(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 6 بهمن 1390- شماره 20128

حديث دشت عشق
شكست سنگين پيروزي برابر صنعت نفت آبادان و برتري تراكتور سازي در دربي تبريز
صدر جدول آبي ماند
اخبار كوتاه از فوتبال
تيم منتخب 13 نفره كشتي فرنگي امروز در تركيه
هفته نوزدهم ليگ برتر بسكتبال رقابت پايين جدولي ها براي حضور در پلي آف
اتفاقي كه يك روز پيش از انتخابات رخ داد تأييد صلاحيت تمام كانديداهاي فدراسيون واليبال
براي صعود به جام جهاني حريفان ايران 19 اسفند مشخص مي شوند
خواندني از ورزش ايران
دعوت لهستان و اسلواكي از ايران و بازي با تيمهاي ژاپني
ولاسكو: اجازه نمي دهم بازيكن براي من تصميم بگيرد
جوان جودوكار قزويني قهرمان كشور شد
تعطيلي اردوي تيم ملي تكواندو



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «محمدرضا راد»
خدايا! زباني ده كه سپاسگزار تو باشم
خدايا! مي دانم آنچه تو مي خواهي، انجام مي دهي، مرا به آن راهي، رهنمون ساز كه رضاي توست.
خدايا! تو جانم دادي و جانم را خواهي گرفت. پس مرا در آن صراطي گذار كه هيچگاه در لحظه جان دادن غفلت نورزم.
خدايا! به من نعمت هاي بيكران دادي كه نه قدرتش را داشتم و نه لياقتش را، پس زباني ده كه سپاسگزار تو باشم.
خدايا! به من دانشي ده كه تو را بهترين بشناسم و زباني ده كه تو را بهترين وصف كنم و هوشي ده كه تو را بهتر درك كنم و حافظه اي ده كه تو را هميشه بهترين بگيرم و به من بينايي ده كه تو را هميشه ببينم و احساسي ده كه تو را حس كنم.
خدايا! به حدي گناه كرده ام كه همه برايت آشكار است و از فرمان تو سرپيچي كرده ام كه شرمنده ام، مرا از بخشيده شدگان درگاه خود قرار ده.
خدايا! پدرم، مادرم، برادران و خواهرانم را ببخش و بيامرز كه آنها نيز بي تو روسياهند. بسيجي شهيد «محمدرضا راد»، سال 1343 در شهر تبريز به دنيا آمد و سال 1361 در عمليات مسلم بن عقيل به شهادت رسيد.

 



شكست سنگين پيروزي برابر صنعت نفت آبادان و برتري تراكتور سازي در دربي تبريز
صدر جدول آبي ماند

