(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 12 دی 1390- شماره 20111

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
با امضاي رئيس جمهور نظام آموزشي 3-3-6 براي سال تحصيلي آينده ابلاغ شد
رهبر انقلاب در ديدار اعضاي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان در اروپا:
دشمن هرچه بيشتر فشار مي آورد بيشتر شكست مي خورد
ايران پروژه يهودي سازي قدس را محكوم كرد
رونمايي از تازه ترين دروغ آمريكا عليه ايران
اوباما تحريم بانك مركزي ايران را امضا كرد
عبداللهيان: ادامه كشتار مردم بحرين جنايت عليه بشريت است
شليك موشك ميان برد محراب در رزمايش ارتش ناوگان آمريكا از منطقه مانور دور شد
سردار سلامي: فراگيري مقاومت ، كابوس آمريكا در منطقه شده است
كلينتون آمريكايي بودن پروژه استاكس نت را تاييد كرد
سفر اسماعيل هنيه و خالد مشعل به ايران
بيانيه وزارت امور خارجه درباره خروج نظاميان آمريكايي از عراق
وجود 62هزار هكتار بافت فرسوده در كل كشور
قانون جديد خدمت سربازي اجرايي شد
تبديل 150 واحد توليدي استان تهران از سنتي به صنعتي
حاجي بابايي: مديران براي پرداخت قبوض مدرسه دست نگهدارند
كالاهاي غيراستاندارد منهدم مي شود
اصفهان حوزه اصلي انتخابات ارامنه مركز و جنوب كشور شد
سرتيپ باقرزاده: كتاب دفاع مقدس در استان ها به تصوير كشيده مي شود
امضاي قرارداد 2 ميليارد دلاري براي حمايت از صادرات
اخبار ادبي و هنري



با امضاي رئيس جمهور نظام آموزشي 3-3-6 براي سال تحصيلي آينده ابلاغ شد

رئيس جمهور و رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي، نحوه استقرار نظام جديد آموزشي «3-3-6» را براي اجرا در مهرماه 91 ابلاغ كرد.
در هشتصد و پنجاه و يكمين جلسه شوراي عالي آموزش و پرورش كه در روز سه شنبه 29آذر ماه 90 برگزار شد، نحوه استقرار نظام جديد آموزشي به تصويب رسيد.
در ماده واحد اين مصوبه آمده است: در اجراي مفاد سند تحول بنيادين آموزش و پرورش و بيانيه مأموريت آن مبني بر قرار دادن 12 پايه تحصيلي (چهار دوره سه ساله) در ساختار نظام آموزش و پرورش، شوراي عالي آموزش و پرورش موارد زير را مصوب مي كند:
1- براساس اين مصوبه، ساختار نظام آموزشي جديد كه داراي 12 پايه تحصيلي است، به دو دوره شش ساله ابتدايي و متوسطه تقسيم مي شود.
2- استقرار ساختار جديد نظام آموزشي از سال تحصيلي 92-91 آغاز و هر سال دو پايه تحصيلي جديد براساس الگوي زير مستقر شود.
محتواي برنامه درسي پايه اول ابتدايي در سال تحصيلي 91-90 به منزله گام اول در استقرار جديد آموزشي تلقي مي شود.
3- به منظور اجراي مطلوب ساختار جديد وزارت آموزش و پرورش موظف است:
1-3- با تأمين و بسيج منابع و امكانات و استفاده از نيروهاي توانمند و واجدشرايط، زمينه دستيابي دانش آموزان را به تمامي ساحت هاي تعليم و تربيت فراهم آورد.
2-3- برنامه هاي خود را براي تحقق مفاد سند تحول بنيادين به ويژه در زير نظام هاي اصلي شامل برنامه درسي، تربيت معلم و تامين منابع انساني، راهبري و مديريت، تأمين و تخصيص منابع مالي، تأمين فضا، تجهيزات و فناوري- پژوهش و ارزشيابي را حداكثر ظرف يك سال تهيه و به تصويب شوراي عالي آموزش و پرورش برساند.
3-3- با برگزاري دوره هاي آموزشي لازم و توانمندسازي معلمان ذيربط، از سال تحصيلي 92-91 نظام دوري را به تدريج در دوره سه ساله اول ابتدايي اجرا كند.
4-3- همزمان با تغيير ساختار، محتواي كتب درسي را براساس زير نظام برنامه درسي مصوب شوراي عالي آموزش و پرورش تغيير دهد.
4- وزارت آموزش و پرورش پس از يك سال از اجراي استقرار ساختار نظام آموزشي جديد، گزارش عملكرد خود را به شوراي عالي آموزش و پرورش ارائه مي دهد و در صورت فراهم بودن شرايط و تصويب شورا مي تواند آن را در زمان كوتاه تر اجرا نمايد.
به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، برابر مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي، شوراي عالي آموزش و پرورش موظف به تعيين نحوه اجراي سند تحول بنيادين است و در اين راستا مصوبه هشتصد و پنجاه و يكمين جلسه شوراي عالي آموزشي و پرورش مبني بر نحوه استقرار نظام جديد آموزشي «3-3-6» كه توسط رئيس جمهور و رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي ابلاغ شد به امضاي احمدي نژاد، رئيس جمهور و رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي، حاجي بابايي رئيس شوراي عالي و وزير آموزش و پرورش و مهدي نويد ادهم، دبير شوراي عالي آموزش و پرورش رسيده است.

 



رهبر انقلاب در ديدار اعضاي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان در اروپا:
دشمن هرچه بيشتر فشار مي آورد بيشتر شكست مي خورد

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار اعضاي اتحاديه انجمن اسلامي دانشجويان اروپا، دانشجويان عضو اين اتحاديه را فرزندان عزيز ملت ايران و سرمايه هاي ارزشمند كشور برشمردند و «علم آموزي به معناي دقيق كلمه» و «گسترش فكر درست و تبيين مواضع حقيقي نظام جمهوري اسلامي» را از وظايف اين دانشجويان دانستند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، ايشان در تبيين وظيفه اصلي دانشجويان، يعني؛ «علم آموزي»، نبود اقتدار علمي و معنوي را مشكل بزرگ دوران قبل از انقلاب و زمينه ساز وابستگي به بيگانگان دانستند و خاطرنشان كردند: پيروزي انقلاب اسلامي و روحيه غيرقابل توصيف حضرت امام خميني(ره) در اتكاء به خدا و اعتنا به ملت، زمينه ساز باور ملي، بيرون آمدن از حصار روحي و حل مشكلات كشور شد.
حضرت آيت الله خامنه اي در معرفي دومين ماموريت دانشجويان خارج از كشور، بر ضرورت «گسترش فكر درست و تبيين مواضع حقيقي نظام جمهوري اسلامي» در مواجهه با دشمنان تاكيد كردند و افزودند: ايران اسلامي در رويارويي با استكبار و شبكه پيچيده و عظيم اقتصادي و تبليغي وابسته به آن، موفقيت هاي چشمگيري داشته، كه مقابله با تحريم ها و پيشرفت در موضوع هسته اي بخشي از اين دستاوردها بوده است و اين روند پيروزي ادامه خواهد داشت.
رهبر معظم انقلاب اسلامي با تاكيد بر ضرورت مجاهدت، تقويت نقاط مثبت و توانايي هاي علمي در اين مسير، خاطرنشان كردند: دشمن با اعمال حجم وسيعي از اقدامات سياسي و امنيتي و اقتصادي در همه ابعاد در مقابل جمهوري اسلامي ايران، مرتب در حال لغزش و شكست است.
پيش از بيانات رهبر انقلاب، حجت الاسلام اژه اي نماينده مقام معظم رهبري در اتحاديه انجمن اسلامي دانشجويان اروپا، با اشاره به چهل و ششمين نشست سراسري اين اتحاديه، گزارشي از دستاوردها و موفقيت هاي اتحاديه در عرصه هاي علمي و پژوهشي بيان كرد.

