(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 8 بهمن 1390- شماره 20129

حديث دشت عشق
پايان جام جهان پهلوان نامجو معرفي قهرمانان وزنه برداري ايران
اخبار كوتاه از فوتبال
گزارشي از مجمع انتخاباتي و حواشي آن داورزني رئيس فدراسيون واليبال ماند
حدادي بهترين پرتابگر آسيا در سال 2011
هفته نوزدهم ليگ برتر بسكتبال شكست گرگاني ها و برتري پتروشيمي در دربي خوزستان
احتمال كنار گذاشتن تيم بسكتبال ذوب آهن از ليگ برتر
مردان شماره 1 و2 تنيس دنيا در فينال اوپن استراليا جوكوويچ و نادال دوباره به هم رسيدند



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «احمد اللهوردي زاده»
خدايا! نيت هايمان را خالص بگردان

خدايا! من بخاطر رضاي تو و كمك به دين تو و لبيك به نداي «هل من ناصر ينصرني» رهبر انقلاب اسلامي امام خميني عازم جبهه هاي حق عليه باطل مي شوم. از تو كمك مي خواهم ما را در اين راه ياري كني و قدمهايمان را استوار و نيت هايمان را خالص بگرداني، تا در موقع عمليات فكرمان فقط نزد تو باشد.
پروردگارا! ما از كاروان كربلا عقب مانديم، آنهايي كه كارهايشان فقط بخاطر رضايت تو بود از ميان ما رفتند و به لقاءا... پيوستند.
خدايا! به حرمت خون شهداي كربلا و به حرمت خون شهداي انقلاب اسلامي، پيروزي نهايي را هرچه زودتر نصيب رزمندگان اسلام بفرما. تا راه كربلا را به روي خانواده هاي شهدا و معلولين و اسراي جنگي باز كنيم و در حرم مطهر اباعبدالله الحسين(ع) نمازجماعت را به امامت امام امت برگزار كنيم.
دانش آموز بسيجي، شهيد «احمد اللهوردي زاده» متولد تبريز (1343-1363 هـ.ش) در تاريخ 22/12/63 در عمليات بدر در منطقه شرق دجله به ملكوت اعلي پيوست.

 



