گفت و گو با ايرنا افزود: در سه سفر قبلي هيئت دولت به ورامين بيش از 120 مصوبه در خصوص عمران و آباداني شهرستان ورامين به تصويب هيأت وزيران رسيد كه در پيشرفت، عمران و آباداني منطقه نقش بسزايي داشت.
وي گفت: 97 درصد از مصوبات دور اول، 75 درصد از مصوبات دور دوم و 30 درصد از مصوبات دور سوم رياست جمهوري در شهرستان ورامين اجرا شده است.
تمدن افزود: فهرستي از پروژه هاي ناتمام و اجرا نشده مصوبات در اختيار رئيس جمهوري قرار گرفته كه اميدواريم به زودي تعيين تكليف شود.
وي تأكيد كرد: با تأكيد رئيس جمهوري، تمام مصوبات هيئت دولت در سفرهاي استاني به شهرستان ورامين تا پايان دولت دهم اجرا خواهد شد.
استاندار تهران درباره احداث مترو در شهرستان ورامين گفت: با تشكيل شركت مترو حومه اي استان تهران، كار اجرايي اين پروژه از ابتداي سال 91 آغاز خواهد شد.
تمدن درباره استقبال بي نظير مردم ولايتمدار شهرستان ورامين از هيأت دولت گفت: مردم شهرستان ورامين بار ديگر ثابت كردند كه همواره در خط مقدم دفاع از نظام جمهوري اسلامي قرار دارند.
وي اظهار داشت: مردم ورامين نشان دادند كه به راستي ميراث دار قيام خونين 15 خرداد سال 42 هستند و با جان و دل از اين نظام الهي محافظت خواهند كرد.

 



آيت الله جنتي نماز جمعه اين هفته تهران را اقامه مي كند

روابط عمومي ستاد نمازجمعه تهران اعلام كرد:نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته تهران به امامت حضرت آيت الله جنتي اقامه مي شود.
در اين مراسم كه از ساعت 45/10 باتلاوت آياتي از كلام الله مجيد در دانشگاه تهران آغاز مي گردد، دكتر محمد ناظمي اردكاني، رئيس سازمان ثبت احوال كشور، بمناسبت «روز ملي ثبت احوال» گزارشي ارائه مي كند و سپس مهندس علي نيكزاد، وزير راه و شهرسازي، به مناسبت «روز حمل ونقل» پيش از خطبه ها سخنراني خواهد كرد.

 



همزمان با اربعين شهداي غدير احمدي نژاد با خانواده شهيد تهراني مقدم ديدار كرد

رئيس جمهور به مناسبت اربعين شهادت سرلشكر پاسدار شهيدحسن تهراني مقدم با خانواده اين شهيد والامقام ديدار كرد.
محمود احمدي نژاد با حضور در منزل سرلشكر تهراني مقدم، ضمن دلجويي از خانواده اين شهيد گرانقدر از خدمات بي نظير، استثنايي و ارزنده اين شهيد والامقام در مسير تعالي، پيشرفت و اقتدار نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران تقدير كرد.
وي با اشاره به روحيه ايثارگري و فداكاري شهيد تهراني مقدم اظهار داشت: روحيه شهادت طلبي، فداكاري و ايستادگي در راه حقيقت و عدالت رمز ماندگاري و سترگي ملت بزرگ ايران در مبارزه با قدرت هاي استكباري است كه شهداي عالي قدر كشورمان اين روحيه را در بالاترين سطح به نمايش گذاشتند.
احمدي نژاد افزود: بي شك گوهرهاي نابي كه جان عزيز خويش را براي اعتلاي اسلام و ايران در طبق اخلاص گذارده اند، در دامان پرمهر و انقلابي والدين فداكار پرورش يافته اند.
گفتني است؛ همزمان با حضور رئيس جمهور در بيت شهيد تهراني مقدم همچنين از ويژه نامه اربعين شهادت اين شهيد والامقام با عنوان «دانشمند برجسته و پارساي بي ادعا» رونمايي شد.
مادر شهيد سرلشكر تهراني مقدم نيز ضمن خيرمقدم، از برگزاري مراسم گراميداشت شهيد حسن تهراني مقدم توسط دولت و حضور رئيس جمهور در منزل فرزند شهيدش قدرداني كرد.
وي با اشاره به خصائص و سجاياي اخلاقي شهيد تهراني مقدم گفت: اعتقاد راسخ در انجام فرايض ديني و اشتياق فراوان به خدمت و دستگيري از مردم و توجه ويژه ايشان به امام عصر(عج) از عواملي بود كه باعث شد فرزندم به توفيق شهادت نايل آيد.
والده شهيد تهراني مقدم در ادامه با قدرداني از زحمات و تلاش هاي دولت در رفع مشكلات مردم اظهار داشت: شهيد تهراني مقدم در همه صحنه ها به طور همه جانبه از دولت و شخص جنابعالي حمايت مي كردند و با توجه به خدمات دولت در رسيدگي به مشكلات مردم علاقه شديدي به شما داشتند و همواره براي توفيق روزافزون دولت دعا مي كردند.

