(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 20 دی 1390- شماره 20118

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
از بلنداي بدر (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
آقا موشه! (گفت و شنود)
با صدور اطلاعيه اي جبهه متحد اصولگرايان فهرست هاي منتسب به خود را تكذيب كرد
آغاز تبليغ رسمي نامزدهاي انتخابات مجلس از 4 اسفند
واشنگتن تايمز: تهديد قدرت الكترونيك ايران كمتر از سلاح اتمي نيست (خبر ويژه)
نخستين تلفات شليك توپخانه ميرزاآغاسي در جبهه اصلاحات! (خبر ويژه)
آمريكا هيچ گاه مثل امروز در مقابل ايران ضعيف نبوده است (خبر ويژه)
توجه! توجه!پيام آقاي مرگ موش را از بروكسل مي شنويد (خبر ويژه)
تحريم انتخابات بيهوده است اما جرزني نكنيم چه كنيم؟! (خبر ويژه)



از بلنداي بدر (يادداشت روز)

الف: آنچه در پي مي آيد فقط اندكي از بسيارهاست؛
1- اواسط دهه 60 بود. آن روزها، آمريكا از يكسو براي پيشگيري از سرايت الگوي انقلاب اسلامي به ساير ملت هاي مسلمان در شيپورهاي تبليغاتي خود مي دميد كه در ايران اتفاق مهمي نيفتاده است! و در همان حال، هجوم همه جانبه اي را در عرصه هاي نظامي، سياسي و اقتصادي عليه جمهوري اسلامي ايران سامان داده و به ميدان آورده بود. در گرماگرم اين پروژه دوسويه، حضرت امام (رضوان الله تعالي عليه) خطاب به آمريكا فرمود «اگر مي گوئيد در ايران هيچ اتفاق مهمي نيفتاده است، چرا اينهمه سر و صدا و هياهو مي كنيد»؟!
2- نزديك به 3 سال قبل، خبرنگار روزنامه آمريكايي «يو.اس.اي.تودي» كه براي تهيه گزارش درباره انتخابات رياست جمهوري دهم به ايران آمده بود، ضمن مصاحبه اي گفت؛ برخي از اصلاح طلبان معتقدند كه انقلاب اسلامي در گذر از فراز و نشيب هاي 30 ساله، مقبوليت اوليه خود را از دست داده و اقتدار آن به تدريج كاهش يافته است! نظر شما چيست؟ و نگارنده كه استدلال آن روز امام راحل(ره) را به خاطر داشت در پاسخ گفت؛ اگر جايگاه و اقتدار انقلاب روند رو به كاهش داشته است، چرا دشمني ها و برنامه ر يزي هاي آمريكا و متحدانش عليه جمهوري اسلامي ايران هر روز شتاب و گسترش بيشتري داشته و دارد؟!
3- روزنامه آمريكايي «هافينگتون پست» در گزارشي با اشاره به تحولات خاورميانه و شاخ آفريقا - 26 مهرماه 89/ 18 اكتبر 2010- خطاب به دولتمردان و رسانه هاي آمريكايي نوشته بود؛ «اگر ادعاي شما درباره برتري قدرت نرم آمريكا قابل قبول باشد، بايد به اين پرسش پاسخ بدهيد كه چرا علي رغم چند دهه حضور در خاورميانه و همراهي حاكمان و رسانه هاي اين كشورها با غرب، امروزه همه نگاهها در خاورميانه اسلامي به ايران دوخته شده و مردم در اين كشورها، از انقلاب ايران به عنوان الگوي پيش روي خود ياد مي كنند»؟! هافينگتون پست در ادامه گزارش خود به نظريه «آرنولد توين بي» استاد بلندآوازه آكسفورد - متوفي 1975- كه نظراتش با استقبال و آناليز مثبت در مجامع آكادميك همراه است اشاره كرده و آورده بود؛ «درباره ضعف راهبردي آمريكا همين نكته كافي است كه براي بسط قدرت خود به نظامي گري متوسل مي شود» و در ادامه نوشته بود «اين در حالي است كه ايران بدون هيچ نيازي به ماشين جنگي و توسل به زور، دل و انديشه ملت هاي مسلمان خاورميانه را به خود جذب كرده است».
4- هنري كيسينجر، دو هفته قبل در مصاحبه با بي بي سي، ضمن ابراز نگراني تلويحي از انتخابات مجلس نهم و بي آن كه براي پنهان كردن هراس آمريكا از اين انتخابات اصرار چنداني داشته باشد، گفت؛ «مردم در خاورميانه خواستار دموكراسي با تعريفي كه ما - آمريكا و اروپا- داريم نيستند. آنها به ايران چشم دوخته اند».
كيسينجر روز 12 دسامبر 2011- 21 آذرماه 1390- در نشست راهبردي آتلانتيك- منظور دو سوي اقيانوس اطلس يعني آمريكا و اروپاست- كه با حضور اسكوكرافت، جيمز جونز- مشاوران امنيتي سابق و اسبق آمريكا- جو بايدن معاون اوباما و نمايندگاني از انگليس، فرانسه، آلمان و ايتاليا در واشنگتن تشكيل شده بود گفت (به نقل از دويچه وله) «كدام ديوانه اي آمريكاي ابرقدرت آغاز هزاره سوم را در آغاز دومين دهه اين هزاره، از اوج قدرت به شرايط رقت بار كنوني كشانده است؟! دموكرات هاي بي پرنسيب - بي شخصيت- يا جمهوري خواهان احمق»؟! كيسينجر در همين اجلاس- باز هم به نقل از دويچه وله، خبرگزاري آلمان- مي گويد؛ بايد بپذيريم كه تحولات جهان اسلام و اعتراضات وال استريت در آمريكا و اروپا از رسيدن تاريخ به يك پيچ بزرگ خبر مي دهد» كيسينجر بدون اشاره به ايران و يا به قول آسوشيتدپرس- با اشاره تلويحي به ايران- مي پرسد؛ «چه كسي سر اين پيچ ايستاده و آدرس مي دهد»؟
به خاطر داريد كه 2 ماه قبل حضرت آقا از رسيدن تاريخ به يك «پيچ بزرگ» خبر داده بودند.
5- سال گذشته رژيم صهيونيستي، «عاموس يادلين» رئيس سرويس اطلاعات نظامي اسرائيل- امان- را به اين علت كه درباره تحولات منطقه تحليل غلطي داده و برنامه ريزان اسرائيلي را گمراه كرده است از مقام خود بركنار كرد. عاموس يادلين در آغاز تحولات خاورميانه طي گزارشي به نتانياهو آورده بود(نقل به مضمون) «مردم خاورميانه خواستار دموكراسي هستند و از آنجا كه دموكرات ها بيشتر اهل مذاكره هستند تا جنگ، اين تحولات در نهايت به نفع اسرائيل خواهد بود»، روزنامه اسرائيلي و انگليسي زبان «جروزالم پست» در تحليلي به نقد ديدگاه «عاموس يادلين» پرداخته و توضيح داد «آقاي يادلين بايد مي دانست كه مردم خاورميانه براي دموكراسي مورد نظر خود، الگوي انقلاب اسلامي ايران را پيش روي گرفته اند و در اين الگو، پذيرش موجوديت اسرائيل جايي ندارد» و «هاآرتص» ديگر روزنامه اسرائيلي نوشت «مردم منطقه اسلام آمريكا و اردوغان را نمي خواهند. مگر نديديم مردم مصر از پيشنهاد اردوغان براي تشكيل دولت لائيك چگونه به خشم آمدند؟ مردم شورشي- منظورش ملت هاي مسلمان انقلابي است- در خاورميانه، اسلام خميني و خامنه اي را مي خواهند».
6- اوايل سال گذشته، مركز مطالعات امنيت ملي اسرائيل- INSS- در گزارش 272 صفحه اي خود با استناد به آنچه در منطقه مي گذرد، نتيجه گرفت كه «اسرائيل روي قوس نزولي حيات خود قرار گرفته و سقوطي ناخواسته را تجربه مي كند» در اين گزارش به نفوذ ايران در منطقه و الگو گرفتن ملت هاي مسلمان از انقلاب اسلامي ايران به عنوان يكي از اصلي ترين عواملي اشاره شده است كه اسرائيل را روي قوس نزولي به سقوط تهديد مي كند. بعد از ارائه اين گزارش به موساد بود كه نتانياهو با عصبانيت گفت؛ خميني و خامنه اي در مرزهاي اسرائيل اردو زده اند.
شرح اين ماجرا به درازا مي كشد و خارج از محدوده اين نوشته محدود است و اما؛
ب: اكنون به گواهي شواهد و نشانه هاي موجود كه فقط به چند نمونه از آن اشاره و بسنده كرديم و بي آن كه پاي شعار و يا سخني به خلاف و گزاف در ميان باشد، به آساني مي توان ديد و به وضوح مي توان به اين برداشت واقع بينانه و حكيمانه حضرت آقا در ديدار ديروز مردم شريف و انقلابي قم با ايشان رسيد كه شرايط كنوني نظام اسلامي ايران را با اوج اقتدار اسلام «در شرايط بدر و خيبر» مقايسه فرمودند و نه آنگونه كه دشمنان تبليغ مي كنند «در شرايط شعب ابي طالب». رهبر معظم انقلاب چندي قبل نيز دوران كنوني را درخشنده ترين دوران ايران اسلامي و آمريكا را در ضعيف ترين دوران تاريخ آن كشور، ارزيابي كرده بودند.
ج: حالا بايد به اين پرسش ها پاسخ داد كه؛
1- آيا با توجه به جايگاه جمهوري اسلامي ايران در منطقه و جهان و نقشي كه به عنوان الگوي پيش روي ملت هاي مسلمان برعهده دارد، انتخابات آينده مجلس را مي توان تنها در مقياس يك رخداد داخلي در ايران اسلامي ارزيابي كرد؟ و آيا اين انتخابات علاوه بر نقش تعيين كننده و با اهميتي كه انتخابات مجلس شوراي اسلامي در تمامي دوره ها داشته است، نقش سرنوشت سازي در شتاب دادن به انقلاب هاي اسلامي منطقه ندارد؟! به يقين نقش برجسته اي دارد و به قول آقا در بيانات ديروزشان «ملت ايران در زمينه انتخابات و انقلابي بودن، پيشكسوت ملت هاست و قطعا نگاه ملت هاي ديگر به اين انتخابات دوخته شده است».
2- اگر پاسخ سؤال اول مثبت باشد- كه هست- پرسش بعدي آن است كه آيا آمريكا و متحدانش مي توانند از تلاش همه جانبه براي مقابله با اين نقطه عطف و نقش آفرين در تحولات اسلامي منطقه دست بردارند؟! بديهي است كه پاسخ اين سؤال منفي است.
3- پرسش بعدي اين است كه آيا در آوردگاه بزرگ ايران اسلامي با آمريكا و متحدانش، گروه ها و جرياناتي نظير اصحاب فتنه و حلقه انحرافي در حد و قواره اي هستند كه در مقابل توده هاي چند ده ميليوني مردمي كه حماسه 9 دي فقط يك نمونه از حضور پرشور و پاكبازي آنان بود، عدد و رقم و به اصطلاح «رقيب» تلقي شوند؟! پاسخ اين پرسش نيز منفي است. ولي نه با اين مفهوم و نه با اين برداشت كه از توطئه آنان غفلت شود.
4- و اما، فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 و رخدادهاي پس از آن ترديدي باقي نگذاشته است كه جريانات ياد شده در بند پيشين، «پياده نظام» دشمنان بيروني هستند، از آنجا كه «پياده نظام»، دنباله داخلي دشمن بيروني است، به يقين، اهداف دشمنان بيروني را دنبال مي كند و از سوي ديگر، اصلي ترين و استراتژيك ترين خواسته دشمنان بيروني كاستن از حضور پرشور مردم در انتخابات است. بنابراين، اگرچه ورود دزدانه به خانه ملت مي تواند يكي از اهداف اين جريانات باشد و شوراي محترم نگهبان نبايد از دروازه باني دقيق خود براي جلوگيري از ورود نامحرمان به خانه ملت كمترين غفلتي داشته باشد ولي تلاش براي كاستن از حضور، در اولويت برنامه و ماموريت آنان قرار دارد.
د: و بالاخره، با توجه به بصيرت مثال زدني ملت و تلاش بي پرده دشمنان بيروني براي مقابله با حضور پرشور مردم، از هم اكنون مي توان حدس زد كه ملت در انتخابات پيش روي، نه فقط براي گزينش نمايندگان مورد نظر خويش حضور مي يابند، بلكه از حضور پرشور خود تلقي جهاد و مقابله با دشمنان تابلودار اسلام و انقلاب و حمايت از ملت هاي مظلوم منطقه را دارند و به قول حضرت آقا «اگرچه از مدت ها قبل، از مركز و قرارگاه فرماندهي جبهه كفر و استكبار گرفته تا پادوها و پياده نظام اين جبهه در داخل و خارج، تلاش گسترده اي به كار گرفته شده تا حضور مردم در انتخابات مجلس كمرنگ باشد، اما به لطف و فضل الهي، حضور مردم در اين انتخابات دشمن شكن خواهد بود».

