(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 25 دی 1390- شماره 20121

هزاران اردني عليه فساد دولت به خيابان ها ريختند
استقرار 15 هزار سرباز آمريكايي در خاك كويت
مردم بحرين : ما از نهضت حسين(ع) الهام گرفته ايم
گسترش اعتراض ها عليه آل سعود در مناطق شيعه نشين عربستان
15 ميليون زائر حسيني در مراسم اربعين كربلا عزاداري كردند
اعتراض كرزاي و مردم عليه بي حرمتي اشغالگران به جنازه 3 افغاني
سيدحسن نصرالله: با ترور دانشمندان هسته اي راه پيشرفت ايران متوقف نمي شود
عمليات تروريستي در سوريه 8 كشته برجاي گذاشت
مردم يمن در اعتراض به مداخلات خارجي پرچم آمريكا را آتش زدند
تروريست ها در بصره عزاداران را به خاك و خون كشيدند
اعلام نتيجه نهايي انتخابات مصر اخوان المسلمين اول شد
تجمع مردم لبنان مقابل دفتر سازمان ملل بان كي مون را از بيروت اخراج كنيد
در اعتراض به سياست هاي دولت رانندگان تاكسي در ايتاليا دست از كار كشيدند
دامنه اعتراض هاي ضددولتي در نيجريه گسترش يافت



هزاران اردني عليه فساد دولت به خيابان ها ريختند

هزاران تن از شهروندان اردني با برپايي تظاهرات گسترده در شهرهاي مختلف اين كشور خواستار مبارزه با فساد و اصلاح اوضاع اقتصادي و سياسي كشور شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس، هزاران تن از شهروندان اردني با وجود بارش باران و سرماي شديد پس از اقامه نمازجمعه تظاهرات كردند و نسبت به سهل انگاري دولت در قبال خواسته هاي شهروندان اعتراض كردند.تظاهركنندگان در امان پلاكاردهايي در دست داشتند كه بر روي آنها نوشته شده بود «فساد و ظلم فرزندان ما را مي سوزاند»، «ملت بايد منبع قدرت باشد»، «ملت خواستار اصلاحات جدي در كشور است.»ساير شهرهاي اردن نيز شاهد برگزاري تظاهرات گسترده معترضان اردني بود.

 



استقرار 15 هزار سرباز آمريكايي در خاك كويت

منابع خبري از تبديل شدن شيخ نشين كويت به پايگاه دائمي آمريكا در خليج فارس خبر دادند.
به گزارش شبكه خبري «راشا تودي»، ايالات متحده آمريكا 15هزار نفر به نيروهاي خود در خاك كويت افزوده است و پس از خروج سربازان آمريكايي از عراق، كويت به پايگاه دائمي نيروهاي اشغالگر در منطقه بدل شده است.
براساس اين گزارش، اين اقدام با هدف آماده شدن نيروهاي آمريكايي در برابر تهديدهاي احتمالي در منطقه صورت گرفته است.
به گفته كارشناسان نظامي منطقه، استقرار اشغالگران در شيخ نشين كويت از سال 1991 و توسط نيروهاي آمريكايي و متحدين اين كشور پيش از اشغال عراق آغاز شد و از همان زمان به پايگاه دريايي آنها تبديل شد.

 



