(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 6 دی 1390- شماره 20107

اسفندي اعلام كرد پايان دي ، آخرين فرصت براي بازنشسته هاي متقاضي بيمه طلايي
حوالي بجنورد 14 بار لرزيد
معاون شهردار تهران: اجراي طرح تفصيلي درآمدهاي شهرداري را 2 برابر مي كند
با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) سردسته متواري يك شبكه هرمي در يزد دستگير شد
دستگيري فروشندگان طلاي تقلبي با فاكتور جعلي
همايش ملي افكار عمومي و امنيت اجتماعي برگزار مي شود
رويدادهاي خارجي
حوادث كوتاه از كشور
توقيف 8 هزار دستگاه موتورسيكلت متخلف
طراحي و ساخت هواپيماي بدون سرنشين با موتور جت الكتريكي در هريس
متهم ناشناس بازنشستگان را هم نقره داغ كرد
آغاز ثبت نام قبولي هاي كارداني دانشگاه جامع از 11 دي
طباطبايي: آزمون پيام نور 23دي برگزار مي شود
بارش برف خوي را سفيدپوش كرد
اختلافات خانوادگي با 7 ضربه چاقو پايان يافت
فاتح 15 ساله



اسفندي اعلام كرد پايان دي ، آخرين فرصت براي بازنشسته هاي متقاضي بيمه طلايي

فرهنگيان بازنشسته براي تكميل فرم درخواست بيمه طلايي تاپايان دي ماه فرصت دارند.
ابوالفضل اسفندي معاون اداره كل تعاون و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با ايسنا با تشريح جزئيات خدمات بيمه طلايي فرهنگيان بازنشسته گفت: بازنشستگان تا پايان دي ماه فرصت دارند به اداره آموزش و پرورش محل خدمت خود مراجعه و نسبت به تكميل فرم درخواست بيمه طلايي اقدام كنند.
با انعقاد قرارداد بين آموزش و پرورش و بيمه ايران يك ميليون و 300 هزار بازنشسته فرهنگي به همراه خانواده هايشان تحت پوشش بيمه طلايي قرار مي گيرند و كارت بيمه اين افراد يك هفته پس از مراجعه به آموزش و پرورش منطقه خدمتشان صادر مي شود.
اسفندي با اشاره به تعرفه هايي كه براي خدمات بيمه طلايي در نظر گرفته شده است، گفت: هيچ تفاوتي بين بيمه شاغلان و بازنشستگان وجود ندارد و در بخش بستري طبق تعرفه بخش خصوصي 20 درصد فرانشيز از بيمار (بازنشسته ها) اخذ مي شود، اما افراد مي توانند آن را از خدمات درماني دريافت كنند.
به گفته وي در بخش هاي آزمايشگاهي، راديولوژي و داروها 80 درصد هزينه ها را بيمه طلايي و 20 درصد را خود بازنشسته پرداخت مي كند. همچنين تمامي داروهايي كه در ليست داروهاي كشور قرار دارند مورد تعهد بيمه طلايي است و در مورد داروهاي خارجي كه مشابه ايراني دارند، داروهاي خارجي به قيمت ايراني ارايه مي شود و در مورد داروهاي بيماران صعب العلاج نيز تمامي داروهاي خارجي قابل پرداخت است.
اسفندي تصريح كرد: براساس تعرفه ها 80 درصد از هزينه ويزيت از طرف بيمه طلايي پرداخت مي شود. همچنين براي زايمان تا سقف يك ميليون تومان، ليزيك چشم 600 هزار تومان، دندانپزشكي 200 هزار تومان و عينك نيز 50 هزار تومان جزو تعهدات بيمه طلايي مي باشد.
اسفندي خاطرنشان كرد: پس از اخذ فرم هاي درخواست، اطلاعات بازنشسته ها وارد سامانه مي شود و با توجه به تعهد بيمه ايران، يك هفته پس از درج اطلاعات در سامانه، كارت بيمه طلايي براي بازنشستگان و خانواده هايشان صادر مي شود.