 



انتشار شماره جديد كيهان فرهنگي

كيهان فرهنگي شماره 300/299 منضم به مباحث ديدگاه هاي استاد عميدزنجاني درباره نوآوري هاي فقهي و سنت شكنانه امام خميني(ره) و نيز سياست هاي كلي نظام به همراه آثاري ديگر از صاحبان قلم چاپ و در اختيار علاقه مندان قرار گرفت.
مدير مسئول در طليعه اين شماره با اشاره به ضرورت طراحي مدل جايگزين نظام سياسي و قانوني اساسي براي امت اسلامي نوشته است: خيزش هاي اسلامي معطوف به هويت كشورهاي اسلامي به ويژه مصر، مرحله جديدي از تاريخ امت اسلامي را پس از پيروزي انقلاب اسلامي رقم مي زند. اين تحولات كه ناشي از بيداري اسلامي مردم مسلمان كشورهاي عربي است گوياي بحران مشروعيت و هويت اين كشورهاست.
برگزاري انتخابات صوري و محدوديت در زمينه آزادي هاي سياسي نيز باعث تشديد اين بحران گشته است. شرايط حساس پس از اين قيام هاي مردمي ايجاب مي كند كه تحولات عميق و اساسي در اين كشورهاي تازه از بند استبداد و استعمار رسته، از طريق اصلاح قانون اساسي پيگيري شود.
دكتر اصلاني در ادامه تأكيد كرده است: طراحي مدل جايگزين نظام سياسي براساس هويت فرهنگي ديني مردم و هم راستا با تفكرات و دستاوردهاي الهام بخش انقلاب اسلامي ايران با سنجش وضعيت بومي آنها در مقطع حساس كنوني و تاريخي امت اسلامي كه نوعي گذار از مرحله مكي به مرحله مدني است، يك ضرورت مبرم انقلابي و تاريخي است.
وي با اشاره به مطالب فوق افزوده است: تنها با نهادينه سازي شعارها و آرمان هاي انقلابي اسلامي ملت يعني آزادي، استقلال و بازگشت به هويت اسلامي در قانون اساسي و ايجاد نهادهاي ضامن تحقق آنها مي توان اراده واقعي ملت را محقق ساخت و از انحراف و مصادره آن جلوگيري كرد.
ايشان در پايان تأكيد دارد: عناصر متعهد، انقلابي و تيزبين، بايد زنگ خطر و آژير هشدار باش را فعال سازند و دايم به صدا درآورند كه خطر نفوذي هاي فرصت طلب براي نابودي دستاوردهاي انقلابي كاملاً جدي است؛ لذا بايد نهادهاي حقوقي، سياسي، فرهنگي و نظامي حافظ اسلام و اراده مردم، از قبيل كميته هاي انقلابي ايجاد كرد و در قانون اساسي گنجاند كه زمينه هاي پاگيري و جاگيري منحرفان ضد اسلام و ضد مردم از بين برود.
همچنين در اين شماره مطالبي پيرامون «نگاهي به نوآوري هاي فقهي و سنت شكنانه امام خميني(ره)» و همچنين «سياست هاي كلي نظام»، از جمله گفت وگوهايي است كه با استاد عميد زنجاني انجام و زينت بخش شماره حاضر گرديده است.
استاد عميد با اشاره به نقش رهبري درباره برنامه هاي كلي نظام گفته است: كل برنامه هاي نظام تحت نظارت رهبري قرار مي گيرد و با تعيين خطوط كلي، رهبري در حقيقت برنامه هاي نظام را كنترل مي كند. اين سياست ها ماهيت نظارت دارند، نه ماهيت تاسيسي، وگرنه با فلسفه اصل 57 سازگار نمي شوند.
«جستارهايي در منش علمي و اخلاقي آيت الله عميدزنجاني» عنوان مصاحبه اي است كه با مدير گروه حقوق عمومي دانشگاه تهران به مناسبت ارتحال اين استاد برجسته حوزه و دانشگاه انجام شده و در بخشي از آن آمده است: استاد عميد زنجاني خدمت به اين نظام را واجب مي دانستند، اما به دنبال گرفتن پست و مقام نبودند. پست و مقام را به عنوان شغل نمي دانستند، به عنوان مسئوليت مي دانستند. ايشان اين بي اعتنايي به مقام وثروت را از معارف اسلامي گرفته بودند.
وي در ادامه اين مطلب گفته است: در فضاي بسيار آشفته و پر از درگيري هاي فكري و سياسي دانشگاه پس از پيروزي انقلاب اسلامي شخصيت آيت الله عميدزنجاني مثل يك پناهگاه مطمئنن وكوه استوار براي دانشجويان انقلابي آن زمان بود.
همچنين در اين شماره مي خوانيم: «يادي از استاد» نوشته حجت الاسلام دكتر محمدجواد ارسطا/ «سلام رباني» از محمدعلي محمدي/ «در جست و جوي علوم انساني بومي» به قلم دكتر عبدالحسين خسروپناه/ «پائولوكوئيلو و انديشه بحران زده» نوشته حجت الاسلام حمزه شريفي دوست/ «نقد روش پوزيتيويستي به عنوان يك روش تك بعدي» از دكتر محمدعلي اژه اي و مهرداد اميري/ «عزاداري حسيني؛ معاني و آموزه ها» نوشته حجت الاسلام والمسلمين قرائتي/ «صور خيال در غزل هاي اميري فيروزكوهي» به قلم سحر صالحي ابرقويي / «درآمدي بر چرايي اسلام هراسي» از معصومه نخعي/ «اسنادي از مداخلات دولت استعماري انگليس در امور داخلي ايران» نوشته بهزاد جامه بزرگ/ «پاييز ديپلماسي انگليسي» به قلم قاسم غلامرضايي و...

