(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 6 بهمن 1390- شماره 20128

زماني: ثبت نام سرباز معلم در تهران آغاز شد
حاجي پاشا در گفت وگو با كيهان: تعزيرات با احتكاركنندگان كالا به شدت برخورد مي كند
دكتر خاتمي: ايجاد ناهماهنگي و به هدر رفتن نيروها عامل ضعف در مديريت بحران است
توكلي اعلام كرد آغاز ثبت نام دومين مرحله كنكور كارشناسي سال 91
114 نفر از شهروندان نمونه تجليل مي شوند
ايجاد خطوط پرسرعت تاكسيراني در تهران
آتش سوزي در بازارچه بازكياگوراب لاهيجان
بارش شديد برف در 11استان كشور
اسامي واجدان شرايط دريافت آرم هاي طرح ترافيك امروز اعلام مي شود
مسافر خارجي سر كرده باند سارقان زورگير بود
اختلاس 5/3 ميلياردي در اروميه
1600 كودك پشت نوبت كاشت حلزون شنوايي
حوادث كوتاه از كشور
سرقت 200الهه هندو از معبد
شنلي از جنس تار عنكبوت
پيامك اشتباهي موادفروش به پليس



زماني: ثبت نام سرباز معلم در تهران آغاز شد

مديركل آموزش و پرورش شهرستان هاي تهران از به كارگيري 378 سرباز معلم با مدرك فوق ديپلم و كارشناسي خبر داد.
رحيم زماني در گفت وگو با مهر گفت: اين سازمان از آن دسته از متقاضيان طرح سرباز معلم كه داراي مدرك تحصيلي فوق ديپلم، ليسانس و فوق ليسانس هستند براي ثبت نام در طرح سرباز معلم دعوت به همكاري كرده است.
مديركل آموزش و پرورش شهرستان هاي تهران با اشاره به اينكه به 378 سرباز معلم نياز داريم، گفت: براي پايه ابتدايي به 40 سرباز معلم با مدرك فوق ديپلم و 210 معلم با مدرك كارشناسي نياز داريم و براي دوره راهنمايي نيازي به سرباز معلم نداريم.
زماني افزود: براي دوره متوسطه به 45 سرباز معلم با مدرك كارشناسي و هشت نفر با مدرك كارشناسي ارشد و براي دوره فني و حرفه اي به 30 نفر فوق ديپلم و 45 سرباز معلم با مدرك كارشناسي نياز داريم.
وي ادامه داد: افرادي كه يكم اسفند سال جاري اعزام مي شوند بايد مدارك شان را تا 27/10/90 تحويل مي دادند و گروه ديگر كه اعزام شان يكم ارديبهشت سال 91 است مدارك شان را تا تاريخ پانزدهم اسفند سال 1390 تحويل دهند.

 



حاجي پاشا در گفت وگو با كيهان: تعزيرات با احتكاركنندگان كالا به شدت برخورد مي كند

سرويس اجتماعي-
تعزيرات حكومتي استان تهران ضمن هشدار جدي به احتكاركنندگان كالا و گرانفروشان تاكيد كرد: به پرونده متخلفان صنفي و غيرصنفي احتكاركننده در كمترين زمان ممكن و در اولويت رسيدگي خواهد شد.
علي حاجي پاشا ديروز در گفت وگو با خبرنگار ما به آن دسته از توزيع كننده ها و بنكداران و واحدهاي صنفي كه مايحتاج مردم را احتكار مي كنند هشدار جدي داد و گفت: با اين گونه اقدامات غيرقانوني و غيراخلاقي براساس قانون برخورد شديد خواهد شد.
وي با اشاره به جريمه نقدي احتكاركنندگان در مرحله اول به ميزان 50درصد قيمت روز كالاي احتكار شده تاكيد كرد: اگر واحد صنفي براي دومين بار مرتكب چنين تخلفاتي شده باشد ضمن جريمه نقدي به ميزان 2 برابر قيمت روز كالا، بر روي سردر واحد صنفي پرده تخلفاتي به مدت يك ماه نصب خواهد شد. تا مردم با آگاهي بيشتري به اينطور واحدهاي صنفي وارد معامله بشوند.
حاجي پاشا در ادامه آمادگي كامل تعزيرات حكومتي را جهت بررسي پرونده هاي دريافتي از سازمان حمايت از مصرف كننده درباره احتكاركنندگان كالا در كمترين زمان ممكن اعلام كرد و از مردم خواست كه در اين رابطه با سازمان حمايت از مصرف كننده و تشكيل پرونده عليه متخلفان همكاري كنند.
مدير كل تعزيرات حكومتي استان تهران ضمن رد و تكذيب هرگونه افزايش قيمتي در آرد و نان گفت: ملاك براي تعزيرات قيمت است كه از سوي سازمان حمايت از مصرف كننده اعلام مي شود.
حاجي پاشا گفت: تا اين لحظه حدود 200 پرونده درخصوص تخلفات در آرد و نان به دستمان رسيده كه تاكنون به 190 پرونده رسيدگي فوري و حكم صادر شده است.

