(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 6 دی 1390- شماره 20107

چند نكته درباره انتخابات پيش رو
اداره كل اوقاف و امور خيريه اصفهان: مسئول نگهداري از بناهاي تاريخي ما نيستيم
ايران در كيهان
فرماندار فيروزآباد: تلاش ما بايد در صيانت از آراي مردم باشد
ارسال فراخوان كنگره بين المللي ابن شهر آشوب به 80كشور جهان
گازرساني به شهرستان بافق آغاز شد
حضور گسترده مردم درحمايت از ولي فقيه، فتنه گران را ناكام گذاشت
اشتغال رهايي يافتگان از دام اعتياد
اخراج 2 هزار اتباع غيرمجاز از استان البرز
تامين آب شرب استان هاي جنوبي كشور
حفاري غيرمجاز سارقان ميراث فرهنگي در جيزد



چند نكته درباره انتخابات پيش رو

تبليغات زودهنگام نامزدهاي انتخاباتي مجلس نهم علي رغم غيرقانوني بودن، در شهرها و روستاهاي كشور آغاز شده است. طوري كه نامزدهاي احتمالي انتخابات مجلس نهم از هر فرصتي و با هر بهانه اي با حضور در اماكن عمومي و خصوصي بدون توجه به خطوط قرمز قانوني و شرعي براي رسيدن به صندلي هاي سبز مجلس مشغول رقابت هستند اما اكنون كه نامزدهاي احتمالي و نمايندگان باز هم احتمالي انتخابات مجلس شوراي اسلامي، فرصت ها را غنيمت شمرده و از هر در و پنجره اي براي اثبات حضور خويش وارد مي شوند و مردم نيز با حضور در مجالس و محافل به سخنان آنان گوش فرا مي دهند و درددلهايشان را به آنان مي گويند و از كمبودها و نارسايي ها سخن مي گويند؛ شايسته است كه نكات ذيل نيز از سوي داوطلبان نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مورد توجه قرار گيرد.
1-امام خميني فرمودند: حفظ نظام از اوجب واجبات است؛ لذا تلاش براي حفظ نظام و ترجيح دادن اولويت ها و منافع نظام به اولويت ها و منافع حزبي و شخصي براي همه دوستداران انقلاب و نظام يك تكليف الهي است. بنابراين نمايندگان احتمالي مجلس شوراي اسلامي كه مي خواهند در راس امور نظام حضور يابند به همان اندازه نيز براي حفظ نظام لياقت و توانايي و تلاش كنند كه مجلس به عنوان عصاره فضايل ملت لايق اين ملت و نظام باشد.
2-نامزدهاي محترم كه در مجالس لب به سخن مي گشايند لازم است اخلاق اسلامي را نصب العين قرار داده و از بداخلاقي و تخريب رقبا و تهمت و افترا، غيبت و... به جد پرهيز كرده و طرفداران خويش را نيز به اين مهم توصيه و سفارش كنند.
3- جايگاه و شان كرسي قانونگذاري وضع قانون و نظارت بر اجراي آن است لذا وعده وعيدها و پيگيري امور اجرايي را براي مسئولان امر بگذاريد.
4-عزيزان سعي كنند منشا وحدت و رفع اختلافات باشند و براي كسب چند راي از ترويج روحيه سليقه گرايي و اختلاف بين اقوام و شهرها و روستاها بپرهيزيد و مواظب باشند كه آب به آسياب دشمن نريزند.
5-مراقب صاحبان قدرت و ثروت كه هميشه در پي وامدار كردن مسئولان هستند باشند تا به منافع شان دست پيدا نكنند.
نهايتا در اين رقابت برخي راي لازم را كسب و به مجلس راه پيدا خواهند كرد و مابقي رقبا نيز از گردونه رقابت خارج مي شوند، شخصي كه نماينده مي شود و به بهارستان ملت راه پيدا مي كند تكليفش مشخص است؛ اما روي سخن با آن دسته از نامزدها است كه راي كافي را كسب نمي كنند و آن اينكه در هر پست و مقامي قرار گرفتيد مثل همين ايام با شور و نشاط در جهت حل مسائل و مشكلات مردم و پيشرفت ايران اسلامي تلاش كنند كه راه درازي در پيش است.
آبعلي - خبرنگار كيهان

