(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 26 دی 1390- شماره 20122

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
احمدي نژاد: ملت ايران پاسخ آمريكا را قاطعانه خواهد داد
ارائه اسناد دخالت سيا در ترور مهندس احمدي به سفارت سوئيس در تهران
لاريجاني: ايران پيامي به آمريكا نفرستاده است
پاكستان 3 مرزبان ايراني را آزاد كرد
مراسم ختم شهيد احمدي روشن برگزار شد
هشدار ايران به كشورهاي نفت خيز خليج فارس
واشنگتن از 3 كانال براي ايران پيام فرستاده است
جانباز 70 درصد در جوار ياران شهيدش آرام گرفت
اجراي روش هاي نوين آبياري در اراضي كشاورزي
اختراع سامانه هوشمند اندازه گيري فشارخون
مجموعه تاريخ امام حسين(ع) رونمايي شد
آغاز مجدد صادرات كالا از مرز مهران
اخبار ادبي و هنري



احمدي نژاد: ملت ايران پاسخ آمريكا را قاطعانه خواهد داد

رئيس جمهور كشورمان تاكيد كرد اگر آمريكا بخواهد آرامش ملت ايران را به هم بزند پاسخي قاطع دريافت خواهد كرد.
خبرگزاري آلمان گزارش داد: محمود احمدي نژاد روز جمعه در گفت وگويي با شبكه تلويزيوني تلويزاي مكزيك اظهار كرد: تحريم ها عليه ايران هيچ تاثيري نداشته است.
وي افزود: طبيعتا اگر آمريكا بخواهد آرامش ملت ايران را به هم بزند به آنها صدمه بزند و يا حمله كند، ملت ايران بسيار محكم در برابرش مي ايستد و پاسخي قاطعانه خواهد داد.
براساس اين گزارش، رئيس جمهور ايران در طول سفرش به آمريكاي لاتين بارها تاكيد كرد كه ايران به دنبال برنامه هسته اي نظامي نيست.
احمدي نژاد همچنين اعلام كرد: ما بهترين همكاري را با آژانس بين المللي انرژي اتمي نشان داده ايم.
وي گفت: مشكل هسته اي ايران كاملا سياسي است، روشن است كه آمريكا به دنبال بهانه اي است تا مانع پيشرفت ملت ايران شود.
فيدل كاسترو هم پس از ملاقات با دكتر احمدي نژاد در مقاله اي نوشت ايران آمادگي دارد به متجاوزان درس فراموش نشدني بدهد.
رهبر انقلاب كوبا تاكيد كرد: در نشست روز گذشته، رئيس جمهور ايران را بسيار آرام، بدون تشويش و كاملا بي تفاوت نسبت به تهديدات يانكي ها ديدم. وي از قابليت ملتش براي مواجهه با هرگونه تجاوزي مطمئن بود و از توانايي تسليحاتي ايران نيز اطمينان داشت، تسليحاتي كه بيشتر آنها را خودشان توليد مي كنند تا به متجاوزان درس فراموش نشدني بدهند.
وي افزود: احمدي نژاد درباره موضوع جنگ حرفي نزد، ذهنش بر عقايد بازگو شده اش در دانشگاه هاوانا متمركز بود. جايي كه درباره مبارزه بشريت براي حركت به سوي جلو و دستيابي به صلح، امنيت، احترام و كرامت انساني به عنوان آرزوي همه بشريت در طول تاريخ سخن گفته بود.
فيدل كاسترو در ادامه تاكيد كرد: گلچين كردن و كشتن دانشمندان برجسته ايران به صورت سيستماتيك صورت مي گيرد. مقاله هايي از طرفداران سرشناس اسرائيل خوانده ام كه از جنايت هاي صورت گرفته توسط سرويس هاي اطلاعاتي شان با همكاري آمريكا و ناتو به امري عادي سخن مي گفتند.