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323


كيهان و خوانندگان

¤ طارق الهاشمي گويا مي خواهد با ايجاد جو رعب و وحشت و ترور و بمب گذاري در عراق همان راهي را بپيمايد كه ابن زياد در اين سرزمين پيمود. ولي دير شده است. مردم اين عصر مردم عصر ابن زياد نيستند و او نيز همچون اسلافش راه به جايي نخواهد برد.
احمدزاده
¤ استكبار جهاني به سركردگي آمريكا با همكاري رژيم آل سعود و صهيونيسم درصدد ايجاد جنگ مذهبي در عراق و سوريه برآمده است. بايد هوشيار بود و نگذاريم دشمنان به هدف شوم خود برسند.
4723---7190
¤ در روزنامه خواندم در مذاكراتي كه قرار است در آينده بين ما و كشورهاي اروپايي صورت بگيرد طرف اروپايي خواسته است كشور تركيه نيز در اين مذاكرات حضور داشته باشد. از قول ما بنويسيد با توجه به موضع گيري هاي غيرشفاف تركيه در قبال مسائل منطقه جايز نيست اين كشور در اين مذاكرات ورود داشته باشد. حداقل براي تنبيه هم كه شده اجازه ندهند شركت بكند.
3790---2190
¤ در تلويزيون مشاهده كرديم كه رژيم جنايتكار بحرين يك مسجد به نام مسجد امام صادق(ع) را در اين كشور با خاك يكسان كرده است. مجلس و دولت نبايد در برابر اين جنايت و هتك حرمت ساكت بنشينند و فقط نظاره گر باشند.
رحماني
¤ همه خوب مي دانند كه دو حزب حاكم بر آمريكا كه دست اندركار انتخابات هستند و هر نامزدي كه از آنها معرفي شود زاده يك درصد حاكم بر 99درصد آمريكاست و شعار ضد اسرائيلي كه نامزد جمهوريخواه آن سر مي دهد همانند شعار اوباما در بدو انتخابات فقط براي فريب مردم است و انحراف از بحران فعلي كه آمريكا در آن قرار گرفته كه فقط با شعارهاي عوامفريبانه مي تواند مدتي مردم آن كشور را آرام كند.
محمودي
¤ با تجربه اي كه از فتنه بعد از انتخابات سال 88 بدست آمده بايد از كليه نامزدهاي انتخابات مجلس شوراي اسلامي تعهدنامه گرفته شود مبني بر اينكه اگر بعد از برگزاري انتخابات و اعلام نتيجه آرا كسي به نفع آنان دست به آشوب زد مجازات شده و مجبور به پرداخت خسارت وارده گردد.
4491---0912
¤ حكم صادره براي فائزه هاشمي بسيار سبك بود اما همين حكم هم براي وي كه خود را بالاتر از قانون مي داند غنيمت است.
1648---0519
¤ وقتي قاتلان شهيد رجايي و شهيد بهشتي از اصلاح طلبان دفاع مي كنند و آنان را سرمايه خودشان مي دانند اين افراد در داخل كشور بايد شرم كنند و سرشان را جلوي مردم بالا نياورند مگر اينكه بتوانند اين لكه ننگ را از پيشاني خودشان پاك كنند.
عليمرداني
¤ امت شهيدپرور ايران اسلامي ارزشي براي عناصر ضدانقلاب و خودفروخته و كودتاچي و كساني كه دستشان براي ملت رو شده قائل نيست توجهي هم به بحث تحريم آنها در محافل كنج پستوها نمي كنند و قطعا آنان را مرده مفلوك تاريخ مي دانند. مردم ما در انتخابات مجلس نهم به حول و قوه الهي حضوري حماسي و انقلابي خواهند داشت و با راي خود يك بار ديگر سيلي محكم و تاريخي بر گونه هاي دشمنان داخلي و خارجي انقلاب مي كوبند.
مراد بختياري
¤ از دستگاههاي اطلاعاتي و قضايي درخواست مي شود رد پاي گراني سكه و ارز را بگيرند كه چه جرياني است كه در نزديكي انتخابات دست به چنين حركت ناشايست همسو با جريان نفاق داخلي و استكبار خارجي زده است.
4041---0936 و 5449---0937
¤ از حركت انقلابي وزير محترم ارشاد در انحلال خانه سينما، خانه حاميان جريان فتنه تشكر مي كنم. اي كاش آقاي ضرغامي نيز چنين خانه تكاني را در صداوسيما انجام مي داد؟
4472---0912
¤ من هميشه بخش تماس هاي مردمي روزنامه كيهان را مي خوانم فقط برخي شركت ها و ادارات به طور كامل وسريع پاسخگوي تمام انتقادها در اين روزنامه مي باشند. اي كاش بخش هاي مختلف دولتي و غيردولتي هم همين طور بودند.
7813---0913
¤ مصاحبه رئيس تعزيرات را خواندم ايشان براي صدتومان گرانفروشي مرغ گفته اگر شكايت مي كرديد رسيدگي مي كرديم. به ايشان بفرماييد ما براي خسارت يك ميليون توماني شكايت كرديم بعد از دو سال هنوز هم نتيجه اي نگرفته ايم؟
9359---0937
¤ در روزنامه دولت دوم آذر 90 مديرعامل صندوق بازنشستگي كشور اعلام كرده بود كه پايان آذر ماه آغاز پرداخت مطالبات بازنشستگان كشوري است 20 روز از پايان مهلت اعلام شده گذشت ولي خبري از شروع پرداخت نشد؟!
5662---0917
¤ از وزارت جهادكشاورزي درخواست مي شود با برنامه ريزي و همفكري ادارات شهرستانها و فرمانداران و دهداران معتاداني را كه ترك اعتياد نموده اند در امور دامداري و كشاورزي به كار گيرند تا هم مجدداً اينها گرد اعتياد نگردند و هم مشكل بخشي از بيكاري در كشور حل شود.
ابوالفضل رشكي
¤ از وزير محترم علوم درخواست مي شود به وضعيت اساتيد حق التدريس دانشگاه پيام نور رسيدگي كنند؟ پس از سه سال حق التدريسي نه بيمه هستيم و نه از حقوق ماهانه برخورداريم و پس از پايان هر ترم 300 هزار تومان دريافت مي كنيم؟! گاهي نيز آن را نصف مي كنند و نصف دوم را در اواخر ترم دوم پرداخت مي كنند؟!
جمعي از اساتيد حق التدريس دانشگاه پيام نور
¤ به علت فروش و تبديل چك برگشتي توسط برخي كاركنان بانك ملي در يكي از شعب شهرري در تاريخ يكشنبه 18/10/90 از صبح تا غروب هرچه تلاش كردم مشكل را با بازرسي بانك ملي جنوب مطرح نمايم موفق نشدم شما نيز مي توانيد امتحان كنيد شماره بانك ملي جنوب 33891442مي باشد. اينچنين مي خواهند بازرسان به مشكلات مردم يا بانك رسيدگي كنند؟!
يك هموطن از شهرري
¤ اخيراً باب شده كه وقتي در فروشگاه ها به قيمت بالاي كالايي اعتراض مي كنيم فروشندگان بالا رفتن قيمت ارز را بهانه مي كنند. كسي نيست به اين افراد بي انصاف بگويد كالايي را كه چند ماه قبل خريده چه ارتباطي با قيمت امروز دلار دارد.
6915---0913
¤ هر روز از ساعت 9 صبح تا 30/11 با شماره 122 شركت آب و فاضلاب تماس مي گيرم مدام بوق اشغال مي زند. اين وضعيت مربوط به حالت عادي است تصور بفرماييد در وضعيت بحران چه اتفاقي خواهد افتاد؟
1684---0939
¤ معلوم نيست پست بانك ها دولتي هستند يا خصوصي و ما كارمندان اين بانك ها تكليف خودمان را نمي دانيم. در ضمن هيچ كدام از شعبه ها ساختمان استاندارد ندارند از همه بدتر دستگاه شمارش پول يا نداريم يا معيوب و بدون استفاده اند درخواست داريم از طريق بانك مركزي در اين خصوص بازرسي به عمل بيايد.
محمدي
پاسخ شركت بهره برداري راه آهن شهري تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 4/10/90 صفحه 2با مضمون: «عدم ارائه بليت تك سفره در ايستگاه شهرري» به آگاهي مي رساند: بليت تك سفره در باجه هاي فروش بليت موجود بوده و مسافراني كه تقاضاي خريد اين نوع بليت را دارند، مي توانند به دستگاه هاي TVM (فروش خودكار بليت) و يا به متصديان فروش بليت مراجعه نمايند.
پاسخ روابط عمومي شهرداري منطقه 16
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخه 27/9/90 مبني بر تاخير در آسفالت خيابان شهيد مرسلي به آگاهي مي رساند: اجراي عمليات در دستور كار قرار گرفته و روكش آسفالت از ضلع شمال خيابان مذكور آغاز گرديده و تاخير آن نيز به دليل اوضاع نامساعد جوي و تعطيلي كارخانجات توليد آسفالت به دليل آلودگي هوا رخ داده است.
¤ نهم صفرالمظفر شهادت يار بابصيرت ولايت جناب عمار ياسر بر تمام روشنگران جنگ نرم تسليت باد.
1345---0912
¤ شعار همه در برابر قانون مساويند شعار خوبي است ولي در مرحله عمل همه شاهديم كه گويا برخي در برابر قانون مساوي نيستند مثل فائزه، مثل مهدي هاشمي، مثل سران فتنه، مثل برخي منحرفين كه خط قرمز قلمداد مي شوند و...
7476---0936
¤ برخي كانديداها در هنگام تبليغات وعده هايي به كارگران مي دهند كه در صورت انتخاب شدن گرهي از مشكلات آنها را باز مي كنند ولي وقتي رأي لازم را كسب نمودند تا 4 سال با قشر كارگر ارتباطي ندارند شايسته است اين موارد، مورد توجه شوراي نگهبان بالاترين مرجع رسيدگي به صلاحيت ها قرار گيرد.
4175---0913