 



ايران پروژه يهودي سازي قدس را محكوم كرد

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان، بررسي قانون اعلام قدس شريف در كنست رژيم صهيونيستي به عنوان پايتخت يكپارچه «كيان يهودي» را به شدت مردود دانست.
رامين مهمان پرست با اعلام اين مطلب كه اين اقدام تجاوز جدي به حقوق تاريخي و ابدي مردم فلسطين است تصريح كرد: به اعتقاد جمهوري اسلامي ايران اين روند خطرناك، گام ديگري در يهودي سازي كامل مقدسات اسلامي بوده و بار ديگر ماهيت نژادپرستانه رژيم صهيونيستي و هتك حرمت مقدسات اديان الهي را آشكار مي سازد كه اين مسئله، نشانه اطمينان آنان به سكوت جامعه جهاني و عدم واكنش عملي مناسب توسط كشورهاي منطقه است.
مهمان پرست افزود: جمهوري اسلامي ايران از تمامي سازمان ها و مجامع بين المللي و منطقه اي به ويژه سازمان همكاري هاي اسلامي و علي الخصوص كميته قدس شريف وابسته به اين سازمان كه هدف از ايجاد آن صيانت از سرزمين هاي اسلامي در برابر جنايات رژيم صهيونيستي بوده است مي خواهد تا در چارچوب مسئوليت هاي خود، براي مقابله با اين اقدام ضدحقوق بشري، برخوردي قاطعانه داشته باشند.
سخنگوي وزارت خارجه كشورمان همچنين تاكيد كرد: همزمان با اقدامات فوق، ضرورت دارد مردم آزاده و طرفدار حق و عدالت با تاكيد بر قدس شريف به عنوان نماد همبستگي اديان الهي، از تمامي ظرفيت هاي خود براي دفاع از اين مكان مقدس استفاده كرده و با اقدامات تجاوزگرانه رژيم صهيونيستي، برخورد موثر كنند.

 



رونمايي از تازه ترين دروغ آمريكا عليه ايران

با مشخص شدن هويت شاهدان دروغين دست داشتن جمهوري اسلامي ايران در پرونده 11 سپتامبر سال 2001، پرده از سناريوي جديد مقامات آمريكايي عليه كشورمان برداشته شد.
به گزارش شبكه خبري پرس تي وي، گرث پورتر، كارشناس برجسته آمريكايي در مقاله اي در سايت اينترنتي سازمان «تروث اوت» در اين باره نوشت: «داستان كمك ايران به القاعده در طراحي حملات 11 سپتامبر كه فاقد مدرك و شاهد است، ابتدا در 22 دسامبر (23 آذر) در آسوشيتدپرس منتشر شد.»
وي افزود: وكلا و شاهدان كارشناس كه پشت اتهامات عليه ايران در زمينه 11 سپتامبر هستند، اميدوارند ادعاهاي تكراري چند سال پيش عناصري را كه ادعا مي كنند از وزارت اطلاعات ايران منفك شده اند و شخصاً از مشاركت ايران در توطئه 11 سپتامبر خبر داشته اند، تحويل رسانه ها و مردم دهند.
پورتر خاطرنشان كرد كه بدنه اصلي اين پرونده توسط دو عنصر ايراني كه ادعا مي كنند از وزارت اطلاعات ايران منفك شده، تهيه شده است كه بعدها به نام هاي «ابوالقاسم مصباحي» و «حميدرضا ذاكري» معرفي شدند.
وي افزود: هر دو اين افراد سعي كرده اند از طريق «كنت آر. تيمرمن» روزنامه نگار راست گرا كه حامي گستاخ سياست هاي نئومحافظه كارانه كاخ سفيد است، با مقامات اطلاعاتي آمريكا ارتباط برقرار كنند.
مصباحي ادعا كرد كه اطلاعات داخلي درباره دخالت ايرانيان در حملات تروريستي داشته و سعي كرده است به سفارت آمريكا در برلين هشدار دهد، اما هر بار «ناموفق» بوده است.
با اين وجود تحقيقات بيشتر آشكار كرد كه مصباحي هيچ گونه تماسي با مقامات سطوح ارشد اطلاعاتي ايران در دهه 1990 و بعد از آن نداشته است.
براساس اين گزارش جيمز برنازاني از دفتر اف بي آي در جنوب لبنان، بعدها اشاره كرد كه اين اداره، مصباحي را به عنوان «فردي درما نده، نيازمند پول و آماده براي اداي شهادت در هر كشوري درباره هر پرونده اي مربوط به ايران» در نظر گرفته است.
پورتر افزود: «حميدرضا ذاكري»، دومين عنصري كه مدعي است از وزارت اطلاعات ايران منفك شده، ادعا كرد كه وي مأمور وزارت اطلاعات ايران بوده و 4 مه 2001 مسئول تأمين امنيت ملاقاتي در يك پايگاه هوايي نزديك تهران بوده است كه در آن مقامات ارشد ايران و القاعده از جمله سعد بن لادن، پسر اسامه بن لادن حضور داشته اند.
ذاكري ادعا كرد كه 26 جولاي 2001 به سفارت آمريكا در باكو، پايتخت جمهوري آذربايجان، مراجعت و آنها را از اين ديدار باخبر كرده و به آن ها درباره طرح احتمالي ايرانيان و القاعده با هدف حمله به برخي اهداف آمريكايي در 11 سپتامبر 2001 اطلاع داده است.
با اين وجود مقامات سيا قاطعانه اين كه ذاكري چنين هشداري را به سفارت داده رد كردند و ذاكري را «يك جاعل مقاطع تاريخي» خواندند. وي همچنين در سال 2003 در آزمايش دروغ سنجي ناكام ماند.
به گفته پورتر، دومين بخش ضعيف كه بيشتر داستان دخالت داشتن ايران در حملات 11 سپتامبر را بي اعتبار مي كند مجموعه اي از «شاهدان كارشناس» است كه مسئوليت قضاوت درباره شهادت اين عناصر ايراني را برعهده دارند. اين افراد عبارت هستند از «كلر ام. لوپز» و «بروس تفت»، مأموران پيشين عمليات مخفي سيا.
به گفته پورتر، هر دو اين افراد همچنين وكلاي وفادار عقايد نئومحافظه كارانه اي هستند كه آشكارا بيان مي كنند كه يك جنگ جهاني عليه اسلام در جريان است.
وي افزود: «فاحش ترين اتهامات مربوط به دخالت داشتن ايران در 11 سپتامبر از سوي سه عضو پيشين كميسيون 11 سپتامبر مطرح مي شود كه عبارتند از دانيل بيمن، ديتريش اسنل و جانيس كپهارت.»
آن ها ادعا كردند كه ايران از عاملان القاعده به وسيله تسهيل عبورشان از اين كشور و خودداري از مهر كردن ويزاي آن ها «حما يت مادي» كرده است.
پورتر مي گويد: «در تناقض با ادعاي آن ها، گزارش كميسيون 11 سپتامبر در صفحه 169 اشاره كرده است كه اقدام ايران در مهر نكردن مستقيم ويزاي پاسپورت، شامل همه مي شود؛ نه صرفاً عاملان القاعده.»
گزارش اين كميسيون همچنين اذعان داشت كه هيچ مدركي دال بر اطلاع قبلي ايران از حملات 11 سپتامبر وجود ندارد. بنابراين سياست ويزا، فرضيه «حمايت مادي» ايران از توطئه القاعده را تاييد نمي كند.
پورتر با رد اين ادعا كه تهران براي عاملان القاعده «حريم امن» تهيه كرده است، گفت: «ايران در واقع 300 عامل القاعده را دستگير و پرونده اي از اسامي، تصاوير پاسپورت و اثر انگشت اين افراد را تحويل سازمان ملل و 200 تن از آن ها را تحويل دولت جديد افغانستان داده است.»
پورتر ادامه داد: «سيف العدل، يك زنداني ارشد القاعده كه ظاهراً طي 2002 تا 2003 در زندان هاي ايران بازداشت بوده است، بعدها به يك خبرنگار اردني گفت كه عمليات ايران عليه القاعده ما را سردرگم و 75 درصد طرح هاي ما را خنثي كرد.»
پورتر در خاتمه نتيجه گرفت كه تنها تأثير واقعي اين پرونده عليه ايران پيشبرد افسانه هاي سياسي راست گرايانه درباره اين كشور است؛ چرا كه در چنين مواردي، شاهدان در دادگاه مورد آزمايش دروغ سنجي قرار نمي گيرند؛ بنابراين با علم به اين كه كسي آن ها را به چالش نمي كشد، شهادت دروغ مي دهند.
وي خاطرنشان كرد كه «هدف نمايشي» اين پرونده كه از سوي خانواده هاي قربانيان حمله تروريستي 11 سپتامبر عليه ايران تشكيل شده، دريافت غرامت براي خساراتي است كه مانند بسياري از موارد ديگر جايي كه «احكام غيابي» عليه ايران توسط دادگاه هاي آمريكايي صادر مي شود، مطرح شده است.

