(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 18 دی 1390- شماره 20116

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مردي براي ديروز، امروز و فردا...
طرح سوال از رئيس جمهور از اين هفته در دستور كار مجلس قرار گرفت
پايان تدوين سياست هاي كلي خودكفايي دفاعي كشور در مجمع تشخيص مصلحت نظام
فتنه، انحراف و فساد رقيبان اصلي جبهه متحد اصولگرايان
صفارهرندي: بيداري اسلامي جايگاه ايران در معادلات جهاني را تثبيت كرد
واكنش دولت به انتشار خبر 96 سفر خارجي مشايي
مراسم بزرگداشت حاجي بخشي برگزار شد
قوه قضائيه پس از بركناري جاسبي بررسي اتهامات وي را آغاز كند
انديشكده نظامي آمريكا: ارتش ايالات متحده در مقابل حملات نامتقارن ايران كاملا آسيب پذير است
جلسه اضطراري براي پرداخت بدهي نفتي هند به ايران
رئيس سازمان زندان ها : تمام زندان هاي كشور از جمله اوين تحت نظارت كامل است
يك قاضي عراقي: هيچ سند قانوني براي حضور منافقين درعراق وجود ندارد



مردي براي ديروز، امروز و فردا...

عليرضا طلابي
حاجي بخشي هم رفت پيش همرزمانش... به همين سادگي. قسمت پيرمرد اين بود كه در سالروز شهادت عمار برود...
نمي دانم چه روحي در جسم اين مرد حلول كرده بود كه با ديدنش احساس نشاط و امنيت مي كردي. سادگي و صفا و صميميت از سر و رويش مي باريد. ظاهرش، همان باطنش بود. تصاوير حضورش در جبهه ها را كه مي ديدي، انگار كه حك شده بود بر صفحه تقويم مصور جنگ؛ هويت و زندگاني و رفتار واقعي اين مرد. حاجي به اسمش اعتبار بخشيده بود و شده بود حاجي بخشي. نامش تداعي گر ايام جنگ و جهاد و هيئت هاي رزمندگان اسلام و دعاهاي روح انگيز توسل و كميل و ندبه بود و نيز زيارت عاشورا.
همه دار و ندارش يك حنجره بود متصل به قلبي بصير. سوار بر وانت با يك بلندگو و آوازي كه ضرب آهنگش حزب الله بود. قطعاً خيابان انقلاب و آزادي و ميادين شهر، آسمان و زمين جبهه هاي غرب و جنوب گواهان خوبي هستند براي اثبات ايمان و استقامت پيرمرد و همرزمانش نزد خدا. هم او كه هميشه حزبش را صدا مي زد. ماشالله حزب الله.
او هيچ گاه بي قراري نكرد. اگر چه نزديك ترين كسانش را تقديم انقلاب و نظام كرده بود و باز هم مثل خيلي ها بي ادعا بر سر قرار بود. در سرما و گرما، روز قدس و بيست و دو بهمن و تشييع جنازه شهدا و همرزمانش و...
پيرمرد نه اهل مقاله نوشتن بود نه اهل فيلم و سريال سازي، نه سخنراني كرد و نه آن چنان مصاحبه اي. نه كاري به دوربين داشت و نه خود را كسي مي پنداشت. چندي پيش نزد عزيزي گلايه كرده بود كه تعدادي از عكس هاي جبهه اش را خبرنگاري برده و جايش در آلبومش خالي است. مي خواست عكس هايش را برگردانند... پيرمرد به همين چيزها دلخوش بود... و با اين چيزها زندگي مي كرد... اگر ناراحتي در چهره رهبر و مردم مي ديد دلش مي شكست...
نه برجي براي خود ساخته بود نه به دنبال مريدي مي گشت. چهره اش گشاده بود، محكم و استوار. براي او جنگ تمام نشده بود مثل يك سرباز، با همان لباس و با همان روحيه. لحظه اي بيانديشيد! اگر حاجي هم مثل بعضي ها كت و شلوارش را مي پوشيد و اتو كشيده به دنبال سهميه و امتيازات و مدرك، سهم خواهي و طلبكاري و... مي رفت و روي فرش يا مبلمان خانه اش لم مي داد... آن وقت مثل همان بعضي ها، مي شد حاجي طلبكاري.
او مثل بعضي ها فقط مرد ديروز نبود، بلكه مردي بود براي ديروز، امروز و فردا. او مرد روزهاي حماسه حضور بود. با تمام شدن ظاهري جنگ، او تمام نشد و همچون قطره اي از اقيانوس زلال ملت در مسير پرچالش انقلاب و نظام و در راهپيمايي ها هميشه جزء حاضرين اول بود. درست مثل كلاس اولي ها كه وقتي حاضر غيابشان مي كنند با چه لذتي جواب مي دهند آقا...! حاضر! او تا كلاس آخر، حاضر اول بود... تا اين اواخر كه به خاطر بيماري؛ مرخصي استعلاجي، عذرش را نزد آقا و ملت پذيرا كرده بود. زياد عجيب نيست اگر خميني(ره)ها در سالروز تولد زهرا متولد شوند يا حاج بخشي ها در سالروز شهادت عمار رحلت كنند.
جنگ خسته شد و به ظاهر تمام شد اما حاجي بخشي ها تمام نشدند... چرا كه به قول قرآن، امام و رهبر، تا شيطان هست جنگ و مبارزه هم هست.
پيرمرد بعد از عمري حضور، كوله بار سادگي اش را پشت كشيد و رفت!
احساس مي كنم روح حاجي راضي نيست كه در اين ستون، به او به عنوان يك شخص پرداخته شود و همرزمانش فراموش شوند. لذا بايد گفت، پيرمرد در اين ستون نه فقط حاجي بخشي، بلكه همه مردان و زنان دوران جنگ و مبارزه و حضورند كه همچون صخره اي ستبر در مقابل جنگ سخت و نرم دشمن ايستادند، تا برادران و خواهران ديگرشان در سنگر علم و دانش و جهاد اقتصادي، فرهنگي و مبارزه، شكفتن اتم و گشودن راه فضا و پيمايش مرزهاي پزشكي و صنعت و كشاورزي و... را رقم بزنند تا دست انقلاب و نظام و رهبر و ملت بزرگ ايران در برابر دشمنان خالي نماند و خون شهدا پايمال نشود! كه با وجود حزب الله هرگز اين خون ها پايمال نخواهد شد ان شاء الله. اينك مائيم و ادامه اين راه در مسير فتنه هاي پياپي...

