(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 16 بهمن 1390- شماره 20136

عمرالبشير نسبت به بروز جنگ ميان سودان جنوبي و شمالي هشدار داد
10 هزار نفر از پرسنل نيروي هوايي آمريكا در پي كاهش بودجه بيكار مي شوند
هنيه : مسلمانان جهان به ياري قدس بشتابند
مردم اردن: سفير اسرائيل را اخراج كنيد
درگيري مردم با نظاميان حاكم سراسر مصر را فرا گرفت
وزير دفاع آلمان : اروپا بايد بدون آمريكا امنيت خود را تامين كند
فرياد اعدام ديكتاتور در تظاهرات سالگرد انقلاب يمن
الغنوشي: سقوط ديكتاتورهاي فاسد عرب اجتناب ناپذير است
تجمع اعتراض آميز در نيويورك عليه جاسوسي سيا از مسلمانان آمريكا
مردم بحرين: خواست ما دستگيري و محاكمه آل خليفه است
حمايت ميليوني مردم سوريه از بشار اسد غربي ها دخالت نكنند
نماينده آيت الله سيستاني آمريكا را عامل بحران آفريني در عراق دانست
چها رسوي پنج قا ره



عمرالبشير نسبت به بروز جنگ ميان سودان جنوبي و شمالي هشدار داد

عمرالبشير در مورد احتمال بروز جنگ ميان سودان جنوبي و شمالي هشدار داد.
به گزارش خبرگزاري ها، در پي شكست مذاكرات بين سودان جنوبي و شمالي در مورد بهره برداري و صادرات نفت، عمر حسن البشير رئيس جمهور سودان گفت: فضاي كنوني روابط ما با سودان جنوبي بيشتر از آنكه به صلح نزديك باشد به جنگ نزديك شده است.عمر البشير پس از ديدار با سالواكر رئيس جمهور سودان جنوبي در گفت وگو با خبرنگار تلويزيون رسمي كشورش اظهار داشت: دولت سودان خواهان صلح است اما در صورتي كه تحت اجبار قرار گيرد، ناگزير از جنگ است.عمرالبشير دولت سودان جنوبي را به تلاش براي سرنگوني دولت خارطوم با توقف توليدات نفتي از منابع مشترك متهم كرد و گفت: دولت سودان جنوبي مي خواهد با متوقف كردن صادرات نفت از طريق خاك اين كشور، ما را به فروپاشي بكشاند.

 



10 هزار نفر از پرسنل نيروي هوايي آمريكا در پي كاهش بودجه بيكار مي شوند

نيروي هوايي آمريكا از برنامه خود براي حذف 10 هزار نيرو و فرصت شغلي طي سال آينده ميلادي خبر داد.
به گزارش فارس، به نقل از خبرگزاري «آسوشيتدپرس» پس از ارائه بودجه پيشنهادي پنتاگون براي سال 2013 كه با كاهش 487 ميليارد دلاري روبه روست، نيروي هوايي آمريكا اعلام كرد، در راستاي اجراي سياست هاي وزارت دفاع آمريكا تصميم دارد بيش از 10 هزار فرصت شغلي در اين حوزه را حذف كند.بنا به اعلام «مايكل دانلي»، فرمانده نيروي هوايي آمريكا، اين تصميم براي رسيدن به عملكردي بهتر و داشتن نيروي هوايي مدرن تر صورت مي گيرد!براساس بودجه پيشنهادي نيروي هوايي آمريكا، قرار است 3900 نيروي فعال، 5100 نيروي گاردملي، 900 نيروي ذخيره، در كنار 286 هواپيما و 30 سيستم عامل نظارت و شناسايي در اين سال حذف شوند.