 



اوباما تحريم بانك مركزي ايران را امضا كرد
كارشناسان غربي: اين قانون براي اجرا نشدن است

رئيس جمهور آمريكا در حالي قانون تحريم بانك مركزي ايران را امضا كرد كه اعضاي دولت وي به صراحت مي گويند اين قانون اجرا نخواهد شد.
منابع غربي ديروز خبر دادند كه باراك اوباما كه هم اكنون در حال گذراندن تعطيلات ژانويه خود در هانولولوي هاوايي است، قانون مصوب سناي آمريكا درباره تحريم بانك مركزي ايران را امضا و ابلاغ كرده است.
قانون سنا در واقع تركيبي از مصوبه اين نهاد قانون گذاري آمريكا و مصوبه مجلس نمايندگان بوده است.
مطابق اين قانون كه بخشي از قانون بودجه 662 ميلياردي وزارت دفاع اين كشور است، دولت آمريكا موظف است آن دسته از بانك هاي مركزي و نهادهاي پولي مالي بين المللي را كه با بانك مركزي ايران معامله مي كنند مجازات كند.
براساس اين قانون، آن دسته از موسسات مالي خارجي كه با بانك مركزي ايران معامله كنند نمي توانند در آمريكا فعاليت داشته باشند.
در عين حال اين قانون به رئيس جمهور آمريكا اختيار مي دهد هر جا اجراي اين قانون را خلاف امنيت ملي آمريكا تشخيص داد، به مدت 120 روز از اجراي آن خودداري كند.
اوباما در حالي اين قانون را امضا كرده است كه اعضاي دولت وي به شدت نسبت به آن اعتراض دارند و كارشناسان هم پيش بيني مي كنند كه اين قانون هرگز حالت اجرايي پيدا نكند.
اوباما با انتشار بيانيه اي پس از امضاي اين لايحه، اعلام كرد نگران است اين اقدام به علت بستن دست وي در زمينه تعاملات با دولت هاي خارجي، اختيارات قانوني وي را در حوزه روابط خارجي مختل كند.
اوايل اين ماه، «تيموتي گايتنر» وزير خزانه داري آمريكا با ارسال نامه اي براي كنگره اين كشور، در خصوص طرح تحريم هاي شديدتر قبلي كه در همين راستا بود، ابراز نگراني و اعلام كرد اين اقدام مي تواند به تلاش هاي آمريكا براي همكاري با شركاي خود به منظور منزوي كردن ايران لطمه بزند. گايتنر اعلام كرد ممكن است متحدان خارجي آمريكا از اقدامات جديد اين كشور رنجيده شوند و احتمال همكاري آنها كاهش يابد كه اين مسئله باعث خواهد شد اين تحريم ها، تاثير معكوس بر هدف موردنظر براي منزوي كردن ايران داشته باشد.
يكي از نگراني هاي دولت آمريكا اين است كه اجراي اين قانون آمريكا را با ساير متحدانش درگير كند. همچنين نگراني دوم دولت آمريكا اين است كه اين قانون از طريق ايجاد اختلال در فروش نفت ايران منجر به افزايش شديد قيمت نفت شود. به همين دليل مقام هاي آمريكايي مي گويند واشنگتن در حال مشورت با شركاي خارجي خود براي حضور اطمينان از اين موضوع است كه اين اقدامات جديد به بازارهاي انرژي جهاني لطمه وارد نمي كند و اين مشورتي طولاني و سخت خواهد بود.
«استيون كالينسون» در گزارشي براي خبرگزاري فرانسه از هونولولو هاوايي كه روز 11 دي منتشر شده، تنگناهاي دولت آمريكا در اجراي اين قانون را اين گونه خلاصه كرده است: «نگراني هايي وجود دارد كه تشديد تحريم ها بر ضد بانك مركزي ايران باعث شود قيمت جهاني نفت به طور ناگهاني افزايش يابد و اين كشور درآمد بادآورده اي از فروش فعلي نفت خود بدست بياورد. افزايش قيمت نفت همچنين مي تواند جلوي بهبود اقتصاد شكننده آمريكا را بگيرد و بر راي دهندگان آمريكايي در پمپ هاي بنزين در زماني فشار وارد كند كه اوباما براي انتخاب مجدد خود به عنوان رئيس جمهور اين كشور در سال جاري ميلادي تلاش مي كند.»

