(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 18 دی 1390- شماره 20116

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بان كي مون: غرب و ايران بايد براي رفع تنش در منطقه تلاش كنند
 آغاز غني سازي اورانيوم در تأسيسات فردو
معاون مركز تحقيقاتي صلح در روسيه: ايران واقعي با مهملات صهيونيست ها و غرب متفاوت است
آيت الله شاه آبادي درگذشت
جزئيات خدمات فني شهرياري ، علي محمدي و رضايي نژاد به صنعت هسته اي كشور
طلاكاري ايوان حرم مطهر علوي سال آينده به پايان مي رسد
ايران انفجارهاي دمشق را محكوم كرد
اژه اي : كشف اسناد مخفي پرونده فساد را وارد فاز جديد كرد
نامزد جمهوري خواه رياست جمهوري آمريكا: هيچ مدركي مبني بر ساخت بمب هسته اي توسط ايران وجود ندارد
جواد لاريجاني در ديدار با رئيس كميته حقوق بشر پارلمان آلمان:
گروه هاي تروريستي پشت اصطلاح مدافعين حقوق بشر قرار دارند
آيت الله هاشمي شاهرودي از بيمارستان مرخص شد
آغاز رزمايش «شهداي وحدت» نيروي زميني سپاه در شرق كشور
ادعاي نجات ماهي گيران ايراني از سوي ناو آمريكايي
تجهيز هواپيماهاي شناسايي ارتش به سامانه ارسال آنلاين اطلاعات
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي: رسانه ها درباره مزاياي زايمان طبيعي فرهنگ سازي كنند
امام جمعه كاشان: اشتغال بانوان كشور بايد قانونمند شود
كمك 46 ميليارد توماني مردم ايران به سومالي
اخبار ادبي و هنري



بان كي مون: غرب و ايران بايد براي رفع تنش در منطقه تلاش كنند

دبيركل سازمان ملل در سخناني اظهار داشت كه غرب و ايران بايد نهايت تلاش خود را براي تنش زدايي در منطقه انجام دهند و از طريق گفت وگو و مذاكره مسايل را حل كنند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، «بان كي مون» دبير كل سازمان ملل روز جمعه با تاكيد بر انجام اقدامات صلح آميز كشورهاي غربي و ايران با هدف كاهش تنش ها تاكيد كرد كه ايران بايد اثبات كند كه برنامه هسته اي اش بعد تسليحاتي و نظامي ندارد.
اين در حالي است كه بارها صلح آميز بودن برنامه هسته اي كشورمان از سوي آژانس بين المللي انرژي اتمي اعلام شده است.
بان كي مون گفت: دو طرف (غرب و ايران) بايد نهايت تلاش خود را براي تنش زدايي در منطقه انجام دهند و از طريق گفت وگو و مذاكره و به روشي مسالمت آميز در راستاي حل تمام موضوعات و تفاوت ديدگاه هايشان تلاش كنند.
دبير كل سازمان ملل با ابراز نگراني از گزارش ماه دسامبر سال گذشته ميلادي سازمان بين المللي انرژي اتمي كه به بعد نظامي احتمالي برنامه هسته اي ايران پرداخته بود، افزود: در عين حال ايران بايد كاملا از قطعنامه هاي مربوط به شوراي امنيت پيروي كند.
اين در حالي است كه در گزارش اخير سازمان بين المللي انرژي اتمي هيچ مدرك موثقي كه نگراني هاي غرب درباره نظامي بودن برنامه هسته اي ايران را تاييد كند، ارائه نشده بود و اين آژانس بارها در گزارش هاي خود بر عدم انحراف برنامه هسته اي ايران و تطابق كامل آن با توافقات بين المللي تاكيد كرده است.
بان كي مون افزود: مقامات ايراني مسئول هستند تا به طور مستند اثبات كنند كه برنامه هسته اي آنها اهداف صلح آميز دارد اما جامعه بين المللي در اين راستا قانع نشده اند.
شوراي امنيت سازمان ملل تاكنون چهار دوره تحريم را عليه ايران به تصويب رسانده است و خواستار پايان بخشيدن به فرآيند غني سازي اورانيوم در ايران شده است.

 