سرويس ورزشي -
شكست سنگين سرخپوشان تهراني در آبادان و برتري تيم هاي تراكتورسازي و استقلال مهمترين اتفاقات هفته بيست و دوم ليگ برتر بود.
هفته بيست و دوم رقابت هاي ليگ برتر روز گذشته با برگزاري 9 ديدار در شهرهاي مختلف كشورمان به پايان رسيد. در آبادان تيم فوتبال پيروزي كه اميدوار بود با برتري برابر صنعت نفت آبادان يك پله در جدول رده بندي صعود كند، در روزي كه خط دفاعي و دروازه بان اين تيم عملكرد بسيار ضعيفي داشتند برابر اين تيم آباداني يك شكست سنگين را پذيرفت. در اين ديدار تيم فوتبال پيروزي در شرايطي كه ميثاق معمارزاده روزهاي بدش در اين تيم را ادامه داد، با نتيجه 4 بر يك برابر آباداني ها شكست خورد.ضعف خط دفاعي پيروزي و عملكرد پرانتقاد ميثاق معمارزاده مثل ديدارهاي گذشته باعث شد، تيم آباداني در روزي كه چندان هم خوب نبود به لطف خود سرخپوشان به چهار گل دست پيدا و سه امتياز با ارزش اين ديدار را از آن خود كند.
در اين ديدار فونيكه سي (6، 28 و 34) و لئون پاجاجيان(47) براي صنعت نفت آبادان و علي كريمي(23) و محمد نوري(86) براي پيروزي گل زدند. در نيمه اول ميثاق معمارزاده به روند رو به نزول خود در پيروزي ادامه داد و با اشتباهات غيرحرفه اي و بچگانه خود زمينه شكست سرخپوشان را فراهم كرد تا مصطفي دنيزلي مثل ديدارهاي گذشته بازهم از اين سوراخ گزيده شود و چهار گل بخورد.در نيمه دوم و در شرايطي كه پيروزي به قصد تغيير نتيجه و جبران گل هاي خورده وارد زمين شده بود، بازهم اين ميثاق معمارزاده بود كه در عين ناباوري گل چهارم را روي اشتباه خود دريافت كرد و آب سردي بر پيكر سرخپوشان ريخت. در ادامه بازي نيز حملات پيروزي با دفاع چند لايه صنعت نفت همراه شد و تنها يك بار موفق شد در دقيقه 86 توسط محمد نوري به گل برسد.فونيكه سي مهاجم تيم فوتبال صنعت نفت آبادان كه قبل از اين ديدار 11 گل زده بود در اين ديدار به لطف عملكرد ضعيف ميثاق معمارزاده سه گل ديگر زد و با 14 گل در صدر جدول گلزنان قرار گرفت.
در تبريز تيم فوتبال تراكتورسازي موفق شد فاتح دربي تبريز شود تا شاگردان قلعه نويي به پيروزي هاي خود در نيم فصل دوم ادامه دهند. نكته جالب توجه اين بازي آن بود كه بازهم گل برتري تراكتورسازان را فرزاد حاتمي(39) به ثمر رساند. اما در شيراز تيم فجر به لطف گل دقيقه 90 مهدي رجب زاده موفق شد مس كرمان را شكست دهد تا اين تيم هم براي دومين هفته متوالي صاحب پيروزي شود.
در قم جدال تيم هاي شاهين و صبا به تساوي يك - يك رسيد. اين براي دومين هفته متوالي است كه تساوي در كارنامه صبا به ثبت مي رسد. رضا عنايتي (36) براي صباو بابك لطيفي در دقيقه 4+90 براي شاهين گلزني كردند.
در تهران تيم نفت متحمل يك شكست ديگر شد تا شاگردان فركي كم كم از بالاي جدول فاصله بگيرند. از سوي ديگر سپاهان هم با اين پيروزي رسما خود را به جمع مدعيان رساند. سيد مهدي سيد صالحي كه هفته گذشته هم موفق شده بود براي تيمش يك پنالتي بگيرد در اين ديدار تك گل سپاهان را در دقيقه 10 به ثمر رساند.همچنين مارسيو خوزه در دقيقه 2+90 از تيم نفت تهران با دريافت كارت زرد دوم از ميدان اخراج شد.
در رشت تيره روزي هاي داماش ادامه يافت و اين تيم بحران زده اين بار برابر سايپا متحمل شكست شد. در روزي كه شاگردان صالح هرچه زدند به گل تبديل شد سايپا توانست با سه گل ميزبان خود را شكست دهد. كريم انصاري فرد (56و72)و ميلاد غريبي(60 )زننده گل هاي سايپا در اين ديدار بودند.
در كرمان نيز مس سرچشمه پس از مدتها رنگ برد را ديد و توانست راه آهن را با نتيجه دو بر يك شكست دهد. تيم دايي حالا خطر سقوط را بيشتر از قبل احساس مي كند. وحيد علي آبادي(10)علي سامره(21) براي مس و اميد عالي شاه(60) براي راه آهن گلزني كردند. ضمن اينكه حسين كعبي هافبك راه آهن در دقيقه 21 از زمين اخراج شد.
در اصفهان تيم ابراهيم زاده بازهم نتوانست پيروز شود و اين بار برابر ملوان با نتيجه تساوي بدون گل متوقف شد؛ ذوب آهن هفته هاست كه در نصف جهان رنگ برد را نديده است.
در آخرين ديدار هفته بيست و دوم ليگ برترو از ساعت 18 دو تيم استقلال و فولاد خوزستان در ورزشگاه آزادي در حضور حدود 9هزار تماشاگربه مصاف هم رفتند كه تيم استقلال با پيروزي برابر حريف خود دوباره به صدر جدول بازگشت. استقلال كه هفته گذشته برابر فجر سپاسي شكست خورده بود،ديروز موفق شد با دو گل آرش برهاني كه در دقايق 59 و 77 به ثمر رسيد، تيم فولاد خوزستان را از پيش رو برداشته و با 43 امتياز بالاتر از تراكتورسازي در صدر جدول قرار گيرد. تك گل فولاد را رضا نوروزي در دقيقه 92 وارد دروازه استقلال كرد.


