(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 16 بهمن 1390- شماره 20136

كوتاه از ورزش شهرستانها
معاون وزير صنايع عراق: اولويت ما براي توسعه تجاري و صنعتي رابطه با ايران است
كوتاه از دهه فجر
نوغان داري ، بيشترين متقاضي مشاغل خانگي در آزادشهر
كاهش مبادلات ايران با قزاقستان
با خانه سازي در روستاها مهاجرت روستائيان به شهر كاهش يافت
استاندار: اصفهان بحران خشكسالي را به خوبي مديريت كرد
اختراع دستگاه بذرگير كدو توسط مخترع گلستاني
افزايش توليد مرغ در گيلان
براساس نيات واقفان 70درصد از عوايد موقوفات طبس صرف عزاداري مي شود
ايران در كيهان
شهردار شيراز: وظيفه شهرداري تنها آسفالت خيابانها نيست
برداشت 185 كيلوگرم زعفران در استان مركزي



كوتاه از ورزش شهرستانها

مبارزه رزمي كاران
اراك- خبرنگاركيهان: مسابقات رزمي سبك شائولين در چهار رده سني نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان در سالن فجر ساوه برگزار شد.
در اين دوره از مسابقات كه 60 ورزشكار شركت داشتند، در رده سني نونهالان و نوجوانان، شهروز نجفي، اميد درخشنده، بهزاد عباسي، حسين قمري، عرفان بي غم، جواد الله كرمي و هادي اشتري، در اوزان 25-، 30-، 34-، 47-، 43-، 55- و 55+ به ترتيب مقام هاي نخست را كسب كردند.
در رده سني جوانان هم، محمد امان كاظمي، محرم علي رمضان، ابراهيم آقامحمدپور و مجيد محمدي در وزن هاي 48-، 55-، 60-، 75-، به ترتيب عناوين نخست را بدست آوردند.
در رده سني بزرگسالان هم، رضا اميري، ابراهيم جمشيدي، علي كهنسال، مصطفي شيردل، حسين محمدي و عادل رسولي هم در اوزان، 55-، 60-، 65-، 70-، 75-و 80-كيلوگرم مقام هاي نخست را بخود اختصاص دادند.
معرفي برترين هاي بدمينتون
¤ مسابقات بدمينتون قهرماني بزرگسالان استان مركزي كه در محلات جريان داشت با شناخت نفرات برتر پايان يافت.
در اين دوره از مسابقات كه با حضور 42 ورزشكار در سالن شهيد صفري محلات برگزار شد، در بخش يك نفره سهراب ميرزايي از محلات به مقام نخست دست يافت، حميد گلي از اراك در جايگاه دوم قرار گرفت و ميلاد عرب از محلات و سجاد دلياني از اراك مشتركاً سوم شدند.
در بخش دو نفره هم، امير منصفي و عليرضا دلياني از اراك قهرمان شدند، عرفان فتحيان و اشكان ميرمحمد مكي از اراك نايب قهرمان شدند بابك لريجاني و حسام قدس از محلات نيز مشتركاً سوم شدند.
هپكو نوين قهرمان هندبال
¤ مسابقات هندبال باشگاه هاي استان مركزي با قهرماني تيم هندبال «هپكو نوين» پايان يافت.
در اين مسابقات كه با شركت پنج تيم از شهرستان هاي اراك، آشتيان، تفرش، خمين و دليجان با هدف شناخت تيم برتر به عنوان نماينده اين استان در مسابقات ليگ دسته سوم كشور برگزار شد، پس از تيم اراك تيم هاي دليجان و خمين به ترتيب در جايگاه دوم و سوم قرار گرفتند.
همچنين از سوي كميته فني اين مسابقات، حميد اكبري، علي صادقي و ميثم رضايي به اردوي تيم ملي هندبال جوانان كشور دعوت شدند و مهدي موسوي هم براي شركت در مسابقات آسيايي به اردوي تيم ملي بزرگسالان دعوت شد.
اختصاص براي سواركاري
¤ براي رشد و پيشرفت ورزش سواركاري در استان مركزي، يك قطعه زمين 3هكتاري در منطقه گردو و بخشي از زمين ورزشگاه 15هزارنفري امام خميني(ره) اراك براي ساخت مانژ (محوطه مخصوص تعليم سواركاري) اختصاص يافت.
دفتر هيئت سواركاري استان مركزي در ورزشگاه امام خميني افتتاح شد.
صعود به مرحله پلي آف
زنجان- خبرنگاركيهان: در مرحله پاياني مسابقات ليگ برتر بسكتبال با ويلچر كشور تيم زنجان به مرحله پلي آف صعود كرد.
مرحله پاياني مسابقات ليگ برتر بسكتبال با ويلچر كشور به ميزباني زنجان در مجموعه ورزشي وليعصر برگزار شد.