 



در ديدار با شيخ قرضاوي
هنيه : مسلمانان جهان به ياري قدس بشتابند

سرويس خارجي-
نخست وزير دولت حماس در ديدار با رئيس اتحاديه جهاني علماي مسلمين نسبت به خطراتي كه قدس را تهديد مي كند هشدار داد و از مسلمانان جهان خواست به ياري قدس بشتابند.
اسماعيل هنيه در ديدار با شيخ يوسف قرضاوي در منزل وي در دوحه پايتخت قطر با اشاره به اينكه شهر قدس در خطر است و در معرض شديدترين حملات رژيم صهيونيستي قرار دارد گفت، اين صرفا يك شعار تبليغاتي نيست و قدس در معرض خطر واقعي قرار دارد و با همكاري مشترك بايد زمينه نجات آن را فراهم آورد.
اين مقام برجسته فلسطيني همچنين اظهار داشت: قدس در معرض يهودي سازي مستقيم، احداث صدها شهرك صهيونيستي و آوارگي اهالي آن، تبعيد نمايندگان و وزيران، تخريب منازل در محله هاي عربي و اسلامي و محو آثار تاريخي قرار دارد و من از امت عربي و اسلامي مي خواهم كه از تمامي توان خود براي حمايت از اين شهر مقدس و مسجد الاقصي استفاده كنند.
به گزارش ايسنا، وي خاطرنشان كرد كه محاصره نوار غزه آخرين نفس هاي خود را مي كشد و در سايه بيداري اسلامي منطقه آخرين صفحات تاريك اين محاصره نيز ورق مي خورد، حال زمان لغو محاصره غزه و شكستن آخرين بخش هاي آن نيز فرا رسيده و همه بايد به خاطر كرامت ملت فلسطين در صفي واحد و يكپارچه قرار گيرند.
نخست وزير دولت حماس همچنين از مصر خواست كه به آخرين فصل محاصره ملت فلسطين پايان دهد و از كشورهاي عربي و اسلامي نيز خواست كه از نوار غزه در مقابل تجاوزات صهيونيستي حمايت كنند.
هنيه همچنين بر اهتمام دولتش به تداوم اجراي آشتي ملي از طريق نشان دادن اقدامات ناشي از حسن نيت تاكيد كرده و از جنبش فتح و محمود عباس، رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين خواست تا دست به اقداماتي متقابل در زمينه آشتي ملي زده و زمينه اجراي هرچه سريع تر مفاد آشتي ملي را فراهم آورند.

 



مردم اردن: سفير اسرائيل را اخراج كنيد

صدها اردني با برگزاري تظاهرات در استان هاي مختلف اين كشور خواستار تشكيل نظام پارلماني، مبارزه با فساد و اخراج سفير اسرائيل از امان شدند.
به گزارش ايسنا، صدها تن از مردم اردن با برگزاري تظاهراتي تحت عنوان «جمعه اي كه هيچ اصلاحاتي در بر نداشت» بر خواسته هاي خود مبني بر اين كه ملت بايد منبع تصميم گيري هاي دولت باشد و تشكيل نظام پارلماني، انتخاب مجلس اعيان و محاكمه عاملان فساد تاكيد كردند. اين تظاهرات كه از سوي جنبش هاي جوانان و ملي برگزار شده بود در شماري از استان هاي اين كشور از جمله استان جنوبي الكرك، الطفيله، العقبه، معان و شهر غربي السلط برگزار شد.
شركت كنندگان در اين تظاهرات با سر دادن شعارهايي مخالفت خود را با دخالت هاي غرب و اجراي طرح وطن جايگزين براي فلسطيني ها اعلام كردند.
شركت كنندگان در اين تظاهرات با در دست داشتن دستنوشته هايي بار ديگر خواستار لغو توافقنامه وادي عربي و اخراج سفير اسرائيل شدند.
در استان جنوبي الطفيله نيز جنبش هاي جوانان با برگزاري تظاهراتي از مقابل مسجد بزرگ اين شهر، خواهان بازگرداندن اموال غارت شده ملي، گشودن پرونده عاملان فساد مالي و دستگيري عاملان حمله به فعالان سياسي شدند.
در استان هاي العقبه و معان و نيز در شهر السلط واقع در غرب امان نيز تظاهرات مشابهي برگزار شد كه در آن تظاهركنندگان با سر دادن شعارهايي از مسئولان اردن خواستند كه با مسائلي از جمله گراني، بيكاري، فقر و كمبود خدمات رسيدگي كنند.
در اين تظاهرات، شركت كنندگان با صدور بيانيه اي تاكيد كردند كه وقت آن رسيده تا براي تحقق خواسته هاي خود كه هرگز از آنها دست برنمي داريم، جهاد كنيم.
از سوي ديگر، حمزه منصور، دبيركل حزب جبهه كار اسلامي اردن طي سخناني اعلام كرد كه حزب كار اسلامي و گروه اخوان المسلمين اردن هيچ گونه مذاكره اي با مسئولان آمريكا و انگليس نخواهند داشت.
وي افزود: مسئولان جنبش كار اسلامي و گروه اخوان المسلمين هرگونه مذاكره با مسئولان رسمي آمريكا و انگليس را تحريم كرده اند و هيچ بازنگري در اين تصميم نخواهند كرد. اين تظاهرات در اردن و در شرايطي صورت گرفت كه نيروهاي امنيتي در امان و برخي از شهرها با تظاهركنندگان درگير شدند كه به زخمي شدن تعدادي از تظاهركنندگان و بازداشت برخي ديگر از آنان منجر شد.
در همين رابطه احمد عبادي يكي از نمايندگان سابق پارلمان اردن نيز در آخرين ساعات روز پنج شنبه بازداشت شد.
دادستاني دادگاه نظامي اردن به اتهام تحريك مردم به براندازي نظام پادشاهي اين كشور دستور بازداشت احمد عبادي را صادر كرد.
بنابر اعلام مسئولان اردن، عبادي در يك گفت وگوي تلويزيوني انحلال نظام پادشاهي اردن و استقرار نظام جمهوري در اين كشور را خواستار شده است. در پي بازداشت اين نماينده، طرفداران وي در شهر امان تظاهرات برپا كردند و آزادي فوري احمد عبادي را خواستار شدند.

