(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 15 دی 1390- شماره 20114

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
چه چيز بحراني است ؟ (يادداشت روز)
مسائل زن و خانواده در نشست راهبردي انديشمندان ايراني
كيهان و خوانندگان
صد درصد! (گفت و شنود)
ديدار رئيس جمهور با وزير، معاونين و كاركنان وزارت اطلاعات
عباسي: زمان سفر هيئت آژانس انرژي اتمي به ايران مشخص نيست
پيكر حاج ذبيح الله بخشي امروز در كرج تشييع مي شود
روايت نيويورك تايمزاز خيانت تازه سران جبهه اصلاحات (خبر ويژه)
سالي كه گذشت بلبشو در آمريكا، دريوزگي در اروپا (خبر ويژه)
بي بي سي: اوضاع چنان به هم ريخته كه اوباما هم شعارهاي ضد سرمايه داري مي دهد (خبر ويژه)
تحريم انتخابات كه به بن بست خورد زحمت آشوب را هم خودتان بكشيد! (خبر ويژه)
خوب شد تحريم كردند و گرنه اصلاح طلبان همديگر را مي كشتند! (خبر ويژه)



چه چيز بحراني است ؟ (يادداشت روز)

ظرف هفته هاي گذشته مجموعه اي از علائم ونشانه ها در فضاي سياسي و اقتصادي كشور ظاهر شده كه سرجمع همه آنها القاي وضعيت بحراني در كشور بوده است. ابتدا يك سناريوي هماهنگ از خارج از ايران كليد خورد كه تهران را به انجام اقدامات تروريستي، دست داشتن در حادثه 11 سپتامبر، تلاش براي ساخت سلاح هسته اي و نقض جدي حقوق بشر متهم مي كرد. پس از آن موجي از تهديد ايران به حمله نظامي به راه افتاد و مقام هاي رسمي در جاهايي مانند آمريكا و اسراييل (مانند باراك و پانه تا) كه عموما از اظهارنظر درباره چنين موضوعاتي خودداري مي كنند حتي درباره زمان اقدام احتمالي عليه ايران (كمتر از 9 ماه) هم اعلام نظر كردند. پس از آن، دولت آمريكا تقريبا با عجله بانك مركزي ايران را تحريم كرد و در حالي كه خود مي دانست چنين اقدامي عملا غيرممكن است، از امضاي اسناد حقوقي مربوط به آن امتناع نكرد. گام بعدي انتشار مجموعه اي از اخبار بود در اين باره كه اتحاديه اروپا در آستانه اجماع درباره تحريم نفتي ايران تا حدود يك ماه ديگر است و در اين صورت ايران از بخش بزرگي از درآمد نفت خود محروم خواهد شد. در مرحله بعد خبرهايي منتشر شد مبني بر اينكه آمريكايي ها مرخصي آن دسته از نيروهاي نظامي خود را كه خليج فارس و خاورميانه محل ماموريت آنهاست لغو كرده اند و يك زير دريايي اتمي مجهز به موشك هاي بالستيك هسته اي هم در راه خليج فارس است. در كنار همه اينها نوعي التهاب در بازار ارز ايران پديد آمد كه منابع غربي بلافاصله آن را به تاثير تحريم ها بر اقتصاد ايران بويژه تحريم بانك مركزي -كه تازه در صورتي كه همه چيز آنطور كه اسراييلي ها مي خواهند پيش برود 6 ماه ديگر اجرا خواهد شد- ربط دادند. جالب است كه برخي منابع غربي از جمله مقام هاي رسمي آمريكايي كه در اين باره موضع گرفته اند، رزمايش ارتش در تنگه هرمز را هم كه در واقع تمرين عملي مسدود كردن اين تنگه بود ناشي از «تاثير فشارها» بر ايران ارزيابي كرده اند. و آخرين قدم هم البته از داخل ايران برداشته شد: جريان فتنه عملا انتخابات مجلس نهم را تحريم كرد ولو اينكه به دلايلي ترجيح مي داد واژه تحريم را به كار نبرد.
پس از كنار هم گذاشتن همه اين وقايع كه به وضوح يك برنامه هماهنگ و داراي جدول زماني و تقسيم كار به نظر مي رسد، اين سوال رخ مي نمايد كه به راستي چه خبر است؟ آيا وضعيت كشور بحراني است؟ و آيا زمان آن رسيده است كه ايران درباره رفتار خود در محيط سياست خارجي و امنيت ملي به «تنظيم مجدد معادله هزينه- فايده» بپردازد؟
اين نوشته در اين باره كه از ميان همه خبرهايي كه در صدر اين نوشته به آن اشاره شد كدام يك تا چه حد واقعي است و عمليات متعدد دشمن سرجمع موفق بوده يا نه بحث نمي كند. اين مسئله، خود موضوع نوشته هايي مستقل و تفصيلي است، پيش از اين بارها به آن پرداخته شده و از اين به بعد هم خواهد شد. اما يك نكته را از ياد نبريم. رابرت گيتس كه بايد او را استراتژيست بزرگ امور ايران در آمريكاي فعلي دانست، زماني گفته بود مشكل ما با ايران اين است كه ايران اساسا نيازي به محاسبه مجدد درباره سود و زيان اصرار بر برنامه هاي هسته اي، موشكي و منطقه اي اش نمي بيند و تا وقتي ايران وادار به محاسبه مجدد نشود انتظار تغيير محاسبات آن بي جاست. گيتس مبدع استراتژي وادار كردن ايران به محاسبه مجدد است و راهبرد پيشنهادي او هم اين است كه هزينه هاي مربوط به تداوم برنامه هاي استراتژيكي ايران چنان افزايش پيدا كند كه ايران احساس كند تداوم اين برنامه ها به جاي آنكه عاملي براي تقويت قدرت و تثبيت جايگاه آن باشد، به تهديدي براي موجوديت آن تبديل شده است.ظاهرا قضيه از اين قرار است كه آمريكايي ها به اين نتيجه رسيده اند كه شب انتخابات مجلس در ايران، بهترين زمان براي القا اين موضوع به افكار عمومي و جامعه سياسي درايران است كه شرايط آنقدر بحراني است كه هر چه زودتر بايد تصميم هايي جديد گرفت و طرحي نو در انداخت.
