(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 6 بهمن 1390- شماره 20128

آغاز رزمايش آمريكا و عربستان در صحراي نوادا
نشست مشترك وزيران خارجه تركيه و 6 كشور عرب در اسلامبول برگزار مي شود
جرج سوروس : شورش هاي خياباني آمريكا و اروپا را فرا مي گيرد
جشن سالگرد انقلاب در ميدان التحرير مردم مصر : نظاميان حاكم بايد بروند
اعلام موجوديت جنبش تسخير آيپك در آمريكا
درگيري با نظاميان آل خليفه در شهرهاي بحرين
وزير خارجه سوريه : تسليم فشار سران عرب نمي شويم
مالكي از اردوغان خواست در امور عراق دخالت نكند
اعتصاب و تظاهرات هفته آينده در سراسر ايتاليا
هنيه: غزه را به دروازه جهان براي آزادي قدس تبديل مي كنيم
اجلاس داووس در ميان تدابير امنيتي آغاز به كار كرد
چها رسوي پنج قا ره



آغاز رزمايش آمريكا و عربستان در صحراي نوادا

منابع خبري از برگزاري رزمايش هوايي مشترك آمريكا و عربستان در صحراي نوادا خبر دادند.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه «الحيات»، «پرچم قرمز 5» عنوان رزمايش مشترك هوايي است كه از روز سه شنبه در پايگاه «نليس» ايالت نواداي آمريكا با حضور نيروي هوايي عربستان آغاز شده است.
به گزارش الحيات، اين رزمايش با حضور خلبانان و كادر فني نيروي هوايي عربستان و چند كشور ديگر كه از ذكر آنها خودداري شده است، در صحراي نوادا به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت.
گفته مي شود محور مانور، اجراي پروازهاي شناسايي در شب و روز با هدف برنامه ريزي و اجراي مشترك عمليات جنگي و پيشرفته با مشاركت سامانه هاي پيشرفته جنگنده هايي است كه براي ماموريت حمايت هوايي به كار مي رود.

 



نشست مشترك وزيران خارجه تركيه و 6 كشور عرب در اسلامبول برگزار مي شود

چهارمين نشست مشترك وزيران خارجه تركيه و كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس در اسلامبول تركيه برگزار مي شود.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي از آنكارا، وزارت خارجه تركيه با صدور بيانيه اي اعلام كرد «احمد داود اوغلو» وزير خارجه اين كشور شنبه (پس فردا) ميزبان همتايان خود از كشورهاي عربستان، كويت، امارات، عمان، قطر و بحرين است. براساس بيانيه مذكور، در اين نشست، توسعه روابط تركيه و شورا بررسي مي شود. نزديكي به آمريكا و ناتو باعث شده است كه مواضع دولت آنكارا با دولت هاي محافظه كار عرب روز به روز نزديكتر شود. تركيه و شوراي همكاري خليج فارس در سال 2008 ميلادي با امضاي قراردادي گفت وگوي ميان خود را آغاز كردند و اولين نشست مشترك وزيران خارجه طرفين نيز در شهريور همان سال در جده برگزار شد.

 



آتش در خرمن آتش افروزان
جرج سوروس : شورش هاي خياباني آمريكا و اروپا را فرا مي گيرد

