(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 25 دی 1390- شماره 20121

تشديد آلودگي هواي تهران در آستانه روز هواي پاك
كاهش شهريه ها و ارتقاي كيفي دانشگاه آزاد در اولويت اول مديريت جديد
توفان شن ريگان را درنورديد
عدم استفاده دانشگاه هاي دولتي و آزاد از بورسيه مربيان
چمران: درياچه چيتگر هواي تهران را مرطوب مي كند
نجات 4 كوهنورد در سرماي كوهستان امامزاده داوود
افزايش 10درصدي مستمري معلولان
اخاذي سارق به ميله هاي زندان ختم شد
احمدي مقدم: سرنخ هاي خوبي در ارتباط با ترور دانشمند هسته اي به دست آورده ايم
تأكيد معاون عمراني وزير آموزش و پرورش بر احداث مدارس اوتيسمي در استان ها
جمع آوري ماهيانه 15ميليارد تومان صدقه در كشور
صدور حكم اعدام براي 9 حامل مواد مخدر
رانندگان خطرساز تست رواني مي دهند
وضعيت بد روحي سربازان انگليسي
نماز اعتراض
كشتي مسافربري ايتاليا غرق شد



تشديد آلودگي هواي تهران در آستانه روز هواي پاك

معاون آموزش سازمان حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران با اشاره به تشديد آلودگي هواي پايتخت در آستانه روز هواي پاك (29 دي) گفت: امسال به جاي برگزاري «جشنواره هواي پاك»، بهتر است «سوگواره هواي پاك» برگزار كنيم.
شهرام جباري زادگان با تاكيد بر اين كه كيفيت هواي تهران در 9 ماه ابتدايي سال 90 در مقايسه با مدت مشابه دو سال گذشته در وضعيت «بسيار نامطلوب تري» قرار داشته، گفت: متاسفانه بي توجهي به كيفيت سوخت مصرفي به موازات بي توجهي به كيفيت خودروهاي توليدي به تشديد آلودگي هوا دامن زده است.
در اين ارتباط رئيس كميسيون بهداشت مجلس شوراي اسلامي علت اصلي آلودگي هوا را خودروها دانست و اعلام كرد: اقدام برخي خودروسازان در حذف بعضي قطعات خودروها كه آلودگي سوخت را كاهش مي دهد و استمرار استفاده از لنت ترمز حاوي آزبست، از عوامل موثر در تشديد آلودگي هوا به شمار مي آيد.
حسينعلي شهرياري با اشاره به اين كه توجيه مسئولان براي اجرا نكردن قانون و هرگونه تخلف مشغول به كار بودن چند هزار كارگر در صنعت خودروسازي است، افزود: همين تفكر باعث شده تا خودروهاي بنجل با قيمت بالا به مردم فروخته شود و در نهايت دود آن به چشم مردم برود.
وي با ابراز تاسف نسبت به عدم نظارت جدي بر روي صنعت خودروسازي، اظهار كرد: متاسفانه برخي دستورات مسئولان براي عدم رعايت استاندارد از سوي خودروسازان مغاير با سلامت جامعه بوده و با سلامتي جان مردم سر و كار دارد.
شهرياري با بيان اين كه مجلس تاكنون چندين قانون در اين زمينه تصويب كرده اما اين قوانين اجرا نمي شود، تصريح كرد: در اين ميان بازار رقابتي براي خودروسازان وجود ندارد تا وضعيت اصلاح شود و اگر خودروي استاندارد هم توليد شود آن را به خارج صادر مي كنند، چرا كه سلامت مردم كشورمان براي اين افراد اهميتي ندارد.
وي با اعلام اين كه فرآورده هاي سوختي نيز به موضوع آلودگي هوا دامن زده، اضافه كرد: موقعيت جغرافيايي تهران و صنايع آلاينده اي كه در آن فعاليت مي كنند، آلودگي هواي اين كلان شهر را تشديد كرده و البته اين موضوع تنها به پايتخت محدود نمي شود و در حال حاضر تمام كلان شهرهاي كشور با آلودگي هوا درگير هستند.

 



فرهاد دانشجو خبر داد
كاهش شهريه ها و ارتقاي كيفي دانشگاه آزاد در اولويت اول مديريت جديد

