(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 7 دی 1390- شماره 20108

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
گزارش تحليلي كيهان از طراحي مشترك ايران و روسيه براي حل بحران سوريه
مجلس از عملكرد صندوق بازنشستگي فولاد تحقيق و تفحص مي كند
حسين فدايي: جريان فتنه و انحراف براي انتخابات مجلس ائتلاف نانوشته دارند
مبارزه انگليس با آزادي بيان تلاش دولت انگليس براي لغو مجوز پخش برنامه هاي پرس تي وي
درخواست عراق از ايران براي ميانجيگري در پرونده طارق هاشمي
جاسوس سيا اتهامات خود را پذيرفت
نمايش فيلم «گلچهره» توسط انجمن روزنامه نگاران مسلمان
اقدام ضدملي چهار صنف سينمايي!



گزارش تحليلي كيهان از طراحي مشترك ايران و روسيه براي حل بحران سوريه

سرويس سياسي-
همزمان با تحركات و فشارهاي غرب و برخي كشورهاي عربي منطقه عليه سوريه، سفرها و رايزني هاي ديپلماتيك مقامات مسكو و تهران حكايت از تصميم مشترك اين دو كشور براي حل مسالمت آميز بحران سوريه دارد.
«امير عبداللهيان» معاون وزير امور خارجه كشورمان كه براي ديدار با مقامات روسيه به مسكو سفر كرده است در اين باره گفت: بحران سوريه ناشي از تحريك و اغواي خارجي ها است.
خبرگزاري نووستي در اين باره گزارش داد: حسين اميرعبداللهيان، معاون وزير امور خارجه ايران روز دوشنبه در كنفرانسي خبري در مسكو در خصوص مسايل مختلفي از جمله سوريه صحبت كرد.
وي نيروهاي خارجي را عامل برانگيختن ناآرامي ها خواند.
براساس گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، امير عبداللهيان گفت: آنچه در سوريه رخ مي دهد در نتيجه تحريك و اغواي عوامل خارجي صورت مي گيرد.
معاون وزير امور خارجه ايران افزود: نيروهاي خارجي كه به آنها اشاره دارد كساني هستند كه ذينفعند و تمايل دارند اوضاع اين كشور را در جهت منافع خود تغيير دهند.
يك مقام آگاه در تهران نيز در اين باره گفت: پيش از اين، مجموعه رفت و آمدهاي اعلام نشده اي بين ايران و روسيه براي ايجاد راه حل سياسي بحران سوريه نيز انجام شده است.
با گذشت 10 ماه از تحولات سوريه شواهد و قرائن حكايت از آن دارد كه دولت بشار اسد روزهاي سخت و پرفشار را به خصوص در حوزه داخلي، با مسلط شدن بر اوضاع و كنترل ناآرامي ها پشت سر گذاشته و وارد فاز جديدي از تحركات و فشارهاي خارجي شده است. وضعيتي كه در يك سوي ميدان آمريكا، كشورهاي غربي، اتحاديه عرب و تركيه همچنان به دنبال سرنگوني دولت بشار اسد هستند و در سوي ديگر ميدان چين و روسيه بر مبناي حفظ منافع راهبردي خود و جمهوري اسلامي ايران در راستاي جلوگيري از تضعيف «محور مقاومت» در منطقه خواستار ثبات و آرامش در سوريه از طريق گفت وگو ميان طرفين هستند.
پس از آن كه آمريكايي ها فهميدند كه امكان براندازي دولت بشار اسد در سوريه وجود ندارد پروژه تضعيف اين دولت را در دستور كار قرار دادند.
در واقع غربي ها پس از آن كه دريافتند امكان تحقق قيام فراگير بر ضد حكومت سوريه وجود ندارد و متغيرهاي داخلي-گروه هاي مخالف بشار اسد - راه به جايي نمي برند تلاش نمودند با استفاده از متغيرهاي خارجي از جمله ارسال كمك هاي مالي و تسليحاتي به گروه هاي مخالف بر معادله هاي داخلي سوريه تاثير بگذارند.
در اين مرحله، عوامل منطقه اي غرب - قطر و عربستان - از خارج اين كشور تلاش كردند با برجسته نمودن تقابل مذهبي و طايفه اي در سوريه، اين كشور را به سمت اختلافات عميق و حاد ببرند.اما وجود دستگاه امنيتي و ارتش قوي سوريه موجب گرديد كه خيلي زود برخي از گروه هاي تروريست در اين كشور و عوامل خارجي تقويت كننده آن ها شناسايي و برنامه هايشان خنثي شود.
پس از اين مرحله، غربي ها تلاش كردند كه همزمان با تقويت بيش تر جريان هاي مسلح در سوريه، روند مذاكره و فشار سياسي و محدوديت هاي اقتصادي و جنگ رواني و رسانه اي بي سابقه اي را نيز در دستور كار قرار دهند. از اين مرحله به بعد است كه مي توان از اهداف اتحاديه عرب براي حذف دولت بشاراسد رمزگشايي كرد.
از سوي ديگر، آمريكايي ها پس از چند ماه از بيداري اسلامي و تضعيف بي سابقه جبهه متحدان اين كشور و قوت گرفتن جبهه مقاومت به رهبري ايران توجه ويژه اي به راهبرد ايجاد اجماع هاي منطقه اي و تقويت متحدان در منطقه كردند.
آن ها ابتدا شوراي همكاري خليج فارس را به بازي گرفتند، مانند آن چه با لشكركشي در بحرين براي جلوگيري از قيام هاي منطقه اتفاق افتاد و سپس استفاده از نيروهاي نظامي قطر و امارات به عنوان اعضاي شوراي همكاري خليج فارس در جنگ ليبي و در حال حاضر با استقرار نيروهاي آمريكايي اخراج شده از عراق در كشورهاي عضو شوراي خليج فارس و فروش اسلحه كه اخيرا روزنامه «وال استريت ژورنال» از معامله چندي پيش تسليحاتي امارات با آمريكا به عنوان نمونه اي اشاره كرده است.
راهبرد تقويت متحدان آمريكا در منطقه كه بارها مسئولين آمريكايي طي چند ماه اخير از آن سخن مي گويند، در اتفاقات شوراي خليج فارس طي چند ماه اخير قابل رصد است. در اين زمينه، دولت اردن و مراكش كه رابطه نزديكي با وهابي هاي سعودي دارند، علي رغم اين كه مانند كشورهاي شوراي خليج فارس به لحاظ ثروتمندي در يك رديف نيستند، قرار است به شوراي خليج فارس اضافه شوند تا آن ها نيز مقداري به لحاظ قدرت منطقه اي قوي شوند.
ابزار دوم منطقه اي، اتحاديه عرب بود كه در ماجراي حمله به ليبي از اجماع آن در مورد سرنگوني دولت قذافي استفاده كردند. اما اين اتحاديه هميشه با حضور كشورهايي همچون سوريه، عراق، لبنان، يك دست كامل در اختيار برنامه هاي آمريكا نيست. بنابراين، آن ها با حذف كشور مستقلي همچون سوريه و تحت فشار قرار دادن برخي از اعضاي اتحاديه عرب به دنبال يك دست كردن اتحاديه عرب براي برنامه هاي آينده خود هستند. بنابراين حذف سوريه يكي از اهداف پنهان در يك دست كردن فضاي اتحاديه عرب براي تحقق برنامه هاي آمريكايي است.
از سوي ديگر با توجه به تاثيرهاي راهبردي سوريه درمنطقه طي سال هاي اخير، سوريه چند دهه از دو قطبي كردن فضاي ايراني-عربي در منطقه جلوگيري كرده است كه شايد مهم ترين آن، در دوران دفاع مقدس است كه سوريه با قرار گرفتن در كنار ايران و مخالفت با دولت «صدام» از دو قطبي شدن ايراني-عربي آن زمان منطقه تا حدود فراواني جلوگيري كرد.
اتحاديه عرب با حذف سوريه به طور قطع به سمت تدابير ضد ايراني بيش تري خواهد رفت و بر دو قطبي كردن فضاي ايراني-عربي خاورميانه تلاش خواهد نمود.
هدف مرموزانه ديگري كه اتحاديه عرب دنبال مي كند. نهادينه كردن اختلاف ميان انقلابيون سه كشور ليبي، تونس و مصر براي عدم ايجاد يك جريان جديد ضد آمريكايي و صهيونيستي در جهان عرب است. مجموع شواهد نشان مي دهد كه تصميم اتحاديه عرب، بخشي از راهبرد كلان آمريكا براي فشار سياسي و اقتصادي بر سوريه به منظور تغيير رفتار در اين كشور و پذيرفتن خط سازش است.
در چنين شرايطي روس ها مي دانند چنانچه دولت بشاراسد سقوط كند، جايگزين آن دولت طرفدار غرب خواهد بود. اين نمي تواند منافع روسيه را در خاورميانه تامين كند، يعني درست عكس اتفاقي كه در مصر افتاد؛ در مصر سقوط دولت «مبارك» توازن را بيش تر به نفع روس ها تغيير داد چرا كه دولت مبارك متحد راهبردي دولت آمريكا بود. درست است كه سمت و سوي دولت جديد مصر هنوز مشخص نيست، ولي به هر حال هر دولتي كه در مصر روي كار بيايد براي روس ها بدتر از مبارك نخواهد بود.
بايد اذعان كرد كه موقعيت روسيه در خاورميانه خيلي قوي نيست اما روسيه سعي دارد از راه مناسباتش با سوريه، ايران و تا حدودي لبنان، حضور پررنگ تري در تحولات خاورميانه داشته باشد.

