(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 6 بهمن 1390- شماره 20128

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
غرب فقط با شوك سر عقل مي آيد (يادداشت روز)
المنار فلسطين فاش كرد جزئيات توطئه جديد قطر و آمريكا عليه سوريه و ايران
مساوي ! (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
وزير امور خارجه: زمان و مكان مذاكره با 1+5 را جليلي تعيين مي كند
پيش بيني دوره آموزشي براي نامزدهاي انتخابات
اشتون: به محض اعلام آمادگي ايران مذاكرات را از سر مي گيريم
مدير و ليدر اصلي شركت هرمي «تراست اينوست» بازداشت شدند
هيس هيس! ببين چي ميگه عمو انگليس! (خبر ويژه)
آمريكايي ها رفتند نكبت و ترس براي مزدوران ماند (خبر ويژه)
پيام اوباما به رهبر ايران از موضع ضعف بود (خبر ويژه)
كاسه خالي شده است ليس نزن! (خبر ويژه)
تهديد مسلمانان هند سفر سلمان رشدي را لغو كرد (خبر ويژه)
چرا اعتراف نمي كنيم كه دچار مرگ مغزي شده ايم؟! (خبر ويژه)



غرب فقط با شوك سر عقل مي آيد (يادداشت روز)

چالش تازه اي كه غرب تحت عنوان تحريم نفت و بانك مركزي ايران آغاز كرده، داراي چند چهره متفاوت است. اولا و در ظاهر، تحريم است اما در باطن رنگ و بوي جنگ و تروريسم را دارد چرا كه دشمني تمام عيار با يك ملت است. ثانيا جنگ و تروريسم اقتصادي است اما اصالت ندارد بلكه قرار است مانند يك چاشني انفجاري در زمين اصلي جنگ (جنگ نرم رواني و فرسايشي) عمل كند. به عبارت ديگر بايد نيروي ديگري را آزاد كند تا بتواند به فتنه دو سال پيش گروهك ها، تنفس مصنوعي بدهد و به روحيه درماني آنها بپردازد. ثالثا برحسب ظاهر، رفتاري فعال از سوي غرب به حساب مي آيد اما در باطن، اقدامي از سر انفعال و اضطرار و استيصال است. رابعا رفتاري از سر اعتماد به نفس به نظر مي رسد اما به غايت آميخته با ترديد و تزلزل و ترس است. خامسا به عنوان تصميمي از سر دوستي و ائتلاف در جبهه غرب القا مي شود، اما به وضوح در جنگ اقتصادي ميان آمريكا و انگليس با اروپا (يا به عبارتي رقابت دلار با يورو) از يك سو و اقتصاد غرب با شرق آسيا ريشه دارد.
درباره چند و چون اين چالش و چگونگي مواجهه با آن گفتني هايي هست:
1- كمتر از 10 ماه تا انتخابات رياست جمهوري آمريكا باقي مانده و اوباما در حالي مصوبه كنگره در اين زمينه را امضا كرد كه از سوي منتقدان خود در لابي صهيونيستي و جمهوري خواهان، به عنوان «اردك لنگ» و كسي كه از عهده ايران و بيداري اسلامي برنيامده، شناخته مي شود. در كنار اين درماندگي، بدهي 15 هزار ميليارد دلاري، كمر دولت آمريكا را به عنوان بدهكارترين حكومت جهان شكسته است. اين هم يادگاري جنگ هاي عراق و افغانستان است. اوباما روز گذشته در كنگره نطقي كرد و با اشاره سربسته به وضع وخيم اقتصاد آمريكا گفت «آنچه در خطر است، ارزشهاي حزب دموكرات يا جمهوريخواه نيست بلكه اصول و ارزشهاي آمريكايي است». همزمان نشريه فرانسوي لوموند ديپلماتيك در شماره ژانويه خود تصريح مي كند «بوي مرگ از اقتصاد اروپا بلند شده و نشست هاي بي اثر سران اتحاديه، به بال بال زدن مرغ سركنده مي ماند».
بدين ترتيب توسل به تحريم و تروريسم اقتصادي- به موازات جنگ اطلاعاتي و تبليغاتي و ترور فيزيكي- تنها گزينه پيش روي اوباماست تا هم از تله درگيري نظامي با ايران بگريزد و هم دهان مخالفان را ببندد كه در مقابل ايران بيكار ننشسته است. ورود به اين حوزه ظاهرا چند خاصيت ديگر هم مي تواند داشته باشد. اولا مي توان به اروپاي رقيب از پشت خنجر زد و در جنگ دلار و يورو، رمق بيشتري از يورو گرفت. بدين معنا كه آمريكا سالهاست خود را از تجارت و بازار پرسود ايران محروم كرده و بنابراين بايد اروپا و حتي اقتصادهاي شرقي نظير چين و ژاپن و هند و كره را به سوي بازي يي هدايت كند كه از اين تجارت پرسود- و رونق بخش- محروم شوند، ضمن اينكه در هر نوع بحران نفتي، رقباي اقتصادي آمريكا بسيار بيشتر از آمريكا خسارت مي بينند. بدين ترتيب آمريكا به علاوه انگليس و با استفاده از انفعال ساركوزي و مركل (متأثر از لابي صهيونيستي)، در حال ضعيف كردن اروپايي هستند كه زبانش پس از شكست هاي عراق و افغانستان دراز شده است. ثانيا اوباما متهم است به اندازه كافي از محافل اپوزيسيون ايراني كه دو سال پيش به اغتشاش و آشوب دست يازيدند، حمايت نكرده است. سناريوي اخير كه اتفاقا با مشورت خائنانه و «گرا» دادن برخي گروه هاي نفاق داخلي- داراي دفتر و دستك در اروپا و آمريكا!- در پيش گرفته شده، تلاش مي كند بخشي از سرخوردگي گسترده اپوزيسيون را جبران كند. به اين نكته نيز بايد توجه داشت كه غرب يقين كرده فشار خارجي بدون وقوع اتفاقي در داخل ايران به جايي نخواهد رسيد. همين جمعه گذشته بود كه ژنرال مايكل هايدن رئيس اسبق سازمان سيا اعلام كرد «بهترين و تنها گزينه براي توقف يا كند كردن برنامه هسته اي ايران، تشويق مخالفان در داخل و بازسازي ناآرامي هاي ژوئيه 2009 ميلادي در ايران است». خانم كلينتون نيز 3 ماه پيش در مصاحبه با تلويزيون بي بي سي تصريح كرده بود «دولت آمريكا از بيرون هر حمايتي كه از دستش برمي آمد، به معترضان كرد اما در عين حال مراقب بود زياده روي نكند... 2 سال پيش از درون جنبش اين صدا شنيده مي شد كه آمريكا بايد مواظب باشد طوري عمل نكند كه عامل و حامي اصلي جنبش جلوه كند چون اعتبار جنبش به خطر مي افتد».
به طور خلاصه، آن گونه كه رسانه هاي بسياري در آسيا و اروپا نوشتند سرنوشت اوباما همانند كارتر و ريگان و كلينتون و بوش، به پرونده ايران گره خورده و اين چالش نيز جز به واسطه ايجاد بي ثباتي از درون ايران برطرف نخواهد شد. بنابراين اوباما مجبور مي شود ژست تغيير در رفتار آمريكا را كنار بگذارد و آن روي حقيقي كاخ سفيد را نشان دهد. عداوت و خباثتي كه آمريكا و برخي متحدانش در كنار ادعاي حقوق بشر نشان دادند، براي غرب هزينه سنگيني دربرخواهد داشت. نكته جالب اينجاست كه آمريكا از شوراي امنيت نيز نااميد شده و اجباراً اين شورا را دور زده، آن هم با احاله موضوع به 6 ماه ديگر و قيد اين شرط كه در صورت متلاطم تر شدن اقتصاد جهاني، تحريم ها متوقف يا برخي طرف ها از معامله با ايران معاف شوند!
2- هدف اصلي دشمن در اين هجمه، ويروسي كردن ذهن ها و اختلال دو وجهي در «افكار عمومي» و «ذهن تصميم سازان و سياستمداران» ايران است. به يقين آنها كه داراي رشد و استقلال و عزت هستند، از دشمني دشمن به او پناه نمي برند و اين كار را آن هم در بحبوحه رويارويي، اسباب جسورتر كردن خصم مي دانند. بنابراين در اين مواجهه، آميزه اي از شجاعت و مجاهدت و تدبير و قاطعيت لازم است. آن گونه كه سابقه دهه ها تحريم نشان داده، اين حربه به خودي خود هيچ اثري به همراه ندارد و صرفا هنگامي مي تواند موثر واقع شود كه دشمن، عوامل خود را در داخل برانگيزد يا نيروهايي را فعال كند و متقابلا با انفعال سياستمداران و تصميم سازان مواجه شود. ملت و نظام ما در چالش اخير كه با التهاب بازار همراه شد، با دو جريان «تروريسم اقتصادي» و «تروريسم رسانه اي» مواجه است. واقعيت اين است كه به لحاظ اقتصادي اتفاق معناداري رخ نداده بود تا در عمل به التهاب در بازار سكه و ارز منجر شود. اما بنا بود اتفاقي در ايران بيفتد كه چكاندن ماشه خالي از سوي آمريكا را واقعي و معنادار كند و باري بزرگ را ولو موقتا از روي دوش اوباما بردارد. اين كار به تمام معنا- ضد-اطلاعاتي و امنيتي را دو بازوي تروريسم اقتصادي و رسانه اي در ايران انجام دادند. اگر 12-10 سال پيش با پديده اي محدود به نام «پايگاه مطبوعاتي دشمن» مواجه بوديم، اكنون همين پايگاه رسانه اي در ابعادي ديگر و با روش هاي نفوذ متفاوت بازتوليد شده است كه از جمله در ماجراي اخير پيشاپيش در التهاب بازار مي دميد و مي كوشيد تقاضاي مصنوعي براي سكه و ارز-و احيانا كالا- را بالا ببرد.
آنها البته تنها نبودند. جريان ديگري كه مسامحتا از آنها به عنوان دلال نام برده مي شود، با آمد و شد خود كوشيد در ميانه محرم و صفر كه اساسا تقاضاي طلا و سكه به شدت پايين مي آيد، بازارگرمي به راه اندازد. متأسفانه بايد گفت مجموعه دستگاه هاي اطلاعاتي و امنيتي ما حتي در حداقل هاي خود، وارد اين حوزه نشدند و با حلقه هايي كه به وضوح نقش ستون پنجم و تروريست هاي گسيل شده را بازي مي كنند، مواجهه نكردند. براي اين دستگاه ها - اگر گارد دشمن را درست متوجه شوند و اراده كنند- شناسايي زد و بندهاي شبكه دولايه رسانه اي و شبه اقتصادي فعال در اين تروريسم، دشواري چنداني ندارد. محاربه و تروريسم اقتصادي، تعارف بردار نيست. كساني در داخل همانند تروريست هاي قاتل، اين ريسك بزرگ را به جان خريده اند كه با خيانت به كشور خود، به جان معيشت مردم بيفتند و خون آنها را در شيشه دشمن كنند. با محارب و تروريست بايد به زبان خود او سخن گفت. لازم هم نيست كه هر روز و هر هفته زنجيره اعدام داشته باشيم، اولين برخوردهاي محدود عبرت آموز، بسياري از زمينه هاي ارتكاب جرم را جمع مي كند. حالا كه مفسدان و زالو صفتان سر از لانه بيرون آورده اند، بهترين فرصت و موقعيت براي كوبيدن سر آنهاست. اصلاحات اقتصادي و زدودن فرصت هاي دلالي و احتكار و ... سرجاي خود محفوظ! اما هزينه دار كردن رفتارهاي زالوصفتانه آن هم در مقياس هاي چندده و چندصدميلياردي وظيفه ديگري است.
3- نگاه «جزيره اي» يا «رقابتي» به صحنه سياست كلان كشور، آسيب بزرگي است كه از سوي برخي سياستمداران متوجه منافع ملي شده است. رقابت هاي سياسي و انتخاباتي هيچ وقت تمام نمي شود اما اين موضوع در كنار نگرش جزيره اي نبايد منجر به غفلت از مصالح كلي و منافع ملي شود. براي مثال اينكه چند ماه پيش شركت «ج» زيرمجموعه يك بانك وابسته به يكي از حوزه هاي خدمات شهري اقدام به خريد سكه كرد- رقم اين معامله از 3 تا 20 ميليارد تومان گفته شد- و عملاً به تقاضاي كاذب دامن زد، حداقل نشانگر نگاه محدود و جزيره اي است اگر متضمن خيانت و فضاسازي كاذب نبوده باشد. چنين اتفاقي مي تواند در مراكز ديگري هم رخ داده باشد و عملاً بيت المال و مراكز عمومي را درگير چرخه معيوبي كند كه سودش در كام دشمنان كشور و ملت مي ريزد. در مقابل، مراكز دولتي مسئول نمي توانند با بي تفاوتي و بدسليقگي به مواجهه با چالش ها بروند. اگر دشمن در دشمني خود جدي است و عوامل خود را نيز برانگيخته، در اين سو نياز به تشكيل ستادها و صف هاي دفاعي-تهاجمي كارآمد است. اينكه كدام صاحب منصبان در شهرداري يا مجلس و دولت و... با هم قهر و آشتي دارند و چه كسي مؤتلف يا رقيب ديگري است، نبايد قاطبه مسئولان را از نگاه حاكميتي و جهادي به صحنه بازدارد. در يك جبهه جنگ، اولين رمز مقاومت و پيروزي، برخورد «جبهه اي» به معناي دورريختن دل خوري ها و گلايه ها و زدن به خط دشمن است. باور كنيد اگر مسئولان ما داراي اين هنر باشند كه حتي بدون درگير شدن با چالش ها، اقدام به مانور وحدت كنند، بسياري از التهاب هاي اقتصادي و اجتماعي و سياسي و فرهنگي كه از سوي دشمن دميده مي شود، دچار انجماد خواهد شد.
دولت، مجلس و دستگاه قضايي در چالش اخير مسئوليت مشتركي بر دوش دارند و چه خوب است كه نشست هايي- به شكل ستادهاي مشترك - ترتيب داده شود و پس از اتخاذ تصميمات، بلافاصله به مرحله اجرا درآيد. حباب التهاب اقتصادي صرفاً بااين روش تخليه خواهد شد و به يقين دشمن تا غلبه اختلاف و مجادله بر اتحاد و هماهنگي را رصد مي كند، براي تداوم خصومت، روحيه خواهد داشت. راه اين دشمني را صرفاً با نااميدكردن خصم مي توان بست همچنان كه در طول 3 دهه گذشته انجام داده ايم. بايد پرسيد آيا گارد برخي مسئولان ما در اين ميدان به اندازه كافي گارد دفاعي و جهادي هست؟!رهبر معظم انقلاب چند سال پيش مطرح كردند- اراده كنيم و چاه هاي نفت خود را ببنديم. اين بلندهمتي و دورانديشي كجا و كم همتي ما كجا؟!
4- خداوند مؤمنان را امر فرموده كه «وليجدوا فيكم غلظه . كافران بايد شدت و غلظت را در شما بيابند.» نه تنها در مقابل دشمن نبايد ضعيف و منفعل و مرعوب بود، بلكه بايد به او تفهيم كرد كه هر تهديدي، هزينه اي دارد. اكنون كه مستكبران آداب و اطوار هميشگي را كنار گذاشته و سيماي كريه خود را عيان كرده اند، هم بايد آنان را هو كرد و هم هزينه ها و شوك هايي را به «دنيا» و «اقتصاد» آنها وارد كرد. اقتصاد غرب امروز در بدترين و شكننده ترين شرايط خود است. رعب را بايد در دل آنان افكند و اين كاملاً امكانپذير است.
غرب به شوك درماني نيازمند است تا سر عقل بيايد.
محمد ايماني