 



عبداللهيان: ادامه كشتار مردم بحرين جنايت عليه بشريت است

معاون وزير امور خارجه در امور كشورهاي عربي و آفريقايي تداوم سركوب و كشتار مردم مظلوم بحرين را جنايت عليه بشريت دانست.
«حسين اميرعبداللهيان» درباره حوادث جاري بحرين و تداوم سركوب و كشتار مردمي كه صرفا به صورت مسالمت آميز مطالبات مشروعي را پيگيري مي نمايند، گفت: تداوم سركوب و كشتار مردم مظلوم مسلمان بحرين جنايت عليه بشريت است.
وي گفت: انتظار مي رفت در پي گزارش هرچند ناقص كميته تحقيق منصوب پادشاه بحرين شرايط در اين كشور تغيير كند، اما به دليل عدم توجه به مطالبات مردم و تداوم سركوب مردم اعم از شيعه و سني اوضاع در اين كشور همسايه بدتر شده است.
وي با اشاره به حضور نيروهاي عربستاني در بحرين و سركوب مردم اين كشور گفت: مادامي كه نيروهاي خارجي در اين كشور به سركوب مردم مشغول هستند نمي توان انتظار بهبود وضعيت را داشت. اوضاع در بحرين غيرقابل برگشت است.
وي كه با مهر گفت وگو كرده افزود: نمي شود كه در بحرين راهكار نظامي و در يمن راهكار سياسي اتخاذ كرد. راهكار واقعي در تحولات منطقه اعم از يمن، بحرين و سوريه صرفا سياسي است و سياست دوگانه و وعده بلاعمل كمكي به حل مشكل نخواهد كرد.

 



شليك موشك ميان برد محراب در رزمايش ارتش ناوگان آمريكا از منطقه مانور دور شد

سرويس سياسي-
موشك ميان برد سطح به هواي «محراب» براي اولين بار در رزمايش ولايت 90 شليك شد.
سخنگوي رزمايش ولايت 90 از پرتاب موفقيت آميز موشك ميان برد سطح به هواي «محراب» در اين رزمايش خبر داد.
اين موشك از روي ناوچه موشك انداز كلاس پيكان «گرز» نيروي دريايي ارتش براي اولين بار تست شد و هدف هوايي مورد نظر را منهدم كرد.
همچنين در ادامه رزمايش، اژدرهاي «PT47 » از زيردريايي هاي كلاس غدير به سوي شناورهاي سطحي شليك شد.
امير دريادار موسوي در اين رابطه اظهار داشت: اين موشك ميان برد مجهز به آخرين فناوري مقابله با اهداف ضدراداري و سامانه هاي هوشمند جلوگيري از اختلال در هدايت مسير بوده و در رده تسليحات داراي فناوري بالا و راهبردي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با بهره گيري از دانش متخصصان داخلي طراحي و توليد شده است.
وي ادامه داد: تكاوران نيروي دريايي ارتش هم در ادامه تاكتيك هاي رزمي و نمايش اقتدار خود با استقرار بر روي يگان هاي شناور و پرتاب موشك هاي دوش پرتاب پهپادهاي رادارگريز را مورد هدف قرار دادند.
سخنگوي رزمايش دريايي ولايت 90 همچنين اعلام كرد: از بامداد دوشنبه كه آخرين روز مرحله قدرت رزمايش است، بخش گسترده اي از يگان هاي سطحي، زيرسطحي و هوا دريا نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران كه تا مدار 18 درجه شمالي گسترش يافته است، به منظور اجراي فاز پاياني رزمايش، آرايش تاكتيكي جديدي را به اجرا خواهند گذاشت كه براساس آن تردد هرگونه شناور از تنگه هرمز در صورت اراده نيروي دريايي ارتش غيرممكن خواهد بود.
امير موسوي، كارشناس مسائل دفاعي در مركز پژوهش هاي استراتژيك هم در همين ارتباط به بي بي سي عربي گفت: بحث از پرتاب موشك هاي دوربرد ايران در واقع هشداري به آمريكا بود تا ناوگان خود را از منطقه رزمايش دور كند. به گفته وي ناوهاي آمريكايي تا پيش از اين در مسافت 20كيلومتري رزمايش قرار داشتند و ايران پرتاب موشك هاي دوربرد را به تأخير انداخت و دولت آمريكا هم اكنون خواستار دور شدن ناوهاي اين كشور بين مسافت 50 تا 60 كيلومتري منطقه رزمايش شده است و ايران چه بسا به همين علت پرتاب موشك ها را به تاخير انداخته است تا ناوهاي آمريكايي عقب نشيني كنند.
رزمايش ولايت 90
دشمنان را به وحشت انداخت
آيت الله سيداحمد خاتمي عضو مجلس خبرگان هم به همراه امير دريادار سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران و آل هاشم رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش از ناوشكن جماران بازديد كردند.
آيت الله سيداحمد خاتمي در جمع خبرنگاران در ناوشكن جماران در رابطه با اين رزمايش اظهار كرد: رزمايش ولايت 90 دشمنان نظام و انقلاب اسلامي را به وحشت انداخته و بازتاب بين المللي وسيعي داشته است.
وي افزود: هر كدام از اين رزمايش ها نقش چندين عمليات موفق نظامي را در دوران جبهه دارد. رسانه هاي غربي به دول استكباري گفته اند كه بايد قدرت ايران را باور كنند و من معتقدم كه آن ها پيام اين رزمايش را به خوبي فهميده اند.
وي تصريح كرد: پيام اين رزمايش ها تجاوزگري نبوده و نيست، اما اين پيام را نيز دارد كه هركس خيال تجاوز داشته باشد جواب دندان شكني خواهد گرفت.
اميردريادار حبيب الله سياري نيز شنبه شب پس از بازديد از ناوشكن جماران، در جمع خبرنگاران اظهار كرد: هدف رزمايش بزرگ ولايت 90 نشان دادن عزم و اراده نيروهاي مسلح و جدي بودن براي دفاع از منافع و نمايش توان دفاعي و بازدارندگي سطحي در آب هاي آزاد است.
وي با اشاره به برنامه هاي رزمايش ولايت 90 در روزهاي گذشته تصريح كرد: شاخص ارزيابي رزمايش ولايت 90، سرعت عمل، دقت تير، مهارت كاركنان و هدف گيري است كه همه اين ها در اين رزمايش با نمره بالا مشخص شده اند و در عرصه درياها هر هدفي كه به عنوان دشمن تشخيص داده شود نيروي دريايي ارتش با موفقيت آن را مورد اصابت قرار مي دهد.
در همين ارتباط يك كارشناس مسائل سياسي هم با اشاره به اين كه نگران كننده بودن حجم پيشرفت هاي ايران براي رژيم صهيونيستي طبيعي است افزود: سلاح هايي كه ايران به نمايش گذاشت تا حد زيادي سناريوي حمله مستقيم را منتفي كرد.
به گزارش شبكه تلويزيوني العالم وفيق ابراهيم در گفتگوي با اين شبكه درباره علت نگراني اسرائيل از مانور دريايي ايران گفت: به نظر من نگراني اسرائيل طبيعي است زيرا پيشرفت هاي علمي و نظامي ايران براي رژيمي متجاوز و خصومت طلب مثل اسرائيل نگران كننده است. اين مانورها صرفاً واكنش به اسرائيل نيست بلكه واكنشي به كل طرح آمريكا در منطقه است و آمريكا مي كوشد از نگراني و التهابي كه اين مانور براي اسرائيل و برخي از كشورهاي حوزه خليج فارس به وجود آورده است براي عقد قراردادهاي تسليحاتي با آنها و فروش سلاح و تجهيزات به آنها بهره برداري كند.
وي ادامه داد: به نظر من اين مانور نشان داد كه ايران هدف سهل الوصولي نيست كه بتوان به سادگي به آن حمله كرد و از سوي ديگر نشان داد كه حتي اگر حمله هم به اين كشور اتفاق بيفتد به جنگي بسيار گسترده منجر خواهد شد. بنابراين اجراي اين مانور آمريكا و اسرائيل را تا حدودي سر عقل مي آورد و باعث مي شود كه احتمالاً آنها به دنبال ابزارهاي ديگر عليه ايران باشند زيرا سناريوي حمله مستقيم با توجه به انواع سلاح هاي پيشرفته اي كه ايران در اختيار دارد تا حد زيادي منتفي است.

