(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 20 دی 1390- شماره 20118

حديث دشت عشق
تغييرات ادامه دار اين بار به بهانه جوانگرايي، رنگرز جاي صنعتكاران را گرفت
پاكسازي فدراسيون كشتي از همكاران رئيس سابق!
اخبار كوتاه از فوتبال
معرفي جودوكاران كشورمان براي حضور در جام جهاني گرجستان
فينال جام حذفي به اسفند موكول شد استقلال- پيروزي ؛ 13 بهمن- ساعت 18
تقابل قلعه نويي و ابراهيم زاده در تبريز ديدني است
استحكام صدرنشيني استقلال در گرو شكست داماش
ذوب آهن و پتروشيمي عازم لبنان شدند
تقابل نمايندگان بسكتبال ايران در روز نخست
يكي در پكن و ديگري در لندن
سهميه چهارم المپيك براي دوچرخه سواري بدست مي آيد؟!
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «عليرضا رباني»
پرواز تا خدا
سال 1346 ديده به جهان گشود. هنوز محاسن بر صورتش نروييده بود كه تمام محاسن عالم در دلش منزل كرده بود. در پي يادگيري كه برآمد، يك چند- تا مقطع سيكل- پيش رفت. در سال هاي آخر يادگيري، نداي موساي طور نور طنين انداز سرزمين ايمان شد. آنگاه كه يزيد زمان هوس تاختن به كربلاي ايران را نمود، او كه روح بلندش فراتر از سن و شناسنامه اش بود، پس از گذراندن دوره تعليمات نظامي راهي دياري شد كه وارث آيات پاك كتاب انقلاب بود. در جبهه جنوب، در حمله «رمضان» شركت كرد و سپس به مدت شش ماه به «كردستان» رفت. پس از آن به جنوب بازگشت و در عمليات «والفجر 2» در گردان يا زهرا(س) «لشگر امام حسين»، ضربات سختي را بر دشمن وارد آورد و در همين بين به مرگي سرخ نايل آمد.
فرازي چند از وصيت نامه شهيد بزرگوار:
«... آيا كسي به خود اجازه مي دهد كه با چشم باز ببيند دشمنانش قصد نابودي دينش، قرآنش، شرف و كشورش را دارند اما سكوت اختيار كند؟ من مي روم تا با پرواز خود به سوي جبهه اسلام، سنگر خالي همرزمم را پر كنم. مي روم تا اسلحه اي را كه از همرزمم به زمين افتاده بردارم و به جنگ صداميان كافر بروم...» بسيجي شهيد «عليرضا رباني»، سال 1346 در خوراسگان متولد شد و در 31/4/1362 در آذربايجان غربي به شهادت رسيد.

 



تغييرات ادامه دار اين بار به بهانه جوانگرايي، رنگرز جاي صنعتكاران را گرفت
پاكسازي فدراسيون كشتي از همكاران رئيس سابق!