 



المنار فلسطين فاش كرد جزئيات توطئه جديد قطر و آمريكا عليه سوريه و ايران

هفته نامه فلسطيني المنار از جزئيات توطئه جديد قطر، آمريكا و رژيم صهيونيستي عليه جبهه مقاومت در منطقه پرده برداشت.
المنار در افشاگري خود جزئيات نشست مقامات آمريكايي، رژيم صهيونيستي و قطري را در واشنگتن منتشر كرد كه نشان مي دهد آنها توطئه جديدي را عليه سوريه در 20 بند تهيه و تصويب كرده اند. بخشي از اين نشست و توطئه نيز به ايران اختصاص دارد كه به نوشته المنار، رژيم آل سعود با همدستي رژيم صهيونيستي براي اعزام مزدور، خرابكار و جاسوس به ايران تلاش مي كند.
اين هفته نامه در پايگاه اينترنتي خود اعلام كرد پيشنهاد دوحه براي اعزام نيروهاي عربي به سوريه به معناي آن است كه براي تداوم بحران در اين كشور تلاش مي شود. پيشنهاد قطر براي اعزام نيروهاي عربي به سوريه يك نيرنگ آمريكايي واسرائيلي است كه در سفر مشكوك نخست وزير قطر به آمريكا طراحي و به وي ابلاغ شده است. اين سفر با تحركات مشكوك نبيل العربي دبيركل اتحاديه عرب و عمرو موسي دبير كل سابق اين اتحاديه و سفر آنها به تعدادي از كشورهاي عربي همزمان شده است. اين دو نفر در سفر به كشورهاي عربي تلاش كرده اند طرح قطر و عربستان را براي اعزام نيروهاي عربي تبليغ كنند. علاوه بر اينكه اين پيشنهاد با سفر امير قطر به شماري از كشورهاي عربي و ترغيب آنها براي برقراري روابط ديپلماتيك با اسرائيل همزمان شده است.
المنار به جزئيات ديدار خطرناك و مشكوك حمد بن جاسم نخست وزير قطر با مقامات آمريكايي و مسئولان امنيتي اسرائيلي در واشنگتن دست يافته است. حمد پس از آن به آمريكا سفر كرد كه گزارشهايي مبني بر شكست توطئه عليه سوريه و نزديك شدن رهبري سوريه به حل و فصل بحران و موفقيتش در خنثي كردن طرح خونين عليه ملت سوريه موفق شد.
اين گزارشها، سازمانهاي اطلاعاتي آمريكا و وزير خارجه اين كشور را بر آن داشت تا حمد بن جاسم را به واشنگتن احضار كنند. وي در سفر به واشنگتن اختيار آن را نيز داشت كه از طرف مقامات سعودي صحبت كند. جاسم پس از ورود به واشنگتن بلافاصله به ساختمان وزارت خارجه آمريكا برده شد و در آنجا نشستي به رياست هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا با حضور مقامات امنيتي آمريكايي و حضور دو تن از مقامات شوراي امنيت ملي اسرائيل برگزار شد. مقامات آمريكايي و اسرائيلي در اين نشست حمد و اميرقطر را به علت شكست در جنگ افروزي طايفه اي در سوريه سرزنش كردند. حمد بن جاسم در اين نشست مهلت اضافي خواست تا توطئه جديدي عليه سوريه به راه انداخته شود. نخست وزير قطر در اين سفر تاكيد كرده بود كشورش ميلياردها دلار ديگر براي خرابكاري در سوريه اختصاص خواهد داد. حمد بن جاسم در اين نشست گفته بود حكام قطر و عربستان و همه كشورهاي عرب خليج فارس با خطر بزرگ و چالشهاي هولناكي روبرو هستند و موفقيت ملت و دولت سوريه در مقابله با طرح آمريكا، اسرائيل، كشورهاي عرب خليج فارس، تركيه و اروپا به معناي از بين رفتن نظامهاي عرب خليج فارس است. وي در اين نشست پيشنهادهايي را براي ايجاد درگيري در لبنان و فشار به فلسطينيان مطرح كرده است. كلينتون در اين نشست گفته است ناظران عرب امكان دارد گزارشي به نفع نظام سوريه منتشر كنند. وي همچنين درباره تعهد حمد بن جاسم درباره به خدمت گيري همه ناظران يا بيشتر آنان براي آنكه گزارشهاي از پيش تهيه شده ارائه دهند، ابراز ترديد كرده بود. مقام اسرائيلي نيز در اين نشست پيشنهاد توطئه جديدي را با توجه به ناتواني شوراي امنيت سازمان ملل در تصميم گيري درخصوص مداخله نظامي در خصوص سوريه ارائه كرده بود. اين مقام اسرائيلي از حمد بن جاسم سوال كرده بود دوحه در متقاعد كردن برخي كشورهاي عربي براي اعزام نيرو به سوريه و اجراي دستورات مربوط به ماموريتهاي حقيقي يعني حمايت از تروريستها و افراد مسلح و هماهنگي با آنها و مجهز كردن آنان به دستگاههاي پيشرفته تر ارتباطاتي و تماس با ايستگاههاي ويژه ايجاد شده در خاك تركيه و در شمال لبنان چقدر توانايي دارد. كلينتون در اين نشست ضمن حمايت از طرح اسرائيل خاطر نشان كرده بود افراد مسلح اكنون با خطر مواجهند و نظام سوريه همچنان قوي است و مي تواند اوضاع را در هر لحظه اي به نفع خود تغيير دهد. نخست وزير قطر در اين نشست از موضع رسمي مصر و عراق ابراز نگراني و درخواست كرده بود قاهره و بغداد تحت فشار قرار گيرند و قطر و عربستان كمك كنند تا اوضاع در مصر همچنان بي ثبات باقي بماند. نخست وزير قطر همچنين اطمينان داده است كه عربستان براي حمايت از هسته هاي تروريستي و فعال نگاه داشتن آنان در عراق تلاش مي كند و در عين حال پرويز مشرف رئيس جمهور سابق پاكستان نيز كه در عربستان اقامت دارد براي تشديد انفجارها در پاكستان در تلاش است و رياض با كمك سازمانهاي امنيتي اسرائيلي به جذب مزدور و تروريست و جاسوس براي اعزام آنان به ايران تلاش مي كند. حمد بن جاسم بار ديگر سعد حريري نخست وزير سابق لبنان و رئيس فراكسيون المستقبل را در مجلس اين كشور به ناتواني در شعله ور كردن عرصه در لبنان متهم كرد.

 



مساوي ! (گفت و شنود)