 



مشكل بازنشستگان فولاد به بهارستان هم رسيد
مجلس از عملكرد صندوق بازنشستگي فولاد تحقيق و تفحص مي كند

مجلسي ها روز گذشته با درخواست تحقيق و تفحص از عملكرد صندوق بازنشستگي صنعت فولاد موافقت كردند.
اين درخواست كه براساس ماده 198 آيين نامه داخلي مجلس مطرح شده است، پس از ارائه اطلاعات و نظرات دستگاه هاي اجرايي و محسن كوهكن نماينده متقاضي تحقيق و تفحص در كميسيون اجتماعي، باموافقت 154 نماينده از 213 نماينده حاضر به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيد.
محسن كوهكن با ارائه توضيحاتي در خصوص اين درخواست گفت: به دليل مشكلات صندوق بازنشستگي صنعت فولاد كه 80 هزار بازنشسته دارد اين درخواست داده شده است تا به صورت اصولي مشكل آن رفع شود.
وي افزود: اين صندوق در آبان ماه 75 هزار تومان پرداخت و اعلام كرد كه ماه هاي آذر و دي بودجه اي براي پرداخت ندارد. اگر در بودجه سالانه هم رديفي براي اين صندوق در نظر بگيريم راه حل اساسي در پيش گرفته نشده است. راه اساسي رفع اين مشكل، پرداخت بدهي هاي دولت به اين صندوق است.
نماينده مردم لنجان تاكيد كرد: نتيجه تحقيق و تفحص حداكثر ظرف 15 روز به صحن علني مجلس خواهد آمد.
پس از تصويب اين تقاضا، تغيير دستور مجلس براي رسيدگي به لايحه يك فوريتي مبارزه با قاچاق كالاو ارز به راي گذاشته شد كه از 211 نماينده حاضر 135 نماينده در جلسه با اين تغيير دستور موافقت كردند.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي همچنين طرح استفساريه ماده 12 قانون هدفمند كردن يارانه ها را با 157 راق موافق از 197 نماينده حاضر به تصويب رساندند.
براساس اين استفساريه، درآمد مربوط به قيمت قديم خدمات شهري از جمله آب، گاز و برق براي اجراي تعهدات شركت هاي گاز، برق و آب به اين شركت ها اختصاص خواهد يافت.
بهروز مرادي در توضيحاتي در خصوص روند اجراي قانون هدفمند سازي يارانه ها گفت: چيزي كه اكنون اجرا مي شود همين موضوع است، مابه التفاوت درآمد قبل و بعد از قانون هدفمندسازي يارانه ها مربوط به اين سازمان است.
وي افزود: به طور مثال مابه التفاوت نرخ 27 تومان و شش ريال تا 43 تومان كه قيمت برق است به سازمان هدفمندسازي يارانه تعلق دارد يا در آب شرب مابه التفاوت نرخ 150 تا 288 تومان متعلق به ماست.
رئيس سازمان هدفمندسازي يارانه ها تاكيد كرد: به دليل مشكلات شركت هاي ارائه دهنده خدمات به طور مثال به شركت آب 30 درصد بيشتر از ما به التفاوت را پرداخت كرديم.
طرح استفساريه ماده 12 قانون هدفمندسازي يارانه ها در سوالي پرسيده است كه آيا منظور از عبارت «تمام منابع حاصل از اجراي اين قانون» در اين ماده صرفا مابه التفاوت فروش حامل هاي انرژي و ساير موارد موضوع اين قانون قبل و بعد از اجراي هدفمندسازي يارانه ها است؟ كه در جواب تفسير آمده است: بله، منظور از عبارت «تمام منابع حاصل از اجراي اين قانون» درماده 12قانون هدفمند كردن يارانه ها صرفا مابه التفاوت قيمت فروش حامل هاي انرژي و ساير موارد اين قانون قبل و بعد از اجراي هدفمندسازي يارانه هاست و شامل حق انشعاب ها و كل مبالغ حاصل از فروش آنها نمي شود.
از 197 نماينده حاضر، 157نفر با اين طرح موافقت، 3 نفر مخالفت و 13نفر راي ممتنع دادند.
درگيري در مجلس
در جريان رسيدگي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به كليات طرح استفساريه ماده 12قانون هدفمندسازي يارانه ها، بين نماينده مردم فريمان و رئيس سازمان هدفمندسازي يارانه ها درگيري لفظي و فيزيكي ايجاد شد كه در پي اين اتفاق، رئيس مجلس شوراي اسلامي، بهروز مرادي رئيس سازمان هدفمندي يارانه ها را از مجلس اخراج كرد.
در حين بررسي طرح استفساريه ماده 12هدفمندسازي يارانه ها و پس از توضيحات رئيس سازمان هدفمندسازي يارانه ها در خصوص وضعيت فعلي يارانه ها، سيدحسين حسيني نماينده مردم فريمان با بيان سخناني، اعتراض خود را به روند اجراي اين قانون به بهروز مرادي رئيس سازمان هدفمندسازي يارانه ها اعلام كرد كه در جريان اين موضوع به دليل برخي سخنان خارج از ادب مرادي، بين نماينده فريمان و رئيس سازمان هدفمندسازي يارانه ها درگيري فيزيكي اتفاق افتاد و مجلس شوراي اسلامي براي دقايقي به تشنج كشيده شد.
بهروز مرادي رئيس سازمان هدفمندسازي يارانه ها كه در جلسه علني براي ارائه توضيحاتي در خصوص طرح دو فوريتي استفساريه ماده 12قانون هدفمندي يارانه ها حاضر شده بود، پس از آنكه به ارائه توضيحاتي در اين خصوص پرداخت و در صندلي خود مستقر شد ناگهان با سيدحسين حسيني نماينده فريمان درگيري لفظي و فيزيكي پيدا كرد.
به گفته برخي نمايندگان كه از نزديك شاهد اين ماجرا بودند، مرادي ضمن انتقاد از آمارهاي ارائه شده درباره قانون هدفمندي يارانه ها به نماينده فريمان مي گويد: «اين آمار كوچه بازاري چيست كه ارائه مي دهيد؟» كه اين گفته مرادي موجب برآشفتن حسيني نماينده فريمان شده و موجب درگيري اين دو مي شود.
بنا به گفته برخي نمايندگان مجلس، نماينده فريمان دست خود را به قصد سيلي زدن به صورت مرادي رئيس سازمان هدفمندسازي يارانه ها بلند مي كند اما دست وي به گردن مرادي مي خورد و موجب جراحت سطحي گردن وي مي شود.
اين نمايندگان كه از نزديك شاهد اين ماجرا بوده اند، مي گويند: پس از اين اقدام حسيني نماينده فريمان، بهروز مرادي رئيس سازمان هدفمندي يارانه ها هم يك سيلي به صورت حسيني مي زند.
پس از درگيري فيزيكي و لفظي مرادي و حسيني، تعداد زيادي از نمايندگان در اطراف اين دو نفر جمع مي شوند و آنها را از هم جدا مي كنند.
سپس علي لاريجاني رئيس مجلس، مرادي را به رعايت ادب در صحن علني توصيه مي كند و در ادامه خواستار اخراج مرادي از صحن علني مجلس مي شود و مي گويد: آقاي مرادي را از صحن مجلس بيرون كنيد.
تعدادي از نمايندگان هم فرياد «اخراج كنيد» سر مي دهند.
محسن كوهكن نماينده لنجان هم مرادي را به خارج از صحن علني هدايت مي كند و در پي اين اقدام، ساير نمايندگان دولت حاضر در جلسه نيز از صحن علني خارج مي شوند.
به گفته برخي نمايندگان، بعد از اخراج مرادي از صحن علني، صادق خليليان وزير جهاد كشاورزي و مهدي غضنفري وزير صنعت، معدن و تجارت كه براي ارائه گزارشي درخصوص قاچاق و واردات كالا مي خواستند وارد صحن مجلس شوند، پشت درب صحن علني مي مانند و وارد صحن نمي شوند.
حجت الاسلام روح الله حسينيان نماينده تهران پس از اخراج مرادي، وساطت مي كند و سيدحسين حسيني نماينده فريمان را براي آشتي دادن با بهروز مرادي به خارج از صحن علني مي برد.
پس از اين اقدام حسينيان و غضنفري به صحن علني مي آيند و جلسه علني نيز ادامه پيدا مي كند و پس از پايان جلسه علني، جلسه غيرعلني با حضور اين دو وزير و برخي مسئولان ديگر در حوزه قاچاق و واردات كالا آغاز مي شود.

