(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 20 دی 1390- شماره 20118

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رهبر انقلاب در ديدار علما، فضلا، طلاب و قشرهاي مختلف مردم قم: انتخابات مجلس دشمن شكن خواهد بود
محكوميت اقدام رژيم صهيونيستي در اعلام پايتختي قدس
وزير اطلاعات: شبكه آمريكايي اخلال در انتخابات خنثي شد
چاوز هشدار آمريكا را درباره تقويت روابط با ايران رد كرد
قشقاوي: اقتصاد ايران تحريم شدني نيست
رسانه هاي غربي و آسيايي: تاوان تحريم ايران را مردم اروپا و ژاپن مي پردازند
اعلام آمادگي ايران براي اجراي مانورهاي مشترك با كشورهاي منطقه
وزارت كشور تغيير رئيس ستاد انتخابات را تكذيب كرد
پيكر يك شهيد در دهلران تشييع شد
اظهار تمايل بنگلادش براي گسترش روابط تجاري با ايران
تعمير و راه اندازي يك قطعه مهم پالايشگاه پارس جنوبي در كشور
فرماندار قصرشيرين: مرز خسروي براي تردد زوار عتبات عاليات بسته است
پايان امسال 60 هزار مدرسه به شبكه اينترنت وصل مي شود
آيت الله نوري همداني: مردم فرصت جولان در انتخابات را به فتنه گران ندهند
از امروز به مدت 6 روز صادرات كالا از مرز مهران تعطيل شد
با حضور وزير نفت كار ساخت مجموعه صنعتي نفت و گاز سردارجنگل در رودسر آغاز شد
اخبار ادبي و هنري



رهبر انقلاب در ديدار علما، فضلا، طلاب و قشرهاي مختلف مردم قم: انتخابات مجلس دشمن شكن خواهد بود