 



ارائه اسناد دخالت سيا در ترور مهندس احمدي به سفارت سوئيس در تهران

وزارت امور خارجه ايران با ارسال نامه اي شديد اللحن به حافظ منافع آمريكا در تهران اعلام كرد، ايران مدارك غيرقابل انكاري از دست داشتن سازمان سيا در ترور شهيد احمدي روشن در اختيار دارد.
روز گذشته وزارت امورخارجه جمهوري اسلامي ايران نامه شديداللحني را در رابطه با دخالت آمريكا در ترور شهيد احمدي روشن به مسئولان سفارت سوئيس در تهران تحويل داد.
در اين نامه، كه توسط حافظ منافع آمريكا در تهران به واشنگتن ارسال شد، آمده است: «ما اسناد و مدارك موثقي در اختيار داريم كه نشان مي دهد اين حمله تروريستي برنامه ريزي شده، هدايت شده و حمايت شده از سوي سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) بوده است.» در اين نامه آمده است: «اين اسناد و مدارك بطور روشن نشان مي دهد اين اقدام تروريستي با دخالت مستقيم عوامل مرتبط با سيا صورت گرفته است.»
تهران همچنين در نامه اي رسمي به دولت انگليس اعلام كرده عمليات ترور احمدي روشن بلافاصله پس از آن اتفاق افتاده است كه رئيس دستگاه اطلاعاتي انگليس آغاز عملياتي اطلاعاتي را بر ضد ايران اعلام كرده است.
«جان ساورز» در سال 2010 ميلادي اعلام كرده بود دستگاه اطلاعاتي انگليس براي توقف فعاليت هاي هسته اي ايران روي به عمليات اطلاعاتي و تخريبي خواهد آورد.
همچنين يكي از نامزدهاي رياست جمهوري آمريكا نيز ضمن ابراز خرسندي از ترور شهيد احمدي روشن خواستار ادامه اين گونه عمليات ها براي توقف ايران در راه پيشرفت هاي هسته اي خود شده است.

 



