(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 5 دی 1390- شماره 20106

سازمان ثبت اسناد مي تواند ورودي پرونده ها به دستگاه قضايي را كاهش دهد
شوكر و اسپري فلفل ابزار كنترل دانش آموزان آمريكايي
كارت پستال جنجالي
كنگره بين المللي بهداشت، درمان و مديريت در حوادث و بلايا
حوادث كوتاه از كشور
تشكري هاشمي: ترخيص 147 واگن مترو وضعيت مترو را بهبود مي بخشد
رويدادهاي خارجي
اجيركردن شاهدان قلابي براي اتهام بستن به طرف دعوا
معاينه فني موتورسيكلت ها محل نصب ندارد
ساجدي نيا خبر داد انهدام باند 23 نفره توليد مواد مخدر
بازديد شهرداران تهران و استانبول از تونل نيايش
بانك اطلاعاتي براي هماهنگي دستگاه هاي خدماتي و شهرداري ايجاد مي شود
آتش سوزي در پل چوبي يك كشته برجاي گذاشت
كشف 11 تمساح در يك منزل
هتل هاي شناور



دادستان كل كشور عنوان كرد
سازمان ثبت اسناد مي تواند ورودي پرونده ها به دستگاه قضايي را كاهش دهد

دادستان كل كشور با تاكيد بر نقش سازمان ثبت اسناد و املاك كشور در كاهش ورودي پرونده ها به محاكم دادگستري گفت: سازمان ثبت اسناد و املاك كشور بايد در تبيين نقش، جايگاه و اهميت فعاليت هاي خود در جامعه متولي باشد.
حجت الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني اژه اي ديروز در سخناني در چهارمين گردهمايي مديران كل ثبت اسناد و املاك كشور تصريح كرد: اگر هر فردي به هر كاري كه مشغول است به اهميت آن كار، وظيفه، جايگاه و آثار آن، توجه داشته باشد مي تواند بسيار مفيد واقع شود.
وي با اشاره به اينكه خيلي وقت ها جان انسان به خاطر مال او به خطر مي افتد، افزود: بزرگترين سوره قرآن بقره است كه بزرگترين آيه اين سوره در مورد چگونگي حفظ مال است. يكي از راهكارها و مكانيزم هاي حفظ پايدار و باثبات اموال، ثبت اسناد است. البته نمي خواهم بگويم كه اين تنها مورد براي ثبت و ضبط اموال است.
محسني اژه اي افزود: اينكه «اگر سازمان ثبت در جايگاه واقعي خودش قرار بگيرد و بتواند نقش خود را به درستي ايفا كند چقدر مي تواند بار را از دوش ارگان هاي ديگر از جمله دستگاه قضايي بردارد» بايد مورد بحث قرار گيرد و ما بايد احصا كنيم كه اگر سازمان ثبت در جايگاه واقعي خودش قرار گرفت چقدر براي كشور مفيد خواهد بود تا وقتي گفتيد به فلان مقدار بودجه نياز داريد راحت پذيرفته شود.
وي يادآور شد: پرونده هاي زيادي در رابطه با دعواي ملكي وجود دارد. حتي در پرونده هاي كيفري ببينيد چه مقدار از اين پرونده ها بر اثر دعواهاي مالي بوده است. ما مي گوييم قاضي كم داريم و دو راه وجود دارد؛ يكي اينكه هر سال قاضي اضافه كنيم و راه ديگر اين است كه كار دستگاه قضايي را حل كنيم. پس چرا ما به اين فكر نباشيم كه ورودي پرونده ها كم باشد؟ اين امر با اقدامات سازمان ثبت شدني است.
جايگاه ثبت براي مردم
شناخته شده نيست
محسني اژه اي با بيان اينكه واقعا جايگاه ثبت در جامعه شناخته شده نيست، خاطرنشان كرد: با تلاش و خلاقيت شما و استفاده از فن آوري هاي نوين، مي توانيم كار بهتري ارائه دهيم. از ابتداي انقلاب در بخش هاي مختلف جامعه گاهي بودجه كافي وجود نداشته است و خيلي وقت ها با مديريت مديران بوده كه كارها به صورت جهشي پيش رفته است.
وي تصريح كرد: امروز چند چيز است كه مردم و مسئولان نظام از آن رنج مي برند. البته من از باب ارائه بهتر خدمات عرض مي كنم كه بعضي از اين دغدغه ها نگذارد خدمات سازمان ثبت نشان داده شود. يكي از مسائل، ثبت شركت هاست. اگر ثبت شركت ها نياز به قانون دارد، رئيس سازمان ثبت در اين زمينه پيشگام شود و تعجيل كند. اگر نه- كه به اعتقاد من هم با همين قانون مي شود كار را كنترل كرد- بايد با ايجاد يك بانك اطلاعاتي بر امور نظارت و كنترل بهتري داشت.
دادستان كل كشور ادامه داد: مساله اي كه مردم، همه جامعه و دستگاه قضايي گرفتار آن است بحث ثبت شركت هاي كثير به صورت سهل و آسان است؛ البته خيلي خوب است كه ما مقدار زيادي شركت داشته باشيم اما نه اينكه افرادي از اين طريق سوءاستفاده و كلاهبرداري كنند و بتوانند شركتي را تاسيس و گرفتاري هايي را براي مردم و نظام درست كنند و بعدا اصلا معلوم نشود اين افراد كجا رفته اند.
سوء استفاده كننده ها
شركت هاي تو درتو تشكيل مي دهند