 



اخبار كوتاه از فوتبال

بهترين داور آسيا ديدار ايران - قطر را قضاوت مي كند
كميته داوران فدراسيون بين المللي فوتبال «روشن ايرماتوف» ازبكستاني را به عنوان داور ديدار ايران - قطر در هفته ششم و پاياني از مرحله سوم مسابقات فوتبال انتخابي جام جهاني 2014 در قاره آسيا انتخاب كرد.
بهترين داور سال 2011 آسيا را در امر قضاوت اين بازي كه روز چهارشنبه 10 اسفندماه 1390 در ورزشگاه آزادي تهران برگزار مي شود، «عبدوخميدولو رسولف» از ازبكستان و «باخادير كوچكاروف» از قرقيزستان همراهي خواهند كرد. داور چهارم ديدار ايران - قطر نيز «ولاديسلاو تسيتلين» از ازبكستان است.
ونگر جانشين مورينيو در رئال مادريد
روزنامه ديلي ميل انگليس از علاقه فلورنتينو پرس رئيس باشگاه رئال مادريد براي عقد قرارداد با آرسن ونگر خبر داد.
پس از شكست چند باره رئال مادريد در ال كلاسيكو، رسانه هاي اسپانيايي از احتمال جدايي ژوزه مورينيو از اين تيم در پايان فصل جاري خبر دادند. بنا بر بندي كه در قرارداد ژوزه مورينيو آمده است، او در صورت جدايي از رئال مادريد بايد 20 ميليون يورو غرامت پرداخت كند.
به نوشته اين روزنامه انگليسي ونگر پس از يواخيم لو سرمربي تيم ملي فوتبال آلمان از بيشترين شانس براي هدايت رئال مادريد برخوردار است. از رافا بنيتس سرمربي سابق ليورپول و اينتر هم به عنوان نفر سوم ياد مي شود. اگر آرسن ونگر در اين فصل نتواند با تيمش سهميه ليگ قهرمانان اروپا را براي فصل آينده كسب كند در معرض خطر اخراج از آرسنال قرار مي گيرد. ونگر پيش از اين هم در سال 2009 از سوي مادريدي ها پيشنهاد مربيگري داشت اما در آن برهه از زمان پيشنهاد آن ها را ردكرد.
پرداخت پاداش 12 ميليوني به ملواني ها
سخنگوي باشگاه ملوان انزلي از پرداخت پاداش 12 ميليون ريالي به بازيكنان و كادر فني اين تيم به خاطر پيروزي برابر پرسپوليس و راه آهن خبر داد. افقي با اعلام خبر فوق، مجموع پاداش پرداخت شده را 400 ميليون ريال اعلام كرد و گفت: پاداش فوق الذكر از سوي بهمني رئيس هيأت مديره با هدف قدرداني از زحمات مجموعه كادر فني و بازيكنان كه با كسب نتايج اخير پاسخگوي حمايت هواداران هميشه همراه ملوان بودند و غيرت و تعصب خود را به پيراهن ملوان نشان دادند، قبل از بازي حساس ملوان برابر ذوب آهن اصفهان پرداخت شد.
كسر 10 درصد از مبلغ قرارداد بازيكنان و مربيان نفت
مديرعامل باشگاه نفت تهران از كسر 10 درصد مبلغ قرارداد بازيكنان و كادر فني اين تيم به دليل نتايج ضعيف خبر داد.منصور قنبرزاده مدير عامل باشگاه نفت تهران پس از سومين شكست متوالي تيمش در ليگ برتر اعلام كرد 10 درصد از قرارداد بازيكنان و كادر فني اين تيم به عنوان جريمه كسر مي شود.
قلعه نويي: شهرداري را شانسي برديم
سرمربي تراكتورسازي پس از پيروزي يك بر صفر تيمش برابر شهرداري تبريز مي گويد تيمش اين بازي را شانسي برده است. امير قلعه نويي در نشست خبري پس از بازي با شهرداري تبريز گفت: خوشحالم كه توانستيم سه امتياز بازي را به دست بياوريم. از نتيجه راضي هستم اما از نحوه بازي تيمم نه. نيمه دوم بازي را بايد واگذار مي كرديم و شهرداري به مراتب از ما بهتر بود. ما شانس آورديم كه توانستيم بازي را ببريم. بازي با شهرداري سخت تر از استقلال بود چون شهرداري در اين بازي استرس نداشت و راحت فشار مي آورد.