 



مهمانپرست قطع مراودات تجاري ايران با امارات را رد كرد

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان قطع مراودات تجاري جمهوري اسلامي ايران با دولت امارات متحده عربي را تكذيب كرد.
به گزارش مهر، سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان در پاسخ به سؤالي در مورد برخي اخبار منتشره مبني بر توقف روابط تجاري بين ايران و امارات اظهار داشت چنين مطلبي صحت ندارد.
مهمانپرست افزود بسته شدن سايت ثبت سفارش وزارت صنعت، معدن و تجارت دلايل فني داشته و وزير محترم مربوطه نيز مصاحبه اي در اين خصوص نداشته است.

 



با درخواست سازمان ملل اخراج منافقين از عراق 6 ماه به تاخير افتاد

نخست وزير عراق از به تاخير افتادن اخراج منافقين از عراق با درخواست دبيركل سازمان ملل خبر داد.
نوري مالكي در نشست خبري با خبرنگاران با اعلام اين خبر گفت: قرار شده است تا قبل از پايان سال ميلادي بين 400 تا 800 نفر از اعضاي منافقين از خاك عراق خارج شوند. وي افزود: همچنين در اين توافق مشروط آمده است كه در اين مدت تعيين شده، اردوگاه اشرف بايد تعطيل شود و اعضاي آن به مكان ديگري در عراق منتقل تا آماده ترك از كشور شوند. نخست وزير عراق گفت: گروهك منافقين با اين تمديد مشروط موافقت نكرده اند و با كندن خندق در داخل اردوگاه اشرف و پر كردن آن از آتش به نظر مي رسد خود را براي رويارويي و جنگ با ما آماده مي كنند. نوري مالكي افزود: بان كي مون نزديك به يك ماه پيش درخواست 6 ماه تمديد براي اجراي قانون دولت عراق در خصوص اخراج اين گروهك را ارائه دادكه اكنون يك ماه از اين درخواست گذشته و منافقين 5 ماه فرصت دارند تا خاك عراق را ترك كنند. اين اقدام سؤال برانگيز دولت عراق در حالي است كه قبلا اعلام شده بود تصميم به اخراج منافقين برگشت ناپذير است.

 