پاسخ عملي ايران به تهديدهاي غرب
 آغاز غني سازي اورانيوم در تأسيسات فردو

سرويس سياسي-
گزارش ها از آغاز تزريق گاز هگزا فلورايد اورانيوم به ماشين هاي سانتريفيوژ در تاسيسات فردو حكايت مي كند.
كيهان روز گذشته گزارش هايي دريافت كرد كه نشان مي داد ايران در اوج تهديدهاي دشمن خارجي غني سازي اورانيوم در تاسيسات فردو را آغاز كرده است.
آغاز عمليات غني سازي در فردو به اين معناست كه ايران عملا از اين پس داراي دو تاسيسات غني سازي است؛ يكي در نطنر با حدود 8000 ماشين فعال نسل اول (p-1) كه اورانيوم را تا سطح 5-5/3 درصد غني مي كند و ديگري تاسيسات فردو با ظرفيت 3000 ماشين سانتريفيوژ بهبود يافته و اصلاح شده نسل اول كه در آن غني سازي تا حدود 20 درصد انجام مي شود.
علاوه بر گزارش منابع داخلي، ديروز خبرگزاري هاي غربي هم از قول ديپلمات هايي در مقر آژانس بين المللي انرژي اتمي خبر آغاز عمليات تزريق گاز در فردو را تاييد كردند. از جمله فردريك دال، خبرنگار خبرگزاري رويترز در وين كه ارتباطاتي نزديك با مقام هاي آژانس و ديپلمات هاي غربي دارد در گزارشي تصريح كرد ايران از اواخر ماه دسامبر عمليات غني سازي در فردو را آغاز كرده است. در همين حال خبرهاي ديگر حكايت از آن دارد كه تاسيسات هسته اي فردو به زودي طي مراسمي باشكوه افتتاح خواهد شد.
فريدون عباسي دواني رئيس سازمان انرژي اتمي ايران ديروز در هرمزگان دراين باره گفته است كه اين مراسم در زماني نزديك در آينده انجام خواهد شد.
ايران براي تامين سوخت راكتور تهران كه راديو ايزوتوپ هاي لازم براي حدود 800هزار بيمار سرطاني را تامين مي كند به غني سازي تا سطح 20 درصد نياز دارد.
از اوايل سال 2009 ايران در پي آن بود كه سوخت مورد نياز اين راكتور را از بازار آزاد خريداري كرده و يا آن را از طريق مبادله اورانيوم 5/3 درصد با سوخت 20 درصد به دست آورد اما به دلايلي كه باج خواهي غربي ها در راس آن قرار دارد مذاكرات تامين سوخت راكتور تهران به هيچ نتيجه اي نرسيد و ايران ناچار شد خود راساً اقدام به غني سازي اورانيوم تا سطح 20 درصد كند.
غني سازي 20 درصد تا امروز در بخش آزمايشگاهي نطنز و در قالب دو زنجيره 164تايي از ماشين هاي نوع اول انجام مي شده است اما ايران اواسط سال 2010 (1389) اعلام كرد قصد دارد حجم اين غني سازي را 3 برابر كرده و آن را به فردو منتقل نمايد.
با آغاز غني سازي 20 درصد در فردو، عمليات غني سازي 20 درصد در نطنز متوقف خواهد شد.
فردو تاسيساتي است كه در دل كوه قرار دارد و به همين دليل با برخورداري از نوعي پدافند غيرعامل طبيعي در مقابل هر نوع حمله نظامي مصون است.
انتقال غني سازي 20 درصد به فردو به اين معناست كه گزينه تهديد نظامي عليه برنامه هسته اي ايران براي هميشه از روي ميز برداشته مي شود و غربي ها ناچار خواهند بود آرام آرام مصونيت اين برنامه در مقابل هر نوع دست اندازي خارجي را بپذيرند.
زنجيره هاي سانتريفيوژ نصب شده در فردو 174تايي است و گزارش ماه نوامبر 2011 آمانو نشان مي دهد ايران مهر و موم كپسول هاي گاز هگزا فلورايد اورانيوم منتقل شده به اين تاسيسات را هم شكسته است.
آغاز غني سازي اورانيوم در فردو پاسخي موثر به مجموعه فشارهاي اخير غرب است كه هدف همه آنها كند يا متوقف كردن برنامه هاي راهبردي ايران بوده است. اعلام اين خبر نشان مي دهد ايران دوران جديدي از قدرت نمايي را آغاز كرده است.

 



معاون مركز تحقيقاتي صلح در روسيه: ايران واقعي با مهملات صهيونيست ها و غرب متفاوت است

يك پژوهشگر روسي با اشاره به سفر خود به كشورمان، ايران واقعي را متفاوت با مهملات صهيونيست ها و غرب دانست.
سرگئي وريوفكن پژوهشگر روسي و معاون مركز تحقيقاتي صلح با اشاره به ديدار خود از ايران، كشورمان را رو به توسعه، يكپارچه و متحد خواند كه براي مردم روسيه ناشناخته مانده است؛ بخش هايي از اين گزارش به شرح ذيل است:
اخيراً ديدار 9 روزه من از جمهوري اسلامي ايران به عنوان معاون مركز «حق صلح» در زمينه برنامه هاي بين المللي مربوط به نهادهاي دولتي و سازمان هاي اجتماعي به پايان رسيد.
من در چارچوب اتمام كار روي كتاب در دست تأليف در مورد زندگي واقعي در ايران معاصر به ايران سفر كرده بودم.
طي روزهاي 17 تا 26 دسامبر 2011 من از شهرهاي تهران، قم، اهواز، سوسنگرد، حميديه، بوستان، هويزه، دشت هويزه، خرمشهر، آبادان و تبريز ديدار داشته و از آبادان در جنوب كشور تا تبريز در شمال سفر كردم. در جريان ديدار با دانشمندان، معلولين و جانبازان جنگ سالهاي 1980 تا 1988 ايران، با مادران و ديگر اعضاي خانواده هاي شهدا، نويسندگان، كارفرمايان، نظاميان، نمايندگان اديان مختلف كه بر طبق قانون اساسي در ايران فعاليت دارند و همچنين مردم عادي ملاقات داشتم.
تمام نمايندگان جامعه ايراني كه من به عنوان معاون رئيس مركز «حق صلح» با آنها ملاقات و گفت وگو داشتم حين توضيح فعاليت مركز و پيشنهاد همكاري در جهت تحقق اهداف و مأموريت هاي مركز به اين پيشنهادها واكنش مثبت نشان مي دادند.
من از طرف ايراني از صميم قلب قدرداني مي كنم كه به من در ايران آزادي كامل براي ملاقات با هر شخص مورد نظر و صحبت با آنها در هر مورد را واگذار كرده بود.
من توده هاي مردم واقعاً مؤمن را ديدم كه براساس خواسته قلبي خود نيايش مي كردند. من «روح مقدس» حاضر در مساجد، عبادتگاه ها و آرامگاه شهدا را احساس كردم.
من با قهرمانان و جانبازان جنگي ملاقات داشتم كه با گلوله ها و بمب هاي عراقي، با مواد شيميايي عراق معلول شده بودند ولي روحيه آنها حفظ شده بود و آنها مملو از نيروي معنوي بودند.
من ايران مطلقاً ناشناس براي اكثر مردم روسيه را كشف كردم. ايران واقعي كه با مهملات كاذب صهيونيستي و غربي تحريف نشده است، ايران صميمي، رو به توسعه، يكپارچه، باعفت، آزاد و نيرومند با وحدت و ايمان را به چشم خويش ديدم.
احساسات و دانش دريافتي به حدي است كه هيچ مقاله اي در اينترنت و حتي مقاله خيلي طولاني قادر به گنجايش آنها نيست. به همين دليل هرچه كه ديدم و دانستم در كتابي گنجانده مي شود كه بيش از يك سال است روي آن كار مي كنم و به اميد خدا در آينده نزديك به پايان خواهد رسيد.