لاريجاني: ايران پيامي به آمريكا نفرستاده است

رئيس مجلس شوراي اسلامي ادعاي «ويكتوريا نولند» سخنگوي وزارت خارجه آمريكا مبني بر دريافت پيام ايران از طريق وزير خارجه تركيه را تكذيب كرد و آن را محصول تخيل آمريكايي ها دانست.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي ادعاي سخنگوي وزارت خارجه آمريكا مبني بر ارسال پيام تهران به واشنگتن از طريق وزير خارجه تركيه را رد كرد.
پس از سفر هفته گذشته احمد داود اغلو وزير خارجه تركيه به تهران و بازگشت وي به كشورش، «ويكتوريا نولند» سخنگوي وزارت خارجه آمريكا ادعا كرد پيام تهران را از طريق وي دريافت كرده و مشاوره با ترك ها درخصوص ايران آغاز شده است.
علي لاريجاني رئيس مجلس كه با فارس گفت وگو كرده در اين باره گفت كه ايران هيچ پيامي براي آمريكايي ها نداشته است.
وي تصريح كرد: اگر آمريكايي ها تخيلي كردند و يا دوستان تركيه نكته اي به آنها گفتند كه تصور پيام كردند، اشتباه فهميده اند.
ادعاي آمريكايي ها در روزهاي اخير در برخي رسانه هاي كشورمان بازتاب يافت اما رئيس مجلس در پاسخ به اين سوال كه آيا چنين مطلبي درست است و در سفر به تركيه در اين باره مذاكراتي صورت گرفته است؟ به صراحت اعلام كرد كه اين موضوع صحت ندارد و هيچ پيامي براي آمريكايي ها فرستاده نشده است.
برخي سران كشورهاي عربي مشتي دلال آمريكا و انگليس هستند
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: بيداري اسلامي با گذشت زمان رو به تكامل است و مردم كشورهاي منطقه دل در گرو جمهوري اسلامي دارند.
به گزارش ايرنا، «علي لاريجاني» شنبه شب در همايش «نهضت حسيني، بيداري اسلامي و بصيرت جوانان» در مدرسه علميه دارالشفاء قم افزود: ايستادگي ملت غيور ايران اسلامي در برابر همه فشارها و تهديدات و تحريم هاي دشمنان، امروز انقلاب اسلامي را به الگويي بي نظير براي ملت هاي مسلمان مبدل ساخته و همگان دانستند كه نبايد در مسير آزادي و حراست از حقوق خود، كوچكترين هراسي از قدرت هاي شرق و غرب داشته باشند.
علي لاريجاني برخي سران كشورهاي عربي را «يك مشت دلال و پادو براي آمريكا و انگليس» خواند و گفت: آنها براي حفظ قدرت و زندگي خود حاضرند هر زد و بندي را با مستكبران غربي داشته باشند و با آنكه در مجامع عمومي از حقوق مردم مظلوم فلسطين سخنراني مي كنند، اما در واقع يك اقدام هم براي آزادي قدس شريف انجام نمي دهند.
وي افزود: آمريكايي ها كه ادعاي مديريت بين المللي دارند، به ناچار در برابر عزم و اراده ملت ايران، به ترور دانشمندان كشورمان دست مي زنند.
وي با بيان اينكه آمريكا و اسرائيل از اين تله اي كه خودشان ايجاد كرده اند عبور نخواهند كرد، گفت: عمليات تروريستي براي مدعيان حقوق بشر حقيقتا خجالت آور و يك فضاحت بزرگ است و آنها بايد بدانند كه با اين كارهاي وقيحانه به هيچ موفقيتي دست نخواهند يافت.
وي با اشاره به موضوع اغتشاشات سوريه، هدف از به راه اندازي اين جريانات از سوي كشورهاي غربي و عربي را ضربه زدن به مقاومت دانست و گفت: برخي كشورهاي منطقه كه در كشورشان سمبل ديكتاتوري بوده و مجالس فرمايشي به راه انداخته اند، با ادعاي دفاع از دموكراسي در سوريه با دشمنان اسلام و صهيونيسم جهاني هم كاسه شده اند.
وي تاكيد كرد: كشور سوريه بايد به سمت اصلاحات پيش برود و مردم اين كشور بايد به آينده خود مسلط باشند، اما اين اصلاحات نبايد از سوي دجال هاي مرتجع منطقه كه مي خواهند مقاومت را از ميان بردارند انجام شود و اين مدعيان دروغين چرا در برابر مردم مظلوم بحرين و يمن دلسوزي نمي كنند.
وي مواضع جمهوري اسلامي ايران در قبال سوريه را كاملا روشن و آشكار دانست و گفت: امروز جريان فاسد بين المللي مي خواهد از طريق سوريه منافعي را براي رژيم اشغالگر صهيونيستي به همراه بياورد و همه مي دانند كه حكام دست نشانده عرب به دنبال چيزي غير از دموكراسي هستند.
وي با اشاره به سخنان اخير رهبر معظم انقلاب اسلامي در جمع مردم قم خاطرنشان كرد: غربي ها مي خواهند مردم را نسبت به حضور در صحنه ها به ويژه انتخابات مايوس سازند و همه مردم و مسئولان بايد در برابر توطئه ها و دسيسه هاي دشمنان آگاه و هوشيار باشند.
وي در ادامه افزود: نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي بايد از جنس مردم، شجاع، آگاه و مستقل بوده و نبايد وامدار و متصل به كانون هاي قدرت و ثروت باشند، زيرا كساني كه مي خواهند از رانت هاي قدرت و ثروت بهره مند شوند هيچگاه نمي توانند از حقوق مردم دفاع كنند.

 



پاكستان 3 مرزبان ايراني را آزاد كرد

مقامات يك دادگاه پاكستاني اعلام كردند كه سه مرزبان ايراني كه اوايل ژانويه به اتهام ورود غيرقانوني به خاك اين كشور دستگير و بازداشت شده بودند، آزاد شدند.
روزنامه تايمز آواينديا هند با اعلام اين خبر نوشت: سه مرزبان ايراني روز اول ژانويه توسط نيروهاي امنيتي مرزي پاكستان زماني كه از مرز منطقه بلوچستان وارد خاك پاكستان شدند بازداشت شدند.
اين سه تبعه ايراني روز شنبه توسط قاضي رشيد عمراني، قاضي بخش آزاد شدند.
بنابر اين گزارش اين سه مرزبان مدتي پس از آزادي تحويل مقامات مرزي ايران شدند.
سردار حسين ذوالفقاري- فرمانده مرزباني نيروي انتظامي- پيش تر با اشاره به درگيري مرزي ايران و پاكستان گفته بود سه ايراني در تعقيب قاچاقچيان در نقطه صفر مرزي توسط مرزبانان پاكستان دستگير شدند.
او به ايسنا گفت كه در اين درگيري دو قاچاقچي كشته، يك نفر مجروح و يك تن نيز دستگير شد و مرزبانان از قاچاقچيان 500 كيلوگرم مواد مخدر به همراه يك دستگاه خودرو كشف و ضبط كردند.
ذوالفقاري با اشاره به فرار تعدادي از قاچاقچيان به سمت خارج از مرزهاي ايران گفت: سه مرزبان ايراني به تعقيب قاچاقچيان پرداختند كه سهوا و به دليل تاريكي هوا وارد خاك پاكستان شده و توسط نيروهاي پاكستاني دستگير شدند.
وي با اشاره به اعتراض مرزبانان ايران به پاكستان گفت: از آن جايي كه قاچاقچيان در فاصله نزديكي با واحدهاي پاكستان وارد خاك ما شدند مرزبانان ايران نسبت به اين عمل اعتراضات خود را اعلام كردند، چرا كه آنان بايد نسبت به توقف و ورود قاچاقچيان به داخل ايران اقدام مي كردند.
دادگاه پاكستان پيش از اين سه تبعه ايران را به قتل متهم كرده بود.