رهبر معظم انقلاب روز گذشته همزمان با سالروز قيام 19 دي، با هزاران نفر از مردم قم ديدار كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح دوشنبه در ديدار هزاران نفر از علما، فضلا، طلاب و قشرهاي مختلف مردم قم در سخنان مهمي حادثه نوزدهم دي قم را مبدا تاريخ تحولات جديد دنيا دانستند و با اشاره به نقش «صبر و بصيرت» در موفقيت هاي مستمر نظام اسلامي، به تبيين دو عامل مهم ناكارآمدي توطئه هاي دشمنان و استمرار زنجيره هاي اقتدار ملت ايران يعني ايستادگي قاطعانه نظام بر اصول، و حضور هوشمندانه مردم در صحنه پرداختند و تاكيد كردند: بر خلاف تصور و تحليل هاي جبهه استكبار، نظام جمهوري اسلامي امروز نه تنها در شرايط شعب ابي طالب نيست بلكه در شرايط بدر و خيبر قرار دارد و به لطف و فضل الهي حضور مردم در انتخابات آينده مجلس به عنوان يكي از مظاهر، دخالت مردم در سرنوشت كشور، حضوري پرشور و دشمن شكن خواهد بود و همه مسئولان و نامزدها نيز وظيفه دارند كه با پايبندي كامل به قانون، زمينه يك انتخابات سالم و رقابتي را بوجود آورند.
در اين ديدار كه همزمان با سالروز قيام مردم قم در نوزدهم دي سال 1356، برگزار شد، حضرت آيت الله خامنه اي، اين حركت ماندگار مردم قم را به مثابه جرقه اي در فضاي بشدت خفقان آميز و اختناق آور دوران رژيم ستمشاهي دانستند و افزودند: اين قيام سرآغاز حوادث گوناگون بعدي و سلسله اربعين ها در كشور شد و حادثه نوزدهم دي قم، در واقع زمينه ساز پيروزي انقلاب اسلامي، ايستادگي مردم ايران و شكسته شدن ابهت پوشالي آمريكا و رژيم صهيونيستي، الگو شدن ملت ايران و در نهايت شكل گيري بيداري اسلامي و حوادث مهم و سرنوشت ساز منطقه بود.
ايشان «صبر و بصيرت» را دو عامل مهم براي استمرار موفقيت ها و پيروزي هاي ملت ها برشمردند و خاطرنشان كردند: ملت ايران تجربه بزرگ موفقيت هاي ناشي از بصيرت و صبر را در مقابل چشم ملت هاي ديگر قرار داده است.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: بصيرت يعني گم نكردن راه و هدف و گرفتار بيراهه ها نشدن و صبر هم به معناي ايستادگي قاطعانه نسل هاي پي درپي در مسير است و هنر انقلاب اسلامي اين بوده است كه مردم در مدت بيش از 30 سال، اين دو عامل را حفظ كرده اند.
حضرت آيت الله خامنه اي تقويت بصيرت و صبر و استمرار موفقيت ها و زنجيره هاي اقتدار ملت ايران در مقابل زورگويي و زياده خواهي هاي جبهه كفر و استكبار را منوط به دو عامل ديگر دانستند و افزودند: ايستادگي قاطعانه هويت جمعي نظام اسلامي بر اصول و منحرف نشدن از آنها و همچنين حضور هوشمندانه مردم در صحنه، موجب مي شود كه هيچ يك از توطئه ها و كيدهاي دشمن تاثيرگذار نباشند.
ايشان با اشاره به تلاش گسترده و متراكم جبهه استكبار به سردمداري آمريكا و صهيونيست ها براي تضعيف اين دو عامل، خاطرنشان كردند: با وجود همه تلاش ها، اين دو عامل همچنان وجود دارد و به لطف خداوند در آينده هم خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: اگر اين دو عامل از هم جدا مي شدند، قطعا، موفقيت هاي نظام اسلامي دچار اختلال مي شد، زيرا اگر مسئولان و مديران نظام مصمم باشند اما مردم در صحنه نباشند، كارها پيش نمي رفت، همانگونه كه اگر مسئولان و مديران نظام دچار ترديد مي شدند، اين موضوع در فهم و درك و تصميم گيري آنان در مقابل لشكر كفر و ضلالت، تاثيرگذار بود و نظام دچار اختلال مي شد و به دنبال آن نيز مردم از صحنه خارج مي شدند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به توسل جبهه استكبار به همه ترفندها و روش ها براي ايجاد رخنه و ترديد در اراده مسئولان و همچنين مايوس كردن مردم، تاكيد كردند: مقامات غربي بارها تكرار كرده اند كه هدف از تحريم ها و فشارها بر ضد ايران، خسته و از صحنه خارج كردن مردم و وادار كردن مسئولان به تجديدنظر در محاسبات خود است، اما آنها اشتباه مي كنند و به هدف خود نخواهند رسيد زيرا اين روسياه هاي بد محاسبه گر، تصور مي كنند نظام اسلامي در شرايط شعب ابي طالب است، در حالي كه ملت ايران امروز در شرايط بدر و خيبر قرار دارد.
ايشان افزودند: در شرايطي كه ملت ايران با سرافرازي به بسياري از مراحل پيروزي دست پيدا كرده است و نشانه هاي پيروزي هاي جديد را نيز به چشم مي بيند، جبهه استكبار تلاش دارد با ترساندن مردم و مسئولان از تحريم ها، در اراده آنان اختلال ايجاد و مردم را از صحنه خارج كند، در حالي كه ملت ايران اين راه پرافتخار را با بصيرت انتخاب كرده و براي پيمودن آن مجاهدت فراوان كرده و خون عزيزترين هاي خود را نثار كرده است.
رهبر انقلاب اسلامي حركت مستمر ملت ايران در مسير رسيدن به قله ها را متوقف ناشدني خواندند و خاطرنشان كردند: دشمن در حالي قصد دارد در عزم و اراده مردم و مسئولان رخنه ايجاد كند كه اقتدار و توانايي هاي امروز نظام جمهوري اسلامي ايران با 20 و يا 30 سال پيش قابل مقايسه نيست و هيمنه ظاهري جبهه استكبار در سالهاي گذشته نيز، اكنون جاي خود را به ضعف و ناتواني روزافزون داده است.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: اراده مسئولان براي حركت در مسير الهي، دين و سعادت دنيا و آخرت، مستحكم است و مردم نيز همواره پاي ثابت اين حركت عظيم خواهند بود.
ايشان، انتخابات را يكي از عرصه هاي نمايش حضور مردم دانستند و خاطرنشان كردند: از مدتها قبل، از مركز و قرارگاه فرماندهي جبهه كفر و استكبار گرفته تا پادوها و پياده نظام اين جبهه در داخل و خارج، تلاش گسترده اي بكار گرفته شده تا حضور مردم در انتخابات مجلس كمرنگ باشد اما به لطف و فضل الهي، حضور مردم در اين انتخابات دشمن شكن خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه انتخابات موجب نشاط جديد و دميده شدن خون تازه در پيكره نظام اسلامي خواهد شد، افزودند: عرصه انتخابات در كنار اين ويژگي هاي برجسته و مهم، آفت هايي هم دارد كه بايد مراقب بود اين آفت ها پيش نيايند.
حضرت آيت الله خامنه اي انتخابات سال 88 را يادآور بهترين و بدترين خاطره ها دانستند و تاكيد كردند: بهترين خاطره ها، حضور عظيم و خيره كننده چهل ميليوني مردم در پاي صندوق هاي راي بود و بدترين خاطره ها مربوط به «جرزني هاي» سياسي برخي افراد ناباب، نادان و بعضا معاند، در انتخابات بود.
ايشان با تاكيد بر اينكه در هر انتخاباتي ممكن است عده اي معترض باشند، خاطرنشان كردند: در چنين شرايطي، قانون، راه را معين كرده است، اما در انتخابات سال 88 عده اي راه قانون شكني، تحميل هزينه به كشور و مردم، شاد كردن دشمن و اجراي برنامه هاي مورد نظر دشمن را برگزيدند ولي راه به جايي نبردند زيرا مردم در صحنه بودند و تا زماني كه ملت در صحنه است، هيچكس در كشور، نمي تواند، كارهاي خلاف قانون را به پيش ببرد.
رهبر انقلاب اسلامي قضاياي بعد از انتخابات سال 88 را يك تجربه و درس، خواندند و افزودند: انتخابات مظهر حضور مردم و نتيجه آن، مظهر خواست و راي مردم است و همه بايد به آن احترام بگذارند.
حضرت آيت الله خامنه اي با تاكيد بر لزوم برگزاري انتخاباتي سالم و رقابتي خاطرنشان كردند: رقابت غير از خصومت و تهمت زني متقابل است، رقابت به معناي اثبات خود با نفي ديگران نيست. رقابت، دادن وعده هاي خلاف قانون، براي جلب نظر مردم نيست.
ايشان همه مجريان و مسئولان و نامزدها را به رعايت آداب و شروط انتخابات سالم فراخواندند و افزودند: مجريان برگزاري انتخابات اعم از دولت و وزارت كشور و همچنين شوراي نگهبان بايد تمام تلاش خود را براي امانت داري راي مردم و برگزاري انتخاباتي سالم انجام دهند و همه بدانند هيچ چيزي بالاتر از قانون نيست.
رهبر انقلاب اسلامي با يادآوري برگزاري بيش از 30 انتخابات سالم در 32 سال گذشته، خاطرنشان كردند: در انتخابات مختلف، چه در زمان حيات امام(ره) و چه بعد از ايشان، هيچ موردي كه انتخابات را ناسالم كرده و يا نتيجه آن را تغيير داده باشد، وجود نداشته و همان راي و انتخاب مردم، واقع شده است.
حضرت آيت الله خامنه اي در ادامه سخنان خود نكاتي را در خصوص نامزدهاي انتخابات گوشزد كردند و از همه مردم خواستند اين نكات را به دقت دنبال كنند.
ايشان افزودند: نامزدها بايد با قصد خدمت وارد عرصه انتخابات شوند زيرا اگر كساني با هدف قدرت طلبي و بدست آوردن ثروت و يا انگيزه هاي ناسالم ديگر وارد انتخابات شوند، به مردم و كشور خدمت نخواهند كرد.
رهبر انقلاب اسلامي، ارتباط نامزدها با مراكز ثروت و قدرت را بسيار مخرب دانستند و خاطرنشان كردند: اين، همان شيوه اي است كه در به اصطلاح دموكراسي هاي دنيا بويژه در آمريكا مرسوم است و نامزدها با حمايت مالي كمپاني ها، شركتها و افراد ثروتمند وارد انتخابات مي شوند و بعد از پيروزي در انتخابات نيز وامدار اين افراد هستند و به جاي خدمت به مردم، در جهت منافع صاحبان قدرت و ثروت، قانون وضع مي كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي استفاده از بيت المال براي انتخابات را يكي ديگر از نكاتي دانستند كه مردم بايد بشدت در مورد آن حساس باشند.
ايشان افزودند: استفاده از بيت المال در انتخابات اشكال مضاعف دارد، ضمن آنكه هر فردي را هم نمي توان براحتي متهم به اينگونه مسائل كرد.
ايشان مردم را به دقت و حساسيت در انتخاب نامزدها فراخواندند و تاكيد كردند: براي تشخيص درست دو راه وجود دارد: يا انسان خودش تحقيق كند و به نتيجه برسد و يا استفاده از نظرات افرادي كه بين انسان و خدا حجت ايجاد مي كنند.
رهبر انقلاب اسلامي اظهار اميدواري كردند با لطف خداوند و حضور پرشور مردم و انتخاب درست آنان، مجلسي در شأن نظام اسلامي تشكيل شود.
حضرت آيت الله خامنه اي، انتخابات مجلس را براي ملتهاي اسلامي نيز مهم و تاثيرگذار خواندند و افزودند: به همين دليل است كه دستگاههاي خبيث استكبار اعم از آمريكا، انگليس، صهيونيست ها و ديگران تلاش دارند تا اين انتخابات را مخدوش و براي ملتهاي ديگر مايوس كننده جلوه دهند.
ايشان تاكيد كردند: ملت ايران در زمينه انتخابات و انقلابي بودن، پيشكسوت ملتها است و قطعا نگاه ملتهاي ديگر، به اين انتخابات دوخته شده است.

