(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 15 دی 1390- شماره 20114

كاهش تصادفات با اجراي قانون جديد راهنمايي و رانندگي
وزير بهداشت: مردم با خيال راحت مرغ و شير مصرف كنند
مهلت يك ماهه براي دريافت كارت هوشمند معافيت
انتقاد چمران از دريافتي بالاي شهرداري براي ساخت وسازها
تخريب چند واحد مسكوني بر اثر انفجار گاز در بابل
انجام عمل جراحي جابه جايي عروق بزرگ قلب در اصفهان
كلاهبرداري از مردم در پوشش استخدام در كاروان هاي زيارتي
بيش از 70 هزار تن پياز روي دست كشاورزان بنابي مانده است
عامل جنايت اسيدپاشي در ايلام دستگير شد
گرفتار شدن 5 شهروند در ميان برف و يخ
لغو پروانه 6 شركت خصوصي اتوبوسراني
عمل جراحي موفق 2 نوزاد در كاشان
پنجمين دستگيري كيف قاپ جوان طي 2 سال
انهدام باند جاعلان قبوض خيريه در رشت
حوادث كوتاه از كشور
اميد به زندگي در 90 سالگي!



سردار رحيمي خبر داد
كاهش تصادفات با اجراي قانون جديد راهنمايي و رانندگي

رئيس پليس راهور تهران بزرگ گفت: اجراي قانون جديد راهنمايي و رانندگي منجر به كاهش تصادفات در تهران شده است.
به گزارش مهر، سردار حسين رحيمي افزود: طي 9 ماهه گذشته 102نفر بر اثر تصادفات در تهران كشته شده اند كه اين مهم با توجه به آمار مشابه سال گذشته قابل توجه است.
وي ادامه داد: خوشبختانه همزمان با اجراي قانون جديد به ويژه مرحله دوم آن؛ ترافيك در شهر روانتر شده و سرعت آمد و شد خودروها نيز افزايش يافته است.
رحيمي افزود: سهم تصادفات موتورسواران هم كاهش يافته است يعني انضباط آنان در تردد افزايش داشته است.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با بيان اينكه طبق برآوردها همه ساله در 6 ماهه دوم سال وضعيت ترافيك سنگين تر از نيمه اول سال مي شود، افزود: با وجود آنكه سال گذشته 500 هزار خودرو در تهران شماره گذاري شد و تعداد كمي خودرو فرسوده از ناوگان خارج شد اما با اجراي قانون جديد وضعيت ترافيك در اين نيمه از سال رضايت بخش است.

 



وزير بهداشت: مردم با خيال راحت مرغ و شير مصرف كنند

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در واكنش به اخبار منتشره درباره آلودگي شير مصرفي و عدم ذبح اسلامي بيست درصد از طيور گفت: مردم با خيال راحت شير و مرغ مصرف كنند.
مرضيه وحيد دستجردي وزير بهداشت ديروز در حاشيه نشست هيئت دولت در واكنش به اظهارات يكي از كارشناسان كه 20 درصد از مرغ هاي عرضه شده در بازار ايران را قبل از ذبح مرده اعلام كرده بود، گفت: نظارت كامل بر ذبح و سلامت مرغ هاي عرضه شده در بازار انجام مي شود.
وزير بهداشت درباره آلودگي شيرهاي عرضه شده در بازار به سم آفلاتوكسين نيز اظهار داشت: شيرهاي عرضه شده در بازار ايران كاملاً سالم هستند.
وزير بهداشت تأكيد كرد: نظرات اعلام شده در اين باره كاملاً شخصي بوده و نظر وزارت بهداشت نيست.
دستجردي در پاسخ به سؤالي در خصوص عرضه محصولات غير حلال در بازار ايران خاطرنشان ساخت: هيچ ماده غيرحلالي به وسيله وزارت بهداشت مجوز ورود دريافت نمي كند.
به گزارش مهر وي در خصوص گفته هاي مسئولان وزارت جهاد كشاورزي كه نظارت بر استانداردهاي عسل را جزو وظايف اين وزارتخانه دانسته و معتقدند بايد تولي گري اين موضوع به وزارت جهاد كشاورزي منتقل شود، اظهار داشت: در اين زمينه اطلاعي ندارم، مي خوانم و اظهارنظر مي كنم.

