(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 15 دی 1390- شماره 20114

وزيرخارجه رژيم صهيونيستي به اتهام فساد مالي محاكمه مي شود
استقرار موشك هاي تركيه در مرز سوريه
دور اول مذاكرات سازش در اردن بي نتيجه پايان يافت
مردم آمريكا در ايالت آيوا به نامزد ضد اسرائيلي راي دادند
نمايندگان خوش اقبال!
پيشتازي اسلامگرايان در آخرين مرحله انتخابات پارلماني مصر
دفتر مالكي : اياد علاوي در فعاليت تروريستي دست دارد
تظاهرات هزاران نفري عليه سياست هاي دولت نيجريه
6 كشته و 30 مجروح در انفجارهاي پيشاور
طالبان با موافقت واشنگتن در قطر دفتر سياسي ايجاد مي كند
رئيس جمهور تونس : تنها راه نجات ملت ها اسلام است
يورش پليس نيويورك به ايستگاه تلويزيوني معترضان وال استريت
اعلام وفاداري مردم به رهبر جديد كره شمالي
جبهه عمل اسلامي بحرين سكوت جهاني در قبال جنايات آل خليفه را شرم آور خواند
جوانان شيعه عربستان فردا عليه آل سعود به خيابان مي ريزند
عبدالجليل نسبت به وقوع جنگ داخلي در ليبي هشدار داد



وزيرخارجه رژيم صهيونيستي به اتهام فساد مالي محاكمه مي شود

وزارت دادگستري رژيم صهيونيستي اواسط ماه جاري جلسه اي به منظور رسيدگي به اتهامات وزيرخارجه اين رژيم برگزار خواهد كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از رسانه هاي رژيم صهيونيستي، سخنگوي وزارت دادگستري رژيم صهيونيستي اعلام كرد كه آويگوور ليبرمن به
اتهام فساد مالي و كلاهبرداري به دادگاه احضار خواهد شد.در بيانيه وزارت دادگستري رژيم صهيونيستي اعلام شده كه ليبرمن به اتهام كلاهبرداري، خيانت در امانت، فريبكاري و پولشويي احضار مي شود و اين اتهام ها مربوط به اختلاس ميليون ها دلار در سال هاي 2001 و 2008 است يعني زماني كه ليبرمن عضو كنست و وزير امور راهبردي بود.موشه كاتساو رئيس پيشين رژيم صهيونيستي نيز به جرم فساد مالي و فساد اخلاقي به هفت سال زندان محكوم شده است.

 



استقرار موشك هاي تركيه در مرز سوريه

تركيه سيستم دفاع موشكي در مرز سوريه مستقر كرد.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، روزنامه مليت تركيه اعلام كرد كه دولت تركيه در راستاي تكميل سيستم دفاع موشكي خود، موشك هاي نوع هاوك را در نزديكي روستاي قلعه در شهر «هاتاي» واقع در مرز اين كشور با سوريه مستقر كرده است.
به نوشته اين روزنامه، اين اقدام تركيه در واكنش به استقرار موشك هاي اسكاد سوريه در مناطق مرزي اين كشور با تركيه صورت گرفته است.اين درحالي است كه پيشتر منابع خبري از آموزش گروه هاي مسلح در خاك تركيه توسط قطر و عربستان و تأمين هزينه مالي و تسليحاتي اين گروه ها براي مقابله با نظام سوريه خبر داده بودند.از سوي ديگر كاخ سفيد در اظهاراتي مداخله جويانه از شوراي امنيت سازمان ملل خواست فشار خود را به دولت دمشق افزايش دهد.

 