 



آيت الله شاه آبادي درگذشت

آيت الله حاج شيخ محمد شاه آبادي از اساتيد درس خارج حوزه علميه قم، صبح ديروز به علت عارضه قلبي، ريوي و قلبي در بيمارستان مسيح دانشوري تهران به ديار باقي شتافت.
آيت الله حاج شيخ محمد شاه آبادي، فرزند ارشد آيت الله العظمي شيخ محمدعلي شاه آبادي (قدّس سره) و از اساتيد خارج حوزه علميه قم، پس از سال ها مجاهدت علمي و تربيت شاگردان فراوان و تبليغ و ترويج مكتب اهل بيت(ع)، صبح ديروز به علت عارضه قلبي و ريوي، در بيمارستان مسيح دانشوري تهران دار فاني را وداع گفت و به ديار باقي شتافت.
آيت الله شاه آبادي در سال 1305 در تهران متولد شد و پس از هجرت به قم دروس خارج فقه و اصول را از محضرآيات عظام بروجردي، اراكي، گلپايگاني، محقق داماد و حضرت امام خميني(ره) فرا گرفت.

 



جزئيات خدمات فني شهرياري ، علي محمدي و رضايي نژاد به صنعت هسته اي كشور

رئيس سازمان انرژي اتمي ايران از شخصيت دانشمندان هسته اي شهيد ايران تجليل كرد.
دكتر فريدون عباسي دواني كه ديروز به بندر عباس سفر كرده بود، گفت: ما وارد فاز جديدي از دستيابي به علوم مختلف در سال هاي اخير شده ايم و در همين راستا دشمن براي ناتوان كردن ما دست به ترورهاي مختلف مي زند.
معاون رئيس جمهور با بيان اينكه دانشمنداني مانند علي محمدي و شهرياري حاصل سيستم آموزش هاي تكميلي داخلي هستند، اضافه كرد: از آنجائي كه علي محمدي فيزيكداني غير سكولار بود، توانست علاوه بر رسيدن به مراجع بالاي علمي در خدمت جمهوري اسلامي نيز باشد.
رئيس سازمان انرژي اتمي ايران بيان داشت: نقش وي در پروژه سزامي در اردن نيز نقشي محوري و داراي اهميت بود.
وي همچنين با ذكر ويژگي ها و توانائي هاي شهيد شهرياري ابراز داشت: شهرياري دانشمندي توانا بود كه بيش از 500 نفر را به صورت تخصصي در زمينه فعاليتي خود و در امر محاسبات آموزش داده است. وي متذكر شد: مهندس داريوش رضايي نژاد نيز در زمينه برق و الكترونيك و شتاب دهنده هايي با ولتاژ بالا خدمات ارزنده اي را به كشور داد.
گفتني است نوزدهمين نمايشگاه سيار دستاوردهاي صنعت هسته اي كشور از روز شنبه با حضور فريدون عباسي، رئيس سازمان انرژي اتمي در دانشگاه هرمزگان آغاز به كار كرد.

 



طلاكاري ايوان حرم مطهر علوي سال آينده به پايان مي رسد

مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات در خوزستان گفت: مرمت، بازسازي و طلاكاري ايوان حرم مطهر امام علي(ع) تا پايان سال 91 به همت مردم ولايتمدار خوزستان به پايان مي رسد.
به گزارش ايرنا از اهواز، حجت الاسلام والمسلمين «سيدمحمود موسوي» افزود: هزينه طلاكاري 12 هزار و 500 خشت ايوان حرم مطهر حضرت علي(ع) 125 ميليارد ريال برآورد شده است و هر خيري كه هزينه طلاكاري يك خشت ايوان به مبلغ 10 ميليون ريال را تقبل كند، سند افتخار از سوي ستاد بازسازي عتبات عاليات خوزستان به وي اهدا مي شود.
مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات در خوزستان گفت: كار مرمت و طلاكاري ايوان حرم مطهر علوي كه مردم خوزستان مفتخر به انجام آن هستند از سال 1389 شروع شده و تاكنون حدود 40 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.
موسوي با بيان اين كه در طلاكاري ايوان حرم علوي به هيچ وجه از اعتبارات دولتي استفاده نشده است، به مردم اطمينان داد طلاجات اهدايي بدون هيچ دخل و تصرفي پس از ذوب تبديل به شمش شده و به نجف اشرف ارسال مي شود.
وي با بيان اين كه طلاكاري ايوان حرم علوي با اجازه حضرت آيت الله «سيدعلي سيستاني» از مراجع عظام تقليد در نجف اشرف انجام مي شود، گفت: همه فعاليت هاي اين ستاد زيرنظر هيئت امنا ستادي متشكل از نماينده ولي فقيه در خوزستان، استاندار، فرمانده سپاه وليعصر(عج) و مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات خوزستان صورت مي گيرد.
موسوي در پايان از كمك 30 ميليارد ريالي مردم خوزستان در قالب وجه نقد و همچنين اهدا مقادير زيادي طلا توسط بانوان مومنه خوزستاني براي اين امر الهي خبر داد.

 



ايران انفجارهاي دمشق را محكوم كرد

سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشورمان، انفجارهاي اخير سوريه را به شدت محكوم كرد.
سخنگوي وزارت امورخارجه كشورمان در واكنش به انفجار صورت گرفته در منطقه حي الميدان دمشق كه به كشته و زخمي شدن جمعي از مردم بي گناه سوريه منجر شد، اين اقدامات تروريستي را به شدت محكوم و با خانواده اين افراد اعلام هم دردي كرد.
رامين مهمان پرست خاطرنشان كرد: بي ترديد ملت و دولت سوريه با حفظ وحدت و هوشياري و اقتدار خود دشمنان سوريه را كه جز به جنگ داخلي، تجزيه و تسليم در برابر خواست محور آمريكايي- صهيونيستي نمي انديشند، نااميد خواهند ساخت.

