(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 6 بهمن 1390- شماره 20128

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
با حضور رئيس جمهور شبكه تلويزيوني نمايش سيما افتتاح شد
عراقچي خبر داد برگزاري اجلاس 3 جانبه ايران، تركيه و آذربايجان در نخجوان
سخنگوي حماس: هنيه براي سفر به تهران دعوت شد
رئيس جمهوري امروز به كرمان سفر مي كند
تاسيس سفارتخانه ايران در 5 كشور آسيايي و آفريقايي
آخرين سخنراني اوباما در كنگره بيشتر مردم آمريكا فقيرند فقط تعداد اندكي خوب زندگي مي كنند
خواجه سروي: جوانان ما آماده فتح قله هاي علمي هستند
بدرقه كاروان حامل درهاي حرم امام حسين(ع) توسط نوش آبادي ها
رئيس مجلس شوراي اسلامي: مديريت اجرايي بايد تحريم نفتي را فرصت بداند
حداد عادل: اصولگرايان در مسيري حركت نمي كنند كه به تقويت فتنه ختم شود
اخبار ادبي و هنري



با حضور رئيس جمهور شبكه تلويزيوني نمايش سيما افتتاح شد

رئيس جمهور در مراسم افتتاح شبكه نمايش گفت: شبكه نمايش حاصل زحمات و تلاش هاي همكاران ما در رسانه ملي است و همان طور كه در مراسم افتتاح شبكه بازار نيز گفتم كار صداوسيما امروز بسيار سنگين و خطير است.
به گزارش فارس، مراسم افتتاح شبكه نمايش ديروز در حاشيه جلسه هيئت دولت با حضور سيدعزت الله ضرغامي رئيس سازمان صداوسيما، محمود احمدي نژاد، اعضاي هيئت دولت و خانواده شهيد غلامرضا رهبر برگزار شد.
احمدي نژاد در اين مراسم ضمن تبريك فرارسيدن ماه ربيع الاول گفت: هر روز كه مي گذرد زيبايي پيام اسلام پيش از قبل در مقابل چشمان بشريت مي درخشد. پيامبر آمد تا همه خوبي ها و زيبايي ها را يكجا به جامعه بشريت نشان دهد. حادثه دوم نيز آغاز امامت امام عصر(عج) است كه حاوي تمام اسماء و صفات الهي است و انشاءالله با لطف او و خداوند متعال با استقرار عدالت به دست او بشريت گام هاي آخر را براي رسيدن به قله هاي كمال و تا رسيدن به خود خدا خواهد برداشت.
وي ادامه داد:اصولا رسانه ماموريت سنگيني را برعهده دارد در شرايطي كه نيازهاي گوناگون تعريف و فرصت خودنمايي پيدا مي كنند رسانه در پاسخگويي به نيازهاي واقعي مردم نقش اصلي را ايفا مي كند.
به گزارش فارس، احمدي نژاد در ادامه سخنان خود عنوان داشت: با توجه به قانون اساسي رسانه هاي تصويري و صدا در اختيار جمهوري اسلامي ايران است و همين موضوع باز مسئوليت را سنگين تر مي كند، چون بايد به نيازهاو گرايش هاي مختلف و تحولات به درستي پاسخ بدهد.
وي در ادامه سخنانش به بحث سرگرمي بودن برنامه هاي شبكه نمايش اشاره كرد و گفت: قصد مخالفت با اين موضوع را ندارم اما به نظر من با خانواده بودن يك كار است و كار فقط فعاليت اقتصادي نيست. تماشاي يك فيلم خوب سينمايي و يا تلويزيوني جزو كار است و لازمه يك زندگي سعادتمند و پوياست.
وي با بيان اينكه صداوسيما بايد طيف وسيعي از نيازهاي انساني را پاسخ بدهد از جمله نياز زيبازيستي و هنردوستي، عنوان داشت: در فيلم هاي سينمايي و تلويزيوني ظرفيت بسيار بالايي براي پاسخگويي به اين نيازها وجود دارد، خوشبختانه در سال هاي اخير طيف خدمات رساني رسانه ملي افزايش يافته و 8 شبكه عمومي داريم كه به همراه تمام شبكه هاي استاني فعال هستند.