جرج سوروس، سرمايه دار مشهور صهيونيست تاكيد كرد، آمريكا و اروپا بايد خود را آماده مواجهه با هرج و مرج و شورش هاي خياباني كنند.
همزمان با انتشار اخبار گسترش اعتصاب و تظاهرات ضد دولتي در كشورهاي اروپايي، و تحليل هاي كارشناسان مبني بر قريب الوقوع بودن سقوط اتحاديه اروپا و پول واحد يورو، «جرج سوروس» ميلياردر معروف صهيونيست طي اظهاراتي، مهر تأييدي بر پيش بيني هاي اين كارشناسان زد.
به نوشته روزنامه «ديلي ميل»، ميلياردر 81 ساله و پدر انقلاب هاي مخملي در گفت وگو با هفته نامه «نيوزويك» به صراحت اعلام كرد، بحران اقتصادي حاكم بر دنيا به خصوص غرب آن قدر جدي است كه در آمريكا باعث «وقوع شورش هاي خياباني» شده و اروپا را به سمت «هرج و مرج و ناآرامي» سوق مي دهد.
سوروس با هشدار نسبت به «سقوط نظام اقتصاد جهاني» گفت: «شورش هاي خياباني آمريكا در راه است دنيا با يك اوضاع بحراني مواجه شده و اروپا در حال دست و پنجه نرم كردن با بحراني است كه مي رود اين قاره را با يك هرج و مرج رو به رو كند.»
«سوروس» در ادامه براي نشان دادن عمق فاجعه اي كه دنيا به خصوص آمريكا و غرب را تهديد مي كند به اين جمله بسنده كرد كه «حاضرم در اين اوضاع و احوال زنده بمانم تا اين كه يك ثروتمند باقي بمانم.» اين تئوري پرداز مشهور تأكيد كرد «يورو بايد زنده بماند» و در توجيه اين اجبار گفت: «اگر يورو سقوط كند، دنيا از عهده پيامدهاي آن بر نخواهد آمد.»
وي در ادامه با مقايسه اوضاع اقتصادي حاكم بر غرب با بحران بزرگ 1930 و اوضاع شوروي سابق نتيجه گرفت: اكنون همان شرايطي در اروپا حاكم است كه در سال 1991 به سقوط شوروي منجر شد.
«سوروس» به نيوزويك گفت: سقوط يورو باعث بروز منازعاتي خواهد شد كه نتيجه آن ايجاد شكاف در اروپا و افزايش نژادپرستي (در اين كشورها) خواهد شد. اوضاع به قدري وخيم خواهد شد كه دولت ها براي حفظ نظم و قانون، استفاده از مشت آهنين را در دستور كار خود قرار خواهند داد. مردم غرب به درستي نمي دانند در چه اوضاعي قرار گرفته و چه اتفاقي در حال وقوع است!
سوروس در پايان اعلام كرد، اروپا هنوز فرصت دارد كه با كمك آمريكا جلو ادامه اين روند را بگيرد.وي همچنين پيش بيني كرد، باراك اوباما با پيروزي در انتخابات رياست جمهوري 2012 آمريكائي ها را غافلگير خواهد كرد!
هدف بنياد سوروس كه رياست آن را جرج سوروس برعهده دارد هدايت و تربيت كادر و پشتيباني مالي از كودتاي مخملي در كشورهاي ديگر است.
ناظران سياسي در اين باره مي گويند تاكتيك هايي كه سوروس براي انجام كودتاي مخملي به كار مي گرفت اكنون در آمريكا و اروپا اجرا مي شود.
به گفته اين ناظران، همان روش هاي سوروس براي اجراي كودتاي مخملي نظير شورش خياباني به خودشان برگشته و پيش بيني اين ميلياردر صهيونيست اين كه آمريكا و اروپا بايد منتظر شورش هاي خياباني باشد.
سوروس كه در فتنه 88 ايران نقش برجسته اي داشته به شدت از تشديد بحران در غرب نگران است و هشدار داده كه سران غرب تا دير نشده بايد وارد عمل شوند و جلو گسترش بحران اقتصادي را بگيرند.
اين ناظران معتقدند آمريكا و اروپا كه خود ديگر كشورها را تحريم مي كنند حاضر نيستند به شرايط بحراني اعتراف كنند و در جهت تامين خواست هاي معيشتي مردم خود گام بردارند.
اوباما رئيس جمهور آمريكا هم در سخنراني ساليانه خود به صراحت به مشكلات اقتصادي آمريكا اشاره كرده و گفته است كه بيشتر مردم آمريكا از بحران اقتصادي جاري رنج مي برند.