 



اداره كل اوقاف و امور خيريه اصفهان: مسئول نگهداري از بناهاي تاريخي ما نيستيم

اصفهان- خبرنگاركيهان:
مديركل اوقاف و امور خيريه استان اصفهان مسجد امام(ره) و مدرسه چهارباغ را موقوفه اعلام كرد و گفت: اوقاف و امور خيريه متولي نگهداري بناهاي تاريخي و ميراثي نيست و حفظ و نگهداري اين بناها برعهده ميراث فرهنگي است.
حجت الاسلام والمسلمين حسين اژدري با اشاره به اظهارات ضد و نقيض معاون اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان در مورد وضعيت مدرسه چهارباغ اصفهان افزود: اظهارات ناصر طاهري نشان مي دهد كه وي از وظايف سازماني و فعاليت هاي اوقاف و امور خيريه مطلع نيست و حفظ و نگهداري اين بنا در حيطه و فعاليت هاي اوقاف به شمار نمي رود و در زمره كارها و وظايف سازمان ميراث فرهنگي است.
وي گفت: معاون ميراث فرهنگي استان در صحبت هاي خود گفته بود اگر چه مدرسه تاريخي چهارباغ در فهرست ميراث فرهنگي كشور قرار دارد اما مسئوليت نگهداري از اين بنا برعهده اوقاف و امور خيريه است.
اژدري اضافه كرد: وقتي مدرسه چهارباغ يك بناي تاريخي و ميراثي است براساس آيين نامه و مصوبه شوراي امنيت، نگهداري از بناهاي تاريخي به صورت مستقيم نيز برعهده ميراث فرهنگي قرار دارد.
وي با بيان اينكه ترميم مدرسه چهارباغ توسط خود اين نهاد صورت گرفته است، افزود: مدت كوتاهي از اين موضوع نگذشته است و ميراث فرهنگي بايد دليل ريخته شدن كاشي هاي اين مدرسه تاريخي را در مدت زمان كوتاه پس از ترميم آن بررسي كند.

 