 



اژه اي : كشف اسناد مخفي پرونده فساد را وارد فاز جديد كرد

سخنگوي دستگاه قضا اعلام كرد كه با كشف اسناد جديد در پرونده فساد مالي، اين پرونده وارد فاز جديدي شده است.
حجت الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني اژه اي، روز شنبه در حاشيه همايش مبارزه با فساد در نيروي انتظامي در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش «مهر» مبني بر اينكه آيا پورمحمدي قائم مقام بانك مركزي ممنوع الخروج شده گفت:وي تنها به قيد وثيقه آزاد شده است.
وي در پاسخ به پرسش ديگري در مورد برخي اعتراض ها پيرامون حكم صادره عليه فائزه هاشمي گفت: تبليغ عليه نظام سه ماه تا يك سال حبس دارد كه قاضي پرونده هم بر اين اساس حكم را صادر و برخي جريمه هاي ديگر هم لحاظ كرده است كه به اعتقاد من حكم صحيحي است.
فائزه هاشمي به 6 ماه حبس و 5 سال محروميت از فعاليت هاي فرهنگي و مطبوعاتي محكوم شد.
سخنگوي دستگاه قضا در مورد زمان صدور كيفرخواست در پرونده فساد مالي اخير نيز گفت: با توجه به اسناد جديدي كه كشف شده، پرونده وارد فاز جديدي شده است.

 



نامزد جمهوري خواه رياست جمهوري آمريكا: هيچ مدركي مبني بر ساخت بمب هسته اي توسط ايران وجود ندارد

نامزد جمهوري خواه انتخابات رياست جمهوري آمريكا گفت هيچ مدركي دال بر تلاش ايران براي ساخت بمب هسته اي وجود ندارد.
به گزارش تلويزيون پرس تي وي، ران پال در يكي از نشست هاي انتخاباتي اش گفت: «آنها هيچ مدركي ندارند كه نشان دهد ايران در آستانه دستيابي به سلاح هسته اي قرار دارد. حتي سازمان سيا خودمان نيز اين را تاييد كرده است. اما براي اطمينان خاطر شما مي گويم كه حتي رئيس سابق موساد (سرويس مخفي اسرائيل) گفته است كه اگر ايران به بمب هسته اي دست يابد، موجوديت اسرائيل را تهديد نخواهد كرد. حالا من از اين مي ترسم كه كشور ما زياده روي كند و همانطور كه به جنگ عراق رفت، بدون علت و توجيه به جنگ ايران نيز برود.»
وي افزود: «مواضع ضد آمريكايي ايران از مداخلات واشنگتن در امور داخلي اين كشور سرچشمه مي گيرد.» پال به كودتاي سال 1953 و سرنگوني دولت دموكراتيك محمد مصدق به دست سيا نيز اشاره كرد و گفت: «آمريكا دولت دموكراتيك مصدق را با يك ديكتاتور ظالم جايگزين كرد تا منافع خود را مانند دسترسي به نفت ايران تضمين كند.»
وي همچنين افزود كه ديدگاه آمريكا در قبال ايران هميشه مخدوش بوده است و آمريكايي ها فقط خود را ديده اند و به ديدگاه و نظرات ايراني ها توجه نكرده اند.

 



جواد لاريجاني در ديدار با رئيس كميته حقوق بشر پارلمان آلمان:
گروه هاي تروريستي پشت اصطلاح مدافعين حقوق بشر قرار دارند

دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه در ديدار با رئيس كميته حقوق بشر پارلمان آلمان با اشاره به آلوده شدن اصطلاح مدافعين حقوق بشر گفت كه متاسفانه اين روزها گروه هاي تروريستي خود را در پوشش اين عنوان مخفي كرده اند و كشورهاي غربي نيز آنها را در رسيدن به اهدافشان ياري مي دهند.
به گزارش روابط عمومي ستاد حقوق بشر قوه قضائيه، محمدجواد لاريجاني در ديدار با توماس كونينگز كه سفير آلمان در كشورمان نيز او را همراهي مي كرد افزود: كشورهاي غربي بايد توجه داشته باشند كه ترفند جديد مخالفان نظام جمهوري اسلامي استفاده از پوشش فريبنده مدافع حقوق بشر است و اين رويه درستي نيست كه هر كسي كه بر ضد جمهوري اسلامي تبليغ مي كند جايزه اي از غربي ها دريافت كند.
مشاور امور بين الملل رئيس قوه قضائيه با تاكيد بر اينكه همه جهت گيري ها و عملكرد دولتمردان غربي مورد نظر مردم ايران است گفت: از نگاه ايراني ها، جامعه غربي دچار يك دشمني كور نسبت به ايران شده است. جامعه غربي در حالي مي خواهد مدل ليبراليسم و سكولاريسم خود را به همه جاي دنيا تحميل كند كه از نگاه ما خود مملو از مسائل و مشكلاتي نظير نژادپرستي، اسلام هراسي، مهاجر ستيزي و تعصب و بي اخلاقي است.
وي با تاكيد بر اينكه غربي ها هميشه سعي كرده اند از موضع بالا با ساير فرهنگ ها ارتباط برقرار كنند گفت: غربي ها حاضر نيستند كوچكترين انتقادي نسبت به ناهنجاري هاي موجود در جامعه خود بشنوند. آنها اجازه نمي دهند فرهنگ هاي ديگر دنيا شكوفا شود. آنها مي خواهند همه كشورها تنها با مدل ليبرال دموكراسي اداره شود و اگر كشوري بخواهد با مدل دموكراسي ديگري اداره شود به آن انگ مي زنند و هر بار با اتهام تازه اي آن را مجازات مي كنند حال آنكه همه اين ها روش هايي خلاف حقوق بشر و حتي اصول دموكراتيك است.
مشاور امور بين الملل رئيس قوه قضائيه در ادامه با اشاره به تحولات كشورهاي عربي در منطقه گفت: آيا زمان آن نرسيده است كه غرب پيام اين تحولات را دريافت كند؟ آيا همه اين ديكتاتورهايي كه در منطقه سرنگون شدند متحدان غرب نبودند؟ آيا بيداري اسلامي پديد آمده در اين كشورها پيام رساني مبني بر اشتباه بودن تصوير غرب از اسلام در بر ندارد؟
لاريجاني در ادامه با انتقاد از رويكرد دوگانه كشورهاي غربي از جمله آلمان در خصوص تحولات منطقه گفت: در حاليكه همه كشورهاي غربي سوريه را آماج حملات رسانه اي و سياسي خود كرده اند، درباره جنايات رژيم آل خليفه و آل سعود در بحرين و يمن سكوت اختيار كرده اند.
دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه در ادامه با انتقاد از غربي ها در جهاني تلقي كردن برخي از ناهنجاري هاي اخلاقي گفت: از لحاظ فرهنگي برخي از رفتارها و روش هاي غربي براي ما پذيرفتني نيست كه نمونه بارز آن همجنس گرايي است.
لاريجاني گفت: اين روزها غربي ها با ادعاي اينكه در منشور جهاني حقوق بشر آزادي افراد در انتخاب همسر تضمين شده مي گويند همجنس گرايي هم نوعي انتخاب همسر است و بايد آزاد باشد. در حالي كه همجنس گرايي انتخاب همسر نيست بلكه يك نوع انحراف و مرض جنسي است و همين غربي ها خودشان تا 20 سال پيش آن را انحراف مي دانسته اند و براي آن تجويزهاي دارويي داشتند.
وي در ادامه افزود: حالا سوال اين است كه به فرض اينكه اعلاميه جهاني را نوعي توافق جهان شمول بدانيم كه درباره آن هم ترديدهايي هست اما تاثير مفاهيم آن را ديگر چرا بايد غربي ها انجام بدهند؟ چرا نبايد تفسيري كه ما از همجنس گرايي داريم پايه كار ما قرار نگيرد. در واقع غرب آشكارا مي خواهد سرنوشت خودش را با زور به دنيا تحميل كند و اين ديگر جهان شمولي نيست بلكه جهانگشايي است.
در ادامه اين ديدار رئيس كميته حقوق بشر پارلمان آلمان با مثبت ارزيابي كردن اين ديدار تصديق كرد كه بايد از هرگونه سوءاستفاده از پوشش حقوق بشر پرهيز كرد و ميان كساني كه حقيقتا مدافع حقوق بشر هستند و كساني كه در پوشش اين اصطلاح مطامع ديگري را دنبال مي كنند تفاوت قائل شد.
كونينگز در ادامه به همكاري موثر و مثبت ايران در فرآيند توسعه افغانستان اشاره كرده و تصديق كرد كه ايران در راه مبارزه با قاچاق موادمخدر از افغانستان مساعي قابل تحسيني داشته و در ارتباط با آن هزينه هاي جاني و مالي هنگفتي نيز پرداخت كرده است و از اين رو سزاوار كمك ها و حمايت هاي بين المللي است.