در اين باره اتفاق نظر وجود دارد كه بخش بزرگي از آنچه اكنون در محيط امنيتي ايران مي بينيم عمليات رواني است نه اقدام واقعي و آمريكايي ها مي خواهند از تهديد نتيجه بگيرند نه اقدام چرا كه هزينه اقدام بسيار بالاست. اما مهم اين است كه بتوان از حد اين كليات فراتر رفت و در اين موضوع تامل كرد كه پس پشت اين سناريو چيست؟ آيا ما در ميانه يك بازي بزرگ نيستيم كه قرار است كساني در داخل ايران اجراي فاز نهايي آن را بر عهده بگيرند و دوران جديدي از تجديد نظرطلبي را با استناد به بحراني بودن وضعيت كشور كليد بزنند؟
اجازه بدهيد ببينيم چه كساني و چگونه از بحراني جلوه دادن فضاي كشور نفع مي برند و هر يك در پي چيستند.
مسلما بازيگر نقش اول دراين سناريو غربي ها هستند. دولت آمريكا به چند دليل مهم نياز دارد پي در پي اصرار كند: «اوضاع در ايران رو به وخامت است.» دليل اول اين است كه آمريكايي ها مي خواهند كسي به اين موضوع توجه نكند كه وضع آنها در منطقه خاورميانه از هر زمان ديگري در طول تاريخشان وخيم تر است و با هر معياري كه سنجيده شود ايران تا اينجا برنده بازي است. دومين دليل اين است كه اوباما در آستانه انتخابات رياست جمهوري 2012 در ايران درگير نوعي مسابقه راديكاليسم عليه ايران با جمهوري خواهان است پس طبعا ابتدايي ترين راهبرد رسانه اي كه در پيش خواهد گرفت اين است كه تاكيد كند سياست او در مقابل ايران جواب داده و انتقادهاي جمهوري خواهان بي وجه است. در بسياري از موارد، مخاطب اظهارات بي سر و ته و گاه به شدت مضحك مقام هاي آمريكايي در اين باره كه «ايران در آستانه كوتاه آمدن است» در واقع جامعه داخلي آمريكا و صهيونيست هاست و نبايد آنها را بيش از اين مقدار جدي گرفت. (امير اورن هفته گذشته در هاآرتص مقاله اي نوشت كه تيتر آن اين بود: مخاطب جمله همه گزينه ها روي ميز است اسراييل است نه ايران) و سومين دليل اين است كه اوباما مجبور است بگويد گزينه هاي فعلي در قبال ايران جواب داده چرا كه اگر غير از اين باشد ناچار بايد سراغ گزينه هاي بعدي برود و چيزي به نام «گزينه بعدي» اساسا وجود خارجي ندارد.
پس از آمريكا جريان فتنه در داخل و خارج بيشترين سود را از بحراني جلوه دادن فضاي كشور مي برد. اين جريان به طورمشخص در پي دستيابي به دو هدف عمده است:
اول، به حداقل رساندن مشاركت مردم چرا كه در شرايطي كه اين جريان در صحنه حضور ندارد، مشاركت بالا به اين معناست كه مردم براي قهر و اخم آنها هيچ ارزش و اهميتي قائل نيستند و مشروعيت نظام سياسي بر خلاف آنچه آنها در پي آن بودند روز به روز در حال مستحكم تر شدن است.
دليل دوم اما اين است كه جريان فتنه تصور مي كند تنها در صورتي مي تواند اميدوار به بازگشت دوباره به صحنه سياسي باشد كه وضعيت كشور به اندازه كافي بحراني جلوه داده شده و چاره اي جز روي آوردن به پروژه هايي مانند نجات و وحدت ملي براي نظام باقي نماند. در واقع نوعي تقسيم كار بين طرف خارجي و جريان فتنه جود دارد. طرف خارجي سعي مي كند محيط امنيت ملي سياست خارجي ايران را بحراني كند به اين اميد كه نظام چاره اي جز انعطاف در مقابل جريان فتنه و پذيرش مجدد آنها در جامعه سياسي كشور نبيند. شايد اين پروژه زياده از حد احمقانه به نظر برسد، ولي متاسفانه -يا شايد هم خوشبختانه- بايد گفت دشمنان ايران دقيقا به همين اندازه و بلكه بيشتر احمق هستند.
اما گروه سوم جرياني درون برخي بخش هاي حاكميت است كه اساسا تداوم بحران را شرط لازم حيات خود مي داند و كاملا مراقب است مبادا اوضاع كشور زماني حتي به مدت چند هفته آرام بگيرد. بحراني نمايي براي اين جريان دو كاركرد مهم دارد:
اول اينكه بنابر يك تجربه تاريخي اين جريان تصور مي كند بحران براي آن حاشيه امنيت ايجاد خواهد كرد و مي تواند با هزينه حداقل به اجراي پروژه هاي خود بپردازد.
و دوم، منحرفان تصور مي كنند اگر وضعيت كشور بحراني جلوه داده شود آنها در موقعيتي خواهند بود كه استدلال كنند راه حل همه اين مشكلات نزديك شدن به غرب و مذاكره با آمريكاست و به اين ترتيب نظام رابراي تعديل خط قرمز پر رنگ و راهبردي اش در اين باره تحت فشار بگذارد.
خلاصه كنيم: در واقع بحراني وجود ندارد، اما اينكه مردم باور كنند اوضاع بحراني است پروژه اي حياتي براي بازيگراني بسيار با انگيزه و پاي كار است.
مهدي محمدي