ايران در كيهان

اجراي طرح بهسازي خورها
بندرعباس- خبرنگاركيهان: شهردار بندرعباس با بيان اينكه 80 ميليارد ريال ازسوي شهرداري بندرعباس براي بهسازي خورها اختصاص يافته است، گفت: اين اعتبار از محل درآمدهاي شهرداري براي لايروبي، ديوارسازي و كف سازي خورهاي شهر اختصاص يافت و تاكنون 40 ميلياردريال آن هزينه شده است.
محمدجواد سلطان زاده افزود: طرح مطالعاتي بهسازي خورها پايان يافته و به زودي كارهاي اجرايي آن آغاز مي شود.
احداث آزادراه
¤ مديركل راه و ترابري استان هرمزگان گفت: طي پنج سال گذشته 400 كيلومتر آزادراه در سطح استان احداث شده و هم اكنون نيز 350 كيلومتر آزادراه در حال احداث است.
خداداد مقبلي بهسازي محورهاي روستايي را از ديگر برنامه هاي اجرايي راه و ترابري استان اعلام كرد و افزود: بهسازي محورهاي شرقي استان و تبديل راه هاي درجه2 به اصلي هم اكنون در حال اجرا است و 176 كيلومتر تاكنون عمليات بهسازي صورت گرفته است.
خودكفايي در بذر اصلاح شده
رشتخوار- خبرنگاركيهان: مديرجهاد كشاورزي رشتخوار گفت: كشاورزان پنبه كار رشتخوار امسال در توليد بذر اصلاح شده پنبه خودكفا شدند.
مهندس محمد رستمي افزود: در سال جاري بيش از 700 هكتار از مزارع پنبه شهرستان رشتخوار زيركشت بذر اصلاح شده رفت كه اين نوع بذر پنبه اليت و سوپراليت است كه بيش از 800 تن بذر گواهي شده اين محصول بدست آمد و اين اولين گام به سوي خودكفايي بذر اصلاح شده براي كشاورزان است.
وي گفت: استفاده از بذر اصلاح و گواهي شده، ضمن كاهش آفات، بيماري ها و عفونت هاي هرز به افزايش توليد منجر مي شود.
30 ميليارد ريال كمك به محرومان
¤ معاون توسعه مشاركت هاي مردمي كميته امداد امام خميني آذربايجان شرقي گفت: اين نهاد مبلغ 30 ميليارد ريال به محرومان و نيازمندان اين استان در ايام محرم كمك كرده است. علي حداد افزود: اين مبلغ از محل نذورات و كمك هاي مردمي به نيازمندان اعطا شده است.
ثبت الكترونيك اسناد
گناباد-خبرنگاركيهان: مدير كل سازمان ثبت احوال خراسان رضوي گفت: گناباد اولين شهرستان در استان خراسان رضوي است كه طرح آرشيو ثبت الكترونيكي اسناد مربوط به ثبت احوال را اجرا كرده است.
سيدحسين نيري افزود: 185 هزار سند در شهرستان گناباد ثبت الكترونيك شده است و تا پايان نيمه اول سال 1392 بايد همه اولويت ثبت احوال كشور اين آرشيو را كامل كنند.
تجليل از پژوهشگران
¤ اولين جشنواره تجليل از پژوهشگران و فناوران برتر گناباد با حضور استادان و دانشجويان نمونه دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي و پژوهشگران شهرستان و جمعي از مسئولان برگزار شد.
مسئول مركز رشد فناوري گناباد از تدوين سندچشم انداز درحوزه پژوهش درراستاي حل و پاسخگويي به نيازهاي اين شهرستان به صورت علمي وكاربردي خبر داد.
عليرضا عرب شاهي گفت: تعداد طرح هاي ارسالي به دبيرخانه جشنواره پس از دوري اوليه53 طرح بررسي شد كه اولين تعداد 35 طرح دانشجويي منتخب شدند و 30 طرح اساتيد به عنوان برتر و نخبه شناسايي شدند و با هديه و لوح تقدير تجليل شدند.
برپايي كارگاه آموزشي
¤ اولين كارگاه آموزشي نقد جريان شناسي فرقه ها و نحله هاي انحرافي ويژه دانشجويان مركز آموزش علمي كاربردي بهزيستي گناباد با همكاري اداره تبليغات اسلامي و امور فرهنگي اين دانشگاه درشهر مقدس كاخك برگزار شد.
كارشناس اديان و مذاهب اداره تبليغات اسلامي خراسان رضوي گفت: گرايش جوانان به عرفان هاي كاذب و نوظهور از عدم ارتباط آنان با مساجد و روحانيت بوده و راهكار مقابله با انديشه هاي انحرافي و فرقه هاي ضاله در سطح جامعه اسلامي افزايش شناخت مردم نسبت به موضوع انتظار و مهدويت است.
احداث مجتمع فرهنگي
دهلران - خبرنگاركيهان: رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي دهلران گفت: مجتمع فرهنگي هنري دهلران با 60 درصد پيشرفت فيزيكي درحال ساخت است.
عبدالحسين رحمتي افزود: اين مجتمع در زميني به مساحت دو هزار و 300 هكتار و درسه طبقه درحال ساخت است.
وي گفت: تاكنون اعتباري بالغ بر 11ميليارد ريال براي آن هزينه شده است. رحمتي خاطرنشان كرد: در دهلران 6 انجمن فرهنگي هنري در زمينه هاي ادبي، نمايش، قرآن، هنرهاي تجسمي و خوشنويسي فعاليت دارند.
افزايش كارايي مناطق آزاد
كيش-خبرنگاركيهان: مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش و هيئت همراه درسفر به جزيره قشم گفت: مناطق آزاد مي توانند توانايي هاي خود را براي هم افزايي ارائه بدهند و دركارهاي عمراني و كارايي براي يكديگر موثر باشند و به هم كمك كنند.
وي منطقه آزاد كيش و قشم را به دليل همجوار بودن براي همكاري مثبت ارزيابي كرد و افزود: هردو منطقه مي توانند توانايي هاي خود را براي هم افزايي و افزايش كارايي بسيار موثر عمل كنند.
دراين سفر مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش به اتفاق مديرعامل آزاد قشم و همراهان از پالايشگاه گاز فلات قاره قشم و مراكز فني و تاسيسات نفتي همچنين مجموعه ورزشي اين پالايشگاه بازديد كردند.
مانور مقابله با بحران
همدان -خبرنگاركيهان: مانور مقابله با بحران ازسوي مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي همدان در بيمارستان اكباتان اين شهر برگزار شد.
رئيس مركز حوادث و فوريت هاي پزشكي همدان دراين خصوص به خبرنگاران گفت: هدف ازبرگزاري مانورهاي مقابله با بحران در بيمارستان ها و مراكز درماني و بهداشتي استان، ايجاد آمادگي بيشتر جهت خدمت رساني بدون وقفه به مصدومان و بيماران درمواقع بروز حوادث و بحران هاست.
دكتر غياث خاطرنشان ساخت: دراين مانور، بخش پيش بيمارستاني خارج از اين مركز و توسط همكاران مركز فوريت هاي پزشكي انجام مي شود و بخش درون بيمارستاني نيز توسط سيستم فرماندهي مديريت بحران بيمارستان، انجام مي گيرد.
وي اعلام كرد: چالش ها و مشكلات پيش آمده درجريان برگزاري مانور، مورد ارزيابي قرارگرفته و مستندسازي مي شود تا راهكارهايي براي رفع آن ارائه شود.