 



در ديدار امير عبداللهيان با نماينده حماس صورت گرفت
محكوميت اقدام رژيم صهيونيستي در اعلام پايتختي قدس

معاون عربي و آفريقايي وزارت خارجه در ديدار با نماينده حماس در تهران، اعلام رژيم صهيونيستي در انتخاب پايتختي قدس شريف را محكوم كرد.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، حسين امير عبداللهيان معاون عربي و آفريقايي وزارت امور خارجه و نماينده جنبش حماس در تهران، ضمن بررسي تحولات فلسطين، تحولات منطقه در پرتو بيداري اسلامي در سطح منطقه خاورميانه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
طرفين در اين ديدار كه روز يكشنبه صورت گرفت، اعلام رژيم صهيونيستي در خصوص پايتختي قدس شريف را محكوم كردند.
معاون عربي و آفريقايي وزارت خارجه در اين ديدار بر عزم و اراده هميشگي جمهوري اسلامي ايران در كمك به ملت و دولت قانوني فلسطين تاكيد ورزيد.
وي با اشاره به اينكه در نتيجه بيداري اسلامي و تحولات منطقه، ساختار جديد سياسي- امنيتي در حال شكل گيري است، برآيند آن را تقويت بيش از پيش محور مقاومت و انزواي فزاينده رژيم صهيونيستي خواند و افزود: توجه به مطالبات مردم در سايه اسلام خواهي، امري اجتناب ناپذير است.
امير عبداللهيان با محكوم كردن دخالت خارجي در امور كشورها، ابراز داشت: رئيس جمهور سوريه و مردم اين كشور در مسير اصلاحات و مقابله با مداخله خارجي، موفق خواهند شد.
«خالد قدومي» مسئول دفتر جنبش حماس نيز ضمن ابلاغ مراتب تقدير و تشكر دولت حماس از حمايت هاي معنوي جمهوري اسلامي ايران، بر عنصر مقاومت اسلامي به عنوان كارآمدترين راهبرد در استيفاي حقوق حقه ملت فلسطين در قبال طرح هاي سازشكارانه تاكيد كرد.

 



وزير اطلاعات: شبكه آمريكايي اخلال در انتخابات خنثي شد

حجت الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي از خنثي شدن يك شبكه آمريكايي كه قصد اخلال در انتخابات مجلس نهم را داشت خبر داد.
وزير اطلاعات گفت: سربازان گمنام امام زمان(عج)، چند جاسوس كه به دنبال اجراي اهداف آمريكايي در شبكه هاي مجازي و اجتماعي، درباره انتخابات آينده مجلس شوراي اسلامي بودند را با اشراف كامل و برنامه ريزي هوشمندانه دستگير كردند. مصلحي پس از جلسه يكشنبه شب هيئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: افراد دستگير شده مجموعه قابل توجهي نيستند اما ارتباطاتي با بيرون كشور داشته اند. مصلحي گفت: مستندات قابل توجهي درباره اين افراد كه در پي اقدامات جاسوسي درباره انتخابات بودند به دست آمده است.

 



چاوز هشدار آمريكا را درباره تقويت روابط با ايران رد كرد

رئيس جمهور ونزوئلا روز يك شنبه هشدار آمريكا را درباره برقراري روابط نزديك با جمهوري اسلامي ايران رد و تلاش هاي آمريكا را براي سيطره بر جهان محكوم كرد.
رويترز در گزارشي با اعلام مطلب فوق نوشت: اين اظهارات همزمان با آماده شدن هوگو چاوز براي ديدار با محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران بيان شد كه در چارچوب سفر به آمريكاي لاتين وارد ونزوئلا شده است.
چاوز در سخناني كه از تلويزيون ونزوئلا پخش شد گفت، «سخنگوي وزارت امور خارجه يا كاخ سفيد آمريكا گفته است براي هيچ كشوري مناسب نيست كه روابطش را با ايران تحكيم كند. بسيار خوب... در واقع اين سخن شما را به خنده مي اندازد». چاوز خطاب به مقامات آمريكايي افزود: «شما نخواهيد توانست بر دنيا سيطره پيدا كنيد. آقاي اوباما اين مسئله را فراموش كن. بهتر است به مشكلات موجود در كشورت كه زياد هم هست فكر كني. ما آزاده هستيم. ملت آمريكاي لاتين هيچ گاه بار ديگر زانو نخواهد زد و آمريكايي هاي امپرياليست هيچ گاه بر اين منطقه سيطره نخواهند يافت.»
از سوي ديگر؛ سي ان ان طي گزارشي با اشاره به سفر رئيس جمهور ايران به آمريكاي لاتين تصريح كرد: براي كشورهاي آمريكاي لاتين نظر آمريكا درباره سفر احمدي نژاد مهم نيست.
سي ان ان همچنين در گزارش ديگري در تشريح سفر رئيس جمهور كشورمان به آمريكاي لاتين خاطرنشان كرد كه ايران به حياط خلوت آمريكا نفوذ كرده است.
سي ان ان گزارش داد: اين سفر در واقع يادآوري اين نكته به آمريكاست كه اگر شما مي توانيد تا خليج فارس پيش بياييد ما نيز مي توانيم خود را به منطقه نفوذ شما در آمريكاي لاتين برسانيم.

 