 



آيت الله هاشمي شاهرودي از بيمارستان مرخص شد

رئيس هيات عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قواي سه گانه، عضو فقهاي شوراي نگهبان و رييس سابق قوه قضائيه پس از تكميل دوره درمان و بهبودي كامل از بيمارستان مرخص شد.
آيت الله سيد محمود هاشمي شاهرودي كه روز پنج شنبه ـ 15 دي ماه ـ به دليل كسالتي مختصر به بيمارستان منتقل شده بود، روز جمعه پس از بهبودي كامل از بيمارستان مرخص و جلسه درس خارج فقه وي با حضور جمعي از طلاب در روز شنبه برگزار شد.
بر اساس اين گزارش، روز جمعه علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي و حجت الاسلام و المسلمين سيدحسن خميني با حضور در بيمارستان از وي عيادت كردند.

 



سردار پاكپور خبرداد
آغاز رزمايش «شهداي وحدت» نيروي زميني سپاه در شرق كشور

فرمانده نيروي زميني سپاه از آغاز رزمايش شهداي وحدت اين نيرو در شرق كشور خبر داد.
سردار محمد پاكپور فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، از آغاز مرحله مقدماتي رزمايش شهداي وحدت از ديروز در شرق كشور و منطقه عمومي خواف خبر داد و افزود: مرحله اصلي اين رزمايش دوشنبه برگزار مي شود.
فرمانده نيروي زميني سپاه با تشريح اهداف برگزاري رزمايش شهداي وحدت، اظهار داشت: اين رزمايش به منظور تقويت امنيت مرزهاي جمهوري اسلامي ايران و نيز در راستاي انجام رزمايش هاي تقويمي نيروي زميني سپاه در جهت حفظ و ارتقاء آمادگي رزمي و يگاني اين نيرو برگزار مي شود.
وي افزود: انتقال تجربه از نسل دفاع مقدس به نسل جديد و افسران جوان، همچنين تمرين استراتژي هاي تاكتيكي نيروي زميني در بخش هاي مختلف رزمي در نبرد ناهمگون از ديگر اهداف برگزاري رزمايش شهداي وحدت است.
سردار پاكپور تصريح كرد: در اين رزمايش بخشي از توانمندي ها و نوآوري هاي جديد نيروي زميني سپاه در ابعاد تاكتيكي و تجهيزاتي به نمايش در مي آيد.
وي حفظ آمادگي دفاعي و تمرين نيروها در شرايط سخت جوي را از ديگر اهداف برگزاري اين رزمايش خواند و اذعان داشت: رزمايش شهداي وحدت در منطقه عمومي خواف در شرايطي برگزار مي شود كه برودت و سرماي هوا در آن منطقه به 15 تا 21 درجه زير صفر مي رسد.
فرمانده نيروي زميني سپاه در پايان در خصوص يگان هاي عمل كننده رزمايش شهداي وحدت گفت: در اين رزمايش بخشي از يگان هاي عملياتي قرارگاه ثامن الائمه(ع) نيروي زميني سپاه شركت مي كنند.

