(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 5 دی 1390- شماره 20106

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
9 دي روزي كه پشت شيطان لرزيد
كميسيون بهداشت طي گزارشي در صحن علني:
تاكنون ريالي از 3 ميليارد دلار مصوب به وزارت بهداشت پرداخت نشده است
حضور خداي سبحان دركنار دل هاي شكسته
واكنش فعالان سياسي به راهبرد انتخاباتي اصلاح طلبان عدم مشاركت با تحريم تفاوتي ندارد
از سوي رئيس جمهور 8 استاد دانشگاه نشان دانش دريافت كردند
همايش بزرگداشت ملامحمد مهدي و ملااحمد نراقي درنراق برگزار شد
وضعيت جسماني آيت الله انصاري شيرازي رو به بهبودي است
نتيجه معكوس حملات هواپيماهاي بدون سرنشين در پاكستان



9 دي روزي كه پشت شيطان لرزيد

چه شب و روزهايي كه طي شد و در ميانشان، شبي شب قدر شد و روزي، يوم الله. و در اين ميان جنگ شيطان با خدا تا نصرت نهايي حزب الله ادامه دارد. فان حزب الله هم الغالبون.
آزمون ها و حوادث از پس هم مي رسند و انسانيت هر بشري را در مهلتي مشخص در كوره ذوب اراده و اختيار خويش آبديده مي كنند. حال عده اي آبديده و سربلند مي شويم و عده اي نيز مردود و زنگاري و سرافكنده.
بعد از آن كبر و عصيان ابليس و سوگند مشروطش، اغواي تلخ و مكرر آدم و رانده شدنش از بهشت، قتل مظلومانه و مكرر هابيل ها بدست قابيل ها، طوفان هاي مكرر نوح ها، تلاش ها و خون دل خوردن هاي پي درپي هود و لوط و عاد و ثمود و موسي ها و عيسي ها، بت شكني مكرر ابراهيم خليل الله و به قربانگاه رفتن هاي اسماعيل ها، هجرت هر روزه محمد(ص) و اتمام حجت هر باره اش در بدر و احد و حنين و تبوك و احزاب و غديرها، غربت جانكاه زهرا(س) و غصب مستمر فدك ها، خيانت مستمر بني سقيفه و ماجراي هر روزه پيراهن عثمان ها و به نيزه رفتن قرآن ها، درجازدن هر روزه زبير و طلحه و شركا، ساده لوحي ابوموسي و مكر و نيرنگ معاويه ها و عمروعاص ها، خانه نشيني مولا(ع) و واگويه هاي مستمرش با چاه، تكرار هر روزه عاشورا و آوارگي زينب كبري(س) و حتي غيبت طولاني مولا(عج)... مائيم و ابتلائات و امتحاناتي به وسعت همه آوردگاه هاي تاريخ در جنگ دائمي با ابليس ها...
شيطان در جنگ مستمري است با ما و عيار انسانيتمان در آزمون هاي پياپي و فتنه هاي نوبه نو شناخته مي شود. يكي از ما با حب نفس و جاه و مقام، يكي با مال و منال دنيا و ديگري هم خسر الدنيا والاخره... مسئوليت اصلي انسان در به دوش كشيدن و تحويل بار امانت الهي از همان زماني شروع شد كه ابليس قسم ياد كرد: فبعزتك لاغوينهم اجمعين... الا عبادك منهم المخلصين.
اگرچه همه روزهاي خدا باشكوهند و شاهد غلبه مستمر حزب الله بر شيطان ها، اما برخي روزها در توالي جدال دائمي شيطان و نوچه هايش با بندگان خدا، شكوهي ديگر به تاريخ بخشيده اند و خود نيز باشكوه تر گشته اند. چنين ايامي معروفند به ايام الله... همان روزهايي كه ميزبان و شاهد آزادگي و حريت جماعتي از انسان ها هستند كه براي دين خدا قيام مي كنند و خواري شياطين را رقم مي زنند.
در عبور از كوچه پس كوچه هاي تاريخ به معبر امروزي كه مي رسيم خواهيم ديد چه تجارب و عبرت هايي در مقابل ديدگان خود داريم. عبرت هايي كه آسان به دست ما نرسيده ولي رايگان در اختيار همه ما قرار دارد. از تجارب و مصائب قبل از اسلام گرفته تا صدر اسلام، تا به اكنون.
انقلاب اسلامي ايران با آرمان هايي برگرفته از اصول ناب قرآن و اسلام و سنت انبيا و ائمه عليهم السلام، در قلب شوره زار آن تاريخي آغاز شد كه بيگانگان براي ما نوشته بودند و درهاي باغ سبز توسعه و اومانيته را به اسم انقلاب سفيد و قدم نهادن به دروازه هاي تمدن آن هم تحت لواي چكمه هاي استكبار و استعمار و وابستگي، با قوانيني نظير كاپيتولاسيون و با چاشني تحقير به ما نشان مي دادند. اما با رهبري ولايت و اتحاد و بصيرت ملت، و اهداي خون هاي پاك در مسير انقلاب و دفاع مقدس و بعد از آن فتنه هاي پي درپي برگ هاي ديگري از دفتر استقلال و عزت و آزادي گشوده شد تا انقلاب اسلامي ايران، پرچم بيداري اسلامي را در عصر حاضر و سپس بيداري انساني را در نقاط ديگر جهان برافراشته نگه دارد.
بي شك چنين انقلابي را تحمل اعوجاج و انحراف و قبيله گرايي و اشرافيت و شخص گرايي و تبعيض و مفاسد اقتصادي و سياسي و... نبود، و با وجود روشنگري هاي ولايت، حق نيز همين بود. آنجا كه مولا و امت، زياده خواهي ها، توهمات، ترديدات و انحرافات را يكي پس از ديگري در جمع برخي خواص تحت هر جريان و عنواني ديدند، همچون قطرات اقيانوسي بيكران بسان طوفان نوح، آفات و كژي ها را شستند و از چهره تابناك انقلاب زدودند.
نهم دي ماه هشتاد و هشت، تداوم حركت اقيانوسي بيدار دل و اما دل شكسته بود كه فارغ از تحمل دردهايي نظير سكوت برخي خواص، يا حرف هاي دوپهلوي عده اي، جانانه وارد ميدان كارزار شدند و غبار فتنه را از سيماي انقلاب شستند.
مبارك باد ايام الله نهم دي بر ملت بزرگي كه هم طوفان نوح شد و هم سوار بر كشتي انقلاب اسلامي، جشن بزرگ پيروزي بر فتنه و فتنه گران را بر پا نمود و نصرت الهي را بر قلوب خويش و اين سرزمين رهنمون ساخت. و مبارك باد بر نهم دي افتخار پيوستن به ايام الله، يا همان روزهايي كه بيشتر رنگ و بوي آسماني دارند... روزهايي كه پشت شيطان در آن بيشتر مي لرزد و بيني آن به خاك ماليده مي شود.
عليرضا طلابي