محسني اژه اي گفت: افرادي كه سوءاستفاده مي كنند دهها شركت تو در تو تشكيل مي دهند كه بعدها كارشناسان متخصص بايد بنشينند و كارهاي اينها را از هم تفكيك كنند؛ لذا اگر بنا بر تسهيل در كار شركت هاست و از اين جهت مشكلات فراواني براي مردم ايجاد شود، اين سهل گيري معلوم نيست كه الزاما مثبت باشد.
وي اظهار كرد: مطلب ديگر اين است كه بايد يك ارتباط نزديك و منسجم تري بين مجموعه سازمان ثبت وجود داشته باشد. امروز با توجه به سيستم جديد و ايجاد بانك اطلاعاتي، نظارت كار خيلي سختي نيست. مردم گاهي اوقات نسبت به بعضي دفاتر مشكلاتي دارند يا گاهي اوقات بين دفاتر و سازمان ثبت حرف و حديث هايي وجود دارد كه در اينجا نمي شود آنها را مطرح كرد. البته گفته شد اين مسائل آسيب شناسي شده و بحمدالله در راه رفع آنها هستند اما تسريع در اين مساله مقدار زيادي ذهنيت مردم را عوض مي كند.
دادستان كل كشور تصريح كرد: اگر خداي نكرده افرادي باشند كه وظيفه خود را انجام ندهند و احساس مسئوليت درستي نداشته باشند، اين در هر كجا كه باشد لطمه مي زند. يكي از مسائل مهم در ثبت اسناد، دقت است. گاهي اوقات به لحاظ بي دقتي، يك برگه مفقود مي شود و مثلا در پوشه ديگري قرار مي گيرد كه اين امر مشكلات زيادي را ايجاد مي كند؛ لذا چنانچه دفاتر درست تنظيم نشود و در سازمان ثبت، كارها درست انجام نگيرد مشكلات بزرگي ايجاد مي شود كه هزينه هاي گزافي خواهد داشت.
پاسخ دير به دير استعلامات بزرگترين دغدغه مردم
محسني اژه اي يادآور شد: مساله ديگر كه جزو دغدغه هاي مردم است و دستگاه قضايي هم نسبت به آن دغدغه دارد نوع پاسخ سازمان ثبت به استعلامات است كه خيلي وقت سؤال محاكم و نوع استعلام آنها درست نيست. اين استعلام به تشكيلات شما مي آيد و تازه بعد از يك هفته يا بيشتر به اين دليل كه اين استعلام مربوط به اينجا نبوده يا طور ديگري بايد نوشته مي شد، برمي گردد.
وي در پايان گفت: مثلا در پرونده فساد اقتصادي اخير شاهد بوديم قاضي به اشتباه برخلاف يك بخشنامه از سازمان ثبت استعلام كرده است. بنده هم در اين پرونده ناظر بوده ام و اين كار بايد انجام مي شد اما نزديك 50 روز گذشته است كه تازه نامه اي آمده و گفته اند نوع سؤالي كه شما كرده ايد خلاف بخشنامه است. حالا ملاحظه كنيد در يك كار فوري بعد از 40 روز جواب داده شده كه استعلام اشتباه است. البته حتما شما اين مساله را آسيب شناسي كرده ايد ولي به هرحال جزو موضوعاتي است كه تكرار مي شود و بعضي موضوعات كه ممكن است بخشنامه شده باشد نياز به تكرار دارد تا مردم و محاكم و خود شما گرفتار نشويد و همه اينها به احساس مسئوليت من و شما در كارمان برمي گردد.
تويسركاني: توجه به ثبت ميلياردها تومان نفع دارد
رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور با انتقاد از بي توجهي به سازمان ثبت و بودجه بسيار اندك توسعه اين سازمان گفت: با تمامي بي مهري ها توانسته ايم زيرساخت هاي لازم براي رسيدگي به دعاوي ثبتي در خارج از دادگاه ها را محقق كنيم.
وي با بيان اينكه خدمات سازمان ثبت به نوعي با تمامي مردم مرتبط است گفت: امروز در 14 هزار نقطه كشور خدمات ثبتي ارائه مي شود و وظيفه حفاظت و امنيت اين اسناد برعهده سازمان ثبت است.
تويسركاني افزود: براساس ارزيابي هاي صورت گرفته در كشور بيش از 32 ميليون خدمت در مدت يك سال توسط دفاتر ثبت و ادارات ثبت انجام مي شود كه اگر هر شهروند براي هر كدام از خدمات ثبتي سه بار مراجعه داشته باشد مي توان گفت كه سالانه 100ميليون شهروند براي امور ثبتي در شهر تردد مي كنند.
وي خطاب به مديران سازمان ثبت گفت: مراجعه سالانه 100ميليون شهروند براي امور ثبتي همراه با هزينه هاي پنهان (ترافيك- حمل و نقل- مرخصي كارمندان و...) است و اگر اين رفت و آمدها با تكميل بانك اطلاعاتي و ارائه خدمات مجازي كاهش يابد ميلياردها تومان به نفع كشور است و در سال جهاد اقتصادي اجراي چنين مهمي نوعي قدم بلند در اقتصاد كشور تلقي مي شود.
رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور اظهار داشت: عدم ثبت مالكيت ها در عرصه هاي دولتي و عدم نظارت بر اين اسناد موجب شده امروز پديده زمين خواري متولد شود و همين زمين خواري و اختلافات در عرصه ها موجب افزايش پرونده هاي قضايي شده و اين يعني هزينه.

