(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 6 بهمن 1390- شماره 20128

مسابقات كشوري مديحه سرايي و همخواني قرآن
برگزاري همايش شعر عاشورايي درگنبدكاووس
ايران در كيهان
حضور 350 ناشر برجسته در نمايشگاه كتاب مازندران
نمايش تابلوهاي نقاشي هنرمندان فيروزآبادي
چاپ نخستين مجموعه شعر نويسنده تايبادي
نوشهر ميزبان نخستين جشنواره هنرهاي تجسمي مازندران
عروسي خون، نيلوفر زرين گرفت
برگزاري شب شعر عاشورايي خيمه در لارستان
ساختمان سابق شهرداري قائم شهر به موزه تبديل مي شود
پخت 100ديگ حليم نذري در شهر اهل سنت خور لارستان
بسياري از والدين نام فرزندان شان را از فيلم ها و سريال ها اقتباس مي كنند
برگزاري ويژه نامه اشك محتشم در كاشان
معرفي برترين هاي جشنواره شعر دفاع مقدس استان اردبيل
سامانه پايش گرد و غبار در تبريز نصب مي شود
كنگره شاعر شهير قرن دهم در بافق برگزار مي شود



در بهمن ماه به ميزباني اصفهان برگزار مي شود
مسابقات كشوري مديحه سرايي و همخواني قرآن

يزد-خبرنگاركيهان:
شانزدهمين دوره مسابقات سراسري مديحه سرايي و همخواني قرآن كريم، چهارمين دوره مسابقات اذان و سومين دوره مسابقات ابتهال برادران، و چهارمين دوره مسابقات مديحه سرايي و همخواني قرآن كريم و ابتهال خواهران برگزار مي شود.
معاون فرهنگي اداره كل اوقاف و امور خيريه استان يزد هدف از برگزاري اين دوره از مسابقات را ايجاد انگيزه در بين افراد جامعه به ويژه جوانان و نوجوانان براي تقويت بنيه اعتقادي و مذهبي بيان كرد. حجت الاسلام سعيد رادمهر بر ارتقاي سطح اذان گويي، ابتهال، مديحه سرايي و همخواني در سطح استان و گسترش آن در جامعه تاكيد كرد و گفت: گروه بينات در بخش برادران و دو گروه مرات الثقلين و نور در بخش خواهران كه در مرحله استاني مسابقات مديحه سرايي و همخواني قرآن كريم رتبه برتر را كسب كردند، براي شركت در مرحله كشوري اين دوره از مسابقات به اصفهان اعزام مي شوند.
وي ايجاد رقابت سالم در بين جوانان و نوجوانان در زمينه مسابقات قرآني و تواشيح را ضروري خواند و افزود: حسين دستجردي، حسن مختاري و مليحه نوروزي جاهد از برگزيدگان در مرحله استاني مسابقات اذان و ابتهال استان يزد هستند كه با نفرات برتر ديگر استانها در اين دوره از مسابقات به رقابت مي پردازند.
سعيد رادمهر شناسايي نخبگان و فعالان در عرصه تواشيح و اذان و ابتهال را مهم برشمرد و زمان ورود برادران به اصفهان را دوشنبه 10 بهمن ماه و خروج آنها را روز پنج شنبه13 بهمن ماه اعلام كرد.
وي با بيان اينكه نفرات برتر رشته هاي اذان در مقطع شكوفه ها در مسابقات سراسري قرآن كريم ويژه شكوفه ها دعوت مي شوند، اظهار داشت: زمان ورود خواهران به اصفهان روز جمعه 14 بهمن ماه و زمان خروج آنها روز دوشنبه 17 بهمن ماه است.