قشقاوي: اقتصاد ايران تحريم شدني نيست

معاون كنسولي امور مجلس و ايرانيان خارج از كشور وزارت خارجه، اقتصاد ايران را قابل تحريم ندانست و ماهيت كنوني ديپلماسي غرب عليه كشورمان را احساسي، خصومت آميز و سطحي خواند.
«حسن قشقاوي» معاون كنسولي، امور مجلس و ايرانيان خارج از كشور وزارت امور خارجه كشورمان با حضور در برنامه كنكاش شبكه جهاني جام جم پيرامون تحريم خريد نفت ايران توسط اعضاي اتحاديه اروپا، گفت: حدود 18 درصد نفت صادراتي ايران عمدتا به اسپانيا، ايتاليا و يونان و حدود 8/2 درصد نيز به فرانسه مي باشد. اتحاديه اروپا اعلام كرده كه هر چند تصميم كلي در اين خصوص اتخاذ شد و در اواخر ژانويه احتمالا به تصويب شوراي اتحاديه خواهد رسيد، اما در خبرهاي بعدي گفته شد كه اجراي اين تصميم كلي، زمان بر بوده و نياز به تغيير برخي زيرساخت هاي پالايشگاهي و امكان جايگزيني نفت غيرايراني دارد.
قشقاوي افزود: متاسفانه ماهيت فعلي ديپلماسي غرب در برخورد با ايران، يك ديپلماسي احساسي، كاملا ايدئولوژيك، دشمن محور و در مغايرت آشكار با منافع ملي اين كشورها مي باشد. زيرا جمهوري اسلامي ايران تاكنون هيچ يك از مولفه هايي از منافع مردم اين كشورها را به چالش نكشيد، هيچ گونه تجاوز سرزميني عليه حاكميت ملي و تماميت ارضي 27 كشور اروپايي، آمريكا و كانادا نداشته است. هيچ اقدامي عليه منافع اقتصادي و شركت هاي تجاري آنها به عمل نياورده است. در هيچ يك از تخاصمات و منازعات منطقه اي و پيراموني عليه هيچ كشور عربي وارد نشده و هيچ بخشي از منافع حياتي مردم اين كشورها را تهديد نكرده است.
معاون وزير خارجه در پايان گفت: نقش تشديد تحريم ها عليه ايران در ذات خود مفهوم ناكارآمدي تحريم هاي قبلي را نشان مي دهد. ما بارها گفتيم كه تحريم، شمشير زنگ زده اي است كه تاثيري بر روند تصميمات جاري مسئولان نظام نخواهد داشت. بنابر آمار مراكز اقتصادي جهان، ايران به لحاظ حجم فعاليت اقتصادي هجدهمين كشور جهان است. در همسايگي 15 كشور مجاور قرار دارد. چنين اقتصادي قابل تحريم نيست.
وي افزود: غرب چاره اي جز تمكين نسبت به واقعيات ايران ندارد، يعني اين كه غرب هيچ گزينه ديگري در خصوص ايران روي ميز ندارد.

 



رسانه هاي غربي و آسيايي: تاوان تحريم ايران را مردم اروپا و ژاپن مي پردازند

سرويس سياسي-
يك پايگاه اطلاع رساني فرانسوي زبان در گزارشي با اشاره به بحران اقتصادي در غرب اعلام كرد كه هزينه تحريم ها عليه ايران را مردم اروپا و ژاپن مي پردازند.
پايگاه اينترنتي «پلانت نون ويولانس» در اين باره نوشت: جنگ اقتصادي آغاز شده آمريكا عليه ايران تحت هدايت لابي صهيونيست در اين كشور كه آخرين مصداق آن فشار بر صادرات نفت ايران از طريق تحريم بانك مركزي ايران است، به علاوه تحركات اتحاديه اروپا در اين جهت تحت هدايت زوج ساركوزي و مركل، باعث افزايش بهاي سوخت در جايگاههاي سوخت كشورهاي اروپايي شده و اين تازه آغاز مشكلات است. اروپايي ها بايد تاوان هذيان پردازي هاي سلطه طلبانه يهوديان صهيونيست و امپرياليست هاي يانكي را با نفت بشكه اي صد و پانزده، صد و پنجاه و شايد دويست دلار در آينده بپردازند. همچنانكه روزنامه «نگار پپه اسكوبار» در اين باره نوشته است، اروپايي ها با قبول تحريم هاي تحميلي يهوديان صهيونيست و آمريكايي ها تيري به سوي خود شليك كرده اند در حالي كه كشورهاي نوظهور مي دانند چگونه از تيررس كنار بروند و در امان بمانند.
در ادامه اين گزارش آمده است: جنگ اقتصادي آغاز شده با ايران تنها نتيجه اي كه در بر دارد اين است كه اقتصاد جهاني را بيشتر در ركود فرو مي برد. ايران دومين صادركننده نفت اوپك روزانه چهارصد هزار بشكه به كشورهاي اتحاديه اروپا صادر مي كند و با اين اوصاف اولين تاثير منفي قطع اين صادرات بالا رفتن بهاي سوخت در پمپ بنزين هاست.
پلانت نون ويولانس نوشت: مقامات اروپايي مخصوصاً رئيس كميسيون انرژي اتحاديه اروپا مرتباً تكرار مي كنند كه عربستان سعودي مي تواند كمبود ناشي از خلاء نفت ايران را در بازار جبران كند، اما اين موضع صحيح نيست. عربستان چنين ظرفيتي ندارد ضمن آنكه در صورت افزايش توليد منابع اين كشور رو به تحليل مي رود و به موازات آن توانش براي تأمين مالي ضدانقلاب ها در كشورهاي عرب و مزدوران اسلامگراي فرستاده شده براي بي ثبات سازي سوريه و ايجاد وحشت در مردم غير نظامي نقصان مي يابد. ايران تاكنون در برابر اين فشارها صبوري به خرج داده است. در پايان اين گزارش آمده است: تحريم هاي جديد از سوي سازمان آيپك (كميته امور عمومي آمريكا و اسرائيل) كه لابي قدرتمند صهيونيست ها در آمريكا و تحت فرمان دولت اسرائيل است، ديكته شده است. در اين ميان اصلي ترين بازندگان اين تحريم كشورهاي اروپايي هستند. زيرا كشورهايي مانند چين و هند به خريد نفت شان از ايران ادامه مي دهند. چين از مارس آينده مي تواند نفت ايران را به يوان خريداري كند. فراتر از اين ايران و ونزوئلا از سال 2009 يك بانك مشترك دارند كه از امكانات آن مي توان بهره گرفت. تركيه نيز كه سي درصد نفت مورد نيازش را از ايران وارد مي كند به روابط خود در اين زمينه با تهران ادامه خواهد داد.
روزنامه «نيكي شيمبون» ژاپن نيز در اين باره نوشت: شركت هاي نفت ژاپن اگرچه تحت فشار آمريكا به دنبال يافتن منابع جديد نفت به غير از ايران هستند اما هزينه هاي بالاي تهيه نفت از ديگر كشورها مي تواند اقتصاد ضعيف ژاپن بعد از زلزله ماه مارس را دوباره دچار بحران كند.
اين روزنامه ژاپني با انتقاد از دولت ژاپن در دنباله روي از سياست هاي آمريكا مي نويسد: چرا آمريكا بايد چنين هزينه هايي را به ملت ژاپن تحميل كند. ايران روابط دوستانه اي با ژاپن دارد و تاكنون هيچ گونه تهديدي عليه ژاپن و حتي خود آمريكا نبوده است.