¤ سقف 60 ليتر بنزين در جايگاه ها امكان تخلف و كم فروشي آنها را آسان كرده است. در تعطيلات عاشوراي سال 90 در جايگاه مرودشت 59 ليتر زدم و با پژو 405 حدود 950 كيلومتر رفتم اما در جايگاه رباط كريم با 60 ليتر بنزين حدود 600 كيلومتر طي مسافت نمودم؟!
بحريني از رباط كريم
¤ دانشگاه شهيد چمران اهواز وسعت زيادي دارد. با توجه به وجود تعداد زياد خودرو متعلق به اساتيد و كارمندان و مراجعين نياز است كه در اين مركز جايگاه سوخت چندمنظوره احداث شود تقاضا داريم مسئولين امر روي اين پيشنهاد بررسي و پيگيري داشته باشند.
7431---0916
¤ وقتي در طول چند دقيقه ميلياردها تومان سهام به پول تبديل مي شود قطعا دست كسي كه وابسته به كانون هاي قدرت و ثروت است در كار مي باشد اين وضعيت به معني لوث شدن بورس در كشور است.
8858---0919
¤ آيا درست است كه دو بازيكن فوتبال پيروزي پول هاي ميلياردي از دولت بگيرند بعد هم آن كار خلاف اخلاق و شرع را در منظر عموم انجام بدهند و در آخر هم تبرئه بشوند و انگار نه انگار كه اتفاقي افتاده است.
2028---0935
¤ يكي از كارمندان بانك از طريق اين ستون از حذف سهميه دونوبتي سالانه برنج و روغن خويش گلايه كرده بود. اين موضوع باعث تعجب بنده شد. چرا كه در اداره و سازمان ما چنين سهميه اي وجود ندارد. وقتي كارمند بانك بابت كاري كه مي كند حقوق و پاداش از دولت مي گيرد اين سهميه ها براي چيست؟ و چرا بايد براي حذف چيزي كه حقش نيست معترض باشد.
0962---0918
¤ چرا شهرداري در ايام شهادت ها و ميلادها و... همه جاي سطح شهر تهران را آذين بندي مي كند ولي به ميدان آزادي كار ندارد؟ آيا ميدان آزادي جزء شهر تهران نيست؟ آيا شهردار و شوراي شهر نبايد پاسخگو باشند؟
3880---0912
¤ اگر فروش سربازي از سرگرفته شود وجوه حاصل از آن در پرداخت حقوق مكفي به ساير سربازان هزينه مي شود و اين امر سبب مي شود اولا بازار فروش معافيت ها و كارت هاي تقلبي پايان خدمت تعطيل شود و ثانيا اميد به تشكيل زندگي در جوانان بيشتر شود و از همه مهم تر بسياري از منكرات كاهش پيدا مي كند.
9541---0912
¤ شايسته نبود برنامه تقدير از عوامل مجموعه سريال مختارنامه كه يك سريال فاخر مذهبي و تاريخي است در اواسط هفته و در ساعات پاياني شب از تلويزيون پخش شود.
3204---0912
¤ بالا بودن قيمت گاز طبيعي منازل باعث شده است كه در برخي از مناطق خانواده ها براي كاهش مصرف گاز همه در يك اتاق زندگي كنند و خيلي از حريم هاي اخلاقي زير پا گذاشته شود.
5567---0913
¤ به آقاي مايلي كهن پيشكسوت فوتبال كشور بفرماييد همچنان به نمايندگي از قشر مستضعف فرياد بزند كه ما قشر پابرهنه حاضر نيستيم حتي يك ريال از بيت المال با هر توجيه و بهانه اي به جيب افراد دلال شركت هايي مثل آريا برود.
8091---0915
¤ وقتي در مملكت ما براي آقاي خاتمي و ديگر سران فتنه به جاي محاكمه وسايل و امكانات شنا و جكوزي فراهم است چرا آقاي خاتمي براي شركت در انتخابات شرط و شروط تعيين نكند؟
8091---0915
¤ جمعي از فرهنگيان 17 سال پيش طبق بخشنامه وزارت آموزش و پرورش در شهرك نور واقع در خيابان نيايش آپارتماني خريدند ولي با گذشت اين مدت هنوز از سند آنها خبري نيست از مسئولين امر درخواست مي شود اين مشكل را حل نمايند.
جمعي از فرهنگيان تهران
¤ از مسئولين پليس راهور درخواست مي شود فكري به حال خودروهايي نمايند كه وقت و بي وقت صداي دزدگيرشان موجب آلودگي صوتي و آزار و اذيت مردم را فراهم مي كنند.
7005---0919
¤ فروش سكه و ارز و واردات ميوه حراج ذخاير مملكت و چاق كردن زالوصفتان است؟ تا كي اين روش مي خواهد ادامه يابد.
8313---0919
¤ به استناد آمار و اسناد قطعي، در كل جهان 14 نقطه استراتژيك وجود دارد كه دو نقطه آن در ايران واقع شده است. به كوري چشم آمريكايي ها و صهيونيسم، با اراده الهي و مديريت موفق خويش و با برخورداري از اين دو نقطه استراتژيك جهان تمام تهديدات دشمنان را به فرصت تبديل كرده و عليه آنان استفاده خواهيم كرد.
2878---0919
¤ عزل مدير عامل ارزشي هلال احمر استان مازندران علي رغم مخالفت هيئت مديره و بزرگان استان دليل واضحي براي سياسي كاري برخي از مديران است از رئيس جمهور محترم درخواست مي شود فكري به حال اين مجموعه بكند.
0537---0935
¤ 27 ساله و اهل درچه اصفهانم. بيشتر از ده سال است كه كيهان مي خوانم و به آن افتخار مي كنم ان شاء الله در صراط مستقيمي كه مي رويد موفق باشيد.
2484---0913
¤ با سياستي كه وزير خارجه كشورمان گرفته و به دوست و دشمن لبخند مي زند از دست ما كاري ساخته نيست. مجلس فكري به حال وي نمايد.
قاسم زاده
¤ در منظر مردم هنوز اين بحث مطرح است كه چرا سران فتنه و برخي آقازاده هاي همسو با آنها كه ظاهراً معلوم نيست ماموريتشان در خارج از كشور كي تمام مي شود هنوز محاكمه نشده و جزاي خيانتشان را نديده اند و بعضاً مصاحبه و سخنراني نيز دارند و در جلسات نهادهاي قانوني نظام شركت مي كنند ولي آفتابه دزدهاي سياسي در اين خصوص محاكمه شده اند و در اين اثنا برخي منتظر فرش قرمز براي حضور در انتخابات نيز هستند كه اين مسئله اگر فعليت پيدا كند خيانت به مردم و كشور است. اين خائنين در طول 2 سال پس از فتنه نه تنها به بسياري از سؤالات مردم پاسخ نداده اند، حتي به يك عذرخواهي از مردم هم تن نداده اند و بسياري از فشارهاي بيروني به نظام نيز براي امتياز دادن به اين نااهلان و نامحرمان است. فلذا احدي حق ندارد و هيچ گونه مماشات و تسامحي در برابر آنها نمايد كه مردم انتخاب خود را خوب مي دانند.
طالعي
¤ درود و سپاس به زنان و مردان با صلابت كه در اين سرزمين خدايي نه تنها فاسدان نفوذي داخل را زمينگير كرده اند بلكه شيطان را هم كه از دور دست آمده بود به خاك سياه مذلت نشاندند.
5612---0919
¤ پست حساسي چون وزارت خارجه به شجاعت نياز مبرم دارد ولي متاسفانه آقاي صالحي با انفعال در برابر تركها از خود واكنش نشان مي دهد. ظاهراً بايد مجلس وارد عمل شود.
7649---0913
¤ از وزارت خارجه انتظار داريم به جاي منفعلانه عمل كردن نسبت به جريانات منطقه مواضع صريح تري اتخاذ كند.
6005---0938
¤ به حضرت امام خميني(ره) عرض مي كنيم اي كاش در اين زمان مي بوديد و شكوفه هاي انقلاب جهاني اسلام را در ساير بلاد اسلامي مي ديديد واقعا در اين بيداري اسلامي كه شروع شده جاي حضرت امام خالي است اما سوگند مي خوريم كه براي برافراشته نگه داشتن اين پرچم تا پاي جان ايستاده ايم.
8847---0919
¤ سي سال قبل كه انقلاب كرديم با فتح لانه جاسوسي و با راهنمايي هاي حضرت امام و اراده ملت ابهت آمريكا با عنايت الهي شكست. حال پس از 30 سال با كمك خداوند پهپاد نماد قدرت آمريكا را به زيركشيديم. آمريكايي ها اگر مي خواهند ملت ايران را بشناسند، فرهنگ عاشورا را بخوانند، عاشورا يعني عمل به تكليف. بميري پيروز هستي، زنده بماني هم پيروز هستي.
ضيايي- از قروه كردستان
¤ با توجه به سقوط ديكتاتوري هاي وابسته به غرب و صهيونيسم جهاني در منطقه و در راستاي انسجام بخشي مضاعف به انقلاب بيداري اسلامي و حمايت از قيام مردمي ضدسرمايه داري وال استريت پيشنهاد دارم كه اتحاديه و سازمان همكاري هاي منطقه و شبه قاره اي خاورميانه اسلامي و شمال آفريقا اعلام موجوديت نمايند.
مهدي گودرزي از اصفهان
¤ هرتمدن غيرخدايي بالاخره نابود مي شود تمدن دين ستيز شوروي از تمدن سكولاريستي غربي شكست خورد و اين تمدن خود در برابر اسلام محكوم به شكست است. تمدن سكولاريستي غربي اگر راست مي گويد، بدون جنگ و تحريم بر تمدن با منطق، فلسفه و فرهنگ به مصاف موحدان و پيروان قدرت و عترت بر ود. اما بايد بداند كه دشمني با خدا هرگز پيروز نمي شود.
جعفر ريشه
¤ تنها راه مقابله با ناامني ها در كشور عراق تشكيل دادگاه هاي صحرايي از سوي قوه قضاييه اين كشور است. دقيقا همان حلقه مفقوده اي كه در كشورما ايران در مبارزه با فسادهاي اقتصادي وجود دارد.
2470---0919