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: قرار است آمريكا و عربستان در صحراي «نوادا» در آمريكا رزمايش مشترك داشته باشند!
گفت: چرا صحراي نوادا؟! اين منطقه آمريكا شبيه سرزمين عربستان است. مگر آمريكا قصد حمله به عربستان را دارد؟!
گفتم: چه عرض كنم؟! اگر شيوخ آل سعود عقل داشتند مي توانستند بفهمند كه آمريكا در اين رزمايش كجا را نشانه رفته است.
گفت: آل سعود عقل و دركش كجا بود؟! دلشان خوش است كه با آمريكا رزمايش مشترك انجام مي دهند!
گفتم: يارو وارد رستوران شد و پرسيد غذا چي داريد؟ گارسون گفت؛ مخلوط خوراك گوشت گاو و گنجشك. يارو پرسيد چقدر آن گوشت گاو است و چقدر گوشت گنجشك؟ گارسون گفت؛ به اندازه كاملاً مساوي. چون ما هر روز صبح يك گاو مي كشيم و يك گنجشك و گوشت آنها را با هم مخلوط مي كنيم!
 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ ماهيت واقعي نهادهاي بين المللي خدمت به آمريكا و رژيم صهيونيستي و جاسوسي است. اما از همه تأمل برانگيزتر، حمايت بان كي مون، دبير كل سازمان ملل از تروريست هاست. او به دستور آمريكا از عراق خواست 6 ماه ديگر منافقين را در عراق تحمل كند ولي سازمان ملل از محكوم كردن ترور اخير دانشمند هسته اي ايران خودداري كرده و همتاي او در وين، اسامي، دانشمندان ما را در اختيار سازمانهاي ضدبشر قرار داده است تا به پيشرفت كشور ضربه بزنند، مسئولان در مجامع بين المللي بايد هوشيارانه تر عمل كنند.
عباس اخوت
¤ ژستهاي رنگارنگ غربي ها درمورد حمله اسرائيل به ايران، صرفاً براي فريب ايران است، چون همه مي دانند اسرائيل مولود و دست پرورده همه جانبه غرب است كه حتي با حمايت غربي ها، در قبال نظام قدرتمند جمهوري اسلامي هيچ غلطي نمي تواند بكند.
يك هموطن
¤ تركي الفيصل با ادبياتي بزرگ تر از دهانش و مثل ادبيات اربابانشان گفته، تمام گزينه ها را مد نظر داريم! تا آنجا كه سنم قد مي دهد، سران كشورهاي عربي مثل عربستان، قطر، يك گزينه بيشتر نمي شناسند و آن نوكري قدرتهاي استعمارگر در منطقه بوده است.
سعيدي
¤ امت حزب الله با توجه به رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب در انتخاب نمايندگان دقت لازم به خرج دهند.
قاسمي از اصفهان
¤ از قوه قضائيه تقاضا داريم افرادي كه با روشهاي مختلف موجب ايجاد تنش در جامعه مي شوند و تشنج به وجود مي آورند، را شناسايي و مورد محاكمه قرار دهند.
يك شهروند
¤ وزارت راه و ترابري در خصوص اجراي مصوبه بازسازي جاده شفت - طارم - زنجان از محور، آب بريه ملاسرا كه 6 سال از تصويب آن مي گذرد، با توجه به اينكه بودجه آن به مبلغ 3 ميليارد تومان تخصيص يافته است همچنان تعلل مي كند. لطفاً در خصوص دلايل اين تعلل تحقيق كنيد.
يك هموطن
¤ تاكسي هاي تهران- پرديس خيلي فرسوده هستند و اصلا امكان نصب كمربند و بستن آن وجود ندارد. از مسئولان پليس راهنمايي و رانندگي مي خواهيم به اين وضعيت توجه كنند.
اميني
¤در برخي از بيمارستان هاي خصوصي و دولتي حجاب اسلامي بين بعضي از كاركنان و پرستاران رعايت نمي شود. اين مسئله در برخي از شهرستانها هم رايج شده است. بخصوص در بيمارستان ورامين اين مسئله مشهود است. آرامش روحي و معنوي بيماران اقتضا مي كند كه به اين وضعيت رسيدگي شود.
بوربور-ورامين
¤اميدواريم مديريت جديد دانشگاه آزاد، بدنبال رفع سوءاستفاده و فساد در اين دانشگاه باشد.
يك پيام
¤چرا مسئولان فكري به حال رفع مشكل ترافيك پل فرديس-مترو كرج نمي كنند؟
فريده خامسي-از تهران
¤با وجود افزايش 3 برابري عوارض آزادراه تهران-قم، اين بزرگراه بسيار ناهموار است. از مسئولان راه و ترابري و شهرسازي تقاضاي رسيدگي داريم.
يك شهروند تهراني
¤از وزير محترم راه و شهرسازي درخواست مي شود در احداث مترو تهران-ورامين-پيشوا- تسريع نمايد.
فواد كاسب-از تهران
¤پدرم در سال 87 قراردادي با شهرداري در مورد نوسازي منازل مسكوني منعقد كرد شماره قرارداد 21284/17/87/117-12/2/87 است طبق اين قرارداد شهرداري بايد خانه جديد را در دي ماه سال 88 تحويل مي داد، اما الان متاسفانه با گذشت 2 سال و اندي شهرداري نه خانه اي به ما تحويل داده و نه پاسخ قانع كننده اي مي دهد.
حبيب الله آقايي
پاسخ شركت آب و فاضلاب
بازگشت به درج مطلبي در آن روزنامه محترم در ستون «كيهان و خوانندگان» در تاريخ 13/10/90 درخصوص قطع آب در شهرك قصر فيروزه به استحضار مي رساند، تامين آب شهرك قصر فيروزه از طريق كنتور حجمي شش اينچ بر عهده آب و فاضلاب منطقه 4 و آبرساني، توزيع و پمپاژ آب به داخل ساختمان هاي مسكوني 10 طبقه برعهده تاسيسات داخلي شهرك است.
براساس پيگيري ها مشخص شد كه در تاريخ هاي ياد شده هيچ گونه قطع يا افت فشار آب از سوي شركت آب و فاضلاب منطقه 4 وجود نداشته و قطع آب شهرك مورد اشاره ناشي از مشكل تاسيسات داخلي بوده است.
پاسخ شهرداري منطقه 4
احتراما با عنايت به مطلب مندرج در ستون پيام هاي مردمي 30 آذر ماه سال جاري درخصوص «ساماندهي پياده روي مجتمع هاي مسكوني نگين و كوثر» به اطلاع مي رساند؛ مقرر شد با هماهنگي تاكسيراني منطقه ضمن ساماندهي تاكسي هاي مربوط به شركت باغ آسمان، با هماهنگي راهنمايي و رانندگي نسبت به اجراي تمهيدات لازم و صدور اخطار كتبي و اعمال قانون در خصوص ساماندهي و تخليه پياده روها از سد معبر توسط خودروهاي مراجعه كننده به كاربري خدماتي ايران خودرو اقدامات لازم صورت گيرد.
¤ از مسئولين آموزش و پرورش تهران درخواست مي شود نسبت به احداث نمازخانه جديد باتوجه به تغيير كاربري نمازخانه قبلي مدرسه راهنمايي دخترانه نيايش (شيفت عصر) اقدام نمايند. متأسفانه در حال حاضر هيچ كدام از دانش آموزان نمي توانند نماز را كه ستون دين ماست اقامه نمايند.
2664:0935
¤ به درد هم اگر خورديم قشنگ است
به شانه بار هم برديم قشنگ است
در اين دنيا كه پايانش به مرگ است
براي هم اگر مرديم قشنگ است
محمود جعفري
¤ در تاريخ 1/10/90 از شركت سايپا يك دستگاه خودروي پرايد تحويل گرفتم كه بعد از دو هفته ماشين خراب شد و موتورش را باز كردند؟ چرا دقت و نظارت نيست؟ ما چه گناهي كرده ايم كه هيچ كس هم در اين شركت پاسخگو نيست آيا خودرويي كه 300 كيلومتر هم كار نكرده بايد موتورش باز شود؟! از مسئولين امر درخواست رسيدگي دارم.
ابوذر پيري از زاهدان
¤ حدود 2 سال است كه خودروي خود را به مركز اسقاط زنجان تحويل داده ايم ولي از پول آن خبري نيست. چرا؟ نكند مي خواهند وقتي كاملا ارزش پول خودروي فرسوده از دست رفت مبلغ يك ميليون تومان را به مشتريان بدهند؟!
9131:0919
¤ چرا مسئولين تنظيم بازار در مقابل گراني و هرج و مرج بازار كاري نمي كنند؟
6378:0914
7211:0914
و...
¤ من گداي حضرت حق و فقير درگاه اويم خواهش مي كنم مقداري به من كمك كنيد البته نه ارز و دلار و ريال و چك و طلا و سكه و... فقط مختصري از اعمال مقبولتان مثل نماز، صدقه، ايثارگري، اخلاص و... شما مرا كافي است تا با خود به صحنه وحشتناك قيامت ببريد. آيا مي شود؟
4061:0917
¤ از نمايندگان مجلس و قوه قضائيه و مسئولين امنيتي درخواست مي شود نظارت و دقت بيشتري به مناطق آزاد كشور و درآمدهاي آن داشته باشند.
9704:0915
¤ اگر مسئولين توانايي برخورد با مسببين توهين به ساحت مقدس امام حسين(ع) در عاشوراي90 در شهر بهبهان را ندارند اعلام كنند تا خود ملت ريشه اين هتاكان را بخشكانند.
5069:0915
¤ يك ماه قبل به پليس+10 براي جدا كردن خانوار به منظور دريافت يارانه جداگانه مراجعه كردم و مبلغ 11هزار تومان نيز پرداخت نمودم ولي هنوز خبري نشده است چرا؟
8007:0919
¤ با سيل اسلحه گرم و شكاري كه از طريق مرز متوجه داخل كشور است بايد ترسيد. چرا كه چند سال بعد داستان قشون كشي امروز تروريست ها در سوريه ممكن است براي ما اتفاق بيفتد.
9782:0919
