(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 6 دی 1390- شماره 20107

حديث دشت عشق
مشكل مالي دغدغه اصلي تيم هاست
مربيان اروپايي گزينه هاي اصلي براي تيم هاي ملي بسكتبال
اخبار كوتاه از فوتبال
براي حضور موفقيت آميزدر المپيك 2012 لندن تمرينات تيم ملي وزنه برداري از هفته آينده آغاز مي شود
پس از ناكامي هاي فراوان تيم ملي جودو در جام جهاني گرجستان به ميدان مي رود
هيچ زوري به كسي نياورديم
سجادي : اگر هم تماسي گرفته شده باشد عيبي ندارد !
كميته انضباطي راي ديدار كاله و گيتي پسند را اعلام كرد
پيروزي گيتي پسند و 2 بازي خانگي بدون تماشاگر براي آملي ها
خواندني از ورزش ايران
ملي پوشان كشتي از اواخر دي دور هم جمع مي شوند
شرط تكواندوكاران براي سفر به باكو



حديث دشت عشق

به ياد سرباز شهيد «عبدالله شيرواني»
شهادت در محاصره يزيديان
شهيد «عبدالله شيرواني»، سال 1347 در محله جوچي از توابع شهر پيربكران و در خانواده اي متوسط ديده به جهان گشود. پسر دوم خانواده بود و از همان دوران طفوليت در كارهاي كشاورزي و دامپروري يار و مددكار پدر بود. دوران تحصيلات خود را در دبستان اميركبير جوچي سپري كرد و در سال 1366 جهت گذراندن خدمت سربازي و گذراندن دوره آموزش نظامي به پادگان آموزشي 06 لشكرك تهران اعزام شد. پس از 3 ماه براي طي كردن آموزش تكاوري به علي آباد قم منتقل شد و آنجا هم يك ماه آموزش تكاوري ديد. سپس بعنوان تكاور در گردان 798 (گردان ضربت) لشكر 23 نيرو مخصوص به سردشت كردستان اعزام شد. پس از مدتي براي اجراي عمليات بيت المقدس5 عازم مريوان و ارتفاعات كله قندي و پنجوين عراق شد. سرانجام در همين عمليات و در تاريخ 21/1/1367 به محاصره دشمن درآمد و براثر اصابت تركش خمپاره به شهادت رسيد. ولي بدليل بالا بودن شدت درگيري پيكر مطهرش در منطقه ماند كه پس از چهار سال و با تلاش نيروهاي تجسس پيكر مطهرش پيدا شد.

 



مشكل مالي دغدغه اصلي تيم هاست
مربيان اروپايي گزينه هاي اصلي براي تيم هاي ملي بسكتبال