 



مهلت يك ماهه براي دريافت كارت هوشمند معافيت

سازمان وظيفه عمومي ناجا اعلام كرد: اجراي طرح تعويض كارت هاي قديمي معافيت از خدمت با كارت هوشمند بدون هيچ مشكلي ادامه دارد.
سازمان وظيفه عمومي ناجا درباره اجراي طرح «تعويض كارت هاي قديمي پايان خدمت و معافيت با كارت هوشمند» اعلام كرد: مرحله اول اين طرح كه تعويض كارت هاي معافيت از خدمت است، هم اكنون بدون هيچ مشكلي در حال اجراست.
طبق اعلام سازمان وظيفه عمومي ناجا، دارندگان كارت هاي معافيت از خدمت قديمي كه از ابتداي سال 88 به بعد كارت خود را دريافت كرده اند بايد ظرف مدت يك ماه براي ارائه درخواست اخذ كارت هوشمند به يكي از دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي پليس+10 مراجعه كنند.
به گزارش ايسنا، براساس اعلام سازمان وظيفه عمومي ناجا، مشكلات بيان شده در ارتباط با اجراي اين طرح، مربوط به اختلال در سيستم شبكه برخي از دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي پليس+10 بوده و در حال حاضر كليه هماهنگي هاي لازم درباره اجراي اين طرح از اين سازمان صورت گرفته است.

 



انتقاد چمران از دريافتي بالاي شهرداري براي ساخت وسازها

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران از حجم بالاي دريافتي هاي شهرداري و قبوض متعددي كه شهروندان در صورت ساخت وساز بايد بپردازند انتقاد كرد.
به گزارش ايسنا مهدي چمران در چهاردهمين همايش ماليه شهرداري تهران با بيان اينكه حجم ساخت وساز در تهران بسيار بالاست گفت: زماني كه ميهمانان خارجي در تهران گردش مي كنند از حجم بالاي ساخت وساز تعجب مي كنند.
وي با اشاره به وابستگي شديد درآمد شهرداري ها به رونق ساخت وساز، اظهار كرد: 80 درصد درآمدهاي شهرداري هاي كشور به حجم ساخت وساز بستگي دارد.
رئيس شوراي شهر تهران در ادامه با انتقاد از حجم بالاي دريافتي هاي شهرداري در هنگام آغاز يك ساخت وساز خاطرنشان كرد: اگر شهروندي بخواهد نسبت به ساخت وساز اقدام كند، شهرداري او را به رگبار پرداخت قبوض مي بندد.
وي يادآور شد: بر اين اساس افراد ناچار هستند كه 30 برابر گذشته حق بيمه بپردازند و موارد متعددي نيز براي دريافت پروانه ساخت وساز بايد پرداخت شود؛ در نهايت و با چنين رويه اي فرد ناچار به اخذ وام با بهره بالا مي شود تا بتواند ساخت وساز انجام دهد.
250 تومان
قيمت واقعي بليت اتوبوس
چمران با بيان اينكه اغلب خدمات ارائه شده از سوي شهرداري ها قيمت واقعي بالاتري دارند، اظهار كرد: به عنوان مثال نرخ بليت مترو برابر محاسبه وزارت كشور حدود 480 تومان و برابر محاسبه شركت مترو بيش از 500 تومان است، اما متوسط نرخ بليتي كه اكنون از مسافران دريافت مي شود 112 تومان است.به گفته وي مابقي هزينه بليت بايد از بودجه عمومي شهرداري و يا يارانه دولتي تامين شود كه هميشه نيز نگراني ها بابت يارانه و يا دير و كم پرداخت شدن آن وجود دارد.
وي همچنين قيمت واقعي بليت اتوبوس در تهران را 250 تومان عنوان و اظهار كرد: اين در حاليست كه شركت واحد 42 تومان بابت بليت دريافت مي كند.
برخي شهرداريها 3 ماه است كه حقوق كارمندان را نداده اند
رئيس شوراي عالي استان ها در ادامه از وجود شهرداري هايي در كشور خبر داد كه هم اكنون بيش از سه ماه است كه نتوانستند حقوق كارمندان خود را بپردازند و دچار مشكلات مالي هستند.
وي با اشاره به تماس هايي كه در اين رابطه با شوراي عالي استان ها صورت مي گيرد، عنوان كرد: شهرداران اظهار مي كنند كه ساخت وساز در شهر آنها كاهش يافته و اگر هم انجام شود، تكميل نخواهد شد.
چمران حتي از وجود شهرهايي خبر داد كه به دليل فرار از پرداخت عوارض شهرداري و اخذ پايان كار، تمام ساختمان هاي جديد بدون نماسازي در شهر مشاهده مي شود.