 



دكتر خاتمي: ايجاد ناهماهنگي و به هدر رفتن نيروها عامل ضعف در مديريت بحران است

سرويس اجتماعي-
پنجمين كنگره بين المللي بهداشت، درمان و مديريت بحران در حوادث و بلايا ديروز در سالن همايش هاي رازي آغاز به كار كرد.
دكتر سيدمسعود خاتمي دبير كنگره بين المللي بهداشت درمان و مديريت بحران در پنجمين كنگره بين المللي بهداشت درمان و مديريت بحران در حوادث و بلايا در سالن همايش هاي رازي با بيان اينكه آمار تصادفات در كشور ما به عنوان يكي از مشكلات حوزه بحران كشور محسوب مي شود گفت: عليرغم اقدامات انجام شده سالانه شاهد وقوع تصادفات بسياري در كشور هستيم.
وي بيان داشت: وقوع اين حوادث در مقياس پايين تصادف و در مقياس بالا بحران ناميده مي شود و طبق برخي از تعريف ها زماني كه پس از وقوع حادثه اي زيرساخت ها كافي نبوده و تشكيلات پاسخگو نباشند بحران گفته مي شود.
خاتمي با اشاره به اينكه مديريت يكي از فاكتورهاي حساس بحران مي باشد اظهار كرد: با توجه به آمار بالاي نيروهاي داوطلب در هنگام حوادث، مديريت اين حوزه از اهميت ويژه اي برخوردار مي باشد كه ضعف در مديريت بحران باعث به هدر رفتن نيروها و ايجاد ناهماهنگي شده و مشكلات بي شماري را ايجاد مي كند.
خاتمي بيان داشت: به رغم خشكسالي در ايران 50 درصد زمين هاي ايران در معرض سيل قرار دارد كه در ادامه آن زلزله هاي متداول نيز از جمله زلزله اخير نيشابور را نيز شاهد بوديم.
وي همچنين با اشاره به آمار تصادفات در كشور كه با وجود اقدامات لازم هنوز شاهد تلفات زيادي هستيم تصريح كرد: معناي مديريت بحران از چند وجه تعريف مي شود از جمله آنكه به حوادث بسيار وسيع عنوان بحران را مي گويند.
دبيركل پنجمين كنگره بهداشت و مديريت بحران در حوادث و بلايا افزود: حوادث با وسعت كم را تصادف مي گويند و در تعاريف ديگر به خطر افتادن بهداشت انسانها كه به صورت فراخوان هاي بين المللي و اقدام فوري احتياج باشد را بحران نامگذاري كرده اند.
خاتمي ادامه داد: يكي از فاكتورهاي مهم بحران (مديريت بحران) است كه در اين راستا به بهره مندي از نيروهاي داوطلب كه نقش بسيار مهمي را ايفا مي كنند و تقسيم وظايف بين آنان تعريف مديريت بحران شكل مي گيرد و متاسفانه هر زمان در اين زمينه ضعف داشته باشيم شاهد خسارات بسياري نيز بوده ايم حتي باوجود تلاش هاي فراوان كه در حوادث براي كمك رساني صورت مي پذيرد، كاستي هاي زيادي وجود دارد كه نمونه بارز آن را در زلزله بم شاهد بوديم.
وي گفت: يكي از شاخص هاي كشورهاي توسعه مديريت بحران در حوادث و پيش بيني و مقابله براي حوادثي همچون سيل و كاهش خسارات ناشي از آن هستيم.
خاتمي به نمونه اي از سيل در يكي از استان هاي كشور نيز اشاره كرد و گفت: مثلا در سيل چند سال پيش در يكي از استان ها ما شاهد آن بوديم كه 50 سال قبل نيز همان محل دچار سيل شده بود و به مرور زمان در همان محل منازل مسكوني و زمين هاي كشاورزي ايجاد شده بود و با ايجاد سيل جديد مشكلات و خسارات مالي زيادي بار ديگر رخ داد در حالي كه مي توانستند با پيش بيني هاي لازم از ايجاد سيل در همان مكان جلوگيري كنند.
وي با اشاره به اينكه در مواجهه با برخي از حوادث ساختارهاي قبلي جوابگو نيستند گفت: به طور عمده در كشور ما سه گروه شامل نيروهاي مسلح، دولت و نيروهاي مردمي مي توانند در مواجهه با حوادث و بحران ها فعاليت داشته باشند كه نيروهاي مسلح به دليل برخورداري از نيروي عظيم بسيج و نيروهاي مردمي كه به صورت داوطلبانه و خودجوش ياري رسان هستند و دولت كه اقدامات پس از وقوع حادثه را برعهده دارد با برنامه ريزي مي توانند نقش بسياري مهمي داشته باشند.
خاتمي با اشاره به اهميت مديريت لحظات اوليه حوادث يادآور شد: مشكلات حوادث باليني دچار مشكلات جدي بوده كه اين نقص هنوز به طور مشخص برطرف نشده است.
وي در پايان با بيان اينكه طبق آمارهاي موجود جهاني حوادث به وقوع پيوسته 10 سال گذشته نسبت به سالهاي قبل افزايش داشته است خاطرنشان كرد: انتظار مي رود كه مسئولين ذيربط دولتي و نيروهاي مسلح بيش از پيش به بحث مديريت حوادث توجه نموده و در اين راستا حركت كنند.
محمدحسين نيكنام، قائم مقام وزارت بهداشت و حوزه بين المللي نيز در ادامه همايش اظهار كرد:كشور ما در سه منطقه بلاخيزي قرار دارد و تعامل و هماهنگي در زمينه مقابله با حوادث با كشورهاي ديگر و سازمان ملل و به خصوص كشورهاي همسايه بايد بيشتر مورد توجه قرار گيرد.
وي افزود: موضوع مديريت بحران در زمينه ارائه خدمات انساندوستانه به عنوان يك موضوع بسيار مهم مطرح است و هفته گذشته نيز در مجمع سازمان بهداشت جهاني روي اين مسئله بحث و گفتگو شد.
قائم مقام وزارت بهداشت و حوزه بين الملل ادامه داد: براساس گزارشها و آمارها در 10 سال گذشته هر سال ميانگين 700 حادثه طبيعي و دست ساز بشر گزارش مي شود و سالانه نيز 268 ميليون نفر تحت تاثير اين حوادث قرار مي گيرند.