 



سردار سلامي: فراگيري مقاومت ، كابوس آمريكا در منطقه شده است

جانشين فرمانده كل سپاه گفت: امروز نسل هاي مقاومت در كشورهاي منطقه و اسلامي به كابوسي براي آمريكا و رژيم صهيونيستي تبديل شده است.
سردار حسين سلامي جانشين فرمانده كل سپاه روز گذشته در همايش تجليل از پيشكسوتان بسيج گفت: پاسداري يك هويت تمام نشدني و جزو حقيقي ايمان ما و عين نماز و روزه از واجبات زندگي ماست.
وي در ادامه افزود: سپاه بايد جوان بماند و همه نسل ها بايد فرصت پاسداري را داشته باشند و ما مجبوريم علم پاسداري از انقلاب را به دست نسل هاي جوان برسانيم چون شور، نشاط و طراوت جواني جزو ذات و رمز موفقيت سپاه است.
جانشين فرمانده سپاه با تاكيد بر اينكه انقلاب هميشه نياز به مراقبت و پاسداري دارد گفت: انقلاب هرگز بدون دشمن نخواهد بود و اصولاً انقلابي كه دشمن نداشته باشد، انقلاب نيست. انقلاب يعني تجلي نبرد حق عليه باطل.
سلامي تأكيد كرد: پيشكسوتان سپاه و بسيج آمريكايي ها را از همه آرزوهاي خود دور كرده اند. آنها مي خواستند ثروت همه كشورها را به غارت ببرند و تعيين كننده سياست ها و فرهنگ همه كشورها باشند ولي الان شكست هاي سنگيني از انقلاب خورده اند و در همه صحنه ها مجبور به عقب نشيني و پذيرش خواسته هاي انقلاب شده اند.
جانشين فرمانده سپاه ادامه داد: آنها مي خواستند يك عراق آمريكايي بسازند ولي الان عراق اسلامي در حال رشد است و در ديگر كشورها به همين صورت است. امروز نسل هاي مقاومت در كشورهايي مثل عربستان به كابوسي براي آمريكا و رژيم صهيونيستي تبديل شده است و اين از بركات انقلاب اسلامي است.
سلامي با بيان اينكه ما شاهد غروب همه ديكتاتورها هستيم، گفت: امروز در آستانه فروپاشي آمريكا قرار گرفته ايم و همه اين تحولات مديون طلوع خورشيد اسلام از افق ايران است.
تنگه هرمز جزو جغرافياي دفاعي ماست
جانشين فرمانده كل سپاه همچنين در حاشيه اين همايش گفت: تنگه هرمز بخشي از جغرافياي كشور ماست و در هر شرايطي به اقتضاي همان شرايط اقدامات لازم را در مورد آن انجام خواهيم داد.
سردار حسين سلامي تأكيد كرد: ما براي اعمال استراتژي هاي دفاعي خود در چارچوب دكترين دفاعي كشور هر اقدامي را كه نياز باشد انجام مي دهيم.
وي تصريح كرد:اگر منافع ما از سوي دشمن به خطر بيفتد، در راستاي دفاع از اين منافع حياتي هر تهديدي را با يك تهديد مضاعف پاسخ خواهيم داد و اين موضوع محدوديت زماني و جغرافيايي نمي شناسد.

 



كلينتون آمريكايي بودن پروژه استاكس نت را تاييد كرد

رئيس جمهور اسبق آمريكا تاييد كرد كه ويروس استاكس نت يك پروژه آمريكايي بوده است.
بيل كلينتون كه همسر وي اكنون وزيرخارجه باراك اوباماست، در اظهاراتي كه خبرگزاري فرانسه روز اول دي 1390 (22 دسامبر 2011) از قول وي منتشر كرد با اشاره به ويروس استاكس نت گفت: «با وجود چنين روش هايي نيازي به حمله نظامي به برنامه هسته اي ايران نيست.»
استاكس نت يك ويروس رايانه اي است كه از اواخر سال 2009 به برنامه هسته اي ايران حمله كرد. غربي ها بارها ادعا كرده اند اين ويروس خسارت هايي قابل توجه به برنامه هسته اي ايران وارد كرده ولي گزارش هاي آژانس نشان مي دهد برنامه غني سازي ايران بدون هيچ مشكلي تداوم يافته است.
اگرچه برخي منابع غربي مكررا گفته اند كه اسرائيل و آمريكا دست اندركار طراحي اين ويروس بوده اند و اطلاعات مفصلي هم در اين باره منتشر شده، ولي مقام هاي آمريكايي هرگز رسما دست داشتن در اين موضوع را تاييد نكرده اند و اظهارات بيل كلينتون نخستين اظهارنظر صريح يك مقام آمريكايي در اين باره محسوب مي شود.
كلينتون در بخش ديگري از اظهارات خود برنامه هسته اي ايران را «بزرگترين رازي كه دنيا تاكنون با آن مواجه بوده » خواند و از اوباما خواست همه گزينه ها را براي متوقف كردن آن روزي ميز نگه دارد.

 



مشاور نخست وزير فلسطين خبر داد
سفر اسماعيل هنيه و خالد مشعل به ايران

مشاور سياسي «اسماعيل هنيه» نخست وزير دولت منتخب فلسطين اعلام كرد كه هنيه و «خالد مشعل» رئيس دفتر سياسي حماس در راس هيئتي از اين جنبش به ايران و تركيه سفر مي كنند.
به گزارش روزنامه فلسطين، «يوسف رزقه» كه به همراه هنيه و هيئت فلسطيني در راستاي سفر دوره اي هنيه به كشورهاي عربي و اسلامي به سودان سفر كرده است، گفت كه سفر اين هيئت به سودان يكشنبه به اتمام رسيد.
وي اشاره اي به ايستگاه بعدي اين هيئت فلسطيني نكرد اما گفت كه مشعل و تعدادي از اعضاي دفتر سياسي حماس از غزه و كشورهاي همسايه به جمع هيئت فلسطيني پيوسته اند و سفر به ايران و تركيه نيز در برنامه اين هيئت است.

