(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 20 دی 1390- شماره 20118

20 هزار تومان هزينه حمله به ناهيان منكر
ساخت جت هاي 150 نفره مأموريت جديد دانشگاه ها
توزيع غيرقانوني داروي آرژانتيني ام اس در داروخانه ها
شهادت سرباز ايراني با 14 گلوله مرزبانان آذربايجان
وزير بهداشت: هزينه بيماران تصادفي با تأييد ناجا رايگان است
تغيير كامل نام خانوادگي ظرف يك هفته
كشف 12 تانكر حامل سوخت قاچاق در زاهدان
در يكي از روستاهاي شبستر مردي 2بار به خاك سپرده شد
معاون مبارزه با قاچاق كالا و ارز: داروهاي قاچاق بي كيفيت و مضر است
تست الكل از رانندگان خطرساز
مدير بهزيستي استان تهران: تخلفات مهدهاي كودك را پيامك كنيد
بر اثر بارش برف سنگين راه ارتباطي 20 روستاي خلخال مسدود شد
رويدادهاي خارجي
300 كيلوگرم مرجان قاچاق در جزيره هنگام كشف شد
متلاشي شدن شبكه فساد و فحشا در شيراز
مجريان مصري با حجاب مي شوند



20 هزار تومان هزينه حمله به ناهيان منكر

6 متهم حمله به يك روحاني و ضرب و شتم وي محاكمه و در نهايت با حكم دادگاه فقط به پرداخت 20 هزار تومان جزاي نقدي محكوم شدند.
حجت الاسلام والمسلمين عباس روزمهر در يكي از روزهاي ماه مبارك رمضان به راننده يك خودرو كه در حال كشيدن سيگار بود تذكر مي دهد و اين تذكر منجر به حمله وي و 30 تن از دوستانش به اين روحاني ناهي منكر مي شود.
با سرعت عمل پليس 6 نفر از متهمان اصلي دستگير شدند و پرونده با پيگيري هاي دادستان تهران به دادسراي امنيت ارجاع شد و بعد از تكميل براي رسيدگي به مجتمع شهيد قدوسي رفت.
توهين متهمان به رهبر معظم انقلاب، روحانيت و خانواده روحاني ناهي منكر و نيز ضربه شديد آنان به چشمان روحاني ناهي منكر كه منجر به كاهش ديد و دوبيني شديد شده است در پرونده متهمان ديده مي شود.
قاضي پرونده با لحاظ نكردن همه اين اتهامات متهمان را فقط به پرداخت 20هزار تومان جزاي نقدي محكوم كرد.
به گزارش فارس تعدادي از متهمان اين پرونده قاچاقچي و توزيع كننده مواد مخدر هستند و زمان دستگيري از محل تجهيزات ساخت و مصرف ماده مخدر شيشه كشف شده بود.

 