در اين رقابت ها تيم هاي هم گروه زنجان، ايلام، خوزستان و ايثار تهران با يكديگر ديدار كردند كه در خاتمه تيم خوزستان با 22امتياز اول، تيم زنجان با 21امتياز دوم، تيم ايلام با 17امتياز سوم و تيم هاي خوزستان و زنجان به مرحله پلي آف اين رقابت ها صعود كردند.
قهرماني تيم فوتبال زنجان
¤ تيم فوتبال هفت نفره استان زنجان در مسابقات ليگ برتر فوتبال هفت نفره با شكست سنگين 6برصفر تيم شيراز به عنوان قهرماني اين رقابت ها دست يافت.
مرحله پاياني مسابقات ليگ برتر فوتبال هفت نفره كشور در گيلان برگزار شد.
در پايان اين مسابقات تيم زنجان، شيراز و گيلان به ترتيب در سكوهاي اول تا سوم اين رقابت ها ايستادند.
زنجان ميزبان مسابقات كشتي
¤ تيم آبفاي زنجان در دور برگشت مسابقات ليگ برتر كشتي كشور با اقتدار از سد حريف مازندراني خود گذشت.
در دور برگشت مسابقات ليگ برتر كشتي كشور تيم آبفاي زنجان در خانه كشتي زنجان ميزبان تيم آسانسور مازندران بود.
در اين ديدار بازيكنان زنجان توانستند با نتيجه 6بريك تيم آسانسور مازندران را شكست دهند. اين مسابقات در هفت وزن 55، 60، 66، 120، 84، 74و 96كيلوگرم برگزار شد.
اميد قهرمان فوتبال نونهالان
درچه- خبرنگاركيهان: مسابقات فوتبال نونهالان شهرستان خميني شهر با شركت 8تيم در زمين چمن ورزشگاه قدس خميني شهر انجام گرفت كه در پايان تيم اميد قهرمان شد و تيم هاي پيام و استقلال دوم و سوم شدند.
رقابت بين تنيس بازان
¤ از سوي بسيج و سپاه خميني شهر مسابقات تنيس روي ميز خواهران برگزار شد و در پايان مسابقات زهرا فتحيان از پايگاه بسيج زينب كبري اول شد و زهرا عمادي از پايگاه مكتب الزينب دوم و مريم هاشميان از پايگاه حضرت معصومه(س) به مقام سوم رسيدند. در پايان جوايز به نفرات برتر اهدا شد، در مسابقات دارت هم زهرا حيدري- مريم گزي و زهرا رضائي به ترتيب اول تا سوم شدند.
تجليل از تنيس بازان كشور
كيش- خبرنگاركيهان: در مراسمي از قهرمانان تنيس در مسابقات ليگ سال هاي 89و 90 با اهداي جام بلورين و كاپ قهرماني تجليل شد. در بخش آقايان تيم هاي البرز گاز كيش، پيكان تهران و سپاهان اصفهان و در بخش بانوان تيم هاي گاز تهران، البرز گاز كيش و شهرداري اروميه به ترتيب مقام هاي اول تا سوم را در مسابقات ليگ تنيس به دست آورده بودند كه در اين مراسم از اين تيم ها تقدير شد.
كسب مقام سومي تكواندو
خوراسگان- خبرنگاركيهان: مريم شريفي دختر نوجوان خوراسگاني در مسابقات تكواندو كشور مي توانست مقام سوم را به دست آورد. همچنين در مسابقات استاني دوليفت مهدي مزروعي از باشگاه پرورش اندام كوثرجي توانست به مقام قهرماني دست يابد. مسابقات آمادگي جسماني مدارس راهنمايي پسرانه آموزش وپرورش ناحيه 6 اصفهان (جي) با شركت هفت تيم برگزار شد كه در پايان مدارس احمد فروغي، محمود كمالي و سلمان فارسي به مقام هاي اول تا سوم دست يافتند.
دونده كرجي اول شد
كرج- خبرنگاركيهان: دونده كرجي مقام نخست مسابقات كشوري را كسب كرد. نيما رشيدي كه در مسابقات كشوري كه در استان قزوين برگزار شد توانست مقام نخست را به خود اختصاص دهد.
معرفي قوي ترين مردان
¤ رقابت هاي ورزشي قويترين مردان استان البرز يادواره جهان پهلوان مرحوم روح الله داداشي با حضور 30تن از قويترين مردان استان در دو مرحله مقدماتي و فينال در سالن ورزشي شهرداري كرج برگزار شد. در اين مسابقه، مهرداد باجلان، حامد حق زارع و داود صفري به ترتيب اول تا سوم شدند.
برگزاري اردوي بدمينتون
¤ اردوي استعداديابي تيم ملي بدمينتون بانوان كشور در رده سني نوجوانان در مجموعه فرهنگي ورزشي شهيد نصير كرج برگزار شد.
ساخت سالن ورزشي
لارستان- خبرنگاركيهان: كار ساخت سالن سرپوشيده ورزشي روستاي احمد محمودي در لارستان آغاز شد. زمين اين سالن ورزشي به مساحت 16هزار مترمربع توسط اداره منابع طبيعي شهرستان تأمين شده است و در 3مرحله توسط برادران قائدي از افراد نيكوكار روستا با هزينه اي بالغ بر 6ميليارد ريال احداث مي شود.