 



فرماندار فيروزآباد: تلاش ما بايد در صيانت از آراي مردم باشد

فيروزآباد- خبرنگاركيهان:
فرماندار شهرستان فيروزآباد گفت: بايد قانون گرا بوده و از دامن زدن به قوميت ها و طايفه گرايي كه زمينه ايجاد تنش را در انتخابات فراهم مي كند، خودداري كرد.
در جلسه شوراي اداري شهرستان فيروزآباد كه با حضور امام جمعه موقت، فرماندار و مديركل سياسي و انتخابات استانداري فارس و همچنين مديران اجرايي تشكيل شد، رسول محمدي پور به عنوان بخشدار مركزي فيروزآباد معرفي شد.
در اين جلسه جهانبخش بهمني فرماندار به مساله انتخابات مجلس شوراي اسلامي اشاره كرد و گفت: نظام ما بر مبناي مردم سالاري ديني مديريت مي شود و وظيفه همگان مي باشد كه با به وجود آوردن فضاي آرام و بانشاط زمينه حضور حداكثري مردم را در انتخابات فراهم كنيم.

 



ارسال فراخوان كنگره بين المللي ابن شهر آشوب به 80كشور جهان

ساري- خبرنگار كيهان:
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران از ارسال فراخوان كنگره بين المللي ابن شهر آشوب ساروي مازندراني به 80كشور جهان خبر داد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران، به كيهان گفت: نمايشگاه و جشنواره مطبوعات، نمايشگاه بزرگ كتاب، برگزاري جشنواره فيلم فجر، سوگواري تعزيه، جشنواره فيلم كوتاه بركت، جشنواره تئاتر ترنج، جشنواره سراسري شعر علوي، جشن هاي فجر پيروزي، همايش فرقه ها و عرفان هاي كاذب از مهمترين رويدادهاي ماه هاي آتي امسال خواهد بود.
حجت الاسلام عباسعلي ابراهيمي با بيان اينكه در سال هاي گذشته از لحاظ اعتبارات فرهنگي در مضيقه بوده ايم گفت: امسال باتوجه به افزايش كيفيت برنامه ها، شاهد ارتقاي شاخصه هاي عمومي و اختصاصي فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران بوده ايم.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران خاطرنشان كرد: اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي در سال هاي گذشته رتبه سي ام ارزيابي ها را به خود اختصاص داده بود كه با برنامه ريزي هاي انجام شده در 10 رديف استان برتر كشور قرار گرفته است.
ابراهيمي به ارتقاي جايگاه شوراي فرهنگ عمومي در 2سال اخير اشاره كرد و افزود: دستگاه هاي فرهنگي و مسئولان استان به اهميت اين شورا آگاه هستند و تصميم گيري ها در جلسات شورا بسيار هدفمند شده است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران برگزاري كنگره بين المللي ابن شهر آشوب ساروي مازندراني و تدوين دانشنامه مازندران را در 2رويداد ماندگار و با ارزش شورا برشمرد و افزود: فراخوان كنگره به 80كشور جهان ارسال شده و دبيرخانه از ماه هاي قبل فعاليت خود را آغاز كرده است.