سرويس ورزشي-
تغييرات در كشتي كماكان ادامه دارد، در آخرين نمونه اين تغييرات پيش از ظهر ديروز حسن رنگرز جانشين صنعتكاران در فدراسيون حجت الله خطيب شد!
رنگرز آمد و جاي صنعتكاران را گرفت تا پازل چيده شده در فدراسيون كشتي كم كم به سمت تكميل شدن نزديك شود. نكته جالب توجه در خصوص اين تغييرات آن است كه رنگرز يكي از نامزدهايي است كه براي حضور در انتخابات فدراسيون كشتي ثبت نام كرده و به ظاهر از رقيبان خطيب براي صندلي رياست اين فدراسيون محسوب مي شود.
خطيب كه صبح ديروز نيز در آخرين تغيير علي اكبر طهماسبي، رئيس كميته داوران را از سمت خود بركنار و بهمن طالبي ديگر داور المپيكي كشورمان را جايگزين وي در رياست كميته داوران كرده بود با اعلام اين خبر گفت: يكي از اهداف فدراسيو ن، جوانگرايي و استفاده از قهرمانان خوشنام و توانمند كشتي است و در همين راستا بعد از نشست با حسن رنگرز و تبيين برنامه هاي فدراسيون، طي نامه اي وي را كه داراي سوابق روشن فني و تحصيلي است به عنوان نايب رئيس فدراسيون كشتي به وزارت ورزش و جوانان پيشنهاد كردم.
وي با اشاره به اين كه بعد از مشورت با پيشكسوتان و نخبگان اين رشته رنگرز براي اين سمت انتخاب شد، اظهار داشت: براساس قانون صدور حكم نايب رئيس فدراسيون بايد توسط وزارت ورزش و جوانان صورت گيرد.
پاكسازي فدراسيون كشتي
از همكاران يزداني خرم
محمدعلي صنعتكاران درباره بركناري اش از نايب رئيسي فدراسيون كشتي گفت: زياد مهم نيست كه بركنارم كرده اند چون يك ماه پيش اعلام كرده بودم كه مي خواهم بروم، اما آقاي خطيب با قربان، صدقه گفت كه بايد باشي. امروز (ديروز) كه به فدراسيون رفتم تا اين حرف را تكرار كنم، ديدم كه آقاي رنگرز را آورده اند. خطيب به من گفت جزو هيات رئيسه باش و حقوق و مزايايت نيز سرجايش خواهد بود، اما من قبول نكردم و گفتم بي جهت و دليل پول نمي گيرم. دارنده نشان برنز المپيك و طلا و نقره جهان در پاسخ به اين سؤال كه به نظر مي رسد سرپرست فدراسيون كشتي به دنبال پاكسازي فدراسيون از دوستان رئيس سابق است عنوان كرد: از تغييراتي كه مشاهده مي كنيم اين موضوع همين طور به نظر مي رسد.
رئيس سابق از آمدن رنگرز
خبر داده بود
حضور رنگرز در فدراسيون كشتي زماني جالب توجه مي شود كه بدانيم چند هفته قبل و زماني كه حكم بركناري يزداني خرم صادر شد وي در گفت وگويي با شبكه خبر اعلام كرده بود كه دستگاه ورزش در نظر دارد رنگرز را به فدراسيون كشتي تزريق كنند تا جايي كه صراحتا عنوان داشت: «آقاي صنعتكاران كه نمي آيد زير دست حسن رنگرز برود. محمد بنا كه نمي آيد زير دست حسن رنگرز كار كند. حالا من سنم بالاست، به برادري قبولم كرده اند.»

 