 



درگيري مردم با نظاميان حاكم سراسر مصر را فرا گرفت

درگيري مردم با نظاميان حاكم از قاهره به شهرهاي ديگر مصر كشيده شد.
به گزارش خبرگزاري ها، تظاهرات مردمي در مصر در اعتراض به حوادث خونين چهارشنبه شب ورزشگاه پورت سعيد به شهرهاي مختلف مصر كشيده شد و طي درگيري هاي روز جمعه علاوه بر به آتش كشيده شدن چند مركز پليس 11 نفر كشته و صدها نفر مجروح شدند.
بر اساس اين گزارش، ده ها هزار تن از مردم در شهر قاهره پس از برگزاري نماز جمعه به سوي «ميدان التحرير» راهپيمايي و پس از تجمع در مقابل پارلمان (مجلس الشعب) كناره گيري نظاميان از قدرت و مجازات عاملان حوادث اخير را خواستار شدند.
بر پايه اين گزارش، هزاران تن از جوانان خشمگين در قاهره براي چهارمين روز متوالي با تجمع در مقابل وزارت كشور خواستار استعفاي وزير كشور و پاكسازي اين وزارتخانه از عوامل باقيمانده از رژيم مبارك شدند. به گفته شاهدان عيني جوانان خشمگين در قاهره در اعتراض به حوادث ورزشگاه «پورت سعيد» با پرتاب سنگ و بطري هاي آتش زا به سوي نيروهاي ضد شورش با آنها درگير شدند. از سوي ديگرپليس و نيروهاي امنيتي با شليك گلوله و پرتاب گاز اشك آور چهارتن از معترضان را از پاي درآوردند.
گزارش خبرگزاري ها حاكي است افراد مسلح با به آتش كشيدن يك مركز پليس درشرق قاهره، افراد بازداشت شده را آزاد كردند.
همچنين تعدادي از افراد مسلح كه به سلاح هاي خودكار مجهز بودند، يك مركز پليس در محله «المرج» در مركز قاهره را مورد حمله قرار دادند و زندانيان حوادث اخير را از داخل آن خارج كردند.
بر پايه اين گزارش مردم مصر كه كشورشان اين روزها شاهد خشونت هاي فزاينده اي است، نظاميان حاكم را به درپيش گرفتن سياست رژيم مبارك در قبال معترضان متهم مي كنند و با هر حادثه اي به خيابان ها ريخته و عليه شوراي عالي نيروهاي مسلح شعار مي دهند. آنها شوراي حاكم نظامي را به ناتواني در اداره امور كشور متهم كرده و واگذاري قدرت از سوي آنان به يك دولت غيرنظامي را خواستار هستند.
در همين حال درگيري هاي بين مردم و نظاميان در روز جمعه باعث افزايش افراد مجروح در اين كشور شد و به گفته منابع غيررسمي بيش از يك هزار نفر در قاهره، اسكندريه، سوئز بر اثر استنشاق گاز اشك آور و اصابت گلوله دچار خفگي و جراحات شدند.
در شهر سوئز كه حوادث ورزشگاه پورت سعيد به كشته شدن 74 نفر در روز چهارشنبه انجاميد، اعتراضات مردمي همچنان ادامه دارد و در روز جمعه به اوج خود رسيد. اين گزارش مي افزايد: بر اثر به كار بردن حجم زياد گاز اشك آور و شليك مستقيم گلوله از سوي نيروهاي ضد شورش در ميدان «اربعين» شهر سوئز دو نفر كشته و ده ها تن بازداشت و يا مجروح شدند.
در اسكندريه نيز براي سومين روز متوالي معترضان به سوي مراكز دولتي يورش بردند و با پليس و نظاميان درگير شدند اما گزارشي از تلفات مخابره نشده است.
واكنش شوراي نظامي
در همين حال شوراي عالي نيروهاي مسلح مصر با صدور بيانيه اي طرف هاي داخلي و خارجي را عامل بروز و گسترش آشوب هاي چند روز اخير در كشور عنوان كرد. اين شورا با نشانه رفتن انگشت اتهام به سوي برخي طرفهاي خارجي بدون نام بردن از كشور خاصي، عوامل داخلي را مجري سياست هاي آشوب و ناامني در مصر عنوان كرد.
در بيانيه شوراي عالي نيروهاي مسلح خاطرنشان شده است: فرزندان مصر بايد با حفظ وحدت و يكپارچگي و نيز همكاري با يكديگر با هرگونه تلاش داخلي و خارجي براي ايجاد آشوب مقابله كنند.
آخرين گزارش هاي دريافتي در روز شنبه نيز از درگيري هاي محدود بين پليس و معترضان در اطراف وزارت كشور در قاهره حكايت مي كند.