 



تخريب چند واحد مسكوني بر اثر انفجار گاز در بابل

بابل-خبرنگاركيهان:
بر اثر انفجار گاز چند واحد مسكوني در شهرستان بابل تخريب و 5 شهروند در اين حادثه مصدوم شدند.
به گزارش روابط عمومي آتش نشاني و خدمات ايمني بابل در اثر نشت گاز و انفجار گاز شهري 5 واحد مسكوني بين 70 تا 100 درصد و حدود 50 واحد مسكوني تا شعاع 500 متري محل حادثه بين 5 تا 15 درصد تخريب شد.
مديرعامل آتش نشاني بابل گفت: در اين حادثه 5 نفر به طور سطحي مجروح شدند كه با حضور به موقع همكاران اورژانس به وضعيت آنان رسيدگي شد.

 



انجام عمل جراحي جابه جايي عروق بزرگ قلب در اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
سومين عمل جراحي جابه جايي عروق بزرگ قلب به همت تيم جراحي قلب اطفال مركز آموزشي و درماني شهيد چمران اصفهان بر روي يك نوزاد 15روزه با موفقيت صورت گرفت.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان، تيم جراحي، نوزاد 15روزه به نام زهرا مصطفايي را به منظور جابجايي عروق بزرگ قلب مورد عمل جراحي سويچ شرياني قرار دادند.عمل جراحي به سرپرستي دكتر بيگدليان با موفقيت انجام گرفت و در حال حاضر اين نوزاد در وضعيت مناسب سلامت قرار دارد.اين بيماري يك درصد كل بيماري هاي مادرزادي قلب را شامل مي شود و لازم است مبتلايان حداكثر تا قبل از يك ماهگي تحت عمل جراحي قرار گيرند.

 



كلاهبرداري از مردم در پوشش استخدام در كاروان هاي زيارتي

سرويس اجتماعي-
ماموران آگاهي توانستند فردي را كه در پوشش استخدام افراد براي كارهاي خدماتي در كاروان هاي زيارتي از مردم كلاهبرداري مي كرد را دستگير كنند.
24 مهرماه سال جاري فردي با مراجعه به دادسراي ناحيه 18 تهران (يافت آباد) گفت: فردي به بهانه اينكه مي خواهد من و اعضاي خانواده ام را در كاروان هاي زيارتي به عنوان خدمه مشغول به كار كند تا همزمان با كار و كسب درآمد به زيارت اماكن مقدس نيز برويم مبلغ 800 هزار تومان از ما پول گرفت تا مقدمات كارهاي استخدام را انجام دهد ولي ديگر از وي خبري نشد.
با تشكيل پرونده مقدماتي و به دستور داديار شعبه دادسراي ناحيه 18 تهران، پرونده جهت رسيدگي تخصصي در اختيار پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
كارآگاهان پايگاه هشتم در ادامه تحقيقات توانستند با استفاده از تصاوير دوربين مداربسته بانكي كه متهم در آن حساب باز كرده بود و نيز تصاوير موجود در پرونده بانكي متهم وي را كه يكي از مجرمان حرفه اي است شناسايي كرده و متهم را دستگير كنند.
متهم تاكنون 4 بار در سال هاي 59، 76، 78 و 87 به اتهام ايجاد ضرب و جرح و نيز كلاهبرداري دستگير و روانه زندان شده است.
در ادامه تحقيقات كارآگاهان با جمع بندي شكايات مشابه و همچنين اسناد و مدارك كشف شده از مخفي گاه متهم موفق به شناسايي تعداد ديگري از مالباختگان شدند كه متهم به شيوه هاي متفاوت اقدام به كلاهبرداري از آنان كرده بود.
سرهنگ حسين خان بابايي رئيس پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام خبر فوق افزود: با توجه به امكان افزايش تعداد مالباختگاني كه به شيوه هاي مختلف از سوي متهم مورد كلاهبرداري قرار گرفته باشند داديار شعبه نهم دادسراي ناحيه 18 دستور انتشار بدون پوشش تصوير متهم را صادر كرده است.
مالباختگان مي توانند براي طرح شكايت به پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در ميدان حر، انتهاي خيابان 12فروردين مراجعه كنند.