وي افزود: در همين مدت كوتاه از راه اندازي شبكه نمايش اين شبكه توانسته مخاطبان بسياري را جذب كند و كساني را مي شناسم كه به خود من گفته اند وقتي به خانه برمي گرديم اول شبكه نمايش را نگاه مي كنيم. اين حرف معنايش اين است كه افتتاح شبكه نمايش كار درستي است و پاسخ به نياز درستي است كه در جامعه وجود دارد. اميدوارم با مديريت خوب و محتواسازي ناب، اين شبكه يكي از بهترين شبكه ها و پيام آور آموزه هاي الهي و تربيتي براي همه بينندگانش باشد.
وي در پايان سخنان خود گفت: من فكر مي كنم حداقل بايد 100شبكه تلويزيوني در ايران داشته باشيم و تا حدود 2 تا 3 سال تعداد شبكه هاي ايران بايد به 100شبكه برسد. همه نيازها بايد پاسخ داده شود و تمام نيازهاي امروز و آينده را بررسي و پيش بيني كنيم تا نيازها پاسخ داشته باشند. ما مي توانيم به الگويي متنوع، زيبا و عميق تبديل شويم.
ضرغامي: با تامين اعتبارات
هشت شبكه ديگر افتتاح مي شود
رئيس سازمان صداوسيما در مراسم افتتاح شبكه نمايش هم گفت: با هزينه اعتبارات سنگيني كه براي ديجيتال كردن صرف شد، مخاطبان امروز مي توانند 16شبكه را دريافت كنند و با تامين اعتبارات در بخش هاي ديگر مي توانيم هشت شبكه ديگر افتتاح كنيم.
عزت الله ضرغامي ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهيد غلامرضا رهبر (از شهداي رسانه ملي) در سخناني گفت: شبكه نمايش امروز در حالي افتتاح مي شود كه به صورت 24ساعته برنامه پخش مي كند. 12هفته از پخش آزمايشي شبكه نمايش مي گذرد و تا به حال حدود 450 فيلم سينمايي براي ذائقه هاي مختلف پخش مي شود.
وي افزود: ساختارهاي نمايشي موثرترين ساختار هستند با توجه به اينكه ماهيت برنامه هاي نمايشي سرگرمي است همه اقشار و گروهها با آن ارتباط برقرار مي كنند. بنابراين مخاطبان بسياري دارد و اگر مهندسي پيام به خوبي صورت بگيرد مي تواند موثرترين پيام ها را منتقل كند.
ضرغامي ادامه داد: رسانه ملي توان توليد دو هزار و500 ساعت انيميشن، فيلم و... دارد و با پخش بيش از 35 هزار ساعت برنامه نمايشي و ايجاد شبكه مجازي نمايش تا حدي توانسته كمبود شبكه نمايش را پر كند، اما راه اندازي يك شبكه تلويزيوني مستقل سينمايي با توجه به قابليت هايي كه دارد جايش خالي بود و خوشبختانه با افتتاح اين شبكه ما امروز با بيش از يك هزار تله فيلم، دو هزار توليد سينماي ايران و همچنين پخش فيلم هايي با مضامين خوب از سراسر دنيا كه پالايش مي شوند مي توانيم نياز مردم را مرتفع كنيم.
ضرغامي گفت: ما تلاشمان اين است كه در جدول پخش شبكه نمايش كه در اين مدت بسته شده، هم فيلم هاي مناسب داشته باشيم و هم با پخش انيميشن هاي جذاب نياز نوجوانان را مرتفع كنيم و هم با پخش آثار كلاسيك فيلم هاي متناسب با جوانان داشته باشيم.
رئيس سازمان صداوسيما با بيان اينكه رسانه ملي با افتتاح شبكه نمايش به نياز و مطالبه مردم پاسخ گفت، ادامه داد: شبكه آي فيلم نيز با استقبال فراواني در كشورهاي عربي و خاورميانه مواجه شده است.