 



شوكر و اسپري فلفل ابزار كنترل دانش آموزان آمريكايي

طبق جديدترين گزارش هاي منتشر شده، در بسياري از مدارس آمريكا براي كنترل دانش آموزان از اسپري فلفل و شوكر استفاده مي شود.
به گزارش روزنامه آمريكايي لس آنجلس تايمز، آمريكا كه به دنبال كنترل رفتار دانش آموزان از طريق ايجاد ترس و خشونت است، هنوز در برخي از مدارس خود براي برخورد با دانش آموزان از اسپري فلفل و يا شوكر استفاده مي كند.
براساس اين گزارش، استفاده از شوكرها عليه دانش آموزان با معرفي افسران پليس در حياط مدارس همزمان شده است و آنها «افسران منابع مدرسه» (SRO) ناميده مي شوند به طوري كه در سال 2009 شمار اين افسران كه شوكر به دست داشتند به بيش از 4 هزار نفر رسيده است.در حالي از اين روش ها براي برخورد با دانش آموزان نافرمان در بسياري از مدارس آمريكا استفاده مي شود كه در سال 1988، آكادمي روانپزشكي كودكان و بزرگسالان آمريكا، كنگره ملي خانواده و معلمان، انجمن پزشكي آمريكا، انجمن آموزش ملي، انجمن وكلاي آمريكا و آكادمي پزشك اطفال آمريكا همگي تشخيص دادند كه تحميل رنج و درد و ترس به كودكان نافرمان بيش از آنكه مفيد باشد، مضر است.طبق گزارش سال 2008 سازمان عفو بين المللي، 351 مورد مرگ مرتبط با شوكر كه در بين ژوئن 2001 و آگوست 2008 صورت گرفته بود، گزارش شده است كه به طور ميانگين ماهيانه 4 نفر در اثر شوك ناشي از شوكر جان خود را از دست داده اند كه از اين ميان 90 درصد قربانيان بدون سلاح بوده و تهديد جدي به وجود نياورده بودند.گزارش 2010 سازمان عفو بين الملل از آمريكا تعداد تلفات مرتبط با شوكر به 390 نفر افزايش پيدا كرد و اخيراً نيز در سال جاري ميلادي در ماه آگوست، 3 نفر در رخدادهاي مرتبط با شوكر ظرف يك هفته آخر جان خود را از دست دادند.براساس اين گزارش، استفاده از اينگونه روش هاي تنبيه در مدارس به استفاده از شوكر ختم نمي شود به طوري كه سال گذشته يك دانش آموز 7 ساله كه به نوشته «سانفرانسيسكو كرونيكل» با ناتواني هايي در يادگيري، خوانش پريشي، اختلال عصبي و مشكلات در بخش مهارت اجتماعي مواجه است، به دليل شلوغ كردن در كلاس با افسران مدارس روبرو شد و اين افسران براي كنترل وي از اسپري فلفل استفاده كردند.
در موارد ديگر نيز آمده كه برخي از دانش آموزان مدارس آمريكا به دليل انجام ندادن تكاليف خود با برخورد شديد افسران مدارس مواجه مي شوند و عليه آنها اسپري فلفل استفاده مي شود.

 



كارت پستال جنجالي

كارت پستال سارا پالين به خاطر حضور سگ سياهي در كنار شومينه جنجال هاي زيادي در رسانه ها ايجاد كرده است.
به گزارش مشرق سارا پالين با نزديك شدن به روزهاي كريسمس، در اعتراض به سياست هاي باراك اوباما، كارت پستالي توهين آميز را با تاكيد بر سگي سياه در كنار شومينه به نشانه باراك اوباما، به عنوان تبريك سال نو به رئيس جمهور آمريكا هديه كرد.به گزارش لس آنجلس تايمز، در اين كارت پستال يك سگ سياه، در كاخ سفيد كنار شومينه اي در حال استراحت است و در رفاه كامل فارغ از اتفاقات اطرافش تنها به آتش شومينه خيره شده است. پالين اين رفاه را با به تصوير كشيدن هداياي بسيار، اتاقي مجلل در كاخ سفيد و غيره مورد انتقاد شديد قرار داده است.روزنامه لس آنجلس تايمز، اين كارت پستال را اهانتي به رياست جمهوري آمريكا تلقي كرده است. اين كارت پستال توسط مارك ماتوس زاك طراحي شده است.در اين كارت كتابخانه كاخ سفيد به تصوير كشيده شده است. با وجود اينكه روزهاي آخر سال و مصادف با كريسمس است، هيچ گونه درخت كريسمسي در اين كارت ديده نمي شود.لس آنجلس تايمز اين مساله را اين گونه تفسير مي كند: طراح اين كارت به دليل عدم آينده اي روشن در انتخابات آتي رياست جمهوري آمريكا براي اوباما، از به تصوير كشيدن درخت كريسمس ممانعت كرده است و تنها به كشيدن چند گل و سبزه بسيار ساده روي شومينه بسنده كرده است.زيرا درخت نمادي از ريشه دادن و گسترش يافتن است اما همانطور كه در تصوير ديده مي شود تنها به چند گل و بوته قطع شده اشاره شده است.پالين، در حال حاضر فرماندار ايالت آلاسكا است. وي نخستين زن عضو حزب جمهوري خواه ايالات متحده آمريكا است كه در انتخابات فدرالي، براي دومين مقام ارشد كشور، نامزد شد.