 



در حضور رهبر معظم انقلاب بررسي شد
مسائل زن و خانواده در نشست راهبردي انديشمندان ايراني

صدها تن از انديشمندان، صاحبنظران، اساتيد حوزه
و دانشگاه، پژوهشگران و مؤلفان آثار علمي، همراه با
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي، ديشب در سومين نشست انديشه هاي راهبردي جمهوري اسلامي، به تعامل فكري و بررسي ابعاد مختلف موضوع زن و خانواده پرداختند.
هدف نشست هاي انديشه هاي راهبردي كه دو جلسه قبلي آن با موضوع«الگوي اسلامي - ايراني پيشرفت» و «عدالت» برگزار شده است، ايجاد فضايي علمي و تخصصي براي تضارب آرا و انديشه ها در جهت ايجاد گفتمان علمي و كاربردي و تصميم سازي درباره موضوعات راهبردي و مورد نياز كشور است.
در اين نشست كه از ساعت 30/18 چهارشنبه شب آغاز شده بود و تا لحظه تنظيم اين خبر ادامه داشت، صاحبنظراني كه مقالات و پژوهش هاي آنان از ميان 188 مقاله رسيده به دبيرخانه نشست به عنوان آثار برتر شناخته شده، به بيان ديدگاه ها و طرح نظريات خود پرداختند.
خانم دكتر نوابي نژاد استاد دانشگاه تربيت معلم به عنوان اولين سخنران نشست، در مقاله اي با نام آسيب ها و الگوهاي مطلوب خانواده به بررسي تغييرات منفي و مثبتي پرداخت كه نهاد خانواده در چند دهه اخير شاهد بوده است.
اين استاد دانشگاه تغيير در الگوي ازدواج، تغيير سبك زندگي برخي زوجها به واسطه افزايش تحصيلات و اشتغال زنان، تغيير نگرش در برخي افراد درباره مقدس بودن پيوند زناشويي، كاهش تمايل به فرزندان بيشتر، خشونت فيزيكي و رواني برخي مردان و تبليغات ماهواره اي را از جمله آسيبهاي موجود در موضوع زن و خانواده دانست.
دكتر نوابي نژاد با بيان شاخصه هاي الگوي مطلوب خانواده و بررسي عواملي همچون صميميت، انعطاف پذيري و «تعامل فكري در پويايي و سلامت خانواده» تأكيد كرد: مطالعات جامعه شناختي، مشاهدات عيني و مطالعات غربي نشان مي دهد رابطه معناداري ميان دين و معنويت با سلامت رواني فردي - خانوادگي و اجتماعي وجود دارد كه بايد در جامعه كنوني تقويت شود.
دكتر بانكي پور فرد استاديار دانشگاه اصفهان نيز در سخنان خود با بررسي تفاوت مقوله خانواده در الگوي اسلامي - ايراني پيشرفت و الگوي توسعه غربي نتيجه گرفت برخلاف الگوي غربي، خانواده در نگاه اسلامي، سلول اصلي پيكره اجتماع به شمار مي رود.
دكتر بانكي پور فرد با بيان آمارهاي ازدواج و طلاق در سالهاي اخير، به بررسي علل افزايش نسبي سن ازدواج پرداخت و با انتقاد از روند برنامه هاي 5 ساله توسعه گفت: مشكلات اقتصادي ، توسعه شهرنشيني و تمركز بر رفاه فردي از جمله موانع ازدواج است اما غالب اين مشكلات ريشه اجتماعي و فرهنگي دارند كه بايد براي آنها، چاره انديشي كرد.
اين پژوهشگر با چند پيشنهاد سخنان خود را پايان داد: منطبق شدن برنامه هاي توسعه با سياستهاي نظام درباره خانواده، وضع و اجراي قوانين تسهيل كننده ازدواج، عزم ملي براي نهضت خانواده سازي و آموزش مهارتهاي زندگي به اعضاي خانواده از مهمترين اين پيشنهادها بود.
تعامل خانواده و دولت عنوان مقاله سخنران بعدي خانم دكتر علاسوند بود. دكتر علاسوند ظرفيت سازي در خانواده، اصلاح الگوي سبك زندگي و عامليت خانواده را در روند دستيابي به سرمايه و اعتبار اجتماعي مهم خواند و با انتقاد از نسبي گرايي در ارزشها گفت نظام معنايي و هويتي خانواده نبايد بر مباني عرفي شكل گيرد.
دكتر علاسوند در تشريح الگوي مطلوب ارتباطي دولت با خانواده افزود: در شيوه غيرمستقيم اين ارتباط، دولت به مسائلي همچون اقتدار بخشي به خانواده و حمايت از «پدر، مادر و همسر» مي پردازد اما در شيوه مستقيم ارتباط، خانواده در هر گونه سياست گذاري و برنامه ريزي سه قوه نقش محوري بر عهده مي گيرد، و تسهيل عملكردهاي خانوادگي، اتخاذ راه حلهاي سيستمي و تقويت نهادهاي هنجارساز خانواده بويژه آموزش و پرورش و رسانه در دستور كار جدي قرار مي گيرد.
حجت الاسلام پيروزمند سخنران بعدي سومين نشست راهبردي هم انديشي جمهوري اسلامي بود كه با عنوان «تكامل گرايي در مسئوليت اجتماعي زنان از منظر اسلام»، مقاله خود را ارائه كرد.
اين محقق حوزه و دانشگاه با تشريح ديدگاههاي مختلف درباره تكامل گرايي زنان گفت: تكامل گرايي زنان به معناي اهتمام به تربيت نسلي «متعهد، انقلابي، كارآمد و تكامل طلب» است و با تأكيد بر مسئوليت پذيري اجتماعي براي اقامه قسط و عدل، نقش آفريني زنان را در تعريف و تحقق سبك زندگي اسلامي - ايراني تبيين مي كند.
حجت الاسلام پيروزمند با اتكا به نظريه مطرح شده، اين راهبردها را براي تحقق تكامل گرايي در مسئوليت اجتماعي زنان مطرح كرد: «انتخاب نظريه برتر در كاركرد اجتماعي زنان از طريق برگزاري كرسيهاي آزاد انديشي، آموزش فراگير و تدريجي الگوي برتر و حمايتهاي قانوني از فرصتهاي شغلي متناسب با ويژگيهاي طبيعي زن و مرد».
در ادامه نشست خانم دكتر ميرخاني عضو هيأت علمي دانشگاه تربيت مدرس به بيان ديدگاههاي خود در زمينه «رسالت مادري، مقاصد شرعي، مكاتب و معاهدات بين المللي» پرداخت.
دكتر ميرخاني با بررسي ديدگاه اسلام درباره رسالت عظيم مادر در حفظ دين، نقش مادر در حفاظت از نسل و نقش مادر در حفاظت عقلاني و تربيت اعضاي خانواده گفت در مكاتب اومانيسم و فمينيسم، نقش مادر به شدت افول مي يابد و جايگاه زن و مادر در حد يك عنصر مادي تنزل پيدا مي كند.
اين استاد دانشگاه براي تحقق رسالت حقيقي مادر پيشنهاد كرد مادران تحت حمايت بيمه بازنشستگي و از كارافتادگي قرار گيرند و فرهنگ سازي مناسب قرآني درباره جايگاه مادر انجام شود.
خانم دكتر عظيم زاده عضو هيات علمي دانشگاه امام صادق، ديگر سخنران سومين نشست راهبردي هم انديشي در جمهوري اسلامي، موضوع تقابل فمينيسم و كاركردهاي خانواده را براي سخنراني خود انتخاب كرده بود.
وي جامعه پذيري كودكان، تداوم حيات خانواده، حمايت عاطفي، و تثبيت جايگاه اجتماعي را از جمله كاركردهاي خانواده در علم جامعه شناسي خواند و گفت: فمينيسم به عنوان واكنشي در برابر فرهنگ قرون گذشته اروپا، آثار بسيار مخربي بر كاركردهاي خانواده برجاي گذاشته و عملاً به عاملي براي فروپاشي نهاد خانواده در غرب تبديل شده است.