¤ درباره انفجارهايي كه درعراق اتفاق افتاده، روي سخنم با سران فتنه است كه اميد به آمريكا بستند، اين جنايت ها همه زيرسر آمريكاست. فتنه گران كه در سال 88 فتنه كردند حيا كنند، اين خائنان كه از كشور گريختند بايد مورد مجازات قرارگيرند و به سران فتنه نبايد پروبال فعاليت داد.
عليمرداني
¤ با وجود آشكاربودن ارتباط فرزندان آقاي هاشمي با فتنه گران سال 88 چرا به پرونده تخلفات اين خانواده رسيدگي نمي شود. پس بايد قبول كنيم كه در كشور عده اي بالاتر از قانون وجود دارند كه از حق كاپيتولاسيون برخوردارند. علت غيرعلني بودن جلسه اول دادگاه فائزه هاشمي چه بود؟
1648---0915
¤ حال كه تمام كشورهاي زورگوي دنيا مثل آمريكا و انگليس كه عليه نظام جمهوري اسلامي بسيج شده اند، دولت نبايد بهره هاي بانكي را به مقدار ناچيز تقليل دهد تا مردم احساس خطر كنند و به سمت دلالي سكه و دلار روند. دراين شرايط بايد سرمايه هاي مردم را جمع كنند و به فكر توليدات بيشتر و راه اندازي كارخانه ها باشند و بهره واقعي به مردم بدهند.
يك شهروند
¤ آقاي علي مطهري كه طي اين چندسال نشان داده در تميزدادن مسئله اصلي از مسئله فرعي كشور مشكل دارد اخيرا در نطق پيش از دستور خود مواردي از توصيه هاي ائمه معصومين را متذكر شده است. عرض ما هم همين است كه چرا ايشان به عنوان يكي از خواص جامعه از زمان شروع فتنه 88 سران فتنه را به پندگرفتن از تاريخ و توصيه ائمه معصومين مانند دوري از لج بازي با ملت توصيه نكرد و امروز كه نزديك انتخابات است همه از حق و باطل را دعوت به وحدت مي كند!
سهرابي
¤ از طرف دانشگاه شاهين شهر براي دريافت وام 500 هزار توماني سفر عمره به بانك ملت اين شهر معرفي شده ام. مدت يك ماه است كه انواع مختلف ضامن به اين بانك معرفي مي كنم اما مورد موافقت قرار نمي گيرد. چرا.
ظفريان- شاهين شهر اصفهان
¤ از مسئولان تقاضا مي كنم كه نظارتي بر قيمت لبنيات ورامين بكنند. قيمت ها را بي رويه افزايش داده اند و مي دهند.
يك شهروند
¤ عده اي كه در جبهه اصولگرايان تخم تفرقه مي پاشند جزو اين گروه نيستند، زيرا مسلماً تفرقه با اصل حمايت از اصول و ارزش هاي اسلامي ضديت دارد.
سليمان بلغار
¤ از رئيس جمهور محترم توقع مي رفت كه در خصوص فرود هواپيماي جاسوسي آمريكا توسط ظفرمندان سپاه و ارتش اظهارات بيشتري مي كردند ولي متاسفانه اين مسئله را تقريباً به سكوت گذرانده اند. چرا؟
يك شهروند از دامغان
¤ از راهداري استان تهران خواهشمندم سري به جاده سولقان واقع در پنج كيلومتري شمال غرب تهران زده و از نزديك با مشكلات مردم آشنا شود.
به رغم مراجعات بي شمار اهالي و درخواست ترميم و تعريض جاده كه به علت عمليات ساخت آزاد راه تهران شمال آسيب جدي ديده است رفت و آمد در اين جاده به ويژه در فصل زمستان به شدت با مشكل مواجه است.
خانم عسگري- سولقان
¤ مگر نه اينكه هر روز كه مي گذرد احتياج تهران به پاركينگ بيشتر از گذشته مي شود پس چرا شهرداري به جاي احداث پاركينگ هاي جديد پاركينگ هاي موجود را به مسكوني تبديل مي كند.
ده نمكي
¤ چرا قانون مصوب دولت در خصوص بازنشستگان با 25 سال سابقه خدمت، اجرايي نمي شود.
كجال كاظمي- گيلان
¤ هفته هاست كه شهرداري بهشت زهرا يكي از سرويس هاي بهداشتي در قطعه شهدا نزديك مزار شهيد صياد شيرازي را تخريب كرده ولي هيچ اقدامي در بازسازي آن و يا حداقل جمع آوري نخاله هاي آن نمي كند.
يك شهروند
¤ اتوبوس هاي مسير پارك ولي عصر(عج) به ميدان امام خميني(ره) به ويژه اوايل صبح كفاف جمعيت زياد مسافرين را نمي دهد. لطفاً مسئولان تدبيري بينديشند.
عادل اشكبوس
¤ از سازمان بازرسي كل كشور تقاضا مي كنم كه نظارتي هم بر عملكرد سازمان كشت و صنعت نيشكر امام خميني(ره) در خوزستان داشته باشند.
يكي از پرسنل
¤ حدود 4 سال است كه بالغ بر 10 ميليون تومان براي طرح مسكن مهر در جاده حسن آباد قم واريز كرده ايم ولي به رغم آنكه ساختمان ها آماده تحويل است هنوز به ما تحويل نداده اند. چرا؟
يك شهروند
¤ باتوجه به اقدامات اخير اردوغان در هم پيماني با اسرائيل بر مسئولان كشورمان است در روابط خود با تركيه تجديد نظر كنند.
يك هم وطن
¤همه عالم بدانند: اگر از سرهايمان كوهها بسازند و از خونهايمان درياها، فرزندانمان هرگز در كتاب تاريخ خود نخواهند خواند كه امام خامنه اي را تنها گذاشتند.
9271-0912
¤ بسي ناسزاها بسيجي شنيد
صبوري نمود و بصيرت گزيد
به لطف خدا چون كه دي ماه شد
دل خلق از آن فتنه آگاه شد
به روز نهم محشري شد به پا
تو گويي زمين لرزد از اين سپاه
خدايا به ا ين خلق بي واهمه
عيان كن رخ مهدي(عج) فاطمه(س)
1395-0917
¤دشمن بديد نخل تناور هميشه هست
مقداد هست، مالك اشتر هميشه هست
اين جا كه كوفه نيست، خوارج علم شوند
سلمان نمرده است، اباذر هميشه هست
صف بسته اند اين همه سردارها به شوق
يعني براي پيشكشي ات، سر هميشه هست
روشن ترين روايت عمار مي شويم
در عشق سيد علي همه تمار مي شويم
محسن پورشمس الدين مطلق از سيرجان
¤جسورانه دل رهبر شكستند
خيال كردند كه در كوفه نشستند
علي هفتاد ميليون يار دارد
هزاران مالك و عمار دارد
چه سلمان ها به دورش در طوافند
چه شمشيرها به اذنش در غلافند
فقط كافي است تا با يك اشاره
جهان كفر گردد پاره پاره
4654-0937
¤ كميسيون اصل90 مجلس شوراي اسلامي پس از دوسال بررسي درباره حوادث فتنه به مطالبي رسيده كه مردم با بصيرت ايران اسلامي در تاريخ 9دي ماه سال88 در خشت خام پشت پرده اين مسائل و حوادث را ديدند و با حضور حماسي خود دشمنان داخل و خارج را به طور كلي رسوا و مأيوس ساختند. حال برعهده دستگاه قضايي كشور است كه بي اغماض دادگاه تشكيل داده و هر كس را كه پيدا و پنهان، با واسطه و يا بدون واسطه در طول ايام فتنه به نظام و مردم و رهبري ظلم كرده به سزاي خيانت خود برساند.
طالعي
¤خدايا به آنهايي كه در روز عاشوراي88 هتك حرمت به سالار شهيدان نمودند بصيرت و غيرت ديني عنايت فرما و آنهايي كه در يوم الله 9دي88 با حضور آگاهانه و بصيرت زا و حماسي قلب سيدعلي عزيزمان را شاد و استكبار را ناكام و سردمداران مزدور فتنه را به زباله داني تاريخ فرستادند بر توفيقاتشان در دنيا و آخرت بيفزا. آمين
2088-0915
¤ وقتي آقاي شريعتمداري در تلويزيون صحبت مي كنند و يا روزنامه اش را مطالعه مي كنم واقعاً برخود مي بالم كه به حرف چنين شخصيتي گوش مي كنم. امام حسين(ع) او را محافظت كند.
بهبود بابائي از پيله سوار شهر مرزي اردبيل
¤دو فرزندم با ليسانس عمران و زيست و داراي برگ پايان خدمت فاقد شغلند. از مسئولين امر درخواست مي شود فكري براي اين قبيل جوانها كه شايد كم هم نباشند، نمايند.
6798-0916
¤مگر خون كارمندان رياست جمهوري از بقيه كارمندان دولت رنگين تر است كه در پايان سال89 مبلغ صدهزارتومان به حقوقشان اضافه شد؟ و چطور به آنها در پايان هر سال علاوه بر پاداش عمومي پاداش ويژه، ربع و يا نيم سكه بهار آزادي هم تقديم مي شود؟ از دولت مدعي عدالت محوري درخواست رفع اين تبعيض را داريم.
يك فرهنگي
¤با توجه به اين همه رسانه جمعي و جرايد مختلف، كساني كه جنايت يزيديان زمان مانند آمريكا، اسرائيل غاصب و انگليس را نشناسند و در برابر جمهوري اسلامي و ولايت موضع بگيرند به تحقيق از اشقياي زمان امام حسين(ع) پست تر و گناهكارترند.
سعيدي
¤ حال كه نقش شيوخ قطر در حمايت از عمليات هاي تروريستي در كشور سوريه رو شده مسئولين وزارت خارجه كشورمان بايد موضع قاطع گرفته و سطح روابط را كاهش بدهند.
4552-0912
¤ متأسفانه ستاد نماز جمعه تهران علي رغم آمادگي امت حزب الله در تاريخ 9/دي/90 نه اعلام راهپيمايي كرد و نه صدا و سيما گزارش حضور مردم با پلاكارد در نماز جمعه تهران را به تصوير كشيد؟ چرا؟
عليمرداني
¤از چاپ گزارش كميسيون اصل90 درباره فتنه88 تشكر مي كنم و به فتنه گران عرض مي كنم كه آيا وقت آن نرسيده تا در پيشگاه حضرت حق توبه نماييد و از ملت عذرخواهي كنيد تا بتوانيد به آغوش آنان برگرديد؟
شريف لو