 



مراسم ختم شهيد احمدي روشن برگزار شد

مراسم ختم شهيد مصطفي احمدي روشن با حضور مسئولان كشوري و لشكري برگزار شد.
مراسم ختم شهيد مصطفي احمدي روشن عصر ديروز با حضور مسئولان كشوري و لشكري در مسجد دانشگاه صنعتي شريف برگزار شد.
بنا بر اين گزارش در اين مراسم سردار سرلشكر عزيزجعفري فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، محمدرضا نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين، محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهوري، حجت الاسلام سيد محمد علوي عضو مجلس خبرگان رهبري، مرتضي تمدن استاندار تهران، فريدون عباسي رئيس سازمان انرژي اتمي، رامين مهمانپرست سخنگوي وزارت امور خارجه، محمدحسين صفار هرندي مشاور فرهنگي فرمانده كل سپاه پاسداران، رضا روستاآزاد رئيس دانشگاه صنعتي شريف و مهرداد بذرپاش معاون سابق رئيس جمهور حضور داشتند.

 



هشدار ايران به كشورهاي نفت خيز خليج فارس

خبرگزاري فرانسه با اشاره به مصاحبه نماينده ايران در اوپك نوشت ايران به كشورهاي نفت خيز حوزه خليج فارس هشدار داده است كه نبايد با تحريم هاي آمريكا همراه شده و خلأ نفت ايران را پر كنند.
خبرگزاري فرانسه نوشت: محمدعلي خطيبي نماينده ايران در سازمان كشورهاي صادركننده نفت (اوپك) ضمن هشدار به كشورهاي حوزه خليج فارس از آنها خواست در صورت تحريم شدن صادرات نفت ايران، توليد نفت ايران را جبران نكنند. خطيبي تأكيد كرد اگر در صورت تحريم صادرات نفت ايران، كشورهاي نفت خيز حوزه خليج فارس آمادگي خود را براي جايگزين كردن نفت ايران اعلام كنند، آنها مسئول همه حوادثي خواهند بود كه در ادامه اتفاق خواهد افتاد. نماينده ايران در اوپك هشدار داد: «اگر همسايگان جنوبي ما بخواهند براي جايگزين كردن نفت ايران (در صورت تحريم شدن صادرات نفت ايران) از ظرفيت توليد خود استفاده كنند و با كشورهاي ماجراجو (غربيها) همكاري كنند، حركت آنها دوستانه نخواهد بود و مسئول اتفاق هايي كه خواهد افتاد خودشان خواهند بود.»

 