 



كميسيون بهداشت طي گزارشي در صحن علني:
تاكنون ريالي از 3 ميليارد دلار مصوب به وزارت بهداشت پرداخت نشده است

كميسيون بهداشت در گزارشي اعلام كرد تاكنون ريالي از 3 ميليارد دلار پيش بيني شده در قانون بودجه 90 به وزارت بهداشت اختصاص نيافته است.
گزارش كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي در مورد عدم اختصاص اعتبار ناشي از اجراي جزء «ب» بند(2) قانون بودجه 1390 كل كشور در راستاي اجراي تبصره بند 6 ماده 33 آيين نامه داخلي پارلمان در جلسه علني يكشنبه قرائت شد.
در بخشي از اين گزارش كه حسن تاميني نماينده رشت و سخنگوي كميسيون بهداشت آن را قرائت كرد، آمده است: عدم اختصاص اعتبار ناشي از اجراي جزء «ب» بند2 قانون بودجه سال 1390 كل كشور، مشكلاتي را در امر سلامت آحاد جامعه فراهم كرده است، به طوري كه سهم مردم در پرداخت هزينه هاي بهداشتي و درماني روز به روز افزايش پيدا كرده و گردش مالي بيمارستان ها به درآمد حاصله از جيب مردم وابسته شده و زمينه ماندگاري پزشكان متخصص در بيمارستان هاي دولتي را با مشكل مواجه كرده است و بيم آن مي رود اداره بيمارستان ها با بحران مواجه شود.
در بخش ديگري از اين گزارش مندرج است: لذا به استناد بند 6 ماده 33 آيين نامه داخلي و تبصره ذيل آن در خصوص عدم اجراي جزء «ب» بند2 قانون بودجه سال 1390 كل كشور، مبني بر اختصاص 3 ميليارد دلار از محل افزايش درآمد حاصل از صادرات نفت و ميعانات گازي مازاد بر منابع مندرج بند يك اين قانون قبل از واريز به حساب ذخيره ارزي معادل ريالي آن پس از واريز به خزانه به وزارت بهداشت در اجراي اهداف بند «ب» ماده 34 قانون برنامه پنجم اختصاص يابد و علي رغم تاكيد تبصره يك همين بند2 كه دولت موظف است مازاد درآمد حاصله از اين بند را به نسبت پس از ماه چهارم، هر ماهه به صورت يك دوازدهم پرداخت كند، متاسفانه پس از گذشت 6 ماه از سال تاكنون ريالي براي اجراي قانون به وزارت بهداشت اختصاص نيافته است.
كميسيون بهداشت و درمان مجلس در خاتمه اين گزارش آورده است: با توجه به اينكه برگزاري جلسات مختلف با مسئولين ذيربط نيز تاكنون هيچ نتيجه اي نداشته، خواهشمند است طبق تبصره ذيل بند 6 ماده 33 آيين نامه داخلي، اين گزارش دردستور كار مجلس قرار گيرد تا مراحل قانوني خود را طي كند.
ميزان مقرري بيمه بيكاري تعيين شد
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي صبح يكشنبه در ادامه بررسي مواد مراعا مانده از طرح بيمه بيكاري و حمايت از بيكاران متقاضي كار ماده 32 اين طرح را با 147 راي موافق، 16راي مخالف و 11راي ممتنع از مجموع 197 نماينده حاضر در صحن علني به تصويب رساندند.
وكلاي ملت در اين ماده مقرر كردند كه منابع مورد نياز اجراي فصل سوم اين قانون (بيمه بيكاري و حمايت از بيكاران متقاضي كار)، در سال 91 از محل دو درصد اعتبارات بودجه عمومي موضوع ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه كشور كه در اختيار معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور قرار دارد، تامين و پرداخت شود.
در ادامه اين ماده نيز آمده است كه در سالهاي بعد، با پيش بيني در قوانين بودجه از محل 50 درصد درآمدهاي موضوع ماده 7 قانون هدفمند كردن يارانه ها منابع مورد نياز اجراي اين قانون تامين مي شود؛ همچنين 90 درصد درآمد حاصل از دريافت خسارات و جريمه هاي ناشي از اشتغال اتباع خارجي بدون مجوز و كودكان و نوجوانان كمتر از 15 سال و همچنين كمك هاي مردمي و سازمان هاي حمايتي داخلي و خارجي مانند بانك جهاني براي اين منظور اختصاص مي يابد.
در ماده 33 ميزان مقرري كمك هزينه بيكاران متقاضي كار براي افراد مجرد معادل 30درصد و براي افراد متاهل يا متكلف معادل 50درصد حداقل دستمزد مصوب شوراي عالي كار در سال پرداخت، تعيين شد.
تبصره نخست ذيل اين ماده نيز عنوان مي كند كه امتياز معلولان با حداقل 20درصد از كارافتادگي با اعلام سامان بهزيستي استان است.
تبصره2 اين ماده نيز كمك هزينه بيكاري را از شمول ماليات معاف كرد.
به موجب مصوبه مجلس در ماده 34 نيز در موارد زير مقرري كمك هزينه بيكاري قطع مي شود:
الف- زماني كه مقرري بگير اشتغال به كار يابد.
ب- بنا بر اعلام واحد تعاون، كار و رفاه اجتماعي محل و ساير واحدهاي ذيربط، مقرري بگير بدون عذر موجه از شركت در دوره هاي كارآموزي خودداري كند.
پ- مقرربگير بيكاري از قبول شغل پيشنهادي خودداري كند.
ت- پس از برقراري مستمري، به اعتياد ابتلا يابد و يا به طور قطعي محكوم به مجازات قاچاق مواد مخدر، سرقت يا كلاهبرداري شود. در مورد افراد متاهل مذكور و در خصوص واجدان شرايط متأهل كه زنداني هستند، حمايت موضوع اين فصل با نظارت و اعلام حسب مورد توسط سازمان بهزيستي يا مددكاري زندان از طريق همسر، يا يكي از فرزندان و يا يكي از خويشاوندان نزديك صورت مي پذيرد.