اخبار كوتاه از فوتبال

مظلومي به تمديد قرارداد فكر نمي كند
سرمربي تيم فوتبال استقلال مي گويد از پيشنهاد علي فتح الله زاده براي تمديد قرارداد پس از قهرماني در يكي از دو جام پيش رو قدردان است، اما فعلا تمام فكر و ذكرش بر روي رقابت هاي پيش روست.
لوگوسيچ در تمرين پيروزي
گزينه اصلي مربيگري دروازه بان هاي تيم پيروزي ، صبح ديروز در تمرين اين تيم حضور يافت و دروازه بان هاي سرخپوشان را تمرين داد. بنا به درخواست مصطفي دنيزلي، انور لوگوسيچ، مربي پيشين دروازه بان هاي تيم ملي بوسني بامداد ديروز براي انجام مذاكره نهايي با مسئولان باشگاه پيروزي وارد تهران شد و در تمرين صبح سرخپوشان حضور يافت.
مهاجم سپاهان سر از شهرداري درآورد
يانوش كه در اقدامي ناگهاني از سوي باشگاه سپاهان به دليل تاخيري يك هفته اي از فهرست كنار گذاشته شد با شهرداري تبريز قرارداد رسمي امضا كرد و مي تواند از هفته نوزدهم اين تيم را همراهي كند.يانوش در حالي با شهرداري تبريز قرارداد بست كه پيش از اين با مسئولان باشگاه تراكتورسازي قرارداد داخلي امضا كرده بود ولي به دليل نداشتن برگه رضايتنامه از سوي سپاهان، قرارداد امضا نكرد.
امارات ميزبان جام جهاني نوجوانان
امارات ميزباني رقابت هاي فوتبال جام جهاني فوتبال در سال 2013 را كسب كرد.حسين سعيد دبيركل فدراسيون فوتبال امارات خبر داد كه فيفا سه روز پيش ميزباني امارات براي جام جهاني نوجوانان 2013 را ابلاغ و تاييد كرده است.
داوران ازبك براي بازي استقلال و ذوب آهن
كنفدراسيون فوتبال آسيا اسامي داوران قضاوت كننده در ديدار استقلال و ذوب آهن در مرحله پلي آف ليگ قهرمانان را اعلام كرد.، اين مسابقه جمعه بيست و يكم بهمن ساعت 15.17 در ورزشگاه آزادي برگزار مي شود. نام داوران به اين شرح است: ¤ داور وسط: والنتين كوالنكو از ازبكستان ¤كمك داور اول: رافائل لياسو از ازبكستان ¤ كمك داور دوم: مامورسايد كاسيمو از ازبكستان ¤ كمك داور چهارم: واديم اگيشر از ازبكستان.
ديدار نوجوانان ايراني با مارادونا
اعضاي تيم فوتبال نوجوانان كشورمان به ديدار ديه گو آرماندو مارادونا رفتند. پس از هماهنگي هاي صورت گرفته از سوي فدراسيون فوتبال با باشگاه الوصل اعضاي تيم نوجوانان ديروز بر سر تمرينات الوصل امارات حاضر شدند و ضمن تماشا كردن تمرينات الوصل، ديدار چند دقيقه اي با مارادونا داشتند.
نوري: همه تلاشم را به كار مي گيرم تا اخراج شوم!
پژمان نوري هافبك تيم فوتبال الامارات در خصوص شايعه اخراجش از اين تيم اظهار داشت: هنوز اخراج نشدم اما تمام تلاشم را مي كنم كه اين اتفاق بيفتد چون جانم به لب رسيده است. همه چيز برايم سخت شده و فشار روي من زياد است و دوست دارم هرچه سريع تر برگردم. وي ادامه داد: نمي دانم تكليفم چه زماني روشن مي شود اما تمام حرف هايم را با مسئولان الامارات زدم و چندين بار از آنان خواسته ام با جدايي من موافقت كنند.
اعتراض شاهين به تعويق فينال جام حذفي
رئيس هيئت موسسين باشگاه شاهين با تاكيد بر اينكه تعويق زمان برگزاري فينال جام حذفي مورد تاييد بوشهري ها نيست، گفت: بهتر است از بازي فينال كنار بكشيم و پيشاپيش قهرماني را به تيم استقلال تبريك بگوييم.
رحمتي مقابل داماش بازي مي كند
طبق اعلام پزشك تيم استقلال مهدي رحمتي تحت درمان است و مشكلي براي بازي امروز با داماش گيلان ندارد.رضايي درباره اينكه چرا مهدي رحمتي با درد كمر و مچ بازي مي كند، عنوان كرد: رحمتي بازيكن تاثيرگذاري است و تحت درمان قرار دارد. او درد دارد اما براي بازي با داماش مشكلي ندارد.
ملوان صالح نيا را پير كرده است
مشكلات مالي دردسرهاي زيادي را براي باشگاه ملوان ايجاد كرده تا جايي كه بهمن صالح نيا بدهي اين باشگاه به كادرفني و بازيكنان را چهار ميليارد و 700 ميليون تومان عنوان مي كند و مي گويد: چهار ميليارد آن قرار است از طريق منطقه آزاد انزلي پرداخت شود و نيروي دريايي هم تنها به ما تعهد جانبي دارد نه تعهد مالي. باور كنيد به خاطر مشكلات ملوان در چهار، پنج ماه گذشته دو سال پير شدم. همه از ما انتظار دارند در حاليكه هيچ پولي نداريم. ما حتي نتوانستيم تقاضاي هواداران را براي دادن اتوبوس به آنها جهت حضور در تهران برآورده كنيم.