 



حوالي بجنورد 14 بار لرزيد

زمين لرزه اي به بزرگي 6/3 در مقياس (ريشتر) صبح ديروز براي چهاردهمين بار پياپي حوالي بجنورد در استان خراسان شمالي را لرزاند.
به گزارش ايرنا، مركز لرزه نگاري كشوري موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران، اعلام كرد: آخرين زمين لرزه اين منطقه در ساعت 7 و 41 دقيقه و 58 ثانيه در اين منطقه رخ داد.
شبكه هاي لرزه نگاري وابسته به اين مركز، موقعيت جغرافيايي اين زمين لرزه را در عرض شمالي65/37درجه و 40/57 درجه طول شرقي ثبت كردند.
14 زلزله پياپي بجنورد و لوجلي در خراسان شمالي را لرزاند. به گزارش مركز لرزه نگاري كشوري موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران، از ساعت پنج و 19 دقيقه بامداد امروز- دوشنبه- تا ساعت هشت و پنج دقيقه 14 زمين لرزه پياپي حوالي بجنورد و لوجلي در خراسان شمالي را لرزاند.
سه مورد اين زمين لرزه ها در بخش لوجلي بوده كه بزرگترين آن در ساعت پنج و 19 دقيقه و 16 ثانيه رخ داد.
همچنين 11 بار شهر بجنورد در اين مدت لرزيده است كه بزرگترين آن در ساعت هفت و 41 دقيقه و 58 ثانيه بامداد امروز با قدرت 6/3 در مقياس امواج دروني زمين (ريشتر) بوده است.
در همين زمينه جلسه فوق العاده مديريت بحران خراسان شمالي روز دوشنبه برگزار شد.
به گزارش فارس از بجنورد، اين نشست صبح ديروز با حضور معاون هماهنگي امور عمراني استاندار، نمايندگان و مسئولان سازمان هاي امدادي و اجرايي تشكيل و در اين جلسه راه هاي مقابله با حوادث احتمالي بررسي شد.
مديرعامل جمعيت هلال احمر خراسان شمالي در اين نشست با اشاره به آماده باش 10 تيم امداد و نجات گفت: اين تيم ها با تجهيزات مورد نياز آماده امدادرساني شده اند.

 



معاون شهردار تهران: اجراي طرح تفصيلي درآمدهاي شهرداري را 2 برابر مي كند

معاون شهرسازي شهردار تهران با تاكيد بر اينكه در بدنه شهرداري هيچ ترسي از كاهش درآمد با اجراي طرح تفصيلي وجود ندارد گفت: با ابلاغ اين طرح درآمدهاي شهرداري 2برابر مي شود.
به گزارش ايسنا هيربد معصومي با تكذيب مقاومت بدنه شهرداري تهران نسبت به اجراي طرح تفصيلي گفت: هيچ مقاومتي در بدنه شهرداري در مقابل اجراي طرح تفصيلي وجود ندارد.
به گفته وي طرح تفصيلي شهر تهران نخستين تجربه اي است كه با رويكرد ساختاري و راهبردي در سطح شهر اجرا مي شود.

 



با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) سردسته متواري يك شبكه هرمي در يزد دستگير شد

يكي از سردسته هاي شبكه هاي هرمي كه 24 هزار جوان را جذب كرده بود روز دوشنبه در يزد دستگير شد.
به گزارش ايرنا، اين فرد با اغفال جوانان، 24 هزار نفر را جذب كرده بود كه بعد از برخورد با سران شبكه در تهران به استان يزد متواري و زندگي مخفيانه اي را آغاز كرده بود.
وي در طول فعاليت خود با راه اندازي 24 دفتر در تهران، يك ميليون و 527 هزار دلار درآمد كسب كرده بود.
براساس اين گزارش، همچنين يكي ديگر از سرشبكه هاي هرمي كوئيست كه اقدام به اغفال جوانان و جذب دانشجويان استان در شبكه هرمي كوئيست مي كرد شناسايي و در اختيار مراجع قضايي قرار گرفت.

 