مهمان پرست خبر داد
واشنگتن از 3 كانال براي ايران پيام فرستاده است

سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشورمان با اشاره به انتشار اخباري مبني بر ارائه پيام آمريكا به ايران درباره امنيت تنگه هرمز گفت: اين پيام از طريق تركيه منتقل نشده است بلكه مقامات آمريكايي مطالبي خطاب به كشور ما داشته اند كه اين مطالب از سه طريق به ايران منتقل شده است.
رامين مهمان پرست- سخنگوي وزارت امور خارجه- عصر يكشنبه در سخنانش در كانون فرهنگي تربيتي فجر در جمع مديران و معاونان آموزش و پرورش منطقه 9 تهران توضيح داد: پيام آمريكا درباره امنيت تنگه هرمز از طريق سفير آمريكا در سازمان ملل به سفير ما در سازمان ملل و از طريق سفير سوييس در تهران به وزارت خارجه منتقل شده است؛ همچنين اين پيام از طريق جلال طالباني نيز به ايران منتقل شده است.
او ادامه داد: اگر ايران پاسخي را به اين پيام لازم بداند آن را اعلام خواهد كرد و اين موضوع در دست بررسي است كه به شكل مناسب انجام خواهد شد.
تحريم نفتي ايران پروژه آمريكا براي حذف رقبا است
سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشورمان گفت: در واقع يكي از اهداف آمريكا از تحريم نفت ايران حذف رقباي اقتصادي شان در جهان است.
رامين مهمانپرست، سخنگوي وزارت خارجه كشورمان درباره اعمال تحريم هاي نفتي از سوي آمريكا و اتحاديه اروپا عليه ايران گفت: اين موضوعات در فضاي تبليغاتي و در قالب جنگ نرم مطرح مي شود. همواره بزرگ ترين و بالاترين تحريم عليه ايران از سوي آمريكا و كشورهاي اروپايي تحريم بانك مركزي و نفت بود. جدا از اينكه اين تحريم ها كارساز باشد يا نه، سؤال اين است كه اتحاديه اروپا و آمريكا كه بزرگ ترين تهديدشان تحريم بانك مركزي است اگر اين اقدام را انجام داده و به نتيجه اي نرسند، چه اقدام ديگري مي توانند انجام دهند؟ زيرا ملت ايران به هر شكل ممكن اين آمادگي را به دست آورده اند كه از همه چالش ها به عنوان فرصت استفاده كنند و تاكنون نشان داده اند كه در اين باره بسيار هم موفق بودند. بحث تحريم منابع انرژي مسئله اي نيست كه بتوان عنوان كرد و آن را به اجرا درآورد.
وي با بيان اينكه ايران داراي دومين منابع گازي و چهارمين منابع نفتي است، ادامه داد: در واقع يكي از اهداف آمريكا از تحريم نفت ايران حذف رقباي اقتصادي شان در جهان است، زيرا در آينده نزديك، بزرگ ترين رقباي اقتصادي آمريكا در آسيا كشورهايي مانند چين، ژاپن و هند هستند كه اين كشورهاي آسيايي نياز به تامين انرژي به شكل بلندمدت و پايدار دارند، آمريكايي ها مي خواهند اين منابع انرژي را از حالت بلندمدت خارج كرده و به حالت بي ثباتي برسانند تا آن ها رشد اقتصادي نداشته باشند، بر همين اساس بهانه آن ها اين است كه مي خواهند با تحريم، با ايران مقابله كنند در صورتي كه يكي از اهداف حاشيه اي آن ها كنار زدن رقباي اقتصادي آسيا است و فكر مي كنم كشورهاي آسيايي باهوش تر از آن هستند كه به خاطر فشارهاي سياسي آمريكا، منافع ملي خود را به خطر بيندازند.
سخنگوي وزارت خارجه كشورمان كه با ايسنا گفت وگو كرد، اظهار كرد: ما هيچ نگراني درباره تحريم آمريكا نداريم؛ زيرا كه مشتري به اندازه كافي براي نفت ايران وجود دارد و هيچ مسئله اي در اين باره وجود ندارد.
وي درباره اظهارات مقامات تركيه مبني بر پيروي نكردن از تحريم هاي اتحاديه اروپا و آمريكا عليه ايران و ادامه مبادلات نفتي آنكارا- تهران افزود: هر كشوري كه به منابع اقتصادي و در تامين منافع ملي خود جدي باشد فريب توطئه آمريكا را نخواهد خورد.
مهمانپرست همچنين در حاشيه مراسم ختم مصطفي احمدي روشن گفت: افرادي به نام بازرسي به كشور ما مي آمدند و با شناسائي دانشمندان هسته اي ما اسامي دانشمندان را در اختيار گروه هاي تروريستي قرار مي دادند كه ما اين موضوع را از مجامع بين المللي پيگيري و آنان را رسوا خواهيم كرد.