 



معاون وزير صنايع عراق: اولويت ما براي توسعه تجاري و صنعتي رابطه با ايران است

اراك- خبرنگاركيهان:
معاون وزير صنايع عراق، با هدف گسترش و توسعه روابط صنعتي و تجاري عراق با استان مركزي از توانمندي هاي صنعتي اين استان ديدن كرد.
«مكي همودالديري» در ديدار با استاندار مركزي گفت: كشورهاي زيادي براي توسعه روابط تجاري و اقتصادي به عراق پيشنهاد مي دهند اما اولويت اول ما براي توسعه تجاري و صنعتي ايران است كه در همسايگي هم نيز هستيم.
وي افزود: تلاش ما ساختن عراق به دست دوستان است و در اين زمينه ايران يك كشور دوست است.
معاون وزير صنايع عراق اظهار داشت: توانمندي صنعتي استان مركزي، در كنار توان كشاورزي آن مي تواند زمينه ساز افزايش روابط دو كشور باشد و توان صنايع اين استان قابليت توسعه دوجانبه را دارد.
استاندار مركزي هم در اين ديدار با اشاره به توانمندي هاي صنعتي استان مركزي گفت: اين استان با داشتن 2700 واحد صنعتي، آماده هرگونه همكاري صنعتي با عراق است. وي با برشمردن توانمندي هاي صنعتي استان گفت: استان مركزي در زمينه تنوع توليدات صنعتي در كشور صاحب مقام است و همين، زمينه توسعه روابط با كشور عراق را فراهم كرده است.