 



ادعاي نجات ماهي گيران ايراني از سوي ناو آمريكايي

منابع غربي به نقل از مقامات آمريكايي مدعي شدند كه 13 ماهيگير ايراني كه توسط دزدان دريايي گروگان گرفته شده بودند توسط ناوگان دريايي آمريكا آزاد شده اند.
به گزارش الجزيره انگليسي مقامات آمريكايي با ادعاي اين خبر مي گويند 15 دزد دريايي را كه گمان مي رود سوماليايي باشند بازداشت كردند. بنابراين گزارش، ماهيگيران ايراني به مدت 7 هفته در شمال درياي عرب گروگان گرفته شده بودند. همچنين به گفته منابع خبري غربي ماهيگيران ايراني توسط يكي از ناوهاي همراه ناو «يو اس اس استنيز» آمريكا از چنگال دزدان دريايي نجات يافته اند و اين در حالي است كه چندي پيش اين ناو با اخطار جمهوري اسلامي ايران خليج فارس را ترك كرده بود.

 



امير نصيرزاده خبر داد
تجهيز هواپيماهاي شناسايي ارتش به سامانه ارسال آنلاين اطلاعات

معاون هماهنگ كننده نيروي هوايي ارتش از مجهز شدن هواپيماهاي شناسايي اين نيرو به سامانه ارسال آنلاين اطلاعات خبر داد.
امير خلبان عزيز نصيرزاده معاون هماهنگ كننده نيروي هوايي ارتش با اشاره به توانايي ها و دستاوردهاي نيروي هوايي اظهار داشت: هواپيماهاي گشت و شناسايي ارتش امكان ارسال همه نوع اطلاعات به صورت آنلاين را دارا هستند.
معاون هماهنگ كننده نيروي هوايي ارتش در ادامه تصريح كرد: امكان ارسال آنلاين اطلاعات و دريافت آن در ايستگاه هاي زميني، قدرت تصميم گيري و تحليل شرايط را بسيار سرعت مي بخشد.
ارسال و دريافت آنلاين اطلاعات از هواپيماها در شرايط حساس و در مواقع تهديد كارآيي نيروهاي مسلح از جمله نيروي هوايي را بسيار بالا مي برد.
امير نصيرزاده پيش از اين اعلام كرده بود: نيروي هوايي ارتش در حال حاضر جنگنده هاي نسل جديدي دارد و به طور مداوم سامانه هاي جنگ الكترونيك، راداري و مهمات هوشمند آنها را نيز به روز مي كند.

 



وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي: رسانه ها درباره مزاياي زايمان طبيعي فرهنگ سازي كنند

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي كشور گفت: ميزان سزارين در كشور ما بيشتر از حد طبيعي جهاني است و فرهنگ سازي درباره مزاياي زايمان طبيعي از جمله رسالت هاي مهم رسانه هاست.
دكتر مرضيه وحيد دستجردي در حاشيه مراسم كلنگ زني پلي كلينيك تخصصي حضرت خديجه(س) در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان افزود: ميزان سزارين در كشور ما حدود 40 درصد ا ست كه بسيار بيشتر از حد طبيعي است، بنابراين بايد به روش هاي گوناگون زايمان طبيعي را به جاي سزارين ترويج كنيم.
وي افزود: تاكنون كارهاي خوبي در ارتباط با ترويج زايمان طبيعي انجام شده است كه از جمله آنها مجهزسازي بيمارستان ها به بخش هاي زايمان در آب، زايمان بدون درد و توصيه و آموزش روش هاي زايمان طبيعي به مادران براي ريختن ترس از زايمان طبيعي بوده است.
وزير بهداشت با اشاره به اينكه فرهنگ سازي درباره زايمان طبيعي بسيار مهم است، تصريح كرد: زايمان طبيعي بهترين روش زايمان محسوب مي شود و بيشتر وظيفه آموزش و فرهنگ سازي درباره آن بر دوش رسانه ها است. وي تاكيد كرد: اميدواريم در سال هاي آينده ميزان سزارين را به 25 درصد كه نرمال جهاني است كاهش دهيم. دستجردي در ادامه در پاسخ به سؤالي درباره نارضايتي مردم از واگذار شدن سي.سي.يو و آي. سي.يوهاي برخي بيمارستان هاي دولتي به بخش خصوصي گفت: سي.سي.يو و آي.سي.يوهاي مربوط به بيمارستان هاي دولتي كه به بخش خصوصي واگذار شده است بايد داراي تعرفه دولتي باشند وگرنه تخلف محسوب مي شود.
وي همچنين درباره اقدامات دولت در راستاي توليد چهار درصد داروي وارداتي به كشور تأكيد كرد: طي دو سال گذشته با حمايت معاونت علم و فناوري رياست جمهوري، برخي شركت هاي كمك كننده در زمينه فناوري داروها و معاونت پژوهشي وزارت بهداشت حدود 12 دارو را به عنوان فراخوان نخست اين طرح كلان ملي تحت پوشش حمايتي گرفتيم.
وي ادامه داد: بزودي از شش دارو در زمينه بيماري هاي ريوي، پوستي، سرطاني، داروهاي بوتاكس، پوكي استخوان و بيماري هاي هموفيلي و خوني كه كارآزمايي هاي باليني درباره آنها انجام شده است رونمايي مي شود كه ميزان وابستگي ما به خارج و ارزبري داروها را كاهش داده و سبب ارزان شدن قيمت اين داروها در داخل كشور نيز مي شود. وي در ادامه بيان داشت: شش داروي ديگر نيز در دست توليد است كه تا پايان سال دوره كارآزمايي آنها به اتمام مي رسد و بقيه نيز در سال 91 رونمايي مي شود.
وي تاكيد كرد: فراخوان دوم و سوم براي كارهاي تحقيقاتي داروها انجام شده است و اميدواريم با اين شور، هيجان و رغبتي كه در محققين داخل كشور ديده مي شود به زودي اغلب چهار درصد دارويي كه به كشور وارد مي شود در كشور توليد كنيم.
وي اضافه كرد: علاوه بر اين در زمينه تجهيزات و ملزومات پزشكي وارد حمايت از طرح هاي كلان شده ايم و هم اكنون صنعتگران ايراني و مهندسان تجهيزات پزشكي درحال طراحي اين ملزومات هستند كه به موقع اعلام و به بازار عرضه مي شود.