 



بيانيه وزارت امور خارجه درباره خروج نظاميان آمريكايي از عراق

وزارت امور خارجه كشورمان با صدور بيانيه اي خروج نيروهاي نظامي آمريكا از عراق پس از گذشت 8 سال را يك موفقيت و دستاورد بزرگ سياسي- امنيتي براي مردم، دولت، مرجعيت ديني، نمايندگان مجلس و گروه هاي سياسي در آن كشور دانست.
در بيانيه وزارت امور خارجه كشورمان آمده است: عراق در طول سال هاي حضور نظامي بيگانگان، با چالش هاي سياسي و امنيتي بزرگي مواجه بود كه فقط با اراده مردمي و درك صحيح رهبران سياسي و مذهبي آن كشور از شرايط حساس منطقه اي و بين المللي، توانست از توطئه ايجاد يك جنگ داخلي و طائفه اي به سلامت عبور نمايد.
جمهوري اسلامي ايران ضمن تبريك اين دستاورد بزرگ به ملت و دولت دوست و برادر عراق، كه طي سال هاي گذشته در دفاع از حق حاكميت، استقلال و تماميت ارضي خود هزينه هاي هنگفتي را اعم از جاني و مالي را متحمل شده اند، آمادگي مجدد خود را در تداوم نقش سازنده و حمايت از فرآيند سياسي و بازسازي عراق اعلام مي نمايد و اطمينان راسخ دارد كه تمامي گروه هاي سياسي و مذهبي در آن كشور با اتحاد و وحدت كلمه، براي ورود به مرحله جديد و پذيرش مسئوليت تامين ثبات و امنيت عراق آمادگي كامل دارند.
بيانيه وزارت امور خارجه در پايان خاطرنشان مي كند كه جمهوري اسلامي ايران بر اين باور است كه عراق جديد با ظرفيت ها و توانمندي هاي وسيع مادي و معنوي خود قادر خواهد بود تا به سمت توسعه و ثبات سياسي- امنيتي گام هاي بلندي برداشته و با تكيه بر اراده و عزم ملي، ضمن ايفاي نقش فعال در تحولات منطقه اي و بين المللي، فرآيند بازسازي اقتصادي و خدمات رساني به مردم را در مرحله جديد سرعت بخشد.
گفتني است: 31 دسامبر 2011 تاريخ رسمي خروج نيروهاي نظامي آمريكا از عراق است.

 



وجود 62هزار هكتار بافت فرسوده در كل كشور

رئيس سازمان مديريت بحران كشور با اشاره به اينكه 62 هزار هكتار بافت فرسوده در كل كشور داريم گفت: در تهران3 هزار هكتار بافت فرسوده وجود دارد.
به گزارش فارس حسن قدمي درباره بازسازي بافت هاي فرسوده روستايي گفت: يك ميليون و 500 هزار بافت فرسوده روستايي بازسازي شده ولي در شهرها به دليل يكسري مشكلات بازسازي بافت هاي فرسوده به خوبي انجام نشده است.
قدمي با بيان اينكه امسال دولت 20ميليون تومان تسهيلات براي بازسازي بافت هاي فرسوده در نظر گرفته است گفت: حداقل ضوابط بازسازي و مقاوم سازي در كشور انجام شده است و تا پايان سال دولت دهم بازسازي 2ميليون بافت فرسوده روستايي به پايان مي رسد.
وي با اشاره به اينكه مردم بايد قدم اصلي را براي بازسازي مسكن هاي خود انجام دهند، ادامه داد: دولت بيش از اين نمي تواند امكانات براي بافت هاي فرسوده روستايي و شهري در نظر بگيرد.

 



قانون جديد خدمت سربازي اجرايي شد

قانون جديد خدمت سربازي پس از تصويب مجلس شوراي اسلامي و تائيد فرماندهي كل قوا از روز شنبه 10 دي ماه اجرايي شد.
براساس قانون جديد سن معافيت تحصيلي دانش آموزان از 24سال به 20سال كاهش پيدا كرده است، همچنين تا مشخص شدن وضعيت خدمت سربازي مشمولان حق دريافت هيچ گونه وام بانكي را ندارند.
اين در حالي است كه در قانون جديد معافيت دو برادري و معافيت تنها فرزند ذكور پدر بالاي 60 سال نيز حذف شده است. همچنين مشمولان غايب در صورت عدم معرفي خود و دستگيري علاوه بر اضافه خدمت به مراجع قضايي نيروهاي مسلح معرفي مي شوند
گفتني است برخي از قوانين هنوز نيازمند تائيد رهبر معظم انقلاب است.

 



تبديل 150 واحد توليدي استان تهران از سنتي به صنعتي

رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان تهران با اشاره به يكساله شدن اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها، گفت: از زمان آغاز اجراي اين قانون، ماهانه 7/6 ميليون ليتر سوخت در بخش كشاورزي صرفه جويي شده است.
سيدمحمد موسوي در گفت وگو با مهر با اشاره به عملكرد يكساله اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها در بخش كشاورزي گفت: 4 هزار و 204 طرح با 1051 ميليارد ريال نياز تسهيلاتي در كارگروه ويژه ستاد هدفمندسازي يارانه هاي استان تهيه و تصويب شده است.
وي از قرارداد 1341 طرح با بودجه 313 ميليارد ريالي خبر داد و اعلام كرد: مبلغ 172 ميليارد ريال بابت 1197 طرح در بانك كشاورزي و صندوق توسعه سرمايه گذاري كشاورزي استان پرداخت شده است.
اين مقام مسئول در سازمان جهاد كشاورزي استان تهران در زمينه تبديل واحدهاي توليدي سنتي به صنعتي اظهار داشت: 150 واحد توليدي استان از سنتي به صنعتي تغيير كرده اند. براساس گزارش تهيه شده، 108 واحد دامداري، 54 واحد مرغداري، 63 واحد پرورش ماهي، 76 واحد گلخانه و 5 واحد پرورش قارچ از سنتي به صنعتي تبديل شده اند.
موسوي بيان كرد: با توجه به اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها در بخش سوخت، ميانگين صرفه جويي ماهانه 7/6 ميليون ليتر بوده است. وي همچنين در رابطه با محور گازسوز كردن واحدهاي توليدي استان تهران مطرح كرد: 473 واحد دامداري، 191 واحد گلخانه اي، 23 واحد پرورش قارچ، 204 واحد مرغداري، 40 واحد پرورش ماهي گازسوز شده اند.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان تهران از اجراي آبياري تحت فشار در 6 هزار هكتار از اراضي استان تهران خبر داد و گفت: ميانگين صرفه جويي آب در هكتار 5 هزار متر مكعب در سال كه در مجموع حدود 30 ميليون متر مكعب صرفه جويي در بخش كشاورزي را به دنبال داشته است.

 



حاجي بابايي: مديران براي پرداخت قبوض مدرسه دست نگهدارند

وزير آموزش و پرورش از مديران مدارس خواست كه براي پرداخت قبوض تا اطلاع ثانوي دست نگهدارند.
حميدرضا حاجي بابايي ديروز در حاشيه همايش گراميداشت حماسه 9 دي با حضور بسيجيان حوزه ستادي اين وزارتخانه در سالن حجاب تأكيد كرد: مديران مدارس محاسبه مبلغ سوخت و نحوه پرداخت آن را بگذارند براي زماني كه بخشنامه مربوط به يارانه 50 درصدي اعلام شد.
وي افزود: در اين رابطه هماهنگي هاي لازم با مسئولان ذيربط در دولت در حال صورت گرفتن است و اين موضوع به صورت بخشنامه از سوي وزارتخانه هاي مربوطه صادر مي شود.
وي افزود: به مديران مدارس در سراسر كشور نيز اعلام كرده ايم مبلغي كه امسال براي سوخت مدارس مي پردازند، 50 درصد كل هزينه است و آنها نيز كاملاً در جريان هستند بنابراين اگر فيش گاز در دستشان است منتظرند كه بخشنامه صادر شود و بعداً آن را پرداخت كنند.
حاجي بابايي در پاسخ به اين پرسش كه «اگر الان در فيش هاي مدارس 50 درصد هزينه به صورت يارانه دولتي محاسبه نشده باشد، آيا بعداً به حساب مدرسه واريز مي شود؟» گفت: خير؛ محاسبه اين مبلغ و نحوه پرداخت آن را بگذارند براي زماني كه بخشنامه آن 50 درصد اعلام شد.