رئيس فدراسيون بسكتبال پس از آغاز نيم فصل دوم ليگ برتر بيش از هرچيز از عملكرد جوانان ايراني خوشحال است و حالا به دنبال به خدمت گرفتن مربي صاحب نام براي آنها است.
محمود مشحون با بيان اينكه كه شرايط كنوني ليگ برتر نسبت به ابتداي فصل روبه بهبود است، اظهاركرد: شرايطي كه درسال جاري براي تيم ها پيش آمد باعث شد تا وضعيت ليگ برتر در ابتداي فصل مناسب نباشد. به طور مثال هم اكنون ذوب آهن كه از قديمي ترين تيم هاي بسكتبال است به مخمصه اي بزرگ برخورد كرده و نمي تواند هزينه هايش را تامين كند. اين شرايط خواه، ناخواه تاثيرزيادي بر وضعيت فني و فيزيكي تيم ها گذاشت و دليل كيفيت پايين رقابت ها در هفته هاي نخست بود.
رئيس فدراسيون بسكتبال انتقادهاي كارشناسان درباره تعداد بازيكن هاي خارجي را رد كرد و گفت: اين روزها شنيده ام كه مي گويند چرا تعداد بازيكنان خارجي كم شده است. مي گويند بازيكن خارجي نيست و كيفيت رقابت ها نيز پايين آمده است. مي خواهم درپاسخ بگويم كه بازيكن خارجي بيايد جاي جوان هاي ايراني را در زمين بگيرد كه چه شود؟ رقابت هاي ليگ را ببينيد متوجه خواهيد شد كه چقدر جواناني كه تا فصل گذشته پشت خط بودند با تلاش و تمرين وارد زمين مي شوند و مبارزه مي كنند. بايد يك جا به جوانان فرصت مي داديم تا بتوانند خودنمايي كنند.
بازيكن درجريان مسابقه ساخته مي شود و شلاق تجربه مي خورد. در دوره هاي گذشته پنج بازيكن ثابت تيم ها شامل همه ملي پوش و دو خارجي بود و جوانان بر روي نيمكت مي نشستند اما حالا درتركيب تيم ها سه ملي پوش و يك خارجي حضور دارد و بايد پنجمين بازيكن يك جوان ايراني باشد كه اين چنين شده است.
رئيس كنفدراسيون بسكتبال غرب آسيا در آستانه آغاز رقابت هاي باشگاه هاي غرب آسيا وضعيت نمايندگان ايران را حساس دانست و تصريح كرد: سه نماينده قدرتمند ايران با موقعيتي كه دارند در انديشه انجام وظيفه هستند. سه نماينده ايران از ابتداي فصل براي قهرماني آماده مي شوند. البته درهفته هاي اخير ذوب آهن با مشكل مواجه شده است و بايد به سرعت موانع را از پيش رو بردارند. پتروشيمي نيز شرايط خوبي دارد و مي تواند از بازيكنان ايراني -خارجي اش به عنوان بسكتباليست ايران درغرب آسيا استفاده كند. مهرام نيز نماينده ايران درگروه B است و بايد پس از ذوب آهن و پـتروشيمي در لبنان به ميدان برود و سه نماينده ايران از بهترين هاي آسيا هستند.
اميدوارم آنها بتوانند پرچم ايران را در منطقه به اهتزاز درآورند.
رئيس فدراسيون بسكتبال گزينه هاي مربي خارجي تيم هاي ملي جوانان و بزرگسالان را بيشتر از اروپا دانست و گفت: تاكيد فدراسيون بر روي مربي خارجي تيم جوانان است. تلاش مي كنيم تا يك مربي صاحب نام خارجي براي تيم جوانان به خدمت بگيريم تا براي قهرماني آسيا درسال آينده آماده شويم. جوانان براي آماده سازي فرصت زيادي ندارند و بايد هرچه سريع تر مربي تيم را به خدمت بگيريم. پس از آمدن مربي تيم جوانان گزينه هاي تيم ملي بزرگسالان را نيز بررسي خواهيم كرد. درحال حاضر گزينه هايي از آلمان، ايتاليا، اسلووني، صربستان و يونان مدنظر داريم كه درحال بررسي سابقه آن ها هستيم. قصد داريم مربي مورد نظر را براي مدتي به ايران بياوريم و دريك بازه زماني كوتاه اگر وضعيتش را مطلوب ارزيابي كرديم با او قرارداد ببنديم.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