ث- 10 سال از بهره مندي از حمايت هاي موضوع اين طرح سپري شده باشد.
تصويب دو فوريت استفساريه اي
درباره هدفمندي
نمايندگان مجلس در ادامه جلسه علني روز يكشنبه بررسي دو فوريت طرح استفساريه ماده 12 قانون هدفمندي يارانه ها را در دستور داشتند.
نمايندگان مجلس پس از استماع سخنان موافق و مخالف با 152 راي موافق، 9 راي مخالف و 13 راي ممتنع از 198نماينده حاضر با بررسي دو فوريتي اين طرح موافقت كردند.
در اين طرح استفساريه سؤال شده است آيا منظور از عبارت «تمام منابع حاصل از اجراي اين قانون» در ماده 12 قانون هدفمند كردن يارانه ها صرفاً مابه التفاوت قيمت فروش حامل هاي انرژي است و ساير موارد موضوع اين قانون قبل و بعد از اجراي اين قانون است؟
طراحان در اين طرح جواب داده اند: بلي، منظور از عبارت «تمام منابع حاصل از اجراي اين قانون» در ماده 12قانون هدفمند كردن يارانه ها، صرفاً مابه التفاوت قيمت فروش حامل هاي انرژي و ساير موارد موضوع اين قانون قبل و بعد از اجراي اين قانون است و شامل كل مبالغ حاصل از فروش آنها نمي شود.
اين طرح با 98 امضا تقديم هيئت رئيسه مجلس شده است.
طراحان معتقدند دولت بدون توجه به ماده مذكور همه درآمدهاي قديم و جديد را يكجا براي هدفمندي يارانه ها و پرداخت وجه به مردم دريافت مي كند و اعتبارات شركت هاي خدماتي چون گاز، آب و برق را پرداخت نمي كند و اين شركت ها در اجراي تعهدات خود مانده اند.
نطق ميان دستور نمايندگان
روز گذشته فريدون حسنوند عضو كميسيون انرژي مجلس طي نطق ميان دستور خود در صحن علني اظهار داشت: «ما متهم به گناه هايي هستيم كه ديگران آن را مرتكب مي شوند لذا وجدان بيداري بشريت گواهي داده و در حافظه تاريخ ثبت مي شود كه اين كارنامه ننگين متعلق به چه كساني است؛ استفاده از بمب هسته اي در هيروشيما و ناكازاكي، كشتار بي رحمانه مردم در ويتنام، قتل عام مردم مظلوم عراق، افغانستان، لبنان، فلسطين و ده ها كشور ديگر، دفاع از قتل عام مردم مظلوم بحرين، يمن، ليبي و هر نقطه اي كه منافع آنها در خطر باشد، دفاع از رژيم هاي نامشروع و غاصب و دفاع از حكام مستبد، توليد و تكذيب سلاح هاي كشتار جمعي، حمايت از رژيم غاصب و اشغالگر صهيونيسم در اشغال يك كشور و كشتار يك ملت، طراحي كودتا و انقلاب هاي رنگين وحمله نظامي و لشگركشي در كشورهاي مختلف عليه اراده ملت ها با غارت سرمايه هاي اين كشورها، توليد و نگهداري صدها كلاهك هسته اي توسط آمريكا و اسرائيل، ساخت زندان هاي مخوف و ناديده گرفتن حقوق اوليه بشر در آن زندان ها و صدها مورد ديگر كه دقيقاً از مصاديق تروريسم و به كارگيري سلاح هاي هسته اي و نقض حقوق بشر است.»
وي حمايت از رژيم پهلوي، سركوب قيام اسلامي و مردمي تا پيروزي انقلاب اسلامي، غارت و چپاول سرمايه هاي ايران، بلوكه كردن اموال متعلق به اين ملت، طراحي كودتاهاي مختلف در طول عمر انقلاب، طراحي جنگ 8 ساله، ترور شخصيت ها و مسئولين نظام، ربايش شهروندان ايراني در نقاط مختلف جهان به بهانه هاي واهي، تهديد مسئولين جمهوري اسلامي و فرماندهان سپاه پاسداران، حمله موشكي به هواپيماي مسافربري، بمب گذاري در نقاط مختلف كشور و... از جمله اقدامات آمريكا و هم پيمانانش عليه كشورمان دانست.
نماينده انديمشك در مجلس همچنين گفت: حال بايد قضاوت كرد كه تروريسم كيست و چه كسي به دنبال سلاح هسته اي و گسترش آن است؟ به راستي آيا آمريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي با اين سوابق تيره و تار مستحق كيفرخواست نيستند و نبايد در دادگاه بين المللي محاكمه شوند؟
حسين نجابت نماينده تهران هم تأكيد كرد: ترديدي نيست كه وحدت و آرامش اجتماعي در كشور اصلي ترين زمينه بروز كارآمدي و ايجاد اميد در بين ملت ايران است و از اين رو سياستمداران و به خصوص اصولگرايان بايد با شرح صدر و روشن بيني راه خود را انتخاب كنند.
نجابت همچنين گفت: شايسته نيست اصولگرايان شاخه شاخه شوند و به بهانه هاي درست يا نادرست يكديگر را تضعيف كنند. اكنون در گذرگاهي از تاريخ ايستاده ايم و اگر نفهميم كه در كجا هستيم و درست درك نكنيم، ممكن است مسائل جزئي داخلي و رقابت هاي كم فايده انتخاباتي مارا از نقش آفريني در منطقه بازدارد كه اين به هيچ وجه شايسته اصولگرايي نيست.
وي افزود: لذا وحدت نه تنها نياز داخلي ما براي رشد و كارآمدي بلكه تضمين كننده شوق اميد در دل جان بركفاني كه در منطقه به شوق استقرار مردم سالاري ديني به مقابله تانك ها مي روند، است و اگر اينها نااميد شوند، بي ترديد دشمن نظام به ظاهر ديني و سكولار را سريع جايگزين حكومت واقعي ديني مي كنند.