 



برگزاري همايش شعر عاشورايي درگنبدكاووس

گنبدكاووس- خبرنگاركيهان:
همايش شعر عاشورايي با عنوان (اربعين شاهدان) به مناسبت اربعين حسيني (ع) با حضور جمعي از شاعران شرق گلستان درگنبدكاووس برگزار شد.
رئيس اداره تبليغات اسلامي گنبدكاووس دراين، همايش با اشاره به واقعه عاشورا گفت: رمز ماندگاري و دوام قيام عاشورا پس از 1400سال به خاطر خدايي بودن و از خودگذشتگي حضرت امام حسين (ع) بوده،و در زندگي آزاد مردان جهان اجرايي شده است.
حجت الاسلام «علي فتحي» رئيس اداره تبليغات اسلامي گنبدكاووس گفت: نقش شعر و ادب در اشاعه فرهنگ عاشورايي از ديگر فعاليت فرهنگي بيشتر است.
دراين همايش 15نفر از شاعران جوان شهرستانهاي شرق استان گلستان اشعار خودشان را در ارتباط با واقعه عاشورا، اربعين حسيني (ع) و دلاوري ها و رشادت هاي ياران امام حسين (ع) قرائت كردند.

 



ايران در كيهان

90هزار بيسواد
آمل- خبرنگار كيهان:عزت الله يداللهي رئيس سوادآموزي آمل با ارايه گزارشي از عملكرد سوادآموزي گفت: از سال 58 تاكنون 10ميليون ايراني باسواد شده اند كه از 2 ميليون و 700هزار بي سواد پالايش شده در كشور يك ميليون و 200 هزار روستايي و يك ميليون و 500 هزار نفر شهري هستند.
وي گفت: از جمعيت 90هزار بي سواد مازندراني 8 هزار نفر آملي هستند.
امكانات درخدمت انتخابات
آبادان- خبرنگار كيهان: فرماندار آبادان خطاب به مسئولان دستگاه هاي اجرايي اين شهرستان گفت: هيچ مسئولي دراين شهر اجازه استفاده از جايگاه و موقعيت خود را در موضوع انتخابات ندارد. وي افزود: قانون به ما اجازه نمي دهد تا از امكانات دولتي در جهت كانديداي خاصي استفاده كنيم.
ايلخاص زاده تصريح كرد: تمام دستگاه هاي دولتي مكلفند تا به طور قانوني از تمامي امكانات و ظرفيت هاي اداري خود اعم از مالي، نيروي انساني و غيره در خدمت انتخابات باشند.
وب سايت پوستر
كاشان- خبرنگار كيهان: وب سايت جامع املاك كاشان در چهارمين جشنواره وب ايران، مقام سوم كشور را كسب كرد. اين وب سايت در راستاي تحقق دولت الكترونيك، صنعت فناوري اطلاعات و افزايش بهره وري در حوزه مسكن و املاك طراحي شده است.
صدور پروانه كسب
نائين- خبرنگار كيهان: دبير كميسيون اصناف نائين گفت: تعداد 1830 مورد پروانه كسب در شهرستان نايين صادر شده كه از اين تعداد، 135 مورد در سال جاري صادر شده است.
دهقاني افزود: درحال حاضر 170 واحد صنفي بدون پروانه شناسايي شده اند كه مشغول فعاليت هستند و از طريق كميته ساماندهي صنوف فاقد پروانه كسب، اخطاريه براي آنها ارسال شده است.
وي اظهار داشت: شهرستان نايين داراي 18 اتحاديه صنفي است كه زيرنظر مجمع امور صنفي مشترك فعاليت دارند.
برداشت فلفل قرمز
شاهرود- خبرنگار كيهان: معاون سازمان و مديرجهاد كشاورزي شاهرود از برداشت 800 هزار كيلوگرم فلفل قرمز خشك شده دراين شهرستان خبر داد.
محمدرضا قاسمي گفت در سال جاري 400 هكتار از مزارع خارتوران- فرودر و بيارجمند زيركشت اين محصول قرار داشت. وي ميانگين برداشت محصول سال جاري دراين مناطق رادوتن در هكتار عنوان كرد.

 



حضور 350 ناشر برجسته در نمايشگاه كتاب مازندران

ساري - خبرنگاركيهان:
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران از حضور بيش از 350 ناشر برجسته درنمايشگاه كتاب استان خبر داد.
حجت الاسلام عباسعلي ابراهيمي درادامه از ده ها برنامه جنبي درنمايشگاه كتاب امسال خبر داد و گفت: همايش هاي نقد و بررسي،حضور پررنگ غرفه هاي دانشگاهي و حوزه علميه، كودكان و نوجوانان، رونمايي از كتاب جنگ نرم وبيداري اسلامي، فرهنگ بومي و آداب و رسوم مازندران و انتشارات استان از جمله ويژگي هاي نمايشگاه امسال محسوب مي شود.
وي افزود: بيش از 350 ناشر برجسته كشور در نمايشگاه امسال حضور دارند و كتاب هاي نمايشگاه از تخفيف 40 درصدي برخوردار است.
ابراهيمي اظهارداشت: همزمان با برگزاري جشنواره، كاروان سيار كتاب نيز عازم شهر و روستاها خواهد شد تا افكار عمومي را متوجه اين رويداد كند.