 



جشن سالگرد انقلاب در ميدان التحرير مردم مصر : نظاميان حاكم بايد بروند

ميليون ها نفر در سراسر مصر در نخستين سالگرد پيروزي انقلاب 25 ژانويه با تجمع در ميدان التحرير و ديگر شهرها خواستار كناره گيري نظاميان از قدرت و مجازات قاتلان فرزندان خود شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، صدها هزار نفر از مردم قاهره از نخستين ساعات روز سه شنبه با تجمع در ميدان التحرير كه سمبل انقلاب 25 ژانويه به شمار مي رود، به سردادن شعارهايي بر ضد نظاميان پرداختند و خواستار كناره گيري ژنرال طنطاوي (حاكم نظامي) و ساير اعضاي شوراي عالي نيروهاي مسلح شدند.
تظاهركنندگان شعارهايي در محكوميت شوراي عالي نيروهاي مسلح و سياست هاي نادرست آن سر داده و از اين شورا خواستند تا قدرت را به رئيس جديد پارلمان مصر واگذار كند.
معترضان مصري همچنين قصاص قاتلان فرزندان خود را به عنوان اصلي ترين خواسته خود از انقلاب مردمي 25 ژانويه خواستار شدند.
براساس گزارش هاي دريافتي، انقلابيون مصري از نخستين ساعات روز چهارشنبه با در دست گرفتن امنيت ميدان التحرير مراسم يكمين سالگرد پيروزي انقلاب 25 ژانويه را برگزار كردند.
جماعت اخوان المسلمين مصر و شاخه سياسي آن (حزب آزادي و عدالت) نيز ا زحضور ده ها تن از نمايندگان پارلمان در نخستين مراسم سالگرد پيروزي انقلاب در ميدان التحرير خبر داد. اما حزب سلفي «النور» در بيانيه اي بر حضور اعضاي خود در راهپيمايي هاي خارج از ميدان التحرير تاكيد كرد. «احمد خليل» از رهبران اين حزب گفت: ما به تظاهرات خود تا دستيابي به همه خواسته هاي انقلاب 25 ژانويه ادامه خواهيم داد.
اين در حالي است كه نيروهاي انقلابي با برپايي تظاهرات و راهپيمايي در بسياري از استان هاي مصر از جمله اسكندريه، بني سويف، جنوب سينا، المنيا، الغربيه، جيزه، اسيوط، القليوبيه و سوئز اعتراض خود را نسبت به برآورده نشدن خواسته هاي انقلاب ابراز كردند.
از سوي ديگر حضور نيروهاي امنيتي و پليس مصر با يونيفورم هاي نظامي در سالگرد يكمين سالگرد انقلاب 25 ژانويه بسيار كم رنگ بود و اغلب نظاميان مصري به حفاظت از اماكن حساس سياسي و اقتصادي گمارده شده بودند.
در همين حال با بازگشايي نخستين مجلس مردمي مصر و افزايش انتقادات، حاكم نظامي مصر روز چهارشنبه پس از سه دهه، قانون حالت فوق العاده در اين كشور را ملغي اعلام كرد.
طنطاوي رئيس شوراي عالي نيروهاي مسلح طي پيامي به مناسبت نخستين سالگرد پيروزي انقلابي، آن را به مردم و ارتش مصر تبريك گفت و تصريح كرد اين شورا تا تكميل مرحله دوم انقلاب (انتخابات رياست جمهوري) به كار خود ادامه خواهد داد.
ژنرال طنطاوي بار ديگر بر پايبندي شوراي نظامي حاكم بر مصر به قوانين و معاهدات بين المللي تاكيد كرد.
در زمينه تحولات داخلي مصر، رئيس جديد پارلمان اين كشور، علاوه بر رد كردن پيام تبريك «دووفين ديفلين» رئيس پارلمان رژيم صهيونيستي با دعوت اين رژيم براي ديدار از سرزمين هاي اشغالي و سخنراني در كنست مخالفت كرد و اين دعوت را نپذيرفت.
منابع مطلع نيز روز چهارشنبه يادآور شدند، نمايندگان گروه هاي اكثريت مجلس مصر با درج نام سفير اسرائيل در فهرست سفيران كشورهاي حاضر در قاهره براي حضور در مراسم تاريخي افتتاح اولين جلسه مجلس الشعب (پارلمان) مخالفت كردند و وي را براي شركت در اين مراسم مهم دعوت نكردند.