قلعه نويي در پايان درباره مشكلات مالي تراكتورسازي گفت: تراكتورسازي سه اسپانسر دارد ولي پولي نمي بينيم اما به عشق مردم تحمل مي كنيم تا مسئولي به دادمان برسد.
دنيزلي:بازي تحت تاثير فونيكه سي و ضعف معمارزاده بود
سرمربي پيروزي پس از شكست 4 بر 2 برابر نفت آبادان گفت: بازي بين 2 بازيكن بود؛ يكي فونيكه سي و ديگر ضعف دروازه بان ما.
در حالي كه خبرنگاران آباداني نشست خبري دنيزلي را به دليل عدم شركت او در نشست خبري پيش از بازي تحريم كرده بودند سرمربي پيروزي گفت: ترك اتاق خبري توسط خبرنگاران يك حركت نادرست بود چون ما از قبل گفته بوديم نمي توانيم در نشست خبري پيش از مسابقه شركت كنيم.
وي افزود: برنامه پروازي ما به نشست خبري نمي خورد. در هيچ جاي دنيا مرسوم نيست به جز بازي هاي ملي چنين نشست هايي برگزار شود. اميدوارم سازمان ليگ اين قانون را اصلاح كند چون اين قانون جالبي نيست. حداقل اگر نمي خواهند اين قانون را بردارند طوري برنامه ريزي كنند كه نشست ها در هتل محل اقامت تيم ميهمان برگزار شود و برنامه ها به هم نريزد. ما هيچ وقت نمي توانيم برنامه هايمان را با شخص ديگري وفق دهيم.
دنيزلي در خصوص بازي گفت: نتوانستيم كار مهمي انجام دهيم و بازي بين 2 بازيكن بود؛ يكي بازيكن خوب حريف يعني فونيكه سي و ديگر ضعف دروازه بان ما كه اميدوارم در بازي هاي آينده اين مشكل را حل كنيم.
دنيزلي با تاكيد بر ضعف ميثاق معمارزاده در بازي امروز و عدم هماهنگي وي با مدافعان پيروزي عنوان كرد: در برنامه هاي تمريني بايد موضوع را حل كنيم. يكي از ضعف هاي پيروزي سريع گل خوردن است كه اين مسئله تيم را از نظر روحي و رواني تحت تاثير قرار مي دهد و ما بايد آن را حل كنيم.
دايي: اگر اجازه بدهند همه تيم ها را مي بريم!
سرمربي تيم فوتبال راه آهن پس از رقم خوردن ششمين شكست تيمش در ليگ برتر بازهم داور را به عنوان عاملي اصلي اين شكست معرفي كرد.
علي دايي سرمربي تيم فوتبال راه آهن پس از شكست 2 بر 1 تيمش مقابل مس سرچشمه در نشست خبري اظهار داشت: ما امروز فوتبالي نباختيم بلكه به داوري باختيم و داوري بود كه تيم برتري در زمين را مشخص كرد. همه صحنه هايي كه داور سوت زد عليه تيم راه آهن بود. در حاليكه همه ديدند تيم ما از نظر فني بسيار سرتر و بسيار برتر از تيم مس سرچشمه بود.وي با بيان اينكه من در عمر فوتبالي خود هرگز نديدم كه بازيكني دو اخطار بگيرد و از زمين اخراج نشود، اما در بازي امروز يك بازيكن تيم مس سرچشمه دو اخطار از داور دريافت كرد و داور او را از زمين اخراج نكرد. بايد اين موضوع را پيگيري كنيم كه چرا بايد چنين اتفاقي بيفتد. وي يادآور شد: اين صحنه مرا ياد بازي با پيروزي انداخت كه آقاي عسگري در آن بازي با شهامت درباره اشتباهات داوري صحبت كرد، در اين جا هم بايد همين كار را انجام دهد.وي تصريح كرد: قطعا جايگاه تيم راه آهن جايي كه ايستاده ايم نيست و اگر اجازه دهند همه را مي بريم و در جدول رده بندي صعود خواهيم كرد.سرمربي تيم راه آهن همچنين در خصوص نرفتنش به هند به منظور بازي در تيم منتخب جهان گفت: اصلا اينطور نبود كه من به كمك هايم اعتماد نداشته باشم بلكه اعتماد كامل دارم اما دلم نيامد تيمم را در اين بازي حساس تنها بگذارم و بروم.

