(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 5 دی 1390- شماره 20106

حديث دشت عشق
گزارشي از روز پر خبر مجمع فدراسيون فوتبال
همه چيز به نفع آقاي رئيس
جمع شدن بساط چند صدايي در فدراسيون فوتبال
دعوت 18 وزنه بردار به اردوي تيم ملي
به علت پرتاب اشيا از سوي تماشاگران آملي ديدار كاله و گيتي پسند نيمه تمام باقي ماند
جاي خالي ملي پوشان و كشتي گيران خارجي در ليگ
صعود زودهنگام تيم هاي سرمربي و مربي تيم ملي
اخبار كوتاه از فوتبال
آخرين اخبار از اردوي تيم ملي كشتي فرنگي
از آمادگي فرشاد عليزاده تا مصدوميت اخباري و عبدولي
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «اسفنديار اكبري»
با بال شوق ذره به خورشيد مي رسد!
شهيد اسفنديار اكبري در سال 1346 و در محله جوچي از توابع پيربكران و در خانواده اي پرجمعيت ديده به جهان گشود. از همان ابتداي كودكي پسري پرجنب و جوش و فعال بود و همچون ديگر روستانشينان همراه و يار پدر در كارهاي كشاورزي بود. دوران نوجواني و دبستان را در زادگاهش سپري كرد و در حالي كه هنوز 15 سالش تمام نشده بود براي پاسداري از دين و ميهن اسلامي داوطلب اعزام به جبهه هاي حق عليه باطل شد. در ابتدا مسئولين بدليل سن كمش از پذيرفتن او خودداري مي كردند ولي سرانجام در مقابل اصرار و پافشاري او سر تعظيم فرود آوردند و او را به همراه رزمندگان لشكر8 نجف اشرف اصفهان به جبهه هاي حق عليه باطل در منطقه دشت عباس و جنگلهاي امقر اعزام نمودند.
سرانجام هم در بيستم بهمن ماه 1361 و در عمليات والفجر مقدماتي بر اثر اصابت تير به پشت سرش به درجه رفيع شهادت نائل شد.

 