دستگيري فروشندگان طلاي تقلبي با فاكتور جعلي

سرويس اجتماعي-
2 تبعه افغان كه قصد داشتند با فاكتور جعلي يك رشته طلاي تقلبي را در يك طلافروشي ميدان خراسان به فروش برسانند دستگير شدند.
آذرماه سال جاري ماموران كلانتري 114 غياثي از طريق مركز فوريت هاي پليسي 110 در جريان دستگيري 2 نفر در يك طلافروشي در ميدان خراسان قرار گرفتند.
با حضور ماموران كلانتري در محل و انجام تحقيقات مقدماتي مشخص شد دو جوان دستگير شده، تبعه افغانستان بوده و قصد داشتند تا با استفاده از فاكتور جعلي اقدام به فروش يك رشته طلاي تقلبي كنند.
2 متهم دستگير شده در اعترافات خود به كارآگاهان عنوان كردند كه از چندي پيش و به پيشنهاد يكي از همسايگان در خيابان شوش شرقي- چهارراه شهرزاد اقدام به فروش طلاي تقلبي به طلافروشي ها كرده اند.
با معرفي علي اكبر- ر به عنوان تهيه كننده طلاهاي تقلبي، كارآگاهان پايگاه ششم وي را به عنوان يكي از مجرمان سابقه دار كه علاوه بر ديگر جرايم ارتكابي، در سه نوبت نيز توسط كارآگاهان پايگاه ششم به اتهام كلاهبرداري و فروش سكه هاي تقلبي دستگير شده، مورد شناسايي قرار داده و با توجه به اطلاعات موجود و بهره گيري از اطلاعات بدست آمده از دو متهم پرونده، متهم علي اكبر- ر را در مورخه 30 آذر در ميدان خراسان دستگير و به پايگاه ششم منتقل كردند.
سرهنگ كارآگاه محمد اشراقي، رئيس پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ، ضمن اعلام خبر انتشار بدون پوشش چهره دو متهم پرونده گفت: با توجه به شيوه و شگرد متهمان در فروش طلاي تقلبي كه از مصاديق جرم كلاهبرداري محسوب مي شود و همچنين احتمال افزايش تعداد مالباختگاني كه به شيوه هاي مشابه مورد كلاهبرداري قرار گرفته باشند، دستور انتشار بدون پوشش چهره دو متهم پرونده كه اقدام به فروش طلاهاي تقلبي به مغازه هاي طلافروشي سطح شهر تهران بويژه در منطقه جنوب شرق تهران كرده اند از سوي مقام قضايي صادر شده است.وي از مالباختگان خواست براي طرح شكايت به پايگاه ششم آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان نبرد شمالي، انتهاي كوچه شهيد بيدي مراجعه كنند.

 



همايش ملي افكار عمومي و امنيت اجتماعي برگزار مي شود

جانشين معاونت اجتماعي ناجا با تشريح اهداف اولين همايش ملي افكار عمومي و امنيت اجتماعي گفت: پليس براي شناسايي انتظارات و پاسخگويي مناسب سعي در شناخت افكار عمومي دارد.
به گزارش ايسنا، سرهنگ عبدالرضا اميري جانشين معاون اجتماعي نيروي انتظامي در نشست خبري اولين همايش ملي افكار عمومي و امنيت اجتماعي با اشاره به برگزاري اين همايش در روز يكشنبه 11 دي ماه، افزود: از ميان 135 مقاله ارسالي 101 مقاله براي شركت در همايش انتخاب شده است.
وي با بيان اينكه نمايشگاهي نيز در حوزه افكار عمومي و امنيت اجتماعي در حاشيه همايش برگزار مي شود، گفت: 14 ميزگرد علمي نيز در حوزه امنيت اجتماعي و نقش افكار عمومي برگزار مي شود.

 



رويدادهاي خارجي

شهر يخي
چيني ها به مناسبت آغاز زمستان در شهر «هاربين» در شمال شرق چين شهري كامل را از يخ تراشيده و به نمايش گذاشته اند.
اين شهر يخي از جاده هاي برفي، كوه هاي يخي و مدلهايي از مشهورترين ساختمان هاي جهان تشكيل شده است، تمامي اين ساختمانها از قطعات بزرگ يخي تراشيده شده اند.اين شهر در نزديكي مرز روسيه قرار دارد و زمستان هاي خشك و منجمدكننده اي را پشت سر مي گذارد.