 



بيش از 70 هزار تن پياز روي دست كشاورزان بنابي مانده است

بناب- خبرنگار كيهان:
مدير جهادكشاورزي بناب گفت: بيش از 70 هزار تن پياز روي دست پيازكاران بنابي مانده است.
حسينعلي فتحي ضمن بيان اين مطلب افزود: امسال يك هزار و 700 هكتار از زمين هاي كشاورزي بناب زيركشت پياز رفته بود و جمعاً 75 هزار تن توليد پياز داشتيم.
وي هشدار داد: در صورتي كه اين مقدار پياز تا يك ماه آينده به فروش نرود بر اثر گرما و رطوبت هوا سبز شده و دور ريخته خواهد شد.
رئيس سازمان جهادكشاورزي آذربايجان شرقي نيز در اين خصوص اظهار داشت: با وجود اينكه سازمان جهادكشاورزي در زمان قيمت 3500 ريال، به پيازكاران توصيه كرده بود، محصولات خود را بفروشند. اما متأسفانه پيازكاران بي اعتنايي كرده و اكنون به مشكل برخورده اند.
مسعود محمديان ادامه داد با اين حال هنوز درباره رفع موانع صادرات اين محصول پيگير هستيم و نتيجه آن در اولين فرصت به اطلاع كشاورزان خواهد رسيد.

 



عامل جنايت اسيدپاشي در ايلام دستگير شد

رئيس پليس آگاهي ايلام از دستگيري عامل جنايت اسيدپاشي در شهرستان شيروان چرداول از توابع اين استان خبر داد.
سرهنگ «عليرضا گوهري» ديروز به خبرنگار ايرنا گفت: اين حادثه تيرماه سال جاري در شهرستان شيروان چرداول رخ داد و عامل جنايت اقدام به پاشيدن اسيد بر روي مادر و دخترش كرد.
وي ادامه داد: در اين حادثه كه ناشي از اختلافات خانوادگي بوده به دليل شدت جراحت دختر در دم جان باخت و مادرش نيز بينايي خود را به طور كامل از دست داد.
رئيس پليس آگاهي ايلام اضافه كرد: پس از وقوع اين حادثه اقدام لازم براي دستگيري و شناسايي عامل و يا عوامل اين حادثه آغاز و چهار مظنون در اين رابطه شناسايي و دستگير شدند.
وي گفت: در نهايت يكي از مظنون ها اقدام به اعتراف انجام اين جنايت كرد.
سرهنگ گوهري بيان كرد: عامل جنايت به همراه پرونده به دستگاه قضايي معرفي و روانه زندان شده است.