 



وزير دفاع آلمان : اروپا بايد بدون آمريكا امنيت خود را تامين كند

وزير دفاع آلمان در كنفرانس امنيتي مونيخ تصريح كرد، اروپا بايد به شرايطي دست يابد كه بتواند مسئوليت نظامي منطقه اش را به تنهايي عهده دار شود.
در چهل و پنجمين كنفرانس امنيتي اروپا كه عصر روز جمعه در مونيخ آلمان برگزار شد، «توماس دمزيير»، وزير دفاع آلمان بر استقلال نظامي اروپا از آمريكا تاكيد كرد.
«دمزيير» كه در مراسم گشايش اين كنفرانس سخنراني مي كرد گفت: كشورهاي اروپايي بايد نقش و تلاش هاي خود را در زمينه سياست هاي خارجي و دفاعي افزايش دهند. اروپا بايد در وضعيتي باشد كه مسئوليت نظامي منطقه اش را به تنهايي و بدون كمك آمريكا برعهده بگيرد.
وزير دفاع آلمان در واكنش به درخواست رئيس بانك جهاني مبني بر حضور پررنگ تر آلمان در اروپا نيز گفت: وقتي سخن از حضور پررنگ تر آلمان در اروپا مي شود، بيشتر مسئله براي درخواست پول بيشتر است!
به گزارش ايرنا، دمزيير در ادامه افزود: ما اروپايي ها نبايد با ترس و نگراني به استراتژي هاي آتي آمريكا خيره شويم بسياري از سؤالاتي كه مربوط به آينده هستند همچون تغييرات جوي، تامين انرژي، تجارت دريايي و دستيابي به مواد خام از زمينه هاي همكاري هاي آتي ما با آمريكا خواهد بود.
در همين حال «فرانك والتر اشتاين ماير»، وزير خارجه سابق آلمان نيز گفت: آمريكا وظيفه دارد بر اوضاع منطقه در حوزه اقيانوس آرام هم نظارت داشته باشد.
كنفرانس امنيتي مونيخ با حضور 350 شركت كننده كه كارشناس حوزه هاي نظامي و اقتصادي هستند، در مونيخ آلمان در حال انجام است.
از سوي ديگر وزير امور خارجه آمريكا براي مذاكرات بين المللي براي حصول اطمينان از روابط اروپا با واشنگتن وارد مونيخ شده است.