 



تيم منتخب 13 نفره كشتي فرنگي امروز در تركيه

تيم منتخب 13 نفره كشتي فرنگي ايران براي شركت در رقابت هاي بين المللي جام وهبي امره تركيه صبح امروز راهي شهر استانبول مي شود.
شنبه و يكشنبه هفته آينده (8 و 9 بهمن) تورنمنت كشتي فرنگي وهبي امره تركيه برگزار مي شود. اين رقابت ها مسابقات مرحله اول جايزه بزرگ فيلا است كه ايران با 13 كشتي گير در اين جام به ميدان مي رود. بيشتر نفرات تيم منتخب ايران از بين نفرات برتر مسابقات قهرماني كشور انتخاب شده اند. به نفرات اول تا سوم به ترتيب 2000، 1500 و 500 دلار جايزه نقدي پرداخت مي شود.اسامي فرنگي كاران اعزامي به اين رقابت ها به شرح زير است:
55 كيلوگرم: شيرزاد بهشتي طلا و سامان عبدولي
60 كيلوگرم: محمد نوربخش، ابوذر نورزاده و عبدالمحمد پاپي
66 كيلوگرم: علي محمدي و مهدي زيدوند
74 كيلوگرم: محسن مهدي زاده، كمال محمد علي زاده و فواد كريمي
84 كيلوگرم: علي قيطاسي
96 كيلوگرم: محمدرضا اكبري
120 كيلوگرم: امير قاسمي منجزي

 



هفته نوزدهم ليگ برتر بسكتبال رقابت پايين جدولي ها براي حضور در پلي آف

هفته نوزدهم ليگ برتر بسكتبال ايران با رقابت نزديك تيم هاي پايين جدول براي حضور در مرحله پلي اف آغاز مي شود.
هفته نوزدهم ليگ برتر بسكتبال ايران در غياب مدافع عنوان قهرماني و با 5ديدار آغاز مي شود. در نخستين ديدار هفته نوزدهم شهرداري گرگان، تيم يازدهم جدول رده بندي كه در اين فصل جايگاهي نامناسب دارد به مصاف دانشگاه آزاد مي رود. شركت ملي حفاري اهواز كه «رشيم رايت» اردني را به خدمت گرفته است در اين هفته ميزبان شاگردان مهران شاهين طبع است. پتروشيمي روند رو به رشدي در ليگ برتر داشته و هم اكنون تيم چهارم جدول است و براي اينكه در پلي آف كار آساني داشته باشد در انديشه بهبود جايگاهش است.
در آخرين ديدار اين هفته نيز صنايع پتروشيمي ماهشهر ميزبان همياري زنجان است و ديدار بين دو تيم مهرام و جهش ترابر قم نيز به دليل حضور تيم تهراني در رقابت هاي باشگاه هاي غرب آسيا به زمان ديگري موكول شد. برنامه كامل ديدارهاي هفته نوزدهم به شرح زير است:
¤شهرداري گرگان- دانشگاه آزاد
¤شركت ملي حفاري- پتروشيمي بندرامام
¤پويا تهران- ذوب آهن اصفهان
¤لوله s.a شيراز- فولاد ماهان
¤صنايع ماهشهر- همياري زنجان
جدول رده بندي ليگ در آستانه هفته نوزدهم: 1- مهرام 36 امتياز، 2- دانشگاه آزاد 31 امتياز 3- فولاد ماهان 29امتياز (2بازي كمتر) و...