مخالفت دنيزلي با جذب مهدوي كيا و محمدي
مصطفي دنيزلي پس از جلسه اي با قائم مقام باشگاه پيروزي درخواست هاي خود را براي رفع مشكلات پيروزي در تمرينات به باشگاه داد و همچنين ليست بازيكنان مورد نظر باشگاه را بررسي كرد. دنيزلي با جذب خلعتبري موافقت اما با جذب محمد محمدي و رفتن حقيقي از پيروزي مخالفت كرد. همچنين در اين نشست دنيزلي با پيوستن مهدوي كيا به پيروزي مخالفت و اعلام كرد در اين خصوص نياز به بررسي وشناخت بيشتر بازيكنان فعلي تيمش دارد.
انتقاد رئيس پيشين فدراسيون فوتبال پرتغال از كي روش
رئيس پيشين فدراسيون فوتبال پرتغال در تازه ترين اظهارات خود از رفتار كارلوس كي روش پس از جدايي او از تيم ملي اين كشور انتقاد كرد . گيلبرتو مادائيل در گفت وگو يي با پايگاه اينترنتي RTP پرتغال با انتقاد از رفتار كارلوس كي روش پس از ترك تيم ملي پرتغال گفت: من به شدت از دست كارلوس كي روش ناراحت هستم. رفتار او با آمانديو دي كارواليو كه در آن زمان قائم مقام فدراسيون بود، نوعي بي احترامي بود. كي روش هميشه فكر مي كند كه حق با اوست. موضوع اينجاست كه بعضي اوقات ما دليل خاصي براي حرف هايمان نداريم.
گيگز گزينه سرمربيگري ولز
نام رايان گيگز به عنوان جانشين گري اسپيد در تيم فوتبال ولز مطرح شد. اتحاديه فوتبال ولز به احترام گري اسپيد و خانواده عزادار وي تا سال نوي ميلادي صبر و سپس پيشنهاد مربيگري اين تيم را به گيگز ارائه خواهد كرد.
استعفاي رئيس هيات مديره سپاهان
رئيس هيئت مديره باشگاه سپاهان از سمت خود استعفا كرد. حسيني روز گذشته با نگارش نامه اي براي مديرعامل كارخانه فولاد مباركه كناره گيري خود را اعلام كرد. رئيس مستعفي هيات مديره سپاهان روزگاري از طرفداران پروپاقرص قانون رعايت سقف قرارداد بود و با تصميمات بعضا عجيب خود مسبب كوچ برخي مهره هاي سپاهان در پايان ليگ دهم بود.
خلعتبري چهارشنبه به استقلالي ها جواب مي دهد
محمدرضا خلعتبري در مذاكراتي كه با باشگاه استقلال داشته به مسئولين اين تيم اعلام كرده چهارشنبه هفته جاري به آنها جواب مي دهد. اين بازيكن كه فعلا با تيم الغرافه قطر قرارداد دارد در حال بررسي پيشنهادي از امارات است و به همين دليل به استقلال جواب نداده است. اين در شرايطي است كه پيروزي هم خلعتبري را مي خواهد اما او اعلام كرده اولويتش حضور در ليگ امارات است.
آبي پوشان دوباره خواستار طالبي شدند
مسئولان استقلال براي تقويت خط دفاعي خود روز گذشته در نامه اي رسمي خطاب به باشگاه ذوب آهن خواستار جذب فرشيد طالبي شدند.اين باشگاه پيش از فصل جاري نيز به دنبال فرشيد طالبي بود اما اين بازيكن با توجه به قراردادي كه با ذوب آهن داشت در اين تيم ماندني شد.
پيروزي سايپا در تركيه
تيم فوتبال سايپاي البرز كه در تعطيلات نيم فصل نخست ليگ يازدهم اردوي آماده سازي اش را در شهر آنتالياي تركيه داير كرده است، در نخستين ديدار تداركاتي خود مقابل تيم اوك جت پس از قزاقستان به برتري دست يافت.در اين مسابقه كه عصر يكشنبه برگزار شد، امين منوچهري (34 - پنالتي) و ميلاد بختياري (70) گل هاي تيم فوتبال سايپا را به ثمر رساندند.
پيش بيني جالب توجه روزنامه طرفدار رئال
روزنامه ماركا كه به طرفداري از تيم رئال معروف است با انتشار گزارشي از عملكرد تيم هاي بارسلونا و رئال مادريد در سالي كه رو به پايان است، به پيش بيني وضعيت دو تيم در پايان فصل پرداخت؛ جام قهرماني در لاليگا را به مورينيو و شاگردانش داد و ليگ قهرمانان اروپا و كوپا دل ري را هم از آن بارسلونا دانست.
آغاز تمرينات داماش در غياب قاسمپور
مرحله جديد تمرينات آماده سازي تيم داماش گيلان براي حضور در نيم فصل دوم ليگ برتر فوتبال در رشت آغاز شد .شروع مجدد تمرينات در حالي بود كه قاسمپور غايب بزرگ داماش به حساب مي آمد. مسئولان داماش اعتقاد دارند ابراهيم قاسمپور پس از بازگشت از سفر روز دوشنبه در تمرينات حاضر خواهد شد.
دعوت 20 بازيكن به اردوي تيم ملي فوتسال
اردوي تداركاتي تيم ملي فوتسال در حالي از دهم دي ماه آغاز مي شود كه اسامي 20 بازيكن از سوي كادر فني اعلام شد. عليرضا صميمي، مجتبي نصير نيا، سپهر محمدي، كاظم صادقي، وحيد شمسايي، محمد كشاورز، مهدي جاويد، حسين طيبي، قدرت بهادري، مجيد لطيفي، سعيد تقي زاده، حميد احمدي، علي كيايي، محمد طاهري، علي اصغر حسن زاده، جواد اصغري مقدم، بابك سهرابي، مصطفي طيبي، مجيد تيكدري نژاد و بهروز جعفري نفراتي هستند كه بايد ساعت 13 روز شنبه دهم دي خود را به كادر فني تيم ملي معرفي كنند.