گزارشي از روز پر خبر مجمع فدراسيون فوتبال
همه چيز به نفع آقاي رئيس

سرويس ورزشي -
پس از كش وقوس هاي فراوان اعضاي مجمع فدراسيون فوتبال با نظر وزير ورزش و جوانان به توافق رسيدند تا انتخابات اين فدراسيون تا قبل از پايان سال جاري برگزار شود اما روز نهايي اين انتخابات توسط هيئت رئيسه مشخص خواهد شد.
مجمع فوق العاده فدراسيون فوتبال صبح ديروز با حضور اعضاي هيئت رئيسه، مسئولان فدراسيون، روساي هيئت ها و محمد عباسي وزير ورزش و جوانان در محل آكادمي ملي المپيك برگزار شد كه در اين مجمع اعضا تصميم گرفتند انتخابات فدراسيون قبل از پايان سالجاري برگزار شود.
اين تصميم در حالي صورت گرفت كه قبل از اين عنوان شده بود اين احتمال وجود دارد كه انتخابات سال آينده برگزار شود اما با نظر موافق وزير ورزش و جوانان و موافقت اعضاي مجمع مقرر شد انتخابات در دهه سوم اسفندماه و بعد از ديدار تيم ملي فوتبال ايران برابر قطر برگزار شود.
براساس تصميم اعضاي مجمع مقرر شد اعضاي هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال در نشست ويژه اي زمان مناسب برگزاري انتخابات را در دهه سوم اسفند مشخص كنند. قبل از اين علي كفاشيان تلاش داشت تا انتخابات سال آينده برگزار شود اما مخالفان او تاكيد داشتند كه انتخابات فدراسيون فوتبال كه دوره چهار ساله اش دي ماه به پايان مي رسد، در زمان مقرر برگزار شود.
پيشنهاد كفاشيان
به كرسي نشست
اما در ادامه اين نشست اعضاي مجمع فدراسيون فوتبال به تغيير اساسنامه راي دادند.
پس از آنكه روز شنبه اكثر اعضاي هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال با طرح پيشنهاد تغيير اساسنامه فدراسيون فوتبال مخالفت كرده بودند، اين پيشنهاد در مجمع ديروز طرح شد و در نهايت از 61 عضو حاضر در جلسه، 43 نفر به تغيير اساسنامه راي دادند؛ تغييري كه انتخاب نواب رئيس را برعهده فدراسيون فوتبال مي گذارد، با اين شرط كه نواب رئيس پيشنهادي بتوانند راي مجمع را هم به دست بياورند.
از ديگر تغييراتي كه اساسنامه پيشنهادي به خود خواهد ديد، افزايش اختيارات فدراسيون فوتبال و تاكيد بيشتر بر عدم دخالت سازمان هاي دولتي است كه اين مسئله به صورت بندي مجزا در اساسنامه پيشنهادي فدراسيون فوتبال تصويب خواهد شد.
اين تغيير در حالي به تصويب رسيد كه 17 نفر با اين پيشنهاد مخالفت كردند و يك نفر هم راي ممتنع داشت. علي كفاشيان مهم ترين حامي تغيير در اساسنامه فدراسيون فوتبال بود. او در حالي از لزوم ايجاد تغيير در اساسنامه فدراسيون فوتبال صحبت كرده بود كه هفته پيش در گفت وگويي اعلام كرده بود اگر تغيير اساسنامه در مجمع راي نياورد در انتخابات رياست فدراسيون بعدي كانديدا نخواهد شد و موافقت اعضاي مجمع با تغيير اساسنامه مي تواند به منزله حضور قطعي علي كفاشيان در انتخابات آتي فدراسيون فوتبال باشد.
احترام به پيشنهاد وزير
رئيس فدراسيون فوتبال مي گويد به احترام پيشنهاد وزير ورزش، انتخابات فدراسيون پيش از شروع سال جديد برگزار خواهد شد.
علي كفاشيان پس از پايان مجمع فوق العاده فدراسيون فوتبال به خبرنگاران گفت: پس از بازي ايران و قطر و در يكي از روزهاي 19 تا 22 اسفند انتخابات برگزار خواهد شد.
وي در پاسخ به اين سوال كه تاكيد شما اين بود كه انتخابات در سال 91 برگزار شود، اما مي گوييد وزير خواسته انتخابات اين طرف سال برگزار شود، آيا اين به معناي دخالت دولت در فوتبال نيست؟ گفت: وزير ورزش پيشنهاد داده بود كه انتخابات در اين طرف سال برگزار شود و اعضاي مجمع به خاطر احترامي كه قائل بودند، با اين پيشنهاد موافقت كردند.
وي درباره موافقت اعضاي مجمع با اصلاح اساسنامه فدراسيون فوتبال گفت: اصلاحاتي در بخش هايي از اساسنامه صورت گرفته و به تصويب رسيده است اما يك مورد درباره انتخابات نواب رئيس باقي مانده بود كه در اين جلسه اعضاي مجمع با تغيير اساسنامه و انتخاب نواب رئيس توسط رئيس موافقت كردند.
وي در پاسخ به اين مورد كه به هر حال فشار شما جواب داد، گفت: من فشاري ايجاد نكرده بودم، پيشنهاد دادم كه از منطق كافي برخوردار بود.
وي در پايان گفت: مجمع تصويب كرد كه طبق بند 11 اين كار زودتر صورت بگيرد اما زمان آغاز ثبت نام را نبي به عنوان دبيركل فدراسيون اعلام كند چرا كه ممكن است من خودم ذي نفع باشم اما از همين جا اعلام مي كنم كه نامزدهايي كه تمايل به حضور در انتخابات فدراسيون فوتبال دارند، آماده شوند تا در انتخابات شركت كنند.

 



جمع شدن بساط چند صدايي در فدراسيون فوتبال

سرويس ورزشي-
بدون ترديد مهمترين دستاورد مجمع فوق العاده فدراسيون فوتبال براي علي كفاشيان و همفكرانش انتخابي شدن نواب رئيس به جاي انتصابي بودن آنها بود. سرانجام روز گذشته اعضاي مجمع فدراسيون فوتبال به خواسته رئيس فدراسيون فوتبال تن دادند تا از اين پس نايب رئيس اول و دوم فدراسيون نه با آراي مجمع بلكه به دستور رئيس انتخاب شوند. اين نظريه كفاشيان موافق و مخالف بسياري داشت. گروهي بر اين باور بودند كه براي جلوگيري از فرد محوري در فدراسيون فوتبال بايد نواب با راي مجمع انتخاب شوند و گروهي ديگر بر اين موضوع پافشاري مي كردند كه جهت هماهنگي در مجموعه فدراسيون بهتر است رئيس همكارانش را خودش انتخاب كند. با احترام كامل به نظريه گروه نخست به نظر مي رسد كه در فوتبال ما نسخه اي كه كفاشيان و همفكرانش پيچيده اند به مراتب راهگشا تر از نسخه اي است كه در آن تنها « پز دمكراسي » به وضوح نمايان بود! فوتبال ما در چهار سال گذشته وظيفه انتخاب نواب را از رئيس سلب كرده بود و نتيجه اش آن شد كه چند صدايي در اين فوتبال بيداد كرد. آشي كه كميته انتقالي چند سال قبل با تنظيم اساسنامه جديد براي اهالي فوتبال پخته بود آنقدر شور شد كه چندماه پيش صداي رئيس فدراسيون درآمد و با فرياد يادآور اين موضوع گرديد كه « در كجاي جهان نايب رئيس عليه رئيس خودش لابي مي كند؟! »
بله؛ در هيچ جاي دنيا نايب رئيس ساز مخالف رئيس را كوك نمي كند اما اين اتفاق در فوتبال ايران رخ داد. پس چه بهتر كه بساط سابق جمع و اختيار با رئيس فدراسيون باشد كه همكارانش را انتخاب كند نه آنكه به او تحميل شود.