رئيس جديد دانشگاه آزاد اسلامي از كاهش شهريه ها و ارتقاي كيفي دوره ها به عنوان اولين اولويت مديريت جديد دانشگاه خبر داد.
فرهاد دانشجو با تشريح برنامه هاي خود در دانشگاه آزاد، با بيان اين كه لزومي ندارد همه هزينه هاي دانشگاه از طريق شهريه تامين شود، گفت: اين موضوع جزو برنامه هاي بنده است تا منابع جديدي براي تامين نيازهاي مالي دانشگاه ايجاد شود و شهريه دانشجويان كاهش يابد.
دانشجو رئيس پيشنهادي دانشگاه آزاد در گفت وگو با ايسنا با اعلام اين كه در ابتدا بايد سياست هاي دانشگاه آزاد طي چهار سال آينده در هيات امنا تصويب و متناسب با آن برنامه ها عملياتي شود، گفت: اما از جمله سرفصل هاي مدنظر بنده در دانشگاه آزاد ارتقاء كيفي دوره هاي كارشناسي و پايين تر و جلوگيري از توسعه كمي اين دوره ها مگر در مواقع ضروري است.
وي همچنين با اشاره به لزوم توسعه كمي و كيفي دوره هاي كارشناسي ارشد و دكتري به صورت موازي، تاكيد كرد: علت توسعه كمي اين است كه تقاضاي جامعه براي ورود به دوره هاي تحصيلات تكميلي زياد است.
وي خاطرنشان كرد: همچنين در بحث ساختاري و سازماندهي نيز بايد تمركززدايي صورت گيرد، به اين نحو كه به واحدها و مناطقي كه شاخص هاي كيفي را دارند اختيارات بيشتري ارائه خواهد شد.
وي با بيان اين كه بزرگترين كار در دانشگاه آزاد اسلامي ارتقاء كيفي مسائل آموزشي و پژوهشي است، تصريح كرد: بايد از تجارب دانشگاه آزاد نيز استفاده بيشتري صورت گيرد و سطح فعاليت و مشاركت اعضاي هيات علمي و كاركنان در تصميم گيري ها و تصميم سازي ها افزايش يابد و همچنين بايد حتما بحث تمركززدايي شكل گيرد.
وي با بيان اين كه همه هزينه هاي دانشگاه آزاد اسلامي از طريق شهريه تامين مي شود، تصريح كرد: اين موضوع بار مالي بسيار زيادي بر روي خانواده هاي دانشجويان تحميل مي كند كه بايد راه هاي ديگر درآمدزايي براي دانشگاه ها پيدا شود تا لزومي نداشته باشد همه هزينه هاي دانشگاه از طريق شهريه تامين شود.
رئيس پيشنهادي دانشگاه آزاد درباره پذيرش اين مهم علي رغم انصراف از كانديداتوري كه اعلام كرده بود، گفت: من از شش ماه قبل گفته بودم، تحت هيچ شرايطي خودم علاقه اي براي پذيرفتن رياست دانشگاه آزاد ندارم، اما اگر تكليف يا اجماع شود، حاضرم آن را بپذيرم.

 



توفان شن ريگان را درنورديد

توفان شن با سرعت 90 كيلومتر در ساعت شهرستان ريگان در استان كرمان را درنورديد.
معاون فرماندار ريگان ديروز در گفت وگو با خبرگزاري جمهوري اسلامي اظهار داشت: بر اثر وزش شديد اين توفان برق 12 روستاي اين شهرستان در منطقه «ده رضا» و «چاه ملك» در بخش مركزي قطع شد.
«منصور حسين پور» افزود: اين قطعي برق مربوط به پاره شدن سيم و سوختن فيوزهاي برق است.
معاون فرماندار ريگان، ادامه داد: توفان به 10 دهنه پل خسارت وارد كرد و همچنين باعث كندي عبور و مرور در جاده ترانزيتي ريگان-چابهار شد.
وي افزود: توفان به بخش كشاورزي نيز خسارت وارد كرد به طوري كه 300 هكتار از مزارع كشاورزي و 400 هكتار از باغ هاي اين شهرستان دچار شن گرفتگي شدند.
معاون فرماندار ريگان خسارت اوليه توفان شن به فضاي سبز شهري را نيز 500 ميليون ريال برآورد كرد.

 