 



كوتاه از دهه فجر

تشكيل 20 كميته
شهركرد- خبرنگار كيهان: به مناسبت دهه خجسته فجر انقلاب اسلامي بيش از 27 هزار برنامه در سطح استان چهارمحال و بختياري برگزار مي شود. رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان كه در جمع خبرنگاران سخن مي گفت با بيان اين مطلب افزود: براي جراي اين تعداد برنامه ها دوهزار كميته و ستاد تشكيل شده است.
علي گرجي برگزاري اين تعداد برنامه ها را در سطح استان بي سابقه خواند.
برپايي نمايشگاه
كيش- خبرنگار كيهان: در ايام دهه فجر نمايشگاه صنايع دستي سراسر كشور در تالار بزرگ شهر كيش برگزار شد. در اين نمايشگاه هنرمندان استان هاي مختلف كشور هنر هاي دستي خود را در 14 غرفه در معرض ديد علاقه مندان قرار دادند. همچنين با حضور هنرمندان تئاتر، سينما و صدا و سيما جشن هايي در نمايشگاه بين المللي و سالن هاي كيش برگزار شد.
افتتاح 131 پروژه
اهواز- خبرنگار كيهان: رئيس سازمان جهاد كشاورزي خوزستان از افتتاح 131 پروژه توليدي و عمراني در خوزستان خبر داد و گفت: براي اجراي اين پروژه ها كه شامل آب و خاك، توليدات دامي، باغباني، امور عشاير، صنايع تبديلي، تعاون روستايي، شيلات و مكانيزاسيون حفظ نباتات و ترويج هستند با اعتباري بالغ بر 985 ميليارد و 633 ميليون ريال از منابع مختلف بودجه از جمله عمراني، زيربنايي و تسهيلات بانكي صرف و هزينه شده است.
كيخسرو چنگلوايي تصريح كرد: با بهره برداري از اين پروژه ها زمينه اشتغال براي 2 هزار و 939 نفر بطور مستقيم و غيرمستقيم فراهم مي شود.
اجراي 45 طرح شهري
اصفهان- خبرنگار كيهان: طي آيين ويژه اي و با حضور اقشار مختلف مردم منطقه 10 شهرداري اصفهان، 45 پروژه عمراني، فرهنگي، خدماتي و ورزشي به ارزش 30 ميليارد تومان به بهره برداري رسيد.
احداث دور برگردان هاي پل تمدن، ورزشگاه بزرگ سلامت در محله محروم حصه، احداث و مرمت پنج خيابان در اين منطقه از جمله طرح هايي بودند كه مورد بهره برداري قرار گرفتند.
سالن مطالعه سراج، سالن مطالعه بانو صفارزاده و احداث مجموعه تفريحي فرهنگي بانوان، پارك هاي محلي كوثر، مريم، پيام و نفيس از ديگر طرح هايي بود كه با حضور شهردار اصفهان، اعضاي شوراي اسلامي شهر و ديگر مسئولان اجرايي به بهره برداري رسيد.
اجراي 7 طرح آبرساني
اصفهان- خبرنگار كيهان: مديرعامل آب منطقه اي اصفهان با اعلام اينكه در ايام بزرگداشت دهه مبارك فجر 7 طرح مهم آبرساني در استان به بهره برداري مي رسد، بهره برداري از تونل خدنگستان را از مهم ترين پروژه ها ياد كرد و گفت: تونل انتقال آب خدنگستان شهرستان فريدونشهر با اعتباري بالغ بر 35ميليارد تومان احداث شده است.
«محمدعلي طرفه اصفهاني» با بيان اينكه با بهره برداري از اين تونل بخشي از كاستي هاي آب شرب اصفهان مرتفع خواهد شد، افزود: با انتقال اين تونل سالانه 65 ميليون مترمكعب آب از سرشاخه هاي رودخانه دز به حوضه زاينده رود مي رسد.
سدمخزني باغكل با هزينه اي بالغ بر 30 ميليارد تومان، تصفيه آب شرب شهر كاشان با اعتباري بالغ بر 15ميليارد تومان، خط لوله آبرساني از مخازن پيلان به زينبيه اصفهان با هزينه اي بالغ بر 11ميليارد تومان از جمله طرح هايي كه در دهه فجر به بهره برداري رسيدند.
86 طرح عمراني
كرج- خبرنگار كيهان: معاون عمراني استاندار البرز گفت: 86 طرح عمراني با اعتباري بالغ بر سه هزار و 741 ميليارد ريال دراين استان به بهره برداري رسيد. افضلي افزود: در دهه مبارك فجر 7 هزار و 500 واحد مسكوني مهر، احداث سالن ورزشي شهرستان ساوجبلاغ، ساختمان اداري تامين اجتماعي نظرآباد از جمله طرح هايي بودند كه به بهره برداري رسيدند.