 



براي حضور موفقيت آميزدر المپيك 2012 لندن تمرينات تيم ملي وزنه برداري از هفته آينده آغاز مي شود

تيم ملي وزنه برداري سه هفته پس از تمرين در تهران براي برگزاري اولين اردوي خارج از پايتخت راهي آبادان مي شود.
ملي پوشان وزنه برداري ايران در مسير آماده سازي براي موفقيت در رقابت هاي المپيك 2012 لندن از شنبه آينده كار خود را در تهران آغاز مي كنند. اين اتفاق در حالي رخ مي دهد كه كادرفني تيم ملي از برگزاري اردو در ساير شهرهاي ايران تجربه خوبي را به دست آورده و وجود فضاي آرام و دور از حاشيه در راه مسير آماده سازي پولادمردان مي تواند بزرگ ترين كمك را به شاگردان كوروش باقري در اين زمينه انجام دهد.
تيم ملي قبل از رقابت هاي قهرماني جهان پاريس اردوهاي چند هفته اي فشرده و سختي را در سنندج، ماهشهر و زنجان برگزار كرد و در نهايت بهترين نتيجه تاريخ وزنه برداري براي كشورمان در رقابت هاي قهرماني جهان 2011 به دست آمد.
بر همين اساس و پس از كسب اين تجربه موفق قرار است تيم ملي وزنه برداري طي چند ماه آينده با الگوبرداري از آن، اولين اردوي خود را پس از اردوي تهران در آبادان آغاز كند و پس از آن ملي پوشان اردوي بجنورد را نيز در دستور كار دارند.
كوروش باقري دراين خصوص گفت: اردوي تيم ملي از شنبه آينده در تهران آغاز مي شود. 3 هفته پس از آن عازم آبادان مي شويم و اردوي 4 هفته اي را در اين شهر سپري خواهيم كرد. وي ادامه داد: دوباره به تهران باز مي گرديم و 2 تا 3 هفته در تهران هستيم و مجدداً يك اردو در استان خراسان شمالي و در شهر بجنورد برگزار مي شود. بعد از آن هم با بازگشت به تهران كارهاي نهايي را براي اعزام به المپيك انجام خواهيم داد.

 