مسلمي انتقاد كرد
عدم استفاده دانشگاه هاي دولتي و آزاد از بورسيه مربيان

مديركل بورس وزارت علوم از عدم استفاده مناسب دانشگاه هاي دولتي و آزاد از آيين نامه اعطاي بورس براي ارتقاي سطح علمي مربيان انتقاد كرد.
حسن مسلمي نائيني مديركل بورس وزارت علوم در گفت وگو با فارس با اشاره به عدم استفاده مناسب دانشگاه هاي دولتي و آزاد از امكان ارتقاي سطح علمي مربيان براساس آئين نامه اعطاي بورس، گفت: 100 نفر مربي از دانشگاه ها و موسسات غيردولتي-غيرانتفاعي، 27 مربي از دانشگاه آزاد، 140 مربي از دانشگاه هاي دولتي و 105 مربي از دانشگاه پيام نور براي استفاده از آيين نامه اعطاي بورس براي ارتقاي سطح علمي مربيان در سال 1391 درخواست داده اند.
به گفته وي دانشگاه آزاد حدود 18 هزار مربي دارد اما فقط 27 نفر را براي بورس معرفي كرده است از سوي ديگر دانشگاه هاي دولتي حدود 6 هزار نفر مربي دارند كه آنها نيز فقط 140 نفر را براي استفاده از آيين نامه اعطاي بورس براي ارتقاي سطح علمي مربيان به وزارت علوم معرفي كرده اند.
به گفته وي به غير از موسسات و دانشگاه هاي غيردولتي-غيرانتفاعي و دانشگاه پيام نور بقيه موسسات و دانشگاه ها از اين فرصت به خوبي استفاده نكرده اند.
مديركل بورس وزارت علوم خاطر نشان كرد: دانشگاه ها تا 30 آذرماه مهلت داشتند مربيان خود را براي بورسيه به وزارت علوم معرفي كنند و وزارت علوم براي كمك به آنها اين مهلت را تا 15 دي ماه نيز افزايش داد اما تعداد كمي از مربيان براي ادامه تحصيل به صورت بورسيه معرفي شدند.
مسلمي تاكيد كرد با توجه به اينكه مربيان واجد شرايطي براي بورسيه و ادامه تحصيل وجود دارند بهتر بود دانشگاه ها در اين زمينه همكاري بيشتري مي كردند چرا كه اين افراد در شرايطي مجبور مي شوند براي ادامه تحصيل به كشورهاي ديگر بروند در حالي كه شرايط ادامه تحصيل آنها به صورت بورسيه در كشور وجود دارد.

 



چمران: درياچه چيتگر هواي تهران را مرطوب مي كند

رئيس شوراي شهر تهران با بيان اينكه ايجاد درياچه چيتگر در تعديل رطوبت هواي پايتخت موثر است گفت: برخي كارشناسان معتقدند با ايجاد درياچه ديگري در منطقه شرق تهران مي توان تبادلات طبيعي جريان هوا ايجاد كرد كه در كاهش آلودگي هوا موثر است.
به گزارش مهر مهدي چمران با اشاره به مراحل پاياني درياچه چيتگر گفت: مشكلات فني و اجرايي اين پروژه برطرف شده است وتلاش مي شود تا پايان امسال براي آبگيري آماده شود.
وي ادامه داد: تلاش مي شود اين درياچه در فصل زمستان و بهار آبگيري شود در غير اين صورت بهره برداري آن به سال آينده موكول مي شود.
رئيس شوراي شهر تهران با اشاره به تاثير افتتاح اين درياچه در كاهش آلودگي هواي پايتخت گفت: درياچه چيتگر در تعديل رطوبت هواي تهران موثر است. همچنين برخي از كارشناسان اعلام كردند اگر درياچه ديگري در منطقه سرخه حصار احداث شود مي توان تبادلات طبيعي جريان ها ايجاد كرد كه در رفع آلودگي هواي تهران بسيار موثر است البته اين طرح نياز به مطالعه و كار كارشناسي بيشتري دارد.
شهردار تهران هفته گذشته اعلام كرده بود: كار درياچه چيتگر را با يك برنامه 30 ماهه آغاز كرديم و هم اكنون از زمان بندي هاي پيش بيني شده جلوتر هستيم و در فصل بهار آن را آبگيري مي كنيم.

 



نجات 4 كوهنورد در سرماي كوهستان امامزاده داوود

4مرد جوان كه در ارتفاعات جاده امامزاده داوود بر اثر سرمازدگي تا آستانه مرگ پيش رفته بودند توسط آتش نشانان تهران از مرگ حتمي نجات يافتند.
مرد جواني با تلفن همراه خود در ساعت 55:18 جمعه با سامانه 125 تماس گرفت و با اعلام اين كه به اتفاق 3 نفر ديگر از دوستانش در ارتفاعات شمال غرب تهران و در حوالي جاده امامزاده گرفتار شده و قادر به حركت نيستند، درخواست كمك فوري كرد.
ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران با مطلع شدن از اين حادثه، با توجه به اين كه اين افراد در معرض سرمازدگي شديد قرار داشته و هر آن ممكن بود جان خود را از دست دهند بلافاصله آتش نشانان ايستگاه 74 را راهي محل حادثه در ارتفاعات صعب العبور منطقه امامزاده داوود كرد.
مهدي داوري معاون عمليات منطقه چهار در خصوص اين حادثه گفت: آتش نشانان پس از رسيدن به امامزاده داوود، به علت صعب العبور بودن مسير رسيدن به اين افراد، با پاي پياده 6 كيلومتر ديگر را در ميان كوه و برف و تاريكي هوا طي مسير كردند تا اين كه موفق شدند هر 4 نفر را پيدا كنند.
وي افزود: اين پسران جوان كه 20 و 21ساله بودند در شرايط سخت كوهستان در ميان برف گرفتار شده و حتي دو نفر از آنان بر اثر سرمازدگي شديد بر روي دامنه كوه به حالت درازكش افتاده بودند.
داوري در مورد نحوه عمليات نجات اظهار داشت: نجاتگران كوهستان آتش نشاني به محض يافتن اين افراد به سرعت كمك هاي اوليه را انجام داده و سپس با استفاده از برانكارد ويژه نجات و طناب هاي مخصوص همگي آنها را به پايين كوه منتقل كرده و از مرگ حتمي نجات دادند.
بنا به اظهار عوامل اورژانس مستقر در جاده امامزاده داوود حال عمومي هر چهار نفر رضايت بخش است.