 



طرح سوال از رئيس جمهور از اين هفته در دستور كار مجلس قرار گرفت

يك عضو هيئت رئيسه از بررسي سوال از رئيس جمهور در كميسيون هاي مجلس از اين هفته خبر داد.
حجت الاسلام سبحاني نيا با اشاره به طرح سوال از رئيس جمهور كه به شش كميسيون تخصصي مجلس براي رسيدگي ارائه شده است به فارس گفت: در اين مرحله طبق قانون، كميسيون ها بايد از رئيس جمهور براي پاسخگويي به سوالات مطروحه دعوت كنند اما لزومي ندارد كه شخص رئيس جمهور در جلسات كميسيون ها حضور يابد اما نماينده رئيس جمهور بايد براي پاسخگويي به سوالات در كميسيون ها حاضر شود.
اين عضو هيئت رئيسه مجلس بر همين اساس متذكر شد: بعد از ارائه گزارش كميسيون ها از بررسي طرح سوال از رئيس جمهور به هيئت رئيسه، سوالات در صحن علني با حضور رئيس جمهور مورد رسيدگي قرار مي گيرد، البته اين اقدام در صورتي انجام مي شود كه سوال كنندگان از پاسخ هاي رئيس جمهور يا نماينده او در كميسيون ها قانع نشوند.
گفتني است طرح سوال از رئيس جمهور در 10 محور با 79 امضا تقديم هيئت رئيسه مجلس شد و اين هيئت نيز طرح مذكور را براي بررسي به كميسيون هاي امنيت ملي و سياست خارجي، برنامه و بودجه، عمران، اقتصاد، اصل 90 و فرهنگي ارجاع داد.
شش كميسيون مذكور نيز اين هفته بررسي اين سوال را در دستور كار خود قرار داده اند و از رئيس جمهور نيز براي پاسخگويي به سوالات، دعوت كردند تا در مجلس حاضر شود.
حجت الاسلام حسين ابراهيمي نايب رئيس دوم كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز در اين رابطه گفت: موضوع دعوت از رئيس جمهور به نشست سه شنبه اين كميسيون، بررسي سوالات نمايندگان درباره عزل حجت الاسلام مصلحي و منوچهر متكي از وزارتخانه هاي اطلاعات و امور خارجه است.
وي در اين زمينه افزود: احمدي نژاد قرار است كه به آمريكاي لاتين سفر كند، لذا در ايران حضور ندارد اما قاعدتا نماينده وي در نشست اين هفته كميسيون امنيت حضور پيدا خواهد كرد.
نايب رئيس دوم كميسيون امنيت ملي تصريح كرد: اگر رئيس جمهور يا نمايندگان وي در جلسات بررسي ها حضور پيدا كردند، نتايج بررسي ها را با توجه به توضيحات ارائه شده رئيس جمهور يا نمايندگان وي به هيئت رئيسه ارائه خواهيم كرد، در غير اين صورت گزارش مذكور را كميسيون مستقلا به هيئت رئيسه تقديم مي كند.
دعوت از نماينده رئيس جمهور جهت رسيدگي به سوال ارجاعي به كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي مبني بر علت نرخ پايين رشد اقتصادي كشور و چگونگي ايجاد يك ميليون و 600 هزار شغل در كشور با اين نرخ رشد نيز از مهمترين دستور كارهاي كميسيون برنامه و بودجه است.
علاوه بر اين كميسيون برنامه و بودجه سه شنبه هفته جاري درخواست عده اي از نمايندگان مبني بر رسيدگي به عملكرد دولت در پرداخت اعتبارات يارانه بليت حمل و نقل عمومي براساس ماده 233 آئين نامه داخلي را بررسي خواهد كرد.
بحث ارز و ال سي هاي داخلي در مجلس
كميسيون اقتصادي هم با حضور وزير اقتصاد، وزير صنعت، معدن و تجارت، رئيس كل بانك مركزي و مديران عامل بانك هاي دولتي و خصوصي و ديگر مسئولان ذيربط بررسي اثرات محدوديت هاي گشايش اعتبارات ارزي و ريالي در بخش صنعت و توليد و مسائل اخير ارزي را در دستور كار خود قرار داد.
چندي پيش احمد توكلي رئيس مركز پژوهش ها و الياس نادران عضو كميسيون اقتصادي درخواست برگزاري جلسه فوق العاده رسمي و غيرعلني براي بررسي نوسانات قيمت ارز و نجات اقتصاد ملي را به رئيس مجلس شوراي اسلامي ارائه دادند.
اين هفته اين جلسه با حضور وزراي مربوطه در صحن علني مجلس برگزار خواهد شد.
همچنين پس از كشف اختلاس 3000 ميليارد توماني كليه ال سي هاي داخلي براي ساماندهي سيستم بانكي بسته شد، اين موضوع مشكلات فراواني را براي توليدكنندگان داخلي به وجود آورد و موجب ورود مجلس به اين مشكل براي حل مشكل توليدكنندگان داخلي شد.