دور اول مذاكرات سازش در اردن بي نتيجه پايان يافت

نشست فلسطيني ها با طرف اسرائيلي در امان بدون نتيجه پايان يافت.
به گزارش خبرگزاري ها به نقل از شبكه خبري الجزيره، طرف هاي فلسطيني و اسرائيلي در امان در نخستين نشست خود پس از 15 ماه توقف مذاكرات سازش به هيچ توافق محسوسي دست نيافتند و قرار شد فردا بار ديگر با يكديگر ديدار كنند.
وزير خارجه اردن در اين باره گفت، دو طرف تا 26 ماه جاري يعني همان زماني كه كميته چهارجانبه براي ارايه پيشنهادات درباره مسائل مربوط به زمين و امنيت تعيين كرده است فرصت دارند تا به توافقي دست يابند.
در اين ديدار صائب عريقات مذاكره كننده ارشد تشكيلات خودگردان فلسطين ديدگاه خود را درباره مرزها و امنيت ارائه كرد و فرستاده بنيامين نتانياهو وعده داد كه اين پيشنهادات را بررسي كند.
جنبش حماس ديدار تشكيلات خودگردان با طرف اسرائيلي را يك كمدي توصيف كرد كه هدفش گمراه كردن افكار عمومي است. سخنگوي اين جنبش تأكيد كرد، اين مذاكره اتلاف وقت است و با آرمان ها و خواسته هاي ملت فلسطين در تضاد است.
اين درحالي است كه اتحاديه اروپا خواستار ادامه مذاكرات اسرائيل و فلسطين شد.
كاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا از دو طرف فلسطيني و اسرائيلي خواست به تلاش هاي خود در مسير صلح ادامه دهند.
وي افزود، اتحاديه اروپا كاملا متعهد به انجام اقدامات لازم در جهت حل و فضل درگيري هاست.
سخنگوي جنبش جهاد اسلامي فلسطين نيز گفت، هدف از برگزاري نشست سازش نابودي آشتي داخلي فلسطين است.
همچنين جبهه مبارزه مردمي فلسطين در واكنش به برگزاري اين نشست تصريح كرد كه اين ديدار خروج از اصول ملي و بي احترامي به فداكاري ملت فلسطين و ضربه بزرگي به مصالح ملي فلسطين بود.
نشست مذاكرات سازش در امان در حالي از سوي تشكيلات خودگردان فلسطين صورت مي گيرد كه سازمان همكاري اسلامي درباره ادامه محاصره غزه و وضعيت بد زندگي مردم اين منطقه هشدار داده است.
دبيركل اين سازمان با توجه به كمبود شديد دارو و تجهيزات پزشكي ازسازمان هاي بشردوست و نهادهاي خيريه جهان اسلام خواست تا به فلسطينيان ساكن نوارغزه كمك كنند.

 



در نخستين مرحله از انتخابات مقدماتي
مردم آمريكا در ايالت آيوا به نامزد ضد اسرائيلي راي دادند