 



نوغان داري ، بيشترين متقاضي مشاغل خانگي در آزادشهر

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
در بخش دريافت وام به منظور ايجاد مشاغل خانگي در بخش كشاورزي، نوغان داري بيشترين متقاضي را دارا است.
مدير جهادكشاورزي آزادشهر ضمن اعلام مطلب فوق اظهار داشت: در همين راستا و باتوجه به تعداد بالاي متقاضيان نوغانداري، افراد واجد شرايط شناسايي شدند و بعد از پرونده سازي به بانك هاي عامل معرفي تا از تسهيلات مربوطه استفاده كنند.
حبيب الله بذرافشان گفت: از بين متقاضيان پرونده 80 نفر بعد از بررسي و اخذ مجوز از استان به بانك هاي كشاورزي و ملي معرفي شدند و 80 پرونده ديگر نيز در حال بررسي است تا به محض تائيد و اخذ مجوز از استان اقدامات قانوني نسبت به معرفي آنها به بانك ها صورت بگيرد.
مدير جهاد كشاورزي شهرستان آزادشهر افزود: بعد از نوغان داري، پرورش قارچ، زنبورداري، بسته بندي زعفران و پرورش گاو و گوسفند بيشترين متقاضي را داشتند كه مكاتباتي با استان صورت گرفته تا پس از اخذ مجوز زمينه معرفي متقاضيان اين مشاغل هم به بانك ها صورت بگيرد.
بذرافشان تأكيد كرد: در حال حاضر ظرفيت پرورش طيور در سطح شهرستان 980 هزار قطعه است كه توليد گوشت سفيد حاصل از آن بالغ بر 76 هزار تن در سال است، ضمن اينكه جوجه ريزي از اول سال تا به امروز 3ميليون قطعه بوده است.
مدير جهادكشاورزي شهرستان آزادشهر با اشاره به ديگر توانمندي شهرستان ابراز داشت: آمار دام سبك شهرستان شامل گوسفند، ميش و بز در حال حاضر 60هزار رأس است، همچنين دام سنگين شهرستان شامل گاو و گاوميش 16هزار و 200 رأس است.

 



كاهش مبادلات ايران با قزاقستان

گرگان - خبرنگاركيهان:
مديركل دفتر بازرگاني اروپا و آمريكا و كشورهاي مشترك المنافع گفت: روند مبادلات با كشور قزاقستان درسال هاي 1389 و 1390 كاهشي بوده است.
عبدالحميد اسديان اظهار داشت: يكي از مشكلات اساسي در اين زمينه مربوط به مسائل بانكي و نقل و انتقالات ارزي است.
وي افزود: گندم سخت به غير از گندم دامي، جو، شمش از آهن و فولاد غير ممزوج، كنجاله، سبوس، گندم دامي از نوع سخت از مهم ترين اقلام وارداتي ايران از قزاقستان درسال گذشته بوده است كه نشان مي دهد، اين كشور در زمينه كشاورزي ظرفيت خوبي دارد.
مديركل دفتر بازرگاني اروپا وآمريكا و كشورهاي مشترك المنافع افزود: يكي از زمينه هاي خوبي كه دركشور قزاقستان وجود داشت، صدور خدمات فني و مهندسي با ارزشي نزديك به 69/1 ميليارد دلار بود، چنان كه آنها 39 پروژه خدماتي ارايه كردند، اما متاسفانه شركت خدمات فني و مهندسي ايران نتوانسته آن طور كه بايد دراين كشور، ظرفيت خويش را نشان دهد.
اسديان خاطرنشان كرد: كشور قزاقستان به لحاظ شاخص فضاي كسب و كار تجاري رتبه 58 را كسب كرده است.
وي اظهارداشت: عمده ترين اقلام صادراتي قزاقستان نفت خام و روغن حاصل از مواد معدني قيري است كه پس از آن اقلامي نظير عناصر شيميايي، مس تصفيه شده، فرو آلياژها، سنگ آهن و كنسانتره آن، گندم و مخلوط گندم و چاودار، طلا و روي خالص است.