 



افزايش 10درصدي مستمري معلولان

معاون امور توانبخشي سازمان بهزيستي كشور از افزايش مستمري معلولان در سال 91 خبر داد و گفت: در حال حاضر بيش از سه ميليون معلول از بهزيستي مستمري دريافت مي كنند.
يحيي سخنگويي در گفت وگو با فارس، با اشاره به برنامه هاي آتي سازمان بهزيستي كشور در خصوص امور توانبخشي معلولان اظهار داشت: بنا داريم اعتبارات در اين بخش را در سال آينده افزايش و خدمات توانبخشي را گسترش دهيم.
معاون امور توانبخشي سازمان بهزيستي كشور اضافه كرد: پيش بيني مي شود مستمري معلولان در سال آتي حدود 8 الي 10درصد افزايش يابد ضمن اينكه خدمات حمايتي به اين گروه نيز افزايش خواهد يافت.
وي با اشاره به اينكه سازمان بهزيستي به طور جدي بر عملكرد مراكز نگهداري معلولان نظارت دارد، گفت: تمامي مراكز بايد تجهيزاتشان را در برابر حوادث از جمله آتش سوزي كامل كنند و در صورت عدم رعايت، مركز تعطيل خواهد شد.

 



اخاذي سارق به ميله هاي زندان ختم شد

سرويس اجتماعي -
فردي با اطلاع از فوت يكي از زمين داران بزرگ تهران اقدام به سرقت از منزل و اخاذي از خانواده وي كرده بود دستگير و نتيجه اخاذيش به ميله هاي زندان ختم شد.
در روز نوزدهم شهريور سال جاري خانم ميانسالي با مراجعه به كلانتري 103 گاندي به ماموران اعلام كرد كه منزلش واقع در خيابان مظفر مورد سرقت قرار گرفته است.
با تشكيل پرونده مقدماتي و به دستور بازپرس شعبه دوازدهم دادسراي ناحيه 3 تهران پرونده جهت رسيدگي تخصصي در اختيار پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
مالباخته پس از حضور در پايگاه سوم پليس آگاهي در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: در حدود دوماه پيش بود كه به خاطر مرگ همسر و به اصرار اعضاي خانواده، تصميم گرفتم مدتي را در منزل فرزندانم بمانم تا اينكه پس از گذشت نزديك به دو ماه مجددا به منزل همسرم بازگشتم؛ با وجود مخالفت هاي فرزندانم، سرانجام تصميم خود را عملي كرده و به خانه آمدم، اما زماني كه وارد خانه شدم با صحنه عجيبي روبرو شدم؛ تمامي درهاي خانه شكسته شده و تمامي فرش هاي داخل خانه و همچنين اسناد و مدارك متعلق به زمين ها و املاك همسرم نيز به سرقت رفته بود.
كارآگاهان پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ با مراجعه به محل وقوع سرقت به بررسي اين محل پرداخته و با بررسي هاي انجام شده اطمينان پيدا كردند كه سرقت كاملا حرفه اي است و سارق يا سارقان از عدم حضور مالباخته در محل سكونتش اطلاع و اطمينان كامل داشته اند.
در زماني كه كارآگاهان پايگاه سوم مشغول رسيدگي به اين پرونده با موضوع سرقت منزل بودند، زن مالباخته بار ديگر به پايگاه سوم مراجعه و عنوان داشت: سارق منزلم با من تماس گرفته و عنوان داشته است در صورتي اسناد و مدارك متعلق به دارايي هاي همسرم را پس مي دهد كه در ازاي آن، مبلغ 50 ميليون تومان پرداخت كنم و تهديد كرده است كه در صورت عدم پرداخت اين پول، مرا خواهد كشت.
زن مالباخته در ادامه اظهارات خود به كارآگاهان گفت: همزمان با تماس هاي اوليه كه توسط يك مرد صورت گرفت، يك خانم كه خود را صالحي معرفي مي كرد نيز با تلفن همراهم تماس گرفته و او نيز همان ادعا و درخواست مرد تماس گيرنده را مطرح و مرا تهديد به مرگ كرد.