 



معرفي جودوكاران كشورمان براي حضور در جام جهاني گرجستان

كادر فني تيم ملي جودوي كشورمان اسامي 9 جودوكار را براي حضور در جام جهاني گرجستان اعلام كرد.
مسابقات جودوي جام جهاني گرجستان كه امتياز آن در رده بندي جودوكاران براي كسب سهميه المپيك محسوب مي شود، طي روزهاي 8 و 9 بهمن ماه در تفليس برگزار خواهد شد. بر اساس اعلام كادر فني تيم ملي جودوي ايران، اين تيم بدون نماينده در وزن 90- كيلوگرم و با 9 جودوكار در اين مسابقات به روي تاتامي مي رود. پيش از اين قرار بود تنها چهار جودوكار به مسابقات جودوي گرجستان اعزام شوند كه با تصميم جديد 9 جودوكار راهي تفليس خواهند شد.
محمد جواني و قنبرعلي قنبري در وزن 60- كيلوگرم، وحيد بنا در وزن 66- كيلوگرم، علي معلومات و الياس علي اكبري در وزن 73-كيلوگرم، امير قاسمي نژاد در وزن 81- كيلوگرم، جواد محجوب در وزن 100-كيلوگرم و محمد رضا رودكي و امير ملك پور در وزن 100+كيلوگرم نفرات اعزامي به گرجستان هستند.

 



فينال جام حذفي به اسفند موكول شد استقلال- پيروزي ؛ 13 بهمن- ساعت 18

با تصميم مسئولان سازمان ليگ زمان برگزاري فينال جام حذفي فوتبال تغييركرد.
پس از آن كه كنفدراسيون فدراسيون آسيا با درخواست ايران براي تغيير زمان ديدار تيم هاي استقلال و ذوب آهن موافقت كرد، مسئولان سازمان ليگ براي فراهم كردن شرايط جهت حضور تيم استقلال در اين رقابت ها تغييراتي را در زمان برگزاري دربي و همچنين فينال جام حذفي به وجود آوردند. عزيزالله محمدي در اين باره گفت: بر اساس برنامه اي كه تهيه كرده ايم ديدار استقلال و پيروزي به جاي 14 بهمن در روز پنجشنبه 13 بهمن و از ساعت 18 برگزار مي شود.
همچنين ديدار فينال جام حذفي كه قرار بود نهم بهمن در ورزشگاه حافظيه شيراز برگزار شود با ايجاد تغييراتي در اسفند برگزار خواهد شد كه زمان اين ديدار متعاقباً اعلام مي شود.

 



تقابل قلعه نويي و ابراهيم زاده در تبريز ديدني است
استحكام صدرنشيني استقلال در گرو شكست داماش