ساخت جت هاي 150 نفره مأموريت جديد دانشگاه ها

معاون پژوهشي وزير علوم از ماموريت به برخي دانشگاه ها و شركت هاي خصوصي براي ساخت هواپيماهاي جت 100 تا 150 نفره ظرف چند سال آينده خبر داد.
محمد مهدي نژاد نوري، معاون پژوهشي و فناوري وزير علوم، تحقيقات و فناوري در نشست خبري ديروز گفت: طي دو سال گذشته در حوزه پژوهش و فناوري تدابيري انديشيده شده و با فعاليت هاي شوراي عطف و فعاليت هاي دولت، نيازهاي كشور به خوبي دسته بندي و اولويت بندي شده است.
وي افزود: در جلسه قبلي شوراي عطف 13 پروژه بزرگ نيازسنجي شد كه يكي از اين پروژه ها طراحي و ساخت هواپيماهاي 100 تا 150 نفره است.
مهدي نژاد خاطرنشان كرد: تقاضا براي هواپيما در كشور بسيار است و نمي توان در اين حوزه به كشورهاي ديگر تكيه كنيم. بنابراين چندين دانشگاه، شركت و سازمان را درگير كرديم تا ظرف 3 تا 5 سال آينده اين جت هاي 100 تا 150 نفره ساخته شود.
معاون وزير علوم تصريح كرد: تهديدات سايبري از جمله تهديدات عليه ايران است و نشان مي دهد كه آمريكا در اين حوزه ايران را هدف قرار داده است كه جامعه علمي بايد وارد اين حوزه مي شد.
وي در ادامه گفت: با توجه به بالا رفتن تعداد اين دانشجويان در سال هاي آينده توليدات علمي بيشتري را شاهد خواهيم بود و جزو 10 كشور اول برتر دنيا در توليد علم خواهيم بود و اين اعتراف تحليلگران علمي جهان است.
مهدي نژاد در خصوص استفاده از پروژه هاي علمي و فناوري ايرانيان خارج از كشور گفت: سياست وزارت علوم اين است كه مراكز پژوهشي و تحقيقاتي از پروژه هاي علمي و فناوري ايرانيان مقيم خارج از كشور استفاده كرده و از اين پروژه ها حمايت كنند.
وي در خصوص ورود تجهيزات آزمايشگاهي به كشور گفت: براساس آخرين اطلاعات طي چند روز آينده دو پارت از 16 پارت تجهيزات آزمايشگاهي كه در گمرك وجود داشت، ترخيص شده و در اختيار دانشگاه هاي كشور قرار مي گيرند و مابقي اين پارت ها طبق دستور رئيس جمهور ظرف چند هفته آينده ترخيص مي شوند.

 



توزيع غيرقانوني داروي آرژانتيني ام اس در داروخانه ها

مسئولان سازمان غذا و دارو از توزيع غيرقانوني داروي وارداتي ام اس در داروخانه هاي كشور خبر دادند و گفتند: حتماً با متخلفان برخورد مي شود.
محمدرضا شانه ساز معاون دارويي سازمان غذا و دارو در اين باره توضيح داد: اين دارو نبايد در داروخانه باشد. ما به شركت توزيع كننده در 2 يا 3 مرحله نامه زديم و تذكر داديم كه اين دارو نبايد توزيع شود.
وي گفت:الان اين دارو هنوز مراحل مطالعه باليني را طي مي كند، كه نتايج آن خوب بوده است و اين دارو روي تعداد معدودي از بيماران كار مي شود اما نمي دانم چرا اين دارو در داروخانه توزيع شده است. براي ما هم جاي تعجب است و چيزهايي شنيده ايم.
معاون سازمان غذا و دارو گفت: به كارشناسان و بازرسان سازمان غذا و دارو گفته ايم موضوع را پيگيري كنند كه چرا عليرغم تأكيد وزارت بهداشت اين دارو به فروش مي رسد و حتماً با شركت متخلف برخورد جدي انتظامي مي شود.شانه ساز در پاسخ به اين پرسش كه آيا اين دارو مجوز ورود به بازار دارد، توضيح داد: نه. مجوز عرضه ندارد و بايد ابتدا نتايج مطالعه باليني آن تمام شود.
وي در پاسخ به اين پرسش فارس كه چرا مسئولان داروخانه به بيماران مي گويند اين دارو سوئيسي است، گفت: اينها همه تخلفات است كه بايد مستندات آن باشد تا با آن برخورد كنيم.
گفتني است مسئولان شركت توليدكننده اول اين دارو در كشور اعلام كرده بودند كه محموله اين دارو وارد كشور شده و در انبارهاي شركت توزيع وجود دارد و چون تاريخ مصرف آن ممكن است بگذرد، به روش هايي سعي مي كنند اين دارو را به فروش برسانند تا ضرر نكنند.