 



گرفتار شدن 5 شهروند در ميان برف و يخ

آتش نشانان 5 شهروند كه با خودرو در ميان برف و يخبندان گرفتار شده بودند را نجات دادند.
به گزارش فارس خودرو سواري كه 5 سرنشين داشت در نخستين ساعات بامداد ديروز هنگام حركت در يكي از كوچه هاي فرعي محله سوهانك در انتهاي كوهپايه در ميان برف و يخ گير كرده بود و امكان حركت نداشت.
تماس يكي از سرنشينان گرفتار شده با سامانه 125، اقدام سريع ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران را در اعزام آتش نشانان ايستگاه 36 به دنبال داشت كه ساعت 5:3 دقيقه بامداد راهي محل حادثه شدند.
به گفته حميد خلج آبادي فرمانده آتش نشانان، اين خودرو سواري پاترول كه پنج نفر سرنشين داشت در حال دور زدن و برگشت چرخ هايش در ميان برف فرو رفته بود و به دليل يخ زدگي زمين امكان حركت و خارج شدن نداشت.
وي افزود: آتش نشانان بي درنگ به كمك سرنشينان خودرو كه در اثر سرماي شديد هوا توان حركت نداشتند شتافته و آنها را به خودروهاي ديگر منتقل كردند و پس از آن با استفاده از دستگاههاي كشنده خودرو را از ميان برف بيرون آوردند، اين عمليات تا ساعت 6 بامداد ادامه داشت.

 



لغو پروانه 6 شركت خصوصي اتوبوسراني

مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني شهر تهران و حومه با اشاره به رتبه بندي شركت هاي خصوصي اتوبوسراني گفت: پس از پايان نظارت كيفي بر شركت هاي خصوصي 6 شركت از ادامه فعاليت ها محروم شدند و در حال حاضر 22 شركت خصوصي در حال خدمات رساني به شهروندان هستند.
به گزارش مهر، پيمان سنندجي با اشاره به طرح رتبه بندي شركت هاي اتوبوسراني گفت: يكي از موضوعات مهم ما در اتوبوسراني كيفيت خدمات رساني در شركت هاي خصوصي است زيرا 50 درصد ظرفيت جابه جايي هايمان توسط اين شركت ها انجام مي شود.
وي ادامه داد: ظرف يك سال گذشته سامانه نظارت براي شركت هاي خصوصي تدوين و آغاز به كار كرد، در حال حاضر همه اطلاعات مربوط به شركت هاي خصوصي در اين سامانه وارد شد و در دهه فجر ما از طريق دفاتر الكترونيك نسبت به صدور كارنامه فعاليت هاي همه رانندگان بخش خصوصي اقدام مي كنيم.
سنندجي با اشاره به اينكه اين سامانه امكان نظارت كامل بر نحوه فعاليت شركت هاي اتوبوسراني خصوصي را فراهم مي كند گفت: زماني اين كارتها صادر مي شود كه تمام رانندگان آموزش هاي لازم را ديده باشند و صلاحيت هاي عمومي و مشخصاتي را كه مصوبه هيئت وزيران و شوراي اسلامي شهر اعلام كرده است كسب كنند.

 



عمل جراحي موفق 2 نوزاد در كاشان

كاشان- خبرنگاركيهان:
سرپرست مجتمع بيمارستاني شهيد بهشتي كاشان از انجام موفق عمل جراحي دو نوزاد در اتاق عمل جنرال اين بيمارستان خبر داد.
دكتر مهرداد حسين پور با اشاره به انجام اين عمل ها بر روي دو نوزاد پسر يك و دو روزه، گفت: در عمل نوزاد يك روزه ضايعه نخاعي (مييلومننگوسيل: بيرون زدگي فضاي نخاع به علت باز بودن قسمتي از ستون فقرات و تشكيل نشدن استخوان قسمت خلفي نخاع) وي با استفاده از روش جراحي خلپ، جراحي و ترميم شد.
وي افزود: نوزاد پس از عمل به بخش مراقبت هاي ويژه نوزادان بيمارستان شهيد بهشتي منتقل شده و هم اكنون حال عمومي وي خوب است.
وي ادامه داد: عمل ديگر براي نوزاد دو روزه اي كه دچار ضايعه بيرون زدگي احشاء شكمي (اومفالوسل: بيرون زدگي احشاء و كبد به علت تشكيل نشدن ناف و باز بودن قسمت جلوي شكم) بود، انجام شد.
حسين پور خاطرنشان كرد: در جراحي اين نوزاد با استفاده از روش جراحي سيلو، احشاء شكمي وي در داخل كيسه اي مصنوعي جاي داده شد تا در مرحله بعدي به داخل شكم وي منتقل شود.
وي بيان كرد: اين نوزاد پس از جراحي به بخش مراقبت هاي ويژه نوزادان (نيكو) منتقل و هم اكنون حال عمومي اين نوزاد نيز خوب است.
بنابر گزارش هاي رسيده از بيمارستان شهيد بهشتي كاشان، حال عمومي مادران اين نوزادان نيز كه تحت عمل جراحي سزارين قرار گرفته اند، هم اكنون خوب است.