 



حضور خداي سبحان دركنار دل هاي شكسته

وقتي انسان كينه و دشمني را نسبت به برادر ديني بر طرف كرد، اين قلب مي شود شفاف، وقتي صاف شد، دين روئيده مي شود؛ اينجا مي شود چمن، اينجا مي شود گلزار؛ اين مي شود روضأ م ن ر ياض الجنّه. در اين روضأ م ن ر ياض الجنّه، انسان ميوه ها وگلهاي فراواني دارد. از آن به بعد سخن از نثار است و ايثار.وجود مبارك حضرت رسول(ص)فرمود:اگر شما مي خواهيد با خدا رابطه داشته باشيد، يا خدا را در مقام تنزّل كه او دان ف ي علوّ ه (1) در نزد خود بيابيد، يا در اثر قربان كلّ تقيّ (2) متقرّب بشويد، بالا برويد و ا ليه يصعد الكل م الطّي ب (3) شامل حال شما بشود، دو تا راه دارد كه اين مان عه الخلوّ است و جمع را شايد.
وجود مبارك حضرت درموردكمك كردن به مؤمنان فرمود: بالأخره يكي از اين دو تا كار هست. يا بايد كاري بكني كه خدا را نزد خود بيابي، يا كاري بكني كه تو را نزد خدا بيابند؛ جمعش هم ممكن است. فرمود: اگر كسي كمكي از شما خواست، تشنه اي از شما آب خواست، گرسنه اي از شما نان خواست، برهنه اي از شما جامه خواست؛ اگر اين كارها را كرديد، در بخشي از اين احاديث دارد: لوجدتن ي ع ند ذل ك، يك. در بخشي ديگردارد: لوجد ت ذل ك ع ند ي (4)، اين دو. حالا تا آن عمل كننده كي باشد، چه باشد؛ با دان،مأنوس باشد يا با عال مأنوس باشد !
اين جزء بيانات نوراني امام سجاد (ع) است كه در وصف خداي سبحان مي فرمايد: دان ف ي علوّ ه و عال ف ي دنوّ ه. همان خدائي كه رفيع الدّرجات است،ذو العرش است، در درجه نازله و مياني هم با انسان است، چه اينكه در درجه عالي هم هست؛ حالا ذوالعرش كه شد، كسي با او مأنوس باشد يا نه،مطلب ديگري است. آن رفيع الدّرجات و ذوالعرش است كه در قرآن آمده(5). آن كه امام سجاد (ع) فرمود، اين است كه: دان ف ي علوّ ه و عال ف ي دنوّ ه. فرمود: اگر كسي گرسنه باشد و شما به داد او برسيد، تشنه اي را در يابيد، برهنه اي را دريابيد: وجدت ذل ك ع ند ي. تازه اين مال گرسنه و تشنه و برهنه مادي و بدني !
لزوم انتقال معارف ديني توسط حوزويان و دانشگاهيان
چون شما به لطف الهي يا طلبه ايد و حوزوي فكر مي كنيد يا دانشجو هستيد و دانشگاهي فكر مي كنيد؛ بهترين كار شما نشر مآثروجنبه هاي فرهنگي است. يك مطلب علمي كه ياد گرفتيد، سعي كنيد اين را به ديگران منتقل كنيد. مشكل ماها اين است؛ حالا به ما ديگر نمي گويند شما چرا زكات نداديد تا ما بگوئيم ما كه مال زكوي نداشتيم ! يا نمي گويند چرا خمس نداديد تا ما بگوئيم ما كه ارباح مكاسب نداشتيم ! به ما مي گويند: اين علمي كه ياد گرفتي، براي چه ياد گرفتي؟ مشكل جدّي برخي از ماها اين است كه ما يك مطلبي را كه ياد گرفتيم؛ حالا يا در كتاب بود يا از استاد بود، همين كه ياد گرفتيم تمام تلاش و كوشش ما اين است كه يك جائي پيش بيايد تا ما آن حرف را بگوئيم؛ يا سخنراني باشد يا يك همايشي باشد؛ اين مشكل است ! اين كاسبكارانه با حوزه و دانشگاه برخورد كردن است و اين حيف است ! اين علم، نور است.
به ما گفتند: يك چيزي كه ياد گرفتيد، اين امانت است؛ سعي كنيد اين را به ديگران منتقل كنيد. راه انتقالش هم چند جور است. اوّل اين است كه خود را با اين علم شستشو كنيد تا معطّر بشويد؛ وقتي كه در كوي و برزن راه مي رويد، آدم مي فهمد يك آدم معطّري از اينجا گذشته. آن تأثير معنوي را دارد؛ چه ما بخواهيم چه نخواهيم، چه بدانيم چه ندانيم ! زيرا خدا با آدم است: نّ الله مع الّذين اتّقوا (6)، نّ الله مع المحسنين، نّ الله مع الصّابرين (7)؛اگر كسي انسان شايسته باشد و خدا با او هست و دارد راه مي رود؛ آثار خدائي در آن كوچه ظهور مي كند. او چه حرف بزند، چه كتاب بنويسد، چه درس بگويد، چه زندگي عادي داشته باشد مؤثر است. رسالت ماحوزويان و دانشگاهيان اين است. حالا لازم نيست بگوئيم كه آبي نداريم تا به ديگري بدهيم يا لباس و غذائي نداريم به ديگري بدهيم؛ همين چهار تا كلمه اي كه بلديم براي ما آب و نان است وبايد اينها را بدهيم ! راهش اين است كه درست اينها را منتقل بكنيم، درست عمل بكنيم تا يكي از اين دو فضيلت نصيب ما بشود. فرمود: لوجدتن ي ع ند ذل ك، يا وجدت ذل ك ع ند ي (8).