 



عراقچي خبر داد برگزاري اجلاس 3 جانبه ايران، تركيه و آذربايجان در نخجوان

معاون وزير امورخارجه كشورمان از برگزاري يك اجلاس 3جانبه ميان ايران، تركيه و جمهوري آذربايجان در نخجوان خبر داد.
سيدعباس عراقچي با اعلام اين خبر، گفت: همكاري هاي اقتصادي محور اين رايزني ها است و علاوه بر آن، مسائل مشترك 3 جانبه در منطقه نيز مورد بحث قرار مي گيرد.
وي همچنين خبر داد كه رئيس جمهور در يك ماه آينده به منظور شركت در اجلاس 3 جانبه اي با حضور وي و روساي جمهوري پاكستان و افغانستان به اسلام آباد سفر خواهد كرد.
عراقچي در گفت وگو با ايرنا، مذاكره درباره همكاري هاي سه جانبه با هدف برقراري صلح و ثبات در افغانستان را محور اصلي اين اجلاس سه جانبه خواند و گفت: روساي جمهوري سه كشور همچنين درباره مسائل سياسي و توسعه مناسبات اقتصادي نيز به گفت وگو خواهند پرداخت.
وي با تاكيد بر اين كه سفر احمدي نژاد به اسلام آباد، سفر دوجانبه نيز محسوب مي شود، گفت: رئيس جمهوري در اين سفر و در مذاكره با مقامات ارشد پاكستان، توسعه مناسبات تهران-اسلام آباد را نيز دنبال خواهد كرد.
عراقچي خاطرنشان كرد: زمان برگزاري اين 2 اجلاس در حال هماهنگي است.
معاون وزير امور خارجه با يادآوري دعوت رسمي پاكستان از رئيس جمهوري اسلامي ايران، نسبت به انجام اين سفر در بهمن ماه سال جاري ابراز اميدواري كرد.
نخستين اجلاس 3 جانبه وزيران امور خارجه جمهوري اسلامي ايران، تركيه و جمهوري آذربايجان اواخر فروردين ماه سال جاري در اروميه مركز استان آذربايجان غربي برگزار شد. نخجوان واقع در جمهوري آذربايجان ميزبان دومين اجلاس 3جانبه خواهد بود.

 



سخنگوي حماس: هنيه براي سفر به تهران دعوت شد

سخنگوي دولت منتخب فلسطين (حماس) از دعوت اسماعيل هنيه براي سفر به تهران خبر داد.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري معا، طاهر النونو گفت: اسماعيل هنيه، نخست وزير دولت منتخب فلسطين دعوتنامه رسمي را از سوي محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور ايران دريافت كرده است كه در آن ضمن دعوت براي سفر به تهران، فرا رسيدن پيروزي جنگ فرقان (جنگ غزه) تبريك گفته شده است.

 



رئيس جمهوري امروز به كرمان سفر مي كند

رئيس جمهوري امروز به كرمان سفر مي كند.
استاندار كرمان در اين باره به خبرنگار ايرنا گفت: رئيس جمهوري در اين سفر يك روزه چندين طرح بزرگ توليدي و صنعتي را افتتاح خواهد كرد.
اسماعيل نجار افزود: اين سفر جدا از سفرهاي استاني است و هدف از آن كلنگ زني و آغاز به كار چند طرح معدني، عمراني و صنعتي مهم در شهرهاي كرمان و رفسنجان است.
افتتاح طرح توسعه فرودگاه رفسنجان يكي از مهم ترين طرح هاي مورد بهره برداري در اين سفر است.
در اين سفر 16طرح عمراني و صنعتي در كرمان توسط احمدي نژاد به بهره برداري مي رسد و تعدادي از واحدهاي مسكن مهر به صاحبانش واگذار مي شود.