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري زن مواد فروش
گناباد- خبرنگار كيهان:ماموران كلانتري 11 شهرستان گناباد با دستگيري يك زن موادفروش به كشف بيش از 167 گرم مواد مخدر از نوع هروئين فشرده و شيشه موفق شدند. در بازرسي اوليه از خودرو متهم 7 گرم هروئين فشرده و 5 گرم شيشه كشف شد كه با هماهنگي مقام قضايي منزل متهم مورد بازرسي قرار گرفت كه از منزل وي 80/88 گرم هروئين فشرده و 50/66 گرم شيشه كشف و ضمن تشكيل پرونده متهم به مراجع قضايي تحويل داده شد.
سانحه رانندگي 2 قرباني گرفت
اراك- خبرنگار كيهان: دو سانحه رانندگي در محورهاي ساوه و زرنديه 2 كشته بر جا گذاشت.نخستين سانحه در محور ابتداي جاده روستاي «الوسجرد» ساوه بر اثر واژگوني يك دستگاه خودرو وانت رخ داد در اين حادثه راننده وانت جان خود را از دست داد. همچنين بر اثر برخورد يك دستگاه خودروي ماك با يك دستگاه اسكانيا در محور بوئين زهرا، راننده اسكانيا جان خود را از دست داد.
اعتراف به 50 فقره سرقت
سرويس شهرستان: رئيس پليس آگاهي استان اردبيل گفت: با دريافت شكاياتي در خصوص سرقت وسائل داخل خودرو در سطح شهر اردبيل، ماموران اداره مبارزه با سرقت با استفاده از بانك اطلاعاتي مجرمان سابقه دار موفق شدند دو سارق حرفه اي را در اين رابطه دستگير كنند به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا سرهنگ عليزاده افزود: متهمان به 50 فقره سرقت اعتراف كردند و تاكنون 29 نفر از مالباختگان شناسايي شده اند و تحقيقات همچنان ادامه دارد.
جاعلان اسكناس به زندان رفتند
رئيس پليس آگاهي استان اصفهان گفت: در پي وصول خبر از يكي از بانك هاي اصفهان مبني بر اين كه فردي اقدام به واريز وجه شامل اسكناس هاي دوهزار توماني تقلبي كرده ماموران به بانك موردنظر اعزام و شخص مذكور را دستگير و در بازرسي بدني از وي تعداد 12 قطعه اسكناس تقلبي كشف كردند.
به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا سرهنگ حسين زاده افزود: متهم در تحقيقات پليس به همدستي فرد ديگر در جعل اسكناس هاي دو هزار توماني اعتراف كرد و پليس اين جاعل را نيز دستگير و با صدور قرار قانوني متهمان روانه زندان شدند.
كلاهبرداري اينترنتي
قزوين- فارس: رئيس پليس فتا استان قزوين گفت: به دنبال مراجعه فردي مبني بر اين كه از حساب بانكي وي مبلغ 384 هزار تومان برداشت شده است، ماموران پليس فتا موضوع را بررسي و با انجام اقدامات فني دريافتند كه فردي طي 14 مرحله از حساب مالباخته اقدام به خريد اينترنتي كارت شارژ كرده است. علي شعباني افزود: ماموران پليس با شناسايي متهم او را دستگير كردند.

 