يك نماينده مجلس انتقاد كرد
تبعيض در شماره گذاري خودروهاي كشور

تبريز- خبرنگار كيهان:
نايب رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي از وجود تبعيض در شماره گذاري خودروهاي كشور انتقاد كرد.
رضا رحماني پس از جلسه اين كميسيون با پليس راهور و سازمان ملي استاندارد كه منجر به رفع توقف توليد خودروي وانت پيكان تبريز شد، گفت: در حالي كه «نيسان»، از وانت پيكان، ناايمن تر است ولي هيچ مشكلي براي توليد آن نيست. اعضاي كميسيون صنايع و معادن مجلس از تبعيض بين خودروها در امر شماره گذاري آنها ناراضي مي باشند. وي افزود: خودروي پرايد نيز كه شهروندان را حمل مي كند، فاقد استاندارد است ولي شرايط وانت پيكان، براي اين خودروي ناايمن، ايجاد نمي شود.
رحماني يادآور شد: پليس مرجع تشخيص استاندارد بودن يا نبودن خودرو نيست.
نماينده تبريز در مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد: فعاليت كارخانجات، آن هم در سال جهاد اقتصادي، نبايد متوقف شود و نبايستي مشكل تراشي كرد و مردم را نگران كرد. وانت پيكان تنها وانت توليدي داخل است كهABS دارد و از 36 استاندارد موردنظر 33 مورد را اجرا كرده و 3 استاندارد ديگر نيز رعايت خواهد شد.

 



معاون سازمان اوقاف و امور خيريه خبر داد
ايجاد موزه اشياي تاريخي در بقاع متبركه

يزد- خبرنگار كيهان:
معاون بقاع متبركه سازمان اوقاف و امور خيريه كشور از راه اندازي موزه اشياي تاريخي در بقاع متبركه خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين محمد غلامي در نخستين دوره آموزشي تخصصي هيئت امنا و كاركنان بقاع و اماكن متبركه استان يزد از تبديل بقاع و اماكن متبركه كشور به قطب فرهنگي و گردشگري خبر داد.
وي توجه به ابعاد مختلف بقاع و اماكن متبركه كشور را بسيار ضروري خواند و تقويت زمينه هاي فرهنگي اين اماكن را براي آرامش خاطر بيشتر زائران و گردشگران خواستار شد.
غلامي انجام برنامه ريزي منسجم متناسب با ظرفيت هاي بقاع و اماكن متبركه براي افزايش آرامش زائران را از برنامه هاي امسال اين معاونت برشمرد.
معاون بقاع و اماكن متبركه سازمان اوقاف و امور خيريه كشور به تشكيل موزه اشياي تاريخي و باارزش در بقاع و اماكن متبركه اشاره كرد و افزود: با راه اندازي اين موزه ها علاوه بر تقويت جنبه هاي فرهنگي فعاليت هاي اين اماكن، زمينه مناسبي نيز براي جذب گردشگران فراهم مي شود.
غلامي بهره گيري از افراد متعهد براي تصدي گري بقاع و اماكن متبركه را بسيار مهم دانست و خاطرنشان كرد: اين افراد در آرامش معنوي و نشاط فكري زائران نقش به سزايي ايفا مي كنند.
وي برنامه ريزي صحيح و تلاش جدي براي انجام فعاليت هاي موثر فرهنگي، تبليغي، آموزشي و تربيتي را از اهداف اين معاونت در سال جاري عنوان كرد. غلامي افزود: مراقبت در حفظ و نگهداري ابنيه، اموال، تأسيسات، نظم و پاكيزگي و نيز انجام تعميرات، بهسازي و توسعه مورد نياز براي طرح مصوب همچنين اهتمام لازم در گردآوري به موقع هدايا و عوايد و واريز آنها به حساب مربوطه را از وظايف هيئت امنا و كاركنان بقاع برشمرد.

 



جايگاه دوازدهم دنيا براي نانو فن آوري ايران

عضو كارگروه فن آوري نانو رياست جمهوري گفت: هم اكنون ايران اسلامي در فن آوري نانو مقام دوازدهم دنيا را به خود اختصاص داده است.
به گزارش ايرنا، دكتر «محسن جهانشاهي» در آيين اختتاميه دوازدهمين دوره گراميداشت هفته پژوهش و فنا وري استان مازندران در ساري، افزود: از سال 2009 تا 2011 در حوزه فن آوري نانو از رتبه 22 به رتبه دوازدهم دنيا رسيديم.
وي سهم ايران در توليد علم در اين حوزه را در دنيا 5/3 درصد اعلام كرد و اظهار داشت: اين افتخار بزرگ حاصل اعتماد به نفس محققان، همت والاي پژوهشگران، تأمين زيرساخت هاي لازم و برنامه ريزي مناسب مسئولان است.
جهانشاهي همچنين گفت: در حال حاضر بيش از 9 هزار متخصص در حوزه هاي مختلف فن آوري نانو در كشور فعاليت دارند.
اين محقق و پژوهشگر، مقام ايران را در كشورهاي آسيايي، ششم اعلام كرد و اظهار داشت: چين رتبه اول آسيا را دارد و بايد تلاش كنيم روند توسعه فن آوري نانو در ايران با شتاب بيشتري ادامه يابد و به افتخارات بيشتري دست يابيم.
جهانشاهي رتبه ايران را در بين كشورهاي اسلامي رتبه اول اعلام كرد و بيان داشت: در سال هاي اخير اين رتبه در اختيار جمهوري اسلامي ايران بوده است.
وي از تدوين سند توسعه فناوري 10 ساله كشور خبر داد و گفت: بر اساس اين سند ايران اسلامي تا سال 2015 مي بايست جزء 15 كشور اول جهان در حوزه فن آوري نانو باشد كه اكنون در فاصله چهار سال مانده به زمان تعيين با سعي و تلاش وافر محققان به رتبه 12 دست يافته ايم.