 



تاسيس سفارتخانه ايران در 5 كشور آسيايي و آفريقايي

هيئت دولت در راستاي توسعه روابط ديپلماتيك و گسترش مناسبات با كشورهاي مختلف با تاسيس سفارت ايران در كشورهاي سومالي، كامرون، سودان جنوبي، جيبوتي و ميانمار موافقت كرد.
هيئت وزيران بنا به پيشنهاد وزارت امور خارجه و به استناد بندهاي (1) و (2) ماده (2) قانون وظايف وزارت امور خارجه - مصوب 1364 - با تاسيس سفارت ايران در كشورهاي سومالي، كامرون، سودان جنوبي، جيبوتي و ميانمار با رعايت قوانين و مقررات مربوط موافقت كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، بر اين اساس، اعتبارات و پست هاي سازماني مورد نياز با هماهنگي معاونت هاي برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور و توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور با رعايت مقررات مربوط تامين خواهد شد.
اين مصوبه از سوي محمدرضا رحيمي؛ معاون اول رئيس جمهور براي اجرا ابلاغ شده است.

 



آخرين سخنراني اوباما در كنگره بيشتر مردم آمريكا فقيرند فقط تعداد اندكي خوب زندگي مي كنند

رئيس جمهور آمريكا با بيان شرايط سخت آمريكائيها گفت كه گروه اندكي در آمريكا وضع خيلي خوبي دارند و گروه بيشتري به سختي روزگار مي گذرانند.
باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا شب سه شنبه در سخنراني خود در نشست مشترك اعضاي سنا و مجلس نمايندگان ضمن مطرح كردن رئوس برنامه اقتصادي خود به سياست خارجي ايالات متحده پرداخت.
وي در اين سخنراني هشدار داد كه طبقه متوسط در آمريكا به دليل رشد نابرابري اقتصادي در معرض خطر قرار دارد، و بر نقش دولت براي تحقق شرايط مطلوب اقتصادي در اين كشور تاكيد كرد.
اوباما تصريح كرد: ما يا بايد شرايطي را در كشور بپذيريم كه گروه اندكي در آن وضع خيلي خوبي دارند، در حالي كه گروهي از آمريكايي ها كه شمارشان در حال افزايش است، به سختي روزگار را بگذرانند. يا اين كه اقتصاد را به صورتي احيا كنيم كه همه از فرصت برابر برخوردار باشند، همه به طور عادلانه اي به سهم خود كار كنند، و همه براساس قوانين يكساني بازي كنند.
رئيس جمهور آمريكا روز سه شنبه در آخرين سخنراني سالانه دوره اول رياست جمهوري خود در برابر كنگره گفت: ما از امنيت آمريكا در برابر آنهايي كه شهروندان، دوستان و منافع ما را تهديد مي كنند، محافظت خواهيم كرد.
وي با اشاره به تلاش هاي آمريكا براي افزايش فشار بر ايران براي واداشتن تهران به رها كردن برنامه هسته اي مسالمت آميز خود ادعا كرد: جهاني كه زماني درخصوص چگونگي برخورد با برنامه هسته اي ايران دچار دو دستگي بود، با قدرت ديپلماسي ما اكنون متحد شده است.
رئيس جمهور آمريكا اين ادعا كه ايران «از هميشه منزوي تر شده است» و با اشاره به تحريم هاي اعمال شده عليه جمهوري اسلامي افزود: مادامي كه مقامات (اين كشور) از مسئوليت هايشان شانه خالي كنند، اين فشار كاهش نخواهد يافت.
وي بار ديگر با تلاش براي نظامي جلوه دادن برنامه هسته اي ايران و با نقض تعهداتش در قبال منشور سازمان ملل مبني بر خودداري از تهديد به توسل به زور عليه ديگر كشورها گفت: بگذاريد روشن بگويم آمريكا مصمم است از دستيابي ايران به سلاح هسته اي جلوگيري كند و من براي رسيدن به اين هدف هيچ گزينه اي را از روي ميز كنار نخواهم گذاشت.
اظهارات اوباما در حالي مطرح مي شود كه جمهوري اسلامي ايران بارها بر صلح آميز بودن نياتش در دنبال كردن برنامه هسته اي تاكيد و اعلام كرده است كه سلاح هسته اي در دكترين دفاعي كشور جايي ندارد.
رئيس جمهور آمريكا كه حدود 10 ماه ديگر دوران رياست جمهوري اش خاتمه مي يابد، ادامه داد: اما راه حل مسالمت آميز در اين مسئله هم چنان ممكن است و اگر ايران مسيرش را تغيير دهد و به تعهداتش عمل كند مي تواند دوباره به جامعه ملل ملحق شود.