 



با شعار انسجام مديريت در مديريت بحران برگزار مي شود
كنگره بين المللي بهداشت، درمان و مديريت در حوادث و بلايا

سرويس اجتماعي-
محمد رئيس زاده، ديروز در نشست خبري پنجمين كنگره بين المللي بهداشت، درمان و مديريت بحران گفت: اين كنگره با شعار انسجام مديريت در مديريت بحران و با هدف ارتقاي مهارت هاي درماني و مراقبتي جامعه پزشكي در حوادث و ارايه راهكارهاي منسجم و مناسب براي آمادگي در زمينه مديريت هماهنگ در حوادث و سوانح و بلايا برگزار مي شود.
به گزارش كيهان، وي با اشاره به زلزله احتمالي تهران گفت: در هنگام وقوع حوادث از جمله زلزله تمامي ارگان هاي درگير در حوادث بايد در تعامل و همكاري با يكديگر گام بردارند. در حالي كه مهمترين مساله اي كه هم اكنون در كلان شهر تهران بايد مورد توجه خاصي قرار گيرد، نبود انسجام و مديريت واحد در مديريت بحران است كه خود بحراني به بحران اصلي حادثه مي افزايد.
رئيس زاده افزود: ميزان آمادگي سيستم درمان در حوادث و بلايا از چالش هاي فراواني برخوردار است كه بحث فرسودگي بيمارستان ها، عدم امكان خدمات رساني به مصدومان و عدم آگاهي پرسنل بخش درمان در زمان وقوع حوادث از آن جمله مي باشد.
وي تصريح كرد: زمان تاسيس برخي از بيمارستان ها به سال 1312 بازمي گردد و بالغ بر 87 سال از عمر آن ها مي گذرد. در ضمن اكثر بيمارستان هاي مشهور پايتخت بالاي 50-40 سال قدمت دارند. هر چند بحث مقاوم سازي و جايگزيني بيمارستان ها مدتي است كه مطرح و اجرا شده است ولي اين برنامه ها متناسب با ابعاد حادثه تخمين زده شده در تهران نمي باشد.
دبير اجرايي كنگره گفت: عدم انسجام مديريتي بين ارگان هاي مختلف، در هنگام بروز زلزله تهران، بحراني را بر بحران حادثه مي افزايد.
وي افزود: اميد است كه با تشكيل اين كنگره و كدخدامنشي سازمان بسيج پزشكي به روشي واحد براي تجميع سازمان ها و ارگان ها دست يابيم. رئيس زاده افزود: مديريت بحران از دستورالعمل نسبتا جامعي برخوردار است اما اين كه چه ميزان از آن اعمال شده و به اجرا درآمده است هنوز مشخص نيست. در واقع طبق اين دستورالعمل تعامل و همكاري بين سازمان ها مشخص شده است اما سازمان مديريت بر تمام ارگان هاي ذيربط كه عهده دار وظايف مهمي هستند، اشراف كامل ندارد.
وي ادامه داد: اين كنگره به دنبال يافتن علل از هم گسيختگي و پراكنشي ارگان ها و رسيدن به دستورالعمل و آيين نامه اجرايي واحد است.
گفتني است پنجمين كنگره بين المللي بهداشت، درمان و مديريت بحران در حوادث و بلايا 5 الي 7 بهمن ماه امسال در مركز همايش هاي بين المللي رازي برگزار مي شود.
در ضمن بيش از 70 مقاله به دبيرخانه كنگره ارسال شده است كه از اين ميان 40 سخنراني جامع در بحث مديريت بحران، 40 پانل، 16 كارگاه، 15 مقاله خارجي، 50 مقاله ارال، 200 مقاله پوستري ارائه مي شود همچنين 8 كميته تخصصي براي نخستين بار در اين كنگره با عنوان كارگروه هاي تخصصي بهداشت، درمان، مديريت، امداد و نجات، پرستاري، توانبخشي، NBC، (موضوعات بيولوژيكي و شيميايي را شامل مي شوند در هنگام بروز حادثه) و پزشكي قانوني در اين كنگره پيش بيني شده است.