 



آقا موشه! (گفت و شنود)

گفت: رجبعلي مزروعي معروف به آقاي مرگ موش كه به خارج كشور گريخته و از بلژيك پناهندگي گرفته است اعلام كرده كه بايد انتخابات مجلس را تحريم كنيم!
گفتم: ولي بعد از آن كه خاتمي انتخابات را تحريم كرد 862 تن از مدعيان اصلاحات يعني دو برابر دوره قبل براي نامزدي مجلس ثبت نام كردند، فكرش را بكن كه اگر تحريم نمي كرد چي مي شد؟!
گفت: عصبانيت مزروعي هم به خاطر همين است كه مدعيان اصلاحات از خاتمي عبور كرده و ديگر برايش تره هم خرد نمي كنند.
گفتم: حيوونكي حق دارد! چون به نمايندگي از طرف سران فتنه براي ارتباط با دفتر اتحاديه اروپا به بروكسل رفته و پناهندگي گرفته بود و حالا همه آرزوهايش را بر باد رفته مي بيند!
گفت: سايت ضد انقلابي بالاترين خطاب به مزروعي نوشته است بعد از تحريم انتخابات از سوي خاتمي و بي محلي اصلاح طلبان كه دو برابر دوره قبل ثبت نام كرده اند، تنها راه باقيمانده براي شما خودكشي است!
گفتم: يك روز آقا موشه كه از زندگي سير شده بود وارد داروخانه شد و از دكتر داروساز پرسيد؛ آقا! مرگ من داريد؟!

 