 



اعلام موجوديت جنبش تسخير آيپك در آمريكا

منابع خبري از تاسيس جنبش «تسخير آيپك» در آمريكا با هدف اعتراض به حمايت هاي آمريكا از رژيم صهيونيستي خبر مي دهند.
به گزارش خبرگزاري ها، به تازگي جنبشي با عنوان «تسخير آيپك» در ايالات متحده آمريكا اعلام موجوديت كرده كه هدف آن اعتراض به حمايت هاي آمريكا از رژيم صهيونيستي به شكل برگزاري تجمع و تظاهرات است.
براساس اين گزارش، اعضاي تشكيل دهنده اين جنبش اعتراضي، جوانان آمريكايي با گرايش هاي سياسي و مذهبي مختلفي از جمله يهودي هستند كه در نخستين برنامه خود قصد دارند همزمان با آغاز اجلاس «آيپك» و طي روزهاي دوم تا ششم ماه مارس (12 تا 16 اسفندماه) سال جاري مقابل محل برگزاري اين اجلاس تجمع كنند.
به نوشته خبرگزاري «قدس» در حال حاضر ساختمان اصلي آيپك در كاخ سفيد قرار دارد. «آيپك» (كميته امور عمومي آمريكا و اسرائيل) مهمترين لابي صهيونيستي و مادر تمام سازمان هاي يهودي است كه مسئوليت آن، هماهنگي و برنامه ريزي براي فعاليت تمامي سازمان هاي يهودي آمريكا و همچنين مسئول جمع آوري كمك و اعانه براي رژيم صهيونيستي است. اين رژيم در حال حاضر 281 سازمان و 250 اتحاديه منطقه اي - صهيونيستي در آمريكا دارد كه نفوذ فوق العاده زيادي در تمام رگه هاي سياسي، اقتصادي و امنيتي آمريكا دارند.
اطلاعات دريافتي از آمريكا حاكي است كه جنبش تسخير «آيپك» پس از راه اندازي تظاهرات خياباني عليه حاميان اسرائيل، برنامه هاي خود را بر مردم آمريكا و دولتمردان اين كشور متمركز كرده و از آنان خواهد خواست دست از حمايت مالي و سياسي رژيم اشغالگر قدس بردارند. اين گزارش ها حاكي است هواداران جنبش تسخير آيپك علاوه بر مخالفت شديد با حمايت هاي آمريكا و غرب از اسرائيل، نسبت به تلاش هاي جديد رژيم تل آويو در آنچه تشكيل دولت يهودي در فلسطين مي نامند نيز انتقاد دارند و آن را نژادپرستي دولتي مي نامند. منابع رسانه اي آمريكا فاش كردند از ديگر اهداف هواداران جنبش تسخير آيپك تلاش براي اعمال فشار به دولت آمريكا مبني بر اعمال فشار بر رژيم اسرائيل براي ممانعت از فشارهاي اين رژيم بر سازمان ها و نهادهاي مخالف سياست هاي حاكم بر تل آويو است.

 



درگيري با نظاميان آل خليفه در شهرهاي بحرين

درگيري بين نيروهاي امنيتي بحرين و صدها معترض در منامه و روستاهاي اطراف آن به مجروح شدن چندين نفر منجر شد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، مردم بحرين با برگزاري تظاهرات در شهر منامه خواستار استعفاي خليفه بن سلمان آل خليفه نخست وزير بحرين و اجراي اصلاحات در اين كشور شدند كه با يورش نيروهاي امنيتي آل خليفه روبه رو شدند.
مزدوران آل خليفه با پرتاب گاز اشك آور به جمعيت تظاهركننده حمله كردند كه بر اثر اين درگيري چندين معترض از جمله يك نوجوان 15 ساله به شدت مجروح شد.
يك مرد 25 ساله بحريني نيز روز جمعه به علت استنشاق گاز سمي در جريان حمله نيروهاي آل خليفه به اعتراضات مردمي در روستاي «جدحفص» جان خود را از دست داد.
طي 11 ماه گذشته مناطق مختلف بحرين شاهد تظاهرات اعتراض آميز مردم بود ولي تنها پاسخ مسئولان دولتي توسل به خشونت و قتل و شكنجه تظاهركنندگان از سوي نيروهاي امنيتي اين كشور بوده است.
از زمان آغاز اعتراضات مردمي بحرين در ماه فوريه 2011 كه با سركوب گسترده نيروهاي آل خليفه همراه بوده است تاكنون ده ها معترض كشته و صدها تن بازداشت يا از محل كار خود اخراج شده اند.
نيروهاي رژيم بحرين با پشتيباني نظاميان عربستان سعودي در سركوب وحشيانه اعتراضات مسالمت آميز مردم بحرين مشاركت گسترده اي دارند.
از سوي ديگر، بحرين ميزبان ناوگان پنجم نيروي دريايي آمريكا است و مانند كويت، عمان، قطر، عربستان و امارات متحده عربي از كمك هاي نظامي آمريكا بهره مي برد.