 



پايان تدوين سياست هاي كلي خودكفايي دفاعي كشور در مجمع تشخيص مصلحت نظام

تدوين سياست هاي كلي خودكفايي دفاعي كشور در مجمع تشخيص مصلحت نظام پايان يافت.
در جلسه روز شنبه مجمع تشخيص مصلحت نظام، ادامه بررسي و تدوين سياست هاي كلي در خصوص خودكفايي دفاعي كشور كه پنج بند آن در جلسات گذشته به تصويب رسيده بود، پيگيري شد و با تصويب سه بند ديگر، تدوين اين سياست ها، مجموعاً در قالب 8 بند به پايان رسيد كه براي تأييد نهايي، تقديم رهبري معظم انقلاب خواهد گرديد.
در اين جلسه كه علاوه بر اكثريت اعضا، رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي، قائم مقام فرماندهي كل سپاه پاسداران، معاونت آماد و پشتيباني و تحقيقات صنعتي ارتش جمهوري اسلامي ايران، معاونت ستاد تخصصي وزير اطلاعات و تعداد ديگري از مسئولان ذيربط نيز حضور داشتند، پس از بحث و بررسي مبسوط اعضاء موارد ذيل به تصويب رسيد:
- تأمين نيازهاي دفاعي و امنيتي از خارج كشور در شرايط ضروري و اضطراري با رعايت سياست هاي دفاعي و امنيتي و با توجه به ملاحظات زير:
- تأمين در حد ضرورت، اولويت انتقال فناوري و نگهداري و تأمين قطعات، حتي الامكان تأمين منابع متنوع
- برون سپاري و جلب مشاركت ساير بخش ها اعم از دولتي و غيردولتي در تأمين نيازهاي نيروهاي مسلح با رعايت ملاحظات امنيتي و حفاظتي
-فراهم نمودن زمينه هاي آموزشي، رشد و تقويت نيروهاي مستعد نخبه براي ارتقاي فناوري هاي موردنياز دفاعي كشور و جذب، آموزش و بكارگيري نيروهاي مستعد نخبه با فراهم نمودن زمينه هاي رشد و تقويت آنان.

 



در همايش هيئت هاي داوري و اجرايي جبهه متحد اصولگرايان مطرح شد
فتنه، انحراف و فساد رقيبان اصلي جبهه متحد اصولگرايان

همايش هيئت هاي داوري و اجرايي جبهه متحد اصولگرايان استان ها روز جمعه در تالار انديشه حوزه هنري برگزار شد.
در اين همايش عليرضا زاكاني رئيس ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرايان گفت: جريان فتنه و جريان انحرافي دو رقيبي هستند كه مي خواهند با جبهه انقلاب رقابت كنند در عين حال كه جريان فساد نيز در درون اين دو جريان درصدد ماندن در قدرت و ضربه به كارآمدي نظام است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني جبهه متحد اصولگرايان، وي افزود: فتنه گران با قانون شكني و هرج و مرج بر ناامني در جامعه دامن زدند آنها مردم را تا موقعي مي خواهند كه به آنها راي دهند و اگر راي آنها تكرار نشود برچسب به مردم مي زنند و به آنها توهين مي كنند.
زاكاني با اشاره به چتر فراگير اصولگرايان براي مقابله با فتنه، انحراف و فساد گفت: جبهه متحد اصولگرايان به همت جامعتين و تدبير حضرات آيات مهدوي كني و يزدي شكل گرفت و دغدغه مندان جبهه انقلاب و كساني كه در حوزه دلدادگي به انقلاب اسلامي شناخته مي شوند در اين عرصه ورود پيدا كردند تا بتوانند اقدامات بهنگامي را براي انتخابات مجلس نهم انجام دهند.
وي با بيان اينكه نظام سلطه در مقابل ما قرار گرفته است به راهبرد آن عليه انقلاب اسلامي اشاره كرد و افزود: راهبرد نظام سلطه، ايجاد تنگناست به همين جهت با اتهام زني در عرصه بين المللي و ايجاد شرايط سخت درصدد هستند تا مردم را مايوس كنند و مشاركت مردم در انتخابات را كاهش دهند.
اين نماينده مجلس افزود: فتنه گران به دنبال حضوري فعال ولي بي سروصدا در انتخابات هستند و در زمان ثبت نام مشخص شد كه 19 درصد افرادي كه در انتخابات ثبت نام كردند به اين جريان تعلق دارد. همچنين افرادي كه شرط و شروطي را در انتخابات مطرح كردند بدون آنكه اشتباهات خود در سال 88 را جبران كرده باشند دست به باج خواهي زدند و فقط مطالبات ناخواسته خود را بيان كردند.
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي درباره جريان انحرافي نيز گفت: آنها با قدرت و پولي كه در اختيار دارند مي خواهند در انتخابات مجلس نهم فعاليت كنند اما اين در حالي است كه اين جريان به ارزش هاي اسلامي كه امام خميني(ره) آن را بازخواني كرد و مقام معظم رهبري در حال حاضر آن را دنبال مي كند معتقد نيستند. اين جريان هيچ اعتقادي به اسلام ندارد فقط مي خواهند بين قوا تنازع ايجاد كنند.
رئيس جبهه متحد اصولگرايان با اشاره به شكل گيري تقريبي هيئت هاي اجرايي و داوري در «استانها» اعلام كرد: تاريخ 25 دي ماه را به عنوان سقف تشكيل هيئت هاي اجرايي و داوري در «حوزه هاي انتخابيه» مشخص كرده ايم و اميدواريم با ساختارهاي جهادي كه پيش گرفته ايم پرچم جبهه متحد اصولگرايان را در سراسر كشور برافراشته نگه داريم.
منوچهر متكي دبير اجرايي جبهه متحد اصولگرايان نيز در اين همايش گفت: برخي با ارائه تحليل هاي غلط اظهار مي دارند كه جبهه دوم خرداد نيامده، پس خوب است به يك وزن كشي و زورآزمايي و رقابت بين اصولگرايان روي آوريم تلقي درست و واقعي نيست، چرا كه آنها با چراغ خاموش آمده اند و به اصطلاح با مهره هاي سفيد ليست خواهند داد.
متكي خطاب به شركت كنندگان در همايش هيئت هاي داوري و اجرايي جبهه متحد اصولگرايان در استانها، گفت: مهمترين وظيفه هر ستاد انتخاباتي در استانها تعيين گزينه هاي انتخاباتي به دور از حب و بغض هاي سياسي است.
همچنين حبيب الله عسگراولادي از ديگر چهره هاي سياسي اصولگرا بود كه در اين همايش به ايراد سخنراني پرداخت.
اين عضو شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان با اشاره به اينكه گستره اصولگرايي اكنون غيرقابل پيش بيني و گسترده است، گفت: بيش از 5 دهه در حاشيه رقابت جريان هاي سياسي و گهگاه نيز در نيمه متن اين رقابت ها حضور داشته ام و به جرئت مي گويم كه هرگز گستره اصولگرايي را به اين شكل نديده ام.
عسگراولادي با اشاره به اينكه خواست دشمنان تنازع بين طيف هاي اصولگرا است، خاطر نشان كرد: دشمنان براي فشل كردن انقلاب اسلامي مي خواهند بين اصولگرايان تنازع ايجاد كرده تا با يك رقابت دروني طيف هاي مختلف اصولگرا يكديگر را حذف كنند.
وي در ادامه با بيان اينكه چند نكته مهم را براي انتخابات مجلس خطاب به اصولگرايان عنوان مي كنم، گفت: اصولگرايان بايد براي اين انتخابات صبر كرده و به يك فهرست نهايي برسند و از حذف هم به صورت علني و مخفي خودداري كنند.
عسگراولادي در ادامه با اشاره به اينكه نظر رهبر انقلاب درخصوص انتخابات اين است كه حضور مردم در پاي صندوق ها به شكل گسترده باشد و ديگر اينكه نمايندگان مردم با راي قابل توجهي وارد مجلس شوند ادعا كرد: در همين خصوص يكي از عزيزاني كه مورد اعتماد همه است عنوان كرده كه درخصوص ليست نهايي اصولگرايان گفته اند كه اصولگرايان بيش از يك ليست نداشته باشند.