 



پنجمين دستگيري كيف قاپ جوان طي 2 سال

سرويس اجتماعي-
پليس توانست فردي را كه از سال88 تاكنون 4 بار به اتهام كيف قاپي و سرقت به عنف دستگير و بعد از مدت كوتاهي آزاد شده بود را براي بار پنجم دستگير كند.
ساعت 45:11روز چهارشنبه 23 آذر مأموران كلانتري 152خاني آباد از طريق مركز فوريت هاي پليسي 110 در جريان دستگيري يك سارق موتورسوار در عبدل آباد، خيابان رحمان قرار گرفتند.
با حضور مأموران در محل و انجام بررسي هاي مقدماتي مشخص شد كه جواني حدوداً 25ساله به هويت «بهرام. م» قصد داشته تا اقدام به سرقت گردنبند از پيرزني 70 ساله كند كه در حين فرار توسط اهالي محل دستگير و همدستش كه سوار بر يك دستگاه موتورسيكلت پالس مشكي رنگ به انتظار او ايستاده بود، پس از آنكه خود را در محاصره مردم مي بيند از موتور پياده و با تهديد سلاح سرد همراه خود، قبل از رسيدن مأموران از محل متواري شود.
در شرايطي كه متهم در تحقيقات مقدماتي صورت گرفته در كلانتري و با وجود كشف گردنبند سرقت شده از پيرزن 70 ساله همچنان منكر هرگونه سرقت بود، به محض انتقال و در همان لحظه اوليه حضور در پايگاه پنجم آگاهي به عنوان يكي از مجرمان سابقه دار منطقه 13 آبان مورد شناسايي قرار گرفت.
متهم بهرام. م (26 ساله) پيش از دستگيري نيز به اتهام سرقت، شرارت و درگيري و اخلال در نظم عمومي دستگير و روانه زندان شده است.
اولين شاكي پرونده كه به علت شدت جراحات بدني زمان سرقت به بيمارستان انتقال پيدا كرده بود و پسرش به عنوان شاكي در پايگاه پنجم حضور داشت، در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: در ساعت 30:10مورخه 23 در داخل خانه بوديم كه صداي زنگ منزل به صدا درآمد و مادرم به تصور اينكه يكي از همسايگان با او كار دارد، به درب منزل رفت كه ناگهان صداي فرياد و كمك خواستن هاي او بلند شد؛ به سرعت خود را به درب خانه رسانده و در حالي كه مادرم بر روي زمين افتاده بود متوجه شدم كه گردنبند طلاي قديمي اش سرقت شده و جواني به سرعت در حال دويدن و دور شدن از خانه است.
همسايگان و اهالي محل كه با شنيدن فريادهاي مادرم به كوچه ريخته بودند، با شنيدن صداي «دزد، دزد» به كمك آمده و در لحظه اي كه سارق قصد سوار شدن به موتور را داشت تا به همراه همدست خود از محل دور شود، آنها را به محاصره درآوردند و توانستند يكي از آنها را دستگير و گردنبند طلاي مادرم را از جيب شلوارش به دست آورند اما يكي از سارقان توانست با تهديد چاقويي كه به همراه خود داشت از محل متواري شد.
با چهره نگاري متهم فراري مشخص شد سعيد- ي 19ساله از سال 88 تاكنون 4 بار به اتهام سرقت به عنف و كيف قاپي دستگير و روانه زندان شده ولي هر بار بعد از مدت كوتاهي آزاد شده است!
در ادامه تحقيقات مشخص شد صاحب موتورسيكلت در روز حادثه موتور خود را براي مدت كوتاهي به سعيد امانت داده بود، صاحب موتور نيز از متهم به دليل خيانت در امانت شكايت كرد.
كارآگاهان پايگاه پنجم كه با توجه به سوابق متهم وي را به خوبي مي شناختند توانستند سعيد را در مورخه 10دي در منطقه 13آبان شناسايي و دستگير كنند.
سرهنگ عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: از كليه مالباختگاني كه در طول چند ماه گذشته و بدين شيوه و توسط سرنشينان يك دستگاه موتورسيكلت به ويژه موتورسيكلت هاي پالس و در رنگ هاي مختلف مورد سرقت هاي كيف قاپي و يا گردنبندقاپي- بويژه در مناطق جنوب، جنوب غرب و مركز سطح شهر تهران- قرار گرفته اند دعوت مي شود تا جهت شناسايي متهمان و طرح شكايات خود به پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.