 



با خانه سازي در روستاها مهاجرت روستائيان به شهر كاهش يافت

رشت- خبرنگار كيهان:
برنامه دولت براي ساخت مسكن در روستاها موجب كاهش مهاجرت روستائيان به شهر شده است.
معاون مسكن و ساختمان وزير راه و شهرسازي با اعلام اين خبر به خبرنگاران در رشت از افزايش تسهيلات ساخت مسكن روستايي از 10ميليون تومان به 5/12ميليون تومان خبر داد و افزود: دولت ساخت يك ميليون و 600 هزار واحد مسكن در روستاها را از سال 88 تا 90 هدف گذاري كرده است كه تاكنون يك ميليون و 100هزار واحد آن تاكنون پايان يافته است.
ابوالفضل صومعلو گفت: تا پايان سال جاري 200 هزار واحد مسكن مهر به بهره برداري مي رسد.
وي از بهره برداري 300 هزار واحد مسكن مهر در بافت هاي فرسوده شهرهاي كم تر و بالاتر از 25 هزار نفر جمعيت در كشور خبر داد.

 



استاندار: اصفهان بحران خشكسالي را به خوبي مديريت كرد

اصفهان-خبرنگار كيهان:
استاندار اصفهان گفت: به رغم وجود خشكسالي در سال هاي گذشته در اصفهان جايگاه كشاورزي اين استان همچنان حفظ شده است.
عليرضا ذاكر اصفهاني در حاشيه بازديد از دهمين نمايشگاه بين المللي صنايع و ماشين آلات كشاورزي اصفهان افزود: استان اصفهان از جايگاه مناسبي در صنعت كشاورزي برخوردار بوده و با وجود شرايط نامناسب سال هاي گذشته هنوز هم رتبه اول تا پنجم توليد بسياري از محصولات كشاورزي را دارد.
وي با اشاره به اينكه خشكسالي هاي سال جاري و 10 سال گذشته خسارات زيادي را به كشاورزان اين استان وارد كرده است، گفت:اين شرايط در دو سال گذشته حادتر شد اما مردم و بخصوص كشاورزان كه دغدغه فراواني براي حفظ اين صنعت داشتند منابع محدود را به خوبي مديريت و از شرايط موجود بيشترين استفاده را كردند.
استاندار اصفهان افزود: در بخش آب و آبياري از اين ميزان آب كمي كه از پشت سد روانه زاينده رود مي شد بهره گيري مناسبي صورت گرفت.
وي با اشاره به اينكه طي سال جاري در اين زمينه 126 ميليارد تومان اعتبار به استان اصفهان تعلق گرفته است، گفت: در طول دو سال گذشته بيشترين ميزان استفاده از شيوه هاي نوين آبياري در استان صورت گرفته است و اين ميزان بيش از 10 برابر كل مدتي است كه استفاده از اين شيوه مرسوم شده است.

 



اختراع دستگاه بذرگير كدو توسط مخترع گلستاني

گرگان- خبرنگار كيهان:
اختراع دستگاه بذرگير كدو با استفاده از رنده دوار، توسط عضو سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي استان گلستان به ثبت رسيد.
اين دستگاه، توسط مهندس «احمد سادين» عضو سازمان در گرايش كارشناسي ارشد مكانيك ماشين هاي كشاورزي اختراع شده است.
از قابليت هاي اين دستگاه مي توان به انجام كار بذرگيري كدو آجيلي و هندوانه آجيلي به صورت مكانيزه اشاره كرد.
ورودي دستگاه، كدو يا هندوانه سالم و خروجي آن بذر تميز شده است.
اين دستگاه با استفاده از محور تراكتور كار مي كند و قادر به بذرگيري با سرعت بالاست.
از ديگر مزاياي اين دستگاه مي توان به قيمت ارزان، سرعت بالا و ساخت آن با استفاده از فن آوري بومي شده اشاره كرد.