 



امير بي غم در گفت وگو با العالم مطرح كرد
اعلام آمادگي ايران براي اجراي مانورهاي مشترك با كشورهاي منطقه

جانشين فرمانده نيروي دريايي ارتش با اشاره به همكاري هاي گذشته ايران با كشورهاي منطقه در زمينه تمرين هاي امنيت دريانوردي اعلام كرد براي اجراي مانورهاي مشترك با كشورهاي همسايه آمادگي داريم.
امير دريادار غلامرضا بي غم در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: هر تهديدي كه براي ما ايجاد شود، چه در تنگه هرمز باشد و چه در خليج فارس و يا درياي عمان، نيروي دريايي با شدت با آن برخورد مي كند.
وي درخصوص توصيه برخي مسئولان نظامي ايران به عدم بازگشت ناو هواپيمابر آمريكا به منطقه و اظهارات وزير دفاع آمريكا درباره پاسخ اين كشور به ايران در صورت بستن تنگه هرمز و همچنين تصميم انگليس براي اعزام ناو يك پيشرفته به منطقه گفت: ناوهاي آمريكايي كه از قبل در منطقه حضور دارند به نظر من خيلي پيشرفته تر از ناوهاي انگليسي هستند، و حالا يكي به آنها اضافه شود مشكلي ايجاد نمي شود.
وي هدف آمريكا و انگليس از بيان اينگونه مواضع را ناامن كردن منطقه و توجيه حضور بيگانگان دانست و تاكيد كرد: نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران براي پاسخ گويي به هر گونه تهديد آماده است و اگر اتفاقي بيفتد ما اين توانايي را داريم كه با شدت با آن مقابله كنيم.
جانشين فرمانده نيروي دريايي ارتش درخصوص مسئله بستن تنگه هرمز در صورت اعمال تحريم هاي نفتي عليه ايران، گفت: در طول دفاع مقدس نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران كاملا تنگه هرمز را زير نظر داشت؛ در آن زمان تهديد از سوي حزب بعث بود، و ما با كنترل تنگه اجازه نداديم حتي يك كشتي به مقصد عراق از تنگه هرمز عبور كند، و همه كشتي هايي را كه احساس مي كرديم براي جمهوري اسلامي ايران تهديد است توقيف مي كرديم.
وي ادامه داد: نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي امروزه به آن آمادگي رزمي و تجهيزاتي و ارتقاي لازم رسيده است كه منطقه تنگه هرمز را كاملا تحت كنترل داشته باشد.
وي با اشاره به همكاري هاي گذشته ايران با كشورهاي منطقه در زمينه تمرين هاي امنيت دريانوردي، گفت: ما در رزمايش هاي قبل هم گفتيم كه حاضريم اين هماهنگي را در رزمايش هاي مشتركي با كشورهاي همسايه انجام دهيم، تا با اتحاد با يكديگر، منطقه را از لوث وجود خارجي ها پاك كنيم.
بي غم در خصوص پاسخ طرفهاي منطقه اي به دعوتهاي ايران براي همكاري براي حفظ امنيت منطقه، گفت: ما منتظر پاسخ هستيم و اميدواريم كه پاسخ بدهند. البته با برخي كشورها روابطي وجود دارد، و حتي در رزمايشها و به خصوص رزمايش اخير بازديد كننده و ناظراني را از كشورهاي منطقه داشتيم.
امنيت تنگه هرمز
در دستان ايران
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح تاكيد كرد كه جمهوري اسلامي ايران مهم ترين عامل تامين امنيت تنگه هرمز است.
سردار وحيدي پس از جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي درباره احتمال بستن تنگه هرمز از سوي ايران كه در خبرگزاري هاي خارجي منعكس شده است، افزود: نگفتيم تنگه هرمز را مي بنديم، بلكه مسئله اين است كه اگر كسي بخواهد امنيت خليج فارس را به خطر بيندازد براي همه به خطر مي افتد.
وزير دفاع در پاسخ به سوالي درباره اعزام ناو هواپيمابر انگليس به خليج فارس نيز گفت: اين مسئله چيز مهمي نيست.
نگراني رژيم صهيونيستي
از رزمايش ولايت 90
در پي برگزاري رزمايش ولايت 90 كه هفته گذشته از سوي ارتش جمهوري اسلامي ايران برگزار شد كماكان محافل رژيم صهيونيستي نگراني خود را ابراز مي كنند.
در همين ارتباط، شبكه خبري العالم گزارش داد: گزارشگر كانال 10 تلويزيون رژيم صهيونيستي درخصوص اين رزمايش گفت كه «نيروي دريايي ارتش ايران در خليج فارس قدرت نمايي كرد. نيروي دريايي ايران موشك هاي رادار گريز و ساحل به درياي «نور» و «نصر» خود را كه قادر به انهدام ناوهاي هواپيمابر است، به نمايش گذاشت».
در همين حال تلويزيون رژيم صهيونيستي بخشهايي از اظهارات اميردريادار حبيب الله سياري، فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران درخصوص رزمايش دريايي ولايت 90 را پخش كرد.
سياري گفت: تنگه هرمز بطور كامل تحت سيطره ما مي باشد. امنيت اين منطقه در دست نيروي دريايي ايران است.
گزارشگر اين شبكه صهيونيستي در ادامه گفت: نيروي دريايي ايران در جريان رزمايش ولايت 90، عملكرد واحدهاي كماندو را نيز به نمايش گذاشت.
وي افزود: تهران تهديد كرده است در صورت افزايش سقف تحريم هاي غرب و ايجاد اختلال در روند صادرات نفت ايران، تنگه هرمز را كه محل عبور يك سوم نفت جهان است، خواهد بست.

 



وزارت كشور تغيير رئيس ستاد انتخابات را تكذيب كرد

دفتر روابط عمومي وزارت كشور در اطلاعيه اي هرگونه خبر و شايعه دال بر تغيير رئيس ستاد انتخابات كشور را بي پايه و اساس اعلام كرد.
در اطلاعيه دفتر روابط عمومي وزارت كشور آمده است: نظر به انتشار برخي اخبار غيرمستند در بعضي از سياست ها و پايگاه هاي اطلاع رساني در خصوص وقوع تغيير در مديريت ستاد انتخابات كشور، بدينوسيله ضمن تاكيد بر بي پايه و اساس بودن همه اين شايعات، هرگونه تغيير در مديريت ستاد انتخابات كشور تكذيب مي شود.
در اين اطلاعيه همچنين از عموم اصحاب رسانه دعوت شده است پيش از انعكاس اخبار مرتبط با ستاد انتخابات كشور و ابعاد اجرايي انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي، با مراجعه به پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور به آدرس www.moi.ir از صحت اين اخبار اطمينان حاصل نمايند.
گفتني است هم اينك سيد صولت مرتضوي معاون سياسي وزير كشور، رياست ستاد انتخابات كشور را برعهده دارد، كه در اين ارتباط چندي پيش رسانه ها از بركناري وي و جايگزين شدن روح الله احمدزاده، رئيس پيشين سازمان ميراث فرهنگي خبر داده بودند.

 



پيكر يك شهيد در دهلران تشييع شد

دهلران- خبرنگاركيهان:
يكي از يادگاران دفاع مقدس و عضو گروه پاكسازي قطعه 8 ميادين مين شهرستان دهلران در حين تخريب مين در منطقه ابوفلو به درجه رفيع شهادت نائل آمد.
صبح روز گذشته مردم دهلران پيكر شهيد جواد سلطاني را از ميدان انقلاب تا ميدان بسيج با شكوه خاصي تشييع كردند. پيكر اين شهيد پس از تشييع در دهلران براي خاكسپاري به زادگاهش، همدان انتقال يافت.