 



صفارهرندي: بيداري اسلامي جايگاه ايران در معادلات جهاني را تثبيت كرد

وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي تاكيد كرد كه بيداري اسلامي جايگاه ايران در معادلات جهاني را تثبيت كرده است.
حسين صفارهرندي در دانشگاه جامع علمي كاربردي با تبيين اين موضوع كه توجه و بررسي مجموعه تهديدات و فرصت ها است كه مي تواند تصوير روشني از آينده در برابر ما قرار دهد، گفت: در زمان محدود سير پيروزي انقلاب اسلامي عملا كادرسازي به معناي واقعي كلمه كه برآمده از تفكرات بنيادي انقلاب اسلامي باشد صورت نگرفت و همين موضوع هم باعث به وجود آمدن تعارض ميان افرادي با گرايشات ملي با آرمان هاي والاي انقلاب اسلامي شد كه برخي از آن تعارض ميان تعهد و تخصص برداشت كردند. البته با روي كار آمدن كابينه شهيد رجايي بسياري از اين معادلات برهم زده شد.
وي با اشاره به پيام امام خميني(ره) در پايان جنگ براي ساختن كشور افزود: مدتي بعد از همين زمان بود كه جريان تجديدنظرطلب شكل مي گيرد و افرادي همچون سروش كه معتقد بودند دوره حكومت نظام اسلامي به پايان رسيده به بهانه ساختن كشور متوسل به كساني مي شوند كه نه تنها اعتقادي به اصل انقلاب ندارند بلكه به نابودي ريشه هاي انقلاب كمر همت بسته اند.
صفارهرندي خاطرنشان كرد: تجديدنظرطلب ها در مذاكرات خود با فضاي بيروني خصوصا در اواخر دهه 70 اعلام داشتند كه ديدگاههايشان تغيير كرده است و آماده اند كه در رابطه با هر موضوعي حتي تغيير نوع حكومت مذاكره كنند.
وي با بيان اينكه مخاطره اصلي پيش روي ما فقدان مدل انسجام بخشي است، اظهار داشت: اين بزنگاه خطر است و اين تهديدات به خاطر فقدان عناصر و كادر تربيت شده و در تراز جمهوري اسلامي است كه مشكلاتي را در گذشته به وجود آورده كه البته امروز نيز با آن دست به گريبان هستيم، ما در جمع خود فضاي داخلي را آسيب شناسي مي كنيم اما بايد بدانيم كه دشمن در مقابل بدون تحرك نمي ماند.
مشاور فرمانده سپاه پاسداران گفت: بزرگترين مخاطره انقلاب برقرار شدن پيوند ميان كادرهاي ناكارآمد داخلي با فضاي بيرون است، اگر اين افراد نتوانند در مقابل اين تهديدات ايستادگي كنند آن وقت مي شود نماينده مجلس را با مسائل مادي تطميع كرد و آنجاست كه بايد احساس خطر كرد.
صفارهرندي در ادامه با اشاره به وضعيت كنوني جهان در عصر بيداري افزود: با ظهور موج بيداري اسلامي، ايران جايگاه خود را از موضع قدرت در ديدگاه ناظران جهاني تثبيت كرد و بارها و بارها اين مسئله از زبان خودشان بيان شده است. در حال حاضر ايران به قطب دوم جهان تبديل شده است كه يك قطب همه كشورهاي متصل به ايالات متحده آمريكا و قطب ديگر كشورهاي متاثر از انقلاب اسلامي هستند.