پايان جام جهان پهلوان نامجو معرفي قهرمانان وزنه برداري ايران

سرويس ورزشي-
چهره هاي برتر وزنه برداري جام جهان پهلوان نامجو كه از روز پنجشنبه در شهر رشت آغاز شد ، مشخص گرديد.
در نخستين روز از مسابقات وزنه برداري قهرماني كشور - جام جهان پهلوان محمود نامجو، و در وزن 56 كيلوگرم يعقوب پشوتني از استان بوشهر با ركورد مجموع 233 كيلوگرم، در وزني كه سالها در سيطره قهرمان پرآوازه وزنه برداري ايران، محمود نامجو بود عنوان قهرماني را به دست آورد. پس از وي گل پرور و يعقوبي نژاد بر سكوي دوم و سوم ايستادند.
عسگري در دو ضرب جبران كرد
رقابتهاي دسته 62 كيلوگرم مسابقات وزنه برداري قهرماني كشور - جام جهان پهلوان محمود نامجو با حضور 21 وزنه بردار برگزار شد و در پايان، مجيد عسكري ملي پوش كشورمان كه مدال طلاي مسابقات جهاني را در كارنامه دارد، در حالي كه در حركت يكضرب نتوانسته بود عنواني بهتر از سومي را از آن خود كند، در حركت دوضرب عملكردي بهتر از ديگر رقيبانش داشت و در نهايت با 2 كيلوگرم برتري نسبت به ميثم فيروزي از فارس روي سكوي قهرماني ايستاد. پس از وي فيروزي و شاهقلي دوم و سوم شدند.
رضائيان فاتح جدال ملي پوشان
در روز نخست اين رقابت ها كه از روز پنجشنبه در مجموعه ورزشي يادگار امام رشت آغاز شد مرتضي رضائيان گوي سبقت از دو ملي پوش ديگر اين وزن ربود و با اقتدار روي سكوي قهرماني دسته 69 كيلوگرم ايستاد. در اين وزن رقابت نزديكي ميان رضائيان، مهدي پانزوان و جابر بهروزي در جريان بود كه در نهايت رضائيان بر سكوي نخست ايستاد. از نكات جالب توجه رقابت هاي اين وزن حضور يك وزنه بردار گيلاني ناشنوا بود. سام مقتدر كه از قدرت تكلم هم برخوردار نبود هر بار كه روي صحنه آمد با تشويق حاضران در سالن روبرو شد. مقتدر در پايان رقابتهاي دسته 69 كيلوگرم هشتم شد.
طلا و نقره به اصفهاني ها رسيد
اما در در پايان رقابت 27 وزنه بردار دسته 77 كيلوگرم كه طي 5 ساعت در دو گروه A و B برگزار شد، دو وزنه بردار اصفهاني سكوهاي قهرماني و نايب قهرماني را از آن خود كردند. در اين وزن رقابت اصلي ميان رسول تقيان و حامد حبيب الهي از اصفهان بود. تقيان كه چندي پيش در مسابقات جام باشگاه هاي آسيا براي تيم ملي حفاري اهواز وزنه زده بود، در هر دو حركت از همشهري خود پيشي گرفت و در نهايت با مجموع 334 كيلوگرم روي سكوي قهرماني ايستاد. حبيب الهي با مجموع 327 كيلوگرم نايب قهرمان شد و افشين فروزان هم بالاتر از نفراتي چون عباس زارعي و مرتضي بيگلري با ركورد مجموع 317 كيلوگرم عنوان سومي را از آن خود كرد.
مرادي قهرمان دسته 85 كيلو گرم
رقابتهاي دسته 85 كيلوگرم مسابقات وزنه برداري قهرماني كشور همانطور كه انتظار مي رفت با قهرماني سهراب مرادي وزنه بردار شايسته اصفهاني و ركورددار حركت يك ضرب ايران در اين دسته به پايان رسيد. پس از سهراب مرادي، ايوب مرادي از اصفهان و مجتبي نوري از تهران بر روي سكوي دوم و سوم ايستادند. ايوب مرادي كه يكي از اميدهاي تيم ملي وزنه برداري ايران براي كسب مدال در المپيك 2012 لندن به شمار مي رود، در اين وزن كيانوش رستمي قهرماني سال 2011 جهان را به عنوان جدي ترين رقيب خود، پيش رو دارد.
دفاع محبي از عنوان قهرماني
اما در غياب سعيد محمدپور و اصغر ابراهيمي، دو ملي پوش دسته 94 كيلوگرم كشورمان در مسابقات جهاني پاريس 2011، اين ميثم محبي از فارس بود كه همچون سال گذشته روي سكوي قهرماني مسابقات وزنه برداري قهرماني كشور - جام جهان پهلوان نامجو ايستاد.، محبي براي تكرار عنوان قهرماني خود در حركت يكضرب وزنه 171 كيلوگرم را بالاي سر برد و با 4 كيلوگرم برتري نسبت به احمدرضا وادي از اصفهان روي سكوي نخست ايستاد. در دوضرب هم فاصله محبي با حريفانش 4 كيلوگرم بود. در پايان رقابت هاي اين وزن احمد رضا وادي از اصفهان و مصطفي رجايي از گيلان بر سكوهاي دوم و سوم ايستادند.
بازگشت قدرتمندانه بيرانوند
محسن بيرانوند، ملي پوش با سابقه كشورمان كه سابقه حضور در المپيك 2008 لندن را نيز در كارنامه دارد با اقتدار عنوان قهرماني دسته 105 كيلوگرم مسابقات وزنه برداري قهرماني كشور - جام جهان پهلوان نامجو را به دست آورد.اين وزنه بردار 30 ساله يزدي كه در قالب تيم البرز در مسابقات جام نامجو شركت كرده است، در رقابت با محمدرضا براري، ملي پوش وزنه برداري كشورمان در مسابقات جهاني پاريس، عملكرد بهتري داشت و در نهايت با 14 كيلوگرم برتري نسب به حريف مازندراني خود روي سكوي قهرماني ايستاد.
قهرماني صالحي در دسته فوق سنگين
اما در دسته فوق سنگين عنوان قهرماني به محمد صالحي از مازندران رسيد. وي در مجموع 423 كيلو را بالاي سر برد. بهادر مولايي نيز پس از وي عنوان دوم را كسب كرد. جايگاه سومي نيز به همايون تيموري از البرز رسيد. لازم به يادآوري است در پايان اين رقابت ها تيم فارس بر جايگاه نخست ايستاد و تيم هاي اصفهان و مازندران دوم و سوم شدند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