 



اتفاقي كه يك روز پيش از انتخابات رخ داد تأييد صلاحيت تمام كانديداهاي فدراسيون واليبال

درحالي كه تنها يك روز تا انتخابات فدراسيون واليبال باقي مانده بود تمام كانديداهاي پست رياست فدراسيون تأييد صلاحيت شدند.
درحالي كه طبق قانون مي بايست دو هفته قبل از برگزاري مجمع انتخاباتي رياست فدراسيون هاي ورزشي، نامزدهاي انتخاباتي از سوي حراست وزارت ورزش و جوانان تأييد شوند، اما تا دوشنبه تنها هشت نفر از كانديداها تأييد صلاحيت شدند و وضعيت صلاحيت يكي از كانديداها در هاله اي از ابهام قرار داشت. ديروز و در فاصله يك روز مانده تا زمان برگزاري مجمع انتخاباتي واليبال آخرين كانديدا هم تأييد صلاحيت شد تا همه نامزدهاي انتخاباتي مجوز شركت در مجمع را پيدا كنند. دوشنبه پيمان اكبري سرمربي تيم واليبال پيكان كه پيش از اين كاپيتان تيم ملي و سرمربي تيم ملي «ب» بوده است، از شركت در انتخابات كناره گيري كرد تا شمار نامزدهاي حاضر در انتخابات واليبال به هشت نفر برسد.
انتخابات رياست فدراسيون واليبال قرار است، امروز صبح از ساعت9 در محل فدراسيون به رياست حميد سجادي، معاون ورزشي وزارت ورزش و جوانان برگزار شود. لازم به يادآوري است در انتخابات امروز رقابت اصلي ميان محمدرضا داورزني و ناصر ميرفخرايي است كه در اين بين به نظر مي رسد شانس داورزني به واسطه رياستش بر فدراسيون واليبال و تعامل با هيئت هاي واليبال كه نقش تعيين كننده اي در انتخاب رئيس دارند، بيشتر است.

 



براي صعود به جام جهاني حريفان ايران 19 اسفند مشخص مي شوند

قرعه كشي مرحله پاياني رقابت هاي مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل در قاره آسيا، ساعت 16 روز 19 اسفندماه 90 در كوالالامپور برگزار خواهد شد .
دراين قرعه كشي 10 تيم صعود كننده از مرحله قبلي مقدماتي، به دو گروه پنج تيمي تقسيم خواهند شد.
براساس تصميم كميته مسابقات كنفدراسيون فوتبال آسيا، سيدبندي تيم ها براي اين قرعه كشي باتوجه به رنكينگ ماه آينده فيفا كه روز 15 فوريه (26 بهمن ماه) منتشر مي شود، صورت خواهد گرفت . تاريخ برگزاري ديدارهاي مرحله بعد به اين شرح است : 14 ، 19 و 23 خردادماه 1391، 21 شهريورماه 1390، 24 آبان ماه 1391 و 7 فروردين ماه 1392، 14 خرداد، 21 خرداد و 28 خرداد 1392
همچنين تيم ژاپن درهر صورت در مكان پنجم گروه خود قرار مي گيرد. اين كار به اين دليل صورت مي گيرد كه اين تيم حتما روز 28 خرداد 92 بازي نداشته باشد، زيرا بايد از 27 خرداد تا 10 تير همان سال در مسابقات جام كنفدراسيون ها حضور يابد . در روز قرعه كشي، 10 تيم صعود كرده در پنج گلدان (هر گلدان دو تيم) به اين شرح قرار داده مي شوند:
گلدان يك: رده يك و 2 رنكينگ فيفا در آسيا (رده بندي كه 26 بهمن اعلام مي شود)
گلدان دو: رده 3 و 4
گلدان سه: رده 5 و 6
گلدان چهار: رده 7 و 8
گلدان پنج: رده 9 و 10

 