 



واكنش دولت به انتشار خبر 96 سفر خارجي مشايي

پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري در خبري «ديدارهاي خارجي رييس دفتر رييس جمهوري» را تكذيب كرد.
اين پايگاه با اشاره به سخنان روز گذشته رئيس مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي درباره سفرهاي خارجي اسفنديار رحيم مشايي كه در سايت هاي مختلف خبري منعكس شد، عنوان كرده است: دفتر رييس جمهوري در پي انتشار خبري در يكي از سايت ها، ضمن تكذيب آن، اعلام كرد، اين خبر با هدف حاشيه سازي و تلاش براي تحت الشعاع قرار دادن خدمات دولت مردمي منتشر شده است.
پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري در خبر خود فقط به تيتر يكي از سايت با عنوان «چرا مشايي با سفير سابق آمريكا در اسرائيل ديدار كرده؟!» اشاره و آن را تكذيب كرده اما به ديگر بخش هاي مهم سخنان توكلي اشاره اي نكرده است.
اين پايگاه همچنين مدعي شده كه «خبر ياد شده با هدف حاشيه سازي و تلاش براي تحت الشعاع قرار دادن خدمات دولت» انتشار يافته است و «به شدت تكذيب» مي شود.
به گزارش جهان ، رسانه دولت انتشار اخباري همچون ابعاد سفرهاي خارجي مشايي را «مصداق نشر اكاذيب به منظور تشويش اذهان عمومي و برخلاف مصالح امنيت ملي كشور» توصيف كرده است. دفتر رييس جمهور از «پيگيري حقوقي» اين موضوع هم سخن به ميان آورده است.
احمد توكلي ظهر جمعه در حسينيه نصرت مشهد با بيان اينكه يكي از سئوالي هايي كه در كميسيون خارجي مجلس شوراي اسلامي مطرح است طرح سئوال از وزير امور خارجه در ارتباط با سفرهاي خارجي مشايي است، اظهار داشت: در مدت 5سال آقاي مشايي 96 سفر خارجي داشته اند و اكنون در اين سئوال اين مطالب مطرح است كه آقاي مشايي كجا رفت، چرا به اين سفرها رفت و اينكه چه ضرورتي براي اين تعداد سفر خارجي براي رئيس سازمان ميراث فرهنگي كشور وجود داشته است.
رئيس مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي در ادامه به ديدار مشايي با سفير اسبق آمريكا در اسرائيل در يكي از سفرهاي خارجي مشايي اشاره كرد و گفت: رئيس سازمان ميراث فرهنگي كشور چه كاري با سفير اسبق آمريكا در اسرائيل داشته است.
رسانه دولت درباره حجم زياد سفرهاي خارجي وي و جزئيات آن موضعي اتخاذ نكرده است.

 



مراسم بزرگداشت حاجي بخشي برگزار شد

مراسم ختم حاج ذبيح الله بخشي با حضور مردم، مسئولان و مقامات كشوري و لشكري در مسجد شهداي تهران برگزار شد.
در اين مراسم، دكتر علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي، دكتر محمدباقر قاليباف شهردار تهران، سردار نقدي رئيس بسيج سازمان بسيج مستضعفين، سردار احمد بيگدلي فرمانده عمليات سپاه تهران بزرگ و محمداسماعيل كوثري نماينده مجلس شوراي اسلامي و حجت الاسلام والمسلمين عبدالعلي گواهي مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) برگزار شد.
در اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين عبدالعلي گواهي با بيان قسمتي از واقعه عاشورا گفت: حاج ذبيح الله پدر همه بسيجيان تهران بود. او كسي بود كه با علاقه، صلابت و شجاعت هشت سال سابقه حضور در جنگ را در كارنامه اعمال خود دارد.
وي اظهاركرد: چقدر زيباست كه نمازگزاران جمعه تهران بعد از اقامه نماز جمعه بر پيكر حاج بخشي نماز خواندند و آن مراسم تشييع با شكوه را برگزار كردند.
گواهي افزود: مرحوم حاج بخشي روحيه جهادي خود را از دوران هشت سال دفاع مقدس و حضور در جبهه و جنگ تا فتنه سال 88 و بعد از آن حفظ كرد و هيچ تغييري نكرد. او هيچ حرفي نگفت كه دشمن از آن سوء استفاده كند. هر جا انسان از ارزش ها دفاع كند به معني آن است كه در جبهه حضور دارد و در مقابل دشمن جهاد كرده است.
وي تصريح كرد: حاج بخشي در طول هشت ماه فتنه سال 88 همانند هشت سال حضور خود در دوران دفاع مقدس ماند و از ارزش ها دفاع كرد. حاج بخشي وقتي شهيد شد كه فرزندانش شهيد شدند. او مصداق بارز اين حرف است كه وقتي آهن را در آتش مي گدازند و در بدن آن ها مي نهند هيچ تغييري در آن ها رخ نمي دهند. اين گونه افراد شادي زودگذر دنيا را با آخرت عوض نمي كنند.
گواهي با بيان اين كه حاج بخشي به حبيب بن مظاهر اقتداء كرده بود، تأكيد كرد: ما بايد پيام حاج بخشي را سرلوحه كار خود كنيم چرا كه او مي دانست كه چه مسئوليتي بر عهده دارد. دشمن مي خواهد نااميدي را در دل مردم ايران به وجود آورد. آنچه كه براي افرادي همچون حاج بخشي مهم بود اين بود كه به وظيفه خود عمل كنند وعمل هم مي كردند. سعي كنيد در اين دوران همانند شهدا و خانواده آن ها خوب استفاده كنيم.
وي در بخش ديگري از سخنانش گفت:خوش به حال حاج بخشي كه بعد از 70 سال زندگي، اينگونه از دنيا رفت. او كسي بود كه دو فرزندش، دامادش و يكي از برادرانش شهيد هستند. حضور مردم در چنين جلساتي برمحيط جامعه تاثيرگذار است.
در بخش ديگر اين مراسم سينه زني با شكوه و نوحه سرايي قابل وصفي نيز براي علمدار جبهه ها برگزار شد.