با توجه به اظهارات جديد مالباخته كه اين بار از سوي سارقان مورد تهديد قرار گرفته بود، كارآگاهان پايگاه سوم با شناسايي املاك و دارايي هاي همسر مالباخته و با توجه به اطلاعاتي كه از شرايط اقتصادي اين خانواده بدست آورده بودند، اطمينان پيدا كردند كه سارقان با شناسايي محل سكونت و دارايي هاي متوفي و پس از اطمينان از عدم وجود شاكي پرونده در محل سكونت، اقدام به سرقت و در ادامه آن اخاذي كرده اند.
كارآگاهان با توجه به اطلاعات دقيق بدست آمده از مالباخته و با شناسايي املاك و دارايي هاي متعلق به متوفي اطلاع پيدا كردند كه عمده دارايي هاي اين خانواده به صورت زمين و ملك و عمدتا در حاشيه تهران است؛ از همين جهت ادامه تحقيقات را بر روي اين مناطق قرار داده و در تحقيقات ميداني صورت گرفته از محل املاك و اراضي همسر مالباخته اطلاع پيدا كردند كه از چندي پيش و با گذشت زمان كوتاهي از وقوع سرقت، مردي حدودا ميانسال با مراجعه به اين مناطق در خصوص ميزان و همچنين ارزش اراضي و املاك متعلق به متوفي تحقيقات گسترده اي كرده است.
كارآگاهان پايگاه سوم پليس آگاهي در ادامه تحقيقات خود اطلاع پيدا كردند كه فردي با همان مشخصات مرد ميانسال تحت تعقيب آنها و در حالي كه خود را وكيل خانوادگي مالك معرفي و اسناد و مدارك مالكيت ساختماني در منطقه صادقيه را نيز به همراه داشته، ضمن مراجعه به تعدادي از بنگاه هاي املاك اين منطقه در خصوص ميزان ارزش ملك متعلق به خانواده متوفي به تحقيق پرداخته ومدعي شده است كه به نمايندگي از سوي خانواده متوفي قصد فروش ملك را دارد.
يكي از اين بنگاه داران كه ارتباط نزديكي با همسر مالباخته و شاكي پرونده و خانواده وي دارد، در تماس با اعضاي خانواده متوفي موضوع را با همسر و فرزندان وي در ميان گذاشته و آنها نيز بلافاصله موضوع را به كارآگاهان پايگاه سوم اطلاع دادند.
با اطلاعات بدست آمده و احتمال مراجعه مجدد وكيل تقلبي خانواده به اين محل مراقبت هاي نامحسوس و پليسي از اين بنگاه در دستور كار كارآگاهان قرار گرفت و سرانجام در روز 5 دي وكيل قلابي خانواده به اسم حيدر 37 ساله در منطقه صادقيه دستگير و به پايگاه سوم منتقل شد.
با دستگيري حيدر و آغاز تحقيقات مشخص شد كه وي كارمند اخراجي يكي از شركت هاي نيمه دولتي است كه به واسطه اعتياد به مصرف موادمخدر از محل كار خود اخراج شده است.
با اعترافات متهم و شناسايي همدست وي به اسم فاطمه 52 ساله كارآگاهان با شناسايي محل تردد اين متهم در خيابان مرودشت وي را نيز در روز 13 دي دستگير و به پايگاه سوم پليس آگاهي منتقل كردند.
با دستگيري فاطمه و آغاز تحقيقات، وي نيز در همان تحقيقات اوليه لب به اعتراف گشود و به نقش مشاركت خود در تلاش براي اخاذي از خانواده متوفي اعتراف كرد.
سرهنگ كارآگاه محمدرضا ذاكر استقامتي، رئيس پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ، در ادامه اعلام اين خبر با اشاره به كشف اسناد و مدارك گفت: با بازرسي صورت گرفته از مخفيگاه متهم اصلي پرونده در منطقه فرديس كرج مقاديري از اموال مسروقه كشف و ضمن انجام هماهنگي هاي لازم قضايي به مالباخته باز پس داده شد و متهمان پرونده نيز با صدور قرار قانوني و انجام تحقيقات تكميلي در اختيار پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفتند.

 