 



كالاهاي غيراستاندارد منهدم مي شود

مديرعامل سازمان جمع آوري و فروش اموال تمليكي گفت: هر كالايي كه به سازمان تحويل مي شود، به جز كالاهاي غيراستاندارد، غيربهداشتي و كالاهايي كه به مصرف كنندگان ضرر برساند، براساس تعاريف قانون مي تواند طبق مقررات به فروش برسد.
اردشير محمدي در گفت وگو با مهر در پاسخ به انتقاداتي كه نسبت به عملكرد سازمان جمع آوري و فروش اموال تمليكي مطرح مي شود مبني بر اين كه كالاها پس از ورود به اين سازمان گويي شست وشو مي شوند و انگار نه انگار كه اين كالاها از جايي خاص وارد شده اند، گفت: سازمان اموال تمليكي براساس تكاليف قانوني خود عمل مي كند.
مديرعامل سازمان جمع آوري و فروش اموال تمليكي افزود: هر كالايي كه به سازمان وارد مي شود، براساس تعاريف قانون مي تواند طبق مقررات به فروش برسد.
وي خاطرنشان كرد: تمام كالاهاي غيراستاندارد و غيربهداشتي و كالاهايي كه به مصرف كنندگان ضرر برساند، توسط سازمان تمليكي منهدم مي شوند.
محمدي با تاكيد بر نقش حاكميتي سازمان جمع آوري و فروش اموال تمليكي از سوي دولت عنوان كرد: با مشخص شدن دقيق مصاديق انتقاد مذكور، سازمان نظر خود را اعلام خواهد كرد.
مديرعامل سازمان جمع آوري و فروش اموال تمليكي خاطرنشان كرد: سازمان در جلسات ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز حضور مي يابد و مصوبات ستاد را اجرا مي كند

 



اصفهان حوزه اصلي انتخابات ارامنه مركز و جنوب كشور شد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
استان اصفهان به دليل داشتن بيشترين تعداد اقليت هاي ارامنه به عنوان حوزه اصلي انتخابات ارامنه مركز و جنوب كشور و نيز انتخابات چهار حوزه فرعي انتخاب شد.
فرماندار اصفهان در جلسه انتخاب معتمدان اصلي و علي البدل عضو هيئت اجرايي نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي در شهرستان اصفهان در جمع اقليت هاي مذهبي ارامنه اصفهان با بيان اين مطلب اظهار داشت: حوزه انتخابي مركز و ارامنه جنوب كشور در اصفهان واقع شده است و چهار حوزه فرعي فريدون شهر، شاهين شهر، اهواز و شيراز برعهده اين حوزه در اصفهان است.
فضل الله كفيل با بيان اينكه اعضاي هيئت اجرايي ارامنه جنوب از بين 30 نفر از معتمدان انتخاب و 9 نفر معتمد اصلي هيئت اجراي حوزه انتخابات و چهار حوزه فرعي را هم برعهده دارند، ادامه داد: اين افراد بايد در جلسات حضور و بر حوزه انتخابي نظارت و دخالت داشته باشند.

 



سرتيپ باقرزاده: كتاب دفاع مقدس در استان ها به تصوير كشيده مي شود

هر استان متناسب با موقعيت جغرافيايي و تشابه آن با موقعيت هاي جنگي، فصلي از كتاب دفاع مقدس را در قالب پارك موزه جنگ به تصوير خواهد كشيد.
به گزارش ايرنا سرتيپ «سيد محمد باقرزاده» در نشستي با استاندار خراسان شمالي اظهار داشت: اگر جنگ را در قالب كتابي با 31 فصل تصور كنيم هر فصل آن بايد در يك استان به تصوير كشيده شود.
رئيس بنياد حفظ آثار و ارزش هاي دفاع مقدس با اشاره به ايجاد پارك موزه در برخي استان هاي كشور گفت: به تدبير رهبر معظم انقلاب پارك موزه بايد داراي ويژگي هايي باشد كه خصوصياتي از جنگ را نشان دهد.
باقرزاده با تاكيد بر ساخت جذاب فضاي جنگي در قالب طرح پارك موزه ها، گفت: در آينده همه پارك موزه هاي استاني به صورت آنلاين به يكديگر متصل خواهند شد.
وي اضافه كرد: مخاطب پارك موزه دفاع مقدس در خراسان شمالي تنها مردم بجنورد نيستند بلكه اين مركز كه بخشي از دوران دفاع مقدس و تاريخ جنگ را نمايندگي مي كند محل مراجعه مخاطباني از همه علاقمندان خواهد بود.

 



امضاي قرارداد 2 ميليارد دلاري براي حمايت از صادرات

صندوق توسعه ملي قراردادي 2 ميليارد دلاري با بانك توسعه صادرات ايران امضا كرد.
رحيم قرباني رئيس هيات عامل صندوق توسعه ملي در مراسم انعقاد قرارداد با بيان اين كه اين صندوق بدون توجه به سازماندهي دروني و بروكراسي هاي اداري كار عملياتي خود را آغاز كرده است گفت: در مدت زماني كه از فعاليت صندوق مي گذرد در حالي امروز ششمين قرارداد عامليت امضا مي شود كه اين زمان در حالت عادي مي توانست به تدوين ضوابط و تشكيلات اداري صرف شود.
او با بيان اين كه صندوق از روز اول آغاز كار خود حداكثر پس از 9 روز همه شرايط اوليه را براي انجام كار عملياتي فراهم كرد افزود: پس از آن منتظر بانك ها مانديم تا طرح هاي خود براي تطبيق دادن با شرايط صندوق آماده و براي انعقاد قرارداد اعلام آمادگي كنند.
قرباني با اشاره به اين كه حمايت از صادرات و خدمات شركت هايي كه برنده مناقصه بين المللي هستند در دستور كار صندوق قرار گرفته است، افزود: خريداران كالاها و خدمات ايران در خارج از كشور مي توانند از تسهيلات صندوق استفاده كنند.
رئيس هيات عامل صندوق توسعه ملي تاكيد كرد: صندوق به فكر حمايت از خريد محصولات توليد داخل در خارج از كشور است و براي اين كه به صادرات توليد داخل به خارج رغبت ايجاد كند كمك خواهد كرد.
وي با اشاره به رشد بيش از 200 درصدي صادرات غيرنفتي در طول برنامه چهارم گفت: صندوق توسعه ملي پس از چهار ماه از شروع فعاليت خود به عنوان يك سازمان چابك و فارغ از بروكراسي اداري بيش از 5 ميليارد دلار تسهيلات در اختيار متقاضيان قرار داده است.
همچنين بهمن وكيلي - مديرعامل بانك توسعه صادرات ايران- در اين مراسم هدف اين بانك را ارتقاي صادرات غيرنفتي اعلام و خاطرنشان كرد: همه منابع اين بانك به صورت مستقيم و غيرمستقيم در اين راستا هزينه ميشود.
او با بيان اين كه سال گذشته حجم صادرات غيرنفتي كشور به نصف واردات رسيده است، گفت: هم اكنون ارزش اين صادرات به
5/32 ميليارد دلار رسيده و هدف امسال نيز 45 ميليارد دلار است كه به خوبي قابليت تحقق دارد.