توقيف 8 هزار دستگاه موتورسيكلت متخلف

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به برخورد با حدود 8 هزار موتورسيكلت متخلف از زمان اجراي طرح ضربتي برخورد با موتورسواران متخلف گفت: از اين تعداد حدود 3 هزار دستگاه موتورسيكلت پلاك قديمي بوده اند.
به گزارش ايسنا، سردار حسين رحيمي با اشاره به اينكه طرح ضربتي برخورد با موتورسواران متخلف هر روز سخت گيرانه تر مي شود، افزود: آمارها نشان مي دهد بيشترين تخلفات موتورسواران به ترتيب نداشتن مدارك، عدم استفاده از كلاه ايمني و نداشتن پلاك يا مخدوشي آن و يا دستكاري پلاك بوده است.
وي با اشاره به اينكه اجراي اين طرح در تمام مناطق تهران حتي اتوبان هاي پايتخت نيز در حال اجراست افزود: بر اين اساس كليه موتورسيكلت هاي پلاك قديمي و يا فاقد پلاك به دليل اتمام مهلت تعويض پلاك، توقيف و روانه پاركينگ مي شوند.
رئيس پليس راهور تهران به موتورسيكلت هاي توقيفي كه مالكان آنها براي ترخيص مراجعه نمي كنند اشاره كرد و گفت: موتورسيكلت هايي كه 6 ماه از زمان توقيف آنها گذشته باشد و مالكان آنها براي ترخيص در اين مدت مراجعه نكنند براساس قانون تحويل مراجع ذيربط شده و ديگر به مالكان پس داده نمي شود.
وي تصريح كرد: بر اين اساس حدود 60 هزار دستگاه موتورسيكلت توقيفي كه مالكان آنها بيش از 6 ماه است براي ترخيص مراجعه نكرده اند به مراجع ذيربط تحويل شدند.
رئيس پليس راهور تهران از كليه دارندگان موتورسيكلت هاي پلاك قديمي خواست هرچه سريعتر براي تعويض پلاك به مراكز شماره گذاري مراجعه كنند.
رحيمي به اجراي قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي اشاره كرد و گفت: بر اين اساس هرگونه حركات مارپيچ، عبور از چراغ قرمز و انجام حركات نمايشي هركدام 100 هزار تومان براي راكبان موتورسيكلت جريمه به همراه دارد. از سوي ديگر حمل بار اضافه 50 هزار تومان به اضافه توقيف موتورسيكلت و بار آن، حركت در پياده رو 50 هزار تومان به همراه توقيف وسيله نقليه و عبور از خط ويژه نيز 50 هزار تومان به همراه توقيف موتورسيكلت از اول دي ماه در انتظار راكبان موتورسيكلت هاي متخلف خواهد بود.
وي به سن فرسودگي موتورسيكلت ها اشاره كرد و گفت: براساس قانون سن فرسودگي موتورسيكلت ها 10 سال است و كليه موتورسيكلت هايي كه از اين سن عبور كرده اند در صورت توقيف به هيچ عنوان به مالكان آنها تحويل نشده و اسقاط مي شوند.
رئيس پليس راهور تهران افزود: بر اين اساس تاكنون 27 هزار دستگاه موتورسيكلت فرسوده اسقاط شده است.
وي با اشاره به افزايش انضباط توسط موتورسواران با اجراي طرح هاي مختلف در تهران و آموزش هاي صورت گرفته گفت: آمارها نشان مي دهد از ابتداي امسال تاكنون 38درصد تقصير موتورسواران در بروز تصادفات رانندگي كاهش يافته است.
رئيس پليس راهور تهران با اشاره به آموزش موتورسواران گفت: از ابتداي امسال دوره هاي مختلف آموزشي براي موتورسواران در پايتخت برگزار شده است، از سوي ديگر آموزش واحدهايي كه به نوعي با موتورسواران سر و كار دارند نيز در تهران آغاز شده است.

 



طراحي و ساخت هواپيماي بدون سرنشين با موتور جت الكتريكي در هريس

به همت متخصصان داخلي ديروز از يك هواپيماي بدون سرنشين با موتور جت الكتريكي توليد داخل در دانشگاه آزاد واحد هريس رونمايي شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران ناصر نظري هريس سرپرست تيم و طراح سيستم هاي ناوبري اين هواپيما، در آيين رونمايي از آن، گفت: بر روي اين هواپيما سيستم ردياب حركت هاي به حجمي هوشمند براي موتور هاي پنتل نصب شده است.
وي افزود: اين سيستم براي ناوبري هواپيما در طول پرواز طراحي شده و بيشتر براي پرواز در شب و شناسايي اهداف مي باشد.
رضا داننده هدايت كننده اين هواپيماي فوق سبك
(Ultra light) نيز در اين باره گفت: اين هواپيما با دو موتور جت الكتريكي كار مي كند و توانايي ادامه پرواز با يك موتور را نيز دارد و اولين نمونه آن در مدت چهار ماه ساخته و با موفقيت به پرواز درآمد.
رضا داننده، ادامه داد: اين هواپيما نسبت به مشابه خارجي خود از هزينه ساخت پايين تري برخوردار بوده و همچنين كيفيت آن نيز از همتاي خارجي خود خيلي بالاتر است.
داننده با بيان اينكه مدت زمان پروازي اين هواپيما 35 دقيقه مي باشد، افزود: اين هواپيما با حداكثر سرعت 250 كيلومتر و حداقل سرعت 50 كيلومتر در ساعت پرواز مي كند و برد پروازي آن 10 كيلومتر با ارتفاع نه هزار پا مي باشد.
وي مشخصه بارز اين هواپيما را فيلمبرداري و عكس برداري آن عنوان كرد و گفت: اين هواپيما توانايي آن را دارد كه در محدوده مشخصي تصويربرداري نموده و به صورت آنلاين به مركز ارسال نمايد.
وي اظهار كرد: باند مورد نياز براي فرود و پرواز با اين هواپيما 100 متر مي باشد و توانايي پرواز در تمام شرايط آب و هوايي را دارد.