پيروزي نامزد ضد صهيونيست و جمهوري خواه انتخابات رياست جمهوري آمريكا در انتخابات مقدماتي صهيونيست ها را به وحشت انداخت.
به گزارش خبرگزاري ها، نتايج انتخابات درون حزبي جمهوري خواهان در انتخابات مقدماتي رياست جمهوري آمريكا نشان مي دهد، ريك سنتورم با 6/24 درصد از آرا از رقباي ديگر هم حزبي خود پيش است.
در اين انتخابات كه روز سه شنبه در 1774 حوزه و در ايالت «آيوا» برگزار شد، ميت رامني 5/24 درصد ران پل 3/21 درصد، نيوت كينگريچ 13 درصد، ريك پري 10 درصد و ميشل بكمن پنج درصد از آرا را از آن خود كردند. آخرين گزارش ها حاكي است، «پري» پس از انتشار نتايج، از انتخابات كناره گيري كرد.
در همين رابطه خبر مي رسد، موفقيت «ران پل» با توجه به اهميت ايالت آيوا و مواضع ضد صهيونيستي وي باعث نگراني و وحشت رژيم صهيونيستي شده است.
خبرگزاري مهر با انتشار اين مطلب نوشت: در هفته گذشته يكي از مشاوران «پل» تصريح كرد وي يك فرد ضداسرائيلي است و همواره آرزو مي كند كه كاش هيچ وقت اسرائيل شكل نمي گرفت. «پل» معتقد است تمام سرزمين هاي اسرائيلي بايد به فلسطيني ها بازگردد. اين اظهارات خشم مقامات صهيونيستي را برانگيخته است.روند انتخابات رياست جمهوري در آمريكا برخلاف ديگر كشورها، كمي پيچيده و طولاني است.
انتخابات درون حزبي و مقدماتي هر دو حزب جمهوري خواه و دموكرات به طور سنتي از ايالت «آيوا» آغاز و ظرف روزها و هفته هاي آينده به ساير ايالات كشيده مي شود.
در اين انتخابات ابتدا گروهي از مردم كه داراي شرايطي از جمله سن بالاي 18 سال هستند ثبت نام كرده و در حوزه هايي كه قبلا مشخص شده اند دور هم جمع مي شوند و به نماينده مد نظر خود راي مي دهند. اين حوزه ها كه در ايالت آيوا 1774 حوزه بود، مي تواند مدرسه، كليسا، كتابخانه وحتي منازل افراد باشد.به گزارش مهر، آيوا داراي 99 ناحيه است كه هر كدام از اين نواحي به چند حوزه تقسيم مي شوند. كل حوزه هاي ايالت به 1774 مي رسد كه در هر كدام از حوزه ها انجمن حزبي برگزار مي شود. تعداد شركت كنندگان انجمن حزبي از تعداد انگشتان دست در حوزه هاي روستايي تا هزاران نفر در حوزه هاي شهري متغير است. هر انجمن حزبي نتايج آرا را به كنوانسيون حزبي هر ناحيه ارسال مي كند و نتايج همه نواحي در كنوانسيون حزبي ايالت اعلام مي شود. آيوا داراي 28 نماينده حزبي است به اين معنا كه نامزدها به ازاي آرايي كه اخذ مي كنند تعدادي نماينده به دست مي آورند. در هر ايالت با توجه به ميزان جمعيت تعداد اين نمايندگان متفاوت است. هر نامزد جمهوري خواه براي به دست آوردن كانديداتوري حزبش بايد 1144 نماينده كسب كند.
از لحاظ ايدئولوژي، اعضاي انجمن حزبي جمهوري خواهان آيوا را 88 درصد محافظه كار، 11 درصد ميانه رو و يك درصد ليبرال تشكيل مي دهند.
آيوا نقطه آغاز انتخابات درون حزبي جمهوري خواهان بود و به همين ترتيب ساير ايالت هاي آمريكا نيز در روزها و هفته هاي آينده شاهد برگزاري اين رقابت ها خواهند بود. براساس برنامه در تاريخ 10 ژانويه (20 دي) در نيو همپشاير، 21 ژانويه (1 بهمن) كاروليناي جنوبي شاهد برگزاري اين رقابت ها خواهند بود.يادآور مي شود، انتخابات اصلي و نهايي رياست جمهوري در ماه نوامبر برگزار خواهد شد.

 



نمايندگان خوش اقبال!

در اوج بحران پولي و رياضت اقتصادي، نمايندگان پارلمان ايتاليا با حقوق 11283 يورويي شان بهترين درآمد را در بين همتاهاي اروپايي شان دريافت مي كنند!
گزارشي در اين زمينه فاش مي كند كه، اين جنابان علاوه بر اين ماهيانه 3503 يورو هم بابت جابه جايي هايشان مي گيرند، ضمن اين كه نه پول قطار مي دهند، نه هواپيما، نه كشتي و نه حتي عوارض بزرگراه! در گزارش «مؤسسه ملي آمار» ايتاليا همچنين مي خوانيم كه درآمد 630 نماينده مجلس نمايندگان اين كشور در اصل 60 درصد بيشتر از متوسط اروپايي است و حقوق ماهيانه 315 سناتور آن باز هم بيشتر است!
بايد گفت كه بودجه اي كه صرف نمايندگان و خلاصه دولتي هاي ايتاليا و خدمه آنها- كه طبقه «ممتاز» به حساب مي آيند- مي شود، موضوع بحث و جدل زيادي در اين كشور است كه يك بحران اقتصادي مهم هم روبه روست، هر چند كه دولت «ماريو مونتي» وعده داده كه كاهش اين ولخرجي ها را جزو اولويت هايش قرار خواهد داد! تهيه كنندگان اين گزارش كه در تحقيقات شان حقوق ماهيانه نمايندگان ايتاليايي را با همتاهاي آلماني، فرانسوي، اسپانيايي، بلژيكي، هلندي و اتريشي مقايسه كرده اند، يادآوري مي كنند كه حقوق متوسط اين شش كشور 6937 يورو است.
سرويس خارجي كيهان

 