 



جانباز 70 درصد در جوار ياران شهيدش آرام گرفت

قائم شهر-خبرنگاركيهان:
پيكر پاك مرتضي زنده دل جانباز 70 درصد دفاع مقدس پس از تشييع توسط مردم قائمشهر به خاك سپرده شد.
مراسم تشييع پيكرپاك مرتضي زنده دل جانباز 70 درصد جنگ تحميلي روز يكشنبه با حضور مردم، خانواده هاي شهدا، ايثارگران و همرزمانش و همراهي جمعي از مسئولين شهرستان قائمشهر پس از تشييع در خيابانهاي اين شهر و اقامه نماز توسط آيت ا... معلمي عضو مجلس خبرگان و امام جمعه قائمشهر در آرامگاه سيدنظام الدين و در جوار ديگر شهدا به خاك سپرده شد. مرتضي زنده دل در سن 43 سالگي و پس تحمل 26 سال درد و رنج ناشي از جراحات جنگ تحميلي دعوت حق را لبيك گفت.

 



معاون وزير جهاد كشاورزي خبر داد
اجراي روش هاي نوين آبياري در اراضي كشاورزي

يك مسئول جهاد كشاورزي از اجراي آبياري تحت فشار در 270 هزار هكتار از اراضي آبي كشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاري مهر، معاون آب و خاك و صنايع وزارت جهاد كشاورزي در حاشيه سفر يك روزه خود به آذربايجان شرقي گفت: در راستاي استفاده بهينه ازمنابع آب و خاك، با حركت جهادي در سراسر كشور حدود يك ميليون و 100 هزار هكتار از اراضي آبي كشور به روش هاي نوين آبياري تحت فشار تجهيز شده است.
سيدرحيم سجادي با اشاره به اينكه دولت و مجلس شوراي اسلامي، به ويژه كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي برنامه هاي خوبي را در طرح پنجم توسعه براي استفاده بهينه از آب پيش بيني كرده اند.
سجادي از فراهم شدن فضاي خوب بين وزارت نيرو و وزارت جهاد كشاورزي در بحث مصرف بهينه آب در بخش كشاورزي كشور خبر داد و گفت: سياست وزارت جهاد كشاورزي در بحث مصرف بهينه آب در روش هاي نوين آبياري، اجراي طرحهاي آبياري تحت فشار باراني و قطره اي و انتقال آب با لوله از محل تامين آب بويژه چاهها تا داخل مزارع است.
وي گفت: سال گذشته 160 ميليارد ريال، و امسال 750 ميليارد ريال اعتبار به آذربايجان شرقي اختصاص يافته است كه اين رقم در مقايسه با سال 89 حدود 5/4 برابر افزايش داشته و اين امر مي تواند تحول اساسي در بخش مديريت منابع آب استان در بخش كشاورزي را موجب شود.

 



توسط دانش آموزان آملي صورت گرفت
اختراع سامانه هوشمند اندازه گيري فشارخون

سامانه هوشمند اندازه گيري فشارخون و ضربان قلب با ارسال موقعيت به كمك GSM توسط دانش آموزان دختر آملي اختراع شد.
به گزارش فارس از آمل، اين اختراع كه با تلاش شبانه روزي همتا ولي زاده و سهيلا اميني دانش آموزان سال دوم دبيرستان رشته هاي علوم تجربي و رياضي فيزيك دبيرستان غيردولتي قنوت صورت گرفت، به ثبت سازمان اسناد و املاك كشور درآمد.
سامانه هوشمند اندازه گيري فشارخون و ضربان قلب با ارسال موقعيت به كمك GSM به وسيله سامانه هايي نظير موقعيت ياب جهاني GSM، GPS براي دريافت و ارسال پيامك و HMT-R براي ارسال وايرلس بين دو دستگاه مي تواند فشار خون و ضربان قلب افراد را به صورت آنلاين و هر 20 دقيقه يك بار اندازه گيري كرده و نسبت به جدول سلامتي كه زمان فروش دستگاه به كاربر داده مي شود، اطلاعات را مقايسه كرده و در صورت خطر فشار خون و ضربان قلب، مكان فعلي شخص را با شماره تماس از پيش تعيين شده همانند خانواده، دكتر شخصي و حتي اورژانس ارسال كند.
اين دستگاه در زمينه هاي پزشكي، ورزشي، نظامي، امنيتي، مراقبت هاي جسماني كاربرد دارد و ارزان بودن نسبت به نمونه هاي خارجي در صورت وجود از مهم ترين مزيت هاي آن است.