 



متهم ناشناس بازنشستگان را هم نقره داغ كرد

سرويس اجتماعي-
دوم دي ماه سال جاري خبري در روزنامه ها مبني بر كلاهبرداري يك مرد ناشناس با سوءاستفاده از اعتقادات خرافي مردم منتشر و با انتشار چهره بدون پوشش متهم مشخص شد وي تاكنون با شيوه هاي ديگر بازنشستگان را هم نقره داغ كرده است.
متهم كه با شيوه اعتقاد خرافي «خوردن آب طلا ترس پسربچه ها را از بين مي برد» از زنان مسن كلاهبرداري كرده بود اين بار در پوشش هديه 40ميليوني تامين اجتماعي به بازنشستگان خود از اين افراد كلاهبرداري مي كرد.
در اين روش متهم مرموز به بهانه هاي مختلف و در مكانهاي متعدد از جمله در پارك ها، اتوبوس هاي شركت واحد، تاكسي و... با افراد بازنشسته آشنا شده و با ادعاي اين كه كارمند تامين اجتماعي است، مي گفت قرار است سازمان تامين اجتماعي به زودي مبلغ 40 ميليون تومان به عنوان پاداش به بازنشستگان خود پرداخت كند، در ادامه، فرد را كه از اين خبر بسيار شادمان شده بود رها نمي كرد.
اين شياد، فرد بازنشسته را كه اغلب زنان يا مردان سالخورده بوده و بسياري از آنان حتي در راه رفتن عادي هم مشكل داشتند و يا بيمار بوده در ادامه مسير تا منزل يا بانك همراهي مي كرد و قبل از اين كه مرد يا زن بازنشسته فرصت مشورت با خانواده و بستگان را داشته باشد مبالغ ميليوني را به بهانه اي كه مرد ناشناس مي گفت بايد قبل از گرفتن پاداش 40 ميليوني اين پول در حساب شما باشد؛ از آنان گرفته و متواري مي شد.
اين مرد ناشناس به طعمه خود مي گفت: براي اين كه شما اين پاداش را دريافت كنيد بايد مبالغي از 5 ميليون به بالا در حساب خود داشته باشيد، هرچه اين مبلغ بيشتر باشد زودتر مي توانيد پاداش را دريافت كنيد، در اين خصوص مالباختگان كه تاكنون تعداد آنان در اداره 14آگاهي به دهها نفر رسيده است، از 6 ميليون تا 24 ميليون تومان از دست داده اند.

 



آغاز ثبت نام قبولي هاي كارداني دانشگاه جامع از 11 دي

ثبت نام پذيرفته شدگان دوره هاي كارداني ترمي دانشگاه جامع علمي كاربردي از 11 دي ماه آغاز مي شود.
علي صدر، معاون سنجش و خدمات آموزشي دانشگاه جامع علمي كاربردي با اعلام اين خبر افزود: تمام پذيرفته شدگان مي بايست در يكي از روزهاي يكشنبه 11 دي ماه تا پنجشنبه 15 دي ماه با در دست داشتن مدارك لازم به نشاني تعيين شده در جدول شماره 74 دفترچه راهنماي آزمون، به مركز آموزش علمي كاربردي ذيربط مراجعه كنند.
صدر افزود: براساس ضوابط مربوط به گزينش رشته هاي نيمه متمركز براي رشته هايي كه نياز به اقداماتي نظير مصاحبه يا آزمون عملي دارند، لازم است براي شركت در مراحل مذكور در يكي از روزهاي فوق با در دست داشتن مدارك اعلام شده به مركز آموزشي ذيربط به نشاني تعيين شده مراجعه كنند.
وي تصريح كرد: بديهي است عدم مراجعه داوطلبان در روزهاي تعيين شده براي انجام مراحل نهايي گزينش به منزله انصراف قطعي از گزينش در رشته ذيربط تلقي خواهد شد.
معاون سنجش و خدمات آموزشي دانشگاه جامع علمي كاربردي در خاتمه گفت: كلاس ها از 23 بهمن ماه شروع مي شود.