 



توكلي اعلام كرد آغاز ثبت نام دومين مرحله كنكور كارشناسي سال 91

مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور از آغاز ثبت نام دومين مرحله كنكور كارشناسي 91 در 30 بهمن ماه خبر داد.
حسين توكلي مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور در گفت وگو با فارس، درباره زمان ثبت نام مرحله دوم كنكور سراسري سال 91 گفت: مرحله اول ثبت نام در كنكور سراسري سال 91 از 16آذرماه آغاز شد و داوطلبان براساس ضوابط از طريق شبكه اينترنتي سازمان سنجش آموزش كشور ثبت نام كردند.
وي با اشاره به اينكه 967 هزار و140 نفر در مرحله اول ثبت نام، تقاضانامه الكترونيكي خود را تكميل كردند، افزود: با توجه به برنامه زمان بندي شده، مجددا اطلاعات كارت تقاضانامه ثبت نام داوطلبان از 30 بهمن تا 3اسفندماه سال جاري بر روي سايت سازمان سنجش قرار مي گيرد.
توكلي خاطرنشان كرد: از داوطلباني كه ثبت نام كرده اند دعوت مي شود تا در تاريخ فوق به سايت سازمان سنجش مراجعه كرده و اطلاعات تقاضانامه تكميل شده خود را بررسي و در صورت نياز اصلاح كنند.
مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور تصريح كرد: از تاريخ 30 بهمن تا 3 اسفندماه سال جاري از متقاضياني كه نتوانستند در كنكور سراسري كارشناسي سال 91 ثبت نام به عمل آورند، ثبت نام انجام خواهد شد.
آغاز ثبت نام آزمون كارشناسي ارشد آزاد
عبدالله سجادي جاغرق رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي هم در گفت وگو با ايسنا با اشاره به آغاز ثبت نام آزمون كارشناسي ارشد اين دانشگاه مهلت ثبت نام را تا 15بهمن ماه اعلام كرد. وي به داوطلبان توصيه كرد كه نسبت به ثبت نام خود در فرصت داده شده اقدام كنند.
سجادي با تاكيد بر اينكه داوطلبان شركت در آزمون كارشناسي ارشد ناپيوسته دانشگاه آزاد فقط در يك رشته مي توانند شركت كنند، خاطرنشان كرد؛ محل حوزه آزمون هر داوطلب، همان واحد دانشگاهي است كه داوطلب آن را به عنوان محل تحصيل خود عنوان كرده است.
وي با اشاره به جدول آزموني، آزمون كارشناسي ارشد، تصريح كرد: آزمون كارشناسي ارشد ناپيوسته سال 91 دانشگاه آزاد طي روزهاي 21 و 23 ارديبهشت ماه سال 1391 براي كليه گروه هاي آزمايشي برگزار مي شود.
وي افزود: توزيع كارت ورود به جلسه آزمون كارشناسي ارشد ناپيوسته 3 تا 4 روز قبل از برگزاري آزمون و از طريق سايت مركز آزمون انجام مي شود.