 



با حضور آيت الله مكارم شيرازي
مجموعه تاريخ امام حسين(ع) رونمايي شد

مجموعه تاريخ امام حسين(ع) توسط آيت الله مكارم شيرازي و وزير آموزش و پرورش رونمايي شد.
به گزارش فارس، در مراسمي با حضور آيت الله مكارم شيرازي و وزير آموزش و پرورش، از مجموعه تاريخ امام حسين(ع) پيش از ظهر ديروز در قم رونمايي شد.
اين مجموعه متشكل از 24 جلد كتاب از زندگي امام سوم شيعيان و واقعه عاشوراست كه به كساني كه در واقعه عاشورا حضور داشتند پرداخته است.
پرداختن به زندگي اباعبدالله الحسين(ع) از بدو تولد تا شهادت و نيز ابعاد شخصيتي كساني كه در واقعه عاشورا حضور داشته اند از جمله ويژگي هاي منحصر به فرد اين كتاب است.
اين مجموعه حاصل دسترنج گروهي از محققان و پژوهشگران است كه با مشاركت وزارت آموزش و پرورش و مركز تحقيقات علوم كامپيوتري نور توليد شده است كه تمام اثر را در قالب يك نرم افزار ارائه كرده است.
آيت الله مكارم شيرازي با بيان اينكه يكي از ويژگي هاي اين مجموعه اين است كه حاصل تلاش 26 ساله جمعي از محققين و پژوهشگران است، خاطرنشان كرد: خوب است كه تحليلگران بنشينند و براساس اين موسوعه مجموعه تحليل هاي غني درباره كربلا و روز عاشورا را استخراج كنند.
آيت الله مكارم شيرازي با بيان اينكه كربلا انگيزه هايي داشت كه از لابه لاي تاريخ بايد استخراج شود، خاطرنشان كرد: معمول علماي بزرگ بوده است كه وقتي موسوعه اي گردآوري مي كردند آن را در دو قطع متوسط و كوچك توليد مي كردند و خوب است كه در ارتباط با موسوعه امام حسين(ع) نيز اين امر صورت گيرد.

 



آغاز مجدد صادرات كالا از مرز مهران

مدير بازارچه مرزي مهران گفت: كار صادرات كالا از اين پايانه مرزي به كشور عراق پس از وقفه 6 روزه از سر گرفته شد.
«طالب جاسمي»، روز يكشنبه به خبرنگار ايرنا افزود: صادرات كالا در بازارچه مرزي مهران به سبب برگزاري آيين اربعين حسيني در عراق و شلوغي مبادي مرزي از دوشنبه هفته گذشته متوقف شده بود.
مدير بازارچه مرزي مهران اظهار داشت: كار صادرات كالا از ديروز دوباره در اين منطقه آغاز شد و در اين روز 50 دستگاه كاميون و تريلر در محل پايانه بار بازارچه در نوبت تخليه قرار گرفتند.
جاسمي افزود: 250دستگاه كاميون سنگين در مجموع با متوسط حمل بار 6 هزار تن روزانه براي صادرات كالا و بار به اين پايانه مرزي وارد مي شود.
پايانه مرزي مهران در دو بخش كالايي و اعزام مسافر يكي از مهم ترين كانون هاي صادرات كالا و تردد زوار به كشور عراق است.
افزون بر صادرات سالانه يك ميليارد دلار كالاي غيرنفتي روزانه نزديك به 6 هزار زائر عتبات عاليات عراق از پايانه مرزي مهران تردد مي كنند.