پيشتازي اسلامگرايان در آخرين مرحله انتخابات پارلماني مصر

نتايج غيررسمي شمارش آرا از پيشتازي اسلامگرايان در مرحله نهايي انتخابات پارلماني مصر حكايت مي كند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، مرحله سوم و نهايي انتخابات پارلماني مصر با حضور 15 ميليون نفر و به مدت دو روز در 9 استان اين كشور برگزار شد و نتايج اوليه به دست آمده از پيروزي چشمگير اسلامگراها خبر مي دهد.
بر اساس اين گزارش در مرحله سوم انتخابات، برخي مناطق در مصر از جمله استان هاي القليوييه، سيناي شمالي و جنوبي، مرسي مطروح، الدقهليه، المنيا، قناو الغربيه شاهد استقبال گسترده مردم در 15 هزار و 175 مركز اخذ رأي بود و صف هاي طويلي مقابل حوزه هاي رأي گيري ايجاد شده بود. ناظران سياسي استقبال مردم در انتخابات را نشانه پيشتازي اسلامگرايان مي دانند. در اين مرحله از انتخابات 1541 نامزد براي به دست آوردن 150 كرسي نمايندگان مستقل پارلمان مصر به رقابت پرداختند و بيش از 12 هزار ناظر بر روند اجرايي آن از نزديك نظارت داشتند.
به گفته شاهدان عيني روند كلي استقبال مردم از انتخابات در 9 استان باقيمانده در مرحله سوم متوسط بوده است و در استان سيناي شمالي و به خصوص در شهرهاي ساحلي آن (العريش، بنرالعبد، شيخ زويد و رفح) استقبال از اين انتخابات متوسط بود در حالي كه در مركز و جنوب سينا استقبال خوبي از آن به عمل آمد.
در استان المنيا كه اكثريت ساكنان آن را مسيحيان قبطي تشكيل مي دهند، حضور مردم بسيار چشمگير بود.
اين درحالي است كه پيش بيني مي شود نتايج رسمي انتخابات سومين مرحله طي روزهاي آينده از سوي دولت اعلام شود.
در همين حال محاكمه «حسني مبارك» رئيس جمهور مخلوع مصر، پسرانش، وزير كشور سابق و شش تن از معاونانش براي سومين روز متوالي در روز چهارشنبه ادامه يافت و دادگاه به موضوع اتهام قتل تظاهركنندگان جوان در تظاهرات انقلاب 25 ژانويه مصر پرداخت.
در اين جلسه كه به رياست «احمد فهمي رفعت» برگزار شد، مصطفي سليمان نماينده دادستان مصر طي سخناني حسني مبارك را به خيانت به كشور و تحقير مصر در سطح جهان در دوران رياست جمهوري خود متهم كرد و خواستار اشد مجازات براي وي شد.
وي با تقدير از جوانان مصري كه دست به انقلاب زدند و رژيم ديكتاتوري مبارك را سرنگون كردند، اظهار داشت: اين دادگاه تعيين كننده آينده مصر است و عبرتي براي ديگران خواهد بود.

 



دفتر مالكي : اياد علاوي در فعاليت تروريستي دست دارد

دفتر نخست وزير عراق از دست داشتن «اياد علاوي» و «صالح المطلك» در فعاليت هاي تروريستي اين كشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاري مهر، يك منبع در دفتر «نوري مالكي» اعلام كرد، اين دفتر پرونده هايي را در اختيار دارد كه نشان مي دهد علاوي رهبر «فهرست العراقيه» و «صالح المطلك» عضو ارشد اين فهرست و معاون نخست وزير، در فعاليت هاي تروريستي دست داشته اند. پايگاه خبري «المواطن» ضمن اعلام اين خبر افزود كه دفتر نخست وزيري قصد دارد اسناد فوق را به دستگاه قضايي بغداد ارائه كند، تا ملت عراق در جريان فعاليت دو مقام فوق قرار گيرد.
اين درحالي است كه «طارق الهاشمي» عضو ديگر فهرست العراقيه نيز به ارتكاب فعاليت هاي تروريستي و قتل متهم است. الهاشمي بيش از دو هفته است كه در اربيل عراق به سر مي برد و از تسليم خود به دادگاه هاي بغداد امتناع مي كند. الهاشمي در آخرين اظهاراتش، از دولت آمريكا خواست مالكي را از نخست وزيري عراق بركنار كند! ديگر اعضاي فهرست العراقيه نيز مدتي است كه در مجلس و كابينه دولت حضور نمي يابند. شماري از اعضاي فهرست هم به دليل بي كفايتي رهبران آن، از فهرست كناره گرفتند.
9 انفجار در بعقوبه
به گزارش خبرگزاري فارس، صبح ديروز 9 انفجار جداگانه شهر بعقوبه مركز استان «ديالي» را لرزاند، كه پيامد آنها در جمع، سه شهيد و 12 مجروح اعلام شد. علت تلفات اندك اين انفجارها، پيش بيني و تدابير پليس براي مقابله با يك ترفند جاافتاده تروريست ها بود؛ به محض وقوع انفجار نخست، پليس از ورود مردم به محل وقوع انفجار جلوگيري كرد و به همين خاطر، انفجارهاي بعدي كم تلفات بود.
شهرهاي موصل و تكريت نيز شاهد انفجار بمب بود كه دست كم دو شهيد و شش مجروح بر جاي گذاشت.