¤ براي اخذ خسارت ماشين چند روز متوالي به شعبه بعثت بيمه ايران مراجعه داشتم. بدون اينكه قصد و غرض در كار باشد عرض مي كنم برخورد كاركنان اين مركز بامراجعين واقعاً زننده و مشمئزكننده است. چرا اجازه مي دهند عده اي اين گونه به هم وطنان خويش بي احترامي بكنند.
1667:0919
¤ كاركنان اورژانس 115 گنبدكاووس از توابع استان گلستان بابت هزينه غذاي سال89 طلبكار هستند. چرا اين مطالبات ما را نمي دهند كه به زخم يك گوشه از زندگي خود بزنيم.
4469:0911
¤ اتومبيل خود را كه تازه از شركت سايپا تحويل گرفته ام براي تعمير به يكي از نمايندگي هاي مجاز شركت بردم . در كمال تعجب تمام هزينه هاي انجام شده را به صورت آزاد با بنده حساب كردند. بنابراين موضوع گارانتي فقط براي تبليغات و جلب مشتري است.
7322:0912
¤ برخي از آموزشگاههاي رانندگي به جاي اينكه به امر آموزش و تعليم قوانين رانندگي در عمل و تئوري اهميت بدهند به كارچاق كني و وعده و وعيد دادن رو آورده اند. علت به وجود آمدن اين مشكل هم عدم نظارت و كنترل روي اين مراكز مي باشد كه اميدواريم رسيدگي بشود.
مسعودي
¤ در لبيك به امام و رهبرمان كه فرمودند «انتخابات مجلس دشمن شكن خواهد بود»، عرض مي كنيم آقاجان مطمئن باشيد با حضورمان دل نازنين شما را شاد خواهيم كرد.
7595-0912 و 7250-0919 و...
¤ از شوراي محترم نگهبان تقاضا مي شود با دقت بيشتري به بررسي صلاحيت نامزدهاي مجلس بپردازند تا درمجلس نهم مثل مجلس ششم شاهد حضور افرادي امثال مزروعي و... نباشيم.
امير مشاط زاده
¤ قضاوت هاي حضرت علي(ع) كجاست كه براي آن حضرت متهم آقازاده و غيرآقازاده فرقي نمي كرد و در مقابل قانون هر دو مساوي بودند؟ اما در قضاوت هاي امروز ما يك آقازاده بيرون از كشور توطئه مي كند خواهرش در داخل مشغول دهن كجي به قوانين كشور مي شود سرانجام بعد از چند سال 6ماه حبس براي او صادر مي كنند كه قطعا در دادگاه تجديدنظر اين مشكل هم حل مي شود.
0819-0917
¤ بعد از گذشت 31 ماه از فتنه، دادگاه مسئول رسيدگي به پرونده فائزه هاشمي حكم صادره 6ماه حبس اعلام شده كه واقعا خنده دار است. خداوكيلي اگر فائزه فرزند يكي از شخصيت هاي كشور نبود همين حكم را در مورد اغتشاشگري او در ايام فتنه صادر مي كردند.
2059-0912
¤ عزل مديران جانباز و ولايتي در بيمه ايران با حمايت چند نماينده مجلس آن هم در آستانه انتخابات مجلس نهم حكايت از كمك مالي گروه انحرافي به اين نماينده ها دارد. از دادستان محترم كل كشور در اين مورد تقاضاي رسيدگي داريم.
2852-0913
¤ اگر همه عالم را براي ما ملت ايران كه اراده كرده ايم اسلام و نظام و كشور را عزت ببخشيم شعب ابي طالب كنند ذره اي عقب نشيني نخواهيم كرد. به ابوجهل هاي زمان بايد گفت، حالا كه لشكر اسلام به سوي بدر و خيبر به راه افتاده است.
يك شهروند
¤ مردم مصر و قوه قضائيه اين كشور را بايد تحسين كرد كه بعد از سقوط حسني مبارك او و فرزندانش را داخل قفس در دادگاه حاضر و محاكمه كردند. بنده كاري به نوع حكمي كه صادر مي شود ندارم. مهم اين بود كه اين جنايت كاران و خائنين را با انداختن داخل قفس و پاي دادگاه كشيدن ذليلشان كردند. اما متاسفانه در ايران سران فتنه علي رغم به آشوب كشيدن كشور و وارد آوردن خسارت جاني و مالي هنوز در مورد دادگاهي كردن شان اقدامي صورت نگرفته است.
گنجي بازنشسته نيروي انتظامي
¤ با توجه به سياست هاي خصمانه آل سعود در رابطه با كشورمان و همچنين مردم مظلوم بحرين از سازمان حج و زيارت مي خواهيم عمره مفرده هم وطنان به ويژه دانش آموزان و دانشجويان را تبديل به زيارت عتبات عاليات در عراق بكند.
7322-0912
¤ ضمن تشكر از اقدام ديرهنگام و ناكافي انحلال خانه سينما كه جولانگاه كوته بينان و مغرضان و دستاويز معاندان شده بود، لازم است به جرايم امنيتي و ضدانقلابي هر يك از افراد متخلف در آن هم قاطعانه رسيدگي شود.
1052-0912
¤ جمعه 17/10/90 همزمان با تشييع پيكر پاك بسيجي و رزمنده و پدر شهيدان «بخشي » در تهران همرزم ديگري از خطه گرگان- نوكنده حاج ابوالقاسم ملا رزمنده، جانباز و ذاكر اهل بيت در نمازجمعه نوكنده تشييع و طبق آرزوي شهيد و همكاري مسئولين در قطعه شهدا به خاك سپرده شد.
شهاب
¤عدم تحقق وعده مسئولين مسكن مهر آبعلي را پي گيري نماييد.
1894-0912
¤ دادگاه فائزه هاشمي و حكم سبكي كه بعد از چند سال براي او صادر شده اين سؤال را ايجاد كرده است كه آيا درست است افراد متصل به كانون هاي قدرت و ثروت در كشور زياد مشكل پيدا نمي كنند!
5129-0936
¤ بابت چاپ روايت اسارت پنج ديپلمات ايراني توسط آمريكايي ها در روزنامه تشكر مي كنيم. پيشنهادم اين است كه پيرو بيانات مقام معظم رهبري جنايات آمريكا در منطقه به صورت كتاب و فيلم درآيد و به نسل بعد منتقل شود.
1264-0919
¤ وقتي آمريكا به طور غيرقانوني اموال و دارايي هاي ايران را بلوكه كرده راهش اين است كه مسئولين براي برگرداندن اين دارايي ها تنگه هرمز را به روي كشتي ها ببندند.
3419- 0935
¤ روز 19 دي سال 56 را بايد روز خيانت پهلوي و روز 26 دي سال 57 را روز مكافات اين رژيم منفور دانست چرا كه آنچه را كه شاه در 19 دي 1356 كاشته بود در 26 دي سال بعد درو كرد و شاه مجبور به فرار شد و بعد هم سقوط كرد.
مومن از اصفهان
¤ بنده وقتي فرزند كوچكم گريه مي كند شديداً احساساتي شده و گريه ام مي گيرد. خداوند چه صبري به مرحوم حاج بخشي پير جبهه ها داده بود كه دو فرزند و دامادش در راه خدا شهيد شدند و ايشان هم صبر كرد و هم جنگيد. براي شادي روح همه پدران سفركرده شهداء به ويژه حاج بخشي تازه گذشته صلوات
4061- 0917
¤ آقايان توكلي و نادران از نمايندگان مخالف دولت مجلس راه ديگري براي اقدامات سياسي خويش پيدا كنند بحراني جلوه دادن اقتصاد كشور در اين شرايط آن هم براي منافع حزبي و گروهي ظلم در حق ملت و نظام است و اين ظلم را خدا هرگز نمي بخشد.
0609-0913
¤ همان گونه كه روسيه ناوش را به كمك سوريه فرستاد، ما هم بايد ناو جماران را پيشاپيش براي كمك مي فرستاديم.
4732-0911
¤ برگزاري رزمايش بزرگ ولايت 90 توسط دلاورمردان نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي و نمايش توانايي بستن تنگه هرمز و همچنين بيرون راندن ناو آمريكايي استنس معادلات جهاني در خصوص تحريم نفتي ايران را بر هم زد. با تكيه به خداوند و اعتماد و اطمينان به چنين ارتش قدرتمند احساس امنيت مي كنيم. داشتن چنين نيروي مسلح جاي افتخار دارد.
6027-0917
¤ سران نظام سلطه و جريانهاي فتنه و انحرافي بدانند اگر براي انتخابات اسفند 90 به دنبال توطئه عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي باشند اين بار نيز با پاسخ قاطع و كوبنده ملت حامي انقلاب و امام خامنه اي عزيز و به مراتب با شدت بيشتري از 9 دي 88 مواجه خواهند شد.
7829-0938
¤ چطور هفته نامه 9 دي به خاطر انتشار كاريكاتوري از يك روحاني فتنه گر (خاتمي) بلافاصله تعطيل مي شود و يا فردي به فائزه هاشمي در شهرري اهانت مي كند قوه قضائيه بلافاصله وارد عمل شده و با فرد هتاك برخورد مي نمايد، ولي به جرمهايي كه همين فرد عليه نظام و امام و رهبري و ملت و همسو با دشمنان اسلام مرتكب شده با حداقل حكم 6 ماه حبس به ملت پاسخ مي دهد؟ آيا حقيقتاً اين است معني عدالت؟!
احمدزاده
¤ اصلاح طلبان و فتنه انگيزان 88 و كساني كه آنها را مورد حمايت قرار دادند، چرا مورد مجازات قرار نمي گيرند. اگر توبه كردند مي توانيم از گناه آنها درگذريم اما متاسفانه اين فتنه گران حاضر به توبه هم نيستند چون از سردمداران خارجي دستور مي گيرند، بنابراين نبايد در مورد آنها رأفت صورت گيرد. بايد به سزاي اعمال خود برسند.
عليمرداني