 



سردار ذوالفقاري خبر داد
شهادت سرباز ايراني با 14 گلوله مرزبانان آذربايجان

سرويس اجتماعي -
فرمانده مرزباني نيروي انتظامي گفت: چندي پيش مرزبانان آذربايجان يك سرباز غيرمسلح ايراني را با 14 گلوله كه از همه جهات به وي شليك شده بود به شهادت رساندند.
به گزارش كيهان سردار حسين ذوالفقاري در نشست خبري ديروز خود با تشريح جزئيات اين خبر گفت: چندي پيش ماموران مرزباني آذربايجان كه به صورت مسلحانه وارد خاك ايران شده بودند توسط مرزبانان ايراني دستگير شدند.
وي افزود: يكي از مرزبانان آذربايجاني كه با حالت تهاجمي در حال نزديكي به ماموران بود با شليك گلوله فوت كرد.
سردار ذوالفقاري گفت:پس از حادثه مرگ مرزبان آذربايجاني نيروهاي اين كشور يك سرباز غيرمسلح ما را با 14 گلوله به شهادت رساندند كه نشان از تيراندازي عمدي ماموران آذربايجاني دارد.
وي گفت: در حالي كه ايران بيشترين هزينه را براي مقابله با قاچاق موادمخدر از افغانستان به غرب تاكنون داده است و شهادت 4 هزار نفر شاهدي بر اين مدعا است آذربايجان ادعايي مبني بر قاچاق اعضاي بدن توسط هلال احمر و ترانزيت موادمخدر توسط ايران را مطرح مي كند.
ذوالفقاري ادامه داد: شايسته مسئولان يك كشور نيست كه چنين اتهامات بي پايه و اساسي را كه هيچ سندي نيز براي آن ارائه نمي شود مطرح كنند.
وي گفت: ادعاي تعامل آذربايجاني ها با ايران با رفتارهاي دوگانه آنها سازگار نيست در حالي كه ما اجازه مي دهيم با خودروهايي كه فاقد ايمني هستند آذوقه و سوخت را به نخجوان منتقل كنند.
رايزني ها براي آزادي
3 مرزبان دستگير شده
در پاكستان
فرمانده مرزباني ناجا گفت: چندي پيش ماموران مرزباني در عمق 5 كيلومتري ايران با 3 دستگاه خودروي حامل موادمخدر درگير و موفق شدند يك خودرو از آنها را متوقف كنند.
وي افزود: همچنين يكي از قاچاقچيان در درگيري با ماموران كشته، 2 نفر دستگير و يك نفر نيز مجروح شد، در ادامه ماموران با تعقيب 2 دستگاه خودروي فراري به تعقيب يكي از خودروها در روستاي صيادان پرداختند و خودروي ديگر كه در روستاي مرز سر كه نصف آن در مرز ايران و نصف ديگر در خاك پاكستان است مورد تعقيب ماموران قرار گرفت كه 3 نفر از ماموران به صورت سهوي 50 متر وارد خاك پاكستان شده و مرزبانان پاكستاني آنها را دستگير كردند.
وي ادامه داد: در بررسي هاي اوليه مشخص شد قاچاقچي كشته شده ايراني بوده كه پدر و مادرش در قسمت ايراني روستاي مرز سر سكونت دارند اما پدر بزرگ اين فرد كه در قسمت پاكستان زندگي مي كند با اعلام شكايت بر عليه مرزبانان باعث شد تا مرزبانان همچنان در اختيار نيروهاي پاكستاني باشند.
ذوالفقاري گفت: تا روز گذشته سه مرحله مذاكرات ميان دو طرف انجام شد و با توجه به اعلام رضايت پدر و مادر فرد كشته شده و با توجه به قرارداد سال 1339 با پاكستان در مورد عودت نيروها و مردمي كه به صورت سهوي وارد خاك دو كشور مي شوند اميدواريم اين نيروها به زودي آزاد شوند.