 



اخبار ادبي و هنري

محاكمه مجري بي بي سي به اتهام سوءاستفاده از كودكان
جلسه محاكمه يكي از مجريان باسابقه بي بي سي به اتهام سوءاستفاده جنسي از كودكان روز جمعه در دادگاه شهر بريستول برگزار شد.
به گزارش ايرنا، پيتر راول 53 ساله كه سال گذشته دستگير شد، به حداقل 17مورد سوءاستفاده جنسي از كودكان و نوجوانان زير سن قانوني و نگهداري تصاوير غيراخلاقي از كودكان متهم شده بود. وي در جلسه دادگاه 12فقره از اتهامات خود را پذيرفت كه عمدتاً مربوط به تهيه و نگهداري تصاوير غيراخلاقي از كودكان بود ولي اتهام تجاوز به كودكان را رد كرد. ماموران پليس انگليس در ماه مارس سال گذشته و پس از فراري شدن پيتر راول از بريستول، وي را در منطقه كامبريا واقع در شمال انگليس دستگير كردند. در جريان جست و جوي خانه اين متهم نيز بيش از 400 تصوير غيراخلاقي كه از كودكان و نوجوانان زير 16 سال تهيه شده بود، كشف و ضبط شد. قاضي دادگاه بريستول حكم نهايي پيتر راول را حدود دو ماه ديگر صادر خواهد كرد.
حمايت جشنواره عمار از طرح هاي سينمايي
درباره ترور دانشمندان هسته اي
دبيرخانه دائمي جشنواره عمار در پي شهادت احمدي روشن و كم كاري سينماي ايران در اين زمينه اعلام كرد از طرح هاي سينمايي درباره ترور دانشمندان هسته اي حمايت مي كند.
دبيرخانه دائمي جشنواره عمار با تبريك و تسليت شهادت شهيد احمدي روشن و شهيد رضا قشقايي و با ابراز تأسف از اينكه آنچه كه در محافل رسانه اي- سينماي ايران مي گذرد، اعلام كرد: سينماي ايران عليرغم گذشت يك دهه از چالش هسته اي بين ايران و استكبار جهاني، واكنش درخوري به اين مسئله ملي و مردمي نشان نداده است.
دبيرخانه دائمي جشنواره مردمي فيلم عمار در همين راستا اعلام كرد از طرح هاي سينمايي (بلند و كوتاه) و انيميشن در زمينه ترور دانشمندان هسته اي استقبال مي كند و نويسندگان و سينماگران مي توانند طرح هاي خود را براي بررسي و حمايت به آدرس ammarfilmfest gmail.com ارسال نمايند.
نمايش سريال حزب الله لبنان در شبكه آي فيلم
سريال خبرساز «الغالبون» ساخته شبكه المنار كه به چگونگي شكل گيري حزب الله لبنان مي پردازد در شبكه آي فيلم به نمايش گذاشته مي شود.
به گزارش فارس، سريال لبناني الغالبون كه نخستين و از خبرسازترين سريال هاي عربي در سال جاري بوده است، از هفته گذشته به صورت هر روزه از شبكه آي فيلم پخش شده است. اين سريال كه 30 قسمت دارد هر روز در ساعت 30:20 به وقت تهران روي آنتن شبكه آي فيلم مي رود. سريال «الغالبون» نخستين سريال شبكه تلويزيوني المنار لبنان است كه درحد وسيع و با سرمايه وسيعي توسط اين شبكه كه متعلق به حزب الله لبنان است، ساخته شده. سريال «الغالبون» كيفيت تشكيل مقاومت حزب الله لبنان را از سال 1982، هنگام حمله اسرائيل به لبنان تا سال 1985زمان عقب نشيني اسرائيل از شهر «صور» به نمايش درآورده است. اين سريال كه به كارگرداني «باسل الخطيب» كار شده است، نوشته «فتح الله عمر» است و در آن از بازيگران معروف لبناني چون «احمد الزين»، «دارين حمزه »، «عبدالمجيد مجذوب» و «پي ير داغر» استفاده شده است و تصويربرداري آن اكثراً در شهرهاي جنوب اين كشور و همچنين بعلبك و بيروت انجام شده است.
باسل الخطيب پيش از اين درباره اين سريال گفته بود: در زماني كه دشمنان به دنبال تخريب وجهه مقاومت در لبنان هستند، كار جديد من به دنبال ارائه تصوير واقعي و حقيقي از اين مقاومت و كيفيت تشكيل آن در سايه شرايط سياسي، اقليمي و بين المللي بسيار پيچيده است. اين سريال كه در رمضان ماه گذشته در شبكه المنار به نمايش درآمد، پس از موفقيت در جذب مخاطب در لبنان مورد هجمه مخالفان حزب الله قرار گرفت.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14