 



تظاهرات هزاران نفري عليه سياست هاي دولت نيجريه

هزاران تن از مردم نيجريه در اعتراض به افزايش بهاي سوخت دست به تظاهرات زدند.
به گزارش خبرگزاري ها، مردم نيجريه در ابوجا و ساير شهرهاي اين كشور در اعتراض به حذف حمايت هاي دولت از بهاي سوخت به خيابان ها آمده و تظاهرات كردند.
«جاناتان گودلاك» رئيس جمهور نيجريه روز شنبه در برخي مناطق اين كشور حالت فوق العاده اعلام كرد و دستور داد مرزهاي كشور بسته شود.
در تظاهرات روز سه شنبه در اين كشور كه در لاگوس (پايتخت) و شهر ابوجا (دومين شهر بزرگ) به درگيري پليس با تظاهركنندگان منجر شد، تعداد زيادي از معترضان توسط نيروهاي امنيتي و ارتش پس از ضرب و شتم بازداشت شدند.
معترضان، دولت مسيحي گودلاك را به بي توجهي به اقشار فقير جامعه متهم كرده و به برداشته شدن حمايت دولت از سوخت به شدت اعتراض داشتند.
همچنين در شهر «گبعاوا» در شمال نيجريه كه اكثر آن را مسلمانان تشكيل مي دهند، افراد مسلح با حمله به يك مركز پليس، يك نفر را كشتند.
نيجريه از بزرگترين كشورهاي صادركننده نفت در قاره آفريقا به شمار مي رود كه جمعيتي بالغ بر 160 ميليون نفر را در خود جاي داده است.
اين كشور تقريبا به طور مساوي بين مسلمانان در شمال و مسيحيان در جنوب تقسيم شده است و طي سال هاي اخير درگيري هاي خونين بين آنها روي داده است.
در ابتداي سال جاري ميلادي نيز انفجار چند بمب در برخي مناطق نيجريه به كشته شدن ده ها نفر انجاميد.

 



6 كشته و 30 مجروح در انفجارهاي پيشاور

انفجار دو بمب در نوار قبايلي شمال غرب پاكستان، شش كشته و 30 زخمي برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فارس، تروريست ها ديروز با انفجار دو بمب در بازار منطقه «ارباب» شهر پيشاور، شش نفر از جمله تعدادي زن و كودك را كشتند و 30 نفر ديگر را نيز زخمي كردند. به گفته پليس، يك بمب كه در موتورسيكلت جاسازي شده بود؛ هنگام عبور خودروي پليس از مجاورت آن، منفجر شد. دو انفجار فوق به 10 فروشگاه آسيب جدي رساندند. تاكنون هيچ گروهي مسئوليت اين انفجارها را برعهده نگرفته است. نوار قبايلي شمال غرب پاكستان محل اصلي فعاليت شبه نظاميان وابسته به طالبان محلي است.
خبر ديگر در مورد پاكستان اينكه، «ويكتوريا نولاند» سخنگوي وزارت خارجه آمريكا، اظهار داشت: تمايل داريم روابط (ميان پاكستان و آمريكا) را عادي كنيم و بار ديگر همكاري در زمينه مبارزه با تروريسم را به طور كامل از سر بگيريم. اين نه فقط براي امنيت آمريكا، بلكه براي امنيت پاكستان و امنيت كل منطقه نيز اهميت دارد.
گفتني است، به دنبال حمله هلي كوپترهاي آمريكايي به دو پاسگاه مرزي پاكستان در نوار قبايلي و مرگ 28 نظامي پاكستاني، روابط ميان دو كشور تيره شده و دولت اسلام آباد مسير لجستيكي ناتو در خاك پاكستان را مسدود كرده است.