تيراندازي افغانها
به ماموران مرزباني
و كشاورزان
سردار ذوالفقاري در مورد اختلافات مرزي با افغانستان اين مشكل را از سمت كارشناسان افغاني دانست و گفت: هم اكنون مشكلاتي در مرزهاي ميلك، دو كوهانه و دو قارون وجود دارد كه ما از افغان ها خواستيم براي بررسي خط مرزي و روشن شدن ادعاهاي خود كارشناساني را به مرز اعزام كنند اما طي 2 سال گذشته افغان ها هيچ اقدامي در اين رابطه انجام ندادند ضمن اينكه تاكنون مذاكرات دو جانبه در سطح مرزباني، استانداران، وزارت امور خارجه انجام شده است اما تاكنون كارشناسي براي تعيين خط مرز اعزام نشده است. البته يك بار چندي پيش كارشناساني به مرز آمدند اما پس از قرار دادن شاخص در نقطه مرزي حاضر نشدند صورتجلسه را امضا كنند.
وي ادامه داد كه روز پيش نيز سفير ايران اعلام كرد افغان ها به دنبال تهيه و تامين هليكوپتر براي اعزام كارشناسان هستند اما نمي دانيم چرا يك هليكوپتر تاكنون براي آنها مهيا نشده است. خواسته ايران يك خواسته حقوقي است كه بايد يك روز مورد پذيرش قرار گيرد و با ثبت قرارداد مشكلات حل شود. اگر آنها مرز را قبول دارند نمي دانيم چرا به سمت كشاورزان و افسران ما تيراندازي مي كنند؟ نمي دانيم با چه زباني با افغانها حرف بزنيم؟ از نظر ما جايي كه خاك جمهوري اسلامي ايران است ما نيز حضور داريم و به زودي براساس اعلام سازمان جغرافيايي و مقامات سياسي هركجا كه خاك ما باشد اعمال حاكميت مي كنيم.
تشريح رهايي يك شناور ايراني توسط ناو آمريكايي
فرمانده مرزباني همچنين در توضيح نجات و رهايي يكي از شناورهاي ايراني توسط ناو آمريكايي گفت: حدود يك ماه پيش يكي از شناورهاي صيادي متعلق به ايران براي ماهيگيري با 13 خدمه راهي اقيانوس هند شده بود كه توسط دزدان دريايي سوماليايي مورد سرقت و ربايش قرار گرفته بود.
وي در ادامه با بيان اينكه دزدان دريايي سوماليايي از اين شناور براي سرقت ديگر شناورها استفاده مي كردند گفت: اين دزدان در اقيانوس اطلس با شناور ايراني سرقت شده در حال گشت زني بودند كه شناور آمريكايي تصادفا متوجه مي شود كه دزدان دريايي اين شناور صيادي را ربوده اند كه شناور را به همراه 13 خدمه آزاد مي كنند.
ذوالفقاري افزود: تعامل و ارتباطي ميان اين 13 خدمه ايراني و ناوبران آمريكايي نبوده و آمريكايي ها براساس يك روش متداول اقدام به آزادسازي اين شناور و رهايي 13 خدمه آن كرده اند.
بكارگيري پهپادها
براي پايش مرزها
وي با بيان اينكه بحث بازسازي و توليد شناورها در دستور كار است گفت: تست پهپادهاي داخلي نيز در دستور كار مرزباني قرار دارد.
ذوالفقاري با بيان اينكه كارايي پهپادهاي داخلي در حد قابل قبولي است گفت: مي توان از اين پهپادها براي پايش مرزها استفاده كرد.