 



خواجه سروي: جوانان ما آماده فتح قله هاي علمي هستند

معاون وزير علوم، تحقيقات و فن آوري گفت: تمام جوانان امروز ما همچون شهيد احمدي روشن، آماده فتح قله هاي علمي هستند.
به گزارش ايرنا، «خواجه سروي» روز سه شنبه در مراسم بزرگداشت دانشمند شهيد احمدي روشن در بخش خرانق اردكان افزود: جوانان ما مثل شهيد مصطفي احمدي روشن هستند و با فتح سنگرهاي علم يكي پس از ديگري دشمنان را در اين نبرد ناكام خواهند گذاشت.
در اين مراسم همچنين يكي از مبلغين استان يزد گفت: شهدايي همچون احمدي روشن كه در مسير علم و پژوهش مخلصانه جان بركف نهاده و تقديم جانان كرده اند به تعبير رهبر معظم انقلاب در اين برهه حرف نويي را به دنيا زده اند و اينها به نظام جمهوري اسلامي آبرو بخشيده اند.

 



بدرقه كاروان حامل درهاي حرم امام حسين(ع) توسط نوش آبادي ها

كاشان- خبرنگار كيهان:
كاروان حمل درهاي باب الشهداي حرم امام حسين(ع) با انجام مراسم سقاخواني شهروندان نوش آبادي در شب رحلت رسول اكرم(ص) و امام حسن مجتبي(ع) بدرقه شد.
خودرو حامل درهاي باب الشهدا در مسير حركت با ابراز احساسات وصف ناشدني مردم شهر نوش آباد از توابع شهرستان آران و بيدگل طي عبور از خيابان هاي اين شهر به مجموعه فرهنگي-مذهبي خيمه گاه حسيني رسيد كه در آن جا با برگزاري برنامه هاي سوگواري و عزاداري هيئت هاي مذهبي در كنار خودرو حامل درهاي حرم امام حسين(ع) نسبت به مقام والاي آن حضرت اداي احترام شد.
دو لنگه در نقره باب الشهداي امام حسين(ع) طي 5/1 سال در كارگاه آفرينش هاي هنري ستاد بازسازي عتبات عاليات استان اصفهان ساخته شده است.
تاكنون هشت در ورودي حرم امام حسين(ع)، رواق هاي سيدالشهدا(ع)، پنجره هاي قتلگاه با كمك هنرمندان اصفهان ساخته شده و به عتبات عاليات منتقل شده است.

 