 



114 نفر از شهروندان نمونه تجليل مي شوند

دبير جشنواره شهروند برگزيده از برگزاري اين جشنواره براي نخستين بار در تاريخ 9 بهمن با حضور جمعي از شخصيت هاي حقيقي و حقوقي خبر داد.
به گزارش فارس سرهنگ جعفر شرافتي پور افزود: در اين جشنواره كه با حضور ريزعلي خواجوي و پدر شهيد فهميده و برخي از سران لشكري و كشوري برگزار مي شود 114 نفر از شهروندان برتر و برگزيده كه با اقدام خود جان ديگران را حفظ كرده اند تجليل خواهند شد.
وي ادامه داد: با همكاري آموزش و پرورش، شهرداري، آتش نشاني، پست و حلال احمر در هر استان شهروندان نمونه شناسايي و مورد تجليل قرار گرفتند كه نفرات اول تا سوم هر استان براي تجليل و گراميداشت اقدام انسان دوستانه و مسئوليت پذيرانه به تهران دعوت و از آنان تقدير به عمل خواهد آمد.

 



ايجاد خطوط پرسرعت تاكسيراني در تهران

مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيهاي شهر تهران گفت: طرح ايجاد خطوط پرسرعت تاكسيراني تا اوايل سال 91 اجرايي مي شود.
به گزارش مهر محمد احمدي بافنده با اشاره به جزئيات خطوط ويژه تاكسيراني گفت: در اين خطوط خودروهايي با تعداد سرنشين بالا تردد مي كنند و خودروهايي كه كمتر از سه سرنشين دارند اجازه ورود به اين خطوط را ندارند.
وي با بيان اين كه هنوز مسيرهاي اين خطوط مشخص نشده است گفت: مسيرهاي خيابان شهيد بهشتي، خيابان مطهري، قسمتي از مسيرهاي ويژه حد فاصل چهار راه تهرانپارس-ميدان آزادي، ميدان راه آهن-ميدان ونك براي اجراي اين طرح در حال بررسي هستند.
هماهنگي با پليس راهور بعد از اتمام فاز مطالعاتي
احمدي بافنده ادامه داد: بعد از تكميل فاز مطالعاتي اين طرح هماهنگي هاي لازم با پليس راهور انجام مي شود و بدون تاييد پليس امكان اجرايي شدن اين طرح وجود ندارد.
مديرعامل سازمان تاكسيراني با اشاره به اين كه كنترل اين خطوط مي تواند به صورت هوشمند انجام شود گفت: در سراسر دنيا اين خطوط توسط دوربين هاي ثبت تخلفات كنترل مي شود و اگر يك خودرو كمتر از دو سرنشين داشت جريمه مي شود.

 



آتش سوزي در بازارچه بازكياگوراب لاهيجان

بازكياگوراب لاهيجان - خبرنگار كيهان:
بازارچه بازكياگوراب لاهيجان در آتش سوخت.
آتش سوزي در بازارچه شهرك بازكياگوراب لاهيجان پس از 3 ساعت تلاش آتش نشانان شهرهاي لاهيجان، آستانه اشرفيه، سياهكل و لنگرود مهار شد.
در اين حريق 19 مغازه در ميان شعله هاي آتش سوخت و به 2 باب منزل مسكوني نيز خسارت قابل توجهي وارد آمد. هنوز علت دقيق وقوع اين حريق مشخص نشده است.

 



بارش شديد برف در 11استان كشور

براساس هشدار سازمان هواشناسي طي روز شنبه در 11استان كشور به سبب بارش برف اختلال در تردد جاده اي و به علت وزش باد طي روز يكشنبه كولاك برف پيش بيني مي شود و از روز شنبه در استان هاي شمالي، مركزي و شرقي كشور دماي هوا تا 10درجه كاهش مي يابد.
براساس اخطاريه سازمان هواشناسي از عصر جمعه در غرب استان كردستان و جنوب آذربايجان غربي و طي روز شنبه در استان هاي آذربايجان غربي و شرقي، كردستان، زنجان، قزوين، البرز، تهران، اردبيل، گيلان، همدان و مركزي به سبب بارش برف اختلال در تردد جاده اي و به علت وزش باد طي روز يكشنبه كولاك برف پيش بيني مي شود. براساس اين گزارش روزهاي شنبه و يكشنبه در استان هاي شمال غرب، غرب، مركز، تهران، شمال و يكشنبه و دوشنبه در استان هاي شرق و شمال شرق دماي هوا تا 10درجه كاهش مي يابد.

 