 



اخبار ادبي و هنري

تصميمات اعضاي شوراي عالي سينما درباره انحلال خانه سينما
تصميمات جلسه كميسيون تخصصي شوراي عالي سينما در خصوص انحلال خانه سينما اعلام شد. به گزارش روابط عمومي معاونت امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، كميسيون تخصصي شوراي عالي سينما در تاريخ 10دي با حضور اكثريت اعضا تشكيل شد و با توجه به مصوبه شوراي فرهنگ عمومي مبني بر غيرقانوني بودن فعاليت موسسه خانه سينما و انحلال قريب الوقوع آن موسسه، مقرر شد:
1- در اجراي ماده (هشت) آيين نامه شوراي عالي سينما «كارگروه ساماندهي امور تشكل هاي صنفي سينمايي» ذيل كميسيون تخصصي شوراي عالي سينما با حضور جمعي از معتمدين و فعالان اهالي سينما تشكيل شود تا در صورت انحلال خانه سينما نسبت به تحويل اموال و اسناد، حسابهاي بانكي و دفاتر قانوني آن به كارگروه مزبور اقدام قانوني لازم را به عمل آورد.
2- با توجه به ظرفيت و سازوكارهاي قانوني كافي در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي پيشنهاد مي شود جهت حل و فصل مشكلات قانوني خانه سينما و موضوع انحلال از طريق اختيارات قانوني اين وزارتخانه اقدام شود و اقدامات لازم براي استرداد شكوائيه دفتر حقوقي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي انجام شود.
3- پيرو مصوبه شوراي عالي سينما و تهيه پيش نويس لايحه نظام صنفي سينما، سازوكار قانوني مناسب براي تشكيل و ارتقاي نقش تشكل هاي صنفي قانونمند و فراگير سينمايي در «كارگروه ساماندهي امور تشكل هاي صنفي سينمايي» تهيه و براي تصويب به شوراي عالي سينما پيشنهاد شود.
4- به جهت اطمينان بخشي به آحاد سينماي ايران وظايف و ساختار سازماني مناسب براي تكريم و تامين اهالي سينما و حمايت از تشكل هاي صنفي سينمايي در سازمان امور سينمايي كشور (معاونت سينمايي و سمعي و بصري فعلي) پيش بيني شود.
رحيم پور ازغدي در جشنواره فيلم عمار:
بايد هزينه هاي سينماي ديني و اسلامي را پرداخت
حسن رحيم پور ازغدي در سخناني با اشاره به ضرورت هاي لازم براي سينماگر اسلامي از جمله آگاهي ديني، التزام ديني و هنرمندانه و مخاطب شناس بودن، گفت: بايد دوگانگي اسلامي سكولاري موجود را از بين برد و هزينه هاي سينماي ديني و اسلامي را پرداخت.
به گزارش فارس، حسن رحيم پور ازغدي در سخناني در دومين جشنواره مردمي فيلم عمار خطاب به برگزاركنندگان و حاضران در جشنواره عمار گفت: شما بدون درنظر گرفتن كليشه هاي غرب و شرق كار مي كنيد و بدانيد انقلاب از طريق خط شكني هاي آدم هاي غيررسمي رشد كرده و به پيروزي رسيده است. وي افزود: اگر منتظر بخش هاي رسمي مي مانديم هيچ اتفاقي نمي افتاد و همه از مسير رسمي و كليشه اي حركت نكردند بلكه به جاده خاكي زدند و پيروز شدند.
رحيم پور ازغدي همچنين گفت: انقلاب ما كلاسيك نبود، جنگ ما كلاسيك نبود و آنها كه وارد جنگ شدند نمي دانستند جنگ چيست و اگر جنگ ما كلاسيك مي بود شكست مي خورديم. وي افزود: در سينما نيز منتظر سينماگران رسمي و هنرمندان اتوكشيده نبايد ماند و عتاب و خطاب هايي كه به آنان مي شود كه چرا شما عمارگونه فيلم سازي نمي كنيد توقع اضافي است و مطالبه از چنين افرادي مطالبه مالايطاق است و ظرفيت آنها همين است. اما جشنواره عمار نوعي خط شكني در عرصه سينما است.
عضو شوراي انقلاب فرهنگي ادامه داد: سينماي ديني امري مشكل است و اين مشكل، مشكل عرضي است كه برمي گردد به گفتمان حاكم بر سينما و نبود تربيت هنري ديني و اين البته مي تواند ورود به سينما را تا حد محال پيش ببرد اما به هرحال اين مشكل، ذاتي سينما نيست.
وي خواندن كتابهاي شهيد آويني و مددپور را ضروري دانست و افزود: آنها پيشتازان انقلاب در نظريه پردازي اسلامي هنر و سينما هستند.
وي با اشاره به انقلاب هاي اخير در جهان عرب تاكيد كرد: انقلاب هاي اخير تشنه نظام سازي و تئوري هاي ايراني هستند و شما بايد هويت جمعي انقلابي داشته باشيد و بدانيد اگر كار كنيد به سرعت جهاني مي شويد.
ضرغامي: ايران كانون تحولات بيداري در سراسر دنياست
رئيس رسانه ملي در جمع سفرا و روساي نمايندگي هاي سياسي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور گفت: ايران كانون تحولات بيداري اسلامي در منطقه و بيداري جهاني در سراسر دنيا است. به گزارش فارس، عزت الله ضرغامي افزود: منظور از «مرابطه» در آيه آخر سوره آل عمران «مرزباني» است و به حسب روايات وارده شامل هر نوع مرزباني اعم از نظامي، عقيدتي، سياسي و فرهنگي است و سفرا خط مقدم پيكار با استكبار جهاني و مرزباني از انقلاب اسلامي هستند.ضرغامي با اشاره به عملكرد رسانه ملي از شروع بيداري اسلامي در منطقه گفت: شبكه هاي برون مرزي رسانه ملي پا به پاي بيداري جهاني حركت كرده و در برخي مقاطع نقشي بي بديل ايفا كرده اند.
رئيس سازمان صداوسيما افزود: آمريكايي ها در مقابل بيداري جهاني غافلگير شده اند و بسياري از اقدامات آنها منفعلانه است و به هيچ وجه نتوانسته اند در هيچ نقطه اي از جهان آن را به نفع خود مديريت كنند. ضرغامي با اشاره به اهميت اقدامات رسانه اي در جنبش عظيم جهاني گفت: ديپلماسي رسانه اي بدنه اصلي ديپلماسي عمومي است و سفرا بايد به طور حرفه اي به اين مهم بپردازند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14