 



وزير بهداشت: هزينه بيماران تصادفي با تأييد ناجا رايگان است

وزير بهداشت گفت: هيچ يك از بيمارستانها به هيچ بهانه اي از جمله نداشتن پول حق دريافت وجهي از بيماران تصادفي را ندارند و در مورد بيماران تصادفي كه خودشان به بيمارستان مي آيند اگر كلانتري يا نيروي انتظامي تصادف را تاييد كند كل هزينه ها رايگان مي شود.
مرضيه وحيد دستجردي توضيح داد: قانون مي گويد هيچ بيمارستاني حق ندارد از بيمار تصادفي پول بگيرد و هزينه اين بيماران بايد از 10 درصد هزينه بيمه شخص ثالث پرداخت شود و اگر در هر جايي پول مي گيرند، خلاف مي كنند و تخلف مي كنند. مردم بايد به وزارت بهداشت شكايت كنند تا رسيدگي شود.
وزير بهداشت افزود: ما تأخير در پرداخت هزينه بيمه هاي شخص ثالث و بيمه هاي خصوصي را همه جا داريم، براساس ماده 90 قانون برنامه توسعه چهارم كه در برنامه پنجم به ماده 37 تبديل شده است، هزينه درمان تصادفي ها را بايد بيمه هاي شخص ثالث بپردازند.
وي گفت: اين مسائل و مشكلات شامل حال بيمارستانهاي دستگاههاي مختلف مي شود بالاخره آن مراكزي كه بيشتر اين مشكلات شامل حالشان مي شود و بيشتر گرفتاري دارند، بيمارستانهاي وزارت بهداشت هستند و گرفتاريهاي ما و تعداد تخت هاي ما و بيماران مشكل دار در بيمارستانهاي وزارت بهداشت بيشترند اما وظيفه داريم مردم را بپذيريم.
وزير بهداشت افزود: اين وظيفه ماست كه هزينه هاي مردم كمتر شود، در قانون برنامه هم مصوب شده كه هزينه هايي از جيب مردم براي درمان بايد كاهش پيدا كند بنابراين هيچ بيمارستاني حق ندارد به هر دليلي از جمله اينكه پول ندارد از بيمار تصادفي پول بگيرد.

 



تغيير كامل نام خانوادگي ظرف يك هفته

مدير كل ثبت احوال استان تهران گفت: تغيير كامل نام خانوادگي ظرف مدت يك هفته در تهران انجام مي شود.
سيداحمد قشمي در خصوص تغيير نام و نام خانوادگي در شناسنامه ها گفت: اگر تغيير ويرايشي باشد ظرف مدت يك روز انجام مي شود.
مدير كل ثبت احوال استان تهران ادامه داد: اگر قرار باشد كلاً نام خانوادگي تغيير كند اين موضوع قدري زمان برخواهد شد. چرا كه بايد به ادارات و مراكز نامه نگاري براي تغيير نام خانوادگي در اسناد اعلام شود.
وي افزود: براي اين كار حدود يك هفته زمان صرف مي شود.
قشمي با بيان اينكه هزينه براي هر تغيير نام خانوادگي 5 هزار تومان است به فارس گفت: اگر فردي نام خانوادگي آزاد انتخاب كند بايد آن نام خانوادگي در سطح شهر نباشد و حق تقدم با كسي است كه ابتدا آن نام خانوادگي را انتخاب كرده باشد.
مدير كل ثبت احوال استان تهران ادامه داد: بايد فردي كه مي خواهد نام خانوادگي خود را تغيير دهد از فردي كه مي خواهد از نام خانوادگي وي استفاده كند اجازه دريافت كند.

 



كشف 12 تانكر حامل سوخت قاچاق در زاهدان

با دستور دستگاه قضايي، محموله قاچاق 12 دستگاه نفتكش حامل نفت سفيد و گاز مايع پس از كشف در مرز بين المللي ميلك در شمال استان تحويل اين شركت شد.
به گزارش ايرنا مدير شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي منطقه زاهدان در اين باره اظهار داشت: قاچاقچيان قصد داشتند اين مقدار بار را با نام محموله هيدروكربني از منطقه سيستان به كشور افغانستان قاچاق كنند.
مرتضي عابديني افزود: با ورود اين نفتكش ها به مرز ميلك ماموران به آنها مشكوك و پس از بازرسي از محموله و چك حواله صادر شده، اين ميزان نفت و گاز مايع قاچاق را كشف كردند.
وي تصريح كرد: همه بار اين نفت كش ها با دستور مقام قضايي تحويل شركت نفت منطقه زاهدان شد.