 



حسين فدايي: جريان فتنه و انحراف براي انتخابات مجلس ائتلاف نانوشته دارند

عضو شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان با تشريح شاخصه هاي جريان انحرافي تصريح كرد كه اين جريان در انتخابات با جريان فتنه ائتلاف نانوشته اي را دنبال مي كنند.
حسين فدايي در جلسه شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان سيستان و بلوچستان گفت: ملت ما با هر جرياني كه با اجانب همراهي كند دوستي نخواهد داشت.
وي به شاخصه هاي جرياني انحرافي اشاره كرد و گفت: اگر در حوزه سياست خارجي اصل بر مبناي حمايت از مظلومان جهان و مسلمانان است، حالا اگر كسي اين ديدگاه را نسبت به بيداري اسلامي مخدوش و ترديد ايجاد كند اين يعني انحراف.
فدايي ادامه داد: اگر كسي بخواهد در نظام صهيونيستي ميان ملت و دولت تفكيك ايجاد كند، اين يعني انحراف و زاويه گرفتن از اصول، اگر جرياني دنبال رابطه با آمريكا باشد، اين برخلاف تمام اصول ماست، اين يعني انحراف.
وي خاطرنشان كرد: پست هاي حكومتي براي خدمت به مردم هستند، اگر كسي تعمد داشته باشد كه انسان هاي مسئله دار در راس مصادر اجرايي باشنداين يعني انحراف.
وي اضافه كرد: از ويژگي هاي انقلاب، فرصت سازي است و جريان انحرافي فرصت سازي مي كند. از ويژگي هاي انقلاب، تبديل تهديد به فرصت است. جريان انحرافي فرصت را به تهديد تبديل مي كند. از ويژگي هاي جريان انحرافي اين است كه براي حفظ قدرت، مقابل هر ارزشي ايستاده و خواهد ايستاد و با هر گروهي وارد معامله مي شود. جريان انحرافي با قضيه فساد در هم تنيده شده است و از عناصر فاسد حمايت جدي مي كند. از ويژگي هاي اين جريان، قانون گريزي و سبك شمردن قانون و دور زدن قانون است.
دبير كل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي ادامه داد: از ديگر ويژگي هاي اين جريان، اين است كه در مقابل مكتب اسلام و ولايت، مكتب سازي و تئوري سازي مي كند.
وي افزود: تئوري آن ها اين است كه اگر نتوانسته اند طرحي مانند هدفمندي يارانه ها را به نام خود بزنند، مي خواهند كاري كنند كه اين طرح زمين بخورد.
وي اضافه كرد: جريان انحرافي به كانديداهاي مسئله دار متصل مي شود و پول هاي هنگفت در اختيارشان قرار مي دهد. هر كانديدايي كه هزينه هاي گزاف داشته، قطعا به جريان انحراف متصل است.
فدايي گفت: سازمان سيا يك جاسوس در يوگسلاوي سابق داشت كه كارش روي كار آوردن افراد ضعيف در مصادر حكومتي بود. اكنون مهم ترين كاركردي كه جريان انحرافي براي خود قائل است، روي كار آوردن افراد ضعيف و ناكارآمد در پست هاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي و است.
وي افزود: كار ما بسيار سخت مي شود، زيرا بايد هم فتنه را نقد كنيم و هم جريان انحراف را نقد كنيم و بعد بتوانيم افكار عمومي جريان صالح انقلابي و اصيل را تعيين بكنيم و نه فتنه موفق شود و نه انحراف كه اين كار سختي است و پيچيدگي هاي كار براي شما نيز همين است. بايد بتوانيد با قدرت و قوت و انسجام جلو برويد.
وي اضافه كرد: اگر جريان فتنه و انحراف و نسبت آن ها را با هم خوب تبيين كنيم، توفيق پيدا مي كنيم يعني درست است كه در افكار عمومي اينطور نمايان مي شود كه اين ها ضد هم هستند، ولي ما شواهد و قرائن زيادي داريم كه در لايه هاي مياني اين ها با هم هستند و يك ائتلاف نانوشته اي را دارند، انجام مي دهند و در جمع هاي كوچك جلسات كوچك دارند. انحراف و فتنه دنبال اين نيست كه انسان صالح وارد مجلس شود و دنبال اين نيست كه يك مجلس ولايت مدار و كارآمد شكل بگيرد و نماينده عاقل بصير و حكيم و شجاع و دردمند در مجلس وارد شود.

 



مبارزه انگليس با آزادي بيان تلاش دولت انگليس براي لغو مجوز پخش برنامه هاي پرس تي وي

پس از آنكه شبكه پرس تي وي، پوششي انتقادي از مراسم عروسي پرهزينه سلطنتي انگليس صورت داد، سازمان دولتي نظارت بر رسانه هاي اين كشور در تلاش است تا مجوز پخش برنامه هاي اين شبكه را لغو كند.
شبكه پرس تي وي در سال 2011، با تاكيد برهزينه هاي سرسام آور عروسي سلطنتي در حالي كه بسياري از مردم انگليس با مشكلات اقتصادي سنگيني دست و پنجه نرم مي كنند، اين مراسم را با ديدي انتقاد آميز مورد پوشش قرار داد.
به دنبال اين اقدام شبكه پرس تي وي، سازمان دولتي نظارت بر رسانه هاي انگلستان (آفكام) كه تحت كنترل رژيم سلطنتي انگلستان است، تصميم گرفته است، به منظور خاموش كردن صداي رسانه اي مستقل از سياست هاي لندن در انگليس، پخش برنامه هاي پرس تي وي را ممنوع كند.
آفكام در حالي اين تصميم را گرفته است كه از افشاي يك نامه محرمانه سفارت امريكا كه براي اولين بار تلاش هاي هماهنگ لندن و واشنگتن را براي متوقف كردن فعاليت هاي پرس تي وي در انگليس فاش ساخت، يك سال مي گذرد.
بسياري از ناظران مي گويند، فعاليت هاي دولت انگليس عليه پرس تي وي، ريشه در اين دارد كه اين شبكه بين المللي به طور گسترده بحران هاي متعدد ناشي از سياست هاي داخلي و خارجي انگلستان را پوشش مي دهد.
اين شبكه همچنين پوششي عميق از اعتراضات گسترده و ناآرامي هاي متعاقب آن در انگليس كه به دنبال كشته شدن يك سياهپوست توسط پليس به وقوع پيوست، ارائه داد.
پرس تي وي همچنين با بسياري از منتقدان موضع دولت انگليس در قبال انقلاب هاي مناطق جهان مصاحبه هايي را ترتيب داده است.