حضور خداي سبحان در دل هاي شكسته
اينكه در حديث قدسي آمده: أنا ع ند المنكس ره قلوبهم (9) همين است. فيض خدا در دلهاي شكسته ظهور مي كند، اين ترجمه عبارت أنا ع ند المنكس ره قلوبهم است. يك قلبي كه با تكبر و با ناز و با غرور زندگي مي كند، جاي خداي سبحان نيست !
اين در مناجات هاي انبياء هست، در نهج الفصاحه وجود مبارك پيامبر(ص) هم هست كه خداي سبحان فرمود: من كه بيمار شدم، چرا به عيادت من نيآمدي؟! عرض كردند: ذات أقدس له كه منزّه از مرض است. فرمود: آن بنده مؤمن كه بيمار شد، تو اگر او را عيادت مي كردي، مي ديدي من آنجا حضور دارم: لوجدتن ي ع ند ذل ك. خدا كه مريض نمي شود؛ امّا خدا پيش دلهاي شكسته است. اگر آن مريض را عيادت مي كردي، مي ديدي كه خداي سبحان در كنار دل شكسته حضور دارد.
سرّ دفاع شيعيان از ائمه (عليهم السّلام)
آنوقت اين باعث مي شود كه ما بشويم فرزند پيامبر و أبي عبد الله.وقتي فرزند أبي عبد الله شديم، حق داريم قيام بكنيم، براي اينكه پدرمان را كشتند! ديگر كسي نمي تواند بگويد به شما چه كه روز عاشورا اين همه به سر و سينه مي زنيد !! به شما چه كه در جبهه ها مي گفتيد كربلا، كربلا؛ آمديم، آمديم ! شما مطمئن باشيد اين دفاع مقدّس را، اين كشور را، اين جهاد 8 ساله را كربلا اداره كرده. اين بچه ها كه شناسنامه هارا دست كاري مي كردند تاسنشان را بالا ببرند؛ فقط به شوق جبهه و شهادت و نام مبارك أبي عبدالله و كربلا بود !
اگر خداي ناكرده اين نام نبود، با آن سلاح هاي شيميائي كشتار دسته جمعي، نمي شد ايران را اداره بكنند ! در جنگ جهاني اوّل ايران تسليم شد؛ درجنگ جهاني دوّم ايران تسليم شد؛ هر وقت گفتند: 17 شهر به ما بايد بدهيد، گفتيم: چشم. هر وقت گفتند: نفت و گاز بايد بدهيد، ما گفتيم: چشم. هر وقت گفتند: بايد نوكر ما باشيد، گفتيم: چشم.
پس چه جور انقلاب اسلامي شد، همين مردم بودند! 8 سال جنگيدند، با دنيا هم جنگيدند؛ 2 ـ 3 تا كشور با ما بودند كه از آنها كاري ساخته نبود ! يكي الجزاير بود، يكي ليبي، يكي هم سوريه؛پس روي كره زمين كسي نبود به داد ما برسد، مگر همين يا حسين يا حسين ! ارتش هم كه مستشاران اصلي اش، مهره هاي اصلي اش آمريكائي بودند وآنها فرار كردند. اين سپاه را، اين بسيج را، اين نيروي مردمي را، اين حوزه و دانشگاه را نام مبارك أبي عبدالله حفظ كرد.
بنابراين ما حق داريم دفاع بكنيم، براي اينكه پدر ما را كشتند. ما يك چنين شناسنامه اي داريم ! وقتي فرمود: أنا و عليأ ابوا هذ ه الامّه، آنها رسمااعلام كردند كه ما شما را به عنوان فرزندي قبول داريم، ما هم اينها را به عنوان پدري قبول كرديم. بنابراين ما حق داريم، به خودمان و جامعه حق مي دهيم كه در مراسم سالار شهيدان بگوئيم: و جعلنا و يّاكم م ن الطّال بين ل ثار ه . آنوقت حيف است اين مكتب از ما گرفته بشود.
آزادي در همين است، استقلال در همين است، عظمت در همين است، سازندگي در همين است. غالب اينها كه الآن اين سدها را ساختند كه حشرشان با انبياء و اولياء باشد، همين جوانهاي جبهه رفته يا علاقمندان به استقلال اين مرز و بومند.
بيانات حضرت آيت الله العظمي جوادي آملي (مدظلّه العالي) در جلسه درس اخلاق در ديدار با جمعي از طلاب، دانشجويان و اقشار مختلف مردم
به مناسبت ايام سوگواري حضرت سيّدالشهداء (ع) قم ؛ اسفند 1383
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) مصباح كفعمي/ 353 (2) الكافي/ 3/ 265 (3) فاطر/ 10
(4) وسائل الشيعه/ 2/ 418 (5) غافر/ 15 (6) نحل/ 128
(7) بقره/ 153 (8) الطرائف/ 2/ 323 (9) منيه المريد/ 123
خوان حكمت روزهاي دوشنبه منتشر مي شود.