رئيس مجلس شوراي اسلامي: مديريت اجرايي بايد تحريم نفتي را فرصت بداند

علي لاريجاني با اشاره به تحريم ايران از سوي اتحاديه اروپا گفت: مديريت اجرايي كشور بايد به اين تحريم به عنوان فرصت بنگرد به اين معنا كه بايد به توليدكنندگان و صنعت گران داخلي تكيه كرده و زمينه هاي كار آنها را فراهم كند.
به گزارش فارس از قم، علي لاريجاني در حاشيه بازديد از پروژه فرودگاه بين المللي قم و منطقه گردشگري طرلاب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته با كمك استاندار و نمايندگان مجلس سعي شد تا فرودگاه بين المللي قم با سرمايه گذاري از سوي بخش خصوصي احداث شود و تاكنون پيشرفت كار خوب بوده و اميدواريم سال آينده فاز اول اين پروژه به بهره برداري برسد.
وي خاطرنشان كرد: بايد كارهاي اداري سامان پيدا كند تا از تسهيلات دولت استفاده كرده و با احداث اين مجموعه علاوه بر امكانات فرودگاهي، فعاليت هاي جانبي و تفريحي به عموم ارائه شود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اهميت سرمايه گذاري در كشور گفت: در برنامه سهم فراواني براي سرمايه گذاران خارجي گذاشته شده و در صندوق توسعه ملي 20 درصد درآمد كشور از نظر منابع نفت، گاز و ميعانات گازي تنها به بخش خصوصي اختصاص پيدا كرده است.
وي خاطرنشان كرد: اكنون در پروژه هاي مختلف امكان سرمايه گذاري بخش خصوصي وجود دارد و صندوق امكانات ارزي تسهيلات خوبي به سرمايه گذاران ارائه مي دهد.
لاريجاني بيان داشت: در برنامه برخي از مواد قانوني به تسهيل فضاي كسب و كار براي سرمايه گذاران اختصاص پيدا كرده و طرحي در مجلس به عنوان تسهيل فضاي كسب و كار به تصويب رسيده تا بخش هاي اقتصادي كشور كه در بخش خصوصي فعاليت دارند بتوانند با انگيزه بيشتر فعاليت كنند.
وي تصريح كرد: زمينه هاي لازم پشتيباني مالي و قانوني براي ايرانياني كه در بخش هاي مختلف صنعتي، كارهاي توليدي و خدماتي فعاليت مي كنند، فراهم است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران درباره موضع ايران در زمينه تحريم اتحاديه اروپا گفت: مديريت اجرايي كشور بايد اين تحريم را به عنوان فرصت در نظر بگيرد چون درست است كه كشور تحريم شده ولي بايد به توليدكنندگان، صنعت گران و دامداران داخلي تكيه كرده و زمينه هاي كار آنها را فراهم كرد تا در آينده از حرف هاي درشت آنها جلوگيري شود.
وي تصريح كرد: توليدكنندگان داخلي داراي برخي مشكلات هستند كه بايد مديريت هاي اجرايي به حل آنها بپردازند و بانك ها و برخي بخش هاي اجرايي به سرمايه گذاران كمك كرده و فضاي كسب و كار را تسهيل كنند.
وي توصيه كرد تا افراد فعال در بخش هاي اقتصادي بر حل مشكلات صنعت گران، دامداران و كشاورزان تمركز كنند تا بتوانند با سرعت و بهره وري بيشتر كار كنند.

 



حداد عادل: اصولگرايان در مسيري حركت نمي كنند كه به تقويت فتنه ختم شود

رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه اختلاف نظر بين جبهه متحد اصولگرايي و پايداري جدي نيست گفت: اصولگرايان در مسيري حركت نمي كنند كه به تقويت فتنه ختم شود.