 



درخواست عراق از ايران براي ميانجيگري در پرونده طارق هاشمي

برخي طرف هاي عراقي در تماس با ايران، خواستار ميانجيگري تهران در پرونده «طارق الهاشمي» به منظور برون رفت از بحران ايجاد شده در روند سياسي عراق شدند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، يك منبع آگاه نزديك به «نوري المالكي« نخست وزير عراق امروز سه شنبه اعلام كرد كه برخي طرف هاي عراقي در تماس با ايران خواستار ميانجيگري اين كشور در قضيه »طارق الهاشمي« معاون اول رئيس جمهور عراق و يكي از رهبران فهرست العراقيه شده اند. وي به جزئيات بيشتري اشاره نكرد.
از سوي ديگر برخي منابع آگاه حزبي كرد اعلام كردند كه يك هيئت ايراني در حال حاضر گفت وگوها در اين باره را با منطقه كردستان آغاز كرده است.
اختلاف ميان مالكي و علاوي پس از آن تشديد شد كه دستگاه قضايي عراق حكم بازداشت «طارق الهاشمي» معاون اول رئيس جمهور عراق و يكي از رهبران العراقيه را صادر كرد و با انتشار اعترافات محافظان هاشمي و رسوايي او در داشتن ارتباط با تروريست ها و انفجار اخير پارلمان تنش به وجود آمده را تشديد كرد.
در همين راستا، فهرست العراقيه به رهبري اياد علاوي در راستاي كارشكني هاي خود در روند سياسي عراق نمايندگان خود را از پارلمان بيرون آورد و اعضاي اين فهرست از كابينه نيز بيرون آمدند.

 