 



حوادث كوتاه از كشور

ريزش آوار
تبريز - خبرنگار كيهان:خاك برداري و ريزش آوار در ساختمان نظام پزشكي تبريز، به كشته و مجروح شدن 4 كارگر ساختماني منجر شد.به گزارش مركز فوريت هاي پزشكي آذربايجان شرقي، كارگران فوت شده 50 ساله بودند و يكي از كارگران مجروح نيز به بيمارستان شهيد محلاتي انتقال داده شده است.
انهدام باند سرقت
زاهدان - خبرنگار كيهان: بدنبال يك فقره سرقت از منزلي در زاهدان ماموران نيروي انتظامي اين شهر يك مظنون را دستگير كردند. به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس در تحقيقات فني متهم به ارتكاب سرقت از منازل شهروندان با همدستي 3 نفر ديگر اعتراف كرد كه آنان نيز دستگير شدند. براساس همين گزارش تحقيقات از متهمان همچنان ادامه دارد.
كشف 17 تن كودشيميايي
بجنورد - فارس: فرمانده انتظامي شهرستان مانه و سملقان گفت: ماموران انتظامي اين شهرستان طي دو عمليات موفق به كشف 17 تن و 650 كيلوگرم كود شيميايي خارج از شبكه توزيع در اين شهرستان شدند.
جاويد مهري در تشريح اين عمليات گفت: در اولين عمليات 14 تن و 750 كيلوگرم كود شيميايي قاچاق كشف و در اين رابطه دو نفر دستگير شدند. وي افزود: در عمليات دوم نيز ماموران نيروي انتظامي موفق شدند 58 كيسه كود شيميايي قاچاق كشف كنند. به گفته جاويد مهري متهمان براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.

 



تشكري هاشمي: ترخيص 147 واگن مترو وضعيت مترو را بهبود مي بخشد

معاون حمل و نقل و ترافيك شهردار تهران گفت: چنانچه خواهان بهبود وضعيت ترافيك در كوتاه مدت هستند بايد با تامين اعتبارات مورد نياز براي ترخيص 147 واگن مترو از گمرك اقدام كنند تا روزانه بيش ا ز 500 هزار سفر به ظرفيت مترو اضافه شود.
به گزارش ايسنا، سيدجعفر تشكري هاشمي اظهار كرد: در جلسه شوراي عالي ترافيك، اگرچه موضوع آلودگي هوا مطرح شد، اما تاكيد بر آن بود كه دستور جلسه يعني روان سازي ترافيك دنبال شود و بررسي وضعيت آلودگي هوا به بعد موكول شد.
وي با اشاره به اين كه آخرين جلسه شوراي عالي ترافيك به رياست وزير كشور تشكيل شد، گفت: روان سازي ترافيك به معناي گسترش راه ها براي تردد روان تر خودروهاي شخصي نيست، بلكه بايد با گسترش حمل و نقل عمومي شرايطي را فراهم كرد كه شهروندان خود ترجيح دهند با وسايل نقليه عمومي سفر كنند و كمتر شاهد تردد خودروهاي شخصي در سطح شهر باشيم.
معاون شهردار تهران تاكيد كرد: توسعه حمل و نقل عمومي و كاهش استفاده از خودروهاي شخصي، اجراي برنامه هاي متعدد براي كاهش سفرهاي غيرضروري، فرهنگ سازي و اجراي صحيح قوانين و مقررات و استفاده از تجهيزات هوشمند از جمله اقداماتي است كه مي تواند منجر به كاهش ترافيك و به دنبال آن آلودگي هوا و آلودگي صوتي در شهر شود.
وي با اشاره به اين كه دستور جلسه شوراي عالي ترافيك، ارائه راه كارهاي كوتاه مدت براي بهبود ترافيك تهران بود، تصريح كرد: در آن جلسه تاكيد كرديم كه معضل ترافيك و آلودگي هوا با راهكارهاي مقطعي كه حكم مسكن را دارند، قابل حل نيست و بايد نسبت به توسعه حمل و نقل عمومي، ارتقاي كيفيت سوخت و كيفيت خودروها و غيره اقدام شود با اين وجود اعلام كرديم، چنانچه مسئولان خواهان بهبود وضعيت ترافيك در كوتاه مدت هستند، به عنوان نخستين گام نسبت به تامين اعتبارات مورد نياز براي ترخيص 147 واگن مترو از گمرك اقدام كنند تا روزانه بيش از 500 هزار سفر به ظرفيت مترو افزوده شود.