مردم بحرين : ما از نهضت حسين(ع) الهام گرفته ايم

سرويس خارجي-
مردم بحرين با برگزاري تظاهرات و راهپيمايي تاكيد كردند كه انقلاب خود را از نهضت حسيني الهام گرفته اند و ادامه دهنده راه او هستند.
هزاران تن از مردم منامه پايتخت بحرين و شهرهاي ديگر اين كشور با برپايي تظاهرات تاكيد كردند كه انقلاب 14فوريه اين كشور نهضتي حسيني است و خون بر شمشير پيروز خواهد شد.
مردم انقلابي بحرين اظهار داشتند كه ملت بحرين در راه امام حسين(ع) گام برداشته و تا تحقق پيروزي كامل ادامه دهنده راه او هستند.
جنبش انقلاب 14فوريه نيز با صدور بيانيه اي تاكيد كرد كه انقلابي كه جرقه آن در 14فوريه 2011 در بحرين رقم خورد هيچ گاه انقلابي نبوده كه درصدد تحقق اهداف مادي و دنيوي و سياسي باشد بلكه جواناني كه اين انقلاب را رقم زدند تنها يك هدف را دنبال مي كردند آن هم احقاق حق و مبارزه با فساد سياسي است.
اين جنبش ابراز اميدواري كرد كه مبارزات و جهاد ملت هاي مسلمان براي مقابله با رژيم هاي ديكتاتور به نتيجه برسد و رژيم آل خليفه در بحرين سرنگون شود و عاملان قتل و جنايت عليه مردم مظلوم اين كشور محاكمه و مجازات شوند.
هادي الموسوي عضو ارشد جمعيت الوفاق بحرين در اين باره گفت، انقلاب بحرين بخشي از مجموعه انقلاب هاي عربي است كه با هدف تشكيل نظام دموكراتيك در كشورها، نظام هاي استبدادي را سرنگون كرده اند.
وي تاكيد كرد، برخي از مردم بحرين خواستار سرنگوني رژيم حاكم و گروهي خواستار اصلاح آن هستند اما رژيم آل خليفه به هيچ كدام از اين درخواست ها اهميتي نمي دهد و به جاي برآورده كردن خواسته هاي مردم اقدام به كشتار و شكنجه آنان و تخريب مساجد مي كند.
يكي از مسئولان جريان عمل اسلامي بحرين نيز اظهار داشت، سلطه آمريكا و عربستان بر مراجع تصميم گيري در بحرين دليل اصلي بحران در بحرين است و اين دو كشور تلاش دارند عرصه را از حضور روحانيون مخالف خالي كنند.
وي افزود، آنها نمي خواهند كه ملت نفس بكشد زيرا بحريني ها را فاقد حق آزادي و عدالت مي دانند.

 



در پي شهادت يك جوان مبارز صورت گرفت
گسترش اعتراض ها عليه آل سعود در مناطق شيعه نشين عربستان

در پي شهادت يك جوان شيعه به دست نيروهاي امنيتي عربستان، تظاهرات و ناآرامي ها، استان شيعه نشين «الشرقيه» را فرا گرفت.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، مردم استان شيعه نشين القطيف در شرق عربستان يك روز پس از شهادت يك جوان ديگر به دست نيروهاي امنيتي، تظاهرات اعتراض آميز برگزار كردند.
براساس اين گزارش و به نقل از شاهدان عيني، شهرهاي العواميه و القطيف در روزهاي پنجشنبه و جمعه صحنه اعتراضات و تعقيب و گريز پليس و تظاهركنندگان بود.
اين اعتراضات پس از آن صورت گرفت كه نيروهاي امنيتي و پليس سعودي پنجشنبه شب يك جوان شيعه به نام «عصام محمد ابوعبدالله» را در القطيف در شرق عربستان به شهادت رساندند. همچنين در جريان درگيري نيروهاي امنيتي با تظاهركنندگان سه جوان معترض عربستاني نيز زخمي شدند.
به گزارش ايسنا به نقل از سايت خبري «الملتقي» عربستان، مردم معترض القطيف با برپايي تظاهرات گسترده در خيابان انقلاب، اعتراض خود را نسبت به اقدام نيروهاي امنيتي و پليس در كشتن يك جوان شيعه اعلام كردند.
يك فعال سياسي عربستاني نيز با اشاره به استفاده از گلوله هاي جنگي در سركوب تظاهرات مسالمت آميز مردم تصريح كرد: سركوبگري وحشيانه آل سعود، خشم معترضان را برانگيخته است.
ابواحمد در گفت وگو با «العالم» خاطرنشان كرد: هرگاه مردم منطقه الشرقيه اقدام به برگزاري تظاهرات مسالمت آميز كرده اند، نيروهاي امنيتي رژيم از گلوله هاي جنگي و تك تيراندازان براي كشتن معترضان استفاده كرده اند تا تظاهرات آنها را سركوب كنند.
به گفته اين فعال عربستاني مردم معترض منطقه الشرقيه روز جمعه با برپايي نماز و سر دادن شعارهاي ضددولتي، جنايات آل سعود را به شدت محكوم كردند.
از سوي ديگر رسانه هاي عربستان با سانسور و وارونه جلوه دادن اعتراضات مردم در منطقه الشرقيه، خشم افكار عمومي را برانگيخته اند.
«عقل الباهلي» يك نويسنده و تحليل گر عربستاني با بيان اينكه رسانه هاي سعودي تظاهرات مردم و قتل عام آنان به دست نيروهاي امنيتي و پليس در شرق اين كشور را سانسور مي كنند، تاكيد كرد كه رويكرد امنيتي به رژيم سعودي كمكي نمي كند.
اين فعال سياسي عربستاني يادآور شد: ماه هاست كه مردم عربستان در استان القطيف به ويژه شهر العواميه در تجمع هاي اعتراضي و تظاهرات براي بيان مطالبات خود شركت مي كنند، اما رسانه هاي سعودي اين تحولات را منعكس نمي كنند.
به گفته اين فعال عربستاني، رژيم سعودي به ويژه پس از انتصاب شاهزاده «نايف بن عبدالعزيز» به ولايتعهدي، سركوب گري و خشونت هاي خود را افزايش داده است و حتي در سياست خارجي نيز اين سياست را پي گيري مي كند ولي شرايط كنوني با سياست هاي سركوبگرانه آل سعود همراه نيست.
همچنين آل سعود و متحدان غربي اش، عربستان را امن و باثبات جلوه مي دهند ولي عربستان از تحولات و انقلاب هاي منطقه به دور نخواهد بود و مخالفت آل سعود و مفتي هاي درباري با اين انقلاب ها تاثيري نخواهد داشت.
بركناري رئيس هيئت
امر به معروف
در همين حال، به دنبال افزايش انتقادات از تشكيلات وهابي موسوم به هيئت امر به معروف در عربستان در دخالت بيش از اندازه آنها در زندگي خصوصي مردم، شاه عربستان برخلاف عرف معمول خود، با صدور بيانيه اي در روز جمعه، «شيخ عبدالعزيز بن حمين آل حمين» رئيس اين هيئت را بدون ارائه هيچ گونه توضيحي از سمت خود بركنار كرد.
بركناري رئيس تشكيلات امر به معروف و نهي از منكر پس از انتقادات فراوان داخلي و خارجي در عربستان صورت گرفت، و از جمله منتقدان شاهزاده «بسمه بنت سعود» دختر ملك سعود بود كه پدرش در دهه 90 ايجاد اين تشكيلات را پايه ريزي كرده بود.