 



وزير خارجه سوريه : تسليم فشار سران عرب نمي شويم

وزيرخارجه سوريه با رد قطعنامه اخير اتحاديه عرب درباره كشورش تأكيد كرد كه سوريه بيدي نيست كه از اين بادها بلرزد.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، وليد المعلم در يك سخنراني تلويزيوني با اعلام مطلب فوق خاطرنشان كرد، دولت سوريه بر پايداري مردم و نيروهاي مسلح خود تكيه دارد و اعلام مي كندكه تسليم فشارها نمي شود.
وي افزود، دمشق هيچ گاه قطعنامه اخير اتحاديه عرب را نمي پذيرد و آن را اجرا نمي كند و از نظر سوريه اين قطعنامه بي اعتبار است.
وزيرخارجه سوريه اظهار داشت: برخي كشورها در اتحاديه عرب مي گويند كه ما پشتيبان ملت سوريه هستيم در حالي كه همين كشورها اعلام مي كنند كه به تحريم ها عليه سوريه افتخار مي كنند و اين نشان دهنده مقاصد آنهاست.
المعلم با اشاره به گزارش ناظران اتحاديه عرب گفت: در اين گزارش نكات مثبتي از جمله انجام عمليات خشونت آميز از سوي آنچه كه «ارتش آزاد سوريه» ناميده مي شود اشاره شده كه كشته شدن خبرنگار فرانسوي توسط آنها نيز يكي از اين موارد است.
وي با اشاره به تصميمات اخير بشار اسد، رئيس جمهور سوريه درباره اجراي اصلاحات در سوريه گفت: بشار اسد دستوري درباره تنظيم قانون اساسي جديد داده است كه اين قانون به احتمال زياد هفته آينده اعلام مي شود.
المعلم تصريح كرد: ما وقتي كه گزارش ناظران اتحاديه عرب را دريافت كرديم پيشاپيش مي دانستيم كه محتواي آن برخي كشورهاي عربي را خشنود نخواهد كرد اما از آنجايي كه طرح اتحاديه عرب از جانب همين كشورها صادر شده بود احتمال داديم كه خجالت بكشند و گزارش را با ديد مثبت نگاه كنند اما ديديم كه پيش نويس قطعنامه اي را عليه سوريه صادر كردند كه دخالت آشكار در امور داخلي سوريه است.
وزير خارجه سوريه افزود: ميان قطعنامه اخير اتحاديه عرب و ادامه كار ناظران اتحاديه تفاوت وجود دارد. ما اين قطعنامه را به هيچ وجه نمي پذيريم. اما نامه اي از نبيل العربي، دبيركل اتحاديه عرب دريافت كردم كه از سوريه خواسته تا مدت زمان مأموريت ناظران اتحاديه عرب را يك ماه ديگر تمديد كند و اين مسئله هم اكنون در دست بررسي است.
المعلم با اشاره به گزارش ناظران اتحاديه عرب گفت: ما از ناظران اتحاديه عرب مي خواهيم كه بگويند چه اقدامي براي متوقف كردن گروه هاي مسلحي كه اقدام به عمليات خشونت آميز در سوريه مي كنند و اين ناظران خود نيز اين را قبول دارند، انجام دادند.
مقام ارشد سياست خارجي سوريه درباره خروج ناظران عربستاني و كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس از جمع ناظران اتحاديه عرب گفت: شايد مقامات اين كشورها نمي خواهند واقعيت آنچه را كه در سوريه مي گذرد ببينند و ملتشان از آن آگاهي يابد چرا كه اين مسئله در راستاي اهداف از پيش طراحي شده آنها نيست.
وي افزود: حل و فصل مسائل سوريه با اين قطعنامه به هيچ وجه محقق نمي شود بلكه مسأله سوريه بايد با گفت وگو و محقق شدن خواسته هاي ملت سوريه انجام پذيرد.
صدور قطعنامه اتحاديه عرب درباره سوريه كه در آن از بشار اسد خواسته شده قدرت را ظرف دو هفته به معاونش واگذار كند همچنان با واكنش هاي تندي از سوي شخصيت هاي داخلي و خارجي همراه شده است.
روزنامه النباء چاپ لبنان در اين باره نوشت: مصوبه اتحاديه عرب با فشار آمريكا و ابزار قطر و عربستان تهيه شده است.
كارشناسان سوري نيز اظهار داشتند كه آنچه در سوريه رخ مي دهد رهاورد دخالت هاي خارجي در اين كشور است.
اين كارشناسان تأكيد كردند كه اگر دخالت هاي خارجي در سوريه وجود نداشت، اين همه مصيبت در اين كشور به وجود نمي آمد و مردم سوريه اين همه قرباني توطئه هاي كور غرب نمي شدند.
اين اظهارات درحالي صورت مي گيرد كه سخنگوي رسمي وزارت خارجه آمريكا اعلام كرد كه مقامات واشنگتن و مسكو تاكنون نتوانسته اند اختلافات خود را درباره پيش نويس قطعنامه جديد در مورد سوريه در شوراي امنيت سازمان ملل متحد برطرف كنند.
از سوي ديگر، حزب الله لبنان اتهامات در زمينه مداخله در ناآرامي هاي سوريه را به شدت تكذيب كرد.حزب الله لبنان با انتشار بيانيه اي اعلام كرد، اين اتهامات جعلي و ساختگي است كه با هدف ايجاد فتنه انگيزي در منطقه دنبال مي شود.