احمدي مقدم: سرنخ هاي خوبي در ارتباط با ترور دانشمند هسته اي به دست آورده ايم

فرمانده نيروي انتظامي درباره تمهيدات اين نيرو به منظور پيشگيري از ترور دانشمندان هسته اي گفت: وظيفه پليس به عنوان دستگاه امنيتي كشور مراقبت از اين دانشمندان است و سرنخ هاي خوبي در ارتباط با ترور اخير دانشمند هسته اي به دست آورده ايم
به گزارش ايسنا سردار اسماعيل احمدي مقدم كه در حاشيه مراسم اختتاميه كنگره كشف و آناليز مواد مخدر سخن مي گفت درباره تمهيدات نيروي انتظامي به منظور پيشگيري از وقوع مواردي چون ترور اخير دانشمند هسته اي كشور توضيح داد: دشمنان ما يك هدف خيالي را دنبال كرده و تصور مي كنند با از بين بردن چند چهره مي توانند حركت علمي كشور را متوقف كنند در حالي كه كشور ما متكي به تك ستاره ها نيست.
وي افزود: در اين ميان وظيفه پليس به عنوان دستگاه امنيتي كشور مراقبت از اين دانشمندان است. اكنون دستگاه هاي امنيتي كشور براي تعقيب عاملان با يكديگر همكاري دارند اما مسئوليت اصلي برعهده وزارت اطلاعات است.
پليس نيز تمام سرنخ ها و آثاري كه در صحنه جرم بوده است منتقل كرده و اميد است كه با توجه به سرنخ هاي خوبي كه در اين خصوص رسيده، قاتلان و شبكه هاي پشتيبان شان را شناسايي كنيم.
روند انتقال مواد مخدر صنعتي از فرودگاه ها مسدود شده است
فرمانده نيروي انتظامي همچنين در مراسم اختتاميه كنگره كشف و آناليز مواد مخدر با بيان اينكه گام هاي بلندي در زمينه كنترل فرودگاه هاي كشور در خصوص جلوگيري از ورود و خروج مواد مخدر برداشته شده است گفت: امروز روند انتقال مواد مخدر صنعتي از فرودگاه ها تا حد زيادي محدود و مسدود شد.
احمدي مقدم به موضوع «مواد مخدر» اشاره كرد و گفت: براساس اسناد امنيت ملي كشورهاي بزرگ جهان مواد مخدر در دهه آينده در زمره يكي از سه تهديد بزرگ و پيش رونده پيش روي جامعه بشري ارزيابي شده است. مواد مخدر در كنار خطرات زيست محيطي و جمعيت تهديدي است كه پيش رونده و عمق يابنده است. به گونه اي كه گسترش روزافزون استفاده از مواد مخدر و روان گردان ها موجب بروز تلفات و آسيب هاي بيشتري در جوامع خواهد شد.
فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه مواد مخدر صنعتي تا 10 سال گذشته در كشور شناخته شده نبودند و با قيمت هايي بالغ بر 100 ميليون تومان براي هركيلوگرم وارد كشور مي شدند اما اكنون تنها با صرف 8 ميليون تومان براي هر كيلوگرم در كشور توليد مي شوند، گفت: در سال جاري كشفيات هروئين سفيد خالص كه از افغانستان قاچاق مي شود نسبت به سال گذشته كاهش يافته است اما بايد گفت به همان ميزان كه كشفيات گسترش مي يابند دسترسي معتادان به مواد مخدر صنعتي آسان تر مي شود و مواد مخدر صنعتي به نوعي جاي مصرف اين مواد را مي گيرند.
وي افزود: متأسفانه تا سال گذشته قوانين مدوني به منظور مبارزه با مواد مخدر صنعتي وجود نداشت اما با نوسازي قوانين مربوط به مواد مخدر نوع صنعتي مواد مخدر نيز از نظر جرم با ساير مواد مخدر سنتي همطراز شد كه اميدواريم با تشديد مجازات ها توفيقاتي در اين خصوص به دست آوريم.
احمدي مقدم همچنين با بيان اينكه گام هاي بلندي در زمينه كنترل فرودگاه هاي كشور در خصوص ورود و خروج مواد مخدر برداشته شده است، گفت: امروز روند انتقال مواد مخدر صنعتي از فرودگاه ها تا حد زيادي محدود و مسدود شدند، به گونه اي كه به سمت جاسازي و استفاده از ظرفيت ها در انتقال بار روي آورده اند و گمركات ما هنوز قادر به كشف دقيق اين مواد نشده اند.
وي ادامه داد: اكنون لزوم تجهيز آشكارسازها احساس مي شود چرا كه امكانات ما در زمينه آشكارسازي مواد خوب نيست. به كمك آشكارسازها مي توان حمل مواد مخدر به اين طريق را نيز متوقف كرد.
70 درصد زندانيان كشور گرفتار اعتياد هستند
به گفته احمدي مقدم نزديك به 45 درصد زندانيان كشور به جرم مواد مخدر بازداشت شده اند و 45 درصد هم به جرم سرقت در زندانها به سر مي برند. نكته قابل توجه اين است كه از مجموع زندانيان كشور 70 درصد گرفتار اعتياد هستند كه خود نشان مي دهد گروه قابل توجهي از اين اشخاص به منظور تأمين مواد مورد نياز خود دست به سرقت مي زنند.
وي در ادامه به درمان اعتياد اشاره و عنوان كرد: البته بايد توجه داشت كه مفهوم درمان در حوزه مواد مخدر، بازگشت به سلامتي نيست و تنها عده كمي مي توانند به معناي واقعي كلمه رها و پاك شوند. بايد تلاش كنيم هيچكس به سمت استفاده از مواد مخدر نرود چرا كه بازگشت فرد معتاد به زندگي سلامت، آسان نيست.