 



امام جمعه كاشان: اشتغال بانوان كشور بايد قانونمند شود

كاشان- خبرنگار كيهان:
نماينده ولي فقيه و امام جمعه كاشان با اشاره به نبود دستورالعمل مشخص و تعريف شده اي براي اشتغال بانوان در كشور بر لزوم قانونمند شدن اين امر تأكيد كرد.
آيت الله عبدالنبي نمازي در خطبه هاي نماز جمعه كاشان در مسجد حبيب بن موسي(ع) اين شهر اظهار داشت: علي رغم گذشت 32 سال از عمر انقلاب اسلامي هيچ تدبير و طرحي در زمينه نقش زنان از مراكز علمي و فرهنگي به مجلس شوراي اسلامي به منظور قانونگذاري ارائه نشده است.
وي افزود: در زمينه تعريف نقش و جايگاه زن در ابعاد مختلف اقدامات رها شده اي صورت گرفته، اما اگر اين مسئله به صورت اصولي مطرح و تبيين نشود براي هميشه جامعه اسلامي در مسائل اجتماعي و خانوادگي مشكل دارد. وي ضمن تقدير از اهتمام رهبر معظم انقلاب در فراخوان محققان، پژوهشگران و صاحب نظران در اين زمينه پيشنهاد استمرار تشكيل كميته هاي كارشناسي در زمينه زن و خانواده براي ارائه راهكارهاي عملي در راستاي حل مشكلات موجود به مجلس شوراي اسلامي به منظور تبديل آن به قانون و ابلاغ به مراكز حكومتي و اجتماعي شد.
عضو مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: نسبت به اشتغال و حضور بانوان در عرصه هاي اجتماعي ترديدي نيست اما در مورد چگونگي و نوع شغل بانوان بايد دستورالعمل و قانوني مشخص تبيين و ابلاغ شود.
نمازي با اشاره به فرمايشات رهبر انقلاب در سومين نشست راهبردي پيرامون موضوع زن و خانواده تأكيد كرد: در زمينه اشتغال بانوان بايد دو اصل رعايت شود و آن لطمه نخوردن به رسالت و وظيفه اصلي بانوان در مديريت خانواده، تربيت فرزندان، همسرداري و حفظ حجاب و عفاف آنهاست.
وي با تأكيد بر لزوم اشتغال بانوان در رشته ها و مكان هاي ويژه بانوان، بيان داشت: حضور آقايان در مراكز علمي ويژه بانوان، بيمارستان هاي زنان و زايمان و يا مراكز فروشي كه مشتريان آنها تنها بانوان هستند با مباني اسلام همخواني نداشته و با غيرت ديني ملت سازگار نيست.
به گفته وي در مسئله مديريت خانواده خلأ فراواني داريم و بسياري از بانوان نسبت به اين وظيفه خطير خود علم و آگاهي ندارند.

 



دبيركل جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران خبر داد
كمك 46 ميليارد توماني مردم ايران به سومالي

دبيركل جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران گفت: مردم خير و انسان دوست كشورمان 46 ميليارد تومان به مردم سومالي (موگاديشو) كمك كردند.
ظاهر رستمي در گفت وگو با فارس در زنجان با اشاره به نوسازي ناوگان خودروي جمعيت هلال احمر تا پايان سال آينده اظهار داشت: تاكنون 80 درصد اين موضوع تحقق يافته است.
وي با اشاره به اين كه جمعيت هلال احمر در خاكريز سوم برنامه ها قرار دارد، افزود: مردم و مسئولان بايد جلوتر از جمعيت هلال احمر براي مقابله با حوادث غيرمترقبه آماده باشند.
رستمي بر لزوم اصلاح بافت هاي فرسوده در استان هاي مختلف تاكيد كرد و افزود: با اصلاح بافت هاي فرسوده موجب كاهش ميزان آسيب ها در زمان حوادث غيرمترقبه مي شود.
وي ارتقاي آموزش هاي رسانه اي را از برنامه هاي جمعيت هلال احمر عنوان كرد و گفت: آموزش 10 ميليون نفر در سال به صورت همگاني و عمومي و آموزش يك ميليون نفر در سال به صورت حضوري از برنامه هاي جمعيت هلال احمر محسوب مي شود.
دبيركل جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران از راه اندازي هشت مركز تخصصي بين المللي از سوي جمعيت هلال احمر در كشور خبر داد و يادآور شد: نخستين مركز تخصصي در استان اصفهان راه اندازي شده است. وي از تحقق 97 درصد راه ا ندازي مراكز علمي و كاربردي در كشور خبر داد و افزود: تاكنون 29 مركز علمي و كاربردي در كشور راه اندازي شده است.
رستمي با اشاره به اين كه در حال حاضر 4 هزار دانشجو در مراكز علمي و كاربردي كشور تحصيل مي كنند، اظهار داشت: اين ميزان در سال آينده به 10 هزار دانشجو افزايش مي يابد.
وي با بيان اين كه در حال حاضر جمعيت هلال احمر در 18 كشور جهان 26 مركز درماني را اداره مي كند، افزود: ارائه خدمات مختلف در عرصه هاي بين المللي از برنامه هاي اين جمعيت محسوب مي شود.
دبيركل جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران از عضويت 100 ميليون نفر در سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر كشورهاي مختلف خبر داد و يادآور شد: 2 ميليون داوطلب در كشور فعاليت مي كنند كه سازماندهي شده و آموزش هاي لازم را دريافت كرده اند. وي با اشاره به ايجاد 22 پايگاه امداد و نجات از سوي هلال احمر در كشور پاكستان بيان داشت: همچنين مردم خير كشورمان تاكنون 46 ميليارد تومان به مردم سومالي كمك كردند.
رستمي با بيان اين كه در سال گذشته 100 ميليارد تومان براي تجهيز و خريد امكانات به استان ها اختصاص يافته است، افزود: در سال جاري 250 ميليارد تومان به اين امر اختصاص يافت كه تاكنون 50 درصد آن تامين شده و تا پايان سال مابقي نيز در اختيار استان ها قرار مي گيرد.