 



دانشجويان خواستار شدند
قوه قضائيه پس از بركناري جاسبي بررسي اتهامات وي را آغاز كند

انجمن اسلامي دانشجويان مستقل در بيانيه اي از قوه قضاييه خواست پس از بركناري جاسبي در جلسه 21 دي ماه، بررسي اتهامات وي را آغاز كند.
انجمن اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه تهران با صدور بيانيه اي مطالبي را درباره جلسه روز چهارشنبه هيئت امناي دانشگاه آزاد و انتخاب رئيس جديد اين دانشگاه مطرح كردند كه بخش هايي از آن به شرح زير است:
متاسفانه شاهد آن بوديم كه در اولين جلسه هيئت امناي جديد كه بنا به تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي فقط يك دستور كار داشت و آن هم تعيين رئيس جديد دانشگاه آزاد بود، باز هم نظر فردي خاص بر نظر 41 نفر از نخبگان كشور كه در شوراي عالي انقلاب فرهنگي اين دستور را تنظيم كرده بودند، غلبه كرد و در جلسه 30 آذر هيئت امناي دانشگاه آزاد فقط رئيس هيئت امنا مشخص و قرار بر اين شد كه كه در جلسه 21 دي ماه رئيس جديد دانشگاه آزاد انتخاب و به شوراي عالي انقلاب فرهنگي معرفي شود.
در اين روزها كه به تاريخ برگزاري جلسه تعيين رئيس جديد دانشگاه آزاد نزديك مي شويم زمزمه هايي به گوش مي رسد كه ما دانشجويان را به عنوان قشري فرهيخته و عدالتخواه كه به جز خدا از هيچ فرد و گروه و ارگاني نمي ترسيم بر آن داشت كه نكاتي را پيرامون اين مسئله به شرح زير اعلام كنيم:
اول- عدم حضور احتمالي عده اي خاص از اعضاي هيئت امنا در اين جلسه با هدف اينكه مقبوليت رئيس انتخابي جديد را كه با تفكر آن ها همخواني ندارد كاهش دهند، هيچگونه خلل و آسيبي در روند اين انتخاب بوجود نخواهد آورد و تنها باعث سرخوردگي و رو شدن بيش از پيش ماهيت اين افراد در راستاي قانون گريزي از مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي كه بنا به فرموده امام (ره) و مقام معظم رهبري لازم الاجرا است، مي شود و اين جلسه بدون حضور آنان نيز رسميت خواهد داشت.
دوم- اعضاي محترم هيئت امنا تمامي سعي خويش را در انتخاب فردي شايسته كه وفادار به ارزش هاي انقلاب اسلامي باشد، انجام دهند و خداي نكرده بنا آن نباشد كه براي جلب رضايت فردي خاص انتخاب نادرستي انجام دهند زيرا كه سابقه چند 10 ساله اين دانشگاه نشان مي دهد كه افراد منتسب به فردي خاص صلاحيت تكيه بر مسند رياست و ساير پست هاي دانشگاه آزاد را ندارند.
سوم- با توجه به اخباري كه از گوشه و كنار از دفتر رياست دانشگاه آزاد و برنامه هاي 3 ماه آينده آقاي جاسبي به گوش مي رسد در خواست ما اين است كه پس از انتخاب رئيس جديد دانشگاه آزاد هيئت امنا هر چه سريع تر زمينه را براي انتقال رياست و امور مربوطه به وي و تا پيش از انتخابات مجلس نهم فراهم كند و از هرگونه استفاده تبليغاتي و انتخاباتي از اموال و امكانات دانشگاه آزاد كه جزو اموال عمومي است براي انتخابات نهم جلوگيري به عمل آيد.
چهارم- خداي ناكرده در صورتي كه بنا به هر دليل و توجيهي عده اي از افراد هيئت امنا قصد داشته باشند كه انتخاب رياست جديد را به بعد از انتخابات مجلس موكول كنند يا رئيس در جلسه 21 دي ماه انتخاب نشود از شوراي عالي انقلاب فرهنگي مي خواهيم كه طبق قانون و در اسرع وقت راسا اقدام كرده و با عزل جاسبي و انتخاب سرپرستي شايسته زمينه انتقال رياست به فردي شايسته و توانا را فراهم آورد.
پنجم- بركناري جاسبي از رياست سي ساله دانشگاه آزاد كه نه با عدالت و گردش نخبگان توجيه پذير است و نه با سياست و عقل و منطق، كوچكترين خواسته ما دانشجويان است و از قوه محترم قضاييه مي خواهيم كه با تنظيم كيفرخواستي در رابطه با اتهاماتي كه به آقاي جاسبي مخصوصا درباره فعاليت هاي دانشگاه آزاد در جريان حوادث فتنه براندازانه سال 88 وارد است وي را به دادگاه فراخوانده و مر قانون را در مورد او اجرا كند.
ششم- تاخيري كه تا به حال به هر دليلي در تغيير سيستم چيدمان مديريتي و افرادي كه به مدت بسيار طولاني دانشگاه آزاد را زنداني كرده بودند پيش آمد، باعث شد كه تخلفات بسياري در لواي عنوان دانشگاه آزاد بوجود آيد كه از مهمترين آن ها مي توان به تخلفات گسترده و انجام اقدامات عليه امنيت ملي نظام مقدس جمهوري اسلامي توسط مهدي هاشمي رفسنجاني كه تا قبل از فرار از ايران عضو هيئت امنا و رئيس مركز تحقيقات دانشگاه آزاد نيز بوده، بوجود آيد. لذا ما دانشجويان خواستار آن هستيم كه هيئت امنا جديد و اعضاي محترم شوراي عالي انقلاب فرهنگي بدون هيچگونه ملاحظه اي بر اجراي درست قوانين وضع شده در مورد دانشگاه آزاد نظارت و كنترل داشته باشند تا انشاءالله در آينده كمتر شاهد رخ دادن همچنين مواردي باشيم.