¤ روزنامه هاي وابسته و زنجيره اي آرمان كه غالباً هر روز عكسي از آقاي هاشمي بر صفحه اول خود دارد در شماره روز 20/10/90 يكي از هنرپيشه ها عنوان نموده كه خانه سينما، خانه ماست. به اين هنرپيشه ساده دل عرض مي كنم نه ملت نه انقلاب با هنرمندان واقعي مدافع ملت و انقلاب و آرمان شهدا هيچ خصومتي نداشته و ندارد . بلكه باهنرمندنماياني كه خانه سينما را به خانه عنكبوت و خانه دشمن تبديل نموده اند مشكل داشته و خواهد داشت و قطعاً چنين هنرمندنماها جايگاهي در بين ملت ندارند. ما بايد شكرگزار نعمات الهي و انقلاب اسلامي باشيم كه خداوند از بين بيش از 190 كشور، ما را برگزيد كه نداي توحيد سردهيم.
عليمرداني
¤ همراه اول با كسر شارژ تلفن مقداري اخبار به صورت پيامك براي مشتركين ارسال مي كند. علي رغم اعتراض و مخالفت كار خودشان را مي كنند و توجهي به رضايت يا عدم رضايت مشتركين ندارند.
2616- 0919
¤ دولت تدبيري داشته باشد كه سوخت اضافي شهروندان را به قيمت آزاد خريداري كند. بااين كار جلوي خريد و فروش سوخت و قاچاق آن تا حدي گرفته مي شود.
2686-0913
¤نمايندگاني كه دائم و در طول نمايندگي خود فقط رأي ممتنع مي دهند شايستگي نمايندگي را ندارند چرا كه از بصيرت كافي براي تشخيص صحيح برخوردار نيستند.
7359- 0919
¤ مجرمي به نام مهدي هاشمي كه مجرميتش محرز شده و كميسيون اصل 90 مجلس نيز بر آن صحه گذاشته به كشور بيگانه پناه مي برد ولي با شكايت همين فرد از آن سوي مرزها از مديرمسئول وقت ايران مديرمسئول محكوم مي شود، ولي به جرم سنگين اين مجرم به علت انتساب به يك شخصيت رسيدگي نمي شود؟ چرا؟ آيا شرارت، اوباش گري، استخدام اراذل و اوباش پول شويي، همگامي با انگليس خبيث و فتنه گران جرم كمي است. حضرت عباسي اگر جرمهاي وي را من و امثال من داشتيم الان وضعمان چطور بود؟
احمد
¤ مهدي جان، شرمنده ايم كه ياد تو را محدود به نيمه شعبان كرده ايم در حالي كه تو ما را از ياد نبرده اي و در بلاها و لغزشها به داد ما مي رسي.
2105-0938
¤ نرخ اتوبوسهاي ويژه ترمينال آبادان (خط آبادان- اهواز) كه چندي قبل از هزار و دويست تومان به هزار و هفتصد تومان افزايش پيدا كرده بود متأسفانه در هفته جاري نيز با افزايش پانصد تومان ديگر به دو هزار و دويست تومان رسيد كه مبلغ دويست تومان آن براي يك تي تاپ 50 توماني و يك سانديس است؟! از مسئولين انجمن صنفي شركت ها و مؤسسات مسافربري جاده اي اهواز و حومه انتظار مي رود در تصميم خود تجديدنظر نمايند.
جمعي از مسافرين خط آبادان- اهواز
¤ افراد و رسانه هايي كه برنامه هاي عدالت محورانه رياست محترم جمهوري را غيرمنصفانه نقد و استهزاء مي كنند بايد در شيعه بودن خودشان شك كنند چرا كه اساس مكتب شيعه بر عدالت بنا شده است.
3665-0912
¤ مي گويند ملكه انگليس روي آسفالت تور پهن كرده بود كه ماهي بگيرد. به او گفتند عجب احمقي هستي. در جواب گفت اصلا من احمق! اما اين رئيس جمهور آمريكا چي؟ دو ساعت است كه ايستاده تا از من ماهي بخره.
3363-0919
¤ عده اي از خدا بي خبر قيمت مسكن را هر روز بالاتر مي برند و كسي هم پاسخگو نيست. تو را به خدا مسئولين به داد مردم برسند و جلوي اين آشفته بازار مسكن را بگيرند.
8950-0912
¤ كادر دندان پزشكي درمانگاه شفاء در تهران با بيماران برخورد تكريم آميزي دارند. وظيفه خودم مي دانم بابت احترامي كه به مراجعين مي گذارند از طريق اين ستون از آنان تشكر بكنم.
مختاري
¤ در اثر تبليغات همراه اول يك بار از روي كنجكاوي فال حافظ را براي سيم كارت همسرم فعال كردم ولي مدت يك ماه مي شود كه هر روز 100 تومان بابت فال حافظ از شارژ تلفن كم مي شود. مرتب با اپراتور مربوط براي لغو اين خدمات تماس مي گيرم ولي ترتيب اثر نمي دهند. عرض مي كنم آيا دريافت چنين پول هايي از مردم حلال است؟ چرا از راه حرام پول درآوردن براي يك عده، شغل شده است؟
2842-0938
¤ مدتي است قليلي از دختران جوان بي بندوبار به محض اينكه در خودروهاي خود مي نشينند روسري و حجاب خود را برمي دارند، مسئولان به اين مسائل بيشتر توجه كنند و برخورد جدي تري با اين افراد داشته باشند.
حاجي لو
¤ ما كارگران خدماتي بيمارستان خليج فارس بندرعباس هنوز مزايا و پاداش سال 89 را دريافت نكرده ايم. اعلام مبلغ عيدي سال جديد به چه درد ما مي خورد.
2279-0917
¤ همسر جانباز اعصاب و روان هستم، حدود 300 هزار تومان جريمه ماشين پيكان براي ما آمد كه بيشتر اين جريمه ها براي محدوده طرح ترافيك بود كه آرم هم داشتيم. اما باز ما را جريمه كرده اند، الان در حال حاضر هم ماشين را خوابانده اند كه هر شب بايد 3 هزار تومان كرايه پرداخت كنيم به بنياد هم مراجعه كرده ايم اما كاري براي ما نكردند.
حاجيان
¤ ساكن فاز يك انديشه هستم. از اول سال جاري مخابرات قبض هاي تلفن ثابت مجتمع مسكوني را براي ما ارسال نمي كند و تلفن ها يك طرفه مي شود، تا زماني كه بايد شخصا خودمان به دفتر مخابرات مراجعه كرده و قبض ها را دريافت و مبلغ را پرداخت نماييم. اين در حالي است كه بايد در صفهاي طويل پرداخت قبوض معطل بمانيم و به دو دفتر پرداخت قبض و تحويل رسيد مخابرات مراجعه كنيم. از مسئولان ذي ربط مي خواهيم به اين موضوع رسيدگي كنند و از اتلاف وقت ما هم جلوگيري به عمل آورند. ضمنا مبلغ 500 تومان دستي هم بابت خدمات دهي ناقص بايد به دفاتر خدمات خصوصي مخابرات پرداخت كنيم.
نام محفوظ
¤ با توجه به اينكه امسال سال جهاد اقتصادي است از مسئولان دولتي بپرسيد چرا با گراني سكه و دلار روبه رو هستيم، دود اين گراني به چشم اقشار آسيب پذير مي رود نه دلالان و پولدارها. الان در اين هنگامه انتخابات برخي دنبال متشنج كردن جامعه هستند، اما مسئولان بايد چشم و گوششان را باز كنند و دست دلالان و فتنه گران را قطع نمايند.
حسيني
¤ وقتي استاد رحيم پورازغدي هنگام شنيدن اذان كلاس و بحث خود را براي اقامه نماز تعطيل مي كند، اين حركت بايد براي همه ما درس باشد.
سليماني
¤ اميدواريم قول رئيس جمهور درخصوص حذف كارگران و كارمندان شركتي جامه عمل بپوشد و همه به كارگران قراردادي تبديل شوند و از حق و حقوق حقه خود برخوردار شوند.
يلقار
¤ بهتر است واردكنندگان به جاي واردات لوازم آرايشي و ميوه هاي خارجي دارو وارد كنند كه ما افراد كهنسال و بيمار اين قدر در مضيقه نباشيم و دارو را با قيمتهاي گران تهيه نكنيم.
خانم پيكر
¤ آيا اگر پيامبران از آقاي مشايي دليل حرفهايش را بپرسند از طرف دفتر رئيس جمهور، به حاشيه سازي و تلاش براي از بين بردن خدمات دولت و نشر اكاذيب متهم نمي شوند؟ آيا مشايي تمام دولت است؟
سيدضياءالدين علايي
¤ در مورد محدوده طرح ترافيك از مسئولان شهرداري و سازمان ترافيك سؤالي داشتم: اگر اين محدوده براي جلوگيري از آلودگي هوا ايجاد شده پس چرا پول مي گيرند و مجوز مي دهند؟ اگر غير از اين است نام محدوده را بگذارند مركز شهر كه براي ورود به آن شهروندان بايد عوارض پرداخت كنند.
يك شهروند
¤ در تاريخ 4/9/90 برق شهري ما قطع شد و 16 واحد در خاموشي مطلق فرو رفتيم و يكي از موتورخانه ها و وسايل برقي برخي از واحدها سوخت. چندين بار با 121 و مسئول بهره برداري برق شميرانات تماس گرفته ايم، چون اين مسئله به خاطر حفاري انجام گرفته بود. اما متأسفانه هنوز اين حفاري پر نشده است. اين موضوع مشكلات زيادي را براي ما به وجود آورده است.
دسته باشي
¤ كتاب حقوق تطبيقي دكتر عرفاني را مطالعه مي كردم كه در سال جاري توسط انتشارات جنگل به چاپ رسيده است. در صفحه 11 پاراگراف دوم مطلبي نوشته كشورهايي مثل آفريقاي جنوبي، كبك، اسكاتلند و اسرائيل كه متأسفانه نويسنده در اين كتاب اسرائيل كه را كشور دانسته است ! سؤال اينجاست كه اين كتاب كه چاپ دهم آن است، چطور مسئولان وزارت ارشاد اجازه چاپ آن را داده اند، مگر نظارتي بر آن ندارند؟
محمدي
¤ جهان پهلوان تختي تنها پيروز روي تشك كشتي نبود بلكه در بين مردم قهرمان شد. آن چيزي كه تختي را بين ملت عزيز كرد تعداد مدال هاي قهرماني او در مسابقات ورزشي نبود بلكه چون در خدمت مردم بود عزيز شد. روحش شاد.
3487-0935