دكتر عظيم زاده تقويت همه جانبه نهاد خانواده را، راه حل اصلي بسياري از مشكلات موجود دانست.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ وقتي اعلام شد كه حاجي بخشي كه سالها در جبهه نقش آفريني داشته و همچنين دو فرزند و دامادش نيز شهيد شده اند به رحمت ايزدي پيوست، باور كنيد خانواده مان را غم فرا گرفت. اين مصيبت وارده را به خانواده ايشان و همه رزمندگان و ايثارگران بويژه رهبر معظم انقلاب تسليت عرض مي كنيم.
ستاري از بسيجيان كشور
¤ در اين كار فوق العاده كه كاركنان نيروي هوايي سپاه و ارتش با همكاري مشترك توانستند هواپيماي جاسوسي رادارگريز آمريكا را سالم در خاك كشور به زمين بنشانند و بعد مهندسي معكوس انجام بدهند آيا هنوز براي تشويق آنان كاري صورت گرفته است؟
بوربور
¤ ثبت نام آقاي تابش خواهرزاده يكي از سران فتنه بيانگر اين است كه تهمت تقلب در انتخابات 88 را حتي فاميل هاي نزديك ايشان هم قبول ندارند.
1808---0913
¤ جريان موسوم به اصلاحات آن قدر افتضاح به بار آورده است كه اعضاي آن حاضر نشده اند با تابلوي آن نامزد شوند بلكه با چراغ خاموش ثبت نام كرده اند.
2579---0917
¤ طبق روال قانوني گزارش كميسيون اصل 90 پس از قرائت در صحن علني مجلس بايد به قوه قضائيه براي رسيدگي ارسال شود. چرا بخشي از گزارش مربوط به فتنه 88 كه اشاره به رهبريت فتنه داشت از طريق سيماي جمهوري اسلامي پخش نشد. چرا سران فتنه كه از بيرون هدايت مي شدند، به جرمشان رسيدگي نمي شود؟ با اين همه اسناد و مدارك و قرائن و شواهد با چه اطميناني اين افراد براي انتخابات شرط و شروط مي گذارند و براي آشوب و فتنه در انتخابات آتي برنامه ريزي مي كنند؟ براي مردم اين سوال به وجود آمده است كه چرا اين همه مماشات درباره اين فتنه انگيزان صورت مي گيرد؟
محمودي
¤ در سريال «تا ثريا» ارتباط با نامحرم تحسين مي شود. اين كار نتيجه اش بسيار گمراه كننده و خطرناك مي باشد. چرا در تهيه و پخش چنين سريال هايي توجه، دقت و نظارت لازم نمي شود.
9453---0919
¤ فردي از طريق اين ستون اعتراض كرده كه چرا دولت بنزين را كه قيمت واقعي آن 1400 تومان مي باشد در داخل به قيمت 700 تومان مي فروشد و اضافه كرده كه اين كار دولت هدر دادن انرژي كشور است. بنده عرض مي كنم مشكل اساسي كشور وجود افرادي است كه از روي شكم سيري اظهارنظر مي كنند و توجهي به فشار بر اقشار كم درآمد كشور ندارند.
قديري
¤ با توجه به قيمت واقعي دلار يعني 9800 ريال شايسته است مجلس شوراي اسلامي و هيئت محترم دولت در تصويب بودجه سال 91 براي حفظ قدرت خريد مردم نسبت به تصويب دلار 9800 ريال و الزام تعيين ساز و كارهاي رساندن بازار به اين قيمت اقدام نمايند.
گودرزي
¤ اگر همان گونه كه در ورزش سعي و تلاش صورت مي گيرد كه ورزشكاران كشور در جهان اول بشوند در اقتصاد هم همه پاي كار بيايند و تلاش بكنند، مشكلات اقتصادي جامعه حل مي شود.
4061---0917
¤ روابط عمومي آموزش و پرورش به جاي برپايي همايش هاي پرهزينه و تمجيد و تعريف هاي بي مورد با نصب بنرهاي گران قيمت با تاريخ مصرف چند روزه فكري براي انعكاس مشكلات مدارس و گره گشايي از اين معضلات داشته باشد.
7458---0912
¤ اگر دولت اعتقاد به جنگ فرهنگي دشمنان داشت كاري مي كرد كه براي دسترسي همه ايرانيان در سراسر كشور به تمام شبكه هاي داخلي و برون مرزي جمهوري اسلامي ايران دستگاه گيرنده ديجيتالي با حداكثر يارانه در اختيار خانواده ها قرار مي گرفت.
4782---0912
¤ نشستي كه در خصوص بررسي ناكافي و نامتعادل بودن حقوق مستمري بگيران تامين اجتماعي برگزار شد هيچ نتيجه عملي نداشت. وضع ما مستمري بگيران هيچ تغييري پيدا نكرده است. يك نفر از مسئولين بگويد بنده با 400 هزار تومان مستمري ماهيانه چگونه زندگي چند سر عائله را اداره بكنم.
امين
¤ جزء كساني بودم كه روز دوشنبه 12/10/90 چندين ساعت قبل از شروع ساعت كار بانك ها براي پذيره نويسي سهام بورس انرژي در صف ايستادم. صبح كه يك بانك باز شد به نفر سوم داخل صف كه رسيد اعلام كردند پذيره نويسي تمام شد. همگي در بهت و حيرت فرو رفتيم كه چنين چيزي چگونه ممكن است. اگر يك جريان ذي نفوذ در دولت همه كارها را به دست خود گرفته است چرا مردم را سركار گذاشته اند.
بيرانوند
¤ بسياري از بانكها وقتي مهلت اعتبار كارت عابربانك ها تمام مي شود به جاي تمديد ، آن را تعويض مي نمايند و 2300 تومان نيز مي گيرند. چرا اسراف مي شود و چرا پول اضافي از مردم دريافت مي كنند؟!
8755---0912
¤ از وزير محترم راه و شهرسازي درخواست مي شود به وضعيت مسكن مهر استان قم رسيدگي نمايند. متاسفانه مسكن مهر استان پيشرفت چنداني ندارد و قيمت هاي سرسام آوري را نيز اعلام مي كنند.
1316---0919
جوابيه روابط عمومي شركت آب و فاضلاب خوزستان
در پاسخ به مطلب مندرج در صفحه 9 روزنامه مورخ 7/10/90 با عنوان «شركت آب و فاضلاب مردم هويزه را جريمه مي كند.» به اطلاع اين شهروند محترم ساكن در هويزه مي رساند كه مامورين قرائت كنتور اين شركت موظفند در صورت مواجه با بسته بودن درب منزل از طريق فرمت مخصوصي كه در اختيار دارند مراتب را به اطلاع مشترك رسانده و طي 48 ساعت به مشترك مهلت داده مي شود تا از طريق تماس تلفني يا مراجعه به اداره آبفا رقم كاركرد واقعي كنتور را اعلام نمايد تا از صدور صورتحساب دربسته جلوگيري شود.
شايان ذكر است كه قبل از اجراي قانون هدفمندي يارانه ها شركت آبفا خوزستان جهت جلوگيري از تراكم مبلغ قبوض براي املاك دربسته در دوره آخر، از متوسط مصارف دوره هاي مشابه يا مصرف دوره قبل آن بصورت علي الحساب براي محاسبه آب بها استفاده مي كند تا پس از قرائت كنتور نسبت به اصلاح آن اقدام شود.
همچنين لازم به يادآوري است كه دوره زماني قرائت كنتورها در اين شركت دو ماهه است اما نحوه محاسبه آب بها براساس مصارف يك ماهه مي باشد. به اين ترتيب كه مصرف واقعي مشترك به دو قسمت مساوي تقسيم شده و بين مصرف ماههاي زوج و فرد نيز تعادل برقرار مي گردد كه اين امر سبب كاهش مبلغ نهايي صورت حساب مشترك خواهد شد.
ضمن اينكه بايد متذكر شويم كه خرابي كنتور براساس آزمايش فني كنتور توسط كارشناس متخصص تشخيص داده مي شود نه براساس عدم كاركرد آن.
در پايان ذكر اين نكته ضروري است كه مهمترين وظيفه و رسالت شركت آبفا خوزستان آبرساني و ارائه خدمات مطلوب به مشتركين محترم بوده و استفاده از عناويني نظير «جريمه»، «محاكمه» و «گناه بدون گذشت» در خصوص مشتركين اين شركت جايگاهي ندارد.»
 