نوزدهمين هفته از مسابقات ليگ برتر باشگاه هاي كشور از امروز درحالي آغاز مي شود كه تيم استقلال براي استحكام جايگاه خود به مصاف داماش گيلان مي رود.
هفته نوزدهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور از عصر امروز با برگزاري پنج ديدار در شهرهاي مختلف آغاز مي شود. در روزي كه نفتي هاي تهران و آبادان در كرمان و شيراز ميهمان مس و فجر سپاسي هستند، تراكتورسازان در تبريز پذيراي ذوب آهن هستند و ملوان بندرانزلي با راه آهن شهرري روبه رو مي شود. تمام اين ديدارها درحالي برگزار مي شود كه استقلال صدرنشين در ورزشگاه عضدي شهر رشت ميهمان داماش اين شهر است.
تراكتورسازي- ذوب آهن
باز هم امير قلعه نويي با منصور ابراهيم زاده رودرروي هم مي ايستند. اين دو كه روزگاري با هم در تيم ملي همكار بودند از زمان جدايي، جدال شان جذاب و تماشايي بوده است. امير قلعه نويي طي ساليان گذشته در تيم هاي استقلال، سپاهان و تراكتورسازي بارها به منصور ابراهيم زاده و تيمش ذوب آهن روبه رو شده است و هميشه تقابلي ديدني را با همكار قبلي اش ساخته است.
داماش- استقلال
«خدا را شكر براي ديدار مقابل داماش شرايطمان خيلي بهتر از ديدار هفته گذشته برابر سپاهان است. با بازگشت بازيكنان محروم و مصدوم دست مان بازتر است.» اين آخرين اظهارنظر پرويز مظلومي در مورد شرايط استقلال است. براي او كه در ديدار هفته گذشته مقابل سپاهان اصفهان سه امتياز حساس و تعيين كننده را از دست داده است، بازي با داماش كه سير نزولي را طي مي كند، مي تواند فرصتي مناسب براي جبران ناكامي هفته گذشته باشد.
اينكه عنوان شود داماش در نزديكي بحران است، بيراه نيست. تيمي كه اسير مشكلات مالي است و مربي موفق خود را در تعطيلات نيم فصل از دست داده است و در آغاز نيم فصل دوم به صنعت نفت آبادان باخته است، نمي تواند اوضاع و احوال مساعدي داشته باشد.
برنامه ديدارهاي هفته نوزدهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به اين شرح است:
سه شنبه: 20/10/90
¤ فجر شهيد سپاسي شيراز- نفت آبادان (ساعت 14)
¤ داماش گيلان- استقلال (ساعت 15)
¤ راه آهن- ملوان انزلي (ساعت 15)
¤ مس كرمان- نفت تهران (ساعت 15)
¤ تراكتورسازي تبريز- ذوب آهن اصفهان (ساعت 15)
چهارشنبه: 21/10/90
¤ فولاد خوزستان- مس سرچشمه(ساعت 15)
¤ سپاهان اصفهان- صباي قم (ساعت 15)
¤ سايپا - شهرداري تبريز (ساعت 15)
¤ پيروزي- شاهين بوشهر(ساعت 20:16)

 



ذوب آهن و پتروشيمي عازم لبنان شدند
تقابل نمايندگان بسكتبال ايران در روز نخست

ذوب آهن و پتروشيمي براي شركت در رقابت هاي بسكتبال غرب آسيا عازم لبنان شدند.
پتروشيمي و ذوب آهن دو تيم ايراني حاضر در گروه A باشگاه هاي غرب آسيا هستند كه بايد از 21 دي ماه برابر حريفان عربي خود چون الرياضي لبنان، التيال يمن و آرامكس اردن صف آرايي كنند. اما در اين فصل از رقابت ها شرايط كمي متفاوت است. با توجه به اين كه سوريه از حضور در باشگاههاي غرب آسيا محروم شده، ايران و لبنان هر كدام سه نماينده در غرب آسيا دارند كه پتروشيمي و ذوب آهن در مرحله نخست همگروه هستند و مهرام نايب قهرمان آسيا در گروه B از بهمن رقابت هايش را آغاز مي كند.
در اين بين نكته جالب توجه شرايط نماينده هاي ايراني در گروه A است. ذوب آهن اصفهان كه در اين فصل ليگ برتر را نيز با فراز و نشيب زياد آغاز كرد، با بحران مالي دست و پنجه نرم مي كند و بدون بازيكن خارجي دوم، عازم بيروت شد.
اما شرايط براي پتروشيمي متفاوت است. مهران شاهين طبع كه سابقه زيادي در رقابت هاي غرب آسيا و آسيا دارد، در اين فصل با اين كه تيمش را خيلي دير بست، شرايط بهتري دارد. حضور دو بازيكن خارجي در كنار دو بازيكن ايراني الاصل آمريكايي باعث شده تا تركيبي قدرتمند عازم لبنان شود كه مطمئنا نتايج درخشاني نيز در انتظارش است. نكته جالب توجه مسابقات اين است كه نمايندگان در روز نخست يعني 21 ديماه برابر هم به ميدان مي روند.