 



اظهار تمايل بنگلادش براي گسترش روابط تجاري با ايران

سفير بنگلادش در ايران گفت: كشور بنگلادش تمايل زيادي به گسترش روابط تجاري با ايران دارد.
«خانداكار عبدالستار» روز يكشنبه در نشستي با مديران ارشد و فعالان اقتصادي استان سمنان در اتاق بازرگاني اين استان، اظهار داشت: دو كشور مسلمان ايران و بنگلادش از گذشته هاي دور روابط حسنه و خوبي با هم داشته اند و هم اكنون نيز بايد روابط دو كشور خصوصاً در زمينه صنعت و تجارت توسعه بيشتري داشته باشد.
وي با بيان اينكه روابط تجاري دو كشور در حال حاضر چندان چشمگير نيست، افزود: مناسبات صميمي دو كشور در تمام عرصه ها بايد بيشتر مورد توجه باشد.
وي با تأكيد بر پيدا كردن راهي براي مبادلات پرداختي بين دو كشور، تأكيد كرد: در اين زمينه بانكهاي خصوصي بنگلادش نيز مي توانند كمك شاياني داشته باشند كه بايد ترغيب شوند.
وي افزود: با توجه به توانمندي صنعت استان سمنان، مراودات در زمينه ماشين آلات كشاورزي يكي از راه هاي گسترش روابط دو كشور مي تواند باشد.
سفير بنگلادش در ايران پس از نشست با مديران ارشد و صاحبان صنايع استان سمنان، از يكي از واحدهاي توليدي و صنعتي اين استان ديدن كرد.

 



براي نخستين بار در كشور انجام شد
تعمير و راه اندازي يك قطعه مهم پالايشگاه پارس جنوبي در كشور

سرپرست تعميرات ابزار دقيق پالايشگاه اول شركت مجتمع گاز پارس جنوبي گفت: براي نخستين بار در صنعت نفت كشور دستگاه بالانس قطعات دوار به همت متخصصان تلاش گر اين شركت تعمير و راه اندازي شد.
به گزارش ايرنا، مهندس عباس حميدي دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: تعمير دستگاه بالانس قطعات دوار به مدت يك هفته و با مطالعه دقيق و بررسي كابين الكترونيكي ريسك انجام شد و اكنون اين دستگاه نتيجه بالانس را با دقت و كيفيت بالايي نمايش مي دهد.
مهندس تعميرات ماشين ابزار كارگاه مركزي شركت مجتمع گاز پارس جنوبي نيز گفت: دستگاه بالانس قطعات دوار از مهمترين و حساس ترين ماشين آلات كارگاه مركزي است كه هميشه نقش حياتي و كليدي براي اين مجموعه ايفا كرده است.
عليرضا پورحسيني افزود: اين دستگاه به دليل فشار كار به ويژه بالانس پمپ هاي آمين و سولفور دچار ايراد در سيستم پدستال و پايه هاي نگهدارنده، شده بود.
وي گفت: شركت آلماني سازنده اين بورد، درخواست هزينه بالا علاوه بر زمان طولاني براي تعمير اين دستگاه كرده بود.

 



فرماندار قصرشيرين: مرز خسروي براي تردد زوار عتبات عاليات بسته است

فرماندار قصرشيرين گفت: در آستانه اربعين حسيني مرز بين المللي خسروي، نزديك ترين نقطه از كشورمان به اماكن مقدس كشور عراق و كربلاي معلي، مسدود است و تردد از اين مرز به عراق صورت نمي گيرد.
«حسين پروين» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: مرز خسروي از 24 آذر ماه گذشته به دنبال تصميم سازمان حج و زيارت به روي زوار عتبات عاليات بسته شده و همچنان مسدود است و هيچ گونه ترددي در اين مرز در قالب كاروان هاي تحت پوشش حج و زيارت يا انفرادي انجام نمي شود.
وي ادامه داد: بنا به شرايط داخلي عراق و براي تامين امنيت جاني زائران ايراني، مرز خسروي به طور موقت تعطيل شده و در ايام اربعين حسيني نيز اين مرز بسته است و تردد در آن صورت نمي گيرد.
پروين با بيان اينكه اكنون تنها صادرات كالا از مرز خسروي انجام مي شود، اظهار داشت: كاروان هاي زائران عتبات عاليات زيرمجموعه شركت شمسا وابسته به سازمان حج و زيارت در حال حاضر فقط از مرز مهران به كشور عراق سفر مي كنند.
وي خاطرنشان كرد: فعاليت مرز پرويزخان اين شهرستان نيز اكنون به صورت 24 ساعته است و در ايام تعطيل نيز فعال و در اربعين حسيني براي تردد مسافران به اقليم كردستان عراق و صادرات كالا باز است.

 



پايان امسال 60 هزار مدرسه به شبكه اينترنت وصل مي شود

رئيس مركز آمار فناوري اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش گفت: براساس برنامه ريزي انجام شده تا پايان شهريور ماه سال آينده 20 هزار مدرسه در سراسر كشور هوشمند مي شود.
يوسف نوري ديروز در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: تا پايان امسال 60 هزار مدرسه به شبكه اينترنت وصل مي شود و حداقل 20 هزار مدرسه با همكاري تمامي دستگاه ها و ادارات به امكانات و تجهيزات هوشمند مجهز مي شوند و همچنين نرم افزارهاي مديريتي ايجاد مي شود كه بخشي از آن تاكنون انجام شده است. وي افزود: امسال قرار بود به صورت غيرمدون و برنامه اي، 3 هزار و 600 مدرسه هوشمند شود كه براساس اعلام استان ها، هم اكنون اقدامات تجهيز و هوشمندسازي بيش از 14 هزار و 700 مدرسه در حال انجام است.
رئيس مركز آمار فناوري اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش در زمينه اهميت مدارس هوشمند گفت: هوشمندسازي كيفيت را ارتقا مي بخشد و سرعت يادگيري دانش آموزان را افزايش مي دهد و آنان را پژوهشگر و محقق تربيت مي كند.
نوري اعتبار هر كلاس هوشمند را بين 2 تا 3 ميليون تومان عنوان كرد و افزود: اگر در كلاس درس، شيوه هاي يادگيري نوين پياده سازي شود به طور قطع به عمق يادگيري رسيده، قدرت تجزيه و تحليل ارتقا يافته و سرعت يادگيري نيز افزايش مي يابد.
رئيس مركز آمار فناوري اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مسئولان نوسازي مدارس موظف شده اند، هوشمندسازي مدارس را نيز مدنظر داشته باشند به گونه اي كه مدارس هوشمند تحويل آموزش و پرورش دهند و كلاس هاي درس به حداقل تجهيزات هوشمند سازي مجهز باشند.
نظام كنوني آموزش و پرورش وارداتي است
معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش، گفت: نظام كنوني آموزش و پرورش، كهنه و وارداتي است و وزارت آموزش و پرورش درصدد است، براساس فرمايش رهبري در راستاي ايجاد تحول بنيادين گام هاي اساسي بردارد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، «ابراهيم سحرخيز» در آيين معرفي ابراهيم شيخ بهايي سرپرست جديد اداره كل آموزش و پرورش استان كرمان خروجي هاي نيروي انساني آموزش و پرورش را در حد تراز و انتظار نظام جمهوري اسلامي ندانست و تصريح كرد: اين نظام آموزشي، نظامي وارداتي، كهنه و تقليدي است.
وي افزود: دو درس كار و فناوري و تفكر و پژوهش از سال آينده به دروس ابتدايي اضافه خواهند شد.
وي همچنين با بيان اينكه در سند ملي تحول بنيادين در آموزش و پرورش، هشت حوزه براي يادگيري ترسيم شده، گفت: كار و فناوري، تفكر، علوم، فرهنگ و هنر رياضي از جمله اين محورها هستند.
وي تصريح كرد: هر سال در دو پايه تحصيلي، كتاب ها و محتواي آموزشي با نگاه اسلامي شدن تعليم و تربيت، تغيير خواهد كرد.
سحرخيز، ادامه داد: بعد از شش سال كتاب هاي جديد درسي با تغيير در آموزش و رويكرد در مدارس تدريس خواهند شد و بعد از شش سال دوره پيش دانشگاهي حذف خواهد شد.
وي اصل، پايه، ريشه و مبنا را در تحول آموزشي، تغيير معلمان عنوان كرد و اظهار داشت: اگر معلم تغيير نكند، انجام اين اقدامات اتلاف منابع است.
سحرخيز تاكيد كرد: سند تحول آموزش و پرورش به دنبال حجيم كردن كتاب هاي درسي نيست و حجم كتاب ها در اين سند در حال كاسته شدن است.
معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش، اظهار داشت: امروز نهضت قرآني به اشارت رهبر معظم انقلاب اسلامي در آموزش و پرورش شكل گرفته است و دو ميليون نفر حفظ قرآن را در كشور آغاز كرده اند.