 



15 ميليون زائر حسيني در مراسم اربعين كربلا عزاداري كردند

15 ميليون زائر در مراسم اربعين امام حسين(ع) در كربلاي معلي شركت كردند.
به گزارش واحد مركزي خبر، ديروز شهر كربلا پذيراي 15 ميليون زائربود كه از عراق و كشورهاي مختلف، به ويژه ايران، بحرين، پاكستان، يمن، هند و عربستان بود.
در عراق بيشتر زائران با پاي پياده و پس از روزها راهپيمايي خود را به جوار حرم امام (ع) رسانده بودند. دولت و نهادهاي مردمي عراق براي رفاه حال زائران، 26 هزار مركز خدماتي به منظور ارائه غذا و دارو و سكونتگاه در مسيرهاي منتهي به شهر كربلا ايجاد كردند.
همچنين، حدود 70 هزار نيروي نظامي و امنيتي براي حفظ جان زائران در سراسر عراق به كار گرفته شدند كه 32 هزار نفر آنها در شهر كربلا مستقر هستند، نيروهاي امنيتي از ابتداي ماه محرم تاكنون، 14 شبكه تروريستي را منحل و 63 مظنون را نيز در مناطق صحرايي و باغ هاي اطراف كربلا دستگير كردند.
امام حسين(ع) و 72 تن از يارانش 1372 سال پيش (هجري) در منطقه كربلا به دست سپاه يزيد به شهادت رسيدند.
محاكمه الهاشمي در بغداد
«نوري مالكي» نخست وزير عراق، ضمن مخالفت با محاكمه «طارق الهاشمي» در كركوك، گفت كه وي بايد در بغداد محاكمه شود.
مالكي گفت: فهرست العراقيه خواستار انتقال الهاشمي از اربيل به شهر كركوك و محاكمه وي توسط قضات اين شهر است. ما اين را به عنوان تهديدي جدي براي استقلال نظام قضايي (عراق) مي دانيم.
الهاشمي متهم به مشاركت در فعاليت هاي تروريستي است. مالكي همچنين، از دستگاه قضايي عراق خواست جزئيات بيشتري را از اعترافات محافظان شخصي الهاشمي پخش كند تا حقيقت براي ملت عراق روشن شود.
مالكي اين را نيز گفت كه اخبار منتشر شده مبني بر مشاركت نكردن وي در كنفرانس ملي شهر اربيل، حقيقت ندارد.
از سوي ديگر «جلال طالباني»، رئيس جمهوري عراق، در ديدار با «عمار حكيم» رئيس مجلس اعلاي اسلامي اين كشور، ضمن تاكيد بر لزوم اولويت دادن به منافع ملي بر خواسته هاي گروهي و شخصي، تاكيد كرد: عراق تنها از طريق توافق و مشاركت ملي ميان گروه ها و احزاب اصلي كشور اداره خواهد شد.