 



اختصاص 350 ميليون دلار به پروژه هاي آبرساني روستاهاي كشور

كاشان- خبرنگار كيهان:
350 ميليون دلار از محل درآمدهاي مازاد نفتي براي اجراي پروژه هاي آبرساني به روستاهاي كشور اختصاص يافته است كه اين ميزان اعتبار تا دو هفته آينده به شركت هاي آب و فاضلاب روستايي استان ها ابلاغ خواهد شد.
مشاور وزير نيرو و مديرعامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور در حاشيه همايش بررسي بحران آب در دشت كاشان در تالار آزادي دانشگاه اين شهر در جمع خبرنگاران با اعلام اين خبر افزود: اعتبار تخصيص داده شده بخشي از 500 ميليون دلار اعتبار مصوب شده از سوي دولت براي كمك به طرح هاي آبرساني و تكميل مجتمع هاي آبرساني روستايي كشور است. به گفته وي، با جذب اين اعتبار تحولات بسيار بزرگي در سطح روستاهايي كه با مشكل كم آبي مواجه هستند، رخ خواهد داد.
سيد مهدي ثمره هاشمي تصريح كرد: مديريت در بهره وري از آب دريا راهكاري مناسب براي برطرف كردن مشكل بحران آب در كشور است.
وي اظهار داشت: اگر تمامي اقدامات برنامه ريزي شده انجام شود همين منابع محدود آب كشور نيز جوابگوي جمعيتي حداقل دو برابر جمعيت فعلي كشور است.
مشاور وزير نيرو، طرح انتقال آب خليج فارس و تبديل آن به آب شيرين، طرح انتقال آب درياچه خزر، مديريت مصرف و ترويج فرهنگ صرفه جويي، تعويض كنتورهاي آب، اصلاح و بازسازي شبكه هاي آبرساني و تصفيه فاضلاب را از اقداماتي دانست كه در راستاي حل معضل كم آبي مؤثر است.
وي، پروژه انتقال آب خليج فارس را يكي از نمونه هاي مشاركت بخش خصوصي ذكر كرد و عنوان داشت: اين پروژه با ظرفيت حجم توليد يك ميليون مترمكعب آب شيرين در شبانه روز و حدود 30 هزار ميليارد ريال سرمايه گذاري در حال اجراست كه با بهره برداري كامل از اين پروژه ، استان هاي هرمزگان، كرمان و در مرحله بعد يزد و اصفهان نيز از اين آب بهره مند خواهند شد.
وي، ساماندهي و تصفيه فاضلاب چند شهر ديگر كشور از جمله كاشان، تهران، قم و مشهد با 700 ميليون يورو اعتبار از محل تسهيلات بانك توسعه اسلامي را از ديگر نمونه هاي مشاركت بخش خصوصي در توسعه صنعت آب و فاضلاب كشور بيان كرد. همايش بررسي بحران آب در دشت كاشان باحضور400 تن از مسئولان و صاحب نظران صنعت آب و فاضلاب كشور در تالار آزادي دانشگاه كاشان برگزار شد.

 