 



آيت الله نوري همداني: مردم فرصت جولان در انتخابات را به فتنه گران ندهند

يكي از مراجع تقليد در قم گفت: مردم بايد با بصيرت و بينايي در انتخابات گام بردارند تا فتنه گران فرصت جولان پيدا نكند.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت الله حسين نوري همداني ظهر ديروز در ديدار مديران سازمان عقيدتي سياسي شركت كننده در دوره بصيرت اظهار كرد: 9 و 19 دي در تاريخ انقلاب از جايگاه بلندي برخوردار بوده و نقش آفرين و تأثيرگذار است.
وي خاطرنشان كرد: نهم دي مربوط به فتنه 88 بوده و در برابر فتنه گران افراد آگاه، با بصيرت و با ايمان براي پاسخگويي و از بين بردن فتنه قيام كردند و 9 دي را آفريدند.
اين مرجع تقليد با اشاره به يوم الله 19 دي گفت: 19 دي در سال 56 به وقوع پيوست و اين درس را داشت كه در هر زماني فتنه به وجود آيد بايد بيدار باشيم زيرا استكبار، صهيونيسم و دشمنان اسلام به دنبال اين هستند كه فتنه آفريني كنند.
وي با اشاره به تعريف فتنه براساس فرمايش امير مؤمنان در خطبه 50 نهج البلاغه بيان داشت: كساني كه فتنه ايجاد مي كنند مقداري حق و باطل را با يكديگر مخلوط كرده و فتنه را به وجود مي آورند.
آيت الله نوري همداني خاطرنشان كرد: افراد با بصيرت در برابر فتنه گول نمي خورند و راه خود را تشخيص مي دهند ولي افراد بي بصيرت فريب مي خورند.
وي با بيان اينكه تنها رهبري مي تواند چشم فتنه را كور و براي مردم حق و باطل را روشن كند، عنوان داشت: مردم عادي گرفتار فتنه ها مي شوند و امام علي(ع) در جريان جنگ جمل فرمود اين من بودم كه چشم فتنه را كور كردم.
استاد حوزه علميه قم خاطرنشان كرد: فتنه اي كه در سال 88 به وجود آمد، هنوز برخي دنبال آن را مي گيرند و به افرادي مانند شما نياز است تا در برابر فتنه بتوانيم بايستيم.
وي با اشاره به جريان انتخابات گفت: مردم بايد با بصيرت و بينايي در انتخابات گام بردارند تا فتنه فرصت جولان پيدا نكند.

 



از امروز به مدت 6 روز صادرات كالا از مرز مهران تعطيل شد

مدير بازارچه مرزي مهران گفت: به مناسبت اربعين حسيني فعاليت صادراتي در اين پايانه مرزي به عراق شش روز تعطيل مي شود.
«طالب جاسمي» دوشنبه در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود: صادرات كالا در مرز مهران به سبب برگزاري آيين هاي ويژه اربعين سالار شهيدان از امروز تا يكشنبه هفته آينده تعطيل خواهد بود.
وي گفت: مرزبانان عراقي اعلام كرده اند با توجه به ازدحام زائران حسيني و برپايي آيين هاي عزاداري در جاده هاي منتهي به كربلاي معلي، در اين مدت از پذيرش هرگونه كالا خودداري مي شود.
جاسمي افزود: بازرگانان ايراني بايد در اين مدت به سبب تعطيلي از هرگونه فعاليت صادراتي در پايانه مرزي مهران خودداري كنند.
سالانه حدود يك ميليارد دلار كالاي غيرنفتي از پايانه مرزي مهران به عراق صادر مي شود.
همچنين در شرايط عادي روزانه 6 هزار زائر عتبات عاليات از اين منطقه مرزي به شهرهاي مذهبي عراق مسافرت مي كنند.

 