 



طالبان با موافقت واشنگتن در قطر دفتر سياسي ايجاد مي كند

در پي توافقات ميان آمريكا و رهبران گروه طالبان، اين گروه اعلام كرد كه در كشور قطر دفتر سياسي ايجاد مي كند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، گروه طالبان در پايگاه اينترنتي خود «صداي جهاد» بيانيه اي صادر و طي آن اعلام كرد، در پي مذاكرات مقدماتي كه ميان طالبان و طرف هاي مرتبط با دولت قطر انجام گرفت، طالبان يك دفتر سياسي در خارج (از افغانستان) و احتمالا در قطر ايجاد مي كند.
پس از 11سال جنگ، اين نخستين بار است كه گروه طالبان آشكارا به سمت مذاكره قدم برمي دارد.
به گفته منابع خارجي، مذاكرات مخفي ميان نمايندگان طالبان و مقامات آمريكايي حدود 10 ماه است كه در قطر و كشورهاي اروپايي جريان داشته و دارد و ماحصل آن آزادي زندانيان طالبان از گوانتانامو و ايجاد دفتر طالبان در قطر است.
مقامات واشنگتن اخيرا هرگونه دشمني ميان خود و طالبان را منكر شده اند و ابراز علاقه كردند كه با رهبران طالبان مذاكره كنند. اين در حالي است كه آمريكا به بهانه سركوب القاعده و طالبان، به افغانستان حمله كرد و طي 11سال جنگ، هزاران نفر را به خاك و خون كشيد. البته دو گروه تروريستي فوق كه به اعتراف صريح مقامات واشنگتن دست پرورده آمريكا هستند، خدمات زيادي را طي اين مدت به منافع ايالات متحده كرده اند.
در آخرين عمليات خونين طالبان در افغانستان، انفجار دو بمب بود كه سه شنبه در بازار شهر قندهار رخ داده و به مرگ 12افغان و جراحت 28 نفر ديگر انجاميده است.
ديدار هيئت حكمتيار
با خانواده رباني
به گزارش خبرگزاري فارس، هيئت «حزب اسلامي» تحت رهبري «گلبدين حكمتيار» كه از چهار روز قبل وارد كابل شده است، با اعضاي خانواده شهيد «برهان الدين رباني»، رئيس جمهوري اسبق افغانستان ديدار كرد. اعضاي هيئت مذكور در اين ديدار، براي اين شهيد فاتحه خواندند. رباني 29 شهريور توسط يك عامل انتحاري طالبان در منزل خود در شهر كابل به شهادت رسيد. علت حضور هيئت حكمتيار در كابل پس از 11سال جنگ نيز، توافقاتي است كه حزب اسلامي فوق با شوراي عالي صلح افغانستان داشته است.
هيئت حزب اسلامي در چهار روز اخير با «حامد كرزاي» رئيس جمهوري افغانستان و مقامات سفارت آمريكا در كابل و «جان آلن» يك فرمانده آمريكايي مستقر در افغانستان، نيز ديدار و گفت وگو كردند.
«قريب الرحمن سعيد» مسئول دفتر سياسي حزب اسلامي حكمتيار، در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار داشت كه ديدارها با رئيس جمهور افغانستان و شماري از مقامات بلندپايه دولتي، مفيد و اطمينان بخش بوده است.

 