 



وزير امور خارجه: زمان و مكان مذاكره با 1+5 را جليلي تعيين مي كند

علي اكبر صالحي درباره زمان و مكان مذاكره كشورمان با 1+5 اعلام كرد كه منتظر نظر دبير شوراي عالي امنيت ملي هستيم.
وزير امور خارجه درباره اظهارات رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا مبني بر آمادگي 1+5 براي مذاكره با ايران گفت كه ما هميشه اعلام كرده ايم كه آماده مذاكره براساس احترام متقابل هستيم.
وي افزود: آقاي جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي در آخرين نامه اي كه به كاترين اشتون نوشت، آمادگي جمهوري اسلامي ايران را براي مذاكره با 1+5 اعلام كرد.
رئيس دستگاه ديپلماسي كشورمان به «فارس» گفت: كه بحث بر سر زمان و مكان مذاكره بود كه اشتون با اوغلو تماس گرفته و راجع به اينكه مكان اين مذاكره استانبول باشد صحبت كرده است.
وزير امور خارجه همچنين يادآور شد: اطلاعات داده شده به آقاي اوغلو را به دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان نيز انتقال داديم و هم اكنون منتظر اعلام نظر آقاي جليلي درباره زمان و مكان هستيم تا آن را به آقاي اوغلو منعكس كنيم تا او نيز به خانم اشتون انتقال دهد و نهايتا يك توافقي صورت گيرد.

 



پيش بيني دوره آموزشي براي نامزدهاي انتخابات

جانشين رئيس ستاد انتخابات كشور گفت: داوطلباني كه در اين دوره تاييد صلاحيت مي شوند يكسري مسئوليت هاي قانوني را به آنها آموزش خواهيم داد.
حسنعلي نوري گفت: با وجود برخي تهديدها و تحريم هاي دشمنان عليه نظام جمهوري اسلامي ايران، ما همچنان با برگزاري انتخابات در 32 سال توانسته ايم نظام را از گزند تهديدات دور نگه داريم و روز به روز شاهد افزايش قدرت ايران در عرصه هاي بين المللي باشيم.
وي گفت: با اين روند و با تازه تر كردن فضاي سياسي كشور در هر سال به دوام و ثبات نظام افزوده مي شود.
جانشين رئيس ستاد انتخابات كشور اضافه كرد: انتخابات سرمايه اي عظيم براي نظام اسلامي و ملت ايران تلقي مي شود و از اين رو بايد اين امانت را حفظ كنيم و در دوره بعدي آن را به ديگران بسپاريم.
نوري با يادآوري اين كه انتخابات يك كار جمعي است، افزود: انتخابات متعلق به همه ملت است.
جانشين رئيس ستاد انتخابات كشور با تاكيد بر آمادگي كامل اين ستاد براي برگزاري انتخابات 12 اسفندماه سال جاري گفت كه هيئت هاي اجرايي براي برگزاري نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي حدود 505 هزار نفر ساعت آموزش ديده اند و اين آموزش ها در قالب 12 گروه سفر منطقه اي به استان هاي مختلف كشور بوده است.
نوري با اشاره به فتنه 88 خاطرنشان كرد: در آن مقطع زماني، برخي از گروه هايي كه تاكيد داشتند ما براساس قانون در انتخابات حضور پيدا خواهيم كرد، در ميانه راه از حيطه قانوني خارج شدند و برخلاف قانون حركت كردند.
نوري با اشاره به اينكه براي داوطلبان نمايندگي نهمين دوره انتخابات مجلس بعد از تاييد صلاحيت يك دوره آموزشي توسط وزارت كشور برگزار خواهد شد گفت: داوطلباني كه در اين دوره تاييد صلاحيت مي شوند يكسري مسئوليت هاي قانوني را به آنها آموزش خواهيم داد.