 



در يكي از روستاهاي شبستر مردي 2بار به خاك سپرده شد

به دليل اشتباه در نحوه غسل، جنازه مردي 18 ساعت پس از دفن نبش قبر و بعد از غسل به خاك سپرده شد.
رئيس شوراي اسلامي روستاي هريس شهرستان شبستر ديروز گفت: به دليل اشتباه در ترتيب استفاده از سدر و كافور براي غسل اين فرد، جنازه وي با دريافت نظر و اجازه از دفتر يكي از مراجع قم، دوباره پس از غسل به خاك سپرده شد.
«ريشدار» اضافه كرد: ساعاتي پس از دفن جنازه اين فرد، غسل دهندگان به اشتباه خود پي برده و با مشورت با روحانيت محلي اقدام به كسب تكليف از مراجع قم نمودند.
وي خاطرنشان كرد: صبح روز بعد از دفن جنازه اين فرد، نبش قبر شده و جنازه به غسالخانه براي غسل صحيح انتقال داده شد.
وي ابراز كرد: اين جنازه پس از غسل دوباره، به خاك سپرده شد كه اين موضوع در اين منطقه بسيار نادر است.
حجت الاسلام سيفعلي محمدزاده، امام جمعه شبستر در اين مورد گفت: مواردي همچون غصبي بودن كفن، دفن در مكان غصبي، صحيح نبودن غسل، در معرض خطر قرار گرفتن امنيت قبر مانند قرار گرفتن قبر در مسير سيلاب و فراموشي حنوط، از جمله مواردي است كه موجب جايز شدن نبش قبر مي شود.
روستاي هريس با بيش از دو هزار سال قدمت در 30 كيلومتري شهرستان شبستر و در جاده اصلي صوفيان-سلماس واقع است.

 



معاون مبارزه با قاچاق كالا و ارز: داروهاي قاچاق بي كيفيت و مضر است

معاون مبارزه با قاچاق كالا و ارز پليس آگاهي نيروي انتظامي گفت: مبارزه و برخورد با قاچاق دارو و كالاهاي بهداشتي يكي از اولويت هاي پليس مبارزه با قاچاق كالا و ارز است.
سرهنگ فتح الله زمانيان در مورد قاچاق دارو با بيان اينكه يكي از موضوعات مورد بررسي در حوزه گسترده قاچاق ورود غيرقانوني دارو است، گفت: معمولا داروهاي غيرمجاز، بي كيفيت و تاريخ مصرف گذشته به صورت قاچاق وارد مي شوند.
وي ضمن هشدار به مصرف كنندگان چنين داروهايي گفت: برخي از اين داروها نه تنها مفيد نيستند بلكه مضراتي نيز به همراه دارند.
زمانيان با بيان اينكه مبارزه با قاچاق دارو و كالاهاي بهداشتي يكي از اولويت هاي اين معاونت در مبارزه با قاچاق است، گفت؛ در سال جاري طرح هاي عملياتي خاصي در اين حوزه داشته ايم و همچنين با توليدكنندگان و توزيع كنندگان خصوصي و دولتي دارو نشست هايي برگزار كرده و ضمن استفاده از تجربيات يكديگر اقدامات خوبي نيز صورت گرفته است.

 



رئيس پليس راهور تهران خبر داد
تست الكل از رانندگان خطرساز

رئيس پليس راهور تهران بزرگ گفت: تست الكل از رانندگان خطرساز صورت مي گيرد.
به گزارش فارس سردار حسين رحيمي گفت: طرح تست آزمايش الكل به صورت آزمايشي با دو دستگاه خودرو مجهز به پيشرفته ترين امكانات آزمايشگاهي در سطح شهر تهران آغاز شده است.
وي بيان داشت: اين خودروها در طول روز و تا ساعت 22 در تمامي مناطق شهر تهران به صورت چرخشي در اختيار پليس بزرگراه و معاونت عمليات قرار دارد.
رحيمي تاكيد كرد: به محض اينكه واحدهاي گشت به مورد مشكوكي برخورد كنند و احتمال بدهند كه فرد از مشروبات الكلي استفاده كرده از اين تيم ها براي گرفتن تست الكل كمك گرفته مي شود.
رئيس پليس راهور تهران گفت: داشتن سرعت سرسام آور و انجام حركت هاي نمايشي از جمله عواملي محسوب مي شود كه ماموران را مجاب به گرفتن تست الكل خواهند كرد.وي ادامه داد: براساس ابلاغيه هيئت وزيران در صورتي كه پليس تاييد كند فرد از الكل و موارد مشابه استفاده كرده علاوه بر 200 هزار تومان جريمه، توقيف گواهينامه و محروميت از رانندگي به مدت 3 ماه با پرونده تنظيمي به اتهام مصرف مشروبات الكلي به مراجع قضايي ارجاع داده خواهد شد.