 



انديشكده نظامي آمريكا: ارتش ايالات متحده در مقابل حملات نامتقارن ايران كاملا آسيب پذير است

سرويس سياسي-
پايگاه تحليلي «توديز ديفنس»آمريكا، در مطلبي به پيش بيني نوع درگيري ميان ايران و آمريكا در صورت شروع هر نوع منازعه ميان اين دو كشور در خليج فارس پرداخت.
«توديز ديفنس» در گزارش خود نوشت: جنگ لفظي ميان ايران و آمريكا كماكان اين هفته رو به افزايش است، اما چه رخ مي دهد اگر ايران واقعا تنگه هرمز در نزديكي خليج فارس را مسدود كند و آمريكا نيز به راستي بكوشد تا اين محاصره را بشكند؟ قطعا اين تسليحات و تاكتيك ها هستند كه نقش ايفا خواهند كرد.
در اين گزارش با طرح اين سوال كه اگر ارتش آمريكا در تنگه هرمز با ايران درگير شود، اين منازعه چگونه خواهد بود؟ آمده: طبق گفته تحليلگران نظامي يك چيز قطعي است و آن اينكه اين درگيري بسيار متفاوت از زماني خواهد بود كه ايران و آمريكا در اواخر دهه 80 با يكديگر درگير شدند و آن زماني بود كه آمريكا در تلافي آسيبي كه مين ايران به يك ناو محافظ آمريكايي وارد كرد، طي عمليات «پريينگ مانتيس»، به اهداف ايران در خليج فارس حمله نظامي كرد.
در اين مطلب آمده: اين درگيري دريايي، كشتي ها و جنگنده هاي ايران را در گود مبارزه عليه نيروهاي نظامي آمريكا قرار داد. مايكل روبين، كارشناس موسسه آمريكن انترپرايز در واشنگتن بر اين باور است اين جنگ كه در 20 سال پيش رخ داد، از همان زمان استراتژي ايران را تغيير داد. وي افزود: «بعد از آن ايران تصميم گرفت ديگر به طور مستقيم با آمريكا درگير نشود. در واقع آنها قصد دارند كه به طور نامتقارن با ما برخورد كنند».
در ادامه اين مطلب تاكيد شده: در واقع هدف از حملات نامتقارن شكست دادن آمريكاي مجهز به فناوري برتر نيست، بلكه تحميل صدمات كافي به اين كشور است تا خطرات حضور آمريكا در منطقه را افزايش دهد. از اين رو به گفته ميشل كونل، مدير برنامه مطالعات ايران در مركز تحليل هاي دريايي، اين به معناي به كارگيري تسليحات و تاكتيك هايي است كه به دنبال افزايش صدمه به نيروهاي آمريكايي آنهم با هزينه كم براي ايران است. وي افزود: «تهديد مين چيزي است كه همه درباره آن متعجب شدند اما ايراني ها داراي موشك هاي كروز ضدناو، قايق هاي كوچك، و زيردريايي نيز هستند».
اين گزارش افزود: در گزارش سال 2008 كه از سوي «موسسه واشنگتن براي سياست خاورنزديك» منتشر شد، فريبرز حق شناس، يك كارشناس نظامي ايران، فناوري هاي متنوع و گوناگوني را توصيف كرد كه ايران مي تواند در درگيري با نيروهاي آمريكايي از آنها استفاده كند. به گفته او، ايران مي تواند حملات هماهنگي را آغاز كند كه شامل به كارگيري قايق هاي كنترل از راه دوري است كه مملو از مواد منفجره هستند، همين طور گروه هاي قايق هاي تندرو، قايق هاي نيمه زيردريايي، ناوهاي حمله سريع، زيردريايي، موشك هاي ضد ناو و آتش توپخانه كه همگي بر روي كشتي هاي محافظ آمريكايي متمركز مي شوند كه قصد عبور از تنگه هرمز را دارند.
بر اساس اين گزارش، اين تهديد با توجه به اينكه ايران داراي دو نيروي دريايي است، افزايش يافته. طبق ادعاي كونل، «ناوگان ايران تهديد چنداني براي كشتي هاي جنگي آمريكا به شمار نمي رود و به احتمال زياد در روزهاي نخست درگيري تخريب خواهند شد. به علاوه ظرفيت هاي آنها چندان پيچيده نيست». اما ايران داراي نيروي دريايي ديگري تحت نظارت سپاه پاسداران است كه در سال هاي اخير نقش خود را افزايش داده و در فناوري هايي نظير قايق هاي سريع كه مي توانند براي حملات انتحاري به كار روند، سرمايه گذاري كرده است.
در ادامه اين مطلب آمده: به علاوه ايران موشك هاي ضدناو خود را ارتقا داده است. طبق گزارش «مركز مطالعات بين المللي و استراتژيك» ، سپاه پاسداران ايران قايق هاي گشت زني را به موشك هاي ضد ناو C-802 مجهز كرده است. اين نهاد همچنين داراي موشك هاي ضدناو H-2 Seersucker مي باشد. شايد اين موشك ها بهتر از موشك هاي آمريكا نباشند اما مهم نيست چرا كه موقعيت جغرافيايي به نفع ايران است. تنگه هرمز كم عمق و باريك است.
طبق اين گزارش، همين موضوع درگيري در تنگه هرمز را نگران كننده مي سازد. توانايي ارتش آمريكا براي تضعيف كردن اقدام ايران در بستن تنگه هرمز به توانايي اين كشور در اعزام گسترده نيرو بستگي دارد اما همين نيروها در مقابل حملات نامتقارن ايران آسيب پذير خواهند بود. ميشل ايسنستادت، عضو ارشد «موسسه واشنگتن براي سياست خاورنزديك» در اين باره گفت: سناريو هراس انگيز سناريويي است كه خشم ايراني ها خارج از كنترل شده و به درگيري گسترده در خليج فارس منجر شود. اگر چنين شود ايران مي تواند نيروي دريايي آمريكا را از برخي مسيرهاي هوايي و دريايي مورد هدف قرار دهد و برخي حملات مي تواند به خوبي به قدرت دفاعي آمريكا آسيب برساند. وي در ادامه مدعي شد: در پايان ما پيروز خواهيم بود و نيروي دريايي ايران در ته خليج فارس خواهد بود با اين حال ما صدمات غيرقابل پيش بيني خواهيم ديد.