 



نمايش تابلوهاي نقاشي هنرمندان فيروزآبادي

فيروزآباد فارس- خبرنگار كيهان:
نمايشگاه نقاشي هنرجويان خانه فرهنگ فيروزآباد در سالن آفرينش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي در معرض ديد علاقه مندان قرار گرفت.
خانم رحيمي مربي نقاشي در رابطه با اين نمايشگاه گفت: آثار ارائه شده حاصل تلاش 30 نفر از هنرجويان نقاشي است كه آثار خود را به سبك رئال با تكنيك هاي سياه قلم، مداد رنگ، گچ باستيل و رنگ روغن به تصوير كشيده اند.
وي تعداد آثار ارئه شده را 40 تابلو ذكر كرد كه شامل طرح هايي از طبيعت، گل و بوستان، چهره و منابع ديگري بود كه مورد استقبال علاقه مندان قرار گرفت. مدت زمان نمايشگاه 10 روز كاري بود.

 



چاپ نخستين مجموعه شعر نويسنده تايبادي

تايباد- خبرنگار كيهان:
نخستين مجموعه شعر دكتر محمد ناصر مودودي عضو هيئت علمي دانشگاه پيام نور تايباد با عنوان روشنايي فريبا وزير عنوان يكصد سروده در ايران و هند از سوي نشر ديبايه در تهران منتشر شد.
اين كتاب با دو بخش سروده هاي آزاد و كلاسيك حاوي اشعاري مربوط به دو دهه شاعرانگي سراينده بوده و ترتيب زماني در تنظيم شعرهاي كتاب رعايت شده است.
پيش از اين نيز 15 اثر ديگر اين نويسنده در حوزه محيط زيست ادبيات شفاهي- ادبيات كودك- ترجمه و نمايشنامه منتشر شده بود.

 



نوشهر ميزبان نخستين جشنواره هنرهاي تجسمي مازندران

نوشهر - خبرنگار كيهان:
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نوشهر از برگزاري نخستين جشنواره استاني هنرهاي تجسمي فجر مازندران در نوشهر خبر داد.
حجت الاسلام و المسلمين حسن توپا حيدري اظهار داشت: اين جشنواره كه فراخوان آن در حال توزيع در سراسر استان مازندران است در رشته هاي نقاشي، پوستر، سفال و سراميك، خوشنويسي، كاريكاتور، عكس، تذهيب و نگارگري برگزار مي شود.
وي افزود: موضوع اين جشنواره فجر (پيروزي انقلاب اسلامي، 22 بهمن، فرار شاه و ...) و آزاد مي باشد و شركت در اين جشنواره محدوديت سني ندارد و هر هنرمند مي تواند در تمامي رشته ها شركت كند. ضمنا تعداد آثار ارسالي در تمام رشته ها حداكثر 4 اثر مي باشد و دانشجويان غيربومي در سال تحصيلي در استان مازندران مي توانند در اين جشنواره شركت كنند.
وي گفت: علاقه مندان مي توانند آثار خود را تا 10 بهمن به دبيرخانه جشنواره واقع در نوشهر، مجتمع فرهنگي و هنري امام خميني(ره) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان نوشهر، ارسال كنند.
توپا حيدري تصريح كرد: به نفر اول جشنواره تنديس جشنواره، لوح افتخار و مبلغ 6 ميليون ريال، نفر دوم تنديس جشنواره و لوح افتخار و مبلغ 5 ميليون ريال و به نفر سوم تنديس جشنواره و لوح افتخار و مبلغ 4 ميليون ريال اهدا خواهد شد.