 



فرياد اعدام ديكتاتور در تظاهرات سالگرد انقلاب يمن

انقلابيون يمني در سالگرد انقلاب مسالمت آميز خود در ميدان هاي مختلف كشور جمع شدند و يكصدا اعدام ديكتاتور را فرياد زدند.
جوانان انقلابي يمن در اولين سالگرد انقلاب خود در ميادين صنعا و ديگر شهرهاي اين كشور جمع شدند و با برگزاري جشن خواستار تكميل راه انقلابي خود و تحقق تمام اهداف اين انقلاب از جمله محاكمه صالح و تمام مزدورانش شدند. مردم يمن فرياد مي زدند: انقلاب ادامه دارد و تا تحقق كامل خواسته هايشان دست از مبارزه برنمي دارند.در اين تظاهرات بسياري از رهبران جوانان انقلابي نيز حضور داشتند و تاكيد كردند كه اين انقلاب هنوز در نيمه راه است.
رزازبن صالح عضو كميته تبليغات انقلابيون استان عدن با بيان اينكه به شهدا قول مي دهيم ميهني شكوفا بسازيم اظهار داشت، جوانان انقلابي تا سرنگوني سران رژيم سابق و تحقق كامل همه اهداف انقلاب ميادين را ترك نخواهند كرد.
اين انقلابي يمني تاكيد كرد كه مهم ترين نياز مردم امروز يمن وحدت است كه در غير اين صورت همه آرمان هاي مردم تباه خواهد شد.
بن صالح گفت، يمن پس از انقلاب، يمني عاري از سلاح خواهد بود و همه ما بدون سلاح تردد خواهيم كرد.
در استان صعده، تعز و ديگر استان هاي يمن نيز تظاهرات مشابهي صورت گرفت و مردم با سر دادن شعارهايي دخالت هاي آمريكا و عربستان سعودي در امور يمن را محكوم كردند.
تظاهركنندگان با درخواست لغو مصونيت قضايي عبداله صالح خواستار سرنگوني باقيمانده هاي رژيم او شدند.در ميدان الحريه تعز جشني برگزار شد كه طي آن مردم، از خانواده هاي شهدا كه فرزندان و نزديكانشان در جريان تظاهرات جان خود را از دست داده بودند تجليل كردند.

 



الغنوشي: سقوط ديكتاتورهاي فاسد عرب اجتناب ناپذير است

رهبر جنبش اسلامگراي تونس گفت: موج بيداري اسلامي، رژيم هاي فاسد عربي را سرنگون خواهد كرد.
به گزارش فارس «راشد الغنوشي» رهبر جنبش اسلامگراي «النهضه» در جمع مردم تونس اظهار داشت: موج بيداري اسلامي محدود به منطقه اي خاص و يا كشور و دولتي مشخص نيست چرا كه رژيم هاي عربي از حيث فساد و تباهي مشابه يكديگر هستند.
وي گفت: موج بيداري اسلامي همه رژيم هاي جهان را كه مانع تحولات بزرگ و مورد درخواست است فرا خواهد گرفت و اين موج پس از الهام از مشكلات و مصائب بزرگي كه بر سر نيروها و جريان هاي سياسي به ويژه اسلامگرايان با آن مواجه بودند به حركت درآمد.
رهبر جنبش اسلامگراي النهضه بر اين نكته تاكيد كرد كه نسيم بيداري اسلامي زماني وزيدن گرفت كه نظام سرمايه داري به اوج ناتواني و استيصال خود رسيده بود و اكنون در آستانه سقوط و ورشكستگي قرار دارد.
الغنوشي همچنين از جناح هاي اسلامگرا و ساير جريان هاي سياسي در جهان عرب خواست كه خود را براي رهبري و هدايت خيزش هاي مردمي آماده كنند و در عين حال همزيستي مسالمت آميز خود را داشته باشند.