با حضور وزير نفت كار ساخت مجموعه صنعتي نفت و گاز سردارجنگل در رودسر آغاز شد

رشت-خبرنگار كيهان:
عمليات اجرايي ساخت سايت پشتيباني ميدان گازي سردار جنگل رودسر صبح ديروز باحضور وزير نفت آغاز شد.
در اين مراسم كه استاندار گيلان و جمعي از مقامات استاني و محلي حضور داشتند، رستم قاسمي وزير نفت با اشاره به اهميت كشف اين ميدان گازي در شمال كشور گفت: ذخيره انرژي ميدان گازي سردار جنگل در صورت بهره برداري تا 50 سال آينده دوام خواهد داشت و امروز اين منابع عظيم انرژي كشف شده پيامدهاي خوبي براي استان گيلان خواهد داشت.
وي گفت: كشف ميدان عظيم گازي سردار جنگل، تحولي اساسي در صنعت نفت و گاز كشور ايجاد مي كند.
به گزارش ايرنا، قاسمي افزود: به رغم همه تحريم ها براي جلوگيري از رشد و توسعه كشور، ايران با همت و تلاش فرزندان و دانشمندان خود توانسته در تحولات منطقه و جهان نقش آفريني موثر داشته باشد.
وزير نفت اظهار داشت: ايران بيش از 17درصد منابع گاز جهان و 12درصد نفت دنيا را در اختيار دارد.
وي كشف اين ميدان گازي را موجب افزايش منابع عظيم كشور خواند و خاطرنشان كرد: تلاش هاي گسترده طي سال هاي اخير براي كشف ميدان هاي نفت و گاز در درياي خزر صورت گرفته كه از آن جمله مي توان به ساخت شناورهاي حفاري و سايت هاي پشتيباني اشاره كرد.
وي دستيابي ايران به فناوري اكتشاف در آب هاي عميق را در كشف ميدان عظيم گازي خزر موثر دانست و بيان داشت: در حال حاضر؛ تنها چند كشور در دنيا اين فناوري را در اختيار دارند و ايران اسلامي نيز تنها دارنده اين فناوري منحصر بفرد در خاورميانه است.
وزير نفت همچنين ساخت شناور نيمه مغروق براي حفاري توسط متخصصان داخلي و در اختيار داشتن دانش ساخت اين نوع شناور را از ديگر ويژگي هاي مهم اين كشف بزرگ عنوان كرد.
وي اظهار داشت: همه اين افتخاراتي كه موجب عزت و اقتدار ايران شده، در شرايطي به دست آمده كه كشور در تحريم همه جانبه است.
قاسمي ممانعت از توسعه ايران در صنعت نفت و گاز را يكي از برنامه هاي راهبردي دشمن عنوان و اضافه كرد: با اين وجود؛ هوش و ذكاوت مهندسان ايراني مانع از رسيدن دشمن به اهدافش شده است.
براي احداث مجموعه صنعتي نفت و گاز سردار جنگل زميني به مساحت 300 هكتار در منطقه ساحلي رودسر در منتهي اليه شرق گيلان در نظر گرفته شده و با راه اندازي آن براي 50 تا 100 هزار نفر در استان هاي شمالي شغل ايجاد مي شود.
حجم گاز اين مخزن بيش از 50 تريليون فوت مكعب يعني بيش از 10 برابر ميدان شاه دنيز در جمهوري آذربايجان مي باشد اين در حاليست كه بيش از اين سهم ايران در درياي خزر 11تريليون فوت مكعب گاز اعلام شده بود.
گاز توليدي اين مخزن علاوه بر مصرف داخلي، زمينه صادرات گاز از اين منطقه جديد و ديگر ميدان هاي در حال برداشت را به تركيه و اروپا فراهم مي كند. براساس پيش بيني ها، اين ميدان تازه كشف شده، حدود 8 ميليارد بشكه ذخاير نفتي دارد.

 



اخبار ادبي و هنري

استقبال گسترده از يك انيميشن ايراني در لبنان
نزديك به 85 درصد از كودكان لبناني هدف پرسش در يك نظرسنجي، بر موفقيت مجموعه انيميشن ايراني «كودك و اشغالگر» از توليدات شبكه جهاني سحر، مهر تاييد زدند.
در پي انتشار نتايج نظرسنجي مركز دراسات حزب الله لبنان درباره برنامه هاي شبكه تلويزيوني لبناني «طاها تي وي» اعلام كرد: نظرسنجي مركز دراسات حزب الله لبنان در سطح كل لبنان صورت گرفته و مشخص كرده است، از ميان كودكان پاسخگوي اين نظرسنجي، حدود 59 درصد قائل به «فوق العاده عالي» بودن اين مجموعه بوده اند، 17 درصد آن را «عالي» توصيف كرده اند و 9 درصد نيز انيميشن «كودك و اشغالگر» شبكه سحر را «خوب» دانسته اند. انيميشن «كودك و اشغالگر» كه علاوه بر پخش از شبكه سحر، از آنتن شبكه هاي دوم، آموزش و خبر نيز پخش شده، از طريق برخي كانال هاي تلويزيوني در كشورهاي تركيه، سوريه، لبنان، فلسطين و... در معرض ديد غيرايرانيان نيز قرار گرفته، از سال 1385 تاكنون در حال توليد و پخش همزمان در شبكه بين المللي سحر است.
عزت الله انتظامي: برگزاري جشنواره فيلمنامه نويسي انقلاب نتايج مثبتي خواهد داشت
«عزت الله انتظامي» در خصوص برگزاري نخستين جشنواره فيلمنامه نويسي انقلاب اسلامي گفت: انتشار فراخوان اين جشنواره و جمع آوري فيلمنامه هاي انقلاب اسلامي باعث ايجاد تنوع در اين حوزه مي شود.
اين بازيگر تصريح كرد: فيلمنامه نويسي حوزه تخصصي است كه براي رشد آن بايد از كارشناسان اين حوزه و همچنين نويسندگان مطرح ادبي بهره گرفت.
وي خاطرنشان كرد: سينماي كشور بايد ارتباط خود را با حوزه ادبيات حفظ كند و از ادبيات براي غناي آثار بهره گيرد.
حضور عضو رسمي و مبلغ فرقه گنابادي در شبكه 4!
شبكه چهار سيما در اقدامي عجيب عضو رسمي و مبلغ فرقه گنابادي را به اين شبكه دعوت كرد.
به گزارش رجا نيوز، در كمال تعجب ابوالحسن تنهايي عضو رسمي و از فعالان فرقه گنابادي در ساعت 24 نيمه شب يكشنبه در شبكه چهار تلويزيون حاضر و به تبليغ تصوف پرداخت.
گفتني است وي به همراه دكتر شهرام پازوكي و مصطفي آزمايش از فعالان جدي فرقه محسوب مي شوند و روابط بسيار نزديكي با قطب سكولار فرقه دارند.
بازجويي پنتاگون از عوامل فيلم «شكار بن لادن»
كارگردانان فيلم «شكار بن لادن» كه براي ساخت آن به مداركي محرمانه در اين رابطه دسترسي يافته اند، مورد تفحص پنتاگون قرار گرفته اند.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه نيويورك تايمز، «كاترين بيگلو» و «مارك بوآل» كه در كنار هم در حال ساخت پروژه سينمايي «شكار بن لادن» هستند، در اقدامي نادر از سوي دولت آمريكا اجازه دسترسي به مداركي محرمانه در اين رابطه را پيدا كرده اند كه اين مسئله جنجال زيادي در بين مقامات اين كشور به پا كرد. اكنون پس از گذشت چند ماه از آغاز ساخت فيلم «شكار بن لادن»، اين فيلم و عوامل آن مورد تفحص پنتاگون قرار گرفته اند.
«پيتر تي .كينگ»، نماينده نيويوركي حزب جمهوري خواه در مجلس سناي آمريكا ضمن تاييد اين خبر دليل چنين كاري را، دسترسي نامناسب و خارج از عرف، «بيگلو» و «بوآل» به مداركي محرمانه در ارتباط با دستگيري و كشتن «اسامه بن لادن» عنوان كرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14