با صدور اطلاعيه اي جبهه متحد اصولگرايان فهرست هاي منتسب به خود را تكذيب كرد

روابط عمومي جبهه متحد اصولگرايان با صدور بيانيه اي انتشار برخي ليست هاي منتسب به اين جبهه را به كلي تكذيب كرد.
در اين بيانيه آمده است: پس از شكل گيري جبهه متحد اصولگرايان و استقبال قاطبه امت حزب الله از مشي اصولي اين جبهه براي مقابله با فتنه، انحراف و فساد، برخي رسانه ها و گروه هاي سياسي با نيات گوناگون دست به انتشار فهرست هايي مجعول از كانديداهاي نهايي جبهه متحد اصولگرايان زده و توهمات خود را در قالب گمانه زني هاي بي اساس منتشر كرده اند.
بدينوسيله به اطلاع امت حزب الله و تمام فعالان اصولگرا مي رساند، اخبار مرتبط با نامزدهاي انتخاباتي اصولگرايان پس از طي فرايند تعيين مصاديق تنها از طريق افراد ذيصلاح در شوراي مركزي و ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرايان و در سايت رسمي آن منتشر خواهد شد.
همچنين در اين اطلاعيه خاطرنشان شد: جبهه متحد اصولگرايان، سايت ها و نشريات منتشر كننده اين گونه اخبار وحدت شكن را به رعايت اخلاق و تقواي سياسي دعوت مي كند. اين انتظار خصوصاً از كساني كه از شعارهاي اصولگرايان براي پيشبرد برنامه هاي خود استفاده مي كنند و داعيه رقابت اخلاقي دارند بيشتر است.
روابط عمومي جبهه متحد اصولگرايان تأكيد مي كند همچنان كه پيش از اين نيز در بيانيه ها و اخبار رسمي اين جبهه اعلام شده است، فتنه، انحراف و فساد خطوط قرمز جبهه متحد اصولگرايان است و عناصر فتنه گر و همراه فتنه، افراد منتسب و حامي جريان انحرافي و نيز مفسدين اقتصادي و حاميان آنها در فهرست نهايي اين جبهه جايگاهي نخواهند داشت.
تلاش جبهه متحد اصولگرايان در سراسر كشور شناسايي نامزدهاي متدين، ولايت مدار، كارآمد، ساده زيست، ضد فتنه، ضد انحراف و ضد فساد و معرفي آنها در قالب فهرستي واحد از اصولگرايان به افكار عمومي و بدنه عظيم جريان اصولگرايي است.
جبهه متحد در مورد هيچ نامزدي تصميمي نگرفته است
علي اكبر ولايتي سخنگوي جبهه متحد اصولگرايان هم در گفت وگو با پايگاه اطلاع رساني جبهه متحد اصولگرايان با ارائه گزارشي از نشست شوراي مركزي جبهه متحد كه با حضور اكثريت اعضاء تشكيل شد، اظهار داشت: در اين جلسه دبير هيات اجرايي، گزارشي از جلسه استاني هيات هاي داوري و اجرايي جبهه متحد اصولگرايان سراسر كشور كه جمعه هفته گذشته در تهران برگزار شد، به اطلاع حاضرين در جلسه رساند. ولايتي افزود: در اين جلسه بعضي از اعضاء هيأت داوري و اجرائي، مواضع كاري جبهه متحد در استانها را تشريح كردند و نسبت به روندانتخاب كانديداي اصلح، تبادل نظر صورت گرفت.
سخنگوي جبهه متحد اصولگرايان با اشاره به فرايند و زمان بندي ارائه فهرست جبهه متحد گفت: در جلسه روز يكشنبه در مورد شاخص هاي كانديداهاي جبهه متحد اصولگرايان، گفتگو شد و دبير هيأت اجرائي گزارشي از جلسات متعدد با ساير گروه هاي اصولگرا به جلسه ارائه كرد و اعضاي شورا بر ادامه تماس ها و تعامل با ساير گروه هاي اصولگرا تاكيد كردند.
ولايتي با تاكيد بر اينكه نامزدهاي جبهه متحد اصولگرايان براساس معيارها انتخاب مي شوند، خاطرنشان ساخت: شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان تاكنون درخصوص فهرست و كانديداها در هيچ يك از حوزه هاي انتخاباتي تصميمي را اتخاذ نكرده است.
هيئت هاي داوري و اجرايي جبهه متحد اصولگرايان سراسر كشور نيز بعد از پايان نشست خود با صدور بيانيه اي تاكيد كردند: جبهه متحد اصولگرايان در انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي، براي شكل گيري انتخاباتي در تراز نظام اسلامي، چند نكته را مدنظر دارد: اول، مشاركت گسترده مردم، دوم، توجه جدي به راهبرد رهبر معظم انقلاب مبني بر جذب حداكثري و دفع حداقلي كه البته در اين راه توجه جدي داريم كه مانع ورود عناصر فتنه، انحراف و فساد به مجلس شويم. همچنين تمام توان خود را به كار خواهيم گرفت تا انتخاباتي قانونمند، سالم و همراه با احترام به راي مردم شكل گيرد آنطور كه در بيش از سه دهه از انقلاب شاهد بوديم در اين راه البته با توجه به چشم هميشه بيدار شوراي نگهبان بر اين باوريم كه دغدغه دخالت كانون هاي فاسد قدرت و ثروت در ميان نيروهاي انقلاب مورد توجه جدي خواهد بود و انتخاباتي رقابتي، پرشور و جدي شكل مي گيرد.
در اين بيانيه همچنين آمده است: هيات هاي داوري و اجرايي جبهه متحد اصولگرايان در سراسر كشور با همفكري و ياري شوراي مركزي در تهران، انتخاب نامزد يا نامزدهاي اصولگرايان را مبتني بر اصول، معيارها و شايستگي ها پيگيري خواهد كرد. بر اين اساس و آنطور كه حضرت آيت الله يزدي، حضرت آيت الله مهدوي كني و در ادامه شوراي مركزي جبهه، مبتني بر منشور اصولگرايي اعلام كرده است، فتنه گران، منحرفين و فاسدين در فهرست نامزدهاي اصولگرايان نخواهند بود و همچنين كساني كه به هر نحوي با اين جريانات همراه و همقدم بوده و در مقابل آن سكوت اختيار كردند نيز صلاحيت ورود در ليست اصولگرايان را نخواهند داشت.
 



وزير كشور خبر داد
آغاز تبليغ رسمي نامزدهاي انتخابات مجلس از 4 اسفند

وزير كشور، آغاز تبليغات انتخاباتي را چهارم اسفند ماه اعلام كرد.
وزير كشور گفت: تبليغات رسمي داوطلبان نمايندگي مجلس نهم پس از تأييد نهايي هيأت هاي نظارت از چهارم اسفند آغاز مي شود و 24 ساعت قبل از برگزاري انتخابات سكوت تبليغاتي شروع خواهد شد.
مصطفي محمدنجار در پايان جلسه هيأت دولت در جمع خبرنگاران با بيان اين كه مراجع چهارگانه نتيجه بررسي صلاحيت داوطلبان نمايندگي مجلس نهم را در موقع مقرر اعلام كرده اند، اظهار كرد: پاسخ هاي مراجع چهارگانه به هيأت هاي اجرايي منعكس شد و اين هيأت ها نيز بررسي هاي خود را تا آخر وقت (دوشنبه) 19/10/90 كامل مي كنند.
وي با بيان اين كه «20 دي نتيجه بررسي صلاحيت نامزدها به هيأت هاي نظارت اعلام خواهد شد» گفت: اگر داوطلبي رد صلاحيت شده باشد 4 روز براي شكايت به مراجع ذي صلاح فرصت دارد.
صفرعلي براتلو رئيس ستاد انتخابات استان تهران نيز با اشاره به وجود شش هزار شعب رأي اظهار كرد: در انتخابات گذشته دشمن تلاش كرد تا القا كند تقلبي صورت گرفته، ولي مردم بعد از بررسي هايشان و توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري و با توجه به توهين هايي كه به ارزش هاي ما شد حماسه به ياد ماندني چون 9 دي را آفريدند و در اين راستا وظيفه اصحاب رسانه بسيار سنگين است و بايد اهميت انتخابات را تا پايين ترين مردم جامعه اطلاع رساني كنند.
رئيس ستاد انتخابات استان تهران در ادامه نشست خبري خود به بحث بررسي تأييد صلاحيت ها در هيأت هاي اجرايي پرداخت و اظهار كرد: بررسي احراز صلاحيت داوطلبان در هيأت هاي اجرايي آغاز شد و مراجع چهارگانه نيز نظرات خود را اعلام كردند و امروز آخرين مهلتي است كه طي آن هيأت هاي اجرايي به وظيفه خود عمل خواهند كرد. پس از اين داوطلبان چهار روز مهلت دارند شكايات خود را اعلام كنند كه اين شكايات مجدداً در هيأت هاي نظارت بررسي مي شود و نتيجه اخذ شده در هيأت هاي نظارت نيز به داوطلبان اعلام خواهد شد.
براتلو همچنين در خصوص بحث انتخابات رايانه اي نيز گفت: ما پيشنهاد خود را براي برگزاري انتخابات رايانه اي در شهرستان پاكدشت به وزارت كشور ارايه داده ايم كه بايد اين پيشنهاد بررسي شود و به هر صورت در استان تهران آمادگي برگزاري انتخابات رايانه اي را داريم و همه زيرساخت هاي لازم براي اين كار فراهم شده است.
وي همچنين اظهار كرد: طبق قانون تغيير حوزه هاي انتخابي توسط داوطلبان بدون اشكال است.
براتلو در ادامه در پاسخ به اين سؤال كه چه تمهيداتي در جهت نظارت كامل بر عملكرد داوطلبان براي اين كه خارج از زمان تبليغات اقدامي نداشته باشند لحاظ شده گفت: ما از مدت ها قبل در تمام شهرستان ها اقدامات لازم در اين راستا را انجام داديم و اين موضوع را رصد مي كنيم و اگر جايي تبليغات زودهنگامي صورت بگيرد اين موضوع جرم است كه طبق قانون با آن برخورد خواهد شد. خواهش ما نيز اين است كه داوطلبان و طرفدارانشان اخلاق انتخاباتي را رعايت كنند.
براتلو در ادامه همچنين بحث قوميت ها را از جمله مسايل مورد توجه از سوي دشمنان عنوان و اظهار كرد: دشمن به بحث قوميت ها اميد بسته كه طي آن بخواهد خداي نكرده اقدامات خلاف قانون و ضوابط انجام دهد. خود كانديداها بايد نظارت داشته باشند و در چارچوب قانون اقدامات لازم را انجام دهند و در اين مسير بايد جلوي كسي كه خلاف قانون عمل مي كند گرفته شود و قطعاً نيز مردم نمي توانند موضوع را تحمل كنند.
وي در ادامه در پاسخ به اين سؤال كه آيا از وجود تخلف در طول ثبت نام ها به شما گزارشي شده است يا نه گفت: بله گزارش تخلف داشته ايم البته انتظار نداشتيم كه تخلفي در اين حد وجود داشته باشد. اين گلايه مندي را داشتيم ضمن اين كه بايد بگويم هيأت هاي اجرايي تخلفات را در تصميم گيري هاي خود لحاظ مي كنند.

 



واشنگتن تايمز: تهديد قدرت الكترونيك ايران كمتر از سلاح اتمي نيست (خبر ويژه)

توانايي ايران در شكار هواپيماي جاسوسي فوق مدرن آمريكا تهديدي است كه خطر آن كمتر از دستيابي اين كشور به سلاح هسته اي نيست.
روزنامه واشنگتن تايمز در توضيح اين ادعاي خود نوشت: بر زمين نشاندن هواپيماي بدون سرنشين آر كيو 170 به اين معناست كه ايراني ها به فناوري تسلط بر سيستم پيچيده كنترل و فرماندهي هواپيماهاي پيشرفته آمريكا دست يافته اند. بدين ترتيب آمريكا بايد در موضوعات بنيادين امنيتي خود تجديدنظر كند.
اين روزنامه خاطرنشان كرد: ماجراي پيش آمده به منزله يك كودتاي اطلاعاتي است و ثابت مي كند كه ايران نحوه تسلط بر سيستم فرماندهي و كنترل هواپيماهاي بدون سرنشين و سالم به زمين نشاندن آنها را به خوبي آموخته است. همچنين لازم است آمريكا در سيستم اطلاعاتي خود عليه ايران تجديدنظر كند و نيز فعاليت هاي جاسوسي خود در افغانستان را مورد بازبيني قرار دهد.
يادآور مي شود بيش از يك ماه از شكار رازآلود پهپاد جاسوسي فوق مدرن آمريكا توسط سيستم جنگ الكترونيك ايران مي گذرد اما انتشار تحليل روزنامه واشنگتن تايمز نشان مي دهد داغ اين شكست بزرگ به سادگي از خاطر آمريكايي ها پاك نخواهد شد ضمن اين كه هراس ناشي از عقبه پنهان اين قدرت نمايي نوابغ مومن ايراني، قابل كتمان نيست.