 



جلسه اضطراري براي پرداخت بدهي نفتي هند به ايران

پس از اعلام «هالك بانك» تركيه مبني بر اينكه مجبور به متوقف كردن انتقال پرداخت هاي هند به ايران است، جلسه اي اضطراري به رياست شيو شانكار منون - مشاور امنيت ملي هند، بين مقامات وزارتخانه هاي دارايي، نفت و امور خارجه و همچنين بانك مركزي اين كشور برگزار شد.
روزنامه ايندين اكسپرس نوشت: مقامات هندي در واكنش به تحريم هاي شديد آمريكا عليه بانك هايي كه تسويه پول نفت ايران را انجام مي دهند، يك جلسه اضطراري برگزار كردند تا راههاي جلوگيري از هرگونه اختلال در تجارت نفت با ايران را بررسي كنند.
بلافاصله پس از اين نشست وزارت نفت هند اعلام كرد كه يك جلسه بين پنج پالايشگاه وارد كننده نفت از ايران روز دوشنبه به منظور مذاكره درباره واردات نفت از ايران و مسائل مرتبط برگزار خواهد شد. اين پنج پالايشگاه در سال 2010-2011 ميلادي روي هم رفته 18 ميليون و 500 هزار تن نفت از ايران وارد كردند.

 



رئيس سازمان زندان ها : تمام زندان هاي كشور از جمله اوين تحت نظارت كامل است

رئيس سازمان زندان ها گفت: «در زندان اوين بخشي وجود ندارد كه تحت نظارت و مسئوليت ما نباشد.»
غلامحسين اسماعيلي تاكيد كرد: «آنچه در اوين هست ، تحت مسئوليت ما است اما براي انجام بازجويي ها و اقدامات مرتبط با برخي پرونده ها، وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه هم نقش ايفا مي كنند.»
با اين حال اسماعيلي تصريح كرد كه: «در حوزه رسيدگي ها ، نگهداري زندانيان با ماست.»
وي افزود: «در حوزه زندانباني آنچه كه بحث زندانباني است با ماست و بنده مسئوليت زندانباني زندان هاي كل كشور و همه آنچه داخل زندان ها و زندان اوين مي گذرد را دارم.»
رئيس سازمان زندان ها كه با ايلنا گفت وگو كرده در پاسخ به سئوالي در مورد «وجود بازداشتگاه هاي خارج از نظارت سازمان زندان ها» تاكيد گفت: «من امروز عرض مي كنم ما در كشور بازداشتگاهي كه تحت پوشش و نظارت ما نباشد ، نداريم، آنچه امروز در اوين مي گذرد، تحت نظارت و مسئوليت ما است.»
وي در مورد فرايند كارشناسي پرونده ها نيز گفت: «زندان هيچ كاري به بازجويي فني و غيرفني ندارد. زندان محل نگهداري، اصلاح، تربيت و فعاليت هاي فرهنگي، اصلاحي و تربيتي است.»
رئيس سازمان زندان ها اضافه كرد: «در فرآيند رسيدگي به پرونده ، زندان هيچ مداخله اي ندارد اين سوال را بايد از كساني بپرسيد كه در مسير فرآيند رسيدگي پرونده هستند و اين موضوع در حوزه كاري ما به عنوان سازمان زندان ها نيست.»
غلامحسين اسماعيلي در مورد بخش هاي از زندان كه تحت نظارت سازمان زندان ها نيست، مثال زد: «ما در اوين، دادسرا داريم كه تحت نظارت ما نيست و نبايد آن را با زندانباني تداخل دهيم. اصلا زندان، ضابط دادسر است نه، دادسرا، ضابط زندان.»
وي اضافه كرد: « به عنوان نمونه چهار اتاق به دادسرا داده ايم كه برخي رسيدگي ها را آنجا انجام دهند تا به جاي اينكه زنداني خطرناك را به دادسرا منتقل كنيم، برخي از محاكمه ها را همان جا انجام دهند.»

 



يك قاضي عراقي: هيچ سند قانوني براي حضور منافقين درعراق وجود ندارد

يك قاضي عراقي گفت: هيچ سند قانوني براي حضور گروهك منافقين در عراق وجود ندارد.
قاضي منير حداد در گفت وگو با سايت عراقي اشرف نيوز بيان كرد: حضور اين گروهك در عراق تنها بر اساس خواست سياسي كشورهاي خارجي است.
وي ادامه داد: اوضاع سياسي آشفته در عراق نيز به حضور اين گروهك در طول مدت زمان گذشته كمك كرده است.
اين قاضي عراقي تاكيد كرد: آمريكايي ها نقش زيادي در حضور گروهك منافقين در عراق دارند بدون اين كه اعتراضي به آن ها بشود كه اين مساله موجب شد تا توانايي براي پيگرد قضايي آن ها وجود نداشته باشد اما اكنون با رفتن آمريكايي ها، اين مساله به دست دولت عراق افتاده است و اعضاي اين گروهك از هيچ پوشش قانوني در عراق برخوردار نيستند.
در همين حال، رقيه التميمي ـ از نمايندگان پارلمان عراق ـ بيان كرد: كساني كه از اين گروهك حمايت مي كنند به خانواده هاي شهدا و قربانيان توجهي ندارند.
اين عضو فهرست ائتلاف ملي عراق با انتقاد از كساني كه خواهان ادامه حضور منافقان در عراق به عنوان يك پناهنده هستند، گفت: آن هايي كه از اين گروهك حمايت مي كنند بر اساس منافع شخصي عمل مي كنند نه بر اساس منافع ملي كشور.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14