صد درصد! (گفت و شنود)

گفت: يكي از حاميان فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 كه براي بي بي سي هم نظرات شرعي(!) مي داد، در ديدار با تعدادي از دانشجويان بر ضرورت مقابله با ظلم و ظالم تاكيد ورزيده است.
گفتم: يعني از اينكه در فتنه 88 با آمريكا و اسرائيل و انگليس و منافقين و بهايي ها و ماركسيست ها و سلطنت طلب ها همراهي و همكاري كرده بود پشيمان شده و توبه كرده است؟!
گفت: اي بابا! اصلاً به روي خودش هم نياورده!
گفتم: حتما از آمريكا و اسرائيل و انگليس و ديكتاتورهاي عرب به عنوان ظالم و ستمگر اسم برده است.
گفت: كجاي كاري؟! مگر كسي كه در فتنه 88 با آمريكا و اسرائيل همراهي داشته است جرأت مي كند آنها را ظالم و ستمگر بنامد؟!
گفتم: پس منظورش چيست؟ و اصلا با آن سابقه اي كه دارد چي شده كه از مبارزه با جنايتكاران حرف زده است؟
گفت: اتفاقا در همان سخنراني انگيزه خود را لو داده و گفته است «بعضي از همدست هاي جنايتكاران به ظاهر عليه ظلم و ستم موضع مي گيرند تا هويت خود را پنهان كنند.»
گفتم: چه عرض كنم؟! شخصي مي گفت؛ كساني كه صد درصد نسبت به چيزي اطمينان دارند، آدم هاي قابل اعتمادي نيستند. از او پرسيدند؛ چقدر به اين حرف خودت اطمينان داري؟ جواب داد؛ صد درصد!

 



ديدار رئيس جمهور با وزير، معاونين و كاركنان وزارت اطلاعات

رئيس جمهور با وزير، معاونين و كاركنان وزارت اطلاعات ديدار و گفت وگو كرد.
محمود احمدي نژاد در جمع وزير، معاونين و كاركنان وزارت اطلاعات، وجود سيستم منسجم و مقتدر اطلاعاتي را تضمين كننده امنيت و منافع ملي كشور دانست و تصريح كرد: وزارت اطلاعات مهمترين ركن اطلاعاتي كشور و پشتيبان مردم است.
رئيس جمهور با اشاره به اهميت و حساسيت وزارت اطلاعات، گفت: فكر و نگاه وزارت اطلاعات بايد به قله ها و افق هاي بلند باشد.
رئيس شوراي عالي امنيت ملي در ادامه با اشاره به تحولات جهاني و بيداري اسلامي در منطقه خاطرنشان كرد: عميق ترين و هوشمندانه ترين تحليل ها بايد در وزارت اطلاعات انجام شود و وزارت اطلاعات بايد از تحولات بوجود آمده در منطقه جلوتر بوده و افق نگاهش جهاني باشد.
احمدي نژاد در ادامه تهديدات دشمنان عليه نظام جمهوري اسلامي و ملت بزرگ ايران را مورد اشاره قرار داد و تصريح كرد: تا زنده هستيم حسرت ذره اي عقب نشيني و سازش با مستكبران عالم را بر دل دشمنان خواهيم گذاشت.
در ابتداي اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي وزير اطلاعات در سخناني گزارشي از برنامه ها و اقدامات وزارت اطلاعات و جهت گيري و رويكرد اين وزارتخانه در حوزه هاي راهبردي، مقابله با تهاجم جاسوسي بيگانگان فضاي سايبري، بيداري اسلامي و تحولات منطقه و جهان، همكاري با جامعه اطلاعاتي كشور و چالش ها و تهديدات امنيتي ارائه كرد.
همچنين رئيس جمهور در ابتداي حضور در وزارت اطلاعات، به مقام شامخ شهداي گمنام اداي احترام كرد.