 



مالكي از اردوغان خواست در امور عراق دخالت نكند

نخست وزير عراق عليه اظهارات همتاي ترك خود شديدا موضع گرفت و پايبندي به اصول ديپلماتيك را به وي گوشزد كرد.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، نوري مالكي با صدور بيانيه اي، اظهارات «رجب طيب اردوغان» را به شدت محكوم كرد. اردوغان اخيرا طي تماس تلفني با «جوزف بايدن» معاون رئيس جمهوري آمريكا در مورد بروز تنش ميان شيعيان و اهل سنت عراق ابراز نگراني كرده و هشدار داده بود كه اين بحران ممكن است به يك جنگ قومي منجر شود و ثبات كشورهاي همسايه را به خطر اندازد.
مالكي در بيانيه خود يادآور شد: ملت عراق، چه شيعه و چه سني، همگي با يكديگر برادرند و نيازي ندارند كه كسي در اين مورد دخالت كند. مالكي افزود، اظهارات اردوغان تحريك آميز است. وي گفت: بهتر است قبل از دخالت در امور ساير كشورها، اصول ديپلماسي را ياد بگيريم.
اردوغان در تماس خود با مقام آمريكايي مدعي شده بود اگر عراقي ها به اختلافات قومي ميان خود پايان ندهند، آنكارا ساكت نخواهد نشست.
اردوغان به بايدن گوشزد كرد: نخست وزير عراق بايد بفهمد كه اگر جنگ قومي در اين كشور آغاز شود، ما ساكت نخواهيم نشست، چرا كه ما با عراق مرزهاي مشترك داريم.
انفجار بمب
به گزارش خبرگزاري فرانسه، منطقه «ابوغريب» در غرب بغداد عصر سه شنبه شاهد انفجار سه بمب بود. اين انفجارها سه كشته و همين تعداد زخمي بر جاي گذاشت. علاوه بر انفجارهاي فوق، «ناظم الجيوري» از فرماندهان شوراهاي بيداري صبح ديروز در بغداد ترور شد. الجيوري كه قبلا عضو القاعده بود، از اين شبكه جدا شد و براي نابودي شبكه، با مقامات عراقي همكاري مي كرد.