پس از ناكامي هاي فراوان تيم ملي جودو در جام جهاني گرجستان به ميدان مي رود

ملي پوشان جودوي كشورمان در ادامه حضور در رقابت هاي گزينشي المپيك، بهمن ماه امسال در مسابقات جام جهاني گرجستان به ميدان خواهند رفت.
تيم ملي جودوي كشورمان كه به دنبال كسب سهميه المپيك است، بهمن ماه امسال در مسابقات جام جهاني گرجستان در تفليس به روي تاتامي مي رود.
تيم چهار نفره جودوي ايران كه هفته گذشته در مسابقات جايزه بزرگ «كينگ دائو» چين توفيقي كسب نكرده بود روزهاي هشتم و نهم بهمن ماه در رقابت هاي تفليس شركت خواهد كرد.
بعد از كسب نتايج ضعيف، فدراسيون جودو تصميم به اداره تيم ملي به صورت شورايي گرفت و جيروي ايتاليايي نيز از اين پس به عنوان مربي تكنيك و تاكتيك با ملي پوشان جودوي ايران همكاري خواهد كرد. در ميان چهار جودوكاري كه در رنكينگ فدراسيون جهاني قرار دارند، تنها محمدرضا رودكي از شانس بالايي براي كسب مجوز حضور در المپيك برخوردار است.
اردوي تيم ملي كه قرار بود از روز گذشته آغاز شود، با يك هفته تاخير از شنبه آينده آغاز خواهد شد.

 



هيچ زوري به كسي نياورديم
سجادي : اگر هم تماسي گرفته شده باشد عيبي ندارد !

معاون امور ورزش وزارت ورزش و جوانان تاكيد كرد كه براي راي دادن به اصلاح اساسنامه نيازي به تماس با مسئولان فدراسيون فوتبال نبود.
حميد سجادي درباره مجمع فوق العاده فدراسيون فوتبال و بحث هايي كه درباره تغيير در اساسنامه اين فدراسيون به وجود آمده گفت: راي گيري براي تغيير اساسنامه كاملا قانوني بود و تغيير اساسنامه فدراسيون فوتبال به تصويب اعضا رسيد. اين راي گيري اگر مجددا هم تكرار شود باز هم چنين اتفاقي رخ خواهد داد. اعضا نشان دادند كه مي خواهند اين اساسنامه اصلاح شود.
سجادي در پاسخ به اين سؤال كه عزيز محمدي رئيس سازمان ليگ اعلام كرده از وزارت ورزش با آنها تماس گرفته شده كه به تغييرات اساسنامه راي بدهند، گفت: اصلا نيازي به تماس نبوده است. من خودم عضو كارگروه بودم و وقتي هم كه راي گيري مي شد دستم را بالا بردم. اگر هم تماسي گرفته شده باشد عيبي ندارد. در اين باره بايد ديد كه كدام قسمت تماس گرفته است.
وي افزود: هر چقدر به جلو مي رويم بايد به روز شويم. اساسنامه هم كار ورزش امروز است و در ورزش نياز به قوانين جديد داريم. كار بدي نبوده اگر اسم آن را هماهنگي، مذاكره يا لابي بگذاريم. نبايد فشار تحميل و دخالت و زور وجود داشته باشد و لابي كردن در همه جاي دنيا وجود دارد.
سجادي درباره اينكه عده اي اين كار را لابي كردن نمي دانند گفت: من در اين باره نمي دانم. بايد در اين مورد از آنها سؤال شود. ما هيچ زوري به كسي نياورديم و راي مخفي بوده و هر كس مي خواست مي توانست راي ندهد.

 



كميته انضباطي راي ديدار كاله و گيتي پسند را اعلام كرد
پيروزي گيتي پسند و 2 بازي خانگي بدون تماشاگر براي آملي ها