اسامي واجدان شرايط دريافت آرم هاي طرح ترافيك امروز اعلام مي شود

معاون ترافيك شهردار تهران با اشاره به اين كه اسامي افراد واجد شرايط دريافت آرم طرح ترافيك از امروز برروي سامانه شهرداري تهران اعلام مي شود گفت: شهروندان با پرداخت مبلغ علي الحساب كه به تاييد شوراي شهر تهران رسيده است مي توانند از امروز مراحل ثبت نام خود را تكميل كنند .
مهندس سيد جعفر تشكري هاشمي با اشاره به اين كه شهرداري تهران جهت رفاه حال شهروندان ثبت نام آرم هاي طرح ترافيك سال 91 را خيلي زودتر از سال گذشته آغاز كرد افزود: متاسفانه از زمان ثبت نام صورت گرفته تا ديروزچهارشنبه هنوز تصميم شوراي عالي ترافيك كشور در خصوص نرخ آرم هاي طرح ترافيك سال 91 ابلاغ نشده است و تكليف 57 هزار و 500 متقاضي حقيقي و حقوقي بجز سهميه بگيران آرم هاي سال 91 مشخص نيست . وي با اشاره به اين كه شوراي شهر تهران افزايش متوسط 10 درصدي را براي آرم هاي طرح ترافيك سال 91 پيشنهاد كرده است تصريح كرد: براي جلوگيري از اتلاف وقت شهروندان و مشكلات ديگر خصوصا در روزهاي پاياني سال، شهرداري تهران تصميم گرفت كه فعلا بر اساس نرخ هاي مصوب شوراي شهر تهران مراحل تكميل ثبت نام آرم هاي طرح ترافيك سال 91 را آغاز كند.
معاون ترافيك شهردار تهران افزود: بدين ترتيب آن دسته از متقاضيان حقيقي و حقوقي كه براي دريافت آرم طرح ترافيك سال 91 ثبت نام كرده اند از ساعت 8صبح روز پنجشنبه 6 بهمن ماه مي توانند با مراجعه به پايگاه اينترنتي شهرداري تهران به نشاني www.tehran.ir و وارد كردن كدرهگيري از نتيجه ثبت نام خود آگاه شده و مراحل ثبت نام را براي دريافت آرم تكميل كنند.
وي با اشاره به اين كه متقاضيان بر اساس 16 پارامتر امتيازبندي شده اند تصريح كرد: متقاضياني كه به نتيجه اعلامي اعتراض دارند نيز مي توانند در پايگاه اينترنتي شهرداري تهران اعتراض خود را ثبت كنند تا اقدامات لازم انجام شود.
معاون ترافيك شهردار تهران با اشاره به اين كه نتايج اعتراضات تا پايان بهمن ماه اعلام مي شود از شهروندان خواست از مراجعه حضوري به واحد صدور آرم جدا ً خودداري كنند چرا كه تمامي فرآيند صدور آرم طرح ترافيك امسال كاملا الكترونيكي انجام مي شود. وي خاطرنشان كرد: پس از اعلام نتايج، سايت ثبت نام تا پايان سال 91 باز خواهد ماند ولي تنها سهميه بگيران ارگان ها و نهادهاي خاص كه داراي كد رهگيري هستند مي توانند به اين سايت مراجعه كنند.
معاون ترافيك شهردار تهران با اشاره به اينكه تمام درآمد ناشي از فروش آرم هاي طرح ترافيك صرف بهبود جريان ترافيك، ايمن سازي معابر و بهبود حمل و نقل عمومي خواهد شد گفت: بر اساس مصوبه شوراي عالي ترافيك در سال آينده، 98 هزار و 200 فقره برچسب طرح ترافيك به متقاضيان واجد شرايط واگذار مي شود در عين حال در سال 91 حدود 10 هزار فقره آرم طرح ترافيك روزانه و هفتگي نيز به فروش خواهد رسيد.
به گفته وي از 98 هزار و 200فقره برچسب طرح ترافيك سال 91 حدود 30 هزار فقره براي افراد حقيقي و حقوقي و 68 هزار و 200فقره براي ارگان ها، وزارتخانه ها، بنياد امور ايثارگران و جانبازان، بيماران خاص، اتحاديه هاي حمل و نقل، پزشكان، اعضاي هيات علمي، كاركنان دولت و خودروهاي دولتي و... اختصاص خواهد يافت.
معاون ترافيك شهردار تهران با بيان اينكه آرم هاي طرح ترافيك سال 90 به دليل تاخيرهاي ايجاد شده از 8 ارديبهشت ماه سال جاري به طور كامل معتبر اعلام شدند گفت: در عين حال تمام تلاش شهرداري تهران اين است كه آرم هاي طرح ترافيك سال 91 را پيش از آغاز سال تحويل داده و اعتبار اين آرم ها از اول فروردين ماه سال آينده آغاز شود.
وي با اشاره به اينكه نرخ هاي اعلامي به صورت علي الحساب خواهد بود گفت: قطعا شهرداري تهران پس از ابلاغ نرخ هاي جديد آرم طرح ترافيك سال 91 در خصوص مابه التفاوت نرخ آرم ها تصميم گيري مي كند.

 