 



دعوت 18 وزنه بردار به اردوي تيم ملي

كادرفني تيم ملي وزنه برداري 18 وزنه بردار را به اردوي تيم ملي دعوت كرد.
كوروش باقري، سرمربي تيم ملي وزنه برداري پس از ارزيابي نتايج مسابقات وزنه برداري قهرماني نوجوانان و جوانان كشور در قزوين و اروميه و بررسي عملكرد وزنه برداران بزرگسال در رقابت هاي ليگ و قهرماني جهان از 18 وزنه بردار براي حضور در دور جديد تمرينات تيم ملي دعوت كرد.
اسامي نفرات دعوت شده به اردوي تيم ملي به شرح زير است:
دسته 105+ كيلوگرم
بهداد سليمي، سجاد انوشيرواني، بهادر مولايي، عليرضا كاظمي نژاد
دسته 105 كيلوگرم
نواب نصيرشلال، سعيد سيار، ميلاد رستگار
دسته 94 كيلوگرم
سعيد محمدپور
دسته 85 كيلوگرم
كيانوش رستمي، ايوب مرادي، وحيد خدادادي
دسته 77 كيلوگرم
حسين بيرانوند
دسته 69 كيلوگرم
سجاد بهروزي، جابر بهروزي، مرتضي رضائيان، علي ميري
دسته 62 كيلوگرم
مجيد عسگري، مهدي كردي
براين اساس 18 ملي پوش دعوت شده به اردوي تيم هاي ملي موظفند بعدازظهر روز جمعه 9 دي، با حضور در محل اردوي تيم ملي خود را به كادر فني معرفي كنند.نفرات دعوت شده از روز شنبه زير نظر كوروش باقري و جواد خوشدل تمرينات خود را براي حضوري پرقدرت در مسابقات قهرماني جوانان جهان در گواتمالا و همينطور المپيك 2012 لندن آغاز خواهند كرد.

 



به علت پرتاب اشيا از سوي تماشاگران آملي ديدار كاله و گيتي پسند نيمه تمام باقي ماند

هفته يازدهم ليگ برتر واليبال ديروزدر شرايطي با برگزاري هفت مسابقه در شهرهاي مختلف آغاز شد كه ديدار حساس دو تيم پرستاره كاله و گيتي پسند در شهر آمل به علت پرتاب اشيا از سوي تماشاگران آملي نيمه تمام ماند.
شهر واليبال خيز آمل در اين هفته شاهد يك ديدار تماشايي و نفسگير بين دو تيم پرستاره و مدعي كاله و گيتي پسند بود. رويارويي ملي پوشان دو تيم و همچنين نبرد دو باشگاه سرمايه دار نويد تماشايي ترين مسابقه هفته را مي داد اما اين ديدار در شرايطي كه در گيم سوم با نتيجه 24 بر 19 به سود تيم گيتي پسند در جريان بود به خاطر پرتاب اشيا از سوي تماشاگران آملي نيمه تمام باقي ماند تا كميته انضباطي فدراسيون واليبال راي نهايي را در اين خصوص صادر كند. تيم گيتي پسند گيم هاي اول و دوم اين ديدار را با نتيجه مشابه 25 بر23 به سود خود به پايان برده بود.
نتايج ساير مسابقه هاي هفته يازدهم رقابت هاي ليگ برتر واليبال به شرح زير است:
¤ پيكان 3- شهرداري اروميه1
¤ شهرداري تبريز 2 - سايپا البرز 3
¤ پيشگامان كوير 3 - نوين كشاورز 1
¤آلومينيوم المهدي صفر - هاوش گنبد3
¤ مناطق نفت خيز 2 - كرمان 3
¤ ميزان خراسان 3 - باريج اسانس1