 



گازرساني به شهرستان بافق آغاز شد

يزد-خبرنگاركيهان:
مصوبه سفر اول هيئت دولت به استان يزد مبني بر گازرساني به مناطقي همچون بافق پس از سالها انتظار سرانجام عملياتي شد.
كلنگ افتتاح عمليات گازرساني به شهرستان بافق با حضور جمعي از مسئولان استان و شهرستان به زمين خورد و بافق به عنوان يكي از شهرهاي بزرگ معدني كشور مي رود تا به جرگه شهرهاي بهره مند از گازشهري بپيوندد.
به گفته مسئولان مربوطه به منظور تسريع درامر گازرساني به بافق، شبكه داخلي به سه فاز تقسيم شده كه فاز اول شبكه شهري طراحي شده و آغاز شد.
براساس اين گزارش، فاز اول شبكه داخلي شامل اجراي حدود 60 كيلومتر خط تغذيه و توزيع، نصب ايستگاه تقليل فشار (TBS) و يك هزار و 300 علمك است كه تقريبا 2هزار و 100 خانوار بافقي از نعمت گاز بهره مند مي شوند.
لازم به ذكر است هزينه برآوردي اجراي فاز اول شبكه داخلي سه ميليارد و 500 ميليون ريال است كه شامل 41 هزار و 500 متر خط تغذيه، 45كيلومتر شبكه توزيع و قابليت پذيرش دو هزار و 100 خانوار و قابليت نصب هزار و 300 انشعاب و نصب يك دستگاه TBS به ظرفيت 10هزار متر مكعب برساعت است.
همچنين حصاركشي ايستگاه تقليل فشار بافق با ظرفيت 200هزار متر مكعب بر ساعت با هزينه اي حدود يك ميليارد ريال به پايان رسيده و پيگيري براي تحويل زمين براي ساخت سه ايستگاه TBS و ساختمان اداري داخل شهر ادامه دارد.
گفتني است؛ بافق جمعيتي بالغ بر 40هزار نفر دارد كه اين جمعيت در قالب 12 هزار خانوار دراين شهرستان زندگي مي كنند.

 



امام جمعه اهل سنت گنبدكاووس
حضور گسترده مردم درحمايت از ولي فقيه، فتنه گران را ناكام گذاشت