 



رويدادهاي خارجي

در پي آزادي روابط همجنس بازها در ارتش آمريكا، مجلس سناي اين كشور قانوني را از تصويب گذرانده است كه به موجب آن روابط جنسي سربازان ارتش با حيوانات نيز آزاد خواهد بود.
به گزارش ايسنا، مجلس سناي آمريكا چندي پيش با 93 راي موافق و 7 راي مخالف نه تنها از ايجاد رابطه جنسي سربازان با همجنس هايشان حمايت كرد بلكه همچنين رابطه جنسي سربازان آمريكايي با حيوانات را نيز بدون مجازات اعلام كرد.
در 15 نوامبر كميته خدمات نظامي سناي آمريكا طرحي را تصويب كرد كه مطابق با آن، داشتن هرگونه رابطه جنسي با همنوع و يا حيوانات در ارتش را كه تا پيش از اين داراي مجازات و در حكم لواط بود، آزاد اعلام شده است.
از نظر «توني پركين» رئيس شوراي مطالعات خانواده در آمريكا، لغو قانون لواط در ارتش ريشه در درخواست سناتورهاي دموكرات و حمايت هاي باراك اوباما از سياست هاي ارتش دارد.
به گزارش روزنامه تريبيون چاپ نيجريه، پركين دراين باره معتقد است كه برخلاف انتظارش سناتورها هيچ تلاشي براي مبارزه با لغو اين قانون از خود نشان ندادند. از نظر او تصويب قانون آزادي روابط جنسي سربازان- حتي با حيوانات- در قوانين ارتش مشكلات فراواني بوجود خواهد آورد كه كاخ سفيد بايد پاسخگوي آن باشد.با تصويب مجلس سناي آمريكا
رابطه جنسي سربازان آمريكايي
با حيوانات آزاد شد

 



اجيركردن شاهدان قلابي براي اتهام بستن به طرف دعوا

فرمانده انتظامي شهرستان خرمدره گفت: تلاش زني كه قصد داشت با متهم كردن فردي مبني بر سرقت به عنف از وي انتقام بگيرد، با هوشياري پليس ناكام ماند.
به گزارش ايرنا، سرهنگ «مظاهر رياسوند» در اين باره افزود: روز شنبه پليس از طريق تلفن فوريت هاي پليسي (110) در جريان يك سرقت به عنف قرار گرفت كه بلافاصله ماموران در محل حادثه حاضر شدند.
وي اظهار داشت: فرد شاكي به ماموران گفت كه فردي با وارد شدن به منزلش به زور اقدام به سرقت طلاجات وي كرده و از محل متواري شده است و در اين خصوص دو نفر شاهد نيز دارد.
رياسوند ادامه داد: با توجه به ضد و نقيض گويي اين زن موضوع به صورت دقيق بررسي و مشخص شد اين خانم با يك خانم ديگر به دليل اختلافات قبلي داراي خصومت بوده و جهت انتقام گيري اقدام به طرح ادعاي واهي سرقت كرده و با اجيركردن دو نفر ديگر به عنوان شاهد قصد داشت پليس را فريب دهد كه با هوشياري پليس نقشه اين زن برملا شد.
فرمانده انتظامي شهرستان خرمدره يادآور شد: تحقيقات بيشتر در اين زمينه ادامه دارد.

 



معاينه فني موتورسيكلت ها محل نصب ندارد

محمد رضا محمودي گفت: مهمترين مشكل در رابطه با برچسب معاينه فني موتورسيكلتها اين است كه اين برگه را كجاي موتورسيكلتها نصب كنيم و چطور كنترل شوند.
به گزارش مهر محمد رضا محمودي با بيان اينكه مراكز معاينه فني موجود براي خودروها قابليت صدور برگه معاينه فني براي موتورسيكلتها را نيز دارند گفت: اجرايي شدن طرح صدور معاينه فني براي موتورسيكلتها تنها در جلسات كارشناسي مطرح شده است و هنوز امكان اجرايي شدن آن وجود ندارد.
وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا موتورسيكلت هايي كه در شهر تردد مي كنند قابليت دريافت معاينه فني را دارند گفت: موتورسيكلتهاي تازه توليد شده از استاندارد لازم برخوردار هستند اما در ادامه به دليل برخي بي توجهي ها يا دستكاري ها براي افزايش صداي موتور دچار اختلال شده اند، اما موتورسيكلتهايي كه قابليت دريافت معاينه فني را ندارند بايد بتوانند استانداردهاي لازم را كسب كنند.
محمد رضا محمودي با بيان اين كه بحث معاينه فني موتورسيكلتها در جلسات كارشناسي در حال بررسي است گفت: عمده ترين مشكل ما در رابطه با برچسب معاينه فني موتورسيكلتها اين است كه اين برگه را كجاي موتورسيكلتها نصب كنيم و چطور اين موتورسيكلتها كنترل شوند.

 