تشخيص اشتباه در خصوص مصدوميت تيموريان
هافبك تيم فوتبال استقلال پايش را به تيغ جراحان سپرد.
آندرانيك تيموريان چندي پيش از ناحيه انگشت پا دچار شكستگي شد. پس از اين موضوع اعلام شد وي با انجام كارهاي درماني حداكثر 4 يا 5 هفته دور از ميادين خواهد بود اما اين اتفاق رخ نداد تا اين بازيكن مجبور شود پاي خود را به تيغ جراحي بسپارد. وي ديروز تحت عمل جراحي قرار گرفت. گفته مي شود تيموريان بايد زودتر از اين ها تحت عمل جراحي قرار مي گرفت اما برخي ها اعتقاد دارند تشخيص اشتباه كادر پزشكي كنوني استقلال مانع اين امر شد. هنوز مدت زمان دوري تيموريان از ميادين مشخص نشده است.
تاج: مصلحت نيست باشم، او بيايد من نمي آيم!
نايب رئيس اول فدراسيون فوتبال گفت: اگر آقاي كفاشيان براي رياست فدراسيون ثبت نام كند من ديگر در پست نايب رئيسي كانديدا نمي شوم، چرا كه ادامه فعاليت من در اين پست نه به مصلحت فوتبال كشور است نه به صلاح خودم. مهدي تاج در پاسخ به اين پرسش كه «آيا در انتخابات فدراسيون فوتبال شركت خواهيد كرد؟»، گفت: من تا به امروز در اين خصوص اعلام موضع نكردم اما با توجه به اينكه در اين چهار سال نان و نمك آقاي كفاشيان را خورده ام اگر ايشان براي رياست فدراسيون ثبت نام كند من در پست رياست فدراسيون كانديدا نخواهم شد و در عين حال بايد بگويم اگر آقاي كفاشيان براي رياست فدراسيون ثبت نام كند من ديگر در پست نايب رئيسي كانديدا نمي شوم چرا كه ادامه فعاليت من در اين پست نه به مصلحت فوتبال كشور است نه به صلاح خودم.
نام نويسي از كانديداهاي حضور در انتخابات فدراسيون فوتبال از 11 تا 26 بهمن انجام مي شود.
نامه بازيكنان ذوب آهن به سازمان ليگ
برخي بازيكنان تيم فوتبال ذوب آهن با ارسال نامه اي به سازمان ليگ و كميته انضباطي اعلام كردند تبعات عمل نكردن باشگاه به تعهدات مالي برعهده آنها نيست.
با ادامه مشكلات مالي در باشگاه ذوب آهن برخي از بازيكنان تيم فوتبال اين باشگاه در نامه اي خطاب به مديرعامل ذوب آهن و ارسال رونوشت آن به سازمان ليگ و كميته انضباطي مواردي را مطرح كردند.
در اين نامه برخي بازيكنان اعلام كردند در صورتي كه باشگاه مطالبات آنها را به موقع پرداخت نكند تبعات اين موضوع متوجه آنها نخواهد بود. اين بازيكنان معتقدند تعهدات خود را در قبال باشگاه عملي كردند اما باشگاه ذوب آهن به تعهدات خود عمل نكرده و با وجود گذشت 22 هفته از ليگ برتر تاكنون فقط تا 20 درصد مبلغ قرارداد آنها را پرداخت كرده است. گفته مي شود برخي بازيكنان ذوب آهن در صورتي كه پاسخ مثبتي دريافت نكنند قصد دارند در ديدارهاي آينده در زمين حاضر نشوند.
گفتني است بازيكنان ذوب آهن در تمرين روز گذشته اين تيم به صورت گروهي شركت نكردند و انفرادي تمرين كردند. اين در حالي است كه ذوب آهن فردا در تهران ميهمان پيروزي خواهد بود.
نمره قبولي براي داوران مردودي
سه كمك داوري كه از تست داوران مالزي جا مانده بودند، به همراه محسن قهرماني در تست داوري كميته داوران پذيرفته شدند. كامراني فر، رفعتي و فروغي كه از تست داوران كنفدراسيون فوتبال آسيا در مالزي جا مانده بودند، به همراه محسن قهرماني روز پنجشنبه هفته گذشته در تست كميته داوران فدراسيون فوتبال در كرج حاضر شدند و توانستند با موفقيت اين تست را بگذرانند. همچنين رسول رهبر فام از تبريز، صادق نوري و رسول عيوضي از زنجان و ويشگاهي از قزوين كه در تست نيم فصل داوران نتوانسته بودند حاضر شوند، تست دادند و با موفقيت پذيرفته شدند.
بارسلونا باز هم رئال مادريد را ناكام گذاشت
بارسلونا با تساوي مقابل رئال ماديد در ديدار برگشت مرحله يك چهارم نهايي جام حذفي اسپانيا، به مرحله نيمه نهايي راه يافت. دو تيم بارسلونا و رئال مادريد در حالي در نوكمپ ديدار برگشت خود را در مرحله يك چهارم نهايي جام حذفي اسپانيا برگزار كردند كه ديدار رفت اين دو تيم در سانتياگو برنابئو مادريد با پيروزي 2-1 به سود بارسلونا به پايان رسيده بود. بارسلونا با كسب نتيجه تساوي 2-2 مقابل رئال مادريد كه براي جبران ناكامي بازي رفت به ميدان آمده بود، موفق شد در مجموع دو ديدار با نتيجه 4-3 از سد رقيب ديرينه عبور كرده و به مرحله نيمه نهايي كوپا دل ري راه پيدا كند. در اين ديدار ابتدا بارسلونا با دو گل پدر رودريگز (37) و دني آلوز (45) از حريف خود پيش افتاد اما گل هاي كريستيانو رونالدو (68) و كريم بنزما (72) در نيمه دوم كار را به تساوي كشاند. سرخيو راموس مدافع رئال مادريد در دقيقه 88 با دريافت كارت زرد از زمين مسابقه اخراج شد. همچنين داور بازي در اين مسابقه به 9 بازيكن دو تيم كارت زرد نشان داد.