گنبدكاووس-خبرنگاركيهان:
امام جمعه اهل سنت شهرستان گنبدكاووس گفت: هدف فتنه گران تضعيف جايگاه رهبري بود كه اين توطئه با حضور گسترده مردم ولايتمدار ايران و نمايش ارادت قلبي به ولايت فقيه نقش بر آب شد.
آخوند «عبدالباسط نوري زاد» با محكوم كردن وقايع و اتفاقات عاشوراي سال 88 گفت: آنان در روز عاشورا ضمن توهين به عزاداران حسيني پرچم و نشانه هاي عزاداران را نيز آتش زدند.
وي افزود: خدشه وارد كردن به وحدت ملت ايران يكي ديگر از اهداف شوم اين گروه بود كه حضور همه جانبه مردم درصحنه روز 9 دي اين خيال واهي آنان را نيز نقش بر آب كرد.
آخوند نوريزاد وقايع پس از انتخابات سال 88 را درراستاي جنگ نرم از سوي دشمن ارزيابي كرد و گفت: در 9 دي ملت يران درجنگ نرم نيز پيروز شد و جوابي دندان شكن به حرمت شكني جريان فتنه داد.
وي از مردم ايران خواست، وحدت خود را حول محور ولايت فقيه حفظ كرده و اين ميراث گرانقدر امام خميني را پاسداري كنند؛ زيرا درسايه وحدت و پيروزي از ولايت فقيه پيروزي ها و توفيقات ارزشمند عايد ملت ايران خواهد شد و آنان را الگويي براي مردم مسلمان دنيا خواهد كرد.
بنابه گزارش خبرنگار كيهان امام جمعه شهرستان گنبدكاووس نيز از حضور با شكوه، بهنگام وسرنوشت ساز مديران ايران در 9 دي سال 88 به عنوان يك حماسه ملي ياد كرد.
حجت الاسلام و المسلمين «محمد حسين سبحاني»، در جمع اعضاي ستاد نماز جمعه اين شهرستان گفت: مردم هميشه در صحنه ايران در روز 9 دي سال 88 مشت محكمي به دهان هتاكان به اعتقادات ديني خود و فتنه گران حوادث پس از انتخابات رياست جمهوري آن سال زدند.
وي با بيان اينكه حماسه تاريخي 9 دي 88 به خاطر دو موضوع اتفاق افتاد افزود: محكوم كردن هتك حرمت به عزاداران حسيني و نيز تقويت و حمايت از جايگاه ولايت و رهبري بود كه نحواحسن انجام شد. حجت الاسلام سبحاني، اضافه كرد: مردم ايران با آن حضور حماسي خود نشان دادند كه توهين به مقدسات و اعتقادات ديني شان را از هيچ كس و هيچ گروهي نمي پذيرند و با آن به شدت برخورد خواهند كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان درگنبدكاووس جمعي از مسئولان اين شهرستان 9 دي را از اوج ارادات مردم به نظام ذكر كردند دراين باره محمد تقي قزل سفلي معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري گنبدكاووس دراين باره گفت: حماسه 9 دي سال 88 يكي از روزهاي مهم تاريخ انقلاب اسلامي است كه بايد اهميت آن مورد تحقيق قرارگيرد.

 



استاندار تهران خبر داد
اشتغال رهايي يافتگان از دام اعتياد

چهاردانگه - خبرنگاركيهان:
استاندار تهران گفت: دولت تمام تلاش خود را براي ايجاد اشتغال افراد رهايي يافته از اعتياد انجام خواهد داد.
مرتضي تمدن درنشست مشترك شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان تهران و شهرستان اسلام شهر كه درچهاردانگه برگزار شد، با بيان اين مطلب افزود: ايجاد اشتغال و اشتغالزايي براي افراد بهبود يافته از اعتياد، مانع از برگشت مجدد اين افراد به سوي مصرف مواد مخدر شده و آثار و تاثيرات روحي و رواني بسيار مثبتي را بر روي اين افراد ايجاد مي كند.
تمدن گفت: بايد تدابيري انديشيده شود تا با كمك بخش خصوصي و مسئولان نهادها و ارگان هاي دولتي، طرح هاي اشتغالزايي در راستاي ايجاد اشتغال براي افراد بهبود يافته و رها شده از دام اعتياد بيشتر اجرايي شود و موانع و مشكلات فراروي كارآفرينان برداشته شود.
رئيس شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: از محل اعتبارات بنگاه هاي زود بازده و مشاغل خانگي، بخش قابل توجهي به طرح هاي اشتغالزايي اختصاص خواهد يافت كه در آنها افراد رها يافته از دام اعتياد به كارگرفته شوند.

 



اخراج 2 هزار اتباع غيرمجاز از استان البرز

كرج- خبرنگاركيهان:
بيش از 2 هزار نفر اتباع غيرمجاز خارجي در استان البرز اخراج شدند.
مديركل امور اتباع و مهاجران خارجي استان البرز با بيان اين مطلب گفت: از اول سال جاري تاكنون
3 هزار و 585 تبعه خارجي غيرمجاز در اين استان شناسايي شده اند.
مجتبي قاسمي افزود: در اين راستا يك هزار و 918 نفر از اين تعداد در پي بازرسي هاي انجام شده از كارگاه هاي توليدي، صنعتي و ساختماني فعال در استان البرز شناسايي شده و پس از انتقال و انجام مراحل قانوني از كشور اخراج شدند.
اين مسئول اظهارداشت: اكنون طرح ساماندهي اتباع بيگانه مقيم استان البرز در حال اجراست و در قالب اين طرح اتباع خارجي بدون كارت اقامت به اردوگاه هاي مهاجران انتقال مي يابند و پس از آن به كشورشان بازگردانده مي شوند.