 



اعتراض كرزاي و مردم عليه بي حرمتي اشغالگران به جنازه 3 افغاني

رئيس جمهوري افغانستان بي حرمتي نظاميان آمريكايي به اجساد سه افغان را به شدت محكوم كرد.
به گزارش پرس تي وي، در پي انتشار فيلمي كه اهانت سربازان آمريكايي به اجساد سه افغان را نشان مي داد، دفتر رياست جمهوري افغانستان با صدور بيانيه اي اعلام كرد: دولت افغانستان از اين بي حرمتي بسيار ناراحت است.
در اين بيانيه آمده است: اين عمل سربازان آمريكايي غيرانساني بوده و با شديدترين لحن ممكن محكوم است.
ما به صراحت از دولت آمريكا خواسته ايم، هرچه سريعتر در مورد اين فيلم ويدئويي تحقيق و عوامل اين اهانت را به شديدترين وجه مجازات كند.
درفيلم مذكور، چهار سرباز آمريكايي روي اجساد سه افغان ادرار مي كنند.
انتشار اين فيلم در پايگاه هاي اينترنتي، تظاهرات مردم شهر قندهار را در پي داشت. تظاهركنندگان خواستار خروج هرچه سريعتر نظاميان آمريكايي از افغانستان شدند.
اعتراف به شكست
به گزارش خبرگزاري فارس، براساس گزارش جامعه اطلاعاتي آمريكا، عمليات ناتو عليه طالبان در افغانستان، به بن بست رسيده است. براساس اين گزارش، اگر نيروهاي آمريكايي، افغانستان را ترك كنند، طالبان اين آمادگي را دارد كه بار ديگر بر افغانستان مسلط شود.
در همين حال، سه مقام آمريكايي به آسوشيتدپرس گفتند، طالبان به طور جدي در مذاكرات صلح با ناتو و آمريكا مشاركت نمي كند.

 