 



اخبار ادبي و هنري

نشاني غلط هواداران خانه سينما براي ايجاد اختلاف!
برخي از هواداران خانه سينما، با دادن نشاني غلط از چرايي برخورد ارشاد با خانه سينما، تلاش دارند ميان اصولگرايان اختلاف ايجاد كنند.
به گزارش خبرنگار كيهان، برخي از هواداران هيئت مديره متخلف خانه سينما، با بيان اينكه دليل برخورد ارشاد با خانه سينما، ايستادگي هيئت مديره خانه در برابر جريان انحرافي است، تلاش مي كنند ضمن بدبين كردن مردم به ارشاد، ميان اصولگرايان خواهان برخورد با خانه سينما، چنددستگي ايجاد نمايند. تغيير غيرقانوني در اساسنامه از تخلفات محرز هيئت مديره خانه سينماست. دعوت و مذاكره از برپادارندگان اسكار در سكوت خبري، حمايت از فيلمسازان حامي فتنه و همكار با بي بي سي، بخش ديگري از اقدامات غيرقانوني و خلاف امنيت ملي هيئت مديره خانه سينماست.
ديدار هنرمندان بسيجي با وزير فرهنگ تاجيكستان
هنرمندان اعزامي سازمان بسيج هنرمندان در آخرين روز سفر به اين كشور فارسي زبان با ميرزاشاهرخ اسروري وزير فرهنگ اين كشور ديدار و گفتگو كردند.
در اين ديدار، دكتر حسين قناديان رئيس سازمان بسيج هنرمندان كشور ابراز اميدواري كرد كه تاسيس اتحاديه هنرمندان جهان اسلام بتواند گام بلندي براي تعميق و استمرار ارتباطات فرهنگي هنرمندان مسلمان بردارد و اهداف اصلي آن كه شامل وحدت اسلامي و انسجام هنري هنرمندان مسلمان است را تحقق بخشد. وزير فرهنگ جمهوري تاجيكستان نيز با ابراز خوشنودي از حضور هيات ايراني در اين كشور، پيشينه مشترك و زبان شيرين فارسي را به عنوان مهمترين سرمايه هاي هنري و فرهنگي دو ملت دوست و برادر ايران و تاجيكستان معرفي كرد و بر استحكام و استمرار روابط فرهنگي بين دو كشور تاكيد نمود. اهداي كتاب معرفي تاجيكستان به هيات ايراني و اهداي كتاب هنر بايد متعالي باشد (حاوي ديدگاه هاي مقام معظم رهبري درباره هنر) و مجموعه تلويزيوني يوسف پيامبر(ع) به وزارت فرهنگ تاجيكستان پايان بخش اين ديدار بود.
سي امين جشنواره تئاتر فجر در پنج استان
حضور سي امين جشنواره بين المللي تئاتر فجر در پنج استان كشور قطعي شد و كارگاههاي آموزشي ميهمانان خارجي جشنواره نيز در اين استان ها برگزار مي شود.گلستان، البرز، لرستان، كرمانشاه و خراسان شمالي استان هاي داوطلب جهت ميزباني از اين دوره از جشنواره به جز تهران هستند. سي امين جشنواره بين المللي تئاتر فجر از تاريخ 5 تا 22 بهمن سال جاري برگزار مي شود.
معرفي برترين داستان هاي نوجوان در جشنواره شهيد غني پور
داوران يازدهمين جشنواره شهيد حبيب غني پور در بخش داستان نوجوان تعداد 17 عنوان اثر را داراي شرايط لازم براي حضور در دور دوم داوري ها معرفي كردند.
در اين بخش هيات داوران با سرگروهي خسرو باباخاني تعداد 107 عنوان اثر را مورد بررسي و دقت قرار دادند و در نهايت آثاري را كه امتيازات لازم را كسب كرده بودند براي بررسي بيشتر به مرحله دوم داوري ها وارد كردند. هيات داوران دهمين جشنواره شهيد حبيب غني پور در بخش داستان نوجوان پس از بررسي 70 عنوان اثر در اين بخش، كتاب «... و خدا پاسخ داد» نوشته سوسن طاقديس را به عنوان كتاب تقديري، «دشت بان» نوشته احمد دهقان و «غوص عميق» نوشته جمشيد خانيان را مشتركا به عنوان كتاب سال معرفي كردند. در دهمين دوره اين جشنواره شهرام شفيعي، حميدرضا شاه آبادي و سميه موسوي زاده اعضاي هيات داوران اين جشنواره را در بخش كودك و نوجوان تشكيل مي دادند.
قدرداني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از سيما
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به همراه تني چند از معاونان، مديران و دبيران جشنواره ها مهمان معاون سيما بود تا با حضور مديران شبكه ها، در خصوص همكاري هاي بيشتر و بهتر به خصوص بازتاب جشنواره هاي فجر هم انديشي كنند. به گزارش روابط عمومي سيما، دكتر سيدمحمد حسيني در ديدار ياد شده تصريح كرد: هم انديشي مديران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و صداوسيما به انسجام هرچه بيشتر براي انعكاس فعاليت هاي فرهنگي و هنري نظام مقدس جمهوري اسلامي مي انجامد.وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با توجه به مودت و همدلي موجود بين صداوسيما و وزارت متبوعش از آمادگي كارشناسان آن براي حضور و همفكري در اتاق هاي فكر برنامه هاي فرهنگي و هنري رسانه ملي و همكاري براي ارتقاي اين برنامه ها خبر داد.
معاون رئيس رسانه ملي در امور سيما نيز انعكاس شايسته جشنواره ها در سيما را علاوه بر بيان عملكرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، از منظر ايجاد شادي و نشاط عمومي، ارتقاي فضاي فرهنگي و هنري در كشور حائز اهميت دانست و بر ضرورت برنامه ريزي گسترده در اين خصوص تاكيد كرد.
دكتر دارابي تصريح كرد: تبيين دستاوردهاي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در سيما به گونه اي است كه مردم ولايتمدار كشورمان به گذشته بعد از انقلاب افتخار كنند و به آينده بيشتر اميدوار شوند. معاون سيما از تشكيل اتاق فكر شوراي كتاب در سيما در آينده نزديك خبر داد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14