 



يكي در پكن و ديگري در لندن
سهميه چهارم المپيك براي دوچرخه سواري بدست مي آيد؟!

كسب چهارمين سهميه المپيك 2012 لندن منوط به موفقيت حسين ناطقي در مسابقات پكن و آروين گودرزي در مسابقات لندن است.
موسي اربطي مدير تيم هاي ملي دوچرخه سواري اظهار كرد: تاكنون تيم ملي دوچرخه سواري كشورمان موفق به كسب 3 سهميه المپيك لندن در بخش جاده شده و قصد ما اين است كه در بخش پيست و در ماده امونيوم هم يك سهميه كسب كنيم و تعداد سهميه هاي دوچرخه سواري را به 4 عدد برسانيم. به همين منظور حسين ناطقي به پكن اعزام شد تا در سومين مرحله از مسابقات دوچرخه سواري جام جهاني در مواد پيست كه از 23 تا 25 دي ماه سال جاري به ميزباني كشور چين برگزار مي شود، شركت كند. وي افزود: مرحله چهارم و پاياني رقابتهاي دوچرخه سواري جام جهاني پيست در سال 2011 ، از 28 تا 30 بهمن ماه در لندن برگزار خواهد شد كه آروين گودرزي را براي شركت در آن مسابقات در نظر داريم.
موسي اربطي در مورد باقي اعضاي تيم ملي نيز گفت: تيم ملي دوچرخه سواري از شنبه به بوشهر رفته و در آن جا اردو زده تا خود را براي مسابقات قهرماني آسيا در كوالالامپور آماده كند. ركابزنان روز يكم بهمن ماه به تهران باز مي گردند و بعد از دو روز عازم كوالالامپور مي شوند تا دو هفته باقي مانده تا مسابقات قهرماني آسيا را در پيست چوبي آن شهر تمرين كنند و با حداكثر توان در مسابقات قهرماني آسيا حضور يابند.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ عزيزالله ميرزايي يكي از مربيان سازنده كشورمان در دوهاي نيمه استقامت يكشنبه شب پس از تحمل درد و رنج هاي فراوان به دليل تشديد بيماري، به ديار باقي شتافت. مرحوم ميرزايي مربي سازنده دوهاي نيمه استقامت كشورمان و مربي اختصاصي حميد سجادي در زمان كسب مدال طلاي مسابقات قهرماني آسيا و مربي فرامرز روستايي فر در كسب مدال 800 متر آسيا بود. مراسم تشيعي پيكر آن مرحوم صبح امروز در ورزشگاه شهيد شيرودي برگزار خواهد شد.
سرويس ورزشي كيهان اين ضايعه دردناك را به خانواده مرحوم ميرزايي و جامعه دووميداني تسليت مي گويد.
¤ كادر فني تيم ملي تكواندوي كشورمان از دو تكواندوكار براي حضور در اردوي آماده سازي المپيك دعوت به عمل آورد. عليرضا درويش پور، تكواندوكار تيم راه و ترابري زنجان كه در جريان هفته اول و دوم دور برگشت مسابقات تكواندوي ليگ برتر باشگاه هاي كشور نمايش خوبي داشته است به همراه عباس شيخي كه در اردوي اميدهاي تكواندوي ايران بود به تمرينات اين تيم ملحق شدند.
¤ تيم فوتبال هفت نفره كشورمان در تورنمنت بين المللي فوتبال روسيه حضور پيدا خواهد كرد. اين رقابت ها ارديبهشت سال آينده، با حضور هشت كشور ايران، روسيه، اوكراين، برزيل، انگلستان، آمريكا، آرژانتين و ايرلند برگزار خواهد شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14