سال آينده 17 هزار آموزشيار حق التدريس جذب مي شوند

معاون وزير آموزش و پرورش از استخدام 17 هزار آموزشيار حق التدريس طي سال آينده در سطح كشور خبر داد.
به گزارش مهر، علي باقرزاده ديروز در بيرجند، با تاكيد بر اينكه آموزشياران پذيرفته شده در آزمون آموزش و پرورش نگران استخدامي نباشند، اظهار داشت: 34 هزار آموزشيار در آزمون پذيرفته شدند كه از اين تعداد 17 هزار نفر امسال جذب شده و 17هزار نفر باقيمانده نيز تا مهرماه 91 جذب آموزش و پرورش خواهند شد.
رئيس سازمان نهضت سوادآموزي كشور اضافه كرد: همچنين افراد باقي مانده و قبول نشده در آزمون آموزش و پرورش نيز طي برنامه ريزي و سياست گذاري هاي وزارتخانه تعيين تكليف خواهند شد.
وي با اشاره به اينكه طي برنامه ريزي انجام شده در دي ماه سال گذشته تغييراتي در نظام آموزشي كشور ايجاد شده است، افزود: محو بي سوادي طي پنج سال آينده در دستور كار وزارتخانه قرار گرفته است.
وي تغيير ساختار در نظام آموزشي بزرگسالان را از مهمترين برنامه هاي اين وزارتخانه عنوان كرد و بيان داشت: در اين راستا ساختار محتوا، برنامه هاي درسي و تدوين كتاب بزرگسالان از شاخص ترين اقدامات بوده است.
وي ادامه داد: همچنين دوره هاي سوادآموزي بزرگسالان از چهار دوره به دو دوره كاهش يافته و دروس بزرگسالان متناسب با اين سنين تدريس مي شود.
باقرزاده با بيان اينكه طي سرشماري سال 85 بالغ بر دو ميليون و700 هزار نفر در گروه سني 10 تا 49 سال اعلام بي سواد كردند، عنوان كرد: از اين تعداد يك سوم باسواد شناسايي شده و مابقي بي سواد بوده اند.

 



آيت الله كعبي: افرادي كه در فتنه سكوت كردند در ليست جبهه متحد اصولگرايي نخواهند بود

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم، تأكيد كرد: يكي از ملاك هاي مهم در گزينش كانديداها از سوي جبهه متحد اصولگرايي براي انتخابات مجلس شوراي اسلامي، موضع گيري در برابر جريان هاي فتنه و انحراف و حمايت از نظام، امام و رهبري است.
به گزارش رسا، آيت الله عباس كعبي، عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم، صبح چهارشنبه در درس خارج فقه خود كه در سالن اجتماعات مركز مطالعات راهبردي جامعه مدرسين حوزه علميه قم برگزار شد، با اشاره به در پيش بودن انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي، تأكيد كرد: كساني كه در فتنه سال 88 به هر نحوي حضور داشته اند و مي خواهند نسبت به بازسازي خود اقدام كنند با صرف ابراز پشيماني اين امكان ميسر نمي شود.
وي تأكيد كرد: اين افراد بايد ضمن اينكه ندامتشان واقعي باشد، كوشش كنند كه اوضاع را اصلاح كرده، مواضع مثبت بگيرند و افرادي كه بر اثر لغزش آنها دچار اشتباه و يا انحراف شده اند را اصلاح كنند.
آيت الله كعبي اظهار داشت: يكي از خط قرمزهاي انتخابات از جمله در تأييد صلاحيت ها و گزينش كانديداها توسط جبهه متحد اصولگرايي، موضع گيري در برابر جريان فتنه، جريان انحراف و حمايت از نظام، امام و رهبري است.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم تأكيد كرد: كساني كه در فتنه حضور داشته و يا موضع گيري درستي نداشته اند نبايد تأييد صلاحيت شوند و البته اينها در ليست جبهه متحد اصولگرايان نخواهند بود.
وي اضافه كرد: كساني كه در فتنه و انحراف و يا جريان ها برخلاف مكتب امام، شهدا و رهبري بودند و برخلاف آرمان هاي نظام حركت كردند در ليست جبهه متحد نخواهند بود و نبايد هم باشند.
نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري ابراز داشت: شوراي نگهبان قانون اساسي سد محكمي براي دفاع از ارزش هاي اسلامي و انقلابي و آرمان هاي امام، شهدا و رهبري است.
آيت الله كعبي در ادامه با اشاره به سوء استفاده بانكي، از پيگيري هاي دستگاه قضايي در اين خصوص قدرداني و تصريح كرد: قوه قضائيه تاكنون در اين پرونده با قاطعيت عمل كرده و روشنگري و اطلاع رساني مسئولان بررسي اين پرونده نيز خوب بوده است.
وي افزود: اعتماد مردم به قوه قضائيه در اين پرونده اعتماد سطح بالايي است و تخريب چهره هاي ارزشمند قضايي در رسانه ها و توسط برخي جريان ها، از اراده و عزم قضات شريف و مسئولان ارشد قوه قضائيه در برخورد با فساد نمي كاهد.
آيت الله كعبي همچنين تأكيد كرد: نبايد با ملاحظه كاري نسبت به يك عده كه در اين پرونده فساد بانكي به نظام و ملت ظلم كردند مسامحه صورت گيرد و خوشبختانه تاكنون نيز اين گونه نبوده است.
وي بيان داشت: مصلحت ملت و نظام از مصلحت گروه ها و اشخاص مهم تر است و در همه مسائل بايد اين امور لحاظ شود. بي تفاوتي بايد در اجراي عدالت و برخورد با انحرافات براي ما مهم باشد نه مصلحت اشخاص.