 



تجمع اعتراض آميز در نيويورك عليه جاسوسي سيا از مسلمانان آمريكا

صدها نفر از مسلمانان نيويورك در اعتراض به جاسوسي مقامات اين كشور از مسلمانان تظاهرات كردند.
به گزارش فارس، صدها نفر از مسلمانان نيويورك روز جمعه با تظاهرات به سمت ساختمان پليس نيويورك عليه اقدامات پليس و سازمان جاسوسي اين كشور در جاسوسي از مساجد و كنترل رفت و آمد مسلمانان اعتراض كردند.
مسلمانان آمريكايي با شعار «دست از سر مردم برداريد»، سازمان سيا را متوقف كنيد، خواستار بركناري «ريموند كلي» رئيس پليس نيويورك شدند.
جامعه مسلمانان آمريكا نيز با صدور بيانيه اي عليه اقدامات پليس و مقامات اطلاعاتي آمريكا عليه مسلمانان به شدت انتقاد كرد.
اين تجمع در حالي صورت مي گيرد كه اخيرا سند سري منتشر شد كه نشان مي دهد پليس نيويورك مدت هاست به طور سري اقدام به انجام عمليات سري از مساجد مسلمانان به خصوص شيعيان مي كند.
پليس نيويورك براساس دستور كار خود و قوانين شهري از هرگونه بازرسي درباره امور مذهبي منع شده است. مايكل بلومبرگ، شهردار نيويورك نيز چندي پيش مدعي شده بود كه پليس هرگز مذهب را وارد فعاليت هاي پليسي نمي كند.
مردم نيويورك در منطقه «لانگ آيلند» نيز در اعتراض به بي عدالتي در آمريكا تظاهرات كردند.
به گزارش شبكه خبري العالم، مردم نيويورك در تظاهرات خود به قانون زنداني كردن شهروندان آمريكايي به مدت نامعلوم به شدت اعتراض كردند.شركت كنندگان در اين تظاهرات پس از تجمع در منطقه لانگ آيلند اعلام كردند اين چه قانوني است كه به پليس اجازه مي دهد تا شهروند آمريكايي را تنها به اتهام احتمال در نظر داشتن اقدامات تروريستي، سال ها بدون محاكمه و انجام مراحل قانوني زنداني و تحت شديدترين شكنجه ها قرار دهد؟!
تظاهركنندگان همچنين با تجمع در مقابل دفتر «تيموتي بيشاپ» نماينده مردم نيويورك در مجلس آمريكا فرياد مي زدند «يك قدم ديگر به ديكتاتوري نزديك شديم.»
كارل ميرا استاد دانشگاه ادلفاي درباره اعتراض مردم گفت: اين تظاهرات عليه كنگره آمريكا است زيرا وجود چنين قانوني شرم آور است.
اين قانون به دولت آمريكا اجازه مي دهد كه شهروندان آمريكايي مشكوك به تروريسم را به مدت نامعلوم و بدون مشخص شدن جرم آنها، زنداني كند.تظاهركنندگان اين قانون را با قوانين كشورهاي ديكتاتوري مقايسه كردند.

 



مردم بحرين: خواست ما دستگيري و محاكمه آل خليفه است

سرويس خارجي-
تظاهركنندگان بحريني با حضور در خيابان ها تاكيد كردند كه براي مطالبه حقوق خود كوتاه نخواهند آمد و نخستين خواسته آنها دستگيري و محاكمه آل خليفه است.
مردم بحرين با برگزاري تظاهرات در منامه و ديگر شهرها و روستاهاي اين كشور خواستار تحقق مطالبات خود و فشار به رژيم آل خليفه از سوي مجامع جهاني شدند. تظاهركنندگان فرياد مي زدند: آل خليفه مسئول جنايات بحرين است و بايد محاكمه شود.
مردم بحرين همچنين تاكيد مي كردند كه آمريكا و عربستان در جنايات آل خليفه شريك هستند و در قبال جامعه بين الملل بايد پاسخگو باشند.
مخالفان بحرين و در راس آنها جمعيت اسلامي الوفاق نيز با انتشار بيانيه اي تاكيد كردند كه مقامات آل خليفه از توصيه هاي كميته حقيقت ياب شانه خالي مي كنند و اين اقتضا مي كند كه طرف هاي حقوقي و بين المللي مسئولان بحريني را براي اجراي توصيه هاي اين كميته تحت فشار قرار دهند.
كميته حقيقت ياب بحرين 23 نوامبر 2011 (2 آذرماه) در گزارشي اعتراف كرد كه نيروهاي امنيتي و نظامي بحرين اعتراضات مردمي را با خشونت سركوب كرده اند.
مقامات رژيم آل خليفه تاكنون نه تنها به اين گزارش توجهي نكرده، بلكه در آستانه اولين سالگرد آغاز قيام اين كشور 14 فوريه (25 بهمن) سركوب معترضان را تشديد كرده است.
شيخ علي سلمان دبيركل جنبش الوفاق بحرين نيز طي اظهاراتي اعلام كرد كه خواسته مردم بحرين هم اكنون از مرحله اصلاحات واقعي فراتر رفته و به خواسته سرنگوني رژيم تبديل شده است.
وي تاكيد كرد: مردم بحرين تا تحقق خواسته هاي قانوني خود به مبارزه ادامه خواهند داد.