تيم واليبال گيتي پسند با راي كميته انضباطي فدراسيون واليبال با نتيجه سه بر صفر فني برابر كاله آمل برنده اعلام شد.
نتيجه ديدار تيم هاي واليبال گيتي پسند و كاله آمل كه به دليل بي نظمي تماشاگران آملي نيمه تمام باقي مانده بود با راي كميته انضباطي فدراسيون واليبال سه بر صفر فني به سود گيتي پسند اعلام شد.
همچنين تيم كاله آمل به انجام دو بازي در خانه بدون تماشاگر و پرداخت سه ميليون تومان جريمه محروم شد. ضمن اين كه پرداخت خسارت وارد شده به ورزشگاه محل مسابقه بر اساس نظر كارشناس دادگستري و كارشناس منتخب فدراسيون واليبال بر عهده اين باشگاه قرار گرفت.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ رقابت هاي جام بين قاره اي باشگاههاي واليبال نشسته در سال 2012 با حضور 16 تيم و دو تيم مردان و زنان ايران از 10 تا 20 اسفند سال جاري در قاهره مصر برگزار خواهد شد.
¤ شكايت ايويكا ريمانيچ، سرمربي تيم ملي هندبال ايران از الله كرم استكي، بازيكن باسابقه تيم ملي كه به دليل مصاحبه هاي استكي انجام گرفته است، به زودي در كميته انضباطي فدراسيون هندبال پيگيري خواهد شد. جلال كوزه گري رئيس فدراسيون هندبال در اين خصوص اظهار داشت: الله كرم استكي چون به سرمربي تيم ملي توهين كرده است بايد در كميته انضباطي حاضر شود، چراكه ريمانيچ مي خواهد از خودش دفاع كند. وي افزود:اگر ريمانيچ هم به مليتمان توهين كرده باشد و من هم سكوت كنم يعني از وي حمايت كرده ام، درحالي كه اگر اين موضوع صحت داشته باشد يك ثانيه هم از ريمانيچ استفاده نمي كنم.

 



ملي پوشان كشتي از اواخر دي دور هم جمع مي شوند

سرمربي تيم ملي كشتي آزاد با اشاره به مسابقات قهرماني آسيا كه اواخر بهمن ماه در كره جنوبي برگزار مي شود در خصوص برنامه هاي تيم ملي عنوان كرد: تا 26 دي ماه درگير ليگ هستيم و سه روز پس از اتمام ليگ دور جديد تمرينات تيم ملي را از سر مي گيريم.
غلامرضا محمدي با بيان اين كه شايسته سالاري در انتخاب ملي پوشان حرف اول را مي زند تاكيد كرد: تمام كشتي گيران كه به تيم ملي دعوت مي شوند براساس شايستگي و لياقتشان است و شك نكنيد كه شايسته ترين فرد را به مسابقات اعزام مي كنيم.
سرمربي تيم خونه به خونه بابل با اشاره به حاشيه هاي بوجود آمده در ليگ برتر اظهار كرد: واقعا حيف است ليگي كه با اين نظم و جذابيت برگزار مي شود با مسائل حاشيه اي خدشه دار شود و بي شك اين حاشيه ها به كشتي ضربه مي زند.
دارنده چهار مدال نقره و برنز جهان اضافه كرد: نتيجه گرفتن تحت هر شرايطي خوب نيست. اميدوارم مسائلي غير از نتيجه هم در نظر گرفته شود.

 



شرط تكواندوكاران براي سفر به باكو

سرمربي تيم ملي تكواندوي كشورمان جهت قبول دعوت فدراسيون تكواندوي آذربايجان براي سفر به اين كشور شرط گذاشت.
فدراسيون تكواندوي آذربايجان با ارسال نمابري به تهران خواستار برگزاري اردوي مشترك با تيم ملي كشورمان در باكو شد كه فدراسيون هم پاسخ به اين درخواست را منوط به نظر كادر فني تيم ملي كرد. بر همين اساس كادر فني تيم ملي اعلام كرد در صورتي به باكو سفر خواهند كرد كه در كنار تمرين دو ديدار دوستانه نيز با تيم اول اين كشور برگزار كنند. در صورتي كه آذربايجاني ها با اين درخواست موافقت كنند، كليه هزينه هاي سفر ملي پوشان تكواندوي ايران از سوي ميزبان پرداخت خواهد شد. تيم ملي تكواندوي آذربايجان در بخش مردان تنها يك سهميه المپيك كسب كرده و براي دستيابي به دومين سهميه بايد در مسابقات انتخابي المپيك در قاره اروپا شركت كند.
دور جديد تمرينات تيم ملي تكواندو بعد از بازگشت فرانسوي ها به كشورشان، از فردا همزمان با حضور تيم ملي آلمان در تهران آغاز خواهد شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14