 



آيت الله مصباح يزدي خطاب به برخي مداحان: حداقل شعر خوب انتخاب كنيد!

عضو مجلس خبرگان رهبري از خواندن برخي اشعار و روضه ها با مضامين غلط و نامناسب در مجالس عزاداري به شدت انتقاد كرد.
به گزارش ايرنا، آيت الله «محمدتقي مصباح يزدي» سه شنبه شب در جمع دانشجويان و اساتيد موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني«ره» قم افزود: برخي از اشعاري كه در مصائب اهل بيت و يا ولادت ها و اعياد و مصيبت ها خوانده مي شود نه لفظ و معناي درست و نه وزن دارد.
وي به مداحان توصيه كرد: لااقل اگر مي خواهيد نان بخوريد، كار زيبايي انجام دهيد. وقتي شما براي يك مداحي پول مي گيريد لااقل وقت صرف كنيد و يك شعر خوب انتخاب كنيد و بخوانيد.
اين استاد برجسته حوزه ابراز كرد: من گاهي كه برخي از اشعار مداحي ها را از تلويزيون مي شنوم پيش خودم خجالت مي كشم كه مردم دنيا از مداحان، اين شعرها را مي شنوند.
وي تاكيد كرد: مجالس سوگواري اهل بيت عصمت و طهارت(ع) از جايگاهي بسيار برجسته برخوردار است و مداحان بايد براي حضور در اين مجالس از هر جهت آمادگي داشته باشند.
آيت الله مصباح يزدي گفت: فرمايشات و سفارشات ائمه اطهار(ع) داروي شفابخشي است كه مي تواند همه مشكلات اقتصادي و ناهنجاريهاي اجتماعي را درمان كند و جامعه را از بسياري از اين معضلات رهايي بخشد.

 



دانشجويان كاشان هواپيماي عمود پرواز ساختند

كاشان- خبرنگار كيهان:
هواپيماي عمود پرواز tiltrotor در دانشگاه آزاد اسلامي كاشان طراحي و ساخته شد.
8 نفر از دانش آموختگان دانشگاه آزاد كاشان اين هواپيما را در مدت 8 ماه با 500 ميليون ريال هزينه ساختند و كاربرد اين هواپيما جمع آوري اطلاعات نظامي است.
اين هواپيما كه 9 متر طول دارد، موتورش هنگام صعود به سمت جلو مي چرخد و همزمان از حالت بالگرد به هواپيما تبديل مي شود.
اين هواپيما به شكل دلفين و بال هاي آن به شكل شاهين در حال شيرجه زدن براي شكار طراحي شده است كه با اين طراحي، اصطكاك با هوا و مصرف سوخت هواپيما كاهش و سرعت پرواز آن افزايش مي يابد.
بيشترين مسافت پرواز اين هواپيما يك هزار و 100 كيلومتر است و اين هواپيما قادر است بيش از 580 كيلومتر در ساعت پرواز كند.
در طراحي اين هواپيما نرم افزار مدلينگ كنيا Catia براي ترسيم طراحي مدل استفاده و همچنين با استفاده از نرم افزار انسيس ansys تست هاي سيالاتي همچون مشكلات ايجاد سروصدا در پرنده هاي معمولي كه موجب محدوديت استفاده در مباحث جنگي و شهري مي شود، حذف شده است.
در طراحي بدنه هواپيما از كامپوزيت پيشرفته با استحكام زياد و وزن كمتر استفاده شده است.
اين هواپيما شبيه ربات و در طراحي آن از سامانه كنترل پيشرفته و پيچيده استفاده شده است، به طوري كه خلبان هنگام پرواز به رايانه مركزي دستور مي دهد و رايانه با اجراي دستور هواپيما را كنترل و هدايت مي كند. دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامي كاشان با دستيابي به اين تكنولوژي، دانش ساخت اين هواپيما را از انحصار كشورهاي آمريكا، آلمان و ژاپن خارج كردند.
اين طرح در اداره كل ثبت شركت ها و مالكيت صنعتي به ثبت رسيده است.