 



نخستين تلفات شليك توپخانه ميرزاآغاسي در جبهه اصلاحات! (خبر ويژه)

دعواي دو طيف به اصطلاح سبز و اصلاح طلب بر سر حضور در انتخابات يا تحريم آن شدت گرفته است.
در حالي كه دست كم 700 نفر از اصلاح طلبان نامزد انتخابات شركت كرده اند، طيف هاي معتدل اين جريان معتقدند نبايد فرصت انتخابات را دست كم گرفت و با افتادن در چاه گروهك هاي منحله خارج نشين، مهر اخراج از حاكميت و رقابت هاي سياسي را پاي پرونده خود زد. اما عناصر تندرو به انضمام سقوط كردگان كه دنبال همدم براي روزهاي ورشكستگي خود مي كردند اصرار دارند خيانت در سال پيش طيفي از اصلاح طلبان را به رخ آنان كشيده و آنان را به ادامه راه سقوط و خودزني وادار كنند.
داريوش قنبري سخنگوي فراكسيون اقليت مجلس به خبرگزاري ايلنا گفت: در جلسه اي كه روز يكشنبه با حضور اعضاي فراكسيون برگزار شد، به اين جمع بندي رسيديم كه فراكسيون از نظر حقوقي در جايگاه ارائه ليست انتخاباتي نيست.
وي گفت: از آنجايي كه در اين دوره از انتخابات اصلاح طلبان به صورت جرياني حضور ندارند، حضورشان محدودتر نسبت به دوره هاي قبل خواهد بود و اعضاي فراكسيون تصميم گرفتند طبق مواضع قبلي، با هماهنگي كامل با جريان هاي اصلاح طلب خارج از مجلس عمل كنند.
نامبرده كه خود جزو نمايندگان ثبت نام كرده مي باشد، توضيح بيشتري ارائه نكرد حال آن كه اقتضاي «هماهنگي كامل با جريان هاي اصلاح طلب خارج از مجلس» اين بود كه شخص وي و 40 عضو ديگر فراكسيون به موضع صريح «شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات» و سردمداراني چون خاتمي و موسوي خوئيني ها و موسوي لاري تمكين مي كردند و نامزد نمي شدند. اين طيف ها در موضعي كه مورد بي اعتنايي قرار گرفت تصريح كرده بودند اصلاح طلبان در انتخابات شركت نمي كنند و فهرستي هم ارائه نخواهند كرد. در همين حال محمدرضا خباز ديگر عضو فراكسيون اقليت در گفت وگو با «مهر» وضعيت اصلاح طلبان در انتخابات مجلس را مانند يك هندوانه سربسته دانست و گفت: يك احتمال قوي وجود دارد كه تتمه افرادي كه حاضر شده اند از برخي احزاب و گروه هاي اصلاح طلب كانديداي انتخابات مجلس نهم شوند با يكديگر هماهنگ شوند.
وي انتخابات مجلس نهم را يك تجربه جديد براي اصلاح طلبان دانست و گفت: تاكتيك انتخاباتي كه سران اصلاحات براي نحوه شركت در انتخابات مجلس نهم در نظر گرفته اند اتفاق جديدي است كه در كشور مي افتد. سران اصلاحات گفته اند، ليست نمي دهيم و پرچم اصلاحات را بلند نمي كنيم اما كساني كه در حوزه هاي انتخابيه زمينه دارند كانديدا شوند.
قسمت اخير سخنان خباز نه در بيانيه شوراي هماهنگي و نه اظهارات خاتمي وجود نداشت چرا كه حضرات قصد داشتند دل جبهه خارجي را در زمينه القاي تحريم انتخابات به دست آورند.
اما روشن شدن ثبت نام 700 نفر از اصلاح طلبان آن هم با ژست غمزه و قهر با انتخابات، برخي بازيگران مستأصل فتنه سبز را كلافه كرده است. سايت كلمه از قول يك خواننده (ح-ز) نوشت: خوب است كساني كه تا چندي پيش سنگ اصلاح طلبي به سينه مي زدند و امروز به بهانه مستقل بودن، كانديداي نمايندگي مجلس شده اند اعتراف كنند كه ديگر اصلاح طلب نيستند بلكه پيرو مكتب فرصت طلبي هستند و نام و نان را در فرصت طلبي مي جويند وگرنه مستقل بودن يعني چه؟ استقلال از چه چيز و از چه كس؟ از سبزها و جنبش سبز؟
شبكه اينترنتي بالاترين هم كه گويا در تشويق و تخريب به تحريم انتخابات ناكام مانده، با لحني تند نوشت: هان اي اصلاح طلبان سلاخ و دون صفت! اي خودكم فروشان! جنبش سبز را به كدام مسلخ مي كشانيد؟ در كدام بام خود فروشي مشغول چيدن دانه هستيد و پيش بند به گردن بسته ايد؟ هان اي مأوا گرفتگان در زبالستان]![ تاريخ، ]...[ هان اي دو دوزه بازان ملون، چرا با رنگ سبز سياهكاري مي كنيد؟ هان اي پرده نشينان خنجر از پشت زن! اكنون به فكر دشنه زني افتاده ايد؟! آري اصلاحاتي ها همان ها هستند كه امروز شيخ اصلاحات را در مسلخ تنهايي به قربانگاه امتيازگيري فرستاده اند. آري اصلاح طلب همان كوفي است كه با ارسال نامه به حسين بن علي]عليه السلام[ او را به قربانگاه برد... اي روبه صفتان به اسم اصلاحات]...[
نگارش چنين ادبيات تهي از محتوايي در حالي است كه همين طيف در روز عاشورا عقده هاي خالي نشده يزيديان را عليه عاشورائيان خالي كردند. همچنين شايان توجه است كه به رغم انتساب فريب آلود عنوان «شيخ اصلاحات» به كروبي كه نقش مهمي هم در بازي دادن وي از سوي فتنه گران داشت، در عمل اين طيف حاضر نشد در انتخابات سال 88 بهايي به كروبي بدهد به نحوي كه رأي شيخ اصلاحات كذايي از آراي باطله نيز جاماند و در ميان 4 نامزد، پنجم شد!
در هر صورت به نظر مي رسد اتفاقات پيش آمده هنوز اولين نتايج تدبير آميخته با خيانتي است كه برخي سردمداران جبهه اصلاحات پيشه كردند و بايد منتظر تلفات بيشتري از اين شليك توپخانه ميرزا آغاسي بود.

 



آمريكا هيچ گاه مثل امروز در مقابل ايران ضعيف نبوده است (خبر ويژه)