 



تأكيد معاون عمراني وزير آموزش و پرورش بر احداث مدارس اوتيسمي در استان ها

معاون عمراني وزير آموزش و پرورش از نياز جدي استان ها به مدارس ويژه دانش آموزان اوتيسمي خبر داد.
مرتضي رئيسي در گفت وگو با ايسنا با اشاره به احداث مدارس ويژه دانش آموزان استثنايي از سنوات گذشته در كشور احداث شده است اما مدارس ويژه اوتيسمي ها تنها در دو استان در حال احداث هستيم.
وي تأكيد كرد: احداث اين گونه مدارس يك نياز جدي براي ساير استان ها مي باشد.
رئيسي به اختصاص 200ميليارد تومان براي تجهيز مدارس با فناوري نوين اشاره كرد و گفت: عمده مدارس تخريبي در شهرها به ويژه در مكان شهرها قرار دارد و قرار است با عملياتي شدن ماده 22 قانون برنامه پنجم توسعه تا پايان تير ماه 93 بساط مدارس تخريبي در كشور براي هميشه چيده شود.
وي افزود: برآورد اوليه، 3 هزار و 200 ميليارد تومان است و در اين خصوص با معاونت راهبردي رياست جمهوري به تفاهم رسيده ايم. لذا سال 90 در قالب بودجه 907 ميليارد تومان به تصويب رسيده و 2 هزار و 300ميليارد باقي مانده كه اگر در سالهاي 91 و 92 اين اعتبارات تخصيص پيدا كند تا تير ماه 93 مدارس تخريبي را حذف خواهيم كرد.

 



كميته امداد اعلام كرد
جمع آوري ماهيانه 15ميليارد تومان صدقه در كشور

معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد از جمع آوري ماهيانه 15ميليارد تومان صدقه در كشور خبر داد و گفت: بيشترين كمك به نيازمندان در استان تهران، فارس، آذربايجان شرقي، اصفهان و خراسان رضوي است.
سعيد ستاري با اشاره به اجراي طرح «احسان حسيني» اظهار داشت: اين طرح ابتداي محرم اجرا و در حال حاضر ادامه دارد به طوري كه با استقبال خوبي از سوي خيرين و نيكوكاران روبرو شده است.
وي تصريح كرد: در طرح اشاره شده خانواده ها كمك هاي قابل توجهي را به نيازمندان در بخش هاي نذري، حمايتي كرده اند به طوري كه يكي از طرح هاي موفق مجموعه امداد در سال جاري بوده است.
ستاري در پاسخ به اين پرسش كه در حال حاضر ماهيانه چه مبلغي در بخش صدقات در سراسر كشور جمع آوري مي شود، اضافه كرد: ماهيانه 15ميليارد تومان در بخش صدقات جمع آوري مي شود به طوري كه استان هاي تهران، فارس، آذربايجان شرقي، خراسان رضوي و اصفهان از جمله استان هايي هستند كه در بخش صدقات بيشترين كمك را دارند.

 



صدور حكم اعدام براي 9 حامل مواد مخدر

رئيس پليس فرودگاه هاي كشور از صدور حكم اعدام براي 9 نفر به اتهام حمل بالاي 30 گرم مواد مخدر صنعتي در فرودگاهها در سال جاري خبر داد.
به گزارش ايسنا سردار نبي الله حيدري گفت: از زمان بازنگري در قانون مبارزه با مواد مخدر در مجمع تشخيص مصلحت نظام تاكنون 9 نفر به اتهام حمل بالاي 30 گرم مواد مخدر صنعتي از نوع هروئين، كراك، شيشه، مرفين و كوكائين به اعدام محكوم شده اند.
به گفته رئيس پليس فرودگاه هاي كشور، اكثر اين افراد در تهران دستگير شده اند.
حيدري با تاكيد بر اينكه حمل حتي يك گرم مواد مخدر در فرودگاه هاي كشور جرم است به ايسنا گفت: مطابق قانون در صورتي كه در فرودگاه هاي كشور از هر يك مسافران داخلي يا خارجي 30 گرم و بيشتر از آن مواد مخدر از نوع كراك، شيشه، مرفين، كوكائين و هروئين كشف شود به اعدام محكوم خواهند شد.