 



عباسي: زمان سفر هيئت آژانس انرژي اتمي به ايران مشخص نيست

رئيس سازمان انرژي اتمي گفت زمان سفر هيئت آژانس بين المللي انرژي اتمي به ايران هنوز مشخص نيست.
فريدون عباسي رئيس سازمان انرژي اتمي ايران در حاشيه برگزاري جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سوال كه آيا زمان سفر اعضاي آژانس بين المللي انرژي اتمي به ايران مشخص شده است، گفت: زمان اين سفر هنوز مشخص نيست و در صورت انجام اين سفر زمان آن اعلام خواهد شد.
وي در پاسخ به اين سوال كه تاريخ برگزاري جشن افتتاح نيروگاه بوشهر چه زماني خواهد بود هم، گفت: از طريق روابط عمومي تاريخ اين مراسم اعلام خواهد شد.

 



پيكر حاج ذبيح الله بخشي امروز در كرج تشييع مي شود

پيكر حاج ذبيح الله بخشي پدر دو شهيد و از اسطوره هاي دفاع مقدس امروز با حضور امت حزب الله در ميدان سپاه كرج تشييع مي شود.
مسئول روابط عمومي سپاه حضرت امام حسن مجتبي(ع) استان البرز با بيان اين مطلب افزود: مراسم تشييع پيكر اين يادگار دفاع مقدس ساعت 10 صبح پنجشنبه از ميدان سپاه تا مقابل تالار شهيدان نژادفلاح كرج برگزار مي شود.
به گزارش ايرنا سرهنگ محمد خدابين از مردم هميشه در صحنه استان البرز دعوت كرد با شركت در اين آيين، سال ها حماسه و رزم اين اسطوره دفاع مقدس ارج نهاده شود.
مرحوم حاج ذبيح الله بخشي صبح سه شنبه بر اثر عارضه قلبي در بيمارستان پارسيان تهران به لقاءالله پيوست. پيكر اين رزمنده دفاع مقدس بعد از نماز جمعه اين هفته تهران نيز تشييع و در قطعه شهداي بهشت زهرا(س) به خاك سپرده مي شود.
حاج ذبيح الله بخشي در طول دوران انقلاب اسلامي و در تمام صحنه هاي دفاع از اسلام، انقلاب و ولايت حضوري ماندگار و تاثيرگذار داشت. وي در شهرستان كرج سكونت داشت.

 



روايت نيويورك تايمزاز خيانت تازه سران جبهه اصلاحات (خبر ويژه)

يك روزنامه آمريكايي با استقبال از خيانت جديد سران جبهه اصلاحات در تحريم انتخابات، اين اقدام را نقطه مقابل معرفي جمهوري اسلامي به عنوان الگوي انقلاب ها و دموكراسي در خاورميانه توصيف كرد.
نيويورك تايمز اين تلاش را همسو با فشار تحريم هاي اقتصادي عليه ايران خوانده و مي نويسد: حكومت ايران و رهبران آن سعي دارند انتخابات پيش رو را به عنوان الگويي براي دموكراسي هاي تازه شكل گرفته عربي معرفي كنند ولي تحريم انتخابات توسط اصلاح طلبان و همچنين احتمال بروز خشونت و تشنج هنگام انتخابات در كنار مشكلات اقتصادي و فشار تحريم ها، چالشي جديد بر سر راه جمهوري اسلامي است. حكومت ايران الگوي ايران را منبع الهام بخش معترضان در كشورهاي خاورميانه مي خواند.
نيويورك تايمز هرچند كه در به كارگيري تعبير «چالش» براي خيانت تازه اصلاح طلبان اغراق مي كند اما مي نويسد: تحريم علني انتخابات از سوي اصلاح طلبان ]تيم خاتمي و موسوي خوئيني ها و برخي عناصر فراري مشاور موسوي نظير اردشير امير ارجمند[ به خصوص قبل از آغاز انتخابات در ايران امري بي سابقه است. اين امر از اهميت زيادي برخوردار است زيرا جمهوري اسلامي تاكنون با آن روبرو نبوده است. آنها مشروعيت انتخابات و نظام را به چالش مي كشند.(!!)
برخلاف اين ادعا، افراطيون مدعي اصلاحات در ماجراي تحصن مجلس ششم و اعلام علني ممانعت از برگزاري انتخابات مجلس هفتم و سپس در انتخابات مجلس هشتم، خيانت هاي مشابهي را مرتكب شده اند.
نيويورك تايمز همچنين اظهار اميدواري كرد كه حلقه انحرافي نيز وارد حوزه ايجاد چالش در انتخابات شود و در رسيدگي به صلاحيت ها و نظارت بر انتخابات ميان مجريان انتخابات در وزارت كشور و نهادهاي نظارتي اختلاف پديد آيد.
يادآور مي شود اخيرا علي كشتگر از سران گروهك ورشكسته فدائيان خلق نيز تصريح كرده بود: مهم اين است كه بين اصلاح طلبان و كساني كه حكومت ديني را قبول ندارند، اجماع و هماهنگي به وجود آمده است.
پايگاه اپوزيسيوني اخبار روز نيز چند روز پيش تصريح كرد اصلاح طلبان از چند سال پيش با فرستادن برخي نيروهاي خود به اروپا و آمريكا، عملا وارد فاز مواضع اپوزيسيون عليه حاكميت شده اند و به كمك برخي دولت هاي اروپايي نظير انگليس مايلند نقش اپوزيسيون قديمي را برعهده بگيرند!
معناي اين ابراز تمايل در واقع پذيرفتن و به دوش كشيدن نقش گروههايي چون سلطنت طلبان، سازمان منافقين، جبهه ملي و نهضت آزادي است؛ با اين تفاوت كه خيانت محافلي چون مجمع روحانيون، حزب مشاركت و برخي اعضاي مركزيت كارگزاران، خيانت بزرگتري است چرا كه اينها در دوران اوج گيري انقلاب ها عليه جبهه استكبار، مي كوشند به زعم باطل خود و همان گونه كه آمريكا و اسرائيل مي خواهند، از فروغ جمهوري اسلامي در چشم ملت ها بكاهند.