 



عروسي خون، نيلوفر زرين گرفت

آبادان-خبرنگار كيهان
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي آبادان از درخشش خانم كاترين غلامي كارگردان جوان آباداني در جشنواره فيلم پروين اعتصامي خبر داد.
به گزارش خبرنگار ما به نقل از روابط عمومي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي آبادان، فرهاد پورغراوي علواني اظهار داشت: ششمين دوره جشنواره فيلم پروين اعتصامي با حضور اعضاي هيات انتخاب، داوران و جمعي از اهالي سينما در سالن استاد جليل شهناز خانه هنرمندان گشايش يافت.
پورغراوي علواني به قرائت پيام جواد شمقدري معاون سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اشاره كرد و گفت: در قسمتي از اين پيام نقش زنان فداكار اين مرز و بوم به خوبي به تصوير كشيده شده است.
وي از حضور خانم كاترين غلامي كارگردان جوان آباداني در اين جشنواره خبر داد و افزود: در ششمين جشنواره ملي و دومين جشنواره بين المللي فيلم پروين اعتصامي با رويكرد «حجاب و نقش زن در تحكيم خانواده» ايشان توانستند جايزه بهترين پژوهشگر زن را براي فيلم «عروسي خون» كسب نمايند.
پورغراوي علواني با اشاره به تعداد بي نظير بانوان فيلمساز و علاقه آنان به ارائه كارهاي مطلوب و اجتماعي، به موضوع فيلم مستند «عروس خون» اشاره كرد و بيان داشت: فيلم مستند «عروس خون» كه با همكاري انجمن سينماي جوان آبادان تهيه گرديده، توانسته به خوبي آداب و رسوم قوميت عرب خوزستان را به تصوير بكشد.

 



برگزاري شب شعر عاشورايي خيمه در لارستان

لارستان- خبرنگار كيهان:
همزمان با ايام اربعين حسيني و شهادت پيامبر اكرم(ص) شب شعر عاشورايي خيمه با حضور عاشقان اهل بيت(ع) برگزار شد.
در اين مراسم معنوي كه جمعي از مسئولان و شاعران و ذاكران اهل بيت(ع) حضور داشتند، تعدادي از شاعران برجسته ديار لارستان اشعار خود را در وصف سالار شهيدان و پيام آور عاشوراي حسيني حضرت زينب(س) و اصحاب با وفاي امام حسين(ع) قرائت كردند.
در ادامه اين مراسم مداحان اهل بيت به ذكر توسل و مرثيه خواني پرداختند.
در اين مراسم از سوي خانواده زنده ياد «حاج غلامحسين اسلام پناه» از رزمندگان دوران دفاع مقدس تنديس شب شعر عاشورايي خيمه به تمامي شاعران تقديم شد.
گفتني است انجمن ادبي خيمه لارستان هر هفته دوشنبه شب ها بعد از نماز مغرب و عشا در محل خانه فرهنگ شهر لار اجراي برنامه دارد.

 



ساختمان سابق شهرداري قائم شهر به موزه تبديل مي شود

قائم شهر- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري قائم شهر از اختصاص اعتبار 40 ميليارد ريالي با هدف مرمت و تجهيز ساختمان شهرداري براي تبديل به موزه خبر داد.
محسن باستاني به كيهان گفت: به منظور حفظ آثار ملي به همت اين اداره و همكاري و مساعدت فرماندار و شهرداري قائم شهر، ساختمان قديمي شهرداري به عنوان يازدهمين موزه استان مازندران تجهيز و بازسازي مي شود.
وي با بيان اينكه براي اين امر 40 ميليارد ريال اعتبار اختصاص يافته است، افزود: اين موزه داراي بخش هاي مردم شناسي، كتابخانه و باستان شناسي است كه تاكنون 40 درصد اين ساختمان مرمت و نوسازي شده ا ست. گفتني است، ساختمان قديمي شهرداري قائم شهر كه قدمت آن به سال 1305 هجري شمسي (دوره پهلوي اول) برمي گردد در سال 1356 در فهرست آثار ملي كشور ثبت شده است.