 



واكنش فعالان سياسي به راهبرد انتخاباتي اصلاح طلبان عدم مشاركت با تحريم تفاوتي ندارد

سرويس سياسي-
در شرايطي كه ثبت نام كانديداهاي نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي آغاز شده است، جريان فتنه گر به همراه جريان ضدانقلاب خارج از كشور در يك هماهنگي آشكار به دنبال تقابل با نظام از طريق سرد كردن فضاي انتخاباتي است.
پس از سخنان سيدمحمد خاتمي مبني بر تحريم انتخابات، بيژن زنگنه يكي از وزراي كليدي دولتهاي سازندگي و اصلاحات نيز در يك بي تفاوتي آشكار نسبت به انتخابات آينده اينگونه عمق كينه خود را نسبت به نظام نشان مي دهد.
وي در پاسخ به اين سوال خبرنگار فارس كه آيا به طور مستقل براي حضور در انتخابات اقدام مي كنيد يا خير گفته است: مگر قرار است كه انتخابات برگزار شود؟
زنگنه در پاسخ به خبرنگار فارس كه به وي گفت قرار است 12 اسفند انتخابات مجلس برگزار شود؛ اظهار داشت: عجب! در جريان نبوديم!
وي در پاسخ به اين سوال كه حالا كه در جريان برگزاري انتخابات قرار گرفته ايد آيا تلاشي براي حضور در انتخابات مي كنيد اظهار داشت: نه تلاشي نمي كنم.
اين وزير دولت اصلاحات با بيان اينكه من كاره اي نيستم كه بخواهم فعاليت داشته باشم، اضافه كرد: من در سياست نيستم.
بي تفاوتي
فرقي با تحريم ندارد
حسين مظفر عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام هم در مورد اظهارات اخير سران جبهه اصلاحات براي حضور در انتخابات آينده و شرط گذاري اين عده براي نظام اظهار داشت: به نظر مي رسد هركس كه دل بسته به نظام الهي و مردمي ما است بايد خودش براي مشاركت در سربلندي و سرافرازي كشور پيشگام باشد.
وي افزود: طبيعي است كه نظام اسلامي زمينه ها را براي همه آحاد در كشور فراهم مي كند و طرفدار مشاركت حداكثري در عرصه هاي مختلف به ويژه عرصه انتخابات است.
مظفر با بيان اينكه نظام جمهوري اسلامي دستاورد امام خميني(ره) است، ادامه داد: خون شهيدان ز يادي براي اين نظام ريخته شده است لذا در درجه اول بايد گفت كه از نظر اعتقادي هر كس كه به اين نظام معتقد باشد و از امام سخن بگويد و ادعاي طرفداري از امام و انقلاب را داشته باشد و از شهدا طرفداري كند بايد به هر صورت احساس مسئوليت و تعلق خودش را به نظام سياسي نشان دهد.
وي گفت: اشكالي كه در مجموعه اصلاح طلبان به ويژه در بخشي از آنها وجود دارد اين است كه موضع شفافي را براي مسائل كشور و جامعه اعلام نكردند و نتوانستند اعتمادسازي كنند و چون اعتمادسازي نكردند اقبال عمومي را هم نخواهند داشت.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت: طبيعي است كه عدم اقبال عمومي به اصلاح طلبان به خاطر عدم شفافيت سياسي و عدم موضع گيري آنها در عرصه سياسي كشور است چرا كه اصلاح طلبان مرزهاي خودشان را از بدخواهان و ضدانقلاب جدا نكردند، لذا نبايد بي اعتماد شدن مردم نسبت به اصلاح طلبان به حساب نظام گذاشته شود بلكه اين مسئله به خاطر عملكرد خودشان است.
مظفر با بيان اينكه اصلاح طلبان بايد مواضع خود را مشخص و شفاف كنند، افزود: اصلاح طلبان بايد از اشتباهات خود برگردند و صادقانه به مردم بگويند كه ما اين اشتباهات را داشتيم و درصدد جبران آنها هستيم و دلمان هم براي نظام و انقلاب مي سوزد و حاضريم در عرصه هاي مختلف مشاركت كنيم و البته اشتباهات گذشته را هم تكرار نكنيم.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در مورد رويكرد اصلاح طلبان كه طي آن اعلام كردند كه انتخابات را تحريم نمي كنند ولي درآن شركت هم نخواهند داشت، اظهار داشت: اين يك موضع گيري سياسي است؛ طبيعي است كه تحريم انتخابات يعني حذف كردن مجموعه اصلاح طلبان از عرصه سياسي و اجتماعي كه اين مسئله به ضرر اصلاح طلبان خواهد بود و طبيعي است اصلاح طلبان مسئله تحريم را مطرح نمي كنند ولي عملا وقتي كه در جهت ترغيب و تشويق بخشي از جامعه كار نكنند تا آنها در مشاركت نقشي نداشته باشند، تقاوتي با تحريم ندارد.