 



حمايت ميليوني مردم سوريه از بشار اسد غربي ها دخالت نكنند

سرويس خارجي -
صدها هزار نفر از مردم سوريه در دمشق و شهرهاي ديگر اين كشور تظاهرات برپا و تاكيد كردند كه با هر دخالت خارجي كه عزت، كرامت و استقلال كشورشان را هدف قرار دهد مبارزه خواهند كرد.
مردم سوريه با برپايي تظاهرات در شهرهاي مختلف اين كشور بار ديگر عليه دخالت بيگانگان در امور داخلي سوريه به پا خاستند و تاكيد كردند كه اجازه هيچگونه دخالتي به كشورهاي ديگر نمي دهند.
تظاهركنندگان در حالي كه شعارهايي به طرفداري از نظام بشار اسد رئيس جمهور سوريه سر مي دادند تاكيد كردند كه با هر دخالتي كه عزت، كرامت و استقلال كشورشان را خدشه دار كند مقابله خواهند كرد.
مردم سوريه همچنين قطعنامه هاي شوراي امنيت سازمان ملل را محكوم و اعلام كردند كه اهميتي به اين قطعنامه ها و بيانيه ها نمي دهند.
اين در حالي است كه سرگئي لاوروف وزيرخارجه روسيه نيز با بيان اينكه پيش نويس جديد شوراي امنيت عليه سوريه اصلا مناسب نيست، تاكيد كرد، تصويب اين قطعنامه رسوايي ديگري براي آمريكا خواهد بود.
وي اظهار داشت، روسيه همچنان مخالف تحريم هاي سوريه از سوي شوراي امنيت سازمان ملل متحد است.
وزيرخارجه روسيه گفت، مسكو آماده است تا درباره تغييراتي كه مواضع اصولي ما را در نظر داشته باشد با ديگر اعضاي شورا رايزني كند.
«گنادي كاتيلوف» معاون وزير خارجه روسيه گفت: متن پيش نويس جديد شوراي امنيت در مورد سوريه مورد موافقت مقامات روسيه نيست و در صورت تصويب از سوي ديگر اعضاي شورا از سوي روسيه وتو خواهد شد.
در همين رابطه هيلاري كلينتون وزيرخارجه آمريكا نيز در ديدار با سرگئي لاوروف وزيرخارجه روسيه در حاشيه اجلاس مونيخ تلاش كرد كه مواضع روسيه را با ديگر اعضاي شوراي امنيت درباره سوريه نزديك كند كه موفق نشد.
از هفته گذشته تاكنون كشورهاي غربي با همكاري كشورهاي عربي از جمله قطر در تلاشند تا با ترغيب مسكو پيش نويس قطعنامه اي ولو ضعيف و ملايم را عليه سوريه تصويب كنند اما روسيه و چين اين پيش نويس ها را ناقص و فاقد ديدگاه مسكو و پكن مي دانند.
روسيه پيش از اين يك بار قطعنامه عليه سوريه را وتو كرده بود و باز هم تاكيد كرده كه هر پيش نويسي كه در پي توجيه دخالت در سوريه باشد را وتو خواهد كرد.
فرانسه، آمريكا و انگليس و متحدان آنان در حالي به اين پيش نويس ملايم راضي شده اند كه در چند ماه گذشته با تلاش هاي فراوان از صدور هرگونه قطعنامه اي عليه سوريه ناتوان مانده اند.
در همين رابطه سخنگوي وزارت خارجه سوريه با تاكيد بر مشروع بودن خواسته هاي مردم اين كشور در زمينه اصلاحات گفت كه كشورهاي غربي خواهان تضعيف نظام حاكم سوريه هستند.