جاسوس سيا اتهامات خود را پذيرفت

نخستين دادگاه رسيدگي به اتهامات امير ميرزايي حكمتي كه چندي پيش به اتهام جاسوسي براي آمريكا بازداشت شده بود ديروز در شعبه 15 دادگاه انقلاب و به رياست قاضي صلواتي برگزار شد.
در كيفرخواست صادره براي امير ميرزايي حكمتي كه توسط نماينده دادستان قرائت شد با استناد به گزارشات مدير كل حقوقي قضايي معاونت جاسوسي وزارت اطلاعات آمده است كه حكمتي با هدف نفوذ اطلاعاتي به سيستم اطلاعاتي كشور وارد ايران شده و با بررسي دقيق تر مشخص شد كه هدف وي متهم سازي ايران به دست داشتن در تروريسم است.
در اين كيفرخواست همچنين آمده است كه متهم از ماه مي 2009 ميلادي توسط سازمان جاسوسي آمريكا CIA استخدام شده و مأموريت هايي را براي جاسوسي در ايران داشته است.
در اين كيفرخواست با اشاره به اعزام حكمتي به پادگان بگرام افغانستان و دسترسي وي به اسناد سري و سپس اخذ مأموريت براي حضور در ايران و سپس مراجعه به وزارت اطلاعات و برقراري رابطه با كارشناسان اين وزارت به عنوان مراحل انجمن مأموريت متهم، آمده است: اقرار صريح و مقرون به واقع متهم، ارتباط با سازمان سيا و اقدام عليه امنيت كشور بوده و انگيزه هاي همكاري با سيا محرز است؛ از اين رو تقاضاي كيفر براي متهم خواستار مي شود.
دفاعيات متهم
به گزارش فارس، پس از قرائت كيفرخواست، متهم خود را امير ميرزايي حكمتي متولد 1983 ميلادي، مجرد، داراي ليسانس اقتصاد معرفي كرد و گفت: سال 2001 براي تأمين هزينه هاي دانشگاه وارد ارتش آمريكا شدم و قصد داشتم چند سال سربازي كنم تا هزينه هاي دانشگاهم فراهم شود چرا كه پدرم نمي توانست هزينه هاي دانشگاهم را پرداخت كند.
حكمتي ادامه داد: من 4 سال سرباز بودم و 9 ماه در عراق حضور داشتم. بعد از سربازي در يك سازمان پژوهشي براي وزارت دفاع آمريكا استخدام شدم كه كارم ترجمه و پژوهش فرهنگ و زبان عربي بود.
حكمتي ادامه داد: بعد از آن براي يك شركت به منظور آموزش زبان و فرهنگ عربي و اسلامي استخدام شدم. من به سربازان آمريكايي ياد مي دادم كه چطور با مردم عرب رفتار كنند ضمن اينكه يكسري تاكتيك هاي سربازي را نيز به آنها آموزش مي دادم.
وي خاطرنشان كرد: سال 2009 مصاحبه اي با سازمان جاسوسي آمريكا CIA داشتم؛ بعد از اين مصاحبه به من زنگ زدند و گفتند كه مي خواهيم رزومه شما را ببينيم؛ بعد از ارائه رزومه و چند مصاحبه ديگر با من تماس گرفتند و من براي همكاري با DAE در نظر گرفته شدم كه در اين شركت 5 ماه آموزش اطلاعاتي داشتم و پس از آن به عراق رفتم و 9 ماه آنجا بودم؛ در اين مدت كارم اين بود كه نحوه رفتار با سربازان عراقي را به سربازان آمريكايي ياد مي دادم.
اين متهم خاطرنشان كرد: بعد از عراق به مدت دو سه ماه در پادگان بادران افغانستان به عنوان تحليلگر اطلاعات مشغول شدم.
حكمتي در ادامه و در توضيح مأموريتي كه به وي در رابطه با ايران سپرده شده بود گفت: به من گفتند يكسري اطلاعات را به ايران ببر و به وزارت اطلاعات بده و پول هم بگير. اين اطلاعات البته اطلاعات درستي بود. من هم فكر كردم كه هيچ ضرري به ايران از اين ناحيه وارد نمي شود و من نيز قصد نداشتم كه ضرر بزنم. من فريب خوردم و قصد خودم اين بود كه در ايران زندگي كنم و به آمريكا برنگردم.
متهم در پاسخ به اين سؤال كه آيا شما به اطلاعات محرمانه درباره ايران دسترسي داشتيد، با تاييد اين موضوع گفت: از طريق سيستم محرمانه اي كه وجود دارد مي توانستم درباره تمام كشورهاي دنيا گزارش هاي سري را بخوانم. يكي از منابع اين سيستم سازمان CIA بود. همچنين از طريق منبع NSA شماره تلفن هايي كه شنود مي شوند را مي توانستم مكالماتشان را بخوانم؛ بيشتر از منبع NSA و CIA گزارشات را مي خواندم و يادداشت مي كردم و بخشي از آنها را به ايران آوردم.
حكمتي همچنين گفت: قبل از استخدام در سازمان CIA سه مصاحبه داشتم كه اولين آنها با آقاي مارك بود كه درباره شخصيتم و علاقه ام به كار اطلاعاتي پرسيد؛ مصاحبه دومم در واشنگتن بود كه به دروغ سنج نيز متصل شدم و از نظر رواني من را آزمايش كردند؛ مصاحبه سومم نيز در واشنگتن بود كه درباره كار در CIA و حقوق و بيمه و مزاياي كارمندان آن با من صحبت شد.