 



افزايش توليد مرغ در گيلان

رشت - خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان جهاد كشاورزي گيلان گفت: توليد مرغ در استان گيلان افزايش يافت.
روحي اظهار داشت: 89 هزار تن مرغ از ابتداي سال جاري در 750 واحد مرغداري استان توليد شده كه اين مقدار در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 15 درصد افزايش يافته است.
وي افزود: از اين مقدار مرغ توليد شده 50هزار تن در داخل استان مصرف و مابقي براي استانهاي ديگر به ويژه تهران صادر شده است.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي گيلان همچنين از توليد 5 ميليون قطعه جوجه در ماه جاري خبر داد و گفت: با تمهيدات انجام شده به اندازه كافي براي سال نو در استان گوشت سفيد ذخيره شده است.
وي در ادامه افزود: گيلان هشتمين توليدكننده مرغ كشور است.

 



براساس نيات واقفان 70درصد از عوايد موقوفات طبس صرف عزاداري مي شود

طبس- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره اوقاف و امور خيريه طبس گفت: براساس نيات واقفان، 70درصد از عوايد ناشي از موقوفات اين شهرستان براي عزاداري و روضه خواني امام حسين(ع) هزينه مي شود.
محمدرضا ارغايي افزود: وقف چشمه هميشه جاري است كه در زنده نگهداشتن نهضت عاشوراي حسيني نقش مؤثري دارد.
وي اظهار داشت: علي رغم اينكه وقف در نظام جمهوري اسلامي احيا شده است، اما تا رسيدن به جايگاه واقعي خود همچنان فاصله دارد.
ارغايي با بيان اينكه تبليغات در جهت محاسن و مزاياي ترويج وقف در جامعه كم رنگ است افزود: در صورت رعايت حقوق وقف در جامعه، مطمئناً مدينه فاضله اي به وجود خواهد آمد كه فقر در آن جايي نخواهد داشت.
وي گفت: اين شهرستان با 473فقره موقوفه و 4هزار و 445رقعه، جايگاه تخت را بعد از مركز استان به خود اختصاص داده است.
ارغايي در ادامه افزود: درآمد موقوفات شهرستان طبس از 200هزار تومان در سال61 به 450 ميليون تومان درآمد بقاع متبركه در سال گذشته رسيده است، كه اين افزايش درآمد نشان از احياء و توجه به موقوفات در اين شهرستان است.

 