 



در ايام محرم و صفر صورت گرفت
پخت 100ديگ حليم نذري در شهر اهل سنت خور لارستان

لارستان- خبرنگار كيهان:
در شهر لارستان كه اهالي آن همگي از اهل سنت هستند، در ايام محرم و صفر امسال بيش از 100 ديگ حليم نذري پخته شد.
به گزارش خبرنگار ما برادران نظري به عنوان بانيان اين نذري، از اهالي اين شهر هستند كه نذر كرده اند، هرسال به نيت انجام كار خير، طلب بهاران رحمت الهي و بركت در رزق و روزي، در ايام محرم و صفر منتصب به عزاي اهل بيت پيامبر اكرم(ص) براي پذيرايي از شهروندان و عزاداران سيدالشهدا(ع) اين نذر را به جاي آورند.
درهمين رابطه يكي از برادران اهل سنت ضمن ارادت به امام حسين(ع) و عزاداران اين امام به خبرنگار ما گفت: اهل سنت اعتقاد دارند كه امام حسين عليه السلام آفتاب روي زمين است و ثواب پخت حليم را به روح مقدس سيدالشهدا(ع) هديه مي كنيم.
براي پخت حليم امسال 2 تن آرد و گندم و 900 كيلوگرم گوشت قرمز به كار رفت و تخمين زده مي شود، حدود 6 هزار خانوار از اهالي شهر خور و شهرها و روستاهاي اطراف لارستان بزرگ از حليم نذري بهره مند شده باشند.
گفتني است، شهر خور از بخش مركزي لارستان با حدود 8 هزار نفر جمعيت در دو كيلومتري شهر لار واقع است.

 



بسياري از والدين نام فرزندان شان را از فيلم ها و سريال ها اقتباس مي كنند

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
مديركل ثبت احوال استان لرستان گفت: بسياري از والدين نام فرزندان شان را از فيلم ها و سريال ها اقتباس مي كنند.
عزيز شلال نژاد افزود: نقش ها و نام هاي هنرمندان كه در فيلم ها و سريال ها ايفاي نقش مي كنند، اثر فراواني بر والدين درخصوص انتخاب نام فرزندانشان مي گذارند.
وي گفت: 50 نامي كه نقش منفي در سريال ها و فيلم ها داشته اند از ليست نامگذاري خانواده ها در كشور حذف شده اند.
شلال نژاد افزود: صرف نظر از نام محمد و فاطمه كه منتخب نخست والدين در نامگذاري نوزادان هستند، در سريال ها و فيلم ها نام بازيگران والدين را تحت تأثير قرار مي دهد كما اينكه پس از پخش سريال ستايش از شبكه سوم سيما انتخاب اين نام براي نوزادان در لرستان از رتبه 24 به رتبه دوم رسيده و در كل كشور از رتبه 17 به رتبه سوم افزايش يافته است.
وي گفت: انتخاب نام آيدا نيز به دنبال پخش سريال 5 كيلومتر تا بهشت به رتبه پنجم و ششم افزايش يافته است.

 



برگزاري ويژه نامه اشك محتشم در كاشان

كاشان- خبرنگار كيهان:
مديرعامل كانون نشر فرهنگ اسلامي كاشان، محتشم كاشاني را به عنوان نام آورترين شاعر عاشورايي و از شاعران شيعه و مديحه سرايان خاندان ائمه به شمار مي رود.
عبدالرضا مدرس زاده در ويژه برنامه محتشم كاشاني با عنوان اشك محتشم كه همزمان با يازدهمين سوگواره هنر در ساحت عاشورا در فرهنگسراي مهر كاشان برگزار شد از محتشم كاشاني به عنوان پدر مرثيه سرايي نام برد و گفت: اين شاعر فرهيخته كاشاني با زبان شعر، فرهنگ عاشورا را در بين مردم به ويژه مداحان اهل بيت(ع) رواج داده است.
وي، محتشم كاشاني را به عنوان ملك الشعراي دربار صفوي و تاثيرگذارترين شاعر اين دوره برشمرد.
وي ابراز اميدواري كرد كه با كشاندن مقوله محتشم خواني به مدارس و دانشگاه ها زمينه مناسب براي نكوداشت سال تولد او (دو سال ديگر) فراهم شود.
محتشم كاشاني و معرفي برخي از كساني كه از شعر محتشم استقبال كرده اند، همچنين شعرخواني شاعران عاشورايي، تجليل از تعدادي خادمان فرهنگ عاشورا و اجراي نمايش رستاخيز، نوشته مهدي راحمي به كارگرداني سيدمجتبي جدي از مهم ترين برنامه هاي محفل ادبي محتشم خواني بود.
يازدهمين سوگواره هنر در ساحت عاشورا در قالب شعر عاشورايي، نمايشگاه عكس، اجراي نمايش هاي مذهبي، نواهاي عاشورايي، تجليل از خادمان فرهنگ عاشورا، ويژه برنامه محتشم خواني با مرور دوازده بند عاشورايي محتشم كاشاني و گل هاي بوستان حسيني به مدت 3 روز در فرهنگسراي مهر سازمان رفاهي تفريحي شهرداري كاشان برگزار شد.