 



رانندگان خطرساز تست رواني مي دهند

رئيس پليس راهور تهران گفت: از رانندگاني كه با حركات خطرساز براي خود و ديگران حادثه ايجاد مي كنند تست رواني گرفته مي شود و در اين رابطه پليس با جديت موضوع را پيگيري مي كند.
سردار حسين رحيمي با اشاره به اينكه از رانندگان خطرساز تست رواني گرفته خواهد شد، گفت: كساني كه با سرعت 140كيلومتر در ساعت اقدام به رانندگي مي كنند، سبقت غيرمجاز دارند و يا اقدام به لايي كشي و انجام حركات مارپيچ مي كنند در زمره افرادي قرار مي گيرند كه بايد مورد تست رواني قرار بگيرند.
وي ادامه داد: اگرفردي به صورت همزمان اين سه تخلف را انجام دهد علاوه بر سه جريمه صد هزار توماني، دريافت نمره منفي، خودروي وي به مدت سه روز توقيف خواهد شد.
رئيس پليس راهور اظهار داشت: در صورت توقف اين افراد گواهينامه آنها دريافت خواهد شد و آنها به مراكز درماني و پزشكي اعزام خواهند شد تا سلامت رواني آنان مورد آزمايش قرار گيرد.وي بيان كرد: اگر از نظر روحي و رواني صلاحيت اين افراد از سوي مراكز بهداشتي مورد تاييد نيروي انتظامي تاييد نشود تا زمان دريافت صلاحيت پزشكي گواهينامه آنها بازگردانده نخواهد شد و فرد به هيچ وجه اجازه رانندگي نخواهد داشت.

 



وضعيت بد روحي سربازان انگليسي

همزمان با آماده شدن وزارت دفاع انگليس براي اخراج 4500 سرباز اين كشور، انجمن خانواده هاي نظاميان انگليس هشدار داد كه روحيه نظاميان اين كشور در حال حاضر در بدترين شرايط قرار دارد.
انجمن خانواده هاي نظاميان انگليس اعلام كرد، با توجه به كاهش حقوق، مزايا، حقوق بازنشستگي و امكانات براي سربازان، آنها و خانواده هايشان روحيه خود را از دست داده اند.
با توجه به اخراج سربازان انگليسي در آينده، هزاران تن از سربازان اين كشور كه جان خود را در عراق، افغانستان و ليبي به خطر انداخته اند روحيه خود را باخته اند.انتظار مي رودارتش بودجه خود را كاهش دهد تا از اين طريق وزارت دفاع در منابع مالي خود صرفه جويي كند.قرار است 2500 سرباز انگليسي در سال 2012 اخراج شوند.از سوي ديگر قرار است هزار سرباز نيروي دريايي سلطنتي انگليس نيز از كار بركنار شوند.به دنبال طرح بازنگري در استراتژي دفاعي انگليس، قرار است تا سال 2015 نزديك به 17 هزار سرباز انگليسي بيكار شوند.وزارت دفاع انگليس تلاش مي كند تا در طول چهار سال آينده 7/4 ميليارد پوند صرفه جويي مالي داشته باشد.

 



نماز اعتراض

معترضان نيجريه اي نمازجماعت حاجت به جا آوردند.به گزارش باشگاه خبرنگاران مسلمانان معترض به حذف يارانه سوخت در نيجريه در سومين روز اعتراضات و اعتصاب خود در خلال اعتراضات، نماز حاجت دسته جمعي برگزار كردند.

 



كشتي مسافربري ايتاليا غرق شد

كشتي مسافربري ايتاليايي
« Costa Concordia» با چهارهزار و 229 مسافر در آبهاي مديترانه دچار سانحه شد و تاكنون شماري از مسافران آن مجروح و يا غرق شده اند.
به گزارش ايرنا از منابع خبري، اين كشتي تفريحي بدلايل نامعلومي دچار يك شكاف 70متري در قسمت چپ و يك خميدگي 80 درجه اي شد و تعادل خود را از دست داد.
«جوزپه ليناردي» فرماندار شهر «گروستو» در غرب ايتاليا با ابراز بي اطلاعي از سرنوشت همه سرنشينان اين كشتي گفت كه با شروع عمليات نجات تاكنون، جسد سه قرباني پيدا شده و 12 مسافر زخمي نيز با كمك امدادگران به مراكز درماني منتقل شده اند.
وي از نجات ساير سرنشينان اين كشتي ابراز بي اطلاعي كرد و گفت تلاش براي نجات مسافران ادامه دارد.اين كشتي كه روز گذشته از بندر «چيويتاوكيا» در 80 كيلومتري شمال غرب شهر رم، براي يك تور تفريحي در مديترانه حركت كرده بود داراي چهارهزار و 229سرنشين بود.براساس گزارش هاي دريافتي يك شكاف 70متري در سمت چپ كشتي باعث يك شيب 80درجه اي از سوي ديگر آن شد و عمليات نجات سرنشينان كه گفته مي شود در سواحل غرب ايتاليا به گل نشسته است از شب گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد.مسافراني كه در اين سانحه نجات يافته اند اين سانحه را به واقعه كشتي عظيم «تايتانيك» تشبيه كرده و مي گويند سرنشينان اين كشتي مسافربري بزرگ، همگي دچار شوك شده اند.براي نجات سرنشينان مسافراني كه در كشتي گير افتاده اند، هلي كوپترها وارد عمل شده اند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14