مسافر خارجي سر كرده باند سارقان زورگير بود

سرويس اجتماعي-
سه مرد تبهكار كه به بهانه فروش اسكناسهاي خارجي از زنان كلاهبرداري مي كردند وقتي نمي توانستند به نيت شوم خود برسند با تهديد كارد طلاهاي طعمه خود را سرقت مي كردند.
10 دي ماه امسال زن 32 ساله اي به كلانتري جواديه مراجعه كرد و با طرح شكايتي گفت: ساعت 12 و 30 دقيقه امروز از ميدان انقلاب به مقصد راه آهن سوار خودرو پرايد سفيدرنگي شدم، همزمان با من نيز يك مرد ميانسال سوار شد. من صندلي جلو نشسته و مرد ميانسال صندلي عقب نشست، در طول مسير مرد مسافر با لهجه تركي استانبولي و فارسي با راننده صحبت كرد و به او گفت من پول ايراني ندارم اگر پول او را به ريال تبديل كند تخفيف خوبي خواهد داد و از اين راه كرايه را هم پرداخت مي كند.
راننده پس از بررسي اسكناس خارجي به مسافر صندلي عقب گفت پولش خيلي زياد است و او اين پول را ندارد. مسافر خارجي صندلي عقب با اصرار و خواهش از او خواست كه پول او را با قيمت كمتر تبديل كند. راننده گفت به پول ايران بيش از يك ميليون تومان مي شود. در طول مسير و ترافيك خيابان، راننده از من خواست تا اين كار را انجام دهم. من هم گفتم كه پول زيادي همراه ندارم. راننده گفت مي تواني به جاي آن طلاهايت را بدهي و با اين پول و قيمتي كه اين خارجي مي گويد، دو برابر طلاهايت را از بازار برخي. من هم كه موقعيت را براي اين كار با توجه به اصرار تبعه خارجي مناسب ديدم، به راننده گفتم به يك مغازه صرافي يا شعبه بانك برويم و من از صحت آن باخبر شوم. در همين موقع نفر صندلي عقب با چاقو به من حمله كرد و گفت اگر داد و فرياد كنم با چاقو مرا خواهد زد. در اين لحظه فهميدم كه راننده و نفر صندلي عقب هم دست هستند و از ابتدا مي خواستند با پول خارجي سرم كلاه بگذارند و چون نتوانستند اين كار را با دروغ انجام دهند، مي خواهند با زور و تهديد چاقو موفق به اين كار شوند. طلاهايم را درآوردم و به آنها دادم، اين دو مرد وقتي كه با تهديد چاقو اقدام به سرقت طلاهايم كردند، مرا در ميدان راه آهن پيدا كرده و متواري شدند.
با شكاياتي كه به پايگاه هفتم واصل شد، ارزش طلاجات به سرقت رفته مالباختگان از حدود يك ميليون تومان تا 5 ميليون تومان اعلام شد.
مالباختگان پس از سرقت از آنان و شكايت و مراجعه به پايگاه هفتم اظهار داشتند كه بعد از سرقت و متواري شدن سارقان با خودرو پرايد، مي خواستيم شماره پلاك را يادداشت كنيم اما خودرو پلاك عقب نداشت.
كارآگاهان پايگاه هفتم پليس آگاهي پايتخت با جمع آوري اطلاعات لازم از مالباختگان اقدام به تشديد اقدامات بازدارنده از جمله افزايش گشت نامحسوس پليس آگاهي در اين مسيرها كردند. براي دستگيري متهمان و با توجه به اطلاعات به دست آمده در چند نوبت كارآگاهان آدرس هايي را در شهرستانهاي اطراف تهران از جمله شهريار از اين افراد به دست آورده و با اخذ نيابت قضايي به اين شهرستانها رفته كه موفق به شناسايي و دستگيري متهمان نشدند.
سرانجام 20 دي ماه يكي از واحدهاي يگان گشت پليس آگاهي تهران بزرگ با توجه به مشخصاتي كه از متهمان و خودرو آنان اعلام شده بود، به دو نفر از سرنشينان يك دستگاه خودرو پرايد سفيد رنگ كه در حال سوار كردن مسافر زن در محدوده ترمينال خزانه بودند مظنون شده و در يك اقدام غافلگيرانه اقدام به دستگيري آنها كردند، با انتقال اين دو نفر به اسامي عيسي 62 ساله و شاهپور 48 ساله به پايگاه هفتم و دعوت مالباختگان به پايگاه، متهمان به راحتي به عنوان سارقان اموال و طلاجات آنان شناسايي شدند.
در همان ابتدا، نفر سوم اين گروه به نام داود 45 ساله شناسايي و در روز بعد در محدوده ميدان خراسان و در يك گاراژ از سوي كارآگاهان پايگاه هفتم دستگير شد.
متهمان در جريان تحقيقات به بيش از 50 فقره سرقت به شيوه فوق اعتراف كردند كه تاكنون تعداد 12 نفر از مالباختگان شناسايي شدند. از آنجا كه اينگونه سرقتها در نقاط مختلف پايتخت پراكنده بوده به نظر مي رسد بسياري از مالباختگان در كلانتريها يا پايگاههاي پليس آگاهي و دادسراهاي مختلف اقدام به شكايت كرده باشند كه تلاش كارآگاهان پايگاه هفتم براي شناسايي تمامي مالباختگان ادامه دارد.
همچنين در بررسيهاي اوليه معلوم شد كه شاهپور چندي قبل به همين اتهام دستگير و به زندان رفته و امسال از زندان آزاد شده بود. داوود نيز داراي سابقه خريد و فروش داروهاي تقلبي و غيرمجاز است. در اين سرقتها عيسي نقش تبعه تركيه را ايفا مي كرد و شاهپور راننده بود و داوود نيز به عنوان مسافر روي صندلي عقب مي نشست.
سرهنگ عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: از مالباختگاني كه در ماههاي اخير و در سطح تهران به شيوه فوق از آنان سرقت شده است دعوت مي شود براي شناسايي متهمان دستگير شده و پيگيري يا طرح شكايت به پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان 15 خرداد- ميدان ارگ- يا دادياري شعبه يكم دادسراي جنايي تهران مراجعه نمايند.
وي ضمن توصيه به شهروندان گفت: وقتي كه صرافي يا شعب بانكهاي ارزي در سطح شهر به وفور وجود دارد، چه دليلي دارد كه يك تبعه خارجي بخواهد پول كشورش را به قيمت بسيار پايين تر از نرخ بازار به پول كشورمان تبديل نمايد. آيا تاكسي جاي تبديل پول خارجي است. آيا يك درصد هم نبايد فكر كنيم كه اين كار كلاهبرداري است و به صحت ادعاي طرف مقابل شك كنيم و يا اين كه شايد اين اسكناس خارجي جعلي باشد.