سيدحسن نصرالله: با ترور دانشمندان هسته اي راه پيشرفت ايران متوقف نمي شود

دبيركل حزب الله لبنان با محكوم كردن ترور دانشمند هسته اي ايران تاكيد كرد، دشمنان هرگز نمي توانند با كشتار و ترور راه پيشرفت و توسعه ايران را متوقف كنند.
به گزارش خبرگزاري ها، سيدحسن نصرالله طي سخناني به مناسبت اربعين حسيني گفت، امام خامنه اي از مردم ايران خواسته اند كه به توليد علم بپردازند و كشتار دانشمندان ايراني باعث توقف پيشرفت فناوري اين كشور نخواهد شد.
وي افزود، به قاتلاني كه مسئول كشتارها در عراق، فلسطين، ايران و لبنان هستند مي گويم اين كشتارها براي شما هيچ نفعي ندارد.
سيدحسن نصرالله تاكيد كرد، آنها دانشمندان هسته اي ما را مي كشند تا ما وارد كننده علم باشيم نه توليدكننده آن.
دبيركل حزب الله لبنان گفت، گناه تمام كساني كه در عراق كشته شده اند اين است كه با پاي پياده به زيارت نواده پيامبر رفتند و كشته شدگان متعلق به جريان مقاومت عراق هستند.
سيدحسن نصرالله تمامي علماي جهان اسلام را فرا خواند تا اين انفجارهاي انتحاري در هر كشور مسلماني را محكوم كنند.
دبيركل حزب الله لبنان در پاسخ به اظهارات مداخله جويانه بان كي مون دبيركل سازمان ملل متحد كه عليه سلاح حزب الله ايراد كرده بود به شدت پاسخ داد و گفت: سلاح حزب الله باقي خواهد ماند. وي افزود، حزب الله به مقاومت جهادي مسلحانه ادامه خواهد داد و توانايي خود را افزايش خواهد داد.
وي خطاب به بان كي مون گفت، هر چه كه تو و آمريكا عليه سلاح حزب الله موضع بگيريد اعتماد به نفس و اراده ما در ادامه راه قوي تر خواهد شد.
سيدحسن نصرالله تصريح كرد، دبيركل سازمان ملل به جاي اين كه صهيونيست ها را از تجاوز به خاك كشورهاي ديگر برحذر سازد ترجيح داده در امور داخلي لبنان دخالت و نوك حملات خود را متوجه حزب الله كند.
وي گفت، ما از تهديدات آمريكا، اسرائيل و مزدوران آنها هراسي نداريم و سخنان امام سجاد(ع) در واكنش به تهديد شدن به قتل از سوي دشمنانش را تكرار مي كنيم كه ما فرزندان حسين و زين العابدين هستيم، ما فرزندان رسول خدا هستيم و فرزندان بدر و كربلا هستيم و شهادت براي ما كرامت است.
سيدحسن نصر الله افزود، ما در پاسخ به تمامي توطئه ها عليه امت اسلام و مقدسات اسلامي و تمامي فريبكاران مي گوييم كه مردان ما تمام جبهه ها را در نقاط مختلف پر كرده اند و در محور بازدارندگي قرار دارند و به خدا قسم نمي توانيد نام ما و حتي ما را بكشيد و به ما دست نخواهيد يافت.
وي تاكيد كرد، ما از سلاح مقاومت دست برنخواهيم داشت و اين راه و سلاح راهي است كه در كنار ارتش و ملت تنها تضمين كننده امنيت لبنان و حمايت از كرامت و تماميت لبنان است.

 



عمليات تروريستي در سوريه 8 كشته برجاي گذاشت

بر اثر حمله موشكي افراد مسلح به يك راهپيمايي در شهر حمص هشت شهروند سوري به همراه يك خبرنگار فرانسوي كشته شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس، بر اثر حمله موشكي افراد مسلح در سوريه روز چهارشنبه به يك راهپيمايي كه در حمايت از بشار اسد و نظام سوريه در شهر حمص برگزار شده بود هشت شهروند سوري به همراه جيل ژاكيه خبرنگار فرانسوي شبكه دو تلويزيون فرانسه كشته شدند.
استاندار حمص در اين باره اعلام كرد كه قرار است كميته اي براي بررسي جزئيات قتل خبرنگار خارجي تشكيل دهد.
برخي مقامات غربي به ويژه نيكلا ساركوزي رئيس جمهور فرانسه و كاترين آشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا از دولت سوريه خواستند كه تحقيقات فوري در اين زمينه انجام شود.
نيروهاي امنيتي سوريه همچنين از انفجار دو خودروي بمب گذاري شده نزديك يكي از مراكز امنيتي در دمشق جلوگيري كردند.
در اين عمليات نيروهاي امنيتي چهار تروريست را به قتل رسانده و چند نفر را بازداشت كردند.

 