 



اشتون: به محض اعلام آمادگي ايران مذاكرات را از سر مي گيريم

اشتون گفت به محض آنكه جديت ايران را در مذاكرات مشاهده كند، آماده از سرگيري مذاكرات با تهران خواهد بود.
خبرگزاري فرانسه گزارش داد: كاترين اشتون در آغاز ديدار سه روزه اش از اسرائيل (اراضي اشغالي) به خبرنگاران گفت: اعضاي اتحاديه اروپا در ارسال اين پيام روشن به دولت ايران كه ما مي خواهيم به ميز مذاكرات برگردد و از آنها دعوت مي كنيم به مسايلي كه يك سال قبل در استانبول روي ميز گذاشته شد، بپردازد و ايده هايي را كه مطرح كرديم را بررسي كند؛ در كنار يكديگر ايستاده اند.
اشتون كه پس از تصويب تحريم هايي عليه نفت و بانك مركزي ايران به سرزمين هاي اشغالي سفر كرد، مدعي شد كه هدف از تحريم ها آغاز مذاكراتي جديد ميان ايران و قدرت هاي جهاني درباره برنامه هسته اي تهران است.
اشتون در كنفرانس خبري مشترك با شيمون پرز، رئيس رژيم صهيونيستي گفت: هدف ما صلح آميز و تلاش براي يافتن راهي است كه در آن ايران گزينه اي را انتخاب كند كه به امنيت كل منطقه كمك مي كند. ما به كاركردن با متحدين سياسي مان براي رسيدن به اين (هدف) ادامه خواهيم داد.
رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا ادامه داد: اين هدف اصلي من است و من اين پيام را هر جايي كه بردم براي دولت ايران مي فرستم. من آماده ام آن مذاكرات را به محض آنكه آنها آماده باشند و نشان دهند كه جدي هستند، از سر بگيرم.
ايهود باراك، وزير جنگ رژيم صهيونيستي هم از تحريم هاي اروپا عليه ايران ابراز خرسندي كرد و آن را «گامي در مسير صحيح» خواند.
اگرچه انتظار مي رود موضوع اصلي مذاكرات اشتون با مقامات صهيونيستي مسأله ايران باشد، اما اشتون هدف اصلي سفرش را احياي دور ديگري از مذاكرات به بن بست كشيده شده ميان اسرائيل و فلسطين معرفي كرد.

 



توسط سربازان گمنام امام زمان(عج)
مدير و ليدر اصلي شركت هرمي «تراست اينوست» بازداشت شدند

مدير و ليدر اصلي شركت غير قانوني هرمي «تراست اينوست» با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگير و روانه زندان شدند.
در ادامه برخورد با فعالان شبكه هاي هرمي مدير و مؤسس و يكي از اعضاي اصلي شركت غيرقانوني هرمي «تراست اينوست» دستگير و تحويل مراجع قضائي شدند.
گردانندگان اين شركت هرمي در حدود 4 سال پيش با راه اندازي اين شركت غيرقانوني و تبليغات كذب و وعده پرداخت سود 9 درصدي در ماه، از حدود 6 هزار نفر از هموطنان در استان هاي مختلف كشور بيش از 21 ميليون دلار كلاهبرداري كردند.
مركز اصلي فعاليت شركت هرمي «تراست اينوست» شهر مقدس مشهد بوده و اعضاي اين شركت به صورت غيرقانوني در محيط هاي اداري و دانشگاهي فعاليت هاي زيادي داشته اند.
پرونده متهمين در دادياري شعبه 829 مجتمع قضايي شهيد قدوسي مشهد در حال رسيدگي و پيگيري است و مالباختگان مي توانند براي طرح شكايت به اين مجتمع قضائي مراجعه كنند.

 



هيس هيس! ببين چي ميگه عمو انگليس! (خبر ويژه)

ارگان حلقه لندن مي گويد اپوزيسيون بايد تحريم فعال انتخابات را در دستور كار قرار دهد اما به مردم بگويد كه خواستار تحريم انتخابات نيست!
جرس با تاكيد بر پيگيري تحريم فعال انتخابات از سوي گروهك ها نوشت: فعالان موافق تحريم انتخابات بايد تلاش خود را به كار گيرند تا جمعيت تصميم به عدم مشاركت در انتخابات بگيرند. اين كار را چگونه بايد انجام داد؟ بايد پيام هاي زير را به مردم فرستاد؛ تاكيد بر اينكه آنها خواستار تحريم انتخابات نيستند ولي مسئولين كشور نمي خواهند انتخابات آزاد برقرار كنند و براساس تجربه گذشته ثابت شود مسئولان درستكار نيستند. بايد از خود سلب مسئوليت كرد و مسئوليت عدم شركت در انتخابات را متوجه حكومت كرد. مخالفان حكومت بايد اين موضوع را ذكر كنند كه مسئول عواقب تحريم انتخابات نيستند(!)
اين سايت وابسته به سرويس جاسوسي انگلستان در ادامه خواستار سياه نمايي، پخش شب نامه و القاي وجود نقاط ضعف سياسي و اقتصادي و اخلاقي در مسئولان شد و افزود: بايد هزينه شركت در انتخابات را براي مردم بالا برد و اين شركت را مساوي تاييد تخلفات قرار داد(!)
جرس مي افزايد: بايد نشان داد كه هدف تحريم، منافع شخصي نيست و بايد هزينه عدم شركت در انتخابات را پايين آورد، با بيان اينكه كساني كه در انتخابات شركت نمي كنند، چيزي را از دست نمي دهند]![ بايد گفت ]القا كرد[ كه اكثريت هنرمندان و روشنفكران با تحريم موافق هستند و تحريم كنندگان تنها نيستند. بايد هدف تحريم را مقدس نشان داد. همچنين بايد مواضع روشني در برابر مخالفان تحريم انتخابات گرفت و مخاطبان را دچار سردرگمي نكرد.
انتشار اين تحليل از سوي گردانندگان جرس نشان مي دهد كه جريان ياد شده برخلاف تبليغات رسانه اي، يقين دارند كه در سناريوي دعوت به تحريم، هم «منزوي» هستند و هم به اعتبار نامزد شدن صدها تن از مدعيان اصلاح طلبي- با وجود حضور فعال اصلاح طلبان در فتنه سبز- پيام هايي از روي «سردرگمي» به جامعه منتقل مي كنند. البته «مقدس سازي تحريم» در روزگاري كه حضرات مدعي روشنفكري ادعا مي كرده اند هيچ چيز مقدسي وجود ندارد، خود لطيفه اي يخچالي است.
از سوي ديگر اين نكته هم قابل توجه است كه طيفي آلوده به زد و بندهاي اطلاعاتي در خارج كشور علنا مي گويند بايد هزينه هاي شركت در انتخابات را بالا برد و متقابلا هزينه هاي عدم شركت را پايين نشان داد. معناي هزينه سازي براي مردمي كه حق دارند در سرنوشت خود شركت داشته باشند، چه مي تواند باشد جز همان خشونت و التهابي كه در سال 88 براي انتقام گرفتن از مردم ايجاد كردند؟!
اما از همه مهم تر، روش منافقانه بسترسازي براي تحريم انتخابات و در عين حال امتناع از پذيرش مسئوليت آن و القاي اين مطلب است كه اپوزيسيون طرفدار تحريم انتخابات نيست!! اكنون بايد پرسيد چرا جريان هاي سابقا متظاهر به اصلاح طلبي، به عملي متوسل مي شوند كه از زشتي و ننگ آن آگاهي دارند و بنابراين سعي در كتمان و اختفا دارند؟!




 



آمريكايي ها رفتند نكبت و ترس براي مزدوران ماند (خبر ويژه)

«در حالي كه نيروهاي آمريكايي خاك عراق را ترك كرده اند، سايه اي از احساس خيانت بر سر مزدوراني كه با آن ها همكاري كرده اند سنگيني مي كند. اين عده با ذهنيت منفي مردم نسبت به خودشان روبرو هستند».
خبرنگار اعزامي شبكه يورونيوز به عراق ضمن بيان اين مطلب با برخي از افراد همكار با نيروهاي آمريكايي در بغداد گفتگو كرده است. «ارشد» كه طي هفت سال گذشته در كنار آمريكايي ها با درآمد ماهيانه 1450 دلار كار كرده، هم اكنون احساس خطر مي كند. او ضمن درخواست از دولت آمريكا در مورد فراهم ساختن امكان رواديد براي ورود به آن كشور گفت: «من مي ترسم و به خاطر همكاري با آمريكايي ها زندگي ام در معرض خطر است. بي صبرانه منتظر پاسخ درخواستم براي مهاجرت به آمريكا هستم. اينجا ما با نشان همكاري با آمريكا شناخته مي شويم. من در شرايط بحراني به سر مي برم.»
يورونيوز افزود: برخي از آنهايي كه با آمريكايي ها همكاري كرده اند به اختيار خود در خدمت منافع نيروهاي چند مليتي بودند. برخي ديگر از ابتداي جنگ عراق تنها نقش مترجم را داشته اند. با اين حال در همه آن ها اين احساس مشترك وجود دارد كه آمريكايي ها آن ها را به حال خود رها كرده اند.