خواندني از ورزش ايران

¤ جلسه هم انديشي و گفت وگو درباره آينده كشتي كشور با حضور رؤساي سابق اين فدراسيون چهارشنبه، 12 بهمن ماه برگزار مي شود.
¤ حسين فاضلي دونده ماراتن ايران روز جمعه هفتم بهمن عازم كشور امارات خواهدشد تا در مسابقات دوي ماراتن اين كشور كه در شهر دبي برگزار خواهد شد، شركت كند. در اين رقابت ها حدود 25هزار شركت كننده از 120كشور در رده هاي سني مختلف حضور خواهند داشت كه در دو بخش ماراتن 42 و 10كيلومتر مسابقه مي دهند.
¤ مرحله دوم از نهمين دوره مسابقات شناي باشگاه هاي كشور با نام «خليج فارس» (در بخش پسران) طي امروز و فردا به مدت دو روز در استخر ورزشگاه آزادي با شركت هفت تيم هيئت شناي گيلان، نفت اميديه، مقاومت بسيج هيئت شناي فارس، فولاد مباركه سپاهان، نفت تهران و هيئت شناي زنجان برگزار خواهدشد.
¤ تيم ملي بوكس كشورمان با دعوت مسئولان فدراسيون اوكراين براي برپايي ديداري دوستانه قرار بود صبح روز گذشته با تركيب 12 ملي پوش راهي اوكراين شود؛ اما با تصميم مسئولان فدراسيون بوكس اوكراين برگزاري اين اردوها لغو شد و بوكسورهاي ايراني تمرينات خود را در تهران پيگيري مي كنند.

 



دعوت لهستان و اسلواكي از ايران و بازي با تيمهاي ژاپني
ولاسكو: اجازه نمي دهم بازيكن براي من تصميم بگيرد

سرمربي تيم واليبال ايران گفت: بازيكنانم مي دانند تيمي كه مي خواهد در انتخابي المپيك سهميه كسب كند، نبايد هيچ حريفي را دست كم بگيرد.
خوليو ولاسكو در سومين نشست خبري خود و نخستين رويارويي با خبرنگاران داخلي بعد از رقابت هاي جام جهاني گفتگوي مفصلي داشت كه چكيده اي از صحبتهاي وي در ذيل مي آيد:
¤ رقابت هاي انتخابي المپيك در آسيا بسيار عجيب است، زيرا در ساير قاره ها تيم ها فقط با تيم هاي درون قاره بازي مي كنند اما در آسيا مجبوريم با حريفان قدرتمند از قاره هاي ديگر نيز بازي كنيم. به همين دليل پيروزي بر ساير حريفان به جز حريفان آسيايي نيز براي ما مهم است. در حال حاضر از لهستان و اسلواكي براي حضور در تورنمنت دوستانه از تيم ايران دعوت شده، همچنين با رايزني هايي كه انجام داديم احتمالا يك برنامه تداركاتي در اسلوني خواهيم داشت.
¤ فكر مي كنم به خاطر اختلاف ساعتي كه با ژاپن داريم، بايد طوري برنامه ريزي كنيم كه بعد از آخرين برنامه تداركاتي مستقيما و كمي زودتر به كشور ژاپن سفر كنيم تا بازيكنان بتوانند با شرايط محيطي آماده شوند و همچنين بتوانيم با چند تيم دانشگاهي و باشگاهي در كشور ژاپن مسابقه دوستانه دهيم.
¤ در ايران بازيكنان زيادي هستند كه ممكن است براي مربي تيم تعيين تكليف كنند اما من اجازه نمي دهم يك بازيكن يا هر كس خارج از تيم براي كادر فني تصميم بگيرد و نيازي هم ندارم كه بازيكن به من بگويد چه كار كنم.
¤ من قبلا در باره ميزان مرخصي صحبت كرده ام و روز اول هم كه به ايران آمدم گفتم كه اگر قرار باشد تمام طول سال در ايران باشم، هدايت تيم ملي را قبول نمي كنم، زيرا شما هر روز به خانواده خود سر مي زنيد ولي من 6 ماه مداوم در كنار تيم ملي كار مي كنم و چند ماه هم در سال نياز به استراحت دارم و اين كه در كنار خانواده ام باشم. اگر امروز هم فدراسيون به من بگويد كه تمام سال بايد در ايران باشي، قبول نمي كنم و با تيم ملي ايران خداحافظي مي كنم. با اين حال بايد بگويم كه من فيلم تمام بازي هاي ليگ را مي بينم و فدراسيون هر هفته فيلم تمام بازي ها را براي من به محل سكونتم در ايتاليا مي فرستاد.
¤ من بارها از مربيان ليگ برتر دعوت كردم تا به تمرين هاي تيم ملي بيايند. در تمام طول سال من از آن ها خواستم كه از تمرين هاي تيم ملي ديدن كنند. اين واقعيت ندارد كه من با مربيان باشگاهي تعامل ندارم. حال اگر بعضي از آن ها خودشان نمي خواهند به تيم ملي كمك كنند يا دوست ندارند سر زمين حاضر شوند اين مسئله ديگري است.
¤ من كار ندارم كه از قبل چه كساني در تيم ملي بوده اند. من تركيب بهترين بازيكنان را به تيم ملي دعوت مي كنم و مطمئن باشيد كه تلاش مي كنم تا تيم نتيجه بگيرد. من احساس مي كنم كه شما وابسته به جريان قدرتمند واليبال هستيد اما بايد بگويم كه شما نمي توانيد حرفي را به من تحميل كنيد و من كار خودم را انجام مي دهم.من براي همه روزنامه نگاران، پيشكسوتان، مربيان و كارشناسان واليبال ايران احترام قائل هستم اما بر اساس دانسته هاي خود در تيم ملي تصميم مي گيرم نه آنچه كه ديگران بخواهند از بيرون به من تحميل كنند.