 



سالي كه گذشت بلبشو در آمريكا، دريوزگي در اروپا (خبر ويژه)

اقتصاد غرب در سال 2011، سالي پر از بدهي و آشوب را پشت سر گذاشت.
سايت راديو زمانه درباره اوضاع اقتصادي غرب نوشت: فقط كافي بود تا كشورهاي اصلي تامين كننده نفت و گاز دنيا در خاورميانه از بهار عربي تأثير بگيرند تا پازل بحران اقتصادي در دنيا تكميل شود. حالا اعتراضات در اروپا و آمريكا فراگير شده و احتمالاً سال سخت تري در پيش است، دموكرات ها دولت آمريكا را با 10هزار ميليارد بدهي تحويل گرفتند و حال اين دولت بيش از 14 هزار و 300ميليارد ] 15 هزار ميليارد[ دلار بدهكار است و توانايي بازپرداخت آن را هم ندارد. به عبارت ديگر هر شهروند آمريكايي 50 هزار دلار بدهي دارد. در اروپا همان طور كه زماني مارگارت تاچر پيش بيني كرده بود، پول واحد، برخي كشورهاي اروپايي را به دريوزگي كشانده و هر شهروند اروپايي به طور متوسط 35 هزار دلار بدهكار است. آشوب ها از يونان و ايرلند آغاز شد و به ديگر كشورها سرايت كرد.
سايت مذكور اضافه مي كند: انگلستان هم كه هنوز با يورو ميانه خوشي ندارد و مدام در برابر تصميمات اقتصادي اتحاديه اروپا ساز مخالف مي خواند، حال و روز خوشي ندارد. در بريتانيا هم بار بدهي دولت به ازاي هر انگليسي 30 هزار دلار بر دوش شهروندان سنگيني مي كند. اعتصابات و اعتراضات سراسري هم در سال 2011 اين كشور را بي نصيب نگذاشت و دولت كه در چاره جويي اقتصادي عاجل، ناكام بود، سركوب معترضان را در دستور كار قرار داد تا از اين نظر هم انتقادات فراواني را متوجه خود كند.

 



بي بي سي: اوضاع چنان به هم ريخته كه اوباما هم شعارهاي ضد سرمايه داري مي دهد (خبر ويژه)

زمين زيرپاي آمريكا در حال جا به جايي است، بحراني عميق اقتصاد آمريكا و غرب را فرا گرفته و اوباما در سفرهاي تبليغاتي خود به صراحت شعارهاي ضد سرمايه داري مي دهد.
اين مطلب را شبكه دولتي انگليس عنوان كرد. سايت بي بي سي در تحليلي نوشت: ظرف ماه هاي آينده بازارهاي مناظره در آمريكا داغ خواهد بود. اما در حالي كه كانديداهاي جمهوري خواه اين روزها به دنبال جلب آرا، كشتزارهاي ايالت آيوا را زير و رو مي كنند، زمين زيرپاي آمريكا در حال جا به جايي است.سربازان آمريكايي بالاخره از عراق به خانه بازگشته اند، اما صف طولاني از چالش هاي ديگر پيش روي اين كشور قرار دارد؛ مصر در دوران گذار، ايران در آستانه توانمندي هسته اي و عراق و افغانستان و پاكستان و كره شمالي را هم نمي شود ناديده گرفت. همه اينها در حالي است كه بحراني عميق، اقتصاد غرب و البته آمريكا را فرا گرفته است. در داخل آمريكا، بسياري از مردم نسبت به آتيه اقتصادي خود اطمينان ندارند و آن ثبات قدمي كه ظرف سه دهه گذشته وجود داشت ديگر رخت بسته است. آنها ضربه خورده و عصباني هستند.
بي بي سي با اشاره به سفرهاي انتخاباتي رئيس جمهور آمريكا نوشت: لحن ها تغيير كرده. اوباما در بسياري از سفرهاي ايالتي به صراحت از شعارهاي پوپوليستي و ضد سرمايه داري بهره مي گيرد. يك حس سركشي و تغيير دارد به عمق دشت هاي مركزي آمريكا سرايت مي كند، شعارهاي قديمي، پرچم پرستي، صحبت از بزرگي و استثنايي بودن ملت در بسياري از تبليغات انتخاباتي تكرار خواهد شد، اما در عالم واقع، نشانه ها از آمريكايي متفرق خبر مي دهند، آمريكايي كه زير كوله بار مسئوليت هاي خودخوانده جهاني اش خم شده، و از عهده هزينه حفظ موقعيتش به عنوان تنها ابرقدرت جهان به سختي بر مي آيد.
از سوي ديگر راديو فردا در تحليل مشابهي به بحران اقتصادي آمريكا و 17 كشور اروپايي در سال ميلادي سپري شده اشاره كرد و افزود: به نظر مي رسيد آمريكا از كام بحران بزرگ سال 2008 و 2009 خارج مي شود اما از اوايل سال 2011، بسياري از اميدها را به يأس مبدل كرد.
خاطرنشان مي شود تشديد بحران هاي اقتصادي و سياسي در آمريكا باعث پيدايش جنبش تسخير وال استريت در نيويورك و سرايت آن به شهرهاي ديگر اين كشور شد.
روزنامه فرانسوي فيگارو نيز در تحليلي كه به رقابت هاي انتخاباتي در آمريكا اختصاص داشت، وخامت اوضاع اقتصادي را مورد توجه قرار داد و با اشاره به تصاوير آشكار شده بعد از جنبش اشغال وال استريت نوشت: اكنون تضادهاي بسياري ميان دموكرات ها و جمهوري خواهان پديد آمد. و حتي درون جمهوري خواهان شكاف هاي گسترده اي وجود دارد. اكنون اوباما شعارهاي چپ گرايانه مي دهد اما مشكل اصلي همه نامزدها و اوباما در انتخابات اين است كه بايد بتوانند هم حاكمان و بازار وال استريت را راضي نگه دارند و هم با خواسته هاي مردم معترض همسو شوند. اين كار سختي است.
براساس گزارش بنياهريتچ، دولت اوباما در ميان دولت هاي 8 رئيس جمهور اخير آمريكا، داراي بيشترين رقم كسري بودجه است.