 



گزارشي از مجمع انتخاباتي و حواشي آن داورزني رئيس فدراسيون واليبال ماند

محمدرضا داورزني با كسب اكثريت آرا در مجمع انتخاباتي فدراسيون واليبال براي چهار سال ديگر رئيس اين فدراسيون ورزشي باقي ماند.
مجمع انتخاباتي فدراسيون واليبال صبح روز پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد كه طي آن محمدرضا داورزني، رئيس پيشين اين فدراسيون ورزشي با كسب 45 راي از 46 راي مأخوذه براي چهار سال ديگر سكان هدايت واليبال ايران را در دست گرفت.داورزني براي نشستن بر كرسي رياست فدراسيون واليبال هشت رقيب داشت كه پيش از رأي گيري 6 نفر از آنها از حضور در عرضه انتخابات انصراف دادند و رئيس فدراسيون با ناصر ميرفخرايي و ميترا شعبانيان به رقابت پرداخت كه پس از رأي گيري محمدرضا داورزني با 45 رأي از مجموع 46 رأي اخذ شده و تنها با يك رأي ممتنع براي چهار سال ديگر به عنوان رئيس فدراسيون واليبال معرفي شد.
پس از معرفي داورزني، دبير جلسه از حاضران مجمع خواست تا براي انتخاب دبير، نايب رئيس، خبره ورزشي و خزانه دار فدراسيون يك ماه به داورزني فرصت دهند كه مجمع هم موافقت كردند و در آخر هم مفيدي به عنوان بازرس فدراسيون بار ديگر راي آورد.
اعتراض ميرفخرايي و ترك مجمع
اما مجمع انتخاباتي فدراسيون واليبال حاشيه هايي را هم به دنبال داشت. پس از انصراف دو كانديدا به نام هاي پيمان اكبري و ضيايي و بيان ديدگاه هاي ساير كانديداها وقتي نوبت به ناصر ميرفخرايي جدي ترين رقيب داورزني در يك سال گذشته رسيد، وي با انتقاد شديد نسبت به فدراسيون واليبال گفت: امروز مجمع فدراسيون واليبال از نظر من غيرقانوني است و براساس قانون تربيت بدني برگزار شده نه براساس قانون وزارت ورزش و جوانان. از طرفي هر يك از كانديداها بايد حداقل 10 روز فرصت داشته باشند تا براي خود تبليغ كنند، اين در حالي است كه احراز صلاحيت كانديداها از سوي وزارت ورزش و جوانان عصر روز دوشنبه هفته گذشته يعني 48 ساعت قبل اعلام شد و نكته سوم اين كه مجمع با حضور دو سوم اعضا رسميت پيدا مي كند، اما در حال حاضر كه تعداد اعضاي مجمع به حد نصاب نرسيده، به نظر من اين جلسه غيرقانوني است و در آخر بايد بگويم كه بسياري از رؤساي هيأت ها در زماني منصوب شدند كه رئيس فدراسيون حكم سرپرستي نداشته است، به همين دليل مسئوليت آن ها غير قانوني است. وي در ادامه با بيان انتقادهاي ديگر نسبت به فدراسيون و اساسنامه مجمع اظهار كرد: من امروز اين مجمع را به رسميت نمي شناسم و آن را ترك مي كنم، اما خروج من از اين جلسه به معناي خروج از انتخابات واليبال نيست. ميرفخرايي پس از گفته هاي خود جلسه را به نشانه اعتراض ترك كرد.پس از اين موضوع نوبت به داورزني رسيد تا برنامه هاي خود را اعلام كند، وي گفت: در يك سال گذشته با تهمت هاي بسياري مواجه بوديم و كار بر ما خيلي سخت و دشوار گذشت، با اين حال موفقيت هاي فدراسيون خود گوياي همه چيز است. من نمي خواستم امروز صحبت كنم، اما كاش دوست عزيزمان مي ماند و در يك فضاي مناسب موارد را به صورت شفاف برطرف مي كرديم.