 



پيام اوباما به رهبر ايران از موضع ضعف بود (خبر ويژه)

مستخدم لانه جاسوسي سابق آمريكا در ايران مي گويد برخي پيام هاي اوباما به جمهوري اسلامي براي معارضان نظام گران آمده است.
عليرضا نوري زاده درباره پيام اخير باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا به رهبر معظم انقلاب و بيان اينكه اين سومين نامه (پيام) بوده، به راديو زمانه گفت: اين اولين نامه ]پيام[ نيست تقريباً ديگر براي اوباما و دولت آمريكا آشكار شده كه تعامل با جمهوري اسلامي ثمري ندارد. آن كس كه شعار مرگ بر آمريكا و بستن درها به روي آمريكايي ها را اعمال مي كند، رهبر جمهوري اسلامي است. اوباما پيش از اين دوبار نامه داده بود. نامه دوم او كه زمان آن بسيار نامناسب بود، در اوج جنبش سبز ارسال شد. اين نامه كه باز هيچ گاه محتواي كامل آن آشكار نشد، بسيار بر جنبش سبز گران آمد. بعدها آقاي اوباما سعي كرد انعكاس غيرمطلوب و منفي نامه اش را در بين ايرانيان كمي تعديل كند. البته بعد خانم كلينتون به ميدان آمد و با مواضع روشن و آشكار عليه جمهوري اسلامي، از بار منفي اين نامه كاست.
نوري زاده با ابراز خشم از شعار «مرگ بر آمريكا» به عنوان موضع هميشگي ملت و نظام جمهوري اسلامي و اينكه همين شعار راه را براي ورود آمريكا به ايران بسته، گفت: در نامه اوباما هم هشدار نسبت به بستن تنگه هرمز هست و هم اينكه اگر جمهوري اسلامي سياستهايش را تعديل كند، درها به روي او باز خواهد شد. بخش دوم نامه ]پيام[ اوباما در عمل نوعي ايجاد شك و ترديد كرده است كه مبادا آمريكا بخواهد باز در پس پرده دست به سازشي با جمهوري اسلامي بزند. گمان مي كنم، اسرائيلي ها و كشورهايي مانند عربستان سعودي و امارات، از اين نوع نامه بازي هاي آقاي اوباما خوشحال نيستند.
وي با بيان اينكه كساني در كاخ سفيد احتمالاً اميدوار باشند كه جمهوري اسلامي با تحريم ها به زانو بيفتد و گريزي جز گفت وگو پيدا نكند، تصريح كرد: من تصور نمي كنم با وجود آقاي خامنه اي چنين اتفاقي بيفتد.

 



كاسه خالي شده است ليس نزن! (خبر ويژه)

شماري از عناصر گروهكي به حاشيه افتاده در خارج كشور، به بهانه كارگاه آموزشي در سوئد گرد هم مي آيند.
براساس گزارش ها در اين گردهمايي كه ماه فوريه و به دعوت مركز اولاف پالمه در استكهلم برگزار مي شود، برخي عناصر وابسته به گروهك هاي سلطنت طلب، ماركسيست، كومله، اتحاد جمهوري خواهان و اصلاح طلب دعوت شده اند تا موضوع ايجاد يك كنگره و شوراي واحد را بررسي كنند. به گزارش «خودنويس»، اسامي برخي دعوت شدگان به اين شرح است: شهريار آهي ]سلطنت طلب[ محسن سازگارا، هوشنگ اسدي، محسن مخملباف، مجتبي واحدي، عبدالله مهتدي (رئيس گروهك كومله)، مهران براتي، حسن شريعتمداري، علي رضا نوري زاده و سراج ميردامادي. يك تحليلگر (نام محفوظ) به خودنويس گفت تلاش براي جمع كردن نيروهاي پراكنده اپوزيسيون، براي نمايش اتحاد ميان گروه هاي سياسي و قومي به قدرت هاي بزرگ است تا به اين گروه به عنوان «آلترناتيو» رژيم نگاه شود(!!)
اين رسانه وابسته به اپوزيسيون مي افزايد: در ماه هاي اخير، طرفداران ديدگاه راه اندازي «كنگره ملي» و «شوراي ملي» ديدارهاي مختلفي در اروپا داشته اند. حضور شهريار آهي و محسن سازگارا در اين جلسه مي تواند به معناي تداوم بحث هاي اخير در پاريس باشد. چندي پيش نيز جلسه اي در لندن با گروهي از روزنامه نگاران و فعالان سياسي برگزار شده بود. با اين حال به نظر مي رسد تعدادي از دعوت شدگان در اين برنامه حاضر نشوند. گفته مي شود «شوراي هماهنگي راه سبز اميد» از نزديكان خود خواسته در اين جلسه حضور نيابند. گفته مي شود دعوت شدگاني كه با «شوراي هماهنگي» هماهنگي دارند در استكهلم حاضر نخواهند بود. همچنين معلوم نيست تعدادي از «چپ» و «جمهوري خواهان» در اين جلسه شركت كنند. در فهرست دعوت شدگان نام تعدادي از «سبز»هاي پاريس به چشم مي خورد. همچنين برخي به خاطر ديدگاه هاي سياسي خود كه با «كنگره ملي» و «شوراي ملي» همراه نيست در اين جلسه حضور نمي يابند.
خاطرنشان مي شود اغلب اين ميتينگ ها، بهانه اي براي اخاذي از سازمان هاي غربي و سركيسه كردن آنهاست. و اين در حالي است كه سازمان هاي دولتي آمريكا و اروپا از مدتها قبل، پرداخت هاي خود به گروههاي اپوزيسيون را با تأكيد بر اينكه از آنان كاري ساخته نيست متوقف كرده و يا درحد پول توجيبي كاهش داده اند.

 



تهديد مسلمانان هند سفر سلمان رشدي را لغو كرد (خبر ويژه)

يك نويسنده اجير سرويس جاسوسي انگليس به خاطر اعلام خشم مسلمانان هند، از سفر به اين كشور منصرف شد.
سلمان رشدي كه زاده هند است اما تابعيت انگليسي دارد اخيرا قصد داشت به بهانه يك جشنواره ادبي در جيپور، به ايالت راجستان عزيمت كند اما با دريافت برخي تهديدهاي امنيتي سفر خود را لغو كرد. رشدي مي گويد منابعي در ميان مقامات ايالت راجستان از او خواسته بودند از اين سفر منصرف شود چرا كه كساني قصد دارند او را به قتل برسانند. رشدي با انتشار كتاب موهن آيات شيطاني، عواطف بيش از يك ميليارد مسلمان را در جهان جريحه دار كرد و با حكم تاريخي حضرت امام خميني(ره) مهدورالدم اعلام شد.
شبكه بي بي سي انگليس از قول رشدي مي گويد مقامات هندي به وي اطلاعات دروغ داده اند تا وي به اين كشور و ايالت راجستان سفر نكند. وي توضيح نداد كه اگر اين اطلاعات دروغ بوده چرا از سفر برنامه ريزي شده خود به هند منصرف شده است؟! بي بي سي مي افزايد: «خبرنگاران مي گويند كه اعتراضات درباره سفر سلمان رشدي بي ارتباط با انتخابات ايالتي در اوتارپرادش نيست. به گفته تحليلگران، هيچ حزب سياسي نمي خواهد كه جامعه مسلمانان را ناراحت كند؛ مسلمانان 18 درصد از راي دهندگان در اين ايالت را تشكيل مي دهند.يك مدرسه علوم ديني در ايالت اوتارپرادش هند از دولت خواست كه سلمان رشدي را به هند راه ندهد چرا كه احساسات مذهبي مسلمانان را در گذشته خدشه دار كرده است».

 



چرا اعتراف نمي كنيم كه دچار مرگ مغزي شده ايم؟! (خبر ويژه)

«جنبش سبز به زندگي نباتي دچار شده و با وضعيت فعلي مرگ آن حتمي است».
اين مطلب را پايگاه اينترنتي نداي سبز مورد تاكيد قرار داد كه توسط برخي اعضاي متواري حزب مشاركت، از خارج كشور - و البته به شكل نيمه تعطيل- فعاليت مي كند. نداي سبز تصريح مي كند جنبش ديگر وجود خارجي ندارد و در فضاي مجازي متوقف شده؛ همين حيات نباتي و گياهي به جنبش داده است و مثل انساني مي ماند كه بر تخت، زندگي نباتي دارد اما زندگي او حقيقي و واقعي نيست.
«ح-ز» از خوانندگان ورشكسته اي هم كه مدتي از سوي سايت هايي نظير كلمه به بازي گرفته شد، در فيس بوك نوشته است: بياييم صادقانه خودمان را محك بزنيم و قضاوت كنيم كه چه قدر حاضريم در فضاي حقيقي هماني را بگوييم كه در فضاي مجازي مي گوييم، حاضريم همان كاري را بكنيم كه در فضاي مجازي شعارش را مي دهيم و هماني باشيم كه در فضاي مجازي نشان مي دهيم.
وي مي افزايد: آيا فكر كرده ايم كه اگر اين فضاي مجازي وجود نداشت ما كجاي دنياي واقعي قرار داشتيم؟ اگر فضايي نبود تا تصوير غيرواقعي از خودمان در فيس بوك قرار دهيم و نامستعار به كار ببريم، چگونه با واقعيت روبرو مي شديم؟!
يادآور مي شود هفته گذشته نيز عباس عبدي در مصاحبه با يكي از روزنامه هاي زنجيره اي تصريح كرده بود: مشكل اصلي اصلاح طلبان اين است كه خود را به موج بسيار مواج رسانه اي و ضمنا كم پشتوانه اي سپرده اند كه نه واجد تحليل درستي است و نه قدرت لازم را دارد و نه با مسئوليت كافي همراه است. اولين كار اصلاح طلبان بايد خلاص شدن از اين موج باشد، موجي كه مجازي است، بيش از آن كه واقعي باشد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14