 



اختلاس 5/3 ميلياردي در اروميه

اروميه- خبرنگار كيهان:
يك مسئول نيروي انتظامي آذربايجان غربي از كلاهبرداري رئيس يك مؤسسه مالي و اعتباري در اروميه خبر داد.
اين شركت خدمات دولتي با اضافه دريافتي هاي صدور و تعويض الكترونيكي گذرنامه ها نزديك به سه ميليارد ريال گرانفروشي كرده بود.
رئيس پليس آگاهي نيروي انتظامي آذربايجان غربي اين اختلاس سه ميلياردي را به صورت رسمي اعلام كرد و افزود: اين كلاهبرداري توسط رئيس يكي از مؤسسات مالي و اعتباري در اروميه انجام شده است.
به گفته سرهنگ رسول النقي پور، تحقيقات گسترده مأموران از حساب هاي اين مؤسسه و پرونده هاي وام اعطايي نشان مي دهد رئيس مؤسسه در طول سال گذشته 3 ميليارد و 600 ميليون ريال وام به خويشاوندان خود پرداخت كرده در حالي كه ضمانت نامه هاي آنها پروانه كسب تاريخ گذشته و سند رهني بوده است.
وي از دستگيري يك نفر ديگر در پيوند با اين اختلاس خبر داد و گفت: تلاش مأموران پليس در ارتباط با بررسي پرونده هاي بانكي اين مؤسسه در جهت كشف جرايم احتمالي ديگر همچنان ادامه دارد.

 



1600 كودك پشت نوبت كاشت حلزون شنوايي

بنابر اظهارات معاون توانبخشي سازمان بهزيستي كشور هزينه كاشت حلزون شنوايي در كودكان ناشنوا حدود 30 ميليون تومان است كه سازمان بهزيستي تنها 4 ميليون تومان آن را پرداخت مي كند.
يحيي سخنگويي با اعلام اينكه در حال حاضر هزار و600 كودك پشت نوبت كاشت حلزون شنوايي قرار دارند اظهار كرد: در حال حاضر سالانه 100 كودك موفق به كاشت حلزون شنوايي مي شوند.
وي در ادامه با بيان اينكه ظرفيت كشور پوشش سالانه 500 نفر در طرح كاشت حلزون شنوايي است، افزود: مقرر شده با افزايش سرمايه گذاري ها در اين زمينه از حداكثر ظرفيت كشور استفاده شود تا از اين طريق اين افراد توانمند شده و از چرخه حمايت هاي سازمان بهزيستي كشور خارج شوند.
به گزارش ايسنا، از هر هزار نوزاد متولد شده به طور ميانگين 4 نوزاد داراي مشكلات شنوايي هستند كه اگر به موقع اين عارضه تشخيص داده نشود و مداخلات بهنگام درباره آن صورت نگيرد منجر به بروز معلوليت هاي ذهني مي شود و بايد توجه داشت كه ناشنوايي شايع ترين نوع معلوليت در كشور است.
پرداخت كمك هزينه 4 ميليون توماني كاشت حلزون شنوايي از سال 1387 در كشور توسط سازمان بهزيستي آغاز شده و از اين سال مراكز توانبخشي درمان پس از كاشت حلزون در مراكز استانها شروع به كار كرده اند.