تحريمي ها در قالب
طرفداران نظام نمي گنجند
محسن كوهكن عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي هم درباره اظهارات اخير سيدمحمد خاتمي رئيس جمهور سابق كشور مبني بر عدم شركت اصلاح طلبان در انتخابات، گفت: مجموعه جريان و نيروهايي كه خود را اصلاح طلب مي دانند، در انتخابات پيش رو، از آنجا كه اين انتخابات اولين انتخابات بعد از انتخابات رياست جمهوري سال 88 است با چالش هاي جدي دروني روبه رو هستند.
وي ادامه داد: اختلاف نظر اعضاي اين جريان بسيار بالاست و عده قليلي از آنان كه حركات راديكالي مجلس ششم را دنبال كردند در اين انتخابات هم به سمت و سوي تحريم مي روند در حالي كه تحريم انتخابات در قالب طرفداران نظام نمي گنجد و همواره اين دشمنان نظام و خارج نشينان بوده اند كه در خصوص تحريم انتخابات تبليغات گسترده داشته اند.
عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: اين گروه اگر چنين خواسته هايي داشته باشند و سخن از تحريم بزنند زير سقف نظام جمهوري اسلامي تعريف نمي شوند.
وي خاطرنشان كرد: اصلاح طلبان در شرايط فعلي استراتژي مشخصي براي تبيين مسير درست ندارند، اگر آنها استراتژي مشخصي داشتند اساس كار را شركت در انتخابات قرار مي دادند و تاكيد مي كردند كه انتقادات خود را هم بيان مي كنند نه اينكه بگويند در انتخابات شركت نمي كنيم.
كوهكن يادآور شد: نكته جالب اين موضوع است كه گفته اند كساني كه وارد عرصه انتخابات مي شوند با تابلو اصلاحات نمي آيند سوال اين است كه چرا؟ البته پاسخ براي ما روشن است. زماني كه اصلاح طلبان در اوج يكه تازي بودند افرادي بودند كه تاكيد داشتند اصلاحات بايد تعريف شود چون كسي نيست كه با اصلاحات مخالف باشد اما هيچ گاه اصلاحات تعريف نشد و اين مشابه همان لباسي است كه هركسي مي تواند به تن كند.
سخنگوي هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: اصلاح طلبان اختلافات و چالش هاي جدي قديمي دارند و نظراتشان با هم جمع نمي شود. عده اي هم در ميان آنها هستند كه اوهام آنها را فرا گرفته و بيشتر اختلافاتشان ناشي از اقدامات راديكالي است.
اول صداقت بعد شرط
محمد كوثري عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز با اشاره به شرط گذاري برخي از اعضاي جريان اصلاحات گفت: افرادي كه شرط و شروط مي گذارند مثل آقاي خاتمي، در حدي نيستند كه بخواهند شرط و شروط بگذارند چرا كه اول بايد صداقت خود را به نظام نشان دهند و از فتنه برائت بجويند، از فتنه اي كه قصد براندازي داشت. ما فتنه را در چارچوب براندازي مي بينيم لذا بايد ثابت شود كه خاتمي برانداز نيست و بيايد آنها را محكوم كند اگر محكوم كرد عيبي ندارد، بگويد چه مي خواهد و آن شوراي نگهبان است كه مجوز شركت در انتخابات را به او بدهد يا خير.
وي گفت: در نتيجه اصلاح طلبان را مي توان به سه طيف تقسيم كرد؛ عده اي كه انتخابات را تحريم مي كنند و در پازل دشمن هستند. عده اي كه شرط و شروط مي گذارند و به نوعي به دشمن كمك مي كنند و بايد برادري خود را ثابت كنند و دسته سوم كه در فتنه نبودند و به هر اسمي مثلا اصلاح طلب مي خواهند در انتخابات شركت كنند.