رئيس جمهور تونس : تنها راه نجات ملت ها اسلام است

رئيس جمهور تونس گفت: پيروزي اسلامگرايان در شمال آفريقا نشانه آن است كه مردم تنها راه نجات ملت ها را اسلام مي دانند.
به گزارش خبرگزاري ها، «منصف المرزوقي» رئيس جمهور موقت تونس كه براي ديدار با مسئولان ليبيايي در طرابلس به سر مي برد، در ديدار با مصطفي عبدالجليل رئيس شوراي انتقالي ليبي اظهار داشت: درك اين نكته توسط ملت ها كه اسلام تنها راه حل مشكلات آنها در عصر كنوني است، موجب شد تا اسلام گرايان در مصر وتونس در انتخابات به پيروزي برسند. وي گفت: بايد به قدرت رسيدن احزاب اسلامگرا را پذيرفت و مانع برنامه هاي آنها مثل آنچه كه در دهه 90 در الجزاير روي داد، نشد، چرا كه در آن زمان اگر قدرت به اسلامگرايان سپرده مي شد، آن همه خون ريزي در اين كشور، روي نمي داد.المرزوقي كه خود از مخالفان دولت در زمان ديكتاتوري «زين العابدين بن علي» بود يادآور شد: اين تنها اسلامگرايان نبودند كه در انتخابات مصر، تونس و مغرب پيروز شدند، بلكه برنامه هاي ارائه شده از سوي آنها و به خصوص درباره نقش زنان در جامعه، موجب شد تا راي بالايي به دست آورند.
رئيس جمهور تونس كه كشورش آغازگر جنبش بيداري اسلامي در بين كشورهاي اسلامي است مبارزات ملت فلسطين و ايستادگي آنها را در مقابل صهيونيست ها، الهام بخش ملت هاي جهان دانست و افزود: اين ملت فلسطين بود كه با انتفاضه هاي مكرر خود، ايستادگي و مقاومت را به ملت هاي عرب آموخت.
المرزوقي درباره پرونده «البغدادي» نخست وزير فراري ليبي خاطرنشان كرد: اين حق ليبي است تا وي را تحويل بگيرد و به شكل عادلانه اي او را محاكمه كند.

 



يورش پليس نيويورك به ايستگاه تلويزيوني معترضان وال استريت

پليس آمريكا با هدف جلوگيري از انتشار اخبار جنبش وال استريت به دفتر تلويزيون «انقلاب جهاني» نيويورك حمله كرد.
به گزارش شبكه تلويزيوني «پرس تي وي» نيروهاي امنيتي آمريكا روز سه شنبه همزمان با صدور فراخوان ضد دولتي اعضاي جنبش ضد وال استريت براي تظاهرات، به دفتر تلويزيون «انقلاب جهاني» نيويورك حمله كردند.
براساس اين گزارش، پليس نيويورك در جريان اين حمله، اقدام به دستگيري كاركنان و خبرنگاران اين تلويزيون كرد كه اقدام به پوشش زنده خبري اعتراض هاي وال استريت مي كند.
همزمان خبر مي رسد، پس از فراخوان جنبش وال استريت عليه «اوباما» و قانون دستگيري معترضان كه در اعتراض به امضاي قانون مجوز دفاع ملي (ان دي اي اي) از سوي اوباما صورت گرفت، صدها معترض با ريختن به ايستگاه مركزي راه آهن نيويورك، عليه دولت آمريكا و نظام سرمايه داري شعار دادند.
به نوشته نيويورك تايمز، معترضان كه ساعت پر رفت و آمد را براي خود انتخاب كرده بودند، با شعار ما 99 درصديم در اين ايستگاه تجمع كردند كه با دخالت پليس مواجه شدند. پليس دستكم سه معترض را بازداشت كرد.

 



اعلام وفاداري مردم به رهبر جديد كره شمالي

ده ها هزار تن از مردم كره شمالي در حمايت از كيم جونگ اون رهبر جديد خود در پيونگ يانگ تظاهرات كردند.
به گزارش ايسنا به نقل از آسوشيتدپرس، ده ها هزار تن از مردم كره شمالي روز سه شنبه در ميدان «كيم ابل سونگ» پايتخت در يك راهپيمايي منظم حمايت خود را از رهبر جديد اعلام كردند.
كيم جونگ اون به دنبال مرگ كيم جونگ ايل، رهبر سابق كره شمالي به عنوان رهبر جديد اين كشور منصوب شد.
پرسش روز اين است كه با روي كار آمدن رهبر 28 ساله سياست هاي كره شمالي در آينده تغيير خواهد كرد؟

 