 



مدير بهزيستي استان تهران: تخلفات مهدهاي كودك را پيامك كنيد

مدير بهزيستي استان تهران گفت: شهريه مهدهاي كودك براساس دستورالعمل تصويب شده در مناطق مختلف شهر متفاوت است به طوري كه از حداقل 43 تا 224 هزار تومان تعيين شده است.
به گزارش مهر، علي محمد قادري در نشست خبري ديروز افزود: شهريه مهدهاي كودك شميرانات 57 تا 224 هزار تومان تعيين شده است و همچنين در مناطق 2 تا 8، 51 تا 215 هزار تومان و مناطق 9 تا 14، 47 تا 207 هزار تومان و همچنين در مناطق 15 تا 22، 43 تا 199 هزار تومان در نظر گرفته شده است.
وي اظهار كرد: در ساير شهرستانهاي استان تهران حداقل 36 و حداكثر 187 هزار تومان شهريه مهدهاي كودك مصوب است به طوري كه خانواده ها مي توانند در صورتي كه مهدهاي كودك خارج از نرخ تعيين شده شهريه دريافت كنند آن را به سازمان بهزيستي و واحد شكايات اطلاع دهند.
به گفته قادري همچنين خانواده ها مي توانند به شماره 30008530 تخلفات مهدهاي كودك را به صورت پيامك گزارش دهند و مطمئن باشند كه رسيدگي خواهد شد.
مدير بهزيستي استان تهران تاكيد كرد: مهدهاي كودك فقط مي توانند كلاسهاي فوق برنامه خود را كه در چهار زمينه قرآن، ورزش، نقاشي و زبان انگليسي است در ساعات خارج از برنامه هاي مهد از يك بعدازظهر به بعد تشكيل دهند.
وي افزود: در حال حاضر 89 مهد كودك در استان تهران فعال است كه 63 هزار و 689 كودك از اين مهدهاي كودك استفاده مي كنند. به گفته قادري، تاكنون 84 مهد كودك تعطيل شده كه دليل آن نيز تخلف و يا عدم تمايل مدير مهد بوده است و همچنين 56 مهد كودك نيز در شرف تاسيس هستند.
وي گفت: مهدهاي كودكي كه عنوان مي كنند دو زبانه هستند متخلفند و به تخلف آنها رسيدگي خواهد شد.

 



بر اثر بارش برف سنگين راه ارتباطي 20 روستاي خلخال مسدود شد

بارش برف سنگين در خلخال موجب مسدود شدن راه ارتباطي 20 روستاي اين شهرستان شد.
رئيس اداره راه و ترابري خلخال به خبرنگار ايرنا گفت: در محورهاي ارتباطي كوهستاني اين شهرستان ارتفاع برف به بيش از 30 سانتيمتر رسيده است.
علي نادري افزود: علي رغم بارش سنگين برف طي روز و شب يك شنبه گذشته هم اكنون محورهاي اصلي و فرعي بين شهري و روستاهاي پرجمعيت خلخال باز است و رفت وآمد در آن جريان دارد.
وي خاطرنشان كرد: راه هاي بين شهري خلخال برف روبي و نمك پاشي شده و تلاش براي بازگشايي راه هاي مسدود شده روستايي ادامه دارد.
نادري گفت: به علت ادامه بارش برف در گردنه الماس در محور اسالم به خلخال، به رانندگاني كه قصد عبور از اين گردنه را دارند توصيه مي شود زنجير چرخ و ساير وسايل زمستاني را همراه داشته باشند.

 



رويدادهاي خارجي

چيني ها هتل 30 طبقه را 15 روزه ساختند
چيني ها هتلي 30 طبقه را ظرف مدت 15 روز ساختند.به گزارش شينهوا، آنها اين هتل را كه نامش ارك است طي 360 ساعت در شهر جنوبي «چانگ شا» بنا كردند. نكته جالب اينجاست كه سرعت عمل بالاي آنها باعث بي دقتي نشد و اين ساختمان هيچ تلفات جاني نداشت. اين ساختمان ضدزلزله است و در مقابل زلزله 9 ريشتري تاب مي آورد.