رسانه هاي منطقه و جهان اذعان دارند كه هرچه بر قدرت ايران افزوده مي شود، آمريكا بيشتر در ضعف و ناتواني غوطه ور مي شود.
روزنامه لبناني السفير با اشاره به رزمايش مقتدرانه ايران در تنگه هرمز و اقيانوس هند نوشت: «همين چند روز پيش بود كه ايران موفق شد از طريق كمين الكترونيكي خود هواپيماي جاسوسي پيشرفته آمريكا موسوم به RQ170 را به زمين بنشاند. آمريكا از ايران خواست كه اين هواپيما به اسارت گرفته شده را بازگرداند مبادا كه ايران بتواند از روي آن نسخه برداري كرده و نسخه پيشرفته تري را عرضه كند ولي پس از آن كه با پاسخ منفي ايران مواجه شد آمريكا سكوت مطلق اختيار كرد. آيا كشور «ابرقدرت جهان» شوكه شده و صبر را پيشه كرده است؟ ايران عملا كار اخراج نيروهاي آمريكايي از آب هاي خليج فارس را آغاز كرده است. نيروي دريايي ايران اعلام كرده است كه تنگه هرمز يك منطقه نظامي تحت كنترلش است و متعهد است كه محيط آبي آن را از هرگونه مداخله خارجي پاك كند. مانور ولايت90 عرض اندام نيروي دريايي ايران در برابر ظهور ضعف دشمنش بود. آتش اين مانور هيبت آمريكا در منطقه را هدف قرار داد. ايران در مدت زمان كوتاهي به چنين قدرت نظامي رسيده است در حالي كه هيچ گاه سابقه نداشته آمريكا تا اين اندازه در ضعف و ناتواني بوده باشد.»
به گزارش ديپلماسي ايراني، السفير اضافه كرده است؛ غرب مي تواند از خريد نفت ايران اجتناب كند اما نمي تواند از صدور نفت ايران از بنادرش به بازارهاي جهاني جلوگيري كند. اروپا مي تواند براي بازگرداندن ايران پاي ميز مذاكره شرط بگذارد ولي نمي تواند مانع فعاليت هاي هسته اي ايران شود. آمريكا و اسرائيل هم مي توانند دائما ايران را تهديد به حمله نظامي كنند ولي سؤال اين جا است كه چگونه جرات مي كنند اين تهديدها را عملي كنند؟ به دليل ضعف، واشنگتن نمي تواند تجربه تلخ عراق را براي ايران تكرار كند و حتي در نقاط ديگر به مقابله با تهران برخيزد. اگر آمريكا توانست ناو هواپيمابر خود را از درياي عمان خارج كند تا مبادا رويارويي با ايران در بگيرد چگونه مي تواند با ايران در افغانستان به مقابله برخيزد؟
روزنامه ديلي تلگراف نيز در اين باره خاطرنشان كرد: ايران در مقابل تهديدهاي غرب هشدار داده كه تنگه هرمز را مي بندد. ايراني ها امروزه بيش از هر زماني احساس قدرت مي كنند و واقعا هم از قدرت بالايي برخوردار شده اند. تنگه هرمز شريان اقتصادي دنياي غرب است كه روزانه نزديك به 17ميليون بشكه نفت از آن به سمت غرب عبور مي كند و در عين حال گذرگاهي مهم براي عبور گاز قطر است. اعمال تحريم هاي بيشتر عليه ايران تهديدهاي ويرانگري را نيز از سوي رهبران ايران به دنبال خواهد داشت و از سويي باعث خواهد شد تا ايران از فرصت استفاده كرده و به تكميل فعاليت هاي هسته اي خود بپردازد. غرب بايد بسيار هوشيار باشد و بداند كه هرگونه حركت حساب نشده عليه ايران ضمن ايجاد بي ثباتي شديد در منطقه بيشترين سود را براي ايران به ارمغان آورد.
ديلي تلگراف نوشت: نيروي نظامي ايران از دهه هشتاد قرن گذشته ميلادي تاكنون پيشرفت هاي بسيار قابل توجهي به دست آورده است و ايران واقعا اين توانايي را دارد كه سلاح هاي خود اعم از موشك و مين را در تنگه هرمز مستقر كند و به رويارويي با غرب برخيزد.
خبرگزاري بلومبرگ هم در تحليلي به قلم ولي نصر پژوهشگر موسسه بروكينگز و از مشاوران دولت اوباما تصريح كرد: هشدار فرماندهان نظامي ايران را كه گفته اند ناو هواپيمابر آمريكايي نبايد به خليج فارس برگردد، بايد جدي گرفت. چنين اظهاراتي نشان مي دهد كه ايران آماده نبرد است.
وي با ارائه اين ارزيابي كه فضاي تنش فعلي به سود ايران است، مي نويسد: بي شك تحت تاثير اين فضاي تنش آلود، ايران بر سر پيشبرد برنامه هسته اي خود به عنوان عاملي بازدارنده خواهد افزود. از نگاه ايران تحريم ها به منزله اعلام جنگ است. از نگاه ايراني ها آمريكا و اروپا از نظر اقتصادي بسيار ضعيف اند، چين و روسيه در اعمال فشار بيشتر بر ايران با غرب همراهي نخواهند كرد، آمريكا با عجله عراق را ترك كرده و در فكر خروج از بحران افغانستان است و همزمان مناسبات آمريكا و پاكستان به شدت تيره شده است. رهبران ايران معتقدند كه روبرو شدن با پيامد تحولات اخير در خاورميانه براي آمريكا بسيار دشوارتر از ايران خواهد بود.
ولي نصر مي افزايد: ايراني ها معتقدند كه قادرند در برابر فشار همه جانبه غرب ايستادگي كنند. متاسفانه سياست آمريكا در عمل تشويق اين راهكار خصمانه و ستيزه جويانه حكومت ايران منجر مي شود. در برخورد با معضل ايران گزينه هاي ساده اي وجود ندارد، اما سماجت نكردن در پيشبرد سياستي كه محتوم به شكست است مي تواند نقطه آغاز خوبي براي يافتن راه حل هاي بهتر باشد.

 



توجه! توجه!پيام آقاي مرگ موش را از بروكسل مي شنويد (خبر ويژه)

آقاي مرگ موش مي گويد چون جناح بروكسل نمي تواند در انتخابات مجلس حضور داشته باشد بنابراين، اين انتخابات مشروعيت ندارد.
رجب مزروعي كه با نطق مرگ موش خود در مجلس حتي داد رئيس مجلس ششم و برخي نمايندگان اصلاح طلب را درآورده بود، اكنون از بروكسل مي گويد: اصلاح طلب ها خواستار اجراي بدون تنازل قانون اساسي در اداره كشور هستند و عدم شركت در انتخابات به اين دليل است كه قانون اساسي به عنوان ميثاق ملي اجرا نمي شود. تا اينجاي كار مي شود گفت انتخابات پيش رو هيچ تطابقي با قانون اساسي ندارد.
وي در گفت وگو با جرس همچنين مدعي شد: اين كه چهره شاخص يك جناح قوي در اين انتخابات شركت نمي كند و فهرستي از سوي آنان داده نمي شود باعث خواهد شد انتخابات از مشروعيت لازم برخوردار نباشد.
وي در عين حال درباره اين سؤال كه «بسياري از اصلاح طلب ها اعلام كرده اند كه در انتخابات شركت نخواهند كرد؛ چگونه شد كه وقتي ليست كانديداها براي مجلس ارائه شد، تعدادي از افراد اصلاح طلب باز هم كانديدا شدند؟» گفت: ما نمي توانيم كسي را كه ادعاي اصلاح طلبي دارد بگوييم اصلاح طلب نيستي، همه مي توانند خود را اصلاح طلب بدانند اما چه كسي تشخيص مي دهد اصلاح طلبي چيست و چه كسي واقعاً اصلاح طلب است؟ مردم هستند كه چنين تشخيصي را مي دهند. در اين انتخابات هم چنين خواهد شد، اينكه افراد و گروه هاي شاخص اصلاح طلب گفتند كه نه در انتخابات شركت مي كنيم و نه ليستي ارائه مي كنيم يعني شفاف اعلام كردند كه در انتخابات حضور ندارند، بنابراين آنهايي كه خودشان را همراه اين جريان مي دانند قطعاً شركت نخواهند كرد اما كساني كه بنام اصلاح طلب شركت كردند بايد منتظر پاسخ مردم باشند و اين بهترين داوري در قالب اين بحث است.
خاطرنشان مي شود 4 سال پيش در حالي كه امثال آقاي مزروعي براي مشتي دلار و يورو به آمريكا و اروپا نگريخته بودند، طيف اصلاح طلبان فهرستي با عنوان «اصلاح طلب»، «ياران خاتمي» را در معرض رأي مردم به ويژه در تهران گذاشتند كه با بي اقبالي مطلق مردم مواجه شد و در تهران 29 نفر از آن 30 نفر نتوانستند وارد مجلس شوند؛ يعني كه - به فرمايش آقاي مزروعي- از نگاه مردم، اين جماعت اصلاح طلب نيستند.
در عين حال از آقاي مزروعي بايد پرسيد از چه زماني عنوان وطن فروشي و اجراي خط به خط سناريوهاي خصمانه دشمنان ملت ايران، به «اجراي بي تنازل قانون اساسي» تغيير كرده و كجاي رفتارهاي خيانت آلود طيفي از مشاركتي ها و سازمان مجاهدين ها را مي توان در قانون اساسي پيدا كرد؟
اما درباره مشروعيت انتخابات شايان ذكر است كه در انتخابات مجلس هفتم نيز اتحاديه اروپا به خاطر رد صلاحيت برخي عناصر فتنه گر مجلس ششم ادعا كرد انتخابات مجلس را در ايران مشروع نمي داند و بنابراين حالا هم طبيعي است كه با حذف شدن جناح بروكسل، آنها و نيروهاي ميداني شان اين انتخابات را مشروع ندانند؛ صدالبته مشروعيت از نگاه آنان متعلق به رژيم هاي فاسد و مرتجع در عربستان و بحرين و مصر و تونس است.

 



تحريم انتخابات بيهوده است اما جرزني نكنيم چه كنيم؟! (خبر ويژه)

«تحريم هاي انجام گرفته در قبال انتخابات هاي برگزار شده تاكنون، همگي بيهوده و در خدمت جناح حاكم جمهوري اسلامي بوده است و ايضا از موضع نااميدي و بي عملي».
اين تحليل را پايگاه اينترنتي روز آن لاين از قول يكي از ماركسيست هاي سابق كه اكنون در اروپا به سر مي برد منتشر كرد و افزود: اين نكته كه تحريم انتخابات در جمهوري اسلامي بيهوده و در خدمت جمهوري اسلام بوده، دوستان ما را نيز مي رنجاند اما بايد متذكر شوم زيرا كه عمل سياسي ما اگر در چهارچوب يك استراتژي معين نباشد، اگر عملي نباشد كه در يك بينش و راهبرد عمومي قابل دفاع باشد، ابتر و عقيم است و كمكي به ادامه راه درازي كه در پيش داريم نخواهد كرد.
اين ضدانقلاب فراري مي افزايد: من بارها و تقريبا در مقطع هر انتخابات-بخوان تحريماتي- اين ادعا را مطرح كرده ام كه تحريم كنندگان تنها عليه خود اقدام مي كنند. در اسفند سال 81 وقتي حاميان اصلاح طلبان در انتخابات شوراي شهر با آنان قهر كردند و شوراها را به آبادگران سپردند در مقاله اي نوشتم كه رأي ندهندگان نتيجه انتخابات را به زيان خود رقم زدند و تاكتيك تحريم، سپردن يك مركز مهم به رقيب و نهايتا مضر به حال اصلاح طلبان بوده است.
وي اين را هم نوشته كه اگر حضور در انتخابات نبود نه ماجراي دوم خرداد و نه اتفاقات سال 88 امكان وقوع نداشت بنابراين شعار تحريم انتخابات در آن ايام درست نبود. وي در عين حال ادعا مي كند اكنون موقع تحريم است!
يادآور مي شود شكست فتنه سبز با حضور انبوه مردم و روشن شدن انهدام پايگاه اجتماعي فتنه پس از روشن شدن حقايق، جبهه ضد انقلاب و همكاران داخلي آنها را به اين صرافت انداخته كه به بهانه تحريم از وزن كشي امتناع كنند!

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14