«غلامعلي حدادعادل» كه روز سه شنبه به منظور شركت در گردهمايي جبهه متحد اصولگرايان به همدان سفر كرده است، در جمع خبرنگاران تاكيد كرد: به علت پافشاري اعضاي جبهه پايداري بر ايده و نظرات خود، اتحاد كامل بين اين دو جبهه شكل نگرفت با اين وجود نامزدهاي اصولگرايان در مسيري حركت نمي كنند كه به تقويت فتنه ختم شود.
وي اظهار داشت: اختلاف نظر بين جبهه متحد اصولگرايي و جبهه پايداري به حدي نيست كه مانع اتحاد آن ها شود.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي همچنين درباره معرفي كانديداها گفت: تاكنون مشكلي در استان ها براي معرفي كانديداها به وجود نيامده و اعضاي جبهه متحد در استان ها در حال بررسي نامزدهاي مورد اعتماد و اصلح هستند.
به گزارش خبرنگار كيهان، حداد عادل افزود: چنانچه هيات هاي استاني در مواردي به علت اختلاف نظر به نتيجه نرسند، موضوع به تهران گزارش مي شود و هيات داوري كه در شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان تعيين شده موظف به بررسي اختلاف نظرها است.
اين چهره اصولگراي مجلس هشتم اضافه كرد: با وجود وحدت در بين اعضاي جبهه متحد اصولگرايي، بن بستي در معرفي نماينده هاي مورد نظر جبهه متحد وجود ندارد.
مجلس بعدي اصولگراست
اما با نسبت هاي متفاوت
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي درباره پيش بيني خود از آرايش سياسي مجلس نهم، آن را وابسته به پارامترهاي مختلفي خواند و توضيح داد: افرادي كه از فيلترهاي نظام رد مي شوند، ميزان حضور مردم و نسبت هاي آنها بر نتيجه انتخابات موثر است؛ با اين حال اگر جريان انتخابات مجلس به طور متعارف پيش برود، تركيب مجلس بعدي اصولگرا خواهد بود و شايد نسبت هاي آن كمي متفاوت باشد.
وي افزود: طيف اصولگرايان شاخه هاي متعددي دارد كه در صورت اظهارنظر و شفاف تر شدن موضع گروه هاي مختلف شان در آينده، رقابت هاي پنهان ميان آنها آشكارتر خواهد شد؛ كما اينكه اكنون نيز برخي از اين دسته بندي ها صورت گرفته است.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با تاكيد بر اهميت انتخابات مجلس به عنوان اولين انتخابات پيش رو بعد از انتخابات سال 88 تصريح كرد: مردم در ميدان انتخابات با حضور خود سرنوشتشان را رقم مي زنند، بنابراين بايد در اينجا از حق خود به درستي استفاده كرد.
وي برخي اعتراضات نسبت به نتيجه انتخابات سال 88 و احتمال تاثير آن بر كاهش حضور مردم در انتخابات آينده را چنين تحليل كرد: انتخابات ميدان احقاق حق است و حضور چشمگير و فعال مردم در آن موجب مي شود آنها شرايط را از نظر آباداني، اقتصادي و حقوق سياسي و فرهنگي مطابق نظر خود رقم بزنند.
رئيس مجلس هشتم تصريح كرد: انتخابات محلي براي قهر نيست؛ مانند اين است كه فردي در زندگي شخصي از جايي ناراحتي داشته باشد و از ساير حقوق خود بگذرد.
لاريجاني درباره ميزان مشاركت مردم گفت: ميزان حضور مردم بستگي به چگونگي رفتار مراجع نظارتي، راديو و تلويزيون، رسانه هاي مختلف و تشويق مراجع فكري دارد زيرا انتخابات يك موضوع تك عاملي نيست و عوامل و مولفه هاي مختلف در آن تاثيرگذار هستند. وي در ادامه افزود: اگر عوامل موثر بر انتخابات در يك راستا عمل كنند، مردم متوجه اهميت شركت در انتخابات و ميدان احقاق حق بودن آن خواهند شد و ان شاءالله حضور بسيار خوب و بالايي خواهند داشت.