 



از سوي رئيس جمهور 8 استاد دانشگاه نشان دانش دريافت كردند

رئيس جمهور به 8 چهره برجسته علمي و دانشگاهي كشور نشان درجه يك دانش اعطا كرد.
دكتر محمود احمدي نژاد، ديروز در مراسم اعطاي نشان هاي دولتي به برگزيدگان فرهنگستان هاي كشور، به 8 چهره برجسته علمي و دانشگاهي كشور نشان درجه يك دانش اعطا كرد.
پرويز دوامي - استاد رشته متالورژي دانشگاه صنعتي شريف، عباس شريفي تهران- استاد رشته گياه پزشكي دانشگاه تهران، بهمن يزدي صمدي- استاد رشته كشاورزي دانشگاه تهران و مهدي رجبعلي پور- استاد رشته رياضي دانشگاه شهيد باهنر كرمان كه از اعضاي فرهنگستان علوم هستند موفق به دريافت نشان درجه يك دانش شدند.
همچنين، عباس شفيعي- استاد رشته داروسازي دانشگاه علوم پزشكي تهران، فريدون عزيزي- استاد رشته غدد و متابوليسم دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي، عبدالكريم وصال- استاد رشته علوم پزشكي دانشگاه شيراز و اسماعيل يزدي- عضو فرهنگستان علوم پزشكي هم نشان درجه يك را از سوي رئيس جمهور دريافت كردند.
بهمن يزدي صمدي و فريدون عزيزي از اعضاي هيئت امناي دانشگاه آزاد اسلامي هستند كه نشان درجه يك دانش را دريافت كردند.

 



همايش بزرگداشت ملامحمد مهدي و ملااحمد نراقي درنراق برگزار شد

نراق-خبرنگاركيهان:
همايش نكوداشت عالمان برجسته جهان تشيع ملامحمد مهدي و ملااحمد نراقي در زادگاه آنان شهر نراق واقع در استان مركزي برگزار شد.
دراين همايش كه درمسجد جامع اين شهر برپا شد، آيت الله حسيني بوشهري از اعضاي مجلس خبرگان رهبري با تشريح ابعاد شخصيتي اين دو عالم بزرگوار طرح مسئله ولايت فقيه از سوي علامه ملااحمد نراقي را نشاني از بصيرت اين بزرگوار دانست.
وي در ادامه با اشاره به تربيت شاگردان بسيار بوسيله اين دو بزرگوار كه امروز به عنوان چهره هايي درجهان تشيع مي درخشند آثار به جا مانده از اين دو عالم را منبع خير وبركت كثير دانست.
ملامحمد مهدي نراقي و فرزند بزرگوارش ملااحمد نراقي از علماي بزرگ تشيع در قرن 12 و 13هجري قمري بود كه آثار زيادي از آنان باقي مانده است.
ازجمله اين آثار مي توان به كتاب مستند الشيعه ملااحمد و معتمد الشيعه ملامهدي اشاره كرد.

 



وضعيت جسماني آيت الله انصاري شيرازي رو به بهبودي است

فرزند آيت الله انصاري شيرازي، وضعيت جسماني اين استاد اخلاق حوزه علميه را رو به بهبودي توصيف كرد.
علي انصاري شيرازي، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا درباره وضعيت جسماني اين عالم حوزوي گفت: خوشبختانه ايشان از نظر جسماني وضعيت خوبي دارد و اميدواريم در آينده بهبودي كامل را به دست آورد.
وي افزود: هم اينك حدود دو ماه است كه آيت الله انصاري شيرازي در منزل شان دوران نقاهت را طي مي كند و تحت مراقبت پزشكان است و خوشبختانه نسبت به گذشته وضعيت بسيار مناسبي دارد.
فرزند آيت الله انصاري شيرازي تصريح كرد: روز شنبه پزشك معالج آيت الله انصاري شيرازي به همراه رئيس دانشكده علوم پزشكي استان و دكتر ذوالقدر، ايشان را معاينه و با توجه به آزمايشات انجام شده وضعيت جسمي ايشان را مطلوب ارزيابي كردند.
وي يادآور شد: هم اينك آيت الله انصاري شيرازي قادر به تكلم و تحرك نيست؛ اما آنچه در اطرافشان مي گذرد را كاملا متوجه مي شود و اميدواريم با دعاي خير بزرگان و مردم عزيز بهبودي كامل را به دست آورد.
لازم به ذكر است، آيت الله انصاري شيرازي از استادان برجسته اخلاق و عرفان حوزه علميه قم است كه دو ماه پيش به دليل تشديد بيماري در بيمارستان شهيد بهشتي قم بستري شد و نمايندگاني از سوي رهبر معظم انقلاب و نيز آيات عظام ناصر مكارم شيرازي، حسين نوري همداني، عبدالله جوادي آملي و نيز آيت الله مرتضي مقتدايي مدير حوزه هاي علميه از وي عيادت كردند.

 



نتيجه معكوس حملات هواپيماهاي بدون سرنشين در پاكستان

نتيجه معكوس حملات هواپيماهاي بدون سرنشين در پاكستان باعث شد آمريكا فعاليت اين هواپيماها را متوقف كند.
روزنامه لس آنجلس تايمز گزارش داد: سازمان سيا استفاده از اين هواپيماها را در پاكستان متوقف كرد. هدف از اين توقف اعلام نشده اين است كه «كاهش شديد اعتماد» بين دو كشور، در پي يك سلسله رويدادهاي مرگبار، از جمله حمله هوايي ناتو در ماه نوامبر كه 24 سرباز پاكستاني در آن كشته شدند، جبران شود.
لس آنجلس تايمز مي افزايد: توقف شش هفته اي در ميان بحث شديد در دولت باراك اوباما درباره آينده عمليات هواپيماهاي بي سرنشين در پاكستان صورت مي گيرد كه فعاليت هاي آن بسياري از پاكستاني ها را خشمگين ساخته است.
اين روزنامه همچنين از قول مقامات شوراي امنيت ملي و وزارت خارجه آمريكا تصريح كرد كه حملات با نتايج معكوس همراه بوده و هيچ تاثيري هم در كاستن از شمار ستيزه جويان نداشته است!

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14