ساجدي نيا خبر داد انهدام باند 23 نفره توليد مواد مخدر

رئيس پليس تهران از دستگيري 83 نفر از اراذل و اوباش در عمليات ويژه پليس خبر داد و افزود: باند 23 نفره توليد و توزيع موادمخدر نيز شناسايي و منهدم شد.
به گزارش مهر، سردار حسين ساجدي نيا پيش از ظهر يكشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در راستاي اجراي طرح امنيت محله محور با همكاري قوه قضائيه هر روز در 375 محله تهران به صورت متناوب با 27 جرم احصا شده برخورد مي كنيم. به همين منظور از سحرگاه امروز طرح برخورد با اراذل و اوباش كه اقدام به اوباش گري و ايجاد رعب و وحشت مي كردند در سطح تهران برگزار شد و 83 نفر از سوي پليس شناسايي و در عمليات ويژه اي دستگير شدند.
وي ادامه داد: خوشبختانه اكثر عمليات هاي پليس موفقيت آميز بوده و با اطلا ع رساني هايي كه مردم انجام مي دهند مي توانيم طرح هاي بيشتري را اجرا كنيم. از مردم مي خواهيم كه موارد را از طريق پليس 110، كلانتري ها و پايگاه هاي پليس هاي تخصصي اطلاع دهند چرا كه پليس بلافاصله موضوع را پيگيري مي كند.
رئيس پليس تهران از انهدام باند 23 نفره توليد و توزيع موادمخدر در پايتخت خبر داد و افزود: همزمان با اجراي طرح اراذل و اوباش 23 نفر از اعضاي باند توليد و توزيع موادمخدر شناسايي و دستگير شدند كه به زودي در اختيار مراجع قضايي قرار مي گيرند.
ساجدي نيا با اشاره به اينكه در ماه گذشته سه طرح گسترده برخورد با اراذل و اوباش به اجرا درآمد تأكيد كرد: علاوه بر طرح هاي بزرگ در سطح تهران هر روز به صورت موردي با اراذل و اوباش سطح محلات برخورد مي كنيم. اجراي اين طرح در دستور كار پليس قرار دارد و تا زماني كه اراذل و اوباش در سطح محلات حضور داشته باشند با آنها برخورد مي كنيم.
وي با اعلام اينكه اراذل و اوباش در سه سطح درجه بندي شده اند تصريح كرد: برخي از اراذل در گذشته نيز دستگير شده بودند كه پس از آزادي بار ديگر دست به اعمال مجرمانه خود زدند. در بررسي هاي پليس مشخص شد بيشتر اين افراد بيكارند و از تحصيلات پاييني برخورد دارند كه بار ديگر به سمت جرايم كشيده مي شوند. بايد مجموعه هاي اجتماعي در اين بخش وارد شده و فعاليت كنند.
ساجدي نيا اظهار داشت: مقادير زيادي مواد مخدر از متهمان و اعضاي 23 نفره باند توليد و توزيع مواد مخدر كشف و ضبط شد.

 



بازديد شهرداران تهران و استانبول از تونل نيايش

شهردار تهران به همراه شهردار استانبول از پروژه احداث تونل نيايش بازديد كرد.
محمدباقر قاليباف در جريان اين بازديد از پيشرفت 46 درصدي عمليات اجرايي در پروژه احداث تونل نيايش خبر داد و افزود: حفاري در اين پروژه بخشي از عمليات اصلي به شمار مي رود كه با اتمام بخش عمده اي از آن مي توان اعلام كرد كه پيشرفت حفاري ها از مرز 75 درصد عبور كرده است.
وي با بيان اينكه در مسير اجراي اين پروژه مشكلي كه مردم را نگران كند وجود ندارد، از پيشرفت عمليات احداث تونل نيايش طبق برنامه زمان بندي خبر داد و گفت: اميدوارم با دعاي خير مردم اين پروژه كه شامل احداث حدود 10 كيلومتر تونل است، همزمان با پروژه پل بزرگراه طبقاتي صدر با كيفيتي مناسب و در زمان مقرر به بهره برداري برسد.
در اين بازديد، حسيني، معاون فني عمراني شهردار تهران نيز، ضمن توضيح عمليات صورت گرفته در پروژه احداث تونل نيايش و پل بزرگراه طبقاتي صدر، ابراز اميدواري كرد كه اين طرح عظيم ملي، با عنايت خداوند و تلاش شبانه روزي دست اندركاران آن، 22 بهمن ماه سال آينده به بهره برداري برسد.
همچنين قدير توپاش - شهردار استامبول - در جريان اين بازديد از پروژه هاي عمراني شهر تهران به عنوان هديه اي براي نسل هاي آينده ياد كرد.
شهردار استانبول به منظور حضور در اجلاس سازمان جهاني شهرهاي متحد و حكومت هاي محلي منطقه غرب آسيا و خاورميانه به تهران سفر كرده و در جريان سفرش به كشورمان، از روند اجرايي عمليات احداث تونل نيايش، باغ هنر، باغ موزه دفاع مقدس و برج ميلاد تهران بازديد كرد.
به گزارش ايسنا حسيني افزود، عمليات مربوط به عايق بندي، پوشش نهايي بتن (لاينينگ) و بتن ريزي كف تونل نيايش اخيرا و قدري جلوتر از برنامه زمان بندي آغاز شده و تمام تلاش ها بر اين امر استوار است كه اين پروژه با بهترين كيفيت ممكن در زمان مقرر به بهره برداري برسد.