اخبار ادبي و هنري

دبير جشنواره تئاتر فجر: تمام تلاشم را براي اجراي عمومي آثار مي كنم
دبير سي امين جشنواره تئاتر فجر گفت: بعد از پايان جشنواره تمام تلاشم را براي اجراي عمومي آثار انجام خواهم داد.
به گزارش «توانا»، مراسم افتتاحيه سي امين جشنواره تئاتر فجر ديروز، در قالب نشست خبري با حضور رحمت اميني دبير جشنواره، مجيد امرايي مدير بخش تئاتر خياباني و محمدرضا رحيمي مدير برگزاري كارگاه هاي آموزشي در تئاتر شهر برگزار شد.
در اين مراسم رحمت اميني گفت: در بخش بزرگداشت سي امين جشنواره تئاتر فجر از جمشيد مشايخي، شيرين بزرگمهر، اسماعيل خلج و احمد جولايي تقدير مي شود.
وي با اشاره به بخش مسابقه ايران و مسابقه بين الملل گفت: مهدي هاشمي، هما روستا و مسعود دلخواه، امين تارخ و قهرماني داوران بخش مسابقه ايران و ژاك لسل، كن كامرون، دومونيك كمپل، گلاب آدينه و حسن كشن فلاح داوران بخش بين الملل خواهند بود.
دبير سي امين جشنواره تئاتر فجر درخصوص تسهيلاتي كه براي دانشجويان در نظر گرفته اند، بيان داشت: پيش از اين از تشكيل كميته دانشجويان خبر داده بوديم، در همين راستا بيش از 120 تقاضاي همكاري ارسال شد كه تعداد 100 نفر از تاريخ 9 بهمن ماه به صورت رسمي به گيشه معرفي مي شوند و با تخفيف 50 درصدي بليت نمايش ها را خريداري مي كنند.
اميني افزود: همچنين امسال از تمبر سي امين جشنواره تئاتر فجر رونمايي خواهيم كرد.
گفتني است دبير بخش تئاتر راديويي جشنواره تئاتر فجر، يكي از حاميان فتنه آمريكايي سال 88 است كه در زمان اوج فتنه نمايشي را عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي به روي صحنه آورد. هتاكي اين نمايش ضعيف و سخيف عليه نظام تا آنجا بود كه راديوي زمانه كه از هلند برنامه پخش مي كند به تجليل از فرد ياد شده پرداخت. اين فرد كه در كلاس درس خود در دانشگاه آزاد به تحسين اراذل و اوباش پرداخته و از يك دانشجوي دستگير شده در 13 آبان حمايت نموده بود، اينك با امضاي يك تعهدنامه بصورت مشروط در راديو مشغول به كار است. با اين اوصاف جاي تعجب دارد كه يك عنصر معلوم الحال به عنوان يك مسئول در بطن جشنواره اي قرار گرفته كه در پاسداشت انقلاب اسلامي مجال برپايي يافته است.
دوره گردي بازيگر فراري براي تأمين معاش
منابع خبري از دوره گردي يكي از بازيگران فراري سينماي ايران در كشور فرانسه براي تأمين معاش خبر داده اند.
اين بازيگر كه پس از خروج از كشور در دو فيلم درجه سه هاليوودي به عنوان بازيگر نقش هشتم حضور يافته، به تازگي مرزهاي اخلاقي را زيرپا گذاشته و در نقش هاي برهنه حضور مي يابد.
باشگاه خبرنگاران درباره شغل اين بازيگر اين گونه خبر داده است: او گاهي براي امرار معاش خود مجبور بود در ساعت هاي خلوت، به خيابان هاي پاريس رفته و ساز بنوازد تا بتواند هزينه زندگي خود را تأمين كند. وي براي اينكه در اين حالت شناخته نشود نقاب به صورت خود مي زد.
در ادامه اين خبر آمده است: دوستان وي گفته اند پس از آنكه با اين شرايط روبرو شد و مي رفت كه كاملاً به فراموشي كامل سپرده شود دست به اقدام اخير زد و تلاش كرد تا با عريان شدن در برابر دوربين دوباره جلب توجه كند و حداقل مورد توجه جامعه غرب قرار گرفته و به ذهن ها برگردد.
تجليل از شهيد احمدي روشن در جشنواره فيلم فجر
در حاشيه برگزاري افتتاحيه كنفرانس بيداري اسلامي و سينما مراسم تجليل از خانواده شهيد مصطفي احمدي روشن (دانشمند شهيد هسته اي) برگزار مي شود.مراسم تجليل از خانواده شهيد مصطفي احمدي روشن يكي از مهمترين بخش هاي اين افتتاحيه است. در اين مراسم ميهمانان حاضر، مديران و مقامات با تجليل از شهيد احمدي روشن بر مظلوميت ايران در برابر اقدامات تروريستي رژيم صهيونيستي تاكيد و تروريسم جهاني را محكوم مي كنند.
كنفرانس بيداري اسلامي و سينما در روز 15 بهمن امسال در جريان برگزاري سي امين جشنواره بين المللي فيلم فجر در مركز همايش هاي صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران به دبيري محمد خزائي برگزار مي شود.
مولانا جايگزين لنين شد
مجسمه ولاديمير لنين، بنيانگذار دولت شوروي از مركز شهرستان جلال الدين رومي تاجيكستان بركنده شد و مجسمه مولانا، عارف و شاعر فارسي زبان به جاي آن گذاشته شد. به گزارش خبرگزاري كتاب به نقل از سامانه تاج نيوس تاجيكستان، روح الله حكيم اف، رئيس شهرستان جلال الدين رومي در ميزگردي با خبرنگاران، دليل اين امر را اجر گذاشتن بر مولانا، شاعر و عارف بزرگ فارسي گوي ناميد و گفت: براي ترميم و بازسازي اين ميدان بيش از 2 ميليون ساماني (پول ملي تاجيكستان) مصرف و بيشتر كارهاي بازسازي ميدان با كمك مردم خير انجام شده است.
مجسمه مولانا توسط صفر بيك قاسم اف، معمار تاجيكي ساخته شده و به گفته او براي ساخت آن 100 هزار ساماني هزينه شده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14