 



تحريم انتخابات كه به بن بست خورد زحمت آشوب را هم خودتان بكشيد! (خبر ويژه)

«نگارنده كوله بار هجرت بسته و در مقام توصيه به سبزهاي داخل كشور نيست اما آيا قرار است حاكميت بدون پرداخت هزينه اي انتخابات را برگزار كند؟!»
اين جملات متعلق به مرتضي كاظميان از اعضاي رده پايين گروهك ملي- مذهبي است كه بدون هيچ تهديد و تعقيبي، ترجيح داد از كشور خارج شود و به بهانه يارگيري از سوي اپوزيسيون خارج نشين، براي خود كار و كاسبي دست و پا كند. وي در سايت نيمه تعطيل نداي سبز، به اعلام تحريم انتخابات مجلس از سوي گروهك ها اشاره مي كند و با اذعان به بي خاصيتي اين حركت تاكيد مي كند: آيا قرار است اين انتخابات بدون پرداخت هزينه از سوي حاكميت برگزار شود؟ نشستن و نظاره كردن رقابت اقتدارگرايان، تغيير معناداري براي ما به همراه نخواهد داشت. نگارنده كوله بار هجرت]؟![ را بسته و در مقام توصيه و ارائه راهكار براي سبزهاي داخل نيست اما سخن بر سر يك فرصت ويژه است. آنها مي توانند با نگاهي واقع بينانه به شرايط امنيتي در داخل، محاسبه و برآورد دقيق اقدام هاي اعتراضي محتمل و درنظر داشتن حداكثر ملاحظات و مخاطرات پا در راه كنش اعتراضي در فضاي انتخابات بنهند.
اين نسخه پيچي ها كه مشابه زيادي در فضاي مجازي پيدا كرده، نشانگر شدت خشم محافل ضدانقلاب از بن بست زودهنگام سناريوي تحريم انتخابات است چرا كه طراحان اين پروژه خيال مي كردند مردم و مسئولان در برابر چنين شوكي(!؟) به تلاطم مي افتند و به فتنه گران باج مي دهند اما با منتفي شدن اين توهم و حتي ثبت نام طيفي از اصلاح طلبان - كه رقمي بين 700 تا 862 نفر اعلام شده- طراحان عصباني سناريو احساس مي كنند كه زيادي زيان كرده اند و بنابراين بايد دعوت به تشنج براي مقابله با جشن مردم سالاري و ممانعت از برگزاري انتخابات را در دستور كار قرار دهند.
به تازگي پايگاه اينترنتي روزآن لاين نيز به قلم علي افشاري تصريح كرد: تحريم انتخابات چالش هاي خود را دارد و نيازمند نشاط مخالفان و آمادگي بالا براي پرداخت هزينه است. زماني بايد به سمت تحريم رفت كه امكان راه اندازي يك جنبش قوي فراهم باشد در غير اين صورت اگر جماعت كمي به تحريم پاسخ مثبت دهند، اين طرح به ضد خود تبديل مي شود و مشروعيت حكومت تقويت مي گردد.
تحليل گران اتفاق نظر دارند كه طيف نفاق لانه كرده در مجمع روحانيون- به عنوان آلت دست جريان اپوزيسيون مقيم خارج و سازمان دهندگان غربي كودتاي مخملي- بيشترين خسارت را از قبول ايفاي نقش نيروي ميداني تحريم انتخابات خواهند خورد و چنين حركتي زدن تير خلاص به خود، پس از خطاي فاحش بازي در سناريوي آشوب مي باشد.
متقابلا طيف خارج نشين و گرداننده اتاق هاي به اصطلاح فكر فتنه سبز كه عملا موضوعيت خود را از دست داده و هزينه هاي گزاف گذاشته شده روي دست سرويس هاي جاسوسي را زير سؤال رفته مي ديدند، به اعتبار خودكشي طيف داخلي توجيهي براي ادامه ارتزاق خود ولو تا چند ماه ديگر پيدا كرده اند!

 



خوب شد تحريم كردند و گرنه اصلاح طلبان همديگر را مي كشتند! (خبر ويژه)

بيژن حكمت از اعضاي گروهك اتحاد جمهوري خواهان گفت «اين اولين بار است كه اصلاح طلبان و مخالفان سكولار نظام در چارچوب اپوزيسيون اقدام به تحريم انتخابات و عدم شركت در آن كرده اند».
وي در مصاحبه با راديو فردا از شكسته شدن پروژه تحريم انتخابات توسط طيفي از اصلاح طلبان ابراز ناخرسندي كرد و گفت: اصلاح طلباني كه اقدام به ثبت نام كرده اند، اجماع را كه فقط هم اصلاح طلبان نيستند و تمام نيروهاي سكولار هم انتخابات را تحريم كرده اند، به هم زده اند. اين نقطه ضعف بزرگي است به خصوص كساني كه به آقاي خاتمي نزديك هستند.
يادآور مي شود حتي محمدرضا تابش رئيس فراكسيون اقليت و خواهرزاده خاتمي نيز به اعلام وي مبني بر شركت نكردن و نامزد ندادن جبهه اصلاحات اعتنا نكرد. بنابر آمارهاي اوليه بيش از دو سوم اعضاي فراكسيون اقليت در انتخابات نام نويسي كرده اند. روز گذشته كواكبيان (از اعضاي فراكسيون اقليت) به باشگاه خبرنگاران گفت كه طيف متبوع وي در ميان اصلاح طلبان، براي كسب 150 كرسي مجلس رقابت مي كنند.
پس از تشديد فشارها به تابش، وي در مصاحبه با مهر ادعا كرده كه اصلاح طلبان نامزد شده، نه با تابلوي اصلاح طلبي بلكه به صورت مستقل در انتخابات شركت مي كنند!
وي مي گويد: اصلاح طلبان به روي همان قراري كه داشتند پايبند هستند. تصميمي كه قبلا در فراكسيون اقليت مجلس گرفته شدو همه مسئولان جبهه اصلاحات نيز همين حرف را زدند اين بود كه اگر اصلاح طلبان در حوزه هاي انتخابيه شانس دارند و با اقبال مردم مواجهند و حدس مي زنند مي توانند از فيلتر شوراي نگهبان عبور كنند كانديدا شوند اما نه با تابلوي اصلاح طلبي بلكه به صورت مستقل.
تابش البته به يك سوال روشن پاسخ نداده كه بالاخره حاميان جبهه اصلاحات بايد به رهنمود خان دايي جان! (خاتمي) عمل كنند و در انتخابات شركت نكنند يا نامزدي امثال جناب برادرزاده را جدي بگيرند و با دهن كجي به خاتمي در انتخابات شركت كنند؟! بدين ترتيب مي شود اين پرسش را هم پرسيد كه آيا اوضاع در جبهه اصلاحات زيادي شير تو شير نيست؟! باز هم جاي شكرش باقي است كه سران جبهه اصلاحات موضوع تحريم انتخابات را پيش كشيدند وگرنه اگر قرار بود، انتخابات تحريم نباشد، لابد به جاي آن 800-700 نفر اصلاح طلبي كه براي نامزدي اسم نويسي كرده اند، 3 هزار نفر نامزد مي شدند؛ و سر و كله يكديگر را هم مي شكستند آن هم صرفا براي 290 كرسي!



 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14