مردم يمن در اعتراض به مداخلات خارجي پرچم آمريكا را آتش زدند

مردم يمن با برگزاري تظاهرات در 18 استان اين كشور ضمن اعتراض به اعطاي مصونيت قضايي به عبدالله صالح ديكتاتور يمن پرچم آمريكا را به آتش كشيدند.
به گزارش شبكه خبري العالم، تظاهركنندگان يمن پس از برگزاري نماز جمعه در تظاهرات موسوم به «به ريسمان الهي چنگ زنيد و پراكنده نشويد» بر ضرورت وحدت تا سرنگوني رژيم عبدالله صالح تاكيد كردند.
در اين تظاهرات كه در 18 استان كشور برگزار شد تظاهركنندگان اعلام كردند كه ملت يمن به شدت مخالف اعطاي مصونيت به عبدالله صالح هستند و چنين اقدامي را خيانت به خون شهدا و همه مظلومان 33 ساله ديكتاتوري عبدالله صالح مي دانند.
معترضان يمني همچنين اظهار داشتند كه اعطاي مصونيت به عبدالله صالح به رسميت شناختن فساد و قتل است و اين پيام را در بر دارد كه هر ستمگري در آينده مي تواند مردم را قتل عام و ثروت هاي آنها را چپاول كند و از مصونيت نيز برخوردار شوند.
يكي از انقلابيون يمن در اين باره گفت، كشورهاي غربي به ويژه آمريكا به خوبي فهميده اند كه انقلاب يمن مهار شدني نيست و از مسير خود منحرف نخواهد شد و ملت يمن بر محاكمه عبدالله صالح و همدستانش اصرار دارد.
مردم يمن با آتش زدن پرچم آمريكا تاكيد كردند كه حمايت آمريكا از ديكتاتور يمن براي مردم اهميتي ندارد زيرا يمن از سيطره آمريكا و شوراي همكاري خليج فارس خارج شده و هم اكنون كشوري انقلابي است.
يكي از تظاهركنندگان يمني گفت، انقلابيون يمني براي سرنگون كردن رژيم و همه اطرافيان فاسد عبدالله صالح تلاش مي كنند.
اين تظاهرات در حالي صورت گرفت كه نيروهاي وفادار به علي عبدالله صالح با آتش گشودن به روي معترضان در شهر عدن دست كم هفت معترض از جمله يك پيرمرد سالخورده را كشتند.
نيروهاي رژيم يمن همچنين با شليك گاز اشك آور و گلوله هاي واقعي به سوي هزاران معترضي كه مخالف اعطاي مصونيت قضايي به عبدالله صالح بودند 15 نفر ديگر را مجروح كردند.
ديكتاتور يمن در تاريخ 23 نوامبر 2011 (آذر ماه) قرارداد انتقال قدرت را با ميانجيگري شوراي همكاري خليج فارس امضا كرد و در ازاي برخورداري از مصونيت قضايي از قدرت كنار رفت.
از زمان امضاي اين قرارداد، يمني ها تقريبا هر روز با برگزاري تظاهرات ضمن محكوميت اين قرارداد كه آمريكا از آن حمايت مي كند تعقيب عبدالله صالح و مقام هاي رسمي رژيم وي را خواستار هستند.
عبدالله صالح هم اكنون و تا زمان برگزاري انتخابات رياست جمهوري در ماه فوريه (بهمن) و تعيين جانشيني براي او رئيس جمهور افتخاري يمن است.از زمان شروع قيام مردمي يمن در اواخر ژانويه تاكنون صدها يمني در درگيري نيروهاي عبدالله صالح و انقلابيون كشته و هزاران نفر ديگر زخمي شده اند.

 



تروريست ها در بصره عزاداران را به خاك و خون كشيدند

عمليات تروريستي عليه كاروان زائران اربعين حسيني(ع) در بصره عراق 53 شهيد و بيش از 100مجروح در ميان غيرنظاميان برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري ها، ديروز در حالي كه صدها نفر در بصره از يك پايگاه ايست و بازرسي در حال عبور بودند، يك فرد ناشناس در حالي كه يونيفورم پليس عراق را به تن داشت، مواد منفجره همراه خود را منفجر كرد. اين انفجار به شهادت 53 غيرنظامي و جراحت بيش از100 نفر ديگر انجاميد. در ميان قربانيان و زخمي هاي اين حادثه، شمار زيادي زن و كودك هستند.كارشناسان مي گويند، عمليات انتحاري در بصره، نشان مي دهد كه تروريست ها نتوانستند در روز اربعين وارد خيل انبوه زائران در شهر كربلا شوند.عمليات انتحاري عليه شيعيان عراق توسط عوامل سعودي صورت مي گيرد.
خبرگزاري فارس نيز از بغداد خبر داد، چهار آمريكايي مسلح در اين شهر توسط محافظان «صلاح عبدالرزاق» استاندار بغداد دستگير شدند.
به گفته عبدالرزاق، اين چهار نفر جليقه هاي ضدگلوله به تن كرده و لباس هاي غيرنظامي پوشيده بودند، آنها سلاح هاي كمري به همراه صدا خفه كن با خود حمل مي كردند و سلاح هاي اتوماتيك نيز در اختيار داشتند. وي نحوه تردد آنها به اين صورت را مشكوك خواند و گفت كه اين آمريكايي ها هيچ هماهنگي با مقامات امنيتي و محلي انجام نداده بودند. اين چهار نفر مدتي بعد با حضور عناصري از سفارت آمريكا آزاد شدند.