 



نماينده آيت الله سيستاني آمريكا را عامل بحران آفريني در عراق دانست

نماينده آيت الله سيستاني آمريكا را به بحران آفريني و دخالت در امور داخلي عراق متهم كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، حجت الاسلام والمسلمين «احمد الصافي» امام جمعه و نماينده آيت الله سيستاني مرجع تقليد شيعيان عراق در خطبه هاي نماز جمعه «نجف» طرف هاي خارجي را به بحران آفريني در كشور متهم كرد و گفت: دخالت برخي طرف هاي خارجي ممكن است بحران سياسي موجود را به مسير نامعلومي هدايت كند.وي گفت: همگان از بحران موجود در عراق مطلع هستند ولي نشانه هاي موجود از اين حكايت دارد كه آمريكا و طرف هاي خارجي در آن دخالت دارند و به سوي جهت نامعيني آن را هدايت مي كنند.صافي با انتقاد از بند هفتم ميثاق سازمان ملل در مورد عراق يادآور شد: اين موضوع باعث شده است كه ثروت عراق به عنوان گرو در نزد سازمان ملل متحد قرار بگيرد و دخالت هاي منطقه اي و بين المللي را در امور داخلي كشورمان افزايش دهد.
امام جمعه شهر مقدس نجف با اشاره به درخواست مرجعيت شيعيان عراق از رهبران سياسي براي حل مشكلات مردم آنها را به وحدت و همدلي دعوت كرد.
وي همچنين از دولتمردان عراقي خواست تا ضمن رسيدگي به امور كشور، مشكلات مردم در زمينه آب، برق، دارو و بهداشت را مد نظر خود قرار دهند و در بودجه يك ميليارد دلاري عراق مبالغي را براي آن لحاظ كنند.نماينده مرجع شيعيان عراق در نجف اشرف از دولت«نوري مالكي» (نخست وزير) درخواست كرد تا به مقوله امنيت در اين كشور بيش از گذشته بها دهد.

 



چها رسوي پنج قا ره

انتقال 8000 تفنگدار آمريكايي
از ژاپن
ژاپن و آمريكا در حال مذاكرات فشرده اي به منظور انتقال 8000 تفنگدار دريايي آمريكا از ايالت اوكيناواي ژاپن به منطقه ديگري در اقيانوس آرام هستند.
به دنبال اعتراض هاي گسترده مردم ژاپن آمريكا مجبور شده نيروهايش را از ژاپن خارج كند.
هراس اسرائيل
از سقوط رژيم سعودي
رئيس دستگاه اطلاعاتي و امنيتي داخلي رژيم صهيونيستي موسوم به شاباك از سقوط رژيم سعودي و تعداد ديگري از رژيم هاي عرب حوزه خليج فارس ابراز نگراني كرده است.
وي اظهار داشت، اسرائيل از تغييرات داخلي در اين كشورها و تغيير در روابط دوجانبه با آنها به شدت نگران است.
اعتصاب كاركنان ناوگان هوايي فرانسه
اتحاديه هاي كاركنان ناوگان هوايي فرانسه از جمله خلبانان و مهمانداران اعلام كردند كه قصد دارند ششم تا نهم فوريه (20-17 بهمن) دست به اعتصاب بزنند.
انتظار مي رود اين اعتصاب گسترده در سيستم ناوگان هوايي اختلالاتي ايجاد كند و مسافرت هاي هوايي را با مشكل جدي مواجه كند.
توطئه جديد عليه حزب الله
دانيل بلمار دادستان دادگاه بين المللي رفيق حريري با فواد سينيوره رئيس فراكسيون المستقبل لبنان ديدار و به حزب الله اتهاماتي نسبت داده است.
در اين ديدار محرمانه بلمار به سينيوره وعده داد كه تا پيش از واگذاري منصب خود به ديگري پيش نويس كيفرخواست جرايم مربوط به ترور رفيق حريري را تهيه خواهد كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14