 



حدادي بهترين پرتابگر آسيا در سال 2011

براساس آخرين رده بندي صورت گرفته در مؤسسه آمار اتحاديه بين المللي فدراسيون دووميداني، احسان حدادي به عنوان بهترين پرتابگر آسيا (در تمام مواد پرتابي) انتخاب شد.
مؤسسه بين المللي آمار دووميداني در نخستين ماه سال 2012 ميلادي از احسان حدادي به عنوان بهترين پرتابگر آسيا نام برد. اين در حالي است كه اين رده بندي نه فقط در ميان پرتابگران ديسك، بلكه از ميان همه پرتابگران برتر آسيا در مواد پرتاب وزنه، پرتاب چكش، پرتاب ديسك و پرتاب نيزه صورت گرفته است. در كنار او «يافنگ لي» از چين نيز به عنوان بهترين پرتابگر زن آسيا برگزيده شده است. با اين درخشش حدادي در كنار عملكرد خوب برادران صميمي در سال 2011، كشور ايران در رده بندي پرتاب ديسك دنيا با 3559 امتياز در مكان چهارم قرار دارد. در جدول بهترينهاي دنيا، ديلان آرمسترانگ، پرتابگر وزنه كانادايي بهترين پرتابگر مرد سال 2011 جهان شد. اين رده بندي در حالي صورت گرفته كه چين به عنوان دومين تيم آسيايي بيست پله و هند به عنوان سومين تيم آسيايي 22 پله با ايران فاصله دارد. احسان حدادي چندي پيش توانست براي نخستين بار نشان برنز جهاني را به دست آورد.

 