متهم همچنين در پاسخ به اين گفته قاضي صلواتي كه شما به دستور CIA در شركت X3 كه در ساخت تجهيزات نظامي فعاليت دارد استخدام شدي، گفت: اين شركت يك شركت خصوصي دفاعي است كه با نيروهاي آمريكايي در افغانستان قرارداد دارد و خدمات اطلاعاتي به آنها ارائه مي دهد و من نيز به عنوان تحليلگر در اين شركت استخدام شدم.
حكمتي در پاسخ به اين سؤال كه از چه زمان ماموريت ايران به شما داده شد گفت: وقتي از عراق برگشتم از CIA با من تماس گرفتند و گفتند كه به هتلي در واشنگتن مي رود تا با آنها ملاقاتي داشته باشم؛ در اين هتل با ماموران CIA سه روز جلسه داشتم و هر جلسه چندين ساعت طول كشيد. آنها به من گفتند كه مي خواهيم شما بروي در بگرام اطلاعات جمع كني و سپس به ايران رفته و آنها را به وزارت اطلاعات بدهي و پول هم بگيري و وقتي برگشتي بيشتر توضيح مي دهيم و ماموريت ديگري مي سپاريم.
وقتي قاضي صلواتي پرسيد انگيزه شما از اين ماموريت و اقدام عليه مملكت خودت چه بود؟ حكمتي پاسخ داد: من نمي دانستم كاري عليه ايران انجام مي دهم؛ من نياز به كار داشتم؛ آنها به من گفتند برو اطلاعات بده و من هم ديدم اين چيزي نيست كه به ايران ضرر بزند ضمن اينكه پول هم مي گيرم. البته قصدم اين بود كه در ايران ادامه زندگي بدهم و به آمريكا برنگردم چرا كه من ايران را دوست دارم. اگر به من مي گفتند مثلا برو و يك نفر را در ايران ترور كن هيچ وقت اين كار را نمي كردم.
حكمتي در پاسخ به اين سؤال كه در قبال اين ماموريت چقدر پول به شما پيشنهاد شد گفت: 500 هزار دلار به من پيشنهاد كردند اما گفتند اين پول را موقع برگشتن به من مي دهند.
وي ادامه داد: در جلسه اي كه در واشنگتن داشتم نحوه برخورد با كارشناسان وزارت اطلاعات ايران را به من آموزش داده و گفته بودند برو به ماموران اطلاعاتي ايران بگو كه سرباز بودي و عملكرد دولت آمريكا را قبول نداري به همين خاطر آمدي اطلاعات بدهي و پول بگيري.
حكمتي افزود: به من گفتند اطلاعات را از طريق اينترنت در ايران تحويل بگير چون اگر لپ تاپ باشد ممكن است آن را ببينند و بگيرند. ضمنا اطلاعات را جدا كن، يكسري از اطلاعات را به ماموران وزارت اطلاعات بده و بگو بررسي كنند اگر استقبال كردند قسمت بعدي را به آنها بده.
متهم خاطرنشان كرد: من به ماموران وزارت اطلاعات ايران گفتم كه از سياست هاي آمريكا و فشارهاي اين كشور عليه ايران ناراضي هستم و از كارم هم رضايت ندارم و مي خواهم با شما همكاري كنم. البته واقعا اين چيزها كه گفتم (نارضايتي از سياست هاي آمريكا و كار) حقيقت دارد.
متهم در پاسخ به اين سؤال كه چطور ريسك اين ماموريت را پذيرفتي گفت: من فريب خوردم و به آنها اعتماد كردم چرا كه به من گفتند هيچ مشكلي وجود ندارد و من هم پيش خودم مي گفتم آنها كارشان همين است و نمي گذارند يك مامور سازمان سيا دستگير شود. آنها اصلا به من نگفتند كه احتمال دستگيري وجود دارد.
حكمتي در پاسخ به خواسته قاضي صلواتي براي توضيح دادن درباره در اختيار گرفتن نقشه وزارت اطلاعات ايران از ماموران سيا گفت: يك نقشه به من نشان دادند كه در آن وزارت اطلاعات و خيابان هاي اطراف و همچنين پارك شريعتي مشخص بود؛ سپس سناريويي كه نوشته بودند را به من نشان دادند تا بدانم چه بايد بگويم و بقيه را نيز شفاهي به من گفتند. روز آخر نيز به من مراجعه كردند تا مطمئن شوند همه چيز را خوب فراگرفته ام.
وي در پاسخ به اين سؤال قاضي كه آيا در برنامه توجيهي افسران CIA شما را با عظمت و رده تشكيلاتي وزارت اطلاعات ايران آشنا نكرده بودند اظهار داشت: خودم اصلا انتظار نداشتم كه دستگير شوم.
دفاعيات وكيل مدافع
پس از اظهارات متهم، صمدي وكيل وي با بيان اينكه دو بار با متهم ملاقات كرده است به دفاع از متهم پرداخت و با تأكيد مجدد بر اينكه عمل موكلش جرم محال بوده گفت: طبق تبصره يك ماده 241مجرد قصد ارتكاب جرم و عمليات اقدام كه فقط مقدمه جرم است و ارتباط مستقيم با وقوع جرم نداشته جرم نيست. وقتي هنوز نفوذ نشده و فقط با كارشناسان حرف زده شده اين شروع جرم نيست.