 



جاي خالي ملي پوشان و كشتي گيران خارجي در ليگ
صعود زودهنگام تيم هاي سرمربي و مربي تيم ملي

تيم هاي خونه به خونه بابل و موسسه ثامن الحجج(ع) سبزوار به مرحله نيمه نهايي مسابقات ليگ برتر كشتي آزاد صعود كردند.
رقابت هاي هفته دوم از دور برگشت ليگ برتر كشتي آزاد با صعود زودهنگام دو تيم صدرنشين همراه شد. خونه به خونه بابل با هدايت غلامرضا محمدي سرمربي تيم ملي، در حالي كه نفرات ذخيره خود را در تركيب قرار داده بود، با نتيجه 5 بر 2 پيشگامان آسانسور مازندران را شكست داد تا با شش برد پياپي صعود خود از گروه A را قطعي كند و در جمع چهار تيم نهايي قرار گيرد. در ديگر مسابقه اين گروه، نفت تهران 4 بر 3 آبفاي زنجان را مغلوب كرد.
از اين گروه تيم شهرداري ملاير استراحت كرد. در حال حاضر پس از خونه به خونه 12 امتيازي، نفت و شهرداري ملاير شش امتيازي هستند كه البته تيم ملاير يك مسابقه كمتر دارد.
اما در گروه B نيز تيم موسسه ثامن الحجج(ع) سبزوار با سرمربي گري محسن كاوه 5 بر 2 مجاهدان صنعت برق گلوگاه را مغلوب كرد تا با 12 امتياز از شش مسابقه به نيمه نهايي صعود كند. اما در حساس ترين مسابقه اين هفته دو تيم سايپا شمال و نيروي زميني ارتش كه هر دو روي كاغذ شانس صعود داشتند برابر هم قرار گرفتند كه سايپا با برتري 6 بر يك رسيد. در اين گروه تيم تله كابين گنج نامه همدان استراحت داشت.
در حال حاضر تيم هاي همدان و سايپا شش امتيازي هستند اما همداني ها به دليل برگزاري يك مسابقه كمتر شانس بيشتري براي صعود دارند. لازم به يادآوري است كه در اين هفته از رقابت هاي ليگ هيچ ملي پوش يا كشتي گير خارجي به ميدان نيامد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

تيراندازي ملي پوش سابق برزيل به يك زن
آدريانو بازيكن تيم ملي فوتبال برزيل يك زن را با شليك گلوله زخمي كرد.اين حادثه در منطقه تيجيوكا در حومه شهر ريودو ژانيرو روي داد. در اين حادثه آدريانو با تفنگ محافظ خود به دست اين زن شليك كرده است. اين زن به بيمارستان منتقل شده و تحقيقات درباره علل اين حادثه ادامه دارد.
موافقت داماش با پيوستن مهدوي كيا و محمدي
به پيروزي
مدير عامل باشگاه داماش گيلان از موافقت اين باشگاه با انتقال دو بازيكن داماش به تيم فوتبال پيروزي خبر داد. امير عابديني گفت: پس از مذاكراتي كه با مسئولان باشگاه پيروزي داشتم، موافقت خود را براي انتقال مهدي مهدوي كيا و محمد محمدي به پيروزي اعلام كرديم و اين دو مشكلي براي پيوستن به اين تيم ندارند.
مديرروستا چگونه سرمربي شهرداري شد؟!
با استعفاي يسيچ اصغر مديرروستا به عنوان سرمربي جديد شهرداري تبريز انتخاب شد. اين تغيير و تحول زماني در شهرداري تبريز رخ داد كه پيش از اين خبرهايي در خصوص اختلافات سهرابي مديرعامل شهرداري و يسيچ مخابره شده بود.
انصراف فتح الله زاده از نامزدي در انتخابات
مديرعامل باشگاه استقلال سرانجام صراحتا اعلام كرد كه در انتخابات فدراسيون فوتبال شركت نمي كند. علي فتح الله زاده گفت: فكر مي كردم كه انتخابات سال آينده برگزار مي شود به همين خاطر براي حضور در انتخابات ابراز تمايل كرده بودم اما چون انتخابات در اين طرف سال برگزار مي شود و من درگير استقلال هستم، نمي توانم استقلال را رها كنم و در انتخابات شركت كنم.
نرفتن مديرفني به شرط دخالت نكردن
عليرغم حضور دنيزلي در تيم پيروزي، مديرفني اين تيم قصد كناره گيري از اين تيم را ندارد.علي پروين در تازه ترين صحبت هاي خود گفت: مانند چند دهه اي كه در پيروزي بوده ام باز هم كنار تيم خواهم بود، ولي در كار مربي دخالت نمي كنم.
حواشي ريز و درشت مجمع فدراسيون فوتبال
برگزاري مجمع روز گذشته فدراسيون فوتبال با حواشي ريز و درشتي نيز همراه بود كه گزيده اي از آن در ادامه مي آيد: ¤ در ميان صحبت هاي عباسي بعضي از اعضا اعتراضاتي را بيان كردند كه عباسي حتي الامكان سعي مي كرد مانع صحبت كردن آن ها شود چرا كه معتقد بود فرصت را نبايد از دست داد! ¤ دراين جلسه عزيز محمدي رئيس سازمان ليگ گفت: طبق اساسنامه فدراسيون انتخابات بايد 19 دي ماه برگزار شود. يادتان هست كه وقتي بحث وزارتخانه شدن سازمان تربيت بدني قطعي شد، آقاي سعيدلو ديگر اجازه نداشت چك ها را امضا كند. الان هم اگر انتخابات فدراسيون از 19 دي به تاخير بيفتد، از آن زمان به بعد ما ديگر نمي توانيم كاري انجام دهيم. ما دو مرتبه اصلاح اساسنامه را به راي گيري گذاشتيم كه راي نياورد. در اين لحظه كفاشيان وارد كلام عزيز محمدي شد و گفت: اين حرف ها چيست كه مي زنيد آقاي محمدي. اصلاح اساسنامه در آن راي گيري ها راي آورد! ¤ امير قلعه نويي و جواد نكونام از جمله غايبان سرشناس مجمع فوق العاده فدراسيون فوتبال بودند.