 



انهدام باند جاعلان قبوض خيريه در رشت

رشت - خبرنگار كيهان:
اعضاي يك باند 6 نفره از كلاهبرداران و جاعلان قبوض خيريه در رشت دستگير شدند.
فرمانده نيروي انتظامي شهرستان رشت با بيان اين مطلب اظهار داشت: به دنبال گزارش مردمي مبني بر رفتارهاي مشكوك بعضي از جمع آوري كنندگان قبوض خيريه در رشت، نيروي انتظامي تجسس خود را در اين زمينه آغاز كرد.
سرهنگ كارگرنيا در ادامه گفت: با بررسي قبوض خيريه مشخص شد كه جمع آوري كنندگان كمكهاي مردمي، جزو انجمن خيريه نبوده بلكه با جعل قبوض از مردم كلاهبرداري مي كردند و با محرز شدن اين موضوع، پليس در يك اقدام ضربتي موفق به دستگيري 1 مرد و 5 زن شد.
وي افزود: از اين افراد مبلغ 10 ميليون ريال وجه نقد و 20 هزار برگ قبض جعلي ضبط شده است.

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري 9 صياد غيرمجاز
گرگان-خبرنگاركيهان: فرمانده يگان حفاظت شيلات استان گلستان گفت: ماموران يگان حفاظت شيلات اين استان طي يك مرحله عمليات دريايي موفق شدند 9 صياد غيرمجاز را در صيدگاه بندر تركمن شناسايي و دستگير كنند. سرهنگ ابراهيم كيخا افزود: اين متهمان با تشكيل پرونده قضايي تحويل مقامات قضايي شدند.
امحاي 4 تن تخم مرغ فاسد
فارس: دادستان بم گفت: چهار تن تخم مرغ با نام و نشان جعلي و تقلبي در بم كشف و معدوم شد.
محمدرضا سنجري اظهار داشت: اين محموله به صورت غيرمجاز در اصفهان بارگيري و به مقصد بم انتقال يافته بود.
دادستان بم تصريح كرد: فرد كلاهبردار در اين زمينه قصد داشت تا اين محموله را با مهر جعلي و با نام شركت مشهد اردهال وارد بازار كند كه موفق نشد.

 



اميد به زندگي در 90 سالگي!

ازدواج يك پيرزن 93 ساله با يك پيرمرد 84 ساله خبرسازترين حادثه در ابتداي سال2012در انگليس بود.
به گزارش خبرگزاري ها، مراسم ازدواج «رابرت وتيل» 84 ساله و «ويرا لورنس 93» ساله پس از 33 سال دوستي در كليساي شهر «بيكليز» با استقبال بسياري از رسانه هاي انگلستان مواجه شد.
در اين مراسم كه علاوه بر عروس و داماد سالخورده 30 تن از بستگان آنها حضور داشتند، عروس خانم گفت: امروز (روز عروسي) بهترين و طولاني ترين روز زندگي من است. رابرت 84 ساله كه پدر دو فرزند نيز هست در حالي كه از خوشحالي در پوست خود نمي گنجيد گفت كه تاكنون اينقدر احساس خوشبختي و جواني نكرده است!

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14