 



اعتصاب و تظاهرات هفته آينده در سراسر ايتاليا

مردم سراسر ايتاليا در اعتراض به اوضاع اقتصادي اعتصاب و تظاهرات سراسري برگزار مي كنند.
به گزارش خبرگزاري ها، به دنبال تاكيد دولتمردان ايتاليايي بر اجراي رياضت هاي سنگين اقتصادي، مردم اين كشور روز 12 بهمن ماه ضمن برگزاري اعتصاب سراسري، يك راهپيمايي گسترده ضد دولتي برگزار مي كنند.
خبر برنامه ريزي اين اعتصاب در حالي اعلام مي شود كه چند روزي است، رانندگان تاكسي و كاميونداران اين كشور به نشان اعتراض به سياست هاي اقتصادي «ماريو مونتي» نخست وزير ايتاليا دست به اعتصاب زده اند.
گفتني است، طي ماه ها و هفته هاي اخير كمتر كشور اروپايي روي آرامش را به خود ديده و تقريبا تمام كشورهاي اتحاديه اروپا به اشكال گوناگون درگير اعتصاب و تظاهرات ضد دولتي بوده است.
دريافت وام از صندوق بين المللي پول، بانك جهاني و اتحاديه اروپا در مقابل اجراي رياضت هاي طاقت فرساي اقتصادي، خلاصه همه آن چيزي است كه اين روزها نتيجه آن به شكل اعتصاب و تظاهرات در خيابان هاي اروپا مشاهده مي شود. تظاهركنندگان خواستار توقف همكاري كشورشان با سه نهاد مذكور و در نتيجه كاهش فشارها بر خود هستند.
به گزارش مهر، نتايج نظرسنجي موسسه ايسپو و روزنامه «كوريره دلاسرا» نشان مي دهد، 55درصد ايتاليايي ها هيچ اعتمادي به يورو به عنوان پول رايج كشورشان ندارند.

 



هنيه: غزه را به دروازه جهان براي آزادي قدس تبديل مي كنيم

نخست وزير منتخب حماس گفت، ملت فلسطين به زودي با شكستن محاصره غزه اين شهر را به دروازه جهان براي آزاد كردن مسجد الاقصي و قدس تبديل خواهد كرد.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، اسماعيل هنيه طي سخناني در نشست بين المللي روساي مراكز مطالعات و پژوهش هاي علمي در جهان عرب تاكيد كرد، ملت فلسطين قادر است محاصره نوار غزه را در هم بشكند و هرگز تسليم محاصره سياسي كه بر اين ملت تحميل شده نخواهد شد.
وي به رنج هاي ملت فلسطين در رويارويي و مبارزه با رژيم صهيونيستي اشاره كرد و گفت: ملت فلسطين هرگز تسليم نشده است و گلعاد شاليت را در مقابل آزادي 1027 اسير فلسطيني به اسرائيل تحويل داده است و انشاءالله غزه دروازه جهان براي آزادسازي فلسطين خواهد شد.
نخست وزير دولت حماس در ادامه از كشورهاي سودان، لبنان، عراق، اردن به خاطر مقاومتشان در برابر رژيم اشغالگر تشكر و تاكيد كرد كه فلسطيني ها هرگز پروژه هاي اشغالگران را كه از اقامت ملت فلسطين در كشوري جايگزين صحبت مي كنند، نمي پذيرند.
خبر ديگر اينكه خالد مشعل رئيس دفتر سياسي حماس در ديدار با احمد الطيب شيخ الازهر مصر گفت، امت اسلامي نيازمند وحدت است و مصر مي تواند اين امر را محقق كند.
مشعل افزود، جهان اسلام تجربه هايي را در اختيار دارد كه نمي توان آنها را ناديده گرفت و كشورهاي اسلامي نيازمند استفاده از شيوه الازهر در چارچوب رويكرد اسلامي هستند.
اين ديدار در شرايطي صورت مي گيرد كه يكي از رهبران جنبش حماس از ديدار قريب الوقوع خالد مشعل با محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين در غزه خبر داد.
وي هدف از اين سفر را فراهم كردن فرصتي دوباره براي آشتي ملي و ايجاد فضاي اطمينان در ملت فلسطين نسبت به اين امر ارزيابي كرد.
از سوي ديگر نمايندگان فلسطين و رژيم صهيونيستي در شوراي امنيت سازمان ملل بر سر علت اصلي شكست مذاكرات سازش بين دو طرف با يكديگر مشاجره كردند.
رياض منصور نماينده فلسطين علت اصلي شكست مذاكرات سازش را شهرك سازي عنوان كرد و نماينده اسرائيل مدعي شد كه علت اصلي شكست مذاكرات حق بازگشت آوارگان است.
اين در حالي است كه كشورهاي عضو اتحاديه اروپا با ارسال نامه هايي اقدامات نژادپرستي و تجاوز گرانه رژيم صهيونيستي را در قبال فلسطينيان محكوم كرده و خواستار توقف اينگونه رفتارها شدند.
به گزارش خبرگزاري قدس، اين نامه ها كه از سوي كشورهاي اروپايي ارسال شده است از طريق سفارتخانه هاي اروپايي حاضر در رژيم صهيونيستي به مقامات تل آويو تحويل داده شده است.