 



اعلام نتيجه نهايي انتخابات مصر اخوان المسلمين اول شد

حزب آزادي و عدالت (شاخه سياسي اخوان المسلمين) مصر از كسب نيمي از كرسي هاي پارلمان در سه مرحله انتخابات پارلماني اخير خبر داد.
به گزارش شبكه خبري«الجزيره»، حزب آزادي و عدالت رسما اعلام كرد توانسته است 46 درصد كرسي هاي پارلمان كه انتخابات آن از نوامبر سال گذشته ميلادي آغاز و روز چهارشنبه به پايان رسيد را از آن خود كند.
براساس اين گزارش، حزب آزادي و عدالت خاطرنشان كرد: رياست مجلس ملي مصر بايد از طريق توافق ميان تمامي گروه هاي سياسي اين كشور انتخاب شود.
گزارش هاي دريافتي نيز حاكي است، حزب سلفي «النور» در سه مرحله انتخابات توانسته است 113 كرسي (23درصد) از كرسي هاي پارلمان را به خود اختصاص دهد و در جايگاه بعدي قرار بگيرد.
اين در حالي است كه پيش از برگزاري دور دوم مرحله سوم انتخابات پارلماني مصر، از قريب به 500 كرسي پارلمان اين كشور، 207 كرسي به حزب آزادي و عدالت و 106 كرسي به حزب سلفي النور، 45 كرسي به حزب الوفد و 45 كرسي ديگر به ليبرال ها رسيده بود.
از سوي ديگر، «عبدالمعز ابراهيم» رئيس كميته عالي انتخابات مصر نيز طي سخناني، نسبت مشاركت در دور دوم سومين و آخرين مرحله انتخابات پارلماني اين كشور را بالغ بر 1/37درصد عنوان كرد.
بر پايه اين گزارش، نخستين ماموريت پارلمان منتخب مصر، تشكيل شوراي موسسان شامل 100 عضو است تا اين افراد پيش نويس قانون اساسي جديد را به تصويب برسانند و مقدمات انتخابات رئيس جمهور آينده را فراهم كنند.
در همين حال، «جيمي كارتر» رئيس جمهور سابق آمريكا كه هم اكنون رياست يك موسسه غيرانتفاعي نظارت بر انتخابات ها را برعهده دارد، پس از پايان آخرين مرحله انتخابات پارلماني مصر اعلام كرد، انتخابات بسيار شفاف برگزار شده است.جيمي كارتر در سفر خود به مصر و ديدار با رئيس حزب آزادي و عدالت وابسته به اخوان المسلمين تاكيد كرد: موسسه اي كه زير نظر من فعاليت مي كند 87 روند انتخاباتي را در سراسر جهان زير نظر داشته و مي توانم اعلام كنم كه انتخابات مصر با شفافيت و براساس معيارهاي بين المللي برگزار شده است.

 



تجمع مردم لبنان مقابل دفتر سازمان ملل بان كي مون را از بيروت اخراج كنيد

سرويس خارجي-
مردم خشمگين لبنان در واكنش به اظهارات مداخله جويانه دبير كل سازمان ملل متحد درباره حزب الله مقابل مقر سازمان ملل تجمع كرده و خواستار اخراج وي از لبنان شدند.
هزاران تن از مردم لبنان با تجمع مقابل دفتر سازمان ملل در لبنان نسبت به اظهارات مداخله جويانه بان كي مون دبير كل سازمان ملل درباره حزب الله اعتراض و اعلام كردند كه بهتر است وي از دخالت در امور داخلي لبنان پرهيز كند.
بان كي مون پيش از سفر به لبنان در اظهاراتي تحريك آميز اعلام كرده بود كه حزب الله بايد خلع سلاح شود و منطق مقاومت را نمي پذيرد.
اين اظهارات علاوه بر واكنش خشمگينانه مردم واكنش هاي زيادي در ميان شخصيت ها، احزاب و گروه هاي سياسي لبنان داشت، حزب الله لبنان در اين باره گفت، كسي در لبنان به دبير كل سازمان خوش آمد نخواهد گفت زيرا وي مجري سياست هاي آمريكا است و نماينده جامعه بين الملل نيست بلكه صرفا به دنبال تحقق منافع آمريكا و اسرائيل در منطقه است.
جمعيت علماي مسلمان لبنان نيز با صدور بيانيه اي تاكيد كرد، ما اظهارات بان كي مون درباره حزب الله را دخالت در امور داخلي لبنان مي دانيم و او را از اين كار برحذر مي كنيم.