جبهه عمل اسلامي بحرين سكوت جهاني در قبال جنايات آل خليفه را شرم آور خواند

سرويس خارجي-
جمعيت عمل اسلامي بحرين سكوت جامعه بين المللي و مجامع حقوق بشري در برابر جنايات آل خليفه را شرم آور خواند.
جمعيت عمل اسلامي بحرين با صدور بيانيه اي سكوت و بي تفاوتي جامعه بين الملل و نهادهاي حقوق بشر درباره كشتار مردم بي گناه بحرين را شرم آور خواند و خواستار اعزام كميته حقيقت ياب به اين كشور براي معرفي عاملان جنايات به دادگاه هاي بين المللي شد.
در بيانيه اين جمعيت اسلامي آمده است، براي جامعه بين الملل ننگ است كه صرفا تماشاگر جنايات آل خليفه كه با همدستي آل سعود صورت مي گيرد باشند.
در اين بيانيه تصريح شده است، شكنجه، سركوب و كشتار معترضان بحريني نشان دهنده اين واقعيت است كه خاندان آل خليفه هدفي جز كشتار مردم، كودكان، نوزادان، زنان و جوانان ندارند.
جبهه عمل اسلامي افزود، آيا اين وعده اي بود كه آل خليفه براي انجام اصلاحات به مردم داده بود؟
در بيانيه اين جمعيت همچنين تاكيد شده است كه به رغم سياست هاي سركوبگرانه رژيم بحرين مردم انقلابي از مطالبات خود چشم پوشي نخواهند كرد.
فعالان بحريني همچنين از ادامه سركوب معترضان خبر دادند و تاكيد كردند كه نيروهاي نظامي و امنيتي وابسته به آل خليفه براي سركوب معترضان از هر شيوه و ترفندي استفاده مي كنند.
فعالان بحريني افزودند، استفاده از گاز اشك آور و سمي، بمب هاي صوتي و گلوله هاي پلاستيكي حداقل ابزاري است كه براي سركوب تظاهركنندگان بحريني مورد استفاده قرار مي گيرد كه در موارد زيادي به جراحت شديد و حتي شهادت منجر شده است.
در همين رابطه يك زن معترض بحريني بر اثر استنشاق گاز اشك آور طي روزهاي اخير به شهادت رسيد و تعداد شهداي انقلاب بحرين به 75 تن رسيد.

 



جوانان شيعه عربستان فردا عليه آل سعود به خيابان مي ريزند

جوانان مناطق شيعه نشين عربستان فردا تظاهرات اعتراض آميز بر ضد آل سعود برگزار مي كنند.
به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه خبري «الملتقي»، ائتلاف جوانان مناطق شيعه نشين با صدور بيانيه اي از همه شهروندان عربستاني در شهرهاي مختلف استان «القطيف» خواست تا در يك تظاهرات مسالمت آميز با عنوان «زلزله آزادگان» در روز جمعه (فردا) شركت كنند.»
براساس اين گزارش، ائتلاف جوانان شيعه، در بيانيه خود، خطاب به مقام هاي سعودي هشدار داد كه اعتراضات مردمي تا تحقق خواسته هاي مشروع آنان ادامه خواهد داشت.
اين در حالي است كه استان الشرقيه كه اكثريت آن را شيعيان تشكيل مي دهند، در ماه هاي اخير شاهد اعتراضات مردمي گسترده بود كه با وجود مسالمت آميز بودن آن، نيروهاي امنيتي آل سعود با شليك گلوله و گازهاي اشك آور به آن پاسخ داده اند كه در نتيجه تاكنون چهار تن از ساكنان منطقه به شهادت رسيده اند.
از سوي ديگر شاهدان عيني گفتند: نيروهاي نظامي سعودي در آستانه اربعين حسيني پس از ورود به شهر القطيف در جزيره «تاروت» مستقر شدند. اين منابع همچنين از شنيده شدن صداي تيراندازي از منطقه محل استقرار اين نيروها خبر دادند.

 



عبدالجليل نسبت به وقوع جنگ داخلي در ليبي هشدار داد

رئيس شوراي ملي انتقالي ليبي با اعلام ناتواني دولت در كنترل منازعات جاري ميان انقلابيون نسبت به وقوع جنگ داخلي در اين كشور هشدار داد.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، در پي وقوع درگيري هاي خياباني درطرابلس كه شنبه گذشته روي داد و جمعاً شش كشته و 14 زخمي بر جاي گذاشت، «مصطفي عبدالجليل» اعلام كرد، اعضاي دولت موقت در برابر اين منازعات، فقط به دور خودشان مي گردند و نمي توانند براي آرام كردن اوضاع اقدامي بكنند.
عبدالجليل در مورد درگيري مذكور گفت كه اين درگيري ميان انقلابيون شهر مصراته و انقلابيون طرابلس رخ داده بود. وي با اشاره به شرايط جاري، نسبت به وقوع جنگ داخلي هشدار داد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14