وي با بيان اينكه آمريكايي ها موكل من را فريب داده اند و خود او را قرباني و نابود كرده اند اظهار داشت: موكلم ده ها بار گفته فريب خورده ام و اظهار ندامت و توبه كرده و ماده قانوني 508 هيچگونه تطابق و تناسبي با اعمال موكلم ندارد.
حكمتي در پايان اين بخش از دفاعياتش از محضر دادگاه استدعاي صدور حكم با رحمت و عطوفت اسلامي كرد.
توضيحات نماينده دادستان
در ادامه اين دادگاه نماينده دادستان در پاسخ به دفاعيات وكيل گفت: آقاي وكيل مي گويد كه متهم فقط قصد جرم داشته اما متهم در واشنگتن سه مرحله آموزش ديده و سوء نيت و انگيزه تخريبي او عليه نظام محرز است و وي قصد داشته پس از بازگشت به آمريكا از مستندات خود عليه نظام استفاده كند و بگويد ايران در فعاليت هاي تروريستي خارج از كشور دست دارد.
نماينده دادستان افزود: اقدامات خصمانه آمريكا عليه جمهوري اسلامي ايران بسيار واضح است و از آن جمله مي توان به اعزام هواپيماي جاسوسي به ايران و اعزام جاسوسان انساني متعدد اشاره كرد و لذا من تقاضاي اشد مجازات براي اين متهم دارم.
توضيحات قاضي صلواتي
در ادامه جلسه دادگاه قاضي صلواتي اظهار داشت: با توجه به اقدامات هيئت حاكمه آمريكا و CIA عليه نظام جمهوري اسلامي ايران در 30 سال گذشته از جمله تحريمها، جنگ تحميلي، واقعه طبس، حمايت از فتنه 88 و تخصيص بودجه براي آن، اعزام جاسوسان مختلف به ايران و اقدام براي برگزاري خصومت آمريكا با ايران واضح است.
صلواتي در ادامه با طرح اين پرسش كه آيا اتهامات متهم همكاري با دولت متخاصم نيست كه مطابق با ماده 508 باشد گفت: اگر اين گونه نيست اين فرد چه ارزشي براي آمريكا داشته كه چندين سال وي را آموزش بدهند و كارشناسان CIA با او جلسات متعدد آموزشي و كاري بگذارند و او را به ايران اعزام كنند.
دفاع نهايي وكيل
در ادامه اين جلسه دادگاه صمدي وكيل مدافع متهم با بيان اينكه بنده نيز قبول دارم كه سوءنيت محرز است اظهار داشت: بحث درباره عنصر مادي جرم است، وگرنه در متخاصم بودن آمريكا هيچ شكي نيست. كجا از نيش آمريكا در امان است؟ افغانستان، عراق، پاكستان يا...؟
وي با بيان اينكه ظلم و ستم آمريكا در جهان اظهر من الشمس بوده و تنها كشوري كه جلوي اين رژيم قد برافراشته ايران اسلامي است اظهار داشت: سوء نيست محرز است اما آيا مقدمات آموزشي كه موكل دريافت كرده خود جرم است؟ من اگر آموزش ببينم كه ترور كنم ولي ترور نكنم آيا بازهم بايد به اتهام ترور من را بگيرند؟
وكيل مدافع حكمتي ادامه داد: در كيفرخواست يكي از اتهامات موكلم «اتهام سازي و مرتبط نمودن ايران با فعاليت هاي تروريستي خارج از كشور» قيد شده است اما آيا متهم اين كار را كرده و توانسته در وزارت اطلاعات نفوذ كند؟ بنابراين به نظر من عنصر مادي جرم در اينجا مفقود و فشل و ابتر است.
وكيل مدافع حكمتي در پاسخ به اين سؤال نماينده دادستان كه آيا قبول داريد متهم با آمريكا همكاري كرده گفت: موكلم مي گويد من فريب خورده ام و به اين هدف آمده ام اما هدفم را انجام نداده ام.
وكيل مدافع حكمتي در پايان تأكيد كرد كه طي روزهاي آتي لايحه دفاعي خود را تقديم دادگاه خواهد كرد.
پس از سخنان وكيل مدافع، نماينده دادستان گفت متهم به همكاري با آمريكا اقرار كرده و در پرونده نيز درج شده است و عنصر مادي هم همان دوره آموزشي است چرا كه با اين دوره ها، متهم همكاري خود را ثابت كرده و سه جلسه نيز در وزارت اطلاعات حضور يافته و در راستاي ماموريتش پيش رفته است اما غافل از اينكه از قبل شناسايي شده بوده است.
نماينده دادستان تأكيد كرد: انگيزه وي نفوذ بوده و آموزش هاي لازم را هم ديده بود لذا انگيزه وي كاملاً محرز است.
تقدير از تيزهوشي هاي سربازان گمنام امام زمان(عج)
قاضي صلواتي در انتهاي اين دادگاه گفت: بر خود لازم مي دانم كه از زحمات و تيزهوشي هاي سربازان گمنام امام زمان (عج) بويژه معاونت ضدجاسوسي وزارت اطلاعات تشكر كنم.
گفتني است، در پايان اين دادگاه، وكيل مدافع متهم از قاضي صلواتي به دليل آزادي كامل در دادگاه براي ايراد دفاعيات تشكر و همچنين امير ميرزايي حكمتي نيز از دفاعيات وكيل ابراز رضايت كرد.