هفته نوزدهم ليگ برتر بسكتبال شكست گرگاني ها و برتري پتروشيمي در دربي خوزستان

هفته نوزدهم ليگ برتر بسكتبال با پيروزي پتروشيمي و شكست شهرداري گرگان آغاز شد.
هفته نوزدهم ليگ برتر بسكتبال روز پنجشنبه هفته گذشته به طور همزمان با برگزاري 4 ديدار آغاز شد. در دربي خوزستاني ها كه با نخستين حضور راشيم رايت اردني در تيم ملي حفاري همراه بود با برتري 71 بر 59 پتروشيمي به پايان رسيد. پتروشيمي در دور رفت هم اين تيم را شكست داده بود.
دانشگاه آزاد كه به گرگان رفته بود در نيمه نخست مغلوب حريفش شد، اما در نيمه دوم با بازي بهتر توانست با حساب 60 بر 57 برنده مسابقه شود. شاگردان مهران حاتمي با اين پيروزي همچنان در رده دوم باقي ماندند.
فولاد ماهان كه پس از بازگشت از جام شيخ راشد نخستين ديدارش را برگزار مي كرد در شيراز مقابل لوله آ.اس اين شهر با 3 امتياز اختلاف و با حساب 64 بر 61 به پيروزي رسيد. فولادي ها در حالي به اين پيروزي خارج از خانه رسيدند كه رشاد اندرسون، يار خارجي خود و وارتان بيدروسيان را در اختيار نداشتند.صنايع پتروشيمي ماهشهر اين هفته ميزبان شهرداري زنجان بود كه در پايان با حساب 85 بر 71 پيروز از ميدان مسابقه خارج شد.
ديدار پويا تهران و ذوب آهن اصفهان به دليل مشكلات مالي ذوب آهن به روز دوشنبه موكول شد و بازي تيم هاي مهرام و جهش ترابر قم هم به دليل حضور مهرام در رقابت هاي غرب آسيا لغو شد.
مهرام بدون بازي در اين هفته و با توجه به اختلافش با ساير رقبا همچنان درصدر باقي ماند.
جدول رده بندي: 1-مهرام تهران 36 امتياز 2-دانشگاه آزاد 33 امتياز 3- فولاد ماهان 31 امتياز 4-پتروشيمي بندرامام 31 امتياز 5- ذوب آهن اصفهان 28 امتياز و...

 



احتمال كنار گذاشتن تيم بسكتبال ذوب آهن از ليگ برتر

احتمال كنار گذاشتن تيم بسكتبال ذوب آهن از ليگ برتر زياد است تا جايي كه رئيس كميته مسابقات فدراسيون بسكتبال گفت: ذوب آهن اگر دوشنبه هم مقابل پويا قرار نگيرد از ليگ كنار گذاشته مي شود.
حسن نوربخش در مورد برگزار نشدن ديدار ذوب آهن و پويا در هفته نوزدهم ليگ برتر بسكتبال اظهار داشت: مسائل مالي ذوب آهن اين تيم را دچار مشكل كرده است و به همين خاطر از ما درخواست كردند كه اگر امكان دارد بازي روز پنجشنبه آنها با پويا به دوشنبه هفته آينده موكول شود كه ما هم به خاطر تعاملي كه داريم اين كار را انجام داديم تا شايد مشكلات شان حل شود.وي در پاسخ به اين سوال كه اگر تا دوشنبه نيز مشكلات اين تيم حل نشود و حاضر به بازي نباشند، چه تصميمي خواهيد گرفت، گفت: ما اميدواريم كه مشكل آنها هرچه زودتر حل شود و هر كمكي هم كه بخواهند خواهيم كرد، اما اگر روز دوشنبه هم قرار باشد كه در ميدان حاضر نشوند، بايد تصميم ديگري كه كنار گذاشتن شان از ليگ خواهد بود را بگيريم.

 



مردان شماره 1 و2 تنيس دنيا در فينال اوپن استراليا جوكوويچ و نادال دوباره به هم رسيدند

نوواك جوكوويچ موفق شد در يك ديدار بسيار دشوار به سختي از سد اندي ماري بريتانيايي بگذرد و حريف رافائل نادال اسپانيايي در ديدار فينال مسابقات تنيس اوپن استراليا شود.
دارنده چهار عنوان قهرماني گرند اسلم در ماراتن تنيس كه چهار ساعت و 50 دقيقه به طول انجاميد موفق شد اندي ماري، مرد شماره چهار تنيس جهان را شكست دهد.
جوكوويچ بازي را بسيار خوب شروع كرد و در ست اول 6 بر 3 به پيروزي رسيد اما ست دوم و سوم را به ماري واگذار كرد. با اين وجود حريف بريتانيايي او نتوانست از فرصت هاي خود استفاده كند و جوكوويچ در حالي كه 2 بر يك عقب بود در نهايت با نتيجه 3 بر 2 به پيروزي رسيد تا براي سومين بار پياپي در فينال يك رقابت گرند اسلم به ميدان برود.
جوكويچ بايدفردا(يكشنبه) در ورزشگاه ملبورن پارك رودرروي رافائل نادال اسپانيايي مرد شماره دو تنيس جهان قرار بگيرد. نادال پيش از اين در مرحله نيمه نهايي موفق شده بود راجر فدرر سوئيسي را شكست دهد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14