 



اخبار ادبي و هنري

كاظم رستمي: دفتر شعر جوان
شاخه ادبي حزب منحله مشاركت است
يك شاعر گفت: دفتر شعر جوان و خانه شاعران يك نقاب و يك پوشش است اما در حقيقت يكي از شاخه هاي حزب مشاركت بود. يعني دفتر شعر جوان شاخه ادبي فرهنگي حزب منحل شده مشاركت بود.
كاظم رستمي در گفت وگو با فارس درباره عملكرد دفتر شعر جوان همچنين افزود: اگر در جلسات دفتر شعر جوان شركت كنيد مي بينيد سخن گفتن عليه نظام و عليه اعتقادات و انقلاب اسلامي سكه رايج آنها است و افرادي كه كوچك ترين تعلق خاطري به ارزش ها دارند، نمي توانند در آن فضا حاضر شوند.
شاه آبادي: دستگاه هاي دولتي
موظف به خريد آثار هنري شدند
شاه آبادي از ابلاغ آيين نامه خريد آثار هنري به دستگاه هاي دولتي خبر داد و گفت: طبق اين آيين نامه و مصوبه قانوني آن، دستگاه هاي دولتي تا 30 تيرماه سال 91 موظفند يك دهم درصد از بودجه خود را به خريد آثار هنري اختصاص دهند.
حميد شاه آبادي معاون امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در جمع خبرنگاران گفت: بودجه صرف خريد 9 رشته از هنرهاي تجسمي خواهد شدو بند الف ماده شش دستگاه هاي دولتي رامكلف كرده است كه خريد به يك يا چند رشته و همچنين چند هنرمند خاص محدود نشود و تنوع بصري در خريد آثار از هنرمندان مختلف مورد توجه قرار بگيرد.
افشاگري سوپراستارها عليه آزار جنسي كودكان
در هاليوود
بازيگران مطرح اما نوجوان هاليوود عليه شيوع آزار و اذيت خود و همسن و سالانشان در اين صنعت، افشاگري كردند.
به گزارش جام نيوز به نوشته مدينا؛ افشاگري نوجوانان بازيگر بعد از آن اتفاق افتاد كه سه چهره حرفه اي هنرپيشگي و نمايش، اخيرا به خاطر اغفال جوانان مشتاق و اميدوار به اين صنعت، متهم شده اند.
اخيرا، مارتين ويس 47 ساله مدير استعداديابي كودكان در هاليوود، به خاطر تجاوز جنسي به هشت كودك متهم شده است. ضمن آنكه فرناندو ريواس 59 ساله نيز به خاطر همين امر در دادگاه حاضر شد.
جوزف جيمز مورفي 35 ساله، ديگر چهره مطرح است كه به خاطر آدم ربايي و آزار و اذيت كودكي هشت ساله متهم شده است.
بسياري از صاحب نظران نسبت به آزار و اذيت كودكان در سينماي هاليوود هشدارهايي داده اند.
حتي بسياري از بازيگران مطرح سينماي هاليوود درباره تجربه خود از آزار و اذيت جنسي در دوران كودكي و هنگام حضور در هاليوود دست به افشاگري هايي زده اند.
كوري فلدمن ستاره سابق سينما كه اكنون 40 ساله است امسال فاش كرد كه او در دوران كودكي مورد تجاوز و سوءاستفاده قرار گرفته است. وي اكنون در حال تماس با پليس لس آنجلس براي دادگاهي كردن شخص متهم است.
تهيه مستنداتي از معدوم كردن جنازه سربازان
توسط ارتش آمريكا
معاون برون مرزي سازمان صدا و سيما گفت: اخيرا تصاوير مستندي پيدا كرده ايم كه نشان مي دهد آمريكا جنازه هاي سربازان خود را در درياچه و كويرهاي عراق انداخته است؛ همچنين از سوزاندن اجساد سربازان آمريكايي نيز يك گزارش مستند تهيه كرده ايم.
به گزارش فارس، محمد سرافراز ديروز در دهمين گردهمايي پژوهشگران رسانه ملي ادامه داد: رسانه هاي ايراني براي اولين بار نام انقلاب را بر تحولات كشورهاي عربي گذاشتند. سياست آمريكا در درجه اول بازگرداندن رژيم هاي سابق است.
تمديد مهلت ارسال آثار به جشنواره شعر فجر تا 25 دي
دبير ششمين جشنواره بين المللي شعر فجر از تمديد مهلت ارسال آثار به اين جشنواره تا 25 دي خبرداد و گفت: با توجه به استقبال و درخواست شاعران كشور مهلت ارسال آثار تا 25 دي ماه تمديد شد و تمديد ديگري نخواهيم داشت.
پرويز بيگي درباره بخش جديد پژوهش كه امسال براي اولين بار به اين جشنواره اضافه شده است، گفت: تنها آثار پژوهشي كه به صورت كتاب در حوزه شعر در بازه زماني اول فروردين 1385 تا پايان اسفند 1389 منتشر شده است، امكان شركت در جشنواره را دارند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14