 



تامين آب شرب استان هاي جنوبي كشور

اهواز - خبرنگاركيهان:
معاون برنامه ريزي و توسعه شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور گفت: مطالعات طرح جامع ارزيابي سامانه هاي نمك زدا و آب شيرين كن ها در نوار ساحلي جنوب كشور درحال اجراست.
محمدرضا ميوه چي از برنامه ريزي براي تامين آب شرب مورد نياز 9 ميليون نفر از جمعيت كشور از طريق استفاده از سامانه هاي آب شيرين كن خبر داد و افزود: ميزان پيشرفت مطالعه اين طرح بزرگ تا پايان مهر ماه سال جاري 45 درصد بوده است.
وي از طرح جامع ارزيابي سامانه هاي نمك زدا (آب شيرين كن ها) درنوار ساحلي جنوب كشور به عنوان يكي از طرح هاي بزرگ آب شيرين كن دركشور ياد كرد و بهره گيري از فرآيندهاي نوين شيرين سازي آب به منظور كاهش هزينه آب توليدي و آلودگي هاي زيست محيطي، برقراري ارتباط انرژي با نيروگاه هاي منطقه به منظور كاهش مصرف انرژي و هزينه، استفاده بهينه از منابع آب و تاسيسات موجود آبرساني را از ويژگي هاي اصلي اين طرح اعلام كرد.
به گزارش روابط عمومي شركت آب و فاضلاب خوزستان ميوه چي همچنين خاطرنشان كرد: محدوده مطالعاتي طرح جامع ارزيابي سامانه هاي نمك زدا در نوار ساحلي جنوب كشور در 7 استان و 148 شهر با جمعيتي حدود 3ميليون و 836هزار و 350 نفر درحال مطالعه است كه در افق طرح به 9 ميليون نفر خواهد رسيد.
وي هدف اصلي اين طرح را تامين آب شرب و صنعت براي محدوده جنوبي كشور عنوان و خاطرنشان كرد: تامين آب مورد نياز طرح هاي توسعه صنعتي و گردشگري درنوار ساحلي پايدار در بهره برداري از منابع آب از ديگر اهداف فرعي اين طرح است.
معاون برنامه ريزي و توسعه شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور آثار عمده اين طرح در منطقه را ارتقاي بهره وري انرژي با استفاده از انرژي هاي نو در تاسيسات نمك زدايي، ارتقاي شرايط بهداشت و رفاه عمومي دراستان هاي جنوب كشور ، بهبود وضعيت زير ساخت هاي استان هاي جنوبي كشور و توسعه اقتصادي سواحل برشمرد.
ميوه چي همچنين ايجاد فرصت هاي شغلي ، بهبود شرايط اجتماعي، منطقه و ايجاد فرصت رقابتي با كشورهاي جنوبي حوزه خليج فارس را از فوايد مفيد طرح جامع ارزيابي سامانه هاي نمك زدا درنوار ساحلي جنوب دركشور عنوان كرد.

 



حفاري غيرمجاز سارقان ميراث فرهنگي در جيزد

رشتخوار- خبرنگاركيهان:
سارقان آثار فرهنگي مدتي است كه به طمع يافتن سكه و اشياء تاريخي، اقدام به حفاري در شهر جيزد كرده اند.
حسين مختاري عضو انجمن، و يك دوستدار ميراث فرهنگي اكبرآباد رشتخوار با درخواست توجه مسئولان استان جهت تأمين نيروي نگهبان براي محوطه هاي تاريخي، خواستار انجام كاوش هاي باستان شناسانه شد و گفت: با وجود بيش از 200اثر تاريخي و چندين محوطه باستاني هنوز هيچ گونه كاوشي در اين شهرستان از سوي مسئولان ميراث فرهنگي استان انجام نشده است.
محمود باعقيده رئيس ميراث فرهنگي رشتخوار در اين مورد گفت: مسئولان ميراث استان قول مساعد جهت تقويت يگان حفاظت اين شهرستان كه اهرمي براي كاهش سرقت است، داده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14