 



معرفي برترين هاي جشنواره شعر دفاع مقدس استان اردبيل

اردبيل- خبرنگاركيهان:
پنجمين جشنواره شعر دفاع مقدس استان اردبيل در شهر بيله سوار مغان، با معرفي برترين ها پايان يافت.
براساس اعلام رأي هيئت داوران در بخش شعر «دفاع مقدس» «ثريا خليق خياوي» از اردبيل، «روزبه صمدي» از نير و «علي پرويزي» از اردبيل مقام هاي اول تا سوم را كسب كردند.
در بخش شعر مقاومت، «ملاحت نادري» از خلخال، «علي سعادتخاني» از نير و «سميرا پيرزاده» از اردبيل به عنوان نفرات اول تا سوم معرفي شدند و «فاطمه ميرزايي» نيز مورد تجليل قرارگرفت.
در بخش شعر عاشورايي «احسان محمدي» از اردبيل، «علي بدلي» از مشكين شهر و «منصور فرشي» اول تا سوم شدند.
در پايان اين جشنواره از كتاب «سطري از رگ هاي پاره» مجموعه اشعار برگزيده سومين و چهارمين جشنواره شعر دفاع مقدس استان اردبيل رونمايي شد.

 



سامانه پايش گرد و غبار در تبريز نصب مي شود

تبريز- خبرنگاركيهان:
به زودي و با صرف 200ميليون ريال هزينه، دستگاه پايش گرد و غبار تبريز نصب و فعال مي شود.
مديركل هواشناسي آذربايجان شرقي گفت: اين سامانه در محوطه هواشناسي شرق تبريز مستقر مي شود و ايستگاه هاي خودكار جاده اي در مسير آزادراه تبريز- زنجان نيز، به زودي افتتاح خواهند شد.
«امير شاهرخ حسنعلي زاده» در عين حال از بهره برداري از دكل نمايشگر پيش بيني وضعيت جوي در تبريز خبر داد و گفت: براي اولين بار در كشور و با 150ميليون ريال اعتبار، اين دكل در تپه زعفرانيه نصب شده است.
وي افزود: در آذربايجان شرقي 143 ايستگاه هواشناسي وجود دارد كه تا پايان برنامه پنجم توسعه به 151 ايستگاه مي رسد.

 



كنگره شاعر شهير قرن دهم در بافق برگزار مي شود

يزد- خبرنگار كيهان:
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد از برگزاري كنگره بزرگداشت وحشي بافقي شاعر نامي قرن دهم درسال آينده خبر داد.
بهرام عبدالحسيني در نشست شوراي فرهنگ عمومي بافق افزود: دبيرخانه و كميته هاي مختلف كنگره بزرگداشت وحشي بافقي در اوايل سال آينده در شهرستان بافق گشايش خواهد يافت و فراخوان برگزاري آن نيز در سطح ملي اعلام خواهد شد.
وي افزود: كار تحقيقاتي مستند داستاني زندگي وحشي بافقي انجام و فيلمنامه آن نيز تهيه شده و بزودي كار ساخت اين فيلم مستند كليد خواهد خورد.
وي ادامه داد: قرار است اين مستند كه با همكاري صدا و سيماي مركز يزد و مشاركت شركت سنگ آهن مركزي ايران- بافق ساخته مي شود، همزمان با برگزاري كنگره بزرگداشت وحشي بافقي اكران و پخش شود.عبدالحسيني با اشاره به ساخت تنديس وحشي بافقي با همكاري شهرداري و شوراي اسلامي شهر بافق اظهار داشت: نصب اين تنديس در يكي از ميادين اين شهر از ديگر برنامه هاي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي يزد درخصوص بزرگداشت كنگره اين شاعر نامدار است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14