 



جوان جودوكار قزويني قهرمان كشور شد

قزوين- خبرنگار كيهان:
جودوكار جوان قزويني توانست در وزن 73 -كيلوگرم بر سكوي قهرماني كشور قرار گيرد.
«شيري» در وزن 73-كيلوگرم اين رقابت ها كه در استان فارس برگزار شد، با شكست تمامي حريفان خود مدال خوشرنگ طلا را به خود اختصاص داد و جواز حضور در اردوي آماده سازي تيم ملي جوانان را نيز پيدا كرد. بنابراين گزارش «بهزاد محرمي» ديگر جودوكار قزويني نيز در وزن 66-كيلوگرم اين مسابقات، عنوان سوم را بدست آورد و صاحب نشان برنز شد.
به گزارش خبرنگار ما، همچنين «آرش قرباني» در وزن 60- كيلوگرم عنوان پنجم را به دست آورد و محمد يوسفي نيز در دسته 100+كيلوگرم موفق به كسب مقام نشد. گفتني است «اردشير موحد دانش» و «محمد گل پرور» به عنوان سرمربي و مربي تيم استان در مسابقات جوانان كشور را همراهي مي كردند.

 



تعطيلي اردوي تيم ملي تكواندو

اردوي تيم ملي تكواندو به منظور حضور ملي پوشان در مسابقات ليگ برتر و همچنين حضور در مسابقات انتخابي به مدت دو هفته تعطيل شد.
اردوهاي تيم ملي تكواندو زير نظر فريبرز عسگري به عنوان سرمربي تا چهارم بهمن ماه ادامه داشت، كه به خاطر حضور ملي پوشان در مسابقات هفته سوم و چهارم دور برگشت ليگ برتر در هفتم بهمن، مسابقات انتخابي تيم ملي اميد در دهم بهمن و همچنين ادامه مسابقات ليگ برتر در هفته هاي پنجم و ششم در 17 بهمن، به مدت دو هفته تعطيل شد. دور بعدي اردوي تيم ملي تكواندو قرار است از 18 بهمن در خانه تكواندو آغاز شود.
يوسف كرمي به دليل عمل جراحي روي زانو و محمد باقري معتمد به دليل آسيب ديدگي قديمي اش با نظر كادر فني تيم ملي در مسابقات اين هفته ليگ برتر شركت نخواهند داشت. اين دو ملي پوش عضو تيم باشگاهي دانشگاه آزاد حدود دو ماه است كه در مسابقات ليگ برتر مسابقه نداده اند.
آخرين حضور باقري معتمد در ليگ برتر به آبان ماه بازمي گردد كه با شكست اين ملي پوش همراه بود، يوسف كرمي در آن هفته مسابقات ليگ برتر توانست حريفان خود را شكست دهد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14