 



300 كيلوگرم مرجان قاچاق در جزيره هنگام كشف شد

بندرعباس-خبرنگاركيهان:
فرمانده پايگاه درياباني قشم از كشف 300 كيلوگرم انواع مرجان دريايي و دستگيري دو متهم در حوالي جزيره هنگام خبر داد.
سرهنگ لشكري گفت: ماموران گشت موتوري پاسگاه مرزي دريايي جزيره «هنگام» حين گشت زني و كنترل شناورهاي صيادي مستقر در لنگرگاه، در بازرسي از دو فروند لنج صيادي موفق به كشف 300 كيلوگرم انواع مرجان دريايي شدند.
وي در ادامه از اقدام سريع ماموران به منظور بازپروري مرجان ها اشاره و خاطر نشان كرد: با سرعت عمل ماموران، مقدار تقريبي 240 كيلوگرم از مرجان ها به منظور حفظ محيط زيست و آبزيان دريايي به آبهاي ساحلي بازگردانده شد.
فرمانده درياباني قشم از دستگيري دو نفر متهم در اين رابطه خبر داد و گفت: آبسنگ هاي مرجاني پرتوليدترين اكوسيستم هاي دريايي جهان و جزو اكوسيستم آب هاي كم عمق مناطق دريايي هستند.

 



متلاشي شدن شبكه فساد و فحشا در شيراز

شيراز- خبرنگاركيهان:
با تلاش ماموران پليس امنيت اخلاقي شيراز يك شبكه فساد و فحشا در اين شهر متلاشي و اعضاي آن دستگير شدند.
ماموران انتظامي با هماهنگي مقام قضايي تعداد 14نفر مرد و 5 زن را كه براي انجام اعمال خلاف شرع در منزلي در يكي از مناطق جنوبي شهر شيراز جمع شده بودند، دستگير كردند.
در بازرسي از اين منزل مقاديري مواد مخدر كشف و ضبط شد.

 



مجريان مصري با حجاب مي شوند

يك دادگاه مصري اعلام كرد مجريان زن تلويزيون اين كشور مي توانند حجاب داشته باشند.
به گزارش ايسنا، اين دادگاه مصري در اسكندريه حكم داد كه مجريان زن تلويزيون دولتي اين كشور حق دارند با پوشش اسلامي در اين رسانه تصويري ظاهر شوند.در اين حكم آمده است: مجريان تا جايي كه حجابشان مانعي براي كاركردنشان محسوب نشود، مي توانند از حجاب يا مقنعه هاي اسلامي استفاده كنند. حجاب نه تنها محدوديتي براي كار كردن زن ايجاد نمي كند، بلكه وقار آنها را هم حفظ مي كند.
اين دادگاه، وزير سابق اطلاعات مصر را به پرداخت 20 هزار پوند مصري محكوم كرد. اين مقام سياسي يك گوينده خبر را از ظاهر شدن در تلويزيون منع كرده بود، تا اينكه اين زن در سال 2008 حجاب خود را برداشت. «لاميا حسين» از وزير سابق اطلاعات شكايت كرد، به اين اميد كه اين تصميم لغو شود.تلويزيون دولتي مصر كه از دهه 1960 آغاز به كار كرد، نگاه سكولار خود را حفظ كرد و به گويندگان خبر با ظاهري مذهبي اجازه كار نمي داد.اين دادگاه همچنين گفت: حجاب پوششي است كه بدن خانم ها را مي پوشاند، حرمت آنها را نگه مي دارد و مقام آنها را به عنوان يك زن مسلمان متعهد بالا مي برد.
به گزارش اينترنشنال بيزنس تايمز، زنان مصري طي سالهاي اخير درباره كاركردن با پوششي كه در آن راحت هستند، شكايت داشتند و با موانع متعددي روبرو بودند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14