 



بانك اطلاعاتي براي هماهنگي دستگاه هاي خدماتي و شهرداري ايجاد مي شود

سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران گفت: براساس پيشنهاد شهرداري تهران مقرر شد به جاي واگذاري مسئوليت هاي خدماتي به شهرداري ها بانك اطلاعاتي براي هماهنگ شدن دستگاه ها با شهرداري ايجاد شود.
به گزارش فارس، خسرو دانشجو بعد از چهارصد و بيست و نهمين جلسه شوراي اسلامي شهر تهران در جمع خبرنگاران حضور يافت و اظهار داشت: قرار بود در جلسه به موضوع لايحه تمديد مهلت مقرر در تبصره پنجاه و يكم بودجه سال 90 سازمان نوسازي شهرداري تهران ورود پيدا كنيم ولي شهرداري اين لايحه را پس گرفت.
وي ادامه داد: زمان بررسي بودجه سال 90 هنوز ايرادات وارده به سازمان نوسازي رفع نشده بود به همين دليل اجازه هزينه كرد در اين سازمان به جز پرداخت حقوق كاركنان از شهرداري سلب شده بود.
دانشجو تصريح كرد: امروز شهرداري لايحه خود را پس گرفت و اعلام كرد با بررسي هاي صورت گرفته و بعد از اعلام نتيجه تحقيق و تفحص از اين سازمان آنها نيازي به بررسي اين لايحه نديده و آن را پس گرفت.
دانشجو خاطر نشان كرد: در جلسه امروز همچنين اصلاحيه بند «ج» مصوبه ارزش واگذاري امتياز تراكم و تعرفه تغيير كاربري ساختمان و پاركينگ مورد بررسي قرار گرفت؛ شهرداري تهران هنگام صدور پروانه ساخت و ساز براساس محاسبات قبلي عوارضي دريافت مي كند كه منبع عمده درآمدهاي شهرداري است.
وي در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اينكه شنيده ها حاكي از ثبت نام برخي اعضاي شوراي شهر براي شركت در انتخابات مجلس شوراي اسلامي است، گفت: بنده نيز چنين زمزمه هايي را شنيده ام اما شركت اعضاي شوراي شهر در انتخابات مستلزم استعفاي آنها از ماهها پيش بود كه وقتي اين اتفاق رخ نداده يعني آنها چنين قصدي هم ندارند.

 



آتش سوزي در پل چوبي يك كشته برجاي گذاشت

اورژانس تهران از مرگ يك شهروند و مصدوم شدن 6 نفر ديگر بر اثر آتش سوزي در محله پل چوبي تهران خبر داد.
مدير روابط عمومي اورژانس تهران گفت: بر اثر آتش سوزي صبح ديروز در محله پل چوبي تهران در يك توليدي يك نفر كشته و 6 نفر مصدوم شدند.
حسن عباسي افزود: در اين راستا 6 نفر مجروح حادثه با اعزام 4 دستگاه آمبولانس به بيمارستان مطهري منتقل شدند.

 



كشف 11 تمساح در يك منزل

پليس بلژيك هنگام جستجوي خانه يك مظنون در شمال اين كشور، يازده تمساح كشف كرد.
به گزارش روزنامه ديلي ميل، پليس بلژيك روز پنجشنبه هنگام عمليات شناسايي در خانه اي در شمال اين كشور، يك كروكوديل و يازده تمساح را كه پنج تا از آنان داخل حمام كوچكي حبس شده بودند، پيدا كرد.
پنج عدد از تمساح ها داخل يك حمام كثيف و كوچك قرار داشتند و از پنج تمساح ديگر نيز داخل آكواريومي نگهداري مي شد كه فقط ظرفيت نگهداري از دو تمساح را داشت.پليس بلژيك همچنين يك تمساح آمريكايي بزرگ (كروكوديل) را نيز كشف كرد كه داخل پتو پيچيده شده بود.اين حادثه هنگامي رخ داد كه پليس خانه يك مرد آلماني متهم به كلاهبرداري در روستاي لاپشيور را بازرسي مي كرد.

 



هتل هاي شناور

هتل هاي شناور با غذاهاي محلي گردشگران را به «هند» مي كشاند.
به گزارش هندو، وزارت گردشگري هند در راستاي جذب بيشتر گردشگران به مناطق شمالي اين كشور، بدنبال ساخت يك هتل شناور روي رودخانه «گانگا» در استان زيباي «بيهار» است كه در آن غذاهاي محلي سرو شده و خدمات متنوعي از جمله ماساژ به گردشگران ارائه خواهد شد.جذب گردشگران با احداث هتلهاي شناور در شرايطي صورت مي گيرد كه دولت هند قصد دارد با افزايش چشمگير تعداد هتل هاي اين كشور با جذب سرمايه گذاري خارجي، اين كشور را به مقصد 50 ميليون گردشگر در سال 2020 تبديل كند، اين در حالي است كه بخش اعظم اين گردشگران، گردشگر داخلي خواهند بود.هند در ماه جولاي نيز رشد 24 درصدي گردشگرانش را تجربه كرده كه در اين ميان بيشترين ميزان رشد گردشگران اين كشور از كشورهاي عربي حوزه خليج فارس بويژه «امارات متحده عربي» بوده است.در اين راستا، پيش بيني مي شود كه هند تا سال 2012، 25 درصد از گردشگران درماني قاره آسيا و 2/4 درصد از گردشگران درماني جهان را به خود اختصاص دهد، اين در حالي است كه دولت هند قصد دارد اين كشور را در قالب برنامه اي پنج ساله به يكي از پنج مقصد برتر گردشگري جهان تبديل كند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14