 



طباطبايي: آزمون پيام نور 23دي برگزار مي شود

معاون سازمان سنجش آموزش كشور از برگزاري آزمون دوره هاي مختلف فراگير دانشگاه پيام نور در 23 دي ماه خبر داد.
سيدجلال طباطبايي، در گفت وگو با ايسنا گفت: توزيع كارت آزمون دوره هاي مختلف فراگير دانشگاه پيام نور از 20 دي ماه از طريق سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org آغاز مي شود و تا ساعت 24 روز پنجشنبه 22 دي ماه ادامه دارد.
وي با اشاره به برگزاري آزمون دوره كارشناسي فراگير با رقابت 103هزار و 128داوطلب در 52كد رشته در صبح روز جمعه، گفت: ظرفيت پذيرش در اين آزمون حدود 241هزار و 590 داوطلب است كه البته داوطلبان بايد براي قبولي حد نصاب نمره را كسب كنند.
طباطبايي با اشاره به پذيرش 11 هزار و 260 داوطلب در آزمون فراگير كارشناسي ارشد، گفت: آزمون اين دوره با شركت حدود86 هزار و 392 داوطلب در 90 كد رشته محل در نوبت عصر برگزار مي شود.
وي در خصوص تعداد داوطلبان آزمون كارشناسي ناپيوسته فراگير نيز تصريح كرد: حدود 4 هزار و 685 نفر در 10 كد رشته محل در اين آزمون ثبت نام كرده اند.
وي با تأكيد بر اينكه آزمون اين دوره نسبت به سال گذشته تغييري ندارد، از عدم افزايش ظرفيت پذيرش اين دوره از آزمون خبر داد.

 



بارش برف خوي را سفيدپوش كرد

بارش نخستين برف زمستاني در شهرستان خوي از اولين ساعات دوشنبه آغاز شد.
به گزارش ايرنا؛ عدم بارندگي در فصل پاييز و روزهاي نخستين فصل زمستان موجب نگراني كشاورزان منطقه شده بود كه بارش دوشنبه برف موجب خوشحالي آنان شده است. اداره هواشناسي خوي ميزان بارندگي خوي را تا لحظه تنظيم اين خبر بيش از پنج ميليمتر و دماي هوا را يك درجه زير صفر اعلام كرده است.

 



اختلافات خانوادگي با 7 ضربه چاقو پايان يافت

مردي كه در پي اختلافات خانوادگي همسرش را با هفت ضربه چاقو به قتل رسانده بود دستگير شد.
ماموران كلانتري 128 تهران نو ظهر سوم دي ماه سال جاري در حالي پيكر غرق در خون پروانه 39 ساله را در خيابان كليني محدوده خيابان پيروزي كشف كردند كه همسر وي به نام بهروز-م 42 ساله نيز از ناحيه 2 دست اقدام به خودزني كرده بود.
بررسي كارآگاهان از جسد پروانه نشان داد كه اين زن جوان با هفت ضربه چاقو به شكم، سينه و قطع شريان هاي حياتي به قتل رسيده است.
تحقيقات فني پليس مشخص كرد پروانه و بهروز نسبت فاميلي پسر عمه و دختر دايي داشته و از سال 71 با يكديگر ازدواج كرده و داراي 2 فرزند نيز هستند و بهروز نيز حدود يك سال بيكار بوده است.
اين زوج از مدت ها پيش داراي اختلافات خانوادگي بوده به گونه اي كه پروانه بارها از سوي شوهرش مورد ضرب و شتم قرار گرفته است و در روز حادثه نيز اين زوج براي طلاق توافقي به دادسرا مراجعه كرده بودند كه پس از بازگشت اين جنايت خونين رخ داد.
كارآگاهان در بازرسي از منزل اين زوج يك كلت كمري و چند تير مخصوص اسلحه كلاش كشف كردند و تحقيقات پيرامون اين پرونده ادامه دارد.
به گزارش ايسنا، خانواده مقتوله پس از انتقال وي به پزشكي قانوني اعضاي بدن «پروانه» را براي احياي بيماران ديگر اهدا كردند.

 



فاتح 15 ساله

«جردن رومرو»، كوهنورد نوجوان كه از 10 سالگي فتح قلل مرتفع جهان را آغاز كرده است با صعود به قله وينسون در قطب جنوب، جوانترين فردي شد كه توانسته به تمامي قلل مرتفع هفت قاره جهان گام بگذارد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از هافينگتون پست، فتح قله وينسون، آخرين بخش از تلاش «جردن رومرو» بود كه از پنج سال پيش با حمايت پدر كوهنوردش آغاز كرده بود. جردن 15 ساله، هنگامي كه تنها 10 سال داشت به قله كليمانجرو در آفريقا صعود كرد و در 13 سالگي هم بر فراز اورست، مرتفع ترين قله جهان، ايستاد.»

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14