ايران در كيهان

اجراي طرح سنجش
اصفهان- خبرنگار كيهان: مدير كل اوقاف و امورخيريه استان اصفهان گفت: طرح سنجش سلامت در تمام بقاع متبركه به اجرا درآمد و مردم به طور رايگان طي رايگان توسط پزشكان ويزيت شده اند. حجت الاسلام والمسلمين حسين اژدري افزود: اين طرح سنجش در دو روز پاياني اولين هفته بهمن ماه به اجرا درآمد و مردم از آن استقبال كردند.
احداث شهرك صنعتي
¤ مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي استان اصفهان گفت: مطالعات جداسازي و احداث شهرك صنايع غذايي در فاز1 شهرك صنعتي خوانسار از اولويتهاي كاري اين شركت است.
مرتضي يزدخواستي افزود: پس از بررسي كارشناسان و تائيد امكان ايجاد شهرك صنايع غذايي، انتقال واحدهاي غذايي فعال در شهرك فعلي در اولين فرصت انجام خواهد شد.
وي با اشاره به تعيين وضعيت زمين هاي واگذاري شده در فازهاي 1و2 شهرك صنعتي افزود: خلع يد از تعداد زيادي از زمين هاي واگذار شده به افراد فاقد فعاليت توسط امور حقوقي شركت شهركها در دست انجام است كه گزارش آن در آينده نزديك منتشر خواهد شد.
محمدي فرماندار شهرستان خوانسار نيز با اشاره به مسائل و مشكلات صنعتگران در شهرك هاي صنعتي به عدم سرويس دهي مخابرات در فاز 2شهرك صنعتي اشاره كرد و گفت: بهره مندي صنعتگران در اين فاز نيازمند كمك شركت شهرك هاي صنعتي است كه مديرعامل شركت پرداخت 50درصد هزينه اين طرح را پس از بررسي و عدم وجود مغايرت قانوني متعهد شده است.
ثبت نام در سامانه
هريس- خبرنگار كيهان: بيش از 10درصد بهره برداران بخش كشاورزي شهرستان هريس در سامانه هوشمند شناسنامه بهره برداران ثبت نام كرده اند. ابراهيم فرقاني مدير جهاد كشاورزي شهرستان هريس با بيان اين مطلب افزود: طبق آمار موجود 9هزار و 500 بهره بردار در بخش هاي مختلف كشاورزي شهرستان هريس از جمله زراعت، باغباني، دام و طيور، پرورش قارچ، گلخانه، پرورش زنبور عسل، شيلات و غيره فعاليت مي كنند.
بهره برداري از پل
گنبد كاووس- خبرنگار كيهان: با بهره برداري از پل روستاي عزيزآباد عبور و مرور مردم 25 روستاي بخش پيشكمر شهرستان كلاله تسهيل شد.
علي اصغر خسروي رييس اداره راه و ترابري كلاله افزود: اين پل با طول 20متر، با ارتفاع7متر و به عرض 8متر از نوع فلزي و بتوني است.
خسروي گفت: براي استحكام پل علاوه بر تمهيدات ياد شده، دو شمع بتوني به عمق 20متر احداث شده است.
رئيس اداره راه و ترابري شهرستان كلاله، هزينه اين پروژه را سه ميليارد ريال از محل اعتبار استاني اعلام كرد.

 



شهردار شيراز: وظيفه شهرداري تنها آسفالت خيابانها نيست

شيراز- خبرنگاركيهان:
شهردار شيراز از ارائه بسته سرمايه گذاري پارك بزرگ پرندگان شيراز با شرايط ويژ ه خبر داد.
«عليرضا پاك فطرت» گفت: با راه اندازي بوستان بزرگ پرندگان مي توان به صورت مناسب براي اوقات فراغت شهروندان شيرازي برنامه ريزي كرد. وي با بيان اينكه وظيفه شهرداري تنها ساخت پل، تقاطع غيرهمسطح و آسفالت معابر نيست اظهار داشت: در كنار تمام كارهاي فرهنگي كه از سوي شهرداري و ديگر دستگاهها صورت مي گيرد ايجاد يك محيط با نشاط كه ساعت ها خانواده ها را دور يكديگر جمع كند ضروري است كه به طور حتم با راه اندازي اين پارك بزرگ بخش زيادي از دغدغه خانواده ها رفع خواهد شد.
شهردار شيراز طراحي فضاهاي اقامتي و گردشگري در كنار پارك بزرگ پرندگان را جذب كننده سفرها و زمينه ساز بالا رفتن روزهاي اقامت گردشگران در كنار تمام ظرفيت هاي شهر بزرگ شيراز ارزيابي كرد.

 



برداشت 185 كيلوگرم زعفران در استان مركزي

اراك- خبرنگار كيهان:
برداشت 185كيلوگرم محصول زعفران در استان مركزي مدير زراعت و باغباني سازمان جهاد كشاورزي استان مركزي گفت: به همت كشاورزان اين استان امسال 185كيلوگرم زعفران توليد شده است.
صدرايي افزود: 209 بهره بردار به كشت اين محصول اقدام كرده اند كه به طور ميانگين از هر هكتار چهار كيلوگرم زعفران برداشت شده است.
وي بيشتر سطح زيركشت زعفران را در شهرستان هاي خمين، محلات و دليجان اعلام كرد و گفت: تاكنون براي آموزش روش هاي بهينه توليد، 17دوره آموزشي در استان برگزار شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14