 



آخرين اخبار از اردوي تيم ملي كشتي فرنگي
از آمادگي فرشاد عليزاده تا مصدوميت اخباري و عبدولي

داود اخباري و سعيد عبدولي در جريان تمرينات تيم ملي كشتي فرنگي از ناحيه زانو و مچ پا دچار آسيب ديدگي شدند.
در جريان تمرينات كشتي فرنگي كاران حاضر در اردوي آمادگي تيم ملي، داود اخباري فرنگي كار وزن 84 كيلو و سعيد عبدولي فرنگي كار وزن 66 كيلو از ناحيه زانو و مچ پا دچار ضرب خوردگي شدند.اين دو كشتي گير هم اكنون شرايط بهتري را دارند و با انجام تمرينات فيزيوتراپي زيرنظر پزشكان تيم ملي مشغول مداواي خود هستند. اما خبر ديگر از اردوي تيم ملي كشتي فرنگي اينكه پاسخ تست هاي اخيري كه توسط كارشناسان آكادمي ملي المپيك از 14 نفر از فرنگي كاران حاضر در اردوي آمادگي تيم ملي گرفته شده بود، به دست مربيان تيم ملي رسيد كه در اين گزارش نام فرشاد عليزاده فرنگي كار وزن 74 كيلوگرم در صدر اسامي فرنگي كاران قرار داشت.
در جريان اين تست هاي آمادگي جسماني، علاوه بر تست هاي مختلف قدرت، سرعت و چابكي برخي آزمايشات قلبي و عروقي نيز از اين فرنگي كاران گرفته شد كه فرشاد عليزاده در ميان فرنگي كاران وضعيت بهتري را داشته است.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ سه ملي پوش كشورمان كه در تورنمنت بوكس بي نظيربو تو شركت كرده اند امروز به مصاف حريفان خود مي روند.
¤ با تصميم كوروش باقري، جواد خوشدل به كادر فني تيم ملي وزنه برداري اضافه شد.
¤ هفته نخست بيستمين دوره رقابت هاي ليگ برتر بزرگسالان تنيس روي ميز از امروز در 2 شهر قزوين و تهران برگزار خواهد شد.
¤ سرمربي سابق تيم ملي واترپلوي اسلواكي 6 دي ماه براي انجام مذاكرات نهايي و عقد قرارداد همكاري با فدراسيون شناي ايران وارد تهران خواهد شد.
¤ طي حكمي از سوي احمد دنيامالي رئيس فدراسيون قايقراني، فيروزه غياثوند به عنوان عضو هيات رئيسه و سرپرست نايب رئيسي بخش بانوان منصوب شد .
¤ از سوي «گي ژائوئن» رئيس انجمن جهاني ورزش ها و بازي هاي سنتي، نيك بين سرپرست فدراسيون روستايي و عشايري ايران به عنوان مسئول ورزش هاي سنتي غرب آسيا انتخاب شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14