 



اجلاس داووس در ميان تدابير امنيتي آغاز به كار كرد

اجلاس داووس تحت تدابير شديد امنيتي در حالي آغاز به كار كرد كه سايه بحران يورو بر آن سنگيني مي كند.
به گزارش آسوشيتدپرس اجلاس جهاني اقتصاد تحت عنوان تحول بزرگ از ديروز به مدت پنج روز و تحت تدابير شديد امنيتي در داووس سوئيس آغاز به كار كرد.
2600 نفر از مقامات مسئول 100 كشور جهان و روساي صدها شركت در اين اجلاس حضور دارند.
يكي از موضوعات اصلي اجلاس داووس پيدا كردن راه حلي براي بحران ارزي و بدهي هاي كشورها و بويژه بحران منطقه يورو است.
«كلاوس شواب» موسس داووس تاكيد كرده است كه سيستم سرمايه داري در شكل موجود خود امروز ديگر با جهان ما سازگار نيست، ما موفق نشديم از بحران مالي در سال 2009 درس بگيريم و به همين سبب تغييرات در اقتصاد جهاني ضروري است.

 



چها رسوي پنج قا ره

آزار كودكان فلسطيني
وزارت خارجه انگليس نسبت به رفتار صهيونيست ها با كودكان فلسطيني در بند رژيم صهيونيستي ابراز نگراني كرد.
معاون وزيرخارجه انگليس بعد از سفري كه به سرزمين هاي اشغالي داشت از مقامات اسرائيل خواست در رفتارهاي خود نسبت به كودكان فلسطيني كه به اتهام سنگ اندازي و جرايمي از اين قبيل اسير شده اند، تجديدنظر كرده و آنان را آزاد كنند.
محكوميت ژنرال لبناني به اتهام جاسوسي
مقامات قضايي لبنان اعلام كردند كه يك ژنرال سابق ارتش اين كشور به دليل ارائه اطلاعات به اسرائيل به دو سال زندان محكوم شد.
لبنان و رژيم صهيونيستي اكنون از لحاظ حقوقي در وضعيت جنگي به سر مي برند و در لبنان جاسوسي و همكاري با اسرائيل مي تواند مجازات مرگ به همراه داشته باشند.
3 ماه حبس براي كشتن 24 عراقي
يك سرباز آمريكايي براي كشتن 24 عراقي تنها به سه ماه حبس محكوم شد!
در مدت اشغال عراق از سوي آمريكا صدها عراقي به شهادت رسيدند كه بسياري از آنان توسط سربازان آمريكا كشته شدند بدون اينكه مجازاتي براي آنان در نظر گرفته شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14