 



نمايش فيلم «گلچهره» توسط انجمن روزنامه نگاران مسلمان

انجمن روزنامه نگاران مسلمان، فيلم «گلچهره» به كارگرداني وحيد موساييان را نمايش مي دهد.
اين برنامه روز جمعه 9دي ساعت 30/20 در سينما فلسطين برگزار مي شود.

 



اقدام ضدملي چهار صنف سينمايي!

گروه ادب و هنر-
چنان كه روزنامه كيهان پيش بيني كرده بود، طيف سكولار حاكم بر مديريت خانه سينما در قالب چهار صنف، جشنواره بين المللي فيلم فجر را «تحريم» كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان، به دنبال شكايت معاونت حقوقي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از هيئت مديره خانه سينما به دليل دخل و تصرف غيرقانوني در اساسنامه خانه سينما، 4صنف شامل انجمن تهيه كنندگان سينماي مستند، انجمن فيلمبرداران، كانون آهنگسازان و كانون تدوينگران براي حضور در جشنواره فيلم فجر شرط تعيين كردند.
هرچند در آخرين لحظات روز گذشته، خانه سينما با صدور جوابيه اي سعي كرد تا اين مسئله را تكذيب كند، اما اين جوابيه كه بخش هايي از آن حاوي توهين هايي به رسانه هاي منتقد مديريت خانه سينماست خود تأييد اقدام چهار صنف مذكور در تحريم جشنواره فجر است. تحريمي كه مي توان آن را نوعي اهرم فشار براي كوتاه آمدن معاونت سينمايي از پي گيري شكايت حقوقي از خانه سينما دانست.
اين درحالي است كه قبلاً «صداي آمريكا» و «بي بي سي» نيز از شكايت ارشاد نسبت به تخلف هيئت مديره خانه سينما اظهار نگراني كرده بودند!
عملكرد چهار صنف ياد شده و تحركات غيرقانوني هيئت مديره خانه سينما و به ويژه تحريم بزرگترين رويداد سينمايي كشور كه به انگيزه گراميداشت انقلاب اسلامي و اعتلاي سينما برگزار مي شود، نشان از بي اعتنايي بخش مهمي از خانه سينما نسبت به منافع ملي و مصالح سينماي ايران دارد و در نتيجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بايد موضوع شكايت خود را با جديت پيگيري كند.
بخشي از خانه سينما پس از اين رخ داد كه مديريت جشنواره فيلم فجر طبق وعده اي كه داده بود همه صنوف را درگير كار برگزاري و داوري جشنواره كرده بود.
در همين حال خبرگزاري فارس نوشت: كساني كه براي جشنواره فيلم فجر شرط مي گذارند، كساني بودند كه از مستندسازان بازداشت شده به جرم همكاري با شبكه ضدانقلاب بي بي سي فارسي حمايت كردند. گويا براي اين آقايان، انگليس و بي بي سي فارسي از ايران و جشنواره فيلم فجر خيلي مهم تر است.
آشكار است كه هدف اصلي تحريم كنندگان جشنواره فجر، افزايش قدرت چانه زني در مديريت سينمايي كشور و خصوصاً دخالت در روند تصميم گيري براي جشنواره فيلم فجر است.
تصور آن ها اين است كه با پيشبرد پروژه «تحريم» اگر هم نتوانستند به اهداف خود برسند، حداقل اعتبار جشنواره را تهديد كنند. اين در حالي است كه عدم حضور اين جريان ها در جشنواره فيلم فجر را بايد به فال نيك گرفت و تحريم از سوي آن ها نه تنها لطمه اي به اعتبار جشنواره وارد نمي كند كه فرصتي است براي اعتلا و ارتقاي جشنواره فيلم فجر.
يك كارگردان سينما در واكنش به اين حوادث گفت: صنوف سينمايي خود را تافته جدا بافته از مجموعه نظام نداند.
جمال شورجه تهيه كننده و كارگردان سينما، در خصوص بيانيه مشترك چهار صنف سينمايي خانه سينما مبني بر تهديد به تحريم سي امين جشنواره فيلم فجر بيان داشت: همان طور كه معاونت سينمايي موكداً اعلام كرد صنوف مختلف سينمايي زير چتر حمايتي اين معاونت قرار دارند و قطعاً در سازمان سينمايي جايگاه ويژه اي براي آن ها در نظر گرفته خواهد شد، اما اعلاميه اخير صنوف، مشخص مي كند اين ها هنوز زير نفوذ مديريت خانه سينما بوده و از اين خانه خط مي گيرند؛ مديريتي كه چند نفر بيشتر در آن حضور ندارند و نشان مي دهد صنوف فاقد ماهيت مستقل اند.
وي ادامه داد: اين چند نفر حاضر در خانه سينما، صنوف سينمايي را مديريت مي كنند و به نظر مي رسد صنوف مركزي خانه سينما حيات مستقل از خانه سينما براي خود قائل نيستند و خانه سينماست كه براي صنوف تصميم مي گيرد كه به كجا بروند و با چه كساني و چگونه ارتباط برقرار كنند، مثل كودكي كه نياز به دايه اي دارد كه هدايتش كند. گويا صنوف سينمايي و در رأس آن شوراهاي مركزي اين صنوف هنوز به بلوغ و استقلال كافي نرسيده اند.
كارگردان فيلم «33روز» در ادامه تشريح كرد: عملكردهاي پياپي و اعلاميه اخير خانه سينما باعث مي شود ماهيت اين خانه بيشتر از صنفي بودن، چهره يك نهاد سياسي را متصور مي شود، چرا كه امثال اين حركات از تشكل هاي سياسي ديده مي شود تا يك تشكل صنفي.
شورجه ادامه داد: زماني كه معاونت سينمايي از صنوف خانه سينما براي مشورت دعوت مي كند و آن ها نمي آيند، يا اعلاميه مي دهند و تهديدي به تحريم مي كنند همه اين ها حركاتي سياسي است.
حميد نعمت الله، كارگردان سينما و تلويزيون و عضو هيئت انتخاب جشنواره فيلم فجر نيز در گفت وگو با روابط عمومي سي امين جشنواره فيلم فجر گفت: جامعه سينمايي، هنرمندان و مردم همه بايد در فجر با هم باشند.
كارگردان مجموعه تلويزيوني «وضعيت سفيد» با اشاره به اهميت همدلي صنوف سينمايي گفت: آنچه جشنواره مي خواهد به اين همدلي وابسته است. جامعه سينمايي، هنرمندان و مردم همه بايد در فجر با هم باشند، معتقدم با حسن نيت بيشتر و نگاه مهربان تر، صنوف، مثل هميشه امسال هم با علاقه در اين جشن باشكوه شركت خواهند كرد.
يك كارگردان سينما هم با بچه گانه خواندن بيانيه صنوف سينمايي در تحريم جشنواره فيلم فجر گفت: به زودي اين چند هزار نفر صنوف سينمايي در برابر گروه اندك مديران اين خانه قيام كرده و خواهند گفت «خانه سينما، خانه ماست اما اين ها نمايندگان ما نيستند.»
حبيب كاوش در گفت وگو با توانا، در خصوص بيانيه مشترك چهار صنف سينمايي خانه سينما مبني بر تهديد به تحريم سي امين جشنواره فيلم فجر، بيان داشت: بنده معتقدم ايران كشوري آزاد است و هر كسي حق دارد تصميم مستقل بگيرد اما اينكه صنوف اصلي سينمايي بخواهند جشنواره فيلم فجر را تحريم كنند، موضوع جداگانه اي است؛ چرا كه اين جشنواره، همايشي ملي و مهمترين رويداد فرهنگي نظام است.
وي در ادامه تشريح كرد: با توجه به ماهيت ملي جشنواره فيلم فجر نبايد با اين رويداد، شوخي هاي صنفي كرد و جشنواره اي كه نماد انقلاب است را آلوده قهر و آشتي هايي اين چنيني كرد. در ضمن متأسفم كه بايد بگويم تهديد به تحريم جشنواره فيلم فجر، حركتي به شدت بچه گانه و شتابزده است، در حقيقت چهار تا پنج نفر در مديريت خانه سينما اين اقدامات را جهت دهي مي كنند و چهار تا پنج هزار نفر از اعضاي صنوف سينمايي بازيچه دست آن ها براي نيل به اهداف اين مديران هستند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14