 



در اعتراض به سياست هاي دولت رانندگان تاكسي در ايتاليا دست از كار كشيدند

رانندگان تاكسي در ايتاليا در اعتراض به سياست هاي اقتصادي دولت دست از كار كشيدند.
به گزارش رويتر، صدها نفر از رانندگان تاكسي در شهرهاي «رم» و «ناپل» به نشانه اعتراض به برنامه هاي اقتصادي دولت «ماريو مونتي»، نخست وزير ايتاليا اعتصاب و تظاهرات كردند.
براساس اين گزارش، رانندگان تاكسي روز جمعه با تجمع مقابل دفتر نخست وزير، فرودگاه ها و ايستگاه هاي قطار خواستار توقف برنامه دولت براي افزايش تعداد تاكسي ها شدند. اعتصابيون اعلام مي كنند افزايش شمار تاكسي ها به بهانه ايجاد رقابت بين تاكسي داران باعث مي شود، آن حداقل درآمدي هم كه دارند، كاهش يابد.
دولت «مونتي» تصميم دارد برنامه آزادسازي بخش تاكسي راني را هفته آينده به تصويب برساند.
«مونتي ساكت شو!، حق ما پايمال مي شود سياست هاي تو برنامه زندگي ما را نابود مي كند» از جمله شعارهاي معترضاني بود كه مقابل دفتر نخست وزير در «رم» تجمع كرده بودند. در بخش ديگري از اين گزارش آمده: «رانندگان خشمگين در حالي كه به مسافران بي توجهي كرده و اجازه سوار شدن به آنها را نمي دادند، اعتراض و خشم خود را عيان كردند.»
گفتني است، بحران اقتصادي در اروپا به بدترين حالت خود از زمان جنگ دوم تاكنون رسيده است. وقوع اعتصاب در كشوري كه عنوان سومين كشور مهم اروپا و منطقه يورو را با خود يدك مي كشد، به خوبي اوضاع حاكم بر ساير كشورهاي اين كاره را نمايان مي سازد. «سيلويو برلوسكني»، به دليل ناتواني در حل همين بحران بود كه چندي پيش جاي خود را به «مونتي» داد.
يادآور مي شود اوضاع آلمان و فرانسه، به عنوان قوي ترين كشورهاي منطقه يورو (به لحاظ اقتصادي) نيز بهتر از ايتاليا نيست.

 



دامنه اعتراض هاي ضددولتي در نيجريه گسترش يافت

كاركنان اتحاديه هاي نفتي نيجريه در واكنش به حذف يارانه هاي بنزين، دولت را به توقف توليد و صدور نفت تهديد كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، در پي افزايش اعتراضات به تصميم دولت نيجريه در حذف يارانه هاي سوخت، اتحاديه كاركنان نفتي اين كشور اعلام كردند در صورتي كه دولت فدرال با بازگرداندن يارانه سوخت موافقت نكند، دستور تعطيلي مراكز توليد نفت وگاز طبيعي را از نيمه ژانويه صادر خواهند كرد.اين در حالي است كه دولت با دعوت از سران اتحاديه هاي كارگري و نفتي از آنها خواسته است تا دست از اعتصاب بكشند و به دولت مهلت بدهند اما اين درخواست دولت از سوي آنها رد شده است.رهبران اتحاديه هاي كارگري تأكيد كردند در صورتي كه دولت حذف يارانه سوخت را لغو نكند، دامنه اعتراضات و اعتصاب ها گسترده خواهد شد.در همين حال با گسترش اعتراضات در سراسر نيجريه، دولت با ايجاد موانع و حفاظت شديد از اماكن و تأسيسات دولتي، خود را براي مقابله با اعتراضات و اعتصاب ها آماده كرده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14