 



حوادث كوتاه از كشور

سرقت از جايگاه CNG
اصفهان-خبرنگار كيهان: سارقان مسلحي كه با استفاده از خودرو مسروقه اقدام به سرقت از جايگاه CNG كرده بودند، توسط پليس آگاهي اصفهان دستگير شدند. سارقان با پوشاندن صورت خود و با استفاده از دو قبضه سلاح گرم دست و پاي كارگران جايگاه را بسته و وجوه و اموال موجود را ربوده و متواري شده بودند.
كشف مرفين در كرمانشاه
كرمانشاه-خبرنگار كيهان: محموله 250 كيلويي مواد مخدر كه به شيوه ماهرانه اي در يك دستگاه كمپرسي جاسازي شده بود توسط نيروي انتظامي كرمانشاه كشف و ضبط شد. نيروي انتظامي استان پس از اخذ اطلاعاتي مبني بر فعاليت يك باند ترانزيت مواد مخدر پس از يك سري عمليات شناسايي باند مذكور را متلاشي كرد.
كشف حشيش در اصفهان
اصفهان-خبرنگار كيهان: با دستگيري يك سوداگر مرگ در اصفهان مقدار 34 كيلو و دويست و چهل گرم حشيش كشف و ضبط شد.
با تلاش ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان يكي از قاچاقچيان كه در امر انتقال مواد مخدر از استان هاي جنوبي و شرقي كشور به اصفهان فعاليت مي كرد دستگير شد.

 



سرقت 200الهه هندو از معبد

بيش از 200 مجسمه از الهه هاي هندو از معبدي در شهر سلطانپور هند را به سرقت برده اند.
پليس ايالتي هند اعلام كرد: اين مجسمه ها كه از چند فلز مختلف ساخته شده بودند، در بازارهاي جهاني در حدود 100هزار روپيه ارزش داشتند.رئيس پليس منطقه سلطانپور هند افزود: سارقان شب گذشته با شكستن قفل در، وارد معبد شده و اقدام به سرقت مجسمه ها كردند. مجموع مجسمه هاي مسروقه در حدود 40 كيلوگرم وزن داشته و به گفته كاهنان معبد متعلق به الهه هاي آيين هندو به نام هاي «رام» و «لاكسمان» و «سيتا» بودند.جستجو براي يافتن سارق يا سارقان اين آثار همچنان ادامه دارد اما تاكنون هيچ گزارشي در اين رابطه منتشر نشده است.

 



شنلي از جنس تار عنكبوت

هنرمندي با استفاده از توانايي هاي ويژه عنكبوت هاي شكم طلايي ماداگاسكار موفق به طراحي و توليد شنل طلايي رنگ و كاملا طبيعي از جنس تار عنكبوت شده است.
به گزارش مهر، بافتن اين پارچه و ساخت شنلي از آن هشت سال به طول انجاميده است و در پروژه ساخت اين اثر هنري زيبا بيش از يك ميليون عنكبوت شكم طلايي ماداگاسكار حضور داشته اند، قرار است اين شنل شگفت انگيز در موزه V A لندن به نمايش گذاشته شود.«سايمون پيرز» و «نيكلاس گودلي» هنرمند نساج و طراح، اين شنل طلايي رنگ را با كمك تار عنكبوت ساخته اند، پارچه اي كه در يك قرن گذشته بي نظير بوده و تاكنون توسط فردي بافته نشده است. به گفته اين دو، عنكبوت هاي شكم طلايي كه هر يك به بزرگي يك كف دست هستند، براي اجراي اين پروژه از جنگل ها جمع آوري مي شدند و پس از يك روز دوباره به جنگل بازگردانده مي شدند.به گفته پيرز اين عنكبوت ها كمي سمي هستند و از قدرت گزش بالايي برخوردارند، وي طي 20سال زندگي و كار در ماداگاسكار درباره توانايي تاربافي اين عنكبوت ها اطلاعات زيادي به دست آورده است. تصاويري از ابزارهايي كه در قرون 18 و 19 براي استخراج اين تار بي نظير و طلايي رنگ به جا مانده است، اين عنكبوت ها تنها در يك فصل از سال مي توانند اين نوع از تارهاي طلايي و درخشان را توليد كنند، رنگ درخشان اين تارها طبيعي و منحصر به اين گونه از عنكبوت ها است.گفتني است براي توليد 25گرم تار از 23هزار عنكبوت استفاده مي شود و وزن نهايي شنل طلايي رنگ 5/1كيلوگرم است. به بياني ديگر يك ميليون و380 هزار عنكبوت در بافت اين شنل مشاركت داشته اند.

 



پيامك اشتباهي موادفروش به پليس

دختر نوجوان آمريكايي اشتباهي به يك مامور پليس پيامك زد و به او پيشنهاد فروش مواد مخدر داد.
اين دختر كه ساكن ايالت «كانتيكت» آمريكاست با فرستادن پيامك به يك شماره اشتباه به افسر پليس در دام ماموران افتاد.افسر پليس نيز پس از دريافت پيام با دختر موادفروش در يك مركز خريد قرار گذاشت و متهم و همدستش را دستگير كرد.به گفته پليس، اين دختر كه همراه همدستش سر قرار آمده بودند پس از اينكه متوجه اشتباهشان شدند، پا به فرار گذاشتند اما پليس در يك تعقيب و گريز توانست دو متهم را به دام اندازد. پليس اين دو متهم را به اتهام حمل مواد مخدر و فروش آن به دانش آموزان دستگير كرد. روزنامه ديلي ميل همچنين نوشت كه پليس در حال بررسي اين است كه اين دو موادفروش قصد داشتند مواد مخدر را به چه افرادي بفروشند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14